Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35
Bob Popcorn schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:25:
Kom er even niet uit, heb nu een Xiaomi Flora plantsensor in Domoticz, alles werkt netjes. Echter wil ik nu een event aanmaken waarbij ik op een knop druk (virtueel) en er een rapportje via Prowl wordt verzonden naar m'n telefoon. In blockly kan ik slechts 1 parameter in een bericht zetten, snap niet hoe ik hier verschillende in kan stoppen?
kan jij hier je script delen dat je gebruikt hebt? Ik heb nog de nodige issues met het werkend krijgen van de sensor. Ik krijg nog veel te vaak deze melding
code:
1
connect error: Transport endpoint is not connected (107)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:27

Bob Popcorn

Plop!

krizzziz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

kan jij hier je script delen dat je gebruikt hebt? Ik heb nog de nodige issues met het werkend krijgen van de sensor. Ik krijg nog veel te vaak deze melding
code:
1
connect error: Transport endpoint is not connected (107)
Ik heb de volgende handleiding gevolgd: https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE

Deze legt je stap voor stap uit wat je moet doen. Ik vermoed dat jouw probleem te maken heeft met de implementatie van Bluetooth LE, waar draai je op? Heb je de laatste versie van Bluez? (5.44 draait goed bij mij)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:50
MikeOO schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

60 sec is wel erg lang. Het hoort eigenlijk direct te werken.
Alleen Domoticz is wat trager met bijwerken.

Zet bv eens met LUA een trigger op de deursensor als je deze open of dicht doet en laat dit sturen naar telegram of anders soort.

Je krijgt dan direct een melding maar Domoticz heeft een paar sec extra nodig voor hij de status bijwerkt.
Die vertraging komt inderdaad doordat domoticz de status aan het bijwerken is.

Heb je ervaring met een Aqara/Xiaomi Wireless Switch Button?
Heb deze nu aan Domoticz hangen met een schakeling er achter:

IF (Dummy = OFF) AND ( SwitchButton = "Click")
Then set (Dummy = ON)
IF (Dummy = ON) AND ( SwitchButton = "Click")
Then set (Dummy = OFF)

Als ik in Domoticz het knopje "Click" onder de SwitchButton indruk dan schakelt de Dummy wel ON, maar af en toe ook meteen weer OFF. Terwijl de Dummy op ON moet blijven totdat de SwitchButton weer ingedrukt wordt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Bob Popcorn schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:04:
[...]

Ik heb de volgende handleiding gevolgd: https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE

Deze legt je stap voor stap uit wat je moet doen. Ik vermoed dat jouw probleem te maken heeft met de implementatie van Bluetooth LE, waar draai je op? Heb je de laatste versie van Bluez? (5.44 draait goed bij mij)
Ik heb dezelfde handleiding gevolgd. Misschien idd maar eens mijn Bluez bijwerken. Kom erop terug.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerrorSource schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Then set (Dummy = ON)
Then set (Dummy = OFF)

Als ik in Domoticz het knopje "Click" onder de SwitchButton indruk dan schakelt de Dummy wel ON, maar af en toe ook meteen weer OFF. Terwijl de Dummy op ON moet blijven totdat de SwitchButton weer ingedrukt wordt.
nee nog niet. Waren zoek geraakt bij Gearbest en zijn nu opnieuw verstuurd.

maar je zou dit kunnen proberen af te vangen als je een variabele erbij opneemt. Dan voorkom je dit. Ik gebruik de variabele ook voor al mijn lichten en voorkom hiermee dat iets blijft schakelen.

code:
1
2
3
4
5
6
IF (Dummy = OFF) AND ( SwitchButton = "Click") and var_dummy=0
Then set (Dummy = ON)
Do set var_dummy=1
IF (Dummy = ON) AND ( SwitchButton = "Click") and var_dummy=1
Then set (Dummy = OFF)
Do set var_dummy=0

Zit nu niet in de buurt van mij codes en weet zo niet de exacte opmaakt codes.
Zelf doe ik alles moet LUA.

Op pag1 van dit topic staan ook voorbeelden met variabele en daar zou je kunnen afleiden hoe je de exacte code moet schijven. Dit is even een vrije interpretatie.

Maar denk dat je hiermee wel begrijpt wat ik bedoel. ;) en anders stuur je maar even een DM en kijk ik later vandaag of morgen even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56

icecreamfarmer

en het is

Ik heb een huis gekocht en wil ook mijn jaloezieën automatiseren. Daar zijn nu 2 fabrikanten voor:
Luxaflex en Somfy.

Kunnen deze ook werken met domoticz en zo ja hoe?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb ook nog een vraag voor de xiaomi gateway
Deze configureer ik in de domoticz en daar staat het ip van de gateway die op mijn wifi zit standaard zeggen ze poort 9898.
Maar welk wachtwoord heb ik nodig dan?
van het xiaomi account?
Om de app te starten had ik totaal geen wachtwoord.
Maar ook als ik niks invul zie ik geen devices erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

icecreamfarmer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:57:
Ik heb een huis gekocht en wil ook mijn jaloezieën automatiseren. Daar zijn nu 2 fabrikanten voor:
Luxaflex en Somfy.

https://www.domoticz.com/wiki/Hardware#S

En hier volgens pagina 38:
http://www.rfxcom.com/Web...ads/RFXtrx_User_Guide.pdf

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:57:
Luxaflex en Somfy.

Ik heb een RFXcom en somfy motoren. Werkt perfect met Domoticz.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:59

DizzyWeb

Ondertiteld

DizzyWeb schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:06:
Zojuist een rflink gebouwd en geïnstalleerd. Werkt!

Maar, ik wil mijn huidige elro ab400 afstandsbediening gebruiken. Hij leert de knoppen prima, ik kan de wallplugs bedienen vanuit domoticz, maar dat is het doel niet. Ik wil de remote gebruiken om events in domoticz te triggeren. En de On knoppen werken. Maar de Off knoppen van de remote lijken niks te doen in domoticz.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Heb hier helaas zelf nog geen antwoord op kunnen vinden... Iemand eerder geprobeerd een afstandsbediening zoals dit te gebruiken in Domoticz? En dan op zo'n manier dat de Off knoppen ook iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
SpikeHome schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:01:
Ik heb ook nog een vraag voor de xiaomi gateway
Deze configureer ik in de domoticz en daar staat het ip van de gateway die op mijn wifi zit standaard zeggen ze poort 9898.
Maar welk wachtwoord heb ik nodig dan?
van het xiaomi account?
Om de app te starten had ik totaal geen wachtwoord.
Maar ook als ik niks invul zie ik geen devices erbij komen.
Wat heb je zelf hierover al gevonden en geprobeerd?
Als je nu eens googled naar "Domoticz Xiaomi Home Gateway" en dan op de 1ste link drukt, wat zie je dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
Kraz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Nee, dat kan Domoticz niet.
Dat lukt alleen als je je Fibaro apparatuur hebt gekoppeld aan een Fibaro Homecenter
precies, daarom ben ik benieuwd hoe anderen dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

commentator schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

precies, daarom ben ik benieuwd hoe anderen dat doen
Volgens mij heel simpel; Niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 22:35
Kraz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Volgens mij heel simpel; Niet :)
Dat zou wel lelijk zijn zeg. Een Fibaro partner probeert mij ook het HomeCenter door te drukken, terwijl ik weinig meerwaarde zie tov Domoticz die ik nu al jaren draai. Om nou alleen voor de firmware upgrade te kiezen voor Home Center, dat gaat wel wat ver.

Hoe vaak komen er updates? En zitten daar dan nuttige verbeteringen in?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
TerrorSource schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Then set (Dummy = ON)
Then set (Dummy = OFF)

Wat jij wilt doen kan niet helemaal. De status van je xiaomi switch blijft altijd op click staat als je die actie hebt gedaan. Het is niet zo dat dat hij de status even op click zet en erna weer off. Click blijft click tot er een andere commando bijv. Double click ofzo wordt gegeven.
Mogelijk dat je wel een offset time kan meegeven? Heb dit zelf nig niet toegepast.
Wat ik nu doe met de switch is.
Click - lampen aan kleur blauw
Double click - lampen aan kleur groen
Long click - lampen aan kleur rood.
Long click release - lampen weer op automatische stand.

De long click is alleen als je de knop ingedrukt houd. Als ik de lampen dus weer op automatische stand zet worden ze eerst rood en dan kan ik los laten.
De off status van de schakelaar spreek ik dus nooit aan en komt die ook nooit op

[ Voor 18% gewijzigd door luigi87 op 25-10-2017 19:54 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 06:07
Ik heb een beetje zitten kijken naar stroom adapters voor de Raspberry pi 3.
Op deze raspberry pi 3 gaat domoticz draaien. ( ik heb eventueel ook nog een raspberry pi 2 als dat al voldoende zou zijn )
ik kom met 2a gewoon te kort lijkt het wel, het rode lampje knippert af en toe.
Nu had ik begrepen dat dit een stroom probleem kon zijn. dus ik ben op zoek gegaan naar een betere voeding. Nu kwam ik op het volgende uit:
https://www.sossolutions.nl/3a-via-stopcontact

Heeft iemand ervaring met deze voeding?
Of is de raspberry pi 2 ruim voldoende voor alleen domoticz?

[ Voor 19% gewijzigd door marcel19 op 25-10-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:29
SonOff: het vervolg.

Ben een tijdje bezig geweest met een SonOff die in slaap leek te vallen en met veel schakelen of pingen weer tot leven kwam.
Mijn wireless netwerk (op Ziggo) bestaat uit twee apple airports extremes (6e en 5e generatie) wat een perfect wifi oplevert met een goede dekking.
Echter ten einde raad het wifi netwerk van het modem van Ziggo geactiveerd, Vanaf dat moment werkt alles feilloos. Terug gezet en hetzelfde probleem!! Instellingen 10 keer nagekeken maar kan niets bijzonders vinden.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
TerrorSource schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:54:
[...]
Batterij status werkt, al zou ik wel voor de nieuwe Aqara Door Sensor's(v2) kijken en niet de Xiaomi Door Sensor(v1).
Kun je toelichten waarom?
Elders las ik dat deze identiek zouden zijn. Alleen de buitenkant is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Even terugkomend op mijn probleem van een tijd geleden dat mijn Zwave Devices niet goed werden herkend na verplaatsen van Raspberry PI naar een Server.

Zie Vorige post heb ik de oplossing gevonden.

Om openZwave opnieuw het netwerk te inventariseren kan je de de Node's verwijderen.
Of Allemaal, of specifieke nodes.

Voor deze korte handleiding ga ik uit van een standaard installatie op een Raspberry pi, voor andere systemen werkt het vergelijkbaar

Elke instalatie heeft zijn unieke ID, dus vandaar het *, deze moet je vervangen door het file wat er daadwerkelijk op staat.

Login met SSH op je instalatie

Alles Her-indexeren
1. Stop Domoticz
 sudo service domoticz stop 

2. Hernoem de openzwave Configfile als backup
 mv /home/pi/domoticz/Config/zwcfg_*.xml /home/pi/domoticz/Config/*.xml.back

3. Start Domoticz
 sudo service domoticz start

Bepaalde nodes Her-indexeren
1. Stop Domoticz
 sudo service domoticz stop 

2. Kopieer de openzwave Configfile als backup
 cp /home/pi/domoticz/Config/zwcfg_*.xml /home/pi/domoticz/Config/*.xml.back

3. Open het bestand
 nano /home/pi/domoticz/Config/zwcfg_*.xml 

Dit is een XML bestand, ga opzoek naar je Nodes die je wilt verwijderen, hierbij moet je de regels weghalen + alles wat ertussen staat met:
code:
1
2
3
<Node id="0">
 ........ 
</Node>
Node ID 0 als voorbeeld
4. Start Domoticz
 sudo service domoticz start

Hierna zal Domoticz / Openzwave opnieuw gaan zoeken naar je nodes en krijg je heb opnieuw binnen met de juiste data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
MikeOO schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:36:
[...]
60 sec is wel erg lang. Het hoort eigenlijk direct te werken.
Alleen Domoticz is wat trager met bijwerken.

Zet bv eens met LUA een trigger op de deursensor als je deze open of dicht doet en laat dit sturen naar telegram of anders soort.

Je krijgt dan direct een melding maar Domoticz heeft een paar sec extra nodig voor hij de status bijwerkt.
Amai, is dit voor alle Xiaomi producten zo? Ik ben aan het twijfelen om ook de Xiaomi toer op te gaan. Bij het schakelen van verlichting met bewegingssensoren en/of deursensoren moet dit toch echt wel in 1-2 sec gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 13:00
Hallo,

Ik volg dit forum al een tijdje, maar nu loop ik zelf tegen een probleem aan, waar ik niet uit kom. Het gaat om de verlichting in de keuken. Schema spreekt denk ik voor zich, maar ik doe iets fout. Foutmelding staat onder het schema. Graag jullie hulp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AIqmgCrcq1I9G412bsnVZKty/full.png

Foutmelding:

2017-10-26 10:50:00.019 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Keukenlichttest2_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'
2017-10-26 10:50:00.019 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Keukenlichttest2_2 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'
2017-10-26 10:50:00.019 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Keukenlichttest2_3 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'
2017-10-26 10:50:00.019 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Keukenlichttest2_4 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Siete schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:57:
Al geruime tijd heb ik een Danalock V3 aangesloten op mijn voordeur waar ik uitermate tevreden over ben. Laatst is de Zwave variant uitgekomen waardoor mijn Bluetooth versie naar de achterdeur verdween en de Zwave naar de voordeur. Het beveiligd aansluiten op Domoticz ging ook zonder problemen. Alleen de batterij van de Danalock was hierdoor tot twee keer toe in drie weken leeg. Eerst in de instellingen van Domoticz gekeken, maar hier niets noemenswaardigs kunnen vinden wat kan zorgen voor een battery drain. Nu blijkt het een firmware bug te zijn van Danalock die ervoor zorgt. Firmware is inmiddels geupdate, maar of het ook echt verholpen is laat ik jullie weten.
Heb ik wel interesse voor! Is dit krachtig genoeg om 5-puntstoten te open en sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
TerrorSource schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:42:
[...]

Wat heb je zelf hierover al gevonden en geprobeerd?
Als je nu eens googled naar "Domoticz Xiaomi Home Gateway" en dan op de 1ste link drukt, wat zie je dan? ;)
idd die had ik ook gevonden.
daar staat dit:
Then in Domoticz go to Setup -> Hardware, and choose the Xiaomi Gateway Type. Enter the following:

Enable new hardware before the next steps in Domoticz
Name: "Xiaomi Gateway" or anything you want to name it
Remote Address: the IP address of your gateway
Port: Use 9898 Note that you cannot have another service on your system already using port 9898
Password: The password of your gateway
maar je gebruikt alleen je app toch en daar heb ik geen wachtwoord voor,
Alleen van xiaomi maar dan heb je ook een login nodig.

edit:
dit nu gezien (overheen gelezen natuurlijk).
Adding the Xiaomi Gateway to Domoticz
For Android: You first need to enable local network functions by using the Android Mi Home App Google Play: MiHome

Install the App on a Android device
Make sure you set your region to: Mainland China (Seems to be the longest line with Chines characters) under settings -> Locale - at time of writing this seems to be required.
Mainland China and language can set on English
Sign In/make an account
Select your Gateway in Mi Home and with a short while
Then the 3 dots at the top right of the screen
Then click on about
Tap the version (2.36 is the current Android version as of 7 October 2017) number at the bottom of the screen repeatedly
You should see now 2 extra options listed in English (was Chinese in earlier versions)until you did now enable the developer mode. [ if not try all steps again!]
Choose the first new option
Then tap the first toggle switch to enable LAN functions. Note down the password (29p9i40jeypwck38 in the screenshot). Make sure you hit the OK button (to the right of the cancel button) to save your changes.
If you change here something, you lose your password! [ this password you need in Domoticz ]

[ Voor 43% gewijzigd door SpikeHome op 26-10-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 09:25
Ik loop ook tegen een probleem aan met mn Aqara wireless wallswitch :)

Ik heb zowel de ronde switch als dus de wallswitch. De ronde krijg ik zowel in de mi home app als in Domoticz 4 opties te zien (click, double click, long click, long click release).
Bij de wallswitch is dit enkel 'On'. Zowel in de mi home app als in domoticz.

Op het forum van domoticz/andere fora, zie ik langs komen dat de wall switch ook de 4 opties zou moeten hebben.

Mn gateway draait de laatste firmware versie en de mi home home is ook geupdate tot de laatste versie.
Iemand anders die dit probleem ook heeft/had en er een oplossing voor heeft?

Of heb ik het verkeerd begrepen en heeft die wall switch niet de mogelijkheid tot de 4 betreffende opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 14:33
Al geruime tijd heb ik een Danalock V3 aangesloten op mijn voordeur waar ik uitermate tevreden over ben. Laatst is de Zwave variant uitgekomen waardoor mijn Bluetooth versie naar de achterdeur verdween en de Zwave naar de voordeur. Het beveiligd aansluiten op Domoticz ging ook zonder problemen. Alleen de batterij van de Danalock was hierdoor tot twee keer toe in drie weken leeg. Eerst in de instellingen van Domoticz gekeken, maar hier niets noemenswaardigs kunnen vinden wat kan zorgen voor een battery drain. Nu blijkt het een firmware bug te zijn van Danalock die ervoor zorgt. Firmware is inmiddels geupdate, maar of het ook echt verholpen is laat ik jullie weten.
Gaaf ding, na de handleiding te hebben bekeken vraag ik me af of het mogelijk is om hem aan de binnenkant te monteren en het sleutelgat aan de buitenkant te behouden, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ik ben wel is benieuwd of mensen hier wel eens mee geëxperimenteerd hebben:
https://www.hobbyelectron...-rf-ontvanger-zender-set/
en dan via de raspberry aansluiten.

ik wil namelijk enkel mijn klikaanklikuit lampen bij mijn tv kunnen bedienen via domoticz en blocky.

(edit)
ik heb een mooie tutorial gevonden: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7156

Maar was benieuwd of iemand hier op het forum ermee heeft gespeeld :)

[ Voor 29% gewijzigd door marcel19 op 26-10-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

DutchBee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:52:
Hallo,

Ik volg dit forum al een tijdje, maar nu loop ik zelf tegen een probleem aan, waar ik niet uit kom. Het gaat om de verlichting in de keuken. Schema spreekt denk ik voor zich, maar ik doe iets fout. Foutmelding staat onder het schema. Graag jullie hulp

[afbeelding]

Foutmelding:

2017-10-26 10:50:00.019 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Keukenlichttest2_1 => \[string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'
2017-10-26 10:50:00.019 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Keukenlichttest2_2 => \[string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'
2017-10-26 10:50:00.019 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Keukenlichttest2_3 => \[string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'
2017-10-26 10:50:00.019 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Keukenlichttest2_4 => \[string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'
Waar de foutmelding precies vandaan komt weet ik niet, maar ik snap niet waarom je EN op Sunset/Sunrise timed...EN op een specifiek tijdstip; tussen 16:00 en 21:00
Ik zou maar 1 van de 2 verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
bing69 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:32:
SonOff: het vervolg.

Ben een tijdje bezig geweest met een SonOff die in slaap leek te vallen en met veel schakelen of pingen weer tot leven kwam.
Mijn wireless netwerk (op Ziggo) bestaat uit twee apple airports extremes (6e en 5e generatie) wat een perfect wifi oplevert met een goede dekking.
Echter ten einde raad het wifi netwerk van het modem van Ziggo geactiveerd, Vanaf dat moment werkt alles feilloos. Terug gezet en hetzelfde probleem!! Instellingen 10 keer nagekeken maar kan niets bijzonders vinden.
Ook geprobeerd met maar 1 apple airport? Zou het kunnen dat de sonoff van beide redelijk tot goed ontvangst heeft en daar tussen schakelt? Of gebruik je niet dezelfde SSID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:57
het kan zijn dat de wifi chipset van de airport brak is. ik weet nog dat de broadcom chips die Linksys of de macbook hadden in 2006 enorme problemen gaven. Op elke laptop werkte wifi goed, totdat een macbook zich melde en de router zichzelf uitschakelde/crashde. Je hoort ook nog wel eens dat apple gebruikers slechte wifi hebben bij bepaalde routers en v.v. wellicht heeft het daar mee te maken.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
DjAntoon schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Ook geprobeerd met maar 1 apple airport? Zou het kunnen dat de sonoff van beide redelijk tot goed ontvangst heeft en daar tussen schakelt? Of gebruik je niet dezelfde SSID?
Het is een idee (en het proberen waard) maar hij ligt nu een meter van airport af terwijl de andere boven ligt.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
Kraz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:13:
[...]

Waar de foutmelding precies vandaan komt weet ik niet, maar ik snap niet waarom je EN op Sunset/Sunrise timed...EN op een specifiek tijdstip; tussen 16:00 en 21:00
Ik zou maar 1 van de 2 verwachten?
Omdat ik niet wil dat de lampen aangaan als het nog licht is. Maar wil wel verschillende dimstanden op een bepaalde tijd.

Anders zou om 16u het licht al aangaan in de zomer terwijl dat in de winter wel gewenst is.
Sven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
basa schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:52:
[...]

Heb ik wel interesse voor! Is dit krachtig genoeg om 5-puntstoten te open en sluiten?
Zelf heb ik een 3 puntsluiting, dit gaat zonder problemen. Hij is uitermate krachtig, dus ik verwacht bij jou geen issue.
3p0x schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:06:
[...]

Gaaf ding, na de handleiding te hebben bekeken vraag ik me af of het mogelijk is om hem aan de binnenkant te monteren en het sleutelgat aan de buitenkant te behouden, is dat mogelijk?
Ja dit is absoluut mogelijk. Wel krijg je er een andere cilinder in. Standaard leveren ze een goedkope cilinder mee, maar je kan ook kiezen voor de Keso Assa abloy skg3 met kerntrekbeveilging. Dit is wel prijzig, maar in mijn ogen een must. Zoek maar eens op ''kerntrekken'' op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
DutchBee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Omdat ik niet wil dat de lampen aangaan als het nog licht is. Maar wil wel verschillende dimstanden op een bepaalde tijd.

Anders zou om 16u het licht al aangaan in de zomer terwijl dat in de winter wel gewenst is.
Sven
kan je dat dan niet beter doen met een isDark virtuele schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
Hoe een virtuele schakelaar werkt, geen idee. Maar heb wel een parameter veranderd ipv sunset heb ik watt/m2 gedaan. Maar behoud dezelfde foutmelding...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wMtoEZZyh1Rmnhp3V7XybQ9h/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 23:36
Ik heb zo'n goedkope Chinese sleutelhanger afstandsbediening, die wil niet andere 433 MHz apparaten inleren, dus heb ik die knoppen van die afstandsbediening maar toegevoegd aan Domoticz als losse switches, en schakel ik gewoon de status van de knop met Lua code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
commandArray = {}

if (devicechanged['Btn A']) then
    if (otherdevices['Verlichting woonkamer'] == 'Off') then
        commandArray['Verlichting woonkamer'] = 'On'
    else
        commandArray['Verlichting woonkamer'] = 'Off'
    end
end

return commandArray

Nu kan ik dus 4 apparaten toewijzen aan de knoppen A, B, C en D. Drukken = aan, nog een keer drukken is uit. Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
DutchBee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Sven
maak een virtuele schakelaar aan, bij hardware kun je dat toevoegen, met de naam Donker of zo. Deze kun je met de ingebouwde timers van Domoticz al laten schakelen rond zonsondergang/opkomst. En hoef je de rest alleen maar te doen als die op aan staat (of juist uit) (of juist aan/uit gaat)

ik gebruik dat ook en werkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
luigi87 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:50:
[...]

Wat jij wilt doen kan niet helemaal. De status van je xiaomi switch blijft altijd op click staat als je die actie hebt gedaan. Het is niet zo dat dat hij de status even op click zet en erna weer off. Click blijft click tot er een andere commando bijv. Double click ofzo wordt gegeven.
Mogelijk dat je wel een offset time kan meegeven? Heb dit zelf nig niet toegepast.
Wat ik nu doe met de switch is.
Click - lampen aan kleur blauw
Double click - lampen aan kleur groen
Long click - lampen aan kleur rood.
Long click release - lampen weer op automatische stand.

De long click is alleen als je de knop ingedrukt houd. Als ik de lampen dus weer op automatische stand zet worden ze eerst rood en dan kan ik los laten.
De off status van de schakelaar spreek ik dus nooit aan en komt die ook nooit op
Dat doet hij dus wel in Domoticz.
Wanneer hij ingedrukt is blijft de status op "Click". Wanneer je hem los laat veranderd de status weer naar "Off".

Ik wil dus dat bij "Click" dat er een DummySwitch aan springt en dat er bij een volgende "Click" weer uitgezet wordt. vandaar dus dit:
Then set (Dummy = ON)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
maomanna schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:37:
het kan zijn dat de wifi chipset van de airport brak is. ik weet nog dat de broadcom chips die Linksys of de macbook hadden in 2006 enorme problemen gaven. Op elke laptop werkte wifi goed, totdat een macbook zich melde en de router zichzelf uitschakelde/crashde. Je hoort ook nog wel eens dat apple gebruikers slechte wifi hebben bij bepaalde routers en v.v. wellicht heeft het daar mee te maken.
Ik heb alleen maar een macbook die soms wel soms niet verbinding heeft, overigens op de 5G band. Maar verder blijft alles op wifi werken. Dit is er trouwens een van de laatste generatie (de 6)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
TerrorSource schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:09:
[...]

Dat doet hij dus wel in Domoticz.
Wanneer hij ingedrukt is blijft de status op "Click". Wanneer je hem los laat veranderd de status weer naar "Off".

Ik wil dus dat bij "Click" dat er een DummySwitch aan springt en dat er bij een volgende "Click" weer uitgezet wordt. vandaar dus dit:
Then set (Dummy = ON)
Hebben we het wel over dezelfde Switch?
De ronde variant met meerdere klik mogelijkheden.

mijn log ziet er zo uit;
Plaatje

En die 2 keer dat er off staat heb ik hem in Domoticz hierop gezet.

Je logica lijkt me niks mis mee, zou zo moeten kunnen werken. weet je zeker dat die wel weer op de Off status gaat?
En als je je script op time hebt staan, mogelijk dat dit er voor zorgt dat weer snel schakelt

[ Voor 10% gewijzigd door luigi87 op 26-10-2017 14:49 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 09:25
luigi87 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:47:
[...]

mijn log ziet er zo uit;
[afbeelding]

Je logica lijkt me niks mis mee, zou zo moeten kunnen werken. weet je zeker dat die wel weer op de Off status gaat?
En als je je script op time hebt staan, mogelijk dat dit er voor zorgt dat weer snel schakelt
Mag ik vragen welke switch jij hebt? Is het die ronde of de wallswitch ? Ivm mn eerder genoemde probleem ;)

Excuus... Ik zie het reeds in je bericht staan

[ Voor 3% gewijzigd door Kypo op 26-10-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Kypo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Mag ik vragen welke switch jij hebt? Is het die ronde of de wallswitch ? Ivm mn eerder genoemde probleem ;)

Excuus... Ik zie het reeds in je bericht staan
Dit is de Ronde van Xiaomi zelf

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maomanna
DutchBee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:17:
Hoe een virtuele schakelaar werkt, geen idee. Maar heb wel een parameter veranderd ipv sunset heb ik watt/m2 gedaan. Maar behoud dezelfde foutmelding...

[afbeelding]
virtuele schakelaar:
- Setup
- Hardware
- selecteer onderaan bij type: Dummy, geef deze een naam naar keuze, bijvoorbeeld virtuele switches en klik op Add
- ga in het hardwareoverzicht naar de net aangemaakte virtuele switches -> create virtual sensors, geef het een naam, bijvoorbeeld isDonker, selecteer type Switch en klik ok.
- zoek in setup -> devices naar deze schakelaar en activeer deze zodat hij zichtbaar is in je switches dashboard.

eenmaal geactiveerd, pas je een timer toe.
1. before sunset 0:30, command on, everyday
2. after sunrise 0:30, command off, everyday

Nu gaat die schakelaar dus 30 minuten voor zonsondergang aan en 30 minuten na zonsopkomst weer uit.
als je exact op de sunrise/set gaat zitten, zit je met de schemering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
Bedankt voor je inbreng. @maomanna Doordat je de virtuele schemerschakelaar voorstelde. Kwam ik op het idee om de ook virtuele tijdschakelaars te maken. En nu geen foutmeldingen meer. Zullen vanavond zien of het naar behoren werkt. Maar heb er alle vertrouwen in. En misschien heeft iemand anders er ook wat aan. Ik heb er ook veel van geleerd om bij een ander af te kijken.

Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5VY5TjXIrnjHg72HjL7ETiRL/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
DutchBee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:47:
Bedankt voor je inbreng. @maomanna Doordat je de virtuele schemerschakelaar voorstelde. Kwam ik op het idee om de ook virtuele tijdschakelaars te maken. En nu geen foutmeldingen meer. Zullen vanavond zien of het naar behoren werkt. Maar heb er alle vertrouwen in. En misschien heeft iemand anders er ook wat aan. Ik heb er ook veel van geleerd om bij een ander af te kijken.

Het resultaat:

[afbeelding]
Maar nog steeds heb ik het vermoeden dat dit niet werkt...
Volgens mij mag je in blockly niet zeggen:
Schakelaar1 OR Schakelaar2 = Off
Maar moet het zijn:
Schakelaar1 = Off OR Schakelaar2 = Off

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
marcel19 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:09:

ik wil namelijk enkel mijn klikaanklikuit lampen bij mijn tv kunnen bedienen via domoticz en blocky.
Waarom dan niet voor een paar euro meer een RFlink. Zoek er maar eens naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

DutchBee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:47:

Het resultaat:

[afbeelding]
Je moet voor élke switch zeggen wat hij moet zijn in de voorwaardes en niet zoals jij doet 'If [[IR Sensor 1] or [IR Sensor 2]] = [Off]'. Dit moet worden 'If [IR Sensor 1] = [Off] or [IR Sensor 2] = [Off]'
(overigens vreemd dat je dit bij de and-functies wél goed doet...)
Shaggie_NB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:54:
[...]

Maar nog steeds heb ik het vermoeden dat dit niet werkt...
Volgens mij mag je in blockly niet zeggen:
Schakelaar1 OR Schakelaar2 = Off
Maar moet het zijn:
Schakelaar1 = Off OR Schakelaar2 = Off
with ^^ ;)
Shaggie_NB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:19:
[...]

Wat zeg jij nu anders dan ik??
niks dus, was te enthousiast! :+

[ Voor 25% gewijzigd door tozzke op 27-10-2017 05:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
tozzke schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:15:
[...]

Je moet voor élke switch zeggen wat hij moet zijn in de voorwaardes en niet zoals jij doet 'If [[IR Sensor 1] or [IR Sensor 2]] = [Off]'. Dit moet worden 'If [[IR Sensor 1] = [Off] or [IR Sensor 2]] = [Off]'
We dachten beiden hetzelfde...

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggie_NB op 26-10-2017 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
luigi87 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:47:
[...]

mijn log ziet er zo uit;
[afbeelding]

Heb het probleem gevonden.
De "Off Delay" in domoticz stond op 1. Hierdoor schoot de sensor elke keer op "OFF".
Heb nu een "Click" = Dummy On and "Double Click" = Dummy Off.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
jobr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:14:
[...]

Waarom dan niet voor een paar euro meer een RFlink. Zoek er maar eens naar.
Wow thanx voor de tip.

nu zie ik ook 868 mhz. houd dit dan in dat domoticz een terug koppeling krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
marcel19 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:58:
[...]

Wow thanx voor de tip.

nu zie ik ook 868 mhz. houd dit dan in dat domoticz een terug koppeling krijgt?
Met 433 (en ik denk ook 868) krijg je in het algemeen geen terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
jobr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

Met 433 (en ik denk ook 868) krijg je in het algemeen geen terugkoppeling.
Dan koop ik lekker een setje met 433 daar werken de KAKU sets tenminste mee.
Nogmaals bedankt dit scheelt al gauw 60 euro :)

[ Voor 44% gewijzigd door marcel19 op 26-10-2017 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
marcel19 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:09:

(edit)
ik heb een mooie tutorial gevonden: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7156

Maar was benieuwd of iemand hier op het forum ermee heeft gespeeld :)
Niets mis mee.
In begin ging het mij puur of mij dat ook zou lukken... maar het werkt eigenlijk zo goed, dat ik alles netjes hebt gesoldeerd en er een doosje voor geprint heb.
Het draait inmiddels al maanden zonder problemen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
streamnl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:20:
[...]

Niets mis mee.
In begin ging het mij puur of mij dat ook zou lukken... maar het werkt eigenlijk zo goed, dat ik alles netjes hebt gesoldeerd en er een doosje voor geprint heb.
Het draait inmiddels al maanden zonder problemen.
die RFLink zit er wel mooi uit. lekker makkelijker ook beetje solderen en het werkt. ben alleen benieuwd hoe ik de arduino moet gaan configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Heel eenvoudig.
Je download de RFLink software, start "RFlink Loader"
Kijkt welke USB/Seriele poorten worden gezien.
Je sluit de arduino aan op de USB poort van je pc.
je kijkt weer welke poorten worden gezien. Hier is nu 1 nieuwe poort bij.
Die poort kies je, vervolgens selecteer de de rflink firmware file.
Druk op de upload button
wacht tot het programmeren is voltooid.
maak vervolgens verbinding met rflink binnen rflink loader en je drukt op een kaku remote control knop..
dan moet je een reactie zien. dan ben je klaar om de boel te gebruiken met bv. Domoticz.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
basa schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Amai, is dit voor alle Xiaomi producten zo? Ik ben aan het twijfelen om ook de Xiaomi toer op te gaan. Bij het schakelen van verlichting met bewegingssensoren en/of deursensoren moet dit toch echt wel in 1-2 sec gaan?
Schakelen wordt direct gedaan en zonder nagenoeg geen vertraging
Alleen als je de GUI van Domoticz open hebt staan op bv je PC dan duurt het heel even dat de status wordt bijgewerkt als je bv de deur opent.

Als ik de deur 10x heel snel open/dicht doet dan zie je alles netjes gelogd in de Xi Mi Home App. Ook de log in domoticz wordt netjes bijgewerkt van alle handelingen alleen duurt dat heel even. Vertraging is dus puur visueel maar je kunt er prima alles op laten triggeren.

Dus dat is verder geen probleem en is zeker een aanrader omdat het betaalbaar is/ zeer stabiel werkt / er een terugkoppeling wordt geven.

Dit is puur een Domoticz ding vermoed ik. Ik heb dit bv ook met de Temp sensoren van Xio.
Soms lopen deze waarde op de GUI 30 minuten achter. Maar klik je op de sensor zodat je de grafiek te zien krijg dan is deze netjes bijgewerkt tot de huidige tijd.

Dus ergens op het Dashboard wordt het niet altijd goed bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
Beloofde update: Het batterij percentage is nog steeds hetzelfde gebleven. Dus de laatste firmware heeft het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
@Shaggie_NB en @tozzke

Jullie hadden beiden gelijk. Het werkte dus niet. Nu wel! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:57
Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar naar alle tevredenheid Domoticz draaien, met een aantal KaKu en X10 devices. Heb sinds deze week een Xiaomi Gateway en wil daarom ook mijn Domoticz installatie eens updaten. Zit nu nog op Version: 2.3530.

Via de webinterface krijg ik zowel op de stable als beta de melding: “Geen update beschikbaar”. Als ik het rechtstreeks op de PI probeer via:

cd domoticz
./updaterelease

Of

cd domoticz
./updatebeta

Krijg ik de volgende melding:

pi@raspberrypi ~/domoticz $ ./updatebeta
Updating to latest beta version...
Please Standby...
--2017-10-27 12:51:55-- http://domoticz.sourcefor...domoticz_linux_armv7l.tgz
Herleiden van domoticz.sourceforge.net (domoticz.sourceforge.net)... 216.34.181.96
Verbinding maken met domoticz.sourceforge.net (domoticz.sourceforge.net)|216.34.181.96|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 301 Moved Permanently
Locatie: https://domoticz.sourcefo...domoticz_linux_armv7l.tgz [volgen...]
--2017-10-27 12:51:55-- https://domoticz.sourcefo...domoticz_linux_armv7l.tgz
Herleiden van domoticz.sourceforge.io (domoticz.sourceforge.io)... 216.34.181.153
Verbinding maken met domoticz.sourceforge.io (domoticz.sourceforge.io)|216.34.181.153|:443... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 404 Not Found
2017-10-27 12:51:59 Fout 404: Not Found.

tar (child): domoticz_linux_armv7l.tgz: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar (child): Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error is not recoverable: exiting now
rm: kan ‘domoticz_linux_armv7l.tgz’ niet verwijderen: Bestand of map bestaat nie t
Restarting Domoticz... (please standby...)
[....] Restarting Domoticz Home Automation System: domoticz2017-10-27 12:52:02.235 Domoticz V2.3530 (c)2012-2015 GizMoCuz
2017-10-27 12:52:02.235 Build Hash: 9eef872, Date: 2015-11-01 11:41:18
2017-10-27 12:52:02.236 System: Raspberry Pi
2017-10-27 12:52:02.236 Startup Path: /home/pi/domoticz/
domoticz: Domoticz is starting up....

Iemand een idee wat er mis gaat?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:14
Je build is te oud, ondertussen draait domoticz op een eigen domein.
Je zou handmatig de nieuwe versie van hier kunnen downloaden: http://domoticz.com/downloads/
of de installer opnieuw uitvoeren:
code:
1
sudo curl -L install.domoticz.com | bash

Ik zou wel eerst een backup maken, geen idee of deze upgrade in 1 keer goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
Lizard schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:31:
Je build is te oud, ondertussen draait domoticz op een eigen domein.
Je zou handmatig de nieuwe versie van hier kunnen downloaden: http://domoticz.com/downloads/
of de installer opnieuw uitvoeren:
code:
1
sudo curl -L install.domoticz.com | bash

Ik zou wel eerst een backup maken, geen idee of deze upgrade in 1 keer goed gaat.
Ik ga het eens proberen.

Thanks!

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 23:24
Heb de volgende Xiaomi items binnen;
Round switch
Door switch (Aqara)
Human Body Sensor (Aqara)

Wat zijn die dingen klein!

Heb 2 china 433 PIR apparaten, groot en lelijk, maar de Body Sensor is geweldig kwa formaat.

Heb nog het volgende in bestelling;
2x Door Sensor (geen Aqara)
1x Dual Wall Switch
2x Temp / Hum sensor

Helaas zijn mijn Gateways nog niet binnen. Via Ebay besteld. Seller 1 zei dat het product niet op voorraad was en dat dit nog wel even ging duren. status was wel "verzonden"
Dus een andere seller, nieuwe gateway gekocht en direct verzonden.

Ik mail seller 1 dat ik mijn geld terug wil, zegt hij dat de gateway toch verzonden was en dat hij een fout heeft gemaakt.

Ofwel twee gateways onderweg :-)

Ben benieuwd naar het formaat. En de werking natuurlijk! Handen kriebelen al om er mee te kunnen spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
RedRayMann schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:02:
Round switch
Door switch (Aqara)

Heb 2 china 433 PIR apparaten, groot en lelijk, maar de Body Sensor is geweldig kwa formaat.

1x Dual Wall Switch
2x Temp / Hum sensor

Helaas zijn mijn Gateways nog niet binnen. Via Ebay besteld. Seller 1 zei dat het product niet op voorraad was en dat dit nog wel even ging duren. status was wel "verzonden"

Ik mail seller 1 dat ik mijn geld terug wil, zegt hij dat de gateway toch verzonden was en dat hij een fout heeft gemaakt.

Ben benieuwd naar het formaat. En de werking natuurlijk! Handen kriebelen al om er mee te kunnen spelen :-)
Nu zie ik geregeld hier reacties voorbij komen dat men de Xiaomi Wall switches besteld heeft maar volgens @luigi87 passen deze niet in Europese dozen, hoe lossen jullie dit op dan of hebben jullie al andere vierkanten dozen in huis?

Zou Xiaomi anders misschien luisteren naar ons Europeanen om een Europese versie op de markt te brengen? Die switches lijken me zo verdomd handig maar om nu dozen te gaan vervangen zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46
RedRayMann schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:02:
Round switch
Door switch (Aqara)

1x Dual Wall Switch
2x Temp / Hum sensor

En begrijp ik het goed dat je die gateway nodig hebt om de switches aan te sturen? Dat gaat niet via een Aotec Gen5 Z-Wave stick?

Dan hebben we straks voor elk merk apparaat een bridge of gateway.... dat is toch ook super onpraktisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
schumi2004 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:23:
[...]

Nu zie ik geregeld hier reacties voorbij komen dat men de Xiaomi Wall switches besteld heeft maar volgens @luigi87 passen deze niet in Europese dozen, hoe lossen jullie dit op dan of hebben jullie al andere vierkanten dozen in huis?

Zou Xiaomi anders misschien luisteren naar ons Europeanen om een Europese versie op de markt te brengen? Die switches lijken me zo verdomd handig maar om nu dozen te gaan vervangen zie ik niet zitten.
Ik bouw die van mij in deze opbouwdoos in mijn Meterkast.
Is voor mijn buitenverlichting en in de mterkast is alle opbouw dus kan ik deze makkelijk en netjes voor de NEN1010 plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://www.oo-ijzerwaren.nl/contents/media/l_1070554_1.jpg
XxOrpheusxX schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

En begrijp ik het goed dat je die gateway nodig hebt om de switches aan te sturen? Dat gaat niet via een Aotec Gen5 Z-Wave stick?

Dan hebben we straks voor elk merk apparaat een bridge of gateway.... dat is toch ook super onpraktisch?
Klopt. Maar je kan met Domoticz dit juist allemaal aansturen. Normaal gesproken kan je maar 1 systeem gebruiken en praat het niet met elkaar.

[ Voor 23% gewijzigd door luigi87 op 27-10-2017 16:33 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als ze uit zicht kwamen dan had ik er niet zo'n issue mee maar ik wil juist bestaande inbouw schakelaars vervangen of op zijn minst enkele.

Ik ga er toch een mail aan wagen wetende dat er toch niets uitkomt maar als er maar genoeg mensen om zeuren luisteren ze misschien wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46
@schumi2004 : is deze schakelaar (van Neo Coolcam) dan geen optie voor je? Die past als ik het goed begrijp wel in een Nederlandse inbouwdoos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
Beefhead schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Ik ga het eens proberen.

Thanks!
... en het is gelukt :) . Alle schakelaars en blocky 's werken nog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirania
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
Is het iemand gelukt om een harmony hub te koppelen?
Ik kies hem uit het hardwaremenu, voer IP en poort in, krijg dan niet de optie om user/pass in te voeren.

Heb net vanaf source gebuild, dus laatste versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
XxOrpheusxX schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:40:
@schumi2004 : is deze schakelaar (van Neo Coolcam) dan geen optie voor je? Die past als ik het goed begrijp wel in een Nederlandse inbouwdoos
Is dit alleen een ON/OFF of ook een Pulse schakelaar?
Als die met 2 knoppen inderdaad een pulse is zou die een duo-dimmer kunnen vervangen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Als Wall Switch heb ik deze;

https://m.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html

Dus die heeft geen achterkant. Heb er al 1 van KaKu maar die heeft een heel slecht bereik en is 20 a 22 euro. Dus hoop dat deze het beter gaat doen. Heb nu enkele sensoren en switches gekocht om te testen wat het is en hoe het werkt. Zodat ik later kan uitbreiden met deze spullen als ik een goed domoticz plan heb voor mijn huis.

Nu heb ik alleen nog maar KaKu en wil hier vanaf. Heb een L vormig huis, veel beton, de Pi staat nu in het hoekje van de L maar de ontvangers en zeker de zenders aan het einde van de L hebben slecht contact.

De RFXCOM blijft aangesloten, omdat ik diverse dimmers heb waar ik nog geen goed alternatief voor heb.

Dus eerst KaKu geproeft wat Domoticz kan (had al KaKu)
Nu Xiaomi om uit te breiden
Heb één Yeelight om mee te testen

Daarna wil ik kijken wat ik met Sonoff kan doen, dan hoeft niet alles Yeelight te worden, scheelt weer geld :-)

MiLight weet ik niet of ik dat wil. Want ik begrijp dat elke gateway maar vier groepen kan maken. Dus kan niet het hele huis vol hangen met 1 gateway dacht ik.

Nadeel van elk system is dat bijna elk systeem een eigen hub nodig heeft. Alles is uitwisselbaar, binnen het eigen labeltje. Helaas. Ik las wel iets van Ikea en Phillips Hue dat die gaan samen werken.
Enkele vrienden hebben de KaKu hub, zijn evenveel geld kwijt als ik aan mijn Pi+433 RFXCOM maar zijn veel beperkter.

Mijn doel was altijd al om een centraal control systeem te hebben die alles aan elkaar verbind, afhandelijk van behoefte en kwaliteit.

Kaku nu voor enkele woonkamer lampjes, kerstboom en 2 dimmers
Yeelight ooit voor de hanglamp in de woonkamer en misschien entree/douche
Yeelight G10 (als die komt) voor de spotjes voor de koffie tafel en slaapkamer
Sonoff voor licht in keuken, hal en andere ruimtes waar normaal wit licht voldoende is.

Heeft Sonoff ook dimmers? En waar moet ik op letten bij Sonoff? Er zijn verschillende merken/modellen zie ik. 10A/12A/16A en ook met 1 tot 4 aansluitingen. Is er een standaard model wat 90% van de behoefte beantwoord? (voor 1 a 2 lampen, varierent van LED tot Halogeen, spaarlamp en nog een enkele gloeilamp)
offtopic:
ja, ik heb zelf nog niet goed gezocht

Ohjah, voordeel van Domoticz :)
Ook mijn robot stofzuiger is aangesloten
En in de toekomst de deurbel en een cameratje wat via Telegram (of iets anders) foto's verstuurt...
en ... en ... en ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RedRayMann schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:22:
Als Wall Switch heb ik deze;

https://m.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html

Dus die heeft geen achterkant. Heb er al 1 van KaKu maar die heeft een heel slecht bereik en is 20 a 22 euro. Dus hoop dat deze het beter gaat doen. Heb nu enkele sensoren en switches gekocht om te testen wat het is en hoe het werkt. Zodat ik later kan uitbreiden met deze spullen als ik een goed domoticz plan heb voor mijn huis.

Nu heb ik alleen nog maar KaKu en wil hier vanaf. Heb een L vormig huis, veel beton, de Pi staat nu in het hoekje van de L maar de ontvangers en zeker de zenders aan het einde van de L hebben slecht contact.

De RFXCOM blijft aangesloten, omdat ik diverse dimmers heb waar ik nog geen goed alternatief voor heb.

Dus eerst KaKu geproeft wat Domoticz kan (had al KaKu)
Nu Xiaomi om uit te breiden
Heb één Yeelight om mee te testen

Daarna wil ik kijken wat ik met Sonoff kan doen, dan hoeft niet alles Yeelight te worden, scheelt weer geld :-)

MiLight weet ik niet of ik dat wil. Want ik begrijp dat elke gateway maar vier groepen kan maken. Dus kan niet het hele huis vol hangen met 1 gateway dacht ik.

Nadeel van elk system is dat bijna elk systeem een eigen hub nodig heeft. Alles is uitwisselbaar, binnen het eigen labeltje. Helaas. Ik las wel iets van Ikea en Phillips Hue dat die gaan samen werken.
Enkele vrienden hebben de KaKu hub, zijn evenveel geld kwijt als ik aan mijn Pi+433 RFXCOM maar zijn veel beperkter.

Mijn doel was altijd al om een centraal control systeem te hebben die alles aan elkaar verbind, afhandelijk van behoefte en kwaliteit.

Kaku nu voor enkele woonkamer lampjes, kerstboom en 2 dimmers
Yeelight ooit voor de hanglamp in de woonkamer en misschien entree/douche
Yeelight G10 (als die komt) voor de spotjes voor de koffie tafel en slaapkamer
Sonoff voor licht in keuken, hal en andere ruimtes waar normaal wit licht voldoende is.

Heeft Sonoff ook dimmers? En waar moet ik op letten bij Sonoff? Er zijn verschillende merken/modellen zie ik. 10A/12A/16A en ook met 1 tot 4 aansluitingen. Is er een standaard model wat 90% van de behoefte beantwoord? (voor 1 a 2 lampen, varierent van LED tot Halogeen, spaarlamp en nog een enkele gloeilamp)
offtopic:
ja, ik heb zelf nog niet goed gezocht

Ohjah, voordeel van Domoticz :)
Ook mijn robot stofzuiger is aangesloten
En in de toekomst de deurbel en een cameratje wat via Telegram (of iets anders) foto's verstuurt...
en ... en ... en ... :)
Nadeel van deze is dat deze niet direct op de draden zit aangesloten waardoor je Fibaro Dimmers of Yeelight/Hue nodig hebt in de lampen zelf.

Heb je nu de Yeelight al in gebruik? Krijg net een kortingscode door voor de Yeelight RGB op Gearbest.
Code: NLerrGB02, van 18,91 naar 11,84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
TerrorSource schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:29:
[...]

Nadeel van deze is dat deze niet direct op de draden zit aangesloten waardoor je Fibaro Dimmers of Yeelight/Hue nodig hebt in de lampen zelf.

Heb je nu de Yeelight al in gebruik? Krijg net een kortingscode door voor de Yeelight RGB op Gearbest.
Code: NLerrGB02, van 18,91 naar 11,84
Klopt dat je inderdaad een fibaro/Sonoff/Yeelight/Hue e.d. nodig heb. Maar heb niet de behoefte om in mijn huurhuis de muren te modden en heb er voor nu een om te testen wat het is en wat ik er mee kan

We hebben een grote lange keuken/eet-/woonkamer met in de verste hoek alle licht knoppen. Misschien handig voor de bouw maar niet prettig om in te wonen.
Dus er moet sowieso een extra knop komen op een lege muur om een dubbele schakeling te maken.

Ook zit er op het nachtkastje nu een klik aan klik uit zender. De linker is voor de nachtlampjes de rechter is de "all off" waardoor alle KaKu in de woonkamer uit gaat. Deze werkt niet meer omdat de 433 rfxcom te ver weg staat. Maar als ik de 433 rfxcom dichterbij plaats, mis ik weer signalen vanaf de voordeur lichtknop.

Vandaar langzaam over naar Xiaomi.

Ik heb wel een andere antenne. Het model van ongeveer 15cm hoog met een klein spiraaltje in het midden. Is het misschien handig om toch een andere te kopen? Ik vertrouw ebay/AE niet altijd met hun info.
Moet nu een 3 of 5dbi antenne hebben, kom ze ook langer en zwaarder/sterker tegen. Zoals 10dbi van 30cm.

En tnx voor de coupon! Ik ga er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedRayMann schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:22:

Same here. Als ik de spots nu zou kunnen dimmen met een ESP oplossing of een Xiaomi oplossing, dan zou de RFXCom de deur uit kunnen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Ik denk er regelmatig over om hier in de woonkamer enkele dimmers te vervangen zodat ik LED-lampen kan gaan gebruiken.

De huidige dimmers (busch-jaeger 2247) zij hier niet geschikt voor.

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/286y5np.jpg

Gezien ik de dimmers moet vervangen wil ik ook gelijk van het gemak gebruik maken om de dimmers te kunnen bedienen via Domoticz (niet perse nodig, maar als je toch bezig bent)

Weet iemand een geschikte oplossing wat ik hier zou kunnen doen ?
Achter de dimmers heb ik overigens niet heel veel speelruimte

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb hier een aantal Philio Tech pan06-1 modules liggen die achter originele schakelaars kunnen worden geplaatst en 2x een load kunnen schakelen.

Sommige schakelaars doen heel vreemd en vertonen een beetje spookachtig gedrag. Ze rapporteren hun status niet en nog meer raar gedrag. Ook na excluden\includen. Ik ben mijn vertrouwen in deze schakelmodules volledig kwijt en ik zie in de afgelopen 3 topics niemand met deze modules werken, dat zal wel wat zeggen.

Ik wil op zoek naar andere z-wave inbouw schakelaars en zag varianten waarbij een dubbelklik een andere scene kan starten. Maar ik begrijp dat het dubbelklikken gebruik maakt van verschillende z-wave groepen, is Domoticz daar compatible mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
MdO82 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:06:
Gezien ik de dimmers moet vervangen wil ik ook gelijk van het gemak gebruik maken om de dimmers te kunnen bedienen via Domoticz (niet perse nodig, maar als je toch bezig bent)

Weet iemand een geschikte oplossing wat ik hier zou kunnen doen ?
Achter de dimmers heb ik overigens niet heel veel speelruimte
Ik zou voor qubino gaan en in combinatie met een pulsdrukker, dan hoef je ook niet direct domoticz compleet werkend te hebben. Al is het misschien wel handig om meteen al een controller erbij te hebben. Voor het configureren van de module is trouwens wel handig om een (test) setup te hebben draaien. Ik doe dit nu met een usb stick op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
DjAntoon schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:33:
[...]

Ik zou voor qubino gaan en in combinatie met een pulsdrukker, dan hoef je ook niet direct domoticz compleet werkend te hebben. Al is het misschien wel handig om meteen al een controller erbij te hebben. Voor het configureren van de module is trouwens wel handig om een (test) setup te hebben draaien. Ik doe dit nu met een usb stick op een laptop.
Domoticz heb ik reeds draaien ivm het uitlezen van de slimme meter dus dat is geen probleem :)
Zal er eens induiken.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Jeuh!
Mijn Xiaomi gateway is ontvangen!

Wat is dat ding ook klein zeg! Had in mijn hoofd een apparaat van ongeveer 20cm diameter, maar het apparaat is maar 8cm in diameter. Ook één temp/hum sensor is binnen, doosje is even groot als de round switch, maar het apparaatje zelf is maar 3,5cm in doorsnede!

Eerst een back-up maken en daarna lekker spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 21:30

Grvy

Bot

Weet iemand wat er mis is met dit event? De ledstrip gaat niet aan of uit..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jxge7Il.png

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Op zich zou het moeten werken maar welke hardware gebruik je? en schakelt de (ik neem aan dummy) switch 'RAGNAROS (PC)' überhaupt?

Ik zou hem sowieso al anders maken aangezien dit event nu continu zal blijven triggeren en dus continu de ledstrip aan of uit zal blijven sturen.

code:
1
2
3
4
If PC = On and Time > Sunset and ledstrip = Off
Do Set ledstrip = On
Else if PC = Off and Time > Sunset and ledstrip = On
Do Set ledstrip = Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 21:30

Grvy

Bot

@tozzke Bedankt voor je suggestie!

De PC is geen dummy switch, dat is echt mijn PC dmv van een ping event. (alive of niet) ik zal je suggestie sowieso doen idd, ivm het continue schakelen.

Het is een Philips HUE Ledstrip gekoppeld aan Domoticz. Maar om de e.a. manier wordt het dus niet gedaan terwijl als ik niet de Else if gebruik dan werkt het wel..

Sunset is natuurlijk in Domoticz gedefinieerd. En dat is niet als het donker is buiten maar ook daadwerkelijk de zon onder gegaan is. :+ haha, mijn excuus.

[ Voor 18% gewijzigd door Grvy op 28-10-2017 18:22 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 21:43
Binnen 10 dagen mijn Xiaomi Gateway en sensoren ontvangen. Heel snel.

Tip: ik heb een Skross World to Europe verloopstekker gehaald bij de Praxis. Kost normaal 12 euro, tot en met morgen 25% korting. Past goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
vanputten80 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:51:
Binnen 10 dagen mijn Xiaomi Gateway en sensoren ontvangen. Heel snel.

Tip: ik heb een Skross World to Europe verloopstekker gehaald bij de Praxis. Kost normaal 12 euro, tot en met morgen 25% korting. Past goed!
ik heb mijn xiaomi gateway besteld en kon voor 30 cent de EU verloopstekker erbij kopen.
had je die optie niet? die van mij kom bij aliexpress vandaag. en verwacht ik volgende week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 21:43
Nope Via Gearbest besteld. Kon er niets vinden. Wel een verschil ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Kan er niet een apart Xiaomi Gateway forum komen...??
Natuurlijk kunnen specifieke Xiaomi - Domoticz issues hier wel besproken worden. Maar ik begin een beetje moe te worden van het Xiaomi- bestel, prijzen en verloopstekker geneuzel...
Alvast op voorhand mijn excuses voor deze botte reactie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Shaggie_NB schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:51:
Natuurlijk kunnen specifieke Xiaomi - Domoticz issues hier wel besproken worden. Maar ik begin een beetje moe te worden van het Xiaomi- bestel, prijzen en verloopstekker geneuzel...
Heb hem aangemaakt! Ben hem nu aan het vullen.

Zie: [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

[ Voor 7% gewijzigd door makooy op 28-10-2017 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Shaggie_NB schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:51:
Geen botte reactie. Je heb helemaal gelijk. Dan kunnen we de specifieke problemen/tips/e.d. in 1 topic samenvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
RedRayMann schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:36:
[...]

Geen botte reactie. Je heb helemaal gelijk. Dan kunnen we de specifieke problemen/tips/e.d. in 1 topic samenvatten.
Maar problemen, tips e.d. in relatie met domoticz wel (ook) hier blijven delen! Want daar hebben wij ook voordeel bij.
Thnx!! Heb hem stiekem ook gebookmarked....

[ Voor 29% gewijzigd door Shaggie_NB op 28-10-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Shaggie_NB schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:43:
[...]

Maar problemen, tips e.d. in relatie met domoticz wel (ook) hier blijven delen! Want daar hebben wij ook voordeel bij.

[...]

Thnx!! Heb hem stiekem ook gebookmarked....
Natuurlijk, dit blijft wel het domoticz topic, maar ik had problemen om met de gateway te verbinden met mijn netwerk en de motion sensor V2 werkt nog niet helemaal. Dat zijn zaken voor het andere topic denk ik. Maar hoe ik de sensoren aan elkaar knoop dmv LUA kom ik hier vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
In cron heb ik het volgende staan:

# m h dom mon dow command
*/10 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py "mijn IP" 50 10 1500

Zoals ik het begrijp, kijkt de script om de 10 seconden of mijn gsm online is (Idx 50) en heeft hij een "cooldown" periode van 1500 seconden. Dus, stel mijn wifi is in slaapstand, dan nog doet hij 25 minuten niets.

Alleen hij switch toch de status van mijn switch (mijn gsm) om de 5 á 6 minuten in Domoticz. Ik snap niet waarom.

Iemand een idee?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 13:17
streamnl schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:49:

*/10 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py "mijn IP" 50 10 1500

Zoals ik het begrijp, kijkt de script om de 10 seconden of mijn gsm online is (Idx 50) en heeft hij een "cooldown" periode van 1500 seconden. Dus, stel mijn wifi is in slaapstand, dan nog doet hij 25 minuten niets.

Alleen hij switch toch de status van mijn switch (mijn gsm) om de 5 á 6 minuten in Domoticz. Ik snap niet waarom.

Iemand een idee?
Had jij het script al draaien voordat je de cooldown opnieuw hebt ingesteld?
Zo ja, dan draait die op de achtergrond nog met die oude cooldown.
En reboot of heel lang wachten zal de nieuwe cooldown instellen.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Iemand een idee?
Zorg dat je overtal een TAB plaats in het eerste deel van de regel en geen spaties, anders werkt de cronjob niet.

Voorbeeld
code:
1
*/10{TAB}*{TAB}*{TAB}*{TAB}*{TAB}/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py "mijn IP" 50 10 1500

Zelf heb ik de regel uitgebreid met python ervoor.Geen idee of dat nog iets uitmaakt voor je. Is al een tijd terug dat ik dit ingesteld hebt maar het werkt.

Voorbeeld
code:
1
*/10 * * * *  python  /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py "mijn IP" 50 10 1500

Daarna je Cronjob herstarten of desnoods je systeem herstarten anders wordt de regel niet verwerkt en wordt hij dus ook niet uitgevoerd. Hoe je dit doet hangt af van je systeem dus moet je even Google voor gebruiken.

En ter extra info: de tab geeft je door op de TAB toets te klikken en niet de code zo letterlijk over te nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Siewert schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Had jij het script al draaien voordat je de cooldown opnieuw hebt ingesteld?
Zo ja, dan draait die op de achtergrond nog met die oude cooldown.
En reboot of heel lang wachten zal de nieuwe cooldown instellen.
Elke keer als ik daar iets aanpas, reboot ik de Pi.
MikeOO schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Zorg dat je overtal een TAB plaats in het eerste deel van de regel en geen spaties, anders werkt de cronjob niet.

Voorbeeld
code:
1
*/10{TAB}*{TAB}*{TAB}*{TAB}*{TAB}/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py "mijn IP" 50 10 1500

Zelf heb ik de regel uitgebreid met python ervoor.Geen idee of dat nog iets uitmaakt voor je. Is al een tijd terug dat ik dit ingesteld hebt maar het werkt.

Voorbeeld
code:
1
*/10 * * * *  python  /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py "mijn IP" 50 10 1500

Daarna je Cronjob herstarten of desnoods je systeem herstarten anders wordt de regel niet verwerkt en wordt hij dus ook niet uitgevoerd. Hoe je dit doet hangt af van je systeem dus moet je even Google voor gebruiken.

En ter extra info: de tab geeft je door op de TAB toets te klikken en niet de code zo letterlijk over te nemen >:)
Nooit van gehoord..
Bij Jessie had ik dat niet nodig. Maar wie weet helpt het. Ik ga het straks eens aanpassen.

Edit: misschien heb ik ook een tap. Ik heb de regel gekopieerd van de uitleg.
In ieder geval, ik ga het proberen

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 29-10-2017 09:45 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Nu online
Tab is onzin. (Edit: beetje nuanceren nu ik het teruglees, tabs hoeft niet, spaties zijn prima
Ik bedoelde dat tabs niet verplicht zijn)
Python ervoor zou kunnen helpen als je shebang regel er niet (goed) is.
Werkt het script commandline? Indien ja, dan vind het script niet alles tijdens cron. Een cronjon draait met de rechten van de user waaronder de cronjob gemaakt is, echter zonder alle settings die de user normaal heeft. Als er environment variabele n of path settings nodig zijn moet je die in het script zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door janne_nl op 29-10-2017 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator

Iemand een idee?
  • Controleer of je apparaat nog echt wel dat ipadres heeft.
  • Controleer of er tussen de parameters die je meegeeft ook echt maar 1 spatie staat
  • Controleer of je ipadres niet tussen aanhalingstekens staat
in dat script kun je ook
code:
1
log_to_file = True

zetten zodat er een logfile gemaakt wordt. Wellicht dat je dan in die logfile ziet wat er misgaat.
Die kun je zo via ssh live bekijken:
code:
1
tail -f check_device_online.py_jouwip.log

edit:
Oh ja wat ook nog kan:
het komt wel eens voor dat de .pid file iets raars doet. Verwijder deze dan en reboot je rpi

[ Voor 5% gewijzigd door commentator op 29-10-2017 11:19 . Reden: Nog een suggestie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:02

Proc

Grand Admiral

Proc schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:55:
Ik heb ook geprobeerd een SAJ omvormer via de WiFi webserver uit te lezen via

http://<IP_OMVORMER>/real_time_data.xml

en de omvormer komt inderdaad met een 401 antwoord (Unauthorized, meestal geen of verkeerde login gegeven).

Als ik het onderstaande commando geef, dan komt de response dat die URL niet bestaat.

curl http://<LOGIN_OMVORMER>:<WACHTWOORD_OMVORMER>@<IP_OMVORMER>/real_time_data.xml

Heeft er iemand een idee hoe ik de SAJ Sununo 3K-M omvormer met WiFi webserver module alsnog kan uitlezen via het netwerk?

(de delen tussen <> uiteraard invullen o.b.v. je eigen situatie)
Ik probeer een SAJ omvormer uit te lezen en te koppelen aan Domoticz, maar dat lukt niet. Ik heb in een andere thread bovenstaande vraag gesteld en inmiddels heb ik zelf al een antwoord gevonden;

Status van SAJ INVERTERs (in dit geval een SAJ Sununo Plus 3K-M) kan via de volgende URLs worden opgevraagd
Status of SAJ solar inverters (in this case a SAJ Sununo Plus 3K-M) can be requested via the following URLs

Uiteraard dien je de tekst tussen <> te vervangen door je eigen gegegevens
Naturally you need to replace the text betweeen <> with your own data

Device Info
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/i18n/en/info.xml
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/info.php

Device Status
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/i18n/en/status.xml
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/status/status.php
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/status/chart.php

Event Log
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/i18n/en/log.xml
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/log.php

WiFi Status
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/i18n/en/wifi.xml
http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/wifi.php

If you request the status of the SAJ inverter via http://<LOGIN_INVERTER>:<PASSWORD_INVERTER>@<IP_INVERTER>/status/status.php , then the values that will be returned are described below.

Value Description Notation
1 Statistics 1
2 Total Generated (2 decimals, unit kWh)
3 Total Running Time (1 decimal, unit h)
4 Today Generated (2 decimals, unit kWh)
5 Today Running Time (1 decimal, unit h)
6 PV1 Voltage (1 decimal, unit V)
7 PV1 Current (2 decimals, unit A)
8 PV2 Voltage (1 decimal, unit V)
9 PV2 Current (2 decimals, unit A)
10 PV3 Voltage (1 decimal, unit V)
11 PV3 Current (2 decimals, unit A)
12 PV1 StrCurr1 (2 decimals, unit A)
13 PV1 StrCurr2 (2 decimals, unit A)
14 PV1 StrCurr3 (2 decimals, unit A)
15 PV1 StrCurr4 (2 decimals, unit A)
16 PV2 StrCurr1 (2 decimals, unit A)
17 PV2 StrCurr2 (2 decimals, unit A)
18 PV2 StrCurr3 (2 decimals, unit A)
19 PV2 StrCurr4 (2 decimals, unit A)
20 PV3 StrCurr1 (2 decimals, unit A)
21 PV3 StrCurr2 (2 decimals, unit A)
22 PV3 StrCurr3 (2 decimals, unit A)
23 PV3 StrCurr4 (2 decimalen, eenheid A)
24 Grid-connected Power (1 decimal, unit W)
25 Grid-connected Frequency (2 decimals, unit Hz)
26 Line1 Voltage (1 decimal, unit V)
27 Line1 Current (2 decimals, unit A)
28 Line2 Voltage (1 decimal, unit V)
29 Line2 Current (2 decimals, unit A)
30 Line3 Voltage (1 decimal, unit V)
31 Line3 Current (2 decimals, unit A)
32 Bus Voltage (1 decimal, unit V)
33 Device Temperature (1 decimal, unit Celsius)
34 CO2emission reduction (1 decimal, unit KG)
35 Other Status 2

Note: value 65535 is status NA (Not Available)

Weet iemand (bij voorkeur met een duidelijk stappenplan) hoe ik een SAJ omvormer in Domoticz kan opnemen?

[ Voor 64% gewijzigd door Proc op 29-10-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 21:36

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Hmm, iemand ook merkwaardige meetwaarden slimme meter agv de klok een uur terug?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit_K
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-11-2023
ElMacaroni schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:33:
Hmm, iemand ook merkwaardige meetwaarden slimme meter agv de klok een uur terug?
zie: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=20112

[ Voor 62% gewijzigd door Gerrit_K op 29-10-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds op zoek naar een mogelijkheid om m'n spots te dimmen mbv een ESP oplossing, heeft iemand ervaring hiermee: https://www.tindie.com/pr...-ac-mains-dimmer-mpdmv41/ ?

E.e.a. wordt hier besproken: http://www.esp8266.com/viewtopic.php?f=13&t=10331

Zo te zien is het een kwestie van een (bijv.) Wemos D1 mini voorzien van deze module en je kunt al dimmen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

*knip*, spullen kopen/verkopen mag in V&A.
En zou je stiekem ook wel moeten weten ;)

[ Voor 85% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2017 12:36 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Pagina: 1 ... 57 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.