Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@marcel19
Nee dat kan niet.
Maar z-wave en Kaku kan prima naast elkaar met 2 controllers

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 06:07
@AUijtdehaag

Ik had inderdaad al begrepen dat beide systemen naast elkaar kunnen werken. Dan denk ik dat ik voor nu even z-wave laat liggen.
Als ik al naar de prijzen kijk voor een simpele schakelaar om een lamp aan en uit te zetten welke gemiddeld rond de 30-40 euro zit, vind ik dat wel vrij prijzig.

Ik heb zelf nog ongeveer 6-8 stuks E27 lampen van klikaanklikuit. met een dimmer functie erin.
( https://www.gamma.nl/asso...dlamp-aled-2709/p/B549083 )

[ Voor 5% gewijzigd door marcel19 op 22-10-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46
Er komt steeds meer betaalbaar Z-wave materiaal bij dankzij onze vrienden in China, maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een simpele (betaalbare) schakelaar, een scene controller. Bij voorkeur één die via Z-Wave werkt, maar wifi zou evt. ook ok zijn. Ik heb een ledstrip die ik aan en uit wil kunnen doen op een manier zoals met een "normale" lichtknop. De plaats waar ik de schakelaar wil plaatsen is op een gewone wand, hij kan niet op de plek waar de ledstrip aangesloten zit (20 cm boven de vloer). Hij zal dus op een batterij moeten werken. Bij voorkeur ziet ie er uit als een lichtschakelaar, zodat ie ook als dusdanig voor gasten herkenbaar is.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeten jullie niet de Sonoff's / ESP's ? Die gaan via 2.4Ghz WiFi. Daarmee kun je ook makkelijk en goed schakelen (S20's) en met MQTT heb je eigenlijk ook een terugkoppeling. Zeker als je temperatuursensoren handig vindt is die combi aan te raden.
Daar is dan geen controller voor nodig, wel even flashen en een goed WiFi netwerk.

Ik mis met de Sonoff's eigenlijk nooit meer een schakeling :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
M.v.Veelen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:22:
Vergeten jullie niet de Sonoff's / ESP's ? Die gaan via 2.4Ghz WiFi. Daarmee kun je ook makkelijk en goed schakelen (S20's) en met MQTT heb je eigenlijk ook een terugkoppeling. Zeker als je temperatuursensoren handig vindt is die combi aan te raden.
Daar is dan geen controller voor nodig, wel even flashen en een goed WiFi netwerk.

Maak je zelf op dit moment alleen gebruik van de hardware Sonoff?
en wat zijn hier dan de voordelen van behalve dat het zo te zien een heel stuk goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46
En ik vraag me meteen af: de Sonoff kan via Wifi en via 433 MHz geschakeld worden. Die laatste optie hoef ik eigenlijk niet open te hebben staan. Als ik zie hoeveel switches ik op pik vanuit de buurt, dan wil ik zo weinig mogelijk van mijzelf "open" hebben staan. Kun je die 433 MHz optie ook uit zetten op de Sonoff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik gebruik nu de mail functie voor als er iemand aan de deur staat of het rookalarm af gaat. Echter werkt dit de helf van de tijd niet (gmail). Nu zie ik verschillende opties met paush berichten maar welke is goed en welke kan ik het beste nemen?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:26
M.v.Veelen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:22:

Ik jammer genoeg nog steeds, net de nieuwe firmware er op (laatste v2.00) maar zelfde probleem. :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
kromme schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:47:
Ik gebruik nu de mail functie voor als er iemand aan de deur staat of het rookalarm af gaat. Echter werkt dit de helf van de tijd niet (gmail). Nu zie ik verschillende opties met paush berichten maar welke is goed en welke kan ik het beste nemen?
Ik gebruik telegram en dat werkt uitstekend!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
XxOrpheusxX schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:44:
En ik vraag me meteen af: de Sonoff kan via Wifi en via 433 MHz geschakeld worden. Die laatste optie hoef ik eigenlijk niet open te hebben staan. Als ik zie hoeveel switches ik op pik vanuit de buurt, dan wil ik zo weinig mogelijk van mijzelf "open" hebben staan. Kun je die 433 MHz optie ook uit zetten op de Sonoff?
Op mijn standaard Sonoff's zit geen 433

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Duci schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:49:
[...]

Ik heb een heel andere versie dan jij. Ziet er totaal anders uit. Ik heb V.2.0.0-dev11 (raar dat ie dev heet, bij mijn weten heb ik gewoon de stable gepakt).

Misschien proberen die te flashen?
heb nu dezelfde dev12, maar voorlopig nog hetzelfde probleem

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

bing69 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Ik gebruik telegram en dat werkt uitstekend!!
noob vraag: ik zie die niet staan tussen de notifications

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
kromme schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:20:
[...]

noob vraag: ik zie die niet staan tussen de notifications
Even op de wiki pagina kijken van Domoticz, daar staat stap voor stap uitgelegd wat en hoe je het moet doen.

https://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Tasmota geflashed op m'n Sonoff's, dus geen ESPEasy meer, en icm MQTT is dat een heel stuk stabieler dan wat ik voorheen met KaKu en ZWave had. Ik heb nog slechts 1 ESP met ESPEasy, en die is om de Itho vernvilatiebox aan de sturen. Dit zou volgens mij ook met Tasmota moeten kunnen, maar dat is meer een klusje voor op een regenachtige winterdag als ik niets beters te doen heb :)

Ik heb op 2 plekken nog een KaKu, maar dat zijn dimmers. Ik heb nog geen Sonoff of ESP met dimfunctie kunnen vinden zodat ik definitief afscheid kan nemen van deze KaKu's.

Verder schakel ik alles met Hue of met Sonoff's en dat geeft me behoorlijk wat zekerheid.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
M.v.Veelen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:39:
Ik heb Tasmota geflashed op m'n Sonoff's, dus geen ESPEasy meer, en icm MQTT is dat een heel stuk stabieler dan wat ik voorheen met KaKu en ZWave had. Ik heb nog slechts 1 ESP met ESPEasy, en die is om de Itho vernvilatiebox aan de sturen. Dit zou volgens mij ook met Tasmota moeten kunnen, maar dat is meer een klusje voor op een regenachtige winterdag als ik niets beters te doen heb :)

Ik heb op 2 plekken nog een KaKu, maar dat zijn dimmers. Ik heb nog geen Sonoff of ESP met dimfunctie kunnen vinden zodat ik definitief afscheid kan nemen van deze KaKu's.

Verder schakel ik alles met Hue of met Sonoff's en dat geeft me behoorlijk wat zekerheid.
Kun je met die Tasmota ook zonder MQTT werken?

Net weer een test gedaan, kwam niet op instelling pagina en kon niet schakelen Ping aangezet en bij de 27e ping komt ie weer tot leven.... 8)7

Kaku heb ik in principe niet meer, X10, Milight Xiaomi en Somfi denk dat ik het zo wel heb.

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 22-10-2017 13:11 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Heb van die rare pingtijden als ik naar de sonoff ping:
PING 192.168.1.91 (192.168.1.91): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=0 ttl=128 time=3437.559 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=1 ttl=128 time=2438.691 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=2 ttl=128 time=1436.942 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=3 ttl=128 time=441.037 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=4 ttl=128 time=46.542 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=5 ttl=128 time=72.212 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=6 ttl=128 time=101.302 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=7 ttl=128 time=3.641 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=8 ttl=128 time=4.318 ms
64 bytes from 192.168.1.91: icmp_seq=9 ttl=128 time=4.117 ms
64 bytes from 192.1

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik ben al een poosje aan het stoeien om het volgende voor elkaar te krijgen:

Ik wil dat er een bericht en geluidsignaal (via Xiaomi Gateway) komt nadat de voordeur 60 seconden heeft open gestaan. Ik heb dit in Blockly op allerlei manieren geprobeerd (met virtuele switches, counters ed), maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand hier ervaring mee / tips voor me?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tlpeter schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:57:
[...]

Ook ik gebruik zwave, niet goedkoop maar wel kwaliteit. De terugkoppeling is voor mij persoonlijk belangrijk. Ik moet er van op aan kunnen.
Ik moet zeggen dat ik met mijn illegale antenne >:) zelden tot nooit een schakeling mis met Kaku en de verste hangt buiten in een schuurtje terwijl mijn zender op zolder staat gekoppeld aan de NAS. Ik blijf voorlopig gewoon bij Kaku (nu weer in de aanbieding bij de Gamma overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:28
Ik ontvang honderden vreemde devices op 433. Ik schakel alleen nog 1 somfy rolluik en een kaku 3500 voor de mechanische ventilatie. Dit gaat tot nu toe gewoon goed. Ik zeg ook niet dat het slecht is maar bijvoorbeeld een lamp dimmer vind ik beter gaan met zwave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Kun je met die Tasmota ook zonder MQTT werken?

Net weer een test gedaan, kwam niet op instelling pagina en kon niet schakelen Ping aangezet en bij de 27e ping komt ie weer tot leven.... 8)7

Kaku heb ik in principe niet meer, X10, Milight Xiaomi en Somfi denk dat ik het zo wel heb.
Uiteraard kan dat zonder MQTT. Het fijne vind ik ook dat je op de devices zelf kunt zien hoe de signaalsterkte van je WiFi is en als er een spontane herstart is geweest, kun je de reden op de informatie pagina lezen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
M.v.Veelen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 18:01:
[...]

Uiteraard kan dat zonder MQTT. Het fijne vind ik ook dat je op de devices zelf kunt zien hoe de signaalsterkte van je WiFi is en als er een spontane herstart is geweest, kun je de reden op de informatie pagina lezen.
Dat is mooi, ga ik morgen op de Sonoff zetten. Overigens ben ik er steeds meer van overtuigd dat het niet goed gaat vanuit domoticz. Als ik de "http://192.168.1.91/control?cmd=event,light_on"' rechtstreeks onder een dummy hang dan gaat het soms goed. Maak ik een Dzvent scriptje dan gaat het veel beter!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het. Ik ben benieuwd of jij ook zo enthousiast bent :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:50
Mhmm, Loop weer tegen een probleem aan bij de Aqara sensors.
Heb nu 6x Aqara Human Body Sensor v2 (met voetje en lux) binnen gekregen.
Na het koppelen in de MiHome app komt hij niet in Domoticz te staan.

Al een aantal keer verwijderd uit de MiHome app en opnieuw toegevoegd maar heeft geen effect.

EDIT:
In Domoticz logs zie ik het volgende:
2017-10-22 22:53:54.849 XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2
2017-10-22 22:53:54.856 XiaomiGateway: unhandled model: sensor_motion.aq2

Lijkt wel alsof dit model nog niet supported wordt in Domoticz.

[ Voor 30% gewijzigd door makooy op 22-10-2017 22:54 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
TerrorSource schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:43:

Al een aantal keer verwijderd uit de MiHome app en opnieuw toegevoegd maar heeft geen effect.

EDIT:

Volgens mij moet je dan de beta draaien, bij mij herkend hij de watersensor ook niet.
Wel super spul, die nieuwe aqara sensoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT:

Je moet inderdaad wel de beta versie van Domoticz gebruiken zoals @hendrik12345678 al aangeeft.
De beta wordt regelmatig bijgewerkt en hierin komen dat direct de aanpassingen die Corbin doet voor Xiaomi Gateway.

In onderstaand topic kun je de laatste ontwikkelingen altijd terugvinden en of er al ondersteuning is voor bepaalde hardware van Xiaomi.
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=17&t=11520

Zeker als het product net op de markt is duurt het even voor Corbin dit heeft toegevoegd maar je kan het altijd even navragen. Wat ik kon vinden was dat het zou moeten werken maar of dit de v2 versie betreft kon ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
@TerrorSource

Begrijp ik nu goed dat je in je huis volledig het systeem van Xiaomi Mi Smart hebt?
ik zit hier naar te kijken en ik sta versteld van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bing69 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

heb nu dezelfde dev12, maar voorlopig nog hetzelfde probleem
Heb je het met ééntje of met meerdere? Hoe is je wifi bereik bij die schakelaar?

Ik heb eigenlijk geen idee of ie bij mij de verbinding constant open heeft of niet, maar hij doet het wel altijd (soms duurt het 2-3 seconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
marcel19 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:06:
@TerrorSource

Begrijp ik nu goed dat je in je huis volledig het systeem van Xiaomi Mi Smart hebt?
ik zit hier naar te kijken en ik sta versteld van de mogelijkheden.
Nee, half, heb ook nog een hoop Z-wave omdat daar nog geen goede variant voor Zigbee van is of omdat Xiaomi/Aqara nog geen versie er van heeft.

1x Xiaomi Home Gateway
6x Aqara Human Body Sensor v2
1x Xiaomi Human Body Sensor v1 (zonder lux en zonder voetje)
3x Aqara Door Sensor
3x Aqara Temperature + Humidity Sensor
1x Aqara Wireless Switch Button
1x Xiaomi Magic Cube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
TerrorSource schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Nee, half, heb ook nog een hoop Z-wave omdat daar nog geen goede variant voor Zigbee van is of omdat Xiaomi/Aqara nog geen versie er van heeft.

1x Xiaomi Home Gateway
3x Aqara Door Sensor
1x Xiaomi Magic Cube
Thanx ik zit voornamelijk te kijken voor apparaten welke het volgende moeten kunnen.
Deuren en ramen registreren of deze open gaan of dicht zijn.
Lampen aan/uit en eventueel dimmen.

dit is voor nu het gene waar ik me bezig wil houden.
Heeft Xiaomi ook iets voor het aan en uit zetten van lampen? ( kan daar niet direct iets voor vinden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
marcel19 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Thanx ik zit voornamelijk te kijken voor apparaten welke het volgende moeten kunnen.

Heeft Xiaomi ook iets voor het aan en uit zetten van lampen? ( kan daar niet direct iets voor vinden )
Nee helaas nog niet. Je hebt allee. die fysieke schakelaar die je niet in de EU kan toepassen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Duci schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

Heb je het met ééntje of met meerdere? Hoe is je wifi bereik bij die schakelaar?

Ik heb eigenlijk geen idee of ie bij mij de verbinding constant open heeft of niet, maar hij doet het wel altijd (soms duurt het 2-3 seconden).
Het bereik is uitstekend, zit er een meter vandaan. Ook op andere plekken geprobeerd. Als ik contact heb gaat het goed. Echter als ik een uurtje niets gedaan heb moet een keer of vier schakelen wilt hij wat doen. Als ik een ping doe kan het tot 27 keer duren voor hij antwoord geeft en dan werkt alles weer.
Ik heb er nog een en daar ga ik vanavond andere software opzetten van tas.... (ben de naam ff kwijt)

Ik gebruiken een airport extreme, wellicht maakt dat wat uit??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Zojuist als test deze besteld: https://www.gearbest.com/...ces/pp_425033.html?wid=21 voor die €5,58 kon ik 'm niet laten liggen.

Ik begrijp dat deze niet zomaar aan te sturen is via Domoticz, maar eerst geflashed moet worden, dus ik zoek nog even naar zo'n usbstickie.

Maar nu zit ik dus te kijken naar mogelijke doelen.
Ik kan 'm in een contactdoos plaatsen om een lamp mee te schakelen, maar dan vervalt de schakelaar.
Verder zou ik 'm natuurlijk tussen mijn stekkerblok v/d mediakast kunnen zetten en daarmee 's nachts het hele bupsje van de standby halen.

Zijn er (betaalbare) oplossingen om een fysieke schakelaar te houden (WAF) en toch de lampen in een schakelproces te kunnen gooien (random binnen de vakantie aan/uit bijv.)?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
marcel19 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Nee, Fibaro's wil ik daar voor gebruiken. Heb ze liggen maar moet ze nog inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:40
RoRoo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:26:
Zojuist als test deze besteld: https://www.gearbest.com/...ces/pp_425033.html?wid=21 voor die €5,58 kon ik 'm niet laten liggen.

Ik begrijp dat deze niet zomaar aan te sturen is via Domoticz, maar eerst geflashed moet worden, dus ik zoek nog even naar zo'n usbstickie.

Ik kan 'm in een contactdoos plaatsen om een lamp mee te schakelen, maar dan vervalt de schakelaar.
Verder zou ik 'm natuurlijk tussen mijn stekkerblok v/d mediakast kunnen zetten en daarmee 's nachts het hele bupsje van de standby halen.

Zijn er (betaalbare) oplossingen om een fysieke schakelaar te houden (WAF) en toch de lampen in een schakelproces te kunnen gooien (random binnen de vakantie aan/uit bijv.)?
Met die Sonoff kun je best wel een fysieke schakelaar houden en zo de mogelijkheid houden om te schakelen via het netwerk of de schakelaar of doorelkaar (bijv. aan met de schakelaar en uit via het netwerk). Er zijn genoeg voorbeelden online hoe je de schakelaar op die Sonoff aansluit. Het lastigste is dan misschien alleen hoe je de draden voor die schakelaar bij de Sonoff krijgt. De schakelaar wordt dan namelijk niet meer rechtstreeks op het lichtnet aangesloten, maar er komen dat nieuwe draden tussen de schakelaar en de Sonoff waar nog max 3,3VDC over gaat. Die draden mogen officieel niet door dezelfde buis als de 230VAC electra draden. Een oplossing is de Sonoff meteen bij de schakelaar, maar dat past niet in een standaard inbouwdoos... Andere oplossing is een Sonoff touch. Dan vervang je de hele schakelaar met een die ook via het netwerk kan schakelen. Je hebt dan wel een nul draad in de inbouwdoos nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door tsjoender op 23-10-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

tsjoender schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:52:

Met die Sonoff kun je best wel een fysieke schakelaar houden en zo de mogelijkheid houden om te schakelen via het netwerk of de schakelaar of doorelkaar (bijv. aan met de schakelaar en uit via het netwerk). Er zijn genoeg voorbeelden online hoe je de schakelaar op die Sonoff aansluit. Het lastigste is dan misschien alleen hoe je de draden voor die schakelaar bij de Sonoff krijgt. De schakelaar wordt dan namelijk niet meer rechtstreeks op het lichtnet aangesloten, maar er komen dat nieuwe draden tussen de schakelaar en de Sonoff waar nog max 3,3VDC over gaat. Die draden mogen officieel niet door dezelfde buis als de 230VAC electra draden. Een oplossing is de Sonoff meteen bij de schakelaar, maar dat past niet in een standaard inbouwdoos... Andere oplossing is een Sonoff touch. Dan vervang je de hele schakelaar met een die ook via het netwerk kan schakelen. Je hebt dan wel een nul draad in de inbouwdoos nodig.
Dan moet ik toch maar wat verder googlen dan. Kon het gisteren niet zo snel vinden.

Feitelijk zou ik dan de Sonoff bij de lamp ophangen, Elektra draden op de Sonoff. en dan 2 nieuwe draden door de doos naar de schakelaar trekken (bijv. CAT5e?). En die sluit ik dan aan op de pin headers die ik er toch op moet solderen?

En dan aansturen vanuit ESPEasy oid wat ermee moet gebeuren. Heb ik 'm zo in de smiezen?

De touch had ik al gezien, maar die heeft enkel UK aansluitingen? In mijn geval moet het een dubbele worden, gaat ws. niet passen.

Als ik nu een "oldschool" schakelaar kon gebruiken, dan was de vrouw natuurlijk prima in d'r nopjes ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoo op 23-10-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Je hebt het zo goed in de smiezen hoe dat zou werken. De bestaande schakelaar kan je dan prima houden (mits die volledig afgekoppeld is van de 230VAC). In ESP Easy (en ongetwijfeld ook in Tasmota of Espurna) kun je dan aangeven of het een standaard schakelaar is (blijft of aan of uit na schakelen) of een pulsdrukker (maakcontact, welke weer uit is als de schakelaar losgelaten wordt).

Van de touch is inderdaad een UK uitvoering met meerdere knoppen en de EU lijkt alleen als enkelvoudig leverbaar te zijn.

Als de Sonoff binnen is kun je eenvoudig eerst een test opstelling maken met een fitting eraan en een standaard schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RoRoo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:26:

Ja, ik heb schema's gezien waardoor je de schakelaar eigenlijk koppelt aan het fysieke schakelaartje op die Sonoff, waardoor die werkt maar ook de schakelaar. Dat vereist wel wat knutselwerk. Ik kan het artikeltje niet 1.2.3. vinden, maar met google kom je een eind.

Issue is overigens wel dat deze dingen volgens mij net niet in een nomale wanddoos passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ik heb zojuist deze besteld: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.c9FrFM

Als ik deze binnen heb, zal ik mijn ervaring hier delen. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:45
Mag ik even vragen hoe de laatste Domoticz beta's het doen? Ik heb eigenlijk altijd op de laatste beta's gedraaid, maar sinds de stable release heb ik niet meer geupdate. Ik hoorde dat er wat python problemen waren? Is dit reeds opgelost en kan ik weer naar een beta gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

tsjoender schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:09:
Je hebt het zo goed in de smiezen hoe dat zou werken. De bestaande schakelaar kan je dan prima houden (mits die volledig afgekoppeld is van de 230VAC). In ESP Easy (en ongetwijfeld ook in Tasmota of Espurna) kun je dan aangeven of het een standaard schakelaar is (blijft of aan of uit na schakelen) of een pulsdrukker (maakcontact, welke weer uit is als de schakelaar losgelaten wordt).

Van de touch is inderdaad een UK uitvoering met meerdere knoppen en de EU lijkt alleen als enkelvoudig leverbaar te zijn.

Als de Sonoff binnen is kun je eenvoudig eerst een test opstelling maken met een fitting eraan en een standaard schakelaar.
Gaan we inderdaad even doen. Heb nog wel een schakelaar liggen.

Is deze btw goed om mee te kunnen flashen?
https://www.gearbest.com/other-accessories/pp_625465.html
marcel19 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:41:
Ik heb zojuist deze besteld: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.c9FrFM

Anders ik wel. waar ga je het allemaal voor gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door RoRoo op 23-10-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
RoRoo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Dan moet ik toch maar wat verder googlen dan. Kon het gisteren niet zo snel vinden.

Feitelijk zou ik dan de Sonoff bij de lamp ophangen, Elektra draden op de Sonoff. en dan 2 nieuwe draden door de doos naar de schakelaar trekken (bijv. CAT5e?). En die sluit ik dan aan op de pin headers die ik er toch op moet solderen?

En dan aansturen vanuit ESPEasy oid wat ermee moet gebeuren. Heb ik 'm zo in de smiezen?

De touch had ik al gezien, maar die heeft enkel UK aansluitingen? In mijn geval moet het een dubbele worden, gaat ws. niet passen.

Als ik nu een "oldschool" schakelaar kon gebruiken, dan was de vrouw natuurlijk prima in d'r nopjes ;)
Je zou een bestaande schakelaar, ook als een pulse drukker kunnen gebruiken toch ?
Dus bv. de schakelaar naar boven drukken(het licht gaat aan), daarna gelijk weer naar beneden, zodat de volgende pulse het licht uit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
RoRoo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

[...]

Ik ga gewoon alle mogelijkheden uitproberen. als ik de site mag geloven kan het apparaat het volgende:

temperatuur, beweging, licht en geluid.
ondersteuning online radio, timing auto/inschakelen. ingebouwde lichtsensor 16 miljoenen variabele kleuren nachtlampje auto schakel wanneer in lage licht
omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Dure smaak heb je :p, maar die werkt vast prima. Deze heb ik zelf met succes gebruikt:

https://www.aliexpress.co...duino-Pro/32728933391.htm
SpySeiko schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:25:
[...]
Je zou een bestaande schakelaar, ook als een pulse drukker kunnen gebruiken toch ?
Dus bv. de schakelaar naar boven drukken(het licht gaat aan), daarna gelijk weer naar beneden, zodat de volgende pulse het licht uit doet.
Dat zou zo geconfigureerd kunnen worden, maar je weet niet zeker of er tussendoor nog een schakeling via het netwerk gedaan gaat worden. Dus de stand van die schakelaar zal niet altijd aangeven of de lamp aan of uit is. De Sonoff detecteert alleen dat de stand veranderd is en zal dan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

tsjoender schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Dure smaak heb je :p, maar die werkt vast prima. Deze heb ik zelf met succes gebruikt:

https://www.aliexpress.co...duino-Pro/32728933391.htm
Eerder lege portemonnee :) Probeer het (waar mogelijk) een beetje low budget te houden. En langzaam op te bouwen. :+
Ziet net dat die van jou goedkoper is :P Je link deed het in eerste instantie niet.
DX it is!!

[ Voor 9% gewijzigd door RoRoo op 23-10-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
TerrorSource schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Nee, Fibaro's wil ik daar voor gebruiken. Heb ze liggen maar moet ze nog inbouwen.
of anders Milight!

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69

Kan je vertellen: dat werkt uit de kunst!!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
RoRoo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

[...]

Werkt! Sliut wel de 3,3 volt aan en niet de 5 volt!!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
MiLight zijn losse lampen, hierdoor werkt de dimmer-knop in de WCD toch niet meer?

Fibaro Dimmer2 kan je in de muur bouwen achter de dimmer en dan kan je ook de knop nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
bing69 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Kan je vertellen: dat werkt uit de kunst!!
Ik ga je mee maken. is alleen altijd zo lang wachten vanaf aliexpress.
Ik had het ook gevonden bij gearbest maar heb daar nog nooit besteld.

mocht je tips hebben over waar ik dit spul het beste kan bestellen dan verneem ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Is allemaal langdurig. gearbest of dx.
Duurt effe maar leveren altijd. Komt de levering niet binnen krijg je je poen terug.

Poep.. Aliexpress pakt geen paypal...
toch effe verder kijken.. deze was wel lekker goedkoop 2,50 voor pin headers, usb flashding en 10 kabeltjes...

Toch gearbest geworden :+ ook 2,50 met wat minder kabeltjes.

[ Voor 47% gewijzigd door RoRoo op 23-10-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
marcel19 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:01:
[...]

Ik ga je mee maken. is alleen altijd zo lang wachten vanaf aliexpress.
Ik had het ook gevonden bij gearbest maar heb daar nog nooit besteld.

mocht je tips hebben over waar ik dit spul het beste kan bestellen dan verneem ik dit graag.
Heb op 2 aug. jl bij Gearbest voor de eerste keer besteld, spullen zijn nooit binnen gekomen.
Banggood was snel en ook bij Ali (inderdaad iets langzamer) heb ik goede ervaringen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:52
bing69 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:50:
[...]

Heb op 2 aug. jl bij Gearbest voor de eerste keer besteld, spullen zijn nooit binnen gekomen.
Banggood was snel en ook bij Ali (inderdaad iets langzamer) heb ik goede ervaringen.
Gearbest duurde vorige keer bij mij ruim 10 weken. Dus jouw spul kan nog komen 8)7....

AliExpress duurt ongeveer 8-10 dagen, DX.com 10-15 dagen en Banggood rond de 8-12 dagen. Allemaal prima dus.

Ik heb inmiddels de Xiaomi gateway met twee temperatuursensoren, deursensor en bewegingssensor nu een weekje in gebruik. Spul werkt dikke prima, ben er ook erg tevreden over. De eerste keer koppelen was een beetje drama, omdat de gateway vrij ver van het AP af hangt. Echter toen ik het dichterbij had gekoppeld, kon ik hem daarna gewoon op de gewenste plek gebruiken.

In ieder geval vind ik het nachtlampje erg prettig en in combinatie met de bewegingssensor en deursensor kun je echt leuk lampen automatiseren, wat ik dus al heb gedaan met Node RED. Erg tevreden dus en zeker een aanrader, ook al lijkt het alsof er een paddenstoel uit de muur steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ik wil het juist volledig koppelen met mijn domoticz server :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Meerdere bestellingen gedaan bij Gearbest met Xiaomi/Aqara's en Neo CoolCams.
Altijd binnen 20d in huis. Afgelopen zaterdag nog iets binnen gekregen wat ik 9d ervoor had besteld.

Moet zeggen dat ik het steeds leuker spul begin te vinden, al vind vrouwlief het wat minder leuk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:52
marcel19 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:34:
Ik wil het juist volledig koppelen met mijn domoticz server :)
Dat heb ik ook, maar dan heb ik Node RED voor wat logica ertussen. Maar ja, dat is ook geen rocket science en simpelweg een alternatief voor Domoticz logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
TerrorSource schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

1x Xiaomi Home Gateway
3x Aqara Door Sensor
1x Xiaomi Magic Cube
Kun je aangeven of de LUX sensor in de HBS v2 goed werkt? Die in de Gateway is niet denderend, wellicht zijn deze beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MasterMaceMichu schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:12:
[...]

Kun je aangeven of de LUX sensor in de HBS v2 goed werkt? Die in de Gateway is niet denderend, wellicht zijn deze beter.
Wat ik tot nu toe heb gehoord/gelezen is dat ze eigenlijk ruk zijn wanneer ze gekoppeld zijn aan Domoticz.
Fibaro Motion Sensor's en Aeonlabs 6-in-1 MultiSensor zijn de beste in lux meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41
Weet iemand of het mogelijk is om 'aan de achterkant' een device uit Domoticz te gooien? Ik heb onlangs een Logitech Harmony hub toegevoegd en dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen, want er gaat nu iets fout waardoor het json endpoint geen data meer retourneert. Domoticz zelf werkt (gelukkig) nog wel, al mijn events werken gewoon, lampen reageren prima, etc. maar de UI is geheel dood.

Dus ergens handmatig de config aanpassen of op een andere manier het device eruit gooien. Andere optie zou nog zijn om in-place te upgraden naar de laatste beta, hopende dat daar de support voor de hub wat beter is. Het viel me ook op dat bij het toevoegen van het device de UI er anders uitzag dan de help pagina me voor hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
jsiegmund schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:21:
Weet iemand of het mogelijk is om 'aan de achterkant' een device uit Domoticz te gooien? Ik heb onlangs een Logitech Harmony hub toegevoegd en dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen, want er gaat nu iets fout waardoor het json endpoint geen data meer retourneert. Domoticz zelf werkt (gelukkig) nog wel, al mijn events werken gewoon, lampen reageren prima, etc. maar de UI is geheel dood.

Dus ergens handmatig de config aanpassen of op een andere manier het device eruit gooien. Andere optie zou nog zijn om in-place te upgraden naar de laatste beta, hopende dat daar de support voor de hub wat beter is. Het viel me ook op dat bij het toevoegen van het device de UI er anders uitzag dan de help pagina me voor hield.
kun je er ook niet bij via het HTTPS adres?

https://IPADRES:433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
TerrorSource schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:22:
[...]

Wat ik tot nu toe heb gehoord/gelezen is dat ze eigenlijk ruk zijn wanneer ze gekoppeld zijn aan Domoticz.
Fibaro Motion Sensor's en Aeonlabs 6-in-1 MultiSensor zijn de beste in lux meten.
OK, zit nog op 'echte ervaring' in Domoticz te wachten, m,aar blijkbaar krijg je ze niet werkend (ff wat posts teruggelezen).

On another note:
Laatst Beta update is fout gegaan, Domoticz start wel op, maar krijg dan een error:
Segmentation fault

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2017-10-23 22:32:44.072  Domoticz V3.8630 (c)2012-2017 GizMoCuz
2017-10-23 22:32:44.072  Build Hash: e114cf23, Date: 2017-10-23 13:49:56
2017-10-23 22:32:44.073  Startup Path: /home/xxxx/domoticz/
2017-10-23 22:32:44.137  Sunrise: 08:22:00 SunSet:18:30:00
2017-10-23 22:32:44.137  EventSystem: reset all events...
2017-10-23 22:32:44.139  EventSystem: Write file: /home/xxxx/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Real time weather data.lua
2017-10-23 22:32:44.260  PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'.
2017-10-23 22:32:44.271  WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2017-10-23 22:32:44.280  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2017-10-23 22:32:44.280  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2017-10-23 22:32:44.281  Proxymanager started.
2017-10-23 22:32:44.282  Starting shared server on: :::6144
2017-10-23 22:32:44.283  TCPServer: shared server started...
2017-10-23 22:32:51.599  Python EventSystem: Initalizing event module.
2017-10-23 22:32:51.600  EventSystem: Started
2017-10-23 22:32:51.600  EventSystem: Queue thread started...
2017-10-23 22:32:51.643  PluginSystem: Entering work loop.
Segmentation fault

handmatrige beta update helpt niet....Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41
marcel19 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:30:
[...]

kun je er ook niet bij via het HTTPS adres?

https://IPADRES:433
Nope https gebruikte ik by default. Ik heb het inmiddels opgelost zo lijkt het, naar nieuwe beta gegaan en het https certificaat vervangen (want dat wordt dan overschreven). Nu werkt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

MasterMaceMichu schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:45:
[...]

OK, zit nog op 'echte ervaring' in Domoticz te wachten, m,aar blijkbaar krijg je ze niet werkend (ff wat posts teruggelezen).

On another note:
Laatst Beta update is fout gegaan, Domoticz start wel op, maar krijg dan een error:
Segmentation fault

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2017-10-23 22:32:44.072  Domoticz V3.8630 (c)2012-2017 GizMoCuz
2017-10-23 22:32:44.072  Build Hash: e114cf23, Date: 2017-10-23 13:49:56
2017-10-23 22:32:44.073  Startup Path: /home/xxxx/domoticz/
2017-10-23 22:32:44.137  Sunrise: 08:22:00 SunSet:18:30:00
2017-10-23 22:32:44.137  EventSystem: reset all events...
2017-10-23 22:32:44.139  EventSystem: Write file: /home/xxxx/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Real time weather data.lua
2017-10-23 22:32:44.260  PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'.
2017-10-23 22:32:44.271  WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2017-10-23 22:32:44.280  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2017-10-23 22:32:44.280  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2017-10-23 22:32:44.281  Proxymanager started.
2017-10-23 22:32:44.282  Starting shared server on: :::6144
2017-10-23 22:32:44.283  TCPServer: shared server started...
2017-10-23 22:32:51.599  Python EventSystem: Initalizing event module.
2017-10-23 22:32:51.600  EventSystem: Started
2017-10-23 22:32:51.600  EventSystem: Queue thread started...
2017-10-23 22:32:51.643  PluginSystem: Entering work loop.
Segmentation fault

handmatrige beta update helpt niet....Ideeën?
Van de wiki; https://www.domoticz.com/wiki/FAQ
Q: After my last update Domoticz does not start anymore and shows Segmentation fault message (RPi)
A: Somehow the upgrade failed. This can be solved by doing a manual install from binary. See Wiki Installing and running Domoticz on a Raspberry PI paragraph Installing from Binary and start service. Then update again from application.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 18:14
zijn er ook mensen die zwave en domoticz in docker goed hebben draaien en hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Kraz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:52:
[...]

Van de wiki; https://www.domoticz.com/wiki/FAQ
Q: After my last update Domoticz does not start anymore and shows Segmentation fault message (RPi)
A: Somehow the upgrade failed. This can be solved by doing a manual install from binary. See Wiki Installing and running Domoticz on a Raspberry PI paragraph Installing from Binary and start service. Then update again from application.
Die had ik zelf ook al gevonden, dat hielp helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou nog wel even navraag doen of het een v2 versie betreft. Kon dit niet in je tekst terugvinden vinden.
De v2 heeft namelijk meer mogelijkheden.

Zorg tevens dat je een verloopstekker besteld anders kun je hem nog niet gebruiken als hij binnen is.
Zelf gebruik ik onderstaande verloopstekker waardoor de Gateway vrij vlak tegen de muur blijf.
http://www.ebay.nl/itm/EU...10742?hash=item2a5067ddf6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
MikeOO schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:22:
[...]

Zou nog wel even navraag doen of het een v2 versie betreft. Kon dit niet in je tekst terugvinden vinden.
De v2 heeft namelijk meer mogelijkheden.

Zorg tevens dat je een verloopstekker besteld anders kun je hem nog niet gebruiken als hij binnen is.
Zelf gebruik ik onderstaande verloopstekker waardoor de Gateway vrij vlak tegen de muur blijf.
http://www.ebay.nl/itm/EU...10742?hash=item2a5067ddf6
op zich maakt het mij niet zoveel uit welke versie het zou zijn, dit is voor mij nieuw en ik moet het eerste even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ik zou willen weten wat jullie voor hardware gebruiken voor de domoticz server.

ik gebruik op dit moment een raspberry pi 1 hiervoor. Maar deze is alleen ingesteld op mijn slimme meter. en wat virtual switches. Als ik straks ga uitbreiden wil ik er niet tegen aan lopen dat die raspberry dat allemaal niet meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel19 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:31:
[...]

op zich maakt het mij niet zoveel uit welke versie het zou zijn, dit is voor mij nieuw en ik moet het eerste even proberen.
Maar wel zonde als je later er nog 1 zou moeten aanschaffen omdat je de andere opties mist. Muziek / Deurbel zijn er dacht ik 2 die de eerste versie o.a niet heeft. Zou ook kunnen dat de nieuwe Aqara xiaomi sensors niet werken maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Qua hardware heeft Domoticz niet veel nodig. Draai het zelf op een Rasp 2 en werkt prima en er draait aardig wat op qua sensor/hardware etc. Hooguit dat de Rasp v1 misschien iets trager werkt en kun je altijd overgaan naar een Rasp v2 of v3. De laatste 2 zijn wel een stuk sneller dan de v1 dus dat zou je nog tzt kunnen overwegen. Er staan er altijd genoeg te koop in V&A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy

EDIT:

Oplossing hiervoor is: Domoticz Beta draaien, dan worden ze wel herkend, althans....
MotionSensor = wel
Lux = wel
Voltage = niet (deze wordt wel aangemaakt bij alle andere aqara/xiaomi sensoren)

Geen idee waar die Voltage voor dient, je hebt namelijk nog steeds batterij status die bijgewerkt wordt.

Ook blijft de Lux meting op 0 staan, ook in de MiHome app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:33
Heb nu wat kleine zaken in Domoticz staan en ben hier en daar beetje met blockly aan het spelen maar zit ondertussen al na te denken over het volgende en dat is onze rolluiken bedienen met behoud van schakelaar.

Nu heb ik verschillende oplossingen hier voorbij zien komen zoals:
- ASUN-650
- ESP-8266 oplossingen
- enz.

Maar nu vroeg ik me af wat nu beste en makkelijkste te implementeren is? Uiteraard is de prijs ook belangrijk want het moet wel leuk blijven en ik ben ook niet vies van een beetje knutsel werk maar ik was niet van plan iets in de rolluik bak te moeten gaan plaatsen.
Het liefst zet ik gewoon iets voor of achter schakelaar als dat kan. Daarnaast zit ik nog met de afstand tot aan een iig 1 roilluik, deze is vanaf de plek waar vermoedelijk vanaf gezonden gaat worden zo'n 12~13 meter.
Ik weet bv niet wat voor afstand Z-Wave aan kan? Wifi bereik is er wel dus dat is ook een oplossing en anders iets met RF? Wat zouden jullie aanbevelen voor de Tweakers die hun rolluiken op deze manier bedienen? (dan heb ik wat te lezen straks ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

marcel19 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:32:
Ik zou willen weten wat jullie voor hardware gebruiken voor de domoticz server.

ik gebruik op dit moment een raspberry pi 1 hiervoor. Maar deze is alleen ingesteld op mijn slimme meter. en wat virtual switches. Als ik straks ga uitbreiden wil ik er niet tegen aan lopen dat die raspberry dat allemaal niet meer trekt.
Had eerst een NAS en sinds kort draait het op een Pi3-B

je zou in theorie tegen wat performance problemen aan kunnen lopen, maar ik denk dat het niet zo'n vaart loopt..
gewoon zo proberen en indien je performance mist, nieuwe Pi installeren met kale Domoticz, database terug en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
MikeOO schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Maar wel zonde als je later er nog 1 zou moeten aanschaffen omdat je de andere opties mist. Muziek / Deurbel zijn er dacht ik 2 die de eerste versie o.a niet heeft. Zou ook kunnen dat de nieuwe Aqara xiaomi sensors niet werken maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Qua hardware heeft Domoticz niet veel nodig. Draai het zelf op een Rasp 2 en werkt prima en er draait aardig wat op qua sensor/hardware etc. Hooguit dat de Rasp v1 misschien iets trager werkt en kun je altijd overgaan naar een Rasp v2 of v3. De laatste 2 zijn wel een stuk sneller dan de v1 dus dat zou je nog tzt kunnen overwegen. Er staan er altijd genoeg te koop in V&A ;)
ik heb zelf de rp1 rp2 en rp3 tot mijn beschikking.
ik merk alleen met rp3 dat hij soms stroom te kort komt ( rode ledje gaat uit en aan )

En kwa xiaomi heb ik het model welke het volgende ondersteund:
temperatuur, beweging, licht en geluid, online radio, timing auto/inschakelen. ingebouwde lichtsensor 16 miljoenen variabele kleuren nachtlampje auto schakel wanneer in lage licht
kan werken met Xiaomi Deur Sensor, Smart Bell, Smart IP Camera, Temperatuursensor voor meer functies.

Dus ik denk dat ik wel goed zit dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
RoRoo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:30:
[...]

Had eerst een NAS en sinds kort draait het op een Pi3-B

je zou in theorie tegen wat performance problemen aan kunnen lopen, maar ik denk dat het niet zo'n vaart loopt..
gewoon zo proberen en indien je performance mist, nieuwe Pi installeren met kale Domoticz, database terug en klaar.
Database back-up en restore had ik gezien.
Maar ik heb ook wat apparte scripts draaien. en die zet hij dan niet over heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
tsjoender schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Dat zou zo geconfigureerd kunnen worden, maar je weet niet zeker of er tussendoor nog een schakeling via het netwerk gedaan gaat worden. Dus de stand van die schakelaar zal niet altijd aangeven of de lamp aan of uit is. De Sonoff detecteert alleen dat de stand veranderd is en zal dan schakelen.
Hier lijken ze het wel werkend te hebben.
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=11&t=17205

Toch maar een keer proberen dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel19 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

ik heb zelf de rp1 rp2 en rp3 tot mijn beschikking.
ik merk alleen met rp3 dat hij soms stroom te kort komt ( rode ledje gaat uit en aan )

En kwa xiaomi heb ik het model welke het volgende ondersteund:
temperatuur, beweging, licht en geluid, online radio, timing auto/inschakelen. ingebouwde lichtsensor 16 miljoenen variabele kleuren nachtlampje auto schakel wanneer in lage licht
kan werken met Xiaomi Deur Sensor, Smart Bell, Smart IP Camera, Temperatuursensor voor meer functies.

Dus ik denk dat ik wel goed zit dan :)
Lijkt er wel maar idd.

Te kort stroom lijkt mij dat je adapter niet voldoende stroom levert. Mogelijk een te zwak model of een niet goed werkende adapter in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
Ik heb het 1 en ander lopen lezen over backup power maar kom niet echt tot een goede betaalbare oplossing volgens mij, ik werk met RPI3 en wil eigenlijk een powerbank als backup hebben mocht er een stroomuitval zijn, echter tot nu toe heb ik wel een powerbank kunnen vinden die zowel oplaad en ook afgeeft tegelijk maar zodra de stroom er af gaat is er even een dipje, omschakelpunt dus, en zoals we allemaal weten houdt daar RPi en zeker Domoticz daar niet van ( gelukkig met backup systeempje lopen klooien ;-) ) dus kan mij iemand vertellen wat een werkende combi is en waar te halen ?
Dank alvast weer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
MikeOO schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Lijkt er wel maar idd.

Te kort stroom lijkt mij dat je adapter niet voldoende stroom levert. Mogelijk een te zwak model of een niet goed werkende adapter in dat geval.
De adapter zelf levert 2a

ik zie ook op internet dat er een 3a te verkrijgen is. maar dat eventueel een bottleneck ook de usb kabel kan zijn. enig ervaring daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Dreamcatcher schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:16:
Ik heb het 1 en ander lopen lezen over backup power maar kom niet echt tot een goede betaalbare oplossing volgens mij, ik werk met RPI3 en wil eigenlijk een powerbank als backup hebben mocht er een stroomuitval zijn, echter tot nu toe heb ik wel een powerbank kunnen vinden die zowel oplaad en ook afgeeft tegelijk maar zodra de stroom er af gaat is er even een dipje, omschakelpunt dus, en zoals we allemaal weten houdt daar RPi en zeker Domoticz daar niet van ( gelukkig met backup systeempje lopen klooien ;-) ) dus kan mij iemand vertellen wat een werkende combi is en waar te halen ?
Dank alvast weer mensen.
als je een Pi hebt kan je toch een Pi-UPS plaatsen?
Die dingen zijn kant en klaar te koop en sommige zijn zelfs te gebruiken met standaard oplaadbare AA batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
marcel19 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

De adapter zelf levert 2a

ik zie ook op internet dat er een 3a te verkrijgen is. maar dat eventueel een bottleneck ook de usb kabel kan zijn. enig ervaring daarmee?
De kabel kan zeker de bottleneck zijn. Ik had ook een nette voeding welke 2A kon leveren. Maar de Pi bevroor iderere keer als die een beetje load te verwerken kreeg. Toen een andere USB kabel op die voeding gebruikt en sindsdien werkt die Pi 100% stabiel. Ergens in GoT loopt een draadje waar goedkope USB kabels getest zijn door Android telefoons op te laden. Er is een app voor Android welke kan rapporteren met hoeveel ampere de telefoon geladen wordt. Bij goedkope kabels met (te) weinig koper blijft de laadstroom ook achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
renedis schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Die dingen zijn kant en klaar te koop en sommige zijn zelfs te gebruiken met standaard oplaadbare AA batterijen.
Stom gevalletje niet verder dan je neus lang is kijken, wist niet dat die dingen bestonden.
dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!
renedis schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Die zijn inderdaad handig voor als de stroom even weg valt. Scheet je zomaar een DB crash.

Alleen zou ik voor ik zo iets zou gaan inzetten eerst uitzoeken waarom de Pi er af en toe mee stopt want dat is geen normaal gedrag.

Is meer symptoombestrijding dan oplossen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
MikeOO schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:01:
[...]

Die zijn inderdaad handig voor als de stroom even weg valt. Scheet je zomaar een DB crash.

Alleen zou ik voor ik zo iets zou gaan inzetten eerst uitzoeken waarom de Pi er af en toe mee stopt want dat is geen normaal gedrag.

Is meer symptoombestrijding dan oplossen >:)
Stopt er NOOIT mee, maar om te voorkomen dat snap je, heel af en toe hebben we hier wel eens een powerdip in het dorp, dus om dat voor te zijn, dus geen constant aanwezige factor !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dreamcatcher schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Stopt er NOOIT mee, maar om te voorkomen dat snap je, heel af en toe hebben we hier wel eens een powerdip in het dorp, dus om dat voor te zijn, dus geen constant aanwezige factor !
Dat was meer een reactie naar @marcel19 toe omdat hij daar last van heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
@MikeOO

zelfs als alleen raspbian draait op de raspberry en je voor het command: sudo apt-get update uit dan flikkert het rode lampje van stroom tekort.

dus dan schiet ik niks op met die oplossing. ik denk dat ik het moet zoeken in de adapter of in de usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Apostle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 09:39
Dreamcatcher schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:16:
Dank alvast weer mensen.
Misschien een spanningsregelaar gebruiken? Mogelijk staat er op deze website anders een oplossing:
https://pcmweb.nl/artikel...stalleren/?article-page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
marcel19 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:35:
@MikeOO

zelfs als alleen raspbian draait op de raspberry en je voor het command: sudo apt-get update uit dan flikkert het rode lampje van stroom tekort.

dus dan schiet ik niks op met die oplossing. ik denk dat ik het moet zoeken in de adapter of in de usb kabel.
Dat kunnen 3 dingen zijn:
- Pi zelf (kortsluiting)
- SD kaart (begint defect te raken)
- Voeding (of USB kabel)

En hoogstwaarschijnlijk het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Misschien weet iemand het, maar mijn xiaomi gateway staat rood te knipperen, hij doet het wel gewoon.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Zie ook geen foutmeldingen lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 13:53
Ik heb hier beneden een RPI2 draaien met Domoticz en op zolder een RPI zero W. Die laatste is niet meer bereikbaar op zijn IP adres (web interface en door ping). Echter, werken de "gebeurternissen" op de zero w op zolder wel en ook de opentherm gateway werkt (zo gaat de ventilatie harder als er langere tijd warm water loopt --> douchen)

Iemand ervaring met het wifi bereik van een zero W? Kan dit het probleem zijn? Blijkbaar draait domoticz gewoon op de rpi zero W, maar kan ik het alleen niet bereiken?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:48

Bob Popcorn

Plop!

Kom er even niet uit, heb nu een Xiaomi Flora plantsensor in Domoticz, alles werkt netjes. Echter wil ik nu een event aanmaken waarbij ik op een knop druk (virtueel) en er een rapportje via Prowl wordt verzonden naar m'n telefoon. In blockly kan ik slechts 1 parameter in een bericht zetten, snap niet hoe ik hier verschillende in kan stoppen?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb even een vraag over de xiaomi gateway:

Hoe snel worden de signalen van de sensoren aangesloten op de gateway doorgestuurd/opgehaald naar/in Domoticz?

Wordt de batterij status van de deur sensor ook doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

jobr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:58:

Hoe snel worden de signalen van de sensoren aangesloten op de gateway doorgestuurd/opgehaald naar/in Domoticz?
Snel
ja

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Is het ook mogelijk om met een controle station de klikaanklikuit units te bedienen door middel van domoticz?

dus bijvoorbeeld met één van deze:
https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html

https://www.bol.com/nl/p/...2FUAUFEAYYASABEgJor_D_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Knielen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:26:
Van de week heb ik een PIR sensor binnen gekregen. Nu was ik in de veronderstelling dat deze sensor aan gaat op het moment dat hij aanwezigheid ziet, dus ook als je stil zit. Echter zie ik alleen schakelingen bij bewegingen van personen, dus als je stil op de bank zit gaat hij na enkele seconden uit (en dus ook de verlichting). Heb ik mij verkeerd laten informeren of gebruik ik verkeerde instellingen? Het betreft een Neo CoolCam PIR sensor.
Ik heb geen ervaring met deze specifieke sensor maar alle zwave\kaku sensoren die ik ken reageren alleen op beweging en gaan dan inderdaad weer uit.

Soms kan je in\op de sensor zelf een knopje vinden om de tijd in te stellen en bij zwave is het een software setting. Je kan dan bijvoorbeeld zorgen dat de sensor pas na enkele minuten uit gaat na de laatste beweging detectie.

Zelf wilde ik mijn zwave sensoren na max 4 minuten laten updaten en dus een uit commando laten sturen maar dit is veel te kort om verlichting in de kamer te regelen. Ik heb dat opgelost met een dummy switch.

* Eerst heb ik een dummy switch gemaakt "Laatste beweging huiskamer 60min"
* de dummy switch geef je een OFF delay van 60 minuten
* de dummy switch laat je doormiddel van een blockly of lua script in en uitschakelen tegelijk met de bewegingssensor
* Als je nu de "Laatste beweging huiskamer" gebruikt in je lichtplan\scripts blijft het licht nog een uur aan na de laatste beweging in de kamer.

In feite heb ik meerdere dummy switches per bewegingssensor, eentje 30min, eentje van 1 uur en eentje 2 uur. Op deze manier kan ik verschillende zaken timen aan de hand van de laatste beweging in de specifieke ruimte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel19 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:35:
@MikeOO

Dat was dus ook wat ik bedoelde. Uitzoeken/testen waarom dit gebeurt >:) en dan pas evt een UPS batterij in gaan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
Al geruime tijd heb ik een Danalock V3 aangesloten op mijn voordeur waar ik uitermate tevreden over ben. Laatst is de Zwave variant uitgekomen waardoor mijn Bluetooth versie naar de achterdeur verdween en de Zwave naar de voordeur. Het beveiligd aansluiten op Domoticz ging ook zonder problemen. Alleen de batterij van de Danalock was hierdoor tot twee keer toe in drie weken leeg. Eerst in de instellingen van Domoticz gekeken, maar hier niets noemenswaardigs kunnen vinden wat kan zorgen voor een battery drain. Nu blijkt het een firmware bug te zijn van Danalock die ervoor zorgt. Firmware is inmiddels geupdate, maar of het ook echt verholpen is laat ik jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
marcel19 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:53:
Is het ook mogelijk om met een controle station de klikaanklikuit units te bedienen door middel van domoticz?

dus bijvoorbeeld met één van deze:

https://www.bol.com/nl/p/...2FUAUFEAYYASABEgJor_D_BwE
Die units zijn niet stuurbaar vanuit Domoticz.
Om Kaku te sturen heb je een rfxcom of een rflink nodig. Meer details hierover op de Domoticz website en de wiki.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
Hoe updaten jullie de firmware voor een fibaro zwave device? Want Domotics kan dat niet, of wel?
En hoe doen jullie dat voor Neo Coolcam plugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
jobr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:58:

Vrijwel direct, zit soms wel een vertraging op van max 60-sec.
Batterij status werkt, al zou ik wel voor de nieuwe Aqara Door Sensor's(v2) kijken en niet de Xiaomi Door Sensor(v1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerrorSource schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Vrijwel direct, zit soms wel een vertraging op van max 60-sec.
Batterij status werkt, al zou ik wel voor de nieuwe Aqara Door Sensor's(v2) kijken en niet de Xiaomi Door Sensor(v1).
60 sec is wel erg lang. Het hoort eigenlijk direct te werken.
Alleen Domoticz is wat trager met bijwerken.

Zet bv eens met LUA een trigger op de deursensor als je deze open of dicht doet en laat dit sturen naar telegram of anders soort.

Je krijgt dan direct een melding maar Domoticz heeft een paar sec extra nodig voor hij de status bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:08

Kraz

Saving the world

commentator schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:07:
Hoe updaten jullie de firmware voor een fibaro zwave device? Want Domotics kan dat niet, of wel?
Nee, dat kan Domoticz niet.
Dat lukt alleen als je je Fibaro apparatuur hebt gekoppeld aan een Fibaro Homecenter
Pagina: 1 ... 56 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.