Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 22:35
DjAntoon schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

Ja, zou ik wel doen, mocht je ooit verkopen dan is dat wel makkelijker...

[...]

Ik zou de schakelaars gewoon laten zitten, als je met z wave werkt vind ik het grote voordeel dat als je controller plat ligt, alles nog gewoon werkt. Is beter voor de verhouding met het vrouwtje...

[...]

Ja impuls werkt handiger als je dimmers wilt gebruiken, anders moet je het dimlevel met een app of automatisch laten doen. Kun je geen dealtje maken met de installateur dat je de normale schakelaars in mag ruilen na de oplevering?
Het is een partij die ik zelf in arm heb genomen, echter die echt traditioneel is en niet zo veel met Domotica heeft. Denk dat als ik hem letterlijk zeg wat die moet bestellen, dat die dat geen probleem vind. Echter daarom ook al mijn misschien wat simpele vragen, omdat ik hem dus alles moet voorkauwen, als ik afwijk van een standaard installatie.

Als hij na oplevering het schakelmateriaal moet terugnemen, daar zal die niet vrolijk van worden. Bij levering alles puls drukkers makers zie ik hem wel doen. Maar weet niet hoe dat zit met oplevering en keuring, omdat je met die puls drukkers niet de reguliere verlichting kan schakelen zolang de Fibaro componenten geïnstalleerd zijn. Andere optie is dat ik zelf voor oplevering die modules installeer. Van de aannemer mag ik prima op de bouw komen, maar weet niet hoe zo'n keuring werkt en aan welke eisen de installatie moet voldoen dan.

[ Voor 22% gewijzigd door GAEvakYD op 16-10-2017 22:41 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:55
Ga hoe dan ook voor inbouwdozen van 50mm diep, 40 is net niet diep genoeg. Bedenk nu wat je wilt schakelen zoals de woonkamer verlichting en die dit dan meteen.
Laat meteen een blauwe draad meetrekken naar de schakelaar, zit niet in de weg als je deze niet gebruikt.
Buitenverlichting wordt nog wel eens vergeten, meteen automatisch laten schakelen.
Er is vast nog meer dus denk er over na. Achteraf is het een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:01
Mozart schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:12:
[...]

De beste manier staat beschreven in de wiki...
Dat doe ik. Maar dan blijf ik een offline beta domoticz houden, Ik kan wel de stable installeren en werkend krijgen, maar de beta die is offline na installatie.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:51
anconakip schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:53:
[...]

Dat doe ik. Maar dan blijf ik een offline beta domoticz houden, Ik kan wel de stable installeren en werkend krijgen, maar de beta die is offline na installatie.
Als je een vraag stelt moet je dat zo compleet mogelijk doen...
anyway, troubleshooting staat ook op de wiki: http://www.domoticz.com/wiki/Troubleshooting
Bijna onderaan staat hoe je Domoticz handmatig start, wat gebeurd er dan bij jou?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappleD
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 07:09
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe thermostaat aan te schaffen welke communiceert met Domoticz.
Ik heb echter vloerverwarming dus ik ben niet direct op zoek naar op afstand beheren.
Hij zal namelijk altijd op dezelfde temperatuur staan.
Ik wil wel weten wanneer mijn ketel aanslaat, zodat ik daar mijn vloerverwarmingspomp op kan schakelen.
Is er een thermostaat die deze functie al heeft?

Ik ben heel benieuwd of iemand dit al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 21:56
PappleD schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:16:
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe thermostaat aan te schaffen welke communiceert met Domoticz.
Ik heb echter vloerverwarming dus ik ben niet direct op zoek naar op afstand beheren.
Ik wil wel weten wanneer mijn ketel aanslaat, zodat ik daar mijn vloerverwarmingspomp op kan schakelen.

Weet je zeker dat je dit wilt schakelen via Domoticz?
Wanneer je issues hebt met Domoticz door wat voor reden dan ook, of de thermostaat rapporteert niet naar Domoticz gaat je VVW niet aan en dat vind je ketel en evt vloer niet leuk.

Beter even kjiken voor een pompschakelaar

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

GAEvakYD schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:12:
Vraagje mbt Z-Wave in mijn nieuwbouwwoning. Advies van Robbshop is om elektra traditioneel aan te laten leggen. Dus gewoon schakelaars met schakeldraden naar de centraaldozen.

2 vragen:
1) Op de plaatsen waar ik wil sturen met een beweginingssensor. Doe ik er dan ook goed aan om gewoon een schakelaar te laten aanleggen, met schakeldraden naar de lamp? Zodat ik die schakelaar kan vervangen door een Schakelmodule en een sensor kan plaatsen, die de schakelmodule schakelt.

2) Op de plaatsen waar ik met schakelaar wil blijven werken ipv sensoren. Klopt mijn aanname dat ik er goed aan doe om ipv wip schakelaars beter overal puls schakelaars kan laten plaatsen? Echter, mag dit wel bij oplevering? Dan kun je zolang ik de fibaro componenten hebt geplaatst geen lamp schakelen met die puls schakelaar.
mmm ik wou dat ik deze kans nog een keer zou hebben....
Ik zou geen schakelaars meer nemen.! [ waarom? ]

Alleen lichtpunten.
Mijn setup zou zijn:
Meer pir sensoren inbouwen [ xiaomi of zwave ]
Deze liefst voeden ipv batterij [ xiaomi zou mijn voorkeur hebben [
Dit scheelt je heel veel dure zwave schakelaars..

Wifi [ xiaomi ] of hue achtige lampen in ieder vertrek.
Eea laten schakelen via een schemer status

Voor wat schemerlampen enz zou ik wel ingebouwde zwave gebruiken.
Of een stekkerschakelaar van 433Mhz [ inc met extra schakel script, zodat hij bijna nooit mist? veel goedkoper :-)

Ik zou ook zorgen voor verwarming op domotica..
En deursensoren in laten bouwen, omgebouwse Zwave Aeotec, met xiaomi deurcontacten ]

1 tip.
Ik zou proberen. om Zwave alleen gevoed te gebruiken, dus niet op batterijen. [ als er ellende is met Zwave bijna altijd batterij probleem ]
Rookmelders, ook spanning gevoed, Nest Protect.
En evt, mooie kleine ip camera op je deuren. met motion erin
deurbel op domotica

en wie weet wat nog meer.....:-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:51
Nu draai ik al een poos Domoticz op mijn Synology NAS en dat gaat opzich prima maar het is mij nog steeds een raadel waarom hij zo nu en dan (de ene dag wat meer als de ander) crashed.
Ik heb nu Monit ernaast draaien en Domoticz weer op te starten maar ik zou graag willen weten waarom dit gebeurd.
Aan de log heb ik ook niets want die is elke keer leeg bij opstarten. Iemand een idee hoe te achterhalen wat er nu speelt?

Ik had eerst errors met bereikbaarheids issues met MyDomoticz , die heb ik verholpen ook geen warnings meer maar nog crashed hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Dylantje2 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:43:

mmm ik wou dat ik deze kans nog een keer zou hebben....
Ik zou geen schakelaars meer nemen.! [ waarom? ]
WAF [ Daarom! ] :+

Mijn vrouw wordt bloedchagrijnig als dingen zelf gaan bepalen wat er moet gebeuren.
Bij mij zal alles ook vallen of staan met de mogelijheid voor haar om alles nog te kunnen bedienen zoals ze gewend is.
schumi2004 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:18:
Nu draai ik al een poos Domoticz op mijn Synology NAS en dat gaat opzich prima maar het is mij nog steeds een raadel waarom hij zo nu en dan (de ene dag wat meer als de ander) crashed.
Ik heb nu Monit ernaast draaien en Domoticz weer op te starten maar ik zou graag willen weten waarom dit gebeurd.
Aan de log heb ik ook niets want die is elke keer leeg bij opstarten. Iemand een idee hoe te achterhalen wat er nu speelt?

Ik had eerst errors met bereikbaarheids issues met MyDomoticz , die heb ik verholpen ook geen warnings meer maar nog crashed hij.
Domoticz.log openen in de var/log map waar Domoticz geinstalleerd staat. die bevat alles. (Op mijn Qnap dan)

[ Voor 46% gewijzigd door RoRoo op 17-10-2017 13:19 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RoRoo schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

WAF [ Daarom! ] :+

Mijn vrouw wordt bloedchagrijnig als dingen zelf gaan bepalen wat er moet gebeuren.
Bij mij zal alles ook vallen of staan met de mogelijheid voor haar om alles nog te kunnen bedienen zoals ze gewend is.

[...]

Domoticz.log openen in de var/log map waar Domoticz geinstalleerd staat. die bevat alles. (Op mijn Qnap dan)
Op mijn Synology is dat niet het geval en zie in de settings ook niet iets wat de logging zou kunnen beïnvloeden.

/edit:
Ik kom wat linkjes tegen die iets roepen over Synology log center, kijken of ik daar iets vinden kan.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 17-10-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:29
Je kunt de logging van domoticz naar syslog laten gaan. Ik weet niet of dat ook kan als je Domoticz op een synology draait. In het logcentrum van de Synology kun je dan de logging zien.

Zo doe ik dat vanaf mijn pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:06
Weet iemand of de Neo Coolcam schakelaars ook het Z-Wave mesh netwerk ondersteunen, of kunnen deze niet repeaten?

In mijn eerste poging mijn X10 netwerk uit te faseren heb ik 3 van deze schakelaars via Gearbest besteld. Deze met succes aan de Aeon Labs Aeotec Gen 5 gekoppeld en kan ze bedienen via Domoticz. Echter de schakelaar op de bovenverdieping heeft matige ontvangst vanuit de meterkast waar de RPi met Aeon-stick hangt. Als ik via Domoticz in de netwerktopologie kijk zie ik dat de 3 schakelaars alleen rechtstreeks contact maken met de controller, onderling is er dus geen verbinding. Kan ik hier nog iets instellen of ontbreekt de repeater ondersteuning bij deze schakelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:59

DizzyWeb

Ondertiteld

Mijn neo coolcam tussenstekker heeft met diverse z-wave devices verbinding, dus het lijkt me dat dat gewoon moet werken. Al eens een network heal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
Ja al meerdere keren handmatig en 's nachts zou dat ook automatisch moeten gebeuren, maar nog steeds geen onderlinge verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
janne_nl schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:02:
Je kunt de logging van domoticz naar syslog laten gaan. Ik weet niet of dat ook kan als je Domoticz op een synology draait. In het logcentrum van de Synology kun je dan de logging zien.

Zo doe ik dat vanaf mijn pi.
En hoe doe je dat dan in Synology instellen voor het ontvangen ervan en in Domoticz zelf?
Ik vermoed dat ik het package ook zal moeten aanpassen dan (http://www.jadahl.com/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
In Domoticz stel je dat in in domoticz.sh, kijk even op het forum voor de precies syntax (stat ook enigszins in die file).

Het kan zijn dat je in je Synology een package moet installeren, maar wellicht staat dat standaard aan. Het heet bij mij DSM 6.0, log center dacht ik. Daar staat ook de syslog van de synology zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
doek55 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:28:
Weet iemand of de Neo Coolcam schakelaars ook het Z-Wave mesh netwerk ondersteunen, of kunnen deze niet repeaten?
werkt hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Dylantje2 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Of een stekkerschakelaar van 433Mhz [ inc met extra schakel script, zodat hij bijna nooit mist? veel goedkoper :-)
Zou je dat schakel script wat willen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag deze: https://www.devolo.nl/pro...control-kamerthermostaat/ ontdekt. Werkt middels Z-wave, maar kan weinig vinden over spec's vinden zoals opentherm of niet etc etc. Is volgens mij pas kort op de markt. Kan ook werken met: https://www.devolo.nl/pro...trol-radiatorthermostaat/ die wel erg veel op die dingen van Danfoss lijken. Als je dit allemaal in Domoticz kan gooien, lijkt me dat wel top.
schumi2004 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:18:

Hier nooit een crash op de DS414. Dat is vreemd. Heb je wellicht de instelling aanstaan dat je schijven moeten gaan slapen? Wellicht heeft dat er invloed op. Gokje van me....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:58:

Hier nooit een crash op de DS414. Dat is vreemd. Heb je wellicht de instelling aanstaan dat je schijven moeten gaan slapen? Wellicht heeft dat er invloed op. Gokje van me....
Hier zelden of nooit, ook op een DS414. Maar toevallig afgelopen nacht wel. Herstarten moest ik doen door de package te stoppen en te starten, want Monit heeft niet 'gemerkt' dat de service was gestopt. De CPU stond wel op 99% te stampen, dus ergens was iets anders loos waar Monit dus niet zoveel mee kan. Of ik moet al de CPU in de gaten laten houden door Monit, maar als ik een keer een zware belasting wil laten uitvoeren door de Syno, dan wil ik niet dat Domoticz gestopt en gestart wordt.

Het verplaatsen van het log heb ik zelf nog niet naar gekeken. Geen idee of dat wel zo makkelijk kan als je Domoticz op een Syno hebt draaien eigenlijk.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:58:
Mijn NAS (DS715) schijven krijgen niet de kans om te slapen daar zorgt TVHeadend wel voor.
M.v.Veelen schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:12:
Het verplaatsen van het log heb ik zelf nog niet naar gekeken. Geen idee of dat wel zo makkelijk kan als je Domoticz op een Syno hebt draaien eigenlijk.
Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Ik geef gewoon een syslog server op dat dat toevalig localhost is moet mijn inziens niet zo'n issue zijn.
Ga me er toch even in verdiepen want ik zoek naar een speld in een hooiberg op deze manier.

/edit:
Draaien jullie toevallig het package van Jadahl of hebben jullie hem op andere manier installed?
Kan domoticz.sh namelijk niet in package vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 17-10-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:29:

/edit:
Draaien jullie toevallig het package van Jadahl of hebben jullie hem op andere manier installed?
Dat bedoelde ik dus ;)

Nee, ook van Jadahl. De laatste stable. Ik ga nog wel even kijken naar de Beta die hij nu weer beschikbaar heeft gesteld (op eigen risico !).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
M.v.Veelen schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:57:
[...]

Dat bedoelde ik dus ;)

Nee, ook van Jadahl. De laatste stable. Ik ga nog wel even kijken naar de Beta die hij nu weer beschikbaar heeft gesteld (op eigen risico !).
Ow ik dacht dat ie gestopt was met Beta's.
Ook maar eens proberen, ik heb toch nog niet veel ingesteld dus veel stuk kan er niet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is gestopt met ze aan te bieden via package center. Ik heb hem gevraagd om toch nog de Beta's af en toe beschikbaar te stellen (zonder Python plugin) en dat doet hij nu. Alleen moet je dus zelf het package downloaden en daarom wordt je dus gedwongen om eerst goed na te denken of je dat echt wel wilt doen. Geen garanties ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:59:
[...]

Ow ik dacht dat ie gestopt was met Beta's.
Ook maar eens proberen, ik heb toch nog niet veel ingesteld dus veel stuk kan er niet gaan ;)
Jadahl. Maar ik update nooit. Als het draait, draait het. ;) Versie van zo'n jaar of 2 terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:04

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Hallo,

Ik had dezelfde behoefte en heb gewoon een temperatuursensor met voeler (draadloos) op de leiding gezet. Krijg sindsdien alle gewenste data binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 23:00
hi,

Ik heb al behoorlijk lang Domoticz draaien, Kaku, Zwave, Milight en heel Sonoff.
Aan de Sonoffs hangen ook weer DS18b20 of DHT22.
Als firmware heb ik Esp-Easy op de Sonoff.
Nu heb ik sinds kort ook de rules optie ontdekt op Easy, daar wil ik meer mee doen.
Als ik nu op de drukje van de Sonoff druk, gaat het relais aan of uit, net wat de status is.
In domoticz kan ik schakelen dmv Switch type : On/Off en http://192.168.x.x/control?cmd=GPIO,12,1
Maar nu wil ik eigenlijk dat de status van de switch in Domoticz gelijk is aan de status van het relais (GPIO12)
Hoe krijg ik dat nu voor elkaar?, ik heb gezocht maar nog een oplossing gevonden, waarschijnlijk zoek ik verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 22:31
jossie67 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:03:
hi,

Ik heb al behoorlijk lang Domoticz draaien, Kaku, Zwave, Milight en heel Sonoff.
Aan de Sonoffs hangen ook weer DS18b20 of DHT22.
Als firmware heb ik Esp-Easy op de Sonoff.
Nu heb ik sinds kort ook de rules optie ontdekt op Easy, daar wil ik meer mee doen.
Als ik nu op de drukje van de Sonoff druk, gaat het relais aan of uit, net wat de status is.
In domoticz kan ik schakelen dmv Switch type : On/Off en http://192.168.x.x/control?cmd=GPIO,12,1
Maar nu wil ik eigenlijk dat de status van de switch in Domoticz gelijk is aan de status van het relais (GPIO12)
Hoe krijg ik dat nu voor elkaar?, ik heb gezocht maar nog een oplossing gevonden, waarschijnlijk zoek ik verkeerd
Domoticz invullen en dan het relais koppelen aan je IDX van je virtual switch.

ESPE Domoticz ESPE Domoticz 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 07:22
Ik ben al enige tijd opzoek naar een 'smart power strip', zoals onderstaande, maar dan met EU plugs:
Afbeeldingslocatie: http://getvera.com/wp-content/uploads/aoetec_DSC11-ZWUS-1140x500.jpg

Iemand een dergelijk apparaat dat dmv Domoticz is aan te sturen?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb een greenwave node 6. Ik had er twee maar er is er eentje overleden. Nu verzamel ik de neo coolcam powerplug. Dit omdat de smart powerstrip er niet is in EU variant en er geen ander alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:26
Frank J. schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

[afbeelding] [afbeelding]
Thanks, heb echter een vraagje, eigenlijk twee
Sinds gisteren heb ik de sonoff met Esp-Easy draaien in een proefopstelling. Ik schakel voorlopig met http://etc zowel vanuit domoticz als vanuit de browser. Als ik even wacht en ik wil weer schakelen moet ik dat meestal 2 of drie keer doen. Lijkt alsof hij slaapt en wakker moet worden.
Is daar iets aan te doen??

de drukknop doet bij mij niets? Neem aan dat ik daar ook iets voor moet doen?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
@bing69 Staat toevallig de sleepmode aangevinkt?

Check even hier vooral de linkjes onderaan met de Rules. Ga niet alles voorkouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Frank J. schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:33:
@bing69 Staat toevallig de sleepmode aangevinkt?

Check even hier vooral de linkjes onderaan met de Rules. Ga niet alles voorkouwen :P
Uiteraard staat de sleep mode NIET aangevinkt.
Maar ik begrijp uit je reactie dat bij jou alles gewoon direct schakelt??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ja klopt maar ik draai met

Build: 147
Core Version: 2_3_0

Werkt je integratie met Domoticz ondertussen wel goed? Misschien dat hij daarom eerder in sleep gaat?
Misschien even specifiek in het Sonoff draadje kijken

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon Heavy op 18-10-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit_K
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-11-2023
schumi2004 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:29:
[...]

Mijn NAS (DS715) schijven krijgen niet de kans om te slapen daar zorgt TVHeadend wel voor.

[...]

Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Ik geef gewoon een syslog server op dat dat toevalig localhost is moet mijn inziens niet zo'n issue zijn.
Ga me er toch even in verdiepen want ik zoek naar een speld in een hooiberg op deze manier.

/edit:
domoticz.sh vind je niet op een Syno.
ga naar: /var/packages/domoticz/scripts/start-stop-status

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Op mijn Synology is dat niet het geval en zie in de settings ook niet iets wat de logging zou kunnen beïnvloeden.

/edit:
Ik kom wat linkjes tegen die iets roepen over Synology log center, kijken of ik daar iets vinden kan.
Dat werkt perfect en dan heb je altijd een log file >:)

Zelf gebruik ik Domoticz op de Rasp en die logt netjes naar de Synology. Daar heb ik wel een handleiding voor gemaakt maar je zal alleen de vertaalslag van Rasp naar DSM moeten maken aangezien jij daar Domoticz op draait.

Stuur maar een PM als je het document nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Frank J. schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:40:
Ja klopt maar ik draai met

Build: 147
Core Version: 2_3_0

Werkt je integratie met Domoticz ondertussen wel goed? Misschien dat hij daarom eerder in sleep gaat?
Misschien even specifiek in het Sonoff draadje kijken
Oei ik had het idx verhaal over het hoofd gezien, nu aangepast een uurtje laten rusten en dan eens kijken of ie wakker wordt ;-)
Heb nog wel moeite om het knopje te bedienen, als ik hem indruk zie ik GPIO-0 van status veranderen.

Jouw voorbeeld aangepast en 14 in 0 veranderd maar niet. Ook het lampje gaat niet aan/uit.
-----
nadat ik typte probeer ik de lamp aan te krijgen wat pas na de vierde keer lukte. Wifi stond aan want ik zat in de config te kijken.

in de log file zie ik:
1467411 : SW : GPIO 12 Set to 1
1467451 : SW : State 1
1467453 : EVENT: Keuken#Keuken=1.00
1473695 : HTTP : connection failed
1483412 : WD : Uptime 24 ConnectFailures 18 FreeMem 28184
1513413 : WD : Uptime 25 ConnectFailures 18 FreeMem 28184
1543414 : WD : Uptime 25 ConnectFailures 18 FreeMem 28184
1573415 : WD : Uptime 26 ConnectFailures 18 FreeMem 28056
1603416 : WD : Uptime 26 ConnectFailures 18 FreeMem 28056
1633417 : WD : Uptime 27 ConnectFailures 18 FreeMem 28056

[ Voor 30% gewijzigd door bing69 op 18-10-2017 09:29 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
MikeOO schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:00:
[...]

Dat werkt perfect en dan heb je altijd een log file >:)

Zelf gebruik ik Domoticz op de Rasp en die logt netjes naar de Synology. Daar heb ik wel een handleiding voor gemaakt maar je zal alleen de vertaalslag van Rasp naar DSM moeten maken aangezien jij daar Domoticz op draait.

Stuur maar een PM als je het document nodig hebt.
Interessant! Mag ik het document ook inzien? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:44:
Ik ben al enige tijd opzoek naar een 'smart power strip', zoals onderstaande, maar dan met EU plugs:
[afbeelding]

Iemand een dergelijk apparaat dat dmv Domoticz is aan te sturen?
Hier ben ik dus ook al een tijdje naar op zoek....
Ik heb zelf een Ubiquiti MPower Pro, maar wil er graag nog 1 bij die 6 sockets lang is ipv 2x3 sockets....
En de greenwave powernode 6 wordt niet meer gemaakt en is helaas nergens meer te krijgen...
Dus mocht je nog ergens 1 tegenkomen, dan hou ik mij ook aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ook een manier.
Ik log vanuit Domoticz rechtstreeks naar syslog op de pi. In de syslog op de pi stuur ik alles door naar de Synology.

Deels staat dat uitgelegd in de wiki, ook dat Domoticz meerdere loglevels heeft en hoe naar een remote host te loggen. In rsyslog.conf: *.* @synologie-ip-adres:poort-op-de-synologie)

Daarnaast heb ik gezorgd dat er op de pi zelf niets meer gelogd wordt, immers alles gaat al naar de Synology. Veel google werkt geweest en alles zit nu in de rsyslog.confm die ik angstvallig backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:39
Ik heb een irritant dingetje met een Xiaomi (Aqara) Temperature Sensor.
Domoticz ziet dat de batterij op "Low" staat dus stuurt me elke dag een berichtje.

Bericht vanuit Domoticz:
"Battery Low: Woonkamer_Temperature (Level: Low)"

Terwijl in Domoticz staat dat die 100% nog heeft (andere sensoren van dezelfde module zeggen 81-85%)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Ook een manier.
Ik log vanuit Domoticz rechtstreeks naar syslog op de pi. In de syslog op de pi stuur ik alles door naar de Synology.

Deels staat dat uitgelegd in de wiki, ook dat Domoticz meerdere loglevels heeft en hoe naar een remote host te loggen. In rsyslog.conf: *.* @synologie-ip-adres:poort-op-de-synologie)

Daarnaast heb ik gezorgd dat er op de pi zelf niets meer gelogd wordt, immers alles gaat al naar de Synology. Veel google werkt geweest en alles zit nu in de rsyslog.confm die ik angstvallig backup.
Loop je geen risico iets te missen aangezien je het eerst op de Pi logt voor je het doorstuurt.
Ik weet niet hoeveel tijd daar tussen zit op jouw manier.

Via mijn weg gaat het direct naar Log Center en mocht Domoticz of Pi crashen dan staat het tot en met de laatste actie erin.

Maar goed er zullen meer wegen zijn, zolang ze maar werken en voldoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat gaat meteen door, is de manier die op alle linux/unix systemen gebruikt wordt in geval van bv een syslog server. De meldingen die Domoticz stuurt komen allemaal aan, wellicht nog wel beter dan in het geval van een 'gewone' tekst logfile, immers die moet nog door syslog worden ingelezen........immers als de pi crashed kan de file niet meer gelezen worden.

Daarnaast krijg ik niet alleen de meldingen van Domoticz, maar ook de meldingen van de pi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerrorSource schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:27:
Domoticz ziet dat de batterij op "Low" staat dus stuurt me elke dag een berichtje.

Bericht vanuit Domoticz:

Terwijl in Domoticz staat dat die 100% nog heeft (andere sensoren van dezelfde module zeggen 81-85%)
Druk eens een keer op het knopje op de tempsensor. Voorop knipper er kort een blauw lampje.
Hiermee stuurt hij de gegevens direct naar de gateway en dus naar Domoticz.

Als het dan nog niet werkt Domoticz eens afsluiten --> Gateway uit stopcontact --> Domoticz weer starten en als deze weer werkt Gateway er ook weer in.

Werkt het dan nog niet dan is er mogelijk iets met je DB aan de hand. Mogelijk een fout record of iets.
Je zou de temp ook uit Domoticz kunnen verwijderen en dan zou hij weer opnieuw gevonden worden in Devices zodat je hem weer kunt toevoegen. Let wel de data (historie) van deze sensor verwijderd je dan ook.

Zijn maar paar ideeën dus op eigen risico en maak voor je dit soort dingen gaat doen een backup van je SD en/of database zodat je altijd weer terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:38:
Dat gaat meteen door, is de manier die op alle linux/unix systemen gebruikt wordt in geval van bv een syslog server. De meldingen die Domoticz stuurt komen allemaal aan, wellicht nog wel beter dan in het geval van een 'gewone' tekst logfile, immers die moet nog door syslog worden ingelezen........immers als de pi crashed kan de file niet meer gelezen worden.

Daarnaast krijg ik niet alleen de meldingen van Domoticz, maar ook de meldingen van de pi zelf.
Handig om jouw stappen dan ook online te gaan zetten voor de liefhebbers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Staat volgens mij zo goed als in de wiki. Daar heb ik het uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Laatst online: 30-09 23:00
Frank J. schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

[afbeelding] [afbeelding]
Thanks, dit had ik al getest met m'n test sonoff, met EasyESP Mega V20, dat werkte niet. Met mijn andere met EasyEsp 120 werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
jossie67 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Thanks, dit had ik al getest met m'n test sonoff, met EasyESP Mega V20, dat werkte niet. Met mijn andere met EasyEsp 120 werkt het wel.
Ik draai op V2 en daar werkt het ook mee. Setup was identiek als met versie 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
renedis schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:33:
[...]

Ik draai op V2 en daar werkt het ook mee. Setup was identiek als met versie 120
Schakelt bij jullie de sonoff direct als je een commando geeft? Bij mij nl vaak pas de tweede keer (als je hem even niet gebruikt hebt)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bing69 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Schakelt bij jullie de sonoff direct als je een commando geeft? Bij mij nl vaak pas de tweede keer (als je hem even niet gebruikt hebt)
Duurt soms een paar seconden, maar ze schakelen wel altijd . Het is niet zoals bij KAKU dat ie ooit schakelmomenten mist. Daarom ben ik er ook zo blij mee en gaat bij mij al het KAKU de deur uit.

Als ik vanavond thuis ben en tijd heb kan ik wel het configuratiebestandje van één van de sonoffs halen, en naar je sturen? Dan kan je zien hoe de settings zijn als alles goed staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Duci op 19-10-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Duci schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Duurt soms een paar seconden, maar ze schakelen wel altijd . Het is niet zoals bij KAKU dat ie ooit schakelmomenten mist. Daarom ben ik er ook zo blij mee en gaat bij mij al het KAKU de deur uit.

Als ik vanavond thuis ben en tijd heb kan ik wel het configuratiebestandje van één van de sonoffs halen, en naar je sturen? Dan kan je zien hoe de settings zijn als alles goed staat.
Dat zou geweldig zijn, ik moet echt minimaal twee keer schakel voor hij het doet. (als ik even niets gedaan heb)
Wilde het nu oplossen door eerst de statusled te schakelen en daarna het relais....

Het lijkt er op dat de Sonoff eerst wakker moet worden en pas reageert

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 19-10-2017 10:00 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
bing69 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Nee, eerlijk gezegd nergens last van.Staat sleep mode misschien bij jou aan? (Naam+IP's weggehaald).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ftRpiBILLBNRXJbyqziwsTXa/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pzvg4QGR4HZXR66oTR9MVCjl/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:58
Ik heb sinds enkele weken Qubino actoren achter mijn rolluik schakelaar gebouwt en ik moet zeggen dit bevalt me erg prima. Alleen Domoticz herkende deze standaard als Light (on/off) switch. Hier heb ik in het begin geen rekening mee gehouden en ik ben dus gewoon een blockly event gaan bouwen dat hij op bepaalde tijden open/dicht gaat. Dit heeft altijd prima gewerkt.

Echter heb ik sinds kort dit device switch type omgezet naar blinds percentage. Maar nu zit ik met het probleem dat ze niet meer open/dicht gaan via de blockly events.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/03XBMQ8.png
Dit zijn mijn devices in het switch tabblad.

Mijn blockly event dicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NTN3zNv.png

Open:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XcroLTq.png

Qua blockly ben ik nog lerende dus dit zal zeker makkelijker kunnen. Maar met deze events gaan mijn rolluiken niet meer dicht. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

moet je ff proberen met on en of,,, is raar maar lijkt de oplossing

ps:
Maak 1 blockley voor alles wat je met je scherm wilt doen, met de extra if basis

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
prekz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:44:
Ik heb sinds enkele weken Qubino actoren achter mijn rolluik schakelaar gebouwt en ik moet zeggen dit bevalt me erg prima. Alleen Domoticz herkende deze standaard als Light (on/off) switch. Hier heb ik in het begin geen rekening mee gehouden en ik ben dus gewoon een blockly event gaan bouwen dat hij op bepaalde tijden open/dicht gaat. Dit heeft altijd prima gewerkt.

Echter heb ik sinds kort dit device switch type omgezet naar blinds percentage. Maar nu zit ik met het probleem dat ze niet meer open/dicht gaan via de blockly events.

[afbeelding]
Dit zijn mijn devices in het switch tabblad.

Mijn blockly event dicht:
[afbeelding]

Open:
[afbeelding]

Qua blockly ben ik nog lerende dus dit zal zeker makkelijker kunnen. Maar met deze events gaan mijn rolluiken niet meer dicht. Iemand tips?
Probeer het met level 100% en 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Dylantje2 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:47:
moet je ff proberen met on en of,,, is raar maar lijkt de oplossing

ps:
Maak 1 blockley voor alles wat je met je scherm wilt doen, met de extra if basis
Met de else if bedoel je?

Ik ben nu eerst met level aan het testen, en anders probeer ik het met on/of (daar stonden ze overigens in het begin op toen het nog "light" switches waren) Volgens mij deed hij het daarna ook al niet.

EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ey2ddj.png
Zoiets dus?

[ Voor 6% gewijzigd door prekz op 19-10-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
Zijn we weer, ik heb ondertussen een goede Zwave stick zoals hier was geadviseerd, alles werkt dan ook als een trein, niks meer aan doen zou je zeggen, maar als ik in bedieningspaneel kijk krijg ik met grote regelmaat de volgende melding voorbij :

2017-10-19 09:08:36.570 Always,
2017-10-19 09:08:46.596 Error, Node026, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2017-10-19 09:08:46.596 Always,
2017-10-19 09:08:46.596 Always, Dumping queued log messages
2017-10-19 09:08:46.597 Always, End of queued log message dump
2017-10-19 09:08:46.597 Always,
2017-10-19 09:09:11.210 Error, Node026, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2017-10-19 09:09:11.210 Always,
2017-10-19 09:09:11.210 Always, Dumping queued log messages
2017-10-19 09:09:11.211 Always,
2017-10-19 09:09:11.211 Always, End of queued log message dump

Het zijn eigenlijk elke keer andere node's, werkt voor de rest prima hoor, maar ik als ADHD figuur wil toch eigenlijk deze meldingen ook kwijt ;-)

Iemand een idee, polling staat uit btw !

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
renedis schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:14:
[...]

Nee, eerlijk gezegd nergens last van.Staat sleep mode misschien bij jou aan? (Naam+IP's weggehaald).

[afbeelding]

[afbeelding]
Nee sleepmode staat uit, het rare is als ik de setting van de Sonoff benader ik er er direct opzit. Doe ik het vanuit Domoticz dan krijg ik:
2017-10-19 11:53:11.768 Error: Error opening url: http://192.168.1.91/control?cmd=event,light_on

de tweede keer lukt het dan wel.

in de log van Sonoff zie ik:

63517825 : WD : Uptime 1057 ConnectFailures 52 FreeMem 28104
63547842 : WD : Uptime 1058 ConnectFailures 52 FreeMem 27672
63552894 : EVENT: light_on
63552897 : ACT : gpio,12,1
63552898 : SW : GPIO 12 Set to 1
63552899 : ACT : gpio,13,0
63552900 : SW : GPIO 13 Set to 0
63552995 : SW : State 1
63552997 : EVENT: Keuken#Keuken=1.00
63559122 : HTTP : connection failed

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 11:47
Ik draai Domoticz op mijn Synology, en probeer met Blocky een Evohome thermostaat te 'bedienen'. Via de GUI lukt dat wel, maar via blocky gebeurt er helemaal niks. Andere zaken krijg ik wel voor elkaar in blocky, dus de basis zit wel goed.

Mijn vermoeden is dat ik niet het juiste commando 'stuur'. Moet dan nou "on" zijn? "1" ? Als tekst of als string?

De vraag is dan ook : kun je ergens zien wat 'geaccepteerde' waarden zijn? In het "Event" menu vind ik bij "show current states" zowel de "current state" als de sValues; maar dat helpt me niet echt verder.
Kleine kick - iemand een idee hiervoor?

Overigens is het denk ik een nog algemenere vraag, ook relevant voor het hierboven genoemde issue van de rolluiken. Hoe achterhaal je nu wat het juiste data-type is? Moet je een string "on" sturen? Een boolean "1"? Of een 'level 100' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

prekz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Met de else if bedoel je?

Ik ben nu eerst met level aan het testen, en anders probeer ik het met on/of (daar stonden ze overigens in het begin op toen het nog "light" switches waren) Volgens mij deed hij het daarna ook al niet.

EDIT:
[afbeelding]
Zoiets dus?
Met level... O-) Moet je hem wel leren als level.. [ dus instellen ]
Anders is hij gewoon allen open en dicht. dus on en off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:40
bing69 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Die ConnectFailures lijken mij verdacht. Bij mij staat een Sonoff al maanden aan de stroom en die heeft 0 connect failures. Je zou eens kunnen proberen of je die Sonoff kan plaatsen met betere Wifi ontvangst en waarbij het aantal failures 0 blijft. Mogelijk mist die nu schakelingen omdat die niet altijd 100% verbonden is. Een continue ping zou ook al een aardig beeld moeten geven van hoe de Sonoff verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
tsjoender schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Die ConnectFailures lijken mij verdacht. Bij mij staat een Sonoff al maanden aan de stroom en die heeft 0 connect failures. Je zou eens kunnen proberen of je die Sonoff kan plaatsen met betere Wifi ontvangst en waarbij het aantal failures 0 blijft. Mogelijk mist die nu schakelingen omdat die niet altijd 100% verbonden is. Een continue ping zou ook al een aardig beeld moeten geven van hoe de Sonoff verbonden is.
Inderdaad, de wifi sterkte is goed, zo niet uitstekend.
Maar ik zet net een ping aan en dan zie je inderdaad dat ie wakker wordt en dan wakker blijft. Een keer schakelen vanuit domoticz geeft dan ook direct resultaat.
Op de een of andere manier moet hij te forceren zijn dat ie connected blijft....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
TerrorSource schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:27:

Bericht vanuit Domoticz:

Is een bekende dingetje. Heb ik namelijk ook op die sensor. Hij meld via 3 sersoren terug. Hum; Temp en Hum + Temp. Deze laatste geeft in de hardware tab bij "Laag" aan. Daarop reageert Domoticz door een melding te sturen.
Ik heb gisteren even de batterij verwisselt en dit lijkt te helpen, mijn derde sensor "Hum + temp" geeft nu gewoon netjes 80% aan ipv "Laag"
beetje vaag dingetje, maar vervang je batterijtje eens. Kan gewoon zonder consequenties. Je hoeft hem niet opnieuw toe te voegen zoals bij RFX

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
bing69 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Nee sleepmode staat uit, het rare is als ik de setting van de Sonoff benader ik er er direct opzit. Doe ik het vanuit Domoticz dan krijg ik:
2017-10-19 11:53:11.768 Error: Error opening url: http://192.168.1.91/control?cmd=event,light_on

de tweede keer lukt het dan wel.

Ik schakel de GPIO en niet middels een event. Heb je dat al eens geprobeerd?

Ji doet:
http://192.168.1.91/control?cmd=event,light_on

Ik doe:
http://x.x.x.x/control?cmd=GPIO,12,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Dylantje2 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

Met level... O-) Moet je hem wel leren als level.. [ dus instellen ]
Anders is hij gewoon allen open en dicht. dus on en off.
Als ik als device type Blinds Percentage heb dan moet die dat toch begrijpen? Hoe kan ik hem anders leren dat hij dat snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
renedis schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

Ik schakel de GPIO en niet middels een event. Heb je dat al eens geprobeerd?

Ji doet:
http://192.168.1.91/control?cmd=event,light_on

Ik doe:
http://x.x.x.x/control?cmd=GPIO,12,1
Op de tweede manier deed ik eerst. Ben net een uurtje weg geweest en nu is ie helemaal down.
Wordt stekker er uit en weer terug.... :(
Foutje, of je pingt het goed adres 8)7
Draai jij ook die esp... 2.40 of iets anders?

[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 19-10-2017 15:10 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
BartS12 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Kleine kick - iemand een idee hiervoor?

Overigens is het denk ik een nog algemenere vraag, ook relevant voor het hierboven genoemde issue van de rolluiken. Hoe achterhaal je nu wat het juiste data-type is? Moet je een string "on" sturen? Een boolean "1"? Of een 'level 100' ?
Een zeer goede vraag, dat vraag ik mij nu ook af.

Ik heb namelijk alles geprobeert in mijn blockly, zowel on/of, open/closed, als de set level 1-100. Niets lijkt nog meer te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daannn1987
Dreamcatcher schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:32:
Zijn we weer, ik heb ondertussen een goede Zwave stick zoals hier was geadviseerd, alles werkt dan ook als een trein, niks meer aan doen zou je zeggen, maar als ik in bedieningspaneel kijk krijg ik met grote regelmaat de volgende melding voorbij :

2017-10-19 09:08:36.570 Always,
2017-10-19 09:08:46.596 Error, Node026, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2017-10-19 09:08:46.596 Always, Dumping queued log messages
2017-10-19 09:08:46.597 Always, End of queued log message dump
2017-10-19 09:08:46.597 Always,
2017-10-19 09:09:11.210 Error, Node026, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)
2017-10-19 09:09:11.210 Always, Dumping queued log messages
2017-10-19 09:09:11.211 Always,
2017-10-19 09:09:11.211 Always, End of queued log message dump

Het zijn eigenlijk elke keer andere node's, werkt voor de rest prima hoor, maar ik als ADHD figuur wil toch eigenlijk deze meldingen ook kwijt ;-)

Iemand een idee, polling staat uit btw !

Alvast bedankt.
En wat is Node026? Ik had dit met mijn Fibaro wall plug, en door het updaten van de XML opgelost:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=15158#p111600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:59

DizzyWeb

Ondertiteld

Zojuist een rflink gebouwd en geïnstalleerd. Werkt!

Maar, ik wil mijn huidige elro ab400 afstandsbediening gebruiken. Hij leert de knoppen prima, ik kan de wallplugs bedienen vanuit domoticz, maar dat is het doel niet. Ik wil de remote gebruiken om events in domoticz te triggeren. En de On knoppen werken. Maar de Off knoppen van de remote lijken niks te doen in domoticz.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Heren,

heb nog steeds problemen met mijn Sonoff, heb plaatjes van de instellingen gemaakt wellicht herkent iemand iets wat ik fout doe. Ik heb zelf vierkante ogen maar kom geen steek verder...
Grootste probleem is dat Domoticz pas na drie keer of zo de schakelaar omzet, lijkt alsof de sonoff in slaap valt .
Merkte net op toen ik naar de instellingen pagina van de sonoff wilde ik de eerste keer een time-out kreeg...

https://www.dropbox.com/s/tbjc7l0uc7ejb9j/1.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/mba8fc087up5tqv/2.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/j94fy3fkk2pd13t/3.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/n4skf7sykqhw68i/4.png?dl=0

in domoticz roep ik met http://192.168.1.91/control?cmd=event,light_on de schakelaar aan.

het script in de Sonoff heb ik hier vandaan en ziet er zo uit:
-------------------------
on light_on do
gpio,12,1
gpio,13,0
endon

on light_off do
gpio,12,0
gpio,13,1
endon

on System#boot do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
endif
endon

on Switch#state do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
else
gpio,12,0
gpio,13,1
endif
endon

on Button#state do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
else
gpio,12,0
gpio,13,1
endif
endon
--------------------------
in de log file van de sonoff staat oa die laatste 2 regels, die komen constant terug

47586937 : SW : State 1
47586938 : EVENT: Keuken#Keuken=1.00
47587252 : EVENT: light_on
47587255 : ACT : gpio,12,1
47587256 : SW : GPIO 12 Set to 1
47587257 : ACT : gpio,13,0
47587258 : SW : GPIO 13 Set to 0
47616144 : WD : Uptime 793 ConnectFailures 0 FreeMem 28328
47646145 : WD : Uptime 794 ConnectFailures 0 FreeMem 28328

-------------------------------------------------------------

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
doek55 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:28:

In mijn eerste poging mijn X10 netwerk uit te faseren heb ik 3 van deze schakelaars via Gearbest besteld. Deze met succes aan de Aeon Labs Aeotec Gen 5 gekoppeld en kan ze bedienen via Domoticz. Echter de schakelaar op de bovenverdieping heeft matige ontvangst vanuit de meterkast waar de RPi met Aeon-stick hangt. Als ik via Domoticz in de netwerktopologie kijk zie ik dat de 3 schakelaars alleen rechtstreeks contact maken met de controller, onderling is er dus geen verbinding. Kan ik hier nog iets instellen of ontbreekt de repeater ondersteuning bij deze schakelaars?
Zojuist getest met de 3 tussenstekkers en ze kunnen toch verbinding met elkaar maken. Echter moeten ze daarvoor binnen 3m afstand (zonder muren) van elkaar zijn. De controller kan ze met 1 muur tot ~5m vinden. Ik neem aan dat dit niet normaal is en zal contact opnemen met Gearbest. Eens kijken hoe hun service is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 30-09 16:16
Zijn er hier mensen die gebruik maken van de Fibaro Smoke Sensor FGS-D002?
Hebben jullie ook weleens false positives midden in de nacht?? |:(

Ik denk dat het een setting is!? Sensitivity heb ik op medium staan. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

loyske schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:51:

Ik denk dat het een setting is!? Sensitivity heb ik op medium staan. Iemand tips?
Batterij of via voeding??
Had er 6 in huis hangen..
HAD ....

Erg mooi ding maar op batterij een hel,.
Koop hue protect, draadje vanaf je lampne naar een HUE en je hebt 10 jaar een mooi werkend nachtlampje co en warmte brand enz en
met een leuke dames stem :-)

Zwave op batterij sucs..
Probeer je instellingen zo sumier mogelijk te zetten.
Maar je batterij life is het groooootste probleem met Zwave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
loyske schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:51:

Nee maar wel een probleem met bereik. Spontaan een harde piep (enkele piep)
Dit is twee keer voorgekomen maar al een hele tijd niet meer.
Batterij is niet zo'n probleem mits je de temeprattur updates erg laag laat staan. Die moet je niet willen gebruiken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 30-09 16:16
@Dylantje2 en @tlpeter Batterij is het probleem niet, heb meeste updates uitgezet en temp wordt vrij sporadisch bijgewerkt.
Als hij afgaat is het echt brand alarm, oftwel 3x piep en dat gaat door totdat ik hem reset.
Bereik is het ook niet want hij hangt op 3m van de meterkast waar de zwave controller staat.

Overweeg nu om sensitivity op low te zetten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Daannn1987 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:30:
[...]

En wat is Node026? Ik had dit met mijn Fibaro wall plug, en door het updaten van de XML opgelost:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=15158#p111600
Zijn allemaal Coolcam's dus zou die oplossing hier ook voor werken denk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Dreamcatcher schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Zijn allemaal Coolcam's dus zou die oplossing hier ook voor werken denk je ?
Dus je hebt allemaal identieke Coolcams?
Is het alleen node026 die deze error raporteert?
Hebben ze allemaal dezelfde naam binnen de omschrijving van domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Daannn1987 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Dus je hebt allemaal identieke Coolcams?
Is het alleen node026 die deze error raporteert?
Hebben ze allemaal dezelfde naam binnen de omschrijving van domoticz?
Hoe bedoel je met dezelfde omschrijving ? zijn er 15, allemaal een andere id en ook binnen domo voor mij een andere naam als je dat bedoelt, het verschilt niet alle node's geven de melding, je zou denken dichtbij moet goed gaan maar daar zit er ook 1tje tussen die dit doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bing69 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:20:
Heren,

heb nog steeds problemen met mijn Sonoff, heb plaatjes van de instellingen gemaakt wellicht herkent iemand iets wat ik fout doe. Ik heb zelf vierkante ogen maar kom geen steek verder...
Grootste probleem is dat Domoticz pas na drie keer of zo de schakelaar omzet, lijkt alsof de sonoff in slaap valt .
Merkte net op toen ik naar de instellingen pagina van de sonoff wilde ik de eerste keer een time-out kreeg...

in domoticz roep ik met http://192.168.1.91/control?cmd=event,light_on de schakelaar aan.

on light_on do
gpio,12,1
gpio,13,0
endon

on light_off do
gpio,12,0
gpio,13,1
endon

on System#boot do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
endif
endon

on Switch#state do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
else
gpio,12,0
gpio,13,1
endif
endon

on Button#state do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
else
gpio,12,0
gpio,13,1
endif
endon
in de log file van de sonoff staat oa die laatste 2 regels, die komen constant terug

Ik heb een heel andere versie dan jij. Ziet er totaal anders uit. Ik heb V.2.0.0-dev11 (raar dat ie dev heet, bij mijn weten heb ik gewoon de stable gepakt).

Misschien proberen die te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Dreamcatcher schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:38:
[...]

Hoe bedoel je met dezelfde omschrijving ? zijn er 15, allemaal een andere id en ook binnen domo voor mij een andere naam als je dat bedoelt, het verschilt niet alle node's geven de melding, je zou denken dichtbij moet goed gaan maar daar zit er ook 1tje tussen die dit doet :(
Dezelfde omschrijving hier:
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1jq794tuvj/Schermafbeelding_2017-10-20_om_18.25.42.pngp

Kan het niet zijn dat ze in sleep mode gaan?

Polling Polling is simply when the controller sends a message to a device requesting its current status (on/off, current temperature, etc.). When a controller first starts up, it polls all the devices that are present in its configuration file. After startup, it's often no longer necessary to poll a device unless it's an older Z-Wave device or the manufacturer is concerned about implementing functionality that is patented by another company. Most current Z-Wave devices are configured to automatically report their statuses at regular user-defined intervals. Battery-powered Z-Wave devices that sleep a majority of the time, such as a motion/temperature/humidity sensor, cannot be polled when they're asleep. Most wake up at scheduled (user-defined) intervals and send a message to the controller that they are awake. They typically report their current status at that time. If the controller sends a polling request to a sleeping device,it's added to the queue of messages that are transmitted to the device when it informs the controller that it is awake. Some battery-powered devices don't always sleep and can be polled, such as some door locks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:20:
Heren,

on light_on do
gpio,12,1
gpio,13,0
endon

on light_off do
gpio,12,0
gpio,13,1
endon

on System#boot do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
endif
endon

on Switch#state do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
else
gpio,12,0
gpio,13,1
endif
endon

on Button#state do
if [Relay#state]=0
gpio,12,1
gpio,13,0
else
gpio,12,0
gpio,13,1
endif
endon

Ik zou toch eens goed kijken naar hoe de WiFi ontvangst is op die plek. Als je Tasmota er eens op flasht? Met Tasmota kan de Sonoff aangeven hoe sterk het signaal is. Het lijkt toch wel alsof hij op een plek zit waar de ontvangst toch niet zo sterk is als jij denkt. Meten is weten.
En anders kun je eens een andere Sonoff op die plek plaatsen, of 2 Sonoff's omruilen, om te kijken of het probleem mee verhuisd of toch echt alleen op die plek voorkomt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Daannn1987 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:29:
[...]

Dezelfde omschrijving hier:
[afbeelding]

Kan het niet zijn dat ze in sleep mode gaan?

Polling Polling is simply when the controller sends a message to a device requesting its current status (on/off, current temperature, etc.). When a controller first starts up, it polls all the devices that are present in its configuration file. After startup, it's often no longer necessary to poll a device unless it's an older Z-Wave device or the manufacturer is concerned about implementing functionality that is patented by another company. Most current Z-Wave devices are configured to automatically report their statuses at regular user-defined intervals. Battery-powered Z-Wave devices that sleep a majority of the time, such as a motion/temperature/humidity sensor, cannot be polled when they're asleep. Most wake up at scheduled (user-defined) intervals and send a message to the controller that they are awake. They typically report their current status at that time. If the controller sends a polling request to a sleeping device,it's added to the queue of messages that are transmitted to the device when it informs the controller that it is awake. Some battery-powered devices don't always sleep and can be polled, such as some door locks.
Heb polling uit staan en sleep mode, lijkt me niet dan zou ik het bij alle node's moeten hebben zijn allen tegelijk ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
M.v.Veelen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Ik zou toch eens goed kijken naar hoe de WiFi ontvangst is op die plek. Als je Tasmota er eens op flasht? Met Tasmota kan de Sonoff aangeven hoe sterk het signaal is. Het lijkt toch wel alsof hij op een plek zit waar de ontvangst toch niet zo sterk is als jij denkt. Meten is weten.
En anders kun je eens een andere Sonoff op die plek plaatsen, of 2 Sonoff's omruilen, om te kijken of het probleem mee verhuisd of toch echt alleen op die plek voorkomt.
Zonder arrogant te zijn durf ik te stellen (en meten is weten) dat de ontvangst perfect is!
Uiteraard heb ik ik de SonOff op meerdere plekken gehad. Het lijkt alsof hij in slaap valt en als hij wakker is werkt het ook goed tot ik hem een paar uurtje niet gebruik en dan is het weer zover..
Ik denk dat ik inderdaad een andere versie er op ga zetten, een oudere of die Tasmota.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Duci schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:49:
[...]

Ik heb een heel andere versie dan jij. Ziet er totaal anders uit. Ik heb V.2.0.0-dev11 (raar dat ie dev heet, bij mijn weten heb ik gewoon de stable gepakt).

Misschien proberen die te flashen?
Ga ik zeker proberen....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:37:
[...]

Zonder arrogant te zijn durf ik te stellen (en meten is weten) dat de ontvangst perfect is!
Uiteraard heb ik ik de SonOff op meerdere plekken gehad. Het lijkt alsof hij in slaap valt en als hij wakker is werkt het ook goed tot ik hem een paar uurtje niet gebruik en dan is het weer zover..
Ik denk dat ik inderdaad een andere versie er op ga zetten, een oudere of die Tasmota.
Nee hoor, dat is alleen maar goed want dan kun je zaken uitsluiten. Een brakke Sonoff geloof ik niet gauw, het kan zijn dat als je een andere versie of Tasmota flasht, dat je dan al verbetering ziet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Zo, een paar mooie plantsensoren gekocht en gekoppeld via een Android-App. Maar ja, het is toch het mooiste als ze automatisch in Domoticz worden ingelezen zodat ik niet elke paar dagen per plant moet aanklikken moet uitvinden of ie dorst heeft of niet. Gelukkig is er al een mooie guide voor!

Domoticz draait op mijn NAS maar die had helaas geen bereik naar de planten. Dus een Raspberry Pi 3 (die ingebouwde bluetooth heeft) extra in de woonkamer gehangen met een cronjob die 1 keer per dag de sensors pollt en die via een HTTP-request naar mijn NAS pusht om de juiste sensor-waardes in te stellen.

Hierna met Lua / Blocky eens pushberichten in gaan stellen dat ik een berichtje krijg wanneer mijn plantjes dorst hebben of wanneer er plantenvoedsel bij moet. :)

Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/domoticz/plantsensors_verpakking.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/domoticz/plantsensor_in_plant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/domoticz/plantsensors_domoticz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:46
Van de week heb ik een PIR sensor binnen gekregen. Nu was ik in de veronderstelling dat deze sensor aan gaat op het moment dat hij aanwezigheid ziet, dus ook als je stil zit. Echter zie ik alleen schakelingen bij bewegingen van personen, dus als je stil op de bank zit gaat hij na enkele seconden uit (en dus ook de verlichting). Heb ik mij verkeerd laten informeren of gebruik ik verkeerde instellingen? Het betreft een Neo CoolCam PIR sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Een PIR-sensor kan helaas alleen maar bewegingen detecteren. Wat ik gedaan heb is het volgende.
  1. Maak een virtuele schakelaar 'Iemand aanwezig'.
  2. Zodra de PIR aangaat door beweging, laat de virtuele schakelaar dan door een Blocky-schema aanschakelen.
  3. Maak vervolgens een time-based blocky-schema (of met Lua) dat als de laatste update van de virtuele schakelaar bijvoorbeeld meer dan 60 minuten geleden is, de virtuele schakelaar 'Iemand aanwezig' uit wordt gezet. Elke keer als deze namelijk aan wordt gezet door de PIR (ook al was hij al aan), wordt de 'laatst gezien'-tijd geupdate.
  4. Als laatste laat je je verlichting schakelen op basis van de stand van de virtuele schakelaar.
Het mooie hiervan is, is dat je de virtuele schakelaar ook door andere sensoren en acties kunt laten aanspringen. Zo heb ik een Python-scriptje wat iedere minuut mijn smart-TV pingt en als die aan staat, wordt de virtuele aanwezigheidssensor aangezet. Zo voorkom ik dat als ik meer dan een uur achter de TV stil zit, het licht uit gaat omdat Domoticz denkt dat er niemand meer aanwezig is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 06:07
Ik ben sinds een tijd bezig met domoticz en ik blijf me maar verbazen wat voor opties er allemaal mogelijk zijn.

nu zou ik graag de lampen in mijn huis willen schakelen via domoticz of eventueel mijn telefoon app.
Ik heb gezien dat er 2 mogelijkheden zijn;
433 mhz zender. of z-wave.

Wie kan mij het duidelijke verschil uitleggen en welke ik het beste kan nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@marcel19
Wat het is, staat in de startpost.
Ik heb beide gehad, maar nu volledig overgestapt op z-wave. (vanwege terugkoppeling en mesh netwerk)
De ontvanger is goedkoper, maar de modules zelf zijn duurder.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
marcel19 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:47:
Ik ben sinds een tijd bezig met domoticz en ik blijf me maar verbazen wat voor opties er allemaal mogelijk zijn.

nu zou ik graag de lampen in mijn huis willen schakelen via domoticz of eventueel mijn telefoon app.
Ik heb gezien dat er 2 mogelijkheden zijn;
433 mhz zender. of z-wave.

Wie kan mij het duidelijke verschil uitleggen en welke ik het beste kan nemen?
Haha, je bent aangestoken door het virus, enne om je ff nog meer op weg te helpen, er zijn nog meer mogelijkheden hoor, Xiaomi en andere lol ligt helemaal aan je centjes, ben zelf begonnen met kaku dus 433. nu ondertussen 160+ devices en ook al veel Xiaomi en Zwave alles bij en door elkaar en werkt nog ook.

Dus ja mogelijkheden genoeg, en loop je vast ? dit is een geweldig forum waar mensen elkaar echt helpen zonder dat je afgebrand wordt.

Succes en neem alvast een pilletje voor het virus :9

OWja wat Zwave en dure stopcontacten betreft, zoek eens op Gearbest of Ali naar Coolcam, deze zijn regelmatig in de aanbieding en kosten een fractie van bv een Fibaro stekker, gemiddel 18 euro inkl. verzenden tegen 55+ voor 1 !!! fibaro stekker

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamcatcher op 21-10-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Dreamcatcher schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:53:
[...]

Haha, je bent aangestoken door het virus, enne om je ff nog meer op weg te helpen, er zijn nog meer mogelijkheden hoor, Xiaomi en andere lol ligt helemaal aan je centjes, ben zelf begonnen met kaku dus 433. nu ondertussen 160+ devices en ook al veel Xiaomi en Zwave alles bij en door elkaar en werkt nog ook.

Dus ja mogelijkheden genoeg, en loop je vast ? dit is een geweldig forum waar mensen elkaar echt helpen zonder dat je afgebrand wordt.

Succes en neem alvast een pilletje voor het virus :9
Ik was al enige tijd bezig met Domoticz. en heb ook al de 433 zenders geprobeerd.
maar ik vroeg me nou af *omdat z-wave een terugkoppeling geeft* dat dat gewoon beter is?

Op dit moment heb ik domoticz gekoppeld met mijn ubiquiti netwerk en mijn eneco toon thermostaat, zodat mijn Domoticz kan zien wie er thuis is en wie niet. ben nu druk bezig om met blocky zo te puzzelen dat als ik en mijn vrouw weg zijn dat de kachel van toon automatisch op de status weg gaat.
ik weet je kan planningen maken in toon. maar dit is leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
AUijtdehaag schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:52:
@marcel19
Wat het is, staat in de startpost.
Ik heb beide gehad, maar nu volledig overgestapt op z-wave. (vanwege terugkoppeling en mesh netwerk)
De ontvanger is goedkoper, maar de modules zelf zijn duurder.
Ook ik gebruik zwave, niet goedkoop maar wel kwaliteit. De terugkoppeling is voor mij persoonlijk belangrijk. Ik moet er van op aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 11:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zojuist de nieuwste beta update geïnstalleerd, kon geen verbinding met Domoticz met krijgen. Heb nu maar update release gedaan en het werkt weer.
Ter info. Geen idee nog wat dat aan lag.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ok ik heb de begin post even goed doorgelezen voor de protocollen. en ik ga voor z-wave.
niet alleen van het beveiligde protocol. maar ook vanwege de mesh tochnologie :)

nu vraag ik me alleen af het verschil tussen de volgende sticks:
pricewatch: Z-wave.me USB Stick met Z-wave plus
pricewatch: Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface

de stick van AEON LABS heeft een interne batterij waardoor je makkelijk nieuwe units kan toevoegen?
Als dat het enige verschil is. ga ik voor de goedkope variant. want de nieuwe units en modules kun je ook toevoegen in de buurt van de z-wave stick en later instaleren op de locatie waar de unit/controller moet komen. ( graag hoor ik of ik er naast zit )

en ik heb zowel een raspberry pi 2 als 3 tot mijn beschikking hier wil ik de controller op gaan draaien.
is er nog een extra voordeel om de controller op een raspberry pi 3 te draaien in plaats van op de pi2?

[ Voor 10% gewijzigd door marcel19 op 21-10-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12
bopitje schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:36:
[...]

Iemand een idee waarom er maar 1 bus master wordt weergeven door domoticz, terwijl er wel 2 actief zijn? Via de terminal zijn alle actieve temperatuursensoren te zien wel dan wel uitleesbaar.
Het vreemde vind ik dat er niks over te vinden is op internet, waarom domoticz maar 1 w1_bus_master laat zien.
Hoe hebben jullie domoticz geinstalleerd, via de makkelijke manier of de uitgebreide? Aangezien bij uitgebreide meer files voor 1wire te voorschijn komen in de map hardware.
Zie ook in onderstaande link, daar wordt ook wederom verwezen naar alleen bus_master1
https://github.com/domoti...re/1WireByKernel.cpp#L189

Ben al weken aan het proberen maar helaas zonder enig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
marcel19 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:25:
Ok ik heb de begin post even goed doorgelezen voor de protocollen. en ik ga voor z-wave.
niet alleen van het beveiligde protocol. maar ook vanwege de mesh tochnologie :)

de stick van AEON LABS heeft een interne batterij waardoor je makkelijk nieuwe units kan toevoegen?
Als dat het enige verschil is. ga ik voor de goedkope variant. want de nieuwe units en modules kun je ook toevoegen in de buurt van de z-wave stick en later instaleren op de locatie waar de unit/controller moet komen. ( graag hoor ik of ik er naast zit )

en ik heb zowel een raspberry pi 2 als 3 tot mijn beschikking hier wil ik de controller op gaan draaien.
is er nog een extra voordeel om de controller op een raspberry pi 3 te draaien in plaats van op de pi2?
Ga voor de aeon stick, is de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
marcel19 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:25:

De aeonlabs werkt het beste
marcel19 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:57:
[...]

Ik was al enige tijd bezig met Domoticz. en heb ook al de 433 zenders geprobeerd.
maar ik vroeg me nou af *omdat z-wave een terugkoppeling geeft* dat dat gewoon beter is?
terugkoppeling, je wil toch weten dat de lamp echt aan/uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Ok,

misschien een rare vraag. maar kan z-wave ook het protocol 433 versturen?
ik heb namelijk heel veel 433 spullen van klikaanklikkuit.
en dat zou best wel zonde zijn om dat allemaal te moeten vervangen naar z-wave.
Pagina: 1 ... 55 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.