Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-02 18:08

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

jandirks schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:27:
@Mardox en @imdos de pagina in de link geeft volgens geeft ook niet aan wat het maximale vermogen is dat deze switch aan kan. Weet iemand dat?

De prijs is zeker goed!
meestal 10 of 16A; maar daar vertrouw ik eerlijk gezegd deze devices niet voor. Tot een ampere of 3 durf ik het wel aan. Als ik zo veel nodig heb, dan ga ik op zoek naar een solid state relais en ik zou je adviseren om hetzelfde te doen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:39

The__Virus

Get Up Y'all!

Is er iemand die dit voor elkaar heeft met een Sonoff?
YouTube: HOW TO MAKE SMART BLINDS USING ALEXA
Ik wil al onze elektrische jaloezieën gaan aansturen. Ik zoek alleen nog welke hardware en software ik hiervoor moet inzetten? Er zitten 230V motoren in die geschakeld worden met 4 draden (Somfy Sonesse). Ik kom overal topics en info tegen, maar die gaan meestal over óf alleen het 'tilten' van je jaloezieën of het omhoog en omlaag doen. Maar ik wil beide kunnen. Ik vermoed alleen dat het instellen van het percentage met bijv. Tasmota niet voldoende gevoelig is (ik zou liever per 0.1% zien en dat dan calibreren voor het tilten). Maar ik hoop dus dat iemand hier een licht op kan schijnen :).

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:39

The__Virus

Get Up Y'all!

The__Virus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:36:
Is er iemand die dit voor elkaar heeft met een Sonoff?
YouTube: HOW TO MAKE SMART BLINDS USING ALEXA
Ik wil al onze elektrische jaloezieën gaan aansturen. Ik zoek alleen nog welke hardware en software ik hiervoor moet inzetten? Er zitten 230V motoren in die geschakeld worden met 4 draden (Somfy Sonesse). Ik kom overal topics en info tegen, maar die gaan meestal over óf alleen het 'tilten' van je jaloezieën of het omhoog en omlaag doen. Maar ik wil beide kunnen. Ik vermoed alleen dat het instellen van het percentage met bijv. Tasmota niet voldoende gevoelig is (ik zou liever per 0.1% zien en dat dan calibreren voor het tilten). Maar ik hoop dus dat iemand hier een licht op kan schijnen :).
Niemand?

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
@fishb @imdos @Sp33dFr34k Mijn gosund SP1 waren gisteren binnengekomen. Deze zijn nog steeds de ESP versie. TuyaConvert werkt uiteraard niet meer, dus het wordt weer solderen. Ga ik morgen wel doen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• S_tef
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20-02 08:26
kmf schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:29:
@fishb @imdos @Sp33dFr34k Mijn gosund SP1 waren gisteren binnengekomen. Deze zijn nog steeds de ESP versie. TuyaConvert werkt uiteraard niet meer, dus het wordt weer solderen. Ga ik morgen wel doen.
De nieuwe TuyaConvert zou gewoon moeten werken :).

Apple stock - Krijg alert e-mails bij voorraad :)

• kmf
  • Niet online
S_tef schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:33:
[...]

De nieuwe TuyaConvert zou gewoon moeten werken :).
Je bedoeld deze? https://github.com/ct-Open-Source/tuya-convert/issues/273

Ik heb nooit veel succes gehad met TuyaConvert.
De SP1 is makkelijk te solderen, dus dat ga ik maar doen. Ze liggen toch al open.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice! Ik had ze gisteren ook aan de deur, helaas was ik niet thuis. Ben benieuwd, keep us posted :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• S_tef
kmf schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:40:
[...]

Je bedoeld deze? https://github.com/ct-Open-Source/tuya-convert/issues/273

Ik heb nooit veel succes gehad met TuyaConvert.
De SP1 is makkelijk te solderen, dus dat ga ik maar doen. Ze liggen toch al open.
Jep maar zit gewoon in de master branche dus je hoeft die branche in die comment niet te gebruiken.
Ja, solderen kan ook gewoon inderdaad :).

Heb laatst nog 6 blitswolfjes gedaan met de nieuwe TuyaConvert :).

• kmf
  • Niet online
3 van de 4 Gosund SP1 kunnen flashen met nieuwe tuya convert. Eentje is bricked... heb een sonoff.bin als thirdparty gezet. Na de laatste curl commando is de Gosund gaan restarten met een heel snel knipperende blauwe led. Reageert nergens meer op.

Zelfs solderen heeft niet geholpen.

Edit: opnieuw gesoldeerd. En nu wel gelukt om te reflashen. Blijkbaar een contact niet goed gemaakt.

kmf wijzigde deze reactie 06-11-2019 23:25 (15%)

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Ik hoop dat mijn 4 bestelde Blitzwolf SHP2's ook nog te flashen zijn. :9~

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07:40
Mardox schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:33:
Heeft er iemand ervaring met deze WiFi dimmer van (hoogstwaarschijnlijk) Tuya in combinatie met Tasmota?
https://nl.aliexpress.com/item/33010332202.html
Volgens de specificaties gaat het om een MS-105 (MoesHouse). Ik was benieuwd of en zo ja hoe iemand die heeft kunnen flashen want er is nog niet zo veel over te vinden. Anders is het een goed(koop) alternatief voor de Fibaro Z-wave dimmers die ik anders zou aanschaffen voor 3x de prijs.

Edit: Het lijkt erop dat dit al kan zo te zien, want dit lijkt wel dezelfde dimmer te zijn:
https://blakadder.github....s/qs-wifi_D01_dimmer.html
Ik quote een wat ouder bericht. En heb niets meer gevonden in dit topic. Maar is het mensen gelukt om deze dimmer te flashen? Ik lees alleen maar van niet. En de Tuya flasher werkt helaas ook niet.

Ben er vandaag bijna de hele dag mee bezig geweest, maar tot nu toe geen resultaten. Helaas.
Wordt erg moe van het Sonoff spul, voornamelijk het flashen. Sommige apparaten werken in 1x en andere krijg ik gewoon niet aan de praat. Herkenbaar of is zijn mijn soleer/flash skills te min (dat tweede is zeker een optie :) )

Ben van plan ook deze de deur uit te doen.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:02
RedRayMann schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:49:
[...]
Herkenbaar of is zijn mijn soleer/flash skills te min (dat tweede is zeker een optie :) )

Goede kans dat het de tweede optie is. Ik bestel doorgaans twee van elk, aangezien ik er vaak eentje sloop met solderen (zeker op die kleine pads direct op de ESP)...

• RedRayMann
barrymossel schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:58:
[...]

Goede kans dat het de tweede optie is. Ik bestel doorgaans twee van elk, aangezien ik er vaak eentje sloop met solderen (zeker op die kleine pads direct op de ESP)...
Herkenbaar, ik her er ook twee.
Ze gaan beide weg heb ik besloten.

Heb diverse manieren (Raspberry Pi, NodeMCU, PlatformIO) geprobeerd
Met verschillende adapters, verschillende jumpercables

De Basics kreeg ik redelijk vlot onder de knie. De POW's waren makkelijk. Maar hier lukt het mij gewoon niet.

• barrymossel
RedRayMann schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:04:
[...]

Herkenbaar, ik her er ook twee.
Ze gaan beide weg heb ik besloten.

Heb diverse manieren (Raspberry Pi, NodeMCU, PlatformIO) geprobeerd
Met verschillende adapters, verschillende jumpercables

De Basics kreeg ik redelijk vlot onder de knie. De POW's waren makkelijk. Maar hier lukt het mij gewoon niet.
Bij kleine pads weet ik momenteel uit ervaring dat je het beste de pin van een jumper cable kan knippen en kabel strippen. Daarna beetje soldeer op de pads, opnieuw verhitten en kabel er kort indrukken.

Maar solderen blijft gewoonweg niet voor mij weggelegd.

• Mardox
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16:50
[...]
Ik quote een wat ouder bericht. En heb niets meer gevonden in dit topic. Maar is het mensen gelukt om deze dimmer te flashen? Ik lees alleen maar van niet. En de Tuya flasher werkt helaas ook niet.

Ben er vandaag bijna de hele dag mee bezig geweest, maar tot nu toe geen resultaten. Helaas.
Wordt erg moe van het Sonoff spul, voornamelijk het flashen. Sommige apparaten werken in 1x en andere krijg ik gewoon niet aan de praat. Herkenbaar of is zijn mijn soleer/flash skills te min (dat tweede is zeker een optie :) )
Ik was juist van plan het met de nieuwe Tuya Convert te gaan proberen. Ik durfde ze zelf nog niet te flashen met solderen, juist vanwege die mini pinnetjes en ik daar zeker geen vaste hand voor heb. Maar hierboven in deze discussie lees ik net dat de Tuya Convert weer is bijgewerkt en het zou daarmee theoretisch dus wel moeten werken.
On January 28th, 2019, Tuya started distributing a patch that prevented older versions of tuya-convert from completing successfully. We have since developed a work around to enable OTA flashing once again, but there is always the possibility that Tuya will respond with yet another patch.
Wanneer heb jij het geprobeerd met de OTA manier dan?

• RedRayMann
Mardox schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:31:
Wanneer heb jij het geprobeerd met de OTA manier dan?
Enkele weken geleden, kan het zo nogmaals proberen... Nu ik toch bezig ben :)

• Mardox
RedRayMann schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:34:
[...]
Enkele weken geleden, kan het zo nogmaals proberen... Nu ik toch bezig ben :)
Ik ben benieuwd! Ik lees dat de ondersteuning in de master gemerged is op 2 oktober, dus mogelijk was jouw poging daar nog net voor!

https://github.com/ct-Open-Source/tuya-convert/pull/279

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:30
[...]

Heb je al eens geprobeerd te flashen met DOUT?
Ik had laatste ook een sonof basic die wel wilde flashen maar niets deed. Lag hier aan.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
jobr schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:51:
[...]

Heb je al eens geprobeerd te flashen met DOUT?
Ik had laatste ook een sonof basic die wel wilde flashen maar niets deed. Lag hier aan.
Dit, ik heb dat hier op tweakers een jaar of 2 geleden ook gepost.. Ben lang bezig geweest voordat ik DOUT probeerde.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• BlackWhizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-02 22:41
Op de wiki van tasmota staat een heel duidelijke uitleg. Werkt ook met andere firmwares, tot nu toe heeft dat programma mij nog niet in de steek gelaten. De pinheader kabeltjes is dan weer een ander verhaal. Eigenlijk zou je die moeten solderen, maar dat heb ik nog niet gedaan en dan heb je wel eens dat ie vage dingen doet.

• S_tef
[...]

Ik heb deze al een tijdje liggen en werkte toendertijd niet met de oude tuya-convert, met de nieuwe als het goed is wel.
Maar heb het niet meer geprobeerd, omdat ik aan het wachten ben op de Shelly Dimmer wat als het goed is deze maand geleverd gaat worden.

• RedRayMann
Het werkte!
Een soort van dan...

Vanochtend de tijd genomen om de nieuwe Tuya Convert te proberen en het lukte in één keer!
Ik kreeg de nieuwe Tasmota firmware erop via de Convert, heb daarna alsnog een firmware update gedan vanuit Tasmota zelf, ook dat werkte. Toen de module gewijzigd en daarna kon ik de dimmer niet meer vinden in het netwerk. Weer in de meterkast alles uit / aan gezet en na een tijdje verscheen de dimmer weer... Maar ik kan alsnog niet de lamp schakelen/dimmen. Ik ga nu een nieuwe firmware maken met "scripts" aan (ipv Rules) zodat ik ook het dim script kan toevoegen...

Wordt vervolgd

• Mardox
RedRayMann schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:21:
Maar ik kan alsnog niet de lamp schakelen/dimmen. Ik ga nu een nieuwe firmware maken met "scripts" aan (ipv Rules) zodat ik ook het dim script kan toevoegen...
Goed om te horen dat de nieuwe Tuya Convert het wel doet met deze dimmer. Dan ga ik ook maar aan de slag hiermee! Je kunt de deze binary gebruiken: https://github.com/arends...w-Scripting-2.6.x-1MB.zip en het script hier vinden: https://gist.github.com/t...le-wifi-dimmer-script-txt
Al vond ik ook van iemand al een versie 6.6.0.6 waar ook het dimmer script al in zat.

• RedRayMann
Mardox schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:04:
[...]

Goed om te horen dat de nieuwe Tuya Convert het wel doet met deze dimmer. Dan ga ik ook maar aan de slag hiermee! Je kunt de deze binary gebruiken: https://github.com/arends...w-Scripting-2.6.x-1MB.zip en het script hier vinden: https://gist.github.com/t...le-wifi-dimmer-script-txt
Al vond ik ook van iemand al een versie 6.6.0.6 waar ook het dimmer script al in zat.
Ik wilde net een update/howto schrijven. Je bent mij voor :)

Ik heb inderdaad de firmware en script gebruikt die jij noemt. Maar ik krijg de lamp niet aan. Ga zo de lamp vervangen, want wie weet is die stuk gegaan in de tussentijd... (good old gloeilamp)

Met regelmaat knalt de dimmer ook weer uit mijn netwerk. Dat is iets waar ik altijd zo moe van werk met Sonoff/Tasmota...
Er gebeuren zo veel dingen die ik niet snap. Waarom knalt ie er steeds uit? Ik ga maar weer naar de meterkast om de dimmer uit / aan te zetten. Daar moet ik ook iets voor verzinnen.

---update---
voordat ik de stop uit/aan deed, eerst de draadjes van de knop geprobeerd. Ik heb even twee losse draadjes ipv de knop, want dat was sneller. Als ik de twee draadjes tegen elkaar aan doe, gaat de lamp aan!!!

Als ik de draden langer tegen elkaar aan doe, dimt de lamp! Dus dat lijkt allemaal te werken.

Gek is wel, voordat ik de draden probeerde, was er geen AP zichtbaar. En na het proberen was er weer een Tasmota-xxxx SSID in de lucht... Ik ga hem weer aan mijn netwerk koppelen. I will keep you posted!

---update---
Hij lijkt om de X seconden of X minuten te resetten.
Ik kan de lamp niet aan/uit zetten met de webinterface.
Wel op de sensor zelf.

Ik wilde firmware/built versie opzoeken en de sensor zat weer niet meer op mijn netwerk. De AP kwam weer in beeld. Dus we moeten weer wachten tot hij online komt.
Als ik tijdens de AP mode mij aanmeld aan de AP, staat mijn SSID wel in het scherm, wachtwoord zijn vier sterretjes, denk dat dat klopt uit veiligheidsredenen.

---update---
Ik moet even weg, maar denk dat het aan de Core/SDK versie ligt.
gedownload voor de dimmer met scripting aan;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Program Version 7.0.0.1(tasmota)
Build Date & Time   2019-10-27T19:59:43
Core/SDK Version    STAGE/2.2.2-dev(38a443e)
Uptime  0T00:01:09
Flash write Count   71 at 0xF9000
Boot Count  13
Restart Reason  Software/System restart
Friendly Name 1 Tasmota

Eigen werkende Sonoff Basic;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Program Version 6.6.0(release-sonoff)
Build Date & Time   2019-07-06T13:10:20
Core/SDK Version    2_3_0/1.5.3(aec24ac9)
Uptime  4T18:17:02
Flash write Count   409 at 0xFB000
Boot Count  31
Restart Reason  Hardware Watchdog
Friendly Name 1 Sonoff

RedRayMann wijzigde deze reactie 12-11-2019 13:34 (43%)

• Mardox
Dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Heb je de dimmer na het draaien van Tuya Convert nog gereset met reset 5? Ik vond het volgende op https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Tuya-OTA
To ensure Tasmota runs reliably execute the command reset 5 after Tuya-Convert is finished and Tasmota is up and running. Doing this removes fragments of the original firmware left in flash which can create issues in the future. After all that is done you can proceed with the needed configuration of your device.
Ik heb de binary met de vorige versie en script even voor je geupload, dit is met 6.6 van Tasmota misschien helpt dit om uit te sluiten of het probleem daarin zit?
https://filebin.net/wzv0l...Script_1MB.zip?t=j43e5e18

• RedRayMann
Mardox schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:55:
Dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Heb je de dimmer na het draaien van Tuya Convert nog gereset met reset 5? Ik vond het volgende op https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Tuya-OTA

[...]

Ik heb de binary met de vorige versie en script even voor je geupload, dit is met 6.6 van Tasmota misschien helpt dit om uit te sluiten of het probleem daarin zit?
https://filebin.net/wzv0l...Script_1MB.zip?t=j43e5e18
Zo, ik heb de regen weer getrotseerd en zit weer klaar om te spelen met Tasmota, Tuya en alle andere leuke dingen :)
Ik heb de reset 5 wel gelezen (zo als heel veel andere informatie) maar nog niet uitgevoerd. Ga dat direct doen!
En tnx voor de 6.6.0.6 ga ik later proberen als de reset5 geen gewenste resultaten heeft.

Helaas is het mij ook nog niet gelukt om de Tasmota Compiler nieuwe bin-files te laten maken. Tijdens mijn vorige poging (2 maanden geleden) lukte het wel, maar krijg nu steeds errors :(

Maar, to do;
reset5 en testen
Daarna 6.6.0.6 en testen
Daarna verder met tasmota compiler (of zelf een .bin maken)

---update---
Laatste update voor nu. Ik had behoorlijke problemen om de dimmer online te houden. Het lukte niet. Hij reageerde ook slecht en het voelde alsof ik weer bij 0 moest beginnen. Ik draai nog steeds de 7.0.0.1 firmware. Omdat ik niet op de upload pagina kwam. Uiteindelijk alles terug gebouwd naar de KaKu schakelaar die via 433MHz het zelfde werk doet.

Eenmaal alles terug gezet, heb ik de dimmer op een losse stekker gemonteerd en deze in een stekkerblok bij mijn AP geplaatst. Raad eens... Alles werkt en het werkt snel!
Ik had het bereik met mijn telefoon en laptop al gecontroleerd, maar de ontvanger/zender van de dimmer is blijkbaar erg zwak.

Conclusie, varieer ook in de variabele waarvan je denkt die goed zijn :)
Ik heb dit niet gedaan omdat de Sonoff schakelaars (Zeker de POW R2) bij mij erg gevoelig waren voor het verwisselen van de blauwe / bruine draad (Nul / Fase) En bij het stekkerblok weet ik niet welke de face/nul draad is. En ik heb hier nu geen lamp om te kijken of de output ook goed is.

Volgende stap, bouwfitting met een gloeilamp monteren zodat ik op het bureau verder kan testen.

Daarna de 2de dimmer weer in elkaar zetten en ook die testen. Zodra ze beide werken, moet ik mijn netwerk verbeteren. Komende week zijn er lampen bij de Action in de aanbieding die je kan flashen met Tasmota. Ben benieuwd of ik die wel snel werkend krijg, met deze kennis }:O

Als laatste, wat ik wel bijzonder vind... Tasmota heeft zelf versie 6.7.1 online, terwijl de speciaal aangepaste firmware met scripting 7.0.0.1 is.

RedRayMann wijzigde deze reactie 12-11-2019 17:42 (38%)

• m_rick
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 19:05
Vraagje, is het mogelijk om een Sonoff mini achter een push schakelaar te zetten? Dus 1x drukken is aan, nog 1x drukken is weer uit. Het lijkt er op dat ik dit wel met een permanente schakeling kan doen, maar kan je hem dan wel via wifi uitschakelen?

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

m_rick schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:19:
Vraagje, is het mogelijk om een Sonoff mini achter een push schakelaar te zetten? Dus 1x drukken is aan, nog 1x drukken is weer uit. Het lijkt er op dat ik dit wel met een permanente schakeling kan doen, maar kan je hem dan wel via wifi uitschakelen?
Mocht het met de Sonoff's niet lukken. Shelly's kunnen het sowieso.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• w2cker
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 21:43
m_rick schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:19:
Met de standaard firmware weet ik het niet, die heb ik er niet meer op. Met esphome kan het in ieder geval wel.

MCITP SA & EA, MCSA, MCSE, en nog een aantal titels

• GioStyle
  • Nu online
Voor de geïnteresseerden:

Ik heb vandaag twee Blitzwolf BW-SHP2's binnengekregen en deze zijn nog te flashen. Besteld via Banggood.

• FloRadix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:06
GioStyle schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:19:

Ik heb vandaag twee Blitzwolf BW-SHP2's binnengekregen en deze zijn nog te flashen. Besteld via Banggood.
hier net 3 Blitzwolf BW-SHP6 OTA geflashed met tuya-convert

• GioStyle
  • Nu online
FloRadix schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:16:
[...]

hier net 3 Blitzwolf BW-SHP6 OTA geflashed met tuya-convert
Die Tuyca-convert is alleen via Linux te doen toch? Niet via Windows?

• RedRayMann
Met Tuya-Convert vandaag een Action Ledlamp geflashed. Dit werkte in 1x perfect.

Helaas krijg ik de RGB niet voor elkaar met de Tasmota firmware. Het lijkt alsof dat nog niet werkt.
Temperatuur en intensiteit wel. Het gaat om deze lamp;
https://blakadder.github....nect_multicolor_spot.html

Verder een update, ik vroeg mij af waarom ik op het ene apparaat firmware 7.0.0.1 had en op het andere apparaat de officiele 6.7.1
Dit komt omdat de 6.7.1. de stable is en de 7.0.0.1 de development versie. Dus dat is ook duidelijk :)

• .Memphis.
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-02 21:25
Even een genant vraagje: stel dat je een sonoff mini aansluit, maar op de 'neutral' aansluiting, hang je een 'live wire' ipv effectief een neutral... is je sonoff dan permanent overleden?

Ik vrees nl dat ik deze fout heb gemaakt. 1 sonof mini gekocht bij wijze van test, om achter een enkelvoudige schakelaar te hangen en zo een lamp aan te sturen. De lamp zelf heeft geen nuldraad, maar net onder de schakelaar zit een stopcontact waarvan ik de blauwe draad heb doorgelust.In al mijn enthousiasme vergeten dat de elektriciteit in ons gekocht huis een drama is, overal andere kleuren bedrading enzo... vrees dus dat ik een fasedraad heb aangesloten op de neutrale aansluiting.

In ieder geval werkte de sonoff bij ontvangst (OTA Tasmota basic geflashed zonder problemen) en nu na aansluiten aan het lichtpunt, doet deze helemaal niets meer. (ook niet als ik hem terug elders aansluit)

Wel even terug helemaal open gemaakt en nergens iets verbrand te zien, dus lijkt niet echt sprake van kortsluiting?

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:06
Dat mag geen probleem zijn, de N en L zijn indicaties en het aangesloten toestel kan niet "zien" waarop het aangesloten zit. Bij mij thuis is er zelfs geen neutral, er wordt 3x230V verdeeld.
Ik kan me niet direct een fout bedenken waarbij je ongemerkt de sonoff beschadigd (meestal ga je vuurwerk of gesprongen zekeringen zien).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• redah
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:20
RedRayMann schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:39:
Met Tuya-Convert vandaag een Action Ledlamp geflashed. Dit werkte in 1x perfect.

Helaas krijg ik de RGB niet voor elkaar met de Tasmota firmware. Het lijkt alsof dat nog niet werkt.
Temperatuur en intensiteit wel. Het gaat om deze lamp;
RGB werkt wel (vanaf 6.0.0.18), je ziet het alleen niet in de interface. Via de console kun je 'color 1' voor rood intypen, 'color 2' voor groen en 'color 3' voor blauw. En natuurlijk alle variaties met andere cijfers.

Maar wees gewaarschuwd... De RGB output van deze spotjes is echt bizar slecht, het geeft vrijwel geen licht. Dat was voor mij de reden om de spotjes weer terug te brengen, er zijn lampen met veel meer RGB output te krijgen.

• Sayko
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:22

Sayko

Knowledge Is Power

Hier ook twee Action LSC Power Plugs met de nieuwe tuya convert gedlashed.

Ik wacht met smart op een update van SonOTA om de sonoffjes ota te flashen. Maar vandaag komt mijn programmer binnen zie ik :)

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:01
ik probeer een sonof TH16 te flashen, echter loop ik tegen een probleempje aan.

Ik sluit mijn usb2ttl adapter aan terwijl ik de lange knop ingedrukt houd, ik zie niets knipperen op de sonoff.
check de com poort --> COM5

Typ commando: esptool.exe -vv -cb 115200 -cp COM3 -ca 0x00000 -bz 1M -bm dout -cf sonoff-NL.bin
in de folder waar esptool.exe staat en ook het bin bestand.

Ik krijg dan echter de volgende melding:
[code]
d:\espeasy_R120>esptool.exe -vv -cb 115200 -cp COM5 -ca 0x00000 -bz 1M -bm dout -cf sonoff-NL.bin
esptool v0.4.6 - (c) 2014 Ch. Klippel <ck@atelier-klippel.de>
setting baudrate from 115200 to 115200
setting port from COM1 to COM5
setting address from 0x00000000 to 0x00000000
setting flash size from 512K to 1M
setting flash mode from qio to dout
espcomm_upload_file
stat sonoff-NL.bin success
error: Failed to open COM5
error: espcomm_open failed[/code]

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

heb geprobeerd een WEMOS D1 te flashen via FlashESP8266.exe --> dit werkt.
Wil ik hetzelfde doen met de sonoff TH16 -> werkt dit niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
opening bootloader
resetting board
trying to connect
        flush start
        setting serial port timeouts to 1 ms
        setting serial port timeouts to 1000 ms
        flush complete
        espcomm_send_command: sending command header
        espcomm_send_command: sending command payload
        read 0, requested 1

Ik druk de knop in, sluit m aan, COM5 wordt toegewezen.
Ik heb de Rx/Tx al eens omgedraaid maar werkt niet...

Ik dacht het probleem te hebben gevonden: 3.3V werd 0 als ik m aansloot.
Leek erop dat mijn usb2ttl adapter niet genoeg vermogen kon leveren.

Heb mijn labvoeding aangesloten --> nu boot de sonoff wel als ik 3.3v erop zet en als ik de knop indruk als de power aangaat doet ie nix --> dat zou ook moeten.

Ik heb de gnd van de labvoeding en de usb2ttl doorverbonden.

Echter doet ie nog steeds niet flashen :( Ik ben een beetje out of idea's

darklord007 wijzigde deze reactie 15-11-2019 12:00 (35%)

• RedRayMann
redah schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:20:
RGB werkt wel (vanaf 6.0.0.18), je ziet het alleen niet in de interface. Via de console kun je 'color 1' voor rood intypen, 'color 2' voor groen en 'color 3' voor blauw. En natuurlijk alle variaties met andere cijfers.

Maar wees gewaarschuwd... De RGB output van deze spotjes is echt bizar slecht, het geeft vrijwel geen licht. Dat was voor mij de reden om de spotjes weer terug te brengen, er zijn lampen met veel meer RGB output te krijgen.
Tnx voor je berichtje. Kwam er gisteravond achter dat ik ze wel kon bedienen als ik ze aan Domoticz koppelde. Maar de 7.0.0.1 firmware had geen Domoticz koppeling, dus ben terug gegaan naar 6.7.1
Daarna in Domoticz een RGBWW lamp aangemaakt (er waren 4 opties en wilde ze alle vier testen, maar heb tot nu toe maar 1 versie getest)
IDX van Domoticz in de lamp gezet en getest. En toen merkte ik dat ik inderdaad kleuren kon weergeven maar dat het redelijk zwak licht was. Omdat ik niet meer tijd had, heb ik toen alles afgesloten met het idee "het werkt, later maar dieper er in duiken"

Ik twijfel nog om ze terug te brengen. De LSC Smart LED E27 krijg ik niet geflashed en de LSC Smart LED GU10 komen in plaats van twee dimbare GU10 lampen die nu door een KaKu dimmer worden bediend. Dit voldoet en was benieuwd of kleur dat hoekje van het huis leuker maakt. Maar de kleur is matig :(
.Memphis. schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:06:
Even een genant vraagje: stel dat je een sonoff mini aansluit, maar op de 'neutral' aansluiting, hang je een 'live wire' ipv effectief een neutral... is je sonoff dan permanent overleden?

Ik vrees nl dat ik deze fout heb gemaakt. 1 sonof mini gekocht bij wijze van test, om achter een enkelvoudige schakelaar te hangen en zo een lamp aan te sturen. De lamp zelf heeft geen nuldraad, maar net onder de schakelaar zit een stopcontact waarvan ik de blauwe draad heb doorgelust.In al mijn enthousiasme vergeten dat de elektriciteit in ons gekocht huis een drama is, overal andere kleuren bedrading enzo... vrees dus dat ik een fasedraad heb aangesloten op de neutrale aansluiting.

In ieder geval werkte de sonoff bij ontvangst (OTA Tasmota basic geflashed zonder problemen) en nu na aansluiten aan het lichtpunt, doet deze helemaal niets meer. (ook niet als ik hem terug elders aansluit)

Wel even terug helemaal open gemaakt en nergens iets verbrand te zien, dus lijkt niet echt sprake van kortsluiting?
Ik heb het gevoel dat Sonoff er wel een beetje van slag van raakt. Ik heb geen bewijs, maar heb enkele keren een Sonoff (Basic en POW R2) aangesloten bij mijn bureau op een stekkerblok. Dus geen idee welke draad achter welke poort zit. Soms kwam een Sonoff nooit meer tot leven, tot ik weer (soms weken) later iets probeerde en merkte dat ze toch aan gingen. Kan toeval zijn en fouten met flashen, maar heb toch het idee dat er iets in de elektronica het niet leuk vond.
Gooi het sowieso niet weg, probeer hem later weer te flashen, eventueel met de hardware manier (serieel)

• redah
  • Laatst online: 20-02 22:20
RedRayMann schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:48:

Tnx voor je berichtje. Kwam er gisteravond achter dat ik ze wel kon bedienen als ik ze aan Domoticz koppelde. Maar de 7.0.0.1 firmware had geen Domoticz koppeling, dus ben terug gegaan naar 6.7.1
Daarna in Domoticz een RGBWW lamp aangemaakt (er waren 4 opties en wilde ze alle vier testen, maar heb tot nu toe maar 1 versie getest)
IDX van Domoticz in de lamp gezet en getest. En toen merkte ik dat ik inderdaad kleuren kon weergeven maar dat het redelijk zwak licht was. Omdat ik niet meer tijd had, heb ik toen alles afgesloten met het idee "het werkt, later maar dieper er in duiken"

Ik twijfel nog om ze terug te brengen. De LSC Smart LED E27 krijg ik niet geflashed en de LSC Smart LED GU10 komen in plaats van twee dimbare GU10 lampen die nu door een KaKu dimmer worden bediend. Dit voldoet en was benieuwd of kleur dat hoekje van het huis leuker maakt. Maar de kleur is matig :(
De E27 kun je niet flashen, deze bevatten een Realtek chip en geen ESP. De E14 kan weer wel, maar die heeft zwakker licht. De RGB kleuren zijn erg matig, en hier is softwarematig niets aan te doen. Jammer, want het is een leuke prijs voor de producten, vooral deze week :)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lees veel over Action producten hier, maar ben het spoor even bijster. Welke producten werken nu wel en zijn de moeite waard om te flashen? Wellicht zouden een paar links ook handig zijn, thnx :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• RedRayMann
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:03:
Lees veel over Action producten hier, maar ben het spoor even bijster. Welke producten werken nu wel en zijn de moeite waard om te flashen? Wellicht zouden een paar links ook handig zijn, thnx :)
Als je twee tellen heb, maak ik een lijstje.

---edit---

Om het OnTopic te houden, nee het zijn geen Sonoff apparaten, ja deze kunnen wel geflashed worden met Tasmota, wat ook op de Sonoff kan. Er komen steeds meer apparaten met een ESP8266 chip, misschien moet de topic titel aangepast worden of een deel 2 met meer focus op de ESP8266?

Maar het lijstje, gebaseerd om de informatie van de Tasmota website (https://blakadder.github.io/templates/index.html)
LSC Smart Connect Plug
https://blakadder.github.io/templates/lsc_smart_connect.html
https://www.action.com/nl...connect-slimme-stekker-2/

LSC Smart Connect RGBW LED Strip
https://blakadder.github....c_smart_connect_rgbw.html
https://www.action.com/de...er-multicolor-led-strip-/

LSC Smart Connect Multicolor Spot GU10 Bulb
https://www.action.com/nl...t-slimme-multicolor-spot/

LSC Smart Connect Smart Filament LED Bulb
https://blakadder.github....art_connect_filament.html
https://www.action.com/nl...lament-ledlamp--1cd77fb0/

Er zijn meer producten, echter staan deze niet in de Tasmota lijst. Ik lees dat de plafonnière, de remote, de sensoren niet werken. Proof heb ik daar nu niet van. Echter weet ik wel dat de LED RGB E27 het dus niet doet. (zie hier boven en mijn eigen ervaring)
Of alleen deze filament lamp of alle filament lampen werken, weet ik ook niet. Op de pagina van de filament lamp schrijft iemand dat hij ze allemaal geflashed heeft.

RedRayMann wijzigde deze reactie 15-11-2019 11:23 (70%)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

RedRayMann schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:12:
[...]

Dankje dat je de tijd hebt genomen een lijstje te maken, wordt zeer gewaardeerd :)

Ik ben het eens met je stelling, wellicht kunnen we het topic renamen, aangezien het lang niet altijd meer over Sonoff's gaat, zo is het ooit wel eens begonnen.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

@RedRayMann @Sp33dFr34k Dat is er toch al; een ESP-topic. :?

Het grote ESP topic

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

My bad, in dat geval wordt er hier niet zo streng gemodereerd dus :+

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Soms lopen beide topics een beetje door elkaar heen en er zit wat overlap in. Moderatie is minimaal vziw; maar daar ga ik niet over.

• barrymossel
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:03:
RedRayMann schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:12:
[...]

---edit---

Om het OnTopic te houden, nee het zijn geen Sonoff apparaten, ja deze kunnen wel geflashed worden met Tasmota, wat ook op de Sonoff kan. Er komen steeds meer apparaten met een ESP8266 chip, misschien moet de topic titel aangepast worden of een deel 2 met meer focus op de ESP8266?

Maar het lijstje, gebaseerd om de informatie van de Tasmota website (https://blakadder.github.io/templates/index.html)
LSC Smart Connect Plug
https://blakadder.github.io/templates/lsc_smart_connect.html
https://www.action.com/nl...connect-slimme-stekker-2/

LSC Smart Connect RGBW LED Strip
https://blakadder.github....c_smart_connect_rgbw.html
https://www.action.com/de...er-multicolor-led-strip-/

LSC Smart Connect Multicolor Spot GU10 Bulb
https://www.action.com/nl...t-slimme-multicolor-spot/

LSC Smart Connect Smart Filament LED Bulb
https://blakadder.github....art_connect_filament.html
https://www.action.com/nl...lament-ledlamp--1cd77fb0/

Er zijn meer producten, echter staan deze niet in de Tasmota lijst. Ik lees dat de plafonnière, de remote, de sensoren niet werken. Proof heb ik daar nu niet van. Echter weet ik wel dat de LED RGB E27 het dus niet doet. (zie hier boven en mijn eigen ervaring)
Of alleen deze filament lamp of alle filament lampen werken, weet ik ook niet. Op de pagina van de filament lamp schrijft iemand dat hij ze allemaal geflashed heeft.
Action - LSC connect - beveiliging inrichten

• .Memphis.
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-02 21:25
naftebakje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:13:
Dat mag geen probleem zijn, de N en L zijn indicaties en het aangesloten toestel kan niet "zien" waarop het aangesloten zit. Bij mij thuis is er zelfs geen neutral, er wordt 3x230V verdeeld.
Ik kan me niet direct een fout bedenken waarbij je ongemerkt de sonoff beschadigd (meestal ga je vuurwerk of gesprongen zekeringen zien).
Bedankt vr info.

Als een L kabel op de N aansluiting geen probleem mag zijn, iemand enig idee wat er dan wel kan misgelopen zijn bij mijn sonoff?
Tijdens OTA flashen en direct nadien geen enkel probleem, daarna van de stroom gehaald en terug onder stroom gezet op de juiste locatie, maar geen enkel teken van leven meer. :/

Suggestie om hardwarematig opnieuw te (proberen) flashen is voor mij geen optie, heb er het materiaal niet voor. Ga hier ook niet direct in investeren tot ik weet als ik deze schakelaars op meerdere plaatsen wil gaan gebruiken, maar daarvoor moet ik eerst eentje getest krijgen 8)7

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:51
Iemand enig idee?

Heb een Sonoff met een LED slang buiten en een Action LED strip binnen. Beide voorzien van Tasmota en beide blijven branden als ik ze uitzet via de schakelaar. Je zou bijna denken dat het een soort ‘nacht’ modus is, maar ik wil er vanaf.

Beide draaien 6.7.1...

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• darklord007
GioStyle schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:19:

wat bedoel je met deze zijn nog te flashen? Ik heb laatst een keer geprobeerd en dit was me niet gelukt..
Via welke tutorial is het jou gelukt ? (bij voorkeur op windows 10)

• GioStyle
  • Nu online
darklord007 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:43:
[...]

wat bedoel je met deze zijn nog te flashen? Ik heb laatst een keer geprobeerd en dit was me niet gelukt..
Via welke tutorial is het jou gelukt ? (bij voorkeur op windows 10)
Wat heb je precies geprobeerd?

Ik haal de plug uit elkaar, soldeer er draden aan, koppel hem aan een CP2102 usb stick en flash ze met NodeMCU PyFlasher. Dan kan je er Tasmato of ESPHome op zetten.

• darklord007
GioStyle schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:52:
[...]

Wat heb je precies geprobeerd?

Ik haal de plug uit elkaar, soldeer er draden aan, koppel hem aan een CP2102 usb stick en flash ze met NodeMCU PyFlasher. Dan kan je er Tasmato of ESPHome op zetten.
nodeMCU heb ik niet geprobeerd.
Ik probeerde afgelopen weekend een sonoff TH16 te flashen met een CH340, maar dat wilde niet.
Een wemosD1 mini via usb via dezelfde methode werkte daarentegen wel.

Ik had nog een andere usb2ttl liggen, maar wist ff niet meer welke chip dat was, volgens mij die CP2102, dus ff kijken naar de drivers en die eens proberen. :)

• GioStyle
  • Nu online
@darklord007

Kan zijn dat je voor die CP2102 nog drivers moet installeren.

En flash mode moet je zetten op Dual Output (DOUT), staat standaard op Dual I/O (DIO).

• darklord007
GioStyle schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:58:
@darklord007

En flash mode moet je zetten op Dual Output (DOUT), staat standaard op Dual I/O (DIO).
jah, die werd al niet automatisch gevonden, vandaar dat ik de naam al niet ff kon achterhalen.

DOUT setting, die zit niet in die tasmota flashtool he?

• GioStyle
  • Nu online
darklord007 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:00:

Ik zie inderdaad op het eerste gezicht geen instelling daarvoor.

• darklord007
GioStyle schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:58:
@darklord007

helaas is t een PL2303HXA waarvan de support voor win10 is gestopt |:(

• RedRayMann
Er is een "officiele Tasmota" flasher. Het is een fork van NodeMCU maar simpeler en met de standaard Tasmota settings. Zelf heb ik gisteren weer de Tuya flasher voor een Action lamp gebruikt (GU10) en net voor de dimmer waar ik eerder zo over heb geklaagd. In no-time gebeurd met de nieuwe Tuya Convert.

https://github.com/tasmota/tasmota-pyflasher

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 09-02 14:14
Ik heb op meerdere manieren een S20 geflasht, als laatste ook met de Tasmota pyflasher. Het vreemde is dat de Sonoff S20 werkt als ik deze aangesloten heb via de FTDI op m'n Macbook Pro. Herstarten enz., hij blijft werken. Maar zodra ik 'm dichtschroef en in het stopcontact doe, maakt hij geen verbinding met m'n WiFi. De instellingen onder WiFi heb ik aangepast en daar 2 x mijn SSID en passwd ingevoerd.

Wat kan de oorzaak zijn? En, hoe maak ik 'm volledig blanco en overschrijf ik alle instellingen zodat hij 'vers van de pers' wordt? Er lijkt iets te worden vastgehouden waardoor deze fout terug blijft komen volgens mij.

Edit:

De Sonoff S20 'leeg' weten te maken en alleen op m'n WiFi netwerk aangemeld. Daarna in het stopcontact gestoken en weer wil hij niet verbinden met m'n netwerk. Grrrr....

M.v.Veelen wijzigde deze reactie 24-11-2019 11:37 (12%)

¯\_(ツ)_/¯

• darklord007
darklord007 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:00:
[...]

jah, die werd al niet automatisch gevonden, vandaar dat ik de naam al niet ff kon achterhalen.

heb m geflashed gekregen door de PL2303HXA aan te sluiten op een windows7 laptop 8)7

Mijn andere usb2ttl lijkt nie tgenoeg vermogen te kunnen leveren.

Ik ga me maar een fatsoenlijke andere bestellen...

thxs voor de tips en meedenken :) _/-\o_

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 09-02 14:14
Net wederom geflasht en met een Terminal programma de Sonoff ingesteld. Nadat hij werd verboden met m'n WiFi zag ik enorm vaak dezelfde foutmelding voorbij komen:

code:
1
2
3
4
5
Fatal exception (0): 
epc1=0x400ef424, epc2=0x00000000, epc3=0x00000000, excvaddr=0x00000000, depc=0x00000000
Fatal exception (0): 
epc1=0x400ef424, epc2=0x00000000, epc3=0x00000000, excvaddr=0x00000000, depc=0x00000000
Fatal exception (0):

Wat kan ik hiermee? Sonoff weggooien??

Edit: de Sonoff weggegooi. Via Google kwam ik meerdere meldingen tegen en het heeft geen zin om er nog energie in te steken.

Nieuwe Sonoff gepakt, geflasht met Tasmota-PyFlasher-1.0.exe en de settings van de defecte Sonoff teruggezet. Werkt als een zonnetje.

M.v.Veelen wijzigde deze reactie 24-11-2019 15:02 (21%)

¯\_(ツ)_/¯

• DeJaarkalender
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-02 09:57
Heeft iemand hier ervaring met de CH340G van Robotdyn (https://opencircuit.nl/Pr...-adapter-CH340G.-5-V-3.3V) voor het flashen van Sonoff's? Ik probeer mijn RF Bridge te flashen maar de RF bridge wordt niet herkend door esptool dus ik heb het vermoeden dat mijn adapter niet genoeg kan leveren om te kunnen flashen. Ik heb inmiddels al een andere adapter besteld bij Ali die wordt aangeraden door Tasmota maar het duurt altijd zolang voor dat binnen is als je ergens mee bezig wilt.

Als iemand eventueel een betrouwbare adapter weet die snel te leveren is hou ik me ook aanbevolen.

• Sayko
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:22

Sayko

Knowledge Is Power

DeJaarkalender schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:10:
Heeft iemand hier ervaring met de CH340G van Robotdyn (https://opencircuit.nl/Pr...-adapter-CH340G.-5-V-3.3V) voor het flashen van Sonoff's? Ik probeer mijn RF Bridge te flashen maar de RF bridge wordt niet herkend door esptool dus ik heb het vermoeden dat mijn adapter niet genoeg kan leveren om te kunnen flashen. Ik heb inmiddels al een andere adapter besteld bij Ali die wordt aangeraden door Tasmota maar het duurt altijd zolang voor dat binnen is als je ergens mee bezig wilt.

Als iemand eventueel een betrouwbare adapter weet die snel te leveren is hou ik me ook aanbevolen.
Welke adapter heb je nu? Bij mij was de 3.3v niet de Vcc pin. Niet CTS pin die naar 3.3v leidt maar de DTR pin. 7(8)7

• DeJaarkalender
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-02 09:57
Ik heb momenteel dus die van Robotdyn (geen succes of het ligt aan mij...) en heb nu gewoon 1 besteld die als voorbeeld staan op https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Prerequisites

Afwachten maar tot die binnenkomt en dan een nieuwe poging tot flashen. Heb nog veel meer sonoff apparaten onderweg dus hopelijk kan ik snel succesvol gaan flashen

• RedRayMann
Ik kom net een dimmer tegen met functie voor 2 lampen en twee switches...

Ik kan heel goed een situatie in mijn huis verzinnen. Maar qua tijd e.d. begin ik er nu niet aan, hij staat niet bij Tasmota op de site. Maar wie wel zin en tijd heeft;

€ 17,51 43%OFF | DIY WiFi Smart Light LED Dimmer Switch Smart Life/Tuya APP Wireless Remote Control Module Work with Alexa Google Home 2 Gang
https://s.click.aliexpress.com/e/esZwGq1hZ

RedRayMann wijzigde deze reactie 29-11-2019 20:13 (40%)

• BlackWhizz
Misschien een wat raar projectje, maar ik wil in een stal de verlichting automatisch laten schakelen. Dat dacht dat te doen door een Sonoff Dual R2 (2 kanalen voor dag- en nachtverlichting) met tasmota en timers te regelen.

Nu is een stal natuurlijk niet de meest vriendelijke plek om zo'n ding op te hangen. Dus de sonoff zal in een behuizing moeten. Zijn er tweakers die met andere behuizingen gewerkt hebben als de standaard veel te krappe Chinese behuizing? Waar past een Dual R2 en een drukschakelaar het beste in/op?

• francisp
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:28
Een standaard electrische waterdichte opbouwdoos ?

• Nielsvweert
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-01 22:52
Ik heb een Sonoff basis module nu wil ik deze na een dimmer zetten op mijn woonkamer lamp. Is dit mogelijk?

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002

T-Infinity

Heen en weer....

Nielsvweert schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:20:
Ik heb een Sonoff basis module nu wil ik deze na een dimmer zetten op mijn woonkamer lamp. Is dit mogelijk?
Dat lijkt me niet want je dimt dan ook de stroomvoorziening van de Sonoff.
Andersom kan wel. Eerst Sonoff en dan dimmer.

T-Infinity wijzigde deze reactie 18-12-2019 15:33 (9%)

• Nielsvweert
Ok op de module staat wel dat hij ook geschikt is voor andere voltages of heeft dat er niks mee te maken?

• Nielsvweert
T-Infinity schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:32:
[...]

Dat lijkt me niet want je dimt dan ook de stroomvoorziening van de Sonoff.
Andersom kan wel. Eerst Sonoff en dan dimmer.
Ok op de module staat wel dat hij ook geschikt is voor andere voltages of heeft dat er niks mee te maken?

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002

T-Infinity

Heen en weer....

Nielsvweert schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:30:
[...]

Nee dat staat er los van.

• Seafarer
  • Registratie: november 2012
  • Nu online

Seafarer

ondertitel

wizzopa schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:42:
[...]

Zo schakel ik kleppen voor mijn WPB en afzuiging van de douche https://imgur.com/xXYHil2 en https://imgur.com/p2a2AGU en mijn E- Boiler en Cv https://imgur.com/fmeTT2l
Geen enkele Sonoff schakelt hier de hoofd stroom alleen de stuur stroom heeft ook als voordeel dat je met een relais wissel contacten tot je beschikking heb.

De Sonoff TH 10 of achter een 2 amp of en 6 amp zekering.
@wizzopa
Ik zie dat jij veel Th10 of 16 sonoffs gebruikt voor temperatuur metingen.
Zijn de Sonoffs nog met originele ITEAD software?

Mijn vraag en probleem is als volgt,
Ik heb originele sonoffs th10 met standaard temperatuur sensor.
Eentje schakelt een ventilator op een radiator en gaat zodoende wel een keer of 6 tot 8 per uur aan en weer uit. Hij zit vlak bij de tafel waar ik zit dus ik hoor hem schakelen. Soms schakelt hij aan direct weer uit en dan direct weer aan.(of andersom) Het meet punt op de cv buis verplaatst. maar het blijft gebeuren.

Dit gebeurt ook bij een andere sonoff in een ander object, ander netwerk en andere omgeving.

Beiden hebben een hysteresis van 4 graden. lijkt me voldoende. ik begrijp niet waarom dit gebeurt.
Beide sonoffs zijn gekoppeld aan ifttt en sturen een mailtje en ook daar zie je dat ze soms spontaan schakelen. andere sensors erop en het gebeurt nog.

Komt je dit bekend voor?
Of iemand anders die dit wel eens geconstateerd heeft?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:05
Seafarer schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:06:
[...]

@wizzopa
Ik zie dat jij veel Th10 of 16 sonoffs gebruikt voor temperatuur metingen.
Zijn de Sonoffs nog met originele ITEAD software?

Mijn vraag en probleem is als volgt,
Ik heb originele sonoffs th10 met standaard temperatuur sensor.
Eentje schakelt een ventilator op een radiator en gaat zodoende wel een keer of 6 tot 8 per uur aan en weer uit. Hij zit vlak bij de tafel waar ik zit dus ik hoor hem schakelen. Soms schakelt hij aan direct weer uit en dan direct weer aan.(of andersom) Het meet punt op de cv buis verplaatst. maar het blijft gebeuren.

Dit gebeurt ook bij een andere sonoff in een ander object, ander netwerk en andere omgeving.

Beiden hebben een hysteresis van 4 graden. lijkt me voldoende. ik begrijp niet waarom dit gebeurt.
Beide sonoffs zijn gekoppeld aan ifttt en sturen een mailtje en ook daar zie je dat ze soms spontaan schakelen. andere sensors erop en het gebeurt nog.

Komt je dit bekend voor?
Of iemand anders die dit wel eens geconstateerd heeft?
Ik gebruik de originele Itead software met firmware 3.3.1.

Wat ik hier ervaar is zeer slechte RV metingen dwz max 87% en de volgende meting 72% niets er tussen.

Bij de temperatuur meting zie ik geen problemen, maar ik zal er eens op letten.

Ik heb het al bij Itead aangekaart maar daar kreeg ik als reactie terugsturen of nieuwe kopen. :(

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• Seafarer
  • Nu online

Seafarer

ondertitel

wizzopa schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:32:
[...]

Ik gebruik de originele Itead software met firmware 3.3.1.

Wat ik hier ervaar is zeer slechte RV metingen dwz max 87% en de volgende meting 72% niets er tussen.

Bij de temperatuur meting zie ik geen problemen, maar ik zal er eens op letten.

Ik heb het al bij Itead aangekaart maar daar kreeg ik als reactie terugsturen of nieuwe kopen. :(
Ik heb ook RV metingen gekocht maar direct met het idee leuk effe proberen.
Maar voor zo weinig geld kan het ook niets zijn. Kijk maar eens wat iets professioneels kost.

Ik bemerk bij iedereen die iets met vochtigheids metingen op de badkamer doet om de ventilator aan te sturen dat het fout gaat of men is super ontevreden. Vandaar dat ik de warmwaterpijp naar de douche kraan meet op temperatuur verhoging, pijp heet, ventilator op stand 3. Al 7 jaar een succes zonder haperen.

Ik heb geen vertrouwen in die vochtigheids meting.

Met IFTTT stuurt een sonoff een trigger voor een mail. Na testen bleek de tijds aanduiding van een trigger zeer accuraat. Zodoende viel het me ook op dat er wel eens teveel geschakeld werd.
Misschien kun je hiermee bij jouw eens een testje doen? :)

• Seafarer
  • Nu online

Seafarer

ondertitel

Gebruik jij een hysterese? of schakel je bijvoorbeeld bij >20 uit <20 aan.

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:05
Seafarer schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:17:
Gebruik jij een hysterese? of schakel je bijvoorbeeld bij >20 uit <20 aan.
Ik gebruik een hystereses.

Over schakelmomenten gesproken mijn meting in de douche staat in gesteld op fan naar stand 1 als de rv lager is dan 75%, de hele avond is de meting nog niet beneden de 87% geweest en toch is hij uit. 😏 ik heb in middels een nieuwe besteld met een ander type voeler en naar ik hoop met een eerdere firmware dan 3.3.1 in het forum van itead heb ik daar wat over gelezen.

Edit: net via Ali een Th10 met firmware 2.6.0 binnen gekomen, en geen problemen met de meting. Dus een firmware foutje.

wizzopa wijzigde deze reactie 09-01-2020 17:38 (9%)

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:03

Rukapul

Moderator General Chat
Seafarer schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:48:
[...]

Ik heb ook RV metingen gekocht maar direct met het idee leuk effe proberen.
Maar voor zo weinig geld kan het ook niets zijn. Kijk maar eens wat iets professioneels kost.

Ik bemerk bij iedereen die iets met vochtigheids metingen op de badkamer doet om de ventilator aan te sturen dat het fout gaat of men is super ontevreden. Vandaar dat ik de warmwaterpijp naar de douche kraan meet op temperatuur verhoging, pijp heet, ventilator op stand 3. Al 7 jaar een succes zonder haperen.

Ik heb geen vertrouwen in die vochtigheids meting.

Met IFTTT stuurt een sonoff een trigger voor een mail. Na testen bleek de tijds aanduiding van een trigger zeer accuraat. Zodoende viel het me ook op dat er wel eens teveel geschakeld werd.
Misschien kun je hiermee bij jouw eens een testje doen? :)
Of het nou een luchtvochtigheid- of temperatuursensor is, meetfouten en omgevingsfactoren (bv tocht) zijn altijd een mogelijkheid. Als een sensor dat zelf niet oplost dan is het zaak dat te mitigeren, bijvoorbeeld door foute metingen weg te gooien, metingen over tijd te middelen, voldoende grote delta's te hanteren, etc.

• Seafarer
  • Nu online

Seafarer

ondertitel

Rukapul schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:56:
[...]

Of het nou een luchtvochtigheid- of temperatuursensor is, meetfouten en omgevingsfactoren (bv tocht) zijn altijd een mogelijkheid. Als een sensor dat zelf niet oplost dan is het zaak dat te mitigeren, bijvoorbeeld door foute metingen weg te gooien, metingen over tijd te middelen, voldoende grote delta's te hanteren, etc.
Originele Itead software. Dus daar heb ik geen invloed op.

Ik had een sensor al expres op een stalen pijp bevestigd van diameter 100mm. En op die plek zou geen tocht kunnen komen.
De hysterese was 6 graden. Aan bij <2 graden en uit bij >6 de omgeving was 10 graden en dan toch een aan/uit trigger zien. 8)7

• RedRayMann
RedRayMann schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:09:
Ik kom net een dimmer tegen met functie voor 2 lampen en twee switches...

Ik kan heel goed een situatie in mijn huis verzinnen. Maar qua tijd e.d. begin ik er nu niet aan, hij staat niet bij Tasmota op de site. Maar wie wel zin en tijd heeft;

€ 17,51 43%OFF | DIY WiFi Smart Light LED Dimmer Switch Smart Life/Tuya APP Wireless Remote Control Module Work with Alexa Google Home 2 Gang
https://s.click.aliexpress.com/e/esZwGq1hZ
Hij wordt volgens mij nu ondersteund door Tasmota

https://templates.blakadder.com/moes-MS-105-1.html

--Edit--

Of toch niet.
Er zijn wel 2x L in en L out. Maar niet de S.
Dus 2 lampen schakelen met 1 knop, denk ik nu.

RedRayMann wijzigde deze reactie 14-01-2020 13:42 (8%)

• DeadMetal
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:12
Flappie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:22:
[...]

Ook al geprobeerd, zowel met als zonder doorverbinden van de K_P pin en de GND pin. Maakt geen verschil.
@Flappie is het je uiteindelijk nog gelukt om je Sonoff Basic R2 te flashen?

Ik heb hetzelfde probleem. Het apparaat werkt gewoon prima met de stock firmware en de app van Sonoff. Ook krijg ik hem (waarschijnlijk) in de flash-modus door de knop in te drukken terwijl ik heb van stroom voorzie via de USB-TTL stick (waarna het ledje niet gaat branden, in tegenstelling tot de normale modus waarbij hij permanent brandt na het verbinden met wifi). Maar het flashen wil niet starten. Geen verbinding.

Heb het al met en zonder het verbinden van K_P en GND geprobeerd. En ook de RX-TX omwisseltruuk helpt niet.

DeadMetal wijzigde deze reactie 18-01-2020 12:24 (13%)

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:51
@fabstar81 hier zou je ook even kunnen rondkijken voor het flashen van je NodeMCU :)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:20
hi all...

ik probeer een NodeMCU te flashen maar kom niet verder door een fout.
pi@pi-domo:~/.local/lib/python2.7/site-packages $ sudo python2.7 esptool.py --port /dev/ttyUSB4 write_flash -fs 1MB -fm dout 0x0 bin/ESP_Easy_mega-20191208_normal_ESP8266_4M1M.bin
esptool.py v2.8
Serial port /dev/ttyUSB4
Connecting....
Detecting chip type... ESP8266
Chip is ESP8266EX
Features: WiFi
Crystal is 26MHz
MAC: 98:f4:ab:da:f9:97
Uploading stub...
Running stub...
Stub running...
Configuring flash size...
Flash params set to 0x0320
Compressed 853584 bytes to 557669...
Writing at 0x0002c000... (34 %)
A fatal error occurred: Invalid head of packet (0x25)

run ik dit commando opnieuw, dan loopt soms wel het percentage op, maar komt nooit tot 100%.

heeft iemand dit eerder gehad?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:53

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik ben een beetje nieuw in het hele sonoff gebeuren.
Heb nu een sonoff mini aangesloten (vanuit de doos dus niet geflashed), op een badkamer spiegel lamp

Vanuit de search in dit topic kwam ik dit tegen
francisp schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:47:
Ik heb nu 10 Shelly 1's in de muur zitten, en 1 sonoff mini. Op die schakeldraad van de mini mag geen 220v staan, daar moet je wel rekening mee houden. Meeste schakelingen in mijn huis zijn wisselschakelingen met stroom op, dus daar is de mini niet bruikbaar.
Ik begrijp dit niet helemaal betekent dit dat je naast de blauwe en bruine draden niet de zwarte schakel draden 'mag' aansluiten om een aparte aan/uit schakelaar er tussen te plaatsen? Heb dit nu niet en was het ook niet van plan, maar wilde even zeker weten of ik het snap.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Underworld schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:58:
Ik ben een beetje nieuw in het hele sonoff gebeuren.
Heb nu een sonoff mini aangesloten (vanuit de doos dus niet geflashed), op een badkamer spiegel lamp

Vanuit de search in dit topic kwam ik dit tegen

[...]
Ik begrijp dit niet helemaal betekent dit dat je naast de blauwe en bruine draden niet de zwarte schakel draden 'mag' aansluiten om een aparte aan/uit schakelaar er tussen te plaatsen? Heb dit nu niet en was het ook niet van plan, maar wilde even zeker weten of ik het snap.
Je mag best de draden hergebruiken ongeacht de kleur. Zolang er maar geen stroom staat. Het is gebruikelijk om dan uiteraard de zwarte te pakken ivm conformiteit e.d.

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:55
Kan iemand mij in de goede richting sturen welk sonoff (wifi) mogelijkheden er zijn, het gaat dan puur om wandschakelaars (voor verlichting)
Ik heb al gezien dat er een T4eu1c, maar deze werkt zonder null draad. Wat zijn de alternatieven?

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:05
vwtune schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:52:
Kan iemand mij in de goede richting sturen welk sonoff (wifi) mogelijkheden er zijn, het gaat dan puur om wandschakelaars (voor verlichting)
Ik heb al gezien dat er een T4eu1c, maar deze werkt zonder null draad. Wat zijn de alternatieven?
Je hebt ook nog de Sonoff T1 in drie uitvoeringen (enkele, dubbele en drie voudige knop).

• vwtune
tsjoender schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:15:
[...]

Je hebt ook nog de Sonoff T1 in drie uitvoeringen (enkele, dubbele en drie voudige knop).
En die zijn goed te flashen met tasmota?

• Martijn.F
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:56
vwtune schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:17:
[...]

En die zijn goed te flashen met tasmota?
Deze zijn zeker goed te flashen met tasmota. Zie ook https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Sonoff-T1

• BlackWhizz
Let wel op als je een schakelaar hebt zonder nuldraad dat je er een nuldraad bij moet trekken als er geen stopcontact in dezelfde muurdozen zit. Prima voor de klusser, maar als je niet kan/wil klussen is het geen optie. Een wat mooiere optie is de Sonoff Mini, maar ik weet niet of je die passend kunt krijgen. De mini heeft een schakel contactje, waar je de originele muurschakelaar op kunt zetten.

• vwtune
BlackWhizz schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:28:
Let wel op als je een schakelaar hebt zonder nuldraad dat je er een nuldraad bij moet trekken als er geen stopcontact in dezelfde muurdozen zit. Prima voor de klusser, maar als je niet kan/wil klussen is het geen optie. Een wat mooiere optie is de Sonoff Mini, maar ik weet niet of je die passend kunt krijgen. De mini heeft een schakel contactje, waar je de originele muurschakelaar op kunt zetten.
Het is toch ook juist de bedoeling dat een schakelaar welke werkt zonder nuldraad, geen nuldraad nodig heeft ;-)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
neographikal schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:28:
Ik zit te wachten totdat die S31 in de EU-variant beschikbaar word. Ideale optie, nou hoef ik niet alles te bemeteren maar ik heb er nog wel een paar die ik wil pakken. Ben nog steeds extreem blij met de hele infrastructuur, fantastisch gerei :)
Na het hele topic gescand te hebben haak ik hier toch even op in: is er inmiddels een Sonoff plug in EU-variant beschikbaar om verbruik te meten?

Indien niet, is er een alternatief dat met de Tasmota firmware werkt?

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Rukapul Van Sonoff weet ik het niet, maar de Blitzwolf SHP6 is te flashen met Tasmota en hij kan 15 ampère aan. Wel even opletten, want zijn voorganger/broertje met dezelfde SHP6-benaming is tot 10 ampère geschikt.

Ik heb eind januari 6 SHP6'en (15a) in de Aliexpress-shop van Blitzwolf gekocht voor €65. Qua prijs vind ik dat prima te doen :) Ze zijn nu wel ietsje duurder geloof ik.

Wil je een iets degelijker merk, dan kun je naar de Shelly plug en de Shelly plug S kijken.

Gizz wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:02 (16%)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Thx @Gizz . Weet niet of ik uberhaupt zoveel ampere door zulke China-meuk durf te trekken, maar aangezien ik mijn mechanische ventillatie unit in eerste instantie wil monitoren loopt dat wel los :P Al is het wel leuk om zo eens het stroomverbruik in huis weer eens te meten en dan meteen in een Influx DB te gooien.

edit:
Dat sloeg dus op de Blitzwolf. Waarom is de Shelly degelijker?
Als die laatste echt degelijker (veiliger) is dan is het ook nog een optie om een combi te kopen en de laatste voor de grotere stromen te gebruiken.

Rukapul wijzigde deze reactie 20-02-2020 15:08 (26%)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik kan dat niet hardmaken met bepaalde elektrotechnische feiten, daar heb ik zelf gewoon niet genoeg verstand van :)

Maar Shelly is een bedrijf uit een EU-land, dus het CE-keurmerk staat bij Shelly voor Conformité Européenne met bijbehorende eisen en niet voor China Export zoals bij de Blitzwolf.

Daarnaast lijkt Shelly mij een bedrijf dat z'n eindgebruikers serieuzer neemt: hun apparaten worden geleverd met hun eigen software, maar ze benoemen ook juist de mogelijkheden van alternatieve firmware. Het is meer op de Tweakers van deze wereld gericht dan de gemiddelde Nederlander die een product lekker goedkoop vindt en er geen problemen mee heeft om de zoveelste Chinese app op de telefoon te installeren.

Als laatste ziet de grote plug van Shelly (die meer vermogen aan kan) er een stuk groter en degelijker uit dan hun kleine plug en de producten van Blitzwolf. Dat zal vast een reden hebben.

Overigens heb ik zelf al jaren goede ervaringen met Blitzwolf en ik heb de SHP6 nu wel hangen aan apparaten die zo'n 2500W maximaal verbruiken. Daarbij blijf ik de eerste keren wel in de buurt, kijk ook of de plug warm wordt. Dat heb ik ook eerder gedaan met de Sonoff POW2 die aan de wasmachine hangt.

Maar om zo'n 15A Blitzwolfstekker ook echt langdurig met 15A te belasten? Nee, dat sla ik even over :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• BlackWhizz
vwtune schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Het is toch ook juist de bedoeling dat een schakelaar welke werkt zonder nuldraad, geen nuldraad nodig heeft ;-)
Correct. 8)

Wat ik bedoelde was, de sonoff mini kun je in de lasdoos bij de lamp monteren, dan kun je de draden die van de schakelaar komen op de sonoff mini aansluiten. Enige wat je dan in de lasdoos moet regelen is een extra nul. Die is daar altijd aanwezig en daar is maar een kort stukje koperdraad voor nodig. Voorwaarde is wel dat je lasdoos (fysiek) groot genoeg is. Dat kan wel eens een dingetje zijn in oudere woningen.

• bgrr
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
BlackWhizz schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:48:
[...]

Correct. 8)

Wat ik bedoelde was, de sonoff mini kun je in de lasdoos bij de lamp monteren, dan kun je de draden die van de schakelaar komen op de sonoff mini aansluiten. Enige wat je dan in de lasdoos moet regelen is een extra nul. Die is daar altijd aanwezig en daar is maar een kort stukje koperdraad voor nodig. Voorwaarde is wel dat je lasdoos groot genoeg is. Dat kan wel eens een dingetje zijn in oudere woningen.
Hoe sluit je dit dan aan op de sonoff mini met de wandschakelaar ?
De schakelaar op S0 en S1 ? Mag daar 220v op ?

• septillion
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:08
bgrr schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:57:
[...]
De schakelaar op S0 en S1 ?
Ja
Mag daar 220v op ?
Nee, maar beide draden gaan naar de Sonoff. Zit dus geen directe 230V aansluiting bij :)

• BlackWhizz
Indd, de de S1 en S2 contacten worden je zwarte en bruine draad die van de schakelaar af komen. De schakelaar schakelt nu geen 230v maar 3.3v. Correct me if i'm wrong maar S1 en S2 is in feite een GPIO kanaal van je ESP8266 ipv iets wat daadwerkelijk direct verbonden is met je lamp.

BlackWhizz wijzigde deze reactie 20-02-2020 22:41 (3%)

• DeadMetal
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:12
DeadMetal schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:58:
[...]
@Flappie is het je uiteindelijk nog gelukt om je Sonoff Basic R2 te flashen?

Ik heb hetzelfde probleem. Het apparaat werkt gewoon prima met de stock firmware en de app van Sonoff. Ook krijg ik hem (waarschijnlijk) in de flash-modus door de knop in te drukken terwijl ik heb van stroom voorzie via de USB-TTL stick (waarna het ledje niet gaat branden, in tegenstelling tot de normale modus waarbij hij permanent brandt na het verbinden met wifi). Maar het flashen wil niet starten. Geen verbinding.

Heb het al met en zonder het verbinden van K_P en GND geprobeerd. En ook de RX-TX omwisseltruuk helpt niet.
Inmiddels heb ik een andere FTDI module gekocht, deze: https://www.amazon.de/gp/product/B0178HVEH0/
(let op: mini-usb kabel nodig, niet micro-usb)

En daarmee lukte het flashen wel direct. Ik gebruikte Tasmota-PyFlasher.

Deze handleiding is overigens wel handig, duidelijk gesproken en goed gefilmd: YouTube: How to Flash Tasmota onto Sonoff Basic - Home Assistant Basics

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kun je de Sonoffs niet gewoon OTA flashen met Tuya convert? Ik was erg blij dat ik mijn legertje Blitwolf tussenstekkers niet uit elkaar hoefde te halen :)

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True