Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-05 15:30
Vanavond even lekker zitten nerden en de hele stapel Sonoff schakelaars die ik heb binnengekregen voorzien van een pinheader.
4 pins voor de TH16 versies en 5-pin voor de gewone 10A Sonoff's.

Daarbij gebruik gemaakt van deze programmer en omdat 'ie geen 3.3V spanning levert (wel 3.3V data met schakelaar in de juiste stand) heb ik Mini DC Adjustable Power Supply Buck Module Step Down Module tussen gezet om er 3.3V van te maken (potmeter instellen en even meten met de multimeter)

En niet vergeten de knop in te drukken bij het verbinden met de USB-poort om 'm in de flash-mode te krijgen, zoals hier beschreven.

Morgen de rest maar eens flashen, maar wel mooi dat het op zo'n makkelijke manier werkt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TD-er
Dit is het plaatje wat ik gisteren gebruikt heb voor de Sonof TH16: (die met de 2.5mm jackplug aan de zijkant)

En deze voor de gewone Sonoff schakelaar:

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• spank_mojoo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07-05 12:03
quote:
Lennyz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Misschien snap ik je dan niet helemaal, maar zo gauw mijn Sonoff voeding krijgt schakelt deze de relay. Een hotelschakeling bestaat toch uit bijvoorbeeld twee switches die onafhankelijk van elkaar een lamp aan of uit zetten?

Als je er op doelt dat wanneer de Sonoff softwarematig de lamp/relay heeft uitgezet, je deze niet aankrijgt door 1x de wandschakelaar te schakelen, dan nee dat kan inderdaad niet. Wel schakelt deze dan in als je 2x de wandschakelaar bij mij schakelt.

Als de Sonoff de lamp/relay softwarematig heeft aangezet, dan werkt de wandschakelaar wel meteen om deze uit te zetten.
Of ik begrijp jou niet helemaal :)

Bijvoorbeeld:
Afbeelding A is een klassieke hotelschakeling, hier is een wisselschaklaar voor benodigd die dus tussen twee polen kan switchen. bij deze schakeling maakt het niet uit welke schakelaar er wordt omgezet, de lamp wisselt altijd van "state"
Afbeelding B is een reguliere schakeling, deze schakelaar kan eigenlijk alleen maar open/dicht schakelen.
Afbeelding C is volgens mij wat jij hebt gedaan me de Sonoff, door de settings die je hebt gemaakt in de Sonoff is het bijna de schakeling die ik zoek, maar net niet. :X

ik ben bang dat dit een fysieke beperking van de Sonoff basic is, vandaar dat ik vraag of iemand hier een variant op weet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TD-er
Die 1-wire dingen zou je ook op de 2.5mm jack kunnen solderen.
Echter je moet sowieso een andere firmware gebruiken hiervoor en dan kun je vrijwel elk protocol gebruiken.
De 2.5 mm jackplug heeft 4 aansluitingen, waarvan er standaard maar 3 gebruikt zijn. Dat is voor 1wire voldoende natuurlijk.
Standaard is GPIO 14 verbonden en moet je voor GPIO4 een klein beetje solderen, zoals hier te zien is.

• migila
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-05 21:40
Waarom mis ik hier Domoticz in het menu?

domoticz

Edit:
Opgelost.. nieuwe firmware erop gezet :)
https://bitbucket.org/xoseperez/espurna/downloads/

migila wijzigde deze reactie 22-06-2017 20:43 (21%)

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:06
quote:
DarkAllMan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:11:
[...]

Kun je me uitleggen hoe ik dat moet doen?
Dit is de pinout van de chip:

Dit is de achterkant:

Pak TX en RX als referentie. Dan zie je nu dat GPIO0 de 2e is vanaf rechtsonder. Gebruik een paperclip of iets dergelijks om GPIO0 en Ground met elkaar te verbinden terwijl je de Sonoff aanzet via de 3v en Ground pin. Daarna hoef je GPIO0 niet meer te verbinden met de ground.

- Het maakt niet uit met welke ground je GPIO0 verbind.

• Parklife
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:26
Ik heb er 3 aangeschaft. 2 werken prima met de bijgeleverde app. 1 heb ik apart gehouden om te flashen. Alles aan de USB naar TTL dongle gesoldeerd, headers er op en gaan! De eerste poging mislukte door een slecht contact. Een 2e poging lijkt te lukken, althans, ik krijg geen foutmeldingen tijdens het flashen. Maar de switch blijft vervolgens dood.

-Hoe functioneerd het ledje met de nieuwe firmware? Nu is hij helemaal uit.

-Hoe start de nieuwe firmware op? Gewoon stekker er in en auto-start? Of moet ik misschien iets met het knopje doen? Ik las ergens wat dat je na het flashen nog een handeling moet doen ... Reboot?

Wat kan ik nog proberen om deze te redden?

Ik heb deze manual gevolgd:
https://www.rutg3r.nl/sonoff/

Parklife

• toxict
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-05 00:49
Ik kreeg gisteren m'n Sonoff binnen en had 'm open gemaakt om er een pinheader in te solderen toen ik dit zag.

Foutje of een quickfix? Weet iemand hier wat meer over?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-05 13:49
quote:
Lennyz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Hmm

- Wat probeer je te flashen?
- Wat zijn je Arduino IDE settings?
- Welke FTDI adapter gebruik je?
Ik probeer Tasmota te flashen
Arduino Settings:

Ik gebruik deze adapter:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937420.0.0.1wxUaG

• TD-er

De T1 ... T3
Volgens mij is de T1 dus gewoon een met een enkele schakelaar en dus ook een enkel relais, of misschien wel solid-state relais.
Een wisselschakelaar lijkt het in elk geval niet te zijn.
Ze kunnen ook niet heel veel vermogen schakelen. Ongeveer 400 Watt (2A) per schakelaar.
Ze gaan niet passen in de gewone standaard lasdozen die je hier in NL hebt.

Ik vind ze wel mooi, vooral ook omdat je een lampje ziet op de plek waar je zou moeten aanraken. Dus ideaal in 't donker.
Echter je hebt volgens mij geen tast-feedback en ook kan zo'n blauw lampje misschien irritant zijn op sommige plekken. (vlak naast je boven de bank bijv.)
En je hebt vaak ook niet voldoende draden lopen naar de wandschakelaar en ook geen blauwe draad.
Maar volgens mij is het TASMOTA erop zetten en je hebt een WiFi-schakelaar. Moet je alleen de ontvanger bij de lampen hebben.
Dat maakt hotelschakelingen ook veel flexibeler.

Mocht het huis hier opnieuw gebouwd moeten worden, dan zou ik het niet erg vinden om naar alle aansluitpunten blauw/bruin/aarde te hebben liggen. Zwart is iets wat over een paar jaren waarschijnlijk niet meer nodig zal zijn en dan is de beperkte schakelstroom aan de wand ook niet meer een issue.
En dan kun je wandschakelaars eigenlijk wel zonder lasdoos gebruiken, gewoon op batterij. Veel flexibeler.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04:17
Nog geen succes hier, wat doe ik fout?

Sonoff van Bangood,header pins gesoldeerd, aangesloten volgens deze manier aan de Arduino Mega (short reset/gnd om hem in de seriele stand te krijgen)
Alles aangesloten volgens deze manier:

En dit is mn flash scherm.

Maar er komt gewoon geen wifi netwerk om hem te configureren... wat doe ik fout?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Dacuuu
quote:
Lennyz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Volgens mij is ook dit een power issue. Als ik me niet vergis geeft de 3.3v rails te kort stroom om de Sonoff goed te voeden.

Hou er ook rekening mee dat de TX pin van je Mega 5v is en de Sonoff RX pin is 3.3v. Gebruik dus wel iets om het terug te brengen naar 3.3v.

maar probeer het inderdaad eerst even te flashen met de Arduino IDE.
Lees dit, als het flashen goed gaat, maar vervolgens nooit een wifi netwerk up komt..

Het is allemaal gelukt, ik heb de Arduino mega gebruikt om de ESP te flashen. Gewoon de kabeltjes aangesloten, zonder het arduino voltage van de TX/RX terug te brengen.

Het probleem zit hem in de nieuwere sonoffs, die willen niet geflasht worden met de huidige flash tool (waar je de bin file mee flasht)

Wat heb ik gedaan: Espeasy geflasht via de Arduino Software IDE, met de volgende instellingen.
Flashmode moet op DOUT staan, anders werkt het dus NIET. Dit is dus het probleem met het normale bin flash tooltje...

En zo maak je de Arduino IDE klaar, zodat je de sonoff kan flashen.

Video van dit alles.
https://youtu.be/hMN568beiYE

Dacuuu wijzigde deze reactie 17-08-2017 16:12 (13%)

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik probeer de Sonoff naar MQTT gestuurd te flashen (volg deze tutorial). Dit is het effect van de \ in het password:

En zonder:

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Lennyz
  • Laatst online: 19:06
quote:
thomaske schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:39:
In de Q&A onderaan staat dat deze niet werkt met Arduino...
quote:
Speedfightserv schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:26:
Hij is, ben ik bang erg moeilijk te openen.
Er zit gewoon een esp8285 in. Je kunt deze gewoon flashen.

• Imperial Guard
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-05 08:46
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, heb een Sonoff S20 geflashed via Arduino IDE met KmanOz firmware, ESPsonoff-v1.01p geschikt voor de S20.

Flashen lijkt goed te gaan maar als ik de COM poort bekijk via Arduino IDE komt er een foutmelding.
Zie bijgevoegde screendump.

Ik heb echt geen enkel idee meer wat er mis gaat....

• Sandro!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-05 21:18
Vraagje…

Ik heb een Sonoff TH16 en probeer hem nu aan te sluiten. Op de buitenkant van de Sonoff staat dat de volgorde van links naar rechts L, E, E, L, N, N is, dus fase, aarde, aarde, fase, nul, nul, als ik het goed heb.
Plaatje:

Maar op de website van itead staat het volgende plaatje:

Nu lijkt het alsof op dat plaatje van onder naar boven (links naar rechts in het verhaaltje hierboven) L, E, E, N, N, L (fase, aarde, aarde, nul, nul, fase) staat. Dus de laatste twee omgedraaid.

Wat is nou de juiste manier van bedraden, zoals het op de Sonoff staat (L, E, E, L, N, N) of zoals op de website (L, E, E, N, N, L)?

edit:
op de Wiki staat ook dat het L, E, E, N, N, L zou moeten zijn:

edit2:
Even opengeschroefd, op de PCB zelf staat ook L, E, E, L, N, N dus ik neem aan dat dat dan klopt. Zal wel opnieuw ontworpen zijn :? Daarna stroom aangesloten en hij doet het _/-\o_

Sandro! wijzigde deze reactie 01-10-2017 19:03 (16%)

• Frank J.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10-05 06:50
Voor wie zich een beetje afvraagt hoe je de Sonoff kunt wegwerken:

Ik maak ze op deze manier:

[edit] Let er bij het plaatsen van de Sonoff op dat de set/reset knop niet tegen de muur aan komt anders schakelt of reset de module zich. Ik positioneer de Sonoff zo dat de knop in het gat van de centraaldoos "valt".

In en out soepel bedraden 1mm2 met adereindhulzen of vertinnen, ligt een beetje aan de lamp aansluiting. GND en GPIO14 via een header output met adereindhulzen naar een kroonsteen, wat naar mijn schakelaar(s) gaat. Zo kun je heel makkelijk een wisselschakeling gebruiken als de fase en de schakeldraad hiervan in de centraaldoos uitkomt bij de lamp.

Past in een lamp met vierkante of ronde kap.

230V aansluiten dmv wago lasdoppen voor soepel/harde bedrading. De schakelaar (zwart bruin) aansluiten op de kroonsteen. Indien mogelijk trek ik een extra schakeldraad en dop ik de bruine aan beide kanten af zodat het schakel gedeelte zwart zwart is richting de kroonsteen. Kroonsteentje gebruik ik om een beetje het 230V en potentiaal vrije gedeelte zichtbaar gescheiden te hebben ;)

Hier een voorbeeld van de Sonoff apart in een witte plafondkap over de centraaldoos waar de lamp verderop hangt, lampen draad kan dan rechtstreeks op de output van de Sonoff met adereindhulzen of vertinnen. En een voorbeeld van de Sonoff in de kap van een lamp waar deze over de centraaldoos zit.

Frank J. wijzigde deze reactie 16-10-2017 19:37 (10%)

PS4: 500GB PSN: Bierbeer TV: Sony 50W755C

• Frank J.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10-05 06:50
quote:
MikeOO schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 08:39:
[...]

Ziet er goed uit en altijd leuk om te lezen hoe andere die zaken oplossen.

Werkt een wandschakelaar wel handig icm Domoticz. Als je de de lamp uitzet via de wandschakelaar en via wifi weer aan dan klopt de stand niet meer van de wandschakelaar en die moet je dan 2x schakelen om de lamp weer uit te zetten of gebruik je hiervoor een andere schakelaar.

update:
Wel het filmpje net zitten bekijken als tip van Argon007 (min 23:30) maar mij is niet duidelijk wat hij nu doet met de schakelaar zodat je niet domweg een on/off schakelaar gebruikt.
Ik gebruik de Sonoff ism Domoticz en de status wordt altijd naar Domoticz gestuurd, daarom gebruik ik juist de Sonoff en geen KlikaanKlikuit meer ;).

Voor gebruik van de wandschakelaar sluit je deze op GND en GPIO14 aan (POTENTIAAL VRIJ GEEN 230V DUS)en wordt dit in de Sonoff geregeld en snapt de Sonoff of het AAN of UIT is.

Gebruik van een dubbele schakelaar met twee aparte Sonoffs kun je de GND ook aan elkaar knopen van beide Sonoffs in de centraaldoos en de schakel polen apart op de GPIO14 inputs zetten.

Met ESPEasy maak ik in de software van de Sonoff een rule aan. En snapt de Sonoff dat het AAN of UIT is.

Met gebruik van Tasmota is het iets makkelijker, in de Sonoff maak je de input GPIO 14 als switch beschikbaar. En snapt de Sonoff dat het AAN of UIT is.

Frank J. wijzigde deze reactie 15-10-2017 10:00 (18%)

PS4: 500GB PSN: Bierbeer TV: Sony 50W755C

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 25-05 16:29

HaTe

haat niet

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede wandschakelaar oplossing met 2 of meer knoppen en die compatible is met mqtt, of Philips Hue. Ik ben nu deze tegengekomen:
https://www.aliexpress.co...-Android/32827993437.html

Hij gebruikt de eWelink app, welke ook door Sonoff gebruikt wordt. Dat hoeft niet te betekenen dat de hardware hetzelfde is, maar ik hoop wel op een ESP8266 of vergelijkbaar zodat ik deze kan herprogrammeren. Wat denken jullie?
Eventueel is het ook wel een optie om buiten mqtt te gaan en de app op een andere manier te vervangen.

Als ik het de verkoper vraag, krijg je zo'n antwoord:
quote:
Hi. Thanks for your inquiry. The function same as SONOFF touch switches (not T1).
edit
De verkoper heeft ook fotos gestuurd. Wel heel apart: Op de printplaat staat gewoon Sonoff T1 UK3C.. Maar de laatste foto laat toch echt een EU kontje zien. En ze zegt dat het niet vergelijkbaar is met de T1? Sonoff zelf heeft gezegd niet met een 3gang EU versie te komen, dus dit is wel apart :p

Wat denken jullie hier van?

Specs

• TD-er
@Pascal Saul De zwaardere Finder relais hebben vaak al platte (grotere) soldeer pinnen en de geleiders zijn een heel stuk dikker dan de 0.0347mm koper op de print.

ik heb de foto's van een Sonoff Pow (en bovenkant) even zitten bekijken en de printsporen daarvan lijken in elk geval redelijk breed en (voorzien van veel via's) aan beide kanten van de PCB te zitten + soldeertin om het nog wat beter geschikt te krijgen om hogere stromen te verwerken.

De lijntjes bij de Sonoff Basic zijn een heel stuk dunner en de oudere Pow's hadden zo te zien ook dunnere sporen:

En de oudere versie van de TH16:

TD-er wijzigde deze reactie 19-10-2017 23:31 (10%)

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:02
quote:
TD-er schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:27:
@Pascal Saul De zwaardere Finder relais hebben vaak al platte (grotere) soldeer pinnen en de geleiders zijn een heel stuk dikker dan de 0.0347mm koper op de print.

ik heb de foto's van een Sonoff Pow (en bovenkant) even zitten bekijken en de printsporen daarvan lijken in elk geval redelijk breed en (voorzien van veel via's) aan beide kanten van de PCB te zitten + soldeertin om het nog wat beter geschikt te krijgen om hogere stromen te verwerken.

De lijntjes bij de Sonoff Basic zijn een heel stuk dunner en de oudere Pow's hadden zo te zien ook dunnere sporen:
[afbeelding]

En de oudere versie van de TH16:
[afbeelding]
Inderdaad, de "oudere" POWs hadden dunnere banen en zijn terug geroepen door Itead.
De nieuwere hebben bredere banen.

Dit zijn de banen van mijn exemplaar:

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:01
quote:
HaTe schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:25:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede wandschakelaar oplossing met 2 of meer knoppen en die compatible is met mqtt, of Philips Hue. Ik ben nu deze tegengekomen:
https://www.aliexpress.co...-Android/32827993437.html

Hij gebruikt de eWelink app, welke ook door Sonoff gebruikt wordt. Dat hoeft niet te betekenen dat de hardware hetzelfde is, maar ik hoop wel op een ESP8266 of vergelijkbaar zodat ik deze kan herprogrammeren. Wat denken jullie?
Eventueel is het ook wel een optie om buiten mqtt te gaan en de app op een andere manier te vervangen.

Als ik het de verkoper vraag, krijg je zo'n antwoord:

[...]

edit
De verkoper heeft ook fotos gestuurd. Wel heel apart: Op de printplaat staat gewoon Sonoff T1 UK3C.. Maar de laatste foto laat toch echt een EU kontje zien. En ze zegt dat het niet vergelijkbaar is met de T1? Sonoff zelf heeft gezegd niet met een 3gang EU versie te komen, dus dit is wel apart :p
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat denken jullie hier van?
Heb je deze ondertussen al ontvangen en hoe bevalt die? Ik heb de verkoper ook benaderd en gevraagd of dit product van Itead/Sonoff is. Ze zeggen van niet (wat opvallend is gezien de opschriften op de PCB), maar dat het wel dezelfde chips gebruikt als de Sonoff's. Verder heb ik Itead gevraagd of ze nog een EU versie van de Touch uit gaan brengen met twee of drie knoppen en die schijnt ergens in Q1/Q2 van 2018 te komen.

De verkoper van die Ewelink 1/2/3 knops schakelaar wist me wel een CE certificaat te laten zien van dit product:

CEcertificaat

Geen idee wat dit werkelijk waard is, maar zo op het eerste gezicht lijkt het overtuigend.

• Dacuuu
quote:
Sander schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:25:
Ik heb net 2 S20's binnen gekregen en merk dat ik deze niet geflashed krijg, daarnaast lijkt de layout ook een klein beetje anders, met 3 schroeven ipv 1 op de behuizing. Iemand enig idee of deze wel te flashen zouden moeten zijn? Hij begint gewoon te flashen, maar hangt richting het eind, bij beide hetzelfde resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Looking for upload port...
Auto-detected: /dev/cu.usbserial-A50285BI
Uploading .pioenvs/sonoff/firmware.bin
Uploading 482448 bytes from .pioenvs/sonoff/firmware.bin to flash at 0x00000000
................................................................................ [ 16% ]
................................................................................ [ 33% ]
................................................................................ [ 50% ]
................................................................................ [ 67% ]
................................................................................ [ 84% ]

Na kwartier wachten nog niks... Vraag me dus even af of dit aan platformio ligt, de versie van SonOff Tasmota of de Sonoffs zelf...

Edit: idem met minimal build.
Mijn S20 zag er ook anders uit dan op de meeste youtube filmpjes, websites met flash uitleg.
Wellicht flashen via de Arduino IDE met deze settings, dat werkte bij mij in één keer.https://www.youtube.com/watch?v=hMN568beiYE

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-05 12:15
Ik probeer mijn Storkair mechanische ventilatie aan te sturen met een Sonoff basic, zoals in dit topic beschreven.

Mijn doel is om de mechanische ventilatie permanent op stand 1 te laten draaien en zodra de Sonoff aan gaat deze op stand 3 gaat. Hierdoor hoef ik niet meer op de begane grond de perilex stekker te bedienen voordat ik de douche in stap.

Het wil echter nog niet echt lukken, ik kan wel de mechanische ventilatie volledig uit en weer aan zetten, maar ik zou liever deze op stand 1 laten staan en naar stand 3 laten schakelen. Iemand enig idee?

peligro2k wijzigde deze reactie 02-12-2017 12:42 (11%)

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-05 18:10
quote:
peligro2k schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:42:
Ik probeer mijn Storkair mechanische ventilatie aan te sturen met een Sonoff basic, zoals in dit topic beschreven.

Mijn doel is om de mechanische ventilatie permanent op stand 1 te laten draaien en zodra de Sonoff aan gaat deze op stand 3 gaat. Hierdoor hoef ik niet meer op de begane grond de perilex stekker te bedienen voordat ik de douche in stap.

Het wil echter nog niet echt lukken, ik kan wel de mechanische ventilatie volledig uit en weer aan zetten, maar ik zou liever deze op stand 1 laten staan en naar stand 3 laten schakelen. Iemand enig idee?

[afbeelding]
Volgens mij heeft hij hem op de fase hoor. Hij heeft hem in het onderste schroefgaatje de bovenste is nul.

Los daarvan wel een handig idee! Nooit over nagedacht! :) Volgens mij is het zo dat hij altijd voeding blijft houden op L3 als je geen verhoogde snelheid hebt. Dan blijft hij langzaam draaien. Op het moment dat je naar medium wil komt er spanning op bijv. L3 en L2 tegelijk. En als je naar high wil op L3 en L1...

Dan zou je dus voor de Sonoff op de fase (bruin) een lasje moeten maken met 1 draad die op de L naar je Sonoff gaat zoals nu het geval is. En daarnaast vanaf dat lasje voor je Sonoff een draad naar L3 op je ventilatieunit. :) Je zet zo wel je standenschakelaar buiten dienst he.

Maar wees voorzichtig ik weet dit niet zeker. Maar als het dit schema is lijkt het daar wel haast op:

Henkie-Jan wijzigde deze reactie 02-12-2017 18:06 (8%)

• cpbox
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-05 15:21
quote:
HaTe schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:16:
[...]

Yes, hem hem ontvangen en werkt goed! Had wat problemen met het installeren van Sonoff-Tasmota via SonOTA, want hij bleef hangen in de FinalStage SSID en pakte de Tasmota firmware niet. Heb hem uiteindelijk maar weer uit de muur gehaald en open gemaakt. Er zitten geen header pin locaties op de printplaat dus moest draadjes rechtstreeks op de ESP chip solderen. Het is hierbij handig dat je voor Vcc en Gnd dit wel ergens anders op de printplaat doet, want ik had problemen om dit allemaal op de ESP chip te krijgen zonder ongewenste contacten te maken met andere componenten.
Na een paar uur had ik het voor elkaar om hem manueel te flashen en hij draait nu stabiel. Voordeel is wel dat ik nu komende updates ook OTA kan doen.
Ik ben er blij mee :)
Ik heb ook hetzelfde gekocht, maar het is jammer fout gegaan met sonoTA
Niet vanwege sonoTA : ik ben te laat achter gekomen dat mijn iphone geen hotspot gaf.. wel connectie maar geen internet :'( .. live and learn :( .

Het device wil niet meer in AP mode, (filmpje)
ik moet dus gaan solderen..

Hier een paar foto's van wat ik zie, maag ik a.u.b. weten waar op de printplaats zijn de Vcc en Gnd , behalve op de chip ? -> click on pictures for full size !

ik vind de connecties op de chips zo vreselijk klein.. hoe heb je het voor elkaar gekregen ?
any tips ? ben namelijk niet zo handig met een solderbout..

alvast bedankt !

Ik heb dit gevonden..

hier ook: Itead based wall switch - lixinzhineng brand

(edit: foutje link eerste plaatje)

• HaTe

HaTe

haat niet

quote:
cpbox schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:48:
[...]

Dank je wel !
ik heb helaas geen multimeter hier om te vinden welke plek doet wat..
ik moet dus solderen op de chip, dat wordt spannend !
Iets voor een rustig dag zonder kinderen of vrouw in huis gedurende een aantal uren :P (and then I can swear as much as I like as well :D )
Je kan ook wel proberen door er 3.3V op te zetten, je zal de chip er niet mee kapot maken. Zo uit mijn hoofd is het de rechter van de grote 2 als ground (misschien zelfs allebei).
Dan het vlakje rechtsonder naast U3 voor V+
Als hij aan gaat weet je dat het goed is.

Misschien dat dit plaatje ook helpt, let op, vanaf boven is het in spiegelbeeld:

edit:
Als ik zo de lijntjes volg dan zou V+ niet rechtsonder zijn maar de 2e van rechtsboven. Rood is V+, zwart is gnd

HaTe wijzigde deze reactie 04-12-2017 15:50 (23%)

Specs

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:45
Weet iemand of je een sonoff mag inbouwen 'buiten' in een lantaarnpaal?
https://tweakers.net/ext/f/6DqqJhGjb9ZD46QBsq78sJTL/thumb.png

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb een Sonoff Basic in mijn Marantz 1030 versterker gezet, vlak achter de interne zekeringen. Helaas is er storing nu in een van de kanalen (soort getik). Verder werkt het goed. Ik had eerder al bedenkingen bij of het WiFi signaal uberhaupt wel uit de metalen behuizing zou komen, wat wel het geval is. De behuizing is natuurlijk ook om signalen van buitenaf buiten te houden.

Wat denken jullie? Kan ik dit nog oplossen door hem ergens anders te plaatsen?

Specs

• Henkie-Jan
quote:
Imperial Guard schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:45:
[...]

Precies dat laatste heb ik dus ook gedaan voor mijn Marantz versterker en eentje voor mijn Rell Subwoofer en dat werkt echt perfect :)
Hoeft ook niet? Je kan er gewoon een powerstripje achter de S20 leggen en daar je subwoofer en de Marantz op. Of nog beter je drukt zo'n multi stekker achter in de S20 ook minder losse snoeren. Is voor een paar euro te krijgen bij de Big Bazaar. :)

Henkie-Jan wijzigde deze reactie 17-12-2017 14:30 (14%)

• cpbox
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-05 15:21
quote:
Henkie-Jan schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:40:
Ik heb gisteren een bestelling uit China binnen gerkregen. Het betrof de EWelink 2 gang. Het plaatje van een sonoff 2 gang past er op en dan is het alsof het een Sonoff is. Helaas heb ik geen plaatje daar verder voor...

Firmware versie is ook het zelfde als de Sonoff. Alleen is deze van fabrikant 'HELLO'.. :+

Zie voor de foto's dit album.

Verder nog 2 RF433 MHz touch switches binnen gekregen. Beetje in zelfde design als de Sonoff. Gaan 2 knoopcell baterijen in. Ligt alleen op als je er op drukt. Bereik erg groot! 250 Meter icm de Sonoff 2 gang met RF433 En dat voor slechts 5 dollar per stuk. Straks als ik die 433MHz bridge heb wil ik daar een paar lampen mee bedienen die via S20 zijn aangesloten en met een Sonoff in een lamp.

Zie voor de foto's dit album.
Leuk, heb ook eentje gister gekregen, ook van "Hello" :) Het is toch wel een sonoff Touch UK

Ik had vorige keer hulp van mijn zwager nodig om te solderen, maar ik heb vandaag zelf gedaan (het wilde toch niet lukken met OTA :'( )
Geen schoonheid prijs maar switch is nu klaar, Tasmota erop en bedienbaar vanaf domoticz _/-\o_

Good luck !

• studiodubio
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:35
Heeft iemand toevallig foto's van zijn sonoff touch hoe die qua bedrading aangesloten is? Bij mij uit de muur komen er 3 draden uit: 1 bruin, 2x zwart. Hoe kom ik erachter of deze geschikt is voor Sonoff Touch?

• jkha
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-02-2018
quote:
Maeslant schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:12:
[...]

Dit is een hotelschakeling.

Dus bij 2 schakelaars zitten de volgende draden:
1) Schakelaar - Bruin/Zwart/Zwart
2) Schakelaar - Zwart/Zwart/Zwart

En dan zit er bij de lamp Zwart / Blauw.

Niks raars aan.
Maar de fase draad zit hier toch op deze manier doorgelust? Bij die 2 pijltjes zou je dan in ieder een zwarte moeten doen?
Of ik heb het gradioos mis 8)7

jkha wijzigde deze reactie 26-12-2017 15:01 (8%)

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 17:16

J-P

Syntax erro....

Voor diegene die het nog niet wisten (ik kwam er pas achter toen ik er specifiek naar zocht).
Het is mogelijk om met de standaard Ewelink firmware een countdown timer in te stellen.

Ik bedien mijn Sonoff met Google Home maar wil dat die automatisch na 1 uur weer uit gaat. Door de instelling loop timer kan je dat sinds firmware versie 1.6 makkelijk realiseren.

Zie ook de volgende screenshots:

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• studiodubio
  • Laatst online: 00:35
Wie kan mij helpen met het aansluiten van de sonoff touch. Dit is hoe een van mijn wandcontactdoos er nu uit ziet:

studiodubio wijzigde deze reactie 05-01-2018 13:09 (27%)

• jossie67
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:18
Wie snapt het nog?
Het flashen van een Sonoff TH is al tijden geen issue meer, tot vandaag.
Vandaag heb ik 4 nieuwe Sonoff TH het ziet er allemaal het zelfde uit behalve
Op de nieuw staat
Sonoff TH_V1.1
2017-5-5

Het flashen lijkt goed te gaan. Ik gebruik ESPEasy_v2.0.0-dev12 of ESPEasy_v2.0.0-dev13
Maar wat ik ook probeer ik zie geen wifi netwerk ESP_Easy_0
Ik heb ook al ESPEasy_R120 geprobeerd
Ook niet aan de 230V of alleen aan de 3V
En alle 4 hebben precies het zelfde

jossie67 wijzigde deze reactie 06-01-2018 19:31 (15%)

• TD-er
quote:
neographikal schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:13:
Ik heb een uitgebrande pow (gat in de print, behuizing nog wel heel), aardlek vloog eruit. Ik ga Itead mailen of deze uit de brakke serie kwam. Wel apart zo bar veel stroom gaat er niet doorheen, op de pieken een kw of 2 en gemiddeld een kw of iets dergelijks (maar wel uren lang).
Kan je een foto laten zien?
Vooral ook van de printsporen waar het vermogen door gaat.

@Spoonlift De Touch zelf kan wel met 2 draden werken, maar niet als ie nog wat moet schakelen.
Zonder een extra draad is 'ie gewoon een WiFi module met touch interface.

De L is bruin en de N is blauw.
En L-out zou strikt genomen zwart moeten zijn, naar de lamp toe.
Bij de lamp krijg je dan het andere eind van die zwarte draad en blauw.

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
plaatje van de pow:

Achterkant even niet voorhanden :)

neographikal wijzigde deze reactie 09-01-2018 21:34 (17%)

Op zoek naar een fotograaf?

• TD-er
Ah hier een mooi scherpe foto gevonden van de onderkant van de Pow.

En voor de volledigheid, hier de bovenkant.
Gelukkig, die 10R weerstand is niet de shunt, die zit aan de onderkant.
Maar evengoed is het wel nasty, want die weerstand lijkt in serie te staan met de voeding voor het low-voltage circuit.
Het schema lijkt dat te bevestigen.
Dus voorlopige conclusie is dat de zekeringhouder te warm is geworden.

TD-er wijzigde deze reactie 09-01-2018 23:07 (11%)

• Henkie-Jan
quote:
wizzopa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:16:
[...]

En dat maakt de test representative?

Ik denk dat de topic titel alles zegt over de kwaliteit " goedkoop"
Net zo representatief als onze ''conclusies'' op afstand over het bovenstaande voorval van . :)

Hier trouwens een plaatje van hardware versie 1 (links) en 2 (rechts) van de Pow. Links de oude rechts de nieuwe.

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Simpel op te lossen; pak een nodemcu met een relayboard. Zo heb ik 8 relays aan een nodemcu gezet en de bedrading op de relays zo gedaan dat altijd maar één van de twee uitgangen onder stroom kan komen te staan. Dus al maak ik een fout in de regeling, hardwarematig kán ik niet en up en down onder stroom zetten.

Mooiere oplossing (scheelt een hoop draden..) is dit ding: http://www.robitshop.com/...ble-wifi-relay-controller

Kun je hetzelfde mee doen.

neographikal wijzigde deze reactie 22-01-2018 09:59 (31%)

Op zoek naar een fotograaf?

• Eppo ©
  • Niet online
quote:
Pascal Saul schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:15:
Wat is bij jou een Pro uitvoering??? Ik ken alleen de 4Ch Pro?

Je kan een Sonoff met een externe schakelaar ook schakelen via bijvoorbeeld GPIO14 op de meeste en mits je dus de andere software erop draait. De 4Ch pro heeft 3 GPIO's vrij.
ik bedoelde inderdaad de 4ch pro. Ik was gewoon van plan om de aansluitingen van de R1 t/m R4 switches te gebruiken, maar kan ik dan beter de GPIO's gebruiken? En als dat er maar 3 zijn, kan ik er dan 4 schakelen of is dat niet mogelijk?

• born2tweak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-05 08:13
De bovenkant (incl. gesoldeerde header) van de Sonoff Basic R2 v1.0, datum 17/10/11:

De onderkant, krijg de chips niet beter leesbaar, zijn ook slecht te lezen:

born2tweak wijzigde deze reactie 26-01-2018 16:26 (62%)

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:45
quote:
justice strike schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:35:
ok... maar heeft iemand ook een 3voudige schakelaar die in een EU WCD past gevonden?
WCD staat voor wandcontactdoos. Ook wel een stopcontact genoemd.
Ik neem aan dat je een lasdoos bedoelt? Ik kan bij de elektroboer al niks vinden wat bedraad 3 schakelaar in 1 unit stopt. Laat staan draadloos.

TheS4ndm4n#1919

• Oliesjeik1
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 17:30
Inleiding
Ik heb thuis een aantal Sonoff's (basic) liggen die ik geflashed heb met Tasmota firmware. Nu werkt het allemaal prima en heb ik 3 sonoff's verwerkt in de snoer van een aantal lampen (met de Sonoff in een extra behuizing) in combinatie met HomeAssistant.

Wens
Nu wil ik echter ook lichten zoals een hanglamp gaan aansturen. Nu is het alleen zo dat de Sonoff Basic niet in een inbouwdoos past. Nu bied Sonoff zelf bijvoorbeeld de Sonoff Touch aan (http://sonoff.itead.cc/en/products/residential/sonoff-t1-eu) maar jammer genoeg vind ik dat touch niets en wil ik mijn bestaande schakelmateriaal/schakelaar behouden. Ik wil dus gewoon de originele 'wipschakelaar' behouden met daarachter het 'slimme' sonoff gedeelte. De wipschakelaar toggled alleen het relais/sonoff en doet verder niets in die zin.

Vraag:
Zijn er default sonoff producten die wel in een inbouwdoos passen en waar je nog een externe schakelaar op kan aansluiten (zeg maar zoiets als een een fibaro z-wave switch )?
of
weet iemand of je de sonoff-t1 kan gebruiken zonder de 'touchplaat', oftewel is deze gemakkelijk te demonteren
of
is er nog andere oplossing?

Voorbeeld
Fibaro module maar dan het FGS-213 gedeelte zien als een Sonoff device. De schakelaar is dus op de sonoff aangesloten. De Sonoff zelf schakelt de 230V. Lamp kan via schakelaar of remote (via HomeAssistant) worden aangezet

Oliesjeik1 wijzigde deze reactie 06-02-2018 22:37 (17%)

• Oliesjeik1
  • Laatst online: 11-05 17:30
quote:
luigi87 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:48:
[...]

Als je tasmota op je sonoff flashed kan je russen de gpio pin en ground een schakelaar plaatsen en kan je dus ook fysiek schakelen.

Binnenkoet ga ik dit ook zo met mijn deurbel doen.
Dat heb ik idd ook zo, een extra schakelaar op gpio zodat ik de sonoff ook zo kan schakelen. Dat heb ik voor mijn lampen met een snoer.

Maar dat gaat dus niet voor een schakelaar in de muur die bijvoorbeeld een hanglamp schakeld omdat de sonoff dan achter de schakelaar in de muur moet komen en die basic past daar niet in de inbouwdoos.

Ik zoek dus eigenlijk gewoon een kleinere danwel ronde variant van de sonoff basic die achter de schakelaar in de muur geplaatst kan worden...

update: bijv. het demonteren vd touchplaat :?
http://philipp.stiller.cc/images/6/a/b/9/e/6ab9ef95150aa8073703735ec1034f6a5386f058-reassembly.jpeg

Oliesjeik1 wijzigde deze reactie 08-02-2018 21:46 (9%)

• BenPi
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18-02 14:49
quote:
Heb je ook feauteauhws om te showen O-) ?
A.S.A.P. :)

BenPi wijzigde deze reactie 14-02-2018 09:34 (62%)

• Nextron
  • Laatst online: 03:30

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Is er ergens uitleg over Tasmota's module parameters?
Per GPIO kun je kiezen uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
00 None
01 DHT11
02 AM2301
03 DHT22
04 DS18x20
05 I2C SCL
06 I2C SDA
09 Switch1
10 Switch2
11 Switch3
12 Switch4
14 Button2
15 Button3
16 Button4
18 Relay2
19 Relay3
20 Relay4
21 Relay5
22 Relay6
23 Relay7
24 Relay8
26 Relay2i
27 Relay3i
28 Relay4i
29 Relay5i
30 Relay6i
31 Relay7i
32 Relay8i
33 PWM1
34 PWM2
35 PWM3
36 PWM4
37 PWM5
38 Counter1
39 Counter2
40 Counter3
41 Counter4
42 PWM1i
43 PWM2i
44 PWM3i
45 PWM4i
46 PWM5i
47 IRrecv
49 Led2
50 Led3
51 Led4
53 Led2i
54 Led3i
55 Led4i

Ik nam aan dat Led# bedoeld is als output voor de relay-toestand (en Led#i de logisch tegengestelde toestand), rekeninghoudende met LedState end LedPower instellingen. Maar waarom ontbreekt Led1 dan terwijl dat wel via console is in te stellen, maar blijkbaar niet zo werkt.

Ik wil dergelijke led-button gebruiken:

Ik moet alleen rekening houden dat die led zo'n 20mA nodig heeft. De ESP8266 kan 12mA sourcen en 20mA sinken: Dan zou ik de led kunnen aansluiten op 3.3v en een GPIO met Led1i, maar een testopstelling met een ledje+weerstand werkt niet, want het ledje flikkert even bij elke toggle.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• maartentmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-05 09:40
Tweakers,
Ik zit al een tijdje mee te lezen. Inmiddels heb ik 7x Sonoff Pow om mijn droger, wasmachine cv enz te meten. Dit gaat perfect alleen mis ik bijvoorbeeld een stroompiek om 7 uur als mijn CV aanslaat en gaat rondpompen. Kunnen jullie mij vertellen of dit mogelijk is in domoticz? Zoiets ongeveer:

Public
Publieke map
https://tweakers.net/ext/f/AV1b0jcoJt3gyLmcW5OdJGQT/thumb.png

het zou ook fijn zijn om dan het totaal ook te zijn van een week,maand,jaar.

Hoe kan ik de sonoff pow flashen?
welke software kan ik het beste er op flashen?
welke spullen moet ik op aliexpress kopen?

2900Wp ZZW verwarmd met 2x FTXC35 boven 5graden onder de 5 met palletketel Victoria 16KW, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 24-05 11:56
Zou deze ook te flashen zijn met Tasmota: https://nl.aliexpress.com...ur-touch/32841520618.html
Nou ja, er zit een ESP in, dus flashen gaat wel lukken. Maar werkt hij dan ook?

---edit---
Hij gebruikt schijnbaar de eWeLink app, dus net zoals Sonoff. Dus ik heb er wel iets of wat vertrouwen in.

barrymossel wijzigde deze reactie 06-03-2018 11:54 (12%)

Oneplus One Review & Specificaties

• TCroezing
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-05 08:57
Ik gebruik een aantal SonoffPows. 1 daarvan aan de quooker. Deze lijkt wat vreemde gegevens te geven. Wat ik zie aan dagverbruik:

Kijk ik naar het verbruik, zie ik:
https://tweakers.net/ext/f/VgF4bqNaYjXGJX16405vZA6U/thumb.jpg
Ik zie de spikes van 3:30 en 16:45 niet terug in het verbruik. Wel een stijging om 6:30...
Dat is toch raar? 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02:17
Oke komtie, lux keuken blockly

sunset sunrise blockly

combi van sunset sunrise en lux

Oke ik moet dus thumbnails maken, zucht...

Chrisje1983 wijzigde deze reactie 20-03-2018 13:34 (6%)

• Kaspers
  • Laatst online: 24-05 15:38
quote:
Vroeg me even af wat het verschil is met de eerste versie. Vond deze tabel:

De maker van Tasmota geeft hier trouwens een reactie over de R2:

https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/2340

Kaspers wijzigde deze reactie 10-04-2018 22:39 (12%)

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:10
@rick85 Ik gebruik de Sonoffs nog niet zo lang, maar wat jij wilt kan prima. Toevallig afgelopen weekend precies zoiets gemaakt voor bij de carport en poort met een Sonoff Dual R2. Kwestie van de schakeldraad van de lamp vastmaken aan de Sonoff en de kabels vanuit de schakelaar verbinden met juiste GPIO pinnen op de Sonoff

Máár, dat betekent wel dat je moet zorgen dat de schakelaar op button0 een NO schakelaar is. Als de schakelaar in gesloten stand is bij het inschakelen van de Sonoff wordt hij namelijk in programmode geboot en kun je er niets mee ;)

• TCroezing
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-05 08:57
Ik had een Sonoff Pow 16A aan de Quooker hangen (2100W), waar je mooi kon zien dat hij regelmatig aan ging:

Echter, na toch wat te ruiken op een gegeven moment, bleek hij "weg te smelten"... |:(

Zie hier (rechts onder is zelfs de tin gesmolten):
https://tweakers.net/ext/f/hehJYtEk3YjJKPMrT44P6Is5/thumb.jpg
En:
https://tweakers.net/ext/f/xDCrK3RnMkW71EgEl9w4YVi1/thumb.jpg
Brandgevaar!
:(
Goed in de gaten houden die dingen!...

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-05 09:35

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand ervaring met een Sonoff Basic een een PTS60-trafo die 220v omzet naar 12v voor een set halogeenspotjes? De Sonoff werkt wel, maar ongeveer een seconde nadat de lampjes aan gaan, dimmen ze weer uit. De Sonoff schakelt dus wel, maar iets gaat niet goed waardoor de lampen niet blijven branden.

De trafo is voorzien van een pulsschakelaar (Weet niet of die term klopt, is iig een enkele drukknop die zowel aan als uitschakelt) die ik normaal gebruik om de lampjes mee te schakelen. Daar kan ik de lampen wel blijvend mee aanzetten, ook als de Sonoff aangesloten is. Er wordt dus gewoon stroom doorgegeven.

Alleen schakelen met de Sonoff is dus niet genoeg, ik moet die eerst doen en dan de normale schakelaar. Heb die schakelaar ook al losgehaald, maar dat helpt niet. Lampjes gaan dan nog steeds maar heel even aan en zonder die schakelaar krijg ik ze daarna dan ook niet meer aan. Is dit een kwestie van een nieuwe trafo kopen? Of moet dit werkend te krijgen zijn?

WoutF wijzigde deze reactie 21-04-2018 22:06 (3%)

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 25-05 13:58
als ik het plaatje zo zie dan vraag ik mij af wat de trafo doet als je hem zo aansluit en dan geen sensor.
das meer voor de test.
knip

als je hem zo aansluit en dan geen schakelaar aansluit maar gelijk doorlust dan moet hij gewoon altijd aan staan, de trafo... dus die kan je dan schakelen met een sonoff
(dus aan de linker kant pin 2 met pin 5 verbinden)
knip2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 14-05 09:44
quote:
Stanvv schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:31:
[...]

Ben ook aan het kijken hoe ik mijn rolluik kan schakelen.
Nadeel van de R2 is dat deze maar 1 fysieke knop heeft, en je dus niet handmatig omhoog en omlaag kunt schakelen. Heb je hier een oplossing voor gevonden, of was dit in jouw geval niet nodig?
Alternatief hiervoor zou de 4CH kunnen zijn.
Wat bedoel je met fysieke knop? De enige fysieke knop die erop zit is afaik om via WPS te verbinden/resetten e.d., niet om hem te bedienen.

Boven het schroefje rechtsonder heb je wel headers zitten, deze kan je dus gebruiken om schakelaars aan te sluiten. Tussen GND en Button0(of 1) een schakelaartje en je bent er. Verder heb ik in Tasmota ingesteld dat de schakelaar automatisch utigaat na x seconden, zodat er geen spanning op blijft staan (ondanks dat het rolluik automatisch schakelt), en dat beide niet gelijk aan kunnen staan (de gene die aanstond gaat uit voordat de andere aan gaat).

Bron van de afbeelding overigens.
quote:
T-Infinity schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:59:
Komt dit doordat de N(eutral) van beide uitgangen verbonden zijn?
Met 1 motor per Sonoff werkt het vlekkeloos.
Geen idee, maar als je gewoon 1 van de N draden gewoon op het lichtnet aansluit? Dus buiten de Sonoff module om. Volgens mij moet dat voor de werking van het relais niet uitmaken.

spNk wijzigde deze reactie 10-05-2018 10:47 (51%)

• Henkie-Jan
RF 433MHz touc schakelaar en Sonoff RF werken mooi samen. Ik had de touchschakelaars al langer in huis voor de RF bridge. Maar deze ondersteunt maar zeer mager schakelaars. Toggle optie is er niet.

Dus een Sonoff RF die in de lamp zit besteld, schakelaar aan de wand geschroefd en gepaired. Werkt geweldig.

Omdat er in mijn berging maar 1 dubbel stopcontact zit en niet aan de kant waar mijn werktafeltje hangt kan ik nu de wanddoos die eigenlijk voor de schakelaar is gebruiken voor 230V. Schakelaar er boven.

https://tweakers.net/ext/f/xUcVqIXyYdS7TyfOO4a2gF08/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/zCpVdUZgnoxqQlBESaaZHUgV/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/SSe9jCr8PzxZZDHu9oODYaVl/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/aWviGPkFNoxdlMVWiFFxVn0R/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/U9fQ7w1DFyUY9cZuBMqtQpyF/thumb.jpg

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:29
Aangezien ik nu eindelijk home Assistant heb draaien wilde ik mijn sonoff basic modules maar eens van hun originele software afhalen.

Alles is binnen behalve de pinheaders maar ik denk ga het eens proberen door de kabeltjes direct door de gaatjes heen te steken en ze eventueel tijdelijk met tape op hun plek te houden.
Kom ik er net achter dat bij de nieuwe bordjes die ik binnen heb gekregen de gaatjes allemaal dicht gesoldeerd zijn 7(8)7

Ik was van plan om eerst een nieuwe te flashen en dan om te wisselen zodat als het flashen niet zou lukken (ben een noob op dat gebied) alles iig nog gewoon bleef werken.

Net dus maar een in gebruik zijnde bordje losgekoppeld en die ga ik zometeen maar eens proberen te flashen.

Sonoff1
Sonoff2
Bovenste is de nieuwe versie met dicht gesoldeerde gaatjes.
Valt me ook op dat de soldeer trace op de 230V lijnen er een stuk beter uit ziet.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 24-05 15:36
quote:
zoeperman schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:39:
ik kan het niet zo snel vinden, maar is het met tasmota ook mogelijk om een wachtwoord erin te zetten voor je op de website komt?
ik bedoel als iemand op je wifi netwerk zit en ip adres intikt kan hij hem schakelen..
Ja

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 24-05 11:56
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:18:
@barrymossel Heb een BIN bestand inderdaad, ook al gekeken naar ESPEasy. Maar in het volgende filmpje: YouTube: How to flash Sonoff to ESP Easy firmware lijkt het niet alsof ik ergens een firmware kan kiezen, behalve de R120. Terwijl ik sonoff_basic.bin er op wil hebben.
Sorry, ik had willen linken naar de zip die ik bedoelde: https://github.com/letscontrolit/ESPEasy/releases

En dan de volgende twee bestanden uitpakken en in dezelfde map als je bin zetten. Dan de FlashESP8266.exe draaien. Als het goed is kun je dan je firmware kiezen.

Dat is dus een nieuwere flash methode...

Oneplus One Review & Specificaties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedRayMann
  • Laatst online: 25-05 12:21
Hallo allemaal,

Vandaag mijn 3x Sonof POW R2 ontvangen, enkele meldingen;

- Sonoff POW R2 (waarschijnlijk ook de Sonoff POW R1) passen niet in de waterproof case als ze in de witte standaard case zitten. Je moet dus alleen het printplaatje in de waterproof case doen.
Zelf had ik dit wel al verwacht, maar alsnog een heads-up voor de mensen die ook de waterproofcase/POW combi willen.

- Sonoff POW R2 ziet er anders uit dan de R1 volgens mij. Ik zie veel gesmolten POW's met een een glaszekering naast een weerstand. Die van mij ziet er heel anders uit. Ik ga foto's maken en uploaden. Details over aankoop en POW R2, zie hier onder.

Gekocht; Banggood
Doosje; Sonoff POW R2
Printplaat; Sonoff POW R2 V1.0 2017-11-30

---edit---

RedRayMann wijzigde deze reactie 02-07-2018 13:41 (30%)

• PorschefanRoel
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-05 12:02
Ik ben hier al een tijd aan het meelezen en besloten om nu ook het een en ander op te zetten.

Ik heb hier een Sonoff TH16 liggen waarop ik Tasmota geflashed heb. De Sonoff lijkt allemaal prima te werken en Tasmota doet zijn werk.

Op de Raspberry heb ik Homekit2MQTT geinstalleerd met daarbij ook de Mosquitto server. Ook deze lijken goed te werken. De Sonoff kan ook met deze MQTT server verbinden, want als ik op mijn laptop MQTT.fx opstart en mij subscribe op alle berichten (door middel van "#") en de nieuwe temperatuur waarder komen netjes binnen

Ik heb alleen geen idee hoe ik Homekit2MQTT moet configureren. Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen op dit gebied?

Dit is mijn poging tot configureren, het homekit gedeelte werkt wel want de temperatuursensor wordt zichtbaar op mijn iPhone, maar de temperatuur blijft 0 graden...

https://dl.dropboxusercontent.com/s/or2p3h9s5dol5on/homekit2mqtt1.jpg?dl=0

Dus medetweakers die mij misschien een stap in de goede richting kunnen geven O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-05 13:28

defcon84

Multipass?

Voor mensen met een nieuwe sonoff basic met de dicht gesoldeerde gaatjes, dit is echt een aanrader:
Sonoff Basic Programming Clip
Ik heb het laten 3d printen en opsturen voor 12 euro via 3dhubs.com.

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Pinky-H9
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-04 13:54
Een goed alternatief voor de S20 is de schakelaar van Obi deze kan tenminste zonder problemen 16A aan en prima the flashen met ESP-Easy of Tasmota en last but not least redelijk goedkoop (9,99 Meuro)

Product link: https://www.obi.de/hausfu...-stecker-schuko/p/2291706

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:36
Binnenkort een nieuwe laminaatvloer leggen en bedacht om hier een ledstrip in te verwerken. Als er dan iemand naar de WC moet, een van de kinderen wordt wakker of iets anders dan vervolgens deze ledstrip laten oplichten.

De ledstrip zelf wil ik in een dergelijke goot leggen:

Ik wil de ledstrip graag kunnen aansturen via Domoticz en de strip moet dan ook in/ uit te schakelen zijn, dimbaar en de kleur moet ingesteld kunnen worden. Iemand hier toevallig al ervaring mee en weet of dit mogelijk is met een SonOff?

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
De shelly gister binnen gekregen. Ik heb helaas nog geen tijd om 'm daadwerkelijk in te bouwen.

https://tweakers.net/ext/f/ngemOqQz0DfSu0y3Qm453Fa2/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/ntXXDEc90ybh86yqafpYpHeb/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/Sx5M2opYlRST06qDI7QmI9aV/thumb.jpg

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Even een vraagje...

Ik heb een NodeCU boardje ontvangen. Ik heb er tashmota op geflashed d.m.v. nodemu flasher.Dit werkt perfect. .bin downloaden, espboardje aansluiten op laptop en flashen maar.

Nu heb ik een DS18B20 waar dus al een aansluiting op zit voor de pinnen:

Hoe moet ik deze gaan aansluiten? Op D5 (sensor) en de (G) op het boardje?

In Tashmota heb ik bij Module soort ''Genertic'' gekozen omdat het een nodemcu boardje is.

Possible wijzigde deze reactie 01-09-2018 12:04 (25%)

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02:17
Ik heb wel een basic in mijn vliegen lamp gebouwd. 2 kleine tl balkjes. Geen problemen ondervonden.

https://tweakers.net/ext/f/8OThebEkd0MQriE5W0JICQ3q/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/VVdNRDqaXvciIsEROByCZmvC/thumb.jpg

• francoski
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
quote:
thespeed schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:35:
Heeft iemand hier ook al de Sonoff S26 in gebruik en
hoe is deze in vergelijking met de Sonoff S20?

Zit er veel verschil in de betrouwbaarheid of bijvoorbeeld de veiligheid?
Ik kan me voorstellen dat ze vanwege de kleinere ruime hierin wat wijzigen hebben gemaakt.

Ik zit nu even te twijfelen welke ik ga bestellen.
Ik heb de S26 liggen, maar die is dus erg lastig te flashen. Er zitten geen gaatjes in de print die je open kunt solderen zoals bij de basic, je moet de pinnetjes echt op de module vast solderen:

Het is mij nog niet gelukt, maar ik kan ook niet echt goed solderen.

• prekz
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 24-05 09:58
Ik ben even opzoek naar advies, ik zou graag mijn huidige Vasco C400 RF Basic Ventilatiebox voorzien van een sonoff systeem, zodat ik hem op alle plaatsen kan besturen (onafhankelijk van de RF afstandsbediening die er bij zit).

Heb al het e.e.a. uitgezocht.
Handleiding https://vasco.eu/sites/de...em%20C400RF%20nl%20LR.pdf

Zoals aangegeven heb ik nu de RF versie, er zijn echter op het print plaat nog wat ongebruikte poorten (L1 t/m L3) voor de traditionele 3 standen schakelaar. En op deze poorten zou ik sonoffs willen plaatsen zodat ik tussen de standen kan schakelen via domoticz

Kan ik met één sonoff 2 kabels naar L1/L3 plaatsen zodat dan vervolgens de hoogste stand geschakeld wordt? Of adviseren jullie dan alsnog om 2 sonoff's te gebruiken.

Mis ik verder nog iets waarom dit systeem eventueel niet zou werken? Of hebben jullie een beter advies?

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:08
Heb vandaag 4 nieuwe sonoff basic's binnengekregen dus vanavond gelijk allemaal voorzien van tasmota firmware.
De 1e ging vlekkeloos de 2e helaas niet.
Bij 90% stopte arduino met uploaden met aan het eind een foutmelding uploaden mislukt.
Nu zit er dus helemaal geen leven meer in de sonoff :-(
Nogmaals flashen met arduino levert gelijk een foutmelding op

code:
1
2
3
warning: espcomm_sync failed
error: espcomm_open failed
error: espcomm_upload_mem failed

Heb ook espflashdownloadtool geprobeerd om er espeasy op te zetten maar dit faalt ook helaas :-(
Kan ik hem weggooien of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik heb de andere 2 nog maar niet geflasht dat durf ik nu nog even niet. (als ik weet hoe ik de kapotte weer tot leven kan wekken misschien wel weer....).

EDIT: Heb dus de onderstaande FTDI bordje van velleman er zit een schakelaar op 3v3 en 5v maar die doet niks er staat dus gewoon nog 5v op :(
(vond het al vreemd dat er maar 1 chip opzit en geen spanningsregelaar.
Heb dus denk ik 2x geluk gehad .

http://www.smidtsweb.nl/images/ftdi.jpg

ComTech wijzigde deze reactie 04-10-2018 22:25 (16%)
Reden: ftdi fout toegevoegd

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

• Pendora
  • Laatst online: 23:25
Ik heb met tevredenheid al bijna een jaar Sonoff met Tasmota draaien. Sinds een paar dagen beginnen ze steeds vaker uit te vallen.
Hass:
Sonoff

Het begon met eentje en ondertussen hebben ze allemaal dit probleem.

De foutmelding in Hass:

BrokerProtocolHandler Unhandled exception in reader coro: IncompleteReadError('0 bytes read on a total of 1 expected bytes',)

Als een SonOff in storing gaat is deze ook niet meer via de web interface te benaderen.

Als laatste wat me opvalt is dat er tijdens een storing in PiHole een enorme hoeveelheid aanvragen vanuit de SonOFFs komt richting *.pool.ntp.org. Eentje heeft in de afgelopen 24 uur 4000 aanvragen gestuurd.

Voordat ik alles reset/wis/herinstalleer/etc, heeft iemand dit ook een keer meegemaakt?

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:19
sloth schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:02:
Shelly heeft een nieuwe vochtigheid en temperatuur sensor op de markt gebracht. Lijkt me ook ESP8266 gebaseerd te zijn.
Het plaatje doet dat, qua pin layout, wel zo denken:
Daarnaast geven ze aan dat er alternatieve firmware geflasht kan worden.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• sloth
  • Niet online
Ik wil mijn Shelly 1 gebruiken als een sonoff: als een relais voor het inschakelen van een elektrisch apparaat (thermo elektrische actuator) die ik voed via een 230v stekker.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de bedrading moet aansluiten, en met 230v neem ik liever geen risico :)

Bij zowel de voedingskabel als de aansluitdraad van het apparaat wat ik wil inschakelen (actuator) is bruin de fasedraad en blauw de nuldraad.

Klopt het volgende?

Ik had inderdaad enkele draden omgewisseld. Dit plaatje werd door Shelly support ontworpen samen met een duidelijke uitleg. Echt helemaal top die support _/-\o_ Mogelijk heeft iemand er nog wat aan.

sloth wijzigde deze reactie 27-10-2018 00:22 (19%)

• JDunnio
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12-03 20:29
sloth schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:21:
Ik wil mijn Shelly 1 gebruiken als een sonoff: als een relais voor het inschakelen van een elektrisch apparaat (thermo elektrische actuator) die ik voed via een 230v stekker.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de bedrading moet aansluiten, en met 230v neem ik liever geen risico :)

Bij zowel de voedingskabel als de aansluitdraad van het apparaat wat ik wil inschakelen (actuator) is bruin de fasedraad en blauw de nuldraad.

Klopt het volgende?

[Afbeelding]
Kijk even naar het voorbeeld van thehookup: http://www.thesmarthomeho...er-than-the-sonoff-basic/

Volgens mij draai je nu Live en Neutral om. Let wel op dat als je een v2 module hebt, dat het aangegeven schema die op de Shelly is geprint niet klopt (L en N zijn omgedraaid).

JDunnio wijzigde deze reactie 22-10-2018 22:48 (2%)
Reden: picca

• Fleshi
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-05 13:55
Via AliExpress heb deze week onderstaande Sonoff ontvangen. Dit is echter een andere variant dan ik normaliter ontvang via AliExpress. Weet iemand welke variant dit is?? Of is dit een nagemaakte variant, die ik beter meteen de binnenkant van de prullenbak kan laten zien ;)

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:34
Fleshi schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:35:
Via AliExpress heb deze week onderstaande Sonoff ontvangen. Dit is echter een andere variant dan ik normaliter ontvang via AliExpress. Weet iemand welke variant dit is?? Of is dit een nagemaakte variant, die ik beter meteen de binnenkant van de prullenbak kan laten zien ;)

[Afbeelding]
Even vragen aan www.itead.cc

Over een kopie gesproken:

jobr wijzigde deze reactie 05-12-2018 19:19 (12%)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:55

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@neographikal @dof

De elektrische kachel (1570W volgens de Sonoff POW R2, 7,1A) een halfuurtje aangezet, hier wat warmte plaatjes:

Ik heb dezelfde versie PCB als op deze foto's: RedRayMann in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"

Lijkt overigens vrij extreem zo op de foto, maar de warmste plekken (wit) zijn maar 45-47°C.
Na het uitschakelen even gevoeld en dat is net 'handwarm'.
Ik kan mij echter goed voorstellen dat het met 10A+ wel aardig wat warmer wordt.

ThinkPad wijzigde deze reactie 20-12-2018 18:17 (12%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• dof
  • Registratie: juli 2010
ThinkPad schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:06:
@neographikal @dof

De elektrische kachel (1570W volgens de Sonoff POW R2, 7,1A) een halfuurtje aangezet, hier wat warmte plaatjes:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb dezelfde versie PCB als op deze foto's: RedRayMann in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"
Heel interessant, mooie plaatjes! Als ik het even naast elkaar zet (voor 't gemak) dan is toch duidelijk te zien dat de printbanen, ondanks de exra vertinning, toch redelijk warm lijken te worden bij 7A. Dat geeft even te denken aan de Pow specs van 16 A :? Ook het relais en de contactpunten op de print geven extra (wit) warmte aan. Ik zou nu ook al even goed kijken hoe de aansluiting is bij de aansluitingen waar het wit is.

Lijkt overigens vrij extreem zo op de foto, maar de warmste plekken (wit) zijn maar 45-47°C.
Na het uitschakelen even gevoeld en dat is net 'handwarm'.
Ik kan mij echter goed voorstellen dat het met 10A+ wel aardig wat warmer wordt.
Ja dat lijkt mij ook, en zeker als het nog daarboven gaat zitten.

Het zou wel interessant zijn om te weten of zo'n dikke extra koperdraad in het tin gesoldeerd, nog uitmaakt.

Thanks voor de plaatjes.

• Kitser
  • Registratie: april 2003
Mars Warrior schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:23:
[...]

De max rating is 3300W. Bij 240V is dat 13.75A. Dat is lang geen 16A...

Ik kan niks vinden over load testen op het internet, dus dat zal iemand echt moeten gaan proberen.
Heb er wel een beter gevoel over dan de Sonoff die bij 10A al flink warm wordt.
Mijn kachel in de badkamer (aangesloten op een stekkerdoos op verlaagd plafond) is 2000 watt, M'n vaatwasser max 2100 watt en m'n wasdroogcombi max 1850 (zekering van 10a).
Dat zou toch allemaal geen probleem mogen zijn met een plug die 16a is?

Hier geven ze aan dat ie van VO fireproof materiaal is. Voor wat het waard is.

Nu ik die verhalen over overbelasting van die Sonoffs lees durf ik bijna niet meer op dit soort dingen te vertrouwen.
Op één of andere manier heb ik hier wel vertrouwen in. Het is toch onbegonnen werk als je als consument eerst alles moet gaan researchen en testen voor je een product veilig kan gebruiken?

Kitser wijzigde deze reactie 26-12-2018 17:30 (28%)

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-05 16:28
Zijn er hier al gebruikers van de nieuwe versie van de Sonoff Basic?
Op het bordje zijn de AC aansluitingen middens draden verbonden niet meer gesoldeerd op het bord.
Ziet er zo uit:

Ik heb er 2 en ik krijg ze niet geflasht met ESPtool. blijkbaar komen ze niet in flash mode bij het aansluiten van de USB adapter. Iemand al ervaring mee?

Flappie wijzigde deze reactie 03-01-2019 22:04 (43%)

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21-05 10:01

RoRoo

Certified Prutser

Captain_koek schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:43:
[...]

Hier sinds gisteren exact het zelfde! Vandaag echter niks aan de hand...
Had alles al open en gechecked. Heel vreemd
Device 1 geflashed met die andere bin file met core 2.30 en ik heb geen disconnects meer.

De sonoff die ik op sleep 0 gezet had is onbereikbaar. Zelfs de 4x klik methode geeft geen toegang. Dat wordt loshalen en opnieuw flashen met de stick. :(

toevoeging:
Ochtend flink aan het pielen geweest omdat de sonoff na de flash niet lekker wilde connecten. uiteindelijk 40sec de knop ingehouden en ik had weer een default ding die ik kon configgen.

Tijdens dit opnieuw configuren vond ik ineens een optie waar een hoop mensen wel blij van worden (denk ik)

Om binnen HomeAssistant MQTT discovery mogelijk te maken doe je in de console van je sonoff:
setoption19 1

Wil je het device niet als een schakelaar laten detecteren maar als een lamp, dan doe je in het console:
setoption30 1

En dan krijg je dit:

*O*

RoRoo wijzigde deze reactie 19-01-2019 15:00 (44%)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:01
KvNwPPr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:02:
Even voor de zekerheid.. Net een lamp op een Sonoff Basic aangesloten en dat werkt prima. Wat is de meest veilige manier om de aarde te verbinden? Gewoon buiten de Sonoff om met een kroonsteentje of lasklem?
Buitenom is prima. Dit is ook wel een nette manier als je uitgangspunt een enkele kabel is:

Helemaal mooi als je ook adereindhulzen gebruikt :P

tsjoender wijzigde deze reactie 22-01-2019 15:35 (7%)

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:11

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Het gaat over deze nieuwe Shelly:

Dus bijna hetzelfde als de Shelly 1, maar dan net als de 2 en 2.5 met stroommeting!

Laat maar komen zou ik zeggen *O*

En die 2.5 is ook erg fijn: externe toegang tot de programmeerpennen en 2x10A ipv 2x8A *O*

http://www.team-mediaportal.com/

• Saturnus
  • Niet online
Na best wat denken en lezen viel het kwartje, en nu voelt het ook logisch...

(Klik) StorkAir WTW 11/15TP + Sonoff Dual.

Zit ik hiermee goed? Nee, zie post verderop.
Moet ik te allen tijde voorkomen dat beide schakelaars aan staan of kan dit geen kwaad?

Saturnus wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:53 (3%)

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• Saturnus
  • Niet online
Ben nog even bij de machine geweest. Er moet nog bruin aanvoer en bruin direct de machine in. Zal zo een netter schema maken voor de tientallen klagers. :p

Fixed:

Dit moet hem worden.

Voor degenen die dit ooit eens vinden via de zoekfunctie... Ik sluit de Sonoff aan op punten 7-10 en de draaischakelaar gaat er tussen uit. Die draaischakelaar wordt alleen weergegeven hierboven om de vervanging weer te geven.

Saturnus wijzigde deze reactie 12-02-2019 00:12 (59%)

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• jandirks
  • Laatst online: 20:27
iTead zegt op Twitter dat de BASICR2 en de DUALR2 de vervangers zijn van de vorige versies. De verschillen zitten in de maximale stroom en de voeding. Meer details binnenkort op http://itead.cc (op moment van schrijven nog niets teruggevonden op de site). Tevens is het PCB ontwerp aangepast.

Bron: https://twitter.com/ITeadstudio/status/1097405356328677376

• zoeperman
  • Laatst online: 25-05 13:58
@RoRoo
zo zou je hem volgens mij moeten aansluiten, rechts boven de 'aanvoer' en rechts midden de 'afvoer' naar de lamp

Shelly 1

• darklord007
  • Laatst online: 24-05 19:05
Ik ben sinds kort bezig met een Rpi, domoticz en sonoff.
Ik heb op dit moment een sonoff S20 geflashed met tasmota en ben hier tot op heden erg tevreden over.

Nu wil ik het volgende gaan doen.

1x 230V 600W pomp schakelen
2x 24V <5W servo motor schakelen.

Het fijnste zou zijn als ik hiervoor een 4CH board zou kunnen gebruiken en zat eraan te denken om hiervoor ook weer een sonoff te gebruiken.

Ik zat te denken aan het volgende bord:
link

deze kan ik voeden met 24V DC, en kan los schakelen.

Iemand ervaring met dit bord van sonoff of betere ideeen?

En, wanneer ik de com en een van de andere connecties kortsluit (zie hier beneden, dmv een switch), werkt dit dan als een override voor de relays?

http://i63.tinypic.com/oau2l5.jpg

darklord007 wijzigde deze reactie 22-03-2019 21:14 (11%)

• darklord007
Beste mede forumleden,
ik ben bezig met een projectje waar ik een sonoff 4ch wil gebruiken om eea te schakelen.
ik heb de sonoff diy 4ch besteld en ontvangen. deze werkt prima echter wil ik daar nu tasmota op flashen.

ik heb de volgende tutorial gevolgd:
link

http://i68.tinypic.com/2vtrwhg.jpg

echter, wanneer ik hem wil flashen krijg ik de volgende melding in de terminal:

C:\Users\Desktop\tasmota>esptool -cp COM6 -cb 115200 -bm dout -cf sonoff.bin -v
esptool v0.4.13 - (c) 2014 Ch. Klippel <ck@atelier-klippel.de>
setting flash mode from qio to dout
opening bootloader
resetting board
trying to connect
trying to connect
trying to connect
resetting board
trying to connect
trying to connect
trying to connect
resetting board
trying to connect
trying to connect
trying to connect
warning: espcomm_sync failed
error: espcomm_open failed
error: espcomm_upload_mem failed

Ik heb de sonoff voeding aangesloten op de cts aansluiting van de ch340 (deze meet ik 3.3v),

Iemand nog tips?

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:16
Mensen ik heb een voor mij nieuw Sonoff boardje besteld, maar krijg deze met geen mogelijkheid geflashed (tasmota)

Volgens mij krijg ik hem wel in de flashmodus (de twee buttons die het dichts bij de relays zitten tegelijk ingehouden, de lampjes gaan dan branden en je hoort een relais knipperen, vervolgens druk ik de derde button in, en de lampjes blijven dan branden en de relais hoor je niet meer)

Via de standaard flash procedures, zoals bijvoorbeeld bij een th16, S20 of basic werkt het niet.

Iemand een idee hoe ik deze zou moeten flashen? via google kom ik dit boardje eigenlijk nergens tegen met een tutorial how to flash...

http://i64.tinypic.com/2m2eyxc.jpg

https://nl.aliexpress.com...-4831-8529-190fd51813b7-2

EDIT: heb hem werkend : https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/5603

vwtune wijzigde deze reactie 08-04-2019 19:49 (7%)

• darklord007
Ik gebruik nu de volgende usb naar ttl adapter

Hier zit een FTDI chip op (wie weet mssn wel nep).

Deze krijgt wel een poort toegewezen (en ik heb er ook al mee geflashed) in windows10.
Maar op een oude windows7 laptop krijg ik m niet aan de gang (ziet wel een universal device, maar kan geen driver installeren..)

Nu wil ik ff gaan kijken voor een fatsoenlijke usb2ttl adapter.
Welke zouden jullie aanraden?

• jandirks
  • Laatst online: 20:27
Nieuwe Sonoff BASICR3 en RFR3 komen eerdaags uit:

Hij is beschikbaar voor pre-order en levering is begin mei. Half mei komt een DIY versie (zie hieronder) beschikbaar.

The DIY Mode allows you to use the REST API to connect SONOFF BASICR3 with your existing home automation system.
Bron: https://twitter.com/ITeadstudio/status/1115933190374313985

jandirks wijzigde deze reactie 10-04-2019 17:21 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SenH
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Verschrikkelijke QA op de eerste batch vd Shelly 2.5 blijkbaar, goed dat ze worden teruggeroepen. Lijkt me levensgevaarlijk om in een wandcontactdoos te verbergen.
https://forum.creationx.d...5/&postID=22725#post22725

Zie ook post van TD-er:
TD-er in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"

SenH wijzigde deze reactie 26-04-2019 10:08 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 25-05 18:04
@zoeperman bedankt voor je reactie!

Je hebt gelijk, de TP-Link HS110 is nu goedkoper, dus dat is dan het opnieuw overwegen waard!

De BlitzWolf SHP2 die je stuurde, ziet er verder goed uit, alleen lees ik ook daarbij ook een reviews als:
"I had it in a 2600w max coffee machine and it should be more than enough with 16A.
After a week the plug burned.
" :P

Is dit een gevalletje pech? Want als ik de GitHub bekijk, ziet het er op het oog wel redelijk degelijk uit

• darklord007
Ik draai al een tijdje een sonoff S20 om een lamp te schakelen via domoticz.
Moet zeggen dat ik tevreden ben. Heeft me nog niet in de steek gelaten en ook als ik de knop (handmatige override) gebruik lijkt ie terugkoppeling te krijgen.

Nu heb ik voor een ander projectje een sonoff DiY 4CH gekocht en ook geflashed met tasmota.
Deze lijkt echter minder betrouwbaar te zijn en de feedback als ik een relais handmatig schakel lijkt ie ook niet te pakken.

Als ik in de console kijk zie ik het volgende:

http://i67.tinypic.com/2r23kn5.jpg

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen hieraan?

• darklord007
Mars Warrior schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:18:
[...]

Moet je dan ook nog niet het commando sleep = 0 geven, zodat hij nooit slaapt??
Dat sleep 0 lijkt wel wat uitgehaald te hebben. De console ziet er vanaf dat moment iig anders uit.

http://i66.tinypic.com/343g6ja.jpg

Ik zal binnekort ff uitproberen hoe hij het nu doet.
Dat beetje meer standby verbruik maakt me voor deze toepassing niet veel, wel dat hij betrouwbaar schakeld.
Dit leek niet het geval te zijn met de originele setting.

Hopelijk gaat het nu beter. _/-\o_
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True