Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 09:21
@Septillion ahh ik heb nog veel te leren dus! 😇 Het voelt best overweldigend als je niet thuis zit in de materie! Terug naar de tekentafel en eens bij de box zelf kijken met een Shelly 2.5.

Ik heb HASS draaien maar verder nog niks gekoppeld dus nog heel erg in de kinderschoenen!

Dankje voor je reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Denneke,,! op 17-11-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsx3000
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-08 19:53
Hoe kan ik een sonoff socket laten uitschakelen na drie uur als ik deze manueel inschakel.
Het lukt me wel met schakelvertraging maar deze gaat maar tot 59min.
Ik gebruik ewelink.
Bedankt.
...

Erg karig als startpost => ingevoegd in het grote topic

[ Voor 14% gewijzigd door Septillion op 02-08-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Iemand hier die wellicht weet of je direct naast een NSpanel ook nog een stopcontact kan plaatsen? Of moet je dan gaan zagen in het raamwerk van je stopcontact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
gsx3000 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:36:
Hoe kan ik een sonoff socket laten uitschakelen na drie uur als ik deze manueel inschakel.
Het lukt me wel met schakelvertraging maar deze gaat maar tot 59min.
Ik gebruik ewelink.
Bedankt.
...

[mbr]Erg karig als startpost => ingevoegd in het grote topic[/]
Afterburner.... flashen met Tasmota en dan gaat de wereld open met allerlei timers.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15
houthakker schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:32:
Gisteren viel mij oog op een hele serie nieuwe producten bij action; LSC Smart Connect. Gelijk een WIFI plug meegenomen voor 8,49. Dat is zowat goedkoper dan een Sonoff S20 plug, bovendien is deze compacter.

Net open gemaakt, er zit een TYWE2S module in = ESP8266 *O* .

Flashen zou met deze instructie moeten kunnen: https://github.com/arends...LA-WF3-Wifi-Plug-(TYWE2S)

maar ik ga eerst kijken of het zonder flashen kan:
https://www.heise.de/ct/a...-solder-need-4284830.html
http://www.bernaerts-nico...-firmware-ota-tuya-switch
Iemand recentelijk nog zo'n LSC plug omgebouwd? Action heeft nu voor €5,49 een plug mét verbruiksmeting in de aanbieding.

Ik zag deze blog waar iemand adviseert om er een TYWE2S module met ESP in te frotten. Maar die blog is ook al weer 3-4 jaar oud.

Ga er wel even eentje halen (als ze ze nog hebben, is bij Action altijd maar de vraag). Als hij zonder schade open kan dan kan ik hem altijd nog terugbrengen evt.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ThinkPad in een ander topic (ben even kwijt welke) gaven tweakers aan recent op markplaats multipacks tussenstekkers van athom.tech gekocht te hebben. €60 voor 10 stuks, dat soort bedragen. Dan heb je meteen een plug met daarin een ESP en al open firmware zoals ESPHome of Tasmota erop.

Met dat soort prijzen zou ik zelf niet gaan prutsen met een LSC-plug :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:15
Ik vond ook nog deze met opmerking dat de ESP vervangen moet worden https://templates.blakadd...mart_connect_3202087.html

Die Athom is zeker dezelfde als deze: nieuws: Athom wint kort geding merkinbreuk van Chinese Athom Tech en AliExpress :+
Heb even gekeken, maar zie alleen 6 voor €60. Heb er geen 6 nodig en een knutselprojectje vind ik niet erg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
ThinkPad schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:13:
[...]

Iemand recentelijk nog zo'n LSC plug omgebouwd? Action heeft nu voor €5,49 een plug mét verbruiksmeting in de aanbieding.

Ik zag deze blog waar iemand adviseert om er een TYWE2S module met ESP in te frotten. Maar die blog is ook al weer 3-4 jaar oud.

Ga er wel even eentje halen (als ze ze nog hebben, is bij Action altijd maar de vraag). Als hij zonder schade open kan dan kan ik hem altijd nog terugbrengen evt.
En paar maanden terug heb ik nog een paar vierkante Action/LSC (type2578685) smartplugs omgebouwd van de daarin zittende WB2S opsteekprint naar ESP8266 met die TYWE2S (ca €2-3/stuk).
Naast de reguliere blauwe led en relais, bleek die plug ook uitgevoerd met een aanvullend (bestuurbaar) rood ledje.

Naar ik heb begrepen heeft een nieuwe LSC serie ("Tuya based"?) mogelijk het BK7231T-chipset van OpenBeken die met een look-a-like Tasmota firmware (OpenBK7231T_App) schijnt te flashen en het zo voor eigen gebruik te toe te passen.
Het openmaken van de sockets - wanneer buitenom niet (mij nooit) lukt - om de voor flashen* benodigde draadjes te solderen, vraagt wat destructie.
NB: *flashen natuurlijk zonder de smartplug op de 230V aangesloten te hebben.

Los daarvan kan je natuurlijk het ingesoldeerde opsteekprintje alsnog vervangen door ander passend insteek printje of desnoods een esp01s in te vliegen. Probleem kan wel zijn dat door (meer, het gebrek aan) voedingslay-out een ander printje mogelijk net een paar milli-ampère uit de pas loopt dan de :X 230V-aftakking kan leveren, het dan net niet goed genoeg zal doen of tot brandende issues leidt.
Kortom, probeer een tweak die je kan overzien en laat het (met SKU_ weten.

NB: De OpenBeken oplossing zou volgens haar ReadMe, ook de WB2S/Realtek ondersteunen dat ik (nog) niet heb geprobeerd (ook omdat ik zelf alles op esp8266 cq Tasmota wil houden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:07

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Phoolie schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:16:
Iemand hier die wellicht weet of je direct naast een NSpanel ook nog een stopcontact kan plaatsen? Of moet je dan gaan zagen in het raamwerk van je stopcontact?
Dan moet je wel zagen. Maar kan wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILH_jGId1YNa6eml8oc2tmwzoc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78FMpYsGzhkiv4HtVcujjFb4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@ThinkPad je kan ze direct flashen met ESPhome. Er zit geen ESP in maar een Beken chip, maar deze is sinds +- een jaar ook te flashen met ESPhome.

Als je even zoekt moet je mijn posts erover wel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36

houthakker

Poehé

ThinkPad schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:13:
[...]

Zoals @Gizz zegt, why bother... en zijn best wel wat alternatieven
- (preflashed) goedkope esp8266/esp32 alternatieven kopen, zie hier en hier.
- je kan localtuya gebruiken en je firewall dicht zetten: https://github.com/rospogrigio/localtuya

en inderdaad, zowel van tamota en esphome zijn er openbk72xx poorts beschikbaar.
zie:
https://openbekeniot.github.io/webapp/devicesList.html
cloudcutter lijkt nog up to date om tuya devices te reflashen, maar you milage may very:
https://github.com/tuya-c...cutter?tab=readme-ov-file

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@houthakker Kan wel wat bedenken :+
- Lokaal te koop
- Goedkoop
- Prima gebouwd
- Niet klooien met local Tuya
- Aantal preflashed valt toch wel tegen (en verwacht niet dat (China) Athom nu echt uit de problemen is...)
- En überhaupt pluggen met ESP worden schaars. Dus de lijst is wel lang maar veel is niet mee te krijgen
- Beken support is native in ESPhome, geen poort

Enige is dat CloudCutter er helaas niet meer op werkt, de firmware is te nieuw. Maar ze zijn goed te openen (en weer te sluiten) en de contacten zijn redelijk goed bereikbaar.

Maar goed, ik blijft de oude BW-SHP6 missen. ESP, power metering en meest praktische vormfactor.

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:19

evol

hello world

Ik wil een led wandlamp voor buiten via zigbee schakelen.
Een sonoff zbmini r2 past er wel bij voor de power supply.

De power supply is ip65. De sonoff niet...maar een casing past er ook niet bij.
Er zit op de plaats waar de power supply zit en ik de switch bij wil zetten wel een rubber rand om het afsluitende deksel.

Zou dat afdoende kunnen zijn?
Of kan ik de zbmini nog wat waterproofen?

Move along people. Nothing to see here.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

evol schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:40:
De power supply is ip65. De sonoff niet...maar een casing past er ook niet bij.
Wat bedoel je met een casing die er niet bij past?
Er zit op de plaats waar de power supply zit en ik de switch bij wil zetten wel een rubber rand om het afsluitende deksel.
Wat is die plaats? Waar is die rubbere rand en deksel van? Heb je het over een opbouwdoos met een bepaalde IP-rating?
Of kan ik de zbmini nog wat waterproofen?
Het is simpel: een module zoals de zbmini in een doos met een bepaalde IP-rating = waterproof. Daar hoef/kun je aan de zbmini zelf niets veranderen. Dus monteer je de boel in een (op de juiste manier gebruikte) IP44 (opbouw)doos, dan is de zbmini IP44 beschermd. Pak je een IP55 doos, dan is je zbmini IP55 beschermd, enzovoorts.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:19

evol

hello world

Met casing bedoel ik een kastje om de sonoff heen, een waterdichte lasdoos o.i.d.
https://opencircuit.nl/product/sonoff-waterproof-box-r2 bijvoorbeeld

Het gaat om deze lamp:
https://cdn.shopify.com/s...on_dutch.pdf?v=1712309422

Plaat 2 zit tegen 5 aan met een rubber rand ertussen. Nummer 4 (power supply, daar staat ip65 op) en 3 (kroonsteen) liggen in 5. Daar zou ik de Sonoff dus bij willen zetten. Een ZBmini R2 moet net passen. Veel ruimte is er niet verder.

Nu ik erover nadenk denk ik dat het zou moeten kunnen als er ook een kroonsteen los in ligt...

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weet iemand hier misschien een recente instructie voor het voorzien van een NSpanel pro van Home Assistant?

Alle instructies die ik tot op heden heb gevonden zijn dik twee jaar oud en werken allang niet meer. Ik heb een tijdje geprobeerd te draaien op de native software maar dat is zo instabiel en slecht geschreven als de tering. Ik stond al op het punt om die dingen van de muur te rukken, maar wil ze toch nog een kans geven. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegen aan loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
Seth_Chaos schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:00:
Weet iemand hier misschien een recente instructie voor het voorzien van een NSpanel pro van Home Assistant?

Alle instructies die ik tot op heden heb gevonden zijn dik twee jaar oud en werken allang niet meer. Ik heb een tijdje geprobeerd te draaien op de native software maar dat is zo instabiel en slecht geschreven als de tering. Ik stond al op het punt om die dingen van de muur te rukken, maar wil ze toch nog een kans geven. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegen aan loopt.
Leg uit..... waar loop je tegen aan, is het de firmware die draait in het NSPanel, de HomeAssistant Plugin of iets anders ? Wat bedoel je met "native" software.

Wanneer je ze weggooit... zijn er vast wel plekjes O-) die een NSpanel elders kunnen bevlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Seth_Chaos schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:00:

Maar het is toch nog steeds de bedoeling dat je de HA app gewoon installeert op de native software van de NSpanel Pro?

Ben je niet in de war met de gewone NSpanel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:43:
[...]

Maar het is toch nog steeds de bedoeling dat je de HA app gewoon installeert op de native software van de NSpanel Pro?

Ben je niet in de war met de gewone NSpanel?
Dat installeert dus niet omdat alle instructies uit gaan van een hele oude firmware met voldoende ruimte voor alle tooling om dat te verwezenlijken. De nieuwere NSpanels hebben die ruimte niet, waardoor je de benodigde software niet geinstalleerd krijgt. Zelf als ik alles wat onnodig is er vanaf donder heb ik niet genoeg ruimte voor die tooling.

Ik heb geprobeerd om de NSpanels alles te laten bedienen via de ewlink addon voor Home Assistant en dat werkt heel even, maar al gauw verliest de ewlink addon zijn synchronisatie lijst. En de enige manier om dat weer te fixen is de addon herstarten en opnieuw syncen. Wat de nspanels compleet onbruikbaar maakt.

Die sonoff bagger lijkt dus alleen compatible met andere sonoff bagger. Het heeft wel wat integraties met een beperkt aantal fabrikanten, maar als dat net zo goed geschreven is als de ewlink addon heb ik er nul vertrouwen in dat dat ooit goed gaat werken.

Ik ben al aan het kijken naar alternatieven van Shelly en Tuya waar ik betere ervaringen mee heb. Maar ik zou het toch zuur vinden om 500 euro aan Sonoff panelen te hebben liggen die voor mij compleet onbruikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
@Seth_Chaos werkt het ook niet op de onderstaande manier? Dat is een link van oktober dit jaar:

https://www.homeautomatio...t-on-a-sonoff-nspanel-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:54:
@Seth_Chaos werkt het ook niet op de onderstaande manier? Dat is een link van oktober dit jaar:

https://www.homeautomatio...t-on-a-sonoff-nspanel-pro
Ga ik meteen proberen. Dit is precies wat ik zoek.Super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Dit lijkt te gaan werken. Het is wel een rare instructie omdat er wordt aangegeven dat er een nieuwe webviewer geïnstalleerd moet worden. Vervolgens wordt die geïnstalleerd maar dat werkt niet omdat in developer mode nog steeds alleen een oudere versie wordt weergegeven. Wat is dan de zin van het installeren van de nieuwe webviewer. Maar goed, ben allang blij dat ik iets werkbaars heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:35
Kan ik een Sonoff DUAL3 gebruiken voor het schakelen van een NO signaal?

Op mijn warmtepomp zit een mogelijkheid voor externe aan-uit schakeling, positie 9 & 10:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6834165c47d1d/6834165c3e1af-Screenshot_2025-05-26_at_09.20.04.png

En daar zit (af fabriek) inderdaad een kabeltje zodat deze normaal "aan" is:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6834167a84098/6834167a76f3b-Screenshot_2025-05-26_at_09.20.11.png

Dit wil ik graag schakelen via home assistant met een wifi schakelaar. Nou heb ik nog een Sonoff DUALR3 liggen (ooit gebruikt voor besturen van screens).

De DUALR3 kan op ingesteld op 'switch mode; (ipv 'motor mode') en 'edge' trigger mode lijkt dan de juiste te zijn.

Maar volgens alle wiring diagrams moet ik dan alsnog N aansluiten op 230v, dat lijkt me niet niet juist. Willekeurig plaatje van internet (negeer de externe switches en tweede lamp):

Afbeeldingslocatie: https://ewelinkcommunity.net/wp-content/uploads/2020/12/Sonoff_DUALR3_002.png

Kan ik misschien iets met de S1/S2 signaal aansluitingen op de DUALR3? Waarbij ik dus via de app/home assistant het signaal aan/uit kan zetten, en verder geen aansluiting op Lout1/Lout2? Dit zie ik bij de wiring diagrams van bijvoorbeeld de Sonoff MiniR4:

Afbeeldingslocatie: https://www.cnx-software.com/wp-content/uploads/2023/02/SONOFF-MINIR4-Wiring-instructions.jpg

Of moet ik dan toch een Sonoff MiniR4 gaan aanschaffen?

[ Voor 6% gewijzigd door Vincm op 26-05-2025 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Vincm Het feit dat het NO is dat is geen probleem, dat is simpelweg standaard de module aan hebben staan ipv uit.

En natuurlijk heeft de module L en N nodig omdat deze nu eenmaal ook stroom nodig heeft.

Wat wel een probleem is het feit dat de Sonoff 230V op zijn uitgang zet. En uit diagram van je warmtepomp lijkt het niet alsof je gewoon 230V op pin9/10 mag zetten. Je zal een module moeten hebben met een droog contact zoals een Shelly 1. Of achter de module nog een extra relais plaatsen om een droog contact te creëren.

De module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Septillion schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:06:
@Vincm Het feit dat het NO is dat is geen probleem, dat is simpelweg standaard de module aan hebben staan ipv uit.

En natuurlijk heeft de module L en N nodig omdat deze nu eenmaal ook stroom nodig heeft.

Wat wel een probleem is het feit dat de Sonoff 230V op zijn uitgang zet. En uit diagram van je warmtepomp lijkt het niet alsof je gewoon 230V op pin9/10 mag zetten. Je zal een module moeten hebben met een droog contact zoals een Shelly 1. Of achter de module nog een extra relais plaatsen om een droog contact te creëren.

De module
Bedankt voor de snelle reactie. Klinkt logisch!

Een Sonoff MINI-D lijkt dan de beste uitkomst, die is hier speciaal voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Vincm Yep, die is daar ook prima voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Septillion schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:06:

De module
Veiligheidshalve zou ik een 230V (kwaliteits) relais plaatsen dat dan door whatever dual/shelly wordt bestuurd zodat er altijd een (aantoonbare) scheiding ontstaat tussen circuits.
Vertrouwen op hoe dingen intern met welke orde van een sonoff e.d. werken, is niet direct een garantie dat het OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Vanochtend de Sonoff Mini-D geïnstalleerd aan het circuit van mijn warmtepomp et voila, werkt meteen zoals het hoort, via Home Assistant te regelen.

Exit Tuya app :)
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste