Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 16:37
luigi87 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

dat is iets te simpel gedacht ja :P
je moet de voeding van je pi namelijk via de powerbank laten lopen. dus als de powerbank geen power afgeeft als de powerbank laad, dan krijg je Pi nooit power en doet die niks.
Ik bedoelde eigenlijk om uit te testen of de powerbank kan laden en power afgeven tegelijk. Dus om dat uit te testen door mijn telefoon er aan te hangen om te zien of de telefoon blijft laden als de powerbank aan het laden is, maar ook of deze door blijft laden als de powerbank (input) spanningsloos is.

Net even geprobeerd. Laden en power afgeven is geen probleem, alleen gaat het met mijn powerbank toch niet werken omdat deze geen power afgeeft zodra ik deze van de spanning afhaal. Dan moet ik eerst op het powerknopje drukken.

[ Voor 15% gewijzigd door Phoolie op 11-10-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
MikeOO schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:23:
[...]

Gebruik zelf deze alleen een stuk goedkoper. Je moet alleen wat meer geduld hebben voor hij binnen is >:)

http://www.ebay.nl/itm/EU...10742?hash=item2a5067ddf6

[afbeelding]
Bij Ali nog wat goedkoper
https://nl.aliexpress.com...-ADAPTER/32803337620.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Phoolie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:02:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk om uit te testen of de powerbank kan laden en power afgeven tegelijk. Dus om dat uit te testen door mijn telefoon er aan te hangen om te zien of de telefoon blijft laden als de powerbank aan het laden is, maar ook of deze door blijft laden als de powerbank (input) spanningsloos is.

Net even geprobeerd. Laden en power afgeven is geen probleem, alleen gaat het met mijn powerbank toch niet werken omdat deze geen power afgeeft zodra ik deze van de spanning afhaal. Dan moet ik eerst op het powerknopje drukken.
Ah oke, ja dat kan inderdaad. Gewoon de powerbank aan de voeding hangen en dan inderdaad je telefoon eraan hangen. en kijken of je telefoon oplaad en de powerbank ook.
ik heb zelf een Xiaomi mi, deze kan het. En een aantal tecnet dingen, deze kunnen het niet allemaal.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
luigi87 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Welke beta draai jij? en welke firmware op de Gateway? Ik zie ook in me logs ze niet terug komen.
Zie jij de info ook niet binnenkomen in je logs?
heb jij op dat moment iets veranderd aan je systeem?

Mogelijk ligt er een dieper probleem ergens..

ik draai:
Version code: 149
Zigbee: 20

Fw_ver: 1.4.1_150
Weet zo niet welke versie maar van zowel Xiaomi als van Domoticz de laatste. Van domoticz moet het dus al een paar beta's terug zijn. Ik meen dat Xiaomi ook een update is geweest

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:53
Alleen is dit een andere plug en zo te zien niet compatibel met het Australische stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:06
luigi87 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:54:
Ik heb wat problemen met de Voltages met de Xiaomi gateway.
Afgelopen maandag heb ik een update gedaan naar de laatste beta 3.8563 om de water sensor van Xiaomi te laten herkennen.
Ik had perongeluk de gateway hierna verwijderd met alle devices die er aan hangen, hierop heb ik dus gauw een back-up van die middag terug gezet waarin alles weer terug was.

Maar ik heb nu sinds maandag avond geen status van de Voltages meer binnen. De switches en temperaturen e.d. komen wel gewoon binnen.
Bij mij geen problemen met voltages. Laatste Domoticz Beta en laatste soft/firmware op de Xiaomi.
Ik heb alleen last van niet werkende Lux Sensor op Gateway zelf. Daar heb ik een ticket voor lopen bij Gearbest.

[ Voor 3% gewijzigd door MasterMaceMichu op 11-10-2017 16:04 ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05
Mijn lux sensor wil ook niet echt. Als ik de led op de gateway even aan/uit zet loopt de sensor wel weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Vraag

Ik wil drie lampen in de woonkamer aansturen met 1 bestaande schakelaar. Deze schakelaar is standaard bedraad geen heeft geen schakeldraden naar de stopcontacten. De schakeldraden gaan naar een niet gebruikte centraaldoos.

Zit ik juist dat ik voor elke WCD die geschakeld moet worden een Fibaro schakelunit nodig heb, enkelvoudig? Dus deze:
https://www.robbshop.nl/i...ave-plus-met-stroommeting

Heb ik daarnaast een vervangende Pulse schakelaar nodig en nog een schakelunit die op basis van de puls een Z-Wave signaal uitstuurt? Helaas heeft die schakel inbouwdoos geen nul draad of iets. Eventueel zou ik DIM unit kunnen gebruiken. Ik lees dat die geen NUL draad nodig hebben.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
MasterMaceMichu schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:50:
[...]

Bij mij geen problemen met voltages. Laatste Domoticz Beta en laatste soft/firmware op de Xiaomi.
Ik heb alleen last van niet werkende Lux Sensor op Gateway zelf. Daar heb ik een ticket voor lopen bij Gearbest.
Had/heb ik ook. Schakel nu twee per 24 uur even de Gateway (lampje) aan en het lijkt te werken.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Top tip, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Marc O. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:25:
[...]
Nee, die heb ik op Disable staan. Zal eens kijken of ik 9 wel kan wijzigen als ik 8 op Enable zet. Thnx voor de tip!
luigi87 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:44:
[...]
Dan zou daar het probleem kunnen zitten, het moet namelijk wel kunnen werken. ben benieuwd.
Helaas, parm. 9 staat nog steeds op 100 (en 8 op Enable).

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Marc O. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:21:
[...]

[...]

Helaas, parm. 9 staat nog steeds op 100 (en 8 op Enable).
Dit zijn mijn instellingen op die bewuste motion sensor, waar als ik de parameter 9 lager zet hij meer gaat melden. ben benieuwd of je dan nog meer verschillen zien.
Je hebt neem ik aan ook een paar uur gewacht of het werkte

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cEAc0b/Deel1.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mawvmG/deel2.jpg

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ja, er zijn idd wat verschillen:
5: 10
7: 180
2000: 600

Overige parameters zijn hetzelfde als jij hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door Marc O. op 11-10-2017 19:45 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Marc O. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:41:
Ja, er zijn idd wat verschillen:
5: 10
7: 180
2000: 600

Overige parameters zijn hetzelfde als jij hebt.
Alleen parameter 5 zou verschil kunnen maken, denk ik dan.
probeer mijn settings is voor jou motion sensor. Waar heb je hem gekocht?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad wat @alex3305 al aangeeft is deze aansluiting mogelijk niet geschikt voor de gateway.
Dus daar goed opletten voor je tot aanschaf overgaat.
Die van mij past zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
renedis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:05:
Ik vind het ergens ook interessant om met een Sonoff S20 aan de slag te zijn voor Domoticz.

Deze video heeft mij over de streep gehaald om het zelf te gaan proberen.

Ik zal ook hier in de toekomst wat in de startpost over zetten. Niet te veel om het on-topic te houden.
Gisterenavond de Sonoff geflashed en in Domoticz gezet.
Damn, dat was heel wat meer werk dan ik verwachtte.

Flashen ging gemakkelijk door de Youtube video te volgen. Echter kreeg ik het met geen mogelijkheid aan de praat. Blijkt dat die er iets is gewijzigd en ESPTool niet meer werkt. Middels het programma "NodeMCU Firmware Programmer" heb ik succesvol kunnen flashen. Na de eerste flash dien je direct de settings aan te passen anders worden de settings niet gesaved.

Ik zal zoals eerder gezegd kort wat vertellen hier over in de startpost.

Edit:
Startpost aangepast.

[ Voor 1% gewijzigd door renedis op 12-10-2017 09:17 . Reden: Startpost aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Even ter info voor de tweakers hier die ook met Xiaomi gateway werken, en updaten naar de laatste beta op de RPI.

normaal gesproken meld de gateway de voltages van sensor naar Domoticz, en maakt Domoticz een voltage sensors aan.
Ik heb het idee dat dit aangepast is. en dan Domoticz de voltage sesoren niet meer aanmaakt, maar een berekening maakt en een percentage zet in de hardware lijst. Zoals bij de Z-wave producten.

Ik heb zelf momenteel geen updates meer op me voltage sensoren sinds ik de beta versie 3.8564 op RPI draai. ik ben nu aan het testen of mijn hypothese klopt en of de percentages in de hardware lijst wel worden geupdate.

To be continued ....

Heeft iemand toevallig een goed script draaien voor melden te krijgen op de mail bijv. als de batterijen van de devices onder xx% komen ??
Zag wel dat Domoticz via de GCM notificaties als een bericht stuurt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 21:44
luigi87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:28
Heeft iemand toevallig een goed script draaien voor melden te krijgen op de mail bijv. als de batterijen van de devices onder xx% komen ??
Mijn ESP die op batterijen werkt laat ik steeds de voedingsspanning updaten naar een Voltage device. Met dit device kun je instellen dat als de voedingsspanning lager dan x wordt, je een notificatie krijgt of email. Werkt mooier dan een % mijn inziens.

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:42
luigi87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:28:
Dit zit toch al standaard in de instellingen van Domoticz?
Ik krijg netjes een berichtje via Prowl wanneer er een batterij bijna leeg is.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

RoRoo schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

_/-\o_ Held!
Nu lijkt ie wel te werken! Zo simpel kan het soms zijn.
Hmm helaas.. gisteravond bij sundown een shitload aan logs en pushberichten..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GoN4llH.png

Toen dacht ik.. De random 5 minuten is het 'm.. Even uitgekleed met een directe aan/uit schakeling..
Helaas.

Misschien dit niet met een blocky doen maar direct op de schakelaar?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik zelf deze uit de wiki. Je kan zelf een onderwaarde bepalen wanneer je een melding krijgt.
https://www.domoticz.com/wiki/Battery_level_check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
wautah91 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:47:
[...]

Mijn ESP die op batterijen werkt laat ik steeds de voedingsspanning updaten naar een Voltage device. Met dit device kun je instellen dat als de voedingsspanning lager dan x wordt, je een notificatie krijgt of email. Werkt mooier dan een % mijn inziens.
Ja alleen gaat dat dus helaas niet omdat de data bij binnenkomen van Domoticz al wordt omgezet naar een percentage in % in de hardware tab. dus dit kan je nergens oppikken.
MikeOO schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:40:
[...]

Gebruik zelf deze uit de wiki. Je kan zelf een onderwaarde bepalen wanneer je een melding krijgt.
https://www.domoticz.com/wiki/Battery_level_check
Deze heb ik in mijn systeem zitten alleen om te proberen heb ik al een onderwaarde op 99% gezet echter ik heb nog nooit een mail ontvangen. en niet alles is 100% :+
Debuggen is me ook niet gelukt omdat geen errors zie.
TerrorSource schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:49:
[...]

Dit zit toch al standaard in de instellingen van Domoticz?
Ik krijg netjes een berichtje via Prowl wanneer er een batterij bijna leeg is.
Hier was ik dus niet zeker van, maar laatste kreeg ik met een notificatie over een sensor waarvan de batt idd laag zou zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door luigi87 op 12-10-2017 15:36 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
luigi87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:01:
Deze heb ik in mijn systeem zitten alleen om te proberen heb ik al een onderwaarde op 99% gezet echter ik heb nog nooit een mail ontvangen. en niet alles is 100% :+
De ingebouwde functionaliteit werkt feitelijk prima. Maar los daar van heb ik ook een script geknutseld wat op één device laat zien welke nodes een lage waarde hebben.

Welke na recente updates stuk is zie ik nu. :(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:57
GAEvakYD schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:10:
Vraag

Ik wil drie lampen in de woonkamer aansturen met 1 bestaande schakelaar. Deze schakelaar is standaard bedraad geen heeft geen schakeldraden naar de stopcontacten. De schakeldraden gaan naar een niet gebruikte centraaldoos.

Zit ik juist dat ik voor elke WCD die geschakeld moet worden een Fibaro schakelunit nodig heb, enkelvoudig? Dus deze:
https://www.robbshop.nl/i...ave-plus-met-stroommeting

Heb ik daarnaast een vervangende Pulse schakelaar nodig en nog een schakelunit die op basis van de puls een Z-Wave signaal uitstuurt? Helaas heeft die schakel inbouwdoos geen nul draad of iets. Eventueel zou ik DIM unit kunnen gebruiken. Ik lees dat die geen NUL draad nodig hebben.
Als je 3 lampen wilt schakelen vanaf 1 punt en de lampen hangen op 3 verschillende plekken, dan kan je ervoor kiezen om 4 modules te kopen, waarbij je 1 achter alk punt hangt (3 lampen 1 schakelaar).

In domoticz kan je de drie die achter de lampen zitten, via associate/groepen schakelen met die ene schakelaar.

Je zou ze ook kunnen dimmen, maar dna heb je 4x de dimmodule nodig.

Wil je lampen ook onafhankelijk van elkaar schakelen, dan zou je de 2x 1,5kw module kunnen nemen achter de serie pulsschakelaar.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Gonadan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

De ingebouwde functionaliteit werkt feitelijk prima. Maar los daar van heb ik ook een script geknutseld wat op één device laat zien welke nodes een lage waarde hebben.

Welke na recente updates stuk is zie ik nu. :(
als je het weer werkende hebt. ben ik wel geintreseerd in je scrip en als je hem wilt delen uiteraard.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
luigi87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:24:
als je het weer werkende hebt. ben ik wel geintreseerd in je scrip en als je hem wilt delen uiteraard.
Hij is grotendeels gebaseerd op die vanuit het Domoticz forum, maar dan wel aangepast naar eigen wensen. Ik zie alleen dat de General, Alert type sensor niet meer werkt zoals voorheen. Gedoe.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

RoRoo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:19:
[...]

Hmm helaas.. gisteravond bij sundown een shitload aan logs en pushberichten..

[afbeelding]

Toen dacht ik.. De random 5 minuten is het 'm.. Even uitgekleed met een directe aan/uit schakeling..
Helaas.

Misschien dit niet met een blocky doen maar direct op de schakelaar?
Heb je de blockly op 'Time' staan?
Ik persoonlijk gebruik hiervoor altijd een extra variabele die ik meeneem in de (else) if en dan direct schakelt.
Dus dan zou je iets krijgen als:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
If [[Time > [Sunset]] or [[Time < [Sunrise]] and [[HS100-Voordeur] = [Off]] and [[Var HS100-Voordeur_random_5] = [0]]
Do [Set [Var HS100-Voordeur_random_5] = [1]]
   [Write to log ["Sunset, Licht aan random 5 min]]
   [Send notification....]
   [Set [HS100-Voordeur] = [On] Random within [5] minutes]

Else if [[Time > [Sunrise]] and [[Time < [Sunset]] and [[HS100-Voordeur] = [On]] and [[Var HS100-Voordeur_random_5] = [1]]
Do [Set [Var HS100-Voordeur_random_5] = [0]]
   [Write to log ["Sunset, Licht uit random 5 min]]
   [Send notification....]
   [Set [HS100-Voordeur] = [Off] Random within [5] minutes]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Even ter info voor de tweakers hier die ook met Xiaomi gateway werken, en updaten naar de laatste beta op de RPI.

normaal gesproken meld de gateway de voltages van sensor naar Domoticz, en maakt Domoticz een voltage sensors aan.
Ik heb het idee dat dit aangepast is. en dan Domoticz de voltage sesoren niet meer aanmaakt, maar een berekening maakt en een percentage zet in de hardware lijst. Zoals bij de Z-wave producten.

Ik heb zelf momenteel geen updates meer op me voltage sensoren sinds ik de beta versie 3.8564 op RPI draai. ik ben nu aan het testen of mijn hypothese klopt en of de percentages in de hardware lijst wel worden geupdate.

To be continued ....

Bij dezen is het door mij bevestigd. er komen nog wel updates door maar niet op voltage sensors, maar in de apparaten tab in percentages. ik zie namelijk dat 2 sensoren bij zijn gezakt percentage. Dus er is nog steeds batterij terugmelding, maar werkt net ff anders.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

tozzke schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:28:
[...]

Ik persoonlijk gebruik hiervoor altijd een extra variabele die ik meeneem in de (else) if en dan direct schakelt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
If [[Time > [Sunset]] or [[Time < [Sunrise]] and [[HS100-Voordeur] = [Off]] and [[Var HS100-Voordeur_random_5] = [0]]
   [Send notification....]

Else if [[Time > [Sunrise]] and [[Time < [Sunset]] and [[HS100-Voordeur] = [On]] and [[Var HS100-Voordeur_random_5] = [1]]
   [Send notification....]
Staat idd op time. Vreemd genoeg werkt ie wel als het licht is en ik 'm handmatig aanzet. Dan zet ie 'm netjes uit.
Aan is een hele andere stap.
Ik ga het effe opnieuw opbouwen en jouw methode proberen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
maomanna schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

Als je 3 lampen wilt schakelen vanaf 1 punt en de lampen hangen op 3 verschillende plekken, dan kan je ervoor kiezen om 4 modules te kopen, waarbij je 1 achter alk punt hangt (3 lampen 1 schakelaar).

In domoticz kan je de drie die achter de lampen zitten, via associate/groepen schakelen met die ene schakelaar.

Je zou ze ook kunnen dimmen, maar dna heb je 4x de dimmodule nodig.

Wil je lampen ook onafhankelijk van elkaar schakelen, dan zou je de 2x 1,5kw module kunnen nemen achter de serie pulsschakelaar.
Dank je. Bij de schakelaar zit geen nul draad. Wat ik wel kan doen is in de centraaldoos waar die schakeldraad uitkomt, daar de module hangen. In de centraaldoos zit als het goed is ook een fase en nul. Heeft het nog voordelen om een puls drukker te kopen ipv de schandaard aan/uit schakelaar?

Wat is jullie advies voor een nieuwbouw huis. Bovenstaande ga ik mee werken en proberen zolang mijn nieuwe huis nog niet klaar is. Maar in de nieuwe woning kan ik alles nog laten bedraden zoals ik wil. Daar wil ik ook weer een paar WCD's schakelen. Is het dan niet voordeliger om de schakeldraad niet naar de centraaldozen te laten gaan, maar naar de WCD's? Dan kan ik de rechterkant constante spanning geven en de linkerkant schakelbaar. Volgens mij heb ik dan genoeg aan één schakelmodule, achter de puls drukker. De rest zou dan gewoon met de schakeldraden worden geschakeld. Delen jullie deze mening?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05:24
Heel vreemd. Heb een acd-200 gekoppeld aan een led lamp van Philips
Als die volop brand is die helemaal goed, maar als die gedimd wordt kraakt het lampje. De lamp os 6 watt.
Enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
Eindelijk thuis begonnen met mijn Fibaro spullen in te zetten. Ik maak gebruik van Domoticz om alles aan te sturen. Nu ben ik bezig met mijn Fibaro deursensor maar wil het nog niet helemaal lukken.

Mijn doel is om de deursensor bij de voordeur te plaatsen om te kijken of de voordeur open of dicht is. Hiernaast wil ik op de binaire sensor die ook op deze deursensor zit een deurbel aansluiten.

In domoticz zie ik de deursensor en als ik de magneet er tegen aan hou dan geeft Domoticz ook aan dat de deur gesloten is en andersom gaat ook prima. Het probleem is eigenlijk de deurbel want wanneer ik deze schakel dan geeft Domoticz aan dat de deur heel snel open en dicht gaat. Zowel de deursensor en de deurbel zijn in Domoticz dus eigenlijk zichtbaar als een enkele schakelaar.

In de afbeelding zie je de log van de sensor. In eerste instantie is de deur gesloten en geeft de schakelaar dat aan als "off". Hierna doe ik de deur open wat je ziet als "on" waarna ik op de deurbel druk en dan zie je dus snel "off" en "on" achter elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mufspf.jpg

De vraag is nu of ik dit in Domoticz uit elkaar kan halen dat ik zie wanneer de deur open gaat en wanneer er op de bel gedrukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:46
GrasshopperNL schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:03:
Heel vreemd. Heb een acd-200 gekoppeld aan een led lamp van Philips
Als die volop brand is die helemaal goed, maar als die gedimd wordt kraakt het lampje. De lamp os 6 watt.
Enig idee wat dit kan zijn?
Is de LED lamp geschikt om te dimmen? Het blijft toch vaak een gok of LED en dimmer goed samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

tozzke schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:28:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
   [Send notification....]

[Send notification....]
Dusss.. Nagemaakt nu ik een "echte" lamp heb. Nu een Yeelight erin gepropt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZjocZPZ.png

Licht aan gaat netjes.. en even later notificatie dat ie weer gaat uitschakelen.. Plops lampje uit..
Alleen is de zon nog steeds onder 8)7

edit
Volgorde nog even gelijk gemaakt aan die van jou.. Geen verschil :(

Status snip:
2017-10-12 21:31:55.569 EventSystem: reset all events...
2017-10-12 21:32:00.223 Sunset, Licht aan random 5 min.
2017-10-12 21:34:00.238 Sunrise, Licht uit random 5 min.
2017-10-12 21:36:00.254 Sunset, Licht aan random 5 min.
2017-10-12 21:40:00.285 Sunrise, Licht uit random 5 min.

edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mdTdyNS.png
Nu blijft het licht in ieder geval aan.
De laatste OR heb ik een AND van gemaakt, snap alleen niet waarom het niet uitmaakt bij het aan gaan, maar wel bij het uit gaan??

We gaan het morgenochtend merken O-)

[ Voor 20% gewijzigd door RoRoo op 12-10-2017 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

RoRoo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:29:
[...]
[afbeelding]
Nu blijft het licht in ieder geval aan.
De laatste OR heb ik een AND van gemaakt, snap alleen niet waarom het niet uitmaakt bij het aan gaan, maar wel bij het uit gaan??

We gaan het morgenochtend merken O-)
Omdat na zonsopkomst en voor zonsondergang op 1 dag valt en dus moet het een and zijn. Zodra je middernacht overschrijdt, moet je or gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu

To be continued ....

Ik zie in de log het volgende:
{"cmd":"heartbeat","model":"motion","sid":"158d0001599d56","short_id":13589,"data":"{\"voltage\":3035,\"status\":\"no_motion\"}"}
In de devices tab zie ik echter dat de voltage data van deze sensor voor het laatst op 20-9 is bijgewerkt....Dat gaat dus idd niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

tozzke schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:20:
[...]

Omdat na zonsopkomst en voor zonsondergang op 1 dag valt en dus moet het een and zijn. Zodra je middernacht overschrijdt, moet je or gebruiken
Dat is eigenlijk wel heel logisch hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:07
GAEvakYD schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:55:
[...]Wat is jullie advies voor een nieuwbouw huis. ...
Alles naar de meterkast, voldoende plaats voorzien daar, dan kan je alle kanten uit.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:11:
[...]

Ik zie in de log het volgende:
{"cmd":"heartbeat","model":"motion","sid":"158d0001599d56","short_id":13589,"data":"{\"voltage\":3035,\"status\":\"no_motion\"}"}
In de devices tab zie ik echter dat de voltage data van deze sensor voor het laatst op 20-9 is bijgewerkt....Dat gaat dus idd niet goed.
Ja als je in de Github van domoticz duikt. Tabje Hardware, dan de xiaomigateway.ccp opent en kijkt. zie je ook dat ze met de voltage terugmelding een berekening doen om dit terug te rekenen naar percentages. dit is dus nieuw, maar beetje jammer dat het niet in de changelog staat.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Na lang overwegen heb ik besloten TOCH aan de slag te willen met Domoticz en domotica. :) Dus, topic in de bookmarks en eens nadenken wat ik allemaal nodig heb.

Om een vlotte start te maken zou ik liefst beginnen met een soort van starter kit. Dus basis station op basis van een Rasberry Pi3B, wat testspul en wat spul dat ik in echte situaties kan en ga gebruiken.

Binnenkort komen d'r zonnepanelen op het dak met een SolarEdge omvormer en wil ik over naar een slimme meter. Onze CV ketel is gewoon nog een 2-draads exemplaar. Echt aansturen van de CV wil ik denk ik nog niet aan tenzij dat helemaal te overrulen is buiten het domotica station om.

De grote vraag nu is:
Wat heb ik in basis nodig om:
- Domoticz te laten draaien (ik denk zelf aan een Raspi met HDD of SSD voor het OS) en een interface naar alle spullen toe
- De CV ketel uit te lezen (en later aan te sturen)
- De zonnepanelen uit te lezen
- De energiemeter uit te lezen
- Eventueel de watermeter en gasmeter uit te lezen (beiden analoge meters)
- Iets met temperatuur te doen
- Wat te experimenteren met verlichting, misschien een camera, etc, etc.

Ofwel, wat is een leuke starterkit die geschikt is voor zowel real-life de eerste zaken te automatiseren als wat te experimenteren met dingen die ik zuiver voor het experiment op mijn bureau leg of in mijn werkkamer hang.

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 13-10-2017 09:16 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
luigi87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:01:
Zelf gebruik ik het eerste script in de wiki en dat werkt prima dus ergens staat iets niet goed bij je.

Je krijgt alleen een email op het ingesteld tijdstip wat je instelt in de LUA en niet meer.

ReportHour=20
ReportMinute=01

Wil je het testen dan moet je de huidige tijd + 1 doen en opslaan en wachten tot het tijdstip is bereikt en dan zou er een email moeten komen.

In Domoticz ook de variabele DevicesWithBatteries aangemaakt met daarin de exacte namen van je sensors?

Mocht je een gmail adres gebruiken check dan ook even of deze goed werkt in Domoticz. Vaak staat 2 weg authenticatie aan en dan moet je een App wachtwoord bij gmail aanmaken voor mailen goed werkt.

Maar controleer ook bij instellingen --> Email of dit goed werkt. Anders ontvang je namelijk ook geen email.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 13-10-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:57
GAEvakYD schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:55:
[...]

Dank je. Bij de schakelaar zit geen nul draad. Wat ik wel kan doen is in de centraaldoos waar die schakeldraad uitkomt, daar de module hangen. In de centraaldoos zit als het goed is ook een fase en nul. Heeft het nog voordelen om een puls drukker te kopen ipv de schandaard aan/uit schakelaar?

Wat is jullie advies voor een nieuwbouw huis. Bovenstaande ga ik mee werken en proberen zolang mijn nieuwe huis nog niet klaar is. Maar in de nieuwe woning kan ik alles nog laten bedraden zoals ik wil. Daar wil ik ook weer een paar WCD's schakelen. Is het dan niet voordeliger om de schakeldraad niet naar de centraaldozen te laten gaan, maar naar de WCD's? Dan kan ik de rechterkant constante spanning geven en de linkerkant schakelbaar. Volgens mij heb ik dan genoeg aan één schakelmodule, achter de puls drukker. De rest zou dan gewoon met de schakeldraden worden geschakeld. Delen jullie deze mening?
voor de fibaromodule heb je geen nuldraad nodig. Die kan je ook doorlussen, zoals is beschreven in de handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://gomotica.nl/media/wysiwyg/Producten/Fibaro/Fibaro-Dimmer2/ScreenShot025.png

De blauwe "out" is je zwarte draad naar de lamp.
De meningen over de veiligheid van deze setup zijn verdeeld, daar er altijd 230v op de lamp staat.
Hoewel ik denk dat fibaro daar wel over na heeft gedacht bij de ontwikkeling van het product.

De pulsdrukker zorgt ervoor dat de module goed schakelt. Er zijn parameters waarmee je andere schakelaren kan gebruiken, maar zelf weet ik niet wat er gebeurd als je de module via de interface schakelt.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 10:22
unezra schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:15:
Na lang overwegen heb ik besloten TOCH aan de slag te willen met Domoticz en domotica. :) Dus, topic in de bookmarks en eens nadenken wat ik allemaal nodig heb.

Om een vlotte start te maken zou ik liefst beginnen met een soort van starter kit. Dus basis station op basis van een Rasberry Pi3B, wat testspul en wat spul dat ik in echte situaties kan en ga gebruiken.

Binnenkort komen d'r zonnepanelen op het dak met een SolarEdge omvormer en wil ik over naar een slimme meter. Onze CV ketel is gewoon nog een 2-draads exemplaar. Echt aansturen van de CV wil ik denk ik nog niet aan tenzij dat helemaal te overrulen is buiten het domotica station om.

De grote vraag nu is:
- Domoticz te laten draaien (ik denk zelf aan een Raspi met HDD of SSD voor het OS) en een interface naar alle spullen toe

Ofwel, wat is een leuke starterkit die geschikt is voor zowel real-life de eerste zaken te automatiseren als wat te experimenteren met dingen die ik zuiver voor het experiment op mijn bureau leg of in mijn werkkamer hang.
Volgens mij komt dit allemaal aan bod in de startpost van dit topic en de eerste pagina van de wiki. Uberhaupt gelezen?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02

De grote vraag nu is:

Een pi is een goede optie maar als beheerder (jij dus) kun je ook voor virtualisatie gaan op bijvoorbeeld een nuc of een al draaiende server. Voor het uitlezen van meters kun je een p1 kabel gebruiken.
Analoge meters is wat lastiger maar te doen. Vooral met mysensors zie je hier wat projecten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:07
... Echt aansturen van de CV wil ik denk ik nog niet aan tenzij dat helemaal te overrulen is buiten het domotica station om....
...
Hiervoor kan je best kijken naar een OTGW, die gaat tussen je thermostaat en je ketel en leest uit. Je kan ook alles gaan sturen en aanpassen, maar zodra je weer een slinger geeft aan de thermostaat neemt die weer over.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

virtualJac schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:51:
[...]
Volgens mij komt dit allemaal aan bod in de startpost van dit topic en de eerste pagina van de wiki. Uberhaupt gelezen?
Yep en uitgebreid gegoogled. Wat ik mis is een soort van starterkit-achtig iets in een aantal variaties.
"Koop optie A, B, C of D (afhankelijk van wensen en budget) en je hebt een leuke kit om mee aan de slag te gaan."

Vandaar mijn vraag. :)

Ik wil graag een snelle start maken door het aanschaffen van een soort van kit en vanaf daar verder gaan als ik het echt leuk vind.

(Ik heb wel starterkits gevonden maar die beperken zich redelijk tot een Raspberry met doosje, voeding en een Z-Wave USB stick. De rest moet je dan alsnog zelf los aanschaffen.)
tlpeter schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:01:
[...]
Een pi is een goede optie maar als beheerder (jij dus) kun je ook voor virtualisatie gaan op bijvoorbeeld een nuc of een al draaiende server. Voor het uitlezen van meters kun je een p1 kabel gebruiken.
Analoge meters is wat lastiger maar te doen. Vooral met mysensors zie je hier wat projecten voor.
Ik zit vooral te twijfelen tussen iets als een NUC of een Raspberry. Het kan absoluut op mijn Proxmox servertje er bij draaien maar op de eoa manier vind ik dat een onprettig idee. Nog even los van het feit dat je best wat aan de slag moet met dingen als Z-Wave USB sticks, P1 kabels en andere dingen die direct met je hardware moeten praten. Dat werkt gevirtualiseerd net even wat minder handig. (Ander ding is de afhankelijkheid. Zonder hypervisor en NAS kan ik met het omzetten van mijn IP adres en gateway in ieder geval nog naar buiten. Ik wil niet dat als mijn server en NAS plat liggen, mijn hele domotica op zijn gat ligt. Daar wil ik echt een apart doosje voor.)
naftebakje schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:08:
[...]
Hiervoor kan je best kijken naar een OTGW, die gaat tussen je thermostaat en je ketel en leest uit. Je kan ook alles gaan sturen en aanpassen, maar zodra je weer een slinger geeft aan de thermostaat neemt die weer over.
Ok. Dat is tof.
Het lijkt me best leuk met Domoticz ook intelligent de verwarming aan te sturen (met proximity via onze smartphones bijvoorbeeld), maar gaat er iets mis, klapt de Domoticz server, etc, etc, wil ik alle essentiële systemen zoals verwarming kunnen bypassen. Ofwel, ik wil er niet te afhankelijk van zijn, zeker niet in de eerste experimentele maanden, jaren.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis

De grote vraag nu is:

Jij ook hier :)

Als je low budget wilt beginnen zou ik dat doen in een VM om kennis te maken met het systeem. Als dat bevalt kan je eventueel hardware gaan kopen indien nodig om daadwerkelijk ook apparaten te gaan aansturen (USB passthrough kan ook met een VM).

Je hebt 4 grote opties:
433 (klik-aan-klik-uit)
ZWave
Xiaomi (Zigbee)
Wifi

433 heeft als voordeel dat het goedkoop is maar heeft als nadeel dat deze geen terugkoppeling geeft aan Domoticz dat de actie/handeling/schakeling daadwerkelijk is uitgevoerd.
Initiele uitgave: RFLink of RFXCom.

ZWave is een stuk duurder maar heeft als voordeel dat het terugkoppeling geeft en sommige devices als mesh netwerk kunnen dienen.
Initiele uitgave: ZWave USB stick.

Nieuwe opkomer is de Xiaomi gateway. Gateway zelf is te verkrijgen voor ongeveer 20/25 euro. Devices zoals deur sensoren of PIR sensoren zijn voor onder de 10 euro per stuk te verkrijgen. Xiaomi geeft ook terugkoppeling net zoals de Zwave devices maar heeft enkel geen optie tot mesh netwerk.
Initiele uitgave: Gateway.

Wifi optie is gericht op de Sonoff devies met ESPeasy firmware. Ook deze geeft terugkoppeling aan Domoticz. Vergt wat "flash" skills met een USB 2 Serial converter alvorens je daar mee aan de slag kunt gaan. Echter heeft het als voordeel dat je geen gateway nodig hebt maar enkel een wifi AP (wat tegenwoordig iedereen heeft thuis).
Initiele uitgave: Accespoint beschikbaar hebben.

Als je er blanco in gaat zou ik persoonlijk voor Xiaomi kiezen. Opzetten is aan de hand van de wiki erg simpel en je Domoticz kan lekker in een VM draaien waardoor een investering in Pi e.d. niet nodig is. Enkel levering (gearbest) kan even duren vanwege buiten NL zending.

CV ketel, analoge watermeter, analoge gasmeter en camera's vergen wat meer skills.
Verlichting schakelen, temperaturen uitlezen en energiemeter uitlezen middels RJ11->USB (ook via VM mogelijk) zijn wat makkelijkere opties om mee te beginnen d:)b

Ik zelf heb Domoticz ook in een VM draaien en dat bevalt mij prima. Geen last van falende SD kaarten die in een Pi zit. Makkelijk een snapshot maken voor je een update uitvoert en zeer gemakkelijk te backuppen.

Ook de nodige camera's en scripts heb ik draaien.. Als je eenmaal bezig bent is het erg gaaf om er zo veel mogelijk in Domoticz te krijgen. Versterkers, televisies, presence detection (telefoons), badkamer ventilatie, Kodi uitlezen, NAS uitlezen en noem maar op. Bijna alles is mogelijk en te automatiseren.

Lees voornamelijk de startpost eens door! Staat een hoop info in en links naar gateways en sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 10:22
unezra schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:14:
[...]

Yep en uitgebreid gegoogled. Wat ik mis is een soort van starterkit-achtig iets in een aantal variaties.
"Koop optie A, B, C of D (afhankelijk van wensen en budget) en je hebt een leuke kit om mee aan de slag te gaan."

*knip*
Naar mijn mening staat dit juist heel mooi beschreven. De verschillende varianten mbt communicatie en de voor- en nadelen hiervan. Als je daarmee gaat zoeken, bijv. 'Z-wave starter kit' dan kun je een hoop startpaketten vinden. Idem voor RFX en Xiaomi.

Ook zijn er verschillende starter kits met een RPI3 te krijgen.

Persoonlijk denk ik dat de kracht van Domoticz juist is dat je niet zo'n starterskit koopt. Je hebt verschillende platformen, elk met hun eigen kracht. USB voor je slimme meter, Z-wave voor je kritieke 2-weg sensoren, RFX om het weerstation van je buurman uit te lezen :P

Zoals ik al zei, bedenk voor jezelf wat je graag wil en ga dan de startpost nog eens doorlezen en de wiki. Sowieso al jouw wensen komen daar terug.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:30:
[...]

Zelf gebruik ik het eerste script in de wiki en dat werkt prima dus ergens staat iets niet goed bij je.

Je krijgt alleen een email op het ingesteld tijdstip wat je instelt in de LUA en niet meer.

ReportHour=20
ReportMinute=01

Wil je het testen dan moet je de huidige tijd + 1 doen en opslaan en wachten tot het tijdstip is bereikt en dan zou er een email moeten komen.

In Domoticz ook de variabele DevicesWithBatteries aangemaakt met daarin de exacte namen van je sensors?

Mocht je een gmail adres gebruiken check dan ook even of deze goed werkt in Domoticz. Vaak staat 2 weg authenticatie aan en dan moet je een App wachtwoord bij gmail aanmaken voor mailen goed werkt.

Maar controleer ook bij instellingen --> Email of dit goed werkt. Anders ontvang je namelijk ook geen email.

Heb ik daar serieus overheen gelezen.
Ja dus staat gewoon in de wiki.......lezen blijft wel eens moeilijk 8)7

thanks. ga dat dus nog even doen dan.

En dan werkt het dus zo dat als de batterijen onder een x waarde komen. hij per uur een melding op de email hiervan maakt?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:03
Wat zijn eigenlijk de mogelijkheden binnen Domoticz voor het uitlezen van de Stroom/gas meter (p1 poort). Ik ken natuurlijk de P1 usb kabel, maar dit wordt denk ik een lastige omdat mijn homeserver niet in de buurt staat. Zijn er mogelijkheden om zo'n p1 kabel draadloos te extenden of ben ik eigenlijk al gedoemt om richting een youless te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 11:51
prekz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:37:
Wat zijn eigenlijk de mogelijkheden binnen Domoticz voor het uitlezen van de Stroom/gas meter (p1 poort). Ik ken natuurlijk de P1 usb kabel, maar dit wordt denk ik een lastige omdat mijn homeserver niet in de buurt staat. Zijn er mogelijkheden om zo'n p1 kabel draadloos te extenden of ben ik eigenlijk al gedoemt om richting een youless te kijken?
Je kunt eens kijken op esp8266thingies.nl. Daar staat een wifi gateway op die je waarden uit je slimme meter via wifi doorstuurt naar bijvoorbeeld Domoticz.
De P1-wifi gateway bestaat uit een microcontroller met WiFi funcitonaliteit aan boord en een opzet printje (shield) dat de interface naar de P1-poort van de slimme meter verzorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:03
Mardox schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Je kunt eens kijken op esp8266thingies.nl. Daar staat een wifi gateway op die je waarden uit je slimme meter via wifi doorstuurt naar bijvoorbeeld Domoticz.

[...]
Wauw die kende ik nog niet, ziet er mooi uit!
Heb je hier zelf ervaringen mee? Of eventueel iemand anders binnen dit Forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 11:51
prekz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:46:
Ik kan je zelf nog niet helpen met ervaringen uit de eerste hand. Ik heb de mijne net besteld aangezien ik sinds een week pas een slimme meter heb ;-) Maar wil je, als ik hem werkend heb, natuurlijk wel een update hierover geven hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
prekz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:37:
Ik weet niet of het toepasbaar is voor je, maar zelf heb ik de de P1 kabel oplengt door een 4 polig stekkertje aan beide kanten van een FTP kabel te persen. Deze kabel is 12 meter denk ik en op zolder koppel ik de USB P1 kabel er aan. (dus met een goede kabel kan je wel meter overbruggen).

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond liep Domoticz weer eens vast, maar dankzij het herstart script wat ook de log kopieert eindelijk een melding:
code:
1
*** Error in `/usr/local/domoticz/bin/domoticz': double free or corruption (fasttop): 0x70f08780 ***

Maar lastiger is dat het systeem zichzelf nu wel herstart, maar blijkbaar vallen een aantal switches niet goed en gaat mijn verlichting niet meer uit. Heel irritant. Eigenlijk zou een herstart van Domoticz de status van alle switches moeten opvragen of resetten, maar zou dat mogelijk zijn met bv een event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Wellicht een gekke vraag maar vandaag mijn Rpi 3b opnieuw geinstalleerd en domoticz erop gezet. Nadat via terminal (vanaf mac) Domoticz is geinstsalleerd ga ik naar IP-adress:8080 en dan krijg ik de 'Domoticz Offline' melding... cache geleegd, refreshed, maar geen verschil/verandering.
Via terminal zie ik dat domoticz.sh gewoon draait en hij is dus ook gewoon benaderbaar.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FATALTYONE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 19:06
rogiertw schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:44:
Wellicht een gekke vraag maar vandaag mijn Rpi 3b opnieuw geinstalleerd en domoticz erop gezet. Nadat via terminal (vanaf mac) Domoticz is geinstsalleerd ga ik naar IP-adress:8080 en dan krijg ik de 'Domoticz Offline' melding... cache geleegd, refreshed, maar geen verschil/verandering.
Via terminal zie ik dat domoticz.sh gewoon draait en hij is dus ook gewoon benaderbaar.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Toevallig de laatste jessie bild gebruikt die heeft namelijk niet de juiste database.
Je moet deze image hebben http://downloads.raspberr...ages/raspbian-2017-07-05/
Die heeft nog de libssl1.0.0 latere versie werkt domoticz nog niet mee kwam er zelf ook op die manier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24
[...]

Mijn slimme meter komt eind volgende maand. Zelf denk ik aan het onderstaande project.

Heb nog niet eerder met de ESP8266 gewerkt, dus het wordt een klein projectje. Maar denk dat dit ook een leerschool gaat worden voor mogelijk meer ESP8266 sensoren.

Afgelopen week de Xiaomi Gateway, door sensor, temp sensor, human body sensor en de round switch bestel. Het voordeel van dit open systeem. Vrienden met het klik aan klik uit systeem (incl controler) kunnen dit allemaal niet :-)

https://github.com/jantenhove/P1-Meter-ESP8266

--edit--
Hebben jullie ervaring met een stekkerblok die spanningswaarde doorstuurt naar Domoticz?
Achter mijn tv meubel heb ik;
- TV
- PS3
- Versterker
- 1x Adapter voor diverse hardware zoals router en modem
- vaste telefoon stekker
- RPI3
- 3x lampje (nu op 1 kaku schakelaar)

Ik zie veel chinese Xiaomi stekkerblokken, maar wil dit niet bij mijn electronica 24/7
Heb nu RFXCom 433 en de Xiaomi Gateway is onderweg. Maar als jullie tips hebben.

In eerste instantie wil ik het verbruik meten. Maar weet nog niet wat ik daarna ermee wil. RPI heeft Kodi en PiHole, dus blijft 24/7 aan
Vaste telefoon en stekker van modem/router blijft ook 24/7 aan.

Ga in eerste instantie een losse energie meter regelen, Omdat het waarschijnlijk een éénmalige meting is. TV gaat niet in de loop van het jaar ineens meer verbruiken. Misschien een soort van pressent detection (power is meer dan X dus TV aan dus mogelijk iemand in de woonkamer)
TV, PS3 hebben internet, dus kan ze ook pingen. Versterker heeft het niet.

[ Voor 39% gewijzigd door RedRayMann op 13-10-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
FATALTYONE schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Toevallig de laatste jessie bild gebruikt die heeft namelijk niet de juiste database.
Je moet deze image hebben http://downloads.raspberr...ages/raspbian-2017-07-05/
Die heeft nog de libssl1.0.0 latere versie werkt domoticz nog niet mee kwam er zelf ook op die manier achter.
Inderdaad gewoon de meest recente gedownload... ik zal de sd leegvegen en deze image erop zetten. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:46
rogiertw schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:20:
[...]

Inderdaad gewoon de meest recente gedownload... ik zal de sd leegvegen en deze image erop zetten. Dank
Je kan ook libssl1.0.0 handmatig installeren, dan werkt het ook weer. Moet je zelf maar even kijken wat sneller werkt voor je.

Installeren met:

code:
1
2
wget http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/o/openssl/libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u6_armhf.deb
sudo dpkg -i libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u6_armhf.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FATALTYONE
Knielen schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

Je kan ook libssl1.0.0 handmatig installeren, dan werkt het ook weer. Moet je zelf maar even kijken wat sneller werkt voor je.

Installeren met:

code:
1
2
wget http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/o/openssl/libssl1.0.0_1.0.1t-1+deb8u6_armhf.deb
Dat kan maar waarschijnlijk zegt die dan dat die uptodate is heb het ook maar van het domoticz forum 8)7
https://www.domoticz.com/...php?f=3&t=18597&start=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Knielen schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

Installeren met:

code:
1
2
Hier ook geprobeerd met de bovenstaande commando's op een verse install van Jessie image van 2017-07-05. Geen foutmeldingen bij installatie van libssl. Wel vastloper van Domoticz. Dit alles op een Pi B+.
Weet iemand nog raad? Van alles al geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

@tozzke Deze ochtend vol verwachting de status in de gaten houden...
Sunrise 08:02 maar om 08:20 het lampje nog steeds aan :(

Heel vaag,, Dus handmatig maar uitgezet. Onderweg naar het werk bedacht ik me ineens dat dan de variabele op 1 blijft staan maar de lamp zelf op off. Dan gaat het script helemaal niets doen.

Dus een extra else statement toegevoegd. Dit zou iets moeten veranderen volgens mij:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AiadiOk.png

Ik wacht nog heel even morgen af misschien gaat ie dan wel uit. Ook gelijk maar een Pi opbouwen, nu draait het op een NAS en denk dat die ook wat roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

@RoRoo, ben je in de gelegenheid een computer aan te laten staan met een browser die het log weergeeft van Domoticz?
Mijn PC staat 24/7 aan en dat log heeft me al heel vaak geholpen met debuggen :)

En is de lamp volgens Domoticz ook aan? Ik heb geen idee hoe die lamp schakelt, maar als hij de schakelopdracht op de een of andere manier mist en Domoticz vindt dat hij uit is..... ;)

En hoezo zou die variabele op 1 blijven staan?

[ Voor 38% gewijzigd door tozzke op 13-10-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

tozzke schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:32:
@RoRoo, ben je in de gelegenheid een computer aan te laten staan met een browser die het log weergeeft van Domoticz?
Mijn PC staat 24/7 aan en dat log heeft me al heel vaak geholpen met debuggen :)

En is de lamp volgens Domoticz ook aan? Ik heb geen idee hoe die lamp schakelt, maar als hij de schakelopdracht op de een of andere manier mist en Domoticz vindt dat hij uit is..... ;)

En hoezo zou die variabele op 1 blijven staan?
Geen Pc, maar mijn zoontje is tegenwoordig voor zonsopgang wakker ;) dus ga ik morgen gewoon met 'm mee naar beneden en ga logs monitorren :)

De lamp is volgens Domoticz gewoon aan. Het is een Yeelight WiFi lamp, vreselijk lelijk wit licht. Vandaar dat ie mijn KaKu geschakelde buitenlamp heeft vervangen ;)

De variabele bleef op 1 staan omdat ik 'm dus vanuit Domoticz handmatig op OFF gezet had toen ik wegreed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FATALTYONE
vmb schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:45:
[...]

Hier ook geprobeerd met de bovenstaande commando's op een verse install van Jessie image van 2017-07-05. Geen foutmeldingen bij installatie van libssl. Wel vastloper van Domoticz. Dit alles op een Pi B+.
Weet iemand nog raad? Van alles al geprobeerd...
Ik vond dit op domotic forum http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=19341 blijkbaar hebben ze daar wat oplosing staan die je kan pobereb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
Ik moet eerst ff met ssh aan de slag. Heb bovenstaande image erop gezet maar via terminal en ssh krijg ik nu volgende melding 'connect to address 192.168.112.16 port 22: Connection refused'. Even zoeken wat dat ook alweer was en hoe ik het oplos...

Edit; al gevonden. Als je dan een leeg bestandje in boot dir zet... noem hem dan wel goed en niet hss.... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door rogiertw op 13-10-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 30-09 15:52
Weet niet of dit de plek is om te vragen maar kan iemand mij vertellen of die Xiaomi Yeelight White lampen te regelen zijn ja of nee, kun je dus zelf de wit toon bepalen of is het gewoon ziekenhuis wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

Boullie

Da Bulster

[...]

Ik heb deze in de meterkast hangen en hij werkt perfect als je de handleidingen volgt op de website.
Absoluut een aanrader als je het niet red met een kabel

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 14:23
renedis schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:26:
[...]

Gisterenavond de Sonoff geflashed en in Domoticz gezet.
Damn, dat was heel wat meer werk dan ik verwachtte.

Edit:
Startpost aangepast.
Welke f/w flash jij hierbij, sonoff.bin, of Espeasy ? Op een SonOff Pow lukt het flashen zelf wel, maar daarna komt de Sonoff niet op als accesspoint ..

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Heb ik daar serieus overheen gelezen.
Ja dus staat gewoon in de wiki.......lezen blijft wel eens moeilijk 8)7

thanks. ga dat dus nog even doen dan.

En dan werkt het dus zo dat als de batterijen onder een x waarde komen. hij per uur een melding op de email hiervan maakt?
Leesblind ook vaak last van >:)

Wel vreemd dat hij elk uur mailt. Heb je de 2 tijden wel juist ingevuld of mogelijk de IF aangepast.
In het script is namelijk duidelijk te lezen dat er op het gestelde tijdstip alleen een mail wordt gestuurd en dat is 1x per dag.

Zo werkt hij bij mij ook. Dus check de code nog even of je mogelijk iets hebt aangepast/uitgezet voor de test.

code:
1
2
3
-- Time to run?
time = os.date("*t")
if time.hour == ReportHour and time.min == ReportMinute then

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

schumi2004 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:03:
Weet niet of dit de plek is om te vragen maar kan iemand mij vertellen of die Xiaomi Yeelight White lampen te regelen zijn ja of nee, kun je dus zelf de wit toon bepalen of is het gewoon ziekenhuis wit?
Ze zijn te regelen in felheid maar niet de toon.. Wit is ook echt wit helaas.

@tozzke Deze ochtend was het lampie gewoon braaf uit gegaan btw. Ik denk dat we m nu hebben. d:)b
Thanks for assisting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
  • Laatst online: 26-08 20:12
bopitje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:43:
Ik maak al maanden enthousiast gebruik van Domoticz met 1-wire, de bedoeling is dat ik uiteindelijk alle temperatuur van kamers en installatie in huis kan uitlezen.

Echter krijg ik verkeerde of zelfs geen waardes bij gebruik van 8 of meer DS18S20 sensoren in 1 string.
Een oplossing leek mij om gebruik te maken van meerdere GPIO pinnen. Nummer 4 en 23 zijn nu in gebruik.
dtoverlay=w1-gpio
dtparam=gpiopin=4
dtoverlay=w1-gpio
dtparam=gpiopin=23

De verschillende sensoren worden mooi gevonden, ook de temperatuurwaardens kunnen worden afgelezen.
pi@raspberrypi:/sys/bus/w1/devices $ ls
28-0316b4e27fff 28-0416c13bbdff 28-0416c22449ff w1_bus_master1
28-0316b53e49ff 28-0416c2095eff 28-0516b57ee1ff w1_bus_master2
28-0416c10669ff 28-0416c21f15ff 28-0516c01120ff

Helaas ziet Domoticz alleen de sensoren die zich bevinden in w1_bus_master1. Weet iemand hoe het mogelijk is dat Domoticz beide W1_bus_masters weergeeft?

Wat ook bepalend is onderstaande volgorde voor domoticz. Domoticz laat alleen bovenstaande GPIO pin zien.
dtoverlay=w1-gpio
dtparam=gpiopin=4
dtoverlay=w1-gpio
dtparam=gpiopin=23

Ik heb al meerdere tutorials uitgeprobeerd maar echter zonder succes. Heeft iemand een idee hoe domoticz beide w1_bus_masters kan laten weergeven?
Iemand een idee waarom er maar 1 bus master wordt weergeven door domoticz, terwijl er wel 2 actief zijn? Via de terminal zijn alle actieve temperatuursensoren te zien wel dan wel uitleesbaar.
Het vreemde vind ik dat er niks over te vinden is op internet, waarom domoticz maar 1 w1_bus_master laat zien.

[ Voor 4% gewijzigd door bopitje op 14-10-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
hannibal2206 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 01:34:
[...]

Welke f/w flash jij hierbij, sonoff.bin, of Espeasy ? Op een SonOff Pow lukt het flashen zelf wel, maar daarna komt de Sonoff niet op als accesspoint ..
Ik gebruik ESPEasy met 1 mb file. De Sonoff Pow heeft 4mb flash size.

Welke flash software gebruik jij?

Bij mij was dit namelijk ook het geval toen ik ESPTool gebruikte omdat deze niet via DOUT flashed. Met NodeMCU programmer lukte het wel en kwam de AP direct op na het opnieuw aankoppelen.

Zie de startpost voor de software link en configuratie!

[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 14-10-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
Heee hallo,

Heeft iemand de Xiaomi Gas detector al werkend in zijn systeem ? ik krijg hem niet eens goed in de Gateway zelf, ding meld wel aan, maar dan, testsignaal komt er niet uit en ding blijft knipperen rood/geel/groen..... google geeft ook niet echt een uitkomst, anyone here ??

Fijn weekend.

Oke....lama.... lol ben ongeduldige Nederlander, ter info van andere, hij is ruim een kwartier bezig met instellen schijnbaar, dus geduld :-(

[ Voor 19% gewijzigd door Dreamcatcher op 14-10-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 29-09 22:31
Hebben jullie een idee waarom node 5 geen connectie lijkt te hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t49tsgj3FPn6esiH41iO5QoU/full.png

Vooral lijkt aangezien hij wel bereikbaar is en ik info ontvang en kan sturen.

p.s. Hoe ik Sonoff modules wegwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
renedis schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:15:
[...]

Ik gebruik ESPEasy met 1 mb file. De Sonoff Pow heeft 4mb flash size.

Welke flash software gebruik jij?

Bij mij was dit namelijk ook het geval toen ik ESPTool gebruikte omdat deze niet via DOUT flashed. Met NodeMCU programmer lukte het wel en kwam de AP direct op na het opnieuw aankoppelen.

Zie de startpost voor de software link en configuratie!
Ik gebruik ook de NodeMCU programmer met de aangegeven instellingen, en daarmee is het gelukt om ESPEasy 2.0 erin te krijgen (in de SonOff Pow). Toen deze ingesteld was, geprobeerd deze OTA te flashen naar Sonoff-Tasmota 5, maar daarna komt deze niet meer op.

Welke file kan ik het best gebruiken om direct naar Tasmota te gaan (in 1 flash) ?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
hannibal2206 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:42:
[...]

Ik gebruik ook de NodeMCU programmer met de aangegeven instellingen, en daarmee is het gelukt om ESPEasy 2.0 erin te krijgen (in de SonOff Pow). Toen deze ingesteld was, geprobeerd deze OTA te flashen naar Sonoff-Tasmota 5, maar daarna komt deze niet meer op.

Welke file kan ik het best gebruiken om direct naar Tasmota te gaan (in 1 flash) ?
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Sonoff-Pow

BIN file:
https://github.com/arends...ownload/v5.8.0/sonoff.bin

Flashen met ModeMCU Programmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:37
Heeft iemand goede ervaringen met een (bij voorkeur DIN-rail monteerbare) bedrade dimmodule die compatibel is met Domoticz? Er zijn mooie 4-kanaals DMX en DALI dimmers te koop, maar voor zover ik weet ondersteunt Domoticz deze niet.

Ik wil ze inzetten voor het dimmen van schemerlampen en hanglampen en heb alle kabels naar een centraal punt gelegd, dus een bedrade module zou perfect inzetbaar zijn. Plan B is het gebruik van Z-Wave dimmers, bijvoorbeeld de DIN module van Qubino. Aan KAKU wil ik hiervoor niet beginnen.

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
gelukt nu !

Ik moest dus na het flashen 4 keer kort op de knop drukken om hem in accespoint mode te krijgen om daarna je eigen Wifi gegevens te kunnen invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 14:09
Met Domoticz stel ik het setpoint van mijn OTGW in, nu gebruikt de GUI hiervoor het TT commando. Graag zou ik in de gui een tweede knop toevoegen waarmee ik het TC commando kan versturen.

Heeft iemand dit al gedaan of kan iemand mij voorzien van de juiste zoektermen? Mijn zoektocht heeft tot nu namelijk nog weinig info opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 21:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nu in het weekend tijd om mijn z-wave probleem (hele stick werkt niet meer na stroomstoring) te bekijken.
Lizard schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:32:
Kan het niet zijn dat je usb poort indeling nu anders is en dat domoticz de stick nu helemaal niet ziet?

Zie ook http://domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices
Ik draai Domoticz op mijn Synology in plaats van op een pi.

Het commando zoals het in die tutorial wordt genoemd werkt niet:
code:
1
sudo lsusb -v | more

Ik krijg de melding: 'option -v not recognized'

Met -ciu krijg ik meer informatie. De usb-poort waarop de z-wave stick van Aeon moet zitten geeft het volgende aan:
code:
1
2
3
    |__1-1.2     0658:0200:0000 02  2.00   12MBit/s 100mA 2IFs ( d1b2dbadc88cce9dc8)
   1-1.2:1.0      (IF) 02:02:01 1EP  () cdc_acm tty/ttyACM0 
   1-1.2:1.1      (IF) 0a:00:00 2EPs () cdc_acm

Terwijl de poort waar de rfxcom zit wel netjes laat zien dat het om de rfxcom gaat:

code:
1
2
 |__1-1.3     0403:6001:0600 00  2.00   12MBit/s  90mA 1IF  (RFXCOM RFXtrx433 A1YR73X7)
   1-1.3:1.0      (IF) ff:ff:ff 2EPs (Vendor Specific) ftdi_sio ttyUSB0

Vervolgens kan ik niet verder met de PersistentUSBDevices-tutorial, want mijn z-wave stick laat zichzelf niet zien en ik heb geen idee wat de idVendor en idProduct is..
Frank J. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:34:
Dat is een goede ja, rood zou blauw moeten zijn. Ff je usb poort instellingen checken dus.

@Gizz Als je op setup drukt zie je dan wel de nodes nog in het lijstje staan maar dan als dead?
Nee, alles is leeg. Alsof de stick simpelweg niet aangesloten is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B0GT1VYBtyQhAjM8bLd7tJke/thumb.png

Dit is verder wat ik bij de poorten kan kiezen. ttyUSB0 is waar de perfect werkende rfxcom op zit.
Deem007492 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:29:
[...]
Een powerbank toepassen voor stroomuitval. Daarmee voorkom je ook corrupte SD kaarten.
http://raspi-ups.appspot.com/en/index.jsp
Ik zou een UPS kunnen aanschaffen wellicht voor de toekomst. Het vreemde is dat ik zo vaak zelf de stroom heb uitgeschakeld tijdens het klussen en daarbij vergeten was de Synology eerst uit te schakelen. Nooit een probleem geweest.

Wat ik verder nog heb geprobeerd: de stick in verschillende USB-poorten van de Synology. Dit afgewisseld met reboots of zelfs powercycles tussendoor.

Ik ben nog geen stap verder

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Gizz schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:01:
Nu in het weekend tijd om mijn z-wave probleem (hele stick werkt niet meer na stroomstoring) te bekijken.

[...]

Ik draai Domoticz op mijn Synology in plaats van op een pi.

Het commando zoals het in die tutorial wordt genoemd werkt niet:
code:
1
sudo lsusb -v | more

Ik krijg de melding: 'option -v not recognized'

Met -ciu krijg ik meer informatie. De usb-poort waarop de z-wave stick van Aeon moet zitten geeft het volgende aan:
code:
1
2
3
    |__1-1.2     0658:0200:0000 02  2.00   12MBit/s 100mA 2IFs ( d1b2dbadc88cce9dc8)
   1-1.2:1.0      (IF) 02:02:01 1EP  () cdc_acm tty/ttyACM0 
   1-1.2:1.1      (IF) 0a:00:00 2EPs () cdc_acm

Terwijl de poort waar de rfxcom zit wel netjes laat zien dat het om de rfxcom gaat:

code:
1
2
 |__1-1.3     0403:6001:0600 00  2.00   12MBit/s  90mA 1IF  (RFXCOM RFXtrx433 A1YR73X7)
   1-1.3:1.0      (IF) ff:ff:ff 2EPs (Vendor Specific) ftdi_sio ttyUSB0

Vervolgens kan ik niet verder met de PersistentUSBDevices-tutorial, want mijn z-wave stick laat zichzelf niet zien en ik heb geen idee wat de idVendor en idProduct is..

[...]

Nee, alles is leeg. Alsof de stick simpelweg niet aangesloten is.

[afbeelding]

Dit is verder wat ik bij de poorten kan kiezen. ttyUSB0 is waar de perfect werkende rfxcom op zit.

[...]

Ik zou een UPS kunnen aanschaffen wellicht voor de toekomst. Het vreemde is dat ik zo vaak zelf de stroom heb uitgeschakeld tijdens het klussen en daarbij vergeten was de Synology eerst uit te schakelen. Nooit een probleem geweest.

Wat ik verder nog heb geprobeerd: de stick in verschillende USB-poorten van de Synology. Dit afgewisseld met reboots of zelfs powercycles tussendoor.

Ik ben nog geen stap verder
Heb je al geprobeerd om in de OpenZWave Control Panel een reset van je stick te doen. Ik had net zelf een lege z-wave configuratie net zoals in jouw plaatje. Daarom heb ik een reset gedaan en daarna mijn pi herstart. Nu zie ik alle z-wave hardware weer zoals je mag verwachten.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 21:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mozart schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Heb je al geprobeerd om in de OpenZWave Control Panel een reset van je stick te doen. Ik had net zelf een lege z-wave configuratie net zoals in jouw plaatje. Daarom heb ik een reset gedaan en daarna mijn pi herstart. Nu zie ik alle z-wave hardware weer zoals je mag verwachten.
Ik heb toen mijn probleem de kop op stak een soft reset van de controller uitgevoerd. Geen hard reset. Of het iets deed vraag ik mij af, want wat Domoticz betrof zat de hele stick niet in mijn Synology geplugd.

In ander nieuws: mijn probleem is opgelost! Ik zag in mijn Synology dat er een update was naar DM 6.1.3-15152-7. Deze update fixt allemaal dingen voor andere Synology-modellen dan mijn antieke DS111. Niks in het changelog wat duidelijk betrekking kan hebben op mijn apparaat.

Na de installatie startte de Synology zich opnieuw op en nu werk alles weer.. Jammer dat dat niet gebeurde bij alle reboots die ik heb uitgevoerd :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
Zucht heb ik weer, trouw altijd backups via het proggie maken, deze afgelopen week echter vergeten en toch heel wat dingen aangepast, ik denk zet ik er 1tje terug uit de backup dir van de PI, wordt ik om mijn oren geslagen met Persmisson denied, ???? kan mij iemand verder helen ? werk met winscp voor de duidelijkheid. wellicht gelijk een uitleg hoe terug te zetten, heb al op het engelse forum gekeken en proberen te volgen alleen is dan de hele dir domoticz ineens verdwenen .... strange... dank alvast

Opgelost, over wat dingen heen gelezen dus.... sorry mensen

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamcatcher op 16-10-2017 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

mmm Heren neem ik aan...
ik lees veel beginners foutjes...
Zorg dat je eerst een daily backup maakt [ wiki ]Zorg dat je dan de usb poorten vast zet, veel werk, maar dan heb je geen gedoe meer [ wiki ]
Als je dan toch problemen hebt.
Format sd en schone install, dan beta of stable installeren. Daarna je db terug zetten.[ geen winscp voor nodig ]

Tip..
Maak gewoon 2 of 3 sd kaartjes vooraf klaar met os en domoticz stable...
Corrupt sd simpel ander erin update en dan daily backup terug zetten.
Enige puntje, zorg voor je cron backup..[ moet je handmatig terug zetten.]
En zorg voor je scripts backup, als niet in de interne editor zitten [ handmatig terugzetten ]

En verder stapje voor stapje..
Leercurve is meer dan een jaar!!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Sonoff

had er twee gekocht, gewoon de staand goedkoopste. Een FTDI232 er bij en flashen maar.
Zover gaat alles goed met ESP Easy 2.80 er op.
Los maken van de usb en weer connecten en ik zou een wifi netwerk moeten zien.......
Hier gaat het jammer genoeg fout, zie geen wifi netwerk.
Sla ik een stap over of heb ik domweg pech??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 11:22
bing69 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:13:
Sonoff
....
Hier gaat het jammer genoeg fout, zie geen wifi netwerk.
Sla ik een stap over of heb ik domweg pech??
Dat zijn wel de stappen inderdaad. Wat je kan doen is die FTDI232 weer aansluiten (het 230VAC deel nog niet aansluiten!) en met een seriele console zoals Putty meekijken (juiste COM poort opgeven en 115200 bij speed invullen). Dan zie je misschien een melding bij het opstarten die je verder helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
tsjoender schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Dat zijn wel de stappen inderdaad. Wat je kan doen is die FTDI232 weer aansluiten (het 230VAC deel nog niet aansluiten!) en met een seriele console zoals Putty meekijken (juiste COM poort opgeven en 115200 bij speed invullen). Dan zie je misschien een melding bij het opstarten die je verder helpt.
Enige wat ik krijg is een geluidje als ik probeer te connecten.Alle parameters geprobeerd (serial com7) en goede speed..... :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 11:22
En heb je bij het flashen wel de knop ingedrukt bij het aansluiten om de Sonoff in flash modus te krijgen (GPIO 0 met GND verbinden)?

Dit is wat offtopic, misschien beter om de vraag hier voort te zetten: Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)

[ Voor 37% gewijzigd door tsjoender op 16-10-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

@tozzke Helaas was mijn geluk van korte duur... Hele weekend braaf lampje uit en aan op de momenten.
Deze ochtend.... Niks, lamp blijft aan.
om 09:00 handmatig uitzetten zonder de variabele op 0 te plaatsen waardoor mijn script ook verder moet lopen door op dat moment de user variabele terug te zetten op 0. kickte ook niet in....

Ik ben toch bang dat mijn NAS roet in het eten gooit op wat voor manier dan ook (timing issues oid).. Ik ga maar een RPi bestellen om daar dedicated Domoticz op te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 11:47
Ik draai Domoticz op mijn Synology, en probeer met Blocky een Evohome thermostaat te 'bedienen'. Via de GUI lukt dat wel, maar via blocky gebeurt er helemaal niks. Andere zaken krijg ik wel voor elkaar in blocky, dus de basis zit wel goed.

Mijn vermoeden is dat ik niet het juiste commando 'stuur'. Moet dan nou "on" zijn? "1" ? Als tekst of als string?

De vraag is dan ook : kun je ergens zien wat 'geaccepteerde' waarden zijn? In het "Event" menu vind ik bij "show current states" zowel de "current state" als de sValues; maar dat helpt me niet echt verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
luigi87 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:54:

@M.v.Veelen jij had laatast toch je gateway opnieuw toegevoegd aan Domoticz zonder de Devices te verliezen? Hoe had je dit gedaan? Of heb je toen alleen het IP adres aangepast?
Net terug van een weekje zon. Heb je in de tussentijd al gezocht in dit topic? Want ik heb het (ook voor mezelf) stap voor stap beschreven nadat het gelukt was.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
die neo coolcam WR01ZE heeft die ook stroom meting, misschien lees ik er overhene maar zie het niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:52

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Gisteren is het eerste SD kaartje volgens mij stuk gegaan na 1,5 jaar.
Linux boot wel, maar domoticz start 9 van de 10 keer niet. Vreemde is dat hij ook ieder keer op een andere stap crashed in het opstart process.
Alleen als de DB file niet bestaat start hij eigenlijk altijd succesvol. Maarja daar heb je natuurlijk niks aan.
Backups terugzetten werkt allemaal helaas niet meer :(

Helaas geen SD kaartjes op voorraad, dus even wachten op een nieuwe. Dit is wel heel slecht voor de WAF, geen enkele muur schakelaar werkt meer (kaku).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05
Ik zou eens even naar die db kijken met een tool als sqlite browser. Als je db eenmaal corrupt is, zijn je backups vaak ook corrupt. Zeker omdat je zegt dat het zonder db altijd goed gaat.

Daarnaast is je sd kaart wellicht niet corrupt of defect maar je filesystem.

[ Voor 17% gewijzigd door janne_nl op 16-10-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 17-09 12:56
ik heb een nieuwe rpi. Hoe kan ik nu het beste de domoticz (beta) installeren?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Vraagje mbt Z-Wave in mijn nieuwbouwwoning. Advies van Robbshop is om elektra traditioneel aan te laten leggen. Dus gewoon schakelaars met schakeldraden naar de centraaldozen.

2 vragen:
1) Op de plaatsen waar ik wil sturen met een beweginingssensor. Doe ik er dan ook goed aan om gewoon een schakelaar te laten aanleggen, met schakeldraden naar de lamp? Zodat ik die schakelaar kan vervangen door een Schakelmodule en een sensor kan plaatsen, die de schakelmodule schakelt.

2) Op de plaatsen waar ik met schakelaar wil blijven werken ipv sensoren. Klopt mijn aanname dat ik er goed aan doe om ipv wip schakelaars beter overal puls schakelaars kan laten plaatsen? Echter, mag dit wel bij oplevering? Dan kun je zolang ik de fibaro componenten hebt geplaatst geen lamp schakelen met die puls schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
anconakip schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:30:
ik heb een nieuwe rpi. Hoe kan ik nu het beste de domoticz (beta) installeren?
De beste manier staat beschreven in de wiki...

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
GAEvakYD schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:12:
Vraagje mbt Z-Wave in mijn nieuwbouwwoning. Advies van Robbshop is om elektra traditioneel aan te laten leggen. Dus gewoon schakelaars met schakeldraden naar de centraaldozen.
Ja, zou ik wel doen, mocht je ooit verkopen dan is dat wel makkelijker...
1) Op de plaatsen waar ik wil sturen met een beweginingssensor. Doe ik er dan ook goed aan om gewoon een schakelaar te laten aanleggen, met schakeldraden naar de lamp? Zodat ik die schakelaar kan vervangen door een Schakelmodule en een sensor kan plaatsen, die de schakelmodule schakelt.
Ik zou de schakelaars gewoon laten zitten, als je met z wave werkt vind ik het grote voordeel dat als je controller plat ligt, alles nog gewoon werkt. Is beter voor de verhouding met het vrouwtje...
2) Op de plaatsen waar ik met schakelaar wil blijven werken ipv sensoren. Klopt mijn aanname dat ik er goed aan doe om ipv wip schakelaars beter overal puls schakelaars kan laten plaatsen? Echter, mag dit wel bij oplevering? Dan kun je zolang ik de fibaro componenten hebt geplaatst geen lamp schakelen met die puls schakelaar.
Ja impuls werkt handiger als je dimmers wilt gebruiken, anders moet je het dimlevel met een app of automatisch laten doen. Kun je geen dealtje maken met de installateur dat je de normale schakelaars in mag ruilen na de oplevering?
Pagina: 1 ... 54 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.