Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16
virtualJac schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Wil het liefst alles wegwerken in en op die inbouwdoos.

Deze doos zit ook op een ideale positie, omdat die de gehele badkamer overziet. Licht zal dus bij douchen en badderen niet uit gaan verwacht ik.

Heb een bloedhekel aan batterijen, dus ga toch op zoek naar iets op netstroom dan wel met adapter. Als er een humidty sensor in zit zou dit helemaal top zijn. Dan hoeft de MV niet per se aan bij nachtelijke toilet bezoekjes.
Ik heb de Aeotec Multisensor 6 op de afdekplaat van de inbouwdoos in het plafond geplakt. Een kleine usb-lader heb ik in de inbouwdoos kunnen bouwen. Op die manier schakel ik licht en ventilatie in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Eens.. Dat doe ik ook op die manier met de Aeotec Multisensor 6 op basis van luchtvochtigheid voor de ventilator. Ik heb 2 standen voor de ventilator met een LUA script ververkt.

Zit verbonden middels een USB adapter in het verlaagd plafond.

[ Voor 20% gewijzigd door renedis op 04-10-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
M.v.Veelen schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:08:
[...]
M'n WiFi is juist erg goed. Heb sinds kort Ubiquiti's hangen en de NEfit Easy hangt daar zo'n 3 meter vanaf.

Het is een bekend fenomeen, dat soms de verbinding verbroken wordt (dat jij er geen last van hebt icm Domoticz is voor jou wel heel prettig trouwens), en om de verbinding geforceerd terug te krijgen is het dus zaak om de Nefit Easy even los te koppelen en weer terug te hangen (of dus met een schakeling de 2-draads aansluiting tijdelijk te onderbreken).
Ik had destijds ook die issue met de Nefit Easy toen ik de bridge op een Raspberry had draaien. Op Windows draait het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
virtualJac schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:14:
Heeft iemand ervaring met een opbouw Z-wave PIR/schakelaar voor over een inbouw doos? Ik heb in de badkamer op ong. 1,80-1,90m hoogte een trekschakelaar voor de badkamer verlichting. Deze wilde ik al vervangen voor een Jung IR-sensor met afdekking om de lamp te schakelen.

[afbeelding]

Het liefst wil ik iets soortgelijks met Z-wave realiseren, zodat ik meteen met een scriptje ook de mechanische ventilatie mee kan schakelen en de boel op kan nemen in Domoticz. Kom echter alleen stand alone PIR's tegen op batterijen.
Zelf heb ik dit gedaan door te detecten of de badkamer verlichting aan is en via de OTGW kijk ik of er heet water gevraagd wordt. Omdat dit dan ook reageerd op als je de wasbak kraan aan doet. ga ik deze aan mijn systeem toevoegen. (dan werkt dit altijd goed)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AWST6000 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

Ik had destijds ook die issue met de Nefit Easy toen ik de bridge op een Raspberry had draaien. Op Windows draait het zonder problemen.
Er zit iemand van Nefit/Bosch mee te lezen denk ik, want sinds 1-10 is de verbinding stabiel gebleven....

Niet hardop zeggen.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
H0ppie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:00:
[...]

Klopt, dan kun je inderdaad redelijk checken of er iemand in de woning aanwezig is. Maar nog beetje lastig om exact te bepalen in welke ruimte. Ok, met Chromecast zou nog kunnen aangezien je weet in welke ruimte ie ligt... Maar ging dus om het kunnen detecteren of er iemand in een ruimte is, met de uitdaging dat er geen PIR-sensoren gebruikt mochten worden om beweging te detecteren. :)

Ik had ook een paar berichten door elkaar gegooid en het beetje verkeerd begrepen :)
ik zou zoiets handig vinden als je bv een router/swtich kan uitlezen.
Met ubiquiti zou zoiets bv moeten kunnen als ik goed gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:03
virtualJac schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Wil het liefst alles wegwerken in en op die inbouwdoos.

Deze doos zit ook op een ideale positie, omdat die de gehele badkamer overziet. Licht zal dus bij douchen en badderen niet uit gaan verwacht ik.

Heb een bloedhekel aan batterijen, dus ga toch op zoek naar iets op netstroom dan wel met adapter. Als er een humidty sensor in zit zou dit helemaal top zijn. Dan hoeft de MV niet per se aan bij nachtelijke toilet bezoekjes.
Ik heb een zelfbouw aliexpress pir op een https://z-uno.z-wave.me/ in een afdekplaat geknutseld. Werkt erg goed , kan je helemaal naar eigen wens configureren.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:11
Weet iemand of het mogelijk is om mijn Youless gegevens die ik afgelopen jaren heb opgebouwd in domoticz kan mergen met mijn p1 gegevens?

Ik heb onlangs een slimmemeter ontvangen en nu lees ik de gegeven via de P1 in. Alleen zou het zonde zijn als ik alle gegevens die ik met mijn Youless heb opgebouwd kwijt raak.

Via edit / update heb ik gekregen maar dan krijg ik een melding 'No devices to Transfer too!'

Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 29-09 22:31
Ik heb dit gedaan en had via de database de sql gemerged.
Eerst een test lokaal op m'n pc. En daarna de backup terug zetten op de raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurniawan77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Hoe heb je dit gedaan? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik lees al vanaf het eerste deel van dit topic mee, helaas pas recent de tijd gehad (gemaakt) om te starten met Domoticz. Nou heb ik ooit iets gelezen over een "vakantie-stand", het enige wat ik daar nog van kan vinden is:

ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Maar wanneer ik dan naar Setup > Other > Timer Plan ga zie ik daar geen Holiday staan. Helaas werkt ook de link naar het artikel niet.

Is er iemand die hier iets mee doet en mij een eindje op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 10:22
luigi87 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:18:
[...]

Zelf heb ik dit gedaan door te detecten of de badkamer verlichting aan is en via de OTGW kijk ik of er heet water gevraagd wordt. Omdat dit dan ook reageerd op als je de wasbak kraan aan doet. ga ik deze aan mijn systeem toevoegen. (dan werkt dit altijd goed)
Met die OGTW ga ik ook nog aan de slag. Hier zou ik inderdaad iets mee kunnen mbt de afzuiging later.

Waar ga je deze sensor precies toevoegen dan? In je bad of in je douche?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
Ik zie zojuist op Robbshop een serie Netichome z wave modules in de sale. Lijkt als 2 druppels op qubino... Met €40,- wel erg interessant als je z wave wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
virtualJac schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:03:
[...]

Met die OGTW ga ik ook nog aan de slag. Hier zou ik inderdaad iets mee kunnen mbt de afzuiging later.

Waar ga je deze sensor precies toevoegen dan? In je bad of in je douche?
Met OTGW werkt wel mooi hoor, ligt ook al wel aan je ketel welke info die terug spuugt.

Ik wilde deze sensor neerleggen op de douche vloer. (hij werkt met 2 contacten, water er tussen is de kring gesloten en stuur die een signaal), maar gisteren met toevoegen aan het systeem werkt die wel netjes herkend door de Xiaomi gateway, maar helaas kent de laatste stable van Domticz deze sensor nog niet. De beta zou deze wel herkennen dus of ik moet nu naar een beta toe (eerst alles back-up-en en dan me RPI updaten). of ik moet wachten op een nieuwe stable.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02
DjAntoon schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:32:
Ik zie zojuist op Robbshop een serie Netichome z wave modules in de sale. Lijkt als 2 druppels op qubino... Met €40,- wel erg interessant als je z wave wil.
Het zijn de zelfde maar de zakelijke naam/variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Repi3 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:39:
[...]

ik zou zoiets handig vinden als je bv een router/swtich kan uitlezen.
Met ubiquiti zou zoiets bv moeten kunnen als ik goed gelezen heb.
Wederom, dit kan via SNMP presence detection.

renedis in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Phoolie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:59:
Ik lees al vanaf het eerste deel van dit topic mee, helaas pas recent de tijd gehad (gemaakt) om te starten met Domoticz. Nou heb ik ooit iets gelezen over een "vakantie-stand", het enige wat ik daar nog van kan vinden is:

ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Maar wanneer ik dan naar Setup > Other > Timer Plan ga zie ik daar geen Holiday staan. Helaas werkt ook de link naar het artikel niet.

Is er iemand die hier iets mee doet en mij een eindje op weg kan helpen?
Wat staat er dan bij jouw timer plan?
Ik gebruik het, enige wat gebeurd is dat de timers veranderen naar hoe je de timers ingesteld hebt bij "default" of "Holiday". Bij default werken mijn timers zoals altijd als ik thuis ben. Bij Holiday heb ik ingesteld dat alleen iets van verlichting aangaat en voor de rest niks geschakeld wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door loyske op 05-10-2017 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Ik lees hier de laatste tijd veel over presence detection. Zelf heb ik dit onlangs anders ingericht. Eerst pingde mijn synology elke minuut een aantal devices met een script. Dit werkte vrij goed maar soms krijg je toch false negatives, vooral bij iPhones. Wat ik nu heb gedaan is een script op mijn router gebruiken met Asus merlin firmware (ik heb deze op mijn Netgear R7000 geflasht). Deze scant elke minuut op een MAC adres, en kijkt of deze verbonden is met de router. Dit werkt nog iets betrouwbaarder dan voorheen. Link naar de info hoe je dit kun doen:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=15531
I know there are a few other presence detection methods in the forum, but I want to show just another approach:
I wanted to track if my girlfriend and I am at home or not, to enable or disable a camera motion sensor in Domoticz. So I needed a reliable way of presence detection.
I've tried both versions of presence detection from the Domoticz-Wiki (Ping- and SNMP-Method), but soon I realised that both had its own problems with detecting devices in the network. For example:
switching on and off the virtual switch although the device was still in the network
device not detected when its in sleep mode
snmp device status did not update for about 20mins (when I disconnected the phone from the network)
Hopelijk heeft iemand er iets aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedis
Begin post deels aangepast met Xiaomi informatie :)

Still working on it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
loyske schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Wat staat er dan bij jouw timer plan?
Ik gebruik het, enige wat gebeurd is dat de timers veranderen naar hoe je de timers ingesteld hebt bij "default" of "Holiday". Bij default werken mijn timers zoals altijd als ik thuis ben. Bij Holiday heb ik ingesteld dat alleen iets van verlichting aangaat en voor de rest niks geschakeld wordt.
Mijn timer plan is helemaal leeg. Maar als ik jou goed begrijp hoef je bij timer plan niks in te stellen, maar kies je bij de timers voor welk time plan dit is? Dan zou ik wellicht zelf een timer plan kunnen toevoegen.

Vanavond waarschijnlijk geen tijd, maar daar ga ik morgen eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Phoolie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Mijn timer plan is helemaal leeg. Maar als ik jou goed begrijp hoef je bij timer plan niks in te stellen, maar kies je bij de timers voor welk time plan dit is? Dan zou ik wellicht zelf een timer plan kunnen toevoegen.

Vanavond waarschijnlijk geen tijd, maar daar ga ik morgen eens naar kijken
Timer plan in de settings is alleen een schakelaar die zorgt voor verschillende timers bij de devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
loyske schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Timer plan in de settings is alleen een schakelaar die zorgt voor verschillende timers bij de devices.
Ik heb er nu 2 toegevoegd (normaal & vakantie) & nu dan bij settings het timerplan normaal gekozen. Nu kan ik dit alleen niet meer leeg maken, waardoor mijn ingestelde timer niet meer zichtbaar is, aangezien die niet aan een timer plan gekoppeld was :'( Heb jij (of iemand anders) enig idee hoe ik die timer weer boven water kan toveren?
Heb het al op kunnen lossen. Heb de 2 timerplans verwijdert en toen kon ik weer bij de oude timer. Die weggegooid en nu opnieuw beginnen met de timerplans :)

Ik vind het wel wat onlogisch werken. Je moet nu (als ik het goed begrijp) eerst je timerplan activeren/kiezen voordat je deze in kan stellen. Als ik dus vakantie aan wil passen en ik wil geen timers van normaal missen, dan zal ik dit op een tijdstip moeten doen dat ik geen timers heb staan in de normaal stand.

[ Voor 8% gewijzigd door Phoolie op 06-10-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
Zojuist mijn eerste Xiaomi schakelaar binnen.
Wordt herkend als een push on schakelaar en werkt prima.
Het is deze
Was noodzakelijk om de waf weer in het groen te krijgen ;)
Ga er hier meer van bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:42
RasPi2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:44:
Zojuist mijn eerste Xiaomi schakelaar binnen.
Wordt herkend als een push on schakelaar en werkt prima.
Het is deze
Was noodzakelijk om de waf weer in het groen te krijgen ;)
Ga er hier meer van bestellen.
Ik heb de Wireless Switch Button binnengekregen en aan Domoticz gehangen
Click gaat goed
Double Click gaat niet altijd goed, zit sowieso een vertraging in
Long Click heb ik nog niet geprobeerd.

Heb jij dat met die Double Click ook?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
Nog geen idee.
Als ik dubbel klik zie ik 2x on met een seconde verschil
long klik ziet hij als enkele klik. zal dit morgen verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een gateway van Xiaomi (want goedkoop, en volgens mij best aardig). Zover ik lees, steek je deze gewoon in je stopcontact. Wat ik niet kan vinden: is deze alleen met een internationale stekker te krijgen? Bij dit soort dingen heb ik er een hekel aan om er een soort reisstekker tussen te moeten plaatsen.

Ik wil beginnen met een gateway en een rookmelder, uitbreiden kan altijd nog.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
RasPi2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:07:
Nog geen idee.
Als ik dubbel klik zie ik 2x on met een seconde verschil
long klik ziet hij als enkele klik. zal dit morgen verder onderzoeken.
Ben benieuwd :) Heb dan wel een andere module maar zou wel hetzelfde moeten werken lijkt me.
pven schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:40:
Ik ben aan het kijken naar een gateway van Xiaomi (want goedkoop, en volgens mij best aardig). Zover ik lees, steek je deze gewoon in je stopcontact. Wat ik niet kan vinden: is deze alleen met een internationale stekker te krijgen? Bij dit soort dingen heb ik er een hekel aan om er een soort reisstekker tussen te moeten plaatsen.

Ik heb hem toevallig deze week binnen gekregen, heb er een DE-plug bijgekregen.
Als je een EU-plug neemt heb je geen randaarde, voor zover dat werkt.
Ik had hem hier besteld, al zie ik dat ze op dit moment geen DE-plugs hebben.
https://www.aliexpress.co...amers-Mi/32749343672.html

EDIT:
Ik ben nu de Xiaomi Human Body Sensor aan het testen en aan het vergelijken met de Fibaro Motion Sensor:

Bereik:
Xiaomi heeft horizontaal 170%, waar Fibaro iets van 120-130% heeft.
Fibaro heeft verticaal juist weer beter bereik, recht onder de Xiaomi wordt niet altijd gedetecteerd.

Functies:
Fibaro heeft Vibration Sensor en Temperature Sensor aan boord waar die bij Xiaomi de Temperature Sensor los moet kopen.
Fibaro heeft instelbare LED, die standaard oplicht bij beweging.

Detectie:
Periode dat de Fibaro actief is na detectie is in te stellen, waar Xiaomi altijd 2-minuten hanteert.
Wat dus inhoudt dat je bij de Xiaomi pas na 2minuten een nieuw bericht krijgt als je dat ingesteld hebt, bij Fibaro moet je in Domoticz een Dummy Switch maken anders blijf je berichten krijgen.

Formaat/gewicht
Xiaomi is duidelijk kleiner als de Fibaro, in volume misschien wel 1/3de van de Fibaro
Fibaro heeft een beugeltje erom heen zodat die beter gericht kan worden, bij Xiaomi is dit optioneel(kost 3-3,50) en maar de Sensor 2x zo groot. Er zit een boorgaatje in de beugel van de Fibaro voor aan de muur/plafond.
Qua gewicht is de Xiaomi een stuk lichter als de Fibaro, ook makkelijker te plakken lijkt het.

Prijs
Xiaomi Human Body Sensor is 8,50-11,00
Fibaro Motion Sensor is 45,00+

[ Voor 34% gewijzigd door makooy op 06-10-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Toch jammer dat de Xiaomi Human Body Sensor geen lux heeft. Zou een perfecte combi zijn voor licht schakelen namelijk!

Weten anderen misschien wat meer over goedkope motion/lux opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik weet niet of er meer mensen zijn die altijd op de laatste beta draaien, maar de laatste beta heeft wat issues m.b.t. scripts. Dit omdat de locatie aangepast is van dzVents. Er zijn wel weer nieuwe leuke dingen uitgebracht in de laatste versie. Zie dzVents 2.3.0 released in v3.8551

Als je update via de GUI gaat het mis, dus dat moet je niet doen. Via CLI (sudo ./domoticz/updatebeta) krijg je wel de dzVents folder in de root ipv onder de scripts folder.

Helaas staat mijn deur in de floorplan nog steeds open met de tekst eronder 'closed' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 09:05
Hallo,

Ik zie in Domoticz een groot aantal slimme thermostaten die ondersteund worden. Omdat ik die nog redelijk prijzig vind heb ik een 2e hands Honeywell Chronotherm weten te vinden. Deze heeft een Tele aansluiting waar normaal gesproken een extra Honeywell device tussen komt. Hier kan je kort naar toe bellen om te wisselen tussen 2 temperatuurinstelling. Onder de motorkap werkt dit niet anders dan enkel het verbinden van 2 draadjes.

Ik heb dus gehoord dat je op deze manier via een relay gekoppeld aan Domoticz je thermostaat in ieder geval tussen 2 standen kan laten schakelen. De relays van SonOff met WiFi zouden hiervoor gebruikt kunnen worden en met WiFi lijkt me erg handig. Maar na verder zoeken blijken deze relays zogenaamde wet contact relays te zijn. M.a.w. ze leveren extra spanning op de output van de relay en dat mag niet. Ik heb de dry contacts / potentiaalvrije relays nodig. Ik zie erg veel verschillende soorten relays voorbij komen die als inputspanning ook in allerlei rangers te vinden zijn. Alleen lijkt het erop dat veel met WiFi of 433Mhz allemaal met extra spanning op de output schakelen of het wordt gewoon niet duidelijk aangegeven. Het enigste wat misschien nog kan werken zonder extra soldeer/sloopwerk (http://www.boized.com/201...-sonoff-into-dry.html?m=1, waar ik liever niet aan wil beginnen) is:

https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Relais

Ik vraag me alleen of deze wel helemaal spanningsloos staat. Of hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankJ91 op 07-10-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:37
Bij deze meld ik mijzelf ook aan in dit topic!

Had nog een Raspberry liggen en heb heel de benedenverdieping voorzien van HUE en overal rolluiken met Somfy bediening (simpele afstandsbediening). Ook heb ik een zonnescherm met een afstandsbediening aan de achterkant maar ben bang dat ik die niet hoef te gaan gebruiken de komende weken :(

Het is rotweer buiten dus maar eens kijken wat ik allemaal voor elkaar krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:44
FrankJ91 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:45:
Hallo,

Ik zie in Domoticz een groot aantal slimme thermostaten die ondersteund worden. Omdat ik die nog redelijk prijzig vind heb ik een 2e hands Honeywell Chronotherm weten te vinden. Deze heeft een Tele aansluiting waar normaal gesproken een extra Honeywell device tussen komt. Hier kan je kort naar toe bellen om te wisselen tussen 2 temperatuurinstelling. Onder de motorkap werkt dit niet anders dan enkel het verbinden van 2 draadjes.

Ik heb dus gehoord dat je op deze manier via een relay gekoppeld aan Domoticz je thermostaat in ieder geval tussen 2 standen kan laten schakelen. De relays van SonOff met WiFi zouden hiervoor gebruikt kunnen worden en met WiFi lijkt me erg handig. Maar na verder zoeken blijken deze relays zogenaamde wet contact relays te zijn. M.a.w. ze leveren extra spanning op de output van de relay en dat mag niet. Ik heb de dry contacts / potentiaalvrije relays nodig. Ik zie erg veel verschillende soorten relays voorbij komen die als inputspanning ook in allerlei rangers te vinden zijn. Alleen lijkt het erop dat veel met WiFi of 433Mhz allemaal met extra spanning op de output schakelen of het wordt gewoon niet duidelijk aangegeven. Het enigste wat misschien nog kan werken zonder extra soldeer/sloopwerk (http://www.boized.com/201...-sonoff-into-dry.html?m=1, waar ik liever niet aan wil beginnen) is:

https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Relais

Ik vraag me alleen of deze wel helemaal spanningsloos staat. Of hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt.
Denk dat dit voor jou de oplossing is http://www.homewizard.nl/...-allround-schakelaar.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Frank J. schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:54:
Toch jammer dat de Xiaomi Human Body Sensor geen lux heeft. Zou een perfecte combi zijn voor licht schakelen namelijk!

De Gateway heeft zelf wel Lux volgens Domoticz.
Heb nog niet veel met de Gateway gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 09:05
Dank. Zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
TerrorSource schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:42:
[...]

De Gateway heeft zelf wel Lux volgens Domoticz.
Heb nog niet veel met de Gateway gedaan.
Klopt, en die werkt gewoon!!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Vandaag Domoticz op de Pi geinstalleerd en t zooitje in de meterkast weggewerkt. Vrijdag een slimme meter gehad. Nu maar wachten op de kabel....

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 13:17
caspervc schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:03:
Vandaag Domoticz op de Pi geinstalleerd en t zooitje in de meterkast weggewerkt. Vrijdag een slimme meter gehad. Nu maar wachten op de kabel....
Hier enigszins de zelfde situatie.
9 oktober is de overstap van Ziggo naar KPN en heb mijn ISRA in de meterkast.
Dus vandaag alles verhuist van huiskamer/schuur naar de meterkast.
Of het een verstandige keuze is geweest ivm storingen moet nog blijken.
Maar had geen zin om mijn ISRA vanuit de meterkast onder het huis door te trekken naar de kamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4CNgnznOmJCnfNG4Mxvp5YBK/thumb.jpg

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Witlof schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:11:
Ik weet niet of er meer mensen zijn die altijd op de laatste beta draaien, maar de laatste beta heeft wat issues m.b.t. scripts. Dit omdat de locatie aangepast is van dzVents. Er zijn wel weer nieuwe leuke dingen uitgebracht in de laatste versie. Zie dzVents 2.3.0 released in v3.8551

Als je update via de GUI gaat het mis, dus dat moet je niet doen. Via CLI (sudo ./domoticz/updatebeta) krijg je wel de dzVents folder in de root ipv onder de scripts folder.

Helaas staat mijn deur in de floorplan nog steeds open met de tekst eronder 'closed' 8)7
Welke beta draai jij?
Dus als je ./updatebeta doet blijven de script gewoon werken?

Ik moet namelijk naar een beta mijn actieve systeem voor ondersteuning van de xiaomi water sensor. En ben beetje bang dat ik te veel bugs krijg.
Dus hoop dat jij me kan aangeven dat het met de bugs wel mee valt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mochten mensen graag de Beta versie willen hebben van Domoticz voor hun Synology: ga dan naar http://www.jadahl.com/ en klik op de link voor de Beta's.

Heb hem gevraagd om af en toe toch een Beta te maken voor de Syno's en dat wilde hij wel doen. Hij wil ze alleen niet meer aanbieden via Package Center (nog wel de Stable versies), zodat men er zelf goed over na kan denken voordat ze een Beta update uitvoeren.
De versie met Python werkt hij volgens mij niet (meer) bij.

Ik wacht zelf totdat ik terug ben van vakantie. Updaten een dag voordat je op vakantie gaat lijkt me niet zo handig :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37
luigi87 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Welke beta draai jij?
Dus als je ./updatebeta doet blijven de script gewoon werken?

Ik moet namelijk naar een beta mijn actieve systeem voor ondersteuning van de xiaomi water sensor. En ben beetje bang dat ik te veel bugs krijg.
Dus hoop dat jij me kan aangeven dat het met de bugs wel mee valt.
Ik draai momenteel V3.8552. Mijn scripts werken nu ook weer. Ben nog niet echt tegen bugs aangelopen, maar heb alleen Z-wave (geen RFXcom). Wel dus updaten via de CLI, anders krijg je dus wel problemen met je scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Witlof schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Ik draai momenteel V3.8552. Mijn scripts werken nu ook weer. Ben nog niet echt tegen bugs aangelopen, maar heb alleen Z-wave (geen RFXcom). Wel dus updaten via de CLI, anders krijg je dus wel problemen met je scripts.
Ok ga morgen dan wel ff een update naar de beta doen via ./updatebeta.
Miss dat ik 1 script moet updaten voor de dzvent 2.3 maar das niet zo erg.
Heb hier wel een RFXcom maar hier hangt niet veel meer aan. En de xiaomi gateway moet goed gaan want daar is juist een update voor.
M.v.Veelen schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:48:
Mochten mensen graag de Beta versie willen hebben van Domoticz voor hun Synology: ga dan naar http://www.jadahl.com/ en klik op de link voor de Beta's.

Heb hem gevraagd om af en toe toch een Beta te maken voor de Syno's en dat wilde hij wel doen. Hij wil ze alleen niet meer aanbieden via Package Center (nog wel de Stable versies), zodat men er zelf goed over na kan denken voordat ze een Beta update uitvoeren.
De versie met Python werkt hij volgens mij niet (meer) bij.

Ik wacht zelf totdat ik terug ben van vakantie. Updaten een dag voordat je op vakantie gaat lijkt me niet zo handig :)
Haha nee. Update alleen als je tijd hebt om fixes te doen. Zaterdag de rpi geupdate (stonden 100 updates te wachten) en ja hoor 1 uodate vergalde me unifi web gui (ubiquiti ap's). Heel de zaterdag middag weg om dit te kunnen fixen.

[ Voor 43% gewijzigd door luigi87 op 08-10-2017 23:14 ]

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
pven schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:40:

Ik heb toevallig vorige week mijn Xiaomi pakket binnengekregen en ben de laatste paar dagen aan de slag geweest. En ik kan je zeggen, ik ben er helemaal verliefd op geworden! Spotgoed en extreem goede (bouw)kwaliteit. Het voelt (voor mij) letterlijk als "Apple kwaliteit". Maar goed, het is geen nieuws dat Xiaomi kwaliteitsspul produceert.

Om jouw vraag te beantwoorden. De gateway (en bijhorende accessories) zijn in principe voor de Chinese markt bedoeld. Dus de gateway is enkel en alleen met Chinese stekker. Ik zag (net zoals jij) er erg tegenop om een joekel van een convertor blok tussen te zetten. Ik kon gewoon niet geloven dat het niet platter kon. Na lang zoeken kwam ik het merk SKROSS tegen. Een ultraplatte wereldadapter. Precies wat ik wilde! En zo beetje overal wel te koop in Nederland. Ik heb mijne bij Bever gekocht voor €10.95 (link)

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/0/1/1/9200000017451107.jpg

Ik heb (uiteraard) de gateway, 2 deur sensoren, 2 temperatuur/luchtvochtigheidssensoren, 2 smart buttons en de Aqara motion sensor (versie met lux). Aqara is een partner van Xiaomi en hebben soortgelijke of net iets andere sensoren in huis. De hele set heeft mij nog net geen 70 euro gekost bij Gearbest.

Hierbij overigens mijn gateway met de SKROSS adapter:

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/5l2fzr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/351flvq.jpg

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
Frank J. schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:54:

Xiaomi wellicht niet, maar de Aqara versie heeft wel lux. En een (afneembare) swivel, welke de normale versie volgens mij niet heeft. Aqara is een directe partner van Xiaomi. Op veel sites worden deze sensoren en andere accessoires als "Xiaomi Aqara" aangeduid. Anyhow, ik heb deze dus liggen en bewegingsgevoeligheid is zeer goed. Lux waarden worden in Domoticz weergegeven, maar kan niks over de betrouwbaarheid van deze meting zeggen. Nu, in de avond met schemerverlichting geeft deze 2 lux aan.

Dubbelcheck wel of je minstens v2 hebt van de Gateway, anders wordt Aqara niet ondersteund.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/4hxqgh.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Aurora op 09-10-2017 01:22 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24
Aurora schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 01:16:
[...]

Xiaomi wellicht niet, maar de Aqara versie heeft wel lux.
Goed om dit te lezen! Had al gezocht naar de verschillen en kwam zelf tot de conclusie dat het alleen een ander naampje had. Dat Xiaomi en Aqara partners waren was duidelijk, kon wel verschil vinden in de switch en door sensor (vorm) maar niet bij de motion sensor.

Heb twee gateway's besteld. Beide via ebay. De eerste kreeg de status "verzonden" maar tegelijk kreeg ik een melding dat de verkoper ze niet meet had. Dus gelijk een tweede besteld. Weet nu niet of ik bij de eerste een claim moet indiennen om geld terug te krijgen of dat het product daadwerkelijk verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:06
Ik heb ook de Xiaomi gateway en werking icm Domoticz is (nog) niet stabiel. Zeker de 'Lux'-meting slaat nog weleens vast (dan heb je dus een laatste status van een aantal uur oud) en kun je dus geen betrouwbare acties aan verbinden. Ik heb weinig reviews (betrouwbaar) gevonden over de Aquara sensor, wel één user op Domoticz forum die aangeeft dat ook deze niet betrouwbaar is, maar dat is n=1......

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05
Ja, die lux meting is hier ook nog een dingetje. Heeft iemand een tip hoe dit beter te krijgen (behalve door de gatewayled bijvoorbeeld te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MasterMaceMichu schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:14:
Ik heb ook de Xiaomi gateway en werking icm Domoticz is (nog) niet stabiel. Zeker de 'Lux'-meting slaat nog weleens vast (dan heb je dus een laatste status van een aantal uur oud) en kun je dus geen betrouwbare acties aan verbinden. Ik heb weinig reviews (betrouwbaar) gevonden over de Aquara sensor, wel één user op Domoticz forum die aangeeft dat ook deze niet betrouwbaar is, maar dat is n=1......
De lux bij mij van de gateway geeft ook waardes aan die ik niet geloof. 600lux in een donkere hal kan niet. Dus die is niet betrouwbaar helaas.
Ik heb ook geen ervaring met aqara. heb ook net weer een neo coolcam sensor gekocht omdat er geen lux op de Xiaomi zat dacht ik.
janne_nl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:42:
Ja, die lux meting is hier ook nog een dingetje. Heeft iemand een tip hoe dit beter te krijgen (behalve door de gatewayled bijvoorbeeld te zetten)
als zwave ook een optie is, kan je voor de motion sensor van coolcam gaan. deze werkt erg goed is mijn ervaring.

[ Voor 19% gewijzigd door luigi87 op 09-10-2017 12:45 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Werken die coolcams met de Xiaomi Gateway? (Is toch ook Z-wave)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MasterMaceMichu schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:16:
Werken die coolcams met de Xiaomi Gateway? (Is toch ook Z-wave)?
nope, Xiaomi gateway is Zigbee protocol

Coolcam is Z-wave Protocol. Dus heb je een Z-wave antenne voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door luigi87 op 09-10-2017 13:19 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Check! Al die Z-termen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Om gek van te worden :) Heb ik nou ook.
Komt straks een hoop straling uit mijn MK...

1. WiFi
2. RFXCom
3. Z-Wave
4. Xiaomi
5. Hue

.... :X

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RoRoo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Om gek van te worden :) Heb ik nou ook.
Komt straks een hoop straling uit mijn MK...

1. WiFi
2. RFXCom
3. Z-Wave
4. Xiaomi
5. Hue

.... :X
Al zie ik technisch maar 3 systemen. Wifi, Z-Wave en Zigbee
RFXCom, Xiaomi en Hue gebruiken Zigbee. Nadeel is weer dat niks direct met elkaar samenwerkt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

TerrorSource schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

RFXCom, Xiaomi en Hue gebruiken Zigbee. Nadeel is weer dat niks direct met elkaar samenwerkt. |:(
Daarom :)

Het is hetzelfde, maar toch weer niet. Hierdoor moet je allemaal extra's aanschaffen..
Wel spijtig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RoRoo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Daarom :)

Het is hetzelfde, maar toch weer niet. Hierdoor moet je allemaal extra's aanschaffen..
Wel spijtig :(
Je hebt gewoon je meterkast vol hangen omdat fabrikanten weigeren het protocol compleet te gebruiken en hun eigen sausje er over heen willen gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heeft er al iemand ervaring met de rook/brand-melder van Xiaomi? Volgens mij is deze vrij nieuw, ik kan er verder nog maar weinig over vinden.

Waar ik vooral naar op zoek ben: als dit alarm afgaat, kan je hem dan vrij makkelijk laten stoppen door bv de draadloze switch te gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 09-10-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

TerrorSource schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:34:
[...]

Je hebt gewoon je meterkast vol hangen omdat fabrikanten weigeren het protocol compleet te gebruiken en hun eigen sausje er over heen willen gooien...
Iedereen wil verdienen aan zijn/haar product. Aan de ene kant begrijpelijk maar ik ben nu al fan van die Ikea lampen omdat ze dus met een Hue aan te sturen zijn niet dat ik daar óók weer een bridge voor moet gaan aanschaffen..

Ben maar een arme papa (niet te vergissen met barba papa) dus moet ergens keuzes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
luigi87 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:44:
[...]

als zwave ook een optie is, kan je voor de motion sensor van coolcam gaan. deze werkt erg goed is mijn ervaring.
Helaas, die heb ik hangen, maar ik krijg niet ingesteld dat die lux in kleinere stappen dan 100 lux veranderd. Als hij dus eenmaal op of net lager dan 100 lux staat veranderd hij niet meer,

[ Voor 25% gewijzigd door janne_nl op 09-10-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Laatst online: 20:53
Ik zie hier eigenlijk alleen maar de ronde Xiaomi gateway. Op Aliexpress vind ik echter vaak deze:

https://nl.aliexpress.com/item/2017-Xiaomi-Smart-Home-Gateway-3-Aqara-Smart-Light-Control-ZiGBee-Wifi-Wireless-Key-and-Wall/32813662843.html

Is dit een nieuwere versie? Vind de ronde eigenlijk mooier :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luigi87
janne_nl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Helaas, die heb ik hangen, maar ik krijg niet ingesteld dat die lux in kleinere stappen dan 100 lux veranderd. Als hij dus eenmaal op of net lager dan 100 lux staat veranderd hij niet meer,
Check even goed je settings want het kan wel.

Parameter 5 (ambiant Illumination lux level). is je ondergrens. Dus vanaf welke lux waarde wil je metingen krijgen? bij mij nu op 1 ingesteld. als deze hoger staat meet hij gewoon simpelweg niet meer.

parameter 7. (light sensor Polling interval). bij nu op 360, dus om de 260 seconder stuurt hij een nieuw lux waarde naar de controller. (volgens doet die dit pas als parameter 9 zijn waarde heeft bereikt). dus dit eigenlijk de minimale tijd dat je update naar de controller stuurt. (want als de ingestelde waarde bij 9 nog is bereikt, stuurt hij ook nog geen update).

Parameter 9. (ambient illumintion lux level report). Bij nu op 100, moet je laag zetten Bijv 5. als er een verandering is van 5 lux bij de sensor zet die een report klaar. en stuur die die naar de controller als hij zijn tijd bij parameter 7 heeft gehaald.

Als ik nu bij mij paramter 9 naar bijv. 5 zet krijg ik heel veel status updates van de lux waarden in de logs. nu omdat die op 100 staat moet de lux eerst 100 lux veranderen en krijg ik een update, spaart me batterij.

Hoop dat dit je op weg kan helpen.
Ik zie in mij log heel duidelijk dat als ik parameter 9 lager zet ik hele reële waardes krijg. en die op 100 staat krijg ik maar een paar keer per week een update :P.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:31
Beefhead schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:55:
Ik zie hier eigenlijk alleen maar de ronde Xiaomi gateway. Op Aliexpress vind ik echter vaak deze:

https://nl.aliexpress.com/item/2017-Xiaomi-Smart-Home-Gateway-3-Aqara-Smart-Light-Control-ZiGBee-Wifi-Wireless-Key-and-Wall/32813662843.html

Is dit een nieuwere versie? Vind de ronde eigenlijk mooier :)
Dat is niet de gateway maar een stekker die je aan/uit kunt zetten.
Er staat iets verder Aqara airconditioning companion. En in de begeleidende tekst (iets erboven) staat dat dit alleen werkt met een gateway van Xiaomi: "als u donot hebben xiaomi gateway,klik hier kopen > > >"

[ Voor 14% gewijzigd door Theone098 op 09-10-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Ook maar even voorstellen.... Ik ben al wat langer met Domotica bezig, eerst met ander software en nu met Domoticz iets meer dan een jaar. Ik heb niet zoveel Domotica zaken: smartmeter, Hue en wat sensoren (via rfxcom).

Zojuist een Xiaomi gateway gekocht met diverse attributen (rookmelder, bewegingsmelders, Cube) en ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit en de werking.

Ik heb mij een poosje verdiept in blocky en LUA , maar doe momenteel niet veel er mee. Alleen de Hue stuur ik aan met blocky,

Verder heb ik wel de nodige tweaker zaken thuis, zoals meerdere synology's, Mikrotiks, vmware servers, raspberry pi's, etc. :) .

[ Voor 14% gewijzigd door Theone098 op 09-10-2017 16:00 . Reden: Heb veel meer tweakers spullen dan gedacht 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
luigi87 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Check even goed je settings want het kan wel.

Parameter 5 (ambiant Illumination lux level). is je ondergrens. Dus vanaf welke lux waarde wil je metingen krijgen? bij mij nu op 1 ingesteld. als deze hoger staat meet hij gewoon simpelweg niet meer.

parameter 7. (light sensor Polling interval). bij nu op 360, dus om de 260 seconder stuurt hij een nieuw lux waarde naar de controller. (volgens doet die dit pas als parameter 9 zijn waarde heeft bereikt). dus dit eigenlijk de minimale tijd dat je update naar de controller stuurt. (want als de ingestelde waarde bij 9 nog is bereikt, stuurt hij ook nog geen update).

Parameter 9. (ambient illumintion lux level report). Bij nu op 100, moet je laag zetten Bijv 5. als er een verandering is van 5 lux bij de sensor zet die een report klaar. en stuur die die naar de controller als hij zijn tijd bij parameter 7 heeft gehaald.

Als ik nu bij mij paramter 9 naar bijv. 5 zet krijg ik heel veel status updates van de lux waarden in de logs. nu omdat die op 100 staat moet de lux eerst 100 lux veranderen en krijg ik een update, spaart me batterij.

Hoop dat dit je op weg kan helpen.
Ik zie in mij log heel duidelijk dat als ik parameter 9 lager zet ik hele reële waardes krijg. en die op 100 staat krijg ik maar een paar keer per week een update :P.
Dank je wel, zal er nog eens mee stoeien. Probleem tot nu to is dat ik niks krijg aangepast, maar misschien zitten er afhankelijkheden.

Dank je wel,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
pven schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:35:
Heeft er al iemand ervaring met de rook/brand-melder van Xiaomi? Volgens mij is deze vrij nieuw, ik kan er verder nog maar weinig over vinden.

Waar ik vooral naar op zoek ben: als dit alarm afgaat, kan je hem dan vrij makkelijk laten stoppen door bv de draadloze switch te gebruiken?
Ik heb die besteld en verwacht het op korte termijn binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
janne_nl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:49:
[...]

Dank je wel, zal er nog eens mee stoeien. Probleem tot nu to is dat ik niks krijg aangepast, maar misschien zitten er afhankelijkheden.

Dank je wel,
dat komt door je wake up time.
Als jij de wijzingen doet zal maximaal de instelde wake up time moet afwachten voordat de instellingen actief worden op de node.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
luigi87 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Als jij de wijzingen doet zal maximaal de instelde wake up time moet afwachten voordat de instellingen actief worden op de node.
Ik heb het hier al eerder gemeld, maar parameter 9 (Basic set level) laat zich bij mijn Coolcam PIR's met geen mogelijkheid instellen op een waarde kleiner dan 100. Ook niet door de PIR te laten ontwaken en dan die setting te wijzigen. Hij blijft gewoon op 100 staan.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
TerrorSource schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

RFXcom is Zigbee? Gewoon 433.
Hue is Zigbee LL en Xiaomi volgens mij Zigbee HA

En alles werkt wel samen dankzij Domoticz!

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggie_NB op 09-10-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
pven schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:35:

Heb er ondertussen 5 hangen, maar nog niet echt verder mee gestoeid omdat ik daarnaast ook in elke kamer nu een temp/hum sensor van Xiaomi en deur en raamsensoren heb dus eerst alles installeren en dan eens kijken verder.

Is er trouwens al iemand die de Original Xiaomi Mi Smart WiFi Socket heeft aangeschaft ? ik zou zo'n ding graag slopen om hem onder het plafon te plaatsen maar weet dus niet of dat zo 1,2,3 te doen is.
Ik kan niet zo snel een andere oplossing van Xiaomi vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamcatcher op 09-10-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Dreamcatcher schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Heb er ondertussen 5 hangen, maar nog niet echt verder mee gestoeid omdat ik daarnaast ook in elke kamer nu een temp/hum sensor van Xiaomi en deur en raamsensoren heb dus eerst alles installeren en dan eens kijken verder.

Is er trouwens al iemand die de Original Xiaomi Mi Smart WiFi Socket heeft aangeschaft ? ik zou zo'n ding graag slopen om hem onder het plafon te plaatsen maar weet dus niet of dat zo 1,2,3 te doen is.
Ik kan niet zo snel een andere oplossing van Xiaomi vinden.
Daar zitten toch de Chinese 3-pin aansluiting op? Dan moet je eerst weer met een tussenblokje werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Marc O. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:23:
[...]

Ik heb het hier al eerder gemeld, maar parameter 9 (Basic set level) laat zich bij mijn Coolcam PIR's met geen mogelijkheid instellen op een waarde kleiner dan 100. Ook niet door de PIR te laten ontwaken en dan die setting te wijzigen. Hij blijft gewoon op 100 staan.
luigi87 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Dat dus, andere parameters kan ik 'gewoon' aanpassen. Even op het knopje drukken en je hoeft niet op de wakeuptime te wachten. Alleen parameter 9 kan ik niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
TerrorSource schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:17:
[...]

Daar zitten toch de Chinese 3-pin aansluiting op? Dan moet je eerst weer met een tussenblokje werken...
Ik heb een Chinees stopcontact gekocht, op een bepaalde manier degelijker dan de Nederlandse. Met CCC kerumerk, dat Nederlands spul ook moet hebben voor het in China verkocht mag worden.

Enige minpuntje is dat je aan de onderkant zo aan de 220 contacten kunt komen, dus los laten liggen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn domoticz installatie met de Z-Wave stick van Aeon is letterlijk alle nodes kwijt nadat zaterdagavond de stroom uitviel in de wijk. De 'setup' knop in het domoticz hardwarescherm is bij de stick ook rood in plaats van blauw.

Is er een simpele manier om de boel gewoon weer aan de praat te krijgen zonder dom alle nodes één voor één weer te includen? Ik heb een aantal nodes achter plinten zitten, dus ik heb er helemaal geen zin in om alles weer open te halen. Laat staan om dit elke keer te doen als de stroom eruit vliegt.

Met google vind ik vooral reacties van mensen die elke keer handmatig alle nodes weer toevoegen :/

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Misschien een backup van domoticz terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:14
Kan het niet zijn dat je usb poort indeling nu anders is en dat domoticz de stick nu helemaal niet ziet?

Zie ook http://domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

[ Voor 21% gewijzigd door Lizard op 09-10-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Dat is een goede ja, rood zou blauw moeten zijn. Ff je usb poort instellingen checken dus.

@Gizz Als je op setup drukt zie je dan wel de nodes nog in het lijstje staan maar dan als dead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:12

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ gizz

Check of je zwcfg.xxx wel van user is ipv root
login met ftp en zoek in config naar het bestandje
Een reboot wil ook wle eens helpen

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem007492
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 07:15
Gizz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:17:
Mijn domoticz installatie met de Z-Wave stick van Aeon is letterlijk alle nodes kwijt nadat zaterdagavond de stroom uitviel in de wijk. De 'setup' knop :/
Een powerbank toepassen voor stroomuitval. Daarmee voorkom je ook corrupte SD kaarten.
http://raspi-ups.appspot.com/en/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat kan helpen inderdaad. Maar niet tegen een corrupte SD-kaart, alleen tegen een corrupt filesysteem. Maar waarschijnlijk bedoel je dat ook. ;-)

Een read-only filesysteem doet ook wonderen trouwens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Marc O. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:23:
[...]

janne_nl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:35:
[...]

[...]

Dat dus, andere parameters kan ik 'gewoon' aanpassen. Even op het knopje drukken en je hoeft niet op de wakeuptime te wachten. Alleen parameter 9 kan ik niet updaten.
Huh vreemd. ik kan hier parameter 9 gewoon updaten. Laatste keer dat ik dit heb gedaan ging dit zonder problemen. Moest wel een nacht wachten voordat het aangepast was in de sensor. Mogelijk dat deze parameter zich niet laat dwingen met een handmatige wake-up?
Jullie draaien wel minimaal de laaste stable versie van Domoticz?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
TerrorSource schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:17:
[...]

Ja of slopen en zelf een kastje omheen bouwen zat ik te denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
luigi87 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

[...]

Huh vreemd. ik kan hier parameter 9 gewoon updaten. Laatste keer dat ik dit heb gedaan ging dit zonder problemen. Moest wel een nacht wachten voordat het aangepast was in de sensor. Mogelijk dat deze parameter zich niet laat dwingen met een handmatige wake-up?
Jullie draaien wel minimaal de laaste stable versie van Domoticz?
Ja, draai een beta van na de laatste stable.
Heb jij wellicht die PIR eens ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
janne_nl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:47:
[...]

Ja, draai een beta van na de laatste stable.
Heb jij wellicht die PIR eens ge-update?
Nee heb die pir nooit geupdate. zou niet eens weten hoe dat moet :P
Ik draai sinds gisteren de laatste beta. dus kan wel die parameter is omgooien bij en kijken of die veranderd.

Heb ze al best lang in mijn systeem ook. denk dat ik ze in maart heb gekocht.

Edit tijd: 10:54 - parameter omgeknikkert naar 4, nu moeten we even 12 uur wachten voor die erin staat. (wake up time van 40.000+ :+ )
Volgens mij is die parameter 9 niet te forceren en heb ik dat ook wel eens eerder geprobeerd.

Edit 2: 14:12 zojuist gecheckt en bij mij is de parameter geacepteerd en krijg ik krijg weer veel metingen binnen. Zag net dat parameter 8, parameter 9 enabled. Dus deze parameter 8 moet je wel op enable hebben staan. Hebben jullie dat??

[ Voor 31% gewijzigd door luigi87 op 10-10-2017 14:19 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Laatst online: 20:53
Theone098 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:49:
[...]

Dat is niet de gateway maar een stekker die je aan/uit kunt zetten.
Er staat iets verder Aqara airconditioning companion. En in de begeleidende tekst (iets erboven) staat dat dit alleen werkt met een gateway van Xiaomi: "als u donot hebben xiaomi gateway,klik hier kopen > > >"
Thanks - beetje verwarrend dat ze het dan "2017 Xiaomi Smart Home Gateway 3" noemen :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand een idee wat ongeveer het bereik van een Xiaomi Gateway is? Ik gok dat ie het niet redt vanaf de begane grond tot aan mijn zolder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Jawel, perfect zelfs (Nieuwbouwhuis, hele dikke muren/vloeren)! Beter dan de WiFi.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
luigi87 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

Edit 2: 14:12 zojuist gecheckt en bij mij is de parameter geacepteerd en krijg ik krijg weer veel metingen binnen. Zag net dat parameter 8, parameter 9 enabled. Dus deze parameter 8 moet je wel op enable hebben staan. Hebben jullie dat??
Nee, die heb ik op Disable staan. Zal eens kijken of ik 9 wel kan wijzigen als ik 8 op Enable zet. Thnx voor de tip!

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Marc O. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

Nee, die heb ik op Disable staan. Zal eens kijken of ik 9 wel kan wijzigen als ik 8 op Enable zet. Thnx voor de tip!
Dan zou daar het probleem kunnen zitten, het moet namelijk wel kunnen werken. ben benieuwd.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Beefhead schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Thanks - beetje verwarrend dat ze het dan "2017 Xiaomi Smart Home Gateway 3" noemen :)
Ik denk bij nader inzien dat het OOK een gateway is....

"... met gateway functie, de Aqara conditioning metgezel kan link met een verscheidenheid van Mi Smart Home apparaten krijgen eindeloze mogelijkheid..."

en

"...voorzichtigheid: Plug de Aqara conditioning metgezel in stopcontact en gebruik het met 16A airconditioner plug cooperatively, of het zal werken als normaal gateway controller....".

Blijft gokken met bovenstaande vertaling >:) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Heb dit blockly script, licht gaat wel uit bij sunrise.. maar niet aan bij sundown...

ik zal wel kneiter kippig zijn, maar kan iemand mij misschien vertellen wat er verkeerd staat?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3GYam1w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Erste if is Groter / Kleiner dan OF gelijk aan, maakt dat eens groter / kleiner dan ? Anders Is de eerste waar en kom je niet bij je elseif uit gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

edit:

dubbelpost

[ Voor 91% gewijzigd door tozzke op 11-10-2017 06:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

RoRoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:53:
Heb dit blockly script, licht gaat wel uit bij sunrise.. maar niet aan bij sundown...

ik zal wel kneiter kippig zijn, maar kan iemand mij misschien vertellen wat er verkeerd staat?
[afbeelding]
verander in de eerste regel 'Time >= Sunset and Time <= Sunrise' naar 'Time >= Sunset or Time <= Sunrise' en het werkt.
Domoticz bekijkt alle tijdgerelateerde zaken per dag (dus van 0:00u tot 24:00u). Sunrise en Sunset zijn een soort van variabele tijden en het kan op 1 dag nooit later zijn dan zonsondergang én vroeger dan zonsopkomst.
Frank J. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 06:27:
Erste if is Groter / Kleiner dan OF gelijk aan, maakt dat eens groter / kleiner dan ? Anders Is de eerste waar en kom je niet bij je elseif uit gok ik.
Nope, de Else if's in Domoticz (of in Blockly in general?) zijn geen echte Else if's maar eerder 'Or if's'. Hij zal dus alle Else if's doorlopen ongeacht de uitkomst van een eerdere If/Elseif.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aurora schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 01:03:
[...]

Ik heb toevallig vorige week mijn Xiaomi pakket binnengekregen en ben de laatste paar dagen aan de slag geweest. En ik kan je zeggen, ik ben er helemaal verliefd op geworden! Spotgoed en extreem goede (bouw)kwaliteit. Het voelt (voor mij) letterlijk als "Apple kwaliteit". Maar goed, het is geen nieuws dat Xiaomi kwaliteitsspul produceert.

Om jouw vraag te beantwoorden. De gateway (en bijhorende accessories) zijn in principe voor de Chinese markt bedoeld. Dus de gateway is enkel en alleen met Chinese stekker. Ik zag (net zoals jij) er erg tegenop om een joekel van een convertor blok tussen te zetten. Ik kon gewoon niet geloven dat het niet platter kon. Na lang zoeken kwam ik het merk SKROSS tegen. Een ultraplatte wereldadapter. Precies wat ik wilde! En zo beetje overal wel te koop in Nederland. Ik heb mijne bij Bever gekocht voor €10.95 (link)

[afbeelding]

Ik heb (uiteraard) de gateway, 2 deur sensoren, 2 temperatuur/luchtvochtigheidssensoren, 2 smart buttons en de Aqara motion sensor (versie met lux). Aqara is een partner van Xiaomi en hebben soortgelijke of net iets andere sensoren in huis. De hele set heeft mij nog net geen 70 euro gekost bij Gearbest.

Hierbij overigens mijn gateway met de SKROSS adapter:

[afbeelding]

[afbeelding]
Gebruik zelf deze alleen een stuk goedkoper. Je moet alleen wat meer geduld hebben voor hij binnen is >:)

http://www.ebay.nl/itm/EU...10742?hash=item2a5067ddf6

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/-G4AAOSwBLlVSxjf/$_35.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Ik heb wat problemen met de Voltages met de Xiaomi gateway.
Afgelopen maandag heb ik een update gedaan naar de laatste beta 3.8563 om de water sensor van Xiaomi te laten herkennen.
Ik had perongeluk de gateway hierna verwijderd met alle devices die er aan hangen, hierop heb ik dus gauw een back-up van die middag terug gezet waarin alles weer terug was.

Maar ik heb nu sinds maandag avond geen status van de Voltages meer binnen. De switches en temperaturen e.d. komen wel gewoon binnen.

Heb de gateway al even een reset gegeven (uit stopcontact en er weer in).
- Wil vanavond nog even een reset geven aan Domoticz.

iemand anders nog ideeën? alles opnieuw toevoegen is ook nog een mogelijkheid maar zou ik voor nu even willen voorkomen.

@M.v.Veelen jij had laatast toch je gateway opnieuw toegevoegd aan Domoticz zonder de Devices te verliezen? Hoe had je dit gedaan? Of heb je toen alleen het IP adres aangepast?

[ Voor 17% gewijzigd door luigi87 op 11-10-2017 09:41 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
luigi87 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:54:
Ik heb wat problemen met de Voltages met de Xiaomi gateway.
Afgelopen maandag heb ik een update gedaan naar de laatste beta 3.8563 om de water sensor van Xiaomi te laten herkennen.
Ik had perongeluk de gateway hierna verwijderd met alle devices die er aan hangen, hierop heb ik dus gauw een back-up van die middag terug gezet waarin alles weer terug was.

Maar ik heb nu sinds maandag avond geen status van de Voltages meer binnen. De switches en temperaturen e.d. komen wel gewoon binnen.

Heb de gateway al even een reset gegeven (uit stopcontact en er weer in).
- Wil vanavond nog even een reset geven aan Domoticz.

iemand anders nog ideeën? alles opnieuw toevoegen is ook nog een mogelijkheid maar zou ik voor nu even willen voorkomen.

@M.v.Veelen jij had laatast toch je gateway opnieuw toegevoegd aan Domoticz zonder de Devices te verliezen? Hoe had je dit gedaan? Of heb je toen alleen het IP adres aangepast?
Heb hier het zelfde probleem, alles werkt behalve de batterij sinds 22/9

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

tozzke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 06:31:
[...]

verander in de eerste regel 'Time >= Sunset and Time <= Sunrise' naar 'Time >= Sunset or Time <= Sunrise' en het werkt.
Domoticz bekijkt alle tijdgerelateerde zaken per dag (dus van 0:00u tot 24:00u). Sunrise en Sunset zijn een soort van variabele tijden en het kan op 1 dag nooit later zijn dan zonsondergang én vroeger dan zonsopkomst.
_/-\o_ Held!
Nu lijkt ie wel te werken! Zo simpel kan het soms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
bing69 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Heb hier het zelfde probleem, alles werkt behalve de batterij sinds 22/9
Welke beta draai jij? en welke firmware op de Gateway? Ik zie ook in me logs ze niet terug komen.
Zie jij de info ook niet binnenkomen in je logs?
heb jij op dat moment iets veranderd aan je systeem?

Mogelijk ligt er een dieper probleem ergens..

ik draai:
Version code: 149
Zigbee: 20

Fw_ver: 1.4.1_150

[ Voor 18% gewijzigd door luigi87 op 11-10-2017 11:37 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Deem007492 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

Een powerbank toepassen voor stroomuitval. Daarmee voorkom je ook corrupte SD kaarten.
http://raspi-ups.appspot.com/en/index.jsp
Kijk, dat ziet er interessant uit, heb je dat zelf ook draaien?

Heb zelf nog wel ergens een powerbank liggen, zou ik die gewoon kunnen gebruiken of zouden niet alles powerbanks geschikt zijn hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Phoolie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:22:
[...]
Kijk, dat ziet er interessant uit, heb je dat zelf ook draaien?

Heb zelf nog wel ergens een powerbank liggen, zou ik die gewoon kunnen gebruiken of zouden niet alles powerbanks geschikt zijn hier voor?
Nope je powerbank moet tegelijk kunnen laden en ontladen, dat zijn er maar weinig.
Heb dit draaiende gehad, maar kreeg het niet goed. Omdat er bij mij nog een HHD aan hangt, deze vraagt namelijk een beetje hoger piekstroom bij opstarten.

Ik heb nu zelf deze er aangekoppeld zitten. dit werkt erg goed vindt ik, moet er alleen nog een grote batterij aan koppelen.

[ Voor 15% gewijzigd door luigi87 op 11-10-2017 11:27 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
luigi87 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Nope je powerbank moet tegelijk kunnen laden en ontladen, dat zijn er maar weinig.
Heb dit draaiende gehad, maar kreeg het niet goed. Omdat er bij mij nog een HHD aan hangt, deze vraagt namelijk een beetje hoger piekstroom bij opstarten.

Ik heb nu zelf deze er aangekoppeld zitten. dit werkt erg goed vindt ik, moet er alleen nog een grote batterij aan koppelen.
Ok, maar dan zou ik wel kunnen proberen om mijn powerbank aan te sluiten aan de lader en vervolgens ook mijn telefoon aansluiten. Als ik dan de lader uit het stopcontact trek en de telefoon blijft doorladen, dan zou het goed moeten zijn. Of is dat iets te simpel gedacht?

Die oplossing van jou zal ik ook in gedachte houden, voor het geval dat dit niet lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Phoolie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Ok, maar dan zou ik wel kunnen proberen om mijn powerbank aan te sluiten aan de lader en vervolgens ook mijn telefoon aansluiten. Als ik dan de lader uit het stopcontact trek en de telefoon blijft doorladen, dan zou het goed moeten zijn. Of is dat iets te simpel gedacht?

Die oplossing van jou zal ik ook in gedachte houden, voor het geval dat dit niet lukt :)
dat is iets te simpel gedacht ja :P
je moet de voeding van je pi namelijk via de powerbank laten lopen. dus als de powerbank geen power afgeeft als de powerbank laad, dan krijg je Pi nooit power en doet die niks.

- leeg -

Pagina: 1 ... 53 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.