• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Sinds vandaag homebridge werkend. Erg leuk en eenvoudig, maar zitten een paar uitdagingen in.

Ik kan alles in en uitschakelen zonder probleem. Maar ik heb een Virtual Switch 'Radio' en die krijg ik met Siri niet in/uit geschakeld. Hij gaat dan toch de algemene radio aanzetten. Zelfde geld met Volume. Iemand hier al slimme tips voor?

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
anconakip schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:41:
[...]

En hoe heb je deze geluiden opgenomen in de gateway? via MiHome app, maar hoe?
Enkel ervaring met de iPhone app, misschien dat het op Android anders gaat.
1. Open je MiHome app
2. Druk/Selecteer je Gateway
3. Druk op "auto" boven in je scherm (<Gateway> <Auto> <Device>)
4. Druk op "Doorbell"
5. Druk op "Doorbell ringtone"

6. Druk op "Press to record"

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
renedis schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:54:
[...]

Enkel ervaring met de iPhone app, misschien dat het op Android anders gaat.
1. Open je MiHome app
2. Druk/Selecteer je Gateway
3. Druk op "auto" boven in je scherm (<Gateway> <Auto> <Device>)
4. Druk op "Doorbell"
5. Druk op "Doorbell ringtone"

6. Druk op "Press to record"
zodra ik de boel weer heb aangesloten (zit nu midden in de verhuizing) ga ik het meteen uitproberen.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Krijg spontaan foutmeldingen van Dzvents terwijl ik niets veranderd heb.
Draai de laatste beta, melding is:

2017-09-26 22:54:35.176 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/runtime/dzVents.lua: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/runtime/Utils.lua:61: attempt to compare string with number

lijkt me iets in Dzvents??

Bing

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje :

Ik heb een waarde bij de gasmeter die niet klopt.
Deze kan je bij de dag staat met shift + linker muistoets verwijderen.
Ik heb echter een telling van de week staat die niet klopt....

Weet iemand hoe ik de waarde bij de week staat kan verwijderen / aanpassen ?

https://postimg.org/image/r5ol6f3zp/

[ Voor 12% gewijzigd door frissie op 27-09-2017 13:14 ]

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:19
frissie schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:11:
Ik heb een vraagje :

Ik heb een waarde bij de gasmeter die niet klopt.
Deze kan je bij de dag staat met shift + linker muistoets verwijderen.
Ik heb echter een telling van de week staat die niet klopt....

Weet iemand hoe ik de waarde bij de week staat kan verwijderen / aanpassen ?

https://postimg.org/image/r5ol6f3zp/
Op dezelfde manier volgens mij...

PSN: PcDCch

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
DizzyWeb schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:11:
Iemand overigens ervaring met de PIR van Neo Coolcam? Daar zou ook een luxmeter in zitten, maar ik kan er verder nauwelijks iets over vinden.
Ja ik. Maar ben er zogezegd niet van onder de indruk. De bewegingsdetectie werkt prima, maar de lux sensor doet niks onder de 100 lux. Of eigenlijk moet ik zeggen: Vanaf het moment dat ie onder de 100 lux duikt geeft ie nog maar een uur lang de waardes door. Om een of andere reden laten die settings zich niet veranderen.

Dus niet echt handig om je verlichting mee te schakelen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Marc O. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:47:
[...]

Ja ik. Maar ben er zogezegd niet van onder de indruk. De bewegingsdetectie werkt prima, maar de lux sensor doet niks onder de 100 lux. Of eigenlijk moet ik zeggen: Vanaf het moment dat ie onder de 100 lux duikt geeft ie nog maar een uur lang de waardes door. Om een of andere reden laten die settings zich niet veranderen.

Dus niet echt handig om je verlichting mee te schakelen.
mwha niet helemaal..
Je kunt je sensor in de - zetten.[ kijk maar eens ]
Daarna kun je er meer mee...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• Marc O.
Dylantje2 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:49:
[...]

mwha niet helemaal..
Je kunt je sensor in de - zetten.[ kijk maar eens ]
Daarna kun je er meer mee...
Wat bedoel je met 'in de - zetten'?

[ Voor 77% gewijzigd door Marc O. op 27-09-2017 19:30 ]

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Marc O. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:01:
[...]
Wat bedoel je met 'in de - zetten'?
In de zwave..settings
Staat hij op 100 daar kun je ook minder van maken..
Moet je hem wel wakker drukken als je de settings wilt veranderen

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mozart schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:39:
[...]

Op dezelfde manier volgens mij...
Helaas werkt dat niet, daarom ook mijn vraag :)

• Marc O.
Dylantje2 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:32:
[...]

In de zwave..settings
Staat hij op 100 daar kun je ook minder van maken..
Moet je hem wel wakker drukken als je de settings wilt veranderen
OK, da's wel een goeie om te proberen. Welke setting moet ik dan aanpassen? Is dat de '5. Ambient Illumination Lux Level' of de '9. Basic set level'. De omschrijvingen die erbij staan zijn niet echt heel duidelijk (voor mij althans niet).

Update: Door de sensor 'wakker' te maken kan ik inderdaad wel settings aanpassen. De '5. Ambient Illumination Lux Level' heb ik naar 10 lux kunnen zetten, maar de '9. Basic set level' laat zich met geen mogelijkheid wijzigen.

Het aanpassen van setting 5 heeft echter niet het gewenste effect, dus ik vermoed dat 9 zou moeten worden gewijzigd. @Dylantje2 enig idee hoe ik dat moet doen?

[ Voor 32% gewijzigd door Marc O. op 27-09-2017 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
vwtune schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:19:
Over wat voor lux sensor hebben jullie het? En aan wat zou die gekoppeld moeten worden?
Stel ik heb een lamp in de woonkamer welke aanmoet wanneer het licht in de woonkamer donker is, mijn verlichting automatisch aan gaat bij zonsondergang en uitgaat op een tijd dat ik zelf heb ingesteld. Maar nu is het op een dag om 16.00 uur al donker buiten, dus ook in huis, dan zou die lux senor het signaal moeten geven om toch aan te gaan...
Ik gebruik een Wemos d1 mini met daarop sonoff-tasmota geflashed.
Hierop aangesloten een bh1750 voor lux en dht11 voor temp+vocht.
De Wemos wordt nu nog gevoed door een telefoonoplader maar wordt straks vervangen door een batterij (mbv een battery shield.
Via mqtt in Domoticz krijg ik nu alle waarden door en wordt het licht geschakeld.
Ben het nog aan het testen maar werkt nu al een maand prima. Heb er nog 3 besteld :)

Op de overloop zit mijn Xiaomi gateway en die heeft een ingebouwde lux-sensor. Deze bepaald of het licht op de overloop aan gaat als er beweging is.

[ Voor 7% gewijzigd door RasPi2 op 27-09-2017 22:17 ]

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
bing69 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:04:
Krijg spontaan foutmeldingen van Dzvents terwijl ik niets veranderd heb.
Draai de laatste beta, melding is:

2017-09-26 22:54:35.176 Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/runtime/dzVents.lua: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/runtime/Utils.lua:61: attempt to compare string with number

lijkt me iets in Dzvents??
Heb ik ook last van. Net als mijn deursensoren in mijn floorplan met het icoontje open blijven en de tekst wel de goede status laat zien. In mijn switch tab gaat het wel goed.

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 29-09 22:31
RasPi2 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:14:
[...]
...........(mbv een battery shield..........
wat bedoel je met een batterij met behulp van een battery shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De Wemos wordt nu nog gevoed door een telefoonoplader maar wordt straks vervangen door een batterij (mbv een battery shield.
Via mqtt in Domoticz krijg ik nu alle waarden door en wordt het licht geschakeld.
Ben het nog aan het testen maar werkt nu al een maand prima. Heb er nog 3 besteld :)

Op de overloop zit mijn Xiaomi gateway en die heeft een ingebouwde lux-sensor. Deze bepaald of het licht op de overloop aan gaat als er beweging is.
Hier precies hetzelfde, alleen ga ik niet over op batterijen voor de Wemos. Ik heb er nu geen omkijken meer naar en met een batterij ga ik weer terug naar "gedoe". Overigens is zo'n shield voor de Wemos niet zaligmakend: https://arduinodiy.wordpr...the-wemos-battery-shield/

¯\_(ツ)_/¯

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
[...]

Heb je hier ook een sheet voor of iets van een beschrijving hoe dit allemaal aan elkaar te knopen? Ik zie dat je het 1 en ander moet solderen? en ik neem aan dat dit aan je Raspberry hangt?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Witlof schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:01:
[...]
Heb ik ook last van. Net als mijn deursensoren in mijn floorplan met het icoontje open blijven en de tekst wel de goede status laat zien. In mijn switch tab gaat het wel goed.
Het rare is dat op de tijdstippen dat ik de melding krijg er een blocky loopt en geen Dzvent script.....

Bing

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
M.v.Veelen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:55:
[...]

Hier precies hetzelfde, alleen ga ik niet over op batterijen voor de Wemos. Ik heb er nu geen omkijken meer naar en met een batterij ga ik weer terug naar "gedoe". Overigens is zo'n shield voor de Wemos niet zaligmakend: https://arduinodiy.wordpr...the-wemos-battery-shield/
Wel erg handig als UPS! :) Zo vang je eventuele stroomstoringen op, indien zinvol.

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:48
Iemand die hier iets op weet:
Wanneer ik een z-wave device aan Domoticz probeer te koppelen door middel van een Aeotec Z-Stick Gen 5 stick, krijg ik direct de melding "Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)" (te zien in de ozwcp/cp.html pagina)
.
Toevoegen in zowel Domoticz zelf als bovenstaande pagina werkt niet. :'(
Het heeft ooit wel gewerkt binnen Domoticz, maar heb ooit alles verwijderd en factory reset gegeven (inclusief de Neo Coolcam PIR's).

Als ik de device via de stick zelf toevoeg lijkt dit gewoon goed te gaan, gebruik ik de stick daarna via Domoticz, zie ik het nieuwe apparaat als "Unknown" aangeduid...

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:58:
Iemand die hier iets op weet:
Wanneer ik een z-wave device aan Domoticz probeer te koppelen door middel van een Aeotec Z-Stick Gen 5 stick, krijg ik direct de melding "Error, contrlr, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)" (te zien in de ozwcp/cp.html pagina)
.
Toevoegen in zowel Domoticz zelf als bovenstaande pagina werkt niet. :'(
Het heeft ooit wel gewerkt binnen Domoticz, maar heb ooit alles verwijderd en factory reset gegeven (inclusief de Neo Coolcam PIR's).

Als ik de device via de stick zelf toevoeg lijkt dit gewoon goed te gaan, gebruik ik de stick daarna via Domoticz, zie ik het nieuwe apparaat als "Unknown" aangeduid...
je hebt zowel de node(s) als de Z-wave stick een Fact. reset gegeven? Volgens mij had ik eerst ook een unknow apparaat en moet je ff een tijdje wachten (de wakeup time) voordat het goed herkend. lijkt voor wat ik zie namelijk dat die gewoon nog contact heeft gehad met de node. Soms moet je met z-wave net wat meer geduld hebben dan je denkt. Koppel het eens en geef het eens een paar uur en kijk dan even of die er dan wel goed instaat.

- leeg -

• Chrisiesmit93
luigi87 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:14:
[...]

je hebt zowel de node(s) als de Z-wave stick een Fact. reset gegeven? Volgens mij had ik eerst ook een unknow apparaat en moet je ff een tijdje wachten (de wakeup time) voordat het goed herkend. lijkt voor wat ik zie namelijk dat die gewoon nog contact heeft gehad met de node. Soms moet je met z-wave net wat meer geduld hebben dan je denkt. Koppel het eens en geef het eens een paar uur en kijk dan even of die er dan wel goed instaat.
Ik heb zo'n idee dat VMware USB pass-through roet in het eten gooit, ik zie zojuist het volgende voorbij komen:
https://community.spicewo...ation-w-z-wave-controller
Zo even proberen de legacy usb driver te activeren en daarna nog eens te proberen, zal het resultaat hier laten weten!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:23:
[...]

Ik heb zo'n idee dat VMware USB pass-through roet in het eten gooit, ik zie zojuist het volgende voorbij komen:
https://community.spicewo...ation-w-z-wave-controller
Zo even proberen de legacy usb driver te activeren en daarna nog eens te proberen, zal het resultaat hier laten weten!
Ow je draait op Windows met een VM? ik heb persoonlijk zoveel gezeik gehad hiermee omdat windows de usb devices claimde en dat linux op de VM ze niet kon aansturen.
Ik heb die hele vm eraf gehaald een Pi gekocht en het allemaal daar nu op draaien. dit werkte zo veel makelijker en beter.

- leeg -

• Chrisiesmit93
luigi87 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:28:
[...]

Ow je draait op Windows met een VM? ik heb persoonlijk zoveel gezeik gehad hiermee omdat windows de usb devices claimde en dat linux op de VM ze niet kon aansturen.
Ik heb die hele vm eraf gehaald een Pi gekocht en het allemaal daar nu op draaien. dit werkte zo veel makelijker en beter.
Ik heb Domoticz in Ubuntu Server 16.04 geïnstalleerd op mijn ESXi 6.5 server, de z-wave stick is door middel van usb pass-through doorgegeven naar de Ubuntu VM.

Als ik de stick in mijn Windows 10 laptop druk en daar Domoticz op zet, gaat alles in 1x perfect, server via usb pass-through geeft problemen :'(

EDIT:
De wijziging "esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE" in ESXi 6.5 is de oplossing geweest voor mijn probleem met de Aeotec Z-Stick Gen 5 stick in combinatie met Domoticz. Alles lijkt nu normaal te functioneren _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 28-09-2017 16:57 ]

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Iemand hier in bezit van én de Xiaomi Gateway en Tradfri lampen van Ikea?
Aangezien het beide zigbee kan praten ben ik even benieuwd of die 2 samen kunnen kwekken zonder die bridge te hoeven nemen van Ikea

Laatste drempel voordat ik "toch maar" overga tot bestellen

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Heeft iemand een tip voor het volgende:

Mijn Nefit Easy heb ik opgenomen in Domoticz. Dat gaat allemaal prima, maar eens in de zoveel tijd raakt hij de verbinding kwijt en dan moet ik de Nefit Easy van de wandhouder halen en weer erop klikken om zo de verbinding weer te forceren. Dat moet makkelijker kunnen lijkt me.

Ik wil dus de 2-draads aansluiting met een Wemo D1 mini (die heb ik namelijk nog liggen) kunnen onderbreken voor een paar seconden op het moment dat er al enkele minuten geen waardes meer zijn ontvangen voor bijv. de kamertemperatuur, waardoor dit op hetzelfde neer komt als de module fysiek van de muur halen en weer terugplaatsen.

Welke aansluitingen zou ik daarvoor moeten gebruiken? Of moet ik er nog iets aan vastknopen?

Een script heb ik al:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
-- script_device_nefit.lua
function timedifference (s)
   year = string.sub(s, 1, 4)
   month = string.sub(s, 6, 7)
   day = string.sub(s, 9, 10)
   hour = string.sub(s, 12, 13)
   minutes = string.sub(s, 15, 16)
   seconds = string.sub(s, 18, 19)
   t1 = os.time()
   t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
   difference = os.difftime (t1, t2)
   return difference
end

commandArray = {}

if otherdevices['Onderbrekingsschakelaar'] == 'On' and timedifference(otherdevices_lastupdate['Onderbrekingsschakelaar']) > 120 then
    if (timedifference(otherdevices_lastupdate['Nefit - Temp woonkamer'])) > 300 and
       (timedifference(otherdevices_lastupdate['Nefit - Temp woonkamer'])) < 400 then
    commandArray['SendNotification']='Nefit Easy alert#No updates recorded for 5 minutes! Restarting.........'
     print ('<font color=#2E9AFE>No updates recorded for 5 minutes! Restarting.........')

commandArray[1]={['Onderbrekingsschakelaar']='Off' }
    commandArray[2]={['Onderbrekingsschakelaar']='On AFTER 10' }
    else
    end
end

return commandArray

¯\_(ツ)_/¯

• renedis
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:32:
[...]

Ik heb Domoticz in Ubuntu Server 16.04 geïnstalleerd op mijn ESXi 6.5 server, de z-wave stick is door middel van usb pass-through doorgegeven naar de Ubuntu VM.

Als ik de stick in mijn Windows 10 laptop druk en daar Domoticz op zet, gaat alles in 1x perfect, server via usb pass-through geeft problemen :'(

EDIT:
De wijziging "esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE" in ESXi 6.5 is de oplossing geweest voor mijn probleem met de Aeotec Z-Stick Gen 5 stick in combinatie met Domoticz. Alles lijkt nu normaal te functioneren _/-\o_
Ik heb daar 0.0 problemen mee. Doe je de complete USB chip in passthrough of enkel de stick?

Edit: aaah je hebt het al opgelost

• Chrisiesmit93
renedis schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:25:
[...]

Ik heb daar 0.0 problemen mee. Doe je de complete USB chip in passthrough of enkel de stick?

Edit: aaah je hebt het al opgelost
Alleen de stick ;)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om een schakelaar aan een Fibaro relay switch te gebruiken om meerdere scenes te activeren? Wat ik eigenlijk wil is bij 1x drukken een scene activeren, 2x drukken een andere scene en bij 3x achter elkaar drukken weer een andere scene activeren.
Om het misschien nog even verder te verduidelijken:
1x drukken -> scene 'standaard verlichting'
2x drukken -> scene 'TV kijken'
3x drukken -> scene 'verlichting uit'

Kan dit? En zo ja, hoe?

Het lijkt er op dat dit alleen met dimmers kan :X

[ Voor 5% gewijzigd door Witlof op 28-09-2017 20:39 ]

• RasPi2
vwtune schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:38:
[...]

Heb je hier ook een sheet voor of iets van een beschrijving hoe dit allemaal aan elkaar te knopen? Ik zie dat je het 1 en ander moet solderen? en ik neem aan dat dit aan je Raspberry hangt?
1. Alleen de headers moet je solderen op de Wemos.
https://nl.aliexpress.com...-ESP8266/32681374223.html
2. Sonoff-Tasmota flashen
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Upload
3. Instellen
https://github.com/tIsGoud/Tasmota-on-WEMOS
4. uiteraard wel mqtt broker hebben draaien

Ik heb het setje wemos+dht11+bh1750 op de kast liggen uit het zicht.
Elke 5 minuten wordt temp.+hum+lux draadloos via mqtt aan domoticz doorgegeven.
Frank J. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:17:
[...]

wat bedoel je met een batterij met behulp van een battery shield?
M.v.Veelen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:55:
[...]

Dit had ik in gedachten maar na dit te hebben gelezen laat ik het voorlopig nog aan de lader.
Verbruikt geloof ik maar 1,1 a 1,2 Watt dus kost niet zo veel op jaarbasis.

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39

Pixelmagic

Ubergeek

Witlof schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:11:
Weet iemand of het mogelijk is om een schakelaar aan een Fibaro relay switch te gebruiken om meerdere scenes te activeren? Wat ik eigenlijk wil is bij 1x drukken een scene activeren, 2x drukken een andere scene en bij 3x achter elkaar drukken weer een andere scene activeren.

Kan dit? En zo ja, hoe?

Misschien kan het met een scriptje wat een timer start zodra je de eerste keer drukt en bv max voor 5 seconde "luistert" en dan het aantal keren gedrukt telt en daarna handelt ?

Uitdaging die ik daarbij zie is dat je ergens moet gaan onthouden wanneer de eerste keer gedrukt is en het aantal keer gedrukt, vermoedelijk los van Domoticz. Ik zit voor mezelf aan een vergelijkbaar iets te denken voor de slaapkamer verlichting met één knop, als licht uit is anders reageren dan als het aan is, verschillen tussen direct uit, stapsgewijs uit en gedimd aan en zo. Heb de materialen nog niet binnen dus ben buiten nadenken nog niet begonnen.

PVoutput van mijn 4950Wp

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Op een Raspberry Pi 3 werk in met Domoticz icm een Xiaomi Gateway en meerdere sensoren.
Alle sensoren werken prima, maar als ik een geluid lamp of mp3 wil afspelen op de gateway zelf krijg ik de volgende foutmelding:
Error sending switch command, check device/hardware !

In het logbestand staat vervolgens

XiaomiGateway: unable to write command - Invalid key

Voorheen heeft het wel gewerkt?!
Kan iemand mij helpen

• RasPi2
Witlof schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:11:

Kan dit? En zo ja, hoe?

Ik heb geen ervaring met Fibaro maar heb wel het volgende met een rf schakelaar en milight
schakelaar 1x indrukken licht aan
schakelaar 2x indrukken binnen 5 seconden licht gedimd
schakelaar na die 5 seconden indrukken zet het licht uit

ik heb hiervoor een dummy schakelaar gemaakt met een off delay van 5 sec.
met een lua script regel ik de rest
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if devicechanged['schakelaar'] == 'On' and otherdevices['schakelaar dummy'] == 'Off' and otherdevices['LED Woonkamer'] == 'Off' then
    commandArray['LED Woonkamer'] = 'Set Level 80'
    commandArray['schakelaar dummy'] = 'On'
    commandArray['schakelaar'] = 'Off'
elseif devicechanged['schakelaar'] == 'On' and otherdevices['schakelaar dummy'] == 'Off' and otherdevices['LED Woonkamer'] ~= 'Off' then
    commandArray['LED Woonkamer'] = 'Off'
elseif devicechanged['schakelaar'] == 'On' and otherdevices['schakelaar dummy'] == 'On' then
    commandArray['LED Woonkamer'] = 'Set Level 30'
end

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Wellicht dat iemand voor mij ook een tip heeft.

Ik heb in dit topic gelezen dat je gebruik kunt maken van een afvalkalender welke in Domoticz aangeeft welke container er per dag of week aan de beurt is.

Na wat informatie gevraagd te hebben op het engelse domoticz forum heb ik inmiddels gevonden dat ik de naam van mijn lua-script niet script_device_container.lua moet noemen, maar script_time_container.lua.

Als ik hem device blijf noemen dat loopt dit script ook elke 10 seconden omdat om de 10 seconden mijn slimme meter wordt uitgelezen.
Met het hernoemen naar script_time loopt dit script nu elke minuut.

Dit is echter ook nog overbodig en zou hem liever elk dag 1 of 2 keer willen laten checken.

Ik gebruik de volgende code:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
week    = tonumber (os.date( "%V"))
dag      = tostring(os.date("%a"));
status   = tonumber(otherdevices_svalues['Afval'])
print('script bin_selector executed')

commandArray = {}
print ('Dag=  '..dag)
if (dag=='Sat' or dag=='Sun'  ) then
   weekend = true; weekdag = false
end 

if (dag=='Mon' or dag=='Tue' or dag=='Wed' or dag=='Thu' or dag=='Fri') then
   weekend = false ; weekdag = true 
end

--Bepalen morgen rest   
if(week==39 and dag=='Sun' or week==41 and dag=='Sun' or week==43 and dag=='Sun' or week==45 and dag=='Sun' or week==47 and dag=='Sun' or week==49 and dag=='Sun' or week==51 and dag=='Sun') then
     morgenrest = true; rest = false; morgengft = false; gft = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('morgen grijze container')
end

--Bepalen rest   
if(week==39 and dag=='Mon' or week==41 and dag=='Mon' or week==43 and dag=='Mon' or week==45 and dag=='Mon' or week==47 and dag=='Mon' or week==49 and dag=='Mon' or week==51 and dag=='Mon') then
      morgenrest = false; rest = true; morgengft = false; gft = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('vandaag grijze container')
end

--Bepalen morgen gft   
if(week==40 and dag=='Sun' or week==42 and dag=='Sun' or week==44 and dag=='Sun' or week==46 and dag=='Sun' or week==48 and dag=='Sun' or week==50 and dag=='Sun' or week==51 and dag=='Fri') then
     morgenrest = false; rest = false; morgengft = true; gft = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('morgen groene container')
end

--Bepalen gft 
if(week==40 and dag=='Mon' or week==42 and dag=='Mon' or week==44 and dag=='Mon' or week==46 and dag=='Mon' or week==48 and dag=='Mon' or week==50 and dag=='Mon' or week==51 and dag=='Sat') then
      morgenrest = false; rest = false; morgengft = false; gft = true; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('vandaag groene container')
end

--Bepalen geen container    
if(dag=='Mon' or dag=='Tue' or dag=='Wed' or dag=='Thu' or dag=='Fri' or dag=='Sat' or dag=='Sun') then
      morgenrest = false; rest = false; morgengft = false; gft = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = true
print ('vandaag geen afval buiten zetten')
end

if (morgenrest and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Geen ophaaldag, Morgen Grijze container'
end

if (rest and weekdag and dag) or (rest and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag Grijze container'
end

if (morgengft and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Geen ophaaldag, Morgen Groene container'
end

if (gft and weekdag and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag Groene container'
end

if (morgenpapier and weekdag and dag) or (morgenpapier and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Geen ophaaldag, Morgen papier'
end 

if (papier and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag papier'
end

if (niets and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Geen ophaaldag'    
end 

return commandArray

Op het engelse forum gaf iemand mij een tip om het script in een tijd-modus te zetten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/svdRq5N.png

En ik kreeg de tip om de volgende code te gebruikern

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[time = os.date("*t") -- put the time/date table in variable time
if (time.hour==7 or time.hour==19) and time.min==0 then 

<your script> 

end

Kan iemand mij hiemee wellicht wat verder helpen zodat dit script maar 1 of 2 keer per dag loopt ipv elke minuut ?

2250 WP Zuid PVoutput

• RasPi2
MdO82 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:02:

Kan iemand mij hiemee wellicht wat verder helpen zodat dit script maar 1 of 2 keer per dag loopt ipv elke minuut ?
Maak een dummy switch en schakel deze op bepaalde tijd aan en uit m.b.v. timers.
if devicechanged then voer script uit.
of
bij edit -> on action voer script uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:55
Bertha781 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:46:
Op een Raspberry Pi 3 werk in met Domoticz icm een Xiaomi Gateway en meerdere sensoren.
Alle sensoren werken prima, maar als ik een geluid lamp of mp3 wil afspelen op de gateway zelf krijg ik de volgende foutmelding:
Error sending switch command, check device/hardware !

In het logbestand staat vervolgens

XiaomiGateway: unable to write command - Invalid key

Voorheen heeft het wel gewerkt?!
Kan iemand mij helpen
Ook gehad. Opgelost door in de app van Xiaomi een nieuwe key te genereren en die in Domoticz /devices in te vullen

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
RoRoo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:38:
Iemand hier in bezit van én de Xiaomi Gateway en Tradfri lampen van Ikea?
Aangezien het beide zigbee kan praten ben ik even benieuwd of die 2 samen kunnen kwekken zonder die bridge te hoeven nemen van Ikea

Laatste drempel voordat ik "toch maar" overga tot bestellen
Volgens mij niet, als ik het een beetje goed begrijp uit andere comments/fora dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

H0ppie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:17:

Volgens mij niet, als ik het een beetje goed begrijp uit andere comments/fora dan
Thanks, met heel veel pluizen op diverse topics ben ik ook tot die conclusie gekomen.. Het is zigbee maar dan wel weer Xiaomi's eigen versie ervan..

Misschien toch maar uitkijken naar een leuke Hue aanbieding aangezien die ook de Ikea lampen kan aansturen (na FW upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
RoRoo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:05:
[...]

Thanks, met heel veel pluizen op diverse topics ben ik ook tot die conclusie gekomen.. Het is zigbee maar dan wel weer Xiaomi's eigen versie ervan..

Misschien toch maar uitkijken naar een leuke Hue aanbieding aangezien die ook de Ikea lampen kan aansturen (na FW upgrade)
Je zou ook eens op marktplaats/VA kunnen kijken, zat mensen die zo'n set winnen/krijgen bij een actie en er zelf niks mee doen. Zo heeft mijn pa ook zo'n set weten te scoren voor mooie prijs.

EDIT: Ik wist niet helemaal zeker over de eigen versie, wilde in eerste instantie ook nog een vergelijking maken met Android. Dat ze een eigen versie ervan kunnen maken, was niet geheel verkeerd begrepen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door H0ppie op 29-09-2017 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:02:
Side note: ik heb nog nooit Lua geprogrammeerd, maar je programma ziet er erg complex uit.
Hier een compactere versie, die (m.u.v. de container op zaterdag in week 51) hetzelfde doet.
Als je me wat meer in Lua zou verdiepen kan ik vast iets maken met een fatsoenlijke look-up table.
Let er wel op dat je script niet werkt zoals je bedoeld; het weeknummer wordt namelijk van zondag op maandag verhoogd, terwijl je daar bij je controle op lijkt te rekenen dat dat van zaterdag op zondag gebeurd.
Een nettere manier zou zijn om te bepalen of vandaag een container buiten moet, en datzelfde te bepalen voor nu + 24 uur. Zeker als je dan niet tussen 23:00 en 1:00 controleert zal je ook geen last hebben van zomertijd.
Anyway, hier een compactere code:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
dag     = tostring(os.date("%a"));
status  = tonumber(otherdevices_svalues['Afval'])
time    = os.date("*t")

commandArray = {}

return commandArray
end

print ('script bin_selector executed')
print ('Dag=  '..dag)

--Bepalen morgen rest   
if(math.mod(week,2)==1 and dag=='Sun') then
end

--Bepalen rest   
if(math.mod(week,2)==1 and dag=='Mon') then
end

--Bepalen morgen gft   
if(math.mod(week,2)==0 and dag=='Sun') then
end

--Bepalen gft 
if(math.mod(week,2)==0 and dag=='Mon') then
end

if (morgenpapier) then
end 

if (papier) then
end

--Bepalen geen container    
if not commandArray['UpdateDevice'] then
end

return commandArray

Je kunt ook overwegen om de print commando's (die naar ik denk toch alleen voor testen zijn) gelijk te maken aan de commandArray inhoud:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
time    = os.date("*t")

commandArray = {}

return commandArray
end

print ('Dag=  '..dag)

--Bepalen morgen rest   
end

--Bepalen rest   
end

--Bepalen morgen gft   
end

--Bepalen gft 
end

if (morgenpapier) then
end 

if (papier) then
end

--Bepalen geen container    
end

print (commandArray['UpdateDevice'])
return commandArray

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:20:
[...]

Side note: ik heb nog nooit Lua geprogrammeerd, maar je programma ziet er erg complex uit.
Hier een compactere versie, die (m.u.v. de container op zaterdag in week 51) hetzelfde doet.
Als je me wat meer in Lua zou verdiepen kan ik vast iets maken met een fatsoenlijke look-up table.
Let er wel op dat je script niet werkt zoals je bedoeld; het weeknummer wordt namelijk van zondag op maandag verhoogd, terwijl je daar bij je controle op lijkt te rekenen dat dat van zaterdag op zondag gebeurd.
Een nettere manier zou zijn om te bepalen of vandaag een container buiten moet, en datzelfde te bepalen voor nu + 24 uur. Zeker als je dan niet tussen 23:00 en 1:00 controleert zal je ook geen last hebben van zomertijd.
Anyway, hier een compactere code:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
time    = os.date("*t")

commandArray = {}

return commandArray
end

print ('Dag=  '..dag)

--Bepalen morgen rest   
end

--Bepalen rest   
end

--Bepalen morgen gft   
end

--Bepalen gft 
end

if (morgenpapier) then
end 

if (papier) then
end

--Bepalen geen container    
end

return commandArray

Je kunt ook overwegen om de print commando's (die naar ik denk toch alleen voor testen zijn) gelijk te maken aan de commandArray inhoud:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
time    = os.date("*t")

commandArray = {}

return commandArray
end

print ('Dag=  '..dag)

--Bepalen morgen rest   
end

--Bepalen rest   
end

--Bepalen morgen gft   
end

--Bepalen gft 
end

if (morgenpapier) then
end 

if (papier) then
end

--Bepalen geen container    
end

print (commandArray['UpdateDevice'])
return commandArray
Ik heb er verder ook geen ervaring mee, heb dit script van het engelse forum gehaald en uiteraard zelf wat gewijzigd.
Zal jouw tip eens proberen :)

Edit: ik ga er even mee puzzelen, zie dat ik nu een foutmelding krijg:

code:
1
Error: EventSystem: in /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_container.lua: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_container.lua:16: attempt to call field 'mod' (a nil value)

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 29-09-2017 12:24 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervang
code:
1
math.mod(week,2)
door
code:
1
week%2
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

H0ppie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:42:
[...]

Je zou ook eens op marktplaats/VA kunnen kijken, zat mensen die zo'n set winnen/krijgen bij een actie en er zelf niks mee doen. Zo heeft mijn pa ook zo'n set weten te scoren voor mooie prijs.

EDIT: Ik wist niet helemaal zeker over de eigen versie, wilde in eerste instantie ook nog een vergelijking maken met Android. Dat ze een eigen versie ervan kunnen maken, was niet geheel verkeerd begrepen dus.
Yep, staan al zoekopdrachten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:50:
vervang
code:
1
math.mod(week,2)
door
code:
1
week%2
.
Dan loopt hij wel.
Als ik meer weken wil hebben dan is het

code:
1
week%2, week%4

of moet ik dit anders neerzetten ?

Daarbij zie ik het script nog elke minuut in mijn log voorbij komen.
Maar dit komt zeker doordat ik hem script_time_ genoemd heb ?

code:
1
2
3
4
5
commandArray = {}

return commandArray
end

Dan doet dit stukje code niks of zie ik het nu verkeerd ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MdO82
Geen idee wat je met "voorbij komen" bedoelt. Het script wordt nog steeds iedere minuut (neem ik aan) uitgevoerd, maar het zal slechts in het tijdvak van twee minuten iets doen, namelijk om 7:00 en om 19:00. Op andere tijden zal het slechts de tijd uitlezen en een lege commandArray terug geven.
week%2 betekent: deel week door 2 en geef de restwaarde. Ofwel, als week/2 = iets,5 dan zal het 1 zijn, als het iets,0 is zal het 0 zijn.
Voorbeeld:
7%2 = 1, want 7/2 = 3, rest 1
6/2 = 0, want 6/2 = 3, rest 0

week%4 zal dus om de 4 weken gelijk zijn aan 1, in plaats van ieder 2 weken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:49:
@MdO82
Geen idee wat je met "voorbij komen" bedoelt. Het script wordt nog steeds iedere minuut (neem ik aan) uitgevoerd, maar het zal slechts in het tijdvak van twee minuten iets doen, namelijk om 7:00 en om 19:00. Op andere tijden zal het slechts de tijd uitlezen en een lege commandArray terug geven.
week%2 betekent: deel week door 2 en geef de restwaarde. Ofwel, als week/2 = iets,5 dan zal het 1 zijn, als het iets,0 is zal het 0 zijn.
Voorbeeld:
7%2 = 1, want 7/2 = 3, rest 1
6/2 = 0, want 6/2 = 3, rest 0

week%4 zal dus om de 4 weken gelijk zijn aan 1, in plaats van ieder 2 weken.
Dan begrijp ik nu hoe ik de %2 moet lezen :)

Met betreft de logging wat ik "voorbij zie komen" is het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MsT1y2Q.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tEvBUUh.png

Nu wordt er elke minuut een logging geschreven naar mijn database en dat vond ik onzinnig, omdat het script wat mij betreft maar 1 keer per dag hoeft te lopen.

Nu gooi ik de logging handmatig leeg.
Om die reden was ik benieuwd (en wellicht kan het helemaal niet) of ik dit script maar 1 keer per dag kon laten lopen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Laatst online: 16:10
Ik ben me pas ook net aan het verdiepen in Domoticz / Lua, maar neem aan dat je dit nu met een Time script doet? Die loopt elke minuut. Vanuit de wiki:

Event Type. Controls what events events will cause Domoticz to execute the script. Drop down values:

All - Will run whenever anything happens that triggers the event system to run a script
Device - Will run whenever ANY device state/value change
Security - Will run whenever there is a security event
Time - Will run once per minute. Scripts are executed one at a time.
User Variable - Will run when User Variables are updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:34
@M.v.Veelen
Ik heb ook de nefit easy draaien en heb daar echt nooit last van.
Zal het niet aan een brakke wifi liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

G8rb8n schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:48:
Ik ben me pas ook net aan het verdiepen in Domoticz / Lua, maar neem aan dat je dit nu met een Time script doet? Die loopt elke minuut. Vanuit de wiki:

Event Type. Controls what events events will cause Domoticz to execute the script. Drop down values:

All - Will run whenever anything happens that triggers the event system to run a script
Device - Will run whenever ANY device state/value change
Security - Will run whenever there is a security event
Time - Will run once per minute. Scripts are executed one at a time.
User Variable - Will run when User Variables are updated
|:( nu snap ik ook direct waarom ik steeds berichten kreeg van mijn test schakelaars dat elke x sec. deze aangezet worden omdat het schema dat vereist.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 11:22
MdO82 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:23:
[...]
Nu gooi ik de logging handmatig leeg.
Om die reden was ik benieuwd (en wellicht kan het helemaal niet) of ik dit script maar 1 keer per dag kon laten lopen.
Ik weet niet of sunrise and sunset events zijn? In dat geval zou je op een van deze twee events kunnen triggeren en iets een keer per dag laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, nu wordt ie allen niet uitgevoerd op 7:00 en 19:00 :X
Maak er maar dit van
Lua:
1
2
3
if not((time.hour==7 or time.hour==19) and time.min==0) then
     return commandArray
end

Schoon script:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
time    = os.date("*t")

if not((time.hour==7 or time.hour==19) and time.min==0) then
     return nil
end

week    = tonumber(os.date("%V"))
dag     = tostring(os.date("%a"))
oddweek = (week%2 == 1)

print ('Dag=  '..dag)

--Bepalen morgen rest
if oddweek and dag=='Sun' then
     actie = 'Geen ophaaldag, Morgen Grijze container'
end

--Bepalen rest
if oddweek and dag=='Mon' then
      actie = 'Vandaag Grijze container'
end

--Bepalen morgen gft
if not oddweek and dag=='Sun' then
     actie = 'Geen ophaaldag, Morgen Groene container'
end

--Bepalen gft
if not oddweek and dag=='Mon' then
     actie = 'Vandaag Groene container'
end

--Bepalen morgen papier
if morgenpapier then
     actie = 'Geen ophaaldag, Morgen papier'
end 

-- Bepalen papier
if papier then
     actie = 'Vandaag papier'
end

--Bepalen geen container
if not actie then
     actie = 'Geen ophaaldag'
end

print (actie)
return {'UpdateDevice' = '19|1|'..actie}

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Iemand een idee of het met Domoticz mogelijk is om de maandelijkse verbruikskosten van Elektra en Gas bij elkaar op te laten tellen ? Op deze manier zou ik eenvoudig na kunnen gaan of ik mijn termijnbedrag bij de energieleverancier moet opschroeven of juist kan verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:51:
@M.v.Veelen
Ik heb ook de nefit easy draaien en heb daar echt nooit last van.
Zal het niet aan een brakke wifi liggen?
M'n WiFi is juist erg goed. Heb sinds kort Ubiquiti's hangen en de NEfit Easy hangt daar zo'n 3 meter vanaf.

Het is een bekend fenomeen, dat soms de verbinding verbroken wordt (dat jij er geen last van hebt icm Domoticz is voor jou wel heel prettig trouwens), en om de verbinding geforceerd terug te krijgen is het dus zaak om de Nefit Easy even los te koppelen en weer terug te hangen (of dus met een schakeling de 2-draads aansluiting tijdelijk te onderbreken).

¯\_(ツ)_/¯

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
M.v.Veelen schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:08:
[...]

M'n WiFi is juist erg goed. Heb sinds kort Ubiquiti's hangen en de NEfit Easy hangt daar zo'n 3 meter vanaf.
Ben ook wel klaar met mijn huidige WiFi opzet (via van die powerline adapters); net even gegoogeld en die Ubiquitis gaan er hier ook komen. Ben je voor de pro lijn gegaan of de 'normale'?

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56
Ik heb nu een groep gemaakt voor alle verlichting beneden, zodat ik alles in 1 keer uit kan zetten, dat werkt goed, alleen zou ik daar ook de thermostaat (Essent/icy e-thermostaat) aan willen koppelen, zodat deze altijd naar een vaste lage temperatuur gaat als ik alle verlichting uit zet. Ik krijg de temperatuur niet aan een groep toegevoegd.

Met een scene heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik de thermostaat ook niet toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Douwe63 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:20:
[...]

Ben ook wel klaar met mijn huidige WiFi opzet (via van die powerline adapters); net even gegoogeld en die Ubiquitis gaan er hier ook komen. Ben je voor de pro lijn gegaan of de 'normale'?
Op advies van @ThinkPad heb ik 2 x de Lite. Omdat het gaat om de juiste afstellingen en niet om de power die ze hebben. En ik moet eerlijk zeggen dat het, zoals ik het initieel heb ingesteld, helemaal aan de verwachtingen voldoet.
Phoolie schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:25:
Ik heb nu een groep gemaakt voor alle verlichting beneden, zodat ik alles in 1 keer uit kan zetten, dat werkt goed, alleen zou ik daar ook de thermostaat (Essent/icy e-thermostaat) aan willen koppelen, zodat deze altijd naar een vaste lage temperatuur gaat als ik alle verlichting uit zet. Ik krijg de temperatuur niet aan een groep toegevoegd.

Met een scene heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik de thermostaat ook niet toegevoegd.
En wat weerhoudt je om er een kleine Lua voor te schrijven? Ik heb zelf ook in een Lua dat als we het huis verlaten op een moment dat we normaal gesproken thuis zouden zijn, of als we nog niet thuis zijn terwijl we al thuis zouden moeten zijn, dat dan de CV naar een bepaalde temp. wordt teruggezet totdat we thuis komen.

stukje code voor (in dit geval) de maandag als we bijvoorbeeld uit het werk bij iemand op visite gaan:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if (otherdevices['IemandThuis'] == "Off" and otherdevices['Nefit - Clock Mode'] == "On" and timebetween ("18:00:00","23:59:00") and var1 == 1 and (weekday == 'Monday'))  then 
commandArray['Nefit - Clock Mode']= 'Off'
commandArray['Nefit - Warm Water']= 'Off'
commandArray['UpdateDevice']='803|0|18'
commandArray['Variable:cvcheck'] = tostring(0)
commandArray['SendNotification']='Nefit CV Melding#CV Klokprogramma wordt uitgeschakeld omdat er niemand thuis is.'
print('<b style="color:Blue">CV Klokprogramma wordt uitgeschakeld omdat er niemand thuis is.</b>')

enz

[ Voor 59% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-09-2017 10:38 ]

¯\_(ツ)_/¯

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met python dat niet werkt?
Ik heb de wiki van flower sensor gebruikt alleen krijg het maar niet aan de gang...

https://www.domoticz.com/...hp?f=56&t=13306&start=280

Iemand een idee?

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:56
Als je de python plugin gebruikt, volgens mij staat die uit in de laatste beta('s), omdat er problemen mee zijn. Zie het forum

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Zijn er hier mensen die gebruik maken van globale variabelen in combinatie met DzVents? Ik zit met de volgende situatie: heb 3 virtuele switches voor ieder gedeelte van de dag (overdag, avond, nacht). Die 'status' gebruik ik in mijn events om te bepalen of er iets wel of niet moet gebeuren. Bijvoorbeeld PIR events worden overdag en 's nachts genegeerd, maar in avond mode gebruikt om licht aan en uit te schakelen. Ik heb een timeout van 15 minuten geen beweging waarna het licht weer uit gaat.

Nu zijn er bepaalde situaties waarin je dat gedrag wil blokkeren. Voorbeeld: tijdens een film detecteert het systeem soms geen beweging en dan gaat ineens het licht uit. Ik dacht daar globale variabelen voor te kunnen gebruiken die dan tussen de scripts gedeeld worden. Op basis van de documentatie heb ik een global_data.lua aangemaakt in mijn scripts folder.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
return {
        helpers = {},
        data = {
            pirDisabled = { initial = false }
        }
}

Die ik vervolgens uitlees in mijn DzVents scripts:

JavaScript:
1
2
3
if (domoticz.globalData.pirDisabled == true) then
    return
end

Probleem: die variabele is nil, altijd. Het intialiseren werkt dus niet en ook wanneer ik de variabele vanuit een van de scripts zet is ie bij de volgende run weer leeg. Dus ik vroeg me af of iemand dit werkend heeft en zo ja: deel dan even een werkend voorbeeld aub. Ik draai versie 3.8153 btw (stable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:58
Hoi tweakers, Ik ben momenteel bezig met dashticz en heb al een leuk dashboard gemaakt.
tablet op een magneet en het lijkt goed te werken. alleen wil ik er meer uithalen. heeft 1 van jullie een dashboard wat afwijkt van wat er al op het forum gepost is, om mij en andere van inspiratie te voorzien ?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remcoXP schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:16:
Hoi tweakers, Ik ben momenteel bezig met dashticz en heb al een leuk dashboard gemaakt.
tablet op een magneet en het lijkt goed te werken. alleen wil ik er meer uithalen. heeft 1 van jullie een dashboard wat afwijkt van wat er al op het forum gepost is, om mij en andere van inspiratie te voorzien ?
Denk je niet dat het beter is om dat op het Domoticz forum in het Dashticz topic te vragen ipv hier in het Domoticz topic? Er staan daar heel wat voorbeelden van hoe mensen het hebben gemaakt en het is aan jou om er iets van te maken dat aan jouw wensen voldoet. Ik heb zelf ook Dashticz in gebruik, maar zie het nut er niet van om dat hier te posten. Just my 2 cents.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 08:41
Ik heb rond gekeken of er al iets genoteerd staat over de Xiaomi Vacuum Cleaner. Nog niets in dit topic.

Zojuist heb ik mijn Xiaomi Vacuum Cleaner in Domoticz gezet.
Ik heb deze Github gebruikt, met één extra toevoeging.

Bij de Installation info miste ik de volgende regel;
code:
1
sudo apt-get install python3-pip

Ik draai DietPi op mijn Raspberry Pi 3 en na het installeren van Pithon3 en Pithon3-dev kon ik alsnog het pip command niet uitvoeren. Bleek dat pip niet op mijn Pi aanwezig was (geen idee wat het is en wat het doet, maar had het nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 10:38

DizzyWeb

Ondertiteld

RoRoo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:21:
[...]

Ik zou denken dat je inderdaad met een auto on script al een heel end bent.

Dit combineren met een lux script misschien https://www.domoticz.com/...,_Altitude,_Lux_sensor...

zodat je niet direct iets extra's hoeft aan te schaffen.
Auto off op vaste tijden is lastig omdat er altijd een WAF tussen zit die er buiten gaat klooien :)
Om even op deze discussie terug tekomen... besefte me dat dit script natuurlijk leuk is, maar niet genoeg. Je wil toch op zijn minst weten of er uberhaupt iemand in de kamer is, anders is het wel heel makkelijk geld weggooien om je verlichting automatisch aan te zetten.

En... wederom de WAF: er mag geen PIR aan het plafond komen ;) Dus, gaat toch echt een remote worden, hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:36
Phoolie schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:25:

Dan maak je toch een dummy switch (bv Essent Laag) die je aan de groep toevoegt. Met een blocky of lua script zet je de temperatuur naar de gewenste waarde als de Dummy switch aan staat.

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DizzyWeb schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:04:
[...]

Om even op deze discussie terug tekomen... besefte me dat dit script natuurlijk leuk is, maar niet genoeg. Je wil toch op zijn minst weten of er uberhaupt iemand in de kamer is, anders is het wel heel makkelijk geld weggooien om je verlichting automatisch aan te zetten.

En... wederom de WAF: er mag geen PIR aan het plafond komen ;) Dus, gaat toch echt een remote worden, hoe dan ook.
Of je gebruikt bv Presence detection om te bepalen of er iemand thuis is. Gebruikt deze manier al 1,5 jaar naar volle tevredenheid. Heen PIR in huis, niet handig met een hond dus deze manier werkt gewoon prima.

Een LUA script schakelt vervolgens de verlichten op basis van diverse mogelijkheden

1. Iemand Thuis
2. Niemand Thuis
3. Laatste persoon verlaat het huis
4. Iemand komt Thuis
5. Vakantie mode, dan schakel ik bepaalde andere verlichting op andere plekken.

etc

Het is maar net wat jij handig vindt. AB kan ook prima maar dat is nu niet de WAF
Wil je lichten in bepaalde ruimte aan/uit laten gaan terwijl je thuis bent dan ontkom je niet aan een PIR of AB natuurlijk. Maar de ruimtes met LED lampen voorzien scheelt een hoop geld en dan hoef je niet echt alles meer te schakelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Presence detection kan ik helaas niet gebruiken om te kijken of er iemand in de woonkamer is. Komt meer dan geregeld voor dat ik zit te gamen boven en m'n vriendin al in bed ligt 's avonds.

En die led lampen zijn er al, op 1 lamp na... die lamp wilde gewoon niet fatsoenlijk werken met een dimmer + bypass (en zonder bypass al helemaal niet). Daar zit nu een halogeen lamp in dit ik nog had liggen en gewoon werkt. Maar dan nog is het gewoon zonde om lampen aan te hebben als er niemand in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jsiegmund schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:14:
JavaScript:
1
2
3
if (domoticz.globalData.pirDisabled == true) then
    return
end

Probleem: die variabele is nil, altijd. Het intialiseren werkt dus niet en ook wanneer ik de variabele vanuit een van de scripts zet is ie bij de volgende run weer leeg. Dus ik vroeg me af of iemand dit werkend heeft en zo ja: deel dan even een werkend voorbeeld aub. Ik draai versie 3.8153 btw (stable).
if (domoticz.globalData.data.pirDisabled == true) then
return
end
misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:58
Snap ik. Dacht alleen hier zijn best veel mensen die sleutelen en iets moois maken wat wellicht heel veel verschilt met wat er al gepost is.
Ik heb in het verleden hier ook iemand gezien die de gui van domoticz redelijk had herschreven. maar helaas niet poste. sharing = caring ;)
M.v.Veelen schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Denk je niet dat het beter is om dat op het Domoticz forum in het Dashticz topic te vragen ipv hier in het Domoticz topic? Er staan daar heel wat voorbeelden van hoe mensen het hebben gemaakt en het is aan jou om er iets van te maken dat aan jouw wensen voldoet. Ik heb zelf ook Dashticz in gebruik, maar zie het nut er niet van om dat hier te posten. Just my 2 cents.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
DizzyWeb schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:25:
Presence detection kan ik helaas niet gebruiken om te kijken of er iemand in de woonkamer is. Komt meer dan geregeld voor dat ik zit te gamen boven en m'n vriendin al in bed ligt 's avonds.

En die led lampen zijn er al, op 1 lamp na... die lamp wilde gewoon niet fatsoenlijk werken met een dimmer + bypass (en zonder bypass al helemaal niet). Daar zit nu een halogeen lamp in dit ik nog had liggen en gewoon werkt. Maar dan nog is het gewoon zonde om lampen aan te hebben als er niemand in de kamer.
Wat ik voor mijn zoon had gemaakt, Als hij alleen thuis was en zijn computer stond aan, gaat na een half uur de TV en de verlichting in de woonkamer grotendeels uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:09:
[...]

Wat ik voor mijn zoon had gemaakt, Als hij alleen thuis was en zijn computer stond aan, gaat na een half uur de TV en de verlichting in de woonkamer grotendeels uit,
Maar de vraag is meer hoe bepaal je dat hij alleen thuis is op dat moment zonder smartphone en PIR.
Wat je op basis daarvan wel/niet kan schakelen is niet moeilijk meer.

Hij wil geen PIR gebruiken en een smartphone is ook geen optie.
Natuurlijk kun je een TV of gameconsole ook laten checken of deze aanstaat maar dat is geen garantie dat iemand er ook achter zit en dus even naar de keuken lopen wordt dan lastig omdat het licht niet aangaat.

Zonder PIR is het gewoon geen optie om lichten uit te laten gaan na een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
MikeOO schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Maar de vraag is meer hoe bepaal je dat hij alleen thuis is op dat moment zonder smartphone en PIR.
Wat je op basis daarvan wel/niet kan schakelen is niet moeilijk meer.

Hij wil geen PIR gebruiken en een smartphone is ook geen optie.
Natuurlijk kun je een TV of gameconsole ook laten checken of deze aanstaat maar dat is geen garantie dat iemand er ook achter zit en dus even naar de keuken lopen wordt dan lastig omdat het licht niet aangaat.

Zonder PIR is het gewoon geen optie om lichten uit te laten gaan na een bepaalde tijd.
Met name voor het eerste punt is het maar net wat de use-case was voor die situatie. Hoogstwaarschijnlijk zal zijn zoon zijn smartphone of ander device bij zich hebben wat te pingen is oid en zo de aanwezigheid te controleren. Als dat voor hun voldoende is en naar behoren werkt: prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Presence detection niet gebruiken heeft hij niet helemaal gezegd. Uitdaging zit erin te bepalen wanneer iemand naar bed gaat. Als je als laatste de woonkamer uitgaat, kun je een knop gebruiken, doen wij ook. Als dan evt later nog iemand thuis komt, gaat het licht gewoon weer (evt deels) aan.

Ik gebruik trouwens geen PIR voor aanwezigheid in het algemeen, alleen voor bepaalde ruimtes.

Maar wellicht eens voorstellen een alarminstallatie in te regelen, dan komt die pir vanzelf wel. En bv de neo coolcam pir, kun je onopvallend in een rek zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Qnap ts-231P hierop heb ik qomoticz geinstalleerd.
en afgelopen week heb ik een zwave.me usb dongel besteld.

Ik heb alleen het probleem dat ik na het plaatsen van de dongel en herstarten niks vind
bij selectie in hardware heb ik geen mogelijkheid om een poort te selecteren.

heeft iemand hier ervaring mee ? en wellicht een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
*knip*, eigen inzet is gewenst. Dit soort vragen kun je prima achterkomen door voorbeelden te bekijken en gewoon wat dingen te proberen.

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DizzyWeb schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:04:
Stiekum een PIR ophangen gaat opvallen? Glurend achter een gordijn vandaan?? :+
Herman1550 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:15:
Ik heb een vraag namelijk: Ik heb een virtual switch aangemaakt Dag/Nacht die staat dus alleen aan als het donker is. Nu heb ik een schakelaar (die een lamp schakeld) die alleen aan/uit mag als het donker is.
Ik zou daar graag een blocky gebeurtenis voor willen maken.

Wie helpt me??
Google zal je vriend zijn ;)

Ik heb een blocky geprobeerd te maken met sundown en sunrise events, maar die werkte gewoonweg niet.
Zal een

code:
1
2
3
4
5
6
7
If Switch
= 
On
AND time >sundown
Do
Switch Light ON
Else
if
etc.

Achtige constructie worden.

[ Voor 52% gewijzigd door RoRoo op 02-10-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

|:(

[ Voor 99% gewijzigd door RoRoo op 02-10-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Nope. In alle voorbeelden staat ook domoticz.globalData.variabele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56
M.v.Veelen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:34:
[...]
En wat weerhoudt je om er een kleine Lua voor te schrijven? Ik heb zelf ook in een Lua dat als we het huis verlaten op een moment dat we normaal gesproken thuis zouden zijn, of als we nog niet thuis zijn terwijl we al thuis zouden moeten zijn, dat dan de CV naar een bepaalde temp. wordt teruggezet totdat we thuis komen.
[...]
Uiteindelijk is dat wel de bedoeling, maar ik ben nu pas net begonnen en nog totaal niet bekend met Lua. Eerst blocky maar eens onder de knie krijgen.
marsman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:30:
[...]

Dan maak je toch een dummy switch (bv Essent Laag) die je aan de groep toevoegt. Met een blocky of lua script zet je de temperatuur naar de gewenste waarde als de Dummy switch aan staat.
Heb het nu zo opgelost, heb alleen een scène gemaakt ipv een groep. Bij het activeren van de scène wordt de dummy switch uitgezet en via blocky op 15 graden gezet en vervolgens de dummy switch weer aan, omdat je anders in een loop komt zolang de dummy switch uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H0ppie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Met name voor het eerste punt is het maar net wat de use-case was voor die situatie. Hoogstwaarschijnlijk zal zijn zoon zijn smartphone of ander device bij zich hebben wat te pingen is oid en zo de aanwezigheid te controleren. Als dat voor hun voldoende is en naar behoren werkt: prima toch?
Misschien even zijn wens lezen. Hij wil lichten niet laten branden in ruimtes bij niet aanwezig ipv puur bepalen of er iemand wel/niet thuis is. Een device pingen is hiervoor dan geen optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jsiegmund schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:09:
[...]

Nope. In alle voorbeelden staat ook domoticz.globalData.variabele.
Wat dacht je dan van:
code:
1
2
3
4
5
6
return {
        helpers = {},
        globalData = {
            pirDisabled = { initial = false }
        }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

RoRoo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Stiekum een PIR ophangen gaat opvallen? Glurend achter een gordijn vandaan?? :+

[...]
Haha, die dingen zijn toch net iets te groot om niet op te vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MikeOO schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:06:
[...]

Misschien even zijn wens lezen. Hij wil lichten niet laten branden in ruimtes bij niet aanwezig ipv puur bepalen of er iemand wel/niet thuis is. Een device pingen is hiervoor dan geen optie ;)
Als jullie op mijn bericht reageren moeten jullie volgens mij allebei beter lezen ;-)

Detectie was niet alleen op pingen, maar ook controleren of een computer/playstation aan staat.

Daarnaast, kan ik me best voorstellen dat je met pingen zou kunnen detecteren waar iemand (zijn telefoon) ongeveer is. Bijvoorbeeld met meerdere accespunten en dan controleren via welke weg de ping loopt. Niet makkelijk, maar ook niet helemaal onmogelijk.

Maar goed, mede daarom gebruik ik (soft)schakelaars, omdat je niet alles kunt automatiseren zonder scripts te hebben met uitzondering op uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DizzyWeb schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Camouflage kleuren gebruiken. Ze maken er tanks mee onzichtbaar... Die zijn nog groter O-)

Ik vind het ook een lastige factor hoor.
Wil eigenlijk alles WAF proof maken, maar dat is een dermate lastige opgave. Want er moeten ineens allemaal fysieke knoppen gebruikt kunnen worden om zaken te omzeilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Nou lijkt me een wit bolletje met een diameter van ongeveer 2 cm toch wel onopvallend ergens neer te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Mij ook.. Maar goed, wie ben ik.

Overigens heb ik ook gewoon eisen gesteld bij de WAF. Zij wilt gemak en beveiliging? Dan zijn dit de X voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Beveiliging zonder pir lijkt me knap, of je krijgt ook op alle binnendeuren sensors.

En niet te veel tegelijk aanpassen en zorgen dat het goed werkt voor je in productie gaat zeg maar. ;-). De ervaring leert dat fouten niet gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:06:
Ik heb een Qnap ts-231P hierop heb ik qomoticz geinstalleerd.
en afgelopen week heb ik een zwave.me usb dongel besteld.

Ik heb alleen het probleem dat ik na het plaatsen van de dongel en herstarten niks vind
bij selectie in hardware heb ik geen mogelijkheid om een poort te selecteren.

heeft iemand hier ervaring mee ? en wellicht een oplossing
Ik vermoed dat die Zwave.Me USB driver niet geïmplementeerd is in je QNAP QTS OS. Wat zie je na aansluiting van de stick in je dmesg log op je QNAP?

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurniawan77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Hallo Domoticz fanatiekelingen

Is er iemand die weet hoe je al je data van de afgelopen jaren kunt overzetten naar influxdb? Het gaat me voornamelijk om de energie ( elektra en gas) verbruik. Er is wel een functie in Domoticz om de data te pushen naar influxdb maar dan wordt er alleen data gepushed vanaf dat moment dat het ingesteld is en niet de hele historie. Een cloud oplossing vind ik ook goed. Als ik het maar kan weergeven in grafana.

Groet kurniawan77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb domoticz geinstalleerd op mijn qnap ts231-p.

zodra ik bij hardware nu mijn swave usb dongel wil toevoegen van zwave.me
krijg ik geen seriele poorten te selecteren. het lijkt wel of hij geen drivers kan vinden.

heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
DizzyWeb schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Ik heb nu sinds 2 weken 3 bewegingsmelders van xiaomi in m'n woonkamer. Deze zijn slechts 3cm hoog en overal weg te werken.
Eentje staat op het witte kozijn boven de achterdeur, eentje in de boekenkast en eentje zit achter een afrikaans houten masker geplakt die aan de muur hangt :) .
Het bereik is wat beperkt vind ik (ca. 5m) daarom moet je er wel een paar plaatsen maar het is onopvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
@Herman1550 :

Kijk eens naar de timer functie bij zo schakelaar?

Mij lampen schakelen er prima mee. Zonsondergang aan, 23uur uit. Dummy schakelaar gaat 23:15 aan, mochten de lampen buiten de ingestelde tijden aan gaan, zet hij ze weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
janne_nl schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Als jullie op mijn bericht reageren moeten jullie volgens mij allebei beter lezen ;-)

Detectie was niet alleen op pingen, maar ook controleren of een computer/playstation aan staat.

Daarnaast, kan ik me best voorstellen dat je met pingen zou kunnen detecteren waar iemand (zijn telefoon) ongeveer is. Bijvoorbeeld met meerdere accespunten en dan controleren via welke weg de ping loopt. Niet makkelijk, maar ook niet helemaal onmogelijk.

Maar goed, mede daarom gebruik ik (soft)schakelaars, omdat je niet alles kunt automatiseren zonder scripts te hebben met uitzondering op uitzondering.
Er draait bij mij een script die inderdaad mij telefoon pingt, Humax, chromecast, etc.
Zodra 1 er van online zijn zet die deze schakelaar op ON. En weer op off als ze offline zijn. Hierdoor kan je er ook weer lua scripts of blocky scripts aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
mAiden88 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:40:
[...]

Er draait bij mij een script die inderdaad mij telefoon pingt, Humax, chromecast, etc.
Zodra 1 er van online zijn zet die deze schakelaar op ON. En weer op off als ze offline zijn. Hierdoor kan je er ook weer lua scripts of blocky scripts aan hangen.
Klopt, dan kun je inderdaad redelijk checken of er iemand in de woning aanwezig is. Maar nog beetje lastig om exact te bepalen in welke ruimte. Ok, met Chromecast zou nog kunnen aangezien je weet in welke ruimte ie ligt... Maar ging dus om het kunnen detecteren of er iemand in een ruimte is, met de uitdaging dat er geen PIR-sensoren gebruikt mochten worden om beweging te detecteren. :)

Ik had ook een paar berichten door elkaar gegooid en het beetje verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:22
Heeft iemand ervaring met een opbouw Z-wave PIR/schakelaar voor over een inbouw doos? Ik heb in de badkamer op ong. 1,80-1,90m hoogte een trekschakelaar voor de badkamer verlichting. Deze wilde ik al vervangen voor een Jung IR-sensor met afdekking om de lamp te schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://mdhelektroshop.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/210x210/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_60425.jpg

Het liefst wil ik iets soortgelijks met Z-wave realiseren, zodat ik meteen met een scriptje ook de mechanische ventilatie mee kan schakelen en de boel op kan nemen in Domoticz. Kom echter alleen stand alone PIR's tegen op batterijen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:23
Sommige kun je ook via een (USB) adapter van spanning voorzien, zoals de aeotec multisensor. Als dat een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

DjAntoon schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:45:
Sommige kun je ook via een (USB) adapter van spanning voorzien, zoals de aeotec multisensor. Als dat een optie is?
Die heb ik in de badkamer op een kastje liggen, met usb adapter er aan. Gebruik de motionsensor overigens niet voor de MV, maar de luchtvochtigheid.

Zat te overwegen om het licht er ook ooit mee te schakelen, zit ook een motionsensor in... maar dan kan ik hooguit het licht aan doen. Uit wordt iets lastiger, aangezien de douche een wandje heeft. Ik denk dat het toch wat onhandig is als het licht steeds uit gaat als er iemand staat te douchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19
DizzyWeb schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:19:
[...]
Uit wordt iets lastiger, aangezien de douche een wandje heeft. Ik denk dat het toch wat onhandig is als het licht steeds uit gaat als er iemand staat te douchen ;)
Dan zou je toch een combinatie kunnen maken: Als geen beweging is en luchtvochtigheid < x% --> niemand in badkamer en de douche wordt niet gebruikt --> lamp kan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Perlian schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Dan zou je toch een combinatie kunnen maken: Als geen beweging is en luchtvochtigheid < x% --> niemand in badkamer en de douche wordt niet gebruikt --> lamp kan uit
Heb ik inderdaad aan gedacht... maar ik ben bang dat het dan mis gaat als vriendinlief in bad ligt. Dus vriendin ziet het niet zitten, je loopt toch langs de schakelaar als je de badkamer in loopt, dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:22
DjAntoon schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:45:
Wil het liefst alles wegwerken in en op die inbouwdoos.

Deze doos zit ook op een ideale positie, omdat die de gehele badkamer overziet. Licht zal dus bij douchen en badderen niet uit gaan verwacht ik.

Heb een bloedhekel aan batterijen, dus ga toch op zoek naar iets op netstroom dan wel met adapter. Als er een humidty sensor in zit zou dit helemaal top zijn. Dan hoeft de MV niet per se aan bij nachtelijke toilet bezoekjes.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Op robbshop staat een beschrijving met een 'gewone' pir en een zwave schakelaar, wellicht is dat iets. De PIR wordt dan aangesloten op de pennen waar ook een gewone schakelaar op kan.
Pagina: 1 ... 52 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.