Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:54:
Zojuist op de Synology weer overgegaan van Beta naar Stable. Behalve dat Beta ongeveer 10 versies achterliep op Stable (:')) ook constant de vastlopers. En de enige reden om Beta te draaien was een aanpassing voor mijn Nest die ook in Stable zit sinds enige tijd.

Benieuwd of het beter blijft lopen nu. Van de week al 2x gehad dat de lichten de hele nacht aanbleven :{

Ook op de Synology de checker verbeterd zodat hij nu via de Synology Service commando's werkt en in de web interface ook de juiste status van Domoticz aangeeft en een mail optie toegevoegd.
Ik heb al tijden niet geupdate. Als alles goed draait heeft het dan enig nut?

Vorig keer toen ik een update deed liep overigens bij mij de hele handel in eerste instantie vast. Daar zit ik dan ook weer niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
MdO82 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:49:
[...]

Schiet mij nog wel een vraag te binnen wellicht dat iemand het weet.
Ik heb onder Hardware mijn Data Timeout op 24 uur staan.
Hij hoeft immers maar 1 keer per dag een melding te geven.
Echter ik zie elke 10 seconden het script voorbij komen.

Heb ik nog ergens een foutje gemaakt ?
Weet iemand hier nog een antwoord op ?
Het script wat ik heb lopen hoeft maar 1 keer per dag te lopen, maar blijft nu elke 10 seconden een update sturen :?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:15:
[...]

Ik heb al tijden niet geupdate. Als alles goed draait heeft het dan enig nut?

Vorig keer toen ik een update deed liep overigens bij mij de hele handel in eerste instantie vast. Daar zit ik dan ook weer niet op te wachten.
Of het nut heeft moet je zelf bepalen. Ik loop graag mee in de kopgroep, maar niet op kop. Een update kan ook nieuwe en interessante dingen brengen.

Sowieso is een backup altijd slim voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:15:
[...]

Of het nut heeft moet je zelf bepalen. Ik loop graag mee in de kopgroep, maar niet op kop. Een update kan ook nieuwe en interessante dingen brengen.

Sowieso is een backup altijd slim voor een update.
Kan brengen? Als ik dat niet zeker weet laat ik het maar lekker zo.

Ander vraag: Heeft iemand deze dingen draaien en kan het sowieso met RFXcom? http://www.homewizard.nl/...adloze-radiatorkraan.html

Of is er wellicht iets anders moois met slimme radiatorthermostaten? Tado etc met die cloud toestanden wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Even weer een andere vraag zijn er mensen met ervaring in het gebruik van het piggyboard zwaveplus voor de RPI3?
Doen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:56
Domoticz stoppen, domoticz.db verwijderen (zorg voor een backup) en domoticz weer starten. Zo weet je in ieder geval of het aan iets in de database ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:31
M.v.Veelen schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:42:
[...]

?

Waarom zou je dat eigenlijk willen?
omdat ik dan mijn vriendin zonder weet ik hoeveel klikken in het modem kan vertellen hoe ze de ipad van die kleine hier van internet kan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

commentator schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:13:
[...]

omdat ik dan mijn vriendin zonder weet ik hoeveel klikken in het modem kan vertellen hoe ze de ipad van die kleine hier van internet kan halen ;)
Of je stel x tijd in je modem in voor y device

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb een temperatuursensor waarvan de batterij vervangen is, en welke nu een nieuw ID heeft gekregen. Nu heb ik dus een (oude) sensor in Domotics welke historische data weergeeft totaan het moment dat de batterij er uit ging, maar ook een (nieuwe) sensor welke historische data weergeeft vanaf het moment dat de batterij vervangen is.
Kan ik die twee op één of andere manier combineren? Zodat ik de historische data weer in één grafiek kan weergeven?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:19
Gwannoes schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:24:
Ik heb een temperatuursensor waarvan de batterij vervangen is, en welke nu een nieuw ID heeft gekregen. Nu heb ik dus een (oude) sensor in Domotics welke historische data weergeeft totaan het moment dat de batterij er uit ging, maar ook een (nieuwe) sensor welke historische data weergeeft vanaf het moment dat de batterij vervangen is.
Kan ik die twee op één of andere manier combineren? Zodat ik de historische data weer in één grafiek kan weergeven?
Jazeker, dat kan. Klik bij je oude thermometer op 'aanpassen' en vervolgens op 'vervang'. Mocht je nieuwe thermometer er niet bij staan dan moet je die eerst toevoegen aan je lijst door in de apparaten lijst op het pijtje te klikken. Na het vervangen wordt de historische data getoond bij je nieuwe device.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:25:
[...]

Je zou de release notes kunnen lezen als je het zeker wil weten.

Wel is het belangrijk om op te merken dat je niet te ver moet gaan achterlopen. Bijvoorbeeld updaten van versie 1 naar 2 is vaak verstandiger dan van versie 1 naar 6. Een grotere kans op problemen want soms gaat het dan van 1->2->3->6 en soms 1->6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Dylantje2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:18:
[...]

Of je stel x tijd in je modem in voor y device
dat is nu net wat ik niet wil. Het moet gewoon on demand aan te geven zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
[...]

Ander vraag: Heeft iemand deze dingen draaien en kan het sowieso met RFXcom? http://www.homewizard.nl/...adloze-radiatorkraan.html

Of is er wellicht iets anders moois met slimme radiatorthermostaten? Tado etc met die cloud toestanden wil ik niet.
De Smartwares radiatorkraan wordt ondersteund door de RFXCOM.
In RFXmngr staat deze op de Radiator1 tab.
In Domoticz kies je Type: Smartwares Radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
commentator schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:48:
[...]

dat is nu net wat ik niet wil. Het moet gewoon on demand aan te geven zijn :)
Ik denk dat het lastig wordt omdat je router ook nog met username / password beveiligd is. Ik weet niet of je daar zo makkelijk een commando in kunt 'injecteren' hoor?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:47
Ben bezig met overgang zipatobox naar domoticz op raspberry pi maar nu na 2 weken problemen. In log telkens errors als sql.... disk i/o error. Kan dan ook niet meer met ssh inloggen dus denk ik aan sd kaart probleem. Ik zal een nieuwe gaan installeren maar vroeg me af of dit iets is wat snel gebeurd. Is SD wel een veilige manier om langdurig domoticz op te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:22
Ben afgelopen weekend aan de gang gegaan met de Raspberry PI3 en heb hierop de laatste image van Jessie geïnstalleerd. Domoticz installeren is ook gelukt en kan de RPI benaderen via SSH vanaf m'n Mac. Enige wat me niet lukt is om de PI een vast IP mee te geven.

Heb de config file aangepast middels sudo nano /etc/dhcpcd.config naar:

require dhcp_server_identifier

interface eth0
static ip_address=192.168.2.230/24
static routers=192.168.2.254
static domain_name_servers=8.8.8.8

Echter blijft m'n PI het IP adres behouden wat hij in de eerste instantie via DHCP mee heeft gekregen, namelijk 192.168.2.24. Kan iemand mij in de goede richting duwen? Zie ik iets over het hoofd?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
Dat soort problemen heb ik nog nooit gezien met mijn domoticz systeem.

Ik heb de laatste tijd wel wat vaker vastlopers op de webservice van domoticz, maar dat kan ook aan mijn event scripts liggen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
virtualJac schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:51:
Ben afgelopen weekend aan de gang gegaan met de Raspberry PI3 en heb hierop de laatste image van Jessie geïnstalleerd. Domoticz installeren is ook gelukt en kan de RPI benaderen via SSH vanaf m'n Mac. Enige wat me niet lukt is om de PI een vast IP mee te geven.

interface eth0

Echter blijft m'n PI het IP adres behouden wat hij in de eerste instantie via DHCP mee heeft gekregen, namelijk 192.168.2.24. Kan iemand mij in de goede richting duwen? Zie ik iets over het hoofd?
Gebruik je toevallig WiFI? Want dat is geen eth0. En waarschijnlijk overbodig, reboot?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
SnowDude schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:57:
[...]

Gebruik je toevallig WiFI? Want dat is geen eth0. En waarschijnlijk overbodig, reboot?
en @@virtualJac

Wordt het sowieso niet aangeraden om statische IP-adressen via je router te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
@SnowDude Nee, gewoon bedraad. En uiteraard gereboot erna.

@H0ppie Ja kan ook, maar heb gewoon een DHCP pool en daarbuiten een aantal apparaten met vast IP (op apparaat geregeld). Als ik de instructie voor vast IP op RPI3 volg dan wordt het allemaal in deze config file geregeld.

@commentator even gecheckt. Jep, staat op manual.

[ Voor 8% gewijzigd door virtualJac op 25-09-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
virtualJac schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:03:
@SnowDude Nee, gewoon bedraad. En uiteraard gereboot erna.

@H0ppie Ja kan ook, maar heb gewoon een DHCP pool en daarbuiten een aantal apparaten met vast IP (op apparaat geregeld). Als ik de instructie voor vast IP op RPI3 volg dan wordt het allemaal in deze config file geregeld.
Qua handleidingen enzov. bedoel je? Klopt, heb ik ook een keer gedaan maar dat gaf wel weer een nieuwe uitdaging toen ik hem in een ander netwerk ging hangen... Nu zal dat niet zo vaak voorkomen lijkt me (hoop ik :P), maar houd er wel rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
virtualJac schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:51:

interface eth0

heb je in /etc/network/interfaces
iface eth0 inet manual
staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Dreamcatcher schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:00:
[...]

Wat een grote jongens speelgoed he.
Ok ook maar eens 7x besteld ben benieuwd.
Bereik is in ieder geval 100x beter dan dat flamingo spul.
Ben benieuwd ondertussen 10x deur/raam sensors geplaatst en nog eens 5 onderweg evenals 4x beweging sensors en een deurbel/schakelaar waterproof en dan nog temp/hum. Sensors eens kijken was max 31 devices he hmmmm 2e gateway ? Of andere oplossingen ??🤔
deurbel/schakelaar waterproof???
welke heb je aangeschaft dan?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:09:
[...]

Ook wel benieuwd naar. Zat te denken: als je zo'n (Xiaomi) schakelaar gebruikt, dan kun je daar weer van alles en nog wat aan vastknopen. Uiteindelijk kun je ook weer zo'n Xiaomi deursensor modden en aansluiten op je bestaande deurbelknopje en dan weer allerlei acties daaraan verbinden >:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
M.v.Veelen schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:15:
[...]

Ook wel benieuwd naar. Zat te denken: als je zo'n (Xiaomi) schakelaar gebruikt, dan kun je daar weer van alles en nog wat aan vastknopen. Uiteindelijk kun je ook weer zo'n Xiaomi deursensor modden en aansluiten op je bestaande deurbelknopje en dan weer allerlei acties daaraan verbinden >:)
Inderdaad. zo zit ik ook de afgelopen dagen te denken. maar ik mis eigenlijk een kleine compacte schakel actuator. Eigenlijk kan je alleen maar naar het systeem toe melden.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een deursensor mod, dan kun je de bestaande schakelaar behouden en van daaruit verder knutselen. Je zou de Xiaomi gateway dan als deurbel-geluidsbron kunnen gebruiken en eventueel ook nog andere apparaten die geluid maken op plekken waar je dat wilt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn rookmelders. Op dit moment heb ik 2 losse hangen, deze wil ik graag vervangen.

Ik zat te denken aan een rookmelder in elke kamer en een CO melder op zolder boven de ketel. Ik kan ze niet gecombineerd vinden met Z-Wave, dus zullen losse moeten worden. Ik hecht geen waarde aan verlichting of extra fratsen in de melders.

Ik vind het wel belangrijk dat ze ook zonder Domoticz werken. Stel dat er brand in de meterkast is dan moeten ze wel afgaan.

Iemand een suggestie? De Nest Protectoroplossing vind ik te duur. Fibaro heeft mooie kleine melders en van Popp hebben ze mooie die 10 jaar batterij garantie geven.

Keuze te over dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
luigi87 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:09:
[...]

Deze kan je o.a als deurbel schakelaar gebruiken :-)

https://www.gearbest.com/access-control/pp_626695.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had die idd wel gezien, maar......groot man....! Ik zou zelf niet zo'n lel van een knop op m'n deurpost willen schroeven. Nog even los van het feit of die daar wel past. Had gehoopt een wat compacter model te hebben gemist, maar helaas ;)

Edit: correctie..... 4,5 x 4,5 is hij? Dat valt eigenlijk nog wel mee dan.....

[ Voor 7% gewijzigd door M.v.Veelen op 25-09-2017 13:41 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Mwaa vond het nog wel meevallen eigenlijk, mijn huidige drukker is dikker en bijna net zo groot :-)

Product size (L x W x H): 4.50 x 4.50 x 1.30 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
renedis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:53:
[...]

Erg mooi, heb ik ook thuis. Enkel niet voor de vloerverwarming jammer genoeg. De thermostaat knop kon de maximale druk niet aan van het totale vloerverwarming systeem.
Wat EvoHome ook niet heeft en vooral een gemis is voor mensen zonder Domotica, is een elektrische component om de thermostatische kraan te simuleren voor elektrische verwarming.
In mijn bureau heb ik bv geen centrale verwarming, enkel elektrische.
Een soort elektrische tussenstekker met ingebouwde thermostaat zou ideaal zijn om daarmee dan een elektrische verwarming aan te sturen :P
Nu doe ik dit via Domoticz en een Kaku tussenstekker, en de EvoHome controller/display met ingebouwde temp sensor staat in die bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:37:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn rookmelders. Op dit moment heb ik 2 losse hangen, deze wil ik graag vervangen.

Ik zat te denken aan een rookmelder in elke kamer en een CO melder op zolder boven de ketel. Ik kan ze niet gecombineerd vinden met Z-Wave, dus zullen losse moeten worden. Ik hecht geen waarde aan verlichting of extra fratsen in de melders.

Ik vind het wel belangrijk dat ze ook zonder Domoticz werken. Stel dat er brand in de meterkast is dan moeten ze wel afgaan.

Iemand een suggestie? De Nest Protectoroplossing vind ik te duur. Fibaro heeft mooie kleine melders en van Popp hebben ze mooie die 10 jaar batterij garantie geven.

Keuze te over dus ;)
Ik heb een paar Fibaro rookmelders en een Fibaro CO melder en zijn prima gesupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
[...]

Van wat ik heb begrepen zijn deze dingen behoorlijk gehorig tijdens het gebruik (draaien). Ze stellen zichzelf vaak opnieuw in naar de vraag van de gebruiker (kamer). In een woonkamer hoor je dat vrijwel niet maar in een slaapkamer kan dat als vervelend worden ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 21:46

Pixelmagic

Ubergeek

Even een vraagje hier over, hij kost daar de helft dan via ali/ebay. Bestel normaal bij die twee vanwege garantie bij niet aankomen van product. Hoe is dat bij gearbest ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pixelmagic zolang je bij Gearbest met PayPal betaald heb je via PayPal dezelfde garantie. Verder verstuurt Gearbest zelf ook een nieuw product als het niet is aangekomen. (Dit kan alleen wel ff duren). Zie ook: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamcatcher
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:36:
@Pixelmagic zolang je bij Gearbest met PayPal betaald heb je via PayPal dezelfde garantie. Verder verstuurt Gearbest zelf ook een nieuw product als het niet is aangekomen. (Dit kan alleen wel ff duren). Zie ook: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a.
Dito ervaring hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b_weijenberg schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:53:
[...]

De Smartwares radiatorkraan wordt ondersteund door de RFXCOM.
In RFXmngr staat deze op de Radiator1 tab.
In Domoticz kies je Type: Smartwares Radiator
Dat is mooi. Weet je ook of ik dan via Domoticz schema kan aanmaken wanneer ze moeten stoken en kan ik dan ook handmatig een setpoint verlagen of verhogen indien noodzakelijk? Moet zeggen dat ik weinig info met Googlen kan vinden hierover.
renedis schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:24:
[...]

Van wat ik heb begrepen zijn deze dingen behoorlijk gehorig tijdens het gebruik (draaien). Ze stellen zichzelf vaak opnieuw in naar de vraag van de gebruiker (kamer). In een woonkamer hoor je dat vrijwel niet maar in een slaapkamer kan dat als vervelend worden ervaren.
Is ook voor slaapkamers, maar wanneer we slapen staan die dingen toch niet aan. Is met name voor de kinderen als ze studeren en om de badkamer niet permanent warm te stoken.

Kan alleen weinig vinden over de kwaliteit van deze dingen. Blijkbaar worden ze niet veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:19

Keuze te over dus ;)
Hang je CO melder niet te hoog!
https://www.koolstofmonox...lmonoxidemelder-monteren/

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
Thanks voor het delen. Besteld! Dat wordt de nieuwe deurbel.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Stel je maakt gebruikt van een slimmemeter voor een langere periode en deze wordt vervangen. Hoe gaat Domoticz hier mee om aangezien de nieuwe standen weer op 0 zullen staan? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Bij mij zijn de slimmemeters (beide) vervangen en de eerste waarde in Domoticz bij gas staan ergens op 18.000.000.000.000.000m3 en 2896.XX KwH. De oude gegevens zijn verder niet zichtbaar/weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:42
Ik heb net een temperatuur-module in de Fibaro Door Sensor gedaan alleen ziet domoticz de temperatuur sensor niet. Moet ik de Door Sensor opnieuw koppelen? Dat zou dus inhouden dat ik hem van de deur af moet halen...

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Gwannoes schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:24:
Mozart schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:51:
[...]

Jazeker, dat kan. Klik bij je oude thermometer op 'aanpassen' en vervolgens op 'vervang'. Mocht je nieuwe thermometer er niet bij staan dan moet je die eerst toevoegen aan je lijst door in de apparaten lijst op het pijtje te klikken. Na het vervangen wordt de historische data getoond bij je nieuwe device.
Cool, dat werkt makkelijk! Bedankt!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dreamcatcher schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:42:
Mwaa vond het nog wel meevallen eigenlijk, mijn huidige drukker is dikker en bijna net zo groot :-)

Product size (L x W x H): 4.50 x 4.50 x 1.30 cm
Wat vreemd, ik had voordat jij reageerde mijn post al aangepast met dat 4,5 x 4,5 eigenlijk best meevalt.

Maar dan nu alsnog: 4,5 x 4,5 valt eigenlijk heel erg mee :) !!

Wat gaan jullie er aan vastknopen als ik vragen mag? Dat jullie 'm besteld hebben betekent naar mijn idee dat je ook al weet wat je ermee gaat doen. Toch?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b_weijenberg

Keuze te over dus ;)
Deze rookmelder heb ik niet getest maar zal vast wel met de RFXtrx433E werken:
https://www.aliexpress.co...-For-Home/1715527103.html

Deze CO en gas-melder heb ik getest en werken met de RFXtrx433E:
https://www.aliexpress.co...detector/32656940216.html
https://www.aliexpress.co...m-System/32666687015.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:10:
[...]

Idem. Bedankt voor je reactie. Had de bon nog (ben net een hamster met bonnetjes 8) ) en heb een hagelnieuwe startersset meegekregen van de Gamma. Topservice vd Gamma. _/-\o_ Hopelijk weer opgelost.

[...]

Hangen de mijne dan buiten? Niet te snel conclusies trekken. ;)
Nieuwe set hangt en weg problemen. Ik vind het nogal wat dat een defecte Kaku gewoon je aardlek eruit kan knallen. Was denk ik een slechte batch want deze 2 kwamen uit 1 pakket starterset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:23
Wees blij dat je aardlek eruit knalt in plaats van brand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
M.v.Veelen schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:41:
[...]

Wat vreemd, ik had voordat jij reageerde mijn post al aangepast met dat 4,5 x 4,5 eigenlijk best meevalt.

Wat gaan jullie er aan vastknopen als ik vragen mag? Dat jullie 'm besteld hebben betekent naar mijn idee dat je ook al weet wat je ermee gaat doen. Toch?
Euhm mijn gateway hangt hier netjes in de woonkamer dus dat wordt dan ook gelijk de deurbel simpel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Iemand domoticz werkend met Stretch??

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
M.v.Veelen schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:41:
[...]

Me deurbellen komen er aan te hangen. Dus de gateway en via domoticz ook 2 stuks kaku deursbellen

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
ik zoek in domoticz een mogelijkheid om een dag in het verleden te raadplegen qua temperatuur-registraties.
Nu lukt mij dit alleen met de laatste 7 dagen die geregistreerd zijn.
Heeft iemand reeds een workaround gevonden vanuit domoticz zelf?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 29-09 22:31
-Skyhawk- schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:09:
Stel je maakt gebruikt van een slimmemeter voor een langere periode en deze wordt vervangen. Hoe gaat Domoticz hier mee om aangezien de nieuwe standen weer op 0 zullen staan? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Bij mij zijn de slimmemeters (beide) vervangen en de eerste waarde in Domoticz bij gas staan ergens op 18.000.000.000.000.000m3 en 2896.XX KwH. De oude gegevens zijn verder niet zichtbaar/weg.
Ik had zoiets met mijn ketel, heb uiteindelijk de database met een query samengevoegd zodat ik de geschiedenis heb kunnen behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:56
NielsTn schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:40:
ik zoek in domoticz een mogelijkheid om een dag in het verleden te raadplegen qua temperatuur-registraties.
Nu lukt mij dit alleen met de laatste 7 dagen die geregistreerd zijn.
Heeft iemand reeds een workaround gevonden vanuit domoticz zelf?
Volgens mij worden alleen de laatste 7 dagen volledig bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Voor de mensen die nog de alternatieve stekker van fibaro zoeken bij gearbest zijn ze weer voor 16.75 in de aanbieding !!!

Sorry stomme link weggehaald, niet door dat het weer die extra voor mij link was.... thnx voor het waarschuwen !!

[ Voor 31% gewijzigd door Dreamcatcher op 26-09-2017 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
Dreamcatcher schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:36:
Voor de mensen die nog de alternatieve stekker van fibaro zoeken bij gearbest zijn ze weer voor 16.75 in de aanbieding !!!

<knip>
waarom niet gewoon https://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_581312.html en gebruik je nu een affiliate achtig iets?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2017 08:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Aangepast, stomme linken die je van hun krijgt als je delen drukt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Heb een aantal Fibaro 2 dimmers voor lampen die ik actief wijzig. Nu heb ik op de overloop twee lampen die ik 1x wil dimmen en vervolgens alleen met de schakelaar wil bedienen, Weinig zin om €60/st dimmers te verspijkeren hieraan. Iemand ervaring met een voordelig alternatief wat ik in kan bouwen achter de schakelaar? Kan zat opbouw vinden, maar dit is geen optie.

@sjorsjes Zijn complete LED units van Ikea en zou ze graag dimmen.

[ Voor 8% gewijzigd door virtualJac op 26-09-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:25
Lager wattage lampen gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door sjorsjes op 26-09-2017 09:00 ]

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:58
@Dreamcatcher thnx voor de betaalbare link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
janne_nl schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:24:
[...]

Volgens mij worden alleen de laatste 7 dagen volledig bewaard.
Jammer.... zeker daar er een 320Gb schijf beschikbaar is om data langdurig veilig te stellen...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjAntoon schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:55:
Wees blij dat je aardlek eruit knalt in plaats van brand...
Ja geweldig als je bijvoorbeeld een weekje weg bent en je verlichting blijft schakelen en bij thuiskomst je vriezer daardoor ontdooit is. :'( Ik bedoelde dat het kwalijk is dat 2 (!) van die dingen dit gedrag vertoonde. Ik verwachtte dat Kaku toch iets beter van kwaliteit zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
virtualJac schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:56:
Heb een aantal Fibaro 2 dimmers voor lampen die ik actief wijzig. Nu heb ik op de overloop twee lampen die ik 1x wil dimmen en vervolgens alleen met de schakelaar wil bedienen, Weinig zin om €60/st dimmers te verspijkeren hieraan. Iemand ervaring met een voordelig alternatief wat ik in kan bouwen achter de schakelaar? Kan zat opbouw vinden, maar dit is geen optie.

@sjorsjes Zijn complete LED units van Ikea en zou ze graag dimmen.
Extra schakel draad via de centraal doos bij trekken zodat je het met 1 z-wave dimmer aan kunt of een normale dimmer?
Een led dimmer van qubino die is geen 60 euro :9 en blijf je toch lekker flexible met je domotica systeem. Een mono of bi-stable schakelaar kun je dan aansluiten. Ik heb een qubino dimmer laatst bij coolblue voor <50 euro gekocht.

@Dreamcatcher tnx net besteld

Vorige week 3 x Sonoff mooi weg gewerkt in een plafondkap van snoerenboer en nog 4 nieuwe Sonoffs besteld.
EDIT 18-09 besteld en 28-09 binnen (Prijs was $19,40 USD en $6,87 USD verzendkosten <22 euro belastingvrij invoeren en op het pakketje zat een sticker 10 dollar value)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nhFRw5/IMG_20170920_163613.jpg
Tevens voor net onder de 22 euro een Xiaomi Gateway besteld . Hobby projectje nummer zoveel 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon Heavy op 28-09-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Heeft iemand een idee welke Zwave-tussenstekker het volgende gedrag vertoond? Ik wil hem kunnen schakelen via Domoticz, dat kunnen ze allemaal wel, maar de aangesloten lamp wordt ook geschakeld middels een normale schakelaar die de spanning van de tussenstekker haalt. Zodra de spanning er weer op komt moet de lamp gewoon aangaan als default gedrag. Een beetje zoals een normale Hue-lamp doet als je er spanning op zet, en dus niet de laatst bekende status. Dit om te voorkomen dat als de domotica-oplossing even hapert, de lamp niet aangaat. De tussenstekker zit ook zo ver ergens achter gebouwd dat een handmatig knopje op het ding niet bereikbaar zal zijn.

https://www.robbshop.nl/modules/tussenstekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Pimmeh schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:03:
Heeft iemand een idee welke Zwave-tussenstekker het volgende gedrag vertoond? Ik wil hem kunnen schakelen via Domoticz, dat kunnen ze allemaal wel, maar de aangesloten lamp wordt ook geschakeld middels een normale schakelaar die de spanning van de tussenstekker haalt. Zodra de spanning er weer op komt moet de lamp gewoon aangaan als default gedrag. Een beetje zoals een normale Hue-lamp doet als je er spanning op zet, en dus niet de laatst bekende status. Dit om te voorkomen dat als de domotica-oplossing even hapert, de lamp niet aangaat. De tussenstekker zit ook zo ver ergens achter gebouwd dat een handmatig knopje op het ding niet bereikbaar zal zijn.

https://www.robbshop.nl/modules/tussenstekkers
Als je wilt knutselen en niet met z-wave maar via WiFi, misschien kun je met de Sonoff Smart socket met ESPEasy / Tasmota en rules in de software met een power up de output altijd schakelen?

edit
https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Tutorial_Rules
https://github.com/arends...owerOnState-Configuration
zou moeten kunnen on power up en dan je output schakelen

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon Heavy op 26-09-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Leuk voor later maar voor nu zoek ik met name iets relatiefs makkelijk. :) Ik moet sowieso een smart plug extra kopen voor de kerstboom binnenkort dus dan kan ik makkelijk dingen doorschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wat kan de reden zijn dat ik maar heel af en toe een signaal krijg van een thermometer via m'n RFXcom?
het gaat om een Cresta die via het Rubicson protocol loopt.
de thermometer zend om de x seconden een update, maar de 'last seen' ligt soms uren terug.

het is overigens alleen bij dit apparaat. iemand enig idee wat hier mis zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Shanquish schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:07:
wat kan de reden zijn dat ik maar heel af en toe een signaal krijg van een thermometer via m'n RFXcom?
de thermometer zend om de x seconden een update, maar de 'last seen' ligt soms uren terug.

het is overigens alleen bij dit apparaat. iemand enig idee wat hier mis zou kunnen gaan?
Gek voorstel: ook als je hem naast de RFXCom hebt staan? Misschien slecht bereik oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Yup, dan ook. uiteraard dacht ik als eerste aan een slecht bereik, de meter staat nu op 2 mtr afstand van de RFXcom met een setje verse batterijen.
geen verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Douwe63 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:00:
[...]

Dit is de gateway:

https://xiaomi.eu/store/x...ration-edition-ytc4003cn/

Het is vaak voordeliger om een 'setje' te kopen van een Gateway met bijbehorende sensoren (zoiets als dit dus: https://nl.aliexpress.com...al-Smart/32635362864.html).
Met al die reclame heisa rond de Xiamoi gateway toch ook maar eens aan het kijken. Ik zie alleen nog niet goed het verschil tussen de standaard gateway en de Aqara Gateway, kan hier iemand zijn of haar licht eens op laten schijnen ?
Zijn deze complementair ? Of grotendeels hetzelfde maar toch nét iets andere features ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Kan het zijn dat last seen slaat op de laatste wijziging van waardes ? Als de zender telkens dezelfde waarde stuurt hoef je die niet telkens op te slaan. Last seen zou je dan kunnen vertalen naar last change ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Pixelmagic schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:58:
[...]

Kan het zijn dat last seen slaat op de laatste wijziging van waardes ? Als de zender telkens dezelfde waarde stuurt hoef je die niet telkens op te slaan. Last seen zou je dan kunnen vertalen naar last change ?
heb ik ook over na zitten denken, maar dat klopt niet.
want ik heb de zender in de gang staan, daar is het nu 19 graden, vervolgens heb ik 'm in de meterkast gezet en daar is het veel warmer (29 graden) en dan zie ik in Domoticz dat de waarde is opgelopen tot 23 graden, en dan stopt ie 'ineens' en toen keek ik op het LCD display en stond deze op 27 graden. vervolgens kijk ik een paar uur later weer in domoticz en zie ik dat de zender er weer is en is van 23,2 naar 29,1 geschoten, dus geen tussenwaardes...

ik ga er vanuit dat die zender niet helemaal fris meer is, als het aan de RFXcom zou liggen dan moet ik met veel meer devices ruzie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 19:29
Ik zoek voor mijn buitenlamp, die ik met een Sonoff wil schakelen, nog een geschikte pir sensor.

Zoiets zeg maar, maar dan iets rond de 5v, zodat ik hem rechstreeks kan aansluiten...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JUmY3qU.png

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg

Welke Cresta is dat?
Normaal gesproken werkt Cresta met Hideki.
Test eens met RFXmngr en enable alleen Hideki.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Mooi formaat inderdaad. dacht echt dat ie groter was
Afbeeldingslocatie: https://review.gbtcdn.com/upload/gearbest/review/20170923/31697C4AE1FF576CE8D77F5BE9A3A12D_640-480.jpg

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
da's een mooi ding, toch ook maar eens over nadenken.
hoe doe je dat qua programmering in Domoticz? koppel je dat aan een scene/groep dan ofzo, dat moet natuurlijk maar een x aantal seconden of een eenmalig melodietje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Nu die schakelaar zo klein blijkt... toch aan het dubben om die gateway te nemen.

Maar (nog niet heeel diep gegoogled dus excuse my lazyness :+) zijn er ook nog andere producten compatible met dit ding of zit ik direct vast aan Xiaomi?

Edit
Deze dus: https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html

[ Voor 13% gewijzigd door RoRoo op 26-09-2017 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
wimmme schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:51:
[...]

Met al die reclame heisa rond de Xiamoi gateway toch ook maar eens aan het kijken. Ik zie alleen nog niet goed het verschil tussen de standaard gateway en de Aqara Gateway, kan hier iemand zijn of haar licht eens op laten schijnen ?
Zijn deze complementair ? Of grotendeels hetzelfde maar toch nét iets andere features ? :?
Ik heb me er niet in verdiept maar grote verschil is denk dat je de Agara ook als smart wall plug kunt gebruiken, wordt dan wel een gestapel met verloopjes en was voor mij een rede om maar niet te nemen en de " Standaard" V2 uitvoering te pakken.
Daarnaast heeft de V2 ook licht wat de V3 op het oog niet heeft.
En op uiterlijk afgegaan te zijn is dat het wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Shanquish schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:58:
[...]

da's een mooi ding, toch ook maar eens over nadenken.
hoe doe je dat qua programmering in Domoticz? koppel je dat aan een scene/groep dan ofzo, dat moet natuurlijk maar een x aantal seconden of een eenmalig melodietje...
Je kan gewoon een blocky of LUA aanmaken welke de standaard doorbell sound afspeelt die al aanwezig is in de gateway wanneer de knop op ON gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
b_weijenberg schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:32:
[...]

Welke Cresta is dat?
Normaal gesproken werkt Cresta met Hideki.
Test eens met RFXmngr en enable alleen Hideki.
Foutje mijnerzijds, het is een Xiron EN7, en volgens de interwebz zou dit met Rubicson moeten werken, de EN6 staat het internet vol mee, maar de EN7 zou helemaal niet ondersteunt worden...

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19
Thuis een combinatie draaien van z-wave nodes + 433,92 Mhz stekker-switches

Heeft iemand een tip voor een 433,92Mhz afstandsbediening met veel knoppen (zoals een IR universele afstandsbediening) die wordt ondersteund door de RFXtrx433E? Op Aliexpress staan er een hoop maar niets te vinden over het protocol om te kunnen bepalen of deze gebruikt kunnen worden. Misschien dat iemand een tip heeft? In de manual van de RFXtrx433E staan er maar een paar oude remotes...

Op dit moment gebruik ik de kleine remotes die bij de stekker-switches worden geleverd. Maar aangezien deze een klein aantal knoppen bevatten ben ik op zoek naar een nieuwe remote.

[ Voor 16% gewijzigd door Perlian op 27-09-2017 08:25 ]

Check ook eens de grafiek als je op de sensor klikt wat de laatste waarde is qua tijdstip.

Zelf merk ik namelijk ook dat bepaalde sensoren qua last seen niet altijd correct worden weergeven.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xitacrmzmyyc1.jpg

In de Gui is de last seen tijd: 7:53
Klik je op de sensor zodat de grafiek verschijnt dan is de last seen tijd: 8:20

Lijkt dus op een fout in de Gui van Domoticz.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 27-09-2017 08:29 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Perlian schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:22:

Heeft iemand een tip voor een 433,92Mhz afstandsbediening met veel knoppen (zoals een IR universele afstandsbediening) die wordt ondersteund door de RFXtrx433E? Op Aliexpress staan er een hoop maar niets te vinden over het protocol om te kunnen bepalen of deze gebruikt kunnen worden. Misschien dat iemand een tip heeft? In de manual van de RFXtrx433E staan er maar een paar oude remotes...

Op dit moment gebruik ik de kleine remotes die bij de stekker-switches worden geleverd. Maar aangezien deze een klein aantal knoppen bevatten ben ik op zoek naar een nieuwe remote.
Wat is het doel van de losse remote?
Niet iets wat je met een custom interface kan oplossen voor op je telefoon (of een tablet aan de muur :9~ )

En deze is niet voldoende??
https://www.robbshop.nl/afstandsbediening-kaku
De AYCT-102 klik-aan-klikuit afstandsbediening heeft in totaal 16 kanalen, verdeeld over 4 posities (I, II, III, IV).

[ Voor 10% gewijzigd door RoRoo op 27-09-2017 09:00 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38

DizzyWeb

Ondertiteld

RoRoo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:58:
[...]

Niet iets wat je met een custom interface kan oplossen voor op je telefoon (of een tablet aan de muur :9~ )

De AYCT-102 klik-aan-klikuit afstandsbediening heeft in totaal 16 kanalen, verdeeld over 4 posities (I, II, III, IV).
Ik ben ook op zoek naar zoiets.

De Z-wave remotes die ik kan vinden zijn a) duur en b) alleen bruikbaar om scenes mee te schakelen.

Maar waarom? WAF. Simpel. Die wil gewoon een remote op tafel hebben liggen om de lamp aan te kunnen doen. Die wil niet haar telefoon pakken, unlocken, app openen enz. Een van onze lampen heeft nu nog een Elro kaku-achtig ding die niet in domoticz hangt (want enkel een z-wave stick, werd wel erg duur allemaal) maar als ik geen z-wave oplossing kan vinden gaat er denk ik toch iets van een rfxcom ofzo komen in eerste instantie voor een remote... En een tablet aan de muur lijkt me leuk hoor, maar het hele idee is nu net dat je niet van de bank op hoeft te staan. Anders kan je net zo goed naar de schakelaar lopen...

[ Voor 7% gewijzigd door DizzyWeb op 27-09-2017 09:21 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

@DizzyWeb daar was ik al bang voor idd.. Daar heb ik ook "last" van.

Ik ga proberen het met de app op te lossen terwijl ik alles rustig opbouw.
Maar om het ook voor de kids bruikbaar te houden ga ik ook veel met fysieke knoppen aan de muur oplossen.

Ik heb juist een Harmony om van alle remotes (die kwijt raken) af te komen.

• Perlian
@DizzyWeb & @RoRoo
Hier inderdaad wordt dit ook bepaald door de WAF.

Zij heeft geen zin om een de Domoticz app te openen om de lamp te dimmen of om de radio harder of zachter te zetten. Thuis kunnen meerdere lampen gedimd worden maar als je dit een tijdje niet meer gebruikt vergeet je welke knop wat doet. Als ik een wat universele afstandsbediening heb kan ik deze functies aan wat meer voor de hand liggende knoppen koppelen.

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Pak het een stapje verder met domoticz en wat sensors, ook hier een vergelijkbare WAF situatie die ik opgelost heb dat ze geen behoefte meer heeft om zelf de lichten aan te doen, dit gaan automatisch gebaseerd op het moment van de dag en een Lux sensor die het licht netjes aan of uit doet wanneer nodig.

Rolluiken gaan dicht gebaseerd op zonsondergang en vaste tijd open. Als ze met de hand iets wil doen, dan is dat een uitzondering en doet ze dat op tablet/telefoon/pc,

PVoutput van mijn 4950Wp

• Perlian
@Pixelmagic Hier gaat ook alles automatisch maar daarnaast heb ik ook het luisteren van muziek (radio + mp3) geintergreerd in mijn Domoticz (ik draai alles op mijn Win7 mediacenter). Af en toe moet een lamp wat harder of zachter gezet worden, dan heb je toch een afstandsbediening nodig.

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ja, daar heb ik ook aan zitten denken hoor en dat lijkt haar ook wel wat... maar wij zitten met wat niet te automatiseren situaties helaas. Met name een staande lamp naast onze bank moet zowel automatisch als met een remote te bedienen zijn (want app is te moeilijk, dus).

Misschien dat ik het maar anders moet doen en dat ding standaard schakelen en dan maar handmatig uit zetten als zij er niet is en ik TV kijk. Want dat ding reflecteert op de TV maar aangezien zij altijd zit te haken voor de TV, moet ie meestal toch aan staan ;)

Moet sowieso een lux sensor komen dus...

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:23
DizzyWeb schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:09:Met name een staande lamp naast onze bank moet zowel automatisch als met een remote te bedienen zijn
Als je daar een z wave dimmer inbouwt en een schakelaar op de voet, dan ben je er toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

DjAntoon schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:13:
[...]

Als je daar een z wave dimmer inbouwt en een schakelaar op de voet, dan ben je er toch?
Een schakelaar bij de voet is er wel, maar er zit nu niet voor niets een kaku schakelaar tussen, die is verdomd lastig te bereiken. Er gaat dus wel een dimmer tussenstekker komen, maar ik moet dan nog iets hebben om 'm met een remote te schakelen. Dus in het ergste geval een rflink in elkaar klussen en de huidige remote gebruiken.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Over wat voor lux sensor hebben jullie het? En aan wat zou die gekoppeld moeten worden?
Stel ik heb een lamp in de woonkamer welke aanmoet wanneer het licht in de woonkamer donker is, mijn verlichting automatisch aan gaat bij zonsondergang en uitgaat op een tijd dat ik zelf heb ingesteld. Maar nu is het op een dag om 16.00 uur al donker buiten, dus ook in huis, dan zou die lux senor het signaal moeten geven om toch aan te gaan...

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DizzyWeb schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:09:
Ja, daar heb ik ook aan zitten denken hoor en dat lijkt haar ook wel wat... maar wij zitten met wat niet te automatiseren situaties helaas. Met name een staande lamp naast onze bank moet zowel automatisch als met een remote te bedienen zijn (want app is te moeilijk, dus).

Misschien dat ik het maar anders moet doen en dat ding standaard schakelen en dan maar handmatig uit zetten als zij er niet is en ik TV kijk. Want dat ding reflecteert op de TV maar aangezien zij altijd zit te haken voor de TV, moet ie meestal toch aan staan ;)

Moet sowieso een lux sensor komen dus...
Ik zou denken dat je inderdaad met een auto on script al een heel end bent.

Dit combineren met een lux script misschien https://www.domoticz.com/...,_Altitude,_Lux_sensor...

zodat je niet direct iets extra's hoeft aan te schaffen.
Auto off op vaste tijden is lastig omdat er altijd een WAF tussen zit die er buiten gaat klooien :)

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

vwtune schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:19:
Over wat voor lux sensor hebben jullie het? En aan wat zou die gekoppeld moeten worden?
Stel ik heb een lamp in de woonkamer welke aanmoet wanneer het licht in de woonkamer donker is, mijn verlichting automatisch aan gaat bij zonsondergang en uitgaat op een tijd dat ik zelf heb ingesteld. Maar nu is het op een dag om 16.00 uur al donker buiten, dus ook in huis, dan zou die lux senor het signaal moeten geven om toch aan te gaan...
Ik gebruik MySensors daar voor met deze schakeling: https://www.mysensors.org/build/light-bh1750

Hangt binnen in de hal voor het raam op een 18650 accu die maanden meegaat. Stuurt elke minuut de waardes naar Domoticz.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Laatst online: 11:48
Perlian schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:22:

RoRoo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:58:
[...]

Is dit misschien iets wat jullie zoeken:
http://www.ebay.com/itm/1...10690?hash=item41ab4b43a2

Ik heb de remote zelf ook en wordt prima ondersteund door de RFXtrx433E.

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

RoRoo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:21:
[...]

Ik zou denken dat je inderdaad met een auto on script al een heel end bent.

Dit combineren met een lux script misschien
https://www.domoticz.com/...,_Altitude,_Lux_sensor...

zodat je niet direct iets extra's hoeft aan te schaffen.
Auto off op vaste tijden is lastig omdat er altijd een WAF tussen zit die er buiten gaat klooien :)
Linkje werkt om de een of andere reden niet, maar ik heb de pagina gevonden. Misschien door de puntjes, dus misschien werkt deze wel? Da's wel grappig... Maar ik vraag me dan af hoe goed dat werkt voor de lichtsterkte binnen. Maar ik kan het eens testen.

Iemand overigens ervaring met de PIR van Neo Coolcam? Daar zou ook een luxmeter in zitten, maar ik kan er verder nauwelijks iets over vinden.

• Perlian
@Chrisiesmit93 Is al iets beter maar ik zoek eigenlijk iets met ook Media knoppen erop (Vol Up/Down TV/Radio etc...).

Aangezien ik alles op een Windows bak heb draaien zou ik het eventueel kunnen oplossen door een MCE RF remote aan te schaffen. De knoppen zou ik dan met AHK kunnen mappen naar verschillende functies (Nodes met de Domoticz API schakelen)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
renedis schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:50:
[...]

Je kan gewoon een blocky of LUA aanmaken welke de standaard doorbell sound afspeelt die al aanwezig is in de gateway wanneer de knop op ON gaat.
Kun je ook een custom sound door die gateway heen sturen?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

schumi2004 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:13:
[...]

Ik zie op dit screenshot dat er een MP3 gespeeld kan worden??
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YYDMRIf.png

Van de WiKi http://www.domoticz.com/w...#About_Xiaomi_Gateway_MP3

About Xiaomi Gateway MP3
This switch allows you to play sound that you have stored on the gateway using the MiHome App. Each sound has a record number which starts with 100xx: 10000 : Is always stop 10001 : First personalise sound 10002 : Second personalise sound etc etc..

When Domoticz creates this Switch, it creates a User Variable : XiaomiMP3 with 10001 as a value : remember what is 10001 ? first sound recorded on the gateway ! Change it for 10002, click on Xiaomi Gateway MP3 switch and it will play sound 10002 which is your second personalised sound.

IMPORTANT : If you record a sound as 10001 and erase it after, 10001 value is no longer usable, each new sound value number growup. Actually, we don't know what is the limit, as on file size and on 100xx value

Easy Way to use personalise sound
To be more easy to use, we "offer" you a simple tweak who allow you to play 99 personalise sound.

First create a dummy Selector, and call it Mid Value, edit this brand new dummy and set it as a Dimmer.

[ Voor 65% gewijzigd door RoRoo op 27-09-2017 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
schumi2004 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:13:
[...]

RoRoo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:52:
[...]

Ik zie op dit screenshot dat er een MP3 gespeeld kan worden??
[afbeelding]

Van de WiKi http://www.domoticz.com/w...#About_Xiaomi_Gateway_MP3

About Xiaomi Gateway MP3
This switch allows you to play sound that you have stored on the gateway using the MiHome App. Each sound has a record number which starts with 100xx: 10000 : Is always stop 10001 : First personalise sound 10002 : Second personalise sound etc etc..

When Domoticz creates this Switch, it creates a User Variable : XiaomiMP3 with 10001 as a value : remember what is 10001 ? first sound recorded on the gateway ! Change it for 10002, click on Xiaomi Gateway MP3 switch and it will play sound 10002 which is your second personalised sound.

IMPORTANT : If you record a sound as 10001 and erase it after, 10001 value is no longer usable, each new sound value number growup. Actually, we don't know what is the limit, as on file size and on 100xx value

Easy Way to use personalise sound
To be more easy to use, we "offer" you a simple tweak who allow you to play 99 personalise sound.

First create a dummy Selector, and call it Mid Value, edit this brand new dummy and set it as a Dimmer.
Ja dit kan.

1. Custom sound moet je zelf via de MiHome app opnemen.
2. Middels (automatische aangemaakte) uservariable kan je je custom sound selecteren.

UserVariable

Maak je de waarde "10002" er van dan speelt ie de 2e opname af, enz enz.

Zo heb ik dus Presence detection ingesteld en bij binnenkomst ingesteld dat de Xiaomi Gateway een geluidje afspeelt met "Welkom thuis <NAAM/>"

Dit heb ik in een LUA script gemaakt:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-- Set some local variables
local phone1        = 'Naam'
local mp3           = 'XiaomiMP3'

local logging       = 'true'         -- Set to true or false to get some (color) logging

-- YOU SHOULD PROBABLY LEAVE EVERYTHING AS IS BELOW THIS POINT

-- Function for more color during logging
function print_color(color, message)
   if (logging == "true") then 
      print('<b style="color:'..color..'">'..message..'</b>')
      -- Usage example: print_color('RED', 'Hello world')

-- Possible colors are...
      -- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA 
      -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK
      -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE 
   end
end

commandArray = {}

if
      devicechanged[phone1] == "On" then
      commandArray[mp3] = 'On FOR 1'
      print_color('GREEN', 'Naam is nu thuis! Speel MP3 af')
    end

return commandArray

Edit:
Geluidsopname heb ik gemaakt middels translate.google.nl. Werkt perfect en kwaliteit van de opname is erg goed d:)b

• anconakip
  • Laatst online: 17-09 12:56
renedis schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:11:
[...]

[...]

Ja dit kan.

1. Custom sound moet je zelf via de MiHome app opnemen.
2. Middels (automatische aangemaakte) uservariable kan je je custom sound selecteren.

[afbeelding]

Maak je de waarde "10002" er van dan speelt ie de 2e opname af, enz enz.

Zo heb ik dus Presence detection ingesteld en bij binnenkomst ingesteld dat de Xiaomi Gateway een geluidje afspeelt met "Welkom thuis <NAAM/>"

Dit heb ik in een LUA script gemaakt:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-- Set some local variables
local phone1        = 'Naam'
local mp3           = 'XiaomiMP3'

local logging       = 'true'         -- Set to true or false to get some (color) logging

-- YOU SHOULD PROBABLY LEAVE EVERYTHING AS IS BELOW THIS POINT

-- Function for more color during logging
function print_color(color, message)
   if (logging == "true") then 
      print('<b style="color:'..color..'">'..message..'</b>')
      -- Usage example: print_color('RED', 'Hello world')

-- Possible colors are...
      -- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA 
      -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK
      -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE 
   end
end

commandArray = {}

if
      devicechanged[phone1] == "On" then
      commandArray[mp3] = 'On FOR 1'
      print_color('GREEN', 'Naam is nu thuis! Speel MP3 af')
    end

return commandArray

Edit:
Geluidsopname heb ik gemaakt middels translate.google.nl. Werkt perfect en kwaliteit van de opname is erg goed d:)b
En hoe heb je deze geluiden opgenomen in de gateway? via MiHome app, maar hoe?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Pagina: 1 ... 51 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.