• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Slimme stekker mét Homekit integratie gezocht! Wie kan mij helpen?

Ik ben op zoek naar een stekker dat ik via Siri/Homekit kan bedienen; eentje die ik op het oog heb is de TP-Link HS110, maar die heeft geen out-of-the-box Homekit ondersteuning. Wél kan 'ie het stroomverbruik meten, dat is superhandig als ik 'm aansluit op de tv-, computer- en zithoek. Hebben jullie ervaring met andere, betaalbare meters (max < €35 per stuk, heb er 6 nodig O-) ).

Edit: via de online Apple Store kwam ik uit bij de Elgato Eve Energy. Hij's met €49,95 wel aan de dure kant; maar biedt wel de genoemde Homekit ondersteuning en stroomverbruikmeting.

[ Voor 24% gewijzigd door iApp op 21-09-2017 12:12 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Je hebt het over homekit en goedkoop in een zin :)

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Iemand deze al meerdere van in gebruik? Hoe verhouden ze zich ten opzichte van fibaro en flamingo???

Xiaomi Mijia Honeywell Fire Alarm Detector, Aqara Zigbee Afstandsbediening Hoorbare En Visuele Alarm Notication Werk met Mihome APP
http://s.aliexpress.com/6reeUBzA
(from AliExpress Android)

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
jacquesmulders schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:59:
[...]

[...]

en zo werkt het dus ook bij tado.. zoals ik al zei... multiroom dus....

ik vind de locatie sturing, kijken of de zon het huis mee kan verwarmen (weersafhankelijke sturing* dus) en de vroegestart een plus van de tado wat evohome niet heeft.

ik moest daar een heel script voor schrijven om het ook bij evohome werkend te krijgen.

maar goed iedereen moet kiezen wat die zelf wil... maar ik zou wel even beter onderzoek doen voor je iets kiest.... het zijn allebei namelijk redelijk dure systemen...

* als de zon schijnt zal de ketel niet aanspringen omdat de zon nu het huis verwarmt om zo een overshoot te voorkomen.

misschien moet ik deze zin even wat veranderen:

[...]

zolang der geen klep zit tussen een ruimte en de ketel zal die altijd mee gaan als de ketel verwarmt..
zowel de evohome als de tado als een andere multiroomsysteem moet die ruimte natuurlijk wel kunnen afsluiten
Helemaal duidelijk! Bedankt voor je toelichting.

Ikzelf was opzoek naar zo'n systeem. Dus ik jaren geleden alles hierover uitgezocht. Maar uiteindelijk besloten om beneden compleet over te gaan naar vloerverwarming. Alle houten vloeren verwijderd, kruipruimte dichtgestort, Alles dubbel geïsoleerd, onder het beton en onder de smeervloer, vloerverwarming erin en ketel terug naar 50 graden. Boven staan de radiatoren gewoon open en wordt het ongeveer 17 graden. Verder het huis beter geïsoleerd en de ventilatie aangepast. En eigenlijk heb ik hierdoor geen behoefte meer aan een multiroom systeem maar volg nog wel wat topics hierover.
Ga nog wel een OTGW installeren om wat beter mijn ketel te gaan monitoren en fine-tunen en natuurlijk om via Domoticz wat zaken te automatiseren.

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggie_NB op 21-09-2017 12:53 ]

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Dreamcatcher schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:28:
Iemand deze al meerdere van in gebruik? Hoe verhouden ze zich ten opzichte van fibaro en flamingo???

Xiaomi Mijia Honeywell Fire Alarm Detector, Aqara Zigbee Afstandsbediening Hoorbare En Visuele Alarm Notication Werk met Mihome APP
Begrijp ik hieruit dat de setjes van FLAMINGO, welke verkocht worden door de ACTION, ook werken via domotics icm RFXCOM?

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:23
iApp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:10:
Slimme stekker mét Homekit integratie gezocht! Wie kan mij helpen?

Ik ben op zoek naar een stekker dat ik via Siri/Homekit kan bedienen; eentje die ik op het oog heb is de TP-Link HS110, maar die heeft geen out-of-the-box Homekit ondersteuning. Wél kan 'ie het stroomverbruik meten, dat is superhandig als ik 'm aansluit op de tv-, computer- en zithoek. Hebben jullie ervaring met andere, betaalbare meters (max < €35 per stuk, heb er 6 nodig O-) ).

Edit: via de online Apple Store kwam ik uit bij de Elgato Eve Energy. Hij's met €49,95 wel aan de dure kant; maar biedt wel de genoemde Homekit ondersteuning en stroomverbruikmeting.
Er is ook een andere methode voor...
Neo CoolCam WallPlugs (25e ps) en 1x een z-wave USB(25e) op een Raspberry met Domoticz + HomeBridge.

Zelf heb ik het dan met Fibaro Wall Plugs en werkt prima :9

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
TerrorSource schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:13:
[...]

Er is ook een andere methode voor...
Neo CoolCam WallPlugs (25e ps) en 1x een z-wave USB(25e) op een Raspberry met Domoticz + HomeBridge.

Zelf heb ik het dan met Fibaro Wall Plugs en werkt prima :9
Gezien de specifieke vraag voor Homekit, zijn avatar en naam gok ik dat hij zoveel mogelijk bij Apple wil blijven zonder een uitstap te hoeven maken.

CMIIW @iApp

[ Voor 0% gewijzigd door H0ppie op 21-09-2017 13:20 . Reden: tagged ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

ST10©DE

Dus.............

Waar haal jij die?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:23
H0ppie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:17:
[...]

Gezien de specifieke vraag voor Homekit, zijn avatar en naam gok ik dat hij zoveel mogelijk bij Apple wil blijven zonder een uitstap te hoeven maken.

CMIIW @iApp
Ik ben ook Pro-Apple alleen zie je wel dat je wereld vrij klein is op bepaalde gebieden. In mijn ogen is dit een prima oplossing. Als je nieuwe WallPlugs in Domoticz toevoegt worden ze automatisch opgepakt door HomeBridge en krijg je ze ook automatisch binnen Homekit te zien.
Je kan kan ook nog een keuze maken tussen waar je gaat schakelen. via Domoticz of via Homekit.
AliExpress of Gearbest. je kan ze ook bij Robbshop kopen alleen is die (zoals gebruikelijk bij robbshop) veel te duur.
Er zijn nu 3x Neo Coolcam naar me onderweg, met kortingsactie 3 voor 51euro.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

H0ppie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:17:
[...]

CMIIW @iApp
Klopt, mijn voorkeur gaat uit naar een alles-in-1 systeem dat min. ~ 3 jaar mee gaat zonder gedoe. Homekit is geen primaire eis, maar ik denk niet dat mijn ouders het leuk gaan vinden als zij telkens de app moeten starten om de tv in te schakelen; dan is een woordje met Siri beter.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:46
Begrijp ik hieruit dat de setjes van FLAMINGO, welke verkocht worden door de ACTION, ook werken via domotics icm RFXCOM?
Ja Flamingo stekkers werken prima in Domoticz.

• H0ppie
iApp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:01:
[...]

Klopt, mijn voorkeur gaat uit naar een alles-in-1 systeem dat min. ~ 3 jaar mee gaat zonder gedoe. Homekit is geen primaire eis, maar ik denk niet dat mijn ouders het leuk gaan vinden als zij telkens de app moeten starten om de tv in te schakelen; dan is een woordje met Siri beter.
Berichtje van @TerrorSource al gezien? Mogelijk is dat een idee?

• Shaggie_NB
  • Laatst online: 28-09-2024
TerrorSource schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:26:
AliExpress of Gearbest. je kan ze ook bij Robbshop kopen alleen is die (zoals gebruikelijk bij robbshop) veel te duur.
Bij welke nederlandse webshop kun je ze dan goedkoper bestellen?

• Dreamcatcher
vwtune schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:06:
[...]

Neen jammer genoeg niet dit zijn de RF koppelbare melders. Dus rookmelders niet stopcontact!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamcatcher op 21-09-2017 16:05 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Ik heb een script gevonden op het engelse forum van domoticz om een dummy schakelaar te maken voor als er een container buiten gezet moet worden.

Dus op donderdag wil ik een melding krijgen dat morgen de container naar buiten moet.

Ik heb van het forum de volgende code overgenomen

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
week    = tonumber (os.date( "%V"))
dag      = tostring(os.date("%a"));
status   = tonumber(otherdevices_svalues['Afval'])
print('script bin_selector executed')

commandArray = {}
print ('Dag=  '..dag)
if (dag=='Sat' or dag=='Sun'  ) then
   weekend = true; weekdag = false
end 

if (dag=='Mon' or dag=='Tue' or dag=='Wed' or dag=='Thu' or dag=='Fri') then
   weekend = false ; weekdag = true 
end

--Bepalen morgen papier   
if(week==2 and dag=='Thu' or week==4 and dag=='Thu' or week==6 and dag=='Thu' or week==8 and dag=='Thu' or week==10 and dag=='Thu' or week==12 and dag=='Thu' or week==14 and dag=='Thu' or week==16 and dag=='Thu' or week==18 and dag=='Thu' or week==20 and dag=='Thu' or week==22 and dag=='Thu' or week==24 and dag=='Thu' or week==26 and dag=='Thu' or week==28 and dag=='Thu'
    or week==30 and dag=='Thu' or week==32 and dag=='Thu' or week==34 and dag=='Thu' or week==36 and dag=='Thu' or week==38 and dag=='Thu' or week==40 and dag=='Thu' or week==42 and dag=='Thu' or week==44 and dag=='Thu' or week==46 and dag=='Thu' or week==48 and dag=='Thu' or week==50 and dag=='Thu' or week==52 and dag=='Thu') then
      morgenpapier = true; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('morgen papier')
end

--Bepalen papier   
if(week==2 and dag=='Fri' or week==4 and dag=='Fri' or week==6 and dag=='Fri' or week==8 and dag=='Fri' or week==10 and dag=='Fri' or week==12 and dag=='Fri' or week==14 and dag=='Fri' or week==16 and dag=='Fri' or week==18 and dag=='Fri' or week==20 and dag=='Fri' or week==22 and dag=='Fri' or week==24 and dag=='Fri' or week==26 and dag=='Fri' or week==28 and dag=='Fri'
    or week==30 and dag=='Fri' or week==32 and dag=='Fri' or week==34 and dag=='Fri' or week==36 and dag=='Fri' or week==38 and dag=='Fri' or week==40 and dag=='Fri' or week==42 and dag=='Fri' or week==44 and dag=='Fri' or week==46 and dag=='Fri' or week==48 and dag=='Fri' or week==50 and dag=='Fri' or week==52 and dag=='Fri') then
      morgenpapier = false; papier = true; plastic = false; niets = false
print ('vandaag papier morgen plastic')
end

if (niets and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '16|1|Geen ophaaldag'    
end 

if (morgenpapier and weekdag and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '16|1|Morgen papier'
end 

if (papier and weekdag and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '16|1|Vandaag papier, morgen plastic'
end

if (plastic and weekdag and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '16|1|Vandaag plastic'
end

return commandArray

Mijn switch gaat hiermee wel aan, maar hij gaat niet meer uit.
Ben ik gewoonweg iets vergeten ?

Ik heb voor de test de betreffende switch onder hardware op 1 minuut gezet, maar helaas gebeurd er niks.

Iemand een tip wat ik vergeet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Heb je er wel een "selector" switch van gemaakt?

¯\_(ツ)_/¯

• MdO82
M.v.Veelen schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:25:
Heb je er wel een "selector" switch van gemaakt?
Ik zie net dat ik een regel was vergeten te lezen :D

"So you have to make a dummy text sensor in hardware"

Hij doet het nu wel dus :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
Dreamcatcher schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:28:

Deze wordt zojuist bezorgd :) . Ik ga hem vanavond monteren en laat het je weten.
@MdO82 Doet jouw gemeente niet mee met de 'Afvalwijzer' app?
Daar kan ik een notificatie instellen voor als er een container bij de weg moet.

iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/afvalwijzer/id479597294?mt=8
Android: Google Play: AfvalWijzer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

krizzziz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:42:
Wie heeft er ook problemen om in een reguliere inbouwdoos (diepte weet ik even niet) zijn/haar Fibaro FGD-212 in te bouwen? Ik heb er ook een pulsdrukker bij maar ik krijg het geheel gewoon niet weggewerkt. Iemand hier nog tips?
Snij gewoon de achterkant uit je inbouwpot..is kunsstof
Dan kun je evt. met een scherp voorwerp het gips erachter ook nog weg schrapen.
Passen zal ie:-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
krizzziz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:42:
Wie heeft er ook problemen om in een reguliere inbouwdoos (diepte weet ik even niet) zijn/haar Fibaro FGD-212 in te bouwen? Ik heb er ook een pulsdrukker bij maar ik krijg het geheel gewoon niet weggewerkt. Iemand hier nog tips?
ik kreeg ze in een ondiepe doos er net in met PEHA pulsschakelaars, wel moesten de draden meteen de buis ingaan zonder achterlangs te gaan... anders paste het niet..

beetje positioneren helpt ook wel eens... dunste stuk van de fibaro op het dikste stuk van de schakelaar...

• MdO82
ThinkPadd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:15:
@MdO82 Doet jouw gemeente niet mee met de 'Afvalwijzer' app?
Daar kan ik een notificatie instellen voor als er een container bij de weg moet.

iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/afvalwijzer/id479597294?mt=8
Android: Google Play: AfvalWijzer
Nee daar doen ze helaas niet aan mee, anders was het makkelijk geweest ;)
Heb nu iets voor elkaar, maar moet nu kijken of het gaat werken.

Edit:

Ik heb het nu als volgt opgelost:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66

commandArray = {}
print ('Dag=  '..dag)
end 

end

--Bepalen morgen restafval   
if(week==38 and dag=='Sun' or week==43 and dag=='Sun' or week==45 and dag=='Sun' or week==47 and dag=='Sun' or week==49 and dag=='Sun' or week==51 and dag=='Sun') then
     morgenrestafval = true; restafval = false; morgengroenteenfruit = false; groenteenfruit = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('morgen grijze container')
end

--Bepalen restafval   
if(week==41 and dag=='Mon' or week==43 and dag=='Mon' or week==45 and dag=='Mon' or week==47 and dag=='Mon' or week==49 and dag=='Mon' or week==51 and dag=='Mon') then
      morgenrestafval = false; restafval = true; morgengroenteenfruit = false; groenteenfruit = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('vandaag grijze container')
end

--Bepalen geen container    
if(dag=='Tue' or dag=='Wed' or dag=='Thu' or dag=='Fri' or dag=='Sun') then
      morgenrestafval = false; restafval = false; morgengroenteenfruit = false; groenteenfruit = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = true
print ('vandaag geen afval buiten zetten')
end

if (niets and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Geen ophaaldag'    
end 

if (morgenrestafval and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Morgen Grijze container'
end

if (restafval and weekdag and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag Grijze container'
end

if (morgengroenteenfruit and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Morgen Groene container'
end

if (groenteenfruit and weekdag and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag Groene container'
end

commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Morgen papier'
end 

if (papier and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag papier'
end

commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag plastic'
end

return commandArray

Ik twijfel nog of het helemaal goed werkt, maar dat zal ik de komende dagen wel zien ;)

[ Voor 69% gewijzigd door MdO82 op 21-09-2017 20:36 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

MdO82 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:37:
[...]

Nee daar doen ze helaas niet aan mee, anders was het makkelijk geweest ;)
Heb nu iets voor elkaar, maar moet nu kijken of het gaat werken.

Edit:

Ik heb het nu als volgt opgelost:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66

commandArray = {}
print ('Dag=  '..dag)
end 

end

--Bepalen morgen restafval   
if(week==38 and dag=='Sun' or week==43 and dag=='Sun' or week==45 and dag=='Sun' or week==47 and dag=='Sun' or week==49 and dag=='Sun' or week==51 and dag=='Sun') then
     morgenrestafval = true; restafval = false; morgengroenteenfruit = false; groenteenfruit = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('morgen grijze container')
end

--Bepalen restafval   
if(week==41 and dag=='Mon' or week==43 and dag=='Mon' or week==45 and dag=='Mon' or week==47 and dag=='Mon' or week==49 and dag=='Mon' or week==51 and dag=='Mon') then
      morgenrestafval = false; restafval = true; morgengroenteenfruit = false; groenteenfruit = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = false
print ('vandaag grijze container')
end

--Bepalen geen container    
if(dag=='Tue' or dag=='Wed' or dag=='Thu' or dag=='Fri' or dag=='Sun') then
      morgenrestafval = false; restafval = false; morgengroenteenfruit = false; groenteenfruit = false; morgenpapier = false; papier = false; plastic = false; niets = true
print ('vandaag geen afval buiten zetten')
end

if (niets and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Geen ophaaldag'    
end 

if (morgenrestafval and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Morgen Grijze container'
end

if (restafval and weekdag and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag Grijze container'
end

if (morgengroenteenfruit and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Morgen Groene container'
end

if (groenteenfruit and weekdag and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag Groene container'
end

commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Morgen papier'
end 

if (papier and weekend and dag) then
      commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag papier'
end

commandArray ['UpdateDevice']= '19|1|Vandaag plastic'
end

return commandArray

Ik twijfel nog of het helemaal goed werkt, maar dat zal ik de komende dagen wel zien ;)
Misschien gelijk rekening houden met:
Als morgen = feestdag, dan niet en dan overmorgen?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• MdO82
RoRoo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:39:
[...]

Misschien gelijk rekening houden met:
Als morgen = feestdag, dan niet en dan overmorgen?
Ik heb de code van het engelstalig forum overgenomen.
Dat is inderdaad wel handig, maar moet ik nog even uitzoeken :)

Ik heb het idee dat in mijn code de dagen nog niet helemaal lekker lopen, maar dat zal ik van de week wel zien ;)

Schiet mij nog wel een vraag te binnen wellicht dat iemand het weet.
Ik heb onder Hardware mijn Data Timeout op 24 uur staan.
Hij hoeft immers maar 1 keer per dag een melding te geven.
Echter ik zie elke 10 seconden het script voorbij komen.

Heb ik nog ergens een foutje gemaakt ?

[ Voor 24% gewijzigd door MdO82 op 21-09-2017 20:57 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 09:58

Knud

Sandvich

Ik loop tegen een probleem aan tussen mijn master domoticz (RPi3) en mijn slave domoticz (PiZero) met RFXCOM module.
Het lukt om om (bijna) alle stekkerdozen en temperatuur sensoren die via de Slave binnen komen ook te bedienen en zien op de Master domoticz. So far, so good. Echter, na verloop van tijd lijkt dit te stoppen - hij laat alles nog wel zien, maar de switches reageren niet meer en de laatste temperatuur update is meer dan een dag oud. Echter, ik zie geen error melding over TCP/IP oid.
Beide installaties draaien zelfde versie, zitten in het zelfde wifi netwerk. (en het heeft gewerkt)
Alles opnieuw toevoegen heb ik ook al gedaan - dan werkt het weer. En dan stopt het na verloop van tijd weer. (ik kan nog niet achterhalen wanneer het er mee stopt)

Iemand dit ook wel eens gehad? Of wellicht nog een tip in welke richting ik het moet zoeken?

edit: na het typen van dit stukje zie ik nu aantal TCP/IP errors van paar minuten terug (omdat ik weer probeerde de switches te activeren) :+

[ Voor 7% gewijzigd door Knud op 21-09-2017 21:26 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Inmiddels een stuk verder met Domoticz. Leuk speelgoed! Maar helaas nog niet heel bruikbaar voor mij....
Grootste issue nog steeds: Yeelight kent enkel kleur OF wit. En dus zijn alle tinten warmwit vanuit Domoticz niet toegankelijk... Erg spijtig. Inmiddels weet ik dat de Yeelight een prima API heeft die het zeer makkelijk moet maken om iedere denkbare kleur wit in te stellen (en tevens allerlei mooie extra functies zoals geleidelijke overgangen van kleuren etc.). Alleen ik ben geen programmeur... Dus kan prima leze wat er allemaal mogelijk mee is. Maar zelf daar even stuk code voor in elkaar prutsen - daar ontbreekt het me geheel aan kennis. En de enige code die iets in die richting doet staat op de Domoticz Wiki (onder Yeelight), maar werkt enkel in Linux. En ik heb het spul momenteel draaien op een Windows machine :/

Dus als iemand me op weg kan helpen met het aansturen van de Yeelight API via een LUA script in Windows: graag!! En anders moet ik eerst nog even sparen voor de Raspberry Pi denk ik... Die moet er uiteindelijk toch een keer komen (nu een enorme PC in de kamer staan - kost veel stroom en maakt veel lawaai)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
RasPi2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:34:
[...]

Dat is bij iedereen anders. Ik zou zeggen probeer eerst eens alles in de meterkast te zetten. Bij mij staat de pi en rflink incl. milight in de meterkast en heb het hele huis goed bereik. Als het niet goed werkt kun je altijd nog de andere opties gaan proberen.
Ik zal het eens proberen, maar vrees dat het niet geweldig zal zijn, aangezien mijn wifi signaal ook altijd zwak is geweest bij een router in de meterkast.
Dylantje2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 06:38:
[...]

mm die stretch veroorzaakt geloof ik ook problemen .. Heb je Domoticz aan de gang met stretch?
Nee, helaas niet. Ik had even niet goed gelezen :( Nu met Jessie een poging gewaagd, maar als ik zo'n bestandje aanmaak om ssh te activeren werkt dat niet. Ga vanavond nogmaals een poging wagen met Jessie, desnoods toch maar een toetsenbord en monitor aansluiten als ik ssh niet anders aan krijg.
Dreamcatcher schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:14:
[...]

Ik heb hier een 5 meter verlengusb liggen tussen de PI en rfzcom no probleem.
Ok, maar kan je dan niet beter een USB kabel van 5 meter kopen, scheelt weer een extra verbinding waar de kans op storingen het grootst is. Is het daarnaast niet zo dat USB verlengen (of langere kabels) de boel ook storingsgevoeliger kan maken? Dacht ik ooit eens gelezen te hebben. Of heeft dat met de kwallitieit van de kabel te maken?
janne_nl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:00:
Je kunt natuurlijk ook een losse antenne kopen voor de rfxcom en die centraler neerzetten.....zit bij mij al snel een dunne draad van een paar meter aan.
Ja, daar zat ik ook aan te denken (dat is wat ik bedoelde met optie 3), vooral omdat die kabel geschroefd zit lijkt mij dit de minste risico's met zich mee te brengen. Ik moet alleen nog even kijken of er dan antennes te koop zijn waarvan de kabel lang genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 29-09 12:59
Ik heb gisteren mijn Domoticz setup verplaatst naar Docker op mijn Synology. Ik had last van 'vastlopers' waarbij ik steeds het pakket moest herstarten. Alles werkt en doet prima wat t moet doen, het enige dat ik niet voor elkaar krijg is het aanpassen van de tijdzone. In Domoticz is het 2 uur vroeger dan hier. Heb de locatie al goed gezet, maar Domoticz lijkt zich daar niks van aan te trekken.

Bij omgevingsvariabelen TZ en als waarde Europe/Brussels neerzetten (google suggestie) heeft niet geholpen. Iemand dit wel voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 11:22
gastje01 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:07:
Bij omgevingsvariabelen TZ en als waarde Europe/Brussels neerzetten (google suggestie) heeft niet geholpen. Iemand dit wel voor elkaar gekregen?
Je kan het commando tzconfig proberen. Op Ubuntu/Debian zou dpkg-reconfigure tzdata de oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 29-09 12:59
tsjoender schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:14:
[...]
Je kan het commando tzconfig proberen. Op Ubuntu/Debian zou dpkg-reconfigure tzdata de oplossing moeten zijn.
Doet ie niks mee, ik probeer het aan te passen in de webgui van Docker bij Synology. Als ik 'm als commando uitvoer zegt ie command not found. Als omgevingsvariabele krijg ik geen melding maar ook geen resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Laatst online: 28-09 11:01
Onder het mom van niet omdat het moet, maar omdat het kan, heb ik een ESP8266 in het docking station gebouwd van mijn Dirt Devil Fusion Robot stofzuiger. Hiermee is hij meteen wat "slimmer" geworden.
Deze stofzuiger heeft geen timers oid, maar alleen een knopje "24h", dus elke 24 uur na de eerste keer drukken gaan stofzuigen. Verder de normale startknop en een knop "Starten als de accu vol is"
Leuk, maar dat moest toch anders kunnen ;) Dus nu een ESP8266 er in gezet die ik dmv van Domoticz kan besturen door een timer en/of een blockly (alleen stofzuigen om tijd x wanneer ik niet thuis ben bijv.). Tevens een melding wanneer hij weer terug is op zijn docking station. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Stimpy68 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:33:
Onder het mom van niet omdat het moet, maar omdat het kan, heb ik een ESP8266 in het docking station gebouwd van mijn Dirt Devil Fusion Robot stofzuiger. Hiermee is hij meteen wat "slimmer" geworden.
Deze stofzuiger heeft geen timers oid, maar alleen een knopje "24h", dus elke 24 uur na de eerste keer drukken gaan stofzuigen. Verder de normale startknop en een knop "Starten als de accu vol is"
Leuk, maar dat moest toch anders kunnen ;) Dus nu een ESP8266 er in gezet die ik dmv van Domoticz kan besturen door een timer en/of een blockly (alleen stofzuigen om tijd x wanneer ik niet thuis ben bijv.). Tevens een melding wanneer hij weer terug is op zijn docking station. :*)
Haha geniaal.
toch mooi dat het allemaal kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Dreamcatcher schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:04:
[...]

Neen jammer genoeg niet dit zijn de RF koppelbare melders. Dus rookmelders niet stopcontact!!!
Dus deze gaan niet werken via Domoticz? : https://www.conrad.nl/nl/...496_pla-1491879&WT.srch=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Lijkt een beetje verwarring te zijn ontstaan tussen jou en @Dreamcatcher. De rookmelder die hij aandroeg gaat via een ander protocol (Zigbee) dan de Flamingo stekkers (433mhz). Dan gaat het inderdaad niet werken zoals hij aangaf: Zigbee met RFXCom.

Volgens de lijst van RFXCom lijken de Flamingo's wel te worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Ow vast wel, moet je even in de lijst zoeken, maar zijn heel veel van deze stopcontacten die gewoon aangemeld kunnen worden, ik zou naar de Action stappen en daar kopen, zelfde kwaliteit maar stuk goedkoper !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Ja ze verkopen ze idd bij de Action (daar had ik ze ook gezien vandaar mijn vraag haha) ,maar daar kon ik geen link van vinden...
Mij gaat het niet om de rookmelders maar om de klik aan en klik uit stekkers van Flamingo (zoals die van Conrad in de link) Maar nu begrijp ik uit de reactie van @Dreamcatcher dat deze dus niet gaan werken? Of juist wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
Stimpy68 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:33:
Geweldig! Mooi spul die ESP8266 controllers, ik ga er eentje gebruiken voor mijn deurbel maar jouw toepassing is nog een (flink) stuk cooler! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
vwtune schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:33:
Ja ze verkopen ze idd bij de Action (daar had ik ze ook gezien vandaar mijn vraag haha) ,maar daar kon ik geen link van vinden...
Mij gaat het niet om de rookmelders maar om de klik aan en klik uit stekkers van Flamingo (zoals die van Conrad in de link) Maar nu begrijp ik uit de reactie van @Dreamcatcher dat deze dus niet gaan werken? Of juist wel???
Kort variant: vast wel, ze staan in de lijst van RFXCom (zie link vorige post)

Uitgebreide variant: De rookmelders die @Dreamcatcher aangaf waren dus ander protocol dan 433mhz. Die twee gaan dus niet samen. Daarom gaf hij aan dat het niet ging werken. De KAKU-variant van de ACtion lijken mij gewoon te werken, heb zelfs hele oude dingen bij mijn ouders aan de praat gekregen. Die werden zelfs niet eens herkend door domoticz maar via een tabel de code kunnen samenstellen en alsnog aan de praat gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
H0ppie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:40:
[...]

Kort variant: vast wel, ze staan in de lijst van RFXCom (zie link vorige post)

Uitgebreide variant: De rookmelders die @Dreamcatcher aangaf waren dus ander protocol dan 433mhz. Die twee gaan dus niet samen. Daarom gaf hij aan dat het niet ging werken. De KAKU-variant van de ACtion lijken mij gewoon te werken, heb zelfs hele oude dingen bij mijn ouders aan de praat gekregen. Die werden zelfs niet eens herkend door domoticz maar via een tabel de code kunnen samenstellen en alsnog aan de praat gekregen :D
Oke, duidelijk! dan is het een drempeltje minder om ze aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Ik ben al een paar actions af geweest, maar nergens kan ik ze meer vinden....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:45:
Ik ben al een paar actions af geweest, maar nergens kan ik ze meer vinden....
De (2) zwarte voor buiten of de (3) witte voor binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
vwtune schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:33:
JAWEL !! hahaha wat een wirwar, zover ik weet werken deze ook gewoon, mijn hele verhaal ging over rookmelders !!! niet over stopcontacten vandaar een beetje de verwarring......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
vwtune schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:42:
[...]

Oke, duidelijk! dan is het een drempeltje minder om ze aan te schaffen ;)
Aja je kunt ze altijd terug brengen lol

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Mede-Tweakers.. Ik wil wat extra informatie gaan zetten in de start-post over Zigbee / Xiaomi.
Hebben mensen nog specifieke wensen of eisen?

Graag een DM (prive berichtje) indien je ideeën hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
wimmme schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:28:
[...]

Heb zelf ook een EvoHome en die werkt prima bij mij. 9 zones met in totaal 15 knoppen.
Of en hoe hard de ketel en/of pomp gaan wordt bepaald door de warmtevraag van elke knop (niet zone).
En als de ketel en pomp gaan voor een bepaalde knop, maar op andere plaatsen is geen extra warmte nodig dan draait ie ze toe, standaard thermostatische kraan-gedrag, de klep als je wil.
Het is vooral die ketelsturing die het em doet.
Standaard is het geen 24° in de badkamer, maar als je in bad wil gaan is dat wel aangenamer, Ook als beneden het haardvuur knettert en het daar meer dan warm genoeg is zal de ketel/pomp nu opspringen om die badkamer bij te verwarmen. WAF +++ O-)
Erg mooi, heb ik ook thuis. Enkel niet voor de vloerverwarming jammer genoeg. De thermostaat knop kon de maximale druk niet aan van het totale vloerverwarming systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
vwtune schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:47:
[...]

De (2) zwarte voor buiten of de (3) witte voor binnen?
de 3 witte....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
RasPi2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:10:
[...]

Deze wordt zojuist bezorgd :) . Ik ga hem vanavond monteren en laat het je weten.
Ben niet ongeduldig hoor maar ! EN EN EN 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

De Flamingo setjes zijn op zich aardige schakelsetjes voor het geld. Werken prima samen met RFLink.
Maar...
Bij stroomuitval vergeet de ontvanger het adres van de remote.. Je trekt um even uit het stopcontact, steekt um er weer in en drukt binnen enkele seconden op een knop van de remote om deze weer in te leren (en dat voor al je ontvangers). "Stroomuitval" kan ook zijn dat iemand de Flamingo ontvanger uit het stopcontact trekt omdat bv. de stofzuiger er even in moet..
Bij Kaku heb je dat niet.
Op zich niet erg.. totdat je moeilijk bij het stopcontact kan.. zij het achter een kast of omdat je op vakantie bent.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Stuntteam op 22-09-2017 13:45 ]

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
offtopic:
Als je binnen 24h iets wilt toevoegen en als laatste gepost hebt, gebruik dan de 'Wijzig' knop bij je laatste bericht. Dubbelposten is een beetje irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:00:
[...]

[...]

offtopic:
Als je binnen 24h iets wilt toevoegen en als laatste gepost hebt, gebruik dan de 'Wijzig' knop bij je laatste bericht. Dubbelposten is een beetje irritant ;)
Ok sorry had niet gezien dat ik het laaste was normaal wijzig ik idd ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Die heb ik zelf iidd ook niet gezien, alleen de 2 zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb Domoticz op m'n Windows server (s2012 R2) draaien.
Nu zou ik graag ook systeem info in Domoticz zichtbaar hebben, oa:
CPU gebruik
CPU temperatuur
Mem gebruik
HDD gebruik
HDD temp
HDD SMART OK
LAN gebruik

Motherboard Sensors wel gevonden, deze werkt icm open hardware monitor.....
Maar ik heb Domoticz als Service draaien (zodat een user niet steeds ingelogd moet blijven).
En OHM werkt niet als service.

Iemand een tip/methode waarop de gewenste info in Domoticz te krijgen is waarbij het als Service draait (of in ieder geval de gebruiker niet ingelogd hoeft te zijn).

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
HellStorm666 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:27:
Ik heb Domoticz op m'n Windows server (s2012 R2) draaien.
Nu zou ik graag ook systeem info in Domoticz zichtbaar hebben, oa:
CPU gebruik
CPU temperatuur
Mem gebruik
HDD gebruik
HDD temp
HDD SMART OK
LAN gebruik

Motherboard Sensors wel gevonden, deze werkt icm open hardware monitor.....
Maar ik heb Domoticz als Service draaien (zodat een user niet steeds ingelogd moet blijven).
En OHM werkt niet als service.

Iemand een tip/methode waarop de gewenste info in Domoticz te krijgen is waarbij het als Service draait (of in ieder geval de gebruiker niet ingelogd hoeft te zijn).
SNMP it is... Vergt wel wat werk maar het is zeker mogelijk.

Ik heb Domoticz op Linux draaien en lees eigen alle devices via SNMP uit. Router, switches, 2x NAS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

renedis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:53:
[...]

SNMP it is... Vergt wel wat werk maar het is zeker mogelijk.

Ik heb Domoticz op Linux draaien en lees eigen alle devices via SNMP uit. Router, switches, 2x NAS etc.
Heb je daarvoor een SNMP service draaien? (LibreNMS) of lees je met Domoticz direct de SNMP gegevens uit?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedis
HellStorm666 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:56:
[...]

Heb je daarvoor een SNMP service draaien? (LibreNMS) of lees je met Domoticz direct de SNMP gegevens uit?
Uitlezen gaat direct met een script welke gekoppeld zit aan Domoticz.

Ik heb 2x een Synology (VM) NAS. Daar heb ik SNMP aangezet en deze guide gevolgd.

Daarnaast lees ik mijn router (die ook DHCP doet) via SNMP uit voor presence detection.
Ook hier weer SNMP aangezet en deze guide gevolgd.
De OIB's die je ziet in de guide heb ik overigens toegevoegd, dat maakt het wat makkelijker.

Voor mijn switch heb ik ook de presence detection guide aan guide-line aangehouden.

Base-line is:
1. Zet SNMP aan (voorkeur v2) op het apparaat dat je wilt monitoren.
2. ga met "snmpwalk" aan de slag om de output te krijgen.
3. Vind je waardes en lees het juiste pad uiteindelijk uit met "snmpget"

In het begin is het best lastig om met SNMP aan de slag te gaan maar als je door hebt hoe het werkt is het best makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46

Pixelmagic

Ubergeek

Maeslant schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:48:
Als ik de post zo doorlees zijn er veel Xiaomi gebruikers.

Nu heb ik een deursensor aangepast om zo een schakeling te kunnen maken met een pulsdrukker. Hiernaast hebben wij bij de bank ook een Wireless Switch liggen.

Het makkelijk van de Wireless Switch is dat hij 3 of 4 standen kent'; Klik, Dubbel Klik, Long Klik. (En Long Klik Release).

Heeft er al iemand een aanpassing gedaan om deze op een pulsdrukker (in de muur) te monteren. Dit zou voor ons echt een uitkomt bieden, waardoor je 3 scenes aan 1 knop kunt hangen.
Misschien mis ik iets, maar waarom gebruik je niet zoiets als dit: https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Ik vind het ergens ook interessant om met een Sonoff S20 aan de slag te zijn voor Domoticz.

Deze video heeft mij over de streep gehaald om het zelf te gaan proberen.

Ik zal ook hier in de toekomst wat in de startpost over zetten. Niet te veel om het on-topic te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bopitje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12
Ik maak al maanden enthousiast gebruik van Domoticz met 1-wire, de bedoeling is dat ik uiteindelijk alle temperatuur van kamers en installatie in huis kan uitlezen.

Echter krijg ik verkeerde of zelfs geen waardes bij gebruik van 8 of meer DS18S20 sensoren in 1 string.
Een oplossing leek mij om gebruik te maken van meerdere GPIO pinnen. Nummer 4 en 23 zijn nu in gebruik.
dtoverlay=w1-gpio
dtparam=gpiopin=4
dtoverlay=w1-gpio
dtparam=gpiopin=23

De verschillende sensoren worden mooi gevonden, ook de temperatuurwaardens kunnen worden afgelezen.
pi@raspberrypi:/sys/bus/w1/devices $ ls
28-0316b4e27fff 28-0416c13bbdff 28-0416c22449ff w1_bus_master1
28-0316b53e49ff 28-0416c2095eff 28-0516b57ee1ff w1_bus_master2
28-0416c10669ff 28-0416c21f15ff 28-0516c01120ff

Helaas ziet Domoticz alleen de sensoren die zich bevinden in w1_bus_master1. Weet iemand hoe het mogelijk is dat Domoticz beide W1_bus_masters weergeeft?

Wat ook bepalend is onderstaande volgorde voor domoticz. Domoticz laat alleen bovenstaande GPIO pin zien.
dtoverlay=w1-gpio
dtparam=gpiopin=4
dtoverlay=w1-gpio
dtparam=gpiopin=23

Ik heb al meerdere tutorials uitgeprobeerd maar echter zonder succes. Heeft iemand een idee hoe domoticz beide w1_bus_masters kan laten weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik ben even aan het testen met een TP-Link SmartPlug HS100 (WiFi) om deze aan te sturen vanuit Domoticz.

Schakelen heb ik al werken met dummy schakelaar die een python script aanroept die een hoop zaken kan uitlezen en schakelen.

script://custom/tplink-smartplug.py -t 192.168.15.112 -c [on/off]

Alleen om het een beetje hufterproof te maken, wil ik bijv. 1x per half uur even controleren wat de status is van de plug en of deze overeen komt met de status binnen Domoticz en indien nodig aanpassen aan de status wat deze hoort te hebben.

Nu kan ik met dat zelfde script ook de status uitlezen, maar dat is dus niet een simpele on/off maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Sent:      {"system":{"get_sysinfo":{}}}
Received:  {"system":{"get_sysinfo":{"err_code":0,
"sw_ver":"1.1.0 Build 160503 Rel.145047","hw_ver":"1.0","type":"IOT.SMARTPLUGSWITCH",
"model":"HS100(EU)","mac":"50:C7:BF:XX:XX:XX",
"deviceId":"800609","hwId":"22603EA5E7","fwId":"BEF3C9ECA","oemId":"812A90EB2F",
"alias":"My Smart Plug","dev_name":"Wi-Fi Smart Plug","icon_hash":"","relay_state":1,"on_time":1854,
"active_mode":"schedule","feature":"TIM","updating":0,"rssi":-79,"led_off":0,"latitude":7,"longitude":}}}

Nu gaat het dus om de relay_state waarde. 1 is aan, 0 is uit.

Hoe ga ik dit aanvliegen? Kennis van scripten is beperkt, maar ben niet te beroerd om iets te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Kan iemand mij helpen met m'n blocky?
Het werkt, behalve als ik de tijd toe voeg.. iemand suggesties?

https://ibb.co/jVam9Q

[ Voor 4% gewijzigd door Clavis op 22-09-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Clavis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:02:
Kan iemand mij helpen met m'n blocky?
Het werkt, behalve als ik de tijd toe voeg.. iemand suggesties?

https://ibb.co/jVam9Q
Plaatje doet het bij mij niet.... ;(
RoRoo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:40:

Nu kan ik met dat zelfde script ook de status uitlezen, maar dat is dus niet een simpele on/off maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Sent:      {"system":{"get_sysinfo":{}}}
Received:  {"system":{"get_sysinfo":{"err_code":0,
"sw_ver":"1.1.0 Build 160503 Rel.145047","hw_ver":"1.0","type":"IOT.SMARTPLUGSWITCH",
"model":"HS100(EU)","mac":"50:C7:BF:XX:XX:XX",
"deviceId":"800609","hwId":"22603EA5E7","fwId":"BEF3C9ECA","oemId":"812A90EB2F",
"alias":"My Smart Plug","dev_name":"Wi-Fi Smart Plug","icon_hash":"","relay_state":1,"on_time":1854,
"active_mode":"schedule","feature":"TIM","updating":0,"rssi":-79,"led_off":0,"latitude":7,"longitude":}}}

Nu gaat het dus om de relay_state waarde. 1 is aan, 0 is uit.

Hoe ga ik dit aanvliegen? Kennis van scripten is beperkt, maar ben niet te beroerd om iets te leren :)
Lijkt mij een JSON die je terugkrijgt... Weet niet of er iets makkelijkst is om een JSON makkelijk te filteren op een bepaald attribuut. Want dan kun je controleren wat de de "relay_state" is en die vergelijken met de switch in Domoticz.

Nu hoor ik je denken, maar hoe krijg ik de status van Domoticz. Ik kreeg de volgende brainfart daarvoor, gezien we toch al met JSON bezig waren: de API van Domoticz en dan deze call. Die geeft de status van een specifiek device terug. Voorbeeld van een simpele switch bij mij:

JSON: voorbeeld
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
{
ActTime: 1506115996,
ServerTime: "2017-09-22 23:33:16",
Sunrise: "07:25",
Sunset: "19:35",
result: [
{
AddjMulti: 1,
AddjMulti2: 1,
AddjValue: 0,
AddjValue2: 0,
BatteryLevel: 255,
CustomImage: 0,
Data: "On",
Description: "",
Favorite: 1,
HardwareID: 2,
HardwareName: "RFXCOM",
HardwareType: "RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver",
HardwareTypeVal: 1,
HaveDimmer: true,
HaveGroupCmd: true,
HaveTimeout: false,
ID: "174BDB2",
Image: "Light",
IsSubDevice: false,
LastUpdate: "2017-09-22 20:39:36",
Level: 0,
LevelInt: 0,
MaxDimLevel: 15,
Name: "TV Meubel",
Notifications: "false",
PlanID: "3",
PlanIDs: [
3,
3
],
Protected: false,
ShowNotifications: true,
SignalLevel: "-",
Status: "On",
StrParam1: "",
StrParam2: "",
SubType: "AC",
SwitchType: "On/Off",
SwitchTypeVal: 0,
Timers: "false",
Type: "Lighting 2",
TypeImg: "lightbulb",
Unit: 2,
Used: 1,
UsedByCamera: false,
XOffset: "259",
YOffset: "54",
idx: "1"
}
],
status: "OK",
title: "Devices"
} 

Hopelijk kan iemand het stukje voor het makkelijk lezen van de JSON aanvullen :D

[ Voor 82% gewijzigd door H0ppie op 22-09-2017 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H0ppie
@Clavis
Plaatje zie ik nu ook en mocht je er zelf overheen gekeken hebben: tussen je twee tijden staat een '=' ipv een 'and' :)

Scherp hoor @RoRoo

[ Voor 3% gewijzigd door H0ppie op 22-09-2017 23:38 . Reden: Scherpte kuddo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
Thanks @RoRoo en @H0ppie. Helemaal over heen gekeken! Ga het testen en laat weten of 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Clavis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:41:
Thanks @RoRoo en @H0ppie. Helemaal over heen gekeken! Ga het testen en laat weten of 't werkt.
Hoho, ik ga geen credit ontvangen voor iemand anders zijn ontdekking :D

Ik verwoord alleen het verschil tussen de bevinding van @RoRoo en jouw plaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

H0ppie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:26:

Lijkt mij een JSON die je terugkrijgt... Weet niet of er iets makkelijkst is om een JSON makkelijk te filteren op een bepaald attribuut. Want dan kun je controleren wat de de "relay_state" is en die vergelijken met de switch in Domoticz.

Nu hoor ik je denken, maar hoe krijg ik de status van Domoticz. Ik kreeg de volgende brainfart daarvoor, gezien we toch al met JSON bezig waren: de API van Domoticz en dan deze call. Die geeft de status van een specifiek device terug. Voorbeeld van een simpele switch bij mij:

JSON: voorbeeld
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
{
ActTime: 1506115996,
ServerTime: "2017-09-22 23:33:16",
Sunrise: "07:25",
Sunset: "19:35",
result: [
{
AddjMulti: 1,
AddjMulti2: 1,
AddjValue: 0,
AddjValue2: 0,
BatteryLevel: 255,
CustomImage: 0,
Data: "On",
Description: "",
Favorite: 1,
HardwareID: 2,
HardwareName: "RFXCOM",
HardwareType: "RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver",
HardwareTypeVal: 1,
HaveDimmer: true,
HaveGroupCmd: true,
HaveTimeout: false,
ID: "174BDB2",
Image: "Light",
IsSubDevice: false,
LastUpdate: "2017-09-22 20:39:36",
Level: 0,
LevelInt: 0,
MaxDimLevel: 15,
Name: "TV Meubel",
Notifications: "false",
PlanID: "3",
PlanIDs: [
3,
3
],
Protected: false,
ShowNotifications: true,
SignalLevel: "-",
Status: "On",
StrParam1: "",
StrParam2: "",
SubType: "AC",
SwitchType: "On/Off",
SwitchTypeVal: 0,
Timers: "false",
Type: "Lighting 2",
TypeImg: "lightbulb",
Unit: 2,
Used: 1,
UsedByCamera: false,
XOffset: "259",
YOffset: "54",
idx: "1"
}
],
status: "OK",
title: "Devices"
} 

Hopelijk kan iemand het stukje voor het makkelijk lezen van de JSON aanvullen :D
Dus ik zal de JSON status van Domoticz moeten vergelijken met de JSON status van de plug. En dan daar een actie aan hangen..

duhhhhhssss..... en toen... :+ haha
Mijn eerste schakeling en meteen al een dilemma. Hou ik rekening met het feit dat het apparaat door een externe factor anders geschakeld kan zijn of doe ik niets...
H0ppie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:42:

Hoho, ik ga geen credit ontvangen voor iemand anders zijn ontdekking :D

Ik verwoord alleen het verschil tussen de bevinding van @RoRoo en jouw plaatje :P
Mooie woorden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
RoRoo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:45:
[...]

Dus ik zal de JSON status van Domoticz moeten vergelijken met de JSON status van de plug. En dan daar een actie aan hangen..

duhhhhhssss..... en toen... :+ haha
Mijn eerste schakeling en meteen al een dilemma. Hou ik rekening met het feit dat het apparaat door een externe factor anders geschakeld kan zijn of doe ik niets...

[...]

Mooie woorden 8)
Het is misschien allemaal wat vaag wat ik je nu voorschotel, ben zelf ook geen code-guru maar heb af en toe een paar brainfarts in welke richting er gezocht kan worden om tot het gewenste resultaat te komen. Hoe het exact in elkaar gezet wordt is voor mijzelf soms ook nog een uitdaging... O-)

Zag al wel dat python standaard al een JSON library heeft (noem ik het beestje dan bij de goede naam?) . Waarmee eventueel JSON gelezen kan worden.

Ik ga ook even zoeken nog, misschien dat ik morgen een antwoord/betere lead voor je heb; of iemand anders in de tussentijd die langer wakker kan blijven :P

Edit: Sjonge jonge wat ben ik snel vandaag.... Misschien kan dit je een nachtje zoet houden. En dan even reflecteren op jouw situatie (ik kijk naar het beste antwoord): de variabele 'j' zal dan de json van jouw stekker krijgen. En vervolgens kun je dan "j['relay_state']" doen om je waarde terug te krijgen. Hetzelfde geldt voor het ophalen van de Domoticz status. (json vanaf een url)
Tot slot nog even een json sturen naar Domoticz om de switch daar al dan niet om te zetten. :)

Zoals gezegd, verdere vragen probeer ik morgen te beantwoorden voor je. Oogjes worden zwaar :D

@RoRoo tag om ff te laten zien dat ik het antwoord heb uitgebreid, weet niet of de notificaties je dat hebben laten weten

[ Voor 28% gewijzigd door H0ppie op 23-09-2017 00:06 . Reden: Lead ]

• anconakip
  • Laatst online: 17-09 12:56
renedis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:42:
Mede-Tweakers.. Ik wil wat extra informatie gaan zetten in de start-post over Zigbee / Xiaomi.
Hebben mensen nog specifieke wensen of eisen?

Graag een DM (prive berichtje) indien je ideeën hebt.
Ik zou wel iets willen zien/lezen over de reikwijdte van de xiaomi spullen. Daar ben ik heeel benieuwd naar.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• anconakip
Hoe kan ik mijn domoticz weer updaten? ik heb altijd de beta gedraaid tot de problemen met de Toon e.d. Maar nu ik weer wil gaan updaten van stable naar beta lukt dat niet. Hij update wel netjes maar mijn domiticz blijft offline.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

hm...
Iemand een idee hoe ik dit in Windows ga doen??

code:
1
2
  runcommand = " sudo echo -ne '{\"id\":1, \"method\":\"set_scene\",\"params\":[\"ct\"," .. CalcValue .. ", 75]}\\r\\n' | nc -w1 " ..IP.." " ..PORT.."";
   os.execute(runcommand);

Nb. de raspberry pi is besteld ;) Gaat toch echt beter werken!
Maar vind wel mooie oefening om in ieder geval te pogen dingen nu ook in Windows draaiend te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door kazz1980 op 23-09-2017 09:00 ]

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 09:06
anconakip schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:51:
Hoe kan ik mijn domoticz weer updaten? ik heb altijd de beta gedraaid tot de problemen met de Toon e.d. Maar nu ik weer wil gaan updaten van stable naar beta lukt dat niet. Hij update wel netjes maar mijn domiticz blijft offline.
Als je de raspberry pi image draait:

code:
1
2
3
ssh domoticz
cd domoticz
./updaterelease

of
code:
1
./updatebeta

om weer naar de beta te schakelen

[ Voor 53% gewijzigd door Reinder83 op 23-09-2017 08:59 ]

• anconakip
Reinder83 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:58:
[...]

Als je de raspberry pi image draait:

code:
1
2
3
ssh domoticz
cd domoticz
./updaterelease

of
code:
1
./updatebeta

om weer naar de beta te schakelen
nee, helaas. Zo doe ik het ook. Maar ik blijf de offline domoticz krijgen als ik update naar de nieuwste beta.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:25
Zoek ook ff op het forum. Er is waarschijnlijk een probleem met libssl. De oplossing staat daar.

• anconakip
janne_nl schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:43:
Zoek ook ff op het forum. Er is waarschijnlijk een probleem met libssl. De oplossing staat daar.
Helaas, als je de oplossing om libssl te updaten bedoelt. Dit lost de boel niet op. Staat ook veelal op het forum.

anconakip schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:41:
[...]

Ik zou wel iets willen zien/lezen over de reikwijdte van de xiaomi spullen. Daar ben ik heeel benieuwd naar.
Dat ligt uiteraard aan een boel factoren. Behalve de afstand: Muren? Materiaal van de muren? Vloeren? Enz.

Ik had mijn gateway eerst in de meterkast (voorkant huis) en had toen met de deursensor van de garage geen 100% schakelingen. Heb toen de gateway verplaatst naar de achterkant van het huis (=centraal tussen de voordeur en de garagedeur) en heb nu 100% schakeling met alle sensoren in huis, ook die aan de voorkant van het huis op de 1e etage. Als je het aantal meters wilt weten: ongeveer 15 meter met daartussen een vloer en enkele wanden tot aan de sensor op de 1e etage aan de voorkant). Kwestie van proberen lijkt me.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
Dreamcatcher schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:57:
[...]

Ben niet ongeduldig hoor maar ! EN EN EN 8)7
Gisteren kwam er ook nog een sonoff pow (voor de wasmachine), temperatuursensor (mi) en 3 bewegingsmelders (mi) binnen. Weer veel speelgoed erbij :).
Maar voor wat betreft de rookmelder:
Er zit een CR123A batterij in dus die zal wel even meegaan.Is in mihome makkelijk toe te voegen.
In domoticz kun je het voltage van de batterij zien.

Settings in mihome:
Je kan de gateway mee laten doen als het alarm af gaat
Je kan de gevoeligheid instellen (3 standen)
Ook kan je een self-check uitvoeren vanuit de app

Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe ik hem vanuit domoticz af kan laten gaan.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Weet iemand hier misschien hoe je afleest of het alarm geactiveerd (Armed Away of Armed Home) is binnen Domoticz?

Wil namelijk dat er een actie gebeurt als de deur geopend wordt en het alarm NIET aanstaat.... Maar dat werkt met onderstaande in ieder geval niet (Google gaf deze suggestie...)

code:
1
if devicechanged['Xiaomi Door Sensor']=='Open' and otherdevices['Security Panel'] == 'Disarmed' then

Nevermind, gevonden:

code:
1
if devicechanged['Xiaomi Door Sensor']=='Open' and globalvariables['Security'] == 'Disarmed' then

[ Voor 14% gewijzigd door kazz1980 op 23-09-2017 12:08 ]

Verwijderd

Ik gebruik hier tot volle tevredenheid Kaku maar loop nu tegen een klein probleem aan. Al enige tijd had ik een storing in mijn tuinverlichting, bij schakeling aardlek eruit. Dacht probleem vocht in lampen tuin. Alleen nu heb ik als test deze Kaku eens op een lamp binnen aangesloten en zodra ik ook hierop schakel knalt ook mijn aardlek eruit. Iemand soortgelijke ervaring met een Kaku en kan deze gewoon kapot zijn?

• janne_nl
anconakip schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:30:
[...]

Helaas, als je de oplossing om libssl te updaten bedoelt. Dit lost de boel niet op. Staat ook veelal op het forum.
Wat is dan de fout die je krijgt als je Domoticz start met ./domoticz (zonder .sh) in de /home/pi/domoticz directory? (Wel eerst even stoppen)

• anconakip
janne_nl schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:20:
[...]

Wat is dan de fout die je krijgt als je Domoticz start met ./domoticz (zonder .sh) in de /home/pi/domoticz directory? (Wel eerst even stoppen)
illegal instruction, als ik dan weer terug ga naar de stable dan werkt alles wel weer netjes.

[ Voor 11% gewijzigd door anconakip op 23-09-2017 14:09 ]

• Dreamcatcher
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:25:
Ik gebruik hier tot volle tevredenheid Kaku maar loop nu tegen een klein probleem aan. Al enige tijd had ik een storing in mijn tuinverlichting, bij schakeling aardlek eruit. Dacht probleem vocht in lampen tuin. Alleen nu heb ik als test deze Kaku eens op een lamp binnen aangesloten en zodra ik ook hierop schakel knalt ook mijn aardlek eruit. Iemand soortgelijke ervaring met een Kaku en kan deze gewoon kapot zijn?
Dingen branden wel eens door jah... heb het 2x gehad hier helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Laatst online: 25-09 13:54

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Dreamcatcher schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:13:
[...]

Dingen branden wel eens door jah... heb het 2x gehad hier helaas.
Spatwaterbestendig...
Is totaal iets anders dan waterdicht.
Altijd een afdakje boven je schakelaar maken!!!
Zoek maar eens wat de IP54 75 enz betekent, en wat dan mag of moet

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• Dreamcatcher
Dylantje2 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:35:
[...]

Spatwaterbestendig...
Mijn schakelaars zijn allemaal inpandig dus geen last van vocht of water

Verwijderd

Dreamcatcher schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:56:
[...]

Mijn schakelaars zijn allemaal inpandig dus geen last van vocht of water
Idem. Bedankt voor je reactie. Had de bon nog (ben net een hamster met bonnetjes 8) ) en heb een hagelnieuwe startersset meegekregen van de Gamma. Topservice vd Gamma. _/-\o_ Hopelijk weer opgelost.
Dylantje2 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:35:
[...]

Spatwaterbestendig...
Hangen de mijne dan buiten? Niet te snel conclusies trekken. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2017 16:12 ]

• janne_nl
anconakip schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:49:
[...]

illegal instruction, als ik dan weer terug ga naar de stable dan werkt alles wel weer netjes.
hm, ik heb er geen last van en draai ook een beta.
En als je start zonder database, krijg je dan hetzelfde?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Hallo,

Weet iemand hier of er een lua script is voor vijver pomp?

Ik zoek er 1 die om de x tijd de pond een x tijd aanzet en daarna weer uit.

Ook dmv een temp sensor rekening houdt met temperatuur zodat wanneer vriest de pomp of niet aan gaat of juist wel maar dan constant of voor langere tijd..

Ik ben zelf al aan zoeken geweest en lua scripts voor heating proberen aan te passen maar ik kan om 1 of andere reden niet voor elkaar krijgen iets werkends in elkaar te zetten.

Alle hulp is welkom..

Verwijderd

Zojuist op de Synology weer overgegaan van Beta naar Stable. Behalve dat Beta ongeveer 10 versies achterliep op Stable (:')) ook constant de vastlopers. En de enige reden om Beta te draaien was een aanpassing voor mijn Nest die ook in Stable zit sinds enige tijd.

Benieuwd of het beter blijft lopen nu. Van de week al 2x gehad dat de lichten de hele nacht aanbleven :{

Ook op de Synology de checker verbeterd zodat hij nu via de Synology Service commando's werkt en in de web interface ook de juiste status van Domoticz aangeeft en een mail optie toegevoegd.

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
ik zou graag mijn bestaande rolluiken elektrisch bedienen via domoticz. Het is de bedoeling om gewoon nieuwe bandopwinders te plaatsen en geen nieuwe motoras. Weet er iemand welke elektrische bandopwinders er compatible zijn met domoticz?

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:54:
Zojuist op de Synology weer overgegaan van Beta naar Stable. Behalve dat Beta ongeveer 10 versies achterliep op Stable (:')) ook constant de vastlopers. En de enige reden om Beta te draaien was een aanpassing voor mijn Nest die ook in Stable zit sinds enige tijd.
Hoe doe jij updaten? Ik had al weken geen update gehad en zie tot mijn verbazing dat op:
http://www.jadahl.com/domoticz_stable_6.1/

Staan dat: Do NOT add this url in package manager!.
Dit was altijd de link die ik in Pakketbronnen had staan om te updaten.

macOS 15.5

• Fleshi
  • Laatst online: 24-09 21:46
Na het flashen van de Sonoff-Tasmota firmware via Atom krijg ik in het serial monitor venster de melding "00:00:14 WIF: Verbinding mislukt omdat AP onbereikbaar is" weet iemand wat ik verkeerd doe?? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fleshi schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:12:
Na het flashen van de Sonoff-Tasmota firmware via Atom krijg ik in het serial monitor venster de melding "00:00:14 WIF: Verbinding mislukt omdat AP onbereikbaar is" weet iemand wat ik verkeerd doe?? :?
Probeer eens een andere USB poort in de PC. Zelf problemen gehad bij sommige dat flashen prima ging maar daarna soortgleijke melding. Een andere verliep weer prima.

Toen ik de boel op een andere USB poort aansloot en nogmaals ging flashen ging het wel goed. Vermoed dat het iets te maken heeft met voldoende stroom op de USB poort.

Ook wil het helpen om even een erase van het geheugen uit te voeren zodat alles verwijderd wordt. Soms paar keer uitvoeren en dan opnieuw flashen. Lost ook vage problemen op.

https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Esptool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
janne_nl schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:31:
[...]

hm, ik heb er geen last van en draai ook een beta.
En als je start zonder database, krijg je dan hetzelfde?
en hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

error33 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:28:
[...]

Hoe doe jij updaten? Ik had al weken geen update gehad en zie tot mijn verbazing dat op:
http://www.jadahl.com/domoticz_stable_6.1/

Staan dat: Do NOT add this url in package manager!.
Dit was altijd de link die ik in Pakketbronnen had staan om te updaten.
Erhm, gewoon met die URL :D Heb die opmerking niet eens gezien, had de link een niveau hoger al gekopieerd.

Bij mij werkt het naar behoren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:52
Heeft iemand vanuit Domoticz al een schakelaar oid kunnen maken om in het Ziggomodem aan Time of the day filter aan/uit te zetten?

Zou dit graag met een knopje met lua doen maar zou dat überhaupt kunnen? Is er iets van een api of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
commentator schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:30:
Heeft iemand vanuit Domoticz al een schakelaar oid kunnen maken om in het Ziggomodem aan Time of the day filter aan/uit te zetten?

Zou dit graag met een knopje met lua doen maar zou dat überhaupt kunnen? Is er iets van een api of zo?
?

Waarom zou je dat eigenlijk willen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
RasPi2 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:02:
[...]

Gisteren kwam er ook nog een sonoff pow (voor de wasmachine), temperatuursensor (mi) en 3 bewegingsmelders (mi) binnen. Weer veel speelgoed erbij :).
Maar voor wat betreft de rookmelder:
Er zit een CR123A batterij in dus die zal wel even meegaan.Is in mihome makkelijk toe te voegen.
In domoticz kun je het voltage van de batterij zien.

Settings in mihome:
Je kan de gateway mee laten doen als het alarm af gaat
Je kan de gevoeligheid instellen (3 standen)
Ook kan je een self-check uitvoeren vanuit de app

Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe ik hem vanuit domoticz af kan laten gaan.
Wat een grote jongens speelgoed he.
Ok ook maar eens 7x besteld ben benieuwd.
Bereik is in ieder geval 100x beter dan dat flamingo spul.
Ben benieuwd ondertussen 10x deur/raam sensors geplaatst en nog eens 5 onderweg evenals 4x beweging sensors en een deurbel/schakelaar waterproof en dan nog temp/hum. Sensors eens kijken was max 31 devices he hmmmm 2e gateway ? Of andere oplossingen ??🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
Dreamcatcher schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:00:
[...]

Ben benieuwd ondertussen 10x deur/raam sensors geplaatst en nog eens 5 onderweg evenals 4x beweging sensors en een deurbel/schakelaar waterproof en dan nog temp/hum. Sensors eens kijken was max 31 devices he hmmmm 2e gateway ? Of andere oplossingen ??🤔
Lol, hoeveel devices heb je inmiddels in Domoticz? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Douwe63 schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:40:
[...]

Lol, hoeveel devices heb je inmiddels in Domoticz? ;)
Haha veel kan niet even zo snel zien hoeveel maar kleine telling nu ongeveer 150+ 🤔🤓🤥

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dreamcatcher schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:00:
[...]

Volgens mij ooit gelezen dat er veel meer dan 31 sensoren mee kunnen worden aangestuurd. Zou niet direct overgaan tot aanschaf van een 2de >:)
Pagina: 1 ... 50 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.