Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:09
Dylantje2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:17:
[...]

mm direct contact met internet...
Hij staat in verbinding met je app en heeft en wwifi verbinding..
Dus ja.....
Maar als je alleen maar je motion en contacten gebruikt, whats the problem?
Camera zou ik sowieso hacken met fanghack, dan staan ze wel in domoticz en niet meer in je xiaomi bridge
Dan je lampen alleen wifi aanmelden op domoticz en niet op de bridge.
Dus wat motion temperatuur en contacten, zoals ik al zei.
Keuzes maken...:-)
Erg mooi spul, dus ik zou kiezen voor.....
Bedankt voor je antwoord. Dat hij aan mijn WiFi zit snap ik maar wat ik wil doen, net als met mijn camera's is ze op mijn router blokkeren. Ze kunnen dus niet het internet op. Blijft die gateway dan werken?
Ik wil geen apparatuur die altijd een cloud connectie nodig heeft.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Dylantje2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:12:
@ roroo
Er is in mijn ogen maar 1 software domotica wat zoveel protocollen aankan.... Domoticz.
En opensource de protocollen vliegen er nog steeds bij..
Kijk maar eens bij andere duur betaalde software waar je ook nog voor plugins enz en moet betalen...

Een homey misschien?

RPi welk type?
Dus zoveel bridges???.....
1 bridge een RFLink en een AEOn zwave.

MM zijn niet veel meer opties voor wat je zoekt...
Zwave icm bestaande handmatige schakelingen is niet veel anders voor te verzinnen.

Boze echtgenoot omdat?

Hier worden ze steeds blijer...
Bijna alles bedienbaar via Domoticz,,
Maar ik ben ook la een jaartje of 3-4 bezig...
Duur ja!!!
Maar mooi ja!!
Handig, ja!!
Verslavend jajajajajajaja

Dus waarom zou ze boos zijn?
Domoticz is bij mij ook als beste uit de test gekomen. Qua mogelijkheden, maar vooral qua gebruikersvriendelijkheid.
Het budget staat vrij weinig toe, maar toch wil ik (heeeel langzaam) alles gaan opbouwen.

Totaal oplossingen zijn voor mij onbetaalbaar en persoonlijk haalt dat alle lol weg uit het "nerden" om dingen aan de praat te krijgen.

Mijn vrouw is nogal "Old-Skool" ingesteld en vindt de harmony al onhandig.....
Er hangt nu een Thermostaat (straks Nest) waarbij ik per dag een schema had ingesteld en een apart vakantie schema. Super handig toch?? Nope.. Hij staat nu standaard uit, totdat er met de hand een warmte vraag gedaan wordt. En standaard gaat ie elke avond om 22:00 uur terug naar 6 graden (alles warmer zou misschien stookkosten geven :+)

Boos omdat het klauwen met geld gaat kosten :)
Ik wil uiteindelijk wel het idee hier van de tablet aan de muur met een fijne interface zodat het allemaal sneller en makkelijker kan gaan. Maar ik wil mijn lichtschakelaars hun functie kunnen laten houden zodat er handmatig geschakeld kan blijven worden.

automatisering moet ik hier een beetje voorzichtig brengen en in-masseren :)

Maar feitelijk zou ik dus het beste uit komen met mijn eerste idee:
1x RFXCom voor de KaKu schakelingen
1x Aeon Zwave voor.... slimme stopcontacten?

Daarmee kan ik het meeste spul wel aansturen?
Ik zie Yeelight of Milight voorbij komen. Milight schijnt met de Rfxcom te kunnen en de Yeelight zelfs zonder aparte bridge/gateway e.d.
Hoe betrouwbaar zijn die lampen? Want dat lijkt me de mooiste oplossing natuurlijk voor de verlichting.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 07:40
Mi-light via Rfxcom (dus 433Mhz) zijn dat misschien de oudere lampen? Heb net (voor mijn kids) twee setjes met zo'n 8W RGB-CCT bulb en een touch remote besteld maar volgens mij is dat 2.4 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-06 16:27

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Milight werkt op 2.4Ghz! Dat werkt dus niet met een 433mhz transceiver.

Dit kan echter wel met een RFlink (rflink.nl) welke o.a. 433mhz (voor kaku) als 2.4Ghz (milight) kan..
RFLink ondersteund meer RF protocollen dan iedere andere oplossing.
Je zet deze zelf in elkaar vanaf ca. 8 euro..
Aliexpress prijzen: Arduino Mega 5 euro, fatsoenlijk 433mhz zender+ontvanger setje (oa. voor Kaku) 2 euro, NRF24L01 (oa. voor milight) 1 euro.
Maar er zijn ook kant en klare printjes beschikbaar (20 euro voor de componenten + 5 euro voor de soldeer service)

[ Voor 3% gewijzigd door Stuntteam op 19-09-2017 00:15 ]

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Weer een leuke, Xiaomi lekker draaien, ondertussen 10 tal raam/deur sensoren erop, echter 1tje is echt te ver voor hem, nu zat ik te lezen dat je een andere gateway aan de hoofd gateway kunt koppelen, hoe gaat dit werken? is hier al ervaring mee, dus kan ik moeiteloos een sensor die op de slave is aangemeld overnemen in het netwerk van de master Xiaomi en wat doet Domoticz hier vervolgens weer mee ?
Ondertussen ook temp sensors en body sensors onderweg... ben benieuwd. is er btw ook een handige manier om de alarm functie van de Xiaomi over te nemen in Domoticz ? werkt op zich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:04
Douwe63 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:27:
[...]

Ik kan ook ook niet dynamisch de kleur aanpassen, ik moet dat doen in een Scene / Group en die schakel ik dan aan via de Blockly. Je zou dan per gewenste kleur een Scene / Group moeten aanmaken. Mocht iemand een betere tip hebben dan hoor ik dat ook graag :).

Geniet trouwens nog maar ff van de rust nu, da's over een tijdje wel anders... ;)
Kwam gisteneren inderdaad tegen hoe die Scene/ Groups werken. heb daar na ruim 2 jaar nog nooit wat meegedaan :P
Haha komt goed :+
Dylantje2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:30:
mm Kids,iets mooier is er niet imo

Maar een dynamische kleur?
wat bedoel
en met welke lampen?
Ging om de Yeelights en de RGB led van de Xiaomi Gateway,
Wilde eigenlijk weten of er een mogelijkheid was een bepaalde kleur te schakelen. Maar dat kan dus via een Groep/Scene

Is onze eerste kindje dus ben heeel benieuwd, denk wel dat ik hier wat minder te zien ben :P sowieso de eerste weken :+

[ Voor 29% gewijzigd door luigi87 op 19-09-2017 08:41 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 11:53
Douwe63 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:08:
[...]

Mijn ervaring met Z-Wave is dat het soms best een tijd kan duren voordat devices gaan reageren; wellicht nog even afwachten dus. Staat het device wel in het gekleurde group / node overzicht en is er een link naar de controller node? Ik had laatst op de bovenste verdieping een wall plug toegevoegd die niet reageerde (verbruik doorgaf enzo). Het vreemde was dat de 'last seen' tijd wel telkens werd bijgewerkt maar dat ik het ding niet kon bedienen. Ook kwamen er de hele tijd 'dead node' meldingen in de log file; waarschijnlijk was de node dus vaak buiten bereik van het z-wave netwerk.
De sensor hangt er nu al een aantal dagen in. En ook binnen de afstand (7 meter) dat die rechtstreeks te vinden zou moeten zijn voor de stick.

Last seen is inderdaad in mijn geval ook direct bijgewerkt op het moment dat ik activiteit trigger met de sensor. Maar de Sensor device in domoticz reageert niet. Ik heb ook geen dead node meldingen.
Dylantje2 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:04:
[...]

Als je hem terug kunt brengen doen...

Ik heb deze al meerdere jaren in meerdere deuren zitten.
Troep///
Telkens hangt hij. dus deur open terwijl hij dicht zit.enz Sesor verdwenen in zwave, weer opnieuw aanmelden enz enz
Koud weer. batterij op, zwave netwerk problemen.
Nieuwe batterij, aanmelden weer een ramp.
Blijft tobbe.
Heb er een Xiaomi deur switch in gebouwd. Past precies

En wat denk je
Werkt perfect al maanden zonder problemen..
Dit is een RMA, de vorige heb ik 1,5 jaar zonder probleem gebruikt. Geen enkele storing, altijd zeer betrouwbaar en nooit de batterij hoeven vervangen. Ging kapot door een eigen fout. Hebben wij het wel over dezelfde sensor? Ik heb het over de AEO_ZW089.

---

Zijn er meer mensen met een AEO_ZW089? Hoeveel devices voegt hij toe als je deze in het netwerk include? En het is niet toevallig zo dat Domoticz niet meer dan 255 IDX aan kan?

De "devices" in domoticz zijn naar mijn idee altijd een grote puinhoop.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:51
Dreamcatcher schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 06:54:
Weer een leuke, Xiaomi lekker draaien, ondertussen 10 tal raam/deur sensoren erop, echter 1tje is echt te ver voor hem, nu zat ik te lezen dat je een andere gateway aan de hoofd gateway kunt koppelen, hoe gaat dit werken? is hier al ervaring mee, dus kan ik moeiteloos een sensor die op de slave is aangemeld overnemen in het netwerk van de master Xiaomi en wat doet Domoticz hier vervolgens weer mee ?
Ondertussen ook temp sensors en body sensors onderweg... ben benieuwd. is er btw ook een handige manier om de alarm functie van de Xiaomi over te nemen in Domoticz ? werkt op zich wel.
Voor zover ik weet (en bij mij is dat ook zo) werkt dat slave verhaal jammer genoeg niet.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 11:45
Shaggie_NB schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:13:
[...]

Ik kan dat op hun site niet terugvinden.
https://www.tado.com/nl/thermostaat-verwarming
Aansturing van meerdere zones
Stuur verschillende kamers of verwarmingscircuits apart aan met de tado° app.
ik heb een extensie kit, radiator knoppen in de slaapkamers en een tado thermostaat in de woonkamer, hal en wc stuur ik zelf aan als het warm cv water is en het is nodig om te verwarmen (temp meting via fibaro rookmelder en watermelder)

tado thermostaat stuurt de vloerverwarmings kleppen aan via relais, en de extensiekit om de ketel aan te zetten,

radiator knoppen draait de kraan open en de extensiekit.

als je geen vloerverwarming hebt kan de tado zelf ook direct de ketel aansturen en sturen de radiator kleppen via de thermostaat de verwarming aan, echter loopt de woonkamer dan ook mee, omdat die radiatoren niet afgesloten worden... maar dit is bij elk multiroom systeem natuurlijk

[ Voor 50% gewijzigd door jacquesmulders op 19-09-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 13:42

DizzyWeb

Ondertiteld

jacquesmulders schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:16:
[...]

https://www.tado.com/nl/thermostaat-verwarming

[...]

ik heb een extensie kit, radiator knoppen in de slaapkamers en een tado thermostaat in de woonkamer, hal en wc stuur ik zelf aan als het warm cv water is en het is nodig om te verwarmen (temp meting via fibaro rookmelder en watermelder)

tado thermostaat stuurt de vloerverwarmings kleppen aan via relais, en de extensiekit om de ketel aan te zetten,

radiator knoppen draait de kraan open en de extensiekit.

als je geen vloerverwarming hebt kan de tado zelf ook direct de ketel aansturen en sturen de radiator kleppen via de thermostaat de verwarming aan, echter loopt de woonkamer dan ook mee, omdat die radiatoren niet afgesloten worden... maar dit is bij elk multiroom systeem natuurlijk
Dan moet je in de woonkamer ook thermostaatknoppen gebruiken. Prijzig, maar de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:07
Ik zit te kijken om een Xiaomi Home Gateway met wat modules te kopen om mee te spelen en te vergelijken met Fibaro modules.
Heb nog een paar vraagjes:
1. Ik zie dat er net een Xiaomi Home Gateway v3 uit is, wat is het verschil met v2 en v3?

2. Kan Domoticz 100% met de Xiaomi Home Gateway en de modules omgaan?

3. Zit te kijken om te beginnen met een Human Body Sensor, Wireless Switch, Door/Window Sensor, Temperature/Humidity Sensor, Wall Plug en een Cube. Nog andere leuke dingen om er mee te combineren?

4. De Xiaomi Wall Switches passen in NL toch niet op de sockets in de muur? Wij hebben ronde en de Wall Switch is vierkant.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MasterMaceMichu schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:28:
[...]

Ik gebruik Montis. Die monitoord de Pi en even welk programma erop draait en die kun je bij vastlopen automatisch services laten herstarten. Is een mooi tutorial voor: https://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz
Montis? Monit bedoel je denk ik?
Ken ik inderdaad, maar is niet als standaard package op de Synology. Maar thanks voor de tip naar de link!
AUijtdehaag schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:14:
@Coritchando
Je kan ook hier eens naar kijken. (staan voorbeelden voor pi en Syno)
http://www.domoticz.com/f...3&t=3016&start=60#p134825
Ik ben er ook net mee bezig
Thanks!

Heb dit script nu gebruikt, werkt prima. Jammer genoeg wordt de status in het package center van Synology niet mee geupdate. En ik gebruik bewust de synoservice commando's, maar dat maakt niet uit.

Maar ach, als het maar herstart en een log wegschrijft. Daar kan ik tenminste iets mee :)

[ Voor 15% gewijzigd door 5183 op 19-09-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
DizzyWeb schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:45:
[...]

Dan moet je in de woonkamer ook thermostaatknoppen gebruiken. Prijzig, maar de enige manier.
of een klep tussen de beneden verdieping en de rest van het huis... dat is denk ik een betere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:09
TerrorSource schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:19:

4. De Xiaomi Wall Switches passen in NL toch niet op de sockets in de muur? Wij hebben ronde en de Wall Switch is vierkant.
Klopt, die plugs passen ook niet, moet een verloop tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 20:39

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

BoschR schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:06:
[...]

De sensor hangt er nu al een aantal dagen in. En ook binnen de afstand (7 meter) dat die rechtstreeks te vinden zou moeten zijn voor de stick.

Last seen is inderdaad in mijn geval ook direct bijgewerkt op het moment dat ik activiteit trigger met de sensor. Maar de Sensor device in domoticz reageert niet. Ik heb ook geen dead node meldingen.

[...]

Dit is een RMA, de vorige heb ik 1,5 jaar zonder probleem gebruikt. Geen enkele storing, altijd zeer betrouwbaar en nooit de batterij hoeven vervangen. Ging kapot door een eigen fout. Hebben wij het wel over dezelfde sensor? Ik heb het over de AEO_ZW089.

---

Zijn er meer mensen met een AEO_ZW089? Hoeveel devices voegt hij toe als je deze in het netwerk include? En het is niet toevallig zo dat Domoticz niet meer dan 255 IDX aan kan?

De "devices" in domoticz zijn naar mijn idee altijd een grote puinhoop.
Is je Zwcfg wel van de user...[ ik heb een aantla posten terug een link naar een forum topic gestuurd volg die maar eens.

Plaats eens een printscreen van netwerk//
Is hij wel goed geleerd?!

En ja we hebben het zeker over de zelfde sensor..
Wat ik zei ik heb er meerdere gehad, zonder reden plots problemen..

Als hij na 12-15 uur nog niet werkt klopt er iets niet

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

TerrorSource schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:19:
Ik zit te kijken om een Xiaomi Home Gateway met wat modules te kopen om mee te spelen en te vergelijken met Fibaro modules.
Heb nog een paar vraagjes:
1. Ik zie dat er net een Xiaomi Home Gateway v3 uit is, wat is het verschil met v2 en v3?

2. Kan Domoticz 100% met de Xiaomi Home Gateway en de modules omgaan?

3. Zit te kijken om te beginnen met een Human Body Sensor, Wireless Switch, Door/Window Sensor, Temperature/Humidity Sensor, Wall Plug en een Cube. Nog andere leuke dingen om er mee te combineren?

Bestel nu maar.
Krijg je geen spijt van..
In de wiki van domoticz staat alles!!!
Perfect mooi spul!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Laatst online: 28-09-2024
jacquesmulders schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:16:
[...]
Dan is het voor mij dus geen multiroom systeem. Maar dat dacht ik al anders had ik deze vragen niet zo gesteld.
Volgens mij is de Honeywell Evohome wel een echt multiroom systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
5183 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:50:
[...]

Montis? Monit bedoel je denk ik?
Ken ik inderdaad, maar is niet als standaard package op de Synology. Maar thanks voor de tip naar de link!
Monit kun je onder de beta packages van SynoCommunity vinden ;)
https://synocommunity.com/package/monit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Pfftt krijg een staart van Zwave, op de 1 of andere manier hangt die elke keer Domoticz op, kan dan wel een service restart doen maar na enkelen minuten weer.... is dit door Zwave? als ik de stik er uit gooi loopt ie gewoon door, maar kan ff niet goed vinden waar die dan de rooie over gaat.? iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Dreamcatcher schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:47:
Pfftt krijg een staart van Zwave, op de 1 of andere manier hangt die elke keer Domoticz op, kan dan wel een service restart doen maar na enkelen minuten weer.... is dit door Zwave? als ik de stik er uit gooi loopt ie gewoon door, maar kan ff niet goed vinden waar die dan de rooie over gaat.? iemand een idee?
Batterij devices erin??
Check batterij of doe er nieuwe in.
Meestal....

En dan kijk of je zwcfg user is en niet van root!!!
Hoe zet je netwerk eruit?
Like this?
https://drive.google.com/...5a4ntvk2vkbENCTmVsdjFyS2c
Anders is hij fout..

En je cfg:
https://drive.google.com/...5a4ntvk2vkcGJidmRQRmlZNFE
User of root?

[ Voor 6% gewijzigd door Dylantje2 op 19-09-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Eum kan je plaatjes niet zien zo, sorry moet toegang krijgen van je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Dreamcatcher schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:55:
Eum kan je plaatjes niet zien zo, sorry moet toegang krijgen van je ;-)
mmm U&&^systeem nu wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Dylantje2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:52:
[...]

Batterij devices erin??
Check batterij of doe er nieuwe in.
Meestal....

En dan kijk of je zwcfg user is en niet van root!!!
Hoe zet je netwerk eruit?
Like this?
https://drive.google.com/...5a4ntvk2vkbENCTmVsdjFyS2c
Anders is hij fout..

En je cfg:
https://drive.google.com/...5a4ntvk2vkcGJidmRQRmlZNFE
User of root?
Batterij=Check, euhm... en dan waar kan ik zo snel in een RPI zien of ik user ben en niet root, zit ff in de config file te kijken maar wordt ik niet wijzer van, en netwerk kom ik niet eens zo ver op dit moment of hij hangt al :-( sorry beetje dom aan deze kant... gevalletje gaat mijn pet te boven :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

batterij opmeten met een meter. of "gewoon" nieuwe plaatsen.!!
inloggen met winscp, met je ww net als putty login
Dan kijken in de map domoticz / config. onderaan ergens

Je kunt ook als hij het doet zsm je hardware stuk voor stuk uitschakelen. Wat doet hij dan??
Wanneer je 1 voor 1 weer inschakel, welke hardware veroorzaakt het?

En je lijstje met je netwerk kun je toch wel zien? [ al die draadjes ]

Stap voor stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Stuntteam schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:14:
Milight werkt op 2.4Ghz! Dat werkt dus niet met een 433mhz transceiver.

Dit kan echter wel met een RFlink (rflink.nl) welke o.a. 433mhz (voor kaku) als 2.4Ghz (milight) kan..
RFLink ondersteund meer RF protocollen dan iedere andere oplossing.
Je zet deze zelf in elkaar vanaf ca. 8 euro..
Aliexpress prijzen: Arduino Mega 5 euro, fatsoenlijk 433mhz zender+ontvanger setje (oa. voor Kaku) 2 euro, NRF24L01 (oa. voor milight) 1 euro.
Maar er zijn ook kant en klare printjes beschikbaar (20 euro voor de componenten + 5 euro voor de soldeer service)
Dus eigenlijk is die RFLINK beter dan de RFXCOM (ik was dus in de war |:))

Misschien gelijk slimmer om een complete set te kopen van ze. incl. Raspberry Pi 3.
Hoeft de vakantie mediaplayer niet gekanibaliseerd te worden en dan hoef ik niet te lang te klootviolen met die spulletjes.

Maar welke moet ik hebben dan :?
Ik ga weer ff neuzen want de link naar een compleet systeem voor 87,50 werkt niet. en de prijzen op de site waar ik uit kom zijn 30 euro hoger en dan wordt 2.4ghz nog niet eens genoemd..

[edit] beetje pluizen op inet, blijkt dat gewoon in het hele RFLINK ding zelf te zitten.. duh...

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoo op 19-09-2017 21:39 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Oke, hoop dat jullie me dit even niet kwalijk nemen :Dylantje je bedoelt deze : owja, en hoop ellende begonnen nadat ik vanavond Monit er op wilde gaan zetten... deze ondertussen wel verwijdert... maar probleem blijft :-(

<?xml version='1.0'?>
<xs:schema
xmlns:xs='http://www.w3.org/2001/XMLSchema'
targetNamespace='http://code.google.com/p/open-zwave/'
xmlns:Driver='http://code.google.com/p/open-zwave/'
elementFormDefault='qualified'>

<xs:element name='Driver'>
<xs:complexType>
<xs:sequence>
<xs:element ref='Driver:Node' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'/>
</xs:sequence>
<xs:attribute name='version' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='home_id' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='node_id' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='api_capabilities' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='controller_capabilities' type='xs:string' use='required'/>
</xs:complexType>
</xs:element>

<xs:element name='Node'>
<xs:element ref='Driver:Manufacturer'/>
<xs:element ref='Driver:CommandClasses'/>
<xs:attribute name='id' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='name' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='location' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='basic' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='generic' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='specific' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='type' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='listening' use='optional'>
<xs:simpleType>
<xs:restriction base='xs:string'>
<xs:enumeration value='true'/>
<xs:enumeration value='false'/>
</xs:restriction>
</xs:simpleType>
</xs:attribute>
<xs:attribute name='frequentListening' use='optional'>
<xs:attribute name='beaming' use='optional'>
<xs:attribute name='routing' use='optional'>
<xs:attribute name='max_baud_rate' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='version' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='query_stage' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='security' use='optional'>
<xs:attribute name='nodeinfosupported' use='optional'>

<xs:element name='Manufacturer'>
<xs:element ref='Driver:Product'/>

<xs:element name='Product'>
<xs:attribute name='type' type='xs:string' use='required'/>

<xs:element name='CommandClasses'>
<xs:element ref='Driver:CommandClass' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'/>

<xs:element name='CommandClass'>
<xs:element ref='Driver:Instance' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'/>
<xs:element ref='Driver:Value' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'/>
<xs:element ref='Driver:Value' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'/>
<xs:element ref='Driver:Associations' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'/>
<xs:attribute name='version' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='after_mark' use='optional'>
<xs:attribute name='create_vars' use='optional'>
<xs:attribute name='getsupported' use='optional'>
<xs:attribute name='request_flags' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='base' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='override_precision' type='xs:string' use='optional'/>

<xs:element name='Instance'>
<xs:attribute name='index' type='xs:string' use='required'/>

<xs:element name='Value'>
<xs:element ref='Driver:Help' minOccurs='0' maxOccurs='1'/>
<xs:element ref='Driver:Item' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'/>
<xs:attribute name='type' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='genre' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='instance' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='label' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='units' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='read_only' use='required'>
<xs:attribute name='write_only' use='required'>
<xs:attribute name='verify_changes' use='required'>
<xs:attribute name='poll_intensity' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='min' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='max' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='value' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='vindex' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='affects' type='xs:string' use='optional'/>
<xs:attribute name='size' type='xs:string' use='optional'/>

<xs:element name='Help'>
<xs:complexType mixed='true'>

<xs:element name='Item'>
<xs:attribute name='value' type='xs:string' use='required'/>

<xs:element name='Associations'>
<xs:element ref='Driver:Group' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'/>
<xs:attribute name='num_groups' type='xs:string' use='required'/>

<xs:element name='Group'>
<xs:element name='Node' minOccurs='0' maxOccurs='unbounded'>
<xs:attribute name='max_associations' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='max_associations' type='xs:string' use='required'/>
<xs:attribute name='auto' use='required'>
</xs:schema>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:12
alexswart schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:37:
in mijn huis heb ik nog een oude electriciteitsmeter met een draaischijf
nu wil ik deze graag monitoren met Domoticz
op de meter heb ik een sensor geplakt welke is verbonden aan een Nodemcu met ESP-Easy die het zwarte vlakje detecteerd

nu laat esp-easy mij de volgende json zien:

TaskName: "Electriciteit",
Count: 100,
Total: 600,
Time: 109.83

mijn actuele verbruik staat bij Time dit is 109.83w
kan ik ook zorgen dat domoticz dit kan laten zien als actueel verbruik? hij gebruikt nu de waarde van count
Is er iemand die dit weer ik kom helaas niet verder hiermee

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Zijn er mensen die ervaring hebben met z-wave radiator thermostaatkranen van bijv. Danfoss of Popp i.c.m. Domoticz? Als ik de temperatuur wil instellen, moeten ze dan ieder voor zich op die temp. worden ingesteld of is het mogelijk om dit (per woonruimte) te groeperen? Het zou mooi zijn als ik per woonruimte een thermostaat kan toevoegen in Domoticz die dan alle radiatorkranen in die woonruimte aanstuurt.

Gaat om een woonhuis dat is aangesloten op stadsverwarming, zonder centrale thermostaat. Dus het regelen van de temperatuur geschiedt door het instellen van de radiatoren. Ik heb daar nu Tado radiatorknoppen voor maar denk er dus over om dat te vervangen. Een van de redenen daarvoor is dat Tado zich niet via Domoticz laat aansturen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ dreamchater...
Nope
Kijk naar mijn afbeelding welke je moet hebben.
Je kunt ook een keer je Zwcfg.... verwijderen en dan domoticz opstarten
eerst sudo service domoticz.sh stop dan even wachten
Dan sudo shutdown -r now

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Dylantje2 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:01:
[...]

Bestel nu maar.
Krijg je geen spijt van..
In de wiki van domoticz staat alles!!!
Perfect mooi spul!
Zie alleen nu wel dat er van verschillende type modules ook verschillende versies zijn. Enig idee of het echt nieuwe versies zijn en wat de verschillen zijn?

Temperature & Humidity Sensor - Rond:
https://nl.aliexpress.com...-Android/32812414719.html

Temperature & Humidity Sensor - Vierkant:
https://nl.aliexpress.com...-IOS-APP/32817792546.html

Door Window Sensor - Rond:
https://nl.aliexpress.com...y-To-Use/32804690270.html

Door Window Sensor - Vierkant:
https://nl.aliexpress.com.../2953070_32818146942.html

• Douwe63
TerrorSource schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:09:
[...]

Zie alleen nu wel dat er van verschillende type modules ook verschillende versies zijn. Enig idee of het echt nieuwe versies zijn en wat de verschillen zijn?

Volgens mij zijn ze nagenoeg hetzelfde op, inderdaad, het uiterlijk na.

https://community.smartth...door-window-sensors/90738
TerrorSource schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:09:
[...]

Vierkanten versie zijn de Aqara uitvoering.

Beide werken prima met Domoticz, gebruik hier alle modellen op je lijstje.
De Aqara uitvoering temp sensor meet ook de luchtdruk als extra.

Verder niet echt verschillen te vinden. Het is maar net welke model je voorkeur heeft. De ronde modellen zijn goedkoper maar ik kon ze in het begin tijdens introductie aanschaffen voor een zeer lage prijs vandaar het nieuwe model gekozen.

• makooy
Douwe63 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:35:
[...]

Volgens mij zijn ze nagenoeg hetzelfde op, inderdaad, het uiterlijk na.

https://community.smartth...door-window-sensors/90738
Ah top! De Aqara hebben dus ook een knopje voor pairing en de Xiaomi een pin-hole.
MikeOO schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:43:
[...]

Vierkanten versie zijn de Aqara uitvoering.

Beide werken prima met Domoticz, gebruik hier alle modellen op je lijstje.
De Aqara uitvoering temp sensor meet ook de luchtdruk als extra.

Verder niet echt verschillen te vinden. Het is maar net welke model je voorkeur heeft. De ronde modellen zijn goedkoper maar ik kon ze in het begin tijdens introductie aanschaffen voor een zeer lage prijs vandaar het nieuwe model gekozen.
Die vierkante zijn een paar euro duurder per sensor, althans op AliExpress.
Vindt ze persoonlijk wel mooier vergeleken de ronde.

TerrorSource schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:50:
[...]

Ah top! De Aqara hebben dus ook een knopje voor pairing en de Xiaomi een pin-hole.

[...]

Die vierkante zijn een paar euro duurder per sensor, althans op AliExpress.
Vindt ze persoonlijk wel mooier vergeleken de ronde.
De Aqara heeft knopjes ipv kein gaatje en dat is een stuk handiger

Persoonlijk vindt ik de Aqara uitvoering ook strakker maar dat blijft persoonlijk >:)

[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 20-09-2017 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
Op GearBest zijn die Aqara dingen momenteel best aardig geprijst:
Temperatuur: https://www.gearbest.com/access-control/pp_626702.html
Door sensor: https://www.gearbest.com/access-control/pp_626703.html
Wireless switch: https://www.gearbest.com/access-control/pp_626695.html

• makooy
Zeker weten! Zijn nog de vierkante modellen ook.
Enige nadeel is dat bij Gearbest de Home Gateway niet leverbaar is (en sowieso te duur)

5183

schumi2004 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:27:
[...]

Monit kun je onder de beta packages van SynoCommunity vinden ;)
https://synocommunity.com/package/monit
Dank voor de tip, leuk om in de toekomst eens te bekijken. Voor nu even simpel script erin, nogal druk met andere projecten (lees: werk).

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 18:29
Ik heb een rfxcom rfxtrx433e waarmee ik via Domoticz mijn Somfy rolluiken bedien. Werkt geweldig, alleen heb ik meer dan 150 entries in Domoticz (bij Devices) staan:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/kzf5q3dlaettccl/Somfy.PNG?dl=0
Enige verschil is de datum van de entry. Iemand enig idee wat deze entries zijn en kan ik ze gewoon deleten?

3D Print Service || Activated Carbon

• Douwe63
TerrorSource schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:23:
[...]

Zeker weten! Zijn nog de vierkante modellen ook.
Enige nadeel is dat bij Gearbest de Home Gateway niet leverbaar is (en sowieso te duur)
Deze is toch gewoon leverbaar lijkt me? https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.html

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
MasterMaceMichu schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:45:
Ik heb een rfxcom rfxtrx433e waarmee ik via Domoticz mijn Somfy rolluiken bedien. Werkt geweldig, alleen heb ik meer dan 150 entries in Domoticz (bij Devices) staan:
[afbeelding]
Enige verschil is de datum van de entry. Iemand enig idee wat deze entries zijn en kan ik ze gewoon deleten?
Zijn ze ook allemaal van de Somfy rolluiken of zijn het van andere devices? De RFXcom kan natuurlijk meer dan alleen de Somfy oppikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
Dylantje2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:14:
@ dreamchater...
Nope
Kijk naar mijn afbeelding welke je moet hebben.
Je kunt ook een keer je Zwcfg.... verwijderen en dan domoticz opstarten
eerst sudo service domoticz.sh stop dan even wachten
Dan sudo shutdown -r now
Voor nu zwave stick er maar ff uitgegooid kan alle schakelaars via toon bedienen die zie je ook gewoon in Domoticz dus toon is even mijn zwave gateway alleen jammer dat je dan net de rookmelders weer niet ziet btw iemand al de rookmelders van Xiaomi in gebruik? Zit er aan te denken deze dan maar in te gaan zetten.
Ga uiteraard nog wel weer stoeien met zwave maar ff andere prios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:21
@Marc O. Ik stuur nu verschillende Danfoss kranen aan via Domoticz.
Zover ik kan zien kan je deze niet groeperen. Maar dit is wel eenvoudig op te lossen met een scriptje (misschien ook wel door de andere als "slave" aan de hoofd kraan te koppelen).

Ik zou hier niet zo'n probleem van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
Dreamcatcher schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:22:
[...]

Voor nu zwave stick er maar ff uitgegooid kan alle schakelaars via toon bedienen die zie je ook gewoon in Domoticz dus toon is even mijn zwave gateway
Dat snap ik niet, je z wave spullen kunnen toch maar met 1 controller gekoppeld worden? Zit niet hier je probleem? Of heb je alles geexclude en dan weer opnieuw include :?

• MasterMaceMichu
H0ppie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:03:
[...]

Zijn ze ook allemaal van de Somfy rolluiken of zijn het van andere devices? De RFXcom kan natuurlijk meer dan alleen de Somfy oppikken.
Goede vraag. Nog even nader bekeken en het zijn allemaal 'one-offs', dus herkend en daarna niet meer. Heb ze maar even verwijderd, automatisch leren uitgezet en op de RFXCOM alle protocollen behalve voor de Somfy ook uitgeschakeld.

Eens even met mijn buren praten, wie er X10 apparatuur heeft.... ;)

• Dreamcatcher
DjAntoon schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:27:
[...]

Dat snap ik niet, je z wave spullen kunnen toch maar met 1 controller gekoppeld worden? Zit niet hier je probleem? Of heb je alles geexclude en dan weer opnieuw include :?
Klopt Heb ze dus ook uit de lijst excluded en via toon weer opgenomen ook wel handig dat de neo coolcam gewoon door toon herkend wordt 😂 soms moet je ff afstand nemen om later weer fris op te pakken 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:15

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MasterMaceMichu schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:29:
[...]

Goede vraag. Nog even nader bekeken en het zijn allemaal 'one-offs', dus herkend en daarna niet meer. Heb ze maar even verwijderd, automatisch leren uitgezet en op de RFXCOM alle protocollen behalve voor de Somfy ook uitgeschakeld.

Ach, mijn idx teller staat al op 3600 >:)
De oudste is van eind 2015 :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• H0ppie
MasterMaceMichu schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:29:
[...]

Net wat @Speedy-Andre zegt heb ik ook wel een grote lijst inmiddels. Althans bij mijn ouders thuis waar ik begonnen ben met het Domoticz-virus. Toch maar eens wat protocollen uitzetten inderdaad, beetje schoon houden kan geen kwaad :)

Nadeel is alsnog wel wanneer je een protocol hebt dat door veel buren wordt gebruikt (zoals je zelf al aangeeft) dan kan ie nog vol blijven lopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 13:20
H0ppie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:15:
[...]

Net wat @Speedy-Andre zegt heb ik ook wel een grote lijst inmiddels. Althans bij mijn ouders thuis waar ik begonnen ben met het Domoticz-virus. Toch maar eens wat protocollen uitzetten inderdaad, beetje schoon houden kan geen kwaad :)

Nadeel is alsnog wel wanneer je een protocol hebt dat door veel buren wordt gebruikt (zoals je zelf al aangeeft) dan kan ie nog vol blijven lopen :)
Kan je dan niet beter het leren van new devices uitzetten in settings!? ;)

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Heb niet het gehele topic doorgenomen.... (194 pagina's is best veul!).
Maar wat zijn de ervaringen met Domoticz icm RGBW Yeelight? Ik krijg het nog niet goed aan de praat... Aan en uitzetten gaat prima, maar aansturen van kleuren lijkt erg buggy te zijn....? Zo mist er bijvoorbeeld een heel stuk in het kleurenpallet tussen geel en koel wit... Warm wit is dus onmogelijk in te stellen vanuit Domoticz bij mij. En laat dat nu juist de kleur zijn die het meest gebruikt zou moeten worden!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
loyske schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:17:
[...]

Kan je dan niet beter het leren van new devices uitzetten in settings!? ;)
Niet benoemd naast het protocol-puntje, maar zeker even doen :D

Zijn van die punten waar je in het begin niet bij stil staat omdat het allemaal nieuw is en daarna pas achterkomt als iemand anders het punt weer aandraagt. Althans, dat is een manko van mij :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Done that! d:)b

• H0ppie
kazz1980 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:21:
Heb niet het gehele topic doorgenomen.... (194 pagina's is best veul!).
Maar wat zijn de ervaringen met Domoticz icm RGBW Yeelight? Ik krijg het nog niet goed aan de praat... Aan en uitzetten gaat prima, maar aansturen van kleuren lijkt erg buggy te zijn....? Zo mist er bijvoorbeeld een heel stuk in het kleurenpallet tussen geel en koel wit... Warm wit is dus onmogelijk in te stellen vanuit Domoticz bij mij. En laat dat nu juist de kleur zijn die het meest gebruikt zou moeten worden!
Je kan bovenin de zoekbalk binnen het Topic zoeken hè ;)

Net even snel gedaan met 'Yeelight' en dan vind je iets meer dan 1 pagina vol met posts over Yeelight. 'RGBW Yeelight' gaaf alleen jouw post als resultaat. Misschien in de andere posts meer gelijk ;)

Zelf geen ervaring ermee hoor, dus kan je daar helaas niet mee helpen...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

H0ppie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:29:
[...]
Je kan bovenin de zoekbalk binnen het Topic zoeken hè ;)
Thx, Maar uiteraard gedaan ;) Maar daaruit komt niks mbt het instellen van de kleur - enkel het koppelen met Domoticz. En dat was geen enkel probleem. Baal er alleen beetje van dat ik tot zover via een Group enkel de lamp in het geel aan kan zitten of TL-balk wit... Niks daar tussenin. En eigenlijk wil ik gewoon rechtstreeks vanuit LUA of Blockly de kleur aan kunnen sturen.... Maar dat zit er vrees ik niet in :/

[ Voor 28% gewijzigd door kazz1980 op 20-09-2017 13:37 ]

• H0ppie
kazz1980 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:35:
[...]

Thx, Maar uiteraard gedaan ;) Maar daaruit komt niks mbt het instellen van de kleur - enkel het koppelen met Domoticz. En dat was geen enkel probleem. Baal er alleen beetje van dat ik tot zover via een Group enkel de lamp in het geel aan kan zitten of TL-balk wit... Niks daar tussenin. En eigenlijk wil ik gewoon rechtstreeks vanuit LUA of Blockly de kleur aan kunnen sturen.... Maar dat zit er vrees ik niet in :/
Dat is dan weer jammer, was me alleen opgevallen dat daar de laatste maanden een paar keer wat over geroepen was.

Op het Domoticz forum ook geen geluk..?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

H0ppie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:45:
[...]
Dat is dan weer jammer, was me alleen opgevallen dat daar de laatste maanden een paar keer wat over geroepen was.

Op het Domoticz forum ook geen geluk..?
Tot op heden niet - met wel de kanttekening dat ik nog maar net begonnen ben hoor! Dus hoop nog wat tegen te komen dan wel zelf te ontdekken... Maar dacht, als iemand hier er ervaring mee heeft: waarom eht wiel opnieuw uitvinden? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
kazz1980 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:52:
[...]

Tot op heden niet - met wel de kanttekening dat ik nog maar net begonnen ben hoor! Dus hoop nog wat tegen te komen dan wel zelf te ontdekken... Maar dacht, als iemand hier er ervaring mee heeft: waarom eht wiel opnieuw uitvinden? ;)
Nee snap ik volkomen, ik zit ook nog in het begin stadium. Gelukkig begin ik het wel meer in de vingers te krijgen en kan ik snippets van anderen wel gebruiken/aanpassen voor mijn eigen doeleinden.

Helaas ben ik niet van waarde geweest en waren het alleen open deuren... :-(

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 08:19
Ben redelijk nieuw in Domotica land en zoek advies. Mijn Domoticz 'zuigt' sinds kort aan RFXCOM.
Ben op zoek naar een/meerdere temperatuur/vochtigheid meters. Er staan in de manual van RFXCOM een aantal genoemd, maar welke adviseren jullie ?

Alvast bedankt voor de input :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Cliootje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:15:
Ben redelijk nieuw in Domotica land en zoek advies. Mijn Domoticz 'zuigt' sinds kort aan RFXCOM.
Ben op zoek naar een/meerdere temperatuur/vochtigheid meters. Er staan in de manual van RFXCOM een aantal genoemd, maar welke adviseren jullie ?

Die van Cresta (o.a. bij de kijkshop) werken perfect met rfxcom. Zelf heb ik ze nu juist allemaal vervangen door de Xiaomi sensoren.

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 08:19
Die van Cresta (o.a. bij de kijkshop) werken perfect met rfxcom. Zelf heb ik ze nu juist allemaal vervangen door de Xiaomi sensoren.
Bedoel je deze: https://www.gearbest.com/access-control/pp_626702.html ?
Werken deze 'standaard' of moet er getweaked worden ? Ben beginner, dus moet nog veel leren....

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:42
Je hebt in ieder geval de Xiaomi gateway nodig (zie het forum). Heb een gateway liggen maar wacht nog even op een Chinees stopcontact ;-)

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-06 16:37
Cliootje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:15:

Je zou deze bijvoorbeeld kunnen nemen:
Oregon THGR810
of https://www.banggood.com/...dity-Sensor-p-965559.html (ik denk 3 channels)

of http://www.froggit.de/pro...-aussensensor-f007th.html (9 channels)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

janne_nl schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:42:
Je hebt in ieder geval de Xiaomi gateway nodig (zie het forum). Heb een gateway liggen maar wacht nog even op een Chinees stopcontact ;-)
De gateway is inderdaad benodigd voor het toevoegen van de Xiaomi sensoren/switches... Die benader ik vanuit Domoticz inderdaad via de gateway. Werkt erg simpel en doet het perfect (behalve voor de bewegingsmelder nog - die doet wat vreemde dingen af en toe - ben nog aan hejt uitzoeken of dat zit in de aansturing vanuit Domoticz of dat de bewegingsmelder misschien gewoon defect is...)!
(nb. heb zelf een Chinees stopcontact gemonteerd op het plafond :P Daar hangt nu de gateway. Goed zichtbaar, goed hoorbaar... Ideaal)

Voor de Xiaomi Yeelight heb je de gateway trouwens niet nodig, die is vanuit Domoticz direct benaderbaar via WiFi. Heb dat allemaal prima aan de praat en kan de Yeelight prima aan-/uitschakelen. Maar enkel het aansturen van de kleuren krijg ik persoonlijk dus niet goed voor mekaar.... Kan wel kleuren kiezen - maar enkel via de Groups en daar dan alsnog met issues waardoor warm wit als (volgens mij de enige) kleur niet mogelijk is! Nogal onhandig...

[ Voor 60% gewijzigd door kazz1980 op 20-09-2017 16:02 ]

• JJnJ
Cliootje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:36:
[...]

Bedoel je deze: https://www.gearbest.com/access-control/pp_626702.html ?
Werken deze 'standaard' of moet er getweaked worden ? Ben beginner, dus moet nog veel leren....
Een Xiaomi gateway nodig. Verder hoef je er weinig aan te doen.
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

• JJnJ
In mijn huis hangen redelijk wat motion sensoren. Momenteel activeren deze een aantal lampen. Deze aansturing loopt via Blockly. Echter loop ik hier tegen een probleem aan.
If motion -> Power lamp on for 2 minutes.

Helaas maakt het nu dus niet uit of er in de tussentijd nog een keer beweging is geweest want de lamp schakelt gewoon 2 minuten na de eerste beweging uit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de timer weer opnieuw begint bij een nieuwe beweging?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

JJnJ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:08:
In mijn huis hangen redelijk wat motion sensoren. Momenteel activeren deze een aantal lampen. Deze aansturing loopt via Blockly. Echter loop ik hier tegen een probleem aan.

Helaas maakt het nu dus niet uit of er in de tussentijd nog een keer beweging is geweest want de lamp schakelt gewoon 2 minuten na de eerste beweging uit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de timer weer opnieuw begint bij een nieuwe beweging?
Loop ik ook nog tegenaan.... Wou het zelf proberen te fixen door de verlichting aan te schakelen bij beweging (dus niet gedurende beperkte tijdsduur, maar gewoon aan) en (in een aparte Blockly) na een bepaalde delay uit te schakelen zodra de motion sensor terug op off gaat. Gedurende die delay periode zou de sensor opnieuw ingeschakeld kunnen worden en begint het weer opnieuw. Blockly kent bij mijn weten geen functie om te wachten (en verder niks te doen), wou dat oplossen door daarbij het licht gedurende een periode aan te zetten (en die is dus al aan - dus effectief gebeurt er dan niks....).

Op papier klinkt het goed, maar of het werkt?? Geen idee! Betwijfel het me... Volgens mij gaat de lamp na genoemde delay dan alsnog uit.
Maar mijn bewegingssensor heeft kuren en ziet het merendeel van de tijd geen beweging terwijl die er wel is! |:( Kan het dus niet goed testen nog...

[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 20-09-2017 16:18 ]

• loyske

Kan je niet in je Motion Sensor instellen dat hij 2 minuten op On blijft bij motion?
Dan hoef je dat namelijk niet via de blockly te doen.
Ik gebruik het zo bij mijn Aeotec Multisensor.

• Dylantje2

Dylantje2

xiaomi rond of vierkant beiden werken perfect.
Prijzen verschillen maar merk en type ook.
De app op je telefoon geeft aan welke je kunt leren.
En dat zijn er veel...
Blackfriday is alles nog goedkoper.
Maar kom op Zwave of Xiaomi...
Domotica kot geld...

Yeelight rgbw is via groepen in alle kleuren te zetten....

PM me voor meer info..

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

loyske schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:18:
[...]
Kan je niet in je Motion Sensor instellen dat hij 2 minuten op On blijft bij motion?
Dan hoef je dat namelijk niet via de blockly te doen.
Ik gebruik het zo bij mijn Aeotec Multisensor.
Dat kan inderdaad. Maar resulteert er nog steeds in dat de lamp daarna uitgaat toch?
Na die 2 minuten gaat de sensor opnieuw pollen en gaat dan wellicht op Off (tenzij er dan toevallig op dat precieze moment net beweging is).

• Dylantje2

Dylantje2

Dreamcatcher schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:22:
[...]Voor nu zwave stick er maar ff uitgegooid kan alle schakelaars via toon bedienen die zie je ook gewoon in Domoticz dus toon is even mijn zwave gateway alleen jammer dat je dan net de rookmelders weer niet ziet btw iemand al de rookmelders van Xiaomi in gebruik? Zit er aan te denken deze dan maar in te gaan zetten.
Ga uiteraard nog wel weer stoeien met zwave maar ff andere prios
Da zal het probleem zijn.
2x een gateway... kan natuurlijk niet..
Zwave op je stick
En op je toon...
Of andere sensoren op toon en zwave op je stick

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Dylantje2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:19:
Yeelight rgbw is via groepen in alle kleuren te zetten....
Alle kleuren, behalve warm wit dus :(
Je krijgt daar zo'n colour picker ding... Maar schuif ik daarin van geel naar wit dan verandert de kleur mooi geleidelijk van felgeel naar steeds witter.... Maar op een bepaald punt waar het licht echt nog duidelijk geel is springt hij ineens naar koud wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
kazz1980 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:15:
[...]

Loop ik ook nog tegenaan.... Wou het zelf proberen te fixen door de verlichting aan te schakelen bij beweging (dus niet gedurende beperkte tijdsduur, maar gewoon aan) en (in een aparte Blockly) na een bepaalde delay uit te schakelen zodra de motion sensor terug op off gaat. Gedurende die delay periode zou de sensor opnieuw ingeschakeld kunnen worden en begint het weer opnieuw. Blockly kent bij mijn weten geen functie om te wachten (en verder niks te doen), wou dat oplossen door daarbij het licht gedurende een periode aan te zetten (en die is dus al aan - dus effectief gebeurt er dan niks....).

Op papier klinkt het goed, maar of het werkt?? Geen idee! Betwijfel het me... Volgens mij gaat de lamp na genoemde delay dan alsnog uit.
Maar mijn bewegingssensor heeft kuren en ziet het merendeel van de tijd geen beweging terwijl die er wel is! |:( Kan het dus niet goed testen nog...
http://www.domoticz.com/f...&p=14415&hilit=pir#p14415

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
kazz1980 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:55:
[...]

(nb. heb zelf een Chinees stopcontact gemonteerd op het plafond :P Daar hangt nu de gateway. Goed zichtbaar, goed hoorbaar... Ideaal)
Ja, dat was mijn plan ook, maar toen ik dat voorzichtig voorstelde vorige week........werd nog niet heel goed ontvangen zeg maar

• loyske
kazz1980 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:20:
[...]

Dat kan inderdaad. Maar resulteert er nog steeds in dat de lamp daarna uitgaat toch?
Na die 2 minuten gaat de sensor opnieuw pollen en gaat dan wellicht op Off (tenzij er dan toevallig op dat precieze moment net beweging is).
Bij de Multisensor blijft deze op On, zolang hij beweging ziet. Ziet hij 2 minuten geen beweging, dan gaat ie op Off en gaat dus ook mijn lamp uit. Ik zou zeggen probeer het eens ;)

• Dylantje2

Dylantje2

voor sensoren maak een dummy timer... Die aan gaat na een motion
En aftelt totdat jij wilt.

De RGBW Yeelight..... krijg ik op warm geel...
probeer eens kleurcodes aan te passen..net naast waar hij verkeerd gaat

• Dreamcatcher
Dylantje2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:21:
[...]

Da zal het probleem zijn.
2x een gateway... kan natuurlijk niet..
Zwave op je stick
En op je toon...
Of andere sensoren op toon en zwave op je stick
Neen gebruik maar 1 ! gateway, nu de Toon, eerder stond deze uit maar door al dit gedoe dat maar weer gaan gebruiken.... dus niks 2x aangemeld of zo, loopt nu allemaal weer als een zonnetje, verdenk die rare noname stick er van....

• JJnJ
Top, ga ik proberen! Jammer alleen dat je zo'n wildgroei aan dummy switches krijg in Domoticz. Bij Hue is dit is de app bijvoorbeeld gewoon standaard geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

mm noname stick??
Er zijn maar een poaar sticks goed de Aeon is de beste...
Maar ik geen toon gelukkig betaalde shit.

Kun je op een toon zwave leren ??
Dat zou ik niet meer doen.
Haal je zwave avn toon af en leer ze in domoticz.
Als toon een update krijg, ben je weer de sigaar...
Domoticz rules them all.
Dus probeer zoveel mogelijk te den wat Domoticz nodig heeft..
Toon als thermostaat zou kunnen
Maar betalen voor toon grrr..

• Dylantje2

Dylantje2

JJnJ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:02:
[...]

Top, ga ik proberen! Jammer alleen dat je zo'n wildgroei aan dummy switches krijg in Domoticz. Bij Hue is dit is de app bijvoorbeeld gewoon standaard geregeld.
mmm
HUE is te duur eigenlijk, heb er ook een paar maar Yeelight is beter.
Wildgroei aan dummys??
Maak een hardware aan die noem iets van dummy timer oid.
Dan kun je heel overzichtelijk houden waar je de dummys voor gebruikt..
Ik denk dat ik ergens tegen de duizend devices heb... Dus een choas wordt het toch wel........ _/-\o_

Ik mis ook eigenlijk een zoekfunctie in de apparaten tab :?
Maar ooit komt dat ..

• Dreamcatcher
Dylantje2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:02:
mm noname stick??
Er zijn maar een poaar sticks goed de Aeon is de beste...
Maar ik geen toon gelukkig betaalde shit.

Kun je op een toon zwave leren ??
Dat zou ik niet meer doen.
Haal je zwave avn toon af en leer ze in domoticz.
Als toon een update krijg, ben je weer de sigaar...
Domoticz rules them all.
Dus probeer zoveel mogelijk te den wat Domoticz nodig heeft..
Toon als thermostaat zou kunnen
Maar betalen voor toon grrr..
Tja heb je wel gelijk in lol, deze is het trouwens :

https://photos.app.goo.gl/gQ1yBxYEQSHvdNaL2

Geen idee welk merk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

tsja dat zal het probleem zijn..China stuff denk ik.
Denk dat die niet helemaal goed ondersteund wordt door openzwave. [ daar draait domoticz op.]
Dus misschien als je een een aeon usb koop en deze op mp zet.
Je voor weinig verschil een stabiel Zwave netwerk kunt hebben..
En als ik jou was, zou ik toon langzaam uitfaseren..

[ Voor 3% gewijzigd door Dylantje2 op 20-09-2017 18:30 ]

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
JelteV schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:27:
@Marc O. Ik stuur nu verschillende Danfoss kranen aan via Domoticz.
Zover ik kan zien kan je deze niet groeperen. Maar dit is wel eenvoudig op te lossen met een scriptje (misschien ook wel door de andere als "slave" aan de hoofd kraan te koppelen).

Ik zou hier niet zo'n probleem van maken.
Ah ja, door ze als slave aan te maken zouden ze elkaar inderdaad moeten volgen, niet aan gedacht.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Dylantje2 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:45:
voor sensoren maak een dummy timer... Die aan gaat na een motion
En aftelt totdat jij wilt.

De RGBW Yeelight..... krijg ik op warm geel...
probeer eens kleurcodes aan te passen..net naast waar hij verkeerd gaat
Ook door aanpassen kleurencodes zelfde resultaat... Hij schiet op een bepaald punt ineens naar koudwit, soms zie ik daarbij dat hij even groen is voordat hij naar wit gaat. Krijg met geen mogelijkheid een fatsoenlijke warm wit te pakken... Het is of echt geel (of oranje of welke kleur dan ook, naar gelang wat ik kies) of meteen koudwit... Ik mis gewoon een heel stuk daar tussenin! En dat maakt de lamp meteen redelijk totaal onbruikbaar :(
Via de Yeelight app geen enkel probleem...

Even wat kleuren zitten proberen met dit resultaat

LightYellow: FF FF E0 ==> Koud wit
Lemonchiffon FF FA CD ==> koud wit (identiek)
Lightgoldenrodyellow FA FA D2 ==> koud wit (identiek)
Papayawhip FF EF D5 ==> koud wit (identiek)
Moccasin FF E4 B5 ==> oker geel

Met wat experimenteren: #ffffcc: geel, #ffffcd: koudwit. Daar zit dus de overgang... Het koudwit blijft vervolgens exact gelijk qua kleur tot aan #ffffff

Als ik de lamp toevoeg als Mono (White), dan kan ik wel warm-wit kiezen. Alleen is dat naar mijn smaak nog steeds een weinig sfeervolle kleur wit. Bovendien kan ik dan de kleuren niet meer gebruiken! Ik moet dus echt kiezen tussen TL-buis wit of geel/oranje.... Beide niet echt fraai, en dus nogal een show-stopper wat betreft het gebruik van Domoticz icm Yeelight. Kan hier echt niks mee :'(

[ Voor 51% gewijzigd door kazz1980 op 20-09-2017 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-03 18:08

In Domoticz stel je bij je bewegingssensor (switches -> edit) een off delay in (in seconden).
Na de laatste beweging blijft de sensor zo lang nog "aan".
Dan is het if sensor = off then licht = off

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Hier stond een heel verhaal dat ik de boel niet aan de praat kreeg, maar.... Never mind... Uren zitten prutsen om een lamp die aanstaat uit te krijgen. Blijkt dat hij niet de status "on" krijgt bij inschakelen via een groep, maar " Set Level" ... Wat dat ook moge betekenen... :P

[ Voor 93% gewijzigd door kazz1980 op 20-09-2017 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 14:35
Na ondertussen al aardig wat hardware aangeschaft te hebben. Zojuist ook maar eens wat tijd vrijgemaakt om Domoticz te installeren. Het begon al met dat ik de nieuwste Raspbian Stretch Lite downloade ipv de Jessie Lite. Maar ondertussen ben ik op het goede spoor (hoop ik) en verwacht ik straks iig de webinterface te hebben draaien. In eerste instantie heb ik de Raspberry nog op mijn werkkamer staan, maar de bedoeling is dat ik hem ergens beneden ga plaatsen. Nou begreep ik dat je hem het beste vrij centraal kan zetten, alleen wil ik ook graag de slimme meter verbinden. Nou heb ik zelf de onderstaande 3 opties bedacht.
  1. Centraal in de woning en de P1 kabel verlengen met een USB verlengkabel
  2. De Raspberry in de meterkast en de Rfxcom via een lange USB kabel aansluiten op een locatie centraal in de woning
  3. De Raspberry & de Rfxcom in de meterkast en een externe antenne met een lange kabel er op aansluiten ergens centraal in de woning
De afstand tussen de meterkast en de centrale plek die ik in gedachte heb is zo'n 4 tot 5 meter.

Iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen?

• RasPi2
kazz1980 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:54:
Hier stond een heel verhaal dat ik de boel niet aan de praat kreeg, maar.... Never mind... Uren zitten prutsen om een lamp die aanstaat uit te krijgen. Blijkt dat hij niet de status "on" krijgt bij inschakelen via een groep, maar " Set Level" ... Wat dat ook moge betekenen... :P
Dat heb je als je een lamp dimt.
In m'n blockly (of script) zet ik altijd if lamp is ongelijk aan off then set off als hij uit moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RasPi2
Phoolie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:09:
Na ondertussen al aardig wat hardware aangeschaft te hebben. Zojuist ook maar eens wat tijd vrijgemaakt om Domoticz te installeren. Het begon al met dat ik de nieuwste Raspbian Stretch Lite downloade ipv de Jessie Lite. Maar ondertussen ben ik op het goede spoor (hoop ik) en verwacht ik straks iig de webinterface te hebben draaien. In eerste instantie heb ik de Raspberry nog op mijn werkkamer staan, maar de bedoeling is dat ik hem ergens beneden ga plaatsen. Nou begreep ik dat je hem het beste vrij centraal kan zetten, alleen wil ik ook graag de slimme meter verbinden. Nou heb ik zelf de onderstaande 3 opties bedacht.
  2. De Raspberry in de meterkast en de Rfxcom via een lange USB kabel aansluiten op een locatie centraal in de woning
  3. De Raspberry & de Rfxcom in de meterkast en een externe antenne met een lange kabel er op aansluiten ergens centraal in de woning
De afstand tussen de meterkast en de centrale plek die ik in gedachte heb is zo'n 4 tot 5 meter.

Dat is bij iedereen anders. Ik zou zeggen probeer eerst eens alles in de meterkast te zetten. Bij mij staat de pi en rflink incl. milight in de meterkast en heb het hele huis goed bereik. Als het niet goed werkt kun je altijd nog de andere opties gaan proberen.

• Dylantje2

Dylantje2

mm die stretch veroorzaakt geloof ik ook problemen .. Heb je Domoticz aan de gang met stretch?

• Dreamcatcher

Ik heb hier een 5 meter verlengusb liggen tussen de PI en rfzcom no probleem.

• janne_nl
Je kunt natuurlijk ook een losse antenne kopen voor de rfxcom en die centraler neerzetten.....zit bij mij al snel een dunne draad van een paar meter aan.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Aangezien ik in oktober ga verhuizen van een appartement naar een eengezinswoning en altijd de interesse had voor home automatization, ben ik mij gaan inlezen hier op het forum, Het zijn aardig wat pagina's! Het geheel installeren op een raspberry zal geen probleem opleveren aangezien ik er al een aantal in huis heb draaien voor andere doeleinden (audio/video/game)
Ik heb reeds 4 Yeelight RGBW WIFI lampen en de bedoeling is dat ik meer XIAOMI producten ga aanschaffen (deur en raam sensoren en wifi camera's) en voor de (voor)-tuin iets van klik aan/ uit lampen, of ook gewoon YEELIGHT WIFI lampen maar dan alleen in het wit, dan is alles via WIFI.
Mijn vraag is eigenlijk of dat laatste zo verstandig is? Of kan ik voor de tuinen toch beter gaan voor klik aan en klik uit en hiervoor RFXCOM-E receiver gebruiken? Ik vraag me dan af wat het bereik hiervan is. Stel ik stop dit in mijn meterkast, de tuin is 12 meter verder met 3 muren ertussen….

• luigi87
Is iemand hier bekend met dit script?
https://www.domoticz.com/wiki/Monitor_memory_usage

Ik wil graag het geheugen gebruik van Domoticz monitoren. enkel weet ik niet goed welke service ik hiervoor moet opvragen. het script pakt naar mijn idee het Telegram telegram-cli process.

[ Voor 12% gewijzigd door luigi87 op 21-09-2017 09:34 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
vwtune schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:29:
Aangezien ik in oktober ga verhuizen van een appartement naar een eengezinswoning en altijd de interesse had voor home automatization, ben ik mij gaan inlezen hier op het forum, Het zijn aardig wat pagina's! Het geheel installeren op een raspberry zal geen probleem opleveren aangezien ik er al een aantal in huis heb draaien voor andere doeleinden (audio/video/game)
Ik heb reeds 4 Yeelight RGBW WIFI lampen en de bedoeling is dat ik meer XIAOMI producten ga aanschaffen (deur en raam sensoren en wifi camera's) en voor de (voor)-tuin iets van klik aan/ uit lampen, of ook gewoon YEELIGHT WIFI lampen maar dan alleen in het wit, dan is alles via WIFI.
Mijn vraag is eigenlijk of dat laatste zo verstandig is? Of kan ik voor de tuinen toch beter gaan voor klik aan en klik uit en hiervoor RFXCOM-E receiver gebruiken? Ik vraag me dan af wat het bereik hiervan is. Stel ik stop dit in mijn meterkast, de tuin is 12 meter verder met 3 muren ertussen….
Voor je vraag welke keuze je moet maken heb ik geen goed antwoord anders dan 'tja...'.

Wel weet ik dat het op zich wel moet lukken met KAKU, bij mijn ouders een soortgelijke situatie: meterkast voor in het huis en een KAKU stekker in de schuur in de achtertuin. Soortgelijke afstand en misschien zelfs een muurtje extra. Wordt niet veel aangestuurd, maar zover ik weet/gehoord heb nog geen problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
vwtune schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:29:
Let even op met die Yeelight lampen toe te passen buiten. Geloof niet dat ze daar goed tegen kunnen.
Heb persoonlijk met meerder LED lampen gehad dat condens de lampen naar Getver heeft geholpen.
Aansturing vanuit een geconditioneerde omgeving is wel beter.

- leeg -

• jacquesmulders
Shaggie_NB schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:11:
[...]

Dan is het voor mij dus geen multiroom systeem. Maar dat dacht ik al anders had ik deze vragen niet zo gesteld.
Volgens mij is de Honeywell Evohome wel een echt multiroom systeem.
wat versta je onder "echt multiroom systeem", dat je elk kamer apart kan verwarmen toch?

hoe denk je dan dat evohome het doet?
evohome is het zelfde, heb ik ook gehad en had ik slechte ervaringen mee....

zolang der geen klep zit tussen een verwarmings toestel en de ketel zal die altijd mee gaan als de ketel verwarmt

een waarom zou het dan voor jou geen echt multiroom izjn... met alleen maar radiator knoppen en een extensie kit is dat het prima...

[ Voor 18% gewijzigd door jacquesmulders op 21-09-2017 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
jacquesmulders schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:03:
[...]

wat versta je onder "echt multiroom systeem", dat je elk kamer apart kan verwarmen toch?

zolang der geen klep zit tussen een verwarmings toestel en de ketel zal die altijd mee gaan als de ketel verwarmt

een waarom zou het dan voor jou geen echt multiroom izjn... met alleen maar radiator knoppen en een extensie kit is dat het prima...
Heb zelf ook een EvoHome en die werkt prima bij mij. 9 zones met in totaal 15 knoppen.
Of en hoe hard de ketel en/of pomp gaan wordt bepaald door de warmtevraag van elke knop (niet zone).
En als de ketel en pomp gaan voor een bepaalde knop, maar op andere plaatsen is geen extra warmte nodig dan draait ie ze toe, standaard thermostatische kraan-gedrag, de klep als je wil.
Het is vooral die ketelsturing die het em doet.
Standaard is het geen 24° in de badkamer, maar als je in bad wil gaan is dat wel aangenamer, Ook als beneden het haardvuur knettert en het daar meer dan warm genoeg is zal de ketel/pomp nu opspringen om die badkamer bij te verwarmen. WAF +++ O-)

• Shaggie_NB
jacquesmulders schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:03:
[...]
In mijn reactie heb ik jouw tekst ge-quote waarom ik dat vind. Je zegt het gewoon zelf.
De reactie van @wimmme sluit hier volgens mij goed bij aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacquesmulders
Shaggie_NB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:54:
[...]

In mijn reactie heb ik jouw tekst ge-quote waarom ik dat vind. Je zegt het gewoon zelf.
De reactie van @wimmme sluit hier volgens mij goed bij aan.
wimmme schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:28:
[...]

Heb zelf ook een EvoHome en die werkt prima bij mij. 9 zones met in totaal 15 knoppen.
Of en hoe hard de ketel en/of pomp gaan wordt bepaald door de warmtevraag van elke knop (niet zone).
En als de ketel en pomp gaan voor een bepaalde knop, maar op andere plaatsen is geen extra warmte nodig dan draait ie ze toe, standaard thermostatische kraan-gedrag, de klep als je wil.
Het is vooral die ketelsturing die het em doet.
Standaard is het geen 24° in de badkamer, maar als je in bad wil gaan is dat wel aangenamer, Ook als beneden het haardvuur knettert en het daar meer dan warm genoeg is zal de ketel/pomp nu opspringen om die badkamer bij te verwarmen. WAF +++ O-)
en zo werkt het dus ook bij tado.. zoals ik al zei... multiroom dus....

ik vind de locatie sturing, kijken of de zon het huis mee kan verwarmen (weersafhankelijke sturing* dus) en de vroegestart een plus van de tado wat evohome niet heeft.

ik moest daar een heel script voor schrijven om het ook bij evohome werkend te krijgen.

maar goed iedereen moet kiezen wat die zelf wil... maar ik zou wel even beter onderzoek doen voor je iets kiest.... het zijn allebei namelijk redelijk dure systemen...

* als de zon schijnt zal de ketel niet aanspringen omdat de zon nu het huis verwarmt om zo een overshoot te voorkomen.

misschien moet ik deze zin even wat veranderen:
zolang der geen klep zit tussen een ruimte en de ketel zal die altijd mee gaan als de ketel verwarmt..
zowel de evohome als de tado als een andere multiroomsysteem moet die ruimte natuurlijk wel kunnen afsluiten

[ Voor 14% gewijzigd door jacquesmulders op 21-09-2017 11:05 ]

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56
Wie heeft er ook problemen om in een reguliere inbouwdoos (diepte weet ik even niet) zijn/haar Fibaro FGD-212 in te bouwen? Ik heb er ook een pulsdrukker bij maar ik krijg het geheel gewoon niet weggewerkt. Iemand hier nog tips?

ehhhh..HOI

Pagina: 1 ... 49 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.