• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ik heb een dzvents script dat een virtuele schakelaar (Bewegingwoonkamer) moet aanzetten gedurende 20 minuten nadat een PIR is getriggerd:
return {
active = true,
on = {
devices = {
'PIR'
}
},

execute = function(domoticz, device)
if (device.state == 'On') then
domoticz.devices('Bewegingwoonkamer').switchOn().forMin(20)
end
end
}
Het gebeurt echter regelmatig dat die virtuele schakelaar niet uitgaat na 20 minuten. Wat doe ik fout?

Domoticz Stable 3.8153 met Dzvents 2.2.0

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

@Marc O. @ Lua en Blockly is het iig zo dat wanneer je "output" al aan was bij het triggeren van het event, hij vervolgens niet uit gaat en ik neem aan dat dat met dzvents ook zo is. Je zegt immers alleen dat hij aan moet gaan voor 20 minuten, niet dat hij uit moet gaan NA 20 minuten ;)
Beter zou zijn om hem dus aan te schakelen en vervolgens uit na 20 minuten. Dit is geen probleem aangezien (iig @ Lua en Blockly) de "lopende" timer onderbroken wordt op het moment dezelfde output weer ingeschakeld wordt.

• Marc O.
@tozzke thnx. Ik heb ook geprobeerd om het zoals onderstaand te doen....:
execute = function(domoticz, device)
if (device.state == 'On') then
domoticz.devices('Bewegingwoonkamer').switchOn()
domoticz.devices('Bewegingwoonkamer').switchOff().afterMin(20)
.... maar dan wordt de schakelaar direct weer uitgezet. M.a.w. de 'after 20 minutes' wordt niet inacht genomen. Hoe zou jij zoiets opzetten?

==>Edit: Opnieuw getest met 'afterMin(20) maar dat lijkt nu wel goed te gaan. Waarschijnlijk heb ik bij mijn eerdere poging ergens anders iets niet goed gedaan (is ook pas mijn eerste dagje dat ik met dzvents bezig ben O-) )

[ Voor 25% gewijzigd door Marc O. op 28-12-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
vwtune schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:59:
Ik heb deze deurbel op het oog, ik vroeg me af of het via domoticz gaat werken? Of hebben jullie alternatieven? Ik hoor het graag!
Digoo SB-XYA New Upgrade Wireless Full HD 1080P Bluetooth and WIFI Video Doorbell Pro Smart Home PIR Sensor Rechargeable Doorbell Camera Phone Ring
https://banggood.app.link/V2pFOh3wdJ
Niemand die een WiFi deurbel met camera gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
jobr schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:23:
[...]

Hoe heb je dat met die kleur precies gedaan?

Ik dacht dat het allleen kon door zoiets: 192.168.1.159:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=8&hex=32c741&brightness=100&iswhite=false
Ik kan dus gewoon onder het tabblad schakelaars kiezen voor de RGB Gateway door te klikken op die 3 gekleurde blokjes, dan krijg ik een kleurkiezer en daar kan ik ook de helderheid instellen. Als je een "switch" voor een vaste kleur wilt maken, maak je gewoon een groep en daar voeg je de RGB Gateway aan toe en daar kan je dan de gewenste kleur kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
virtualJac schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:00:
[...]
Bij mij werkt hij niet optie 4. De lamp blijft knipperen, alsof hij in een loop blijft hangen.
Ik had hetzelfde voor (flikkerende lichten). Het schema (optie 4) is voor de dimmer 1 en klopt niet helemaal.
Ik heb enkele zaken uitgeprobeerd en het werkende gekregen (2draads aansluiting).
De lamp draad sluit je aan op het speciale tekentje op de dimmer 2.
De overbrugging (voor 2 draads) sluit je aan tussen de N en de Sx.
De schakelaar op de S1 (zelfde als schema optie 4)
De live draad op de L (zelfde als schema optie 4)
Hopelijk lukt het je en anders geef je maar een seintje.
Extra info: ik heb aan-uit schakelaars (hiervoor nog wat aanpassingen doen in domoticz bij de dimmer parameters)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basa
vwtune schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 02:14:
[...]

Ik heb ook al onderzoek gedaan hiervoor, maar ik heb altijd wat schrik voor goedkope wifi deurbellen. Kan je een deftige deurbel en camera verwachten voor 50-100€?
Een heel andere prijsklasse...maar volgens mij is de doorbird een topper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vwtune schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 02:14:
[...]

Denk dat de meeste gaan voor een losse camera boven de deur icm deurbel en een script.
Kwaliteit kun je zelf bepalen dmv de keuze van de kwaliteit van de camera en de kijkhoek, die heel belangrijk kan zijn voor boven je voordeur.

Een deurbel camera is op zich een leuke gadget maar hangt ook sterk af hoe je voordeur omgeving eruit ziet doordat dit soort camera's vaak maar een beperkte kijkhoek hebben en volgens mij ook altijd een beeld alsof je door een vissenkom kijkt. Maar zou kunnen dat dit tegenwoordig een stuk beter is geworden.
Bevalt mij toch beter en toch altijd huiverig dat andere de deurbel ook mooi vinden >:)

Een losse camera kun je precies richten ook al hangt hij op een lastig plek.
Voordeel van een voordeur camera is dan weer dat je een vooraanzicht foto krijgt ipv meer vanaf boven genomen.

Zolang het vorige model wel werkt zal het nieuwe model waarschijnlijk ook wel werkbaar zijn.
Misschien een mail sturen naar de verkoper en wat meer info navragen mbt de streams die hij levert.
Zolang je de stream maar kan vinden voor een foto zal alles verder geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc O. schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:02:
Ik heb deze melding in mijn Domoticz log:

[...]

Heb verder geen issues met Domoticz (laatste stable versie). E.e.a. draait super stabiel op een RPi 3b vanaf een usb hd, voor zover dat relevant is.

Moet ik me zorgen gaan maken en is dit voorbode voor meer problemen?
Krijg je dit ook maar 1x per dag. Heb zelf de laatste tijd elke nacht om 00:00 uur een soortgelijke melding.
Verder ook geen problemen met Domoticz.

code:
1
00:00:05.466 Error: SQL Query("DELETE FROM LightingLog WHERE (Date<'2017-11-30 00:00:00')") : database disk image is malformed

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 30-12-2017 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GENETX schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:06:
[...]

Ik vond via google wel dit:
xces in "Verslag: IOT deurbel 2.0"

Misschien is er meer te vinden, maar ik zou zelf idd ook iets met een ESP8266 doen in jou geval.
Gebruik makend van Google kwam ik op deze:

LINK

Die zou icm een Wemos D1 Mini te gebruiken moeten zijn als 'deurbel' en je zou daarmee ook MP3's kunnen afspelen die wat meer tot de verbeelding spreken.

Maar ik heb nog niet een step-by-step instructie gevonden waarmee ik de stap aan durf. Er staat wel beschreven hoe je MP3's kunt uploaden, maar hoe sluit je deze aan een Wemos D1 Mini aan bijvoorbeeld en welke stroomvoorziening is de juiste (5V kan, maar 4,2V is beter ??).

Iemand die dit een leuk projectje vindt en ermee aan de slag wil gaan en z'n ervaringen kan delen?

Misschien niet heel erg Domoticz gerelateerd, maar er zijn er genoeg die een draadloze deurbel met Domoticz willen combineren, dus misschien dat het hier toch wel een beetje thuis hoort :*)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
Ik heb behalve de rest, nu ongeveer 10x de qubino flush dimmer geinstalleerd. Ik mis nu na een tijdje een I2 schakelaar, heeft een associatie op gezeten naar een andere qubino flush, maar deze werkt niet meer...

Nu ben ik door mijn devices aan het kijken en het valt me op dat ik veel verschillende aantallen entries heb per flush dimmer. van 5 tot 14 regels.
Ze zijn allemaal nieuw geleverd en toegevoegd dicht bij de USB stick. Wat kan de reden zijn? Ik heb al eerder gelezen dat het vaak verstandig is om eerst te excluden en dan weer opnieuw te includen, maar dat kost wel elke keer een nieuwe nodeID. Voor het overzicht niet echt handig.

Aangezien ik de dimmers met een losse kabel met stekker aansluit op 230V voor het includen, wat dan lekker gaat, kan het zijn dat ik dan misschien te snel de spanning eraf haal? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 20:33
DjAntoon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:03:

Nu ben ik door mijn devices aan het kijken en het valt me op dat ik veel verschillende aantallen entries heb per flush dimmer. van 5 tot 14 regels.
Dit herken ik ook wel met Fibaro Z-Wave modules. Wat wel lijkt te helpen is om bij "Hardware" Z-Wave tijdelijk het vinkje van "actief" weg te halen en op te slaan. Dan bij instellingen nieuwe devices toestaan voor 5 minuten (of permanent toestaan) en dan weer het vinkje bij actief te zetten voor Z-Wave. Daarmee werden er alsnog bepaalde devices toegevoegd welke bij de eerste associatie gemist waren, maar helemaal eenduidig is het bij mij ook nog niet met deze methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe voeg ik een AMWT-230 KaKu zender toe, die achter een schakelaar zit verwerkt?

Ik had deze in gebruik, maar de knoopcel was al een tijdje leeg. Deze vervangen en nu herkent hij de AMWT-230 niet meer. Dus die verwijderd, maar krijg deze niet meer toegevoegd. Het is een zender en (dus) zou hij een ON signaal moeten geven als ik het licht AAN doe. Ik zet Domoticz dan onder Switches in de leermodus, maar hij ziet niets. Onder Settings heb ik het ontdekken van nieuwe devices AANgezet.

Is er een ander trucje?

Edit: de module weer uitgebouwd en gekeken of de LED oplicht bij het schakelen. Dat is niet zo, dus schat ik in dat de module gewoon defect is.....

[ Voor 12% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-12-2017 21:22 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
tsjoender schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:49:
[...]
Dit herken ik ook wel met Fibaro Z-Wave modules. Daarmee werden er alsnog bepaalde devices toegevoegd welke bij de eerste associatie gemist waren, maar helemaal eenduidig is het bij mij ook nog niet met deze methode.
Lijkt op een soft reset controller?
Dan ben ik "blij" dat Fibaro het ook heeft. Ik heb lang getwijfeld of ik wel voor Qubino moest gaan, kwaliteit van dimmen had me overgehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door DjAntoon op 29-12-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
DjAntoon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:03:
Ik heb behalve de rest, nu ongeveer 10x de qubino flush dimmer geinstalleerd. Ik mis nu na een tijdje een I2 schakelaar, heeft een associatie op gezeten naar een andere qubino flush, maar deze werkt niet meer...

Ze zijn allemaal nieuw geleverd en toegevoegd dicht bij de USB stick. Wat kan de reden zijn? Ik heb al eerder gelezen dat het vaak verstandig is om eerst te excluden en dan weer opnieuw te includen, maar dat kost wel elke keer een nieuwe nodeID. Voor het overzicht niet echt handig.

Aangezien ik de dimmers met een losse kabel met stekker aansluit op 230V voor het includen, wat dan lekker gaat, kan het zijn dat ik dan misschien te snel de spanning eraf haal? :(
Je kan het beste includen op de lokatie waar je node komt. Bij includen maakt die een route naar de controller toe. Als je hem dan in eens ergens anders plaatst klopt die route niet meer. Dan duurt het ff voordat die opnieuw de juiste route vindt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
En dat is nou het dilemma, want er word anders altijd geadviseerd om op korte afstand van je controller (stick) te includen, dan klopt dat opbouwen van je netwerk ook niet.
Ik heb altijd begrepen dat een netwerk heal er voor zorgt dat je netwerk (tabel met verbindingen) opnieuw opgebouwt word.

Verbindingen lijk ik niet zo'n probleem mee te hebben, via de app kan ik alles overal en altijd bedienen. Toch zie ik ook wel: Received timeout notification from homeID: in mijn log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 13:35
basa schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:02:
[...]

Ik had hetzelfde voor (flikkerende lichten). Het schema (optie 4) is voor de dimmer 1 en klopt niet helemaal.
Ik heb enkele zaken uitgeprobeerd en het werkende gekregen (2draads aansluiting).
De lamp draad sluit je aan op het speciale tekentje op de dimmer 2.
De overbrugging (voor 2 draads) sluit je aan tussen de N en de Sx.
De schakelaar op de S1 (zelfde als schema optie 4)
De live draad op de L (zelfde als schema optie 4)
Hopelijk lukt het je en anders geef je maar een seintje.
Extra info: ik heb aan-uit schakelaars (hiervoor nog wat aanpassingen doen in domoticz bij de dimmer parameters)
Volgens jouw beschrijving aangesloten. Bruin op L, laatste schakelaar op S1 en een brug gemaakt tussen N en Sx. Helaas geen goed resultaat. Lamp knippert af en toe. ;( Ik heb alle draden tot mijn beschikking op deze locatie dus een werkende oplossing met 3 draden is voor mij ook prima.

Volgens Fibaro zelf hoort bij aangesloten te zijn volgens dit plaatje (linkerkant):

Afbeeldingslocatie: https://www.controlliving.nl/wp-content/uploads/2015/07/fibaro-dimmer-2-switch-connection.png

Ik mis hier alleen een gedeelte.

Edit / Update:
Ik heb het aan- en uitzetten van de lamp werkend volgens dit schema:
- Laatste wisselschakelaar van de 2 in hotelschakeling op S1
- Blauw op N
- Bruin op L
- Lamp op pijl tekentje

Wat werkt: lamp aan- en uitzetten middels alle twee de wandschakelaars en de app. Maakt niet uit in welke volgorde.
Wat werkt niet: Dimmen van de lamp 8)7

Volgens mij moet ik nog iets doen met de Sx, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door virtualJac op 29-12-2017 22:15 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
virtualJac schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:22:
[...]
Ik heb alle draden tot mijn beschikking op deze locatie dus een werkende oplossing met 3 draden is voor mij ook prima.

Volgens Fibaro zelf hoort bij aangesloten te zijn volgens dit plaatje (linkerkant):

[afbeelding]

Ik mis hier alleen een gedeelte.

Volgens mij moet bij Fibaro de schakelaars altijd tussen Sx en S* zitten, zoals je ook in de tekening ziet. De rest inderdaad L bruin, N blauw en de lamp op het kringeltje met pijl.

(1 van de redenen waarom ik voor Qubino gekozen heb, heb hier 1 fibaro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
DjAntoon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:59:
En dat is nou het dilemma, want er word anders altijd geadviseerd om op korte afstand van je controller (stick) te includen, dan klopt dat opbouwen van je netwerk ook niet.
Ik heb altijd begrepen dat een netwerk heal er voor zorgt dat je netwerk (tabel met verbindingen) opnieuw opgebouwt word.

Verbindingen lijk ik niet zo'n probleem mee te hebben, via de app kan ik alles overal en altijd bedienen. Toch zie ik ook wel: Received timeout notification from homeID: in mijn log.
Timeouts krijg je wel meer hoor. Ik heb hier netwerk van denk 30 zwave nodes. En ik heb in me log die inmiddels maar maximaal 5 minuten weer geeft ook wel eens een timeout voorbij komen.

Klopt een heal helpt daarin wel. Maar heb wel eens gehad dat ik een node daarmee niet heb kunnen "healen" dus include altijd gelijk op de lokatie. En dan moet soms ff geduld hebben met includen voordat die hem vindt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:45
Ik wil graag een melding krijgen wanneer een bepaalde deur langer open is dan x seconden. Nu heb ik nog een 433mhz deur sensor liggen, maar deze heeft alleen een "on" signaal wanneer het contact verbroken (dus deur open) wordt. Er volgt dus geen "of" signaal wanneer de deur weer dicht is.

Welke (433mhz) deur sensor moet ik hiervoor bestellen (AlieXpress?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Trebbors

Failure is no option!

codegro schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:59:
Ik wil graag een melding krijgen wanneer een bepaalde deur langer open is dan x seconden. Nu heb ik nog een 433mhz deur sensor liggen, maar deze heeft alleen een "on" signaal wanneer het contact verbroken (dus deur open) wordt. Er volgt dus geen "of" signaal wanneer de deur weer dicht is.

Ik had ditzelfde issue met mijn KAKU deurbel in combinatie met een RFXcom. Nu de blocky op device staat wordt er niet naar de status gekeken maar enkel naar een wijziging. Misschien voor jou ook een oplossing?

Wat me wel op het volgende brengt. Door middel van een simpele blocky gaan er een paar lampen knipperen bij het deurbelletje drukken. Deze twee HUE lampen zitten in een groep samen met daarin een paar on/off regels onder elkaar.
  • Is het mogelijk om de lampen op een simpelere manier te laten knipperen?
  • Wanneer de twee HUE lampen aan staan(scene x) en er wordt op de bel gedrukt dan gaan ze nu uiteindelijk weer uit. Hoe kan ik ze terug naar de LAST-STATE laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Trebbors schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:17:
[...]

Wat me wel op het volgende brengt. Door middel van een simpele blocky gaan er een paar lampen knipperen bij het deurbelletje drukken. Deze twee HUE lampen zitten in een groep samen met daarin een paar on/off regels onder elkaar.
  • Is het mogelijk om de lampen op een simpelere manier te laten knipperen?
  • Wanneer de twee HUE lampen aan staan(scene x) en er wordt op de bel gedrukt dan gaan ze nu uiteindelijk weer uit. Hoe kan ik ze terug naar de LAST-STATE laten gaan?
De Blockly uitbreiden met in de if-voorwaarde de status van de bewuste lampen?
zodat je iets krijgt als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
If [deurbel] = [On] and [lampen] = [On]
Do Set [lampen] = [Off]
   Set [lampen] = [On] after [x] seconds
   Set [lampen] = [Off] after [x+x] seconds
   Set [lampen] = [On] after [x+x+x] seconds
Else if [deurbel] = [On] and [lampen] = [Off]
Do Set [lampen] = [On]
   Set [lampen] = [Off] after [x] seconds
   Set [lampen] = [On] after [x+x] seconds
   Set [lampen] = [Off] after [x+x+x] seconds

edit:

persoonlijk gebruik ik bash scripts voor het knipperen en mooie overgangen.
knipperen:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/bash
curl -X PUT -d '{"on": false, "transitiontime": 0}' http://<IP HUE BRIDGE>/api/<API KEY>/lights/<LIGHT NO>/state
sleep 0.5
curl -X PUT -d '{"on": true, "bri": 255, "transitiontime": 0}' http://<IP HUE BRIDGE>/api/<API KEY>/lights/<LIGHT NO>/state
sleep 0.5
curl -X PUT -d '{"on": false, "transitiontime": 0}' http://<IP HUE BRIDGE>/api/<API KEY>/lights/<LIGHT NO>/state
sleep 0.5
curl -X PUT -d '{"on": true, "bri": 255, "transitiontime": 0}' http://<IP HUE BRIDGE>/api/<API KEY>/lights/<LIGHT NO>/state

langzaam (in 20 sec) naar warm wit:
Bash:
1
2
#!/bin/bash
curl -X PUT -d '{"on": true,"bri":200,"hue":15397,"sat":117,"xy":[0.4424,0.4059],"ct":340, "transitiontime": 200}' http://<IP HUE BRIDGE>/api/<API KEY>/lights/<LIGHT NO>/state

[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 30-12-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35

Kijk eens naar Xiaomi, werkt uit de kunst,

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
DjAntoon schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:28:
[...]

Volgens mij moet bij Fibaro de schakelaars altijd tussen Sx en S* zitten, zoals je ook in de tekening ziet. De rest inderdaad L bruin, N blauw en de lamp op het kringeltje met pijl.

(1 van de redenen waarom ik voor Qubino gekozen heb, heb hier 1 fibaro)
Bij pulsdrukkers volgens mij wel, maar mijn eerste aan- uit wipschakelaar (enkelvoudige wisselschakelaar) wordt gewoon gevoed door de L, welke doorgaat naar mijn tweede wisselschakelaar. Volgens mij is de Sx een voeding ten behoeve van je schakelaar en in dit geval dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Je kunt best gelijk hebben, maar ik heb het anders begrepen, heb je toevallig een link naar een document daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
DjAntoon schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:53:
Je kunt best gelijk hebben, maar ik heb het anders begrepen, heb je toevallig een link naar een document daarover?
In de manual staat: Sx - terminal for power supply to the switch connected to the Dimmer 2

Kijk je dan in hun overzicht, dan zie je dat ze daarmee de schakelaar van stroom voorzien?!

Afbeeldingslocatie: https://manuals.fibaro.com/wp-content/uploads/2015/09/install1-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
virtualJac schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:22:
[...]
Wat werkt: lamp aan- en uitzetten middels alle twee de wandschakelaars en de app. Maakt niet uit in welke volgorde.
Wat werkt niet: Dimmen van de lamp 8)7

Heb je voldoende wattage op dat lichtpunt? Je kan ook eens opnieuw calibreren?Als je kan aan en uit schakelen zal alles wel kloppen denk ik. Ik weet ook dat bepaalde combinaties dimmer/lamp minder goed werken, maar dat het helemaal niet werkt...lijkt me raar.
Controleer ook eens de parameters van de dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
virtualJac schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:12:
[...]

In de manual staat: Sx - terminal for power supply to the switch connected to the Dimmer 2

Kijk je dan in hun overzicht, dan zie je dat ze daarmee de schakelaar van stroom voorzien?!

[afbeelding]
Precies, zo heb ik mijn dimmer aangesloten met 1 wip schakelaar en dat werkt op zich goed. Ik heb altijd begrepen dat dit de fibaro manier is...
Ik kan dan enkel dimmen met de app of webpagina, niet met de schakelaar, dan heb je een pulsdrukker nodig.

Ik zou als het dimmen niet goed werkt, testen met een ouderwetse 40 - 60W lamp.

[ Voor 12% gewijzigd door DjAntoon op 30-12-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Wie kan mij even een zetje in de goede richting geven?

Ik heb sinds vandaag 2 YeeLight RGB lampen, deze heb ik toegevoegd in Domoticz m.b.v. de wiki. Ik heb de 2 dummy switches gemaakt (ingesteld als Dimmer) en daarmee kan ik met de ene de kleur kiezen en met de andere de lamp dimmen. Het probleem, als ik de dimmers nu uit zet gaat de lamp 1 seconde uit en daarna gelijk weer aan...

Onderstaand LUA script heb ik gebruikt voor de "kleur"switch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
commandArray = {}
DomDevice = 'Lamp kleur rechts';
IP = '192.168.1.42';
PORT = '55443'

if devicechanged[DomDevice] then
   if(devicechanged[DomDevice]=='Off') then 
     DomValue = 0;
     runcommandoff = "sudo echo -ne '{\"id\":1,\"method\":\"set_power\", \"params\":[\"off\", \"smooth\", 500]}\\r\\n' | nc -w1 " ..IP.." " ..PORT.."";;
     os.execute(runcommandoff);
   else
     DomValue = otherdevices_svalues[DomDevice];   
   CalcValue = ((DomValue-1) * 48)+1700;
   end
   if CalcValue==nil then CalcValue=0 end
     runcommand = " sudo echo -ne '{\"id\":1, \"method\":\"set_scene\",\"params\":[\"ct\"," .. CalcValue .. ", 75]}\\r\\n' | nc -w1 " ..IP.." " ..PORT.."";
   os.execute(runcommand);
   print(runcommand)
   print("Color Temp= "..CalcValue);
end
return commandArray

En deze voor de dimmer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
commandArray = {}
DomDevice = 'Lamp dimmer rechts';
TempDevice = 'Lamp kleur rechts'
IP = '192.168.1.42';
PORT = '55443'

if devicechanged[DomDevice] then
   if(devicechanged[DomDevice]=='Off') then 
     DomValue = 0;
     runcommandoff = "sudo echo -ne '{\"id\":1,\"method\":\"set_power\", \"params\":[\"off\", \"smooth\", 500]}\\r\\n' | nc -w1 " ..IP.." " ..PORT.."";;
     os.execute(runcommandoff);
   else
    TempValue = otherdevices_svalues[TempDevice];   
    CalcValue = ((TempValue-1) * 48)+1700;
    DomValue = otherdevices_svalues[DomDevice]; 
   end
   if CalcValue==nil then CalcValue=0 end

runcommand = "sudo echo -ne '{\"id\":1, \"method\":\"set_scene\", \"params\":[\"ct\", " .. CalcValue .. ", " .. DomValue .. "]}\\r\\n' | nc -w1 " ..IP.." " ..PORT.."";
      os.execute(runcommand);
   print(runcommand)
   print("bright value= "..DomValue);
end
return commandArray

Wat zie ik over het hoofd??

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
MikeOO schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:15:
[...]

Krijg je dit ook maar 1x per dag. Heb zelf de laatste tijd elke nacht om 00:00 uur een soortgelijke melding.
Verder ook geen problemen met Domoticz.

code:
1
00:00:05.466 Error: SQL Query("DELETE FROM LightingLog WHERE (Date<'2017-11-30 00:00:00')") : database disk image is malformed
Vandaag zelfs 2 regels, waarvan de eerste idd om middernacht:

code:
1
2017-12-30 00:00:01.530 Error: SQL Query("DELETE FROM LightingLog WHERE (Date<'2017-11-30 00:00:00')") : database disk image is malformed

code:
1
2017-12-30 12:28:36.623 Error: SQL Query("SELECT ROWID, nValue, sValue, Date FROM LightingLog WHERE (DeviceRowID==68) ORDER BY Date DESC") : database disk image is malformed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip: Begin niet aan die goedkope sensoren. Deze zijn niet betrouwbaar. Als de deur open/dicht gaat en de schakeling wordt gemist klopt je status niet meer en krijg je dus ook geen melding.

Persoonlijk vindt ik dit juist een van de onderdelen die juist betrouwbaar moeten zijn en waarvan je direct een melding krijgt als er iets gebeurt wat niet hoort te gebeuren als je bv niet thuis bent.

Zoals @bing69 terecht aangeeft kijk naar de Xiaomi Gateway icm met de sensoren. Ok het kost even een paar tientjes maar het is het geld dubbel en dwars waard.

Deze geven meldingen bij een open of dichtgaan en deze worden ook teruggekoppeld zodat je 100% zeker weet dat iets open of dicht gaat..

Ik heb dit in het begin eens getest door heel snel een deur een aantal keer open/dicht te doen.
Alle handelingen waren geregistreerd en de uiteindelijke status kwam ook weer netjes overeen.

Daarbij hebben ze nog veel meer sensoren die je kunt gebruiken voor als je ooit wilt uitbreiden.
Met wat zoeken kom je vaak een leuke aanbieding tegen zodat je een gateway voor onder de 22 eur kunt aanschaffen.

Of via Banggood bestellen met Priority Mail verzending zodat eventuele invoeren kosten zijn gedekt (als het goed is >:) ) voor bestellingen boven de 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc O. schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:03:
[...]

Vandaag zelfs 2 regels, waarvan de eerste idd om middernacht:

code:
1
2017-12-30 00:00:01.530 Error: SQL Query("DELETE FROM LightingLog WHERE (Date<'2017-11-30 00:00:00')") : database disk image is malformed

code:
1
2017-12-30 12:28:36.623 Error: SQL Query("SELECT ROWID, nValue, sValue, Date FROM LightingLog WHERE (DeviceRowID==68) ORDER BY Date DESC") : database disk image is malformed
De eerste is inderdaad exacte gelijk aan die van mij en vraag mij af wat Domoticz om die tijd uitvoeren.
Ik heb maar even een bug aangemeld en hopen dat daar iets uitkomt. Als jij ook daar even melding maakt voor de onderbouwing van het verhaal.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=21177

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
MikeOO schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:05:
[...]

De eerste is inderdaad exacte gelijk aan die van mij en vraag mij af wat Domoticz om die tijd uitvoeren.
Ik heb maar even een bug aangemeld en hopen dat daar iets uitkomt. Als jij ook daar even melding maakt voor de onderbouwing van het verhaal.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=21177
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
Iemand een idee waarom de onderstaande blockly de verlichting wel aan zet bij beweging, maar niet uit?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/swu5ap.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

basa schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:43:
Iemand een idee waarom de onderstaande blockly de verlichting wel aan zet bij beweging, maar niet uit?
[afbeelding]
Maak van die laatste voorwaarde @ de Else if ipv [VerlichtingNachthal] = [On] eens [VerlichtingNachthal] ≠ [Off]
Je zet hem naar een percentage en afhankelijk van het soort lamp, vindt Domoticz dat niet altijd 'On' :)
'≠ [Off]' (is not equal to) omvat alle percentages én On

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 31-12-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
tozzke schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:20:
[...]

Maak van die laatste voorwaarde @ de Else if ipv [VerlichtingNachthal] = [On] eens [VerlichtingNachthal] ≠ [Off]
Je zet hem naar een percentage en afhankelijk van het soort lamp, vindt Domoticz dat niet altijd 'On' :)
'≠ [Off]' (is not equal to) omvat alle percentages én On
Super Tozzke, soms is de oplossing wel heel eenvoudig! Dikke merci _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net uit een Sonoff Basic het binnenwerk verwijderd en daar een krimpkous omheen gesmolten. Deze vervolgens in een (metalen) plafondkap gestopt (deels in de inbouwdoos en deels in de plafondkap) en deze wordt nu geschakeld door een (wireless) Xiaomi switch, die gewoon over de inbouwdoos van de oude schakelaar heen valt. Had er liever een andere (eentje waar je 220V op kunt schakelen) gemonteerd, maar die passen helaas niet in de EU inbouwdozen.

Zodra het licht op het toilet nu wordt ingeschakeld, gaat ook de mechanische afzuiging 5 minuten lang op stand Medium (High vonden we iets te overdreven ;-)).

Ditzelfde ga ik nog in de badkamer doen. Daar zit nu nog een KaKu schakelaar en KaKu ontvanger.

Edit: mocht e.e.a. toch te storingsgevoelig zijn, kan ik altijd nog de bestaande draden (Fase en schakeldraad) vervangen door een tweelingsnoer die met een pulseschakelaar dan de Sonoff bedient op GND en GPO14).

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 31-12-2017 16:08 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Ik ben aan het stoeien met Blockly.

Deze werkt niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mk08DpMPD4jZtfNZq45kN4OY/full.png

Deze werkt wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/esj50qut5G865KPDi6GGubSc/full.png

Uiteindelijk wil ik naar de IF / Else heen. Lampen bij start aan uiteindelijk weer aan, lampen bij start uit, uiteindelijk weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Trebbors schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:13:

Deze werkt niet:
[afbeelding]

Deze werkt wel:
[afbeelding]

Uiteindelijk wil ik naar de IF / Else heen. Lampen bij start aan uiteindelijk weer aan, lampen bij start uit, uiteindelijk weer uit.
Je “and” in de eerste regel zit verkeerd. Deze moet buiten de eerste vergelijking.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 31-12-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 20:32

Pixelmagic

Ubergeek

Trebbors schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:13:

Deze werkt niet:
[afbeelding]

Deze werkt wel:
[afbeelding]

Ik heb met dit soort “simpele” zaken ook vaak met blockly zitten klooien en vaak niet geheel de gewenste oplossing gekregen. Ben sinds vorige week met dzvents begonnen en dat loopt toch wel even een stuk prettiger als je een beetje logica van programmeren kent. Ik kan het je aanraden er eens naar te kijken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

grote_oever schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:23:
[...]

Je “and” in de eerste regel zit verkeerd. Deze moet buiten de eerste vergelijking.
Bedoel je op deze manier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AaJcdTlrioCSb0KDUgsFKEBH/full.png

Dit geeft een loop van de verlichting, leuk voor de kerst maar niet praktisch :P

[ Voor 42% gewijzigd door Trebbors op 31-12-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:27
Halo, klein vraagje.

Ik heb ondanks mijn deurbel aangesloten op Domoticz (was zo simpel door gewoon een 8V relais tussen de bel en trafo te zetten, en de schakeling op de GPIO en GND van de raspberry aan te sluiten). Dit werkt perfect. Echter heb ik een bestaand relais (zelfde soort alleen 230v) in mijn meterkast hangen voor een schakeling betreffende warm water circulatie. Ik hoopte eigenlijk dat ik dat op dezelfde manier kan meten.

Het gaat om het volgende Relais: Finder 22.22.8.230.400

Nu zijn 3 en 4 nog helemaal vrij en wordt op dit moment alleen 1 en 2 gebruikt (voor het inschakelen van een FINDER tijdklok welke op zijn beurt weer de warm water pomp inschakeld). Mijn vraag is aan jullie, kan ik 3 & 4 gewoon direct op de raspberry aansluiten (3 op GPIO en 4 op GND)? Zodat ik met een soort gelijk script als mijn deurbel ook de status van de schakeling kan uitlezen? Of zet ik dan 230V op de Raspberry? (lijkt mij niet als ik, tenzij ik de definitie van een relais niet begrijp).

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren, gezien dit relais geen zwakstroom relais is ben ik een beetje voorzichtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40

Deze heb ik. Geeft on en off signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
KiefDelicious schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:37:
Halo, klein vraagje.

Ik heb ondanks mijn deurbel aangesloten op Domoticz (was zo simpel door gewoon een 8V relais tussen de bel en trafo te zetten, en de schakeling op de GPIO en GND van de raspberry aan te sluiten). Dit werkt perfect. Echter heb ik een bestaand relais (zelfde soort alleen 230v) in mijn meterkast hangen voor een schakeling betreffende warm water circulatie. Ik hoopte eigenlijk dat ik dat op dezelfde manier kan meten.

Het gaat om het volgende Relais: Finder 22.22.8.230.400

Nu zijn 3 en 4 nog helemaal vrij en wordt op dit moment alleen 1 en 2 gebruikt (voor het inschakelen van een FINDER tijdklok welke op zijn beurt weer de warm water pomp inschakeld). Mijn vraag is aan jullie, kan ik 3 & 4 gewoon direct op de raspberry aansluiten (3 op GPIO en 4 op GND)? Zodat ik met een soort gelijk script als mijn deurbel ook de status van de schakeling kan uitlezen? Of zet ik dan 230V op de Raspberry? (lijkt mij niet als ik, tenzij ik de definitie van een relais niet begrijp).

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren, gezien dit relais geen zwakstroom relais is ben ik een beetje voorzichtiger.
Ja hoor, is een potentiaal vrij contact
Maar moet je geen 3,3 volt op de ingang zetten? I.p.v. een gnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

M.v.Veelen schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:52:
Net uit een Sonoff Basic het binnenwerk verwijderd en daar een krimpkous omheen gesmolten. Deze vervolgens in een (metalen) plafondkap gestopt (deels in de inbouwdoos en deels in de plafondkap) en deze wordt nu geschakeld door een (wireless) Xiaomi switch, die gewoon over de inbouwdoos van de oude schakelaar heen valt. Had er liever een andere (eentje waar je 220V op kunt schakelen) gemonteerd, maar die passen helaas niet in de EU inbouwdozen.

Zodra het licht op het toilet nu wordt ingeschakeld, gaat ook de mechanische afzuiging 5 minuten lang op stand Medium (High vonden we iets te overdreven ;-)).

Ditzelfde ga ik nog in de badkamer doen. Daar zit nu nog een KaKu schakelaar en KaKu ontvanger.
Ben ik toch even nieuwsgierig: hoe heb je de afzuiging gekoppeld? Op 433 MHz wordt die niet gezien door mijn Domoticz, maar ik dacht dat ze ook niet werken op 866 (Zwave)?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Trebbors schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:32:
[...]

Bedoel je op deze manier?
[afbeelding]

Dit geeft een loop van de verlichting, leuk voor de kerst maar niet praktisch :P
zet de event eens op 'device', dan triggert hij alleen op verandering van de input(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
hendrik12345678 schreef op zondag 31 december 2017 @ 21:14:
[...]

Ja hoor, is een potentiaal vrij contact
Maar moet je geen 3,3 volt op de ingang zetten? I.p.v. een gnd?
Dank.

Ik gebruik voor mijn deurbel nu pin 16 (GPIO23) & pin 20 (Ground) die komen uit dit relais (22.21.8.008.4000). Even in Noob taal, je geeft aan als voorbeeld beter pin 16 (GPIO23) & pin 17 (3.3v) te gebruiken? Dus voor dat andere relais bijvoorbeeld pin 1 (3.3v) en 11 (GPIO17). ipv hoe ik het nu heb zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook last dat het buienradar script niet werkt? Link
Heb deze al tijden draaien, en dit werkte altijd prima.

Totdat ik gisteren zag dat de schakelaar na 18 december niet meer heeft geschakeld. Lijkt me sterk dat het daarna niet meer heeft geregent :(

Ik krijg de melding 'LUA: Regen verwacht: nan mm binnen 20 minuten.'

Nu zag ik dat ook de rain.tmp file waarin hij zijn waarden schrijft, sinds 18 dec. ook niet meer is aangepast.
Ik heb van dit bestand de rechten op maximaal gezet.
Ik gebruik de laatste stable '3.8153'

Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2018 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pietervs schreef op maandag 1 januari 2018 @ 02:58:
[...]

Ben ik toch even nieuwsgierig: hoe heb je de afzuiging gekoppeld? Op 433 MHz wordt die niet gezien door mijn Domoticz, maar ik dacht dat ze ook niet werken op 866 (Zwave)?
Zie: DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter

Ik heb een Wemos D1 Mini die de Itho aanstuurt. Voorheen had ik een KaKu schakelaar in de unit ingebouwd en dat ging ook prima, maar ik wil van KaKu af. Nu wordt de Itho draadloos aangestuurd :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre domoticz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-08 10:45
Ik ben al een tijdje bezig om aanwezigheidsdetectie te installeren op mijn raspberry.
Ik heb alles geprogrammeerd volgens de wiki presence detection. Ook IP adres en username en password aangepast.
In de crontab ook alles drie dubbel keer gecheckt of ik alles goed had ingevoerd.
Elke keer als ik handmatig ping krijg ik de melding UNKNOWN HOST
Ik weet niet wat ik hiermee moet, wie wil mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:18

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

andre domoticz schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:32:
Ik ben al een tijdje bezig om aanwezigheidsdetectie te installeren op mijn raspberry.
Ik heb alles geprogrammeerd volgens de wiki presence detection. Ook IP adres en username en password aangepast.
In de crontab ook alles drie dubbel keer gecheckt of ik alles goed had ingevoerd.
Wat voor device probeer je te pingen? Ik ben voor mijn recente android devices van ping afgestapt omdat dat niet goed meer werkt. Oorzaak lijkt WiFi slaapstand of iets dergelijks te zijn...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

tozzke schreef op maandag 1 januari 2018 @ 04:38:
[...]

zet de event eens op 'device', dan triggert hij alleen op verandering van de input(s)
Dat staat het event al, nodig voor de trigger vanuit de deurbel.

Het gaat mis wanneer ik and lamp X, and lamp Y = off toe voeg aan de if deurbel = chime.
Zonder toevoeging, met alleen deurbel = chime then ... werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:48
Weet iemand of het ook mogelijk is om met Domoticz te zorgen dat mijn lampen dimmen wanneer ik een video afspeel binnen Kodi?
Ik heb de Kodi aparaten wel zichtbaar binnen Domoticz, net als mijn milights (+CCT versies).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 12:45
Dat is zeker mogelijk, kun je een blockly voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre domoticz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-08 10:45
ik probeer mijn mobiele telefoon te pingen
darkrain schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:41:
[...]

Wat voor device probeer je te pingen? Ik ben voor mijn recente android devices van ping afgestapt omdat dat niet goed meer werkt. Oorzaak lijkt WiFi slaapstand of iets dergelijks te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Misschien zien jullie het probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PwYc8UFnImvEhG56XaxVL17B/full.png

Het event staat op device.
De afwijkende waarde die ik binnen de DO aan de deurbel schakelaar geef is blijkbaar niet van invloed, ook het weghalen van die regels niet.

Wat wel werkt:
Status bel en lampen aan: 5 keer knipperen en aan blijven.

Wat niet werkt:
Status bel en lampen uit: De lampen gaan aan + daarna nemen ze de DO regels vanuit de eerste IF/DO erbij
vijf maal knipperen en aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Trebbors op 01-01-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

M.v.Veelen schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Zie: DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter

Ik heb een Wemos D1 Mini die de Itho aanstuurt. Voorheen had ik een KaKu schakelaar in de unit ingebouwd en dat ging ook prima, maar ik wil van KaKu af. Nu wordt de Itho draadloos aangestuurd :)
Dank je wel, ik ga er induiken! :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
KiefDelicious schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:51:
[...]

Dank.

Ik gebruik voor mijn deurbel nu pin 16 (GPIO23) & pin 20 (Ground) die komen uit dit relais (22.21.8.008.4000). Even in Noob taal, je geeft aan als voorbeeld beter pin 16 (GPIO23) & pin 17 (3.3v) te gebruiken? Dus voor dat andere relais bijvoorbeeld pin 1 (3.3v) en 11 (GPIO17). ipv hoe ik het nu heb zitten?
Ik weet niet zeker of je een 3,3 volt op de ingang moet zetten, kan ook verbinding naar gnd zijn.
Als het met 16 en 20 werkt, dan Kun je voor die andere toch 17 en 20 gebruiken.

Sorry als het onduidelijk is, ik ben ingangen gewend met meestal 24 volt, en dan dus spanning op de ingang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:19:

Totdat ik gisteren zag dat de schakelaar na 18 december niet meer heeft geschakeld. Lijkt me sterk dat het daarna niet meer heeft geregent :(

Nu zag ik dat ook de rain.tmp file waarin hij zijn waarden schrijft, sinds 18 dec. ook niet meer is aangepast.

Iemand een idee?
Ja dat klopt. Je moet een nieuwe versie installeren. Zie ook de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:10
Zijn er al mensen met geautomatiseerde gordijnen? En dan vooral zeg maar het kettingtje van een rolgordijn automatiseren met een motortje.

Zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
hendrik12345678 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:11:
[...]

Ik weet niet zeker of je een 3,3 volt op de ingang moet zetten, kan ook verbinding naar gnd zijn.
Als het met 16 en 20 werkt, dan Kun je voor die andere toch 17 en 20 gebruiken.

Sorry als het onduidelijk is, ik ben ingangen gewend met meestal 24 volt, en dan dus spanning op de ingang zetten.
Ok, ik snap het inderdaad niet ;). Maar ik lees net dat de GPIO poorten van de Pi 3.3V leveren, jij geeft aan dat ik deze dan niet op de GND mag aansluiten (via het relais)? Ik heb het werkend met GND en GPIO, wat zou er fout moeten gaan als er spanning(3,3v?) op GND komt? Ik wil wel graag weten of ik niet mijn Pi aan het opblazen ben als ik dit zo aangesloten laat.

[ Voor 9% gewijzigd door KiefDelicious op 01-01-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
KiefDelicious schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:39:
[...]

Ok, ik snap het inderdaad niet ;). Maar ik lees net dat de GPIO poorten van de Pi 3.3V leveren, jij geeft aan dat ik deze dan niet op de GND mag aansluiten (via het relais)? Ik heb het werkend met GND en GPIO, wat zou er fout moeten gaan als er spanning(3,3v?) op GND komt? Ik wil wel graag weten of ik niet mijn Pi aan het opblazen ben als ik dit zo aangesloten laat.
Gaat goed, dit werkt met een verbinding naar gnd.
Dus je blaast niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
hendrik12345678 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:11:
[...]

Gaat goed, dit werkt met een verbinding naar gnd.
Dus je blaast niks op.
Top, dankjewel voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:19:

Iemand een idee?
Hier the same. Ook de 18de
Heb dit eerder gehad en toen bleek de link waarmee hij de aanvraag doet bij buienradar te zijn veranderd.
Mogelijk is dat nu ook zo.

Je kan het testen door het adres in een browser te plakken en kijken wat het resultaat dan is.

Edit:
De fix is de http veranderen in https
Blijkbaar zijn ze overgegaan naar een secure http verbinding.

Bron

[ Voor 10% gewijzigd door luigi87 op 02-01-2018 00:22 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luigi87 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:17:
[...]

Hier the same. Ook de 18de
Heb dit eerder gehad en toen bleek de link waarmee hij de aanvraag doet bij buienradar te zijn veranderd.
Mogelijk is dat nu ook zo.

Je kan het testen door het adres in een browser te plakken en kijken wat het resultaat dan is.

Edit:
De fix is de http veranderen in https
Blijkbaar zijn ze overgegaan naar een secure http verbinding.

Bron
Thanks, dat deed de trick :)
Ik had debug al op true gezet, en de URL die daar uitkomt in een browser geplakt, dit werkt, maar de browser linkt hem zelf al door naar https. Vandaar dat ie daar wel werkte :(

@jobr ook bedankt voor je antwoord, dit was wel voor de Toon thermostaat, even vlug gescant, maar daar lijkt het ook over de https connectie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:18

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

andre domoticz schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:21:
ik probeer mijn mobiele telefoon te pingen

[...]
Dat is niet specifiek genoeg, je zult veel meer informatie moeten geven wil er een kans zijn dat we je kunnen helpen...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:51
andre domoticz schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:32:
welke versie van besturingssysteem draait er op je pi?
heeft de pi een vast ip?
zo ja, heeft de pi een vast ip buiten de range van de dhcpserver?
hebben de andere apparaten die je probeert te pingen een vast ip vanaf de dhcpserver?
hoe probeer je te pingen?

Post je script ook eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:50:
[...]

Thanks, dat deed de trick :)
Ik had debug al op true gezet, en de URL die daar uitkomt in een browser geplakt, dit werkt, maar de browser linkt hem zelf al door naar https. Vandaar dat ie daar wel werkte :(

@jobr ook bedankt voor je antwoord, dit was wel voor de Toon thermostaat, even vlug gescant, maar daar lijkt het ook over de https connectie te gaan.
Ah ja, alleen het script wordt dus niet automatisch geforward. stond inderdaad ook iets over op het forum. Bij mij draait hij sinds gisteren ook weer.
ben blij dat je me waarschuwt, want er hangt bij mij een logica aan voor me zonnescherm. Anders had die hem niet meer ingetrokken bij regen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja hier precies hetzelfde, alleen staat t zonnescherm nu niet zo vaak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb mijn domoticz geupdate. nu zijn de sensoren die op mijn dashboard stonden niet meer zichtbaar. Staan bij de apparaten nog wel op toegevoegd...

Hoe kan ik dit herstellen, want ik mijn grafiekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Maeslant schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:23:
Zijn er al mensen met geautomatiseerde gordijnen? En dan vooral zeg maar het kettingtje van een rolgordijn automatiseren met een motortje.

Zoiets
Ik heb wel geautomatiseerde gordijnen, maar dan "gewone" gordijnen, geen rolgordijnen. Dat wat je daar opgezocht hebt is ook voor een normaal gordijn, komt aan het begin en einde van de rails te zitten. Vervolgens kun je daar de motor op monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Was ik zo trots dat ik mijn slimme meter kon uitlezen, staat mijn grafiek nu op 0.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5HdGse1.png
Het draait bij mij op een raspberry met een usb kabel. Als verbinding maak (ssh) met de pi dan kan ik via cu wel gewoon de standen binnen halen. Wat kan er hier mis zijn? En waar kan ik beste beginnen met zoeken? In de log van domoticz zie ik de meter ook gewoon voorbij komen en het lijkt er goed uit te zien.

Kleine edit, de gasmeter werkt nog wel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0zFuYoO.png

[ Voor 9% gewijzigd door Eppo © op 02-01-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
groggy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:26:
Ik heb mijn domoticz geupdate. nu zijn de sensoren die op mijn dashboard stonden niet meer zichtbaar. Staan bij de apparaten nog wel op toegevoegd...

Hoe kan ik dit herstellen, want ik mijn grafiekjes
een keer f5 of shift f5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 20:26

flexje

got-father

flexje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:05:
Ik weet niet of ik dit hier of in de opentherm gateway topic moet plaatsen.
Hebben jullie ook last van extreme pieken en dalen in Domoticz met Opentherm Gateway?

[afbeelding]

[afbeelding]
Iemand aub?

[ Voor 77% gewijzigd door flexje op 02-01-2018 20:01 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Staan ze nog wel op de onderliggende schakelaars/temperatuur enz? Want in dit geval kan het helpen om op die tabbladen het sterretje aan of uit/aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Laatst online: 01:12
@groggy Ik heb dat na een reboot op mijn Pi. (dit is omdat de usb nummering wel eens wil wisselen bij reboot)

Je kunt ook op volledige naam het usb apparaat koppelen (mits je niet zoals ik 2 identieke serial2usb converters gebruikt wat het lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Persistant usb devices.
(hoe vaak ik ze al niet kwijt ben geraakt... ;) )

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

BurnerT schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:17:
@groggy Ik heb dat na een reboot op mijn Pi. (dit is omdat de usb nummering wel eens wil wisselen bij reboot)
Oplossing: https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
commentator schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Staan ze nog wel op de onderliggende schakelaars/temperatuur enz? Want in dit geval kan het helpen om op die tabbladen het sterretje aan of uit/aan te zetten
nee helaas
ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Dit wil ik ook even doen. Maar ik herken vanwege waarschijnlijk mijn onkunde mijn Gen 5 Z-wave stick niet. Kan je me vertellen welke van onderstaande ik nodig heb?
  • Bus 001 Device 004: ID 0658:0200 Sigma Designs, Inc.
  • Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp. SMSC9512/9514 Fast Ethernet Adapter
  • Bus 001 Device 002: ID 0424:9514 Standard Microsystems Corp. SMC9514 Hub
  • Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Device 3 lijkt me af te vallen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Eppo © schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:08:
Was ik zo trots dat ik mijn slimme meter kon uitlezen, staat mijn grafiek nu op 0.
[afbeelding]
Het draait bij mij op een raspberry met een usb kabel. Als verbinding maak (ssh) met de pi dan kan ik via cu wel gewoon de standen binnen halen. Wat kan er hier mis zijn? En waar kan ik beste beginnen met zoeken? In de log van domoticz zie ik de meter ook gewoon voorbij komen en het lijkt er goed uit te zien.

Kleine edit, de gasmeter werkt nog wel:
[afbeelding]
Facepalm |:( . Ik ben begonnen met de feestdagen en ging er vanuit dat, omdat ik geen dubbele meter gebruik alles onder meter 1 viel. Om die reden heb ik meter 2 uitgezet in mijn grafiek. Nu het weer een normale werkdag is, werkt meter 2 natuurlijk wel gewoon. Mijn verbruik is daar wel op te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

ephymerous schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Dit wil ik ook even doen. Maar ik herken vanwege waarschijnlijk mijn onkunde mijn Gen 5 Z-wave stick niet. Kan je me vertellen welke van onderstaande ik nodig heb?
  • Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp. SMSC9512/9514 Fast Ethernet Adapter
Makkelijkste is de hardware in domoticz uitzetten, domoticz afsluiten, 1 stick er uit halen en kijken wat er over blijft. Dan de devices vastzetten en vervolgens de er uit gehaalde terug plaatsen en ook vastzetten.

Dan domoticz weer opstarten en de hardware assignen.

Succes

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoGu5
  • Laatst online: 02-10 23:20

BoGu5

hmmmz

ephymerous schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Volgens mij kan het alleen device 4 zijn, als hij ertussen staat. De andere devices zijn standaard raspberry (3/2) of Linux (1) devices.

request.getCookies();

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:32
Heel simpel Zwave is ooit ontworpen door Sigma, dus device 004 is je aeotec Zwave stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 08:08
Thanks, ga ik daarmee aan de slag :)

/edit
En gelukt, nogmaals dank!

[ Voor 33% gewijzigd door ephymerous op 03-01-2018 20:56 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAllIV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 17:32
Allen,

Ik probeer mijn Raspberry opnieuw te installeren, echter krijg ik over een 403 te zien als het ook maar enigszins met domoticz.com te maken heeft.

Ligt dit aan mij of hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik ben op zoek naar een oké ogende vochtigheidsgraad-meter voor de combi rfx-com /domoticz. Op het standaard lijstje staan enkel plastic jaren 90 exemplaren, iemand een goede suggestie voor een exemplaar dat werkt en er acceptabel uit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:22

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

TakeAllIV schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:10:
Allen,

Ik probeer mijn Raspberry opnieuw te installeren, echter krijg ik over een 403 te zien als het ook maar enigszins met domoticz.com te maken heeft.

Ligt dit aan mij of hebben meer mensen hier last van?
Alles ook hier 403.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAllIV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 17:32
Dan moet ik mijn herinstallatie maar even uitstellen. Geen zin om het vanaf source verder op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:46
Vraagje, ik heb een Sonoff POW met daarop tasmota geflashed. Nu stuurt de Sonoff POW iedere 5 minuten een update van het verbruik naar Domoticz is er een mogelijkheid deze frequentie te verhogen naar 1 keer per minuut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
TakeAllIV schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:27:
[...]

Dan moet ik mijn herinstallatie maar even uitstellen. Geen zin om het vanaf source verder op te bouwen.
het werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 02-10 15:55

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Mijn domoticz heeft sinds een dag of 3 er last van dat de ingestelde schakelmomenten niet meer werken(hij laat wel de goede tijd zien, als in ik heb de opdracht gegeven)....Handmatig via de app schakelt hij wel.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fleshi schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:51:
Vraagje, ik heb een Sonoff POW met daarop tasmota geflashed. Nu stuurt de Sonoff POW iedere 5 minuten een update van het verbruik naar Domoticz is er een mogelijkheid deze frequentie te verhogen naar 1 keer per minuut?
Configuration -> Configure logging -> Telemetry period (300) instellen op 60

Volgens mij is dat alles.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:52
kromme schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:14:
Mijn domoticz heeft sinds een dag of 3 er last van dat de ingestelde schakelmomenten niet meer werken(hij laat wel de goede tijd zien, als in ik heb de opdracht gegeven)....Handmatig via de app schakelt hij wel.
Zie je gekke dingen in de log voorbij komen? Het is een beetje lastig helpen met zo weinig informatie. Schakel je via de timer functie in de switch zelf, of gebruik je LUA/Blockly?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40
TakeAllIV schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:27:
[...]

Lijkt erop dat de website van Domoticz het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 02-10 15:55

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Knielen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Zie je gekke dingen in de log voorbij komen? Het is een beetje lastig helpen met zo weinig informatie. Schakel je via de timer functie in de switch zelf, of gebruik je LUA/Blockly?
Ik schakel via de timer functie in de switch zelf. Zal vanavond ff de log bekijken.
(het viel me op dat ik nu al 3 morgens de koffie zelf aan moest zetten.)

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kromme schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Ik schakel via de timer functie in de switch zelf. Zal vanavond ff de log bekijken.
(het viel me op dat ik nu al 3 morgens de koffie zelf aan moest zetten.)
Welke versie draai je? Toevallig de laatste Beta versie? Want ik heb begrepen dat daar problemen mee zijn icm timers......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In de laatste paar beta's zit inderdaad een bug dat de timers sinds ongeveer twee weken niet meer werken. Helaas is er nog geen oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
Blueone schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:24:
In de laatste paar beta's zit inderdaad een bug dat de timers sinds ongeveer twee weken niet meer werken. Helaas is er nog geen oplossing voor.
Is wel een oplossing voor maar die is helaas nog niet in de beta verwerkt.
Pagina: 1 ... 68 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.