Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:33:
Waarom niet met de arduino omgeving?

[...]
Wat is eigenlijk je vraag?

Ik heb het met ESPeasy geprobeerd: lukte niet. Zitten testen en proberen: lukte niet. Tasmota firmware geflashed: werkte vrijwel meteen. Klaar toch?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 14:34
Je schrijft gecompileerd met Atom, Tasmota is ook beschikbaar in Arduino dan kun je hem daar toch compileren. Of in platform io.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Werkt de Icy 3815tt (ronde) nu ook met domoticz of gaat het echt enkel om de Essent e-thermostaat? Ik krijg de indruk dat de ronde geen wifi heeft ondanks dat ie "slim" is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik vraag het nog maar een keer, want misschien heb ik iets gemist, maar: is er ergens een lijst waarin de wijzigingen in de opeenvolgende beta's staan? Ik heb 3.7976 en de doorklikoptie bij de groene versiepopup (beta) laat wijzigingen zien in 3.7988. Is dat de nieuwste stabiele release? Want de beta's zijn inmiddels bij 3.8035...
Bovendien heb ik tegenwoordig best wel moeite om Domoticz na een update weer draaiend te krijgen, dus zou het fijn zijn om ergens te kunnen zien of een update de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
RoJan schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:25:
Ik vraag het nog maar een keer, want misschien heb ik iets gemist, maar: is er ergens een lijst waarin de wijzigingen in de opeenvolgende beta's staan? Ik heb 3.7976 en de doorklikoptie bij de groene versiepopup (beta) laat wijzigingen zien in 3.7988. Is dat de nieuwste stabiele release? Want de beta's zijn inmiddels bij 3.8035...
Bovendien heb ik tegenwoordig best wel moeite om Domoticz na een update weer draaiend te krijgen, dus zou het fijn zijn om ergens te kunnen zien of een update de moeite waard is.
klik......
klik......

[ Voor 5% gewijzigd door jacquesmulders op 04-07-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Heb je hem ook bekeken?
Ik ga niet in op het wat aanmatigende 'niet zo moeilijk hoor', maar hij staat hier dus niet bij. Dit is de lijst die je krijgt als je op de link in de 'groene knop' drukt, zoals ik al zei. Ik wil juist een compleet overzicht.

Edit: De tweede klik is veel beter! :)

[ Voor 4% gewijzigd door RoJan op 04-07-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
RoJan schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:32:
[...]

Heb je hem ook bekeken?
Ik ga niet in op het wat aanmatigende 'niet zo moeilijk hoor', maar hij staat hier dus niet bij. Dit is de lijst die je krijgt als je op de link in de 'groene knop' drukt, zoals ik al zei. Ik wil juist een compleet overzicht.

Edit: De tweede klik is veel beter! :)
de eerste zijn merkbare verschillen en wordt ook geupdate (zoals te zien als je op de history knop duwt in github...) de 2e zijn meer bugfixes e.d. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
jacquesmulders schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:37:
[...]

de eerste zijn merkbare verschillen en wordt ook geupdate (zoals te zien als je op de history knop duwt in github...) de 2e zijn meer bugfixes e.d. ...
Gezien het (voor Domoticz) immense verschil tussen de versies (Juni 2017, daarna november 2016) ging ik er een beetje vanuit dat het hier om de stabiele releases gaat, maar dat is dus niet zeker.
De commits zijn zeker interessant, helaas kan je daar dan weer niet zien in welke release ze zitten. Maar het is in elk geval een stap in de goede richting. Mijn dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
Er zijn hier als het goed is wat mensen met ervaring met de Raspi UPS HAT.
Nu wil deze ook gaan aanschaffen, zit alleen even met de volgende vragen:
- Welke case gebruiken jullie om het PI'tje en het UPS HAT boardje samen in een mooi caseje past.
- Heeft iemand het ook voorelkaar gekregen om de UPS accu uit te lezen en te laten weergeven in Domoticz zelf?

[ Voor 17% gewijzigd door luigi87 op 04-07-2017 11:55 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Luigi, ik heb dat bordje, en het is geen volwaardige UPS. Na een stroomstoring wordt de accu namelijk niet meer opgeladen. Je moet dan eerst handmatig de Pi uit- en aanzetten.
Nog een puntje, als bij langdurige stroomuitval de accu leeg raakt en de Pi uitschakelt, gaat hij bij het terugkomen van de spanning niet meer aan.
Dat zijn wel twee belangrijke punten om rekening mee te houden.
Het enige wat deze ups verzorgt is het veilig uitschakelen van de Pi.

Hier heeft Brousant een blog geschreven over een aanpassing aan het bordje, maar ik ben zelf gestrand op het solderen van de minuscuul kleine smd onderdelen. Als dat wel lukt, kan je er in ieder geval voor zorgen dat de accu weer oplaadt.
Een wat uitgebreidere wijziging van brousant zou de ups beter moeten maken, maar zou je dan niet een betere (raspberry pi) ups kopen om mee te beginnen, dat scheelt een hoop werk.

Hier is de wiki van dit bordje, daar staat wat voorbeeld-code. Je kunt de spanning uitlezen en een percentage berekenen. Als je dat in een script laat draaien schakelt hij inderdaad uit wanneer de capaciteit van de accu beneden een bepaalde waarde komt.

Ik zou dit bordje zelf niet aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Btje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:32:
Je schrijft gecompileerd met Atom, Tasmota is ook beschikbaar in Arduino dan kun je hem daar toch compileren. Of in platform io.
Ah, helder.

Ik ben a) een volstrekte n00b mbt compilen, en b) gebruik ik een Mac. Ik had een handig filmpje op Youtube gevonden waarin e.e.a. stap voor stap werd uitgelegd, vandaar :) Gene bewuste keuze dus. Als ik een andere uitleg had gevonden was het misschien op een andere manier gelukt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
BounceMeister schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:05:
Luigi, ik heb dat bordje, en het is geen volwaardige UPS. Na een stroomstoring wordt de accu namelijk niet meer opgeladen. Je moet dan eerst handmatig de Pi uit- en aanzetten.
Nog een puntje, als bij langdurige stroomuitval de accu leeg raakt en de Pi uitschakelt, gaat hij bij het terugkomen van de spanning niet meer aan.
Dat zijn wel twee belangrijke punten om rekening mee te houden.
Het enige wat deze ups verzorgt is het veilig uitschakelen van de Pi.

Hier heeft Brousant een blog geschreven over een aanpassing aan het bordje, maar ik ben zelf gestrand op het solderen van de minuscuul kleine smd onderdelen. Als dat wel lukt, kan je er in ieder geval voor zorgen dat de accu weer oplaadt.
Een wat uitgebreidere wijziging van brousant zou de ups beter moeten maken, maar zou je dan niet een betere (raspberry pi) ups kopen om mee te beginnen, dat scheelt een hoop werk.

Hier is de wiki van dit bordje, daar staat wat voorbeeld-code. Je kunt de spanning uitlezen en een percentage berekenen. Als je dat in een script laat draaien schakelt hij inderdaad uit wanneer de capaciteit van de accu beneden een bepaalde waarde komt.

Ik zou dit bordje zelf niet aanraden.
had hem al bijna gekocht :P
thanks voor je tips.

Het automatisch online komen van de PI is wel te realiseren door een "USB to Two Micro USB Charging Cable" te gebruiken staat op die zelfde wiki pagina waar je naar verwijst.
Moet ik me alleen nog even verdiepen of die inderdaad hierna wel weer oplaad.

Opzich is het voldoen om een safe shutdown te krijgen. het online houden is toch redelijk nutteloos nu bij heel veel acutoren niet meer batterij gevoed zijn.

Edit:
voor 10 euro meer. het je de Pico met een hele goede wiki hoe deze in te stellen en met een hoop functies op het boardje (die je nooit gaat gebruiken) extra.
https://www.domoticz.com/wiki/UPS_Pico

[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 04-07-2017 15:13 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je per se een safe shutdown nodig hebben? Zo vaak last van netstoringen misschien?
De enige keren dat ik mijn Pi's moet uittrekken is toch al omdat ze vast gelopen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Had nog wel eens een netstoring. door verbouw werkzaamheden e.d.
Maar wil nu er over nadenk wel een systeem wat hem langer online kan houden. ivm alarm installatie nadeel is wel hoe krijg ik meldingen naar buiten me netwerk als me netwerk down ligt door een powerdown.

Edit:
ff een Pico UPS besteld, komt morgen binnen met een mini accutje 450mah, dus hou je het niet lang op vol.
Wil nog een grote accu hier aan hangen, maar de gene die er voor geschikt zijn zijn niet op voorraad.

Heeft iemand hier een andere accu aan gehangen? en welke?

[ Voor 34% gewijzigd door luigi87 op 04-07-2017 16:14 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je dan niet makkelijker met een gewone ups die zowel je domoticz als internet router kan voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 11:35
Ik kan sinds gisteren Domoticz niet meer bereiken op een RPI. (Browser cache refresh failed)

Wat heb ik al gedaan:
- Cache gewist in Chrome
- Ping naar de RPI werkt
- sudo service domoticz.sh status. geeft aan dat ie online is.
- sudo service domoticz.sh start haalt dus ook niks uit.

Nog meer opties???

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
bramv82 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:14:
Ik kan sinds gisteren Domoticz niet meer bereiken op een RPI. (Browser cache refresh failed)

Wat heb ik al gedaan:
- Cache gewist in Chrome
- Ping naar de RPI werkt
- sudo service domoticz.sh status. geeft aan dat ie online is.
- sudo service domoticz.sh start haalt dus ook niks uit.

Nog meer opties???
sudo service domoticz stop
sudo service domoticz start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:12:
Ben je dan niet makkelijker met een gewone ups die zowel je domoticz als internet router kan voeden?
Nope want dan moet er meerdere in huis leggen, en dan streeft het doel een beetje voorbij.
heb dit al eerder uitgezocht en moet dan ongeveer 100 euro neerleggen. en wordt het verhaal erg aan de prijs.

Ga Het met dat Pico bordje doen, en zorg dat me akoestische signaal (batterij gevoed) wel af gaat bij beweging op de batterij gevoede sensors.

[ Voor 26% gewijzigd door luigi87 op 04-07-2017 16:28 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
luigi87 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Nope want dan moet er meerdere in huis leggen, en dan streeft het doel een beetje voorbij.
heb dit al eerder uitgezocht en moet dan ongeveer 100 euro neerleggen. en wordt het verhaal erg aan de prijs.

Ga Het met dat Pico bordje doen, en zorg dat me akoestische signaal (batterij gevoed) wel af gaat bij beweging op de batterij gevoede sensors.
ik heb een 12v accutje ergens op de kop getikt 8)7 , daar een accu lader aan, parallel een 12v usb voeding (voor de auto) en klaar... kosten 35 euro... mijn accu is 7ah (beetje overkill natuurlijk maar hij was gratis) daar kan de pi wel een tijdje op draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
SpikeHome schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:21:
[...]

sudo service domoticz stop
sudo service domoticz start
Nog een bepaalde reden dat je het op deze manier doet en niet de "sudo ... restart" variant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
H0ppie schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:09:
[...]

Nog een bepaalde reden dat je het op deze manier doet en niet de "sudo ... restart" variant?
Ja zodat er even tijd tussen zit voordat de services gestart word.
meer gevoel zeg maar.
dus ik gebruik de restart bijna nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
luigi87 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:34:
...
Edit:
ff een Pico UPS besteld, komt morgen binnen met een mini accutje 450mah, dus hou je het niet lang op vol.
Wil nog een grote accu hier aan hangen, maar de gene die er voor geschikt zijn zijn niet op voorraad.

Heeft iemand hier een andere accu aan gehangen? en welke?
Heb je nog een oude GSM in de lade zitten >:)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
naftebakje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:58:
[...]
Heb je nog een oude GSM in de lade zitten >:)
Tuurlijk heb ik dat :P
Zelfs nog een hele reeks aan powerbanks :P

alleen ben ik toch wat huiverig dit er aan te hangen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezocht maar ik kan het niet vinden op het forum, dus hierbij mijn vraag:

Ik wil mijn rolluik automatiseren, het gaat om een handzender van het type Becker EC 541. Dit is een 868,3 Mhz device. Ik beschik over een RFLink 433 Mhz en die werkt prima met Domoticz. RFLink heeft ook een 868,3 Mhz variant te koop, die wil ik best wel aanschaffen voor de aansturing van het rolluik, maar ik kan nergens terugvinden of deze ondersteunt worden. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

heeft iemand ervaring met een Xiaomi Mi Robot stofzuiger te "besturen" via Domoticz? Aangezien het ding een app heeft om dat ding te starten / stoppen etc.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
R-B schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:58:
heeft iemand ervaring met een Xiaomi Mi Robot stofzuiger te "besturen" via Domoticz? Aangezien het ding een app heeft om dat ding te starten / stoppen etc.
Interessante vraag. Ik zoek al langer naar een stofzuigrobot die vai Domoticz aan te sturen is. Volgens mij kan dat met de LG Hombot (linkje), maar ben ook wel geïnteresseerd in alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:46
Ik heb een Libra TR-502MSV klik aan klik uit setje liggen van de LIDL heeft iemand van jullie die "aan de praat" gekregen in Domoticz?

Afbeeldingslocatie: http://www.egoitz.net/wp-content/uploads/2007/09/enchufes_frikis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Dan zou je moeten zoeken of RFLink of Rfxcom dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

Mijn Domoticz op synology crasht nu sinds een aantal dagen al dagelijks. Hij geeft geen foutmelding, maar laat het dashboard niet. Na een herstart van de package of synology werkt ie weer.

Ik draai momenteel de nieuwste versie 3.0.7067-7

In de log zie ik dat Domoticz ook nog actief is. Hij connect naar mijn slimme meter, haalt het weer op etc.
Hij lijkt dus alleen het dashboard niet goed weer te geven.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 23% gewijzigd door PnD op 06-07-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de allerlaatste Beta zou het probleem opgelost moeten zijn. Er was iets met een Python script en dat zou nu opgelost moeten zijn.

Ik citeer Gizmocuz:

"Ik heb aardig wat forum post hierover gezien, en het had te maken met een python script dat per ongeluk was toegevoegd door een developer"

Of er nu iets anders mis is durf ik niet te zeggen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ok, even afwachten dan maar. Ik had iets gevonden over iemand die monitorde met "Monit" op zijn synology en de service automatisch herstartte als dit nodig was.

Iemand daar ervaring mee op de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 13:47
Hmm.. met de laatste update lijkt PHP niet meer getriggered te worden.......Iemand dezelfde issues? (3.8061)

[ Voor 4% gewijzigd door DarkAllMan op 07-07-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 06:30
Heeft iemand al eens ervaren dat je een Fibaro dimmer niet meer via Domoticz kan bedienen ?
kan de slider wel aanpassen en aan/uit zetten maar de dimmer reageert er niet.

als je de dimmer met impulsdrukker aanzet of waarde verhoogd, gaat die WEL mee in domoticz.
Maar aanpassen via domoticz zelf lukt niet meer.

Via google niet veel zinnigs kunnen vinden hierover, Alleen iets met een alarm signaal van zwave ??

Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-09 15:10
Ok. Maakte net wat vreemds mee wat nog nooit is gebeurd in de 3 jaar tijd dat ik gebruik maak van Domoticz.
Al mijn apparaten waren verdwenen. In domoticz stond de melding dat er geen apparaten waren geconfigureerd. Enkel een 3 tal scenes stonden er nog in. Gelukkig heb ik dit kunnen restoren met een auto db backup. Ik draaide op de v3.5018 beta versie. Ik switch nu weer naar de stable channel. Iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
BluRay schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:41:
Ok. Maakte net wat vreemds mee wat nog nooit is gebeurd in de 3 jaar tijd dat ik gebruik maak van Domoticz.
Al mijn apparaten waren verdwenen. In domoticz stond de melding dat er geen apparaten waren geconfigureerd. Enkel een 3 tal scenes stonden er nog in. Gelukkig heb ik dit kunnen restoren met een auto db backup. Ik draaide op de v3.5018 beta versie. Ik switch nu weer naar de stable channel. Iemand dit eerder meegemaakt?
Ja heb ik ook wel eens gehad. Niet lang erna gebeurde het nog een keer bij me. Uiteindelijk bleek me sd kaartje corrupt te zijn. Vervangen en probleem was weer weg tot het weer terug kwam.
Nu draait me domoitcz op een hdd. Die me rasp pi hangt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:35:
Hmm.. met de laatste update lijkt PHP niet meer getriggered te worden.......Iemand dezelfde issues? (3.8061)
Wat bedoel je hiermee precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 07:13:
[...]

Dat php niet meer aangeroepen wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

PnD schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:28:
Mijn Domoticz op synology crasht nu sinds een aantal dagen al dagelijks. Hij geeft geen foutmelding, maar laat het dashboard niet. Na een herstart van de package of synology werkt ie weer.

Ik draai momenteel de nieuwste versie 3.0.7067-7

In de log zie ik dat Domoticz ook nog actief is. Hij connect naar mijn slimme meter, haalt het weer op etc.
Hij lijkt dus alleen het dashboard niet goed weer te geven.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ja: ik heb een crontab ingesteld zodat mijn RPi3 elke nacht om 3u reboot. Dat helpt, maar een echte oplossing (kennelijk een recente update?) lijkt me netter :)
DarkAllMan schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:20:
[...]

Dat php niet meer aangeroepen wordt....
Die vraag verdient wat meer toelichting. Ik heb al mijn logica in PHP geschreven (gebruik de Domoticz JSON API voor interactie), maar moest volgens mij wel nota bene PHP zelf installeren. Dus Domoticz en PHP staan los van elkaar.

/edit: Voor zover je bedoelt dat je script van een device niet meer wordt uitgevoerd: nee, dat herken ik niet.

Heb sinds kort trouwens voor elkaar dat een 433Mhz-daemon draait en bij ontvangst van een code een PHP-script aanroept (en vanaf daar weer Domoticz-json-api). Werkt met klik-aan-klik-uit maar ook met Chinese meuk 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Thijsmans op 08-07-2017 11:45 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Thijsmans schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:44:
[...]

/edit: Voor zover je bedoelt dat je script van een device niet meer wordt uitgevoerd: nee, dat herken ik niet.
Dat bedoelde ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 21:49
Vermoedelijk is mijn Raspberry Pi met daarop Domoticz aan het einde zijn Latijn gekomen, want boot is niet meer mogelijk. Het ligt niet aan de gebruikte SD-kaart, want testen met gegarandeerd goede kaartjes lukte ook niet.

Maar ik las ook dit: https://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=320&t=109553

Kortom, ik heb de betreffende app domoticz_3.6635.0_x86_64.qpkg gedownload en geïnstalleerd. Ook mijn Rfxcom rfxtrx433e (met laatste firmware) aangesloten.
Het duurde een paar minuten voor de app was opgestart., Daarna de backup settings van de Raspberry Pi ingelezen. Et voilà, het werkt!

Mijn nas is een QNAP TS-251 met 8 GB intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 07:13:
[...]

Ik heb zelfs print('calling php') toegevoegd op regel 1 van script_device_pass2php.lua
Maar er komt niets in het domoticz log...... dus op 1 of andere manier wordt dit script niet aangeroepen.......

Alle settings nagelopen... LUA Scripts staan gewoon aan.... ik kom er niet aan uit.... zit inmiddels op versie 3.8063. Iemand enig idee?

[ Voor 16% gewijzigd door DarkAllMan op 08-07-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Ik heb zelfs print('calling php') toegevoegd op regel 1 van script_device_pass2php.lua
Maar er komt niets in het domoticz log...... dus op 1 of andere manier wordt dit script niet aangeroepen.......

Alle settings nagelopen... LUA Scripts staan gewoon aan.... ik kom er niet aan uit.... zit inmiddels op versie 3.8063. Iemand enig idee?
Als zelfs de print niet werkt is dat eerder een lua die biet uitgevoerd wordt dan php die niet opgeroepen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Als zelfs de print niet werkt is dat eerder een lua die biet uitgevoerd wordt dan php die niet opgeroepen wordt...
Dat had ik dus ook geconcludeerd....
Maar ik begrijp echt niet waarom het LUA script niet meer wordt aangeroepen... iemand enig idee? Hoe kan ik dit debuggen?

[ Voor 18% gewijzigd door DarkAllMan op 09-07-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:46
[...]

Ja: ik heb een crontab ingesteld zodat mijn RPi3 elke nacht om 3u reboot. Dat helpt, maar een echte oplossing (kennelijk een recente update?) lijkt me netter :)

[...]
Welke opdracht heb je ingegeven in crontab? Ik wil dit namelijk ook maar wel op een manier dat Domoticz netjes wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

[...]

[...]

Die vraag verdient wat meer toelichting. Ik heb al mijn logica in PHP geschreven (gebruik de Domoticz JSON API voor interactie), maar moest volgens mij wel nota bene PHP zelf installeren. Dus Domoticz en PHP staan los van elkaar.

Heb sinds kort trouwens voor elkaar dat een 433Mhz-daemon draait en bij ontvangst van een code een PHP-script aanroept (en vanaf daar weer Domoticz-json-api). Werkt met klik-aan-klik-uit maar ook met Chinese meuk 8)
Ik bedoelde meer iets als hier voorgesteld word:
https://www.domoticz.com/...ng_domoticz#Install_Monit
Ik kan alleen Monit niet meer vinden als app voor de synology. Lijkt niet meer te bestaan.

Andere vraag: Ik wil de somfy blinds ook graag kunnen bedienen met mijn KaKu AYCT-102. Ik heb de afstandsbediening al ingeleerd in Domoticz. Heb alleen geen idee hoe nu verder. Heb al met een Blockly zitten rommelen, maar dat heb ik nog niet werkend. Lijkt me dat er een slimmere manier moet zijn om dit voor elkaar te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door PnD op 09-07-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter zoeken. Hij staat nog steeds onder de Beta packages onder Community bij mij in Package Center. Overigens laat ik Monit niet mijn Domoticz monitoren. Als die een herstart nodig heeft elke nacht, dan is er serieus iets anders aan de hand en ben ik geen voorstander van herstarten als workaround.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Fleshi schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:37:
[...]

Welke opdracht heb je ingegeven in crontab? Ik wil dit namelijk ook maar wel op een manier dat Domoticz netjes wordt afgesloten.
code:
1
0      3       *       *       *               sudo shutdown -r now

Weinig subtiel, erg effectief. Wist bij het instellen nog niet of het probleem in Domoticz zat of niet. Ben het overigens eens met M.v.Veelen dat dit geen permanente oplossing is. Het is meer een doordeweekse-22u-'s-avonds oplossing :) Ik heb vanmiddag geupdate naar de laatste beta, die dit probleem zou moeten oplossen. Ga dus zo de crontab weer verwijderen en kijken of het nu wel blijft werken.

Een subtielere oplossing zou zijn:

code:
1
0      3       *       *       *               sudo service domoticz.sh restart

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tolunaygul12 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:14:
Heeft iemand al eens ervaren dat je een Fibaro dimmer niet meer via Domoticz kan bedienen ?

als je de dimmer met impulsdrukker aanzet of waarde verhoogd, gaat die WEL mee in domoticz.

Via google niet veel zinnigs kunnen vinden hierover, Alleen iets met een alarm signaal van zwave ??

Gisteren met een nieuwe Dimmer 2 gespeeld en, hoewel ik nog moet gaan troubleshooten, zou het kunnen dat ik hetzelfde heb. 2 dimbare Philips GU10 LED spots en een Bypass 2 eraan.

Ik kan de module laten kalibreren en dan gaat het licht ook langzaam van gedimd naar fel en weer uit (zonder de bypass bleef het licht iets branden in de uit stand). Maar aanzetten of sliden in Domoticz doet niets. Helaas geen pulsdrukker aangesloten, dus ik zal deze week eens moeten testen of het licht wel aan gaat met de B button op de module. Ik draai overigens Domoticz stable.

Ook met een TKB Home module gespeeld. Ding doet het, maar ben nog niet erg tevreden. Ik zie regelmatig een storende flikkering in het licht (8,5W E27 dimbare Philips LED lamp, transparant met zo'n raar kegeltje erin om het op een gloeilamp te laten lijken). Ik ga maar eens testen of dit zich ook voordoet met de 2x GU10 spots.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 06:45:
[...]

Gisteren met een nieuwe Dimmer 2 gespeeld en, hoewel ik nog moet gaan troubleshooten, zou het kunnen dat ik hetzelfde heb. 2 dimbare Philips GU10 LED spots en een Bypass 2 eraan.

Ik kan de module laten kalibreren en dan gaat het licht ook langzaam van gedimd naar fel en weer uit (zonder de bypass bleef het licht iets branden in de uit stand). Maar aanzetten of sliden in Domoticz doet niets. Helaas geen pulsdrukker aangesloten, dus ik zal deze week eens moeten testen of het licht wel aan gaat met de B button op de module. Ik draai overigens Domoticz stable.

Ook met een TKB Home module gespeeld. Ding doet het, maar ben nog niet erg tevreden. Ik zie regelmatig een storende flikkering in het licht (8,5W E27 dimbare Philips LED lamp, transparant met zo'n raar kegeltje erin om het op een gloeilamp te laten lijken). Ik ga maar eens testen of dit zich ook voordoet met de 2x GU10 spots.
Ik denk dat de Fibaro Dimmer 2 niet ondersteund wordt in de Stable.... je zult de beta moeten hebben hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:48:
[...]

Ik denk dat de Fibaro Dimmer 2 niet ondersteund wordt in de Stable.... je zult de beta moeten hebben hiervoor.
Die in de keuken doet het prima, maar dan wel met een dimbaar 12V halogeen setje van 75W erachter en natuurlijk geen bypass.

Deze module is ook al heel lang leverbaar. Die in de keuken heb ik - even uit mijn hoofd - al bijna een jaar in gebruik. De module waar ik nu problemen mee heb, is dus al mijn 2e Dimmer 2.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:05:
[...]

Die in de keuken doet het prima, maar dan wel met een dimbaar 12V halogeen setje van 75W erachter en natuurlijk geen bypass.

Deze module is ook al heel lang leverbaar. Die in de keuken heb ik - even uit mijn hoofd - al bijna een jaar in gebruik. De module waar ik nu problemen mee heb, is dus al mijn 2e Dimmer 2.
Dan heb ik niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 12:17
tolunaygul12 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:14:

Reboot... Bij mij gebeurt het regelmatig zodra een script niet goed werkt (lees, stuurt in enkele seconden tiental commando's via z-wave). Mijn antwoord is dan ook reboot en check je scripts/log :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

M.v.Veelen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:06:
Beter zoeken. Hij staat nog steeds onder de Beta packages onder Community bij mij in Package Center. Overigens laat ik Monit niet mijn Domoticz monitoren. Als die een herstart nodig heeft elke nacht, dan is er serieus iets anders aan de hand en ben ik geen voorstander van herstarten als workaround.
Bedankt, ik had Beta packages uitstaan vandaar 8)7

Mijn andere vraag staat nog wel:
Ik wil de somfy blinds ook graag kunnen bedienen met mijn KaKu AYCT-102. Ik heb de afstandsbediening al ingeleerd in Domoticz. Heb alleen geen idee hoe nu verder. Heb al met een Blockly zitten rommelen, maar dat heb ik nog niet werkend. Lijkt me dat er een slimmere manier moet zijn om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Als ik terug ga naar de stable release, dan werkt het en wordt script_device_pass2php.lua weer aangeroepen...
Zodra ik weer naar de Beta ga, stop het met werken.... echt... ik begrijp er niets van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Ik kwam weer een leuk goedkoop z-wave product tegen:
https://www.aliexpress.co...ve-Smart/32817143922.html
Ben wel benieuwd of iemand al ervaring heeft met Chinese z-wave producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:05:
[...]

Check je parameters eens goed. Kan zijn dat je dim functie niet aan staat. Paramter 1 staat bij op 1 en 2 op 99. Dit is een pecentage waartussen je kan dimmen. Staan die goed bij je? Vergelijk anders even goed de parameters tussen je 2 dimmers.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkAllMan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Als ik terug ga naar de stable release, dan werkt het en wordt script_device_pass2php.lua weer aangeroepen...
Zodra ik weer naar de Beta ga, stop het met werken.... echt... ik begrijp er niets van.....
Ik ben al een tijd gestopt met updaten, laatste 'nieuwigheden' en ontwikkelingskeuzes staan mij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 27-09 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Ik ben al een tijd gestopt met updaten, laatste 'nieuwigheden' en ontwikkelingskeuzes staan mij niet aan.
waar ga je dan naar toe over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
BounceMeister schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:30:
Is er een belangrijk verschil tussen MQTT en HTTP?
Ik heb een Sonoff schakelaar met ESPEasy erop. In domoticz een dummy schakelaar aangemaakt en daar het http commando voor de sonoff ingezet. Werkt goed.
MQTT installeren is omslachtiger, dus vroeg ik me af waarom je dat dan zou doen?
Je hebt gelijk, via domoticz (app of web interface) werkt het schakelen over http perfect.
Maar het opvangen van sensor data (schakelaar aan/uit, temperatuur etc...) gaat trager over http.
Dat bracht bij mij het probleem dat het ~250ms duurde eer een lichtpunt aan of uitging over http.
Nu de sensor zijn data op MQTT zet, werkt het instant. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

commentator schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:28:
[...]

waar ga je dan naar toe over?
Voorlopig bij domoticz blijven. Huidige stable doet alles wat ik ervan verwacht. Is voor mij toch puur een interface tussen php en zwave.
Nog niet echt een waardige vervanger gevonden helaas...
Liefst van al zou ik een directe interface tussen die 2 hebben, zonder overhead en zonder tralala's die ik niet gebruik.
Less is more ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Voorlopig bij domoticz blijven. Huidige stable doet alles wat ik ervan verwacht. Is voor mij toch puur een interface tussen php en zwave.
Nog niet echt een waardige vervanger gevonden helaas...
Liefst van al zou ik een directe interface tussen die 2 hebben, zonder overhead en zonder tralala's die ik niet gebruik.
Less is more ;)
Zelf bouwen? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Noob-alert :+

Vorige week heb ik in een opwelling een Pi3 gekocht, domoticz erop gezet en met een USB-kabel de P1 poort ontsloten van mn slimme meter.
Afgelopen weekend ook nog mn Nefit Easy aangesloten (was al iets meer geknutsel maar dat is me ook gelukt) en in de buurt een weerstation via Weather Underground gekoppeld.
Prowl ook al draaien zodat ik alerts naar mn telefoon kan krijgen :)

Ik vind het allemaal best grappig en wil nu de volgende 2 dingen oppakken, iets doen met mn deurbel (via Prowl melding, handig als ik in de garage zit) en mn zonnescherm automatiseren.
Mn zonnescherm heeft al een motor, met een soort van draaischakelaar.

Nu voelen jullie het al aankomen denk ik, i'm lost...Kaku, Z-wave, opties te over maar ik weet ff niet wat handig is. Zomaar iets proberen is me net weer te duur, ik heb nl voor 433 of 868 wel een "antenne" nodig om op mn Pi aan te sluiten...toch?

Kunnen jullie me van wat advies voorzien? Ik heb 0,0 ervaring met elektrotechniek trouwens :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat idee speelt inderdaad...
Maar op zich pas echt nodig als ik nieuwe zwave hardware toevoeg die niet door de huidige domoticz stable ondersteund wordt.
Zolang ik bij die versie kan blijven overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:23:
Noob-alert :+

Vorige week heb ik in een opwelling een Pi3 gekocht, domoticz erop gezet en met een USB-kabel de P1 poort ontsloten van mn slimme meter.
Afgelopen weekend ook nog mn Nefit Easy aangesloten (was al iets meer geknutsel maar dat is me ook gelukt) en in de buurt een weerstation via Weather Underground gekoppeld.
Prowl ook al draaien zodat ik alerts naar mn telefoon kan krijgen :)

Ik vind het allemaal best grappig en wil nu de volgende 2 dingen oppakken, iets doen met mn deurbel (via Prowl melding, handig als ik in de garage zit) en mn zonnescherm automatiseren.
Mn zonnescherm heeft al een motor, met een soort van draaischakelaar.

Nu voelen jullie het al aankomen denk ik, i'm lost...Kaku, Z-wave, opties te over maar ik weet ff niet wat handig is. Zomaar iets proberen is me net weer te duur, ik heb nl voor 433 of 868 wel een "antenne" nodig om op mn Pi aan te sluiten...toch?

Kunnen jullie me van wat advies voorzien? Ik heb 0,0 ervaring met elektrotechniek trouwens :+
zet een Fibaro schakelaar op je zonnescherm, je kan hem dan nog steeds met de huidige schakelaar bedienen alsook via domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:26:
[...]
zet een Fibaro schakelaar op je zonnescherm, je kan hem dan nog steeds met de huidige schakelaar bedienen alsook via domoticz.
Als ik je goed begrijp heb ik dan bv deze nodig: FIBEFGR-222
Om die aan te sturen via Domoticz heb ik bv de Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB nodig.
Begin ik het zo een beetje te snappen?

Als ik vervolgens iets met mn deurbel wil kan ik t beste in de z-wave hoek blijven dus, anders heb ik weer een rflink nodig?

En nou ik toch bezig ben, ik denk dat ik een Philips Hue v1 goedkoop op MP probeer te scoren om eens met de verlichting te experimenteren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:26:
[...]
Ik zou persoonlijk gaan voor RFXCOM en een kaku schakelaar. De meeste problemen die ik in mijn huis heb blijven te maken hebben met Z-Wave en de Rfxcom blijft altijd probleemloos werken. Daarnaast is Z-wave ook nog behoorlijk prijzig.
Oogje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:56:
[...]

Als ik je goed begrijp heb ik dan bv deze nodig: FIBEFGR-222
Om die aan te sturen via Domoticz heb ik bv de Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB nodig.
Begin ik het zo een beetje te snappen?

Als ik vervolgens iets met mn deurbel wil kan ik t beste in de z-wave hoek blijven dus, anders heb ik weer een rflink nodig?

En nou ik toch bezig ben, ik denk dat ik een Philips Hue v1 goedkoop op MP probeer te scoren om eens met de verlichting te experimenteren :D
Zie mijn bovenstaande antwoord. Het makkelijkste is verruit om het aan te sluiten via RFXCOM en bij mij werkt dat ook altijd en weigert hij nooit een signaal. Z-wave is leuk, maar zoek hier maar eens op problemen met het netwerk en je ziet veel mensen kloten om een goed netwerk op te bouwen.

Ik heb zowel z-wave als RFXCOM. Mocht je toch voor Z-wave gaan dan is de Aeon Labs de beste keuze. Ik heb zelf de Razberry, maar achteraf had ik liever een accu gehad.

[ Voor 56% gewijzigd door grote_oever op 11-07-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
@grote_oever je geeft me weer stof tot nadenken :P
Kaku componenten zijn wel een stuk goedkoper, dat is toch wel een voordeel.

Wat betreft je netwerkopmerking, ik had verwacht dat t mesh-concept van z-wave juist een beter netwerk zou opleveren.

Het gemis van terugkoppeling bij Kaku ervaar jij dus niet? Dat is het grote voordeel van z-wave als ik dit topic een beetje doorneem.

Keuzes keuzes...de mogelijkheden zijn overweldigend moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
grote_oever schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Ik zou persoonlijk gaan voor RFXCOM en een kaku schakelaar. De meeste problemen die ik in mijn huis heb blijven te maken hebben met Z-Wave en de Rfxcom blijft altijd probleemloos werken. Daarnaast is Z-wave ook nog behoorlijk prijzig.

[...]
Hoeveel powered zwave heb je?
Je hebt er een aantal nodig voor een stabiel netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Oogje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:16:
@grote_oever je geeft me weer stof tot nadenken :P
Kaku componenten zijn wel een stuk goedkoper, dat is toch wel een voordeel.

Wat betreft je netwerkopmerking, ik had verwacht dat t mesh-concept van z-wave juist een beter netwerk zou opleveren.

Het gemis van terugkoppeling bij Kaku ervaar jij dus niet? Dat is het grote voordeel van z-wave als ik dit topic een beetje doorneem.

Keuzes keuzes...de mogelijkheden zijn overweldigend moet ik zeggen ;)
Uiteindelijk had ik geld te veel en heb ik beide gekocht. En m'n mening js gebaseerd op verschillende gebruikers hier en mijn ervaring. De kerstverlichting schakel ik altijd met een homeeasy schakelaar. Inleren etc gaat hier net iets makkelijker.

Je hebt dan inderdaad geen status terug, maar opzich mis ik dat niet heel erg. Ook moet je jezelf afvragen hoeveel zwave devices je wilt hebben. Zelf ben ik volledig over op HUE en op deze plaatsen komt geen zwave device meer terug.

Begrijp me niet verkeerd, zwave werkt heel mooi. Ik heb een deurbel op zwave en die werkt altijd zonder problemen. Ook heb ik een powerplug en dat ziet er heel gelikt uit. Wilde ooit een keer migreren van een pi2 naar een pi3, maar dat lukt dan niet zo goed, omdat de zwave devices echt gekoppeld worden en ik kreeg m'n razberry niet aan de praat. Ik zal vast iets simpels verkeerd gedaan hebben, maar zulke problemen heb ik bij rfxcom niet gehad

Maar als ik beginner kennis wil laten maken dan adviseer ik ze altijd rfxcom. Met name omdat er veel apparatuur geschakeld kan worden wat niet zo heel duur is. Rfxcom is eenmalig hoge aankoop, maar het is erin drukken en gaan.

Zonnescherm kaki schakelaar heb ik hier nog liggen, maar dat komt meer omdat ik deze voor 5 euro heb kunnen kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 11-07-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al een keer eerder gevraagd zonder antwoord dus ik probeer het nog een keer. Weet iemand iets over:
DarkAllMan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:44:
Weet iemand hoe het ervoor staat met de ontwikkeling van het aansturen van Milight CCT lampen?
Voor alsnog kunnen we volgens mij niet de kleur temperatuur instellen via Domoticz?
Inmiddels kun je Kelvin instellen maar deze optie werkt niet bij de timer. En dat is nou net wat ik graag zou willen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Thijsmans schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:12:
[...]
Weinig subtiel, erg effectief. Wist bij het instellen nog niet of het probleem in Domoticz zat of niet. [...] Ik heb vanmiddag geupdate naar de laatste beta, die dit probleem zou moeten oplossen. Ga dus zo de crontab weer verwijderen en kijken of het nu wel blijft werken.
Intussen kan ik melden dat de nieuwe beta bij mij het vastloop-probleem heeft opgelost :)

/Update: op dag 2 hebben we weer een vastloper...
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:06:
Inmiddels kun je Kelvin instellen maar deze optie werkt niet bij de timer. En dat is nou net wat ik graag zou willen.
Ook niet als je de timer op "On" zet, en de lamp een "On-action" (script) meegeeft waarmee je de kleur instelt?

[ Voor 3% gewijzigd door Thijsmans op 12-07-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
@grote_oever heb de knoop na nog wat inlezen doorgehakt en een rfxcom besteld.
Next step: zonnescherm automatiseren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oogje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:58:
@grote_oever heb de knoop na nog wat inlezen doorgehakt en een rfxcom besteld.
Next step: zonnescherm automatiseren 8)
Wen er dan al maar aan dat je geen status zal zien als iemand manueel schakelt. Hier eerst gestart met rfxcom en kaku spul tot ik het op den duur beu was dat er zoveel commando's niet uitgevoerd werden. Dan 1 voor 1 alles vervangen door zwave en nog geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:32:
[...]

Wen er dan al maar aan dat je geen status zal zien als iemand manueel schakelt. Hier eerst gestart met rfxcom en kaku spul tot ik het op den duur beu was dat er zoveel commando's niet uitgevoerd werden. Dan 1 voor 1 alles vervangen door zwave en nog geen moment spijt van gehad.
Kom op, zo zwart wit is het niet. Door de RFXCOM kwam ik erachter dat m'n buren een windmeter hebben die ik nu keurig in mijn domoticz heb staan. Vind Rfxcom wel één van de vereisten voor een compleet domoticz systeem. Rfxcom is leuk speelgoed waar prima mee te beginnen is.

Koop deze: https://www.praxis.nl/ger...elaars-apa3-1500r/5248810

en je hebt drie schakelaar in domoticz. Status wordt inderdaad niet terug gestuurd, maar als je dat echt mist dan kun je in een latere periode natuurlijk altijd naar Z-wave gaan. Mn zwave aankoop heb ik ook geen spijt van, maar sinds ik alles over heb op HUE is het gewoon overbodig.

[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 11-07-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke xiaomi bridge kan ik koppelen aan domoticz om xiaomi sensoren etc aan te sturen?

En heeft iemand nog een tip voor een deurbel die werkt met domoticz, gevoed wordt door de standaard deurbel aansluiting en video/intercom heeft voor de iphone?

[ Voor 48% gewijzigd door Ferra op 11-07-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Hoi! Leuk een topic over Domoticz! Ben sinds een dag of 2 aan het knutselen geslagen met Domoticz. Ik had nog een "oude" SolidRun i2eX liggen waar ik Armbian en Domoticz op heb geïnstalleerd. M'n insteek was om in ieder geval iets te doen met m'n output van m'n zonnepanelen (http://www.omnikportal.co...spx?come=Public&pid=70352) en onze onlangs geïnstalleerde zonneboiler (Reheat Heatpipes, 300liter buffer met CV ondersteuning). Hierbij is een "domme" controller geleverd die op een schermpje wel sensortemperaturen weergeeft, maar geen output genereerd.

Na anderhalve dag klooien met de implementatie van de scripts van Wouterrr (https://github.com/Woutrrr/Omnik-Data-Logger) heb ik 't voorelkaar gekregen om de output correct in Domoticz te tonen én de output naar PVoutput te sturen! (Yayyy wat een klus!).

Jammer genoeg heb ik nog géén slimme meter (en dat staat volgens de netbeheerder ook nog niet op de planning), maar ik ben benieuwd hoe jullie de opbrengst van jullie zonnepanelen / rechtstreeks gebruik van stroom en teruglevering aan het net meten met Domoticz?

Voor de zonneboiler ben ik van plan om binnenkort een RFXCOM433e aan te schaffen en vervolgens met Dallas 18b20 (https://datasheets.maximintegrated.com/en/ds/DS18B20.pdf) sensoren temperaturen van m'n zonneboiler uit te lezen. Dit zowel van de collector temperatuur en de temperatuur binnen het vat. Is er al iemand van jullie die een soortgelijke opstelling monitored met Domoticz?

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:45:
Welke xiaomi bridge kan ik koppelen aan domoticz om xiaomi sensoren etc aan te sturen?

En heeft iemand nog een tip voor een deurbel die werkt met domoticz, gevoed wordt door de standaard deurbel aansluiting en video/intercom heeft voor de iphone?
Even zoeken op xiaomi in dit topic en je vind hem.
Domoticz - open source domotica systeem - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Laatst online: 27-09 17:11

Patrick89

PSN : Gamesource

Ik ben even benieuwd naar de mening van jullie.

Het overkomt mij wel eens dat na lange tijd ik mijn raspberry pi een reboot geef of een update doorvoer. Na het herstraten van domoticz mis ik soms recentelijk toegevoegde apparaten.

Het lijkt erop dat de MicroSD moeite heeft met schrijven. Is dit een begin stadium van een corrupt kaartje ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
Patrick89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:58:

Het overkomt mij wel eens dat na lange tijd ik mijn raspberry pi een reboot geef of een update doorvoer. Na het herstraten van domoticz mis ik soms recentelijk toegevoegde apparaten.

Het lijkt erop dat de MicroSD moeite heeft met schrijven. Is dit een begin stadium van een corrupt kaartje ?
Ik heb iets soortgelijks al een aantal keren meegemaakt met m'n Pi (en andere vergelijkbare doosjes). Heb verschillende merken SD kaartjes geprobeerd en die van Sandisk en Kingston lijken het meest betrouwbaar. Ik kon op een bepaald moment 2x per week m'n OpenELEC media center opnieuw inrichten.

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Patrick89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:58:

hangt ook af van hoeveel sensors/apparaten je hebt.
Ik heb inmiddels alles op een usb schijf staan ipv op een sd kaartje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Probleem is opgelost.
In mijn systemd bestand moest ik de juiste working directory specificeren.
Dit staat fout in de wiki:
https://www.domoticz.com/wiki/Linux#Systemd_Alternative

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[Unit]
       Description=domoticz_service
       After=network.target
[Service]
       User=username
       Group=username
       ExecStart=/home/username/domoticz/domoticz -www 8080
       WorkingDirectory=/home/username/domoticz
       CapabilityBoundingSet=CAP_NET_BIND_SERVICE
       Restart=on-failure
       RestartSec=1m
       KillMode=process
       #StandardOutput=null
[Install]
       WantedBy=multi-user.target

Voorheen werkte dit echter wel prima zonder working directory dus ik verwacht dat of een domoticz update of een ubuntu update hier mee te maken heeft gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkAllMan op 12-07-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:05
Met het warme weer van afgelopen tijd zijn we er achter gekomen dat ondanks het gebruik van zonwerend glas, Het huis toch te veel opwarmt. Een ideaal moment voor een nieuw domotica projectje. Afgelopen weken heb ik succesvol mijn mechanische ventilatie slim weten te maken en heb de ventilatie zo ingesteld dat als het snachts kouder is dan binnen dan de warme binnenlucht naar buiten gestuurd wordt.

Helaas kan het op momenten dat de zon vol op de ramen schijnt, er ondanks het zonwerende glas, een piek in de binnentemperatuur komen tot wel 28C.. voor dit soort piekmomenten willen we een ventilator/ mobiele airco aanschaffen en mijn aandacht viel op een dyson ventilator.

Natuurlijk wil ik deze ventilator ook in domoticz betrekken zodat deze op de piekmomenten automatisch aangaat. Zijn er hier meer mensen die hun ventilatie/airco in domoticz hebben opgenomen. Ik zag ook dat Tado (waar ik een thermostaat van heb) ook een airco module heeft maar voor zover ik weet heeft deze geen ondersteuning voor de dyson ventilatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:41

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb een probleem met enkele Fibaro modules die hun status niet doorgeven aan de controller. Het lijkt erop dat ze de controller niet rechtstreeks kunnen benaderen waardoor de status niet wordt doorgegeven. Maar wat ik me afvraag is of het mesh netwerk dit niet door zou moeten sturen? Er zijn voldoende andere controllers om een dekkend netwerk te maken. Opdrachten vanuit Domoticz komen namelijk altijd goed aan bij de Fibaro. Het schakelen van verlichting vanuit Domoticz is dus geen probleem. Maar als ik de wandschakelaar gebruik die met de Fibaro is verbonden dan ziet Domoticz niet dat de verlichting aan of uit is gezet. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
symen89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:22:
Met het warme weer van afgelopen tijd zijn we er achter gekomen dat ondanks het gebruik van zonwerend glas, Het huis toch te veel opwarmt. Een ideaal moment voor een nieuw domotica projectje. Afgelopen weken heb ik succesvol mijn mechanische ventilatie slim weten te maken en heb de ventilatie zo ingesteld dat als het snachts kouder is dan binnen dan de warme binnenlucht naar buiten gestuurd wordt.

Helaas kan het op momenten dat de zon vol op de ramen schijnt, er ondanks het zonwerende glas, een piek in de binnentemperatuur komen tot wel 28C.. voor dit soort piekmomenten willen we een ventilator/ mobiele airco aanschaffen en mijn aandacht viel op een dyson ventilator.

Natuurlijk wil ik deze ventilator ook in domoticz betrekken zodat deze op de piekmomenten automatisch aangaat. Zijn er hier meer mensen die hun ventilatie/airco in domoticz hebben opgenomen. Ik zag ook dat Tado (waar ik een thermostaat van heb) ook een airco module heeft maar voor zover ik weet heeft deze geen ondersteuning voor de dyson ventilatoren.
Ik gebruik voor mijn plafondwaaiers deze kit:
https://www.aliexpress.co...y-saving/32791204556.html

Ik heb enkel een andere afstandsbediening er bij zitten maar de unit controller en het merk is hetzelfde.
Werkt op 433 MHz (KaKu) met Domoticz.

Verders had ik een pricewatch: KlikAanKlikUit 3-in-1 Inbouw schakelaar voor mijn mechanische ventilatie maar heb ik deze omgewisseld voor een Z-Wave versie.

Mijn Airco werkt met een IR remote. Niet echt in verdiept of dit aan te passen valt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luigi87 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:29:
[...]

Check je parameters eens goed. Kan zijn dat je dim functie niet aan staat. Paramter 1 staat bij op 1 en 2 op 99. Dit is een pecentage waartussen je kan dimmen. Staan die goed bij je? Vergelijk anders even goed de parameters tussen je 2 dimmers.
Die worden tijdens de kalibratie ingesteld op 14 en 82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan ik domoticz op een usb stick installeren ipv sd kaart? Is daar ergens een manual voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
WeirCo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:22:
Hoi! Leuk een topic over Domoticz! Ben sinds een dag of 2 aan het knutselen geslagen met Domoticz. Ik had nog een "oude" SolidRun i2eX liggen waar ik Armbian en Domoticz op heb geïnstalleerd. M'n insteek was om in ieder geval iets te doen met m'n output van m'n zonnepanelen (http://www.omnikportal.co...spx?come=Public&pid=70352) en onze onlangs geïnstalleerde zonneboiler (Reheat Heatpipes, 300liter buffer met CV ondersteuning). Hierbij is een "domme" controller geleverd die op een schermpje wel sensortemperaturen weergeeft, maar geen output genereerd.

Na anderhalve dag klooien met de implementatie van de scripts van Wouterrr (https://github.com/Woutrrr/Omnik-Data-Logger) heb ik 't voorelkaar gekregen om de output correct in Domoticz te tonen én de output naar PVoutput te sturen! (Yayyy wat een klus!).

Jammer genoeg heb ik nog géén slimme meter (en dat staat volgens de netbeheerder ook nog niet op de planning), maar ik ben benieuwd hoe jullie de opbrengst van jullie zonnepanelen / rechtstreeks gebruik van stroom en teruglevering aan het net meten met Domoticz?

Voor de zonneboiler ben ik van plan om binnenkort een RFXCOM433e aan te schaffen en vervolgens met Dallas 18b20 (https://datasheets.maximintegrated.com/en/ds/DS18B20.pdf) sensoren temperaturen van m'n zonneboiler uit te lezen. Dit zowel van de collector temperatuur en de temperatuur binnen het vat. Is er al iemand van jullie die een soortgelijke opstelling monitored met Domoticz?
je kan bij de netbeheerder je meter laten vervangen als je zonnepanelen hebt. dit is dan gratis. en kun je het beste import en export van je stroom meten.

en DS18B20 werken niet op RFXCOM... dit zijn 1wire sensoren ik gebruik ze ook voor mijn zonneboiler/cv systeem

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/kf4g45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Kan je in Domoticz de status van de Milight master- en de vier zone-knoppen correct laten weergeven?

Toelichting:
Ik ben Domoticz opnieuw aan het installeren op een Raspberry Pi 3 met een nieuwe RFLink gateway (v1.1.4) met een nrf2401 voor Milight (of Applamp, dat is hetzelfde). Inmiddels herkent Domoticz de Milight v1 RGBW remote.
Deze Milight remote heeft 4 afzonderlijke knoppen (kanalen of zones) en een master knop om alle lampen die gekoppeld zijn aan één van die vier zones in één keer aan of uit te zetten.
Nu ziet Domoticz alle afzonderlijke knoppen, dus de master knop en de vier zone knoppen. Deze staan bij "switches". Maar hij herkent de master knop niet als zijnde "master". Wanneer ik de master uitzet, verwacht ik dat ook de icoontjes (op het tabblad switches) voor de vier zones op "uit" gaan. Maar hij zet dus wel de master op "uit" maar de zones blijven op "aan" staan. De zones hebben dan dus een onjuiste weergave.

Is het mogelijk om dit werkend te krijgen zoals het op de afstandbediening werkt?
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/32229289994_1/mi-light-2-4G-wifi-RGBW-RF-Controller-RGB-White-Warm-white-RGBWW-LED-touch-Remote.jpg

Edit,
De uitleg in de Domoticz handleiding over "Sub/Slave Devices" snap ik niet helemaal, volgens mij werkt master en slave precies andersom?
En hij moet niet dubbel gaan schakelen, doordat de lampen al reageren op het signaal van de master knop en vervolgens ook nog hun "eigen" uitsignaal krijgen van Domoticz.

[ Voor 44% gewijzigd door BounceMeister op 12-07-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
jacquesmulders schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:06:
[...]

en DS18B20 werken niet op RFXCOM... dit zijn 1wire sensoren ik gebruik ze ook voor mijn zonneboiler/cv systeem

[afbeelding]
Je kan niet overal de sensoren in doen lijkt me, meet je op sommige plekken op/aan de leidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Sbakker1982 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:22:
Kan ik domoticz op een usb stick installeren ipv sd kaart? Is daar ergens een manual voor?
ja, maar beter is het om het op een hardeschijf te zetten (eigen ervaring)

Er zijn via Google meerdere goede tutorials te vinden om je rpi te installeren en te laten starten vanaf een hardeschijf/usbstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:19
BounceMeister schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:56:
Nu ziet Domoticz alle afzonderlijke knoppen, dus de master knop en de vier zone knoppen. Deze staan bij "switches". Maar hij herkent de master knop niet als zijnde "master". Wanneer ik de master uitzet, verwacht ik dat ook de icoontjes (op het tabblad switches) voor de vier zones op "uit" gaan. Maar hij zet dus wel de master op "uit" maar de zones blijven op "aan" staan. De zones hebben dan dus een onjuiste weergave.

Is het mogelijk om dit werkend te krijgen zoals het op de afstandbediening werkt?
Geen ervaring met Milight en ik weet niet wat die Master knop precies doet, maar als ik het zo lees zou je dit volgens mij wel op kunnen lossen met groepen. Je kunt de vier lampen toevoegen aan een groep en dan de master knop gebruiken om die groep in- of uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 19:34
WeirCo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:22:

[...]

je kan bij de netbeheerder je meter laten vervangen als je zonnepanelen hebt. dit is dan gratis. en kun je het beste import en export van je stroom meten.
Als je zonnepanelen hebt, zou ik absoluut niet vragen om de slimme meter!
Gezien de toekomst van het salderen erg onzeker is, zou ik het bij de oude draaischijfmeter houden.
Wat meer werk om dat te loggen (hoewel je er ook een S0 meter tussen kan zetten, zie bijv het youless topic)

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
[...]

[afbeelding]
Goeie tip! Heb de netbeheerder ff gebeld, ze vervangen wel een oude draaischijf meter door een slimme, maar niet een digitale meter.. Laat ik die nou net hebben! :-(

Ik maar zoeken in Domoticz hoe ik zo'n 1-Wire sensor kan aansluiten, staat uiteraard als default geselecteerd 8)7 Mooi om te zien dat je zoveel sensoren monitored! Hoe laat je dat landen op je Pi (of een ander bord)? Ik zit overigens ook nog te twijfelen of ik een OpenTherm gateway ga aanschaffen om statistieken uit de Ketel te halen óf dat ik met een Lan2RF gateway van Intergas de waarden in Domoticz laat landen.

Die 1-Wire sensors kun je gewoon ergens tegenaan plakken? Of moet je ze echt in de leiding duwen voordat ze werken?
maomanna schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:23:
[...]

[...]

Als je zonnepanelen hebt, zou ik absoluut niet vragen om de slimme meter!
Gezien de toekomst van het salderen erg onzeker is, zou ik het bij de oude draaischijfmeter houden.
Wat meer werk om dat te loggen (hoewel je er ook een S0 meter tussen kan zetten, zie bijv het youless topic)
Ik heb jammer genoeg al een digitale met een retour telwerk, anders was inderdaad de oude draaischijf wel blijven zitten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door WeirCo op 13-07-2017 13:14 ]

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
-

[ Voor 100% gewijzigd door WeirCo op 13-07-2017 13:15 ]

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
migila schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:56:
[...]

Je kan niet overal de sensoren in doen lijkt me, meet je op sommige plekken op/aan de leidingen?
WeirCo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:12:

Die 1-Wire sensors kun je gewoon ergens tegenaan plakken? Of moet je ze echt in de leiding duwen voordat ze werken?
inderdaad met tyraps aan de leidingen vast gemaakt, en in de boiler zit een pijpje waar de sensor van de regelaar ook in zit.. ik heb overingens bij aliexpress gewoon de sensoren besteld die al in een waterdicht metalen buisje zitten... klik

de sensoren sluit je gewoon aan op de raspberry, google even op ds18b20 raspberry pi......

ik heb misschien een beetje overkill aan sensoren op mijn vloerverwarming en cv installatie... maar ik moet de vloerverwarming nog inregelen vandaar....

en de opentherm gateway geeft andere dingen door... volgens mij alleen de verwarming aanvoer temp en de retour temp... brander stand en dat soort dingen

[ Voor 39% gewijzigd door jacquesmulders op 13-07-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
jacquesmulders schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:28:
[...]

[...]

inderdaad met tyraps aan de leidingen vast gemaakt, en in de boiler zit een pijpje waar de sensor van de regelaar ook in zit.. ik heb overingens bij aliexpress gewoon de sensoren besteld die al in een waterdicht metalen buisje zitten... klik

de sensoren sluit je gewoon aan op de raspberry, google even op ds18b20 raspberry pi......

ik heb misschien een beetje overkill aan sensoren op mijn vloerverwarming en cv installatie... maar ik moet de vloerverwarming nog inregelen vandaar....

en de opentherm gateway geeft andere dingen door... volgens mij alleen de verwarming aanvoer temp en de retour temp... brander stand en dat soort dingen
Nice! Google opdracht had ik indd zelf moeten bedenken 8)7 heb iig nu een mooi voorbeeld van hoe ik de sensoren kan aansluiten! d:)b Ik vermoed dat ik eerst ook een boel sensoren nodig ben (en zeg nou eerlijk voor die 88 cent...)

De mogelijkheden van de OTGW zijn per ketel verschillend, heb de info grotendeels uit dit topic gehaald: [OTGW] OpenTherm gateway

Het gaat mij vooral om de aanvoer en retour temperatuur van zowel het tapwater als CV. Kan ik hopelijk mooi monitoren wat de boiler doet ten opzichte van de ketel :9

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
WeirCo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Nice! Google opdracht had ik indd zelf moeten bedenken 8)7 heb iig nu een mooi voorbeeld van hoe ik de sensoren kan aansluiten! d:)b Ik vermoed dat ik eerst ook een boel sensoren nodig ben (en zeg nou eerlijk voor die 88 cent...)

De mogelijkheden van de OTGW zijn per ketel verschillend, heb de info grotendeels uit dit topic gehaald: [OTGW] OpenTherm gateway

Het gaat mij vooral om de aanvoer en retour temperatuur van zowel het tapwater als CV. Kan ik hopelijk mooi monitoren wat de boiler doet ten opzichte van de ketel :9
dan kun je dus net zo goed een ds18b20 op die leidingen plakken... daar kun je met je OTGW niet tegen op... als je alleen daarvoor wil gebruiken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:42
Heeft iemand enig idee hoe ik de standby / on status van een Nvidia Shield als switch in domoticz krijg?

Ik wil graag dat mijn onkyo naar de goede input schakelt als deze aan gaat en weer terug als hij op standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is die niet te pingen? Want dan zou je met de "System Alive Checker (Ping)" hardware wel uit de voeten kunnen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 07:41
EBOOZ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:29:
Ik blijf maar issues houden met mijn Harmony Hub. Na verloop van tijd (kan een uur zijn, of een halve dag) krijg ik de volgende error in de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2017-06-26 20:21:00.568 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:21:30.575 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:22:00.582 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:22:30.589 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:23:00.596 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:23:30.603 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:24:00.635 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:24:30.642 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:25:01.047 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:25:30.055 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:26:00.062 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:26:30.071 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:27:00.080 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
2017-06-26 20:27:30.090 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly

Alleen een herstart helpt :/ Heeft iemand dit eerder gehad en weten te fixen? Alleen een beta in de 3.6xx reeks had dit probleem niet. Vanaf build 3.7xx t/m de huidige beta 3.8007 3.8015 allemaal wel...
Ik ben er achter wat het euvel is! Als de namen van de Harmony Hub activiteiten spaties bevat, gaat de boel stuk met bovenstaande foutmelding(en) |:( Zodra je de spaties weg haalt en het systeem voor de zekerheid opnieuw opstart, blijft de Hub gewoon werken i.c.m. Domoticz. Het draait nu 2 dagen stabiel bij mij :)
Pagina: 1 ... 37 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.