Wat is eigenlijk je vraag?
Ik heb het met ESPeasy geprobeerd: lukte niet. Zitten testen en proberen: lukte niet. Tasmota firmware geflashed: werkte vrijwel meteen. Klaar toch?
¯\_(ツ)_/¯
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Wat is eigenlijk je vraag?
¯\_(ツ)_/¯
Xiaomi 13T Pro
klik......RoJan schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:25:
Ik vraag het nog maar een keer, want misschien heb ik iets gemist, maar: is er ergens een lijst waarin de wijzigingen in de opeenvolgende beta's staan? Ik heb 3.7976 en de doorklikoptie bij de groene versiepopup (beta) laat wijzigingen zien in 3.7988. Is dat de nieuwste stabiele release? Want de beta's zijn inmiddels bij 3.8035...
Bovendien heb ik tegenwoordig best wel moeite om Domoticz na een update weer draaiend te krijgen, dus zou het fijn zijn om ergens te kunnen zien of een update de moeite waard is.
[ Voor 5% gewijzigd door jacquesmulders op 04-07-2017 10:28 ]
Heb je hem ook bekeken?
[ Voor 4% gewijzigd door RoJan op 04-07-2017 10:33 ]
de eerste zijn merkbare verschillen en wordt ook geupdate (zoals te zien als je op de history knop duwt in github...) de 2e zijn meer bugfixes e.d. ...RoJan schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:32:
[...]
Heb je hem ook bekeken?
Ik ga niet in op het wat aanmatigende 'niet zo moeilijk hoor', maar hij staat hier dus niet bij. Dit is de lijst die je krijgt als je op de link in de 'groene knop' drukt, zoals ik al zei. Ik wil juist een compleet overzicht.
Edit: De tweede klik is veel beter!
Gezien het (voor Domoticz) immense verschil tussen de versies (Juni 2017, daarna november 2016) ging ik er een beetje vanuit dat het hier om de stabiele releases gaat, maar dat is dus niet zeker.jacquesmulders schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:37:
[...]
de eerste zijn merkbare verschillen en wordt ook geupdate (zoals te zien als je op de history knop duwt in github...) de 2e zijn meer bugfixes e.d. ...
[ Voor 17% gewijzigd door luigi87 op 04-07-2017 11:55 ]
- leeg -
Ah, helder.Btje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:32:
Je schrijft gecompileerd met Atom, Tasmota is ook beschikbaar in Arduino dan kun je hem daar toch compileren. Of in platform io.
¯\_(ツ)_/¯
had hem al bijna gekochtBounceMeister schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:05:
Luigi, ik heb dat bordje, en het is geen volwaardige UPS. Na een stroomstoring wordt de accu namelijk niet meer opgeladen. Je moet dan eerst handmatig de Pi uit- en aanzetten.
Nog een puntje, als bij langdurige stroomuitval de accu leeg raakt en de Pi uitschakelt, gaat hij bij het terugkomen van de spanning niet meer aan.
Dat zijn wel twee belangrijke punten om rekening mee te houden.
Het enige wat deze ups verzorgt is het veilig uitschakelen van de Pi.
Hier heeft Brousant een blog geschreven over een aanpassing aan het bordje, maar ik ben zelf gestrand op het solderen van de minuscuul kleine smd onderdelen. Als dat wel lukt, kan je er in ieder geval voor zorgen dat de accu weer oplaadt.
Een wat uitgebreidere wijziging van brousant zou de ups beter moeten maken, maar zou je dan niet een betere (raspberry pi) ups kopen om mee te beginnen, dat scheelt een hoop werk.
Hier is de wiki van dit bordje, daar staat wat voorbeeld-code. Je kunt de spanning uitlezen en een percentage berekenen. Als je dat in een script laat draaien schakelt hij inderdaad uit wanneer de capaciteit van de accu beneden een bepaalde waarde komt.
Ik zou dit bordje zelf niet aanraden.
[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 04-07-2017 15:13 ]
- leeg -
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door luigi87 op 04-07-2017 16:14 ]
- leeg -
Verwijderd
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
sudo service domoticz stopbramv82 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:14:
Ik kan sinds gisteren Domoticz niet meer bereiken op een RPI. (Browser cache refresh failed)
Wat heb ik al gedaan:
- Cache gewist in Chrome
- Ping naar de RPI werkt
- sudo service domoticz.sh status. geeft aan dat ie online is.
- sudo service domoticz.sh start haalt dus ook niks uit.
Nog meer opties???
Nope want dan moet er meerdere in huis leggen, en dan streeft het doel een beetje voorbij.Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:12:
Ben je dan niet makkelijker met een gewone ups die zowel je domoticz als internet router kan voeden?
[ Voor 26% gewijzigd door luigi87 op 04-07-2017 16:28 ]
- leeg -
ik heb een 12v accutje ergens op de kop getiktluigi87 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
[...]
Nope want dan moet er meerdere in huis leggen, en dan streeft het doel een beetje voorbij.
heb dit al eerder uitgezocht en moet dan ongeveer 100 euro neerleggen. en wordt het verhaal erg aan de prijs.
Ga Het met dat Pico bordje doen, en zorg dat me akoestische signaal (batterij gevoed) wel af gaat bij beweging op de batterij gevoede sensors.
Nog een bepaalde reden dat je het op deze manier doet en niet de "sudo ... restart" variant?SpikeHome schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:21:
[...]
sudo service domoticz stop
sudo service domoticz start
Ja zodat er even tijd tussen zit voordat de services gestart word.H0ppie schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:09:
[...]
Nog een bepaalde reden dat je het op deze manier doet en niet de "sudo ... restart" variant?
Heb je nog een oude GSM in de lade zittenluigi87 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:34:
...
Edit:
ff een Pico UPS besteld, komt morgen binnen met een mini accutje 450mah, dus hou je het niet lang op vol.
Wil nog een grote accu hier aan hangen, maar de gene die er voor geschikt zijn zijn niet op voorraad.
Heeft iemand hier een andere accu aan gehangen? en welke?
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Tuurlijk heb ik dat
- leeg -
Verwijderd
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Interessante vraag. Ik zoek al langer naar een stofzuigrobot die vai Domoticz aan te sturen is. Volgens mij kan dat met de LG Hombot (linkje), maar ben ook wel geïnteresseerd in alternatievenR-B schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:58:
heeft iemand ervaring met een Xiaomi Mi Robot stofzuiger te "besturen" via Domoticz? Aangezien het ding een app heeft om dat ding te starten / stoppen etc.
[ Voor 23% gewijzigd door PnD op 06-07-2017 14:30 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 4% gewijzigd door DarkAllMan op 07-07-2017 09:43 ]
Ja heb ik ook wel eens gehad. Niet lang erna gebeurde het nog een keer bij me. Uiteindelijk bleek me sd kaartje corrupt te zijn. Vervangen en probleem was weer weg tot het weer terug kwam.BluRay schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:41:
Ok. Maakte net wat vreemds mee wat nog nooit is gebeurd in de 3 jaar tijd dat ik gebruik maak van Domoticz.
Al mijn apparaten waren verdwenen. In domoticz stond de melding dat er geen apparaten waren geconfigureerd. Enkel een 3 tal scenes stonden er nog in. Gelukkig heb ik dit kunnen restoren met een auto db backup. Ik draaide op de v3.5018 beta versie. Ik switch nu weer naar de stable channel. Iemand dit eerder meegemaakt?
- leeg -
Verwijderd
Wat bedoel je hiermee precies?DarkAllMan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:35:
Hmm.. met de laatste update lijkt PHP niet meer getriggered te worden.......Iemand dezelfde issues? (3.8061)
Ja: ik heb een crontab ingesteld zodat mijn RPi3 elke nacht om 3u reboot. Dat helpt, maar een echte oplossing (kennelijk een recente update?) lijkt me netterPnD schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:28:
Mijn Domoticz op synology crasht nu sinds een aantal dagen al dagelijks. Hij geeft geen foutmelding, maar laat het dashboard niet. Na een herstart van de package of synology werkt ie weer.
Ik draai momenteel de nieuwste versie 3.0.7067-7
In de log zie ik dat Domoticz ook nog actief is. Hij connect naar mijn slimme meter, haalt het weer op etc.
Hij lijkt dus alleen het dashboard niet goed weer te geven.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Die vraag verdient wat meer toelichting. Ik heb al mijn logica in PHP geschreven (gebruik de Domoticz JSON API voor interactie), maar moest volgens mij wel nota bene PHP zelf installeren. Dus Domoticz en PHP staan los van elkaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Thijsmans op 08-07-2017 11:45 ]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Dat bedoelde ik.....Thijsmans schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:44:
[...]
/edit: Voor zover je bedoelt dat je script van een device niet meer wordt uitgevoerd: nee, dat herken ik niet.
Ik heb zelfs print('calling php') toegevoegd op regel 1 van script_device_pass2php.lua
[ Voor 16% gewijzigd door DarkAllMan op 08-07-2017 22:21 ]
Verwijderd
Als zelfs de print niet werkt is dat eerder een lua die biet uitgevoerd wordt dan php die niet opgeroepen wordt...DarkAllMan schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:35:
[...]
Ik heb zelfs print('calling php') toegevoegd op regel 1 van script_device_pass2php.lua
Maar er komt niets in het domoticz log...... dus op 1 of andere manier wordt dit script niet aangeroepen.......
Alle settings nagelopen... LUA Scripts staan gewoon aan.... ik kom er niet aan uit.... zit inmiddels op versie 3.8063. Iemand enig idee?
Dat had ik dus ook geconcludeerd....Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:34:
[...]
Als zelfs de print niet werkt is dat eerder een lua die biet uitgevoerd wordt dan php die niet opgeroepen wordt...
[ Voor 18% gewijzigd door DarkAllMan op 09-07-2017 15:29 ]
Welke opdracht heb je ingegeven in crontab? Ik wil dit namelijk ook maar wel op een manier dat Domoticz netjes wordt afgesloten.Thijsmans schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:44:
[...]
Ja: ik heb een crontab ingesteld zodat mijn RPi3 elke nacht om 3u reboot. Dat helpt, maar een echte oplossing (kennelijk een recente update?) lijkt me netter![]()
[...]
Ik bedoelde meer iets als hier voorgesteld word:Thijsmans schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:44:
[...]
Ja: ik heb een crontab ingesteld zodat mijn RPi3 elke nacht om 3u reboot. Dat helpt, maar een echte oplossing (kennelijk een recente update?) lijkt me netter![]()
[...]
Die vraag verdient wat meer toelichting. Ik heb al mijn logica in PHP geschreven (gebruik de Domoticz JSON API voor interactie), maar moest volgens mij wel nota bene PHP zelf installeren. Dus Domoticz en PHP staan los van elkaar.
/edit: Voor zover je bedoelt dat je script van een device niet meer wordt uitgevoerd: nee, dat herken ik niet.
Heb sinds kort trouwens voor elkaar dat een 433Mhz-daemon draait en bij ontvangst van een code een PHP-script aanroept (en vanaf daar weer Domoticz-json-api). Werkt met klik-aan-klik-uit maar ook met Chinese meuk
[ Voor 13% gewijzigd door PnD op 09-07-2017 21:33 ]
¯\_(ツ)_/¯
Fleshi schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:37:
[...]
Welke opdracht heb je ingegeven in crontab? Ik wil dit namelijk ook maar wel op een manier dat Domoticz netjes wordt afgesloten.
1
| 0 3 * * * sudo shutdown -r now |
1
| 0 3 * * * sudo service domoticz.sh restart |
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
Gisteren met een nieuwe Dimmer 2 gespeeld en, hoewel ik nog moet gaan troubleshooten, zou het kunnen dat ik hetzelfde heb. 2 dimbare Philips GU10 LED spots en een Bypass 2 eraan.tolunaygul12 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:14:
Heeft iemand al eens ervaren dat je een Fibaro dimmer niet meer via Domoticz kan bedienen ?
kan de slider wel aanpassen en aan/uit zetten maar de dimmer reageert er niet.
als je de dimmer met impulsdrukker aanzet of waarde verhoogd, gaat die WEL mee in domoticz.
Maar aanpassen via domoticz zelf lukt niet meer.
Via google niet veel zinnigs kunnen vinden hierover, Alleen iets met een alarm signaal van zwave ??
Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee !
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 07:21 ]
Ik denk dat de Fibaro Dimmer 2 niet ondersteund wordt in de Stable.... je zult de beta moeten hebben hiervoor.Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 06:45:
[...]
Gisteren met een nieuwe Dimmer 2 gespeeld en, hoewel ik nog moet gaan troubleshooten, zou het kunnen dat ik hetzelfde heb. 2 dimbare Philips GU10 LED spots en een Bypass 2 eraan.
Ik kan de module laten kalibreren en dan gaat het licht ook langzaam van gedimd naar fel en weer uit (zonder de bypass bleef het licht iets branden in de uit stand). Maar aanzetten of sliden in Domoticz doet niets. Helaas geen pulsdrukker aangesloten, dus ik zal deze week eens moeten testen of het licht wel aan gaat met de B button op de module. Ik draai overigens Domoticz stable.
Ook met een TKB Home module gespeeld. Ding doet het, maar ben nog niet erg tevreden. Ik zie regelmatig een storende flikkering in het licht (8,5W E27 dimbare Philips LED lamp, transparant met zo'n raar kegeltje erin om het op een gloeilamp te laten lijken). Ik ga maar eens testen of dit zich ook voordoet met de 2x GU10 spots.
Verwijderd
Die in de keuken doet het prima, maar dan wel met een dimbaar 12V halogeen setje van 75W erachter en natuurlijk geen bypass.DarkAllMan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:48:
[...]
Ik denk dat de Fibaro Dimmer 2 niet ondersteund wordt in de Stable.... je zult de beta moeten hebben hiervoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 09:07 ]
Dan heb ik niks gezegdVerwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:05:
[...]
Die in de keuken doet het prima, maar dan wel met een dimbaar 12V halogeen setje van 75W erachter en natuurlijk geen bypass.
Deze module is ook al heel lang leverbaar. Die in de keuken heb ik - even uit mijn hoofd - al bijna een jaar in gebruik. De module waar ik nu problemen mee heb, is dus al mijn 2e Dimmer 2.
Reboot... Bij mij gebeurt het regelmatig zodra een script niet goed werkt (lees, stuurt in enkele seconden tiental commando's via z-wave). Mijn antwoord is dan ook reboot en check je scripts/logtolunaygul12 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:14:
Heeft iemand al eens ervaren dat je een Fibaro dimmer niet meer via Domoticz kan bedienen ?
kan de slider wel aanpassen en aan/uit zetten maar de dimmer reageert er niet.
als je de dimmer met impulsdrukker aanzet of waarde verhoogd, gaat die WEL mee in domoticz.
Maar aanpassen via domoticz zelf lukt niet meer.
Via google niet veel zinnigs kunnen vinden hierover, Alleen iets met een alarm signaal van zwave ??
Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee !
Bedankt, ik had Beta packages uitstaan vandaarM.v.Veelen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:06:
Beter zoeken. Hij staat nog steeds onder de Beta packages onder Community bij mij in Package Center. Overigens laat ik Monit niet mijn Domoticz monitoren. Als die een herstart nodig heeft elke nacht, dan is er serieus iets anders aan de hand en ben ik geen voorstander van herstarten als workaround.
Als ik terug ga naar de stable release, dan werkt het en wordt script_device_pass2php.lua weer aangeroepen...Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:34:
[...]
Als zelfs de print niet werkt is dat eerder een lua die biet uitgevoerd wordt dan php die niet opgeroepen wordt...
Check je parameters eens goed. Kan zijn dat je dim functie niet aan staat. Paramter 1 staat bij op 1 en 2 op 99. Dit is een pecentage waartussen je kan dimmen. Staan die goed bij je? Vergelijk anders even goed de parameters tussen je 2 dimmers.Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:05:
[...]
Die in de keuken doet het prima, maar dan wel met een dimbaar 12V halogeen setje van 75W erachter en natuurlijk geen bypass.
Deze module is ook al heel lang leverbaar. Die in de keuken heb ik - even uit mijn hoofd - al bijna een jaar in gebruik. De module waar ik nu problemen mee heb, is dus al mijn 2e Dimmer 2.
- leeg -
Verwijderd
Ik ben al een tijd gestopt met updaten, laatste 'nieuwigheden' en ontwikkelingskeuzes staan mij niet aan.DarkAllMan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:01:
[...]
Als ik terug ga naar de stable release, dan werkt het en wordt script_device_pass2php.lua weer aangeroepen...
Zodra ik weer naar de Beta ga, stop het met werken.... echt... ik begrijp er niets van.....
waar ga je dan naar toe over?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Ik ben al een tijd gestopt met updaten, laatste 'nieuwigheden' en ontwikkelingskeuzes staan mij niet aan.
Je hebt gelijk, via domoticz (app of web interface) werkt het schakelen over http perfect.BounceMeister schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:30:
Is er een belangrijk verschil tussen MQTT en HTTP?
Ik heb een Sonoff schakelaar met ESPEasy erop. In domoticz een dummy schakelaar aangemaakt en daar het http commando voor de sonoff ingezet. Werkt goed.
MQTT installeren is omslachtiger, dus vroeg ik me af waarom je dat dan zou doen?
Verwijderd
Voorlopig bij domoticz blijven. Huidige stable doet alles wat ik ervan verwacht. Is voor mij toch puur een interface tussen php en zwave.
Zelf bouwen?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:16:
[...]
Voorlopig bij domoticz blijven. Huidige stable doet alles wat ik ervan verwacht. Is voor mij toch puur een interface tussen php en zwave.
Nog niet echt een waardige vervanger gevonden helaas...
Liefst van al zou ik een directe interface tussen die 2 hebben, zonder overhead en zonder tralala's die ik niet gebruik.
Less is more
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
Dat idee speelt inderdaad...
Verwijderd
zet een Fibaro schakelaar op je zonnescherm, je kan hem dan nog steeds met de huidige schakelaar bedienen alsook via domoticz.Oogje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:23:
Noob-alert
Vorige week heb ik in een opwelling een Pi3 gekocht, domoticz erop gezet en met een USB-kabel de P1 poort ontsloten van mn slimme meter.
Afgelopen weekend ook nog mn Nefit Easy aangesloten (was al iets meer geknutsel maar dat is me ook gelukt) en in de buurt een weerstation via Weather Underground gekoppeld.
Prowl ook al draaien zodat ik alerts naar mn telefoon kan krijgen
Ik vind het allemaal best grappig en wil nu de volgende 2 dingen oppakken, iets doen met mn deurbel (via Prowl melding, handig als ik in de garage zit) en mn zonnescherm automatiseren.
Mn zonnescherm heeft al een motor, met een soort van draaischakelaar.
Nu voelen jullie het al aankomen denk ik, i'm lost...Kaku, Z-wave, opties te over maar ik weet ff niet wat handig is. Zomaar iets proberen is me net weer te duur, ik heb nl voor 433 of 868 wel een "antenne" nodig om op mn Pi aan te sluiten...toch?
Kunnen jullie me van wat advies voorzien? Ik heb 0,0 ervaring met elektrotechniek trouwens
Als ik je goed begrijp heb ik dan bv deze nodig: FIBEFGR-222Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:26:
[...]
zet een Fibaro schakelaar op je zonnescherm, je kan hem dan nog steeds met de huidige schakelaar bedienen alsook via domoticz.
Ik zou persoonlijk gaan voor RFXCOM en een kaku schakelaar. De meeste problemen die ik in mijn huis heb blijven te maken hebben met Z-Wave en de Rfxcom blijft altijd probleemloos werken. Daarnaast is Z-wave ook nog behoorlijk prijzig.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:26:
[...]
zet een Fibaro schakelaar op je zonnescherm, je kan hem dan nog steeds met de huidige schakelaar bedienen alsook via domoticz.
Zie mijn bovenstaande antwoord. Het makkelijkste is verruit om het aan te sluiten via RFXCOM en bij mij werkt dat ook altijd en weigert hij nooit een signaal. Z-wave is leuk, maar zoek hier maar eens op problemen met het netwerk en je ziet veel mensen kloten om een goed netwerk op te bouwen.Oogje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:56:
[...]
Als ik je goed begrijp heb ik dan bv deze nodig: FIBEFGR-222
Om die aan te sturen via Domoticz heb ik bv de Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB nodig.
Begin ik het zo een beetje te snappen?
Als ik vervolgens iets met mn deurbel wil kan ik t beste in de z-wave hoek blijven dus, anders heb ik weer een rflink nodig?
En nou ik toch bezig ben, ik denk dat ik een Philips Hue v1 goedkoop op MP probeer te scoren om eens met de verlichting te experimenteren
[ Voor 56% gewijzigd door grote_oever op 11-07-2017 17:02 ]
Hoeveel powered zwave heb je?grote_oever schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:57:
[...]
Ik zou persoonlijk gaan voor RFXCOM en een kaku schakelaar. De meeste problemen die ik in mijn huis heb blijven te maken hebben met Z-Wave en de Rfxcom blijft altijd probleemloos werken. Daarnaast is Z-wave ook nog behoorlijk prijzig.
[...]
Uiteindelijk had ik geld te veel en heb ik beide gekocht. En m'n mening js gebaseerd op verschillende gebruikers hier en mijn ervaring. De kerstverlichting schakel ik altijd met een homeeasy schakelaar. Inleren etc gaat hier net iets makkelijker.Oogje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:16:
@grote_oever je geeft me weer stof tot nadenken
Kaku componenten zijn wel een stuk goedkoper, dat is toch wel een voordeel.
Wat betreft je netwerkopmerking, ik had verwacht dat t mesh-concept van z-wave juist een beter netwerk zou opleveren.
Het gemis van terugkoppeling bij Kaku ervaar jij dus niet? Dat is het grote voordeel van z-wave als ik dit topic een beetje doorneem.
Keuzes keuzes...de mogelijkheden zijn overweldigend moet ik zeggen
[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 11-07-2017 18:56 ]
Verwijderd
Inmiddels kun je Kelvin instellen maar deze optie werkt niet bij de timer. En dat is nou net wat ik graag zou willen.DarkAllMan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:44:
Weet iemand hoe het ervoor staat met de ontwikkeling van het aansturen van Milight CCT lampen?
Voor alsnog kunnen we volgens mij niet de kleur temperatuur instellen via Domoticz?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2017 21:08 ]
Intussen kan ik melden dat de nieuwe beta bij mij het vastloop-probleem heeft opgelostThijsmans schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:12:
[...]
Weinig subtiel, erg effectief. Wist bij het instellen nog niet of het probleem in Domoticz zat of niet. [...] Ik heb vanmiddag geupdate naar de laatste beta, die dit probleem zou moeten oplossen. Ga dus zo de crontab weer verwijderen en kijken of het nu wel blijft werken.
Ook niet als je de timer op "On" zet, en de lamp een "On-action" (script) meegeeft waarmee je de kleur instelt?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:06:
Inmiddels kun je Kelvin instellen maar deze optie werkt niet bij de timer. En dat is nou net wat ik graag zou willen.
[ Voor 3% gewijzigd door Thijsmans op 12-07-2017 19:28 ]
Verwijderd
Wen er dan al maar aan dat je geen status zal zien als iemand manueel schakelt. Hier eerst gestart met rfxcom en kaku spul tot ik het op den duur beu was dat er zoveel commando's niet uitgevoerd werden. Dan 1 voor 1 alles vervangen door zwave en nog geen moment spijt van gehad.Oogje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:58:
@grote_oever heb de knoop na nog wat inlezen doorgehakt en een rfxcom besteld.
Next step: zonnescherm automatiseren
Kom op, zo zwart wit is het niet. Door de RFXCOM kwam ik erachter dat m'n buren een windmeter hebben die ik nu keurig in mijn domoticz heb staan. Vind Rfxcom wel één van de vereisten voor een compleet domoticz systeem. Rfxcom is leuk speelgoed waar prima mee te beginnen is.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:32:
[...]
Wen er dan al maar aan dat je geen status zal zien als iemand manueel schakelt. Hier eerst gestart met rfxcom en kaku spul tot ik het op den duur beu was dat er zoveel commando's niet uitgevoerd werden. Dan 1 voor 1 alles vervangen door zwave en nog geen moment spijt van gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 11-07-2017 22:45 ]
[ Voor 48% gewijzigd door Ferra op 11-07-2017 23:03 ]
Even zoeken op xiaomi in dit topic en je vind hem.Sbakker1982 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:45:
Welke xiaomi bridge kan ik koppelen aan domoticz om xiaomi sensoren etc aan te sturen?
En heeft iemand nog een tip voor een deurbel die werkt met domoticz, gevoed wordt door de standaard deurbel aansluiting en video/intercom heeft voor de iphone?
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Ik heb iets soortgelijks al een aantal keren meegemaakt met m'n Pi (en andere vergelijkbare doosjes). Heb verschillende merken SD kaartjes geprobeerd en die van Sandisk en Kingston lijken het meest betrouwbaar. Ik kon op een bepaald moment 2x per week m'n OpenELEC media center opnieuw inrichten.Patrick89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:58:
Ik ben even benieuwd naar de mening van jullie.
Het overkomt mij wel eens dat na lange tijd ik mijn raspberry pi een reboot geef of een update doorvoer. Na het herstraten van domoticz mis ik soms recentelijk toegevoegde apparaten.
Het lijkt erop dat de MicroSD moeite heeft met schrijven. Is dit een begin stadium van een corrupt kaartje ?
hangt ook af van hoeveel sensors/apparaten je hebt.Patrick89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:58:
Ik ben even benieuwd naar de mening van jullie.
Het overkomt mij wel eens dat na lange tijd ik mijn raspberry pi een reboot geef of een update doorvoer. Na het herstraten van domoticz mis ik soms recentelijk toegevoegde apparaten.
Het lijkt erop dat de MicroSD moeite heeft met schrijven. Is dit een begin stadium van een corrupt kaartje ?
Probleem is opgelost.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Ik ben al een tijd gestopt met updaten, laatste 'nieuwigheden' en ontwikkelingskeuzes staan mij niet aan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [Unit] Description=domoticz_service After=network.target [Service] User=username Group=username ExecStart=/home/username/domoticz/domoticz -www 8080 WorkingDirectory=/home/username/domoticz CapabilityBoundingSet=CAP_NET_BIND_SERVICE Restart=on-failure RestartSec=1m KillMode=process #StandardOutput=null [Install] WantedBy=multi-user.target |
[ Voor 8% gewijzigd door DarkAllMan op 12-07-2017 11:17 ]
Ik gebruik voor mijn plafondwaaiers deze kit:symen89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:22:
Met het warme weer van afgelopen tijd zijn we er achter gekomen dat ondanks het gebruik van zonwerend glas, Het huis toch te veel opwarmt. Een ideaal moment voor een nieuw domotica projectje. Afgelopen weken heb ik succesvol mijn mechanische ventilatie slim weten te maken en heb de ventilatie zo ingesteld dat als het snachts kouder is dan binnen dan de warme binnenlucht naar buiten gestuurd wordt.
Helaas kan het op momenten dat de zon vol op de ramen schijnt, er ondanks het zonwerende glas, een piek in de binnentemperatuur komen tot wel 28C.. voor dit soort piekmomenten willen we een ventilator/ mobiele airco aanschaffen en mijn aandacht viel op een dyson ventilator.
Natuurlijk wil ik deze ventilator ook in domoticz betrekken zodat deze op de piekmomenten automatisch aangaat. Zijn er hier meer mensen die hun ventilatie/airco in domoticz hebben opgenomen. Ik zag ook dat Tado (waar ik een thermostaat van heb) ook een airco module heeft maar voor zover ik weet heeft deze geen ondersteuning voor de dyson ventilatoren.
Verwijderd
Die worden tijdens de kalibratie ingesteld op 14 en 82.luigi87 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:29:
[...]
Check je parameters eens goed. Kan zijn dat je dim functie niet aan staat. Paramter 1 staat bij op 1 en 2 op 99. Dit is een pecentage waartussen je kan dimmen. Staan die goed bij je? Vergelijk anders even goed de parameters tussen je 2 dimmers.
je kan bij de netbeheerder je meter laten vervangen als je zonnepanelen hebt. dit is dan gratis. en kun je het beste import en export van je stroom meten.WeirCo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:22:
Hoi! Leuk een topic over Domoticz! Ben sinds een dag of 2 aan het knutselen geslagen met Domoticz. Ik had nog een "oude" SolidRun i2eX liggen waar ik Armbian en Domoticz op heb geïnstalleerd. M'n insteek was om in ieder geval iets te doen met m'n output van m'n zonnepanelen (http://www.omnikportal.co...spx?come=Public&pid=70352) en onze onlangs geïnstalleerde zonneboiler (Reheat Heatpipes, 300liter buffer met CV ondersteuning). Hierbij is een "domme" controller geleverd die op een schermpje wel sensortemperaturen weergeeft, maar geen output genereerd.
Na anderhalve dag klooien met de implementatie van de scripts van Wouterrr (https://github.com/Woutrrr/Omnik-Data-Logger) heb ik 't voorelkaar gekregen om de output correct in Domoticz te tonen én de output naar PVoutput te sturen! (Yayyy wat een klus!).
Jammer genoeg heb ik nog géén slimme meter (en dat staat volgens de netbeheerder ook nog niet op de planning), maar ik ben benieuwd hoe jullie de opbrengst van jullie zonnepanelen / rechtstreeks gebruik van stroom en teruglevering aan het net meten met Domoticz?
Voor de zonneboiler ben ik van plan om binnenkort een RFXCOM433e aan te schaffen en vervolgens met Dallas 18b20 (https://datasheets.maximintegrated.com/en/ds/DS18B20.pdf) sensoren temperaturen van m'n zonneboiler uit te lezen. Dit zowel van de collector temperatuur en de temperatuur binnen het vat. Is er al iemand van jullie die een soortgelijke opstelling monitored met Domoticz?
[ Voor 44% gewijzigd door BounceMeister op 12-07-2017 21:17 ]
Je kan niet overal de sensoren in doen lijkt me, meet je op sommige plekken op/aan de leidingen?jacquesmulders schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:06:
[...]
en DS18B20 werken niet op RFXCOM... dit zijn 1wire sensoren ik gebruik ze ook voor mijn zonneboiler/cv systeem
[afbeelding]
ja, maar beter is het om het op een hardeschijf te zetten (eigen ervaring)Sbakker1982 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:22:
Kan ik domoticz op een usb stick installeren ipv sd kaart? Is daar ergens een manual voor?
Geen ervaring met Milight en ik weet niet wat die Master knop precies doet, maar als ik het zo lees zou je dit volgens mij wel op kunnen lossen met groepen. Je kunt de vier lampen toevoegen aan een groep en dan de master knop gebruiken om die groep in- of uit te schakelen.BounceMeister schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:56:
Nu ziet Domoticz alle afzonderlijke knoppen, dus de master knop en de vier zone knoppen. Deze staan bij "switches". Maar hij herkent de master knop niet als zijnde "master". Wanneer ik de master uitzet, verwacht ik dat ook de icoontjes (op het tabblad switches) voor de vier zones op "uit" gaan. Maar hij zet dus wel de master op "uit" maar de zones blijven op "aan" staan. De zones hebben dan dus een onjuiste weergave.
Is het mogelijk om dit werkend te krijgen zoals het op de afstandbediening werkt?
WeirCo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:22:
Na anderhalve dag klooien met de implementatie van de scripts van Wouterrr (https://github.com/Woutrrr/Omnik-Data-Logger) heb ik 't voorelkaar gekregen om de output correct in Domoticz te tonen én de output naar PVoutput te sturen! (Yayyy wat een klus!).
Jammer genoeg heb ik nog géén slimme meter (en dat staat volgens de netbeheerder ook nog niet op de planning), maar ik ben benieuwd hoe jullie de opbrengst van jullie zonnepanelen / rechtstreeks gebruik van stroom en teruglevering aan het net meten met Domoticz?
Als je zonnepanelen hebt, zou ik absoluut niet vragen om de slimme meter!jacquesmulders schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:06:
[...]
je kan bij de netbeheerder je meter laten vervangen als je zonnepanelen hebt. dit is dan gratis. en kun je het beste import en export van je stroom meten.
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Goeie tip! Heb de netbeheerder ff gebeld, ze vervangen wel een oude draaischijf meter door een slimme, maar niet een digitale meter.. Laat ik die nou net hebben!jacquesmulders schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:06:
[...]
je kan bij de netbeheerder je meter laten vervangen als je zonnepanelen hebt. dit is dan gratis. en kun je het beste import en export van je stroom meten.
en DS18B20 werken niet op RFXCOM... dit zijn 1wire sensoren ik gebruik ze ook voor mijn zonneboiler/cv systeem
[afbeelding]
Ik heb jammer genoeg al een digitale met een retour telwerk, anders was inderdaad de oude draaischijf wel blijven zittenmaomanna schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:23:
[...]
[...]
Als je zonnepanelen hebt, zou ik absoluut niet vragen om de slimme meter!
Gezien de toekomst van het salderen erg onzeker is, zou ik het bij de oude draaischijfmeter houden.
Wat meer werk om dat te loggen (hoewel je er ook een S0 meter tussen kan zetten, zie bijv het youless topic)
[ Voor 19% gewijzigd door WeirCo op 13-07-2017 13:14 ]
[ Voor 100% gewijzigd door WeirCo op 13-07-2017 13:15 ]
migila schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:56:
[...]
Je kan niet overal de sensoren in doen lijkt me, meet je op sommige plekken op/aan de leidingen?
inderdaad met tyraps aan de leidingen vast gemaakt, en in de boiler zit een pijpje waar de sensor van de regelaar ook in zit.. ik heb overingens bij aliexpress gewoon de sensoren besteld die al in een waterdicht metalen buisje zitten... klikWeirCo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:12:
Die 1-Wire sensors kun je gewoon ergens tegenaan plakken? Of moet je ze echt in de leiding duwen voordat ze werken?
[ Voor 39% gewijzigd door jacquesmulders op 13-07-2017 14:33 ]
Nice! Google opdracht had ik indd zelf moeten bedenkenjacquesmulders schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:28:
[...]
[...]
inderdaad met tyraps aan de leidingen vast gemaakt, en in de boiler zit een pijpje waar de sensor van de regelaar ook in zit.. ik heb overingens bij aliexpress gewoon de sensoren besteld die al in een waterdicht metalen buisje zitten... klik
de sensoren sluit je gewoon aan op de raspberry, google even op ds18b20 raspberry pi......
ik heb misschien een beetje overkill aan sensoren op mijn vloerverwarming en cv installatie... maar ik moet de vloerverwarming nog inregelen vandaar....
en de opentherm gateway geeft andere dingen door... volgens mij alleen de verwarming aanvoer temp en de retour temp... brander stand en dat soort dingen
dan kun je dus net zo goed een ds18b20 op die leidingen plakken... daar kun je met je OTGW niet tegen op... als je alleen daarvoor wil gebruiken natuurlijkWeirCo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:00:
[...]
Nice! Google opdracht had ik indd zelf moeten bedenkenheb iig nu een mooi voorbeeld van hoe ik de sensoren kan aansluiten!
Ik vermoed dat ik eerst ook een boel sensoren nodig ben (en zeg nou eerlijk voor die 88 cent...)
De mogelijkheden van de OTGW zijn per ketel verschillend, heb de info grotendeels uit dit topic gehaald: [OTGW] OpenTherm gateway
Het gaat mij vooral om de aanvoer en retour temperatuur van zowel het tapwater als CV. Kan ik hopelijk mooi monitoren wat de boiler doet ten opzichte van de ketel
¯\_(ツ)_/¯
Ik ben er achter wat het euvel is! Als de namen van de Harmony Hub activiteiten spaties bevat, gaat de boel stuk met bovenstaande foutmelding(en)EBOOZ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:29:
Ik blijf maar issues houden met mijn Harmony Hub. Na verloop van tijd (kan een uur zijn, of een halve dag) krijg ik de volgende error in de log:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 2017-06-26 20:21:00.568 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:21:30.575 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:22:00.582 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:22:30.589 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:23:00.596 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:23:30.603 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:24:00.635 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:24:30.642 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:25:01.047 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:25:30.055 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:26:00.062 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:26:30.071 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:27:00.080 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly 2017-06-26 20:27:30.090 Error: Harmony hardware (16) thread seems to have ended unexpectedly
Alleen een herstart helptHeeft iemand dit eerder gehad en weten te fixen? Alleen een beta in de 3.6xx reeks had dit probleem niet. Vanaf build 3.7xx t/m de huidige beta 3.8007 3.8015 allemaal wel...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq