Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand tips voor goedkope, maar goede z-wave inbouw wandschakelaars (voor dubbele en enkele schakelaars) die werken in combinatie met domoticz en de aeon z-wave stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:42
M.v.Veelen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:10:
Is die niet te pingen? Want dan zou je met de "System Alive Checker (Ping)" hardware wel uit de voeten kunnen.
Jawel, maar het probleem is dat ik er altijd op kan komen via het netwerk. Ook via standby.

Ik gooi er regelmatig data naartoe terwijl hij op standby staat, dat betekent dus dat hij ook te pingen valt. En dus altijd zal reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

shaft8472 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:09:
Heeft iemand enig idee hoe ik de standby / on status van een Nvidia Shield als switch in domoticz krijg?

Ik wil graag dat mijn onkyo naar de goede input schakelt als deze aan gaat en weer terug als hij op standby staat.
Ik lees dat je Tasker kunt installeren op een Shield. Misschien dat daar wel iets mee te doen is middels JSON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sbakker1982 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:55:
Iemand tips voor goedkope, maar goede z-wave inbouw wandschakelaars (voor dubbele en enkele schakelaars) die werken in combinatie met domoticz en de aeon z-wave stick?
Valt hier in NL tegen. Ik weet niet of er in bijvoorbeeld China meer te krijgen is. Mijn ervaring tot nu toe is toch wel dat de goedkopere modules ook echt wel van mindere kwaliteit zijn en hele basic firmware hebben. En het is zeker handig om populaire modules te gebruiken vanwege compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 06:57:
[...]

Valt hier in NL tegen. Ik weet niet of er in bijvoorbeeld China meer te krijgen is. Mijn ervaring tot nu toe is toch wel dat de goedkopere modules ook echt wel van mindere kwaliteit zijn en hele basic firmware hebben. En het is zeker handig om populaire modules te gebruiken vanwege compatibiliteit.
Welke populaire modules raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
jacquesmulders schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:28:
[...]

[...]

inderdaad met tyraps aan de leidingen vast gemaakt, en in de boiler zit een pijpje waar de sensor van de regelaar ook in zit.. ik heb overingens bij aliexpress gewoon de sensoren besteld die al in een waterdicht metalen buisje zitten... klik
Ik heb ook diverse van die sensoren rond mijn CV haard systeem.
Mijn ervaring met de DS18B20 sensoren uit China is dat ze over het algemeen nep zijn en een vrij grote afwijking kunnen hebben in de temperatuur. Zitten er regelmatig 2 graden naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sbakker1982 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:12:
[...]

Welke populaire modules raad je aan?
Ik heb zelf gekozen voor Fibaro, tenzij Fibaro niet kan leveren wat ik zoek.
Ik heb nu modules van:

Fibaro (al mijn inbouw modules zijn van Fibaro)
TKB Home (redelijk betaalbaar, maar beperkte functionaliteit)
Swiid (2 schemerlampschakelaars)
Greenwave (1x stekkerdoos 6-voudig en 2x wallplug, oudere modellen, geen Zwave+)
Zwave.me (1 wandzender op batterijen)

Verder zie ik steeds mee spullen van Neo Coolcam op de markt komen en dat lijkt ook redelijk betaalbaar spul te zijn. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik ben me nu wat meer aan het orienteren op sensoren (licht, beweging, temperatuur....) en zat te kijken naar een bewegingsmelder van Philiotech. Die was op zich best betaalbaar. Maar de multi-sensors van Fibaro zijn waarschijnlijk beter (duurder, maar meer functies).

Hou er wel rekening mee, dat er wel steeds meer "betaalbaarder" spul op de markt lijkt te komen. Domotica wordt steeds populairder, dus zullen er ook meer fabrikanten, importeurs en shops actief worden in de markt. Het zou me niets verbazen als het op termijn wat betaalbaarder gaat worden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
renedis schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:30:
[...]

Ik gebruik voor mijn plafondwaaiers deze kit:
https://www.aliexpress.co...y-saving/32791204556.html

Ik heb enkel een andere afstandsbediening er bij zitten maar de unit controller en het merk is hetzelfde.
Werkt op 433 MHz (KaKu) met Domoticz.

Verders had ik een pricewatch: KlikAanKlikUit 3-in-1 Inbouw schakelaar voor mijn mechanische ventilatie maar heb ik deze omgewisseld voor een Z-Wave versie.

Mijn Airco werkt met een IR remote. Niet echt in verdiept of dit aan te passen valt eerlijk gezegd.
met welke Zwave module heb jij je Kaku 3-1 vervanngen? er is toch geen 3 kanaals zwave module?
Mijn mech. vent. wil nog wel is niet juist schakelen.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Ik heb nu modules van:

Greenwave (1x stekkerdoos 6-voudig en 2x wallplug, oudere modellen, geen Zwave+)

Verder zie ik steeds mee spullen van Neo Coolcam op de markt komen en dat lijkt ook redelijk betaalbaar spul te zijn. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik ben me nu wat meer aan het orienteren op sensoren (licht, beweging, temperatuur....) en zat te kijken naar een bewegingsmelder van Philiotech. Die was op zich best betaalbaar. Maar de multi-sensors van Fibaro zijn waarschijnlijk beter (duurder, maar meer functies).

Hou er wel rekening mee, dat er wel steeds meer "betaalbaarder" spul op de markt lijkt te komen. Domotica wordt steeds populairder, dus zullen er ook meer fabrikanten, importeurs en shops actief worden in de markt. Het zou me niets verbazen als het op termijn wat betaalbaarder gaat worden allemaal.
Ik heb wel ervaring met Coolcam spullen.
het is goedkoop, en dat is qua kwaliteit wel terug te zien. al moet ik wel zeggen dat ik technisch gezien geen problemen mee heb. (heb wel 1 unit geclaimed omdat deze het na 1 maand niet meer deed).
Heb nu ongeveer 5 power plugs en 2 motion sensors (deze laatste zijn niet vast te voeden, dus er komen er niet meer bij mij).
Dus ja relatief goed spul voor een lage prijs

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
luigi87 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:32:
[...]

met welke Zwave module heb jij je Kaku 3-1 vervanngen? er is toch geen 3 kanaals zwave module?
Mijn mech. vent. wil nog wel is niet juist schakelen.
Vervangen met een dubbele wandschakelaar Z-Wave versie.
Stand 1 staat bij mij altijd aan ivm luchtcirculatie in de woning.
Stand 2 op Z-Wave
Stand 3 op Z-Wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
renedis schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Vervangen met een dubbele wandschakelaar Z-Wave versie.
Stand 1 staat bij mij altijd aan ivm luchtcirculatie in de woning.
Stand 2 op Z-Wave
Stand 3 op Z-Wave
Dat vermoeden had ik al. echter wil ik de stand 1 dus niet altijd standaard aan hebben staan. En dan moet je een creatieve elektrische oplossing maken waar ik geen voorstander van ben. (heb er al te veel :+ )

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luigi87 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:51:
[...]

Dat vermoeden had ik al. echter wil ik de stand 1 dus niet altijd standaard aan hebben staan. En dan moet je een creatieve elektrische oplossing maken waar ik geen voorstander van ben. (heb er al te veel :+ )
Ik ben er geen hele grote voorstander van, maar kijk eens naar een TKB Home dubbele schakelaar met 1 uitgang. Dan heb je 1 Zwave+ aansluiting voor je L1 en 2 extra knoppen waar je scenes mee aan kan sturen. Ik zeg: bovenste knop is "harder", onderste knop is "zachter". Dan sluit je op de L2 en L3 van je waaier een dubbele Fibaro zwave+ inbouwmodule aan, die je met scenes gaat bedienen. Dat handel je verder af met LUA ofzo.

Ik gebruik voor mijn Itho MV unit nog een iets andere constructie: een virtuele keuzeschakelaar in Domoticz, die met LUA scripts de L1, L2 en L3 schakelaars bedient. In je scripts zorg je er dan voor dat L2 en L3 bijvoorbeeld nooit tegelijkertijd spanning krijgen. Dan is er ineens heel veel mogelijk. Ik heb een Auto-stand op de keuzeschakelaar zitten. De unit draait dan standaard in stand 1, maar als er iemand in de badkamer is (trigger is nu nog de lamp in de badkamer, maar dat moet een luchtvochtigheidsensor worden), gaat hij automatisch naar stand 2 en als de lamp weer uit is gaat hij 5 minuten later weer naar stand 1. Met een temperatuursensor binnen en buiten kun je bijvoorbeeld nachtkoeling regelen door de unit 's nachts naar stand 2 te laten gaan als het binnen warmer is dan X graden en buiter koeler dan binnen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Ik ben er geen hele grote voorstander van, maar kijk eens naar een TKB Home dubbele schakelaar met 1 uitgang. Dan heb je 1 Zwave+ aansluiting voor je stand 1 en 2 extra knoppen waar je scenes mee aan kan sturen. Ik zeg: bovenste knop is "harder", onderste knop is "zachter". Dan sluit je op de L2 en L3 van je waaier een dubbele Fibar zwave+ inbouwmodule aan, die je met scenes gaat bedienen. Dat handel je verder af met LUA ofzo.
Zou inderdaad ook nog wel een mogelijkheid zijn, thanks voor de tip.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:41

3raser

⚜️ Premium member

3raser schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:19:
Ik heb een probleem met enkele Fibaro modules die hun status niet doorgeven aan de controller. Het lijkt erop dat ze de controller niet rechtstreeks kunnen benaderen waardoor de status niet wordt doorgegeven. Maar wat ik me afvraag is of het mesh netwerk dit niet door zou moeten sturen? Er zijn voldoende andere controllers om een dekkend netwerk te maken. Opdrachten vanuit Domoticz komen namelijk altijd goed aan bij de Fibaro. Het schakelen van verlichting vanuit Domoticz is dus geen probleem. Maar als ik de wandschakelaar gebruik die met de Fibaro is verbonden dan ziet Domoticz niet dat de verlichting aan of uit is gezet. Wat kan ik hier aan doen?
Niemand die hier iets over kan zeggen? Ik zou een network heal uit kunnen voeren maar daar heb ik slechte ervaringen me. Heb wel eens een heal uitgevoerd waarna verschillende nodes plotseling niet meer werkten. Bovendien kunnen de modules worden aangestuurd dus als de data heen kan dan zou de status ook terug moeten kunnen komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
3raser schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Niemand die hier iets over kan zeggen? Ik zou een network heal uit kunnen voeren maar daar heb ik slechte ervaringen me. Heb wel eens een heal uitgevoerd waarna verschillende nodes plotseling niet meer werkten. Bovendien kunnen de modules worden aangestuurd dus als de data heen kan dan zou de status ook terug moeten kunnen komen lijkt me.
uit mijn ervaring met zwave zou ik zeggen doe een network heal. Als die network heal problemen opleverd lijkt het me dat je netwerk al niet zo goed functioneert.
Wat voor een antenne gebruik je?

Misschien is het niet onverstandig je netwerk is opnieuw in te leren.
Vindt het iig een rare storing. heb nooit problemen gehad met de dimmer 2's die ik in me systeem heb.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Ik heb nu modules van:

dus je hebt achter al je wandschakelaars fibaro modules? Welke heb je hiervoor aangeschaft? En maakt het nog uit welke je koopt voor een enkele of dubbele wandschakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

luigi87 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:48:
[...]

uit mijn ervaring met zwave zou ik zeggen doe een network heal. Als die network heal problemen opleverd lijkt het me dat je netwerk al niet zo goed functioneert.
Wat voor een antenne gebruik je?

Misschien is het niet onverstandig je netwerk is opnieuw in te leren.
Vindt het iig een rare storing. heb nooit problemen gehad met de dimmer 2's die ik in me systeem heb.
Ik ga een heal uitvoeren. Kun je ook zien wanneer de heal klaar is? In het Domoticz log misschien?
Ik gebruik de Aeon Labs Z-stick als controller, dus er is amper sprake van een antenne denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Ik ben er geen hele grote voorstander van, maar kijk eens naar een TKB Home dubbele schakelaar met 1 uitgang. Dan heb je 1 Zwave+ aansluiting voor je L1 en 2 extra knoppen waar je scenes mee aan kan sturen. Ik zeg: bovenste knop is "harder", onderste knop is "zachter". Dan sluit je op de L2 en L3 van je waaier een dubbele Fibaro zwave+ inbouwmodule aan, die je met scenes gaat bedienen. Dat handel je verder af met LUA ofzo.

Ik gebruik voor mijn Itho MV unit nog een iets andere constructie: een virtuele keuzeschakelaar in Domoticz, die met LUA scripts de L1, L2 en L3 schakelaars bedient. In je scripts zorg je er dan voor dat L2 en L3 bijvoorbeeld nooit tegelijkertijd spanning krijgen. Dan is er ineens heel veel mogelijk. Ik heb een Auto-stand op de keuzeschakelaar zitten. De unit draait dan standaard in stand 1, maar als er iemand in de badkamer is (trigger is nu nog de lamp in de badkamer, maar dat moet een luchtvochtigheidsensor worden), gaat hij automatisch naar stand 2 en als de lamp weer uit is gaat hij 5 minuten later weer naar stand 1. Met een temperatuursensor binnen en buiten kun je bijvoorbeeld nachtkoeling regelen door de unit 's nachts naar stand 2 te laten gaan als het binnen warmer is dan X graden en buiter koeler dan binnen.
Ik gebruik een pricewatch: Aeotec Multisensor 6 op basis van beweging voor stand 2.
Diezelfde sensor gebruik ik ook voor stand 3 op basis van luchtvochtigheid. Ik heb middels LUA ook ingesteld dat na een gedaalde X percentage luchtvochtigheid stand 2 nog even aan staat tot een nog lagere X percentage (anders blijf ik met de herrie van stand 3 zitten, heb gevoelige oortjes :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
3raser schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:22:
[...]

Ik ga een heal uitvoeren. Kun je ook zien wanneer de heal klaar is? In het Domoticz log misschien?
Ik gebruik de Aeon Labs Z-stick als controller, dus er is amper sprake van een antenne denk ik.
Tja zit ook een antenne in hoor. maar ging me er mee om dat je niet een slechter type hebt ofzo. Met die stick die je hebt zou je weinig problemen moeten hebben.
Helaas kan je niet zien wanneer de Heal klaar is. maar je zou er vanuit moeten gaan dat je heal klaar is als alle nodes zijn opgevraagd. maar die dimmer 2 zitten op een vaste voeding dus zou je na 10 minuten kunnen checken of het heeft gewerkt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sbakker1982 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:11:
[...]

dus je hebt achter al je wandschakelaars fibaro modules? Welke heb je hiervoor aangeschaft? En maakt het nog uit welke je koopt voor een enkele of dubbele wandschakelaar?
Ja. Ik heb pusldrukkers van Jung (AS500 serie) met Fibaro modules. Je kunt zo'n Fibaro module achter je pulsdrukkers plaatsen, maar dat is vaak wel (erg) krap. Je kan ze ook in de voet van je lamp stoppen en daar is meestal iets meer ruimte. Ik ben dus eigenlijk helemaal gestopt met het plaatsen van modules achter het schakelmateriaal. Ik doe ze in de lamp.

Hou er ook rekening mee, dat er geen dubbele dimmermodules bestaan. Als je dus een dubbele wandschakelaar hebt, dan moet je 2 dimmers kopen en die in de lamp monteren. Je dubbele wandschakelaar moet je vervangen door een dubbele pulsdrukker.

Nog een aandachtspuntje: de dimmer modules kunnen werken zonder blauwe (nul) draad. De schakelmodules niet.

Ik heb verschillende types van Fibaro:
- Oud model enkele schakelaar
- Oud model dubbele schakelaars (voor mijn MV en CV ketel)
- Nieuw model dubbele schakelaars (zwave+)
- Dimmer 2 modules (waarvan 1 met bypass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:45:
[...]

Ja. Ik heb pusldrukkers van Jung (AS500 serie) met Fibaro modules. Je kunt zo'n Fibaro module achter je pulsdrukkers plaatsen, maar dat is vaak wel (erg) krap. Je kan ze ook in de voet van je lamp stoppen en daar is meestal iets meer ruimte. Ik ben dus eigenlijk helemaal gestopt met het plaatsen van modules achter het schakelmateriaal. Ik doe ze in de lamp.

Hou er ook rekening mee, dat er geen dubbele dimmermodules bestaan. Als je dus een dubbele wandschakelaar hebt, dan moet je 2 dimmers kopen en die in de lamp monteren. Je dubbele wandschakelaar moet je vervangen door een dubbele pulsdrukker.

Nog een aandachtspuntje: de dimmer modules kunnen werken zonder blauwe (nul) draad. De schakelmodules niet.

Ik heb verschillende types van Fibaro:
- Oud model enkele schakelaar
- Oud model dubbele schakelaars (voor mijn MV en CV ketel)
- Nieuw model dubbele schakelaars (zwave+)
- Dimmer 2 modules (waarvan 1 met bypass)
ik heb thuis alleen maar pulsdrukkers. Inbouwen in lampen is, kijkend naar de lampen, voor mij geen optie. Ik wil dus echt achter mijn pulsdrukkers een schakelmodule inbouwen (voor zowel enkele als dubbele pulsdrukkers). Dimmen is voor mij ook niet belangrijk.

Ik zie bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Fibaro Relay insert 2 x 1.5 kW (FGS-222)
pricewatch: Somfy Inbouwontvanger verlichting

Volgens mij zijn dit allemaal enkele. Ik zie ze niet voor dubbele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:55:
Heb je al gezocht op 2e hands? Hier op Tweakers of MP? Ik weet dat er binnenkort wat modules 2e hands zullen worden aangeboden.... >:) Scheelt toch weer ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
M.v.Veelen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:27:
[...]

Heb je al gezocht op 2e hands? Hier op Tweakers of MP? Ik weet dat er binnenkort wat modules 2e hands zullen worden aangeboden.... >:) Scheelt toch weer ;)
Waar moet je vanaf??? :+ zoek ook nog wel wat dingetjes

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:27:
[...]

Ja, wat moet je kwijt? Ik zoek ook nog wel wat dingen voor m'n setup haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Sbakker1982 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:13:
[...]
... Inbouwen in lampen is, kijkend naar de lampen, voor mij geen optie.
Ik bouw mijn modules ook niet in de lampen maar net voor de lampen. De lamp hangt meestal te bungelen onder een centraaldoos, dus dan bouw ik de Fibaro module in de centraaldoos. Daar zijn alle aansluitingen reeds aanwezig en er is meestal voldoende ruimte. Daar is in ieder geval meer ruimte als achter de schakelaar.

En de module die ik vandaag de dag zou kopen is een Fibaro FGS-223. Deze staat niet in de pricewatch zo te zien maar deze module ondersteund het nieuwere protocol Z-wave Plus (en is backwards compatible met de normale Z-wave). Tenzij je iets speciaals zoekt natuurlijk. De FGS-222 is volgens mij nog de relay methode. Deze kan een grotere spanning schakelen dan waar hij zelf op werkt. De FGS-223 schakelt enkel de spanning waar hij zelf mee werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door 3raser op 14-07-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fgs-223 is inderdaad een dubbele schakelmodule. Daar heb ik er 2 van. Wordt inmiddels goed ondersteund in Domoticz.

Ik sluit de modules ook aan on de centraaldoos. Maar de meeste lampen boj ons in huis hebben ruimte in de voet, dus bungelt de module daarin.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
3raser schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:49:
[...]

Ik bouw mijn modules ook niet in de lampen maar net voor de lampen. De lamp hangt meestal te bungelen onder een centraaldoos, dus dan bouw ik de Fibaro module in de centraaldoos. Daar zijn alle aansluitingen reeds aanwezig en er is meestal voldoende ruimte. Daar is in ieder geval meer ruimte als achter de schakelaar.

En de module die ik vandaag de dag zou kopen is een Fibaro FGS-223. Deze staat niet in de pricewatch zo te zien maar deze module ondersteund het nieuwere protocol Z-wave Plus (en is backwards compatible met de normale Z-wave). Tenzij je iets speciaals zoekt natuurlijk. De FGS-222 is volgens mij nog de relay methode. Deze kan een grotere spanning schakelen dan waar hij zelf op werkt. De FGS-223 schakelt enkel de spanning waar hij zelf mee werkt.
De centraaldoos is inderdaad een optie, alleen waar kan die zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Waar moet je vanaf??? :+ zoek ook nog wel wat dingetjes
DennusB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Ja, wat moet je kwijt? Ik zoek ook nog wel wat dingen voor m'n setup haha
Om niet te ver offtopic te gaan, zie m'n signature hieronder.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Kan ik nog ergens vertalingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand of de informatie in de Domoticz Wiki over de UPS Pico (hier) nog correct is voor de UPS Pcio HW3.0a (top end)? Er staat namelijk alleen "UPS pico HW v1.0 and v1.1" vermeld.

De HW3.0a is namelijk op veel punten anders, er zitten bijvoorbeeld helemaal geen jumpers meer op.

[ Voor 54% gewijzigd door BounceMeister op 15-07-2017 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:38:
[...]

Dat zijn de aansluitingspunten in het plafond. Meestal in het midden van een ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
BounceMeister schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:47:
Weet iemand of de informatie in de Domoticz Wiki over de UPS Pico (hier) nog correct is voor de UPS Pcio HW3.0a (top end)? Er staat namelijk alleen "UPS pico HW v1.0 and v1.1" vermeld.

De HW3.0a is namelijk op veel punten anders, er zitten bijvoorbeeld helemaal geen jumpers meer op.
De scripts die er in staan kloppen iig niet. de adressen voor de data op te vragen zijn niet meer juist. Ik heb het status script inmiddels goed gekregen.
Ben momenteel nog met de maker van het script bezig om wat aanpassingen te maken en de andere script ook te gaan uitzoeken.
voor de installatie moet je eerst de guide uit dit pakketje volgen: en hierna even compleet de spanning van de UPS halen (bett eruit en de voeding eruit), hierna zou je vanaf "Integration of the UPS Pico with Domoticz" kunnen verder gaan.
echter kloppen de script nog niet helemaal

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand een idee of je dmv een impulsschakelaar (alleen als je aan de bovenkant drukt, maakt de schakelaar contact totdat je 'm los laat) een Hue lamp aan/uit kunt zetten EN ook (als je de schakelaar langer ingedrukt houdt) meer of minder kunt dimmen?

Mag via Domoticz, eventueel met een script. Maar als iemand dit al werkend heeft, dan hoef ik niet zelf het wiel opnieuw uit te gaan (proberen te) vinden :)

Edit:

aan/uit gaat nog wel lukken denk ik met iets als dit in Lua (nog niet getest):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
local physical_switch = 'Wandschakelaar'
local light_switch = 'Hue lamp'

commandArray = {}

if (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'Off') then
    commandArray[light_switch]='On'

print('Hue lamp ON door bedienen wandschakelaar')

elseif (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'On') then
    commandArray[light_switch]='Off'

print('Hue lamp OFF door bedienen wandschakelaar')

end
return commandArray

[ Voor 42% gewijzigd door M.v.Veelen op 16-07-2017 13:55 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb ondertussen pm2 draaien en nefiteasy zodat ik die ook kan uitlezen.
Ook is er een ASUN650 onderweg voor mn zonnescherm en ben ik bezig met mn voordeurbel :)

Wachtijd ben ik nuttig aan het besteden door me te verdiepen in wat scripts die wat met regenvoorspelling doen.

* Oogje krijgt de smaak te pakken.

Edit:
Ik heb van de wiki isitgonnarain het eerste script in m'n lua folder gezet. Ik zie in de logging elk kwartier? een melding voorbijkomen incl mm's regen op dit moment. (Moet een luascript niet elke minuut lopen?)
Ook een dummy switch aangemaakt met daaronder een virtual sensor van t type switch genaamd Rain expected.
De switch gaat niet aan ondanks alle gemelde mm's. Als ik in de rain.tmp kijk zie ik geen waardes boven de 57
Klopt m'n aanname dat t script pas wat doet als die waarde in die file boven de 70 komt? (Lua is echt compleet nieuw voor me)
Zo ja, dan moet ik met die waarde gaan spelen denk ik :)

[ Voor 48% gewijzigd door Oogje op 16-07-2017 23:24 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat oefenen als beginner met LUA wilde ik een stap(je) verder.
Met behulp van LUA kan ik op vaste tijden elke dag de verlichting in en uitschakelen, nu wil ik echter dat de tijden min of meer random zijn (40 minuten voor zon_opkomst + random waarde) Ik heb geprobeerd met Functies te werken maar dat lukt me dus nog niet, hoe kan ik waardes (argumenten) die ik creëer in een functie gebruiken in een andere functie. De waarden die ik wil toekennen aan OverloopAan en StudeerAan, staan de eerste keer wel in de functie SwitchOn
print (OverloopAan) laat eenmalig de waarde zien maar daarna word er geen waarde meer weergegeven.
Hoe kan ik dit oplossen????

function SwitchTimes() --Om eenmaal per dag de waarde te genereren
if TijdInMinuten == zon_opkomst - 40 then
MorningOn(OverloopAan, StudeerAan)
end
end

function MorningOn(OverloopAan, StudeerAan) --waarde voor schakelen genereren
OverloopAan = TijdInMinuten + math.random(3)
StudeerAan = OverloopAan + math.random(3)
SwitchOn(OverloopAan, StudeerAan)
return OverloopAan, StudeerAan
end

function SwitchOn(OverloopAan, StudeerAan) -- de verlichting inschakelen
if OverloopAan == TijdInMinuten then
if (OtherDevices['lamp overloop A3'] =='Off') then
commandArray ['lamp overloop A3'] = 'On'
print('Lamp overloop aan')
end
end
end

commandArray = {}
SwitchTimes(OverloopAan, StudeerAan)

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Zet je code eens in een code block aub, leest veel makkelijker.
Random in/uit zit toch standaard in de timers van domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sbakker1982 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:38:
[...]

Je lamp hangt doorgaans aan de centraaldoos. In mijn woonkamer heb ik bijvoorbeeld 2 centraaldozen: 1 boven de eettafel en 1 boven de zithoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
jacquesmulders schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:19:
[...]

dan kun je dus net zo goed een ds18b20 op die leidingen plakken... daar kun je met je OTGW niet tegen op... als je alleen daarvoor wil gebruiken natuurlijk :)
Hij heeft nog iets meer mogelijkheden, maar in feite heb je wel gelijk. Scheelt me dan dat ik niet extra sensoren hoef aan te sluiten, maar de bestaande op de CV ketel gebruik. Is in ieder geval 't overwegen nog 's waard. Thx 4 the tip!

Heb overigens na 2 dagen zeuren bij Liander een aanbod voor een gratis slimme meter gekregen! _/-\o_

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 06:35:
@Verwijderd Zet je code eens in een code block aub, leest veel makkelijker.
Random in/uit zit toch standaard in de timers van domoticz?
@Verwijderd
Ik ga mijn best doen om het in een code block te zetten, en ja klopt, zit standaard in de timer functie maar ik wil het graag in code proberen en me dit wat meer eigen te maken. Het lijkt me namelijk wel mooi om hierin wat meer thuis te zijn en niet alles standaard op te lossen.

ps hoe kun je dit voor elkaar krijgen :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe alles in php.
Pass2php stuurt alle updates naar apcu cache. Van daaruit doe ik alles wat ik mij maar kan bedenken. Het vergt wat inspanning om het aan de praat te krijgen, maar eens het draait is het megasnel, stabiel en heb je een community van miljoenen php gebruikers waar je snel alles van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42

Ethirty

Who...me?

Ze hebben codeblocks hier juist supersimpel gemaakt. ;)
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:19:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
function SwitchTimes()     --Om eenmaal per dag de waarde te genereren
    end
end

function MorningOn(OverloopAan, StudeerAan)     --waarde voor schakelen genereren
end

function SwitchOn(OverloopAan, StudeerAan)     -- de verlichting inschakelen
        end
   end
end

commandArray = {}

return commandArray

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:42:
Ze hebben codeblocks hier juist supersimpel gemaakt. ;)

[...]
@Ethirty
Hmmmm, ik zie het maar wat is de manier om het toe te passen??
Ik heb werkelijk geen idee..... misschien even testen

@Verwijderd en @Ethirty
Thanks voor de tip/hint

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
function SwitchTimes() --Om eenmaal per dag de waarde te genereren
end
end

function MorningOn(OverloopAan, StudeerAan) --waarde voor schakelen genereren
end

function SwitchOn(OverloopAan, StudeerAan) -- de verlichting inschakelen
end
end
end

commandArray = {}

return commandArray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, als je daar nog code=lua van maakt krijg je die kleurtjes erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Iemand nog tips voor een deurbel die ik kan aansluiten op de stroomtoevoer van de huidige standaard deurbel EN werkt met domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 06:45:
[...]

Gisteren met een nieuwe Dimmer 2 gespeeld en, hoewel ik nog moet gaan troubleshooten, zou het kunnen dat ik hetzelfde heb. 2 dimbare Philips GU10 LED spots en een Bypass 2 eraan.

Ik kan de module laten kalibreren en dan gaat het licht ook langzaam van gedimd naar fel en weer uit (zonder de bypass bleef het licht iets branden in de uit stand). Maar aanzetten of sliden in Domoticz doet niets. Helaas geen pulsdrukker aangesloten, dus ik zal deze week eens moeten testen of het licht wel aan gaat met de B button op de module. Ik draai overigens Domoticz stable.

Ook met een TKB Home module gespeeld. Ding doet het, maar ben nog niet erg tevreden. Ik zie regelmatig een storende flikkering in het licht (8,5W E27 dimbare Philips LED lamp, transparant met zo'n raar kegeltje erin om het op een gloeilamp te laten lijken). Ik ga maar eens testen of dit zich ook voordoet met de 2x GU10 spots.
Om hier nog even op terug te komen: niks aan de hand. Dimmer doet het prima. Ik deed iets simpels verkeerd in Domoticz.

Nu nog de extra knoppen van mijn TKB Home dubbele dimmer zien te associëren met de Fibaro dimmer en kijken of dat geknipper van de TKB Home dimmer ook voorkomt als ik de dimmers omwissel. Ik hoop van niet, want dan ben ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 13:47
Sbakker1982 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:10:
Iemand nog tips voor een deurbel die ik kan aansluiten op de stroomtoevoer van de huidige standaard deurbel EN werkt met domoticz?
ddt3 in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"

Hier vind je een link naar een mogelijke oplossing. Echter, de site ligt er op dit moment uit geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb al wat zitten rommelen met master slave en blocky, maar krijg het niet voor elkaar.
Met master/slave schakelt ie wel, maar mijn gordijnen gaan alleen niet omhoog of omlaag.

Iemand?

Ik wil de somfy blinds ook graag kunnen bedienen met mijn KaKu AYCT-102. Ik heb de afstandsbediening al ingeleerd in Domoticz. Heb alleen geen idee hoe nu verder. Heb al met een Blockly zitten rommelen, maar dat heb ik nog niet werkend. Lijkt me dat er een slimmere manier moet zijn om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sbakker1982 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:10:
Ik heb onze bestaande deurbel met een Fibaro universele binaire sensor + relais slim gemaakt. We krijgen nu een Telegram als er iemand aanbelt. Ik heb hier alleen wel een 12V adapter voor gebruikt, omdat we de Beltrafo tegenwoordig meestal uit hebben staan en dus alleen de berichtjes via Telegram ontvangen. Wordt de kleine niet wakker als er iemand aanbelt.

De Telegram notificaties zijn in te stellen via een virtuele keuzeschakelaar in Domoticz. 's Nachts gaat deze automatisch op "uit" en 's ochtends vroeg weer op "beide". We kunnen hem zelf dan handmatug ook nog op "Alleen ik" of "Alleen mijn vrouw" zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb een nieuwe installatie van Domoticz 3.5877 op een Pi 2B, maar het tabblad switches laadt heel traag (ongeveer 9 seconden of soms langer). Zelfs op een Pi 3 is hij traag. Er staan maar 6 switches op, dus dat lijkt me niet de oorzaak.
Ik dit forum kan ik er niks over vinden, alleen bij het domoticz.com forum dit topic: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=12352

Op de Pi is nog 659Mb vrij geheugen en de cpu load kan ik niet zien, de temperatuur van de cpu is 47 graden, die kan ook 51 zijn dus ik neem aan dat de cpu het niet druk heeft is 0,13% volgens Monit.
Ik heb op mijn Nvidia Shield K1 tablet zowel firefox als chrome geprobeerd. Ook op een Lumia 930 (windows mobile 10) is het traag.
Heeft hier iemand een oorzaak en oplossing voor gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door BounceMeister op 18-07-2017 11:43 . Reden: cpu load ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 13:59
Ik heb de laatste tijd erg veel random crashes van Domoticz en ik kan in de logs niks vinden van een oorzaak, kan iemand me op weg helpen?

Ik draai de versie van Jadahl.com (versie 3.5877-7) op een XPEnology-bak met DSM 5.2.
De meeste devices hier in huis zijn verbonden met MQTT (draait op dezelfde machine), behalve een Raspberry met Domoticz, hier hangt een slimme meter en een RF-Link aan, deze blijft gewoon door lopen.

Op een random moment lijkt Domoticz zijn verbinding met de MQTT broker te verliezen, in de logs zie je dan dat er niets meer binnen komt, verder geen rare meldingen. Wanneer je dan toch iets probeert te schakelen loopt Domoticz vast. Handmatig starten en stoppen is dan het enige wat lijkt te werken. Domoticz maakt blijkbaar geen nieuwe verbinding met de broker.

Iemand die dit herkent of een oplossing voor handen heeft? Het heeft namelijk een hele tijd zeer mooi en stabiel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 27-09 12:52
BounceMeister schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:55:
Ik heb een nieuwe installatie van Domoticz 3.5877 op een Pi 2B, maar het tabblad switches laadt heel traag (ongeveer 9 seconden of soms langer). Zelfs op een Pi 3 is hij traag. Er staan maar 6 switches op, dus dat lijkt me niet de oorzaak.
Ik dit forum kan ik er niks over vinden, alleen bij het domoticz.com forum dit topic: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=12352

Op de Pi is nog 659Mb vrij geheugen en de cpu load kan ik niet zien, de temperatuur van de cpu is 47 graden, die kan ook 51 zijn dus ik neem aan dat de cpu het niet druk heeft is 0,13% volgens Monit.
Ik heb op mijn Nvidia Shield K1 tablet zowel firefox als chrome geprobeerd. Ook op een Lumia 930 (windows mobile 10) is het traag.
Dit probleem is mij wel bekend. In latere versies is dit probleem bij mij wel opgelost. Aangezien we nu in de 8000 zitten kan ik je niet zo vertellen welke versie dat is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb thuis een afzuiging door het hele huis. Deze wordt nu bediend met een wandschakelaar in de keuken. Ik wil de wandschakelaar vervangen met een sonoff muur switch https://www.banggood.com/...1139688.html?rmmds=search zodat ik de afuizging obv tijd automatisch aan het uit kan zetten, maar ook nog handmatig kan bedienen. Nu zit deze schakelaar in de keuken kan ik de switch ook nog met een draadloze fysieke knop in de badkamer bedienen? Eigenlijk zodat er een hotelschakeling ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:06

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

BounceMeister schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:55:

Zit op de laatste Beta, ook een pi 2B mijn switches tabblad met 60 schakelaars.
Laadt in 3 seconden.
Op mijn Lumia 930 is de 'score' ongeveer 5 seconden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
iemand ervaring met MQTT en Owntracks in Domoticz? Dat je bijv. aan een schakelaar je coördinaten om de 5 min doorgeeft, zodat je in Domoticz kan zien waar je precies bent?

Edit:

Weet iemand toevallig hoe je eenmalig een notificatie stuurt en niet telkens als hij de sensoren update?

[ Voor 25% gewijzigd door Ferra op 19-07-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Heb een zonnescherm van AXA van ETR.

Volgens de manual van Rfxcom wordt deze ondersteunt, ext en ext2,RFY protocol en rec no en xmit op yes.

Echter de hamvraag hoe krijg ik hem toe gevoegd aan Domoticz??

Iemand ervaring daar mee?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Ik neem aan dat het een ASA - ETR motor is.

Open de Switches tab,
Klik Manual light/Switch
Selecteer bij Hardware de RFXtrx433E
Switch Type: Blinds
Type: ASA
Selecteer een willekeurige ID, bv 01 02 03
Unit code: 1

Zet de ASA motor op inleren van een extra afstandsbediening,
klik Test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
groggy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:40:
Ik heb thuis een afzuiging door het hele huis. Deze wordt nu bediend met een wandschakelaar in de keuken. Ik wil de wandschakelaar vervangen met een sonoff muur switch https://www.banggood.com/...1139688.html?rmmds=search zodat ik de afuizging obv tijd automatisch aan het uit kan zetten, maar ook nog handmatig kan bedienen. Nu zit deze schakelaar in de keuken kan ik de switch ook nog met een draadloze fysieke knop in de badkamer bedienen? Eigenlijk zodat er een hotelschakeling ontstaat?
Er vanuit gaande dat er al een bestaande ventilatieschakelaar in de keuken zit, dan moet je draden bijtrekken denk ik.
Zo'n drie-standen-schakelaar werkt alleen met de L draad en dan 2 schakeldraden.
Ik heb een keer zoiets voor mijn afzuiging gemaakt met een andere Sonoff:
Zie: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=12544

De Sonoff muurschakelaar die jij wilt gebruiken heeft ook de N (=blauw) nodig.
En dan kun je alsnog maar 1 stand inschakelen, en dan moet die ook nog eens op dezelfde groep zitten als de ventilatieunit.

Afhankelijk van het type afzuigingsunit zijn er betere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Oogje schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:53:

Edit:
Ik heb van de wiki isitgonnarain het eerste script in m'n lua folder gezet. Ik zie in de logging elk kwartier? een melding voorbijkomen incl mm's regen op dit moment. (Moet een luascript niet elke minuut lopen?)
Ook een dummy switch aangemaakt met daaronder een virtual sensor van t type switch genaamd Rain expected.
De switch gaat niet aan ondanks alle gemelde mm's. Als ik in de rain.tmp kijk zie ik geen waardes boven de 57
Klopt m'n aanname dat t script pas wat doet als die waarde in die file boven de 70 komt? (Lua is echt compleet nieuw voor me)
Zo ja, dan moet ik met die waarde gaan spelen denk ik :)
Ik heb met de threshold zitten spelen en mn switch gaat nu netjes aan bij de voorspelde regen, heb de waarde op 30 gezet.

000|14:45
000|14:50
000|14:55
000|15:00
000|15:05
057|15:10
087|15:15
080|15:20
080|15:25
035|15:30
000|15:35
000|15:40
000|15:45
000|15:50
000|15:55
000|16:00
000|16:05
000|16:10
000|16:15
000|16:20
000|16:25
000|16:30
000|16:35
000|16:40

Nou nog de schakelaar op mn zonnescherm bouwen, gezien de bekabeling en doorgeluste lampen gaat dat nog een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:05
Ik probeer een vakantiemodus te maken voor mijn lampen op basis van een een aanwezigheidsensor. Ik had in gedachte met blocky een scriptje te maken waarbij er een virtual switch aan gaat als er geen beweging is voor meer dan 12 uur. Misschien kijk ik eroverheen maar ik kan geen tijdconditie mee te geven als mijn motion sensor uit staat in blocky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
b_weijenberg schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:56:
Ik neem aan dat het een ASA - ETR motor is.

Open de Switches tab,
Klik Manual light/Switch
Selecteer bij Hardware de RFXtrx433E
Switch Type: Blinds
Type: ASA
Selecteer een willekeurige ID, bv 01 02 03
Unit code: 1

Zet de ASA motor op inleren van een extra afstandsbediening,
klik Test
Thanks, jammer genoeg lukt het niet. Denk dat de afstand tussen de luifel en rfxcom (Gang) te groot is. :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik probeer een sonos titel en artiest weg te schrijven naar een text sensor/schakelaar met een lua script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
json = (loadfile "/home/pi/domoticz/scripts/lua/JSON.lua")()

local sonos=assert(io.popen('curl http://192.168.0.18:5005/Huiskamer/state'))
local status = sonos:read('*all')
sonos:close()
local jsonStatus = json:decode(status)

playbackState = jsonStatus['playbackState']
artist = jsonStatus['currentTrack']['artist']
title = jsonStatus['currentTrack']['title']

commandArray = {}

if (playbackState == "STOPPED" or playbackState == "PAUSED_PLAYBACK" or playbackState == "PLAYING") then
  if (playbackState == "STOPPED") then
    print('Huiskamer Sonos status: '..artist.. ' - '..title)
    os.execute('curl http://192.168.0.18:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=138&nvalue=0&svalue=Test123')
  end

else
   print('<font color="red">Sonos Huiskamer: SONOS-HTTP-API is off-line</font>')
end

return commandArray

De print gaat netjes naar de log, alleen hij update niet schakelaar 138 met de tekst 'TEST123'. Wat doe ik fout hier? Als ik de link los aanroep, doet hij het wel gewoon netjes. Het zit hem in het uitvoeren van de link.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 19-07-2017 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

symen89 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:19:
Ik probeer een vakantiemodus te maken voor mijn lampen op basis van een een aanwezigheidsensor. Ik had in gedachte met blocky een scriptje te maken waarbij er een virtual switch aan gaat als er geen beweging is voor meer dan 12 uur. Misschien kijk ik eroverheen maar ik kan geen tijdconditie mee te geven als mijn motion sensor uit staat in blocky.
Gaat je niet lukken met blockly. Met een script daarentegen wel, makkelijk in PHP:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
if  (       apcu_fetch('tpirliving')<time-14395
        &&  apcu_fetch('tpirgarage')<time-14395
        &&  apcu_fetch('tpirinkom')<time-14395
        &&  apcu_fetch('tpirhall')<time-14395
        &&  apcu_fetch('tWeg')<time-14395
        &&  $Weg==0
    ){
        apcu_store('Weg',1);
        apcu_store('tWeg',time);
        telegram('Slapen ingeschakeld na 4 uur geen beweging',false,2);
    }
if  (       apcu_fetch('tpirliving')<time-43190
        &&  apcu_fetch('tpirgarage')<time-43190
        &&  apcu_fetch('tpirinkom')<time-43190
        &&  apcu_fetch('tpirhall')<time-43190
        &&  apcu_fetch('tWeg')<time-43190
        &&  $Weg==1
    ){
        apcu_store('Weg',2);
        apcu_store('tWeg',time);
        telegram('Weg ingeschakeld na 12 uur geen beweging',false,2);
    }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 04:44
Hallo Iedereen.

Ik ben al een tijd bezig met domoticz,

ik en zou het graag willen uitbreiden met schakelen en lampen.

wat is de beste optie om te nemen?
RFXCOM of Z-wave?

[ Voor 96% gewijzigd door marcel19 op 20-07-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 14:43
Oogje schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Ik heb met de threshold zitten spelen en mn switch gaat nu netjes aan bij de voorspelde regen, heb de waarde op 30 gezet.

000|14:45
000|14:50
000|14:55
000|15:00
000|15:05
057|15:10
087|15:15
080|15:20
080|15:25
035|15:30
000|15:35
000|15:40
000|15:45
000|15:50
000|15:55
000|16:00
000|16:05
000|16:10
000|16:15
000|16:20
000|16:25
000|16:30
000|16:35
000|16:40

Nou nog de schakelaar op mn zonnescherm bouwen, gezien de bekabeling en doorgeluste lampen gaat dat nog een uitdaging worden.
Wilde eerst zelf wat in elkaar prutsen, ben blij dat je dit poste. Thnx! Wel een vraagje, weet niet of je die ook hebt aangepast. Maar als je onderin in de commandarray de naam van het device aanpast (default volgens wiki 'Rain expected') naar een eigen device en die gelijk houdt, dan zou ie ook moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 07:58

Kraz

Saving the world

Op iBood is de Google Home te koop.
Ik kan alleen nergens vinden of deze ook goed samen kan werken icm Domoticz.

Heeft hier zich iemand er toevallig al mee bezig gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kraz schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:11:
Op iBood is de Google Home te koop.
Ik kan alleen nergens vinden of deze ook goed samen kan werken icm Domoticz.

Heeft hier zich iemand er toevallig al mee bezig gehouden?
Ik zat er ook al naar te kijken. Je kan de Home vrij makkelijk koppelen aan IFTT en vanaf daar kan je heel makkelijk GET/POST requests doen bij bepaalde commando's. Dus ja, dan kan ie heel easy aan Domoticz!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
H0ppie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Wilde eerst zelf wat in elkaar prutsen, ben blij dat je dit poste. Thnx! Wel een vraagje, weet niet of je die ook hebt aangepast. Maar als je onderin in de commandarray de naam van het device aanpast (default volgens wiki 'Rain expected') naar een eigen device en die gelijk houdt, dan zou ie ook moeten werken toch?
Volgens mij wel, het script roept een device op naam aan dus als die gelijk zijn werkt het wel. Als je t maar consequent op elke plek wijzigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
Oogje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:28:
[...]

Volgens mij wel, het script roept een device op naam aan dus als die gelijk zijn werkt het wel. Als je t maar consequent op elke plek wijzigt.
Dat was inderdaad ook wel een voorwaarde die ik mezelf gesteld had: consequentie :D

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:37:
[...]
De Telegram notificaties zijn in te stellen via een virtuele keuzeschakelaar in Domoticz. 's Nachts gaat deze automatisch op "uit" en 's ochtends vroeg weer op "beide". We kunnen hem zelf dan handmatug ook nog op "Alleen ik" of "Alleen mijn vrouw" zetten.
Dat is wel slim.

Hoe heb je dat gedaan?
met de multiselector?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
iemand een idee waar een idle stroomverbruik van 120 watt vandaan komt? Ik vind dat nogal wat... er draaien een synology nas en 3 rips.... maar dat maakt toch geen 120 watt? de koelkast wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 27-09 21:12
Pff, dat it niks :) bij mij is het 4/500 idle :)
Maar hier staan 3 aquaria en die vreten ook het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vind 120W ook niet echt veel. Ik zit zelf rond de 200W. Combinatie van vriezer, mediabox in standby, NAS, mechanische ventilatie en nog een stel andere kleine stroomgebruikers.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:08:
[...]

Dat is wel slim.

Hoe heb je dat gedaan?
met de multiselector?
Iemand drukt op de bel. Dat is een device change waarop ik in LUA laat controleren wat de stand van de virtuele multiselector is. Aan de hand daarvan laat ik LUA een os.execute doen waarmee ik de juiste .sh start. Die .sh doet gewoon een wget naar mijn Telegram-bot via de Telegram API. Nu nog een keer een camera kopen. Dan laat ik de .sh ook een snapshot maken en versturen via Telegram.

Op de virtuele multiselector zit een timer die de bel tegen middernacht uitzet en 's ochtends vroeg weer op "beide" zet.

Virtuele multiselectors zijn echt heel handig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 19:34
idd. je kan ook scripts aan laten roepen of simpel met blockly zoiets doen.

Hoe heb je de timer geregeld?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:02:
idd. je kan ook scripts aan laten roepen of simpel met blockly zoiets doen.

Hoe heb je de timer geregeld?
Gewoon in de GUI op de virtuele multiselector, als ik me niet vergis. Het zijn vaste tijden, dus dat leek me verreweg het makkelijkst. Rond middernacht gaat hij naar level 10 (= "uit" op de multiselector) en 's ochtends vroeg gaat hij naar level 20 (= "beide" op de multiselector). Ik gebruik level 0 meestal niet, omdat je dan de tekst "Off" niet kunt aanpassen in de GUI (of misschien is dat inmiddels aangepast....). Je kan level 0 wel verbergen in de GUI.

Als je dat in LUA wil doen, dan is het gewoon een kwestie van opnemen in je time-script.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 27-09 21:35

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Heeft er iemand ervaring met IR zenders (voor bv airco), en welke werken goed met Domoticz?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
Sbakker1982 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:50:
iemand een idee waar een idle stroomverbruik van 120 watt vandaan komt? Ik vind dat nogal wat... er draaien een synology nas en 3 rips.... maar dat maakt toch geen 120 watt? de koelkast wellicht?
Heb zelf ook een idle van 140 watt ongeveer. bij mij bestaat het uit:
3 x camera die altijd draaien;
1 RPi 3 b met domoticz erop;
2 x 8 poort switch;
1 x 16 poort switch;
2 x ubiquiti wifi antennes;
En een zooitje adapters voor multisensoren in huis op een vaste voeding.

Dus kijk of je dit soort verbruikers hebt en of ze een beetje zuinig zijn.
Veel netwerk apparatuur is leuk, maar je energie verbruik wordt er wel hoger van.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48
Ik denk dat 120W op zich redelijk netjes is. Als ik alles wat standby staat uitzet en alle adapters/laders uit de stopcontacten haal, dan zit ik soms op zo'n 70/80W. Dat is dan een firewall, switch, RPI 2, Hue Bridge, glasvezelmodem en koelkast. Misschien nog ergens een wekkerradio of zo, maar dat is het dan wel.

Heb trouwens in China een gordijnrail met motor besteld :D Ben benieuwd. Wil het al lang en heb nu dan ook echt de knoop doorgehakt. Nu nog even wachten tot de bestelling binnen is en dan aan de slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0ppie
Oogje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:28:
[...]

Toch nog even op terugkomend: welke waarde gebruik jij? De regenintensiteit uit de lijst zelf of de omgerekende variant voor mm/u?

In het geval van de laatste, hoe krijg jij die formule goed? Zodra ik de formule in mijn script heb staan dan gaat ie zeuren dat mijn result 'nan' is... Als ik de formule weghaal is het een 0 (nul). Snap er niks van, als het resultaat van de formule ook 0 is wat is er dan 'not a number' aan?

Mocht iemand anders een idee hebben wat er eventueel met de berekening fout gaat, feel free.

Dit is de formule en stukje code voorafgaand van mij en daaronder de link naar de bron. De totalrain en rainlines variabelen worden eerder in het script al gezet, zijn eventueel terug te vinden in de bron en dan het eerste script.

Lua: formule regen
1
2
3
4
averagerain=0
mmpu=0
averagerain=totalrain/rainlines
mmpu = 10^((averagerain - 109)/32)

Bron

Bij voorbaat dank als iemand hier al reactie op geeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
H0ppie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:17:
[...]

Toch nog even op terugkomend: welke waarde gebruik jij? De regenintensiteit uit de lijst zelf of de omgerekende variant voor mm/u?

In het geval van de laatste, hoe krijg jij die formule goed? Zodra ik de formule in mijn script heb staan dan gaat ie zeuren dat mijn result 'nan' is... Als ik de formule weghaal is het een 0 (nul). Snap er niks van, als het resultaat van de formule ook 0 is wat is er dan 'not a number' aan?

Mocht iemand anders een idee hebben wat er eventueel met de berekening fout gaat, feel free.

Dit is de formule en stukje code voorafgaand van mij en daaronder de link naar de bron. De totalrain en rainlines variabelen worden eerder in het script al gezet, zijn eventueel terug te vinden in de bron en dan het eerste script.

Lua: formule regen
1
2
3
4
averagerain=0
mmpu=0
averagerain=totalrain/rainlines
mmpu = 10^((averagerain - 109)/32)

Bron

Bij voorbaat dank als iemand hier al reactie op geeft _/-\o_
Ik gebruik de waarde uit de lijst zelf, staat in t script standaard op 70 geloof ik? Ergens helemaal op t einde.

Ik merk nu dat Sendnotification in lua elke ingestelde notificatiemethode gebruikt. Weet iemand of je dat nig kan sturen vanuit jet script?
Anders haal ik het er wel uit en zet ik een notificatie op de switch in domoticz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H0ppie
Oogje schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:52:
[...]

Ik gebruik de waarde uit de lijst zelf, staat in t script standaard op 70 geloof ik? Ergens helemaal op t einde.
Klopt, die had ik al gezien. Maar dat is een andere variabele dan die ik bedoelde, bij mij gaat het laatste stukje comments in de functie bovenaan in het script:

Lua:
1
2
3
-- Returned value is average rain fall for next time
  -- 0 is no rain, 255 is very heavy rain
  -- When needed, mm/h is calculated by 10^((value -109)/32) (example: 77 = 0.1 mm/hour)

Zodra de waarde 0 is krijg ik een 'nan'...
Ik merk nu dat Sendnotification in lua elke ingestelde notificatiemethode gebruikt. Weet iemand of je dat nig kan sturen vanuit jet script?
Anders haal ik het er wel uit en zet ik een notificatie op de switch in domoticz.
Ik gebruik maar één notificatie-manier namelijk pushbullet. Ik moet nog wel de plugin even fixen zodat ik het ook naar een channel daarbinnen kan sturen. Nu krijg ik als enige het op mijn devices binnen.

Net even snel gezocht en je zou dit in je script kunnen gebruiken (na enige tweaks). Mits je pushover gebruikt. :D

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
function notifyMe(iPriority, sTitle, sBody, sSound, sDevice)
   -- iPriority = -2,-1,0,1,2
   -- sTitle = title of message
   -- sBody = message
   -- sSound = sound, empty is default sound
   -- sDevice = your device name, empty is all devices
   -- Check for optional sound and device parameter
   if sSound == nil then sSound = '' end
   if sDevice == nil then sDevice = '' end
   local sUserKey = '<key_here>'
   local sToken = '<toke_here>'
   -- Replace any percent signs with their ascii values, as they are special characters
   sTitle = string.gsub(sTitle, '%%', '%%25')
   sBody = string.gsub(sBody, '%%', '%%25')
   local sMsg = 'curl --data "token=' .. sToken .. '&user=' .. sUserKey .. '&title=' .. sTitle .. '&message=' .. sBody .. '&priority=' .. tostring(iPriority) .. '&sound=' .. sSound .. '&device=' .. sDevice .. '" https://api.pushover.net/1/messages.json'
   os.execute(sMsg)
end

Bron

edit:
code even toegevoegd

[ Voor 30% gewijzigd door H0ppie op 21-07-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb nu iets raars met een sonoff (espeasy) switch en een kaku switch (rflink) in Domoticz. Wanneer de sonoff via html aan of uit gaat, schakelt de kaku lamp mee.
Ik heb de lampen niet gekoppeld in scripts of master/slave opstellingen. Ik heb van de sonoff het unitnummer in espeasy veranderd van 0 naar 99, maakt geen verschil.
Domoticz geeft ook aan dat de kaku lamp nog aan zou moeten zijn terwijl het bv net door de sonoff te schakelen, uit is gegaan. In de log van de kaku lamp staat wel dat hij uit is.
Domoticz 3.5877 stable release channel.

[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 21-07-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:49:
Ik heb nu iets raars met een sonoff (espeasy) switch en een kaku switch (rflink) in Domoticz. Wanneer de sonoff via html aan of uit gaat, schakelt de kaku lamp mee.
Ik heb de lampen niet gekoppeld in scripts of master/slave opstellingen. Ik heb van de sonoff het unitnummer in espeasy veranderd van 0 naar 99, maakt geen verschil.
Domoticz geeft ook aan dat de kaku lamp nog aan zou moeten zijn terwijl het bv net door de sonoff te schakelen, uit is gegaan. In de log van de kaku lamp staat wel dat hij uit is.
Domoticz 3.5877 stable release channel.
Ik heb dit ooit gehad met 1 Chinese deursensor. Soms als de deur open/dicht werd gedaan dan ging er een kaka unit (lamp) ook aan. Was niet gekoppeld de de sensor verder en deed dit 1 van de 10x.

Werkte al een jaar prima en toen ineens last van die euvel. Geen meldingen er over in de log dus uiteindelijk de sensor van de deur maar vervangen door een andere en probleem was gelukkig opgelost en nooit meer voorgekomen.

Maar wel jammer dat ik het nooit heb kunnen vinden wat het probleem was.
Je zou nog kunnen proberen om de Kaku een keer uit het stopcontact te halen voor 1 min.
Als het daarmee niet is opgelost dan zou je de reset kunnen uitvoeren van Kaku zodat hij bij alles wordt afgemeld en daarna meld je deze weer opnieuw aan.

De nieuwe kaku's werken met een code die hij zelf genereert dus mogelijk door dit te doen dat er een andere code wordt aangemaakt waardoor je probleem mogelijk ook wordt opgelost.

Dit bedacht ik mij pas later en toen was mij probleem al opgelost >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sbakker1982 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:50:
Misschien hier wel off-topic... Maar je kan dat toch makkelijk uitzoeken door alle stekkers uit te trekken, behalve die van je meetcircuit uiteraard.
Ik kocht een tijd terug een Smappee om het verbruik in de gaten te houden. Had initieel een sluimerverbruik van ca 200W. Na wat uitzoeken werd Domoticz al snel verhuisd van de Syno terug naar een Pi. M'n Syno slurpte continu 60W.
Samen met wat andere optimaliseringen is m'n sluimer nu slechts 40W. Met 4 RPi's online en daarbij de internet router en 2 Devolo Powerlan adapters denk ik niet dat daar nog iets valt aan te doen.
Koelkasten/diepvriezers kunnen best wat verbruiken, maar dat is zeker niet constant. Onze diepvries bv draait ca 20 minuten per anderhalf uur.
Initieel dacht ik wel dat alle domotica stekkers en schakelaars samen ook wel een en ander zouden verbruiken maar dat viel reuze mee. 28 Main powered zwave nodes verbruiken samen minder dan 10W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 04:44
Ik ben sinds kort bezig om mijn kodi media speler toe te voegen aan domoticz.
zodat mijn lampen in huis dimmen/uitschakelen op het moment dat ik een video aan zet.

Tot dusver heb ik kodi toegevoegd aan domoticz. volgende tutorials moesten alle poorten blijven zoals ze waren.
Kodi webserver: 8080
Domoticz kodi poort: 9090

Met deze instellingen kan ik wel zien in domoticz wanneer ik een video start.
echter krijg ik een error in het log:
code:
1
2
2017-07-22 09:10:52.956 Kodi: (Kodi Woonkamer Server) Event: 'Video - TRANSFORMERS 5 - ALL 4K Trailers (2017) Action Blockbuster Movie Ultra HD.mp4 (1969)'.
2017-07-22 09:10:52.957 Error: EventSystem: Could not determine switch type for event device Kodi Woonkamer Server

ik heb gekeken op google maar ik kan nergens deze error terug vinden.
Heeft iemand enige idee?

Edit: blijkbaar moet de username in kodi ook verwijderd worden 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door marcel19 op 22-07-2017 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 13:32
Witlof schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:05:
Ik denk dat 120W op zich redelijk netjes is. Als ik alles wat standby staat uitzet en alle adapters/laders uit de stopcontacten haal, dan zit ik soms op zo'n 70/80W. Dat is dan een firewall, switch, RPI 2, Hue Bridge, glasvezelmodem en koelkast. Misschien nog ergens een wekkerradio of zo, maar dat is het dan wel.

Heb trouwens in China een gordijnrail met motor besteld :D Ben benieuwd. Wil het al lang en heb nu dan ook echt de knoop doorgehakt. Nu nog even wachten tot de bestelling binnen is en dan aan de slag :P
Kan je laten weten wat de ervaring met de gordijnrail (merk+type? :*)) in combinatie met Domoticz is wanneer het werkt? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
marcel19 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:39:
Hallo Iedereen.

Ik ben al een tijd bezig met domoticz,

ik en zou het graag willen uitbreiden met schakelen en lampen.

wat is de beste optie om te nemen?
RFXCOM of Z-wave?
Het ligt aan je budget en je wensen. Ik heb een RFXCOM maar ook een Z-Wave stick, maar nieuwe schakelaars zijn hier gewoon KAKU; lekker goedkoop en simpel op te zetten.

Wat ik wel vaak zie is dat Domoticz niet helemaal in sync is, maar aangezien ik mijn lampen niet automatisch laat schakelen is dat voor mij geen probleem. De buitenverlichting schakel ik 3x in en 3x uit op random tijden (binnen een tijdvak van 10 minuten) zodat ik 90% zeker ben dat dat stukje automatiseren wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
kromme schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:31:
Heeft er iemand ervaring met IR zenders (voor bv airco), en welke werken goed met Domoticz?
tado airco thermostaat, moet je wel ff script maken voor in domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Ik ben vanmorgen even bezig geweest om een acdb-7000bc aan te sluiten en in domoticz te hangen. Kind kan de was doen, krijg nu ook netjes een bericht op m'n foon (daar was het om te doen als ik in de garage zit hoor ik de bel niet)
Enige wat me opvalt is dat de switch in Domoticz op "on" blijft staan? Is dit normaal of zie ik iets simpels over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 27-09 21:12
Iemand al de nieuwe CO melder van Fibaro getest met Domoticz?
Ik heb er eentje besteld dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
Oogje schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:40:
Ik ben vanmorgen even bezig geweest om een acdb-7000bc aan te sluiten en in domoticz te hangen. Kind kan de was doen, krijg nu ook netjes een bericht op m'n foon (daar was het om te doen als ik in de garage zit hoor ik de bel niet)
Enige wat me opvalt is dat de switch in Domoticz op "on" blijft staan? Is dit normaal of zie ik iets simpels over het hoofd?
Klopt hij stuurt alleen een on signaal. Geen off. Dus je kan het beste niet een on/off switch gebruiken. Maar een push on button.
Maar hebt ook een doorbell functie, die gebruik ik ervoor.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48
Chrisiesmit93 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:33:
[...]

Kan je laten weten wat de ervaring met de gordijnrail (merk+type? :*)) in combinatie met Domoticz is wanneer het werkt? :9
Als ik iets heb, laat ik het hier zeker wel even weten. Ben ook wel nieuwsgierig eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
luigi87 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:58:
[...]

Klopt hij stuurt alleen een on signaal. Geen off. Dus je kan het beste niet een on/off switch gebruiken. Maar een push on button.
Maar hebt ook een doorbell functie, die gebruik ik ervoor.
Het was even een zoektocht maar uiteindelijk gevonden, ik was aan het zoeken bij devices maar ik moest bij de edit functie van de switch zelf zijn.

* Oogje leert Domoticz steeds beter kennen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 27-09 21:35

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

jacquesmulders schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:56:
[...]

tado airco thermostaat, moet je wel ff script maken voor in domoticz.
Mooi product maar wel prijzig....zijn er geen alternatieve die goedkoper zijn

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edwin88 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:37:
[...]

Het ligt aan je budget en je wensen. Ik heb een RFXCOM maar ook een Z-Wave stick, maar nieuwe schakelaars zijn hier gewoon KAKU; lekker goedkoop en simpel op te zetten.

Wat ik wel vaak zie is dat Domoticz niet helemaal in sync is, maar aangezien ik mijn lampen niet automatisch laat schakelen is dat voor mij geen probleem. De buitenverlichting schakel ik 3x in en 3x uit op random tijden (binnen een tijdvak van 10 minuten) zodat ik 90% zeker ben dat dat stukje automatiseren wel werkt.
Misschien eens uitzoeken waarom het niet in synch is. Lijkt er op dat het bereik de problemen geeft.
Gebruik ook vrij veel kaku en of ik dit via AB/Domoticz GUI of via LUA (lichtplan icm LUX sensor) schakel dan is het gewoon gelijk met de werkelijkheid. Soms kan het alleen een 1-2 sec duren voordat de Domoticz Gui het bijwerkt.

3x je lichten aan of uit schakelen is normaal gesproken echt niet nodig zolang er geen stoorzenders in je omgeving zijn. Domoticz schakelt hier 8 kaku units (lampen) elke dag op diverse tijden en mis nooit een schakeling met aan of uit gaan. En dan de vele andere hardware die er ook aan gekoppeld is gaat ook prima.

Misschien eens kijken naar een andere locatie voor de RFXCom. Andere plek die meer centraal is en minder last heeft van storingen. Werkt dat niet andere antenne voor de RFXCom als je die gebruikt wil ook soms helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
MikeOO schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:07:
[...]

Misschien eens uitzoeken waarom het niet in synch is. Lijkt er op dat het bereik de problemen geeft.
Gebruik ook vrij veel kaku en of ik dit via AB/Domoticz GUI of via LUA (lichtplan icm LUX sensor) schakel dan is het gewoon gelijk met de werkelijkheid. Soms kan het alleen een 1-2 sec duren voordat de Domoticz Gui het bijwerkt.

3x je lichten aan of uit schakelen is normaal gesproken echt niet nodig zolang er geen stoorzenders in je omgeving zijn. Domoticz schakelt hier 8 kaku units (lampen) elke dag op diverse tijden en mis nooit een schakeling met aan of uit gaan. En dan de vele andere hardware die er ook aan gekoppeld is gaat ook prima.

Misschien eens kijken naar een andere locatie voor de RFXCom. Andere plek die meer centraal is en minder last heeft van storingen. Werkt dat niet andere antenne voor de RFXCom als je die gebruikt wil ook soms helpen.
Ik heb hier 3 temperatuur sensors die elke minuut de ether vervuilen en de RFXCom staat op zolder terwijl de 15+ KAKU units verspreid over het huis ontvangen. 95% van de tijd is alles netjes in sync en werkt het prima via de domoticz app, alleen als ik na een paar dagen niet gebruiken weet eens de app open is er soms een schakelaar 'aan' die uit hoort te zijn. Dit kan ook komen omdat we vaak dimmen via de KAKU remotes, die moet je dan meerdere malen 'aan' geven om dimstanden in te stellen.

Maar zolang ik niet automatiseer, is er niks aan de hand. De 3 x aan/uit is puur om zeker te zijn dat ze uit gaan, anders staat de buitenverlichting de hele dag voor niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Oogje schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:42:
[...]

Het was even een zoektocht maar uiteindelijk gevonden, ik was aan het zoeken bij devices maar ik moest bij de edit functie van de switch zelf zijn.

* Oogje leert Domoticz steeds beter kennen zo :)
Check vooral inderdaad ook bij de edit functie van schakelaar. en is hier vaak nog zoveel in te stellen en tweaken.
Bijv een uitschakel vertraging functie bij een bewegingsmelder. Dit heb ik veel ingebruik voor me KAKU melders, vaak kom het uitschakel signaal niet aan in Domoticz en blijft uiteindelijk de verlichting branden

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
ik heb thuis nog een "KlikAanKlikUit Dusk Sensor (ABST-604)" liggen. Kan ik deze ook aan domoticz koppelen en per "x tijd" het aantal lux laten opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ABST-604 geeft geen LUX waarden door. Hij geeft alleen on/off doordat je een grenswaarde instelt.

Als je LUX waarden wilt, dan kun je beter gaan knutselen met bijv. een Wemos D1 mini met LUX sensor. Ben je voor 6-7 euro klaar.

VB:
https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/BH1750

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 23-07-2017 13:56 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:53:
Die ABST-604 geeft geen LUX waarden door. Hij geeft alleen on/off doordat je een grenswaarde instelt.

Als je LUX waarden wilt, dan kun je beter gaan knutselen met bijv. een Wemos D1 mini met LUX sensor. Ben je voor 6-7 euro klaar.

VB:
https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/BH1750
Waar kan je die grenswaarde instellen? Want die optie mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet bij een bepaalde schemering (het moment waarop je wilt dat de lichten aan gaan) de knop aan de achterkant ingedrukt houden. Dat is het moment waarop de ABST-604 het signaal voortaan uitstuurt. Meerdere keren zal hij on/off sturen, wat je eigenlijk dwingt om het 'flipstorm'-script te gaan gebruiken omdat je lichten anders aan- en uit zullen gaan tijdens dat moment.

Beter dus om toch te gaan knutselen met zo'n zelfgemaakte sensor. Geloof me, het is echt heel goed te doen als je er nog niet eerder mee hebt geknutseld. En het is goedkoper ook. Had ik al gezegd dat hij ook niet op batterijen hoeft en dat je er dan dus geen omkijken meer naar hebt :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 38 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.