Wat zou er gebeuren als ik de waardes van mijn buienradar-script laat noteren in het Rain device van Weather Underground?
Krijg ik dan een gemiddelde? Of wordt 't opgeteld...?
Krijg ik dan een gemiddelde? Of wordt 't opgeteld...?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dus als het donker wordt, op de knop drukken. I think I can handle that ;-)...M.v.Veelen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:32:
Je moet bij een bepaalde schemering (het moment waarop je wilt dat de lichten aan gaan) de knop aan de achterkant ingedrukt houden. Dat is het moment waarop de ABST-604 het signaal voortaan uitstuurt. Meerdere keren zal hij on/off sturen, wat je eigenlijk dwingt om het 'flipstorm'-script te gaan gebruiken omdat je lichten anders aan- en uit zullen gaan tijdens dat moment.
Beter dus om toch te gaan knutselen met zo'n zelfgemaakte sensor. Geloof me, het is echt heel goed te doen als je er nog niet eerder mee hebt geknutseld. En het is goedkoper ook. Had ik al gezegd dat hij ook niet op batterijen hoeft en dat je er dan dus geen omkijken meer naar hebt?
Eigenlijk net iets eerder. En dan het Flipstorm script eens overwegen. Zie wiki.Sbakker1982 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:47:
[...]
Dus als het donker wordt, op de knop drukken. I think I can handle that ;-)...
Ik zal je 2e optie eens onderzoeken :-)
¯\_(ツ)_/¯
Kan je (een voorbeeld van) die scripts eens posten?Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:23:
[...]
Ik gebruik voor mijn Itho MV unit nog een iets andere constructie: een virtuele keuzeschakelaar in Domoticz, die met LUA scripts de L1, L2 en L3 schakelaars bedient.
15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015
[ Voor 9% gewijzigd door PnD op 24-07-2017 08:57 ]
Ik had dat probleem ook met de stable op een up-to-date raspbian en ik ben van https terug naar http gegaan en sindsdien geen problemen meer?PnD schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:56:
Mijn Domoticz crashed nog steeds dagelijks. Het systeem draait op de achtergrond nog wel door. In de log vind ik geen foutmeldingen. Echter het dashboard is niet te benaderen. Deze laad simpelweg niet.
Herinstallatie van Domoticz gedaan, maar dit mocht niet baten.
Version: 3.7067
Build Hash: eef0785-modified
Compile Date: 2017-03-20 11:00:54
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
Binnenkort weer verder met het op orde krijgen van de verlichting boven de zithoek en en de eethoek. Dan kan ik meteen wel even wat code posten. Het is overigens geen rocket science. Ik heb het zo simpel mogelijk gehouden. Er ligt (al heel lang) een plan om de aansturing uit te breiden met een vochtsensor in de badkamer en een PIR in het toilet. Dan zal het waarschijnlijk iets ingewikkelder gaan worden.hannibal2206 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:51:
[...]
Kan je (een voorbeeld van) die scripts eens posten?
Verwijderd
Als je toch nog alles moet leren kan ik alleen maar adviseren om meteen een script taal te leren als lua of php oid. Pas dan kan je je creativiteit helemaal los laten gaan.Oogje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:27:
Mn eerste 2 Blockly's gebouwd![]()
Ik heb een group gemaakt voor de lichten in de woonkamer en deze wordt bij Sunset aangezet.
Dat was het makkelijke deel
Nou wou ik de lichten met vertraging uitdoen als de TV uitgaat. Script gevonden die de TV pingt, switch hiervoor gemaakt en als tussen sunset & sunrise de TV wordt uitgezet worden de lampen ook uitgezet. Heb alleen wel een variabele gemaakt die bij het uitzetten op 1 wordt gezet, en door de 1e blockly (lichten aan) op 0, op die 0 check ik bij het uitzetten van het licht.
Dit heb ik gedaan omdat anders elke minuut het licht wordt uitgezet indien ik de lichten met de switch handmatig aandoe. (proefondervindelijk vastgesteld)
Wel verslavend om die logica te verzinnen en te bouwen, en dan telkens weer tot ontdekking komen dat je wat vergeet of iets handiger kan.
Met dank aan @ThinkPad die telkens in mn Google resultaten tevoorschijn komt
Ik heb geen problemen op de syno...PnD schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:12:
Helaas, ik gebruik geen https. Overweeg wel naar een beta te gaan om te kijken of het dan verholpen is.
Mwah... ik heb ook eerst alles met Blockly gedaan tot ik tegen de limitaties aanliep, of eigenlijk beter gezegd... tot ik zag wat er mogelijk was met LuaVerwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:52:
[...]
Als je toch nog alles moet leren kan ik alleen maar adviseren om meteen een script taal te leren als lua of php oid. Pas dan kan je je creativiteit helemaal los laten gaan.
Als ik bovenstaande goed begrijp gaan jouw lichten ook aan als je niet thuis bent? Of ook als je TV niet aan staat?
Verwijderd
Dan heb je nog de power van PHP niet ervaren? Ik lach mij soms krom als ik een lua script zie van 50 lijnen wat op 1 of 2 lijntjes kan in PHPtozzke schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:08:
[...]
tot ik zag wat er mogelijk was met Lua. Met Blockly kom je stiekem toch een eind, ook al worden ze al snel vrij lang.
Uiteindelijk langzaamaan de meeste Blocklies omgezet naar Lua maar voor sommige zaken volstaat Blockly nog prima.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Klopt, ik heb toch nog een failsafe op de lampen zitten dus die gaan uiteindelijk toch uit.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:52:
[...]
Als je toch nog alles moet leren kan ik alleen maar adviseren om meteen een script taal te leren als lua of php oid. Pas dan kan je je creativiteit helemaal los laten gaan.
Als ik bovenstaande goed begrijp gaan jouw lichten ook aan als je niet thuis bent? Of ook als je TV niet aan staat?
Onder welke gebruiker draait het script in beide gevallen? Zit er iets anders met rechten?DarkAllMan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:22:
Ik heb weer een vaag iets.......
Ik heb een ping devices script wat prima werkt als ik ./domoticz handmatig start. Dan zijn alle devices netjes online. Als ik domoticz als service start, draait hij het script, maar krijgt hij geen pings terug.......
Ja, die kun je ervoor gebruiken idd.Dacuuu schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:41:
Even tussendoor, is dit de juiste om een sonoff te flashen met espeasy?
http://m.ebay.com/itm/FT2...aacfffe1860%257Ciid%253A3
¯\_(ツ)_/¯
Nee, daar heb ik nog geen zin in gehad. Heb nu 4 momenten op de dag maar even een restart van domoticz in de taakplanner gezet. Zit niks anders op dan een keer opnieuw te beginnen vrees ikRepi3 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:35:
[...]
Ik heb geen problemen op de syno...
En ik heb volledig dezelfde versie.
Ben je gewoon al es van '0' begonnen?
Verwijderd
Waarom ga je ervan uit dat php moeilijker is dan lua?Oogje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:40:
[...]
Ik kan een beetje powershell, php gaat me tever denk ik. Lua ben ik al een beetje mee aan t rommelen.
Kan ik beamen!Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:33:
[...]
Waarom ga je ervan uit dat php moeilijker is dan lua?
Toen ik begon met domoticz kende ik nauwelijks iets van php, van lua helemaal niks.
Eerste dagen heb ik mij rot gezocht om lua aan de praat te krijgen zonder resultaat. Er is nauwelijks iets van te vinden.
Van php daarentegen zijn er miljoenen gebruikers, elk probleem dat je je maar kan bedenken heeft iemand wel al ergens opgelost. Kwestie van wat copy/paste en het werkt.
Dezelfde user, maar de service heeft een werkmap gespecificeerd om de lua scripts die buiten de gebeurtenissen draaien te laten werken.Witlof schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:37:
[...]
Onder welke gebruiker draait het script in beide gevallen? Zit er iets anders met rechten?
ik vrees ervoor. Nooit leuk zoiets maar wel eens goed om backup/restore te oefenen.PnD schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:23:
[...]
Nee, daar heb ik nog geen zin in gehad. Heb nu 4 momenten op de dag maar even een restart van domoticz in de taakplanner gezet. Zit niks anders op dan een keer opnieuw te beginnen vrees ik
Ik vind persoonlijk php veel moeilijker te lezen dan lua en dat van lua nauwelijks iets te vinden is, vind ik ook wel meevallen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:33:
[...]
Waarom ga je ervan uit dat php moeilijker is dan lua?
Toen ik begon met domoticz kende ik nauwelijks iets van php, van lua helemaal niks.
Eerste dagen heb ik mij rot gezocht om lua aan de praat te krijgen zonder resultaat. Er is nauwelijks iets van te vinden.
Van php daarentegen zijn er miljoenen gebruikers, elk probleem dat je je maar kan bedenken heeft iemand wel al ergens opgelost. Kwestie van wat copy/paste en het werkt.
1
2
3
4
5
| cmd = inv1.getCmdStringFor('Total Wh') connection.write(cmd) response = connection.read(100) value = inv1.getValueFromResponse(response) TotalEnergy = value |
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Uh, gewoon x100?klump4u schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:56:
Vraagje,
Ik wil de totaalstand uit mijn omvormer naar een device in Domoticz zenden middels een pythonscript.
Mijn omvormer levert het getal (value)69898 aan, dit betekent dan 6989,8 kWh.
Zend ik het getal 69898 naar de device in Domoticz dan geeft de device 69,898 kWh aan.
Hier een stukje code.
Python:
1 2 3 4 5 cmd = inv1.getCmdStringFor('Total Wh') connection.write(cmd) response = connection.read(100) value = inv1.getValueFromResponse(response) TotalEnergy = value
Hoe kan ik bij de "value" 2 nullen extra krijgen zodat het getal 6989800 wordt?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja dat snap ik maar hoe doe ik dat in de code?
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
volledige path gebruikt in je script? dus bv /home/......DarkAllMan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:35:
[...]
Dezelfde user, maar de service heeft een werkmap gespecificeerd om de lua scripts die buiten de gebeurtenissen draaien te laten werken.
Heeft iemand een idee of ze hier wel / niet mee bezig zijn? Die Ikea lampen zijn best ok en icm Domoticz zeer handig. Mooi alternatief voor Hue.
[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-07-2017 23:19 ]
Ik! Heb je open z-wave wel geinstalleerd?Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:58:
Heeft iemand Domoticz op Ubuntu draaien?
Ik heb een AEON gen5 zwave stick, welke ik op geen enkele manier kan vinden in het lijstje van toe te voegen bij controllers, iemand enig idee? Ik zoek naar Open zwave usb, maar die staat er niet tussen.
Ik bedoel dus de LUA scripts die je maakt onder: Setup -> More options -> Events.rasper schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:15:
[...]
volledige path gebruikt in je script? dus bv /home/......
[ Voor 3% gewijzigd door DarkAllMan op 26-07-2017 09:15 ]
Dat is fijn om te weten dat het toch mogelijk is!DarkAllMan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:13:
[...]
Ik! Heb je open z-wave wel geinstalleerd?
1
2
3
4
| git clone https://github.com/OpenZWave/open-zwave.git ln -s open-zwave open-zwave-read-only cd open-zwave make |
[ Voor 19% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 11:20 ]
Draai je op de laatste beta?Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Dat is fijn om te weten dat het toch mogelijk is!
Ja ik heb open z-wave geïnstalleerd, voordat ik Domoticz heb gecompiled... Ik heb het volgende gehanteerd (in dezelfde directory als domoticz)
code:
1 2 3 4 git clone https://github.com/OpenZWave/open-zwave.git ln -s open-zwave open-zwave-read-only cd open-zwave make
You will only need to install these drivers on Windows OS machines. On Linux or OSX, there is no need to install drivers, the Z-Stick Gen5 will use its native drivers
Linux should appear as a /dev/ttyACM0 (or other numbered such as /dev/ttyACM1 ... ACMx) device, if it does not, you may need to manually install the CDC-ACM module (should already be a part of the Linux kernel) or re-install Linux.
Ik draai Linux Ubuntu Server 16.04.2 LTS en Domoticz 3.8134
[ Voor 36% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 11:49 ]
Ik heb al eens eerder gezien dat door gecachte website, de juiste opties niet zichtbaar waren. Kun je je cache eens legen of eens met een andere browser proberen?Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:48:
[...]
Ik draai Linux Ubuntu Server 16.04.2 LTS en Domoticz 3.8134
Net nogmaals geprobeerd, helaas, het enige 'open' wat ik toe kan voegen is opentherm en open weather.DarkAllMan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:49:
[...]
Ik heb al eens eerder gezien dat door gecachte website, de juiste opties niet zichtbaar waren. Kun je je cache eens legen of eens met een andere browser proberen?
Bij mij ziet het er zo uit:Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:51:
[...]
Net nogmaals geprobeerd, helaas, het enige 'open' wat ik toe kan voegen is opentherm en open weather.
[ Voor 61% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 12:03 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik ook!Slurpgeit schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:12:
Ik krijg net via de Domoticz android app opeens een push notification waar alelen "raar" in staat, terwijl ik de app nog niet eens geconfigureerd heb (ook nog niet verbonden met mijn server). Hebben meer mensen dit bericht gehad toevallig?
[ Voor 13% gewijzigd door DarkAllMan op 26-07-2017 12:50 ]
waarom compileer je hem zelf en gebruik je niet gewoon de linux command die domoticz automatisch alles installeerd?Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Dat is fijn om te weten dat het toch mogelijk is!
Ja ik heb open z-wave geïnstalleerd, voordat ik Domoticz heb gecompiled... Ik heb het volgende gehanteerd (in dezelfde directory als domoticz)
code:
1 2 3 4 git clone https://github.com/OpenZWave/open-zwave.git ln -s open-zwave open-zwave-read-only cd open-zwave make
1
| sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash |
Hier ook... ook niet geconfigureerde appSlurpgeit schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:12:
Ik krijg net via de Domoticz android app opeens een push notification waar alelen "raar" in staat, terwijl ik de app nog niet eens geconfigureerd heb (ook nog niet verbonden met mijn server). Hebben meer mensen dit bericht gehad toevallig?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
https://www.domoticz.com/...opic.php?p=142858#p142858MsG schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:46:
Ik kreeg het in een wel geconfigureerde app :-P. Beetje gek.
Ik heb hem nu geinstalleerd met het volgende script:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| git clone https://github.com/domoticz/domoticz.git domoticz cd domoticz !open-zwave installatie git clone https://github.com/OpenZWave/open-zwave.git ln -s open-zwave open-zwave-read-only cd open-zwave make cd .. !compiling domoticz !cmake -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release . cmake -USE_STATIC_OPENZWAVE -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release CMakeLists.txt make |
Dat ga ik dan nu maar proberen, ik wist niet van die install af.jacquesmulders schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:35:
[...]
waarom compileer je hem zelf en gebruik je niet gewoon de linux command die domoticz automatisch alles installeerd?
Bash:
1 sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash
source : klik
[ Voor 6% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 13:34 ]
Dan krijg ik 100 maal de value achter elkaar.prein2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:06:
value = value * 100
Verwijderd
Zeker van dat de oorzaak bij je Pi3 zit? En niet bij script oid?_trickster_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:16:
Maar ik kwam er achter dat ik toch een stukje preformance problemen had.
Verwijderd
OK. Dirty code, maar het idee wordt wel duidelijk denk ik. Om te beginnen heb ik een variabele "VAR_VENT_MANUAL" (int), die standaard de waarde 0 heeft. Als ik de ventilatie handmatig op een bepaalde stand zet met de multi-selector, dan wordt de waarde veranderd naar 1. De multi-selector is in mijn geval een virtuele (schakelaar type "Selector" in de GUI) en hij heet "Ventilatie". Verder heb ik de apparaten "VENT1", "VENT2" en "VENT3". Dit zijn de L1, L2 en L3 van mijn Itho Daalderop unit en een lamp "Badkamer".hannibal2206 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:51:
[...]
Kan je (een voorbeeld van) die scripts eens posten?
1
2
| commandArray = {} local mf = require('scripts/lua/functions') |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| local mf = {} function mf.swi(chk,cmd,dev) if (otherdevices[dev] == chk) then commandArray[dev] = cmd end end function mf.swinc(cmd,dev) commandArray[dev] = cmd end function mf.swioff(dev) commandArray[dev] = 'Off' end [...] return mf |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| if devicechanged['Ventilatie'] then if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '0') then mf.swi('On','Off','VENT3') mf.swi('On','Off','VENT2') mf.swi('On','Off AFTER 2','VENT1') commandArray['Variable:VAR_VENT_MANUAL'] = '1' end if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '10') then commandArray['Variable:VAR_VENT_MANUAL'] = '0' mf.swi('On','Off','VENT3') mf.swi('On','Off AFTER 2','VENT2') mf.swi('Off','On AFTER 3','VENT1') if (otherdevices['Badkamer'] == 'On') then commandArray['VENT2'] = 'On AFTER 4' end end if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '20') then mf.swi('On','Off','VENT3') mf.swi('On','Off AFTER 2','VENT2') mf.swi('Off','On AFTER 3','VENT1') commandArray['Variable:VAR_VENT_MANUAL'] = '1' end if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '30') then mf.swi('On','Off','VENT3') mf.swi('Off','On AFTER 2','VENT1') mf.swi('Off','On AFTER 4','VENT2') commandArray['Variable:VAR_VENT_MANUAL'] = '1' end if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '40') then mf.swi('On','Off','VENT2') mf.swi('Off','On AFTER 2','VENT1') mf.swi('Off','On AFTER 4','VENT3') commandArray['Variable:VAR_VENT_MANUAL'] = '1' end end |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| if devicechanged['Badkamer'] then if (uservariables["VAR_VENT_MANUAL"] == 0) then if (otherdevices['Badkamer'] == 'On') then commandArray['Variable:VAR_BK_CHK_FAN'] = '1' mf.swinc('On AFTER 120','BK_CHK_FAN') else if (uservariables["VAR_BK_CHK_FAN"] == 1) then commandArray['Variable:VAR_BK_CHK_FAN'] = '0' else mf.swi('On','Off AFTER 300','VENT3') mf.swi('On','Off AFTER 300','VENT2') mf.swi('Off','On AFTER 3','VENT1') end end end end if devicechanged['BK_CHK_FAN'] then if (uservariables["VAR_VENT_MANUAL"] == 0) then if (uservariables["VAR_BK_CHK_FAN"] == 1) then commandArray['Variable:VAR_BK_CHK_FAN'] = '0' mf.swi('On','Off','VENT3') mf.swi('Off','On AFTER 2','VENT1') mf.swi('Off','On AFTER 4','VENT2') mf.swioff('BK_CHK_FAN') end end end [...] return commandArray |
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 21:29 ]
Ik heb ook 3 of meer dead nodes, dat zal zeker niet mee helpen,Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:10:
[...]
Zeker van dat de oorzaak bij je Pi3 zit? En niet bij script oid?
Ik draai nog op een Pi2 met 50 Zwave nodes en alles loopt hier mega snel.
Wat bedoel je hiermee precies ? de Preformance ? of het overzetten met problemen ? of het niet kunnen verwijderen van hardware nodes die niet meer aanwezig zijn.Brutuss schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:28:
Ik heb dit ook gezien.. dacht al dat het aan mij lag..
Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar aangezien ongeveer 90% van de modules zijn weggewerkt.is dit voor mij meer een laatste optie, ook omdat ik dan de Raspberry Pi niet meer als backup kan gebruiken ( zoals dat nu wel het geval is ), alleen een change van IP, en dan ben ik weer up-and-running.tlpeter schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:07:
Excluden, stick resetten een opnieuw includen.
[ Voor 4% gewijzigd door _trickster_ op 26-07-2017 22:08 ]
1
| esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE |
[ Voor 43% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 22:10 ]
op dit moment draai ik de gen5 usb stick van aeon in pass-through mode ( dus niet het hele USB-controller in pass-through mode ) ?Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:06:
Voor een ieder die Domoticz in een VM in ESXi 6.5 draait en problemen heeft met de gen5 usb stick van aeon, dan helpt waarschijnlijk het volgende:
code:
1 esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE
reboot en klaar. Hiermee worden de vmware drivers uitgeschakeld en de legacy weer drivers gebruikt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| --[[ Script om ganglamp 1 minuut aan te doen als de zon onder is en de voordeur open gaat. ]] return { active = true, on = { ['timer'] = { 'at nighttime', } }, execute = function(domoticz) local door = domoticz.devices('Voordeur') local light = domoticz.devices('Ganglamp') if (door.state == 'Open') then light.switchOn().forMin(1) domoticz.notify('Voordeur alert', 'De voordeur is open!', domoticz.PRIORITY_LOW) end end } |
Het gaat ook om de stick in pass-through inderdaad._trickster_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:10:
[...]
op dit moment draai ik de gen5 usb stick van aeon in pass-through mode ( dus niet het hele USB-controller in pass-through mode ) ?
ik heb meer draaien op pass-through met usb, en ga er vanuit dat je dit uitvoert op de ESXI server zelf.Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:12:
[...]
Het gaat ook om de stick in pass-through inderdaad.
Ja alle VM's afsluiten, SSH aanzetten op ESX, op de CLI invoeren en rebooten. Daarna heet je USB stick ook ineens Sigma Modem, maar dat is wel het teken dat het goed werkt. Ik heb begrepen dat er alleen USB issues zijn op 6.5 hoor._trickster_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:15:
[...]
ik heb meer draaien op pass-through met usb, en ga er vanuit dat je dit uitvoert op de ESXI server zelf.
Ik ga dit morgen gelijk proberen !
de vorige server ESXI server draaide wel op V5.5 geloof ik, dus daar kan nog best wel verschil in zitten.
Ik hou jullie op de hoogte !
Ik heb dezelfde vraag, support voor Domoticz zou heel mooi zijn.FicoF schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:57:
[...]
Heeft iemand een idee of ze hier wel / niet mee bezig zijn? Die Ikea lampen zijn best ok en icm Domoticz zeer handig. Mooi alternatief voor Hue.
ik doe het met dit lua scriptje, heel simpel maar het werkt:Witlof schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:11:
Zijn er hier al mensen bezig geweest met dzvents? Ik wil gewoon een simpel script. Als de voordeur open gaat en de zon onder is, doe dan de ganglamp aan voor 1 minuut. Hij heeft het nu 1x getriggert, maar daarna niet meer. Sowieso is na een update mijn lua-scripting wat in de war. Enkele doen het niet meer, maar sommige nog wel. Maar dat terzijde.
Ik heb nu dit dus voor de voordeur-ganglamp:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 --[[ Script om ganglamp 1 minuut aan te doen als de zon onder is en de voordeur open gaat. ]] return { active = true, on = { ['timer'] = { 'at nighttime', } }, execute = function(domoticz) local door = domoticz.devices('Voordeur') local light = domoticz.devices('Ganglamp') if (door.state == 'Open') then light.switchOn().forMin(1) domoticz.notify('Voordeur alert', 'De voordeur is open!', domoticz.PRIORITY_LOW) end end }
Dit is een begin, om later te kijken of het lukt om de lamp aan te laten zolang de deur open blijft staan, maar uitgaat als de deur dus dichtgaat na 1 minuut.
Bing
Ik zag meerdere nodes die niet herkend worden en dat lijkt mij niet zo goed._trickster_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:06:
Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar aangezien ongeveer 90% van de modules zijn weggewerkt.is dit voor mij meer een laatste optie, ook omdat ik dan de Raspberry Pi niet meer als backup kan gebruiken ( zoals dat nu wel het geval is ), alleen een change van IP, en dan ben ik weer up-and-running.
Ik had hem in Lua, maar op een of andere manier werkt die niet meer. Wellicht door een update of iets, maar wel raar. Sommige werken wel, sommige werken niet meer.bing69 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:52:
[...]
ik doe het met dit lua scriptje, heel simpel maar het werkt:
commandArray = {}
if (devicechanged['Voordeur'] == 'Open' or devicechanged['Pir_Gang2'] == 'On' or devicechanged['Pir_Gang'] == 'On') then
if otherdevices['zonondergang'] == 'On' and otherdevices['Gang'] == 'Off' then
commandArray['Gang']='On FOR 1'
end
end
return commandArray
1
| ping: icmp open socket: Operation not permitted |
1
| -rwsr-xr-x 1 root root 44168 May 7 2014 /bin/ping |
[ Voor 22% gewijzigd door DarkAllMan op 27-07-2017 11:34 ]
Done... maar dat maakt niets uit. En zoals je ziet, staan de permissies voor ping al goed.Praetorian schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:00:
"sudo chmod u+s /bin/ping" ?
[ Voor 17% gewijzigd door DarkAllMan op 27-07-2017 12:45 ]
¯\_(ツ)_/¯
*Check.... 2 stuks icl Fibaro dimmer. Werkt hier prima.M.v.Veelen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:58:
Heeft iemand een pulse switch in gebruik waarmee hij dmv kort indrukken de (Hue) lamp aan OF uit kan schakelen en bij langer indrukken de lamp kan dimmen?
Ik had dit tot voor kort in gebruik ivm een ZWave module, maar ik wil het nu met een andere module voor elkaar krijgen, bijvoorbeeld KaKu.
Jij gebruikt een Fibaro dimmer op een Philips Hue lamp?Kraz schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:11:
[...]
*Check.... 2 stuks icl Fibaro dimmer. Werkt hier prima.
Maar ik heb geen ervaring met KaKu.
Srry, nee.DarkAllMan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:13:
[...]
Jij gebruikt een Fibaro dimmer op een Philips Hue lamp?
¯\_(ツ)_/¯
Nee ik heb zelf helemaal niks aangepast, het is de zelfde Build, (de laatste Stable) zonder enige aanpassingen.tlpeter schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:56:
[...]
Ik zag meerdere nodes die niet herkend worden en dat lijkt mij niet zo goed.
Kan het zijn dat jij een aangepast manufacter_specific.xml hebt welke je nog niet op de andere controller hebt gezet?
Zwave de deur uit doen om met Kaku verder te gaan? say whut?M.v.Veelen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:50:
Ik had dus ook een ZWave dimmer met reguliere lamp, maar heb alle ZWave de deur uit gedaan en wil nu hetzelfde kunnen bereiken icm een Hue lamp. Ik heb al gezocht naar Lua scripts e.d. maar zie niets bruikbaars tot nog toe.
¯\_(ツ)_/¯
Xiaomi heeft ook perfecte temp. meters...M.v.Veelen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:51:
Ik ben vrijwel geheel over naar Sonoff's en Xiaomi (Zigbee) - en Wemos (LUX + temp).
Uiteindelijk wil ik de schakeling niet door een KaKu switch laten gebeuren maar door een Xiaomi module. Maar dan moet ik wel een opzetje (Lua ?) hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 27-07-2017 18:04 ]
Bing
Zie mijn eerder gestelde vraag.bing69 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:02:
[...]
En wat bedoel je met een opzetje voor de Xiaomi, schakelt in lua toch hetzelfde?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| local physical_switch = 'Lamp eettafel (Hue) SWITCH' local light_switch = 'Lamp eettafel (Hue) DIM' commandArray = {} if (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'Off') then commandArray[light_switch]='On' print('Hue lamp ON door bedienen wandschakelaar') elseif (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'On') then commandArray[light_switch]='Off' print('Hue lamp OFF door bedienen wandschakelaar') end return commandArray |
[ Voor 60% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-07-2017 20:11 ]
¯\_(ツ)_/¯
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| return { active = true, on = { devices = { ['front door'] = { 'at nighttime' } } }, execute = function(domoticz, door) local light = domoticz.devices('Hallway') if (door.state == 'Open') then light.switchOn() else light.switchOff().afterSec(30) end end } |
[ Voor 22% gewijzigd door Witlof op 28-07-2017 13:41 . Reden: Heb wat hulp gekregen op het Domoticz forum en heb het nu helemaal goed werkend ]
[ Voor 13% gewijzigd door kjast op 27-07-2017 23:25 ]
Verwijderd
Mijn camera regelt dat zeld via ftp. Via ftp wordt bij beweging snapshots naar mijn nas ge-ftp-t.RoJan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:01:
Ik heb al een tijdje een drietal camera's (2x IP en 1xUSB) aan Domoticz hangen en die sturen netjes een plaatje naar mijn E-mail als de juiste schakelaar wordt geactiveerd.
Nu wil ik van één van de camera's automatisch snapshots bewaren - in plaats van mailen - in een directory op de Ubuntu-server waarop Domoticz draait. Waarschijnlijk is er vast al iemand die daar een script voor heeft bedacht...
Het ligt aan de camera die je gebruikt. Zelf heb ik dit script voor mijn goedkope Chinese kloon:RoJan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:01:
Ik heb al een tijdje een drietal camera's (2x IP en 1xUSB) aan Domoticz hangen en die sturen netjes een plaatje naar mijn E-mail als de juiste schakelaar wordt geactiveerd.
Nu wil ik van één van de camera's automatisch snapshots bewaren - in plaats van mailen - in een directory op de Ubuntu-server waarop Domoticz draait. Waarschijnlijk is er vast al iemand die daar een script voor heeft bedacht...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #!/bin/sh HOST_URL=http://tuin-cam.home.intra JPG_OUTPUT=snap-`date +%Y%m%d%H%M`.jpg JPG_FILE=`wget -q -O - "$HOST_URL/cgi-bin/hi3510/param.cgi?cmd=snap" | awk -F'"' '{print $2}'` if [ ! -z "$JPG_FILE" ]; then wget -q -O $JPG_OUTPUT "$HOST_URL$JPG_FILE" cp $JPG_OUTPUT /mnt/backup/timelaps/ rm -f $JPG_OUTPUT fi |
PSN: PcDCch
Heeft de 3 niet te maken met de prediction. Zoals regen etc?Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:08:
Ik ben bezig om de waarden uit een weerstation te lezen, dit lukt echter kan ik een aantal waarden niet plaatsen.
Wie kan mij vertellen welke onbekende waarden hier staan en wat ze betekenen.
2017-07-28 15:58:00.271 LUA: 19.8;69;3;1011;3
2017-07-28 15:58:00.271 LUA: Temperatuur: 19.8
2017-07-28 15:58:00.271 LUA: Luchtvochtigheid: 69%
2017-07-28 15:58:00.272 LUA: Geen idee: 3
2017-07-28 15:58:00.272 LUA: Luchtdruk: 1011 hPa
2017-07-28 15:58:00.272 LUA: Geen idee: 3
de gegevens in domoticz die ik kan lezen in het temeratuur scherm zijn:
19.8 C / 69%
Nat, Barometer: 1011hPa, Voorspelling: Bewolkt
Dauwpunt: 12.37 C
Of windkracht?DaTimMan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:56:
[...]
Heeft de 3 niet te maken met de prediction. Zoals regen etc?
De eerste 3 is de humidity status en de laatste de barometer prediction, zie: link.DaTimMan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:56:
[...]
Heeft de 3 niet te maken met de prediction. Zoals regen etc?
Ah, daar kan ik wel wat mee denk ik!Mozart schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:34:
[...]
Het ligt aan de camera die je gebruikt. Zelf heb ik dit script voor mijn goedkope Chinese kloon:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 #!/bin/sh HOST_URL=http://tuin-cam.home.intra JPG_OUTPUT=snap-`date +%Y%m%d%H%M`.jpg JPG_FILE=`wget -q -O - "$HOST_URL/cgi-bin/hi3510/param.cgi?cmd=snap" | awk -F'"' '{print $2}'` if [ ! -z "$JPG_FILE" ]; then wget -q -O $JPG_OUTPUT "$HOST_URL$JPG_FILE" cp $JPG_OUTPUT /mnt/backup/timelaps/ rm -f $JPG_OUTPUT fi
Die laat ik met behulp van cron op de gewenste tijd een foto nemen.
Ik kick mijn vraag even hopende dat iemand mij kan helpen!PnD schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:55:
Ik bedien mijn Somfy blinds nu met de KaKu AYCT-102 via groepsschakelingen.
Nu kan ik echter alleen de gordijnen volledig open of dicht doen, maar geen stopcommando geven. Iemand een idee hoe dit te realiseren?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq