Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:42
Wat zou er gebeuren als ik de waardes van mijn buienradar-script laat noteren in het Rain device van Weather Underground?

Krijg ik dan een gemiddelde? Of wordt 't opgeteld...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:32:
Je moet bij een bepaalde schemering (het moment waarop je wilt dat de lichten aan gaan) de knop aan de achterkant ingedrukt houden. Dat is het moment waarop de ABST-604 het signaal voortaan uitstuurt. Meerdere keren zal hij on/off sturen, wat je eigenlijk dwingt om het 'flipstorm'-script te gaan gebruiken omdat je lichten anders aan- en uit zullen gaan tijdens dat moment.

Beter dus om toch te gaan knutselen met zo'n zelfgemaakte sensor. Geloof me, het is echt heel goed te doen als je er nog niet eerder mee hebt geknutseld. En het is goedkoper ook. Had ik al gezegd dat hij ook niet op batterijen hoeft en dat je er dan dus geen omkijken meer naar hebt :) ?
Dus als het donker wordt, op de knop drukken. I think I can handle that ;-)...

Ik zal je 2e optie eens onderzoeken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:47:
[...]

Dus als het donker wordt, op de knop drukken. I think I can handle that ;-)...

Ik zal je 2e optie eens onderzoeken :-)
Eigenlijk net iets eerder. En dan het Flipstorm script eens overwegen. Zie wiki.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Ik gebruik voor mijn Itho MV unit nog een iets andere constructie: een virtuele keuzeschakelaar in Domoticz, die met LUA scripts de L1, L2 en L3 schakelaars bedient.
Kan je (een voorbeeld van) die scripts eens posten?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

Mijn Domoticz crashed nog steeds dagelijks. Het systeem draait op de achtergrond nog wel door. In de log vind ik geen foutmeldingen. Echter het dashboard is niet te benaderen. Deze laad simpelweg niet.

Herinstallatie van Domoticz gedaan, maar dit mocht niet baten.

Version: 3.7067
Build Hash: eef0785-modified
Compile Date: 2017-03-20 11:00:54

[ Voor 9% gewijzigd door PnD op 24-07-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PnD schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:56:
Mijn Domoticz crashed nog steeds dagelijks. Het systeem draait op de achtergrond nog wel door. In de log vind ik geen foutmeldingen. Echter het dashboard is niet te benaderen. Deze laad simpelweg niet.

Herinstallatie van Domoticz gedaan, maar dit mocht niet baten.

Version: 3.7067
Build Hash: eef0785-modified
Compile Date: 2017-03-20 11:00:54
Ik had dat probleem ook met de stable op een up-to-date raspbian en ik ben van https terug naar http gegaan en sindsdien geen problemen meer?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Helaas, ik gebruik geen https. Overweeg wel naar een beta te gaan om te kijken of het dan verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hannibal2206 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:51:
[...]

Binnenkort weer verder met het op orde krijgen van de verlichting boven de zithoek en en de eethoek. Dan kan ik meteen wel even wat code posten. Het is overigens geen rocket science. Ik heb het zo simpel mogelijk gehouden. Er ligt (al heel lang) een plan om de aansturing uit te breiden met een vochtsensor in de badkamer en een PIR in het toilet. Dan zal het waarschijnlijk iets ingewikkelder gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Mn eerste 2 Blockly's gebouwd 8)
Ik heb een group gemaakt voor de lichten in de woonkamer en deze wordt bij Sunset aangezet.
Dat was het makkelijke deel :+

Nou wou ik de lichten met vertraging uitdoen als de TV uitgaat. Script gevonden die de TV pingt, switch hiervoor gemaakt en als tussen sunset & sunrise de TV wordt uitgezet worden de lampen ook uitgezet. Heb alleen wel een variabele gemaakt die bij het uitzetten op 1 wordt gezet, en door de 1e blockly (lichten aan) op 0, op die 0 check ik bij het uitzetten van het licht.
Dit heb ik gedaan omdat anders elke minuut het licht wordt uitgezet indien ik de lichten met de switch handmatig aandoe. (proefondervindelijk vastgesteld :+ )

Wel verslavend om die logica te verzinnen en te bouwen, en dan telkens weer tot ontdekking komen dat je wat vergeet of iets handiger kan.

Met dank aan @ThinkPad die telkens in mn Google resultaten tevoorschijn komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:27:
Mn eerste 2 Blockly's gebouwd 8)
Ik heb een group gemaakt voor de lichten in de woonkamer en deze wordt bij Sunset aangezet.
Dat was het makkelijke deel :+

Nou wou ik de lichten met vertraging uitdoen als de TV uitgaat. Script gevonden die de TV pingt, switch hiervoor gemaakt en als tussen sunset & sunrise de TV wordt uitgezet worden de lampen ook uitgezet. Heb alleen wel een variabele gemaakt die bij het uitzetten op 1 wordt gezet, en door de 1e blockly (lichten aan) op 0, op die 0 check ik bij het uitzetten van het licht.
Dit heb ik gedaan omdat anders elke minuut het licht wordt uitgezet indien ik de lichten met de switch handmatig aandoe. (proefondervindelijk vastgesteld :+ )

Wel verslavend om die logica te verzinnen en te bouwen, en dan telkens weer tot ontdekking komen dat je wat vergeet of iets handiger kan.

Met dank aan @ThinkPad die telkens in mn Google resultaten tevoorschijn komt ;)
Als je toch nog alles moet leren kan ik alleen maar adviseren om meteen een script taal te leren als lua of php oid. Pas dan kan je je creativiteit helemaal los laten gaan.
Als ik bovenstaande goed begrijp gaan jouw lichten ook aan als je niet thuis bent? Of ook als je TV niet aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
PnD schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:12:
Helaas, ik gebruik geen https. Overweeg wel naar een beta te gaan om te kijken of het dan verholpen is.
Ik heb geen problemen op de syno...
En ik heb volledig dezelfde versie.
Ben je gewoon al es van '0' begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Als je toch nog alles moet leren kan ik alleen maar adviseren om meteen een script taal te leren als lua of php oid. Pas dan kan je je creativiteit helemaal los laten gaan.
Als ik bovenstaande goed begrijp gaan jouw lichten ook aan als je niet thuis bent? Of ook als je TV niet aan staat?
Mwah... ik heb ook eerst alles met Blockly gedaan tot ik tegen de limitaties aanliep, of eigenlijk beter gezegd... tot ik zag wat er mogelijk was met Lua :+. Met Blockly kom je stiekem toch een eind, ook al worden ze al snel vrij lang.
Uiteindelijk langzaamaan de meeste Blocklies omgezet naar Lua maar voor sommige zaken volstaat Blockly nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:08:
[...]
tot ik zag wat er mogelijk was met Lua :+. Met Blockly kom je stiekem toch een eind, ook al worden ze al snel vrij lang.
Uiteindelijk langzaamaan de meeste Blocklies omgezet naar Lua maar voor sommige zaken volstaat Blockly nog prima.
Dan heb je nog de power van PHP niet ervaren? Ik lach mij soms krom als ik een lua script zie van 50 lijnen wat op 1 of 2 lijntjes kan in PHP >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Ik ben geen programmeur en ken php (dus) niet*.
Lua vind ik nog wel prima leesbaar al gebruik ik wel veel tutorials/voorbeelden die ik her en der vind :)

* Ik zoek het ook niet om php te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:51
als je start met lua of je hebt al het 1 en ander gemaakt, probeer dzVentz.
Dit is nog eenvoudiger. en hiermee verkort je je code nog meer.

plus dat je het vanuit de editor kan maken, geavanceerde tijd/start commando's kan meegeven. in de oude lau situatie ging ieder script altijd af, je ben je daar super vrij in.
daar komt bij dat het ook super goed gedocumenteerd is:
http://domoticz.com/wiki/..._generation_LUA_scripting

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Klopt, ik heb toch nog een failsafe op de lampen zitten dus die gaan uiteindelijk toch uit.

Ik kan een beetje powershell, php gaat me tever denk ik. Lua ben ik al een beetje mee aan t rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Even tussendoor, is dit de juiste om een sonoff te flashen met espeasy?
http://m.ebay.com/itm/FT2...aacfffe1860%257Ciid%253A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 13:47
Ik heb weer een vaag iets.......
Ik heb een ping devices script wat prima werkt als ik ./domoticz handmatig start. Dan zijn alle devices netjes online. Als ik domoticz als service start, draait hij het script, maar krijgt hij geen pings terug.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:09
DarkAllMan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:22:
Ik heb weer een vaag iets.......
Ik heb een ping devices script wat prima werkt als ik ./domoticz handmatig start. Dan zijn alle devices netjes online. Als ik domoticz als service start, draait hij het script, maar krijgt hij geen pings terug.......
Onder welke gebruiker draait het script in beide gevallen? Zit er iets anders met rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:41:
Even tussendoor, is dit de juiste om een sonoff te flashen met espeasy?
http://m.ebay.com/itm/FT2...aacfffe1860%257Ciid%253A3
Ja, die kun je ervoor gebruiken idd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Repi3 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Ik heb geen problemen op de syno...
En ik heb volledig dezelfde versie.
Ben je gewoon al es van '0' begonnen?
Nee, daar heb ik nog geen zin in gehad. Heb nu 4 momenten op de dag maar even een restart van domoticz in de taakplanner gezet. Zit niks anders op dan een keer opnieuw te beginnen vrees ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:40:
[...]
Ik kan een beetje powershell, php gaat me tever denk ik. Lua ben ik al een beetje mee aan t rommelen.
Waarom ga je ervan uit dat php moeilijker is dan lua?
Toen ik begon met domoticz kende ik nauwelijks iets van php, van lua helemaal niks.
Eerste dagen heb ik mij rot gezocht om lua aan de praat te krijgen zonder resultaat. Er is nauwelijks iets van te vinden.
Van php daarentegen zijn er miljoenen gebruikers, elk probleem dat je je maar kan bedenken heeft iemand wel al ergens opgelost. Kwestie van wat copy/paste en het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Toen ik begon met domoticz kende ik nauwelijks iets van php, van lua helemaal niks.
Eerste dagen heb ik mij rot gezocht om lua aan de praat te krijgen zonder resultaat. Er is nauwelijks iets van te vinden.
Van php daarentegen zijn er miljoenen gebruikers, elk probleem dat je je maar kan bedenken heeft iemand wel al ergens opgelost. Kwestie van wat copy/paste en het werkt.
Kan ik beamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Witlof schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:37:
[...]

Onder welke gebruiker draait het script in beide gevallen? Zit er iets anders met rechten?
Dezelfde user, maar de service heeft een werkmap gespecificeerd om de lua scripts die buiten de gebeurtenissen draaien te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
PnD schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:23:
[...]

Nee, daar heb ik nog geen zin in gehad. Heb nu 4 momenten op de dag maar even een restart van domoticz in de taakplanner gezet. Zit niks anders op dan een keer opnieuw te beginnen vrees ik :'(
ik vrees ervoor. Nooit leuk zoiets maar wel eens goed om backup/restore te oefenen.
desnoods test je eerst op een pi ofzo dat je het onder de knie hebt.
Uiteindelijk valt dat allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Ik vind persoonlijk php veel moeilijker te lezen dan lua en dat van lua nauwelijks iets te vinden is, vind ik ook wel meevallen.
Maar laten we elkaar vooral geen dingen opdringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Vraagje,
Ik wil de totaalstand uit mijn omvormer naar een device in Domoticz zenden middels een pythonscript.
Mijn omvormer levert het getal (value)69898 aan, dit betekent dan 6989,8 kWh.
Zend ik het getal 69898 naar de device in Domoticz dan geeft de device 69,898 kWh aan.
Hier een stukje code.
Python:
1
2
3
4
5
cmd = inv1.getCmdStringFor('Total Wh')
        connection.write(cmd)
        response = connection.read(100)
        value = inv1.getValueFromResponse(response)
        TotalEnergy = value

Hoe kan ik bij de "value" 2 nullen extra krijgen zodat het getal 6989800 wordt?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:21

Ethirty

Who...me?

klump4u schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:56:
Vraagje,
Ik wil de totaalstand uit mijn omvormer naar een device in Domoticz zenden middels een pythonscript.
Mijn omvormer levert het getal (value)69898 aan, dit betekent dan 6989,8 kWh.
Zend ik het getal 69898 naar de device in Domoticz dan geeft de device 69,898 kWh aan.
Hier een stukje code.
Python:
1
2
3
4
5
cmd = inv1.getCmdStringFor('Total Wh')
        connection.write(cmd)
        response = connection.read(100)
        value = inv1.getValueFromResponse(response)
        TotalEnergy = value

Hoe kan ik bij de "value" 2 nullen extra krijgen zodat het getal 6989800 wordt?
Uh, gewoon x100?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ja dat snap ik maar hoe doe ik dat in de code?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

value = value * 100

[ Voor 5% gewijzigd door prein2 op 25-07-2017 22:07 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
DarkAllMan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:35:
[...]

Dezelfde user, maar de service heeft een werkmap gespecificeerd om de lua scripts die buiten de gebeurtenissen draaien te laten werken.
volledige path gebruikt in je script? dus bv /home/......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 10:38
Heeft iemand een idee of ze hier wel / niet mee bezig zijn? Die Ikea lampen zijn best ok en icm Domoticz zeer handig. Mooi alternatief voor Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ben even bezig met de aansturing van een paar KAKU inbouwdimmers (awmd-250) voor ledverlichting icm rfxtrx433e. Deze devices heb ik toegevoegd en werden initieel als schakelaars gezien. Deze heb ik veranderd naar dimmers.

Nu kan ik met een KAKU afstandsbediening of wandschakelaar een optimaal dimniveau instellen, welke ik niet voor elkaar krijg met de 16-stappen dimmer control. Een stap te laag betekent dat 1 lamp niet goed brand, en stap hoger is weer te fel.

Mijn vraag is of het mogelijk is om de slider meer dan 16 stappen (32?) te laten ondersteunen. Kan ik op een of andere manier het type dimmer aanpassen zodat er een slider met 32 stappen komt? Of zit de limitatie toch bij de dimmers zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-07-2017 23:19 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:15
Heeft iemand Domoticz op Ubuntu draaien?

Ik heb een AEON gen5 zwave stick, welke ik op geen enkele manier kan vinden in het lijstje van toe te voegen bij controllers, iemand enig idee? Ik zoek naar Open zwave usb, maar die staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:58:
Heeft iemand Domoticz op Ubuntu draaien?

Ik heb een AEON gen5 zwave stick, welke ik op geen enkele manier kan vinden in het lijstje van toe te voegen bij controllers, iemand enig idee? Ik zoek naar Open zwave usb, maar die staat er niet tussen.
Ik! Heb je open z-wave wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
rasper schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:15:
[...]

volledige path gebruikt in je script? dus bv /home/......
Ik bedoel dus de LUA scripts die je maakt onder: Setup -> More options -> Events.
Lua scripts in de folders domoticz/scripts/lua draaien zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkAllMan op 26-07-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
DarkAllMan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Ik! Heb je open z-wave wel geinstalleerd?
Dat is fijn om te weten dat het toch mogelijk is!

Ja ik heb open z-wave geïnstalleerd, voordat ik Domoticz heb gecompiled... Ik heb het volgende gehanteerd (in dezelfde directory als domoticz)
code:
1
2
3
4
   git clone https://github.com/OpenZWave/open-zwave.git
   ln -s open-zwave open-zwave-read-only
   cd open-zwave
   make

[ Voor 19% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Ja ik heb open z-wave geïnstalleerd, voordat ik Domoticz heb gecompiled... Ik heb het volgende gehanteerd (in dezelfde directory als domoticz)
code:
1
2
3
4
   cd open-zwave
   make
Draai je op de laatste beta?
You will only need to install these drivers on Windows OS machines. On Linux or OSX, there is no need to install drivers, the Z-Stick Gen5 will use its native drivers
Linux should appear as a /dev/ttyACM0 (or other numbered such as /dev/ttyACM1 ... ACMx) device, if it does not, you may need to manually install the CDC-ACM module (should already be a part of the Linux kernel) or re-install Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
DarkAllMan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Draai je op de laatste beta?

[...]

[...]
Ik draai Linux Ubuntu Server 16.04.2 LTS en Domoticz 3.8134

De stick zelf wordt prima herkend op Linux, dat heb ik al geverifieeerd, maar ook al zou de stick niet herkend worden, dan zou ik in Domoticz gewoon de optie moeten hebben om hem toe te voegen, hij zou er niet door moeten verdwijnen in de toe te voegen hardware.

[ Voor 36% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Ik draai Linux Ubuntu Server 16.04.2 LTS en Domoticz 3.8134
Ik heb al eens eerder gezien dat door gecachte website, de juiste opties niet zichtbaar waren. Kun je je cache eens legen of eens met een andere browser proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
DarkAllMan schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Ik heb al eens eerder gezien dat door gecachte website, de juiste opties niet zichtbaar waren. Kun je je cache eens legen of eens met een andere browser proberen?
Net nogmaals geprobeerd, helaas, het enige 'open' wat ik toe kan voegen is opentherm en open weather. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:51:
[...]

Net nogmaals geprobeerd, helaas, het enige 'open' wat ik toe kan voegen is opentherm en open weather. :O
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EiEH4gk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Dat is precies diegene die ik dus wil hebben, maar niet heb... om gek van te worden, waarom staat die er bij mij nou niet tussen.

Ik ga wel opnieuw beginnen met installeren, kijken of hij er dan wel tussen komt te staan. Al blijf ik het vreemd vinden want stel dat openzwave niet geinstalleerd zou zijn, volgens mij moet die controller dan gewoon zichtbaar zijn, maar goed.

Misschien komt er met de openzwave installatie een config file mee die de controller zichtbaar maakt? Of zou ik handmatig nog een kopieeractie moeten maken?

[ Voor 61% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
dit geprobeerd?

cmake -USE_STATIC_OPENZWAVE -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release CMakeLists.txt

https://www.domoticz.com/...g_Domoticz_with_OpenZWave

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 18:24
Ik krijg net via de Domoticz android app opeens een push notification waar alelen "raar" in staat, terwijl ik de app nog niet eens geconfigureerd heb (ook nog niet verbonden met mijn server). Hebben meer mensen dit bericht gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:26
Klinkt bekend,
Ik heb hem ook net gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Slurpgeit schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:12:
Ik krijg net via de Domoticz android app opeens een push notification waar alelen "raar" in staat, terwijl ik de app nog niet eens geconfigureerd heb (ook nog niet verbonden met mijn server). Hebben meer mensen dit bericht gehad toevallig?
Ik ook!

Zie deze link...
https://www.domoticz.com/...opic.php?p=142861#p142861

Er is dus een verklaring.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkAllMan op 26-07-2017 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:20:
[...]

code:
1
2
3
4
   cd open-zwave
   make
waarom compileer je hem zelf en gebruik je niet gewoon de linux command die domoticz automatisch alles installeerd?

Bash:
1
sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash

source : klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 13:24
Slurpgeit schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:12:
Hier ook... ook niet geconfigureerde app 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12

MsG

Forumzwerver

Ik kreeg het in een wel geconfigureerde app :-P. Beetje gek.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
MsG schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:46:
Ik kreeg het in een wel geconfigureerde app :-P. Beetje gek.
https://www.domoticz.com/...opic.php?p=142858#p142858

Developer is bezig met aanpassingen in de IOS app.... maar schijnbaar heeft iedereen die melding gehad IOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 25-09 18:24
Heh, oke. "Raar" inderdaad :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Ik heb hem nu geinstalleerd met het volgende script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
git clone https://github.com/domoticz/domoticz.git domoticz
cd domoticz
!open-zwave installatie
   cd open-zwave
   make
   cd ..
!compiling domoticz
!cmake -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release .
cmake -USE_STATIC_OPENZWAVE -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release CMakeLists.txt
make

Nog steeds geen Open Zwave USB controller :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetorian
jacquesmulders schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:35:
[...]

waarom compileer je hem zelf en gebruik je niet gewoon de linux command die domoticz automatisch alles installeerd?

Bash:
1
sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash

source : klik
Dat ga ik dan nu maar proberen, ik wist niet van die install af.

Thanks _/-\o_ Ik heb nu wel de OpenZWave USB er tussen staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Dan krijg ik 100 maal de value achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 12:21
Ik heb op dit moment domoticz draaien op een Raspberry Pi 3.
Maar ik kwam er achter dat ik toch een stukje preformance problemen had.
Nu had ik eerst als test het geinstalleerd onder Debian op een ESXI server, en de Z-wave Stick overgezet, geen probleem.

Nu definitief over ( andere ESXI bak ) en de backup terug gezet van de raspberry pi maar nu kan ik heel traag schakelen, veel Node-errors, en wat me opvalt dat is dat 'Basic Type' van Zwave+ node' is veranderd naar routing slave.

zie hier een Export van de 2 pagina's;
Oude Situatie - Nieuwe Situatie .

Ook zijn er een aantal node's overleden, deze zijn al teruggestuurd en vervangen, alleen krijg ik deze met geen mogelijkheid uit Domoticz/OpenZwave, hard verwijderen lukt niet, dan komen ze bijna gelijk weer terug.

Ik maak gebruik van Fibaro Led Dimmers, en van een Aeotec ZW090 Z-Stick Gen5 als Z-wave Controller

Iemand Tips ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:31
Excluden, stick resetten een opnieuw includen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_trickster_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:16:
Maar ik kwam er achter dat ik toch een stukje preformance problemen had.
Zeker van dat de oorzaak bij je Pi3 zit? En niet bij script oid?
Ik draai nog op een Pi2 met 50 Zwave nodes en alles loopt hier mega snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 12:52
Ik heb dit ook gezien.. dacht al dat het aan mij lag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hannibal2206 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:51:
[...]

OK. Dirty code, maar het idee wordt wel duidelijk denk ik. Om te beginnen heb ik een variabele "VAR_VENT_MANUAL" (int), die standaard de waarde 0 heeft. Als ik de ventilatie handmatig op een bepaalde stand zet met de multi-selector, dan wordt de waarde veranderd naar 1. De multi-selector is in mijn geval een virtuele (schakelaar type "Selector" in de GUI) en hij heet "Ventilatie". Verder heb ik de apparaten "VENT1", "VENT2" en "VENT3". Dit zijn de L1, L2 en L3 van mijn Itho Daalderop unit en een lamp "Badkamer".

Verder ben ik eens aan het spelen geweest met een lua file waar mijn veelgebruikte functies in staan. Dus mijn device script begint met:

code:
1
2
commandArray = {}
local mf = require('scripts/lua/functions')

In functions.lua staat dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
local mf = {}
function mf.swi(chk,cmd,dev)
    if (otherdevices[dev] == chk) then
        commandArray[dev] = cmd
    end
end
function mf.swinc(cmd,dev)
    commandArray[dev] = cmd
end
function mf.swioff(dev)
    commandArray[dev] = 'Off'
end

[...]

return mf

De rest van de actie zit in het device script. Om te beginnen de code voor de virtuele multiselector:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
if devicechanged['Ventilatie'] then
    if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '0') then
        mf.swi('On','Off','VENT3')
        mf.swi('On','Off','VENT2')
        mf.swi('On','Off AFTER 2','VENT1')
        commandArray['Variable:VAR_VENT_MANUAL'] = '1'
    end
    if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '10') then
        commandArray['Variable:VAR_VENT_MANUAL'] = '0'
        mf.swi('On','Off AFTER 2','VENT2')
        mf.swi('Off','On AFTER 3','VENT1')
        if (otherdevices['Badkamer'] == 'On') then
            commandArray['VENT2'] = 'On AFTER 4'
        end
    end
    if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '20') then
        mf.swi('On','Off AFTER 2','VENT2')
    end
    if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '30') then
        mf.swi('Off','On AFTER 2','VENT1')
        mf.swi('Off','On AFTER 4','VENT2')
    end
    if (otherdevices_svalues['Ventilatie'] == '40') then
        mf.swi('On','Off','VENT2')
        mf.swi('Off','On AFTER 4','VENT3')
    end
end

en

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
if devicechanged['Badkamer'] then
    if (uservariables["VAR_VENT_MANUAL"] == 0) then
        if (otherdevices['Badkamer'] == 'On') then
            commandArray['Variable:VAR_BK_CHK_FAN'] = '1'
            mf.swinc('On AFTER 120','BK_CHK_FAN')
        else
            if (uservariables["VAR_BK_CHK_FAN"] == 1) then
                commandArray['Variable:VAR_BK_CHK_FAN'] = '0'
            else
                mf.swi('On','Off AFTER 300','VENT3')
                mf.swi('On','Off AFTER 300','VENT2')
            end
        end
    end
end
if devicechanged['BK_CHK_FAN'] then
    if (uservariables["VAR_VENT_MANUAL"] == 0) then
        if (uservariables["VAR_BK_CHK_FAN"] == 1) then
            commandArray['Variable:VAR_BK_CHK_FAN'] = '0'
            mf.swi('Off','On AFTER 4','VENT2')
            mf.swioff('BK_CHK_FAN')
        end
    end
end

[...]

return commandArray

In dat laatste stukje code gebruik ik dus nog een variabele (int) en een virtuele schakelaar (type "Push On Button"). Hier wordt gecontroleerd of de ventilatie in de "Auto" stand staat en uiteindelijk wordt de ventilatie dan dus onder die voorwaarden na 2 minuten naar stand 2 gezet als de badkamerlamp aangedaan wordt of na een tijdje weer op stand 1 gezet wordt als de lamp weer uitgedaan wordt.

Ik zou nog eens even moeten nakijken waarom ik dat laatste stuk zo gedaan heb destijds. Dit was mijn eerste lua projectje en dat was best even puzzelen. Helaas geen tijd om er een keer opnieuw voor te gaan zitten. Het werkt en in de praktijk lijkt het redelijk tamper-proof. Had volgens mij te maken met de situatie dat je de lamp aandoet en binnen 2 mintuen weer uitdoet. Dan mocht er niets gebeuren.

Verder zie je dat ik de unit eigenlijk altijd eerst terug laat gaan naar stand 1 om daarna naar stand 2 of stand 3 te schakelen. Voor zover ik begrepen heb, mag je niet L2 en L3 tegelijk schakelen bij mijn type unit. In stand 1 staat er alleen spanning op L1, in stand 2 staat er spanning op L1 en L2 en in stand 3 staat er spanning op L1 en L3.

Misschien nog een leuke toevoeging: Ik heb een Zwave.me WALL-C S wandzender met 4 knoppen (elke knop heeft 2 functies, dus 8 functies in totaal) in de gang hangen.Daar kun je scenes mee starten. Daarmee kan ik de ventilatie handmatig bedienen (alleen niet uitzetten, de opties zijn "auto", "1", "2" en "3". De andere 4 functies van de wandzender gebruik ik voor andere dingen. Wil je nou ook knoppen in de badkamer, dan plak je daar ook gewoon een WALL-C S tegen de muur. Bediening in de woonkamer erbij? Plak je er daar ook ergens 1 tegen de muur. Die dingen werken op een batterijtje, maar omdat je ze toch maar heel weinig gebruikt (het mooist zou zijn als je ze helemaal niet hoefde te gebruiken natuurlijk, maar mijn vrouw denkt daar iets anders over :) ) gaat die batterij heel lang mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:10:
[...]
Zeker van dat de oorzaak bij je Pi3 zit? En niet bij script oid?
Ik draai nog op een Pi2 met 50 Zwave nodes en alles loopt hier mega snel.
Ik heb ook 3 of meer dead nodes, dat zal zeker niet mee helpen,
Maar ik merkte in mijn test-setup op ESXI, dat het zeker een stuk sneller was.
en aangezien die ESXI server ( normale PC ) toch draait leek het mij een mooie oplossing
Ik draai zelf geen Custom Scripts of Lua, Blockify of iets.
Puur een paar timers, en de rest wordt aangeroepen via de web-API.
Brutuss schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:28:
Ik heb dit ook gezien.. dacht al dat het aan mij lag..
Wat bedoel je hiermee precies ? de Preformance ? of het overzetten met problemen ? of het niet kunnen verwijderen van hardware nodes die niet meer aanwezig zijn.
tlpeter schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:07:
Excluden, stick resetten een opnieuw includen.
Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar aangezien ongeveer 90% van de modules zijn weggewerkt.is dit voor mij meer een laatste optie, ook omdat ik dan de Raspberry Pi niet meer als backup kan gebruiken ( zoals dat nu wel het geval is ), alleen een change van IP, en dan ben ik weer up-and-running.

[ Voor 4% gewijzigd door _trickster_ op 26-07-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Voor een ieder die Domoticz in een VM in ESXi 6.5 draait en problemen heeft met de gen5 usb stick van aeon, dan helpt waarschijnlijk het volgende:

code:
1
esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE

reboot en klaar. Hiermee worden de vmware drivers uitgeschakeld en de legacy drivers weer gebruikt.

Mijn issue was dat er een paar meldingen van de PIR binnen kwamen en daarna was het dood. Nu werkt alles weer naar behoren. (En dan te bedenken dat ik daarvoor een ubuntu VM in de lucht heb getild omdat het in XPEnology niet werkte....)

[ Voor 43% gewijzigd door Praetorian op 26-07-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:06:
Voor een ieder die Domoticz in een VM in ESXi 6.5 draait en problemen heeft met de gen5 usb stick van aeon, dan helpt waarschijnlijk het volgende:

code:
1
esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE

reboot en klaar. Hiermee worden de vmware drivers uitgeschakeld en de legacy weer drivers gebruikt.
op dit moment draai ik de gen5 usb stick van aeon in pass-through mode ( dus niet het hele USB-controller in pass-through mode ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Zijn er hier al mensen bezig geweest met dzvents? Ik wil gewoon een simpel script. Als de voordeur open gaat en de zon onder is, doe dan de ganglamp aan voor 1 minuut. Hij heeft het nu 1x getriggert, maar daarna niet meer. Sowieso is na een update mijn lua-scripting wat in de war. Enkele doen het niet meer, maar sommige nog wel. Maar dat terzijde.

Ik heb nu dit dus voor de voordeur-ganglamp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
--[[

Script om ganglamp 1 minuut aan te doen als de zon onder is en de voordeur open gaat.

]]

return {
    active = true,
    on = {
        ['timer'] = {
            'at nighttime',
        }
    },
    execute = function(domoticz)

local door = domoticz.devices('Voordeur')
        local light = domoticz.devices('Ganglamp')

if (door.state == 'Open') then
            light.switchOn().forMin(1)
            domoticz.notify('Voordeur alert',
                'De voordeur is open!',
                domoticz.PRIORITY_LOW)
        end
    end
}

Dit is een begin, om later te kijken of het lukt om de lamp aan te laten zolang de deur open blijft staan, maar uitgaat als de deur dus dichtgaat na 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
_trickster_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:10:
[...]

op dit moment draai ik de gen5 usb stick van aeon in pass-through mode ( dus niet het hele USB-controller in pass-through mode ) ?
Het gaat ook om de stick in pass-through inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Praetorian schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:12:
[...]
Het gaat ook om de stick in pass-through inderdaad.
ik heb meer draaien op pass-through met usb, en ga er vanuit dat je dit uitvoert op de ESXI server zelf.
Ik ga dit morgen gelijk proberen !
de vorige server ESXI server draaide wel op V5.5 geloof ik, dus daar kan nog best wel verschil in zitten.
Ik hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
_trickster_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:15:
[...]

ik heb meer draaien op pass-through met usb, en ga er vanuit dat je dit uitvoert op de ESXI server zelf.
Ik ga dit morgen gelijk proberen !
de vorige server ESXI server draaide wel op V5.5 geloof ik, dus daar kan nog best wel verschil in zitten.
Ik hou jullie op de hoogte !
Ja alle VM's afsluiten, SSH aanzetten op ESX, op de CLI invoeren en rebooten. Daarna heet je USB stick ook ineens Sigma Modem, maar dat is wel het teken dat het goed werkt. Ik heb begrepen dat er alleen USB issues zijn op 6.5 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 21:46
FicoF schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:57:
[...]

Heeft iemand een idee of ze hier wel / niet mee bezig zijn? Die Ikea lampen zijn best ok en icm Domoticz zeer handig. Mooi alternatief voor Hue.
Ik heb dezelfde vraag, support voor Domoticz zou heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Witlof schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:11:
Zijn er hier al mensen bezig geweest met dzvents? Ik wil gewoon een simpel script. Als de voordeur open gaat en de zon onder is, doe dan de ganglamp aan voor 1 minuut. Hij heeft het nu 1x getriggert, maar daarna niet meer. Sowieso is na een update mijn lua-scripting wat in de war. Enkele doen het niet meer, maar sommige nog wel. Maar dat terzijde.

Ik heb nu dit dus voor de voordeur-ganglamp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
--[[

Script om ganglamp 1 minuut aan te doen als de zon onder is en de voordeur open gaat.

]]

return {
    active = true,
    on = {
        ['timer'] = {
            'at nighttime',
        }
    },
    execute = function(domoticz)

local door = domoticz.devices('Voordeur')
        local light = domoticz.devices('Ganglamp')

light.switchOn().forMin(1)
            domoticz.notify('Voordeur alert',
                'De voordeur is open!',
                domoticz.PRIORITY_LOW)
        end
    end
}

Dit is een begin, om later te kijken of het lukt om de lamp aan te laten zolang de deur open blijft staan, maar uitgaat als de deur dus dichtgaat na 1 minuut.
ik doe het met dit lua scriptje, heel simpel maar het werkt:

commandArray = {}

if (devicechanged['Voordeur'] == 'Open' or devicechanged['Pir_Gang2'] == 'On' or devicechanged['Pir_Gang'] == 'On') then
if otherdevices['zonondergang'] == 'On' and otherdevices['Gang'] == 'Off' then
commandArray['Gang']='On FOR 1'
end
end

return commandArray

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:31
_trickster_ schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:06:

Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar aangezien ongeveer 90% van de modules zijn weggewerkt.is dit voor mij meer een laatste optie, ook omdat ik dan de Raspberry Pi niet meer als backup kan gebruiken ( zoals dat nu wel het geval is ), alleen een change van IP, en dan ben ik weer up-and-running.
Ik zag meerdere nodes die niet herkend worden en dat lijkt mij niet zo goed.
Kan het zijn dat jij een aangepast manufacter_specific.xml hebt welke je nog niet op de andere controller hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik bedien mijn Somfy blinds nu met de KaKu AYCT-102 via groepsschakelingen.
Nu kan ik echter alleen de gordijnen volledig open of dicht doen, maar geen stopcommando geven. Iemand een idee hoe dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
bing69 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:52:
[...]

ik doe het met dit lua scriptje, heel simpel maar het werkt:

commandArray = {}

if (devicechanged['Voordeur'] == 'Open' or devicechanged['Pir_Gang2'] == 'On' or devicechanged['Pir_Gang'] == 'On') then
if otherdevices['zonondergang'] == 'On' and otherdevices['Gang'] == 'Off' then
commandArray['Gang']='On FOR 1'
end
end

return commandArray
Ik had hem in Lua, maar op een of andere manier werkt die niet meer. Wellicht door een update of iets, maar wel raar. Sommige werken wel, sommige werken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Nog even terugkomende op mijn LUA Ping script. Na wat extra logging te hebben uitgevoerd ben ik achter het volgende gekomen.
Als ik domoticz als systemd draai (onder mijn user)
code:
1
ping: icmp open socket: Operation not permitted

Rechten Ping zouden goed staan:
code:
1
-rwsr-xr-x 1 root root 44168 May  7  2014 /bin/ping

Als ik domoticz handmatig start (onder dezelfde user) werkt het zonder problemen.

Als ik een systemd service maak die direct een ping uitvoert, heb ik ook geen probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door DarkAllMan op 27-07-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
"sudo chmod u+s /bin/ping" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Done... maar dat maakt niets uit. En zoals je ziet, staan de permissies voor ping al goed.
Bovendien, als ze niet goed stonden, zou de ping ook falen in mijn ping service onder die user.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkAllMan op 27-07-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand een pulse switch in gebruik waarmee hij dmv kort indrukken de (Hue) lamp aan OF uit kan schakelen en bij langer indrukken de lamp kan dimmen?

Ik had dit tot voor kort in gebruik ivm een ZWave module, maar ik wil het nu met een andere module voor elkaar krijgen, bijvoorbeeld KaKu.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 18:00

Kraz

Saving the world

M.v.Veelen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:58:
Heeft iemand een pulse switch in gebruik waarmee hij dmv kort indrukken de (Hue) lamp aan OF uit kan schakelen en bij langer indrukken de lamp kan dimmen?

Ik had dit tot voor kort in gebruik ivm een ZWave module, maar ik wil het nu met een andere module voor elkaar krijgen, bijvoorbeeld KaKu.
*Check.... 2 stuks icl Fibaro dimmer. Werkt hier prima.
Maar ik heb geen ervaring met KaKu. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Kraz schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:11:
[...]

*Check.... 2 stuks icl Fibaro dimmer. Werkt hier prima.
Maar ik heb geen ervaring met KaKu. O-)
Jij gebruikt een Fibaro dimmer op een Philips Hue lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 18:00

Kraz

Saving the world

DarkAllMan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Jij gebruikt een Fibaro dimmer op een Philips Hue lamp?
Srry, nee.
Ik gebruik een Fibaro dimmer icm met een pulse drukker op een 'gewone' lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had dus ook een ZWave dimmer met reguliere lamp, maar heb alle ZWave de deur uit gedaan en wil nu hetzelfde kunnen bereiken icm een Hue lamp. Ik heb al gezocht naar Lua scripts e.d. maar zie niets bruikbaars tot nog toe.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
tlpeter schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:56:
[...]
Ik zag meerdere nodes die niet herkend worden en dat lijkt mij niet zo goed.
Kan het zijn dat jij een aangepast manufacter_specific.xml hebt welke je nog niet op de andere controller hebt gezet?
Nee ik heb zelf helemaal niks aangepast, het is de zelfde Build, (de laatste Stable) zonder enige aanpassingen.
Het enige verschil is dat het ene systeem op ESXI met Debian 8.5 draait (Debian 9 werkte helemaal niet goed)
en de andere Raspbian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

M.v.Veelen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:50:
Ik had dus ook een ZWave dimmer met reguliere lamp, maar heb alle ZWave de deur uit gedaan en wil nu hetzelfde kunnen bereiken icm een Hue lamp. Ik heb al gezocht naar Lua scripts e.d. maar zie niets bruikbaars tot nog toe.
Zwave de deur uit doen om met Kaku verder te gaan? say whut? :?
Meestal zie je dit precies andersom gebeuren :D
Wat is de reden als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is de bedoeling om vrijwel alle KaKu ook de deur uit te doen. ZWave was niet betrouwbaar genoeg en is erg duur. KaKu is ook niet altijd even betrouwbaar, maar nu ik slechts een paar devices heb gaat het eigenlijk voortreffelijk.
Ik ben vrijwel geheel over naar Sonoff's en Xiaomi (Zigbee) - en Wemos (LUX + temp).

Uiteindelijk wil ik de schakeling niet door een KaKu switch laten gebeuren maar door een Xiaomi module. Maar dan moet ik wel een opzetje (Lua ?) hebben.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
M.v.Veelen schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:51:

Ik ben vrijwel geheel over naar Sonoff's en Xiaomi (Zigbee) - en Wemos (LUX + temp).

Uiteindelijk wil ik de schakeling niet door een KaKu switch laten gebeuren maar door een Xiaomi module. Maar dan moet ik wel een opzetje (Lua ?) hebben.
Xiaomi heeft ook perfecte temp. meters...
Voor lampen kan ik Milight aan bevelen.

En wat bedoel je met een opzetje voor de Xiaomi, schakelt in lua toch hetzelfde?

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 27-07-2017 18:04 ]

Bing

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bing69 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:02:
[...]

En wat bedoel je met een opzetje voor de Xiaomi, schakelt in lua toch hetzelfde?
Zie mijn eerder gestelde vraag.

Ik wil graag met een pulse switch een Hue lamp ON en OFF schakelen en dmv langer ingedrukt houden de Hue lamp kunnen dimmen / feller laten branden.

Uiteindelijk wil ik dit dmv een Xiaomi deursensor doen. Als je deze openmaakt, kun je 2 aansluitpunten verbinden en dat is dan een ON signaal. Als ze niet meer verbonden zijn, is dat OFF.

Afbeeldingslocatie: https://img.fasttechcdn.com/400/4003000/4003000-1.jpg

Je kunt er ook een watersensor van maken als je dat handig vindt: http://en.shopper.life/wa...mart-house-system-11.html

Edit:

Als de D1 en de GND met elkaar worden verbonden, dan is dat een ON signaal. De deur is dan dicht of, in mijn geval, zou ik dit aansluiten op de pulse switch (verder geen stroomdraden of wat dan ook, wees niet bang :)) en doordat de pulse switch wordt ingedrukt, worden de contacten verbonden, gaat een signaal naar Domoticz en kan de lamp worden aangezet. Of uitgezet. Of....en dat wil ik dus graag: gedimd.

Edit 2:

Schakelen dmv alleen maar de ON knop te gebruiken van een KaKu afstandsbediening werkt al op deze manier:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
local physical_switch = 'Lamp eettafel (Hue) SWITCH'
local light_switch = 'Lamp eettafel (Hue) DIM'

commandArray = {}

if (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'Off') then
    commandArray[light_switch]='On'

print('Hue lamp ON door bedienen wandschakelaar')

elseif (devicechanged[physical_switch] == 'On' and otherdevices[light_switch] == 'On') then
    commandArray[light_switch]='Off'

print('Hue lamp OFF door bedienen wandschakelaar')

end
return commandArray

Maar hoe bouw ik nu in dat als de knop langer ingedrukt wordt, of als er binnen een paar seconden weer op ON gedrukt wordt, dat het level wordt verhoogd?

[ Voor 60% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-07-2017 20:11 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik heb mijn dzvents lua script ook gefixerd! Het koste wat moeite en flink wat zoekwerk waar het nou in zat, maar uiteindelijk is het gelukt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
return {
   active = true,
   on = {
      devices = {
         ['front door'] = { 'at nighttime' }
      }
   },
   execute = function(domoticz, door)
      local light = domoticz.devices('Hallway')

light.switchOn()
      else
         light.switchOff().afterSec(30)
      end
   end
}

Dus als de voordeur open gaat, gaat de ganglamp aan. Als de voordeur weer dicht is, gaat na 30 seconden de ganglamp uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Witlof op 28-07-2017 13:41 . Reden: Heb wat hulp gekregen op het Domoticz forum en heb het nu helemaal goed werkend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Hoe werkt de standaard counter eigenlijk? Gewoon de Total values invoeren voia bijvoorbeeld de json link toch?
Wat ik ook probeer ik krijg standaard 1x per dag een absurde 20E waarde.

En bestaat er ook een niet kWh/m3 counter voor een delta waarde? Dus waar ik enkel het actuele verbruik in een bepaalde tijdspanne kan invoeren?

Ik zoek eigen gewoon een counter zoals de General, kWh maar dan voor iets met een andere eenheid...

[ Voor 13% gewijzigd door kjast op 27-07-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik heb al een tijdje een drietal camera's (2x IP en 1xUSB) aan Domoticz hangen en die sturen netjes een plaatje naar mijn E-mail als de juiste schakelaar wordt geactiveerd.
Nu wil ik van één van de camera's automatisch snapshots bewaren - in plaats van mailen - in een directory op de Ubuntu-server waarop Domoticz draait. Waarschijnlijk is er vast al iemand die daar een script voor heeft bedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om de waarden uit een weerstation te lezen, dit lukt echter kan ik een aantal waarden niet plaatsen.
Wie kan mij vertellen welke onbekende waarden hier staan en wat ze betekenen.

2017-07-28 15:58:00.271 LUA: 19.8;69;3;1011;3
2017-07-28 15:58:00.271 LUA: Temperatuur: 19.8
2017-07-28 15:58:00.271 LUA: Luchtvochtigheid: 69%
2017-07-28 15:58:00.272 LUA: Geen idee: 3
2017-07-28 15:58:00.272 LUA: Luchtdruk: 1011 hPa

de gegevens in domoticz die ik kan lezen in het temeratuur scherm zijn:
19.8 C / 69%
Nat, Barometer: 1011hPa, Voorspelling: Bewolkt
Dauwpunt: 12.37 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Iets met lux of UVI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
RoJan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:01:
Ik heb al een tijdje een drietal camera's (2x IP en 1xUSB) aan Domoticz hangen en die sturen netjes een plaatje naar mijn E-mail als de juiste schakelaar wordt geactiveerd.
Nu wil ik van één van de camera's automatisch snapshots bewaren - in plaats van mailen - in een directory op de Ubuntu-server waarop Domoticz draait. Waarschijnlijk is er vast al iemand die daar een script voor heeft bedacht...
Mijn camera regelt dat zeld via ftp. Via ftp wordt bij beweging snapshots naar mijn nas ge-ftp-t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18
RoJan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:01:
Het ligt aan de camera die je gebruikt. Zelf heb ik dit script voor mijn goedkope Chinese kloon:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh

HOST_URL=http://tuin-cam.home.intra

JPG_OUTPUT=snap-`date +%Y%m%d%H%M`.jpg
JPG_FILE=`wget -q -O - "$HOST_URL/cgi-bin/hi3510/param.cgi?cmd=snap" | awk -F'"' '{print $2}'`

if [ ! -z "$JPG_FILE" ]; then
  wget -q -O $JPG_OUTPUT "$HOST_URL$JPG_FILE"
  cp $JPG_OUTPUT /mnt/backup/timelaps/
  rm -f $JPG_OUTPUT
fi

Die laat ik met behulp van cron op de gewenste tijd een foto nemen.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:08:
Ik ben bezig om de waarden uit een weerstation te lezen, dit lukt echter kan ik een aantal waarden niet plaatsen.
Wie kan mij vertellen welke onbekende waarden hier staan en wat ze betekenen.

2017-07-28 15:58:00.271 LUA: 19.8;69;3;1011;3
2017-07-28 15:58:00.271 LUA: Temperatuur: 19.8
2017-07-28 15:58:00.271 LUA: Luchtvochtigheid: 69%
2017-07-28 15:58:00.272 LUA: Luchtdruk: 1011 hPa

de gegevens in domoticz die ik kan lezen in het temeratuur scherm zijn:
19.8 C / 69%
Nat, Barometer: 1011hPa, Voorspelling: Bewolkt
Dauwpunt: 12.37 C
Heeft de 3 niet te maken met de prediction. Zoals regen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
DaTimMan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Of windkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
DaTimMan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:56:
[...]

De eerste 3 is de humidity status en de laatste de barometer prediction, zie: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 12:09
Ik kan met mijn otgw geen verbinding krijgen met Domoticz.
Mijn otgw is mbv een ethernet to TTL module gekoppeld aan een IP-adres.
Als ik met mijn laptop via mijn netwerk de opentherm monitor open kan ik wel alles instellen en uitlezen.
Het lijkt me een kleinigheid maar ik kan niet ontdekken wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Mozart schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:34:
[...]

Het ligt aan de camera die je gebruikt. Zelf heb ik dit script voor mijn goedkope Chinese kloon:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh

HOST_URL=http://tuin-cam.home.intra

JPG_OUTPUT=snap-`date +%Y%m%d%H%M`.jpg
JPG_FILE=`wget -q -O - "$HOST_URL/cgi-bin/hi3510/param.cgi?cmd=snap" | awk -F'"' '{print $2}'`

if [ ! -z "$JPG_FILE" ]; then
  wget -q -O $JPG_OUTPUT "$HOST_URL$JPG_FILE"
  cp $JPG_OUTPUT /mnt/backup/timelaps/
  rm -f $JPG_OUTPUT
fi

Die laat ik met behulp van cron op de gewenste tijd een foto nemen.
Ah, daar kan ik wel wat mee denk ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
ik heb een probleem met een schakelaar, wil met deze een uitgang op een esp aansturen, dit gaat met een http commando. dit heb ik al eerder gedaan, en werkte goed.
nu probeer ik het commando in de regel te zetten, dit kan ook, maar als ik dan opslaan doe, en vervolgens weer kijk, is de helft van het commando weg, en doet hij het dus ook niet
normale commando is: http://<ESP IP address>/control?cmd=GPIO,<14>,0
en wat er na opslaan blijft staan is alleen: http://<ESP IP address

wie kan mij hier mee helpen, of weet wat dit probleem veroorzaakt?
draai: Version: 3.7421
Build Hash: 3238790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DaTimMan, @Oogje en @bassd

bedankt voor jullie info, ik ga de link gebruiken en kijken of ik dit kan/ ga gebruiken in een script.

Grtz Roloz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

PnD schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:55:
Ik bedien mijn Somfy blinds nu met de KaKu AYCT-102 via groepsschakelingen.
Nu kan ik echter alleen de gordijnen volledig open of dicht doen, maar geen stopcommando geven. Iemand een idee hoe dit te realiseren?
Ik kick mijn vraag even hopende dat iemand mij kan helpen!
Pagina: 1 ... 39 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.