Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Hiervoor heb ik een Fibaro rolluikschakelaar in de sturing van m'n zonneluifel gestoken. Voorheen met rfxcom ook enkel open/toe, nu perfect op %PnD schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:27:
[...]
Ik kick mijn vraag even hopende dat iemand mij kan helpen!
Nu nog even verder hobbyen. Rail ligt nu nog op de grond en werkt. Nu nog ophangen en dan verder testen.
Ook heb ik geprobeerd verbinding te maken via een losse USB-->TTL dongel maar ook dan kan ik geen verbinding maken met de NodeMCU. Dan zie ik uiteraard wel de dongel verschijnen (COM3).
Iemand nog ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door migila op 31-07-2017 15:03 ]
Verwijderd
Wat bedoel je met "adhv weerstand"?Witlof schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:57:
Ik heb mijn gordijnrail met motor (Dooya DT52S) binnen. Heb er nu een Fibaro dimmer (FGRM222 Roller Shutter Controller 2) op aangesloten en het werkt. Gordijnen gaan al open en dicht, maar had gehoopt ook handmatig nog te kunnen bedienen door te schakelen a.d.h.v. weerstand, maar dat lijkt niet te werken helaas.
Nu nog even verder hobbyen. Rail ligt nu nog op de grond en werkt. Nu nog ophangen en dan verder testen.
Je kan toch de ingangen van de Fibaro koppelen aan de bestaande schakelaar?
Verwijderd
Stop commando zou in principe moeten werken hoor. Probleem is vooral dat het moeilijk te programmeren valt wanneer er gestopt moet worden.PnD schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:40:
Hmm ok, ik hoopte het stopcommando wat de Somfy afstandsbediening geeft wellicht te kunnen leren op een andere knop ofzo. Dan hou ik de andere afstandsbediening, maar in de la. Soms wil je het gordijntje wel even halverwege doen.
In principe moet het lukken om bv open te sturen, 2 sec wachten en dan stop. Echter als je dat een 2de keer doet zijn ze dan al 4 'seconden' open, snap je?
Verwijderd
Tijd om een nieuwe SD kaart in de Pi in gebruik te gaan nemen
Versie 3.8153 van 2017-07-30
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat hangt er vanaf. Buiten Aan/Uit en het Volume kun je standaard niets.kraades schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:02:
Hier ook succesvol geüpdate. Onkyo support zit er nu standaard in dus mijn php script kan de prullenbak in. Mooi!
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Door aan het gordijn zelf te trekken. Had dat ergens gezien, maar heb daarvoor vast niet de goede motor.Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:13:
[...]
Wat bedoel je met "adhv weerstand"?
Je kan toch de ingangen van de Fibaro koppelen aan de bestaande schakelaar?
Ik heb je script gebruikt als inspiratie om een eigen script te maken en dat werk prima! Tenminste, vanaf de Linux prompt. Wanneer ik het laat uitvoeren door Domoticz gebeurt er dus niets. Ik heb het als test gekoppeld aan een schakelaar en de log vermeldt dan netjes "Executing script: /home/mijnnaam/domoticz/scripts/cam1jpg.sh" maar de foto wordt niet opgeslagen.Mozart schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:34:
[...]
Het ligt aan de camera die je gebruikt. Zelf heb ik dit script voor mijn goedkope Chinese kloon:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 #!/bin/sh HOST_URL=http://tuin-cam.home.intra JPG_OUTPUT=snap-`date +%Y%m%d%H%M`.jpg JPG_FILE=`wget -q -O - "$HOST_URL/cgi-bin/hi3510/param.cgi?cmd=snap" | awk -F'"' '{print $2}'` if [ ! -z "$JPG_FILE" ]; then wget -q -O $JPG_OUTPUT "$HOST_URL$JPG_FILE" cp $JPG_OUTPUT /mnt/backup/timelaps/ rm -f $JPG_OUTPUT fi
Die laat ik met behulp van cron op de gewenste tijd een foto nemen.
Ik zit als Windowsgebruiker altijd te harken met de rechten binnen Linux, wellicht ligt het daaraan? Domoticz staat in mijn home directory en daar sla ik ook de plaatjes op. Moet ik Domoticz daaraan koppelen op de een of andere manier? Het script is natuurlijk executable gezet. Alvast bedankt!
Even snel gekeken maar niet gevonden; hebben ze ergens release notes online staan van nieuwe stable releases?Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:00:
Top, er is weer een nieuwe stable versie uit.
Tijd om een nieuwe SD kaart in de Pi in gebruik te gaan nemen
Versie 3.8153 van 2017-07-30
Onder welk account wordt Domoticz uitgevoerd? Dat account moet rechten hebben om de foto op te slaan in de directory die je wilt. Als test kun je eerst als opslagpunt /tmp gebruiken. Daar mag iedereen iets opslaan.RoJan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:16:
[...]
Ik heb je script gebruikt als inspiratie om een eigen script te maken en dat werk prima! Tenminste, vanaf de Linux prompt. Wanneer ik het laat uitvoeren door Domoticz gebeurt er dus niets. Ik heb het als test gekoppeld aan een schakelaar en de log vermeldt dan netjes "Executing script: /home/mijnnaam/domoticz/scripts/cam1jpg.sh" maar de foto wordt niet opgeslagen.
Ik zit als Windowsgebruiker altijd te harken met de rechten binnen Linux, wellicht ligt het daaraan? Domoticz staat in mijn home directory en daar sla ik ook de plaatjes op. Moet ik Domoticz daaraan koppelen op de een of andere manier? Het script is natuurlijk executable gezet. Alvast bedankt!
PSN: PcDCch
Verwijderd
Eerste link in de Google zoekresultatenjsiegmund schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:12:
[...]
Even snel gekeken maar niet gevonden; hebben ze ergens release notes online staan van nieuwe stable releases?
https://www.domoticz.com/...ad81551d7a456dd41c5c392bejsiegmund schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:12:
[...]
Even snel gekeken maar niet gevonden; hebben ze ergens release notes online staan van nieuwe stable releases?
Onder mijn account, in mijn homedir. Aanpassen van opslag naar /tmp werkt helaas niet, dus daar lag het niet aan. Frustrerend is ook dat er niet ergens wordt gelogd wat er fout gaat.Mozart schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:12:
[...]
Onder welk account wordt Domoticz uitgevoerd? Dat account moet rechten hebben om de foto op te slaan in de directory die je wilt. Als test kun je eerst als opslagpunt /tmp gebruiken. Daar mag iedereen iets opslaan.
Deel je script eens, misschien gaat er wat anders fout...RoJan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:32:
[...]
Onder mijn account, in mijn homedir. Aanpassen van opslag naar /tmp werkt helaas niet, dus daar lag het niet aan. Frustrerend is ook dat er niet ergens wordt gelogd wat er fout gaat.
PSN: PcDCch
De simpelheid zelve:Mozart schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:33:
[...]
Deel je script eens, misschien gaat er wat anders fout...
1
2
3
4
5
6
7
8
| #!/bin/sh HOST_URL=http://192.168.178.50 JPG_OUTPUT=cam01-`date +%Y%m%d%H%M`.jpg wget -q -O $JPG_OUTPUT "$HOST_URL/snapshot.cgi?user=XXXXX&pwd=YYYYY" cp $JPG_OUTPUT /tmp/ rm -f $JPG_OUTPUT |
>> Edit:
Inmiddels werkt het wél. Ik heb alles opnieuw opgestart en de wegschrijfdirectory veranderd van ~/jpg/ in /home/mijnnaam/jpg/. Ik begrijp het verder niet, maar het werkt nu.
Bedankt voor je input!
[ Voor 20% gewijzigd door RoJan op 01-08-2017 14:00 ]
Onderstaand script (wellicht niet het netste, maar het werkt werkte!
Ik gebruik hier een ESP8266 met ESPEasy voor met op de fysiek aangesloten gpio een 60 sec delay zodat elke 60 sec de status doorgestuurd wordt naar Domoticz. Deze zet ik weer naar een dummy switch als de status wijzigt van open naar dicht of andersom.
Dit heb ik gedaan vanwege de 'last seen' van de fysiek aangesloten switch op de gpio steeds wijzigt ook al blijft de deur dicht/open, de dummy switch krijgt alleen een nieuwe tijd @ 'last seen' als er daadwerkelijk een statusverandering plaats heeft gevonden.
Ik heb m'n script nu even ingekort en met dummy switches nagebootst:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| local voordeur_stand = 'TEST knop 1' -- dummy switch which follows the physically connected input but only switched/updated when changed local voordeur_cyclisch = 'TEST knop 2' -- physically connected input which updates every 60 seconds local variable_notificatie_DTLO = 'TEST_string_1' -- variable to prevent retriggering local voordeur_DTLO = 30 -- time in seconds after which a notification has to be send time = os.date("*t") function timedifference(timestamp) y, m, d, H, M, S = timestamp:match("(%d+)-(%d+)-(%d+) (%d+):(%d+):(%d+)") difference = os.difftime(os.time(), os.time{year=y, month=m, day=d, hour=H, min=M, sec=S}) return difference end commandArray = {} ----------------- cyclische update van GPIO-4 (deurstand) van de ESP8266-EVB van de voordeur ----------------- if (otherdevices[voordeur_cyclisch] == 'On' and otherdevices[voordeur_stand] == 'Off') then commandArray[voordeur_stand] = 'On' print('<font color="pink">TEST DS415+ - Stand van de voordeur (open) komt niet overeen met de cyclisch gestuurde waarde van GPIO-4 (dicht), dus wordt de stand van de voordeur geüpdatet naar open</font>') elseif (otherdevices[voordeur_cyclisch] == 'Off' and otherdevices[voordeur_stand] == 'On') then commandArray[voordeur_stand] = 'Off' print('<font color="pink">TEST DS415+ - Stand van de voordeur (dicht) komt niet overeen met de cyclisch gestuurde waarde van GPIO-4 (open), dus wordt de stand van de voordeur geüpdatet naar dicht</font>') end ----------------- cyclische update van GPIO-4 (deurstand) van de ESP8266-EVB van de voordeur ----------------- --------------------------------------------- waarschuwing DTLO --------------------------------------------- if (otherdevices[voordeur_stand] == 'On' and timedifference(otherdevices_lastupdate[voordeur_stand]) > voordeur_DTLO) and uservariables[variable_notificatie_DTLO] == 'nee' then commandArray['Variable:'..variable_notificatie_DTLO] = 'ja' print('<font color="pink">TEST DS415+ - Voordeur staat nu ' .. timedifference(otherdevices_lastupdate[voordeur_stand])/60 .. ' minuten open, dit is langer dan de ingestelde ' .. voordeur_DTLO/60 .. ' minuten! Hierdoor wordt er een notificatie gestuurd</font>') commandArray['SendNotification']='TEST DS415+ - Voordeur#Voordeur staat nu ' .. timedifference(otherdevices_lastupdate[voordeur_stand])/60 .. ' minuten open, dit is langer dan de ingestelde ' .. voordeur_DTLO/60 .. ' minuten!#0' elseif otherdevices[voordeur_stand] == 'Off' and uservariables[variable_notificatie_DTLO] == 'ja' then commandArray['Variable:'..variable_notificatie_DTLO] = 'nee' print('<font color="pink">TEST DS415+ - Voordeur is weer dicht na DTLO. Hierdoor wordt er een notificatie gestuurd</font>') commandArray['SendNotification']='TEST DS415+ - Voordeur#Voordeur is weer dicht na DTLO#0' --------------------------------------------- waarschuwing DTLO --------------------------------------------- end return commandArray |
Dit resulteert in:
- 2017-08-01 19:38:38.725 (Dummy switches) Light/Switch (TEST knop 1)
- 2017-08-01 19:38:39.240 Notification sent (pushbullet) => Success
- 2017-08-01 19:48:41.465 User: Admin initiated a switch command (57/TEST knop 2/On)
- 2017-08-01 19:48:41.550 LUA: TEST DS415+ - Stand van de voordeur (open) komt niet overeen met de cyclisch gestuurde waarde van GPIO-4 (dicht), dus wordt de stand van de voordeur geüpdatet naar open
- 2017-08-01 19:48:41.550 EventSystem: Script event triggered: TEST - voordeur
- 2017-08-01 19:48:41.551 (Dummy switches) Light/Switch (TEST knop 2)
- 2017-08-01 19:48:41.630 LUA: TEST DS415+ - Voordeur staat nu 10.05 minuten open, dit is langer dan de ingestelde 0.5 minuten! Hierdoor wordt er een notificatie gestuurd
- 2017-08-01 19:48:41.630 EventSystem: Script event triggered: TEST - voordeur
- 2017-08-01 19:48:41.631 (Dummy switches) Light/Switch (TEST knop 1)
- 2017-08-01 19:48:42.140 Notification sent (pushbullet) => Success
- 2017-08-01 19:48:44.948 User: Admin initiated a switch command (57/TEST knop 2/Off)
- 2017-08-01 19:48:44.989 LUA: TEST DS415+ - Stand van de voordeur (dicht) komt niet overeen met de cyclisch gestuurde waarde van GPIO-4 (open), dus wordt de stand van de voordeur geüpdatet naar dicht
- 2017-08-01 19:48:44.990 EventSystem: Script event triggered: TEST - voordeur
- 2017-08-01 19:48:44.990 (Dummy switches) Light/Switch (TEST knop 2)
- 2017-08-01 19:48:45.040 LUA: TEST DS415+ - Voordeur is weer dicht na DTLO. Hierdoor wordt er een notificatie gestuurd
- 2017-08-01 19:48:45.041 EventSystem: Script event triggered: TEST - voordeur
- 2017-08-01 19:48:45.041 (Dummy switches) Light/Switch (TEST knop 1)
- 2017-08-01 19:48:45.685 Notification sent (pushbullet) => Success
Nu lijkt het erop (als ik het log moet geloven) dat 'TEST knop 1' pas NA de notificatie geschakeld wordt maar het event wat de notificatie stuurt, wordt juist getriggerd door deze switch. Dus die notificatie had helemaal niet gestuurd mogen worden

Ik draai Domoticz normaal gesproken op m'n Pi2 maar nu ook even op m'n Synology DS415+ om even e.e.a. uit te sluiten. Maar ook op m'n NAS doet dit probleem zich voor.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden sinds een recente update?
het uitlezen gaat prima en gelukkig zijn ze super sloom met de meter op afstand in beheer te nemen dus registreer de meter alles nog steeds op T1 (nacht tarief) nadeel is gas wordt ook nog niet door gegeven is dus al wel gekoppeld.
het enige waar ik me over verbaas is dat het voltage naar mijn idee flink schommelt tussen 225 en 238.1 v
Hoeveel schommeling hebben jullie in voltage ?
Tussen de 216 en 228.. Hoger kom ik nooit.rc5proxy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:00:
het enige waar ik me over verbaas is dat het voltage naar mijn idee flink schommelt tussen 225 en 238.1 v
Hoeveel schommeling hebben jullie in voltage ?
Jep. Moest mijn script toch nog eens reviewen en zet alles nu meteen naar dzVents.tozzke schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:12:
Zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden sinds een recente update?
Het zal toch niet zo zijn dat dat de enige "oplossing" is? Het heeft altijd prima gewerktWitlof schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:26:
[...]
Jep. Moest mijn script toch nog eens reviewen en zet alles nu meteen naar dzVents.

Ik zoek het eerlijk gezegd niet zo om alles om te moeten zetten
[ Voor 14% gewijzigd door tozzke op 01-08-2017 23:53 ]
Verwijderd
Even alle lua code reviewen zit er qua tijd voorlopig niet in (is eigenlijk wel nodig).
bij mij werkte het ook prima tot een bepaalde update. Waarom het opeens niet meer werkt? Ik denk door de komst van dzVents ondersteuning. Heb er niet verder naar gekeken, moest toch de script aanpassen. Doe ik nu meteen bij de conversie naar dzVents.tozzke schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:41:
[...]
Het zal toch niet zo zijn dat dat de enige "oplossing" is? Het heeft altijd prima gewerkt
Ik zoek het eerlijk gezegd niet zo om alles om te moeten zetten
Probeer anders dzVents uit te zetten.Witlof schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:27:
[...]
bij mij werkte het ook prima tot een bepaalde update. Waarom het opeens niet meer werkt? Ik denk door de komst van dzVents ondersteuning. Heb er niet verder naar gekeken, moest toch de script aanpassen. Doe ik nu meteen bij de conversie naar dzVents.
Setup --> Settings --> Other --> dzVents (2.2.0)
note: weet niet of deze optie in de Stable zit. In de beta is dit aanwezig.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 02-08-2017 08:23 ]

Nee hoor, mijn PHP script kon alleen de Onkyo Aan/Uit zetten.shaft8472 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:02:
[...]
Dat hangt er vanaf. Buiten Aan/Uit en het Volume kun je standaard niets.
👉🏻 Blog 👈🏻
Helaas, biedt geen soelaasMikeOO schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:22:
[...]
Probeer anders dzVents uit te zetten.
Setup --> Settings --> Other --> dzVents (2.2.0)
note: weet niet of deze optie in de Stable zit. In de beta is dit aanwezig.

Ik zie dat er hier genoeg mensen zijn die verstand hebben van Blockly, ik krijg erg vreemde resultaten als ik mijn schemerlampen wil schakelen aan de hand van mijn schermersensor.
De data uit mijn schemersensor is duidelijk en werkt wel voor een hele simpele blockly die een enkele buienlamp aan zet als het donker wordt, maar binnen wil ik graag dat mijn schemerlampen "random" binnen "X" minuten aan gaan als de schemersensor aan gaat en vervolgens uit gaan "Random" binnen "X" minuten na 22:50uur.
Omdat ik de functie "Set [.....] = [.....] Random withinx [.....] minutes" niet kan gebruiken om een groep te schakelen heb ik geprobeerd hier een variabele mee te zetten en aan de hand van deze variabele vervolgens de groep te schakelen.
Hier onder mijn geknutselde Blockly:

op een of andere manier lijkt deze constant in een loop te blijven hangen. De output in de log is dan ook:
zelfs bij de IF SchemerVar = 1 and Time = 22:50 lijkt hij gewoon door te lopen, ongeacht de tijd....2017-08-02 10:55:01.126 EventSystem: Event triggered: AvondLampen_1
2017-08-02 10:55:01.127 AVONDLAMPEN; Schemer = On
2017-08-02 10:55:01.127 AVONDLAMPEN; SchemerVar = 1
2017-08-02 10:55:01.129 AVONDLAMPEN; Set group Schemer Lampen = On
2017-08-02 10:55:01.130 AVONDLAMPEN; Time = 22:50
2017-08-02 10:55:01.130 AVONDLAMPEN; SchemerVar = 0

Heb het al op verschillende manier geprobeerd, maar kom er niet uit en krijg dit niet werkend...
Hoop dat hier iemand kan helpen!
Alvast bedankt!
Die nested If's hebben voor zover ik weet nog nooit (goed) gewerkt (of het moet zijn dat sinds een update het wel werkt) maar je hebt ook de verkeerde "hoofd"-If gebruikt. Als je maar 1 If hebt, moet je het block gebruiken zonder dat blauwe tandwieltje.Tomtommert schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:42:
Beste Tweakers,
Ik zie dat er hier genoeg mensen zijn die verstand hebben van Blockly, ik krijg erg vreemde resultaten als ik mijn schemerlampen wil schakelen aan de hand van mijn schermersensor.
De data uit mijn schemersensor is duidelijk en werkt wel voor een hele simpele blockly die een enkele buienlamp aan zet als het donker wordt, maar binnen wil ik graag dat mijn schemerlampen "random" binnen "X" minuten aan gaan als de schemersensor aan gaat en vervolgens uit gaan "Random" binnen "X" minuten na 22:50uur.
Omdat ik de functie "Set [.....] = [.....] Random withinx [.....] minutes" niet kan gebruiken om een groep te schakelen heb ik geprobeerd hier een variabele mee te zetten en aan de hand van deze variabele vervolgens de groep te schakelen.
Hier onder mijn geknutselde Blockly:
[afbeelding]
op een of andere manier lijkt deze constant in een loop te blijven hangen. De output in de log is dan ook:
[...]
zelfs bij de IF SchemerVar = 1 and Time = 22:50 lijkt hij gewoon door te lopen, ongeacht de tijd....![]()
Heb het al op verschillende manier geprobeerd, maar kom er niet uit en krijg dit niet werkend...![]()
Hoop dat hier iemand kan helpen!
Alvast bedankt!
Maar ik denk sowieso dat je die if in een if in een if beter achterwege kunt laten aangezien hier vaker problemen mee gemeld worden.
probeer het eens om te zetten naar (quick'ndirty
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| If [Schemer] = [On] and [Time] < [22:50] and [SchemerVar = [0] Do [Set [SchemerVar] = [1]] [Set [SchemerVar] = [2] Random within [10] minutes] Else if [<INSERT LAMP DIE IN DE GROUP 'Schemer Lampen' ZIT>] = [Off] and [SchemerVar] = [2] Do [Set group [Schemer Lampen] = [On]] Else if [Time = [22:50] and [SchemerVar] = [2] Do [Set [SchemerVar] = [3]] [Set [SchemerVar] = [4] Random within [15] minutes] Else if [<INSERT LAMP DIE IN DE GROUP 'Schemer Lampen' ZIT>] = [On] and [SchemerVar] = [4] Do [Set group [Schemer Lampen] = [Off]] [Set [SchemerVar] = [0]] |
die Else if's krijg je door op dat tandwieltje te drukken en vervolgens in/onder het if-block te slepen
Maar heeft iemand ze al werkend gekregen in Domoticz?
Als de powerplugs werken dan zal deze ook wel werken.
En anders toevoegen.
Edit, net effe gekeken en deze staan nog niet in de lijst met devices.
Deze zal dus toegevoegd moeten worden binnen zwave maar dat ik niet zo moeilijk.
[ Voor 44% gewijzigd door tlpeter op 02-08-2017 17:21 ]
Ben deze zomer bezig met wat uitbreidingen en dit is één van de dingen die ik wil toevoegen: Z-wave schakelaars achter / in bestaande schakelaars. Maar over de Fibaro modules lees ik dat het vaak passen en meten is om ze in de schakelaar te krijgen. En dan is zoiets als deze Neo Coolcam schakelaar wel een uitkomst.
Dus hoe kan zoiets in Open Z-Wave toegevoegd worden? Moet ik dan bij hun een request indienen?
Krijg je het in dzVents wel voor elkaar dan?Witlof schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:38:
Bedankt voor de tip, maar ik denk dat @tozzke daar misschien meer aan heeft. Ik heb inmiddels al de helft overgezetMoet zeggen dat het wel efficiënter kan werken dat dzVents. Dus wat mij betreft niet erg om het over te zetten.
Ook daar ontkom ik er niet aan om met 2 losse scripts te werken. Een op timer voor de waarschuwingen en een op de devices voor het openen en sluiten van de dummy deur en een instant notificatie van sluiten na DTLO.
Ik ben nu al mijn lua scripts, waarin dit speelt, aan het opsplitsen, wat een armoe!
Ik heb effe gezocht en dit is al in gang gezet.XxOrpheusxX schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:40:
ik ben redelijk nieuw met Domoticz. Heb een half jaartje een systeempje waarmee ik de slimme meter uitlees, een rookmelder op zolder en één powerplug. Gewoon om eens mee te testen.
Ben deze zomer bezig met wat uitbreidingen en dit is één van de dingen die ik wil toevoegen: Z-wave schakelaars achter / in bestaande schakelaars. Maar over de Fibaro modules lees ik dat het vaak passen en meten is om ze in de schakelaar te krijgen. En dan is zoiets als deze Neo Coolcam schakelaar wel een uitkomst.
Dus hoe kan zoiets in Open Z-Wave toegevoegd worden? Moet ik dan bij hun een request indienen?
Robbshop heeft alleen de dubbele zie ik net maar er is ook een enkele zag ik.
Het gaat om twee bestanden welke aangepast moeten worden.
eentje gaat om product id maar die zie je vanzelf, dan effe toevoegen.
De andere heeft te maken met de parameters zoals groepen en in dit geval led verlichting van de schakelaar.
Ik denk dat ik er eentje ga bestellen binnenkort.
Ik heb geen idee wat je precies wilt, maar je kan het script toch laten triggeren op device en timer?tozzke schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:41:
[...]
Krijg je het in dzVents wel voor elkaar dan?
Ook daar ontkom ik er niet aan om met 2 losse scripts te werken. Een op timer voor de waarschuwingen en een op de devices voor het openen en sluiten van de dummy deur en een instant notificatie van sluiten na DTLO.
Ik ben nu al mijn lua scripts, waarin dit speelt, aan het opsplitsen, wat een armoe!
Heb je al naar de examples gekeken in de dzVents directory? Daar staat iets voor een garage door. Volgens mij als je daar nog een device aan toevoegd naast de 'Timer', moet het script getriggerd worden. Vervolgens kun je onder execute je logica zetten. Tenminste, zover ik er verstand van heb.
klopt, maar als je 1 event op zowel device als timer (stel 'every minute') laat werken, kijkt hij maar eens per minuut naar de status van die devices viel mij net op?Witlof schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:37:
[...]
Ik heb geen idee wat je precies wilt, maar je kan het script toch laten triggeren op device en timer?
Heb je al naar de examples gekeken in de dzVents directory? Daar staat iets voor een garage door. Volgens mij als je daar nog een device aan toevoegd naast de 'Timer', moet het script getriggerd worden. Vervolgens kun je onder execute je logica zetten. Tenminste, zover ik er verstand van heb.
En voor de waarschuwing (dat de deur langer dan x tijd openstaat) maakt dat niet zoveel uit. Maar voor de andere regels (openen en sluiten van deuren bijv wil je wel redelijk realtime hebben) in hetzelfde script of notificatie die ik ook gestuurd wil hebben als de deur weer sluit na DeurTeLangOpen, is het wel zo handig dat die niet pas na max 59sec komt
[ Voor 21% gewijzigd door tozzke op 02-08-2017 21:03 ]
Weet je dat zeker? Als je namelijk de timer los zet en niet achter het device, moet zowel het device het script triggeren, maar ook de timer. Het is namelijk 'of' en niet 'en'.tozzke schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:58:
[...]
klopt, maar als je 1 event op zowel device als timer (stel 'every minute') laat werken, kijkt hij maar eens per minuut naar de status van die devices viel mij net op?
edit:
En voor de waarschuwing (dat de deur langer dan x tijd openstaat) maakt dat niet zoveel uit. Maar voor de andere regels (openen en sluiten van deuren bijv wil je wel redelijk realtime hebben) in hetzelfde script of notificatie die ik ook gestuurd wil hebben als de deur weer sluit na DeurTeLangOpen, is het wel zo handig dat die niet pas na max 59sec komt
Check anders even het 'getting started with dzVents'. Heb ik ook veel van geleerd.
Bedankt voor het mee denken, maar na een avondje stoeien heb ik het helaas nog steeds niet werkend...tozzke schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:05:
[...]
Die nested If's hebben voor zover ik weet nog nooit (goed) gewerkt (of het moet zijn dat sinds een update het wel werkt) maar je hebt ook de verkeerde "hoofd"-If gebruikt. Als je maar 1 If hebt, moet je het block gebruiken zonder dat blauwe tandwieltje.
Maar ik denk sowieso dat je die if in een if in een if beter achterwege kunt laten aangezien hier vaker problemen mee gemeld worden.
probeer het eens om te zetten naar (quick'ndirty):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 If [Schemer] = [On] and [Time] < [22:50] and [SchemerVar = [0] Do [Set [SchemerVar] = [1]] [Set [SchemerVar] = [2] Random within [10] minutes] Else if [<INSERT LAMP DIE IN DE GROUP 'Schemer Lampen' ZIT>] = [Off] and [SchemerVar] = [2] Do [Set group [Schemer Lampen] = [On]] Else if [Time = [22:50] and [SchemerVar] = [2] Do [Set [SchemerVar] = [3]] [Set [SchemerVar] = [4] Random within [15] minutes] Else if [<INSERT LAMP DIE IN DE GROUP 'Schemer Lampen' ZIT>] = [On] and [SchemerVar] = [4] Do [Set group [Schemer Lampen] = [Off]] [Set [SchemerVar] = [0]]
die Else if's krijg je door op dat tandwieltje te drukken en vervolgens in/onder het if-block te slepen
Mn Blockly ziet er nu zo uit;

Dit kan ik vinden in de logs:
2017-08-02 21:19:06.582 AVONDLAMPEN; Schemer = ON
2017-08-02 21:19:06.583 AVONDLAMPEN; SchemerVar = 2
Maar de lampen gaan niet aan, ondanks dat de variabele "SchemerVar" op 2 staat en "Hoek" ook echt uit is...
Misschien heeft iemand nog suggesties? Tnx!!
Switches wordt niet meer aan of uit gezet met commandArray.
Meer mensen hier last van?
Ik ben er maar eventjes mee bezig geweest om eerlijk te zijn. Ik waardeer je hulp maar ik zoek het niet om 45+ lua scripts om te zetten naar dzVentsWitlof schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:13:
[...]
Weet je dat zeker? Als je namelijk de timer los zet en niet achter het device, moet zowel het device het script triggeren, maar ook de timer. Het is namelijk 'of' en niet 'en'.
Check anders even het 'getting started with dzVents'. Heb ik ook veel van geleerd.
[video]
Heb ook nog een draadje openstaan @ domoticz forum. Ik hoop dat daar ook reactie op komt
Ik kom net achter hetzelfde. Mijn slaapstand schakelaar naast bed moet alles beneden uitzetten maar het script wordt niet gestart.RasPi2 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:48:
Zojuist update 8197 gedraaid en nu werken mijn lua scripts (gedeeltelijk) niet meer.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nu merk ik dat wanneer ik mijn RGBW Milight lampen van kleur verander, rood en groen verwisseld zijn. Heb ik ergens een setting gemist?
Ik stuur de lampen aan met een RFlink controller.
Btw, het heeft goed gewerkt tot aan de update van vandaag. Daarvoor zat ik op een stable release van november 2016.
Edit: Misschien dat deze commit roet in het eten gooit https://github.com/domoti...49ccc408927de55ab9e2651bc
Vanavond maar eens reverten en opnieuw compilen.
Edit2: Dit heeft het voor mij opgelost. Dan maar een custom versie draaien..
[ Voor 28% gewijzigd door BizzieBis op 03-08-2017 08:49 ]
Verwijderd
Na de update was mijn MySensor Gateway Lux senor de weg kwijt. Deze werkt niet meer. Als ik naar de setup ga van de Gateway in Domoticz dan was hij bijgewerkt qua tijd maar de Virtuele sensors dus niet meer.RasPi2 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:48:
Zojuist update 8197 gedraaid en nu werken mijn lua scripts (gedeeltelijk) niet meer.
Gevolg is dat het licht ook niet meer schakelt
Voor nu maar even een backup teruggezet van een dag ervoor en nu werkt hij weer.
Later maar weer eens updaten en hopen dat de problemen weer zijn opgelost.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
dit vul ik in: http://<192.168.2.40>/control?cmd=GPIO,<14>,0
dan opslaan, en als ik dan kijk staat er: http://<192.168.2.40
dit heb ik op twee verschillende machines, de ene is de laatste beta en de andere de laatste stable
wat zou dit kunnen zijn? ik heb het nl al eens werkend gehad.
Ik weet niet hoe dat zit met de GPIO,<14> misschien daar ook wel.
Zo ja wat heb je voor hardware hiervoor in gebruik?
kwam best wel wat interessante artikelen hierover tegen. en dit lijkt mij de mooiste oplossing op dit moment om een stabiele manier te hebben om personen aan en af te melden in het domotica systeem.
Meer info:
https://blog.smartthings....-the-smartsense-presence/
http://www.domoticz.com/f...hilit=Smartthings#p117565
- leeg -
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Naast de native support voor Onkyo sinds de laatste stable versie "Onkyo AV Receiver (LAN)", is er ook een plugin voor Onkyo "Onkyo AV Receiver"; en die kan veel meer !kraades schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:45:
[...]
Nee hoor, mijn PHP script kon alleen de Onkyo Aan/Uit zetten.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=16313
15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015
Is er ook al zoiets voor de Harman Kardon receivers?hannibal2206 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:33:
[...]
Naast de native support voor Onkyo sinds de laatste stable versie "Onkyo AV Receiver (LAN)", is er ook een plugin voor Onkyo "Onkyo AV Receiver"; en die kan veel meer !
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=16313
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Als je daar de ruimte voor hebt wel ja. Zijn genoeg artikelen over te vinden hoe je dat precies doet.robbinonline schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:38:
Kan je een Sonoff ook achter een schakelaar hangen? Dus aansluiten op de bruine en zwarte schakeldraad? Ik wil m’n spotjes in het plafon bedienen.
¯\_(ツ)_/¯
Benodigd:
1 x dubbele pulse schakelaar
2 x Xiaomi deur sensor (en de Xiamomi gateway als je die nog niet hebt....)
Wat geduld, beetje soldeertin, draadjes en een Lua scriptje dat de boel afvangt.
Ik heb de deur sensor open geklikt (zoals je zou doen als je de knoopcelbatterij moet vervangen), en 2 draden gesoldeerd aan weerszijden van de magneetschakeling. Dit kan ook anders, maar het wordt dan zo'n gepriegel....
In het kapje van de deur sensor heb ik ter hoogte van de 2 draden een gaatje gemaakt met ongeveer de diameter van de draden. De uiteinden van de draden heb ik verdikt en vertint om zo in de pulse schakelaar te kunnen klemmen:

Met de pulse schakelaar aangesloten:

En hoe het uiteindelijk werkt (en hoe snel het ook reageert):
YouTube: Pulse switch with Xiaomi door sensors and Hue light
De 2 deursensoren passen makkelijk in een (ondiepe) inbouwdoos. Mocht je toch nog te weinig ruimte hebben, zou je de module ook uit 't kastje kunnen halen en in kunnen tapen.
Het dimmen wordt 'm niet denk ik, dus stel ik de Hue lamp op een vaste waarde in en dim ik 'm wel (indien nodig) met m'n telefoon.
¯\_(ツ)_/¯
Als je me dan kan helpen aan de juiste zoektermen om die artikelen te vinden, kon namelijk zelf niets vinden.M.v.Veelen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:38:
[...]
Als je daar de ruimte voor hebt wel ja. Zijn genoeg artikelen over te vinden hoe je dat precies doet.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Verwijderd
Geen ervaring hiermee met Zigbee, maar wat ik doe (en maar weinig terug zie gek genoeg) is dat Tasker een virtuele switch omzet o.b.v. 'Wifi near' (o.b.v. mijn eigen wifi maar ook een aantal van de buren). Success rate is >99%. Alarm gaat netjes aan als ik de straat uit rijd en gaat uit als ik mijn auto voor de deur parkeer. Grote voordeel is dat het veel minder je batterij belast dan geofencing.luigi87 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:10:
Zijn er hier mensen die al werken met presence detectie op basis van Zigbee werken?
Zo ja wat heb je voor hardware hiervoor in gebruik?
kwam best wel wat interessante artikelen hierover tegen. en dit lijkt mij de mooiste oplossing op dit moment om een stabiele manier te hebben om personen aan en af te melden in het domotica systeem.
Meer info:
https://blog.smartthings....-the-smartsense-presence/
http://www.domoticz.com/f...hilit=Smartthings#p117565
Ik heb de linkjes die ik ben tegengekomen niet opgeslagen, maar als je even zoekt dan vind je wel wat hoor.robbinonline schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:10:
[...]
Als je me dan kan helpen aan de juiste zoektermen om die artikelen te vinden, kon namelijk zelf niets vinden.
https://www.letscontrolit.com/forum/viewtopic.php?t=2777
https://diy.stackexchange...l-switch-to-control-light
Of heb je nog meer info nodig?
¯\_(ツ)_/¯
Echter hoe voeg je zo'n message box toe??
Bing
Draaiende op de voorlaatste stabiele versie(5877), al maanden, zie ik dat vanaf vanmorgen tegen negen uur geen enkele temperatuur meter (Cresta 320) nog een waarde doorgeeft.
Dan ga je twijfelen aan de RFX com, maar aansturen Somfy spul werkt, KAKU spul werkt.
Iemand die dit herkent en ook weet waar te zoeken naar een oorzaak?
Geen recente wijzigingen gehad, geen updates of dingen er bij of er af gehaald.
Hernieuwd opstarten bied ook geen uitkomt.
bijnaleek
In eerste instantie wou ik alleen vai de GPIO pins he S0 signaal uitlezen. Toen kwam ik erachter dat de astron SDM120c ook een RS485 bus had en wou graag hier gebruik van maken. Voor 6,- heb ik een MAX485 usb serial adapter aangeschaft. Het was even klooien om het aan de praat te krijgen ivm mijn gebrek aan kennis van linux.
Maar het is gelukt met de hulp van @AUijtdehaag De RFX433 deed het wel meteen uit de doos.
Verdere plannen is om een tado smart thermostaat toe te voegen.

[ Voor 88% gewijzigd door Zuluman op 04-08-2017 21:20 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Dummy hardware toevoegen in de hardware lijst, vervolgens create virtual sensor en dan text kiezen bij type.bing69 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:11:
In het voorbeeld filmpje over dzvents een paar post terug is er ook bij utility sensors een message box waar je dus een message in kunt zetten.
Echter hoe voeg je zo'n message box toe??
Bedankt voor je reactie, ik deed het altijd op een andere manier;. Gewoon toevoegen van een nieuwe sensor en dan dummy kiezen. Dan zit deze keuze er niet bij.Witlof schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:52:
[...]
Dummy hardware toevoegen in de hardware lijst, vervolgens create virtual sensor en dan text kiezen bij type.
Weer wat geleerd, thanks!!
Bing
1. Kan zijn dat de batterijen niet voldoende meer zijn. Welk toevallig natuurlijk maar zeker niet uitsluiten.\JaapB schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:41:
Bijzonder vreemde storing hier.
Draaiende op de voorlaatste stabiele versie(5877), al maanden, zie ik dat vanaf vanmorgen tegen negen uur geen enkele temperatuur meter (Cresta 320) nog een waarde doorgeeft.
Dan ga je twijfelen aan de RFX com, maar aansturen Somfy spul werkt, KAKU spul werkt.
Iemand die dit herkent en ook weet waar te zoeken naar een oorzaak?
Geen recente wijzigingen gehad, geen updates of dingen er bij of er af gehaald.
Hernieuwd opstarten bied ook geen uitkomt.
2. Is is 1 apparaat wat een bijna lege batterij heeft en dan gaat hij constant uitzenden en soort voor verstoringen.
3. Mogelijk dat het protocol die de RFXCom nodig heeft voor de Cresta niet aanstaat Misschien een update van de RFXCom uitgevoerd?
4. Buren die hardware hebben geplaatst waardoor bepaalde signalen nu bij jouw worden verstoord.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een RFXCom ook defect kan zijn ondanks dat je andere zaken wel ontvangt.
Op de site van RFXCom even de windows tool downloaden en RFXCom aan de PC koppelen en een Cresta dichtbij de RFXCom zetten, zet op 2 mtr.
Dan kun je in ieder geval zien of het signaal dan wel ontvangen wordt.
Met dit soort problemen moet je zaken gaan uitsluiten en zou erachter proberen te komen wat er aan de hand is. Zelf ook vrij lang bezig geweest voor ik erachter kwam dat de RFXCom zelf niet meer goed werkte.
Dankzij de support van de fabrikant, die zeer goed is, is het toen zeer netjes opgelost.
Ik heb Tasker al draaien met inderdaad checks op wifi en locatie. (zie ook mijn signature, staat een link naar een How to in).Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:02:
[...]
Geen ervaring hiermee met Zigbee, maar wat ik doe (en maar weinig terug zie gek genoeg) is dat Tasker een virtuele switch omzet o.b.v. 'Wifi near' (o.b.v. mijn eigen wifi maar ook een aantal van de buren). Success rate is >99%. Alarm gaat netjes aan als ik de straat uit rijd en gaat uit als ik mijn auto voor de deur parkeer. Grote voordeel is dat het veel minder je batterij belast dan geofencing.
Echter werkt dit in combinatie met OpenVPN wat ik momenteel als beveiliging heb draaien niet meer met een succes rate van 99%, maar eerder 75% kortom te laag. Stabieler krijgen door checks aan te passen e.d. helpen niet om het stabieler te krijgen.
Vandaar dat ik dus nu opzoek ben naar een systeem met een Tag en een Antenne/controller die de antenne afvangt. Dit is namelijk eigenlijk gewoon failsafe (je neemt immers altijd je sleutels mee als je weg gaat).
- leeg -
Iemand waarbij dit nog gewoon werkt. En wat is het beste alternatief.
Ik heb al nieuwe code aangevraagd en op mobiel op nieuw geinstalleerd.
Verwijderd
1. Telegram account aanmaken.
2. Telegram Bot aanmaken en toevoegen aan je contacts in Telegram.
3. Telegram ID van jouw account en die van je Bot achterhalen.
4. Nu kun je via de Telegram API berichtjes gaan sturen door een os.execute in je lua (of andere) scripts te doen.
Ik gebruik het voor onze deurbel en wil het in de toekomst ook gaan gebruiken voor rookmelders en beveiliging (raam/deur sensors, PIR's.....) We krijgen zelfs een Telegram berichtje als iemand instelt bij wie de deurbel af moet gaan op zijn mobiel.
ehhhh..HOI
Hier ook prowl in gebruik, zeer eenvoudig om op te zetten.krizzziz schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:06:
Prowl werkt voor mij al zeer lang goed ism Domoticz.
Bij mij werkt het nu nog. Ik draai 3.8153 (beta) en heb vandaag nog berichten gekregen toen er iemand aan de deur stond en ook toen de vaatwasser klaar wasjapser84 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:27:
Ik gebruik NMA voor pushberichten. Echter deze komen niet (meer) aan. Werkte eerder wel. Ik weet alleen niet hoelang dit al niet meer werkt en daarom ook niet of dit door update zou kunnen komen.
Iemand waarbij dit nog gewoon werkt. En wat is het beste alternatief.
Ik heb al nieuwe code aangevraagd en op mobiel op nieuw geinstalleerd.
Ik heb heal node geprobeerd, maar dat lost niets op. Vandaag had ik het (voor de 3e keer in een jaar) met de Qubino ZMNHADx Flush 1 Relay. Opnieuw aangemaakt en de timer opnieuw ingesteld.
Ik gebruik de laatste release van Domoticz op een RPI-2 icm AEOTEC USB Zwave stick.
Dit heb ik ook gemerkt inderdaad.MikeOO schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:59:
[...]
Na de update was mijn MySensor Gateway Lux senor de weg kwijt. Deze werkt niet meer. Als ik naar de setup ga van de Gateway in Domoticz dan was hij bijgewerkt qua tijd maar de Virtuele sensors dus niet meer.
Gevolg is dat het licht ook niet meer schakelt![]()
Voor nu maar even een backup teruggezet van een dag ervoor en nu werkt hij weer.
Later maar weer eens updaten en hopen dat de problemen weer zijn opgelost.
Ik heb een sensor waar zowel licht als temperatuur gerapporteerd wordt en alleen de lux waarde wordt niet geupdate....
Heel irritant dit....
Ok, probleem zit hem in een recente update van Domoticz:
http://www.domoticz.com/f...&t=18702&p=144400#p144400
Wordt dus sketch updaten
[ Voor 10% gewijzigd door cryonic90 op 04-08-2017 17:38 ]
Inderdaad het niet in blinde paniek alles willen doen en uiteindelijk misschien een oplossing vinden maar niet weten op welk punt je daar achter bent gekomen.MikeOO schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:00:
[...]
1. Kan zijn dat de batterijen niet voldoende meer zijn. Welk toevallig natuurlijk maar zeker niet uitsluiten.\
2. Is is 1 apparaat wat een bijna lege batterij heeft en dan gaat hij constant uitzenden en soort voor verstoringen.
3. Mogelijk dat het protocol die de RFXCom nodig heeft voor de Cresta niet aanstaat Misschien een update van de RFXCom uitgevoerd?
4. Buren die hardware hebben geplaatst waardoor bepaalde signalen nu bij jouw worden verstoord.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een RFXCom ook defect kan zijn ondanks dat je andere zaken wel ontvangt.
Op de site van RFXCom even de windows tool downloaden en RFXCom aan de PC koppelen en een Cresta dichtbij de RFXCom zetten, zet op 2 mtr.
Dan kun je in ieder geval zien of het signaal dan wel ontvangen wordt.
Met dit soort problemen moet je zaken gaan uitsluiten en zou erachter proberen te komen wat er aan de hand is. Zelf ook vrij lang bezig geweest voor ik erachter kwam dat de RFXCom zelf niet meer goed werkte.
Dankzij de support van de fabrikant, die zeer goed is, is het toen zeer netjes opgelost.
Aangezien er geen updates van zowel domoticz als RFXcom waren geweest zou het nu ineens uitstaan van een bepaald protocol vreemd zijn.
Zenden deed hij wel naar zowel de Somfy rolluiken als naar KAKU schakelaars.
Buren zitten op meer dan 20 meter afstand, kleine kans maar niet zo heel groot.
Dus begonnen met lijstje aan te leggen met sensoren en vervolgens begonnen met de buitensensor te checken. 2 AAA's die samen gene 3 maar slecht 2,75 volt gaven. Batterijen er uit gehaald en binnen 5 miinuten gaven de andere sensors hun signaal weer door.
Bedankt voor het meedenken en het euvel was dus inderdaad optie 2, een storzender door te lage batterijspanning.
bijnaleek
Ik vermoed dat dit om een oude firmware gaat. Nu wil ik deze wel updaten, maar hoe kom ik achter de firmware? Ik zie er namelijk 4 op de site staan.RFXCOM: Invalid data received!....
RFXtrx433 Type1 Firmware
RFXtrx433 Type2 + MCZ Firmware (1013)
RFXtrx433E Ext Firmware
RFXtrx433E Ext2 Firmware
De rfxcom die ik destijds gekocht heb is een:
Als ik de tekst lees bij domoticz kan ik drie firmware's gebruiken:RFXCOM RFXtrx433E
Lijkt me toch niet goed dat ik er één kan kiezen uit de drie? achter op mijn rfxcom staat ook weinig, namelijk RFXtrx433E batch 1015.RFXtrx433-Type1 and RFXtrx433-Type2 firmware will operate in the RFXtrx433 and RFXtrx433E.
RFXtrx433-Ext firmware will only operate in the RFXtrx433E.
Iemand enig idee? Of is het in de userguide kijken welke apparaten ik heb en de firmware pakken die dat support? En gezien type2 de meeste devices support wordt het dan deze?
http://www.rfxcom.com/Web...ads/RFXtrx_User_Guide.pdf
[ Voor 10% gewijzigd door grote_oever op 04-08-2017 18:54 ]
RFXtrx433E Ext Firmware
RFXtrx433E Ext2 Firmware
De verschillen zitten 'm in de combinaties van de hardware die wel of niet mogelijk zijn. Probeer de 1e en als die werkt: zo houden. Zo niet, neem je de 2e.
¯\_(ツ)_/¯
Kijk in hfdstk 2.2.2 welke protocollen ondersteund worden en kies dan het type firmware daarbij. Het heeft de voorkeur om Ext of Ext2 te gebruiken als die de gewenste protocollen ondersteunt.
Voor Imagintronix/Opus XT300 is een protocol enabling nodig.
Snelste kan dit met RFXmngr getest worden. Enable alleen de protocllen die je nodig hebt en klik dan op Set Mode en dan op Save Settings zodat de selecties in de RFXtrx433E opgeslagen worden en bij het opstarten dan altijd automatisch geladen worden.
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/zigbee
Ik had verwacht dat dit hier al ter sprake zou zijn gekomen
[ Voor 42% gewijzigd door AWST6000 op 04-08-2017 22:45 ]
Is een niet goedkope oplossing, blijf toch liever bij m'n Milight en Xiaomi spullen.AWST6000 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:43:
Ik kreeg afgelopen woensdag een mailtje van Kaku over hun nieuwe ZigBee-productlijn:
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/zigbee
Ik had verwacht dat dit hier al ter sprake zou zijn gekomen
Bing
Heb jij dit al gedaan en zo ja werkt het dan wel weer goed?cryonic90 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:54:
[...]
Dit heb ik ook gemerkt inderdaad.
Ik heb een sensor waar zowel licht als temperatuur gerapporteerd wordt en alleen de lux waarde wordt niet geupdate....
Heel irritant dit....
Ok, probleem zit hem in een recente update van Domoticz:
http://www.domoticz.com/f...&t=18702&p=144400#p144400
Wordt dus sketch updaten
Bedankt, inmiddels was het gelukt om mijn firmware te updaten. Heb dit inderdaad gedaan met de EXT. Daarna kon ik de protocollen selecteren die ik in eerste instantie niet kon selecteren. De cheapass vochtmeter werkte trouwens niet onder Imagintronix, maar onder Rubicson.b_weijenberg schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:03:
Je kunt elk type firmware gebruiken in de RFXtrx433E.
Kijk in hfdstk 2.2.2 welke protocollen ondersteund worden en kies dan het type firmware daarbij. Het heeft de voorkeur om Ext of Ext2 te gebruiken als die de gewenste protocollen ondersteunt.
Voor Imagintronix/Opus XT300 is een protocol enabling nodig.
Snelste kan dit met RFXmngr getest worden. Enable alleen de protocllen die je nodig hebt en klik dan op Set Mode en dan op Save Settings zodat de selecties in de RFXtrx433E opgeslagen worden en bij het opstarten dan altijd automatisch geladen worden.
Even ter nieuwsschierigheid, waarom is het te veel aan selecteren van protocollen een probleem? Heb er nu drie extra bij geselecteerd en het werkt allemaal naar behoren en kan alles nog schakelen.
Mogen er in de namen van de schakelaars geen spaties zitten??
Bing
Sommige protocollen hebben bijna hetzelfde patroon en schakel je meerdere protocollen in dan kan er soms geen goed onderscheid meer gemaakt worden.
Zie ook hfdstk 2.4 in de RFXtrx User Guide. Hier staat de tabel welke protocollen last kunnen hebben van een ander protocol als dat ook enabled wordt.
Op andere lokaties in huis, dichter in de buurt van de controller, werkt ie wel.
Doe ik iets verkeerd bij het includen? Heb een tijdje geleden een crash gehad van Domoticz waarna ik alles opnieuw heb moeten installeren en aanmelden. Drie andere raam/deursensoren werken verder prima. Vóór die crash werkte ook alles prima.
Laatste stable versie van Domoticz op een RaspberryPi V3, maar zelfde probleem deed zich ook voor op de vorige stable versie.
[ Voor 27% gewijzigd door Marc O. op 05-08-2017 14:05 ]
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Kijken of deze dan een betere route aanmaakt.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Maak eerst de node wakker voor je drie keer drukt. Dus eerst exclude vanuit domoticz dan wakker maken en drie keer drukken. Dan is sensor excluded. Deze is dan weg uit de lijst.
Kan er alleen als root (of via Sudo) bij om ze veilig te stellen. Heb het root password via "sudo paswd" aangepast maar kan dan nog steeds niet inloggen met root.
Nu meen ik me iets te herinneren dat er geen root of zo op zat en dat je alleen met PI kunt inloggen klopt dat?? Of zit er een standaard root pasword op domoticz?
Kan ik de eigenschappen van de files aangemaakt door dzvent aanpassen zonder dat dit invloed heeft op de werking?
Bing
Ook de schakelaar handmatig in inclusion mode zetten werkt niet (3x I1 schakelaar). Reset heeft ook niet geholpen. Heeft iemand nog iets wat ik kan proberen?
[ Voor 7% gewijzigd door Vaevictis_ op 06-08-2017 12:17 ]
Op de commandlinebing69 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:49:
Nu ik dzvents begin te snappen en de eerste blocky en lua scripts omgezet heb wil ik deze graag veilig stellen.
Kan er alleen als root (of via Sudo) bij om ze veilig te stellen. Heb het root password via "sudo paswd" aangepast maar kan dan nog steeds niet inloggen met root.
Nu meen ik me iets te herinneren dat er geen root of zo op zat en dat je alleen met PI kunt inloggen klopt dat?? Of zit er een standaard root pasword op domoticz?
Kan ik de eigenschappen van de files aangemaakt door dzvent aanpassen zonder dat dit invloed heeft op de werking?
1
| sudo -i |
pi@raspberrypi:~ $ sudo -i root@raspberrypi:~#
Van dzvent heb ik verder geen verstand...

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Ik had dat ook echter kon ik bij meldingen er onder wel iets invullen maar dat bericht werd niet verstuurd dan,heb jij dat wel? Ik gebruik nu daarom pushover,dat werkt wel perfectVerwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:04:
Ik gebruik Telegram. Werkt prima en op alle platformen. Er is genoeg te vinden over de configuratie. In grote lijnen:
1. Telegram account aanmaken.
2. Telegram Bot aanmaken en toevoegen aan je contacts in Telegram.
3. Telegram ID van jouw account en die van je Bot achterhalen.
4. Nu kun je via de Telegram API berichtjes gaan sturen door een os.execute in je lua (of andere) scripts te doen.
Ik gebruik het voor onze deurbel en wil het in de toekomst ook gaan gebruiken voor rookmelders en beveiliging (raam/deur sensors, PIR's.....) We krijgen zelfs een Telegram berichtje als iemand instelt bij wie de deurbel af moet gaan op zijn mobiel.
Dit topic is gesloten.