Ik gebruik die functie in Domoticz niet. Dat doe ik met lua scripts.
Thanks, die ken ik maar ik wil graag inloggen met WinSCP als root zodat ik wat bestanden kan veilig stellen...Aegle schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Op de commandlinecode:intypen. Dan ben je als root ingelogd:
1 sudo -i
pi@raspberrypi:~ $ sudo -i root@raspberrypi:~#
Van dzvent heb ik verder geen verstand...
Bing
Inmiddels gedaan en werktMikeOO schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:13:
[...]
Heb jij dit al gedaan en zo ja werkt het dan wel weer goed?
Heb nog wel een update gedaan van mysensors.... Moest dus de sketch verder ook nog even aanpassen, maar werkt weer perfect nu
Kreeg het hier niet meer werkend. Had de sketch aangepast zodat deze de nieuwe waarde mee stuurt maar daarna wil de gateway hem niet meer zien. De andere MySensor werkt gewoon prima met de Gateway dus mogelijk dat de gateway zelf ook bijgewerkt moet worden.cryonic90 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Inmiddels gedaan en werkt
Heb nog wel een update gedaan van mysensors.... Moest dus de sketch verder ook nog even aanpassen, maar werkt weer perfect nu
Al uren bezig om het weer werkend te krijgen maar er is in de tussen tijd ook aardig wat aangepast in Arduino dat ik waarschijnlijk tegen veel meer aanloop.
Wat een gedoe voor 1 regel code die aangepast moet worden.
Ga nu maar over naar Wemos met espeasy dan ben ik van het gedoe af.
Ik moest de gateway ook updaten inderdaad.MikeOO schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:22:
[...]
Kreeg het hier niet meer werkend. Had de sketch aangepast zodat deze de nieuwe waarde mee stuurt maar daarna wil de gateway hem niet meer zien. De andere MySensor werkt gewoon prima met de Gateway dus mogelijk dat de gateway zelf ook bijgewerkt moet worden.
Al uren bezig om het weer werkend te krijgen maar er is in de tussen tijd ook aardig wat aangepast in Arduino dat ik waarschijnlijk tegen veel meer aanloop.
Wat een gedoe voor 1 regel code die aangepast moet worden.
Ga nu maar over naar Wemos met espeasy dan ben ik van het gedoe af.
Het is wel een gedoe als ze bij mysensors dit soort grote updates doen...
Met Bitvise sftp kan ik wel gewoon als root inloggen. Zo backup ik logbestanden van m'n PV naar de cloud. Lijkt me dat dan ook met WinSCP moet kunnen...bing69 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:12:
[...]
Thanks, die ken ik maar ik wil graag inloggen met WinSCP als root zodat ik wat bestanden kan veilig stellen...
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Klopt moet inderdaad kunnen, wist het wachtwoord van de root niet meer maar als ik die aanpas kom ik toch niet binnen!Aegle schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:27:
[...]
Met Bitvise sftp kan ik wel gewoon als root inloggen. Zo backup ik logbestanden van m'n PV naar de cloud. Lijkt me dat dan ook met WinSCP moet kunnen...

Bing
Verwijderd
Vandaag ge-update naar de laatste stable versie.
Een nieuwe SD-kaart gepakt, de oude draaide al ruim 2 jaar feilloos. Dus maar eens preventief vervangen.
Jessie lite geinstalleerd, hierna alles ge-update en domoticz erop.
Oude database en scripts teruggezet.
Wat me opvalt is het volgende.
- Hij ziet de rfxcom en de slimme meter precies andersom, ik moest dus de USB poorten wijzigen, iets met persistent?
- In het tabblad log, heb je drie velden, ALL, STATUS en ERROR. Het valt me op dat dit niet automatisch ververst wordt. Pas als ik de browser refresh, dan pas zie ik de laatste meldingen. Hebben anderen dit ook?
Dit was bij de vorige stable wel.
- Tevens staan alle LUA script activeringen in het rood bij ERROR, terwijl dit voorheen bij ALL en STATUS te zien was.ALL blijft helemaal leeg, STATUS geeft alleen meldingen van de rfxcom, zwave en slimme meter weer. Het tabblad STATUS lijkt dan wel te kloppen.
Edit: nu op de tablet Domoticz geopend, daar zijn de tabbladen wel in orde.
Morgen de pc maar eens onder handen nemen
Een nieuwe SD-kaart gepakt, de oude draaide al ruim 2 jaar feilloos. Dus maar eens preventief vervangen.
Jessie lite geinstalleerd, hierna alles ge-update en domoticz erop.
Oude database en scripts teruggezet.
Wat me opvalt is het volgende.
- Hij ziet de rfxcom en de slimme meter precies andersom, ik moest dus de USB poorten wijzigen, iets met persistent?
- In het tabblad log, heb je drie velden, ALL, STATUS en ERROR. Het valt me op dat dit niet automatisch ververst wordt. Pas als ik de browser refresh, dan pas zie ik de laatste meldingen. Hebben anderen dit ook?
Dit was bij de vorige stable wel.
- Tevens staan alle LUA script activeringen in het rood bij ERROR, terwijl dit voorheen bij ALL en STATUS te zien was.ALL blijft helemaal leeg, STATUS geeft alleen meldingen van de rfxcom, zwave en slimme meter weer. Het tabblad STATUS lijkt dan wel te kloppen.
Edit: nu op de tablet Domoticz geopend, daar zijn de tabbladen wel in orde.
Morgen de pc maar eens onder handen nemen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 21:09 ]
Verwijderd
WinSCP kan dat met de huidige Debian standaard niet meer. Wat je moet doen om dit werkend te krijgen:bing69 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:12:
[...]
Thanks, die ken ik maar ik wil graag inloggen met WinSCP als root zodat ik wat bestanden kan veilig stellen...
1. Zorg ervoor dat jouw normale user "sudo" mag doen op het volgende commando ZONDER PASSWORD /usr/lib/openssh/sftp-server (even googlen, weet zo even niet exact hoe je dat aan je sudoers file moet toevoegen)
2. Voer in WinSCP in het "Advanced" tabblad van je verbinding het volgende in onder "SFTP" achter "SFTP-server:" "sudo /usr/lib/openssh/sftp-server"
WinSCP zal dan elke SFTP transfer als root starten. Note: dit maakt je account dus wel extra kwetsbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 20:48 ]
Je kunt ook via putty de bestanden kopiëren naar de home map dan via winscp deze bestanden alsnog kopiëren naar je eigen pc.
Misschien staat je ssh daemon zo ingesteld dat deze geen inlog onder root met een password toestaat? Lukt het wel om in te loggen met ssh met root en je password?bing69 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:27:
[...]
Klopt moet inderdaad kunnen, wist het wachtwoord van de root niet meer maar als ik die aanpas kom ik toch niet binnen!
In /etc/ssh staat sshd_config. Daarin staat de PermitRootLogin optie waarschijnlijk op "without-password". Je kunt deze aanpassen naar "yes". Waarschijnlijk is "forced-commands-only" veiliger, maar daar heb ik geen ervaring mee. Zie "man sshd_config" waarin die waarde wordt voorgesteld specifiek voor een back-up.
Uiteraard moet je wel je wel je ssh daemon opnieuw opstarten na het aanpassen van de config met "service sshd restart".
Het lukt inderdaad niet om in te loggen met ssh als root. PermitRootLogin stond er niet bij dus zelf er bij gezet.....Exaner schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 00:18:
[...]
Misschien staat je ssh daemon zo ingesteld dat deze geen inlog onder root met een password toestaat? Lukt het wel om in te loggen met ssh met root en je password?
In /etc/ssh staat sshd_config. Daarin staat de PermitRootLogin optie waarschijnlijk op "without-password". Je kunt deze aanpassen naar "yes". Waarschijnlijk is "forced-commands-only" veiliger, maar daar heb ik geen ervaring mee. Zie "man sshd_config" waarin die waarde wordt voorgesteld specifiek voor een back-up.
Uiteraard moet je wel je wel je ssh daemon opnieuw opstarten na het aanpassen van de config met "service sshd restart".
Heb je instucties gevolgd jammer genoeg zonder resultaat.
# ProxyCommand ssh -q -W %h:%p gateway.example.com
# RekeyLimit 1G 1h
SendEnv LANG LC_*
HashKnownHosts yes
GSSAPIAuthentication yes
GSSAPIDelegateCredentials no
PermitRootLogin yes
Bing
Klopt mits je chmod doet, thankstlpeter schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:03:
Je kunt ook via putty de bestanden kopiëren naar de home map dan via winscp deze bestanden alsnog kopiëren naar je eigen pc.
Bing
Als het werkt superstabiel maar inderdaad als je na een jaar iets moet aanpassen dan zijn er zoveel veranderingen en moet je alles elke keer gaan demonteren / bijwerken en uitzoeken wat er allemaal aangepast is en dat is niet te doen als je dit maar af en toe gebruikt.cryonic90 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:27:
[...]
Ik moest de gateway ook updaten inderdaad.
Het is wel een gedoe als ze bij mysensors dit soort grote updates doen...
Via een medetweaker gewezen op Wemos en dat gaat een stuk eenvoudiger en geen gateway meer nodig. De Wemos werkt op dezelfde manier als de Sonoff en ben je gelijk van het gedoe met bereik af. Dat werkte wel prima maar wat je daar allemaal voor moet doen

Nu even wachten tot de Wemos binnen is en dan ga ik alles overzetten naar dit systeem
Held!!! Thanks voor je oplossing, standaard ga ik als normale Pi maar voor backup gebruik k deze oplossingVerwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:46:
[...]
WinSCP kan dat met de huidige Debian standaard niet meer. Wat je moet doen om dit werkend te krijgen:
1. Zorg ervoor dat jouw normale user "sudo" mag doen op het volgende commando ZONDER PASSWORD /usr/lib/openssh/sftp-server (even googlen, weet zo even niet exact hoe je dat aan je sudoers file moet toevoegen)
2. Voer in WinSCP in het "Advanced" tabblad van je verbinding het volgende in onder "SFTP" achter "SFTP-server:" "sudo /usr/lib/openssh/sftp-server"
WinSCP zal dan elke SFTP transfer als root starten. Note: dit maakt je account dus wel extra kwetsbaar.
Bing
Hoe kan ik via Blocky er voor zorgen dat ik een melding krijg als de waarde "Daily" van SMA_SolarMain boven de 20kwh uitkomt? Kan alleen de "Current-value uitlezen volgens mij.
Ik ben nieuw m.b.t. domoticz. Wel al regelmatig gebruik gemaakt van de RPi dus ik zou een eind moeten komen. Mijn eerste project is het vervangen van mijn alarmsysteem. Ik wil van de maandelijkse kosten af maar heb begrepen dat het hele systeem dan direct wordt uitgeschakeld. Ik mag de sensoren etc. wel houden (deurcontacten, sirence, IR sensoren etc.). Deze zijn allen draadloos, is er een kans dat deze gaan werken m.b.v. domoticz en een goede sensor? Of zou dit te goed beveiligd zijn.
Verder ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die dit al eens gedaan hebben en welke sensoren jullie aanraden.
Verder ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die dit al eens gedaan hebben en welke sensoren jullie aanraden.
Zonder typenummers is het natuurlijk onmogelijk hier iets over te zeggenNiltag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:50:
Ik ben nieuw m.b.t. domoticz. Wel al regelmatig gebruik gemaakt van de RPi dus ik zou een eind moeten komen. Mijn eerste project is het vervangen van mijn alarmsysteem. Ik wil van de maandelijkse kosten af maar heb begrepen dat het hele systeem dan direct wordt uitgeschakeld. Ik mag de sensoren etc. wel houden (deurcontacten, sirence, IR sensoren etc.). Deze zijn allen draadloos, is er een kans dat deze gaan werken m.b.v. domoticz en een goede sensor? Of zou dit te goed beveiligd zijn.
Die ga ik thuis even opzoeken.tozzke schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:19:
[...]
Zonder typenummers is het natuurlijk onmogelijk hier iets over te zeggen
Misschien een stomme vraag, maar wat is het voordeel van deze oplossing t.o.v. bijvoorbeeld een KaKu AWST-8802 ?M.v.Veelen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:44:
Ik heb naar aanleiding van wat anderen met hun Xiaomi deur sensoren al hadden gedaan, zelf een dubbele pulse schakelaar gecombineerd met deze deur sensoren en zo een goed werkende schakeling weten te maken.
Benodigd:
1 x dubbele pulse schakelaar
2 x Xiaomi deur sensor (en de Xiamomi gateway als je die nog niet hebt....)
Wat geduld, beetje soldeertin, draadjes en een Lua scriptje dat de boel afvangt.
Ik heb de deur sensor open geklikt (zoals je zou doen als je de knoopcelbatterij moet vervangen), en 2 draden gesoldeerd aan weerszijden van de magneetschakeling. Dit kan ook anders, maar het wordt dan zo'n gepriegel....
In het kapje van de deur sensor heb ik ter hoogte van de 2 draden een gaatje gemaakt met ongeveer de diameter van de draden. De uiteinden van de draden heb ik verdikt en vertint om zo in de pulse schakelaar te kunnen klemmen:
[afbeelding]
Met de pulse schakelaar aangesloten:
[afbeelding]
En hoe het uiteindelijk werkt (en hoe snel het ook reageert):
YouTube: Pulse switch with Xiaomi door sensors and Hue light
De 2 deursensoren passen makkelijk in een (ondiepe) inbouwdoos. Mocht je toch nog te weinig ruimte hebben, zou je de module ook uit 't kastje kunnen halen en in kunnen tapen.
Het dimmen wordt 'm niet denk ik, dus stel ik de Hue lamp op een vaste waarde in en dim ik 'm wel (indien nodig) met m'n telefoon.
Ik stuur mijn lampen (Milight) en devices (KaKu ripoff van de Action) nu aan via mijn RFLink met de NRF uitbreiding, maar ben aan het kijken voor een wandschakelaar oplossing en zag bovenstaande, en later kwam ik de AWST tegen.
What seems to be the officer, problem?
Geen stomme vraag hoorXilvaro schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:30:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar wat is het voordeel van deze oplossing t.o.v. bijvoorbeeld een KaKu AWST-8802 ?
Ik stuur mijn lampen (Milight) en devices (KaKu ripoff van de Action) nu aan via mijn RFLink met de NRF uitbreiding, maar ben aan het kijken voor een wandschakelaar oplossing en zag bovenstaande, en later kwam ik de AWST tegen.
Voor mij zijn de voordelen:
- 100% schakeling. Ik heb met de deursensoren nog nooit een schakeling gemist
- Klein, simpel weg te werken
- De bestaande pulse drukker kon ik zo hergebruiken en ik hoefde dus geen aparte schakelaar te plaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door M.v.Veelen op 07-08-2017 15:06 ]
¯\_(ツ)_/¯
Thanks!
Maar ik heb nu nog niets qua schakelaars etc. Dus voor mij is het nu logischer om zo'n KaKu te kopen dan een Xiaomi Gateway + Doorsensors + pulsschakelaar
Anderzijds, als ik merk dat die KaKu teveel commands mist is het wel een overweging t.z.t.
Maar ik heb nu nog niets qua schakelaars etc. Dus voor mij is het nu logischer om zo'n KaKu te kopen dan een Xiaomi Gateway + Doorsensors + pulsschakelaar
Anderzijds, als ik merk dat die KaKu teveel commands mist is het wel een overweging t.z.t.
What seems to be the officer, problem?
en weer een probleem nadat ik onderhand vierkante ogen heb van het lezen:
Draai al een tijdje telegram als bot op mijn Pi, werkt uit de kunst. Wilde nu ook mijn vrouw toevoegen.
Maak een nieuwe bot aan en zodra ik het id nummer probeer te achterhalen met:
https://api.telegram.org/...b4bnDSDREGuuuL/getUpdates
(uiteraard met haar token) krijg ik:
{"ok":true,"result":[]}
maar de rest van de info met haar ID krijg ik niet. Is er iets veranderd??
Is er een andere manier om bv mijn Bot met haar te delen zodat ze de berichten ook krijgt?
Draai al een tijdje telegram als bot op mijn Pi, werkt uit de kunst. Wilde nu ook mijn vrouw toevoegen.
Maak een nieuwe bot aan en zodra ik het id nummer probeer te achterhalen met:
(uiteraard met haar token) krijg ik:
maar de rest van de info met haar ID krijg ik niet. Is er iets veranderd??
Is er een andere manier om bv mijn Bot met haar te delen zodat ze de berichten ook krijgt?
Bing
gooit die bot het bericht in een chat naar jou direct toe? Dan is het een kwestie van dat omzetten naar een kanaal waar je je vrouw ook inzet 
Is ergens in februari veranderd tov "vroeger" : https://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot die methode is de nieuwe, en werkt bij mij uitstekend
Is ergens in februari veranderd tov "vroeger" : https://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot die methode is de nieuwe, en werkt bij mij uitstekend
[ Voor 34% gewijzigd door Bockelaar op 07-08-2017 15:58 ]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Die manier heb ik gevolgd maar ik krijg dit niet:Bockelaar schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:55:
gooit die bot het bericht in een chat naar jou direct toe? Dan is het een kwestie van dat omzetten naar een kanaal waar je je vrouw ook inzet
{"ok":true,"result":[{"update_id":939819607,
"message":{"message_id":81,"from":{"id":1234567,"first_name":"Joe","last_name":"Bloggs","username":"jbloggs"},"chat":
{"id":1234567,"first_name":"Joe","last_name":"Bloggs","username":"jbloggs"},"date":1436104501,"text":"\/devices Study"}},{"update_id":939819608,
"message":{"message_id":82,"from":{"id":1234567,"first_name":"Joe","last_name":"Bloggs","username":"jbloggs"},"chat":
{"id":1234567,"first_name":"Joe","last_name":"Bloggs","username":"jbloggs"},"date":1436104512,"text":"\/off 1"}}]}
Alleen het eerste stukje tot en met result.....
Bing
waarom maak je geen groep waar je jou en je vrouw in zet, samen met de bot?bing69 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:33:
[...]
Die manier heb ik gevolgd maar ik krijg dit niet:
{"ok":true,"result":[{"update_id":939819607,
"message":{"message_id":81,"from":{"id":1234567,"first_name":"Joe","last_name":"Bloggs","username":"jbloggs"},"chat":
{"id":1234567,"first_name":"Joe","last_name":"Bloggs","username":"jbloggs"},"date":1436104501,"text":"\/devices Study"}},{"update_id":939819608,
"message":{"message_id":82,"from":{"id":1234567,"first_name":"Joe","last_name":"Bloggs","username":"jbloggs"},"chat":
{"id":1234567,"first_name":"Joe","last_name":"Bloggs","username":"jbloggs"},"date":1436104512,"text":"\/off 1"}}]}
Alleen het eerste stukje tot en met result.....
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Sinds een paar weken gebruik ik rclone om mijn backups naar Google Drive weg te schrijven. Dit werkt echt fantastisch. Script wat ik ervoor gebruik:
En dan in de crontab om elk uur een backup te laten maken:
Let wel dat je eenmalig, handmatig Google Drive (of een andere provider) moet instellen.
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #!/bin/sh curl -sSOL https://downloads.rclone.org/rclone-current-linux-arm.zip unzip rclone-current-linux-arm.zip -d /tmp/rclone sudo cp /tmp/rclone/rclone /usr/bin/ sudo chmod 755 /usr/bin/rclone rclone config |
Bash:
1
| 0 * * * * rclone sync /opt/domoticz/backups/ drive:domoticz |
Let wel dat je eenmalig, handmatig Google Drive (of een andere provider) moet instellen.
Gedaan maar dat werkt niet...maomanna schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:17:
[...]
waarom maak je geen groep waar je jou en je vrouw in zet, samen met de bot?
De bot ontvangt berichten vanuit domoticz, ook als ik deze in een groep zet worden deze niet gedeeld.
Of ik snap het natuurlijk niet...
Bing
klinkt interessant! ik vraag me alleen af hoe dit werkt op een draaiend systeem, ik denk dat je kans hebt op inconsistente backups?alex3305 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:24:
Sinds een paar weken gebruik ik rclone om mijn backups naar Google Drive weg te schrijven. Dit werkt echt fantastisch. Script wat ik ervoor gebruik:
Bash:
1 2 3 4 5 6 7 8 #!/bin/sh curl -sSOL https://downloads.rclone.org/rclone-current-linux-arm.zip unzip rclone-current-linux-arm.zip -d /tmp/rclone sudo cp /tmp/rclone/rclone /usr/bin/ sudo chmod 755 /usr/bin/rclone rclone config
Bash:
1 0 * * * * rclone sync /opt/domoticz/backups/ drive:domoticz
Heb even een contact open getrokken. Werd meteen door de centrale gebeld. tamper alarmtozzke schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:19:
[...]
Zonder typenummers is het natuurlijk onmogelijk hier iets over te zeggen

Maar goed, stond weinig in behalve serienummers van henzelf. Ben via google wel wat verder gekomen. Het gaat om deze contacten:
https://funoverip.net/201...t-1-radio-communications/
https://funoverip.net/201...irmwares-and-crypto-keys/
868 MHz met een 128-bit AES encrytie waarvan je de key uit de firmware moet gaan hacken. Op zich wel strak beveiligd dus maar iets teveel gedoe t.o.v. nieuwe contacten kopen waarschijnlijk.
ik kijk morgen ff voor jebing69 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:34:
[...]
Gedaan maar dat werkt niet...
De bot ontvangt berichten vanuit domoticz, ook als ik deze in een groep zet worden deze niet gedeeld.
Of ik snap het natuurlijk niet...
edit:
eerder gevonden!
https://www.domoticz.com/..._to_inform_multiple_users
[ Voor 17% gewijzigd door maomanna op 07-08-2017 23:12 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Je kunt de backups laten maken vanuit Domoticz en deze dan backuppen. Dan loop je maximaal 1 a 2 uur achter als je systeem stuk gaat.rasper schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:55:
[...]
klinkt interessant! ik vraag me alleen af hoe dit werkt op een draaiend systeem, ik denk dat je kans hebt op inconsistente backups?
Thanks, dat is ook wat ik probeer te doen. Echter je hebt achter het woord BOT een id nodig en dat is wat ik niet terug krijg van telegram. Wel het gene wat achter de is en de : staat.maomanna schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:04:
[...]
ik kijk morgen ff voor je
edit:
eerder gevonden!
https://www.domoticz.com/..._to_inform_multiple_users
Ohhhh goed lezen is ook een kunst, het gaat om een channel name!! Dat veranderd de boel. Sta op het punt om te vertrekken voor vakantie, als ik terug kom direct testen. Bedankt!
[ Voor 16% gewijzigd door bing69 op 08-08-2017 07:30 ]
Bing
dat zei ik: kanaal (channel) 
fijne vakantie!
fijne vakantie!
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Net de laatste update gedraaid, perfect, alles werkt nog.
Heb nu ook mijn milight wifi v6 toegevoegd zodat ik ook deze lampen met domoticz kan bedienen.
Het toevoegen lukt allemaal, ook de schakelaars is geen probleem. Maar het enigste wat ik kan bedienen is de box zelf.
Ik heb er drie lampen op zitten, via de app van milight werken ze wel, maar via domoticz gebeurt er niks.
Iemand enig idee?
Edit, Probleem opgelost, In de app verschillende "afstandsbedieningen" gebruiken en dan de milight 2 keer toevoegen in verschillende modus vormen.
Heb nu ook mijn milight wifi v6 toegevoegd zodat ik ook deze lampen met domoticz kan bedienen.
Het toevoegen lukt allemaal, ook de schakelaars is geen probleem. Maar het enigste wat ik kan bedienen is de box zelf.
Ik heb er drie lampen op zitten, via de app van milight werken ze wel, maar via domoticz gebeurt er niks.
Iemand enig idee?
Edit, Probleem opgelost, In de app verschillende "afstandsbedieningen" gebruiken en dan de milight 2 keer toevoegen in verschillende modus vormen.

[ Voor 15% gewijzigd door Léon31 op 08-08-2017 20:12 ]
Thanks ben net aangekomen en op een vreemd wifi ff het id opgevraagd, en nu werkt het wel!!!!
Zal mijn eigen netwerk (ivm de kleinkinderen) wel teveel dicht (Pi-hole en opendns) hebben gezet.
Bing
Heeft toevallig iemand de Domoticz app werkend met android 7.1.2? Bij mij crasht ie na het inloggen..
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Gebruik je de Domoticz - Home app, of de lite versie?tlpeter schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:12:
Werkt bij mij prima op 7.1.2
Hmm, raar dat het niet werkt, maar eens opnieuw installeren dan.tlpeter schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:14:
Lite versie
- Na nieuwe installatie doet ie het prima, geen idee waar het mis ging. Blij dat hij het weer doet
[ Voor 22% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 09-08-2017 12:25 ]
Iemand die toevallig eenzelfde afstandsbediening heeft voor spotjes en deze gekoppeld heeft?Ik
Ik heb geen merknaam en weet niet wat voor signaal er gebruikt wordt... Bij de optie 'leren' in Domoticz wordt er in ieder geval niets herkend (433mhz)

Deze printplaat zit erin:
Ik heb geen merknaam en weet niet wat voor signaal er gebruikt wordt... Bij de optie 'leren' in Domoticz wordt er in ieder geval niets herkend (433mhz)

Deze printplaat zit erin:

Lijkt ook qua design heel erg op een philips moodlight die op 2.4GHz werkt (al lijkt die antenne nogal lang daarvoor).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Goedenavond,
Zojuist mezelf maar eens in het domoticz wereldje gestort om de data van mijn youless goed te kunnen loggen. Echter vind ik de update-interval van 5 minuten wat grof, ik zou deze willen wijzigen naar bijvoorbeeld iedere minuut. Is dat mogelijk?
Zojuist mezelf maar eens in het domoticz wereldje gestort om de data van mijn youless goed te kunnen loggen. Echter vind ik de update-interval van 5 minuten wat grof, ik zou deze willen wijzigen naar bijvoorbeeld iedere minuut. Is dat mogelijk?
dear all..
Misschien hier iemand die de gasmeter van de p1 geüpload heeft naar Pv output?
Zou graag naast mindergas ook de meter standen [ live ] willen hebben in Pvo.
Ik had dit werkend via de solarmeter, alleen de P1 heeft last van veel kuren als je hem 2x uitleest
Heb al wel een script werkend voor een enkle mete rte uploaden.
Maar gas heeft geen actual.
Darnraast iemand misschien dan ook de P1 met stroom geüpload naar Pv ourtput?
De reden:
Erg mooie grafieken, met tem enz enz
En hierdoor krijg ik echt inzichtelijk wat je verbruikt, over de jaren heen.
Hopelijk iemand..
xx
Misschien hier iemand die de gasmeter van de p1 geüpload heeft naar Pv output?
Zou graag naast mindergas ook de meter standen [ live ] willen hebben in Pvo.
Ik had dit werkend via de solarmeter, alleen de P1 heeft last van veel kuren als je hem 2x uitleest
Heb al wel een script werkend voor een enkle mete rte uploaden.
Maar gas heeft geen actual.
Darnraast iemand misschien dan ook de P1 met stroom geüpload naar Pv ourtput?
De reden:
Erg mooie grafieken, met tem enz enz
En hierdoor krijg ik echt inzichtelijk wat je verbruikt, over de jaren heen.
Hopelijk iemand..
xx
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Kijk eens naar de combinatie met Grafana. Zie o.a. deze link https://blog.jokielowie.c...f-latwe-i-piekne-wykresy/karazz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:39:
@AUijtdehaag als actuele waarde binnen domoticz bedoel je?
Maar inderdaad, ik doelde op de grafiek.
Geen idee. Ik heb het op een linux servertje (VM) gedraaid en dat ging goed. Volgens mij werkt het ook op een RPi. Synology durf ik niet te zeggen. Geen ervaring mee.karazz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:48:
@Witlof Tnx! Gaan we eens bekijken
edit: enig idee of grafana toevallig ook (eenvoudig) op een synology gedraaid kan worden?
Iemand bekend met dit probleem:
Hoe los ik dit op?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
| Allemaal Status Probleem Filter: X 2017-08-11 07:33:54.527 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:34:04.331 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924382;0;0;250;0', LastUpdate='2017-08-11 07:34:04' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:04.335 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:04.335 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:34:14.123 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924383;0;0;250;0', LastUpdate='2017-08-11 07:34:14' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:14.127 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:14.127 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:34:14.128 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='1894623', LastUpdate='2017-08-11 07:34:14' WHERE (ID = 5)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:14.133 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==5)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:14.133 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Gasverbruik) 2017-08-11 07:34:23.931 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924384;0;0;249;0', LastUpdate='2017-08-11 07:34:23' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:23.936 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:23.936 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:34:33.724 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924385;0;0;247;0', LastUpdate='2017-08-11 07:34:33' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:33.728 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:33.728 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:34:43.532 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924385;0;0;249;0', LastUpdate='2017-08-11 07:34:43' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:43.536 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:43.536 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:34:53.652 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924386;0;0;248;0', LastUpdate='2017-08-11 07:34:53' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:53.656 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:34:53.656 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:35:00.557 Error: SQL Query("DELETE FROM Temperature WHERE strftime('%s',datetime('now','localtime')) - strftime('%s',Date) > (SELECT p.nValue * 86400 From Preferences AS p WHERE p.Key='5MinuteHistoryDays')") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:00.565 Error: SQL Query("DELETE FROM Rain WHERE strftime('%s',datetime('now','localtime')) - strftime('%s',Date) > (SELECT p.nValue * 86400 From Preferences AS p WHERE p.Key='5MinuteHistoryDays')") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:00.573 Error: SQL Query("DELETE FROM Wind WHERE strftime('%s',datetime('now','localtime')) - strftime('%s',Date) > (SELECT p.nValue * 86400 From Preferences AS p WHERE p.Key='5MinuteHistoryDays')") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:00.581 Error: SQL Query("DELETE FROM UV WHERE strftime('%s',datetime('now','localtime')) - strftime('%s',Date) > (SELECT p.nValue * 86400 From Preferences AS p WHERE p.Key='5MinuteHistoryDays')") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:00.596 Error: SQL Query("DELETE FROM Meter WHERE strftime('%s',datetime('now','localtime')) - strftime('%s',Date) > (SELECT p.nValue * 86400 From Preferences AS p WHERE p.Key='5MinuteHistoryDays')") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:00.605 Error: SQL Query("DELETE FROM MultiMeter WHERE strftime('%s',datetime('now','localtime')) - strftime('%s',Date) > (SELECT p.nValue * 86400 From Preferences AS p WHERE p.Key='5MinuteHistoryDays')") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:03.461 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924387;0;0;248;0', LastUpdate='2017-08-11 07:35:03' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:03.465 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:03.465 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:35:13.285 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924387;0;0;249;0', LastUpdate='2017-08-11 07:35:13' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:13.290 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:13.290 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:35:23.078 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924388;0;0;248;0', LastUpdate='2017-08-11 07:35:23' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:23.082 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:23.082 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:35:33.181 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924389;0;0;249;0', LastUpdate='2017-08-11 07:35:33' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:33.185 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:33.185 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:35:43.301 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924389;0;0;249;0', LastUpdate='2017-08-11 07:35:43' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:43.305 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:43.305 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:35:53.387 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924390;0;0;249;0', LastUpdate='2017-08-11 07:35:53' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:53.392 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:53.392 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:35:58.949 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=5, BatteryLevel=100, nValue=0, sValue='23.9;53;1', LastUpdate='2017-08-11 07:35:58' WHERE (ID = 2)") : disk I/O error 2017-08-11 07:35:58.952 (RFXCOM 433) Temp + Humidity (Slaapkamer Alaura) 2017-08-11 07:36:03.507 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924391;0;0;247;0', LastUpdate='2017-08-11 07:36:03' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:03.512 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:03.512 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:36:13.316 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924391;0;0;249;0', LastUpdate='2017-08-11 07:36:13' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:13.320 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:13.320 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:36:23.141 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924392;0;0;247;0', LastUpdate='2017-08-11 07:36:23' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:23.145 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:23.145 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:36:32.949 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924393;0;0;247;0', LastUpdate='2017-08-11 07:36:32' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:32.953 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:32.953 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:36:43.053 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924393;0;0;250;0', LastUpdate='2017-08-11 07:36:43' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:43.057 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:43.057 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:36:53.156 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924394;0;0;248;0', LastUpdate='2017-08-11 07:36:53' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:53.160 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:36:53.160 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:37:03.259 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924395;0;0;248;0', LastUpdate='2017-08-11 07:37:03' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:03.263 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:03.263 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:37:13.362 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924396;0;0;248;0', LastUpdate='2017-08-11 07:37:13' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:13.367 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:13.367 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:37:23.187 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924396;0;0;246;0', LastUpdate='2017-08-11 07:37:23' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:23.192 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:23.192 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:37:24.951 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=5, BatteryLevel=100, nValue=0, sValue='23.9;53;1', LastUpdate='2017-08-11 07:37:24' WHERE (ID = 2)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:24.954 (RFXCOM 433) Temp + Humidity (Slaapkamer Alaura) 2017-08-11 07:37:33.012 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924397;0;0;250;0', LastUpdate='2017-08-11 07:37:33' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:33.016 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:33.016 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:37:34.204 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=5, BatteryLevel=100, nValue=0, sValue='23.3;54;1', LastUpdate='2017-08-11 07:37:34' WHERE (ID = 1)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:34.208 (RFXCOM 433) Temp + Humidity (Woonkamer) 2017-08-11 07:37:42.854 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924398;0;0;248;0', LastUpdate='2017-08-11 07:37:42' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:42.858 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:42.858 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:37:52.662 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924398;0;0;246;0', LastUpdate='2017-08-11 07:37:52' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:52.666 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:37:52.666 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:38:02.503 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924399;0;0;247;0', LastUpdate='2017-08-11 07:38:02' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:38:02.508 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:38:02.508 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:38:12.312 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924400;0;0;247;0', LastUpdate='2017-08-11 07:38:12' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:38:12.316 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:38:12.316 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:38:22.399 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924400;0;0;247;0', LastUpdate='2017-08-11 07:38:22' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:38:22.403 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:38:22.403 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:38:32.535 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=12, BatteryLevel=255, nValue=0, sValue='3057923;2924401;0;0;248;0', LastUpdate='2017-08-11 07:38:32' WHERE (ID = 4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:38:32.539 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET BatteryLevel=255 WHERE (ID==4)") : disk I/O error 2017-08-11 07:38:32.539 (P1 Smart Meter USB) P1 Smart Meter (Stroomverbruik) 2017-08-11 07:38:41.732 Error: SQL Query("UPDATE DeviceStatus SET SignalLevel=6, BatteryLevel=100, nValue=0, sValue='23.4;56;1', LastUpdate='2017-08-11 07:38:41' WHERE (ID = 3)") : disk I/O error |
Hoe los ik dit op?
disk i/o error. Zit je disk/flashdrive vol?
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Disk vol of corrupt geraakt. Als het een sdkaartje is snel een nieuwe kopen en gebruikenSbakker1982 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:40:
Iemand bekend met dit probleem:
Hoe los ik dit op?
Dit houd in dat er niet geschreven kan worden naar de database van Domoticz.
Ik heb Fibaro nodes welke hun status niet doorgeven aan Domoticz. Ze kunnen wel worden geschakeld vanuit Domoticz maar als ze via de wandschakelaar aan/uit worden gezet dan krijgt Domoticz dit niet door. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ik weet dat de nodes buiten het bereik van de controller liggen maar het mesh netwerk is dekkend. Andere nodes zijn dus wel binnen bereik. Het netwerk is geheald en zou de routes dus moeten kennen.
Waarom werkt dit niet?

Waarom werkt dit niet?

[ Voor 1% gewijzigd door 3raser op 11-08-2017 15:01 . Reden: tikfout ]
Waarom is groep 1 niet verbonden met 1?
Staan de parameters goed voor het juiste type schakelaar?
Groep 1 is de schakeling zelf. Groep 3 is voor status updates (zegt de handleiding).tlpeter schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:48:
Waarom is groep 1 niet verbonden met 1?
De parameters staan zover ik weet goed. Wat kan er verkeerd staan?Fibaro Switch provides association of three groups.
1st group is assigned to key no. 1
2nd group is assigned to key no. 2
3rd group reports state of devices. Only one device can be associated to this group.
Fibaro Switch enables user to control up to 5 normal devices, and 5 MultiChannel devices in group no. 1 and no. 2, group no. 3 has only one field. The first field in each group is reserved for the network controller.
[ Voor 43% gewijzigd door 3raser op 11-08-2017 16:50 ]
Hallo allemaal.
Ik probeer al even de Logitech Harmony Hub toe te voegen via Hardware.
alles is juist ingevuld. alleen krijg steeds deze melding in de log en weet niet hoe het komt en waar ik het moet gaan zoeken.
alles is juist ingevuld. alleen krijg steeds deze melding in de log en weet niet hoe het komt en waar ik het moet gaan zoeken.

PSN: CobusNL
Hmm, op en of andere manier was al mijn tekst weg.3raser schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:32:
[...]
Groep 1 is de schakeling zelf. Groep 3 is voor status updates (zegt de handleiding).
[...]
Groep 1 altijd invullen met 1 want dat is de controller.
De fibaro modules hebben ook parameter settings voor een schakelaar zoals pulse en bi-stable. Instellen naar het type schakelaar dat je hebt.
De parameters staan zover ik weet goed. Wat kan er verkeerd staan?
De stick/controller is 1 en die moet je ingeven bij groep 1 van de node.
Wat voor type schakelaar heb je aangesloten op de fibaro? Er is een parameter waar je het type sneaker kunt aangeven.
[ Voor 17% gewijzigd door tlpeter op 11-08-2017 19:12 ]
Login failed. Verkeerde credentials? Verbindingsproblemen?Cobus_NL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:16:
Hallo allemaal.
[afbeelding]
+3raser schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:59:
Ik heb Fibaro nodes welke hun status niet doorgeven aan Domoticz. Ze kunnen wel worden geschakeld vanuit Domoticz maar als ze via de wandschakelaar aan/uit worden gezet dan krijgt Domoticz dit niet door. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ik weet dat de nodes buiten het bereik van de controller liggen maar het mesh netwerk is dekkend. Andere nodes zijn dus wel binnen bereik. Het netwerk is geheald en zou de routes dus moeten kennen.
Waarom werkt dit niet?
[afbeelding]
[afbeelding]
Inloggen met winscp oid...En kijken of je zwcfg wel de/je user is en niet van root!!
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Wat heb je ingevuld.... als je zeker weet dat het juist is??Cobus_NL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:16:
Hallo allemaal.
[afbeelding]
Het ip adres wat dat gebruikt word door de hub. Nu heb ik niet aan de poorten gezeten en heb ik gelezen dat je dan 5222 moet gebruiken.Dylantje2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:02:
[...]
Wat heb je ingevuld.... als je zeker weet dat het juist is??
Bron: https://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub
En ik heb mijn login gegevens ingevuld. En dat toegevoegd.
@ cobus..Heb je een fixed ip voor de harmony?
Wat is het ip in je modem/router??
In me modem staat hij op 192.168.0.27Dylantje2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:10:
@ cobus..Heb je een fixed ip voor de harmony?
mmm:
Ik neem aan dat die ook in domoticz staat...[ niet fixed kan je modem hem kwijt raken ]
kun je met een app of een tablet inloggen?
reboot enz gedaan?
Ik neem aan dat die ook in domoticz staat...[ niet fixed kan je modem hem kwijt raken ]
reboot enz gedaan?
Je bedoelt hem vast zetten dat ip adres aan de hub.Dylantje2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:15:
mmm:
reboot enz gedaan?
Als ik het ip adres invul in de browser kom ik nergens in.
nee wat ik bedoel.
je modem heeft dhcp en geeft dus elk aangesloten decie automatisch een ip.
Maar zet je deze niet vast kan hij na x tijd zomaar je ip veranderen.
Dus je moet hem vast zetten in modem/router.
Dus check je ip. met een tablet of telefoon is app voor harmony.
Als je daarmee in kunt loggen/bedienen, moet dat ip in domoticz
dan werkt hij.
totdat de leasetime vertreken is en je harmony weer een ander ip krijgt.
dus een fixed ip moet je hebben
Met alleen het ip typen kom je neregns..
je modem heeft dhcp en geeft dus elk aangesloten decie automatisch een ip.
Maar zet je deze niet vast kan hij na x tijd zomaar je ip veranderen.
Dus je moet hem vast zetten in modem/router.
Dus check je ip. met een tablet of telefoon is app voor harmony.
Als je daarmee in kunt loggen/bedienen, moet dat ip in domoticz
dan werkt hij.
totdat de leasetime vertreken is en je harmony weer een ander ip krijgt.
dus een fixed ip moet je hebben
Met alleen het ip typen kom je neregns..
Ja oké dat snap ik. Maar hij staat nu op dat ip adres maar krijg wel een login failed. Of heb ik het fout?
in gelogd met een tablet oid?Cobus_NL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:04:
Ja oké dat snap ik. Maar hij staat nu op dat ip adres maar krijg wel een login failed. Of heb ik het fout?
Ja ik kan gewoon om de Harmony app komen.
welke versie Domoticz?
Laatste beta??
Hardware aan en uit gezet?
Gegevens time out uit?
reboot een keer?
Maar daarnaast misschien wel het probleem welk modem?
En hoe vaak komt domoticz er niet in?
Misschien een Wifi probleem?
Kun je hem totaal niet bedienen met domoticz of af en toe niet?
Laatste beta??
Hardware aan en uit gezet?
Gegevens time out uit?
reboot een keer?
Maar daarnaast misschien wel het probleem welk modem?
En hoe vaak komt domoticz er niet in?
Misschien een Wifi probleem?
Kun je hem totaal niet bedienen met domoticz of af en toe niet?
Welke versie van Domoticz? Heb je Hub firmware bijgewerktCobus_NL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:16:
Hallo allemaal.
is correctCobus_NL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:08:
[...]
Het ip adres wat dat gebruikt word door de hub. Nu heb ik niet aan de poorten gezeten en heb ik gelezen dat je dan 5222 moet gebruiken.
Bron: https://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub
En ik heb mijn login gegevens ingevuld. En dat toegevoegd.
Sinds laatste beta van Domoticz werkt t bij mij wel goed.
Reboot beide apparaten een keer, wil ook wel eens helpen
Tip zorg dat hub fixed ip krijgt van je modem.
Ik heb sinds een nieuwe install van raspberry en domoticz problemen met de opslag van de p1 meter.
Het log zegt :
2017-08-12 08:15:48.744 P1 Smart Meter: Dismiss incoming - value in line "1-0:1.8.1(001120.713kWh)" is not a number
2017-08-12 08:16:09.293 P1 Smart Meter: Dismiss incoming - CRC failed
2017-08-12 08:16:28.762 P1 Smart Meter: WARNING: got new message but buffer still contains unprocessed data from previous message.
Wat kan ik hieraan doen? De kabel is andere poort, hardware opnieuw toevoegen heeft allemaal geen blijvend effect. Hij doet het dan weer even.
Het log zegt :
2017-08-12 08:15:48.744 P1 Smart Meter: Dismiss incoming - value in line "1-0:1.8.1(001120.713kWh)" is not a number
2017-08-12 08:16:09.293 P1 Smart Meter: Dismiss incoming - CRC failed
2017-08-12 08:16:28.762 P1 Smart Meter: WARNING: got new message but buffer still contains unprocessed data from previous message.
Wat kan ik hieraan doen? De kabel is andere poort, hardware opnieuw toevoegen heeft allemaal geen blijvend effect. Hij doet het dan weer even.
Ik krijg sinds de laatste stable update steeds deze melding met het opstarten
alles lijkt te werken .
code:
1
| 2017-08-12 09:40:46.110 Error: EventSystem: in dzVents.lua: cannot open dzVents.lua: No such file or directory |
alles lijkt te werken .
De structuur van de scripts folder is gewijzigd, denk dat je het beste even een nieuwe clone kunt doen en vervolgens deze folder: https://github.com/domoti...velopment/scripts/dzVents naar je huidige installatie kunt kopieren.19roland70 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:43:
Ik krijg sinds de laatste stable update steeds deze melding met het opstarten
code:
1 2017-08-12 09:40:46.110 Error: EventSystem: in dzVents.lua: cannot open dzVents.lua: No such file or directory
alles lijkt te werken .
Hoe kan ik dit doen ?thecompany schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:51:
[...]
De structuur van de scripts folder is gewijzigd, denk dat je het beste even een nieuwe clone kunt doen en vervolgens deze folder: https://github.com/domoti...velopment/scripts/dzVents naar je huidige installatie kunt kopieren.
Moet ik mijn huidige scripts daar in plaatsen of even opnieuw schrijven dat ze daar in komen?
Huidige scripts kun je laten staan waar ze staan, puur even de de nieuwe dzEvents folder kopieren naar je huidige scripts folder.19roland70 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:05:
[...]
Hoe kan ik dit doen ?
Moet ik mijn huidige scripts daar in plaatsen of even opnieuw schrijven dat ze daar in komen?
Ik heb een IP camera toegevoegd aan mijn Domoticz systeem. Nu wil ik graag een push notificatie met een afbeelding ontvangen als er iemand op de bel drukt. Ik gebruik al Pushover voor notificaties.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar moet krijgen?
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar moet krijgen?
even een tip voor iedereen die domoticz wil gebruiken als alarm:
https://github.com/allan-gam/ideAlarm
super modulair, uitgebreid maar door de goede documentatie goed te gebruiken!!
https://github.com/allan-gam/ideAlarm
super modulair, uitgebreid maar door de goede documentatie goed te gebruiken!!
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Terug van vakantie loop ik toch weer tegen het probleem aan dat als ik een bot gemaakt heb voor de vrouw en deze wil controleren door:bing69 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:28:
[...]
Thanks, dat is ook wat ik probeer te doen. Echter je hebt achter het woord BOT een id nodig en dat is wat ik niet terug krijg van telegram. Wel het gene wat achter de is en de : staat.
Ohhhh goed lezen is ook een kunst, het gaat om een channel name!! Dat veranderd de boel. Sta op het punt om te vertrekken voor vakantie, als ik terug kom direct testen. Bedankt!
waarvan ik de code achter de bot vervang door haar code ik alleen een:
terug krijg en dus geen code waar ik verder mee kom, dit ook op 4G getest (om firewall problemen te voorkomenj) echter zonder resultaat.
Wie weet raad??
Ik ben er uit, begin het te snappen nu en alles werkt!
Bing
bij mij in domoticz: https://api.telegram.org/...chat_id=#TO&text=#MESSAGE
en TO is een waarde als -10000112343153 en staat in een apart veld en wordt dus als string aangeroepen
overigens krijg ik dat ook terug als ik jouw voorbeeld volg...
Argh, ok effe in gedoken. Als je via de app in het kanaal een msg stuurt en daarna naar de url gaat krijg je keurig de array gevuld terug, inclusief de id etc wat jij zoekt.
Ergo: bestaat het kanaal wel (als in stuur er eens een berichtje in)
en TO is een waarde als -10000112343153 en staat in een apart veld en wordt dus als string aangeroepen
overigens krijg ik dat ook terug als ik jouw voorbeeld volg...
Argh, ok effe in gedoken. Als je via de app in het kanaal een msg stuurt en daarna naar de url gaat krijg je keurig de array gevuld terug, inclusief de id etc wat jij zoekt.
Ergo: bestaat het kanaal wel (als in stuur er eens een berichtje in)
[ Voor 63% gewijzigd door Bockelaar op 14-08-2017 19:13 ]
Wellicht zijn er meer met dit "probleem"
Heb net een sonoff geflasht, de sonoff relay is GPIO-12, de drukkop van de sonoff is GPIO-0

Doel: Als ik in Domoticz de lamp aan zet, moet ik hem binnen 1 druk op de fysieke schakelaar uit kunnen zetten.
Huidige situatie:
-Lamp aan via fysieke knop = lamp aan in Domoticz, druk ik de lamp uit via Domoticz, of de fysieke schakelaar, dan werkt dit goed.
-Lamp via Domoticz aan = 2 keer drukken op de fysieke knop om de lamp uit te krijgen. En ik wil gewoon 1 keer hoeven drukken.
Dan zal je zeggen, dan zet je de status van de fysieke knop toch op 0
Maar dat werkt niet. wat doe ik fout?
Heb net een sonoff geflasht, de sonoff relay is GPIO-12, de drukkop van de sonoff is GPIO-0

Doel: Als ik in Domoticz de lamp aan zet, moet ik hem binnen 1 druk op de fysieke schakelaar uit kunnen zetten.
Huidige situatie:
-Lamp aan via fysieke knop = lamp aan in Domoticz, druk ik de lamp uit via Domoticz, of de fysieke schakelaar, dan werkt dit goed.
-Lamp via Domoticz aan = 2 keer drukken op de fysieke knop om de lamp uit te krijgen. En ik wil gewoon 1 keer hoeven drukken.
code:
1
| http://sonoffIPadres/control?cmd=GPIO,0,0 |
WIe kan mij op weg helpen naar info (heb al wat treffers in forum ingevuld maar blijkbaar niet de juiste
)
Heb de app Pilot aangeschaft en gebruik daar nu de push meldingen van. werkt TOP
Maar bij het maken van een Blocky stuurt domoticz een Push en een mail (heb ik eerder gebruikt). Maar bij het maken van een blocky zie ik nergens waar ik kan aangeven dat er alleen een Push verstuurd moet worden.
Heb de app Pilot aangeschaft en gebruik daar nu de push meldingen van. werkt TOP
Maar bij het maken van een Blocky stuurt domoticz een Push en een mail (heb ik eerder gebruikt). Maar bij het maken van een blocky zie ik nergens waar ik kan aangeven dat er alleen een Push verstuurd moet worden.
macOS 15.5
Onder messages heb je de optie om een notificatie te sturen of een email.
Dit zijn 2 aparte blocky acties, waar je voor beide ook eigen opties hebt als het goed is.
Dit zijn 2 aparte blocky acties, waar je voor beide ook eigen opties hebt als het goed is.
Notificatie heb ik er niet bij staancryonic90 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:30:
Onder messages heb je de optie om een notificatie te sturen of een email.

Denk dat ik ook ergens iets vergeet. Ik zou verwachten dat ik ook een device zoals bepaalde iphone kan selecteren.
Aanvulling:
Ik heb Through subsystem op http gezet nu blijft de mail achterwegen. Is dat de juiste manier dan ?
[ Voor 8% gewijzigd door error33 op 16-08-2017 15:40 ]
macOS 15.5
De eerste actie: send notification
Daar Kun je de service instellen waarmee je de notificatie wilt sturen
Dacuuu..Dacuuu schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:55:
Wellicht zijn er meer met dit "probleem"
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Huidige situatie:
code:
1 http://sonoffIPadres/control?cmd=GPIO,0,0
Een hele rare..
Maar je moet in Espeasy niets zetten!
Alleen in Domoticz je http acties...
Op de eoa manier werkt dit beter dan je ingestelde optie.
Tr y it:-)
Iemand de usb P1 werkend om te uploaden naar Pv output ?
Liefst inc de gas meter...
En daar een voorbeeld script van?
Dank..
Dank..
Voor gas is er een mindergas.nl script. De andere ken ik niet.Dylantje2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:11:
Dank..
Maar hoe kan ik dan de fysieke schakelaar schakelen dan?Dylantje2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:09:
[...]
Dacuuu..
Een hele rare..
Maar je moet in Espeasy niets zetten!
Alleen in Domoticz je http acties...
Op de eoa manier werkt dit beter dan je ingestelde optie.
Tr y it:-)
Hoe wil je de gasstand uploaden?Dylantje2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:11:
Dank..
Ik upload de dagstand naar v7 van mijn pvoutput maar dan moet je in domoticz eerst een nieuwe sensor aanmaken die dmv een Lua-script de dagstand aangeeft, deze sensor kun je dan uploaden naar v7-v12 van pvoutput (je moet dan wel donateur zijn)
Zonder die losse sensor voor gas krijg je de dagstand niet uit de gassensor geupload naar pvoutput (ik heb het nog nergens gezien tenminste.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Heb je hier een script voor?klump4u schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:07:
[...]
Hoe wil je de gasstand uploaden?
Ik upload de dagstand naar v7 van mijn pvoutput maar dan moet je in domoticz eerst een nieuwe sensor aanmaken die dmv een Lua-script de dagstand aangeeft, deze sensor kun je dan uploaden naar v7-v12 van pvoutput (je moet dan wel donateur zijn)
Zonder die losse sensor voor gas krijg je de dagstand niet uit de gassensor geupload naar pvoutput (ik heb het nog nergens gezien tenminste.
Daar ou ik al erg tevreden mee zijn.
Ik heb nu de P1 meter met gas.
Dus dat zou dan moeten kunnen?
Klopt het wel wat je zegt? er zit volgens 2 gpio werknde pinnen. 1 als hoofd en de andere voor bijv een tempsensor oid...Dacuuu schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:55:
[...]
Maar hoe kan ik dan de fysieke schakelaar schakelen dan?
Welke sonoff heb je dan??
Uhm en als je hem met Espeasy flasht ga je dan echt op je kieeen om dat kleine knopje te zoeken?
Maak een dummy device aan, maak in die dummy een virtuele sensor aan genaamd GasVandaag met aslabel M3.Dylantje2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:21:
[...]
Heb je hier een script voor?
Daar ou ik al erg tevreden mee zijn.
Ik heb nu de P1 meter met gas.
Dus dat zou dan moeten kunnen?
Verander in onderstaand Lua script je domoticz IP, de IDX van je P1 gasmeter en de IDX van de Customsensor.
Plaats het script genaamd "script_time_gas.lua" in de lua scripts folder of maak in domoticz een event aan met dit script.
Succes, als dit gelukt is zal ik de pvoutput code plaatsen
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| -- Name of the file= script_time_gas.lua -- LUA to get GASMETER usage --############################### -- Load necessary Lua libraries --############################### http = require "socket.http"; socket = require "socket"; https = require "ssl.https"; JSON = require "JSON"; commandArray ={} --Get values of previous 8 days local t, jresponse, status, decoded_response,idx --idx=19 -- IDX of the GASMETER and IP from Domoticz t = "http://192.168.0.17:8080/json.htm?type=graph&sensor=counter&idx=19&range=week" jresponse, status = http.request(t) decoded_response = JSON:decode(jresponse) result = decoded_response["result"] -- -- List all data -- for i = 1, #result do record = result[i] if type(record) == "table" then day = record["d"] value = record["v"] end end -- -- Todays data -- waarde = (result[8]["v"]) print("GasVandaag="..(waarde)) --Update sensor GasVandaag --idx of the customsensor "GasVandaag" = 20 commandArray[1]={['UpdateDevice']='20|0|' .. waarde} return commandArray |
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Verwijderd
Duidelijk. Ik heb ook besloten OpenVPN op te gaan zetten. Ik wil de VPN alleen niet constant open hebben staan, maar zoek wel een oplossing om een switch om te zetten met Tasker. Heb besloten dit met een Telegram Bot te gaan proberen, dan ben ik niet afhankelijk van de VPN én hoef ik niet onnodig poorten open te laten staanluigi87 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:45:
[...]
Ik heb Tasker al draaien met inderdaad checks op wifi en locatie. (zie ook mijn signature, staat een link naar een How to in).
Echter werkt dit in combinatie met OpenVPN wat ik momenteel als beveiliging heb draaien niet meer met een succes rate van 99%, maar eerder 75% kortom te laag. Stabieler krijgen door checks aan te passen e.d. helpen niet om het stabieler te krijgen.
Vandaar dat ik dus nu opzoek ben naar een systeem met een Tag en een Antenne/controller die de antenne afvangt. Dit is namelijk eigenlijk gewoon failsafe (je neemt immers altijd je sleutels mee als je weg gaat).
Q klum4u done:-)
wel in de interne lua van domoticz..
En ik heb er een time van gemaakt...
Klopt dit?
<code> -
waarde = (result[8]["v"])
print("GasVandaag="..(waarde))
--Update sensor GasVandaag
--idx of the customsensor "GasVandaag" = 20
commandArray[1]={['GasVandaag']='9268|0|' .. waarde}
return commandArray
</code>
Edit:
Error:
2017-08-16 22:28:02.632 Error: EventSystem: in Dummy: GasVandaag: [string "-- Name of the file= script_time_gas.lua ..."]:7: module 'socket.http' not found:
no field package.preload['socket.http']
no file '/usr/local/share/lua/5.2/socket/http.lua'
no file '/usr/local/share/lua/5.2/socket/http/init.lua'
no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http.lua'
no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http/init.lua'
no file './socket/http.lua'
no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http.so'
no file '/usr/local/lib/lua/5.2/loadall.so'
no file './socket/http.so'
no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket.so'
no file './socket.so'
Klopt dit?
<code> -
waarde = (result[8]["v"])
commandArray[1]={['GasVandaag']='9268|0|' .. waarde}
return commandArray
</code>
Edit:
Error:
2017-08-16 22:28:02.632 Error: EventSystem: in Dummy: GasVandaag: [string "-- Name of the file= script_time_gas.lua ..."]:7: module 'socket.http' not found:
no file './socket.so'
[ Voor 51% gewijzigd door Dylantje2 op 16-08-2017 22:28 ]
Espeasy.Dylantje2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:24:
[...]
Klopt het wel wat je zegt? er zit volgens 2 gpio werknde pinnen. 1 als hoofd en de andere voor bijv een tempsensor oid...
Welke sonoff heb je dan??
Uhm en als je hem met Espeasy flasht ga je dan echt op je kieeen om dat kleine knopje te zoeken?
Deze, het zwarte knopje is gpio0 en die gebruik ik om de lamp snel aan uit uit zetten, en gpio12 is de interne relay die de lamp aan / uit schakelt.

Luasocket 5.2 installeren.Dylantje2 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:26:
Q klum4u done:-)
Klopt dit?
<code> -
waarde = (result\[8]["v"])
commandArray\[1]={['GasVandaag']='9268|0|' .. waarde}
return commandArray
</code>
Edit:
Error:
no file './socket.so'
Weet niet meer precies hoe maar even zoeken op het net.
Edit, volgens mij deze
http://www.domoticz.com/w...#Installing_Lua_Libraries
[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 16-08-2017 23:06 ]
Dit topic is gesloten.