• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

De backup/Herstel optie in Domoticz maakt deze van alle toegevoegde apparaten zoals bijvoorbeeld zwave sensors ook een backup ? Of worden daar alleen de opgeslagen data van gegevens mee gebackupt ?

Ben bezig met de migratie van een NAS en twijfel of ik de juiste optie geselecteerd heb voor behoud van alle gegevens van toegevoegde sensors/apparaten.

macOS 15.5

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Dacuuu schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Thanks! Heb een IemandThuis switch aangemaakt met onze eigen switches als slave. En de blocky's worden er makkelijker op ook!

[...]

Als we beide thuis zijn, en een iemand gaat weg, wordt het blocky script uitgevoerd, dit hoeft niet aangezien er nog iemand thuis is.
Wat is eigenlijk het nut van switches toevoegen als slave apparaat bij een switch?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30

DizzyWeb

Ondertiteld

krizzziz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:56:
Ik probeer het toch hier ook nog even met mijn vraag (zie domoticz forum http://www.domoticz.com/f...7&t=4971&p=120848#p120848

Ik heb een prog geinstalleerd om mijn Belkin Wemo switches aan en uit te zetten op mijn Domoticz raspberry Pi. Deze werkt perfect. Geef ik in de commandline mijn opdrachten, dan spring de switch aan of uit.

Zet ik vervolgens deze commandline opdrachten in een shell script (wemo_on.sh):

code:
1
2
#!/bin/sh
sudo wemo switch "espresso" ON

En laat ik het script via de commandline lopen:

code:
1
pi@raspberrypi:~/domoticz/scripts/wemo$ ./wemo_on.sh

dan werkt het ook! De switch spring aan.

En probeer ik via een virtual switch dit script te laten lopen. Dan gebeurd er niks. Domoticz logt wel wat actie en zegt volgens mij ook dat het script wordt uitgevoerd. Maar doet niks!

code:
1
2
2017-02-22 22:48:41.648 User: Admin initiated a switch command (61/Wemo/On)
2017-02-22 22:48:46.648 (Dummy1) Light/Switch (Wemo)

Iemand enig idee?
Zou het aan die "sudo" kunnen liggen? Als je op de commandline dat commando intikt, vraagt hij waarschijnlijk om je password. Dat gaat natuurlijk niet weten als domoticz het command aanroept.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
DizzyWeb schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:32:
[...]

Zou het aan die "sudo" kunnen liggen? Als je op de commandline dat commando intikt, vraagt hij waarschijnlijk om je password. Dat gaat natuurlijk niet weten als domoticz het command aanroept.
Scherp! maar met of zonder sudo maakt niet uit. De Pi vraagt niet om een password of iets dergelijks. Ik heb in ieder geval het script ook met en zonder sudo geprobeerd. Nog steeds hetzelfde resultaat.

Ik zat me af te vragen, heeft het te maken met het feit dat ik alles in een shell script stop? Zou ik een bash script moeten proberen?

ehhhh..HOI

• DizzyWeb
  • Laatst online: 23:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Onder welke gebruiker draait domoticz? Ook onder gebruiker "pi"?

• gac
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33

gac

Probeer eens het complete pad op te geven bij je wemo-aanroep in het wemo_on.sh script?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
krizzziz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:44:
[...]
Ik zat me af te vragen, heeft het te maken met het feit dat ik alles in een shell script stop? Zou ik een bash script moeten proberen?
Hoe trigger je die scripts?
Hier de Hue scenes vroeger achter een scene op deze manier:
code:
1
script:///data/scripts/hue/hue_off_woonkamer.sh

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
anconakip schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:32:
[...]

Wat is eigenlijk het nut van switches toevoegen als slave apparaat bij een switch?
Niet veel kwam ik achter. :+

Maar nu werkt het zoals ik het wil hebben.

Telefoon van mij of van mijn vrouw thuis? Zet de lampen aan.
Telefoon van mij of van mijn vrouw niet thuis? Zet de lampen uit.
Telefoon van mij en van mijn vrouw niet thuis? Lampen aan mits het 18:00 of later is, zet lampen uit om 23:00
Hier heb ik nu 3 losse blocky's voor, maar neem aan dat het ook met else if else if kan.

Edit: shit, nu kom ik er achter, dat ik de lampen niet handmatig meer uit kan doen. Dan springen ze automatisch weer aan (logisch :+ )

[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 23-02-2017 21:44 ]

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 14:49
Dacuuu schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Niet veel kwam ik achter. :+

Maar nu werkt het zoals ik het wil hebben.

Telefoon van mij en van mijn vrouw niet thuis? Lampen aan mits het 18:00 of later is, zet lampen uit om 23:00
Hier heb ik nu 3 losse blocky's voor, maar neem aan dat het ook met else if else if kan.

Edit: shit, nu kom ik er achter, dat ik de lampen niet handmatig meer uit kan doen. Dan springen ze automatisch weer aan (logisch :+ )
Haha daar liep ik ook tegen aan daarom heb ik nu een bypass virtuele switch.
Als ik die omhaal kan ik alles toch uitzetten :)
Moet ik hem wel weer terug zetten als ik alles weer automatisch aan wil laten gaan

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

• Dacuuu
Daannn1987 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:26:
[...]

Haha daar liep ik ook tegen aan daarom heb ik nu een bypass virtuele switch.
Als ik die omhaal kan ik alles toch uitzetten :)
Moet ik hem wel weer terug zetten als ik alles weer automatisch aan wil laten gaan
Zoiets had ik ook in mijn hoofd, soort van "ikganaarbed" schakelaar. Maar leer mijn vrouw zoiets maar aan.. :9

• Daannn1987
Dacuuu schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Zoiets had ik ook in mijn hoofd, soort van "ikganaarbed" schakelaar. Maar leer mijn vrouw zoiets maar aan.. :9
Haha ja... de WAF was niet heel hoog aanvankelijk met dit script.
Mijn script schakelt overigens alleen aan tussen 16:00 en 19:30. Kom ik later thuis dan moet ik even handmatig alles aanzetten.
WAF snapt nu inmiddels hoe het werkt en vindt het nu geniaal dat de lichten al aangaat als ze het pad op komt rijden.

*edit
De eerste keer dat ik dit blocky systeem had ik gebouwd, had ik de partner niets verteld...
Die wou die avond film gaan kijken, en zette rustig bepaalde lichten uit.. die vervolgens weer aan gingen... :+ :+ :+
Dat resulteerde in een belletje en een aantal - credits voor domoticz :') 8)7 8)7
Inmiddels zijn we weer aan het plussen

[ Voor 24% gewijzigd door Daannn1987 op 23-02-2017 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07

tozzke

aka tozzert

je kunt ook een variabele (iets van 'lampen_vandaag_al_aangegaan_door_telefoons') toevoegen die je verwerkt in de blocklies zodat je iets krijgt als:

code:
1
2
3
4
5
6
If [[[jouw telefoon] = [On]] or [[vrouw telefoon] = [On]]] and [[lampen] = [Off]] and [[var lampen_vandaag_al_aangegaan_door_telefoons] = [0]]
Do [Set [lampen] = [On]]
Do [Set [var lampen_vandaag_al_aangegaan_door_telefoons] = [1]]
Else if [[[jouw telefoon] = [Off]] and [[vrouw telefoon] = [Off]]] and [[lampen] = [On]] and [[var lampen_vandaag_al_aangegaan_door_telefoons] = [1]]
Do [Set [lampen] = [Off]]
Do [Set [var lampen_vandaag_al_aangegaan_door_telefoons] = [0]]

Op het moment dat er nu minimaal 1 telefoon thuis is, gaat het licht aan en wordt die variabele naar 1 gezet. Zet je de verlichting zelf uit, zal deze niet vanzelf weer aangaan omdat de variabele pas 0 wordt op het moment jullie beide telefoons niet thuis zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:45
Volgens mij werken deze 2 regels erkaar tegen:
[...]
[...]
Als jouw of je vrouw's telefoon thuis is, betekent dat de andere niet thuis is....

[ Voor 41% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 24-02-2017 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 06:52:
Volgens mij werken deze 2 regels erkaar tegen:

[...]

Als jouw of je vrouw's telefoon thuis is, betekent dat de andere niet thuis is....
Fout geschreven hier, de tweede regel moest zijn, 'en'. Dus als wij beiden niet thuis zijn, dan de lampen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
SpikeHome schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Bij mij draait de pi met P1 ook bijna een jaar maar nog geen problemen ermee gehad.
wat zegt de log?
2017-02-24 10:55:04.420 (Aeon USB Zwave) General/kWh (kWh Meter)
2017-02-24 10:55:04.963 (Aeon USB Zwave) General/kWh (kWh Meter)
2017-02-24 10:55:05.950 (Aeon USB Zwave) Usage (Unknown)
2017-02-24 10:55:05.951 (Aeon USB Zwave) General/kWh (kWh Meter)
2017-02-24 10:55:06.940 (Aeon USB Zwave) General/Voltage (Voltage)
2017-02-24 10:55:07.939 (Aeon USB Zwave) Current (TV-Watt-current)
2017-02-24 10:55:09.043 (Slimme-Meter) P1 Smart Meter (Energie)
2017-02-24 10:55:10.355 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2017-02-24 10:55:19.043 (Slimme-Meter) P1 Smart Meter (Energie)

2017-02-24 10:55:19.046 (Slimme-Meter) P1 Smart Meter (Gas)
2017-02-24 10:55:29.046 (Slimme-Meter) P1 Smart Meter (Energie)
2017-02-24 10:55:39.046 (Slimme-Meter) P1 Smart Meter (Energie)

Log geeft verder geen fouten aan :)
Lijkt denk ik ergens in de Database te zitten, maar geen idee waar/hoe. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Sinds vandaag de kaku draadloze deurbel aangesloten op mijn bedrade deurbel met behulp van een 8V wissel-stroom relais:

https://www.conrad.nl/nl/...c1-250-v-20-a-611026.html

Daarna met blocky een Perl script afgevuurd om een mp3 af te spelen (ook een dingdong) en een Telegram berichtje te versturen. Het werkt eigenlijk allemaal prima. Alleen mijn luidspreker heeft last van storing over het lichtnet. Dat moet ik alleen nog zien te fixen maar tot nu toe dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Perlian schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:46:
Sinds vandaag de kaku draadloze deurbel aangesloten op mijn bedrade deurbel met behulp van een 8V wissel-stroom relais:

Ik heb een relais met dc spoel gebruikt en de 8V ac gelijkgericht, dit geeft toch wat verlies en ik mis wel eens een call als er heel kort op de knop wordt gedrukt.
Een push notificatie is voor mij genoeg en je ziet hem terug in het log.
Wel is het geheel iets kwetsbaarder door de extra onderdelen, ik ga ook eens een ac spoel proberen :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Speedy-Andre schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:57:
[...]

Ik heb een relais met dc spoel gebruikt en de 8V ac gelijkgericht, dit geeft toch wat verlies en ik mis wel eens een call als er heel kort op de knop wordt gedrukt.
Een push notificatie is voor mij genoeg en je ziet hem terug in het log.
Wel is het geheel iets kwetsbaarder door de extra onderdelen, ik ga ook eens een ac spoel proberen :)
Wat ook goed werkt is een LTV814. 2 weerstandjes eraan en klaar.
Hoe kort of lang ze ook drukken, het wordt altijd gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

hondapower schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Wat ook goed werkt is een LTV814. 2 weerstandjes eraan en klaar.
Hoe kort of lang ze ook drukken, het wordt altijd gedetecteerd.
Ok, een opto-coupler met 2 leds anti-parallel.
Dat geeft zeker een kleinere belasting dan welke relais spoel ook.
Het probleem dat ik nu lijk te hebben is dat de afvlak elco even tijd nodig heeft en de spanning laag houdt.
Zonder dat moet het beter gaan.
Mijn bel is een mechanische ding-dong en die lust ook stroom :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 00:41
Perlian schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:46:

Daarna met blocky een Perl script afgevuurd om een mp3 af te spelen (ook een dingdong) en een Telegram berichtje te versturen. Het werkt eigenlijk allemaal prima. Alleen mijn luidspreker heeft last van storing over het lichtnet. Dat moet ik alleen nog zien te fixen maar tot nu toe dik tevreden.
Hoe heb je het gedaan dat je een telegrambericht krijgt?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ik heb het presence script draaien zoals https://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection. Maar het doet niet veel meer. Als ik via de pi mijn telefoon ping gaat het goed en ziet hij mijn telefoon. Maar als ik het script test dan geeft hij aan dat mijn telefoon offline is.
Wie heeft de oplossing?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
nog gekker. Mijn dummy switch van de telefoon geeft aan dat de telefoon uit is. Maar de log van dezelfde switch geeft aan dat hij aan is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Ik heb dat script ook al een tijdje draaien, maar het is niet 100%. Het is al wat verbeterd met arping, maar ik ga toch dit script eens testen (op mijn telefoon staat de BT altijd aan ivm smart watch, de iPhone van mn vrouw niet).

[ Voor 17% gewijzigd door MiZtraL op 24-02-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
MiZtraL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:11:
Ik heb dat script ook al een tijdje draaien, maar het is niet 100%. Het is al wat verbeterd met arping, maar ik ga toch dit script eens testen (op mijn telefoon staat de BT altijd aan ivm smart watch, de iPhone van mn vrouw niet).
maar dan heb je dus wel bluetooth op je pi nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
anconakip schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:20:
[...]

maar dan heb je dus wel bluetooth op je pi nodig.....
Het kan, maar is niet nodig je kunt ook de BT checks uit het script verwijderen en alleen 2x een fping uitvoeren..

Ik heb het script van balk genomen aangezien die elke minuut een check doet, meer dan voldoende.
https://www.domoticz.com/...etection&start=40#p107036

Vervolgens heb ik het script aan crontab toegevoegd. Nu eens van het weekend kijken of het goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
anconakip schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:14:
ik heb het presence script draaien zoals https://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection. Maar het doet niet veel meer. Als ik via de pi mijn telefoon ping gaat het goed en ziet hij mijn telefoon. Maar als ik het script test dan geeft hij aan dat mijn telefoon offline is.
Wie heeft de oplossing?
Ik draai een oude versie van dat script, of beter gezegd, ik draai het al heel erg lang zonder problemen.
2x android telefoons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
anconakip schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:14:
Wie heeft de oplossing?
Zou beginnen om de switch eens een keer activeren en dan kijken of hij aan blijft. Zo ja dan wifi op de gsm uitzetten en zien of de switch ook weer uitgaat.Soms wil Domoticz ook bij het aanmaken van een nieuwe switch deze pas activeren als je de switch eerst 1x handmatig hebt aangeklikt. Mogelijk is hier iets soortgelijks gebeurt waarom het ineens niet meer werkt.

Werkt het dan nog niet dan je Pi eens een keer opnieuw op te starten, mogelijk blijft er iets hangen.

Ik gebruik dit script zelf ook al ruim 1,5 jaar en nooit problemen mee voor 3 gsm's en 5 camera's.
Ik heb het ooit wel aangepast zodat hij de alles via ARP scant omdat de detectie hiervan beter werkt voor mijn situatie.

Onderstaande is voor een Raspberry die bedraad is aangesloten.

Je dient dan wel arp-scan te installeren als deze nog niet geïnstalleerd is.

code:
1
2
3
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install arp-scan

Daarna pas je de regel 107 aan in check_device_online.py

code:
1
currentstate = subprocess.call('ping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

naar

code:
1
currentstate = subprocess.call('sudo arp-scan --interface=eth0 --retry=5 '+ device + ' | grep ' + device + '> /dev/null', shell=True)

Voor de zekerheid de Raspberry hierna opnieuw opstarten.

Maak voor de zekerheid een image van je SD (win32diskimager) voor je hier aan begint zodat je terug kunt gaan naar je oude situatie als het niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 11:15
MikeOO schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:47:
[...]

Zou beginnen om de switch eens een keer activeren en dan kijken of hij aan blijft. Zo ja dan wifi op de gsm uitzetten en zien of de switch ook weer uitgaat.Soms wil Domoticz ook bij het aanmaken van een nieuwe switch deze pas activeren als je de switch eerst 1x handmatig hebt aangeklikt. Mogelijk is hier iets soortgelijks gebeurt waarom het ineens niet meer werkt.

Werkt het dan nog niet dan je Pi eens een keer opnieuw op te starten, mogelijk blijft er iets hangen.

Ik gebruik dit script zelf ook al ruim 1,5 jaar en nooit problemen mee voor 3 gsm's en 5 camera's.
Ik heb het ooit wel aangepast zodat hij de alles via ARP scant omdat de detectie hiervan beter werkt voor mijn situatie.

Onderstaande is voor een Raspberry die bedraad is aangesloten.

Je dient dan wel arp-scan te installeren als deze nog niet geïnstalleerd is.

code:
1
2
3
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install arp-scan

Daarna pas je de regel 107 aan in check_device_online.py

code:
1
currentstate = subprocess.call('ping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

naar

code:
1
currentstate = subprocess.call('sudo arp-scan --interface=eth0 --retry=5 '+ device + ' | grep ' + device + '> /dev/null', shell=True)

Voor de zekerheid de Raspberry hierna opnieuw opstarten.

Maak voor de zekerheid een image van je SD (win32diskimager) voor je hier aan begint zodat je terug kunt gaan naar je oude situatie als het niet goed gaat.
Heeft hij niet toevallig zijn switches op protect staat?
En zo heb ik al sinds maanden die regel vervangen om dmv BT online devices te checken.
code:
1
currentstate = subprocess.call('sudo l2ping -c 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

en dan in crontab:
wel je MAC van de desbetrefende BT device achter halen. ;-)
code:
1
*/10 * * * * sudo python /home/pi/domoticz/scripts/python/bt_device_online.py XX:XX:XX:XX:XX:XX 9 50 60 > /dev/null 2>&1

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siewert schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:39:
[...]

Heeft hij niet toevallig zijn switches op protect staat?
En zo heb ik al sinds maanden die regel vervangen om dmv BT online devices te checken.
code:
1
currentstate = subprocess.call('sudo l2ping -c 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

en dan in crontab:
wel je MAC van de desbetrefende BT device achter halen. ;-)
code:
1
*/10 * * * * sudo python /home/pi/domoticz/scripts/python/bt_device_online.py XX:XX:XX:XX:XX:XX 9 50 60 > /dev/null 2>&1
Zou kunnen maar ga er vanuit van niet aangezien dit niet in de handleiding wordt aangeven. Daarbij kun je dan evengoed de switch omzetten, je moet dan alleen het wachtwoord invullen :)

Bluetooth heb ik eigenlijk nooit nodig dus ook niet aanstaan en voor nu werkt het via wifi prima.
Heb nog wel 2 bluetooth bacons liggen die ik tzt wil gaan testen en kijken of ik die erbij kan gebruiken.

Zijn genoeg wegen naar Rome >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 20:50
mbt de presence detectie. Ik heb zelf gemerkt dat dmv PING het een en ander nog weleens gemist wordt. Dat de telefoon in een soort deepsleep zit oid en dat dit niet meer lekker werkt. Heb zelf eens gekeken naar NMAP, en waar een PING weleens een misfire, of helemaal niks meer terug kreeg. Werkte NMAP wel elke keer goed.

Ben er nog niet verder mee gegaan maar heb even gezocht en zie deze link mbt NMAP presence detectie

hier een stukje mbt NMAP op een raspi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 11:15
MikeOO schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Zou kunnen maar ga er vanuit van niet aangezien dit niet in de handleiding wordt aangeven. Daarbij kun je dan evengoed de switch omzetten, je moet dan alleen het wachtwoord invullen :)

Bluetooth heb ik eigenlijk nooit nodig dus ook niet aanstaan en voor nu werkt het via wifi prima.
Heb nog wel 2 bluetooth bacons liggen die ik tzt wil gaan testen en kijken of ik die erbij kan gebruiken.

Zijn genoeg wegen naar Rome >:)
idd, zijn genoeg wegen naar Rome.
Reden dat ik gekozen heb voor BT is dat er soms toch bij gebruik van wifi devices ff niet gezien worden.
En zeker sinds onze telefoon op android 7 draaien, ander gebruik van wifi power saving.
Met als gevolg dat er een event word opgestart wat dus eigenlijk niet de bedoeling is.

Een andere reden is dat BT altijd werkt ook al is er een stroom storing.
En met een ups in gebruik kan ik dus events starten of resetten naar gelang er wel of niet iemand thuis is bij een stroomstoring en events daarmee opnieuw opstarten als er weer stroom is.

Maar de voornaamste is dat BT overal in huis goed gedetecteerd word in huis (Van beneden tot aan zolder) terwijl wifi hier faalt op zolder.
En een andere reden is dat je telefoon langer met zijn batterij meegaat.
Als je met eth een ping uitvoert maak je telkens je telefoon wakker.
Terwijl BT low power is en altijd opstaat voor een verbinding en anders omgaat met resources van je telefoon.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siewert schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:01:
[...]

idd, zijn genoeg wegen naar Rome.
Reden dat ik gekozen heb voor BT is dat er soms toch bij gebruik van wifi devices ff niet gezien worden.
En zeker sinds onze telefoon op android 7 draaien, ander gebruik van wifi power saving.
Met als gevolg dat er een event word opgestart wat dus eigenlijk niet de bedoeling is.

Een andere reden is dat BT altijd werkt ook al is er een stroom storing.
En met een ups in gebruik kan ik dus events starten of resetten naar gelang er wel of niet iemand thuis is bij een stroomstoring en events daarmee opnieuw opstarten als er weer stroom is.

Maar de voornaamste is dat BT overal in huis goed gedetecteerd word in huis (Van beneden tot aan zolder) terwijl wifi hier faalt op zolder.
En een andere reden is dat je telefoon langer met zijn batterij meegaat.
Als je met eth een ping uitvoert maak je telkens je telefoon wakker.
Terwijl BT low power is en altijd opstaat voor een verbinding en anders omgaat met resources van je telefoon.
Benieuwd wat je plan van aanpak is bij een stroomstoring en welk event je dan laat lopen, altijd leerzaam weer.

Blijf het toch vreemd vinden dat de een problemen heeft met een ping en andere weer niet. Gaat hier 100% goed en nooit een probleem dat hij een telefoon niet ziet. Nu heb ik wel overal AP staan zodat wifi altijd goed is en dus altijd bereikbaar.

Android 7 zit ik nog steeds op te wachten icm S6 Edge maar in Android 6 zit ook al een doze functie en dat gaat prima. Ook op een Samsung A5 met Android 6 en doze geen problemen. Maar elke omgeving en netwerk is weer anders en dat zal allemaal van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
jelleeelco schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Ik ben hier mee aan het experimenteren, erg mooie hardware en idd spotgoedkoop...Bereik vind ik erg ver. Gateway is in de woonkamer, en de door sensors halen de tweede verdieping aan een kant...

werkt supersnel met Domoticz. Nog volop in 'speel' fase, en meeste moet nog geleverd worden. Net de electrical inbouw switch binnen gekregen, eens kijken hoe ik die passend kan maken (anders opbouw).
Gisteren ook maar wat van xiaomi besteld, de gateway en 2 doorsensors. Als deze een Open en Close status geven ben ik al dik tevreden en kan ik verder uitbreiden.
Had een paar goedkope sensors (3 voor 10) maar die geven alleen open aan, goed om ff iets te schakelen maar niet om de status uit le lezen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:12
MikeOO schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:04:
[...]

Benieuwd wat je plan van aanpak is bij een stroomstoring en welk event je dan laat lopen, altijd leerzaam weer.

Blijf het toch vreemd vinden dat de een problemen heeft met een ping en andere weer niet. Gaat hier 100% goed en nooit een probleem dat hij een telefoon niet ziet. Nu heb ik wel overal AP staan zodat wifi altijd goed is en dus altijd bereikbaar.

Android 7 zit ik nog steeds op te wachten icm S6 Edge maar in Android 6 zit ook al een doze functie en dat gaat prima. Ook op een Samsung A5 met Android 6 en doze geen problemen. Maar elke omgeving en netwerk is weer anders en dat zal allemaal van invloed zijn.
Weet je zeker dat je doze aangaat? Die gaat normaal pas aan als de gsm meer dan een uur stil ligt en niet geladen wordt.
Op mijn s7 was dat direct een probleem. Meestal ligt hij 's nachts aan de lader als ik thuis, dus eigenlijk niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
maomanna schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:23:
[...]

Hoe heb je het gedaan dat je een telegrambericht krijgt?
Met behulp van de cpan Telegram BOTAPI module:

http://search.cpan.org/di...ib/WWW/Telegram/BotAPI.pm

Ik heb alles draaien op een Windows machine dus:

1) Install ActiveState Perl
2) Installeer CPAN module
3) Telegram bot gestart mbv BotFather --> je krijgt een HTTP API
4) chatid achterhalen:

http://stackoverflow.com/...-id-ruby-gem-telegram-bot

5) Gebruik voorbeeldscript bij cpan module om te testen

Maar er zijn ook ingebakken API's in Domoticz voor pushberichten maar ik had geen zin om dat uit te zoeken. Mijn kennis ligt bij Perl dus dat gebruik ik het liefste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:36:
[...]

Weet je zeker dat je doze aangaat? Die gaat normaal pas aan als de gsm meer dan een uur stil ligt en niet geladen wordt.
Op mijn s7 was dat direct een probleem. Meestal ligt hij 's nachts aan de lader als ik thuis, dus eigenlijk niet zo'n probleem.
Op de Samsung A5 is doze geactiveerd en levert geen problemen op icm met een arp-scan.
Op mijn S6 heb ik dit inmiddels niet meer aanstaan omdat ik geen problemen hebt met een tekort aan batterij maar dat het nog wel aanstond had ik er eigenlijk ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
Heeft er iemand een sensative strip op domoticz draaien?

Het includen lukt wel, maar ik kan er vervolgens niks mee?

De geselecteerde regel is de sensative strip:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gVx08bz.png

Er komen ook geen nieuwe items onder apparaten te hangen.dat hoort wel zo als ik http://www.zwave-review.com/tests/Sensative_strips.php moet geloven

[ Voor 25% gewijzigd door Isane op 26-02-2017 16:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Ik heb als onderdeel van mijn QuinLED video serie 2 tutorials opgenomen!

De eerste laat uitgebreid zien hoe je Domoticz zelf kunt compilen en draaien op Fedora 25 Server! Ook zorgen we dat Domoticz draait onder de juiste user en automatisch start met een startup script, etc.

De tweede video gaat over het configureren van een QuinLED binnen Domoticz! We nemen alle stappen door inclusief de configuratie binnen Domoticz en het lua script wat je nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Quindor op 26-02-2017 17:04 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Iemand hier nog behoefde aan Conrad RSL dimmers en schakelaars?
Ik heb van beide 4 stuks over.

Ook heb ik nog 2 KlikAanKlikUit ACM-1000 over.

Mogelijk kan ik er hier nog iemand blij mee maken
Zijn terug te vinden in mijn V&A. (zie me signature)

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:18
bing69 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:37:
[...]

Gisteren ook maar wat van xiaomi besteld, de gateway en 2 doorsensors. Als deze een Open en Close status geven ben ik al dik tevreden en kan ik verder uitbreiden.
Had een paar goedkope sensors (3 voor 10) maar die geven alleen open aan, goed om ff iets te schakelen maar niet om de status uit le lezen.
Dat werkt perfect kan ik je zeggen. Ook temp sensore werken super. Eigenlijk kan ik alles uitlezen met domoticz, het enige dat mij nog niet lukt is om met de virtuele switches (voor de kleine ronde smart button en de wired Wall switch) opdrachten te verzenden.

Heb geprobeerd de versie van Corbin zelf te compilen maar krijg foutmeldingen.

Super leuk om mee te spelen / experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MikeOO schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Op de Samsung A5 is doze geactiveerd en levert geen problemen op icm met een arp-scan.
Op mijn S6 heb ik dit inmiddels niet meer aanstaan omdat ik geen problemen hebt met een tekort aan batterij maar dat het nog wel aanstond had ik er eigenlijk ook geen problemen mee.
Hm. Ik moet dat toch eens gaan testen. Maar het lijkt me heel vreemd dat een arp-scan resultaat oplevert als wifi uit staat, want dat is tenslotte wat doze doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-08 13:04
(jarig!)
Ik was benieuwd of het out of the box mogelijk is om met een 433Mhz module én een z-wave module te werken? Dit omdat sommige functies niet persé een duurdere z-wave verbinding hoeven.

Ik kon dit tot nog toe niet geheel de juiste zoektermen bedenken om dit te vinden. In de TS wordt namelijk redelijk gefocust op een keuze te maken en ik zou ze liever combineren :).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
LiquiD-AciD schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:23:
Ik was benieuwd of het out of the box mogelijk is om met een 433Mhz module én een z-wave module te werken? Dit omdat sommige functies niet persé een duurdere z-wave verbinding hoeven.

Ik kon dit tot nog toe niet geheel de juiste zoektermen bedenken om dit te vinden. In de TS wordt namelijk redelijk gefocust op een keuze te maken en ik zou ze liever combineren :).

Alvast bedankt!
Het is mogelijk, ik heb een RFLink (433 Mhz) en een Z-Wave controller tegelijk in mijn PI met Domoticz.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:57:
[...]

Hm. Ik moet dat toch eens gaan testen. Maar het lijkt me heel vreemd dat een arp-scan resultaat oplevert als wifi uit staat, want dat is tenslotte wat doze doet.
Heb doze vanochtend als test voor je aangezet op de S6 en ligt nu al ruim 1 uur van de lader af en scherm uit en nog steeds ziet precense detectie dat de gsm thuis is ;)

Zal hem zo nog een tijdjes laten liggen

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 27-02-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

mmm FF geleden op dit topic... steeds drukker. leuk..
Vraagje..
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met Zwave in Domoticz..
Vaak na een dag of wat plotseling geen terugkoppeling meer.[ alleen na een reboot van CB2 werkt het weer ]
En ik heb 2 Zwave Aetec deursensoren die wel te leren zijn, maar dan niets meer doen. [ nieuw ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MikeOO schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:30:
[...]

Heb doze vanochtend als test voor je aangezet op de S6 en ligt nu al ruim 1 uur van de lader af en scherm uit en nog steeds ziet precense detectie dat de gsm thuis is ;)

Zal hem zo nog een tijdjes laten liggen
Denk er aan dat er geen enkel bericht mag binnenkomen...geen mail geen sms geen app helemaal niks, dan gaat de tijd pas lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog een tip mbt de Sonoff.

Ik heb de pinnen op de Sonoff gesoldeerd en daarna middels een FTDI module ESP easy erop geflasht.
Allemaal goed gegaan en zolang de Sonoff via de FTDI met de pc is verbonden kan ik deze bereiken op het ip-adres wat hij krijgt van de router.

Ik koppel de FTDI los van de Sonoff en sluit 220v aan en daarna is deze niet meer bereikbaar of vindbaar.

De Sonoff ingesteld als Standalone en voor Domoticz maar beide met 0 resultaat.
Een aantal keren opnieuw de flash uitgevoerd, doorloopt prima.
De Sonoff het reset command gegeven en alles nogmaals ingesteld maar ook niet bereikbaar via 220v

Al veel gezocht maar kan nergens iets vinden wat ik fout doe en hoop dat iemand even een tip heeft. Er is zoveel info te vinden maar dat hij niet bereikbaar is dus weer net niet.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 27-02-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Denk er aan dat er geen enkel bericht mag binnenkomen...geen mail geen sms geen app helemaal niks, dan gaat de tijd pas lopen....
Is mij bekend en komt ook niets binnen tot op heden, nu 1,5 uur verder .Geen idee hoe ik nog meer kan testen maar het blijft werkt gewoon.

Misschien dat de arp-scan wel iets met de telefoon doet maar ja dat kan niet anders als je wilt checken of iets aanwezig is. Ik zou het gewoon nog eens proberen als je dit wilt gebruiken en merk je vanzelf of het in jouw omgeving wel of niet inzetbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
Ik heb Domoticz draaien met daaraan een Aeotec ZW090 Z-Stick Gen5. Ik heb tevens een Fibaro wallplug in een stopcontact zitten.

Als de stroom er af gaat, dan is de link verdwenen tussen de Wallplug en de Gen5.

De slimme meter en de deursensor blijven werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3B2Dwjh.png

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:53:

Ik heb de pinnen op de Sonoff gesoldeerd en daarna middels een FTDI module ESP easy erop geflasht.
Allemaal goed gegaan en zolang de Sonoff via de FTDI met de pc is verbonden kan ik deze bereiken op het ip-adres wat hij krijgt van de router.

Ik koppel de FTDI los van de Sonoff en sluit 220v aan en daarna is deze niet meer bereikbaar of vindbaar.

De Sonoff ingesteld als Standalone en voor Domoticz maar beide met 0 resultaat.
Een aantal keren opnieuw de flash uitgevoerd, doorloopt prima.
De Sonoff het reset command gegeven en alles nogmaals ingesteld maar ook niet bereikbaar via 220v

Al veel gezocht maar kan nergens iets vinden wat ik fout doe en hoop dat iemand even een tip heeft. Er is zoveel info te vinden maar dat hij niet bereikbaar is dus weer net niet.
Als je de ESP Easy erop hebt geflashed, dan krijg je toch een ander SSID te zien in je netwerkomgeving als hij is opgestart? Iets van ESP_0 ofzo? En daar kun je dan mee verbinden (met een default ww van espconfig geloof ik, of Google even :P ), daarna je eigen SSID en wachtwoord instellen en daarna via je eigen netwerkje meer mee spelen. Of begrijp ik je niet goed?

[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-02-2017 14:06 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 00:41
[quote]Perlian schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:42:
[...]

Met behulp van de cpan Telegram BOTAPI module:

http://search.cpan.org/di...ib/WWW/Telegram/BotAPI.pm

Ik heb alles draaien op een Windows machine dus:

1) Install ActiveState Perl
2) Installeer CPAN module
3) Telegram bot gestart mbv BotFather --> je krijgt een HTTP API
4) chatid achterhalen:

http://stackoverflow.com/...-id-ruby-gem-telegram-bot

5) Gebruik voorbeeldscript bij cpan module om te testen

Maar er zijn ook ingebakken API's in Domoticz voor pushberichten maar ik had geen zin om dat uit te zoeken. Mijn kennis ligt bij Perl dus dat gebruik ik het liefste. :)
[/quote]

Thanks! ondanks dat ik een andere omgeving heb, heb ik wel inspiratie om meer bash-scripts te maken.

helaas werkt het nu niet bij de knop Aan, script:///domoticz/scripts/script.sh

via de CLI doet hij het wel.
iemand een tip?

rechten probleem, opgelost

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:48:
[...]

Als je de ESP Easy erop hebt geflashed, dan krijg je toch een ander SSID te zien in je netwerkomgeving als hij is opgestart? Iets van ESP_0 ofzo? En daar kun je dan mee verbinden (met een default ww van espconfig geloof ik, of Google even :P ), daarna je eigen SSID en wachtwoord instellen en daarna via je eigen netwerkje meer mee spelen. Of begrijp ik je niet goed?
Dat heb je goed begrepen.

Als je daar een verbinding mee maakt dan krijg je de mogelijkheid om je eigen SSID en ww van je bestaande wifi netwerk in te vullen en dan zal de ESP hiermee een verbinding maken.
Als je wifi verbinding gelukt is dan verdwijnt het eigen ESP_0 netwerk. Mocht de verbinding niet lukken met je bestaande netwerk dan komt deze weer terug. Zo zie je ook direct of de verbinding geslaagd is.

Dat is ook allemaal gelukt zijn de stappen daarna.

Ik kan de ESP via een ip-adres die mij router uitgeeft ook gewoon bereiken zolang hij verbonden is via de FTDI chip waarmee je hem ook flasht.

Je koppelt hem dan los, je mag deze chip niet tegelijk verbinden als je 220v aansluit.

Daarna kan ik hem dus niet meer op dat ip-adres (in router ook geen andere te vinden) bereiken en kan ik dus ook geen switch laten omzetten voor Domoticz aangezien dat via een ip-adres gaat.

Dus ergens gaat iets fout of ik begrijp de werking verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Isane schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:31:
Ik heb Domoticz draaien met daaraan een Aeotec ZW090 Z-Stick Gen5. Ik heb tevens een Fibaro wallplug in een stopcontact zitten.

Als de stroom er af gaat, dan is de link verdwenen tussen de Wallplug en de Gen5.

De slimme meter en de deursensor blijven werken.

[afbeelding]

Is dit normaal?
Dat krijg ik als een wallplug buiten bereik is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
MikeOO schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Dus ergens gaat iets fout of ik begrijp de werking verkeerd ;)
Heb je ook een apparaat aangesloten om het circuit af te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 20:23
MikeOO schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:53:

Welke uitvoering van de Sonoff heb je en hoe (op welke aansluitpunten) heb je de 230V aangesloten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Ik had zojuist een probleem met de standaard tijdserver.
Deze liep na een stroomuitval een uur achter en was met geen mogelijkheid meer goed te krijgen.
Na TWEE!!!!! uur klooien heb ik het voor elkaar.

Dit heb ik gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
apt-get purge ntp
apt-get install openntpd

Next I append -s at the DAEMON_OPTS at /etc/default/openntpd

DAEMON_OPTS="-f /etc/openntpd/ntpd.conf -s"

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
UltraSub schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:35:
[...]

Hoe trigger je die scripts?
Hier de Hue scenes vroeger achter een scene op deze manier:
code:
1
script:///data/scripts/hue/hue_off_woonkamer.sh
Holy shit, je hebt me al geholpen. Ik had twee forward slashes in het tekstvakje van Domotica waarmee je een script kan aanroepen. Dit moeten er dus 3 (///) zijn zoals in jouw voorbeeld. Mijn "probleemgeval" aangepast en het werkt :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

script:// is relatief tov de scripts folder van domoticz
script:/// is een absoluut path vanaf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijsph schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:22:
[...]

Heb je ook een apparaat aangesloten om het circuit af te maken?
Nee dat niet, maar is dat nodig om de webserver te laten werken. Het zal toch niet. Ga gelijk een lamp erop aansluiten.
tsjoender schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Welke uitvoering van de Sonoff heb je en hoe (op welke aansluitpunten) heb je de 230V aangesloten?
220v is aangesloten op de input kant.

Modelnummer is lastig te zeggen maar is een 10A versie met alleen wifi.
http://www.banggood.com/D...-ABS-Shell-p-1019971.html

Is het een model met zwarte letters ipv de oranje. Zie review voor foto's.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeOO op 28-02-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
MikeOO schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:52:
[...]

220v is aangesloten op de input kant.
Dan heb je mogelijk toch een defect exemplaar te pakken waarvan de 230VAC naar 3,3VDC omzetting niet werkt. Zelf heb ik een S20 en daar zit een zekering in. Heeft de jouwe die ook? Is die misschien doorgebrand (zo ja dan wil je eigenlijk weten waarom voor je die vervangt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tsjoender schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:04:
[...]

Dan heb je mogelijk toch een defect exemplaar te pakken waarvan de 230VAC naar 3,3VDC omzetting niet werkt. Zelf heb ik een S20 en daar zit een zekering in. Heeft de jouwe die ook? Is die misschien doorgebrand (zo ja dan wil je eigenlijk weten waarom voor je die vervangt)?
Het blijkt dat wat @matthijsph aangaf correct is. Je moet dus aan beide kanten iets aansluiten en dan is de Sonoff wel bereikbaar :)

Helaas was ik bezig om een GPIO in te stellen voor Domoticz en na de aanpassing is hij helemaal niet meer bereikbaar. Waarschijnlijk een foutje gemaakt.

Kan hem wel flashen maar hij blijft de oude instellingen behouden. Moet dus nu achterhalen hoe ik een reset kan geven naar de fabrieksinstellingen. Via esp easy kan dat eenvoudig door een RESET commando te geven maar als dat niet bereikbaar is moet ik dat via een andere weg zien te vinden :'(

Update
Via Arduino IDE is dat dus mogelijk via serial monitor.
Daar RESET ingevuld en zie weer ESP_0 ;)

Sonoff in normale stand opstarten (niet de flash mode) en via FTDI aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 28-02-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:04
Ik heb een Domoticz systeem geinstalleerd op mijn Synology NAS. (DS214+) Hierbij het ik een AEOTEC USB Z-wave adapter.

Nu kom ik van een e-domotica station (EM6505), maar in mijn Domoticz systeem is een vertraging van 10-20 seconden. Dit vind ik zelf erg vervelend, en ik heb al zitten zoeken maar kom er niet uit waarom dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ben de laatste tijd met Tasker, AutoVoice en Domoticz aan het prutsen. Erg leuk. Ik heb nu profielen ingesteld waardoor ik eigenlijk vrij "free format" (niet helemaal natuurlijk) op basis van bepaalde keywords via Google Now mijn spullen kan schakelen. Het gaat nog wel allemaal via losse profielen. Ik ben nog niet zo ver dat ik in 1 command kan zeggen "zet de TV en de NAS aan, en de leeslamp boven de bank", maar dat is voor later zorg.

Ik ben nu aan het uitvogelen hoe ik ook eventueel een kleur mee kan geven in het commando "zet de Hue Go aan met de kleur blauw", maar ik zie nergens in de wiki van de Domoticz JSON API mogelijkheid om een kleur mee te geven.

Iemand hier ervaring mee? Ik denk dat het buiten Domoticz om kan door direct tegen de API van Philips Hue te praten, maar ik regel het liever via Domoticz.

[ Voor 8% gewijzigd door Duci op 28-02-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Duci schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:36:
Ben de laatste tijd met Tasker, AutoVoice en Domoticz aan het prutsen. Erg leuk. Ik heb nu profielen ingesteld waardoor ik eigenlijk vrij "free format" (niet helemaal natuurlijk) op basis van bepaalde keywords via Google Now mijn spullen kan schakelen. Het gaat nog wel allemaal via losse profielen. Ik ben nog niet zo ver dat ik in 1 command kan zeggen "zet de TV en de NAS aan, en de leeslamp boven de bank", maar dat is voor later zorg.

Ik ben nu aan het uitvogelen hoe ik ook eventueel een kleur mee kan geven in het commando "zet de Hue Go aan met de kleur blauw", maar ik zie nergens in de wiki van de Domoticz JSON API mogelijkheid om een kleur mee te geven.

Iemand hier ervaring mee? Ik denk dat het buiten Domoticz om kan door direct tegen de API van Philips Hue te praten, maar ik regel het liever via Domoticz.
Met de fibaro rgbw heb ik "paars" middels:
"http://192.168.1.20:8091/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=142&hue=274&brightness=40&iswhite=false"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
We krijgen een nieuwe Nefit Proline NXT CW4 ketel.
Helaas geen gratis Nefit Easy thermostaat bij dit type ketel, maar wel OT.
Wat kan ik wel/niet met Domoticz in combinatie met dit type ketel?

Edit:
(Ik heb al ff zitten zoeken, maar ik lees nergens dat OT helemaal standaard is)

[ Voor 20% gewijzigd door AWST6000 op 28-02-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Maeslant schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:22:
Ik heb een Domoticz systeem geinstalleerd op mijn Synology NAS. (DS214+) Hierbij het ik een AEOTEC USB Z-wave adapter.

Nu kom ik van een e-domotica station (EM6505), maar in mijn Domoticz systeem is een vertraging van 10-20 seconden. Dit vind ik zelf erg vervelend, en ik heb al zitten zoeken maar kom er niet uit waarom dit is.
Ik zou eens alles excluden en de stick default maken en dan nog eens includen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:09:
[...]

"http://192.168.1.20:8091/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=142&hue=274&brightness=40&iswhite=false"
He, volgens mij is dat wat ik zoek! Blijkbaar is de API wiki niet meer up to date. Ga het vanavond eens testen. Als het werkt zal ik maar eens een kopje in de wiki aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
AWST6000 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:15:
We krijgen een nieuwe Nefit Proline NXT CW4 ketel.
Helaas geen gratis Nefit Easy thermostaat bij dit type ketel, maar wel OT.
Wat kan ik wel/niet met Domoticz in combinatie met dit type ketel?

Edit:
(Ik heb al ff zitten zoeken, maar ik lees nergens dat OT helemaal standaard is)
Je bedoelt Open Therm? Om OT in Domoticz te krijgen moet je een OpenTherm GateWay hebben (daar is een heel topic over op dit forum).

OpenTherm is voor zover ik weet volledig standaard, alleen het kan per ketel verschillen welke features van OpenTherm supported zijn. Sommige ketels meten bijvoorbeeld de retourtemperatuur niet.

Jouw ketel staat ook in de matrix op de site van de maker van de OTGW. Daar kun je zien welke message ID's supported zijn. Noteer de nummers, en dan kun je op dezelfde site bekijken welke feature er achter het message ID zit.

Ik heb zelf de OTGW via wifi tegen Domoticz praten, ongeveer zoals beschreven in het blog van user Balk.

Door te koppelen met Domoticz krijg je zaken zoals aanvoer en retourtemperatuur, switches voor de vlamstatus, CV status, warmwaterstatus, etc in Domoticz te zien. Maar je kunt bijvoorbeeld ook de thermostaat instellen via Domoticz (als je thermostaat "external manual override" ondersteunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Heeft iemand een aanrader voor een deur/raam sensor (buiten te gebruiken dus spatwaterdicht) met een open en ook een close notificatie in het 433 MHz netwerk? Natuurlijk te gebruiken in Domoticz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:18

CodeIT

Code IT

Duci schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 07:56:
[...]

Jouw ketel staat ook in de matrix op de site van de maker van de OTGW. Daar kun je zien welke message ID's supported zijn. Noteer de nummers, en dan kun je op dezelfde site bekijken welke feature er achter het message ID zit.
Je kunt ook over de bolletjes hoveren met je muis. Deze laten ook zien wat de betreffende ID betekent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Duci en @CodiT,
Heel mooi! Txs.
Duci schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 07:56:
[...]
OpenTherm is voor zover ik weet volledig standaard, alleen het kan per ketel verschillen welke features van OpenTherm supported zijn. Sommige ketels meten bijvoorbeeld de retourtemperatuur niet.
Dit bedoelde ik inderdaad met die 'standaardisatie', maar ik had het wat beroerd geformuleerd.

- Heb ik met een Nefit Proline NXT cw4 en een standaard Nefit thermostaat iets aan een Sonoff?
- Het lijkt erop dat ik de temperatuur van de thermostaat niet binnen Domoticz in kan stellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AWST6000 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:12:
@Duci en @CodiT,
Heel mooi! Txs.

[...]

Dit bedoelde ik inderdaad met die 'standaardisatie', maar ik had het wat beroerd geformuleerd.

- Heb ik met een Nefit Proline NXT cw4 en een standaard Nefit thermostaat iets aan een Sonoff?
- Het lijkt erop dat ik de temperatuur van de thermostaat niet binnen Domoticz in kan stellen :-(
Je eerste vraag: die combinatie zie ik even niet. Wat wil je met die combinatie doen dan?

Je 2e vraag: de Nefit Easy is te gebruiken in Domoticz mits je daar de easyhttpd server voor installeert. In dit topic of op domoticz.com kun je daar heel wat over terug vinden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
M.v.Veelen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:42:
[...]
Je eerste vraag: die combinatie zie ik even niet. Wat wil je met die combinatie doen dan?
Je 2e vraag: de Nefit Easy is te gebruiken in Domoticz mits je daar de easyhttpd server voor installeert. In dit topic of op domoticz.com kun je daar heel wat over terug vinden.
Ik ga me eerst ff inlezen. Ik heb daarna ongetwijfeld wel weer vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
AWST6000 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:12:
@Duci en @CodiT,
Heel mooi! Txs.

[...]

Sonoff: Ik denk dat je wellicht iets door elkaar haalt. Sonoff is een volledig ander ding.. Sonoff = wifi schakelmateriaal. :P

Waaruit concludeer je dat je de temp van de thermostaat niet binnen Domoticz kan instellen? Als je de OTGW installeert en in Domoticz koppelt dan verschijnt er simpelweg een device onder "utility" waarmee je de temp kunt instellen. Mits je thermostaat dat support..

Ik weet niet wat de standaard thermostaat van Nefit is. Die staat niet in de tabel op OTGW website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 22:26
Ik heb Domoticz v3.5877 handmatig op een raspberry pi3 gezet met enkel Raspbian erop. Alles werkt behalve de notificaties. Pushbullet e.d., telegram en e-mail werkt allemaal niet. Waar kan dit aan liggen? Met exact dezelfde api-code werkt pushbullet bijvoorbeeld wel op een Synology met Domoticz en daar werkt ook de email. Ik heb geprobeerd te googlen maar blijkbaar zijn er nog geen anderen geweest met dit probleem. In de logs is enkel dit terug te vinden:

2017-03-01 15:15:25.290 Error: Pushbullet:
2017-03-01 15:15:25.290 Error: Notification sent (pushbullet) => Failed

2017-03-01 15:16:40.781 Error: SMTP Mailer: Error sending Email to: !
2017-03-01 15:16:40.781 Error: Failed to send email notification :
2017-03-01 15:16:40.781 Error: Notification sent (email) => Failed

Ik ken helaas nog niet veel van Linux, iemand een idee waarmee ik verder kan zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiZtraL
Rimshaker schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:28:
Ik heb Domoticz v3.5877 handmatig op een raspberry pi3 gezet met enkel Raspbian erop. Alles werkt behalve de notificaties. Pushbullet e.d., telegram en e-mail werkt allemaal niet. Waar kan dit aan liggen? Met exact dezelfde api-code werkt pushbullet bijvoorbeeld wel op een Synology met Domoticz en daar werkt ook de email. Ik heb geprobeerd te googlen maar blijkbaar zijn er nog geen anderen geweest met dit probleem. In de logs is enkel dit terug te vinden:

2017-03-01 15:15:25.290 Error: Pushbullet:
2017-03-01 15:15:25.290 Error: Notification sent (pushbullet) => Failed

2017-03-01 15:16:40.781 Error: SMTP Mailer: Error sending Email to: !
2017-03-01 15:16:40.781 Error: Failed to send email notification :
2017-03-01 15:16:40.781 Error: Notification sent (email) => Failed

Ik ken helaas nog niet veel van Linux, iemand een idee waarmee ik verder kan zoeken?
Kijk eens naar de netwerk instellingen op je Raspberry Pi. Mogelijk kan hij geen DNS vinden. Ik had het zelfde met Ziggo en op de RPi heb ik de DNS ingegeven van Google. 8.8.8.8 en secondary 4.4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Laatst online: 08-09 18:18
Afgelopen weekend heb ik grote schoonmaak gehouden in mijn huis(je) en wilde mijn LED strip die ik nu in de woonkamer heb eens beter weg werken en er een stukje vanaf knippen om elders te gebruiken echter heb ik hier geen controller voor.

Na wat rond zoeken kwam ik een Mi light systeem tegen wat mij wel handig leek om de 2 verschillende strips aan te sturen. Vanuit daar ben ik weer verder gaan zoeken wat hier nou de mogelijkheden van zijn en kwam toen o.a. in dit topic terecht.

Vanuit daar ben ik weer verder gaan zoeken op Domoticz, andere controllers, wat 433mhz inhoud etc. Lang verhaal kort, ik raakte geïnteresseerd in domotica. Ik had inmiddels al zoveel gelezen dat het niet meer alleen om die 2 LED strips aan te sturen ging maar ook om mijn Intel NUC met Kodi en Onkyo versterker aan te sturen, mijn draaitafels en monitoren aan/uit zetten met een kaku systeem en om mijn Philips wake up light te vervangen met een zelf geknutseld systeem en een LED strip met eventueel speakers en een schermpje om de wekker te zetten met een een Arduino o.d.

Ik zie dat de mogelijkheden oneindig zijn en dat het hele gebeuren helemaal niet zo gek duur hoeft te zijn als je Z-Wave links laat liggen. Nu snap ik zeker de voordelen van Z-Wave maar ik woon in een studio dus het voegt vrij weinig toe in mijn woon situatie en het is gewoon een stuk duurder. Nu kan je je afvragen wat domotica überhaupt toevoegt in mijn woning maar het is voor mij eigenlijk een hobby project. :D

Nu heb ik inmiddels een boodschappen lijstje gemaakt waarmee ik zelf denk aardig mijn ideeën uit te kunnen werken en mijn vraag aan jullie is, mis ik hier nog dingen of zitten er absolute no-go's tussen etc.?

Om te beginnen kwam ik de Arilux LC01 tegen.
Na wat rond zoeken of dit ook werkt met Domoticz kwam ik op dit topic uit. Op pagina 8 staat iemand die daar ESP Easy firmware op heeft geflashed met een FTDI adapter. Ik ben hier bekend mee omdat ik deze af en toe ook gebruik om chips te flashen voor mijn drone. Echter kan ik niet helemaal opmaken welke pads ik nou moet shorten. Ik kwam ook een plugin tegen voor Domoticz waardoor deze controllers met de standaard firmware zouden moeten werken maar beperkt in functionaliteit.

Heeft iemand ervaring met deze controllers en eventueel met het flashen van ESP Easy firmware op deze controller of bijvoorbeeld zo'n H801 LED dimmer waar hier over gesproken wordt? (+ link naar AliExpress)

Om het KaKu systeem aan te sturen kwam ik via de startpost van dit topic uit op een RFLink systeem welke je zelf in elkaar moet knutselen. Geen probleem en leuk om te doen, ben na het bouwen van m'n drone en de nodige reparaties inmiddels redelijk goed met solderen en heb hiervoor het juiste materiaal in huis. :)

Ik heb de device list door zitten kijken en de support lijkt me dik in orde maar werkt dit nou ook met bijvoorbeeld stekkerdozen uit China? Ik kon hier vrij weinig over vinden.
Ik kwam ook de systemen van Xiaomi en Broadlink tegen welke sockets hebben met wifi maar ook hier kan ik nog niet heel veel over vinden of dit goed werkt met Domoticz.

Ik wil de boel gaan aansturen met een Raspberry Pi3B met dus Domoticz er op en kwam tijdens mijn zoektocht naar een case deze combi deal tegen: Case + 3.5" touch screen. Dat leek mij wel handig om ergens aan de muur te hangen als centrale aansturing.

Ook wilde ik direct mijn LED strips gaan vervangen door deze. Ik zag in het topic van de Arilux dat de 4e aansluiting voor een wit licht kanaal al op de chip zit en een kwestie is van het stekkertje erop solderen.

En ook niet geheel onbelangrijk, power adapters voor de controllers.

Wat is nu jullie mening over deze lijst en zie ik dingen over het hoofd?

Ik heb Domoticz trouwens al geïnstalleerd op mijn Windows desktop om wat mee te spelen met mijn versterker en de Intel NUC maar beiden werken nog niet echt :P
De Onkyo maakt helemaal geen verbinding meer met mijn netwerk, kan Domoticz niets aan doen en wake on LAN op de NUC werkt ook niet echt soepel. WoL werkt alleen direct na het in de slaapstand zetten van de NUC en waarom die Onkyo niet werkt moet ik nog even uitpluizen want ook de remote op m'n telefoon werkt niet meer. Dat WoL probleem lees ik meer over op internet maar heb nog geen concrete oplossing gevonden. Ook werkt de Kodi remote niet in Domoticz maar was ook niet van plan deze te gebruiken.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Vandaag kreeg ik twee Neo Coolcam wall plugs binnen. Het includen ging prima, de devices kwam er echter niet goed bij. Na heel wat reboots en resets heb ik er 1 goed werkend gekregen. De switch en kWh meter werkt nu prima, Vervolgens heb ik de tweede toegevoegd, er komt nu echter geen enkele device bij. Iemand enig idee hoe dit kan? Klopt het dat de ID (0x1087) hetzelfde is?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wr8lVHf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Racierox schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:34:
Vandaag kreeg ik twee Neo Coolcam wall plugs binnen. Het includen ging prima, de devices kwam er echter niet goed bij. Na heel wat reboots en resets heb ik er 1 goed werkend gekregen. De switch en kWh meter werkt nu prima, Vervolgens heb ik de tweede toegevoegd, er komt nu echter geen enkele device bij. Iemand enig idee hoe dit kan? Klopt het dat de ID (0x1087) hetzelfde is?

[afbeelding]
Dat klopt, dat is bij mij ook bij mijn Qubino en Aeon Z-wave modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Heeft er iemand misschien script ideetje voor het volgende?
Ik heb nu een kerui deur sensor.

Deze sensor geeft op 2 verschillende IDX'en door of hij open of dicht is.

Nu is het idee dat wanneer de deur open gaat en onze telefoons en laptops zijn niet present dat dan het alarm af gaat.

De presentie is al in place
Alarm schakelen is ook geen probleem..

Alleen ik mis even hoe ik in blocky of lua kan detecteren dat daadwerkelijk de deur open gaat
IDX1 (deur open) Staat namelijk altijd op on
IDX2 (deur dicht) staat namelijk altijd op off

Kan ik misschien een virtuele switch maken die op basis van last seen zegt of de deur open of dicht is?
* Daannn1987 zoekt ook nog even verder (moet toch niet zo moeilijk zijn :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Daannn1987 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:08:
Heeft er iemand misschien script ideetje voor het volgende?
Ik heb nu een kerui deur sensor.

Deze sensor geeft op 2 verschillende IDX'en door of hij open of dicht is.

Nu is het idee dat wanneer de deur open gaat en onze telefoons en laptops zijn niet present dat dan het alarm af gaat.

De presentie is al in place
Alarm schakelen is ook geen probleem..

Alleen ik mis even hoe ik in blocky of lua kan detecteren dat daadwerkelijk de deur open gaat
IDX1 (deur open) Staat namelijk altijd op on
IDX2 (deur dicht) staat namelijk altijd op off

Kan ik misschien een virtuele switch maken die op basis van last seen zegt of de deur open of dicht is?
* Daannn1987 zoekt ook nog even verder (moet toch niet zo moeilijk zijn :') )
8)7 8)7 8)7 Mogguh.
Zo moeilijk was het idd niet...

Virtuele switch aangemaakt (deurtje) en die schakelen via devicechanged

commandArray = {}
if (devicechanged['DeurSensorOpen']) then
print('Deutje open ')
commandArray['Deurtje'] = 'On'
end
if (devicechanged['DeurSensorDicht']) then
print('deurtje dicht')
commandArray['Deurtje'] = 'Off'
end
return commandArray

Mocht iemand een nog beter idee hebben hoori k het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Radiance schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:16:
Om het KaKu systeem aan te sturen kwam ik via de startpost van dit topic uit op een RFLink systeem welke je zelf in elkaar moet knutselen. Geen probleem en leuk om te doen, ben na het bouwen van m'n drone en de nodige reparaties inmiddels redelijk goed met solderen en heb hiervoor het juiste materiaal in huis. :)

Ik heb de device list door zitten kijken en de support lijkt me dik in orde maar werkt dit nou ook met bijvoorbeeld stekkerdozen uit China? Ik kon hier vrij weinig over vinden.
Ja, werkt met zo goed als alle sets. Inmiddels heeft RFLink (nog op de testbank) ook een leer functie gekregen...

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Ik snap er niks meer van. Ik heb Domoticz v3.6808. Ik heb m'n Mi-Light iBox1 aangesloten en kan via Domoticz de lamp aan laten gaan en de kleuren veranderen.
Nu heb ik ook een Aeon Multisensor 6 en wil ik de lamp op beweging activeren. Alleen lukt het me al niet om de lamp met een dummy schakelaar aan te krijgen; hij voert zelfs de "write to log" niet uit. Events staan aan en dit event is ook geactiveerd, maar hij doet het dus gewoon niet.
Iemand een idee wat ik fout doe? :?

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/56e7ccb1a1d44b61808c9b68b308f446.png

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/203562213f814c8385bb75d1d9f751d4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 12:53

itsalwaysme

Graast voor DB

Wordt het script uberhaubt wel uitgevoerd? maw zet eens een writelog in de ELSE.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:09:
[...]

Werkte, bedankt! Heb even een kopje in de API wiki gezet zodat anderen dit ook makkelijk kunnen vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:16:
En ook niet geheel onbelangrijk, power adapters voor de controllers.

Wat is nu jullie mening over deze lijst en zie ik dingen over het hoofd?
Voedingen uit china zou ik niet doen. Vaak slechte solderingen en brandgevaar. Een CE merkteken zegt niets. Vaak staat er wel CE op vermeld maar betekend dit heel iets anders bv China Export.
https://plazilla.com/page...ok-china-export-betekenen

Voedingen kun je beter uit Europa halen om risico's te beperken.

Je hebt veel wensen en ik zou je adviseren om te beginnen met de basis. Als je dat eenmaal hebt werken en je beter bekend bent met Domoticz ga je naar de volgende stap.

Een scherm aan je Rasp is leuk maar verwacht ook niet veel van dat soort schermen voor die prijs.
Je kan ook de rasp uit het zicht hangen en een tablet aan de muur hangen. Vele malen betere kwaliteit scherm en staat ook nog mooi aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
MikeOO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Voedingen uit china zou ik niet doen. Vaak slechte solderingen en brandgevaar. Een CE merkteken zegt niets. Vaak staat er wel CE op vermeld maar betekend dit heel iets anders bv China Export.

Idd, ik haal veel uit China maar die voedingen laat ik links liggen.
Heb 1x een USB voeding gehad die begon te roken in het stopcontact, en een andere waarbij het touchscreen niet meer werkte als de telefoon in die lader zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
hondapower schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:01:
[...]

Idd, ik haal veel uit China maar die voedingen laat ik links liggen.
Heb 1x een USB voeding gehad die begon te roken in het stopcontact, en een andere waarbij het touchscreen niet meer werkte als de telefoon in die lader zat.
Idem, had een car charger die de 5a zekering eruit klapte bij eerste keer aansluiten..
Sinds toen gebruik ik uitsluitend adapters die ik meekrijg bij telefoons, of andere apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
MikeOO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Je hebt veel wensen en ik zou je adviseren om te beginnen met de basis. Als je dat eenmaal hebt werken en je beter bekend bent met Domoticz ga je naar de volgende stap.

Een scherm aan je Rasp is leuk maar verwacht ook niet veel van dat soort schermen voor die prijs.
Je kan ook de rasp uit het zicht hangen en een tablet aan de muur hangen. Vele malen betere kwaliteit scherm en staat ook nog mooi aan de wand.
Ik snap je punt omtrent de adapters uit China, twijfelde hier zelf ook wel aan maar zoals het artikel wat jij linkt al zegt, ook wat binnen de EU wordt verkocht is niet altijd een garantie op een deugdelijk keurmerk. Risico beperken is het dan inderdaad maar geef je volkomen gelijk. Ik ben de reviews wat verder door gaan spitten van de betreffende adapter en van de foto's van de binnenkant word je niet vrolijk dus ga opzoek naar wat anders.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UT8bDuSXPxXXXagOFbXP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UT8GB46X2XXXXagOFbXQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UT8mtsQXM0aXXagOFbXL.jpg

Ik heb inderdaad veel wensen maar dat is wel met oog op de toekomst en enthousiasme met alle mogelijkheden die ik ben tegen gekomen.
In eerste instantie gaat het mij er alleen om, om 2 LED strips aan te sturen welke 99,9% van de tijd gewoon op een kleur en helderheid staan. Dat je er ook een kermisattractie van kan maken is leuk maar zal ik in de praktijk alleen gebruiken om te laten zien wat de mogelijkheden zijn. Wat mij dan bijvoorbeeld wel weer mooi lijkt is het automatisch dimmen van de verlichting bij het starten van een film of serie via Kodi maar dat is inderdaad allemaal voor later als ik beter bekend ben met de hard,- en software.

Ik heb in eerste instantie ook aan een tablet zitten denken om aan de muur te hangen i.p.v. het scherm van de Pi maar dit leek mij een leuke oplossing die niet al te prijzig is. Nu kwam ik echter het onderstaande filmpje tegen waarin de vlogger zo'n RFLink systeem rechtstreeks op z'n Raspberry Pi aansluit en hierbij ook de pinnen gebruikt welke het scherm zou gebruiken.

Nu spreekt die optie om de RFLink rechstreeks aan de Pi te hangen mij toch meer aan dan zo'n schermpje dus die zal ik skippen. De beste man werkt echter wel met een ander systeem, Home Assistant.
Daannn1987 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Idem, had een car charger die de 5a zekering eruit klapte bij eerste keer aansluiten..
Sinds toen gebruik ik uitsluitend adapters die ik meekrijg bij telefoons, of andere apparatuur
Heb ik ook een keer gehad met een autolader die ik bij de Mediamarkt heb gekocht en het was niet eens de goedkoopste die er te vinden was. :(

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Heeft iemand tips om goedkoop en makkelijk de temperatuur (en eventueel luchtvochtigheid) te meten in verschillende ruimtes? Omdat het om 6 a 7 ruimtes gaat vind ik z wave sensoren wel erg prijzig.

Zelf kwam ik op de volgende opties:
- Aeotec MultiSensor 6 (duur)
- Fibaro Motion Sensor (duur)
- Sonoff TH10/TH16 met AM2301 sensor
- ESP8266 en zelf sensor solderen

Op dit moment neig ik nog het meeste naar de sonoff, maar wellicht zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:50
Je kan nog kijken naar Mysensors, bij mij werkt het goed en ik vind het ook goed gedocumenteerd voor leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Racierox schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:29:
Heeft iemand tips om goedkoop en makkelijk de temperatuur (en eventueel luchtvochtigheid) te meten in verschillende ruimtes? Omdat het om 6 a 7 ruimtes gaat vind ik z wave sensoren wel erg prijzig.
Heb je in al die ruimtes een netwerkaansluiting? Dan kun je een DS18B20 sensor (temperatuur, geen luchtvochtigheid) in een RJ45 stekker knijpen en met 1-wire uitlezen. Zo monitor ik ook de temperatuur in zes ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
tsjoender schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Heb je in al die ruimtes een netwerkaansluiting? Dan kun je een DS18B20 sensor (temperatuur, geen luchtvochtigheid) in een RJ45 stekker knijpen en met 1-wire uitlezen. Zo monitor ik ook de temperatuur in zes ruimtes.
Kan je dan ook nog je netwerk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
tsjoender schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Niet overal, maar in een aantal ruimtes wel. Dat is wel een aardige oplossing, bedankt! :)

Zoiets bedoel je dus: http://planetgary.blogspot.nl/2011/09/wiring-1-wire.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Zoiets inderdaad. De sensor past zelfs compleet in de connector en hoeft niet uit te steken:

tsjoender in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiance schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Ik snap je punt omtrent de adapters uit China, twijfelde hier zelf ook wel aan maar zoals het artikel wat jij linkt al zegt, ook wat binnen de EU wordt verkocht is niet altijd een garantie op een deugdelijk keurmerk. Risico beperken is het dan inderdaad maar geef je volkomen gelijk. Ik ben de reviews wat verder door gaan spitten van de betreffende adapter en van de foto's van de binnenkant word je niet vrolijk dus ga opzoek naar wat anders.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb inderdaad veel wensen maar dat is wel met oog op de toekomst en enthousiasme met alle mogelijkheden die ik ben tegen gekomen.
In eerste instantie gaat het mij er alleen om, om 2 LED strips aan te sturen welke 99,9% van de tijd gewoon op een kleur en helderheid staan. Dat je er ook een kermisattractie van kan maken is leuk maar zal ik in de praktijk alleen gebruiken om te laten zien wat de mogelijkheden zijn. Wat mij dan bijvoorbeeld wel weer mooi lijkt is het automatisch dimmen van de verlichting bij het starten van een film of serie via Kodi maar dat is inderdaad allemaal voor later als ik beter bekend ben met de hard,- en software.

Ik heb in eerste instantie ook aan een tablet zitten denken om aan de muur te hangen i.p.v. het scherm van de Pi maar dit leek mij een leuke oplossing die niet al te prijzig is. Nu kwam ik echter het onderstaande filmpje tegen waarin de vlogger zo'n RFLink systeem rechtstreeks op z'n Raspberry Pi aansluit en hierbij ook de pinnen gebruikt welke het scherm zou gebruiken.
[video]

Nu spreekt die optie om de RFLink rechstreeks aan de Pi te hangen mij toch meer aan dan zo'n schermpje dus die zal ik skippen. De beste man werkt echter wel met een ander systeem, Home Assistant.
[...]

Heb ik ook een keer gehad met een autolader die ik bij de Mediamarkt heb gekocht en het was niet eens de goedkoopste die er te vinden was. :(
RFLink kun je ook op een Arduino plaatsen en dan zijn je pinnen verder vrij. Daarbij is er mogelijk wel een oplossing om eventueel andere pinnen te gebruiken indien nodig door het aanpassen van codes. Maar ben daar niet zo in thuis.
http://www.fam-oldenburge...08/06/domoticz-en-rflink/

RFLink werkt met Domoticz dus dat hij een andere systeem gebruikt maakt verder niet uit.

Toekomst gericht is ook een goed uitgangspunt alleen wil je in het begin zoveel dat je het overzicht al snel kwijt raakt. Er komt veel op je af en als je eenmaal begonnen bent wil je inderdaad steeds meer. Maar dat wil niet zeggen dat je alles ook tegelijk moet gaan doen.

Je kunt heel veel met Domotica en uitbreiden kan altijd. Begin maar je ledstrips en heb je dat werkend dat ga je verder naar het volgende. Check altijd goed als je iets wilt welke mogelijkheden daarin beschikbaar zijn

Voorbeeld: Deursensoren
Deze kun je krijgen voor een paar euro in China maar ook van 50 euro.
Die goedkope sturen bv alleen een On signaal en andere On/Off en je kunt hiermee nooit checken of een raam/deur ook echt dicht is. Als het signaal verstoort wordt door iets dan komt het niet bij Domoticz en denk deze dat iets nog open/dicht is terwijl de werkelijkheid anders is.

Je moet dan naar bv Z-wave systeem die wel een bevestiging stuurt als een deur open of dicht is. Maar dan praat je over een hele andere prijzen.

Belangrijk is om zo goed mogelijk uit te zoeken wat je precies wilt en dan 1x een juiste investering hierin te doen. Dat scheelt een hoop geld >:) In dit topic en Deel 1 en 2 is ontzettend veel info te vinden hierover en de meeste dingen zijn wel door iemand al een keer getest en weet je vrij snel of dit iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
MikeOO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:19:
[...]

RFLink kun je ook op een Arduino plaatsen en dan zijn je pinnen verder vrij. Daarbij is er mogelijk wel een oplossing om eventueel andere pinnen te gebruiken indien nodig door het aanpassen van codes. Maar ben daar niet zo in thuis.
http://www.fam-oldenburge...08/06/domoticz-en-rflink/

RFLink werkt met Domoticz dus dat hij een andere systeem gebruikt maakt verder niet uit.

Toekomst gericht is ook een goed uitgangspunt alleen wil je in het begin zoveel dat je het overzicht al snel kwijt raakt. Er komt veel op je af en als je eenmaal begonnen bent wil je inderdaad steeds meer. Maar dat wil niet zeggen dat je alles ook tegelijk moet gaan doen.

Je kunt heel veel met Domotica en uitbreiden kan altijd. Begin maar je ledstrips en heb je dat werkend dat ga je verder naar het volgende. Check altijd goed als je iets wilt welke mogelijkheden daarin beschikbaar zijn

Voorbeeld: Deursensoren
Deze kun je krijgen voor een paar euro in China maar ook van 50 euro.
Die goedkope sturen bv alleen een On signaal en andere On/Off en je kunt hiermee nooit checken of een raam/deur ook echt dicht is. Als het signaal verstoort wordt door iets dan komt het niet bij Domoticz en denk deze dat iets nog open/dicht is terwijl de werkelijkheid anders is.

Je moet dan naar bv Z-wave systeem die wel een bevestiging stuurt als een deur open of dicht is. Maar dan praat je over een hele andere prijzen.

Belangrijk is om zo goed mogelijk uit te zoeken wat je precies wilt en dan 1x een juiste investering hierin te doen. Dat scheelt een hoop geld >:) In dit topic en Deel 1 en 2 is ontzettend veel info te vinden hierover en de meeste dingen zijn wel door iemand al een keer getest en weet je vrij snel of dit iets voor je is.
Ja zo had ik het in eerste instantie ook in gedachten maar deze oplossing lijkt me toch mooier omdat het in 1 case is weg te werken en ik toch af zie van het scherm voor de Pi.

Ik ga zeker niet direct alles tegelijk doen. Het enige wat ik nu wil is het aansturen van 2 LED strips een aantal kaku stopcontacten en m'n versterker en Kodi box. Die laatste 2 is puur omdat ik zag dat het mogelijk moet zijn en dit al in huis heb en zoals gezegd in mijn eerste post ben ik er al mee aan het testen vanaf m'n desktop pc.

Bedankt voor je informatie in ieder geval! Ik ga deze topics ook nog een rustig doornemen, heb nu alleen her en der een post gelezen en de laatste 3 pagina's.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

BounceMeister schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:41:
[...]

Kan je dan ook nog je netwerk gebruiken?
http://mediawiki.factotum...ki/index.php/Cat5_Cabling

In theorie wel als je geen 1000Mb/s hoeft te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Duci schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Werkte, bedankt! Heb even een kopje in de API wiki gezet zodat anderen dit ook makkelijk kunnen vinden. :)
Jij ook bedankt voor de wiki aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Racierox schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:29:

Zelf kwam ik op de volgende opties:
- Aeotec MultiSensor 6 (duur)
- Fibaro Motion Sensor (duur)
- Sonoff TH10/TH16 met AM2301 sensor
- ESP8266 en zelf sensor solderen

Op dit moment neig ik nog het meeste naar de sonoff, maar wellicht zijn er betere alternatieven.
Je kunt ook de 'nieuwe hit van het moment' gebruiken; de Xiaomi Smart Home Gateway.
De temp+hum sensoren zijn een tientje. Werkt via Zigbee. De gateway (van <30 Euro) wordt dan aan Domoticz gekoppeld.
Pagina: 1 ... 19 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.