Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
Is er een mogelijkheid om in Blocky RGB code's mee te geven bij het schakelen van een Yeelight
ik heb al een script wat de lampen schakeld als de kodi media player aan gaat maar ik wil ook een sfeer kleur instellen als de kodi aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
renedis schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:08:
Nee, je moet "Sensor" hebben en die wijzigen naar een PIR in plaats van On/Off switch.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 07:05:
Je hebt het device nodig waarvan de ID eindigt op 00.
Zorg ervoor dat hij op de switches tab aangepast wordt naar PIR.
Nadien moet je On/Off kunnen gebruiken in scripts.
Nu heb ik al best wat van die Fibaro oogjes in huis en nog nooit zoiets hoeven doen. Echter heb ik zojuist een nieuwere variant ontvangen (type 0x0801) en die lijkt geen beweging aan Domoticz door te geven.

De sensor aanpassen naar Motion Detector helpt in dit geval ook niets. Kan het zijn dat ik ergens iets fout doe of is Domoticz gewoon nog niet klaar voor het nieuwe type? Ik lees namelijk online zat problemen bij OpenHab en Zipato over deze sensor.

Heb ik weer, ik wilde er gewoon een oogje bij. :(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
Kan iemand mij misschien helpen met de volgende lua code?
code:
1
if ((otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Ochtend'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Middag'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Avond'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Nacht'] == 'Off')) then

Zoals te zien is, zijn er 5 waarden die allemaal op 'Off' moeten staan voordat het script verder gaat.
Dit lijkt nu tijdens het testen ook goed te werken, echter zie ik wel mijn log volgespamd worden met berichten hierover.

Ik weet dat "devicechanged" pas iets doet na een wijziging van een schakelaar (precies wat ik moet hebben dus), maar...
Meestal verandert er maar 1 schakelaar tegelijk, maximaal 2. De 1e wijziging wordt wel gezien, maar de overige 3 á 4 blijven ongewijzigd en dus gaat het script niet verder :(

Kan ik dit het beste oplossen met een dummy schakelaar die getriggerd wordt door alle schakelaars of is er een betere oplossing voor dit probleem? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:15
Chrisiesmit93 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:28:
code:
1
if ((otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Ochtend'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Middag'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Avond'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Nacht'] == 'Off')) then

Zoals te zien is, zijn er 5 waarden die allemaal op 'Off' moeten staan voordat het script verder gaat.
Dit lijkt nu tijdens het testen ook goed te werken, echter zie ik wel mijn log volgespamd worden met berichten hierover.

Ik weet dat "devicechanged" pas iets doet na een wijziging van een schakelaar (precies wat ik moet hebben dus), maar...
Meestal verandert er maar 1 schakelaar tegelijk, maximaal 2. De 1e wijziging wordt wel gezien, maar de overige 3 á 4 blijven ongewijzigd en dus gaat het script niet verder :(

Kan ik dit het beste oplossen met een dummy schakelaar die getriggerd wordt door alle schakelaars of is er een betere oplossing voor dit probleem? >:)
1. hoe heb je die lua genoemd?
2. doe alles eens zonder ()

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:42

tozzke

aka tozzert

Chrisiesmit93 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:28:
code:
1

Je wilt dat dit maar 1 keer triggert? of wat wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AWST6000 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Hoe kom je er eigenlijk achter of er stoorsignalen zijn op de 433,92 Mhz frequentie?
Niet eenvoudig. Pas als je problemen krijgt met een device die altijd werkte dan ga je zoeken en kom je vaak wel tot een oorzaak.

Zoals eerder aangeven als een batterij leeg is van een sensor en daar zit geen lampje op die gaat branden als deze bijna leeg is of niet aan Domoticz de status doorgeeft van de batterij dan kun je last krijgen van een verstoring. Het apparaat gaat dan constant een signaal uitzenden en dan kunnen andere signalen op 433Mhz hierdoor niet goed aankomen omdat er 1 constant loopt te schreeuwen (burst)

Er zijn helaas zover ik weet geen apps of iets wat je signaal in beeld brengt zoals je met Wifi signalen zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Wat ik hierbij vreemd vind is dat hij wel weer meteen via Domoticz schakelt als ik de wandschakelaar een keer gebruik. Maar dat zou ook toeval kunnen zijn.. Ik ga eens proberen de rfxcom te verplaatsen.
Blijven inderdaad lastige problemen en door testen kun je zien of het verbeterd. Kan zijn dat het net op de grens zit qua bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Siewert schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:31:
[...]

1. hoe heb je die lua genoemd?
2. doe alles eens zonder ()
het lua script zelf heeft de naam gang, ik zal morgen als test eens zonder haakjes proberen, bedankt voor de tip!
tozzke schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:34:
[...]

Je wilt dat dit maar 1 keer triggert? of wat wil je bereiken?
Wat ik met het gehele script wil bereiken is het automatisch schakelen van de lamp in de gang (met variabele lichtsterkte aan de hand van de tijd en licht buiten).

Met bovenstaande code wil ik dat wanneer alle 5 de variabelen uit zijn, de lamp ook automatisch uit gaat.

Situatie is zo dat ik 4x pir schakeling heb (1 voor 's ochtends, 1 voor 's middags, 1 voor 's avonds en 1x 's nachts) en 1x voordeur. Zoals de namen al deels aangeven, is er van de PIR schakeling maar 1 tegelijk actief (aan de hand van hoe laat het is), eventueel samen met de voordeur (wanneer deze open is).

Wat er dus moet gebeuren is wanneer alle 5 de (virtuele) schakelaars uit zijn, het script de lamp ook uit moet zetten.

Heb het probleem nu eerst op de "lelijke manier" opgelost, het stukje code wat ik hierboven al poste steeds opnieuw in het script gezet en de "devicechanged" steeds 1 positie opgeschoven :X (Ik ben nog nieuw / lerende met lua scripting 8))

Zie ook het volledige script wat ik gebruik (en nog flink verbeterd kan worden zeer waarschijnlijk :+):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
commandArray = {}
    -- Declare time function
    time = os.date("*t")

-- Voordeur
    if ((devicechanged['Voordeur'] == 'Open') and otherdevices['Schemering buiten'] == 'On') then
        commandArray['Voordeur_Timer']='On'
    end

-- Ochtend
    if (((devicechanged['PIR Gang Voordeur'] == 'On') or (devicechanged['PIR Gang ***'])) and (otherdevices['Schemering buiten'] == 'On') and ((time.hour >= 05) and (time.hour < 09))) then
        commandArray['PIR_Gang_Ochtend']='On'
    end

-- Middag
    if (((devicechanged['PIR Gang Voordeur'] == 'On') or (devicechanged['PIR Gang ***'])) and (otherdevices['Schemering buiten'] == 'On') and ((time.hour >= 09) and (time.hour < 17))) then
        commandArray['PIR_Gang_Middag']='On'
    end

-- Avond
    if (((devicechanged['PIR Gang Voordeur'] == 'On') or (devicechanged['PIR Gang ***'])) and (otherdevices['Schemering buiten'] == 'On') and ((time.hour >= 17) and (time.hour < 23))) then
        commandArray['PIR_Gang_Avond']='On'
    end

-- Nacht
    if (((devicechanged['PIR Gang Voordeur'] == 'On') or (devicechanged['PIR Gang ***'])) and (otherdevices['Schemering buiten'] == 'On') and ((time.hour >= 23) and (time.hour < 05))) then
        commandArray['PIR_Gang_Nacht']='On'
    end

-- Voordeur
    if (devicechanged['Voordeur_Timer'] == 'On') then
        commandArray['Gang']='Set Level 100'
    end

-- PIR_Gang_Ochtend
    if ((devicechanged['PIR_Gang_Ochtend'] == 'On') and (otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off')) then
        commandArray['Gang']='Set Level 30'
    end

-- PIR_Gang_Middag
    if ((devicechanged['PIR_Gang_Middag'] == 'On') and (otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off')) then
        commandArray['Gang']='Set Level 100'
    end

-- PIR_Gang_Avond
    if ((devicechanged['PIR_Gang_Avond'] == 'On') and (otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off')) then
        commandArray['Gang']='Set Level 80'
    end

-- PIR_Gang_Nacht
    if ((devicechanged['PIR_Gang_Nacht'] == 'On') and (otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off')) then
        commandArray['Gang']='Set Level 10'
    end

-- Automatisch uitzetten Voordeur_Timer
    if ((devicechanged['Voordeur_Timer'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Ochtend'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Middag'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Avond'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Nacht'] == 'Off')) then
        commandArray['Gang']='Off'
    end

-- Automatisch uitzetten PIR_Gang_Ochtend
    if ((otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off') and (devicechanged['PIR_Gang_Ochtend'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Middag'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Avond'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Nacht'] == 'Off')) then
    end

-- Automatisch uitzetten PIR_Gang_Middag
    if ((otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Ochtend'] == 'Off') and (devicechanged['PIR_Gang_Middag'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Avond'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Nacht'] == 'Off')) then
    end

-- Automatisch uitzetten PIR_Gang_Avond
    if ((otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Ochtend'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Middag'] == 'Off') and (devicechanged['PIR_Gang_Avond'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Nacht'] == 'Off')) then
    end

-- Automatisch uitzetten PIR_Gang_Nacht
    if ((otherdevices['Voordeur_Timer'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Ochtend'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Middag'] == 'Off') and (otherdevices['PIR_Gang_Avond'] == 'Off') and (devicechanged['PIR_Gang_Nacht'] == 'Off')) then
    end

return commandArray

PIR Gang *** heb ik wegens privacy redenen even gemaskeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lux en temperatuursensor over wifi voor bij elkaar nog geen 4$ aan domoticz toegevoegd vandaag.
Heb een ESP8266 gebruikt met ESPeasy erop , wat gaat dat makkelijk zeg.
Firmware erop flashen, sensors aansluiten, via web interface instellen en klaar. 10 minuten werk.
Ik zit met een big smile mijn eerste grafiekjes te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonamolenaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-01-2024
Ben ook weer wat aan het rommelen in Domoticz, als in aan het inlezen van verschillende mogelijkheden mbt inlezen van schakelaars.
Het achterliggende idee is, ben een schuur in de achtertuin aan het bouwen. Zou graag de verlichting, garagedeur, boiler en kachel schakelen via Domoticz. Tevens lichtschakelaars, deurbel en deur sensor inlezen. Naar de schuur ligt een ethernet kabel, ben dus opzoek naar een in/ output device die via ETH communiceert met domoticz op de Raspberry 2 in de meterkast.

Nu is er zoveel hardware op de markt dat niet echt verder kom, wat is volgens jullie de beste keuze. Stabiel en eenvoudig te configureren.

-Mysensor gateway (Orange Pi)
-ESP Easy (ziet er eenvoudige te configureren uit maar nog geen ethernet oplossing)
- Zie in opties over het hoofd??

Bij voorkeur laat ik de sensoren 24volt schakelen ivm kabel lengte, zal dus nog iets van een interface/ optocopleur tussen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de KaKu kenners:

Kan ik een nieuw type wandschakelaar direct koppelen aan een oud type (met zo'n draaiwieltje) ontvanger? Dus zonder tussenkomst van Domoticz? If not.....dan moet het toch maar met Domoticz ertussen, maar heb het liever direct én daarnaast evt met Domoticz er nog tussen om de status te kunnen aflezen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:15
M.v.Veelen schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:11:
Voor de KaKu kenners:

Kan ik een nieuw type wandschakelaar direct koppelen aan een oud type (met zo'n draaiwieltje) ontvanger? Dus zonder tussenkomst van Domoticz? If not.....dan moet het toch maar met Domoticz ertussen, maar heb het liever direct én daarnaast evt met Domoticz er nog tussen om de status te kunnen aflezen.
Dat gaat je niet lukken zonder Domoticz er tussen.
AC en ARC protocol zijn compleet anders van opzet.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vermoedde al zoiets. Ga ik Domoticz ertussen zetten :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:57
ff een vraagje. Vorig jaar bediende ik mijn zonnewering van de veranda met een kaku rolstoormodule en een gewone kaku schakelaar ergens anders in de veranda.
Nu heb ik de kaku -module vervangen door een z-wave module omdat het z-wave netwerk toch wel een stuk betrouwbaarder is. Nu ben ik op zoek naar een schakelaar waarmee ik de module vanop afstand kan bedienen maar deze lijkt er niet te zijn bij fibaro. Weet er iemand of er een andere draadloze schakelaar kan gebruikt worden binnen domoticz of hoe zouden jullie dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:25:
Lux en temperatuursensor over wifi voor bij elkaar nog geen 4$ aan domoticz toegevoegd vandaag.
Firmware erop flashen, sensors aansluiten, via web interface instellen en klaar. 10 minuten werk.
Die ESP8266 heb ik ook nog op m'n wishlist staan. Welke heb je en hoe is het bereik ervan?
Misschien gebruik ik hem dan om de schuurverlichting te schakelen (met wat relais) in plaats van Home-Easy, want die heeft een te klein bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Roamor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:11:
Ik heb een probleem dat mijn Domoticz de temperatuur van een DS18B20 ziet als nul graden, terwijl in ESPeasy wel de juiste waarde wordt weergegeven. IDX komt ook overeen.

In de log van ESPeasy zie ik dat hij gewoon een HTTP verbinding heeft. In Domoticz is het enige opvallende dat als subtype bij het device LaCrosse TX3 wordt aangegeven, kan dat er iets mee te maken hebben?

Iemand een tip? Alvast bedankt. :)
Nu een DHT22 binnengehad, maar daar heb ik hetzelfde probleem mee. In ESPEasy zie ik de goede waardes, in Domoticz blijft hij op 0 graden en 50% luchtvochtigheid staan. IDX staat goed, geen foutmeldingen in de logs te zien wbt HTTP verkeer. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Roamor schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:31:
[...]

Nu een DHT22 binnengehad, maar daar heb ik hetzelfde probleem mee. In ESPEasy zie ik de goede waardes, in Domoticz blijft hij op 0 graden en 50% luchtvochtigheid staan. IDX staat goed, geen foutmeldingen in de logs te zien wbt HTTP verkeer. Iemand?
Zie je wel een tijdsupdate op je sensor in domoticz?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:20:
[...]

Die ESP8266 heb ik ook nog op m'n wishlist staan. Welke heb je en hoe is het bereik ervan?
Misschien gebruik ik hem dan om de schuurverlichting te schakelen (met wat relais) in plaats van Home-Easy, want die heeft een te klein bereik.
Ik heb er ook een paar van hier thuis. Er draait er eentje op zolder, in de meest verre hoek die je maar kunt bedenken en hij heeft nog nooit 1 update (temp sensor) gemist. Als jouw schuur niet op 20 mtr afstand van je huis is, dan gaat dit vast wel werken. En anders heb je < 4 euro verspeeld :)
Het is ook afhankelijk van hoe sterk je WiFi netwerk is natuurlijk. Haalt die het tot je schuur? Dan zit je safe.

[ Voor 7% gewijzigd door M.v.Veelen op 19-02-2017 21:26 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Heeft iemand al geprobeerd om de buitensensor van het Auriol weerstation van de Lidl:

https://www.lidl-shop.nl/AURIOL-Weerstation/p100210996 (8.99 Euro)

te koppelen met de RFX433?

[ Voor 3% gewijzigd door Perlian op 20-02-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Perlian schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:59:
Heeft iemand al geprobeerd om de buitensensor van het Auriol weerstation van de Lidl:

https://www.lidl-shop.nl/AURIOL-Weerstation/p100210996 (8.99 Euro)

te koppelen met de RFX433?
Heb een iets ander type. Maar zoals te zien in de handleiding van de RFXcom werkt ariol prima samen met de RFXcom.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik voel een nieuwe wiki pagina aankomen met uitleg >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
[...]

Je kunt ook een Sonoff gebruiken. Dat is een 230V versie met ESP8266 en er zit al een relais in. Moet je alleen EspEasy firmware in laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
luigi87 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:36:
[...]

Heb een iets ander type. Maar zoals te zien in de handleiding van de RFXcom werkt ariol prima samen met de RFXcom.
Er staat in de handleiding een specifiek type vermeld en ik zag hier:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42662105

dat het toemalige weerstation niet te koppelen was dus ik vroeg mij af of iemand al die sensor heeft gekoppeld. Maar met deze prijs en jouw ervaring is het het proberen waard

[ Voor 6% gewijzigd door Perlian op 20-02-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffmeister
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-01-2022
Het zou ongetwijfeld een keer aan de orde zijn geweest. Maar ik kan het zo 1 2 3 via de zoekfunctie niet vinden.

Ik heb Domoticz geïnstalleerd op mijn PC om een beetje uit te vinden hoe het e.e.a. werkt.
Nu weet ik, en volgens mij heb ik het ook gehad, dat ik dan met mijn smartphone in Domoticz kan komen om de "buttons" te regelen zonder achter de PC te zitten.

Echter als ik nu via mijn smartphone in Domoticz wil komen, duurt het heel lang en geeft hij een time-out omdat het zo lang duurt. Idem met de app die ik geïnstalleerd had.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Een installatiefout of komt het omdat ik via Domoticz/LUA mijn smartphone ping voor aanwezigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Steffmeister schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:49:
Het zou ongetwijfeld een keer aan de orde zijn geweest. Maar ik kan het zo 1 2 3 via de zoekfunctie niet vinden.

Ik heb Domoticz geïnstalleerd op mijn PC om een beetje uit te vinden hoe het e.e.a. werkt.
Nu weet ik, en volgens mij heb ik het ook gehad, dat ik dan met mijn smartphone in Domoticz kan komen om de "buttons" te regelen zonder achter de PC te zitten.

Echter als ik nu via mijn smartphone in Domoticz wil komen, duurt het heel lang en geeft hij een time-out omdat het zo lang duurt. Idem met de app die ik geïnstalleerd had.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Een installatiefout of komt het omdat ik via Domoticz/LUA mijn smartphone ping voor aanwezigheid?
Staat de firewall open voor poort 8080?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steffmeister
stuffer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:54:
[...]

Staat de firewall open voor poort 8080?
Voorheen kon ik wel gewoon er op.
Ik heb toen Domoticz verwijderd en later opnieuw geïnstalleerd omdat ik toch verder wou kijken.
Toen heb ik ook niets in de firewall aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Steffmeister schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:13:
[...]
Ik heb toen Domoticz verwijderd en later opnieuw geïnstalleerd omdat ik toch verder wou kijken.
Draait Domoticz nu misschien op een andere poort dan 8080?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Steffmeister schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:13:
[...]

Voorheen kon ik wel gewoon er op.
Toen heb ik ook niets in de firewall aangepast.
Behaalt rendement in het verleden biedt geen garantie voor de toekomst toch?

Neem aan (gokje) dat je Windows op je PC draait en kan middels de advanced firewall makkelijk zien of de poort open staat.

Daar zou ik beginnen met troubleshooten als het niet werkt vanaf een ander apparaat.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffmeister
We gaan eens verder kijken... thnx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffmeister
Het werkt weer.. stond toch een fout in de firewall instellingen. Thnx @stuffer & @AWST6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:30
Ik zou poort 8080 nooit zo maar openzetten vanaf internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:47:
[...]

Je kunt ook een Sonoff gebruiken. Dat is een 230V versie met ESP8266 en er zit al een relais in. Moet je alleen EspEasy firmware in laden.
Deze dus: http://www.banggood.com/D...Lfmiv3CntICFQ4R0wod6IQOZQ

Misschien wel een heel goede, stabiele en voordelige optie ipv KaKu 8)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
[...]

Ik heb nog geen ervaring met ESP8266 en was hier een beetje over aan het inlezen.
Maar een Sonoff is nog een veel makkelijkere oplossing, geen gekloot met een voeding.

Zijn deze modules veilig in te bouwen (als er voldoende ruimte is natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik schat in van wel. Vraag me af of je hiermee ook kunt dimmen eigenlijk. Dat zou het nog interessanter maken :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
[...]

Interessant ding!

Mooie prijs, in een ABS "case". Grappig! Bedankt voor de tip.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

janne_nl schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:00:
Ik zou poort 8080 nooit zo maar openzetten vanaf internet.
Ik ook niet zomaar. Als de poort niet openstaat op de machine in je interne netwerk kom je er natuurlijk nooit in. (middels wifi of bekabeld netwerk)

*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWST6000
Wellicht een handige link om te controleren of een bepaald product als onveilig wordt beschouwd.
(Rapid alert system for dangerous non-food products (RAPEX))

De Sonoff lijkt niet in deze database voor te komen.

[ Voor 56% gewijzigd door AWST6000 op 20-02-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Chrisiesmit93 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:08:
[...]

het lua script zelf heeft de naam gang, ik zal morgen als test eens zonder haakjes proberen, bedankt voor de tip!
Ik zag hier verder geen reactie meer op, maar het kan zijn dat ik het gemist heb.

Met de naam "gang" gaat het sowieso niet werken.
Je script moet script_device_gang.lua heten voor een device script. Je hebt ook time en variable scripts, dan vervang je dus device door time of variable. Elk type script kan andere states uit Domoticz oproepen. Bijvoorbeeld devicechanged werkt alleen bij een device script, waar variablechanged alleen bij een variable script werkt.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racierox schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:06:
[...]

Ik heb nog geen ervaring met ESP8266 en was hier een beetje over aan het inlezen.
Maar een Sonoff is nog een veel makkelijkere oplossing, geen gekloot met een voeding.

Zijn deze modules veilig in te bouwen (als er voldoende ruimte is natuurlijk)?
Bedenk met alles wat je uit china haalt of het wel veilig is om in te bouwen. >:)

Mocht je deze bestellen vergeet niet om ook direct een FTDI USB To TTL Serial Converter Adapter bij te bestellen als je deze niet hebt. Die heb je nodig om ze te kunnen flashen.

Ook moet je pinnen op de print solderen dus die ook gelijk mee bestellen indien niet aanwezig.
Je kunt de draadjes ook direct op de print solderen maar met pinnen wat netter.

Ik zit nu dus te wachten op de FTDI om ze kunnen gaan flashen. 8)7

Het schijnt ook met een Raspberry te kunnen maar wacht wel even op de FTDI.
https://translate.google....sonoff_fr.html&edit-text=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
MikeOO schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:29:
[...]

Bedenk met alles wat je uit china haalt of het wel veilig is om in te bouwen. >:)

Mocht je deze bestellen vergeet niet om ook direct een FTDI USB To TTL Serial Converter Adapter bij te bestellen als je deze niet hebt. Die heb je nodig om ze te kunnen flashen.
De nieuwe versies (met asymmetrische behuizing) zijn iig beter als de eerste qua PCB layout. Er zit ook een fuse in. bv. https://www.itead.cc/sonoff-dual.html
Ik heb 2 van die oude al geruime tijd in bedrijf en net een Sonoff Dual besteld om te testen.

Overigens kun je heel eenvoudig flashen met een Arduino.
RX/TX/GND/3.3V verbinden met de Sonoff/ESP en dan op de Arduino de Reset pin aan ground hangen.
Het is dan hetzelfde als met een losse 'FTDI'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Is er misschien een 'handeltje' op te zetten voor reeds geflashte Sonoffs?
Een groepsinkoop mag kennelijk niet (meer), maar ik hoop dat zoiets wel mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:38:
[...]

De nieuwe versies (met asymmetrische behuizing) zijn iig beter als de eerste qua PCB layout. Er zit ook een fuse in. bv. https://www.itead.cc/sonoff-dual.html
Ik heb 2 van die oude al geruime tijd in bedrijf en net een Sonoff Dual besteld om te testen.

RX/TX/GND/3.3V verbinden met de Sonoff/ESP en dan op de Arduino de Reset pin aan ground hangen.
Leer wel elke dag bij >:)
De dual kende ik niet en handig als je 2 dingen die bij elkaar in de buurt staan wilt schakelen. Kaku geeft altijd problemen als het dicht bij elkaar staat en neemt ook nog eens een hoop ruimte in .
Met fuse is al weer een stuk beter.

Als je Arduino gebruikt heb je dan nog code nodig die je naar de Arduino moet flashen?
Heb je hier meer info (link) over klinkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AWST6000 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:52:
Is er misschien een 'handeltje' op te zetten voor reeds geflashte Sonoffs?
Een groepsinkoop mag kennelijk niet (meer), maar ik hoop dat zoiets wel mag.
Zit niet veel winst in om dit in grote partijen te kopen.
Dingen kun je overal bestellen en flashen is 1x leren en dan weet je dat ook. Kost maar een paar tellen en dan ben je klaar.

Aangezien het gratis wordt verstuurd vanuit de andere kant van de wereld is dat goedkoper dan ze in NL te moeten gaan versturen onderling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
MikeOO schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:04:
[...]
Als je Arduino gebruikt heb je dan nog code nodig die je naar de Arduino moet flashen?
Heb je hier meer info (link) over klinkt interessant.
Nee, want je gebruikt alleen de pinnen van de 'FTDI' usb-serial-convertor op het Arduino board rechtstreeks voor de Sonoff. Normaal programmeer je hier de Arduino mee.
Door de Reset pin van de Arduino aan ground te hangen voorkom je dat de Arduino zelf geprogrammeerd wordt, en kun je andere chips programmeren.

Je gebruikt in Windows bij het flashen de COM poort die de Arduino krijgt.
Dus als de Arduino COM7 heeft, gebruikt je in het ESP flash programma ook COM7.

Als je de Sonoff via de Arduino IDE programmeert, dan is het niet anders alleen moet je uiteraard als target board een ESP kiezen en niet een Arduino.

De oude Sonoff' hebben 1MB flash geheugen, dus dan moet je voor 1024 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
MikeOO schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:07:
[...]
Zit niet veel winst in om dit in grote partijen te kopen.
Dingen kun je overal bestellen en flashen is 1x leren...
Okee, maar als ik het zo lees, dan heb je ook een Arduino en een FTDI-kabeltje nodig + moet je pinnen op de print solderen.
Niet iedereen zal dit 'gedoe' willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:37:
[...]

Zie je wel een tijdsupdate op je sensor in domoticz?
Nee, die wordt inderdaad niet geupdate. Als ik de ESP uitzet, ziet Domoticz echter wel dat hij er niet meer is. Waar kan dat mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Roamor schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:04:
[...]

Nee, die wordt inderdaad niet geupdate. Als ik de ESP uitzet, ziet Domoticz echter wel dat hij er niet meer is. Waar kan dat mee te maken hebben?
Laat eens een schermafbeelding zien van de config pagina van de ESP.
Mag ook per PB

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:30
stuffer schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Ik ook niet zomaar. Als de poort niet openstaat op de machine in je interne netwerk kom je er natuurlijk nooit in. (middels wifi of bekabeld netwerk)
Intern is 8080 natuurlijk geen enkel probleem. Maar extern zou ik https gebruiken en een vage poort (bv 65432) doorlinken naar intern 443 of zoiets. Poorten als 80 8080 en 443 worden regelmatig gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:21
Ik heb een forum gevonden welke uitleg geeft hoe ik mijn huisventilatie kan regelen met KAKU. Kort gezegd kan ik een KAKU dimmer toevoegen waarna ik hem met Domoticz kan bedienen.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik niet gewoon een ACD-300 dimmer kan aansluiten om hem te bedienen?
Uitleg is hier te vinden:
https://www.domoticz.com/...8&t=7294&p=120597#p120597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
vanputten80 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:34:
Ik heb een forum gevonden welke uitleg geeft hoe ik mijn huisventilatie kan regelen met KAKU. Kort gezegd kan ik een KAKU dimmer toevoegen waarna ik hem met Domoticz kan bedienen.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik niet gewoon een ACD-300 dimmer kan aansluiten om hem te bedienen?
Uitleg is hier te vinden:
https://www.domoticz.com/...8&t=7294&p=120597#p120597
Dat ligt aan welk type huisventilatie je hebt. Die in het voorbeeld wordt aangestuurd met 0-10V input en 12 V output. De ACD-300 werkt met 220V.
Voor Itho en daaldrop werkt dit weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb een Comfofan S. Op de eerste pagina is deze ook afgebeeld met fotos. Deze werkt op 220 maar lijkt ook aangestuurd te kunnen met 12/24 volt. Op de foto zie je een rode en zwarte kabel (links onderinn) Rechtsonderin zit de kabel voor 220 aanvoer.

Ik zou denken, ik plaats een 220 Dimmer stekker en zet de ventilator standaard op stand 3. Weet ook niet zo goed wat het effect kan zijn wanneer ik dit gewoon probeer. Kapotte motor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
vanputten80 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:20:
Ik heb een Comfofan S. Op de eerste pagina is deze ook afgebeeld met fotos. Deze werkt op 220 maar lijkt ook aangestuurd te kunnen met 12/24 volt. Op de foto zie je een rode en zwarte kabel (links onderinn) Rechtsonderin zit de kabel voor 220 aanvoer.

Ik zou denken, ik plaats een 220 Dimmer stekker en zet de ventilator standaard op stand 3. Weet ook niet zo goed wat het effect kan zijn wanneer ik dit gewoon probeer. Kapotte motor ?
Waarom niet gewoon die ACM-LV10 gebruiken??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
TheFes schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Ik zag hier verder geen reactie meer op, maar het kan zijn dat ik het gemist heb.

Met de naam "gang" gaat het sowieso niet werken.
Je script moet script_device_gang.lua heten voor een device script. Je hebt ook time en variable scripts, dan vervang je dus device door time of variable. Elk type script kan andere states uit Domoticz oproepen. Bijvoorbeeld devicechanged werkt alleen bij een device script, waar variablechanged alleen bij een variable script werkt.
Bedoel je dat het zo binnen de directory met scripts van Domoticz moet heten, of ook binnen de web interface? (het script heb ik nu binnen de lua editor van Domoticz aangemaakt met "Device" als type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Zijn er hier ook tweakers met de oude 4in1 multisensoren? Heb er een aantal overgekocht van iemand. Maar vindt ze nogal groot en lomp.

Kortom heeft iemand ze getweaked? Ingebouwd? Of iets anders er mee gedaan. Ik ben opzoek naar een beetje inspiratie

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AWST6000 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:03:
[...]

Okee, maar als ik het zo lees, dan heb je ook een Arduino en een FTDI-kabeltje nodig + moet je pinnen op de print solderen.
Niet iedereen zal dit 'gedoe' willen.
De spullen koop je gelukkig voor een paar euro in china en solderen kan iedereen leren toch.
Daarbij heb je die spullen vaker nodig voor andere domotica projecten dus altijd handig om in huis te hebben en je bent een Tweaker of niet.

Ik denk dat het grootste deel van de gebruikers hier die met domotica bezig is alles zelf probeert te maken. Scheelt in de kosten / je leert ervan / leuk om te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:35:
[...]

Nee, want je gebruikt alleen de pinnen van de 'FTDI' usb-serial-convertor op het Arduino board rechtstreeks voor de Sonoff. Normaal programmeer je hier de Arduino mee.
Door de Reset pin van de Arduino aan ground te hangen voorkom je dat de Arduino zelf geprogrammeerd wordt, en kun je andere chips programmeren.

Je gebruikt in Windows bij het flashen de COM poort die de Arduino krijgt.
Dus als de Arduino COM7 heeft, gebruikt je in het ESP flash programma ook COM7.

Als je de Sonoff via de Arduino IDE programmeert, dan is het niet anders alleen moet je uiteraard als target board een ESP kiezen en niet een Arduino.

De oude Sonoff' hebben 1MB flash geheugen, dus dan moet je voor 1024 kiezen.
Dank voor de uitgebreide uitleg. Klinkt duidelijk en zal dit eens gaan proberen als de FTDI nog lang op zich laat wachten. Zo te lezen eenvoudig uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Chrisiesmit93 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:52:
[...]

Bedoel je dat het zo binnen de directory met scripts van Domoticz moet heten, of ook binnen de web interface? (het script heb ik nu binnen de lua editor van Domoticz aangemaakt met "Device" als type)
Het moet zo in de directory heten, als je hem in de script editor aangemaakt hebt zal het wel goed zijn. Ik gebruik die zelf nooit :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:59:
[...]

Dank voor de uitgebreide uitleg. Klinkt duidelijk en zal dit eens gaan proberen als de FTDI nog lang op zich laat wachten. Zo te lezen eenvoudig uit te voeren.
Ik ben benieuwd. Misschien in het kort uitleggen hoe je het hebt gedaan. Ik denk dat ik er toch een paar ga bestellen, ik heb slechts een paar plekken waar ik een lamp wil dimmen. Op de andere plekken zou een stabiele Sonoff wel handig zijn.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:07:
[...]

Ik ben benieuwd. Misschien in het kort uitleggen hoe je het hebt gedaan. Ik denk dat ik er toch een paar ga bestellen, ik heb slechts een paar plekken waar ik een lamp wil dimmen. Op de andere plekken zou een stabiele Sonoff wel handig zijn.
Dat zal niet meer zijn dan wat hondapower heeft aangeven. Kwestie van de draadjes op de juiste aansluitingen plaatsen op de Arduino ipv met een FTDI en de Sonoff flashen.

Hoe het flashen zelf gaat kun je op deze site vinden, Moet dat zelf ook nog proberen maar aan de hand van de uitleg van Hondapower en onderstaand moet dat wel gaan lukken. Het zijn ook mijn eerste Sonoff(s) dus ook voor mij weer het zoveelste leermoment >:)

http://smart-house.adrian...ff-firmware/installation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Sinds dit weekend heb ik mijn Zipato RGB bulbs omgeruild voor z-wave Everspring stekker dimmers met normale 6 Watt Philips LED-lampen. Maar jullie raden het al, continue filkkeren lampen. Soms gaat het een uur goed maar dan begint het weer. Voordat ik mijn z-wave spullen had besteld zaten er nog simpele ouderwetse stekkerdimmers tussen. Ondanks dat deze eigenlijk vanaf 20 Watt minimaal horen te werken ging het prima met deze lampen. Ik heb dus de proef op de som genomen en een erg lelijke oplossing neergezet. In mijn stopcontact zit nu die ouderwetse stekkerdimmer die op 100% staat met daarin mijn z-wave dimmer. Geen geflikker meer van mijn lampen en ik kan nog steeds zonder problemen dimmen. Blijkbaar zit er zoveel vervuiling op mijn electriciteitsnet die er netjes nu wordt uitgefilterd.

Alleen om 23:00uur (als het daltarief in gaat) heb ik een seconde of 5 a 10 wat geflikker op 1 lamp.
Iemand anders hier nog een betere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
MikeOO schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:56:
[...]
Ik denk dat het grootste deel van de gebruikers hier die met domotica bezig is alles zelf probeert te maken. Scheelt in de kosten / je leert ervan / leuk om te doen >:)
Op zich mee eens, maar er is ook nog zoiets als de WAF.
Ik heb het daarom liever kant-en-klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Wat heb je precies allemaal voor gebruikt?
Kan je hier nog een Humidy sensor aan toe voegen?

Zou dit namelijk nog willen maken voor meerdere kamers.

Ben erg benieuwd

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb je nu ook de Sonoff (ja, ik dwaal af, maar je kunt ze zo mooi in Domoticz integreren) met energiemeting: https://www.itead.cc/sonoff-pow.html

Of ook deze: https://www.itead.cc/smart-socket.html (met statusvermelding)

[ Voor 20% gewijzigd door M.v.Veelen op 21-02-2017 11:31 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Op welke manier zou een Sonoff gebruikt kunnen worden met een 8V bedrade deurbel icm Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:29

Nhz

Ik probeer via JSON een dummy elektriciteitsmeter te vullen met waardes. Op zich gaat dat aardig, maar ik krijg de 'today' waardes niet goed ingelezen. Hij toont voor 'all time' dezelfde waarde als bij 'today'. In de wiki staat wel dat al het rekenwerk bij de client moet gebeuren, maar er is vervolgens geen mogelijkheid om beide waardes apart mee te sturen.

Bij mijn Fibaro plugs krijg ik netjes het actuele verbruik te zien, met daaronder het totale gebruik en het totale gebruik van vandaag.

Iemand hier een oplossing voor?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
hondapower schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Ik wilde al gaan vragen of je twee Sonoff devices naast elkaar kan hangen (bij KaKu geeft dat problemen), maar de Sonoff dual lost dat meteen op.

Er moet natuurlijk wel ESP Easy (Youtube, forum link) op komen.
Op deze site vond ik hoe dat moet, het is iets ingewikkelder dan de "gewone" Sonoff.

Afbeeldingslocatie: https://tinkerman.cat/wp-content/uploads/2016/12/20161206_234331s-300x200.jpg
(Klik voor groot)

Edit,
En om de link naar Domoticz te leggen, hiermee kan ik (hopelijk) de schuur- en tuinverlichting bedienen vanuit domoticz. Met m'n telefoon heb ik wifi bij de schuur, dus het is het proberen waard.

[ Voor 7% gewijzigd door BounceMeister op 21-02-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Sonoff spullen zien er wel interessant uit.
Vraag me alleen af hoe makkelijk er integreerbaar zijn in Domoticz.
Bv ben je verplicht om ESP easy erop te flashen? Wat is daar dan voor nodig?
Als je die geflashed hebt, heb je dan nog alle functionaliteiten van bv de TH16? Dus temperatuur en relay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Léon31
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 10:11
Hallo, ik gebruik al 2 jaar Domoticz met een 433 MHz antenne en een Z-wave stick. Ik heb hier mijn verlichting opzitten en mijn screens (Somfy rts). Nu ben ik van plan een terras overkapping neer te zetten met een scherm met verlichting eronder. Deze komt van Weinor en het besturingssyteem van Elero.

Dit werkt op de 868 MHz. Mijn vraag is of ik deze ook kan opnemen in Domoticz. Ik kan hier niks over terugvinden en de leveranciers weten het ook niet.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 10:56
Léon31 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:50:
Hallo, ik gebruik al 2 jaar Domoticz met een 433 MHz antenne en een Z-wave stick. Ik heb hier mijn verlichting opzitten en mijn screens (Somfy rts). Nu ben ik van plan een terras overkapping neer te zetten met een scherm met verlichting eronder. Deze komt van Weinor en het besturingssyteem van Elero.

Dit werkt op de 868 MHz. Mijn vraag is of ik deze ook kan opnemen in Domoticz. Ik kan hier niks over terugvinden en de leveranciers weten het ook niet.

Iemand enig idee?
Hangt niet alleen af van Domoticz. Daar heb je ook een 868 antenne/ontvanger voor nodig die dan ook nog dat protocol moet kennen.Van RFlink is een 868 maar of die dat ondersteund kun je misschien op hun site vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:04:
Die Sonoff spullen zien er wel interessant uit.
Vraag me alleen af hoe makkelijk er integreerbaar zijn in Domoticz.
Bv ben je verplicht om ESP easy erop te flashen? Wat is daar dan voor nodig?
Als je die geflashed hebt, heb je dan nog alle functionaliteiten van bv de TH16? Dus temperatuur en relay.
In feite is zo'n Sonoff niet meer dan een ESP8266 met ingebouwde voeding en als extra I/O een relais en/of sensor.
Als je EspEasy erop zet, dan geef je aan welke functie op welke I/O poort zit en dan kun je die sensor of het relais gewoon gebruiken, ook icm Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Léon31
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 10:11
commentator schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Hangt niet alleen af van Domoticz. Daar heb je ook een 868 antenne/ontvanger voor nodig die dan ook nog dat protocol moet kennen.Van RFlink is een 868 maar of die dat ondersteund kun je misschien op hun site vinden
Oke, bedankt voor de informatie. Ik ga denk dan toch maar voor de optie met een Somfy rts en zelf een aansluiting maken voor de verlichting met Z-wave of KAKU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
hondapower schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:22:
[...]

In feite is zo'n Sonoff niet meer dan een ESP8266 met ingebouwde voeding en als extra I/O een relais en/of sensor.
Als je EspEasy erop zet, dan geef je aan welke functie op welke I/O poort zit en dan kun je die sensor of het relais gewoon gebruiken, ook icm Domoticz.
En kan je dan ook op de één of andere manier een Lux sensor erbij hangen op een Sonoff die al een Temp en hum sensor heeft?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Ik lees weer eens mee en zie elke keer wat moois hier! Dat Sonoff klinkt interessant. Ik wilde al van 433mhz overstappen naar Zwave, maar ik vind IP-based nog beter (en ik ben al bekend met ESP-easy).

Cool.. vanavond spulletjes bestellen. :)

Wel een vraag, misschien dat iemand hier de kennis paraat heeft: is het spul wel veilig en goedgekeurd? Niet dat ik een 24/7 brandgevaar toevoeg met elke Sonoff die ik in huis haal.. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Duci op 21-02-2017 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWST6000
Duci schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:18:
Wel een vraag, misschien dat iemand hier de kennis paraat heeft: is het spul wel veilig en goedgekeurd?
Het is in ieder geval nog niet als onveilig gemeld in de Rapex database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
luigi87 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:42:
[...]

En kan je dan ook op de één of andere manier een Lux sensor erbij hangen op een Sonoff die al een Temp en hum sensor heeft?
Dat kan afhankelijk van de hoeveelheid pinnen die je nodig hebt maar dat is wel een soldeerklusje.
http://tinkerman.cat/sono...nsors-displays-actuators/

Wat wellicht simpeler werkt voor meer sensoren is een NodeMCU van Ebay (met daarop ESPEasy).
Dan heb je (bijna) alle pinnen tot je beschikking in een kant en klaar printje met micro USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Wel een vraag, misschien dat iemand hier de kennis paraat heeft: is het spul wel veilig en goedgekeurd? Niet dat ik een 24/7 brandgevaar toevoeg met elke Sonoff die ik in huis haal.. :P
Blijft altijd een risico met Chinese electronica. Keuringsmarkeringen op het apparaat zeggen niks.
Maar ze hebben bij Itead wel goed geluisterd naar opmerkingen over de 'oude' Sonoff versies en de nieuwe zijn i.i.g een heel stuk beter ontworpen.

Ik vind ze handig vanwege de directe netaansluiting en het relais.
Beter dan prullen met een losse ESP en dan een apart relaisbordje en voeding.
Maar iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bepalen of ze dit soort Chinees spul thuis willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:30
https://github.com/arends...OTA-Arduino/wiki/Domoticz

Als ik dit lees hoef je hem niet te flashen?!?
Omdat er staat "out of the box"
Of zie ik dit verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Shaggie_NB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Waarom niet gewoon die ACM-LV10 gebruiken??????
Dat kan zeker. Maar ik vraag me af wat er kan gebeuren wanneer ik gewoon een dimmer aansluit op de 220. Kan de motor stuk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
k_ers schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:07:
https://github.com/arends...OTA-Arduino/wiki/Domoticz

Als ik dit lees hoef je hem niet te flashen?!?
Omdat er staat "out of the box"
Of zie ik dit verkeerd
Nee, je moet dan die Tasmota firmware erin stoppen.

En ik zie nu dat de Dual de relais via serial aanstuurt, dus er is een extra stap nodig om de relais te gebruiken.
Zodra ik m binnen heb ga ik ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Sonoff en wat eventuele inbouwmogelijkheden zijn.
Noob vraagje: als je deze achter een schakelaar of in een lichtarmatuur in zou bouwen (moet er wel ruimte zijn natuurlijk). Dan moet deze parallel geschakeld worden neem ik aan? Anders gaat bediening met de fysieke schakelaar niet meer lekker lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 20:50
Racierox schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:00:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Sonoff en wat eventuele inbouwmogelijkheden zijn.
Noob vraagje: als je deze achter een schakelaar of in een lichtarmatuur in zou bouwen (moet er wel ruimte zijn natuurlijk). Dan moet deze parallel geschakeld worden neem ik aan? Anders gaat bediening met de fysieke schakelaar niet meer lekker lijkt me.
Ik heb een beetje ervaring met de "5 pins" Sonoff

Er is van de Wifi versie een 4 en een 5 pins Sonoff PCB, waarbij je de 4 pin moet flashen met een speciale ESP easy om de RX/TX om te bouwen naar een input. Bij de 5 pins is GPIO 14 er al waardoor je deze met standaard ESPEasy kunt gebruiken en als input om je schakelaar op te zetten. Tevens heb ik aan het relais ook de groene led gekoppeld zodat die aan gaat als het relais geactiveerd wordt, dit wordt allemaal in de Sonoff ESPEasy firmware geregeld (niet in onderstaande link trouwens). Domoticz stuurt alleen AAN UIT van GPIO 14 en krijgt de status AAN UIT van GPRIO 12.

Mooie eraan is dat je de wandschakelaar lokaal in de Sonoff kunt afhandelen als je Domoticz uitvalt zal het altijd blijven schakelen.

Nadeel is de inbouw mogelijkheden, aangezien het niet in een inbouwdoos past, soms past het in een centraal doos maar ook dan is het vogelen. Ik heb er 3 werkend maar nog niet gemonteerd omdat dat erg lastig is.

Zie tevens mijn post

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 21-02-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De blauwe ESP-01 en de Nodemcu 1.0 en 2.0
Als je wifi op je telefoon hebt in je schuur zal het zeker werken!
MikeOO schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:42:
[...]
Ik voel een nieuwe wiki pagina aankomen met uitleg >:)
Hier staat alles uitgebreid uitgelegd.
Ik wil dit best herschrijven voor een wiki pagina voor Domoticz als hier behoefte aan is.

Iemand trouwens ervaring met de relaisbordjes van aliexpress etc? Ben een beetje huiverig om hier 220V mee te schakelen. Er staat 250V 10A op maar dit mag je denk ik gerust met een korrel zout nemen , ik weet niet eens of de banen op de printplaat dit wel aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een wiki voor Domoticz wilt schrijven, heel graag. Ik zat al klaar om van alles te bestellen, maar ga eerst eens kijken wat de ervaringen zijn van degenen die ze al hebben of al hebben besteld. Welke modellen hebben ze, wat hebben ze er voor toepassing voor, enz. :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
hondapower schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:46:
[...]

Blijft altijd een risico met Chinese electronica. Keuringsmarkeringen op het apparaat zeggen niks.
Maar ze hebben bij Itead wel goed geluisterd naar opmerkingen over de 'oude' Sonoff versies en de nieuwe zijn i.i.g een heel stuk beter ontworpen.

Ik vind ze handig vanwege de directe netaansluiting en het relais.
Beter dan prullen met een losse ESP en dan een apart relaisbordje en voeding.
Maar iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bepalen of ze dit soort Chinees spul thuis willen gebruiken.
Ben op zich niet heel erg bangig voor zulke dingen hoor, maar je moet het niet negeren natuurlijk. Zeker niet aangezien het 24/7 in het stopcontact zit, ook als je er niet bij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Is het mogelijk om Domoticz en Retropie naast elkaar te draaien? Ik lees dat beide programma's kunnen draaien op Raspian Jessy. Iemand die dit geprobeerd heeft? Lijkt me super om te kunnen gamen terwijl gelijktijdig Domoticz functioneel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:32:
[...]

Hier staat alles uitgebreid uitgelegd.
Ik wil dit best herschrijven voor een wiki pagina voor Domoticz als hier behoefte aan is.
De pagina ken ik maar wiki pagina's gericht op een bepaald doel zijn altijd top, dus heel graag en denk vele met mij. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

PaPa schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 01:55:
Is het mogelijk om Domoticz en Retropie naast elkaar te draaien? Ik lees dat beide programma's kunnen draaien op Raspian Jessy. Iemand die dit geprobeerd heeft? Lijkt me super om te kunnen gamen terwijl gelijktijdig Domoticz functioneel blijft.
Dat kan prima, alleen volgens mij wil je bij Domoticz stabiliteit en gaming is dat niet altijd....

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
Racierox schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:00:
+1

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Ik heb KlikAanKlikUit een mailtje gestuurd over Sonoff. Misschien nemen ze soortgelijke producten op in het assortiment en worden deze vooraf gekeurd op veiligheid.

Wel mooi dat schakelen met Wifi dus ook mogelijk is, maar ik wacht ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 22-09 15:29

Nhz

Nhz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:23:
Ik probeer via JSON een dummy elektriciteitsmeter te vullen met waardes. Op zich gaat dat aardig, maar ik krijg de 'today' waardes niet goed ingelezen. Hij toont voor 'all time' dezelfde waarde als bij 'today'. In de wiki staat wel dat al het rekenwerk bij de client moet gebeuren, maar er is vervolgens geen mogelijkheid om beide waardes apart mee te sturen.

Bij mijn Fibaro plugs krijg ik netjes het actuele verbruik te zien, met daaronder het totale gebruik en het totale gebruik van vandaag.

Iemand hier een oplossing voor?
Domoticz geeft de volgende dag deze waardes wel goed weer geeft. Waar dit precies in zit weet ik niet, ik heb aan mijn scripts niets veranderd. Het zal met de dagelijkse reset te maken hebben.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het antwoord van Frank direct onder de post die je quote, geeft denk ik de beste oplossing.
Het relais in de Sonof is van het type aan/uit, je zou dan eigenlijk een wisselschakelaar moeten hebben. Daarmee kan je dan een hotelschakeling maken samen met de bestaande wandschakelaar. Alleen klopt dan de status in Domoticz niet meer wanneer je het licht handmatig uitzet.
De lichtbron parallel op twee bronnen aansluiten lijkt me geen goed idee.

[ Voor 7% gewijzigd door BounceMeister op 22-02-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
AWST6000 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:05:
[...]

Ik heb KlikAanKlikUit een mailtje gestuurd over Sonoff. Misschien nemen ze soortgelijke producten op in het assortiment en worden deze vooraf gekeurd op veiligheid.

Wel mooi dat schakelen met Wifi dus ook mogelijk is, maar ik wacht ff af.
Een alternatief zou Milight kunnen zijn....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik ping de telefoons van mij zelf en van mijn vrouw, als we allebei thuis zijn, en een van ons twee gaat het huis uit. Word dit blocky script uitgevoerd. Di is niet mijn bedoeling, er is immers nog iemand thuis. Weet iemand hoe je dit oplost?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ER4LuIX.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:15
Dacuuu schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:13:
Ik ping de telefoons van mij zelf en van mijn vrouw, als we allebei thuis zijn, en een van ons twee gaat het huis uit. Word dit blocky script uitgevoerd. Di is niet mijn bedoeling, er is immers nog iemand thuis. Weet iemand hoe je dit oplost?
[afbeelding]
Door te gaan werken met een switch genaamd "IemandThuis" die aan gaat wanneer 1 of 2 telefoons thuis zijn.
Zie dit: link

[ Voor 9% gewijzigd door loyske op 22-02-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Dacuuu schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:13:
[afbeelding]
Wat wil je nu? de lamp blijft toch aan?
Als je wilt dat dit script niet uitgevoerd wordt als er een vertrekt: Dan voeg je toe AND LAMP=Off. Wel het eerste gedeelte tussen haakjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggie_NB op 22-02-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
loyske schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Door te gaan werken met een switch genaamd "IemandThuis" die aan gaat wanneer 1 of 2 telefoons thuis zijn.
Zie dit: link
Thanks! Heb een IemandThuis switch aangemaakt met onze eigen switches als slave. En de blocky's worden er makkelijker op ook!
Shaggie_NB schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Wat wil je nu? de lamp blijft toch aan?
Als je wilt dat dit script niet uitgevoerd wordt als er een vertrekt: Dan voeg je toe AND LAMP=Off
Als we beide thuis zijn, en een iemand gaat weg, wordt het blocky script uitgevoerd, dit hoeft niet aangezien er nog iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Dacuuu schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:26:
Als we beide thuis zijn, en een iemand gaat weg, wordt het blocky script uitgevoerd, dit hoeft niet aangezien er nog iemand thuis is.
Dus kun je AND LAMP = OFF bij je voorwaarde inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
PurpleBlue schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:01:
Ik heb een vraagje over het uitlezen van mijn P1 poort.
Dit werkt al bijna een jaar prima, echter mijn GAS gegevens is hij kwijt.
Hij leest wel de juiste waarde uit, maar loggen van GAS werkt niet meer.
Electra gaat prima. Iemand een idee hoe ik dit kan resetten? Ik wil graag mijn gasverbruik weer wat meer inzichtelijk hebben :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niemand bekend met dit probleem?

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07
PurpleBlue schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Niemand bekend met dit probleem?
Bij mij draait de pi met P1 ook bijna een jaar maar nog geen problemen ermee gehad.
wat zegt de log?

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Ik probeer het toch hier ook nog even met mijn vraag (zie domoticz forum http://www.domoticz.com/f...7&t=4971&p=120848#p120848

Ik heb een prog geinstalleerd om mijn Belkin Wemo switches aan en uit te zetten op mijn Domoticz raspberry Pi. Deze werkt perfect. Geef ik in de commandline mijn opdrachten, dan spring de switch aan of uit.

Zet ik vervolgens deze commandline opdrachten in een shell script (wemo_on.sh):

code:
1
2
#!/bin/sh
sudo wemo switch "espresso" ON

En laat ik het script via de commandline lopen:

code:
1
pi@raspberrypi:~/domoticz/scripts/wemo$ ./wemo_on.sh

dan werkt het ook! De switch spring aan.

En probeer ik via een virtual switch dit script te laten lopen. Dan gebeurd er niks. Domoticz logt wel wat actie en zegt volgens mij ook dat het script wordt uitgevoerd. Maar doet niks!

code:
1
2
2017-02-22 22:48:41.648 User: Admin initiated a switch command (61/Wemo/On)
2017-02-22 22:48:46.648 (Dummy1) Light/Switch (Wemo)

Iemand enig idee?

ehhhh..HOI

Pagina: 1 ... 18 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.