Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50

Nhz

DVNTR

Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee ik (in domoticz) duidelijker kan inzien hoeveel kWh er in een bepaalde periode door mijn Fibaro Wallplug is gegaan. Of hoeveel kWh mijn Youless heeft geregistreerd van bijvoorbeeld Oktober tm December. Ik zoek eigenlijk een soort weergave in de vorm van PVOutput, maar dan met de data van Domoticz.

De vraagstelling is misschien een beetje een vraag, maar wellicht dat er hier gebruikers zijn die bij het lezen van mijn tekst al een geschikte oplossing hebben. :)

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
van het weekend reageerde mijn pi weer eens niet.
Ik had alles op een extere ssd geinstalleerd volgens deze manual KLIK
Dat werkte goed tot van het weekend.
Hij gaf een kernel error.
Geprobeerd de ssd te mounten op een linux pc daarbij bleek dat de home/pi directory totaal vernageld was.
dus alles maar weer opnieuw vanaf microsd nu maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-06 06:56
SpikeHome schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:11:
Geprobeerd de ssd te mounten op een linux pc daarbij bleek dat de home/pi directory totaal vernageld was.
Wat was er vernageld dan?
Draai nu vanaf half November 2016 op deze manier, no issues or what so ever.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32

MsG

Forumzwerver

Doe je hem dan hardhandig uit als hij niet reageert? Reageert dan de hele Pi niet meer op bijv. SSH? Of puur Domoticz niet? Hardhandig uitzetten resulteert hier altijd in enorme corruptie en een reinstall. Dit terwijl ik mijn Raspberry met Kodi al 5 jaar op die manier uitzet. Moet op termijn nog eens over naar de USB-stick methode.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Siewert schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Wat was er vernageld dan?
Draai nu vanaf half November 2016 op deze manier, no issues or what so ever.
Zover ik kon zien waren er enkele directories niet meer benaderbaar waaronder de /home met alles daaronder.
Misschien maar vanaf usb doen ipv ssd (240gb ssd was ook beetje overkill)
MsG schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Doe je hem dan hardhandig uit als hij niet reageert? Reageert dan de hele Pi niet meer op bijv. SSH? Of puur Domoticz niet? Hardhandig uitzetten resulteert hier altijd in enorme corruptie en een reinstall. Dit terwijl ik mijn Raspberry met Kodi al 5 jaar op die manier uitzet. Moet op termijn nog eens over naar de USB-stick methode.
De domoticz website reageerder niet meer.
Dus via ssh proberen te connecten maar dat werkte ook niet.
Uit zetten is dan de enige optie.
Daarna op tv (hdmi) aangesloten om te kijken wat er was.
En zag daar kernel panic meldingen voorbij komen wat met die corrupte directories te maken had.
ssd daarna aan een linux laptop gekoppeld en daar kon ik inderdaad niks meer met de ssd directories.
Dus maar nieuwe install op microsd gedaan.
aankomend weekend maar op usb doen denk ik.
Of een gewone hd aansluiten ipv ssd
schijf opnieuw geformatteerd en gecheckt niks te vinden
Deze converter gebruik ik trouwens:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.ZQ0wdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
SpikeHome schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:31:
[...]

Zover ik kon zien waren er enkele directories niet meer benaderbaar waaronder de /home met alles daaronder.
Misschien maar vanaf usb doen ipv ssd (240gb ssd was ook beetje overkill)

[...]

De domoticz website reageerder niet meer.
Dus via ssh proberen te connecten maar dat werkte ook niet.
Uit zetten is dan de enige optie.
Daarna op tv (hdmi) aangesloten om te kijken wat er was.
En zag daar kernel panic meldingen voorbij komen wat met die corrupte directories te maken had.
ssd daarna aan een linux laptop gekoppeld en daar kon ik inderdaad niks meer met de ssd directories.
Dus maar nieuwe install op microsd gedaan.
aankomend weekend maar op usb doen denk ik.
Of een gewone hd aansluiten ipv ssd
Deze converter gebruik ik trouwens:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.ZQ0wdb
Zou niet weten wat er is gebeurt om dit voorelkaar te krijgen.
Ik draai op een usb 1tb hdd waarvan ik 20gb das inclusief backup partitievoor Domoticz gebruik en de rest heb ik als kleine nas heb ingesteld.
Heb de afgelopen maanden al dan niet bewust een aantal keren een hard shutdown gedaan.
En ben nog geen rare dingen tegen gekomen.
Kan niet oordelen of ssd gevoeliger is hiervoor want heb ze niet.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
Siewert schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:36:
[...]

Zou niet weten wat er is gebeurt om dit voorelkaar te krijgen.
Ik draai op een usb 1tb hdd waarvan ik 20gb das inclusief backup partitievoor Domoticz gebruik en de rest heb ik als kleine nas heb ingesteld.
Heb de afgelopen maanden al dan niet bewust een aantal keren een hard shutdown gedaan.
En ben nog geen rare dingen tegen gekomen.
Kan niet oordelen of ssd gevoeliger is hiervoor want heb ze niet.
ok, zal eens op een hd dan de installatie doen.
Ik heb ook het idee dat de nefit easy software wat aan de stabiliteit doet.
maar kan daar niet echt iets concreets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14
Zoals ik al eerder heb gezegd gebruik ik de overlayfs methode die in de wiki beschreven staat. Draait gewoon vanaf een sd-kaart. De truuk is dat het filesystem op de sd-kaart read-only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-06 18:33
Ik heb voor Plex het volgende blockly gemaakt in Domoticz https://www.dropbox.com/s...w/Blockly%20Plex.jpg?dl=0 Nu triggerd deze op de een of andere manier mijn KlikAanKlikUit Draadloze deurbel ontvanger ACDB-7000C. Weet iemand hoe dat kan? Het gebeurd random, maar altijd als de film of serie afspeeld. Soms gebeurd het na een half uur en soms ook 4 keer achter elkaar. Ik zie niets in de logs van Domoticz en heb al geprobeerd om de deurbel in een ander stopcontact te doen.

Ik draai Domoticz Version 3.6694 op een Rpi3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 14:55

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Speelgoedjes besteld.
433 ontvanger en zender á
£1,-
Maar de ontvanger wordt gevoed door 5v en de input van de raspberry is 3.3v, dus ook een step-down regulator naar 3.3v besteld.
De zender werkt van 3.3v tot 12v, waarmee uiteraard de reikwijdte 't beste is op hoge spanning. Dus ook een step-up regulator naar 12v besteld :-)

Zodra t binnen komt eens lekker knutselen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al eens een beter voeding geprobeerd. Het kan heel goed dat je voeding niet voldoende stroom levert op bepaalde momenten en dat de Pi dan onderuit gaat. Draai Domoticz al 2 jaar op hetzelfde micro-sd kaartje in de pi zelf en Domoticz gaat nooit onderuit. Gebruik wel een 2A voeding die bij de Pi geleverd toen en alleen de RFXCom is op USB aangesloten.

Als je meerdere USB apparaten gebruik dan zou ik eens overwegen om een usb hub met eigen voeding te gaan testen zodat de voeding stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
MikeOO schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:54:
[...]

Heb je al eens een beter voeding geprobeerd. Het kan heel goed dat je voeding niet voldoende stroom levert op bepaalde momenten en dat de Pi dan onderuit gaat. Draai Domoticz al 2 jaar op hetzelfde micro-sd kaartje in de pi zelf en Domoticz gaat nooit onderuit. Gebruik wel een 2A voeding die bij de Pi geleverd toen en alleen de RFXCom is op USB aangesloten.

Als je meerdere USB apparaten gebruik dan zou ik eens overwegen om een usb hub met eigen voeding te gaan testen zodat de voeding stabiel blijft.
Ik had een 3A voeding.
Deze wel vervangen nu voor een 2,5A die ik ook nog had liggen voor mijn 2e Pi.
Kijken hoe dit nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:36:
[...]

Ik had een 3A voeding.
Deze wel vervangen nu voor een 2,5A die ik ook nog had liggen voor mijn 2e Pi.
Kijken hoe dit nu werkt.
En mocht je veel usb gebruiken deze ook anders gaan regelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
MikeOO schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:51:
[...]

En mocht je veel usb gebruiken deze ook anders gaan regelen >:)
Hoe bedoel je dat?
ik heb een rfx433 en een zwave aeon en de slimme meter usb kabel.
En dan nog de converter usb>sata.
Dus dan zit alles vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Hoe bedoel je dat?
ik heb een rfx433 en een zwave aeon en de slimme meter usb kabel.
En dan nog de converter usb>sata.
Dus dan zit alles vol.
Als deze allemaal direct op de Pi zijn aangesloten dan moet de voeding buiten de Pi ook de RFXCom/Zwave/USB-->sata apparaat van spanning voorzien.

Dat alles bij elkaar kan zoveel stroom vragen dat een voeding dit mogelijk niet altijd trekt en dat je bv een dipje krijgt in de spanning en dan valt bv de Pi even uit. Dat soort acties vindt Domoticz niet leuk en kan ervoor zorgen dat de boel crasht.

Door te kiezen voor een USB hub met eigen voeding zorg je ervoor dat de apparaten aangesloten op de hub hun eigen voeding krijgen en de Pi alleen maar stroom hoeft te leveren aan de Pi zelf.

De Hub sluit je aan op de PI en dan is de werking verder gelijk.

Dit hoeft het probleem niet te zijn maar je zal niet de eerste zijn die met regelmaat een crash heeft en waar het achteraf een voedingsprobleem was.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 14-02-2017 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
MikeOO schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:36:
[...]

Als deze allemaal direct op de Pi zijn aangesloten dan moet de voeding buiten de Pi ook de RFXCom/Zwave/USB-->sata apparaat van spanning voorzien.

Dat alles bij elkaar kan zoveel stroom vragen dat een voeding dit mogelijk niet altijd trekt en dat je bv een dipje krijgt in de spanning en dan valt bv de Pi even uit. Dat soort acties vindt Domoticz niet leuk en kan ervoor zorgen dat de boel crasht.

Door te kiezen voor een USB hub met eigen voeding zorg je ervoor dat de apparaten aangesloten op de hub hun eigen voeding krijgen en de Pi alleen maar stroom hoeft te leveren aan de Pi zelf.

De Hub sluit je aan op de PI en dan is de werking verder gelijk.

Dit hoeft het probleem niet te zijn maar je zal niet de eerste zijn die met regelmaat een crash heeft en waar het achteraf een voedingsprobleem was.
Voeding kan idd heel veel doen.
Zit nu een tijdje op het pimodules forum ivm mijn PIco UPS.
Eigenlijk zet het je te denken en weet het wel zeker, de ene batch (zelfde merk) adapters is de andere niet.
Zit/kan veel verschil in zitten.
Draai hier nu een Pi3 met een officiële 2.5A adapter met de root op een ext hdd en rfxtrx433, BT, WiFi, PIco Fan kit en een PIco UPS welke ook opgeladen word via de gpio header.
En gebruik geen self powered usb hub, helemaal geen hub.

Over de gehele dag niks geen problemen en dan maakt niet uit wat de Pi aan het doen.
Eigenlijk heeft hij het niet zwaar want gebruik hem alleen voor Domoticz.
Je ziet dat de adapter de hele dag 5.180V levert.
Ga je wat zwaarder werk doen dan zakt ie iets naar ongeveer 5.0V

Gisteren een test gedaan om te zien hoelang het systeem up bleef op mijn nieuwe LiFeP04 4000mah accu en om te kijken hoe lang het duurde voordat deze weer was opgeladen.
De accu word door de UPS dynamisch opgeladen naar de gelang de hoeveelheid amp beschikbaar.
Kan je vertellen, De UPS gebruikt alles van de adapter.
En deze valt helemaal terug 4.85V, net niet het punt dat de adapter uitvalt (4.80V) en de UPS het overneemt.
Tijdens het opladen is het een keer gebeurt dat er teveel werd gevraagd van de adapter.

Maar goed, wat ik wilde zeggen dat er hier dus met de officiële 2.5A adapter geen problemen zijn.
Terwijl andere gebruikers met de zelfde adapter en soms minder aan de Pi hebben hangen wel problemen hebben.
En dan vooral uitval van de Pi ed

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23213779/Tweakers_Pics/Schermafdruk%202017-02-13%2022.50.15.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Siewert schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Voeding kan idd heel veel doen.
Zit nu een tijdje op het pimodules forum ivm mijn PIco UPS.
Eigenlijk zet het je te denken en weet het wel zeker, de ene batch (zelfde merk) adapters is de andere niet.
Zit/kan veel verschil in zitten.
Draai hier nu een Pi3 met een officiële 2.5A adapter met de root op een ext hdd en rfxtrx433, BT, WiFi, PIco Fan kit en een PIco UPS welke ook opgeladen word via de gpio header.
En gebruik geen self powered usb hub, helemaal geen hub.

Over de gehele dag niks geen problemen en dan maakt niet uit wat de Pi aan het doen.
Eigenlijk heeft hij het niet zwaar want gebruik hem alleen voor Domoticz.
Je ziet dat de adapter de hele dag 5.180V levert.
Ga je wat zwaarder werk doen dan zakt ie iets naar ongeveer 5.0V

Gisteren een test gedaan om te zien hoelang het systeem up bleef op mijn nieuwe LiFeP04 4000mah accu en om te kijken hoe lang het duurde voordat deze weer was opgeladen.
De accu word door de UPS dynamisch opgeladen naar de gelang de hoeveelheid amp beschikbaar.
Kan je vertellen, De UPS gebruikt alles van de adapter.
En deze valt helemaal terug 4.85V, net niet het punt dat de adapter uitvalt (4.80V) en de UPS het overneemt.
Tijdens het opladen is het een keer gebeurt dat er teveel werd gevraagd van de adapter.

Maar goed, wat ik wilde zeggen dat er hier dus met de officiële 2.5A adapter geen problemen zijn.
Terwijl andere gebruikers met de zelfde adapter en soms minder aan de Pi hebben hangen wel problemen hebben.
En dan vooral uitval van de Pi ed

[afbeelding]
Ik heb er nu een andere voeding op al is deze 2,5A ipv 3A
usb hub gebruikte ik niet.
Maar wil deze aanschaffen KLIK

Een ups/powerpack er tussen zetten kan misschien ook wel helpen.
Heb nog wel een 10000mHa pack liggen die 2A en een 1A levert dat moet genoeg zijn voor de hub en de pi toch.
Gebruikt iemand anders een powered usb hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:49

Janar

Geen

SD kaart of Raspberry gecrasht :? :? :? Opstarten gaat niet verder dan regenboogscherm.

Domoticz werkt even niet meer sinds stroomuitval.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
SpikeHome schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Heb nog wel een 10000mHa pack liggen die 2A en een 1A levert dat moet genoeg zijn voor de hub en de pi toch.
Ik vraag mij dan het volgende af.
Zou een 3A micro USB voeding wel zin hebben.
Want voor zo ver ik weet (correct me if i'm wrong) kan de micro usb aansluiting van de Pi maar 1.8A continue met een piek van 2.5A hebben.

En even snel rekenen:
Pi3: +/- 0.95A (incl wifi & bt)
UPS: 0.2A
HDD: 0.3A <-> 1.2
rfxtrx: ? 0.1A
Fankit: ingeschakeld 0.1A

Ik zit dan op 1,5A continue en dus nog onder die 1.8A grens.
Ga je meer usb devices aan hangen dan zit je al op die grens.
En dan kijkende naar wat de micro usb connector max kan trekken van een adapter zou 2.5A adapter met fluctuaties de max zijn.
En een 3A adapter dus helemaal geen zin hebben omdat er toch niet meer dan 2,5A op piek gevraagd kan worden.

of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Siewert schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Ik vraag mij dan het volgende af.
Zou een 3A micro USB voeding wel zin hebben.
Want voor zo ver ik weet (correct me if i'm wrong) kan de micro usb aansluiting van de Pi maar 1.8A continue met een piek van 2.5A hebben.

En even snel rekenen:
Pi3: +/- 0.95A (incl wifi & bt)
UPS: 0.2A
HDD: 0.3A <-> 1.2
rfxtrx: ? 0.1A
Fankit: ingeschakeld 0.1A

Ik zit dan op 1,5A continue en dus nog onder die 1.8A grens.
Ga je meer usb devices aan hangen dan zit je al op die grens.
En dan kijkende naar wat de micro usb connector max kan trekken van een adapter zou 2.5A adapter met fluctuaties de max zijn.
En een 3A adapter dus helemaal geen zin hebben omdat er toch niet meer dan 2,5A op piek gevraagd kan worden.

of zie ik iets over het hoofd?
hmm geen idee.
Ik kon bij de bestelling kiezen 2,5A of 3A dacht doe dan maar gelijk de 3A dan is het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
SpikeHome schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:20:
[...]

hmm geen idee.
Ik kon bij de bestelling kiezen 2,5A of 3A dacht doe dan maar gelijk de 3A dan is het altijd goed.
Tja, een dikkere turbo op je auto zetten kan best maar wil niet zeggen dat de motor het ook trekt. ;-)
Draai nu dan al een half jaar met de 2.5A voeding.
Maar bovenstaande bevindingen ook pas vorige week in gelezen.
Dacht eerst zelf ook dat ik een 3A zou moeten kopen aangezien ik sinds de UPS wat meer sap naar de Pi wilde hebben.
Maar google leerde mij dat het feestje niet helemaal op ging.
Maar kan natuurlijk verkeerd hebben gelezen, iemand die meer info heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
SpikeHome schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb een ook een USB power bank tussen de voeding en de PI liggen.
Naar aanleiding van deze link.

Ik heb er deze power bank aan hangen. deze levert aan de uitgang 1,5A. Dit is zeer belangrijk! veel power banks staat alleen de input vermeld.
Dit draait nu bij mij denk 2 maanden zonder problemen, hij blijft netjes online bij een power down.

Ik heb nu aan de PI een HHD hangen, RFXcom, GEN5 stick, powered USB hub, OTGW, P1 poort via USB serial adapter.

Ook die software (voor zo ver het zo genoemd kan worden) heb ik er op staan om een automatische powerdown te realiseren, na 2 uur indien de LAN geen connectie meer heeft.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:40
Ik ben beetje toe aan om me meer te gaan verdiepen in domoticz en deze aanpassen voor wat ik wil aansturen, namelijk monitoring en aansturing van mijn energie huishouding.
Commando's/instructies kunnen net als ik de data ophaal via een script en IP lopen, de modules zorgen voor werkelijke regelen

Maar als eerste hoe stel ik aangepaste grafieken samen uit verschillende data, geheel naar eigen keuze, niet enkel zoals met temperatuur mogelijk is, bijv onderstaande in 1 weergave ipv 3
Afbeeldingslocatie: http://greenwatts.nl/Pictures/Temp%20Screenshot%20%202017-02-14%2009-12.png
Afbeeldingslocatie: http://greenwatts.nl/Pictures/kW%20screenshot%202017-02-14%2009-15-08.png
Afbeeldingslocatie: http://greenwatts.nl/Pictures/Buffer%20Screenshot%20%202017-02-14%2009-26-42.png

Ook hoe krijg ik meer data weergegeven in een apparaat en kan ik deze naar eigen keuze rangschikken*), bijv een buffer heeft een set data, 4 temperaturen, opslag (kWh) als ook in welke gebruiks mode deze staat (voor constante deellast WP, hoogtarief verbruik sparen of defrost compensatie etc.) net als een warmtemeter (komen nog paar bij huidige 4, ook voor afgifte 4-10stuks) meer info geeft dan enkel kWhth (flow, aanvoer/retour temp, kWth en enkele met nog kWe, kWhe en COP, DCOP etc)

Hoe maak ik een schakelaar/senario buttons aan die gekoppeld is aan scripts?

*) niet enkel de data rangschikken, maar ook de informatievelden (apparaten), want als eerste wil ik altijd kunnen zien of ik in eiland mode of netgebonden mode draai (kan ook met kleurtje zoals sensor periode niet gezien) en/of ik op de hulp-circulatiepompen (eiland net/accu) draai of nog op deze van de warmtepompen zelf in standby.

In script kan ik dan de rest regelen als welke IP adressen en de string samenstellen met key's (zodat device een parameter of commando accepteert) en parameters en commando's voor wat over IP verzonden dient te worden

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
luigi87 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:31:
[...]

Ik heb een ook een USB power bank tussen de voeding en de PI liggen.
Naar aanleiding van deze link.

Ik heb er deze power bank aan hangen. deze levert aan de uitgang 1,5A. Dit is zeer belangrijk! veel power banks staat alleen de input vermeld.
Dit draait nu bij mij denk 2 maanden zonder problemen, hij blijft netjes online bij een power down.

Ik heb nu aan de PI een HHD hangen, RFXcom, GEN5 stick, powered USB hub, OTGW, P1 poort via USB serial adapter.

Ook die software (voor zo ver het zo genoemd kan worden) heb ik er op staan om een automatische powerdown te realiseren, na 2 uur indien de LAN geen connectie meer heeft.
ok powerbank van mij levert idd 2A (tbv apple) en 1A output dus dat zou goed moetne zijn.
Welke powered usb hub gebruik jij?

En heb ook interesse in dat scriptje/software voor autoreboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
SpikeHome schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:37:
[...]

ok powerbank van mij levert idd 2A (tbv apple) en 1A output dus dat zou goed moetne zijn.
Welke powered usb hub gebruik jij?

En heb ook interesse in dat scriptje/software voor autoreboot.
1A is wel wat weinig naar mij idee. vindt het al een wonder dat mij power bank met 1,5A de boel online houd.

Mijn powered hub is deze is wel een wat duurdere, maar wel goed. en die voedingen van China heb ik geen geloof in. ze sturen vaak een vervuilde spanning/stroom uit waardoor je rare verstoringen krijgt.
Vindt het wel belangrijk goed materiaal hiervoor te kopen, dit beïnvloed namelijk direct je stabiliteit. En kan er niet tegen als Domoticz offline gaat door een slechte voeding ofzo.

dat scriptje staat hier
vergeet niet de instellingen aan te passen, dacht dat ik dat hier gedaan had
code:
1
man upsd.conf

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
luigi87 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:43:
[...]

1A is wel wat weinig naar mij idee. vindt het al een wonder dat mij power bank met 1,5A de boel online houd.

Mijn powered hub is deze is wel een wat duurdere, maar wel goed. en die voedingen van China heb ik geen geloof in. ze sturen vaak een vervuilde spanning/stroom uit waardoor je rare verstoringen krijgt.
Vindt het wel belangrijk goed materiaal hiervoor te kopen, dit beïnvloed namelijk direct je stabiliteit. En kan er niet tegen als Domoticz offline gaat door een slechte voeding ofzo.

dat scriptje staat hier
vergeet niet de instellingen aan te passen, dacht dat ik dat hier gedaan had
code:
1
man upsd.conf
Tnx

En even goed lezen :) mijn powerbank levert 2A en 1A dus 3A totaal heeft 2 uitgangen dus.
De 2A moet goed zijn voor de Pi
En de 1A voor de powered usb hub aan te sluiten.

edit:
net de powerpack er tussen gedaan
blijkt dat mijn pack stopt met stroom geven op het moment dat hij zelf power krijgt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door SpikeHome op 14-02-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
SpikeHome schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Tnx

En even goed lezen :) mijn powerbank levert 2A en 1A dus 3A totaal heeft 2 uitgangen dus.
De 2A moet goed zijn voor de Pi
En de 1A voor de powered usb hub aan te sluiten.

edit:
net de powerpack er tussen gedaan
blijkt dat mijn pack stopt met stroom geven op het moment dat hij zelf power krijgt 8)7
Oeps vergeten te melden aan je inderdaad.
Dat is ook belangrijk niet alle power banks kunnen tegelijk laden en ontladen.

Die ik gebruik kan dat overigens wel. en je hebt er nog 1 die groter is.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:35:
[...]

Heb een Mi 10400 Powerbank en die heeft dus hetzelfde probleem.
Ik dacht dan bestel ik die jij aangeeft, sturen ze hem weer niet naar NL :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
luigi87 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:35:
[...]

ben bij ali aan het zoeken nu.
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:26:
[...]

Kwam ik ook achter dus bij ali aan het kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:29:
[...]

[...]

Er zullen vast ook genoeg andere merken zijn die wel te krijgen zijn.
Grootste probleem is denk ik hoe je erachter komt of de powerbank gelijktijdig laad en ontlaad.
Dat wordt niet vaak vermeld denk ik zo.

Ik zoek ook >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 20:33
Domba schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:37:
Ik ben beetje toe aan om me meer te gaan verdiepen in domoticz en deze aanpassen voor wat ik wil aansturen, namelijk monitoring en aansturing van mijn energie huishouding.
Commando's/instructies kunnen net als ik de data ophaal via een script en IP lopen, de modules zorgen voor werkelijke regelen

Maar als eerste hoe stel ik aangepaste grafieken samen uit verschillende data, geheel naar eigen keuze, niet enkel zoals met temperatuur mogelijk is, bijv onderstaande in 1 weergave ipv 3
Dat gaat niet binnen Domoticz, maar er is nu een hele mooie niet al te moeilijke oplossing met HTTPlink in Domoticz, en dan icm. InfluxDB en Grafana.
Dan kun je grafiekjes maken precies zoals jij het wilt, en je hebt een veel betere en gedetailleerde logging van gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
[...]

[...]

[...]

Jullie kunnen ook nog kijken naar de : productreview: Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver review door TheLion01

Naar mijn weten kan deze ook tegelijk laden en ontladen, maar dit weet ik niet zeker!

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:44:
[...]

[...]

Jullie kunnen ook nog kijken naar de : productreview: Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver review door TheLion01

Naar mijn weten kan deze ook tegelijk laden en ontladen, maar dit weet ik niet zeker!
De 10400 versie kan ook gelijk aan de lader (om zich zelf te laden) en tevens je mobiel via de batterij op te laden. Maar hij onderbreek even de verbinding met aansluiten of loskoppelen.

Tevens valt mij op dat als ik de Pi op de Xi aansluit het rode powerlampje niet brandt terwijl in de specs van de XI staat

Input current 2.0A(TYP)
Output current 2.1A(TYP)

Dus dat zou genoeg moeten zijn.

Ik snap hem even niet meer :?

Misschien dat het hierom fout gaat
Load detection: Auto-detect the plug-in and plug-out of devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:57:
[...]

De 10400 versie kan ook gelijk aan de lader (om zich zelf te laden) en tevens je mobiel via de batterij op te laden. Maar hij onderbreek even de verbinding met aansluiten of loskoppelen.

Tevens valt mij op dat als ik de Pi op de Xi aansluit het rode powerlampje niet brandt terwijl in de specs van de XI staat

Input current 2.0A(TYP)
Output current 2.1A(TYP)

is dat deze KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:57:
[...]

Input current 2.0A(TYP)
Output current 2.1A(TYP)

Zit er geen knopje op?
Die Tecnet moet je eerst als het ware aan zetten voordat die ontlaad. Laden doet die altijd zolang die voeding krijgt.
Overigens is het met de Tecnet ook zo, dat als er voeding op komt hij ook direct het ontladen aanzet. Dus na een powerdown komt die automatisch weer terug.

Heb destijds ook nog eens gekeken om 2 kleinere Tecnets paralel te zetten, maar dit is uitgesloten omdat de uitgangen van de powerbank nooit gelijk aan elkaar zijn en je hiermee de electronica om zeep helpt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:33:
[...]

Er zullen vast ook genoeg andere merken zijn die wel te krijgen zijn.
Grootste probleem is denk ik hoe je erachter komt of de powerbank gelijktijdig laad en ontlaad.
Dat wordt niet vaak vermeld denk ik zo.

Ik zoek ook >:) .
En das dus de reden waarom ik voor een UPS hat oplossing heb gekozen.
Afgelopen jaar tig powerbanks in huis gehaald om te kijken of ze wilden laden terwijl er een gebruiker aanhangt.
Nooit een kunnen vinden en diegene die jij omschrijft nooit kunnen bemachtigen.
Op de pi2 werkte de goedkoopste powerbank van de HEMA welke onder een andere naam bij de kruitvat ligt prima.

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1795/1795977.jpg

Maar met de Pi3 uiteraard niet.
Bakken met geld weggegooid om een geschikte powerbank te vinden.
Totdat ik de PIco HV3.0A UPS tegen kwam het het grote WWW.
Ik dacht die is voor papa, niks geen losse onderdelen buiten de Pi Case, alles beschikbaar op 1 adapter.
Met het geld wat ik al weggebracht heb om een geschikte powerbank te vinden kon ik zeker 3 hat oplossing halen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Zit er geen knopje op?
Die Tecnet moet je eerst als het ware aan zetten voordat die ontlaad. Laden doet die altijd zolang die voeding krijgt.
Overigens is het met de Tecnet ook zo, dat als er voeding op komt hij ook direct het ontladen aanzet. Dus na een powerdown komt die automatisch weer terug.

Heb destijds ook nog eens gekeken om 2 kleinere Tecnets paralel te zetten, maar dit is uitgesloten omdat de uitgangen van de powerbank nooit gelijk aan elkaar zijn en je hiermee de electronica om zeep helpt.
Nee er zit alleen een knopje om te zien hoe vol de accu nog is.

Hij werkt op zich prima als ik de stroom eraf haal. Alleen stopt hij voor een fractie en dat is dus voldoende op de Rasp down te brengen. Hij start daarna direct weer netjes op via de batterij maar dat vindt ik geen optie aangezien ik wil voorkomen dat de boel corrupt raakt en het dan ook geen meerwaarde meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Siewert schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Afgelopen jaar tig powerbanks in huis gehaald om te kijken of ze wilden laden terwijl er een gebruiker aanhangt.
Op de pi2 werkte de goedkoopste powerbank van de HEMA welke onder een andere naam bij de kruitvat ligt prima.

[afbeelding]

Ik dacht die is voor papa, niks geen losse onderdelen buiten de Pi Case, alles beschikbaar op 1 adapter.
Met het geld wat ik al weggebracht heb om een geschikte powerbank te vinden kon ik zeker 3 hat oplossing halen. 8)7
Dit ding dus:
https://www.sossolutions....-lipo-batterij-stack-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siewert schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:31:
[...]

[afbeelding]

De Hema powerbank onderbreekt de spanning niet van de Pi als je deze loskoppelt?

De Pico ken ik inderdaad maar die is belachelijk duur. Ben je ruim 50 euro kwijt en dan nog de verzendkosten of zelf solderen om het goedkoper te krijgen. Moet wel leuk blijven. >:)

Voor iets meer geld heb je dan een APC UPS die veel maar hardware kan beschermen.
Ik gebruik ook een APC UPS voor mijn Nassen maar die staan helaas op een hele andere plek en daar kan de Rasp niet bijstaan.

@SpikeHome

Klopt dat is hem.
Maar dan moet je zelf nog solderen en eventueel een grotere accu erbij bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 15-02-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Yep dat is hem.
Wel 1 nadeel maar voor mij geen reden om hem niet aan te schaffen.
Je moet namelijk zelf een aantal onderdelen op de pcb solderen.
Niet alles is verplicht omdat dat krijg vol met opties zit.
Maar ik heb zelf wel de buzzer, 2pin accu aansluiting en extra aangeschafte PIco Fankit 2pin voeding erop gesoldeerd.

Je hebt drie versies op dit moment:
- HV 3.0A top
- HV 3.0A stack
- HV 3.0A Stack Plus

Zelf de duurdere (Stack Plus) gekozen mocht ik ooit willen uitbreiden dmv ext 12v aansluiting bijvoorbeeld.
Ook is de Stack Plus anders geprogrammeerd.
En laad deze dynamisch en laad de accu dus naargelang de beschikbare current.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zat toevallig ook naar een UPS voor m'n Pi te kijken en dhad daarover al wat gepost in het Raspberry Pi topic.
Ik kwam deze tegen bij Banggood, alleen nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@MikeOO
Deze zou een orginele 1000mHa xiaomi moeten zijn
KLIK
BounceMeister schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:43:
Ik zat toevallig ook naar een UPS voor m'n Pi te kijken en dhad daarover al wat gepost in het Raspberry Pi topic.
Kijk dat is een stuk goedkoper

[ Voor 22% gewijzigd door SpikeHome op 15-02-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:36:
[...]

De Hema powerbank onderbreekt de spanning niet van de Pi als je deze loskoppelt?

De Pico ken ik inderdaad maar die is belachelijk duur. Ben je ruim 50 euro kwijt en dan nog de verzendkosten of zelf solderen om het goedkoper te krijgen. Moet wel leuk blijven. >:)

Voor iets meer geld heb je dan een APC UPS die veel maar hardware kan beschermen.
Ik gebruik ook een APC UPS voor mijn Nassen maar die staan helaas op een hele andere plek en daar kan de Rasp niet bijstaan.

@SpikeHome

Klopt dat is hem.
Maar dan moet je zelf nog solderen en eventueel een grotere accu erbij bestellen.
Yep, die HEMA powerbank blijft vrolijk doordraaien als je hem loskoppelt.
Voor een pi2 zonder zware belasting (alleen domoticz) werkt het prima, levert iets boven de 1A

Tis maar hoe je het bekijkt, heb al meer dan 100 pleuro weggegooid om maar een powerbank te vinden die wel werkt.
En heb idd aan een APC gedacht, ben wel geen persoon die er alles aan doet om stroom te sparen.
Maar vond dat het stroomverbruik van een APC of iets dergelijks te veel was ten opzichte van de hat oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siewert schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:48:
[...]

Yep, die HEMA powerbank blijft vrolijk doordraaien als je hem loskoppelt.
Voor een pi2 zonder zware belasting (alleen domoticz) werkt het prima, levert iets boven de 1A

Tis maar hoe je het bekijkt, heb al meer dan 100 pleuro weggegooid om maar een powerbank te vinden die wel werkt.
En heb idd aan een APC gedacht, ben wel geen persoon die er alles aan doet om stroom te sparen.
Maar vond dat het stroomverbruik van een APC of iets dergelijks te veel was ten opzichte van de hat oplossing.
Klopt maar als je meerdere dingen wil beschermen, zit ook piekspanning/bliksem bescherming op dan is het goedkoper om iets als een APC te nemen.

Misschien toch de Hema maar eens proberen voor dat geld. Gebruik een Rasp2 dus is een prima oplossing en wat @BounceMeister aangeeft is helemaal een leuke prijs en reviews zijn zo te lezen ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Klopt maar als je meerdere dingen wil beschermen, zit ook piekspanning/bliksem bescherming op dan is het goedkoper om iets als een APC te nemen.

Misschien toch de Hema maar eens proberen voor dat geld. Gebruik een Rasp2 dus is een prima oplossing en wat @BounceMeister aangeeft is helemaal een leuke prijs en reviews zijn zo te lezen ook prima.
Ach ja, zo heeft ieder zijn eigen beweegredenen om iets wel of niet te doen ;-)
Die link van @BounceMeister is idd interessant, alleen bij deze wel om denken dat je dus een tweede adapter nodig hebt.
Deze word niet gevoed via de header.

edit:
Zit die link nog ff door te lezen.
Maar word er niet wijzer van of dit puur is om zonder voeding te draaien of dat hij ook automatisch om switched naar accu als het stroom wegvalt.
Of ben ik blind ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Siewert op 15-02-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Nee er zit alleen een knopje om te zien hoe vol de accu nog is.

Hij werkt op zich prima als ik de stroom eraf haal. Alleen stopt hij voor een fractie en dat is dus voldoende op de Rasp down te brengen. Hij start daarna direct weer netjes op via de batterij maar dat vindt ik geen optie aangezien ik wil voorkomen dat de boel corrupt raakt en het dan ook geen meerwaarde meer heeft.
Ja mee eens. Dat schiet niet op daarom heb ik hem er ook tussen zitten.

Wat je nog kan doen is die kleinere aanschaffen en het daarme proberen. Het werkt bij iig wel. met "maar" 1,5A output. Maar ik power me extra Hub er ook niet mee.

Wilde eigenlijk ook die grotere, maar ja die is dus niet te verkrijgen.

Edit: sorry zie nu pas dat die ook al niet leverbaar is Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 15-02-2017 11:32 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Siewert schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:13:
[...]

Ach ja, zo heeft ieder zijn eigen beweegredenen om iets wel of niet te doen ;-)
Die link van @BounceMeister is idd interessant, alleen bij deze wel om denken dat je dus een tweede adapter nodig hebt.
Deze word niet gevoed via de header.

edit:
Zit die link nog ff door te lezen.
Maar word er niet wijzer van of dit puur is om zonder voeding te draaien of dat hij ook automatisch om switched naar accu als het stroom wegvalt.
Of ben ik blind ;-)
Volgens een reviewer dus lijkt gewoon te werken als een echte UPS

Great UPS. You can have Rapberry on and charge the battery at the same time. It switches to battery automatically when unplug AC power. It powers on by button, not switch. One short press and you get battery level through 4 white bright leds, one second press and it powers on the Rasp. Cascade design allows to get 5V power through GPIO directly from UPS, great for saves space. I already buy another one for future project.

Ga deze denk ik bestellen als hij weer beschikbaar is. Mooiste oplossing voor een leuke prijs.
Alleen even andere case voor de Pi gaan zoeken want dat gaat niet in de standaard versie passen denk ik zo.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 15-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 09:23
Shaggie_NB schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:18:
[...]

Lezen is ook een vak...

De devices moeten zowel door de RFX als domoticz ondersteund worden bij 433 produkten.
Bij Z-wave moeten het i.i.g. z-wave ondersteunde devices zijn en hangt de ondersteuning af van "open z-wave" waar domoticz gebruik van maakt.
Thanks, dat wilde ik weten inderdaad.

Ik heb nu enkel nog een Raspberry Pi waar Domoticz op draait, dus ik kan nog alle kanten op. Maar ik denk dat ik direct gewoon Z-Wave neem, dus dan moet in principe elk Z-Wave apparaat dat ondersteuning biedt voor Open Z-Wave werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 15:33
Gisteren heb ik mijn Raspberry Pi 3 model B ontvangen en hier domoticz op geïnstalleerd.
Mijn Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave usb stick komt eind van de week binnen.
Dit is mijn eerste ervaring met een Raspberry, Linux, Raspian, Domoticz enz.
Op dit gebied ben ik dus een volledige noob.

De installatie is gelukt en domoticz draait.
Ik heb me geprobeerd in te lezen en gezocht in de domoticz topis en via google, maar kon niet op alle vragen een antwoord vinden. In plaats van uren aan te modderen kan ik maar beter hier een vraag stellen dacht ik :)

Sonos
Het is me gelukt om mijn Sonos (Play 5) toe te voegen.
Mijn eerste poging was m.b.v. deze handleiding: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=10940
Ik had toen onder devices netjes dit schermpje (voorbeeld):
Afbeeldingslocatie: https://www.domoticz.com/forum/download/file.php?id=6181

Dit kreeg ik helaas niet aan de praat.
Vervolgens heb ik het via een Python plugin gedaan: https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=65&t=15543
Dit werkte gelukkig wel, alleen heb ik nu twee devices: één voor volume en één voor play/pause.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze samen kan voegen, net zoals bovenstaande afbeelding?
In het device voor volume heb ik nog geprobeerd om 'on' aan te passen naar http://192.168.1.238:5050/Woonkamer/play, maar dit werkt helaas niet. Doe ik iets verkeerd?

Thermostaat/radiator
Wat heb ik:
- Fifthplay slimme thermostaat (cube/gateway)
- Atag Enigma cv-ketel (ondersteunt geen Opentherm)

Wat wil ik:
Per kamer temperatuur regelen en op basis daarvan signaal naar thermostaat om cv ketel in of uit te schakelen

Volgens mij gaat dat met deze hardware (fifthplay) niet lukken, volgens mij heb ik het volgende dan nodig:
- Thermostaatkranen met temperatuurterugkoppeling: https://www.robbshop.nl/radiator-thermostaat-popp
- Nest V3 om deze te koppelen aan domoticz? Of zijn er beter alternatieven?
- Is er nog meer nodig? Ik lees verschillende dingen over een boilerschakelaar e.d. maar kom er nog niet helemaal uit of dat in mijn situatie nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:43:
Kwam deze wiki nog tegen. Handig om alvast te hebben mocht je hem ook bestellen.
Is op e-bay ook te vinden maar is hij weer 8 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:29:
[...]

Kwam deze wiki nog tegen. Handig om alvast te hebben mocht je hem ook bestellen.
Welke Wiki? ik denk dat je linkje nog mist.
[...]

[...]

[...]

Kwam overigens de 9000mah nog wel bestelbaar tegen bij Amazon.de

https://www.amazon.de/Tec...-Smartphone/dp/B00FBD3O2M

[ Voor 51% gewijzigd door luigi87 op 15-02-2017 14:57 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
moet genoeg zijn toch!
€17,00 gaat nog wel komt alleen verzendkosten nog bij.
Of je moet er 2 bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 15-02-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
SpikeHome schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:03:
[...]

moet genoeg zijn toch!
€17,00 gaat nog wel komt alleen verzendkosten nog bij.
Of je moet er 2 bestellen.
Heeft 1,5A output. Werkt bij met een Pi3b wel goed

kom ook nog deze tegen,
https://www.amazon.de/Ext...F8&qid=1487167291&sr=1-61

Maar ja ik weet niet of die tegelijk laad en ontlaad.

[ Voor 30% gewijzigd door luigi87 op 15-02-2017 15:38 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 14:55
Heb net mijn Grafana dashboard voor Domoticz online gezet. Voor inspiratie voor andere welke Grafana en Domoticz willen gebruiken.

https://grafana.net/dashboards/1507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
MikeOO schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:29:
[...]

In het raspberry pi topic had ik de wiki ook gelinkt:
BounceMeister in "Raspberry Pi - deel 2"

(ik denk dat je het linkje vergeten was?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Voor de mensen die de Philips Hue icm domoticz gebruiken, is er eigenlijk een mogelijkheid om de 'thuiskomst' functie in te lezen? (Thuis & Weg routine met locatie herkenning)

Dit werkt namelijk goed en als dit zou kunnen zou je dit kunnen gebruiken in domoticz ook om bepaalde zaken te regelen.
Maar ik kom er niet direct uit of dit kan...
BounceMeister schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:47:
[...]

In het raspberry pi topic had ik de wiki ook gelinkt:
BounceMeister in "Raspberry Pi - deel 2"

(ik denk dat je het linkje vergeten was?)
Klopt even te snel maar volg al zoveel topics en die was er geen 1 van.
Kwam hem in mijn zoektocht tegen maar was even de Ctrl-V vergeten >:)

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50

Nhz

DVNTR

hondapower schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:43:
[...]

Dat gaat niet binnen Domoticz, maar er is nu een hele mooie niet al te moeilijke oplossing met HTTPlink in Domoticz, en dan icm. InfluxDB en Grafana.
Dan kun je grafiekjes maken precies zoals jij het wilt, en je hebt een veel betere en gedetailleerde logging van gegevens.
Hier was ik ook naar op zoek. Thanks!

Net heel even mee zitten prutsen, InfluxDB 1.2 geïnstalleerd en gestart. Krijg nog geen verbinding met de webinterface, console werkt wel. Straks nog maar even verder puzzelen. :)

Groetjes

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
eth0 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:58:
...Grafana dashboard voor Domoticz online...
Er staat een boel informatie op, maar misschien is het verstandiger om je 'Away-grafiek' ff af te schermen. Je weet maar nooit.

• luigi87
Even een hele andere vraag.

Gaan er nog medetweakers naar de meet-up in Eindhoven?
plan: Meet-up 1 van 2017 - Thema: Smarthome - Locatie: Eindhoven

Zelf weet ik het nog niet, moet even creatief doen in me agenda< maar was wel even benieuwd of er nog mensen heen gaan en wie?
Miss leuk een meet-up met domoticz topic leden te doen :P

- leeg -

• Riessie85
Riessie85 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:42:
Ik heb voor Plex het volgende blockly gemaakt in Domoticz https://www.dropbox.com/s...w/Blockly%20Plex.jpg?dl=0 Nu triggerd deze op de een of andere manier mijn KlikAanKlikUit Draadloze deurbel ontvanger ACDB-7000C. Weet iemand hoe dat kan? Het gebeurd random, maar altijd als de film of serie afspeeld. Soms gebeurd het na een half uur en soms ook 4 keer achter elkaar. Ik zie niets in de logs van Domoticz en heb al geprobeerd om de deurbel in een ander stopcontact te doen.

Iemand ervaring met bovenstaande probleem?

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 19:18
Riessie85 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Sorry ik moest hier enorm om lachen, ik zie het helemaal voor me :+

Geen ervaring mee, overigens laat ik het Hue dimmen over aan de Plex Hue plugin (vooralsnog) https://github.com/ledge74/HelloHue.bundle

• luigi87
Ruvetuve schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:04:
[...]

Sorry ik moest hier enorm om lachen, ik zie het helemaal voor me :+

Geen ervaring mee, overigens laat ik het Hue dimmen over aan de Plex Hue plugin (vooralsnog) https://github.com/ledge74/HelloHue.bundle
Ik ook :p. heb je net je film aan gaat de deurbel.
De buren weten dan ook gelijk dat je film aan het kijken bent :P
Riessie85 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:59:
[...]

He deurbel als eens gereset, dus een hard reset? misschien heb je nog een link er in zitten met een ander signaal

- leeg -

• Riessie85
luigi87 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Ik ook :p. heb je net je film aan gaat de deurbel.
De buren weten dan ook gelijk dat je film aan het kijken bent :P

[...]

He deurbel als eens gereset, dus een hard reset? misschien heb je nog een link er in zitten met een ander signaal
hahaha dank je :P Het is idd erg onhandig :9 Ja ik had de deurbel al eens hard gereset. Nu heb ik ook alles helemaal uit domoticz gehaald en opnieuw toegevoegd. Kijken wat er vanavond gebeurd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49

CSB

:D

Oja, ik zou deze nog ff delen:
werkendeblockly
Hierin heb ik samen met de hulp van tozzke een blockly gemaakt waarin:

Als het donker is en er is beweging, dan gaat het licht aan voor 15 minuten. Als er binnen die tijd nog steeds beweging is, dan wordt die 15 minuten verlengd. Niet donker, of geen beweging, dan mag het licht uit.

D.m.v. een timer schakelaar van 15 minuten wordt het probleem opgelost dat het licht altijd ff uit en weer aan ging na die 15 minuten, ook al was er beweging.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• luigi87
[...]

[...]

[...]

Heb onderstaande powerbank besteld.
https://www.amazon.de/Ext...nes-Schwarz/dp/B018RGUUZ8

Deze zou ook doucharge moeten hebben, kwam ik hier tegen:

Want het heeft een tijd goed gewerkt maar heb nu wat met de USB indeling spelen, en nu starte de PI niet meer op. Te weinig power.
Met de nieuwe powerbank zou ik dan ook eventueel de USB hub kunnen poweren.

[ Voor 19% gewijzigd door luigi87 op 16-02-2017 20:19 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
luigi87 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Was ik al bang voor. Heb je nu dan geen CO sensor zitten? of dat dure kreng gekocht?

Edit:
Ik denk toch wat gevonden te hebben.
Ik heb een RFXcom aan me Domoticz hangen en heb ff zitten zoeken en vergelijken.
[afbeelding]

Dus het volgende apparaat lijkt onderdsteund te zijn:
KERUI CD17W Wireless Version 433MHz LED Digital Carbon Monoxide Gas Sensor CO Detector Warning Alarm

hmm niet leverbaar :X

Hier wel mogelijk

2de edit:
Besteld zal me ervaring over een maand is hier posten.
Normaal quote ik mezelf niet maar in geval wel :+

Heb met bovenstaande Kerui CO sensor getest.

Actie 1: is meet deze wel CO? Ja dat doet die.
Dit heb ik getest door 2 wierook stokjes aan te zetten in een plastic zak en dit even te laten gaan.
Hij begon netjes melding te maken het de PPM waarde en deze liep langzaam op. tot in de totale alarm status te gaan. Dan maakt hij best wel herrie naar mijn mening.
Nadeel: ik stink naar wierrook |:(

Actie 2: hem in Domoticz gezien krijgen.
Hiervoor heb ik de RFXcom software even moeten updaten naar een versie na December 2016 (toen is die toegevoegd). Welke versie (ext, ext2 type 1 of type 2) gebruikt maakt niet uit. Lees de handleiding maar eens na.
Zet lightning4 aan in de instellingen van de RFXcom, druk op de test knop op de Kerui, druk op Leren in de tab schakelaar van Domoticz. En resultaat! daar is die.

Let wel op, hij stuurt alleen 1 puls, dus een aan/ alarm puls dus voer hem toe als "Push on Button"

en klaar bent u met de naar mijn idee goedkoopste CO sensor voor je Domoticz systeem!

Wel 1 nadeel, de batterijen zitten naar mijn idee wat losjes in het huisje.

Hoop dat dit anderen ook op weg helpt.

Edit, Sorry:
Wauw mezelf citeren en me allereerste dubbelpost, hoe fout :+

[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 16-02-2017 21:04 ]

- leeg -

• CSB

CSB

Heeft iemand hier al iets mee gedaan? https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=14947

Ik krijg het niet goed werkend. Ik vermoed opmdat ik de premium autovoice niet heb, omdat het lijkt dat mijn spraak opdracht wordt afgekort tot max. 4 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:18:
[...]

[...]

Heb onderstaande powerbank besteld.
https://www.amazon.de/Ext...nes-Schwarz/dp/B018RGUUZ8

Deze zou ook doucharge moeten hebben, kwam ik hier tegen:

Want het heeft een tijd goed gewerkt maar heb nu wat met de USB indeling spelen, en nu starte de PI niet meer op. Te weinig power.
Met de nieuwe powerbank zou ik dan ook eventueel de USB hub kunnen poweren.
Dank voor je aanvulling _/-\o_
Gisterochtend samen met SpikeHome een mini inkoopactie gedaan van de powerbank van je 2de link.

Hoefde we geen verzendkosten te betalen en ook niets anders te bestellen om aan de 29 euro te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riessie85 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:42:

Heb een soortgelijk probleem gehad. Een sensor op de achterdeur triggerde soms een lamp in de gang.
Ging soms dagen goed en niets aan de hand en dan ineens floepte de lamp weer aan als ik de achterdeur open deed.

Er is niets gekoppeld qua lampen aan de deursensor, alleen als trigger als de deur opengaat ik een melding krijg via telegram als we niet thuis zijn.

Sensor verwijderd en opnieuw aangemeld in Domoticz.
KlikaanKlikuit unit gerest

Niet hielp en uiteindelijk heb ik een nieuw deursensor opgehangen, had er gelukkig een aantal een keer gekocht in de opruiming bij Praxis, en sinds dien is het probleem verdwenen.

Dus mocht je ooit de oplossing vinden dan hoop ik dat je dit ook hier meld >:)

ps je heb de deurbel wel minimaal 50 cm verwijderd van een andere KlikaanKlikuit of andere 433Mhz apparaat. Anders kun je storing krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:54:
[...]

...

Niet hielp en uiteindelijk heb ik een nieuw deursensor opgehangen, had er gelukkig een aantal een keer gekocht in de opruiming bij Praxis, en sinds dien is het probleem verdwenen.

...
HomeEasy spul zeker? Ik heb er ook een hele stapel van liggen. Ik had de indruk dat het vergelijkbaar zou zijn met KaKu, maar het is helaas inferieur spul. Ook zijn niet alle HomeEasy onderdelen compatible met KaKu (meeste wel, sommige niet). Het bereik is veel kleiner, waardoor ik de schuurverlichting er niet mee kan schakelen vanuit huis (met KaKu wel). De deursensor werkt ook niet naar wens, omdat het signaal af en toe niet doorkomt, waardoor er scripts niet goed op reageren. Daarnaast is de batterij (CR2032) ook vrij vlot leeg van bijvoorbeeld de lichtsensor die buiten hangt. Die moet ik om de maand vervangen.
Had ik dat geweten, dan had ik het gratis nog niet gehoeven. ;)

Veel schakelaars van HomeEasy zenden drie verschillende soorten codes achter elkaar, misschien dat een van de codes nog is het "systeem" zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 19:18
BounceMeister schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:19:
[...]

HomeEasy spul zeker? Ik heb er ook een hele stapel van liggen. Ik had de indruk dat het vergelijkbaar zou zijn met KaKu, maar het is helaas inferieur spul. Ook zijn niet alle HomeEasy onderdelen compatible met KaKu (meeste wel, sommige niet). Het bereik is veel kleiner, waardoor ik de schuurverlichting er niet mee kan schakelen vanuit huis (met KaKu wel). De deursensor werkt ook niet naar wens, omdat het signaal af en toe niet doorkomt, waardoor er scripts niet goed op reageren. Daarnaast is de batterij (CR2032) ook vrij vlot leeg van bijvoorbeeld de lichtsensor die buiten hangt. Die moet ik om de maand vervangen.

Veel schakelaars van HomeEasy zenden drie verschillende soorten codes achter elkaar, misschien dat een van de codes nog is het "systeem" zat?
Ik moet mijn z-wave spul nog binnen krijgen, maar is dit juist waarom z-wave beter uit de boeken komt? Wacht op confirmation message etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Klopt HomeEasy . Maar gebruik div sensoren op de deuren en gebeurt maar een enkele keer dat hij niet ziet dat de deur niet dicht gaat.

Batterijduur vindt ik wel meevallen, zitten er al ruim 1 jaar (4 sensoren en 1 wandplakschakelaar) in en deuren gaan per dag behoorlijk vaak open en dicht. Hangt wel af welke je gebruikt. De setjes van 1 euro in een grabbelbak zijn vaak snel leeg.

Ook al zou de code in het systeem zitten dan zou hij nooit een lamp moeten schakelen als deze nergens aan gekoppeld is of geweest. De sensoren zijn alleen in Domoticz aangemeld en meer niet en werkte in het begin ook goed en begon ineens en totaal random. Maar goed deze ligt nu op de plank en probleem is niet meer geweest.

Maar zeker mee eens dat er betere zijn te vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje over het uitlezen van mijn P1 poort.
Dit werkt al bijna een jaar prima, echter mijn GAS gegevens is hij kwijt.
Hij leest wel de juiste waarde uit, maar loggen van GAS werkt niet meer.
Electra gaat prima. Iemand een idee hoe ik dit kan resetten? Ik wil graag mijn gasverbruik weer wat meer inzichtelijk hebben :)
Afbeeldingslocatie: https://purpleblue.nl/tweakers/gas-device.PNG
Afbeeldingslocatie: https://purpleblue.nl/tweakers/electra-gas.PNG
Afbeeldingslocatie: https://purpleblue.nl/tweakers/gas-log.PNG

[ Voor 22% gewijzigd door PurpleBlue op 17-02-2017 10:08 . Reden: plaatsjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52
Ik heb in mijn keuken bij de lamp aan het plafond een KaKu ACM-2300H hangen. Deze schakelt ook de plafondlamp in de woonkamer.
Nu gebeurt het de laatste tijd steeds vaker dat Domoticz deze lamp niet kan schakelen. Als ik hem dan met de wandschakelaar uit zet, werkt het ineens ook weer via Domoticz.
Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Kan het zijn dat het aan de aansluiting bij de ACM-2300H ligt? Of moet ik het eerder bij de antenne van de rfxcom zoeken?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:09:
Ik heb in mijn keuken bij de lamp aan het plafond een KaKu ACM-2300H hangen. Deze schakelt ook de plafondlamp in de woonkamer.
Nu gebeurt het de laatste tijd steeds vaker dat Domoticz deze lamp niet kan schakelen. Als ik hem dan met de wandschakelaar uit zet, werkt het ineens ook weer via Domoticz.
Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Kan het zijn dat het aan de aansluiting bij de ACM-2300H ligt? Of moet ik het eerder bij de antenne van de rfxcom zoeken?
Ik zou inderdaad eerst een proberen om je RFXcom indien mogelijk eens te verplaatsen en meer in de buurt van de ACM-2300H plaatsen. Soms kan een paar cm al helpen. Zo kun je eenvoudig testen of het probleem in het bereik zit of iets anders is.

Een andere antenne, staan er aan aantal in de topics, kan helpen hiervoor.

Het zou ook kunnen dat iets het signaal af en toe verstoord, bv een batterij die bijna leeg is gaat lopen schreeuwen en dan wil het signaal ook niet altijd meer goed doorkomen. Maar aangezien het op dit moment maar 1 device is zou ik inzetten op een een bereikprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
CSB schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:10:
Oja, ik zou deze nog ff delen:
[afbeelding]
Hierin heb ik samen met de hulp van tozzke een blockly gemaakt waarin:

Als het donker is en er is beweging, dan gaat het licht aan voor 15 minuten. Als er binnen die tijd nog steeds beweging is, dan wordt die 15 minuten verlengd. Niet donker, of geen beweging, dan mag het licht uit.

D.m.v. een timer schakelaar van 15 minuten wordt het probleem opgelost dat het licht altijd ff uit en weer aan ging na die 15 minuten, ook al was er beweging.
Hee vet dit zocht ik al een tijd maar ik dacht altijd dat ik daar scripts voor nodig had!
Ik zie in je blockly alleen geen timer van 15 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
MikeOO schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:40:
[...]

Ik zou inderdaad eerst een proberen om je RFXcom indien mogelijk eens te verplaatsen en meer in de buurt van de ACM-2300H plaatsen. Soms kan een paar cm al helpen. Zo kun je eenvoudig testen of het probleem in het bereik zit of iets anders is.

Een andere antenne, staan er aan aantal in de topics, kan helpen hiervoor.

Het zou ook kunnen dat iets het signaal af en toe verstoord, bv een batterij die bijna leeg is gaat lopen schreeuwen en dan wil het signaal ook niet altijd meer goed doorkomen. Maar aangezien het op dit moment maar 1 device is zou ik inzetten op een een bereikprobleem.
Wat ik hierbij vreemd vind is dat hij wel weer meteen via Domoticz schakelt als ik de wandschakelaar een keer gebruik. Maar dat zou ook toeval kunnen zijn.. Ik ga eens proberen de rfxcom te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

JJnJ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:59:
[...]

Hee vet dit zocht ik al een tijd maar ik dacht altijd dat ik daar scripts voor nodig had!
Ik zie in je blockly alleen geen timer van 15 minuten?
Dat is een virtuele switch genaamd Timer 15 minuten. Die switch heeft een off delay van 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
MikeOO schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:40:
[...]
Het zou ook kunnen dat iets het signaal af en toe verstoord, bv een batterij die bijna leeg is gaat lopen schreeuwen...
Hoe kom je er eigenlijk achter of er stoorsignalen zijn op de 433,92 Mhz frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 15:33
Een beginnersvraagje, dus graag zo eenvoudig mogelijk uitleggen :)

Ik heb dit projectiescherm: https://www.projectiesche...ries-projectiescherm.html
In de omschrijving lees ik het volgende:
Wilt u het projectiescherm aansturen met externe apparatuur? Dit product is uitgerust met de volgende ingangen:
- RS232/RS485 ingang: stuur het projectiescherm aan middels domotica, computer, een slimme schakelaar of KTX controller.
- Simple Switch ingang: bestuur het beamerscherm met uw eigen relais, jaloezie- of puls-schakelaar.
- 12V Trigger ingang: indien uw beamer voorzien is van een 12V Trigger uitgang dan kan deze eenvoudig uw projectiescherm aansturen.
Ik heb Domoticz draaien met een Z-wave usb stick en dus geen rfxcom o.i.d.
Wat is de makkelijkste optie om dit scherm te koppelen (zodat ik een scene film kijken kan maken -> scherm naar beneden)?

Is een Fibaro rolluikschakelaar een optie?
Er zit dus een RJ12 aansluiting op het scherm, ik weet niet of hier nog iets mee mogelijk is. Maar het scherm hangt boven en de Raspberry in de meterkast beneden dus verbinden is ook niet eenvoudig.

Werkend krijgen wordt stap 2, ik wil voor nu graag weten wat ik nodig heb en wat de makkelijkste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Van de week een raar ding met Domoticz, had een dimmer module toegevoegd (rebranded Qubino). Die werkte prima. Maar zijn status was elke keer onduidelijk, als hij aan was gaf Domoticz uit aan en andersom. Ook versprong het dimmer gedeelte elke keer bij het openen van de pagina, heel bijzonder.

Gek genoeg loste een reboot van het hele systeem het probleem uiteindelijk op gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:45
TheFes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:09:
Ik heb dit probleem zelf ook gehad met een Fibaro Switch (Z-wave dus). Die had eerst maanden goed gewerkt, maar "ineens" had ik ook het probleem dat jij beschrijft. Uiteindelijk is het probleem verdwenen toen ik de Ticz app van mijn mobiel (win10) verwijderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
CSB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Dat is een virtuele switch genaamd Timer 15 minuten. Die switch heeft een off delay van 15 minuten.
En elke keer als ee beweging is, gaat de switch opnieuw aan en opnieuw timen dus? Goede oplossing! Dat scheelt weer dure Philips hue sensoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
JJnJ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:47:
[...]

En elke keer als ee beweging is, gaat de switch opnieuw aan en opnieuw timen dus? Goede oplossing! Dat scheelt weer dure Philips hue sensoren ;)
Zoals ik het zie gaat de timer pas na 15 minuten uit als je uit geswitched wordt.

Wat ik me hierbij af vraag.. Wat gebeurt er bij de volgende situatie?

Geen beweging meer, dus switch gaat uit
Na 14 minuten is er weer beweging, switch gaat aan
Gaat hij dan na een minuut alsnog uit, of wordt de off delay dan genegeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
TheFes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Zoals ik het zie gaat de timer pas na 15 minuten uit als je uit geswitched wordt.

Ik las hem meer als volgt: de switch gaat aan, maar gaat na 15 minuten automatisch uit. Als hij op 14 minuten opnieuw een aan trigger krijgt, dan gaat hij weer opnieuw na 15 minuten uit en ga zo verder. Correct me if im wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

TheFes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Even kijken of ik je begrijp.
- Geen beweging (dus na 15 minuten) switch gaat uit. Als alle lampen NIET uitstaan, gaat de scene "Lampen Beneden" uit en dus, alle lampen uit.
- Tussen 0 en 15 minuten beweging, switch wordt opnieuw getriggerd, dus blijft aan en dus lampen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
JJnJ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Ik las hem meer als volgt: de switch gaat aan, maar gaat na 15 minuten automatisch uit. Als hij op 14 minuten opnieuw een aan trigger krijgt, dan gaat hij weer opnieuw na 15 minuten uit en ga zo verder. Correct me if im wrong?
Dat zal @CSB even moeten doen, maar aangezien hij specifiek "Off Delay" noemt, ga ik er vanuit dat hij dus die functie bij de Switch instellingen gebruikt.
Als je die op 900 seconden (=15 minuten) zet, gaat de switch dus pas na 15 minuten echt uit als je hem uit zet.

Probeer het zelf maar met een switch, het plaatje zal meteen veranderen, maar in de log gaat hij pas uit na de ingestelde vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

TheFes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:03:
[...]

Dat zal @CSB even moeten doen, maar aangezien hij specifiek "Off Delay" noemt, ga ik er vanuit dat hij dus die functie bij de Switch instellingen gebruikt.
Als je die op 900 seconden (=15 minuten) zet, gaat de switch dus pas na 15 minuten echt uit als je hem uit zet.

Probeer het zelf maar met een switch, het plaatje zal meteen veranderen, maar in de log gaat hij pas uit na de ingestelde vertraging.
Klopt. Je moet hem dus ook als zodanig niet handmatig willen schakelen. Je gebruikt hem puur als timer. Volgens mij is het zo dat Domoticz om de minuut alle events doorloopt en dus zal de switch elke minuut opnieuw worden getriggered, tenzij geen beweging wordt geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
CSB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Even kijken of ik je begrijp.
- Geen beweging (dus na 15 minuten) switch gaat uit. Als alle lampen NIET uitstaan, gaat de scene "Lampen Beneden" uit en dus, alle lampen uit.
- Tussen 0 en 15 minuten beweging, switch wordt opnieuw getriggerd, dus blijft aan en dus lampen aan.
Ik bedoelde het meer algemeen, in niet in dit specifieke geval.

Maar nu ik het zelf ook een keer geprobeerd heb, begrijp ik beter hoe het werkt.

Het is een beetje verwarrend omdat je dus 2 verschillende uit statussen hebt.
Als je de switch uit zet, verandert al wel het plaatje. Maar hij wordt pas als uit gerapporteerd na de vertraging. Maar in beide gevallen spreek je (en dan bedoel ik niet jou persoonlijk, maar meer "men") van het uitzetten van de switch.

Ik had een beetje het volgende in mijn hoofd:
Stel, je hebt een gloeilamp, en die zit aangesloten op een wandschakelaar, de wandschakelaar heeft een aan- en een uit stand. Als je de schakelaar uit zet, gaat de lamp pas na 15 minuten uit.
Er zijn dan 2 scenario's te bedenken
1, zoals ik dacht dat het in Domoticz zou zijn) Je zet de schakelaar om, maar hij springt meteen weer terug naar de aan stand, na 15 minuten gaat hij dan naar de uit stand en gaat de lamp uit
2. zoals het in Domoticz daadwerkelijk is) Je zet de schakelaar naar de uit stand, en daar blijft hij dan ook. Nadat hij 15 minuten in de uit stand staat gaat de lamp ook uit.

In scenario 1 zou er, als je de lamp weer aan zet (waarbij je even moet negeren dat dat eigenlijk niet kan omdat de schakelaar al op aan staat, en je die dus niet om kunt zetten), de mogelijkheid kunnen zijn dat de schakelaar alsnog na de vertraging uit gaat, en daarmee dus ook de lamp uit gaat. Maar dit is in scenario 2 veel duidelijker. Schakelaar aan = lamp aan. Schaklaar uit & lamp aan = vertraging in werking, schakelaar uit & lamp uit = vertraging voorbij.

De situatie zoals ik beschreef waarbij de switch ongewild uit gaat zal zich dan dus niet voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Precies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Kan je een screenshot maken van de instellingen van je 15 minuten vertraging switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R19i80k
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik heb mijn RPi weer eens afgestoft en ben weer aan het spelen met Domoticz.
Nu kom ik er alleen niet uit met een relais schakeling. Schakeling werkt wel maar niet zoals ik wil.
Als ik schakelaar in Domoticz op "off" zet dan wordt de relais aan getrokken. En dat wil ik nou net niet.
Die moet aangetrokken worden als schakelaar op "on" gaat.
Hoe kan ik dat omkeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
bing69 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:41:
[...]

Japie, ik hoor het graag van je. Ben ook geintresseerd!
Ik ben hier mee aan het experimenteren, erg mooie hardware en idd spotgoedkoop...Bereik vind ik erg ver. Gateway is in de woonkamer, en de door sensors halen de tweede verdieping aan een kant...

werkt supersnel met Domoticz. Nog volop in 'speel' fase, en meeste moet nog geleverd worden. Net de electrical inbouw switch binnen gekregen, eens kijken hoe ik die passend kan maken (anders opbouw).

[ Voor 75% gewijzigd door jelleeelco op 17-02-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308458

R19i80k schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:01:
Ik heb mijn RPi weer eens afgestoft en ben weer aan het spelen met Domoticz.
Nu kom ik er alleen niet uit met een relais schakeling. Schakeling werkt wel maar niet zoals ik wil.
Als ik schakelaar in Domoticz op "off" zet dan wordt de relais aan getrokken. En dat wil ik nou net niet.
Die moet aangetrokken worden als schakelaar op "on" gaat.
Hoe kan ik dat omkeren?
Er zijn active low en active high bordjes
Misschien heb je hier wat aan https://docs.google.com/f...HJkXWSTQtYlFTZ3VyODA/edit

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 308458 op 17-02-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB

CSB

JJnJ schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Kan je een screenshot maken van de instellingen van je 15 minuten vertraging switch?
Ja hoor.

Maak eerst een virtuele hardware switch aan onder "Instellingen, hardware".
Hardware - Switch

Maak daarna een virtuele switch (schakelaar) aan onder "Instellingen, Apparaten".
Switch - device
Zorg dat je een ID gebruikt die je nog niet eerder hebt gebruikt in Domoticz, anders krijg je hele rare dingen. :)

Configureer daarna de nieuwe schakelaar onder "schakelaars" door op aanpassen te klikken en zet de gewenste Off-delay in seconden bij "uitschakelvertraging".
Switch - configuratie timer

En dat is het voor de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

CSB schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:25:
Heeft iemand hier al iets mee gedaan? https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=14947

Ik krijg het niet goed werkend. Ik vermoed opmdat ik de premium autovoice niet heb, omdat het lijkt dat mijn spraak opdracht wordt afgekort tot max. 4 tekens.
Ff mezelf quoten omdat ik erg benieuwd ben of anderen dit werkend hebben gekregen. Lijkt me een mooie toevoeging om mee te spelen zonder dat ik een Google Home of Homey -achtig apparaat hoef te kopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R19i80k
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2023
Anoniem: 308458 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:20:
[...]
Er zijn active low en active high bordjes
Misschien heb je hier wat aan https://docs.google.com/f...HJkXWSTQtYlFTZ3VyODA/edit
Daar was ik niet van op de hoogte. Als ik het nog goed onthouden heb kan je bij een Arduino wel meegeven wat je wil. Daarom dacht ik dat het bij een RPi ook kon. Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
CSB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Ja hoor.

Maak eerst een virtuele hardware switch aan onder "Instellingen, hardware".
[afbeelding]

Maak daarna een virtuele switch (schakelaar) aan onder "Instellingen, Apparaten".
[afbeelding]
Zorg dat je een ID gebruikt die je nog niet eerder hebt gebruikt in Domoticz, anders krijg je hele rare dingen. :)

Configureer daarna de nieuwe schakelaar onder "schakelaars" door op aanpassen te klikken en zet de gewenste Off-delay in seconden bij "uitschakelvertraging".
[afbeelding]

En dat is het voor de schakelaar.
Thanks a lot! Van het weekend maar eens mee aan de slag
Pagina: 1 ... 17 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.