Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:05
Waarom niet via mysensors? Ik gebruik dit voor mijn ventilatie systeem door de luchtvochtigheid te meten in de badkamer.
Zo'n sensor zoals jij hebt geen ik ook nog liggen want ik wilde mijn eigen weerstation gaan maken (ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
DarkAllMan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:04:
Voor mensen die nog interesse hebben in Neo Coolcam z-wave spul. Er is wat in de aanbieding op Ali: http://s.aliexpress.com/z2AfIzaU
Dank! Gelijk nog wat spullen besteld. Begint nu echt leuk te worden! Op de begane grond heb ik nu bijna alles in Domoticz zitten. Gaan binnenkort verder met de eerste verdieping.

Tweede verdieping moet ik nog helemaal bouwen dus daar ga ik gelijk vanaf het begin rekening kunnen houden met de automatisering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
commentator schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:31:
[...]

[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Zie in de feedback op ali diverse "blown ups" staan
Ik heb inmiddels 8 neo coolcam nodes in huis zitten. 5 powerplugs (1 was al dood toen ik hem kreeg, nieuwe gekregen) 2 motion sensors ( hebben geen temp!!) en 1 sirene ( nog niet helemaal geimplementeerd in Domoticz).
Ik ben erg tevreden werkt erg goed. Hou er alleen rekening mee dat je de nodes wel moet includen op de plek waar je hem gebruikt, voorkomt rare storingen!

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
luigi87 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:48:
[...]

Ik heb inmiddels 8 neo coolcam nodes in huis zitten. 5 powerplugs (1 was al dood toen ik hem kreeg, nieuwe gekregen) 2 motion sensors ( hebben geen temp!!) en 1 sirene ( nog niet helemaal geimplementeerd in Domoticz).
Ik ben erg tevreden werkt erg goed. Hou er alleen rekening mee dat je de nodes wel moet includen op de plek waar je hem gebruikt, voorkomt rare storingen!
Ik ben wat dat betreft wel fan van bestellen via Alie. Ik heb wel eens gehad dat er inderdaad iets niet klopte. Knipperlicht ofzo die ik besteld had die stuk was. Of te weinig van binnen gekregen.

Heb altijd of m'n geld terug gehad of een nalevering gekregen. Heb mij nog nooit opgelicht gevoeld. Je moet alleen wel opzoek naar de "goede" spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zahariac schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:27:
Gebruikt een van jullie nog een andere frontpage? Ben nu een beetje aan het kijken wat een mooie zou zijn.

Ik wil er namelijk 1 waarin ook eventueel een security scherm in kan komen voor het alarm. En die heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.
Is niet zo moeilijk om een eigen interface erop te maken dankzij de json api.
Ik gebruik alleen maar de originele UI om instellingen te wijzigen of devices toe te voegen, al de rest doe ik via m'n floorplan of is geautomatiseerd in pass2php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:10:
[...]

Is niet zo moeilijk om een eigen interface erop te maken dankzij de json api.
Ik gebruik alleen maar de originele UI om instellingen te wijzigen of devices toe te voegen, al de rest doe ik via m'n floorplan of is geautomatiseerd in pass2php.
Nee een eigen interface maken is inderdaad niet moeilijk. Ik ben alleen waardeloos met CSS dus ik wil iets wat er een beetje mooi uitziet. Dat je alles kan doen via JSON was ik inderdaad van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:59
MsG schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:55:
[...]

RFLink is eigenlijk voornamelijk de firmware voor de Arduino Mega waar het om gaat. Wat je dus minimaal nodig hebt is een Arduino Mega + 433 Mhz zender en ontvanger, eventueel gezamenlijk in een printje (transceiver).

Als je het mooi wil doen heeft nodo-shop hun printplaats los te koop voor 10 euro: https://www.nodo-shop.nl/...-gateway-componenten.html

hier moet je een 433 Mhz module en een antenne nog op solderen en dan past het geheel netjes op een Arduino Mega.

Maar the bare minimum is bijv: Arduino Mega: https://www.aliexpress.co...duino-No/32560951211.html

433 Mhz zender (heterodyne): https://www.aliexpress.co...cise-AVR/32698824093.html

433 Mhz ontvanger: https://www.aliexpress.co...V-ASK-OOK/1620400987.html

Ik heb er nog dit soort antennes voor gekocht: [afbeelding]

Mijn linkjes zijn gewoon even willekeurig van Aliexpress, je moet zelf maar even kijken naar een specifieke variant of aanbieder die je wil. Maar het kost echt geen drol allemaal.

Jammer dat RFLink relatief onbekend is en ook niet iets als Github heeft. Het was dat een tweaker het toevallig riep, daarvoor dacht ik dat de enige optie zo'n veel te dure RFXCom was.
Ik ben ook zo begonnen, met een losse zender en ontvanger, maar ik zou adviseren om een nette receiver te kopen, bijvoorbeeld die van Aurel.

Daarbij voor correcte werking en uitsluiten van rare storingen zou ik aanraden om gewoon het printje te kopen samen met de Aurel receiver (via de Nodo shop) die kan je zo op de Arduino mega (van Aliexpress) prikken en klaar ben je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik heb ff een key aangevraagd. Het werkt in ieder geval wel met eigen tekst.
Ik hoop dat ik dit weekend tijd heb om ermee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Binnenkort ook maar eens gaan hobbyen. Wil eigenlijk gebruik maken van een Pi 2B icm domoticz.
Daarnaast een RFLink voor KAKU. Misschien later nog een z-wave module om ook nog z-wave te kunnen bedienen.

Vraagje; welke app gebruiken jullie op je telefoon? (iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:16
Clavis schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:20:
Binnenkort ook maar eens gaan hobbyen. Wil eigenlijk gebruik maken van een Pi 2B icm domoticz.
Daarnaast een RFLink voor KAKU. Misschien later nog een z-wave module om ook nog z-wave te kunnen bedienen.

Vraagje; welke app gebruiken jullie op je telefoon? (iOS).
Ik heb op dit moment 2 app's. Pilot en Domotix.
Domotix vindt ik qua interface wat mooier, maar Pilot werkt weer met m'n Apple Watch. Weet nog niet wat mijn favoriet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
RickKoets schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Ik heb op dit moment 2 app's. Pilot en Domotix.
Domotix vindt ik qua interface wat mooier, maar Pilot werkt weer met m'n Apple Watch. Weet nog niet wat mijn favoriet gaat worden.
Ben me nu aan het inlezen in ImperiHome. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vraag me af of deze relay actuator van mysensors ook een status feedback geeft?

https://www.mysensors.org/build/relay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:30
net ff een kabel besteld van microsd naar sd.
Hoef ik niet steeds zo moeilijk te doen met de micro kaartjes.
En kan ik mijn sd kaartjes gewoon gebruiken.
Die zijn volgens mij wat stabieler dan de microsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

koelkast schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:34:
Ik vraag me af of deze relay actuator van mysensors ook een status feedback geeft?

https://www.mysensors.org/build/relay
De standaard actuator node niet ("ik heb 'em zelf ook" ;)), maar op dezelfde pagina staat ook voorbeeld code van een relay node met bedieningsknop. Die heeft wel terugmelding.

In die sketch kun je evt. ook zien hoe je zelf terugmelding in je standaard relay node bij kunt knutselen (als je kunt programmeren tenminste).

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
ik heb voor mijn Toon thermostaat een selector switch gemaakt. Dit werkt heel mooi. Maar kan ik zo een selector switch ook gebruiken in een blockly?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

anconakip schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:09:
ik heb voor mijn Toon thermostaat een selector switch gemaakt. Dit werkt heel mooi. Maar kan ik zo een selector switch ook gebruiken in een blockly?
Ja met "Set selector switch = LEVEL ** %"

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
Sinds 2 dagen start Domoticz niet meer op .
Ik zie dan de pagina zoals het moet ,dan krijg ik een browser refresh en dan blijft Domoticz dit herhalen.
Ik heb stable versie en ik heb verder niets gedaan aan de instellingen .
Windows 10 cache geheugen gewist maar dit hielp ook niet
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

19roland70 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:42:
Sinds 2 dagen start Domoticz niet meer op .
Ik zie dan de pagina zoals het moet ,dan krijg ik een browser refresh en dan blijft Domoticz dit herhalen.
Ik heb stable versie en ik heb verder niets gedaan aan de instellingen .
Windows 10 cache geheugen gewist maar dit hielp ook niet
Wat kan ik hier aan doen?
Is de service wel gestart? Kom je wel via SSH in je systeem of wat voor systeem je ook gebruikt? Je zult wel wat meer info moeten geven wil je goed geholpen kunnen worden :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
Hallo allemaal.

Sinds een paar weken heb ik domoticz als test draaien op een vm (dit bevalt tot nu toe goed)
in de toekomst wil ik het wel op een pi 3 overgaan zetten als ik ook eenmaal een 433 mhz unit ergens vandaan kan toveren (op vm server gaat het niet werken die hangt in schuur 10 meter achter het huis)
nu het probleempje
ik heb een groep aangemaakt voor schakelen van verlichting
6;30 aan
30 minuten na zonsopkomst uit
bij zonsondergang licht aan
uit om 22;00

nu werkt het allemaal perfect maar....
wat gebeurt er in de zomer zon komt op om 6.29 dus licht zou uit moeten gaan maar licht gaat aan om 6;30 ??
en uiteraard in de avond ook zo'n soort situatie.

Tevens maar ook gelijk eens een discussie opwerpen treft interne ip ;)
hier in het huishouden zwerven al zoveel apparaten rond die op 1 of andere manier een ipadres willen dat ik een beetje begint te vrezen dat ooit mijn interne ipreeks (192.168.1.0/255) vol zal raken iemand anders ook al eens zo'n ervaring gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
MsG schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:21:
[...]

Is de service wel gestart? Kom je wel via SSH in je systeem of wat voor systeem je ook gebruikt? Je zult wel wat meer info moeten geven wil je goed geholpen kunnen worden :).
Ik kan met PuTTy in Domoticz komen , ik heb daar de service gestopt en weer gestart.
Als ik Domoticz in de browser bekijk zie ik het hoofd scherm , dan komt er rechts bovenin een blauw kader met de tekst
code:
1
browser cach is being refresh, please standby
Normaal gaat dit weer weg en dan zie ik de pagina .
Nu start deze continu opnieuw op.
Als ik op een iPhone kijk gebeurd het opstarten niet opnieuw maar krijg ik een rood vlak met de tekst:
code:
1
2
 browser cache refresh failed
 loaded 463 of 577 files

[ Voor 13% gewijzigd door 19roland70 op 27-01-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58
rc5proxy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:15:
Tevens maar ook gelijk eens een discussie opwerpen treft interne ip ;)
hier in het huishouden zwerven al zoveel apparaten rond die op 1 of andere manier een ipadres willen dat ik een beetje begint te vrezen dat ooit mijn interne ipreeks (192.168.1.0/255) vol zal raken iemand anders ook al eens zo'n ervaring gehad ?
Dan wijzig je het subnet naar 255.255.254.0 en kun je 192.168.0.1-254 erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan niet meteen de complete 192.168 private range als 192.168.0.0/16? Heb je er meteen geen last meer van, tenzij je meer dan 65534 devices zou hebben. Dan moet je maar naar 10.0.0.0/8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Aangezien ik nog een 433MHz verzender en ontvanger heb liggen..
Om die dingen nou op mij GPIO pinnen aan te sluiten is me wat riskant..

Gisteren maar is even onderstaande besteld

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1YjY.KpXXXXXGXpXXq6xXFXXXc/new-1PCS-LOT-PL2303-PL2303HX-USB-to-UART-TTL-Cable-module-4p-4-pin-RS232-Converter.jpg

Iemand ervaring ermee?
Neem aan dat het eigenlijk het zelfde werkt, je moet alleen wel 3v3 pakken en niet 5v uit mij hoofd?

[ Voor 7% gewijzigd door mAiden88 op 28-01-2017 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allemaal.

Sinds een paar weken heb ik domoticz als test draaien op een vm (dit bevalt tot nu toe goed)
in de toekomst wil ik het wel op een pi 3 overgaan zetten als ik ook eenmaal een 433 mhz unit ergens vandaan kan toveren (op vm server gaat het niet werken die hangt in schuur 10 meter achter het huis)
nu het probleempje
6;30 aan
uit om 22;00

wat gebeurt er in de zomer zon komt op om 6.29 dus licht zou uit moeten gaan maar licht gaat aan om 6;30 ??
Als je op tijd gaat schakelen dan krijg je bijna elke dag wel dir soort problemen aangezien elke dag het licht net iets anders is (bewolkt of juist strak blauw).

6:30 aan kun je vervangen door xx voor / na zonsopgang. Deze tijd veranderd ook elke dag maar dit zal vaak ook niet goed werken maar het blijft allemaal redelijk statisch en niet goed in te regelen.

Het mooist is om met een LUX lichtmeter te gaan werken. Dan kun je een LUX waarde gaan aangeven (in een script) waarop het licht aan of uit moet gaan. Die manier werkt zeer goed en ik zet zelden de lichten aan/uit.
Meestal als ik denk nu zouden de lichten wel aan mogen springen ze 10 sec later ook aan.

En omdat je de waarde kunt aanpassen kun je dit zeer fijn afstellen. Via mysensor kun je eenvoudig een Gateway en LUX meter maken. Het voordeel is dat je de gateway ook voor eventuele andere mysensor projecten kunt inzetten.

Er is ook bv een KaKu lichtsensor maar die heeft wel het nadeel dat aan/uit op dezelfde ingesteld lichtwaarde schakelt. Ik gebruik in de ochtend een andere waarde om het licht uit te doen dan in de avond en dat kun je met een lux meter prima regelen.
Mijn Kaku sensor was vrij snel overleden en moest toch een aantal x per jaar de lichtsterkte opnieuw instellen. De Gatway en LUX sensor draaien al bijna 1 jaar zonder 1x te hoeven herstarten dus super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:02
Iemand hier toevallig ervaring met de Neo Coolcam raam/deur sensor ?

Ik heb er 1 om te proberen maar deze heeft 1 naar probleem.
Hij gaat normaal in slaap mode echter komt hij er pas weer uit als hij geactiveerd word.

Dit houd in dat als ik de deur open doe hij niets meld en als ik de deur dicht doe hij wakker word.

Lijkt mij toch niet de juiste volgorde.
En het vreemde is ook dat hij geen instellingen wil ontvangen, hij reageert wel op het netwerk.

Iemand ervaring met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 19:58
Ik heb net een RFXCOM tranceiver aangeschaft en verbonden met de rPI:

Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/HQmSeC.jpg

en geverifieerd dat het apparaat op poort ttyUSB1 zit.
Slimme meter kabel zit op ttyUSB0 en die werkt als tevoren.

Wanneer ik vervolgens via Switches -> Learn Light/Switch een commando wil inladen en vervolgens op de afstandsbediening van m'n china setje druk, detecteert Domoticz helemaal niets.

Vervolgens alle protocollen aangevinkt:

Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/ebgLOr.jpg

Maar ook dat mag helaas niet baten.

Vervolgens de firmware geupgrade naar 1013. Ook dat biedt helaas geen perspectief.

Vraag: hoe groot is de kans dat deze set niet werkt icm de RFXCOM transceiver?

Er zit overigens een sticker op de remote die de freq 433.92MHz wel aanduid..:

Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/r3OoXb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Kaspers op 28-01-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
433.92MHz zegt niet veel aangezien er ook andere eisen zijn zoals modulatie soort en protocol.
Zie hfdstk 2 in de RFXtrx User Guide voor de lijst van ondersteunde producten.
Zet alleen de protocollen aan die je nodig hebt voor ontvangst en zet ze niet allemaal aan omdat ze elkaar negatief kunnen beïnvloeden. Als je wilt testen kan je dat het beste met RFXmngr doen en begin dan met Lighting4, het meest gebruikte protocol voor dit soort modules.
Als je voor goedkope modules wilt gaan zou je de Smartwares SF501 (Action) of Lidl SilverCrest kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:56
luigi87 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:48:
[...]

Includen moet toch altijd al met zwave op de plek waar je m hebben wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer even lekker bezig geweest, P1 kabel kwam binnen dus die ook toegevoegd. Ook de zonnepanelen via PVOutput weer aan het systeem gehangen.

Ook gelijk maar weer eens aan het 'vakantiescript' gewerkt. Lichten gaan nu, als het goed is, random aan als we op vakantie zijn (middels een dymmy switch).

Alleen nog eens uitzoeken of ik iets aan deze storm van log entries kan doen:
2017-01-28 16:44:12.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:13.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:14.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:15.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:16.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:17.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:18.972 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:19.972 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:20.972 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:44:
Ben weer even lekker bezig geweest, P1 kabel kwam binnen dus die ook toegevoegd. Ook de zonnepanelen via PVOutput weer aan het systeem gehangen.

Ook gelijk maar weer eens aan het 'vakantiescript' gewerkt. Lichten gaan nu, als het goed is, random aan als we op vakantie zijn (middels een dymmy switch).

Alleen nog eens uitzoeken of ik iets aan deze storm van log entries kan doen:
2017-01-28 16:44:12.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:13.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:14.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:15.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:16.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:17.962 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:18.972 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:19.972 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
2017-01-28 16:44:20.972 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (Elektra)
De mijne logt elektriciteit per 10 seconden. Welke meter heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:05:
[...]

De mijne logt elektriciteit per 10 seconden. Welke meter heb je?
Nieuwste van het nieuwste, een ISKRA AM550 SMR5.
En die logt 1 keer per seconde.

Dat is prima, maar al die logregels zijn zonde van de cpu/hdd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Wel fijn voor het meten van actueel stroomverbruik. Zet een apparaat aan en je ziet direct het extra verbruik.
Cpu zal wel meevallen maar de logging wordt wel snel heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:40:
[...]

Wel fijn voor het meten van actueel stroomverbruik. Zet een apparaat aan en je ziet direct het extra verbruik.
Cpu zal wel meevallen maar de logging wordt wel snel heel groot.
Ik ben ook zeker niet ontevreden over het feit dat ik een v5 heb gekregen, moet er toch 15 jaar mee doen als ik het goed heb dus dan liever zo nieuw mogelijk.

Draait nu op een ongeveer 5 jaar oude NAS, dan merk je toch wel dat dit wat meer capaciteit kost. Niet heel erg, maar het is ook niet nodig en sneeuwt een beetje de echte meldingen onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaspers schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:17:
Ik heb net een RFXCOM tranceiver aangeschaft en verbonden met de rPI:

[afbeelding]

en geverifieerd dat het apparaat op poort ttyUSB1 zit.
Slimme meter kabel zit op ttyUSB0 en die werkt als tevoren.

Wanneer ik vervolgens via Switches -> Learn Light/Switch een commando wil inladen en vervolgens op de afstandsbediening van m'n china setje druk, detecteert Domoticz helemaal niets.

Vervolgens alle protocollen aangevinkt:

[afbeelding]

Maar ook dat mag helaas niet baten.

Vervolgens de firmware geupgrade naar 1013. Ook dat biedt helaas geen perspectief.

Vraag: hoe groot is de kans dat deze set niet werkt icm de RFXCOM transceiver?

Er zit overigens een sticker op de remote die de freq 433.92MHz wel aanduid..:

[afbeelding]
Zoals b_weijenberg al aangeeft kun je niet alle protocollen tegelijk gebruiken. Sommige werken niet met elkaar samen en krijg je problemen door.

Let ook goed op welke firmware je gebruikt. Je hebt namelijk een RFXCom en RFXComE versie.
Daarbij zijn er per apparaat 2 firmware versie beschikbaar.
Elke van de 2 firmwares gebruikt verschillende protocollen.
Bepaald dus eerst welke protocollen je allemaal gebruikt en kijk dat in de handleiding welke van de 2 je nodig hebt. Soms kan dit betekenen dat je niet alle hardware kan aansturen.

Met RFXmngr ga je eerst achterhalen welk protocol je hardware gebruikt als dat niet duidelijk is.
En zeker zaken in china zijn lekker goedkoop maar hou er rekening mee dat niet alles goed of werkt met Domotica.

Probeer altijd eerst via Google info te vinden door bv model/typenummer + domoticz te gebruiken als zoekterm.

Ik zou beginnen om even de handleiding door te nemen van de RFXCom waar veel nuttig info in staat en voorkomt dat je strak mogelijk een fout maakt en de RFXCom geflasht wordt met de verkeerde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Je kan de P1 poort zelf kan verzoeken tot een telegram als je niet de gehele tijd de Rts hoog houd. Als je die bewust triggert met bv een Arduino of desnoods een 555 krijg je alleen wanneer de trigger er is een telegram.

Het werkt bij min Iskra meter maar deze geeft elke 10 sec een bericht, wat ik wel prima vind.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:26
Ik heb een vraag over Domoticz.

Ik heb een Aeotec Z-Stick gen 5 en een Fibaro wall plug.
Wanneer ik de wall plug toevoeg ik Domoticz verschijnen er 4 stroommeters, daarvan werken er 2.

Als ik er 3 verwijder, verschijnen ze na enkele minuten weer.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/28mg4ug.png.

Ik kan ze natuurlijk op ongebruikt zetten maar ik vroeg me af hoe komt dit? En hoe verwijder ik er 3 definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixelmagic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Je kan de P1 poort zelf kan verzoeken tot een telegram als je niet de gehele tijd de Rts hoog houd. Als je die bewust triggert met bv een Arduino of desnoods een 555 krijg je alleen wanneer de trigger er is een telegram.

Het werkt bij min Iskra meter maar deze geeft elke 10 sec een bericht, wat ik wel prima vind.
Ik zou niet weten hoe je dat in Domoticz zou kunnen instellen, ik ben tot op heden nog nergens instellingen tegengekomen voor de P1 uitlezing helaas.

Vind het opzich wel prettig, dankzij de seconde meting zeer nauwkeurig te zien wat er gebruikt wordt. Het gaat me puur om die logregels die mijn HDD's uit slaap houden en de log vol spugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand overigens een idee welke module ik kan kopen om 2 24V LED lampen te kunnen schakelen en dimmen? Zijn uiteraard dimbaar (IKEA OMLOPP).

Dacht in de eerste instantie aan een Fibaro RGBW module, die kan 24V aan en kan ik in principe 4 LED lampen mee dimmen (4 aansluitingen). Maar nu ik een dergelijke module heb zie ik in Domoticz alleen maar opties om hem echt als RGBW aan te sturen en een kleur te kiezen, en ik zou eigenlijk per kanaal willen aansturen met een soort van schuifje.

Lampjes mogen zowel los als samen gedimd en geschakeld worden, geen noodzaak om ze los te kunnen bedienen.

Misschien dat ik iets over het hoofd zie bij de Fibaro RGBW, maar dit is mijn (volgens mij standaard) instelling die er iets mee te maken kan hebben: 6. Associations command class choice is ingesteld alsNormal (Dimmer) - BASIC SET/SWITCH_MULTILEVEL_START/STOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:53:
Iemand overigens een idee welke module ik kan kopen om 2 24V LED lampen te kunnen schakelen en dimmen? Zijn uiteraard dimbaar (IKEA OMLOPP).

Dacht in de eerste instantie aan een Fibaro RGBW module, die kan 24V aan en kan ik in principe 4 LED lampen mee dimmen (4 aansluitingen). Maar nu ik een dergelijke module heb zie ik in Domoticz alleen maar opties om hem echt als RGBW aan te sturen en een kleur te kiezen, en ik zou eigenlijk per kanaal willen aansturen met een soort van schuifje.

Lampjes mogen zowel los als samen gedimd en geschakeld worden, geen noodzaak om ze los te kunnen bedienen.

Misschien dat ik iets over het hoofd zie bij de Fibaro RGBW, maar dit is mijn (volgens mij standaard) instelling die er iets mee te maken kan hebben: 6. Associations command class choice is ingesteld alsNormal (Dimmer) - BASIC SET/SWITCH_MULTILEVEL_START/STOP.
Heb je het aansluitschema gevolgd, voor 24v (fig 7) op pagina 2? (Ik weet niet of domoticz dit ondersteund..)
http://www.fibaro.com/man...41-RGBW-Controller-en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Heb je het aansluitschema gevolgd, voor 24v (fig 7) op pagina 2? (Ik weet niet of domoticz dit ondersteund..)
http://www.fibaro.com/man...41-RGBW-Controller-en.pdf
Op dit moment heb ik een Fibaro RGBW met een 12v strip. Aangesloten zoals in fig. 9, maar zonder die schakelaar (alles via Z-Wave).

Fig.7 had ik ook gezien, en dat zou inderdaad de wenselijke situatie zijn. Als ik wist hoe ik dat in Domoticz zou kunnen configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09

iMars

Full time prutser

19roland70 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Ik kan met PuTTy in Domoticz komen , ik heb daar de service gestopt en weer gestart.
Als ik Domoticz in de browser bekijk zie ik het hoofd scherm , dan komt er rechts bovenin een blauw kader met de tekst
code:
1
browser cach is being refresh, please standby
Normaal gaat dit weer weg en dan zie ik de pagina .
Nu start deze continu opnieuw op.
Als ik op een iPhone kijk gebeurd het opstarten niet opnieuw maar krijg ik een rood vlak met de tekst:
code:
1
2
 browser cache refresh failed
 loaded 463 of 577 files
Zie je wel een pid-file staan in de /var/run?
marcel@domoticz:~$ ls /var/run/

Zie je ook domoticz terug in je processen?
marcel@domoticz:~$ ps faux | grep domoticz
avahi      1198  0.0  0.2  44916  2808 ?        Ss   jan26   0:09 avahi-daemon: running [domoticz.local]
marcel    64982  0.0  0.0  14520   944 pts/1    S+   14:14   0:00              \_ grep --color=auto domoticz
root      42428  0.3  3.3 858976 33608 ?        Ssl  jan28   4:35 /home/marcel/domoticz/domoticz -daemon -www 80 -sslwww 443
marcel@domoticz:~$ 

En wat als je met een andere browser/computer/tablet/telefoon naar het adres gaat?

[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 29-01-2017 14:19 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik ben op zoek naar een zwave oplossing om een melding te krijgen wanneer de klep van de brievenbus open gaat. Ik heb een losse aan de muur hangen.

Wie heeft er zoiets al ingericht?

[ Voor 12% gewijzigd door Isane op 29-01-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Isane schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:50:
Ik ben op zoek naar een zwave oplossing om een melding te krijgen wanneer de klep van de brievenbus open gaat. Ik heb een losse aan de muur hangen.

Wie heeft er zoiets al ingericht?
Geen ervaring mee, maar misschien deze module:
Afbeeldingslocatie: http://domotica4all.com/wp-content/uploads/2013/01/Fibaro-universal-binary-sensor-500x333.jpg
Daaraan een sensor die detecteert of de klep open gaat...

[ Voor 12% gewijzigd door iMars op 29-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
iMars schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Geen ervaring mee, maar misschien deze module:
[afbeelding]
Daaraan een sensor die detecteert of de klep open gaat...
thnx. ja zoiets zat ik ook al naar te kijken, maar het apparaat moet wel met een batterij werken.

Nog maar eens ff verder zoeken online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Isane schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:27:
[...]

thnx. ja zoiets zat ik ook al naar te kijken, maar het apparaat moet wel met een batterij werken.

Een bestaande deursensor? Unit aan binnenkant waar niemand bij kan, en magneet op klep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Over zo'n brievenbussensor: Gaat dat wel goed als men post/reclame bezorgt dat wat groter is qua afmetingen? Duwen ze de boel niet kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Isane schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:27:
[...]

Misschien handig om te weten; je zoekt naar een "reed sensor". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
Ik heb een vraagje over domoticz / imperihome.

Ik heb in domoticz mijn foscam FI9900EP geconfigureerd, en heb live beeld in domoticz. In Imperihome zie ik mijn camera ook bij de devices, maar als ik de camera aanklik krijg ik de volgende melding: "Error getting image. unsupported URL"

Wanneer ik de camera rechtstreeks configureer in ImperiHome, met dezelfde image-url als in domoticz werkt de camera wel.

Iemand een idee of het aan mydomoathome plugin ligt of aan iets anders? Misschien doe ik iets verkeerd?

Mij komt het over als een software bug.

Mijn image URL is als volgt: "http://192.168.20.16:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&user=[username]&pwd=[password]"

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:00
Die binaire sensor die ik hier net voorbij zag komen, daarmee heb ik wat zitten experimenteren maar ik heb hem nooit succesvol werkend gehad. Domoticz ziet hem wel maar er gebeurde rare zaken met die binaire switches, heb ze uiteindelijk verwijderd en sindsdien is het z-wave systeem veel rustiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
bmhvanbenthum schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:34:
Ik heb een vraagje over domoticz / imperihome.

Ik heb in domoticz mijn foscam FI9900EP geconfigureerd, en heb live beeld in domoticz. In Imperihome zie ik mijn camera ook bij de devices, maar als ik de camera aanklik krijg ik de volgende melding: "Error getting image. unsupported URL"

Wanneer ik de camera rechtstreeks configureer in ImperiHome, met dezelfde image-url als in domoticz werkt de camera wel.

Iemand een idee of het aan mydomoathome plugin ligt of aan iets anders? Misschien doe ik iets verkeerd?

Mij komt het over als een software bug.

Mijn image URL is als volgt: "http://192.168.20.16:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&user=[username]&pwd=[password]"

Ik hoor het graag.
Ik heb ook een Foscam die dezelfde url gebruikt, maar heb wel los ip-adres en poortnummer ingevuld en bij url dan /cgi-bin.... enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
sunnybird schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:43:
Die binaire sensor die ik hier net voorbij zag komen, daarmee heb ik wat zitten experimenteren maar ik heb hem nooit succesvol werkend gehad. Domoticz ziet hem wel maar er gebeurde rare zaken met die binaire switches, heb ze uiteindelijk verwijderd en sindsdien is het z-wave systeem veel rustiger geworden.
Die binaire sensor gebruik ik ook voor een deur en deurbel maar heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan ik de RFLink direct op de raspberry pi aansluiten of ben ik een arduino nodig?

Alvast bedankt.

Ben helemaal nieuw met domoticz.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Roamor schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Misschien handig om te weten; je zoekt naar een "reed sensor". ;)
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Ik heb onze Afzuigkap een "upgrade" gegeven door de halogeen verlichting (die minimaal 4x per jaar kapot ging) vervangen door 2 Philips Hue GU10 spotjes, was wel wat breek en zaagwerk om de plafond armaturen in te bouwen, maar het is gelukt, en het zit netjes en werkt goed.
Maar nu, nu zou ik graag willen dat de verlichting aan gaat via een bewegingsmelder die ik kan inbouwen in de afzuigkap, het liefste een verzonken z-wave sensor die als het kan ook nog eens IP65 is.
Ik heb al lopen googelen ernaar, maar kan niets vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik probeer scene activation werkend te krijgen met een fibaro switch 2 (fgs223). Maar dat lukt niet. Ik heb de ingang voor switch 2 aangesloten op een pulsdrukker en de bijbehorende parameter ingesteld op '3e' dat zou scène activatie voor enkele en dubbele klik moeten opleveren. Maar Domoticz ziet hem alleen als simpele switch. Dubbelklikken levert een on en off signaal op, maar niet iets waarmee ik een scene kan starten.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Werkt echt top met domoticz. Zaterdag snel een rflink gehaald. Pi had ik nog liggen. Alles werkend gekregen, en meteen de goedkoopste kaku aan/uit stopcontacten gehaald. Werkt als een trein. Inmiddels HomeKit en Siri werkend.

Volgende stap wordt het uitlezen van de slimme meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Isane schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:26:
Ik heb een vraag over Domoticz.

Ik heb een Aeotec Z-Stick gen 5 en een Fibaro wall plug.
Wanneer ik de wall plug toevoeg ik Domoticz verschijnen er 4 stroommeters, daarvan werken er 2.

Als ik er 3 verwijder, verschijnen ze na enkele minuten weer.

[afbeelding].

Ik kan ze natuurlijk op ongebruikt zetten maar ik vroeg me af hoe komt dit? En hoe verwijder ik er 3 definitief?
Elke wall plug creëert 6 devices. Enige wat je kan doen om te voorkomen dat ze opnieuw aangemaakt worden is ze te verwijderen in de zwcfg xml file.

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<CommandClass id="49" name="COMMAND_CLASS_SENSOR_MULTILEVEL" version="2" innif="true">
    <Instance index="1" />
    <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="4" label="Power" units="W" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.0" />
</CommandClass>
<CommandClass id="50" name="COMMAND_CLASS_METER" version="2" request_flags="2" innif="true">
    <Instance index="1" />
    <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="0" label="Energy" units="kWh" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="1.25" />
    <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="8" label="Power" units="W" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.0" />
    <Value type="bool" genre="user" instance="1" index="32" label="Exporting" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="False" />
    <Value type="button" genre="system" instance="1" index="33" label="Reset" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
</CommandClass>

Ik zou vermoeden dat die command_class_sensor_multilevel de oorzaak is van de dubbele sensors. Bij command_class_meter staan ze immers maar 1 keer, en die bevatten de juiste gegevens.

Op zich kan je ze gewoon laten staan als niet gebruikt, echter vullen ze dan wel de database op met onnodige gegevens.
Ook daar is dan weer een workaround voor door bv elke nacht de gegevens van niet gebruikte devices te verwijderen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
$db = new SQLite3('/volume1/@appstore/domoticz/var/domoticz.db');
$tables = array( 'LightingLog',
                'MultiMeter',
                'MultiMeter_Calendar',
                'Meter',
                'Meter_Calendar',
                'Percentage',
                'Percentage_Calendar',
                'Rain',
                'Rain_Calendar',
                'Temperature',
                'Temperature_Calendar',
                'UV',
                'UV_Calendar',
                'Wind',
                'Wind_Calendar');
foreach($tables as $table)
{
    $query=$db->exec("DELETE FROM $table WHERE DeviceRowID not in (select ID from DeviceStatus where Used = 1)");
    if ($query)
    {
        $rows = $db->changes();
        if($rows>0)
            echo $rows." rows removed from $table<br/>";
    }
}
$sql = 'VACUUM;';
if(!$result = $db->exec($sql))
    die('There was an error running the query [' . $db->error . ']');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
N!co schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:36:
[...]

Ik heb ook een Foscam die dezelfde url gebruikt, maar heb wel los ip-adres en poortnummer ingevuld en bij url dan /cgi-bin.... enz.
Na het veranderen van de URL in domoticz werkt de camera nog steeds niet in imperihome. Heel vreemd. Voer ik dezelfde URL als in domoticz rechtstreeks in bij imperihome, dan werkt de camera wel. Op de een of andere manier lijkt er iets mis te gaan tussen domoticz en ImperiHome.

Ik heb domoticz op een DS713+ draaien. Zowel met de laatste stable versie als met de beta versie heb ik het probleem met de camera. Als ik test met een andere camera van bijvoorbeeld vivotek heb ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:16:
[...]

Elke wall plug creëert 6 devices. Enige wat je kan doen om te voorkomen dat ze opnieuw aangemaakt worden is ze te verwijderen in de zwcfg xml file.

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<CommandClass id="49" name="COMMAND_CLASS_SENSOR_MULTILEVEL" version="2" innif="true">
    <Instance index="1" />
    <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="4" label="Power" units="W" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.0" />
</CommandClass>
<CommandClass id="50" name="COMMAND_CLASS_METER" version="2" request_flags="2" innif="true">
    <Instance index="1" />
    <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="0" label="Energy" units="kWh" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="1.25" />
    <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="8" label="Power" units="W" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="0.0" />
    <Value type="bool" genre="user" instance="1" index="32" label="Exporting" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="False" />
    <Value type="button" genre="system" instance="1" index="33" label="Reset" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
</CommandClass>

Ik zou vermoeden dat die command_class_sensor_multilevel de oorzaak is van de dubbele sensors. Bij command_class_meter staan ze immers maar 1 keer, en die bevatten de juiste gegevens.

Op zich kan je ze gewoon laten staan als niet gebruikt, echter vullen ze dan wel de database op met onnodige gegevens.
Ook daar is dan weer een workaround voor door bv elke nacht de gegevens van niet gebruikte devices te verwijderen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
$db = new SQLite3('/volume1/@appstore/domoticz/var/domoticz.db');
$tables = array( 'LightingLog',
                'MultiMeter',
                'MultiMeter_Calendar',
                'Meter',
                'Meter_Calendar',
                'Percentage',
                'Percentage_Calendar',
                'Rain',
                'Rain_Calendar',
                'Temperature',
                'Temperature_Calendar',
                'UV',
                'UV_Calendar',
                'Wind',
                'Wind_Calendar');
foreach($tables as $table)
{
    $query=$db->exec("DELETE FROM $table WHERE DeviceRowID not in (select ID from DeviceStatus where Used = 1)");
    if ($query)
    {
        $rows = $db->changes();
        if($rows>0)
            echo $rows." rows removed from $table<br/>";
    }
}
$sql = 'VACUUM;';
if(!$result = $db->exec($sql))
    die('There was an error running the query [' . $db->error . ']');
Thanks voor je uitleg. Ik ga er eens mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:27:
Kan ik de RFLink direct op de raspberry pi aansluiten of ben ik een arduino nodig?
Nee, je hebt een Arduino Mega nodig.. vanaf 5 euro bij Aliexpress te vinden.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42
Ik zie dat KaKu nu bij bol.com 2+1 gratis is, wellicht interessant:
https://www.bol.com/nl/ra...nklikuit/23452/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Ik wil deze gaan bestellen:

https://www.fasttech.com/...-nrf24l01-wireless-module

Zodat ik wat MiLight lampen kan bedienen. Hoe krijg ik deze aangesloten op de Arduino?
Heb het wire diagram gekeken, is logisch. Gewoon met dupont kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:53:

Heb misschien een andere oplossing gevonden, iemand die even mee wil denken?

Stel dat ik 2x 1.8w dimbare led achter deze hang: http://ledworld.nl/led-tr...-83a-cv-ip20-dimbaar.html en daarvoor een Fibaro Dimmer module (of een tussenstekker die kan dimmen)?

Dan ben ik er ook denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Heb misschien een andere oplossing gevonden, iemand die even mee wil denken?

Stel dat ik 2x 1.8w dimbare led achter deze hang: http://ledworld.nl/led-tr...-83a-cv-ip20-dimbaar.html en daarvoor een Fibaro Dimmer module (of een tussenstekker die kan dimmen)?

Dan ben ik er ook denk ik?
Kijk even naar de minimale belasting van een Fibaro dimmer module. Voor de Dimmer 2 module staat mij iets bij van een minimale belasting om goed te werken en dat je een bypass module nodig hebt (volgens mij niet meer dan een hele dure weerstand) om hem met lagere belasting goed te laten werken. (En je plaatst natuurlijk geen zuinige LED lampen om daarna stroom te gaan verbranden met extra weerstanden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 16:31

CSB

:D

Misschien heb ik iets heel stoms gedaan, maar ik loop tegen het volgende aan:

Ik schakel mijn verlichting (KaKu) i.c.m. een z-wave 6-in-1 multisensor. Dit heb ik ingeregeld via de blockly en dat werkt prima. Echter is het wel zo dat de verlichting na het verstrijken van de 10 minuten die ik voor de bewegingssensor heb ingesteld even uit- en aanschakelt. Vrij irritant, zo'n disco effect om de 10 minuten.

Hebben jullie een oplossing hiervoor? Ik ben bang dat ik het via een lua script moet gaan doen? (ik moet me er nog toe zetten om me daar in te verdiepen)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een fenomeen dat komt door het OFF after command.
In pass2php kijk ik daarom altijd naar de laatste timestamp en gebruik ik die om te beslissen of het licht uit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Kijk even naar de minimale belasting van een Fibaro dimmer module. Voor de Dimmer 2 module staat mij iets bij van een minimale belasting om goed te werken en dat je een bypass module nodig hebt (volgens mij niet meer dan een hele dure weerstand) om hem met lagere belasting goed te laten werken. (En je plaatst natuurlijk geen zuinige LED lampen om daarna stroom te gaan verbranden met extra weerstanden.)
Ja, dit is heel erg spijtig!

Ik heb al 4 ledlampen aangehangen en nog steeds werkte het niet.

Ik lees wel ergens dat je de Fibaro Dimmer 2 nog kan instellen(advanced parameters), maar ik heb die mogelijkheid niet gezien in Domoticz of op een andere manier te benaderen dan met een Fibaro Home Center.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuntteam schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Nee, je hebt een Arduino Mega nodig.. vanaf 5 euro bij Aliexpress te vinden.
En welke is het beste om te halen?

https://www.nodo-shop.nl/...-gateway-componenten.html
Of

Heb ik de transceiver nodig voor klik aan klik uit met draai wiel en met automatische zoekfunctie?

En welke Arduino Mega is goed?
Zit hier kwaliteit verschil in?
http://www.banggood.com/M...-For-Arduino-p-73020.html
Of
http://www.banggood.com/M...-940935.html?rmmds=search
Of
https://www.hobbyelectron...JDZou-d6tECFQsW0wod1EMEVg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:57:
[...]

Of

Heb ik de transceiver nodig voor klik aan klik uit met draai wiel en met automatische zoekfunctie?
Met alleen die 10 euro printplaat zonder transceiver heb je alleen een handige aansluitprint. Zo moet je dat groene ding zien, gewoon een handige nette manier om makkelijk de draadloze chips te kunnen installeren. Maar zonder transceiver danwel een eigen 433 Mhz zender/ontvanger gaat het niet magisch werken.

Dus als je zelf nog helemaal niks hebt dan kan je het beste die duurdere kopen waar de transceiver al in zit.

Kwaliteitsverschil is niet significant tussen de Arduino Mega Clones op Aliexpress. Zou gewoon de goedkoopste dealer zoeken die een beetje goede reviews heeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
CSB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:56:
Misschien heb ik iets heel stoms gedaan, maar ik loop tegen het volgende aan:

Ik schakel mijn verlichting (KaKu) i.c.m. een z-wave 6-in-1 multisensor. Dit heb ik ingeregeld via de blockly en dat werkt prima. Echter is het wel zo dat de verlichting na het verstrijken van de 10 minuten die ik voor de bewegingssensor heb ingesteld even uit- en aanschakelt. Vrij irritant, zo'n disco effect om de 10 minuten.

Hebben jullie een oplossing hiervoor? Ik ben bang dat ik het via een lua script moet gaan doen? (ik moet me er nog toe zetten om me daar in te verdiepen)
http://www.domoticz.com/f...&p=14415&hilit=pir#p14415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

...
6;30 aan
uit om 22;00

Dat is de reden dat mijn verlichting om 05:00 uur aangaat, de vroegste tijd van zonopkomst is iets van 5:10 rond 20 juni.
Je verlichting gaat dan om 06:30 aan en gaat om 22:00 uur weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Lijkt logisch, enkel begrijp ik iets niet helemaal. Als ik het nabouw dan blijft mijn timer schakelaar om de seconde aan gezet worden. Wat heb ik dan fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
CSB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Lijkt logisch, enkel begrijp ik iets niet helemaal. Als ik het nabouw dan blijft mijn timer schakelaar om de seconde aan gezet worden. Wat heb ik dan fout gedaan?
Maak eens screenshot van je blocky? Want als de bewegingsdetector niet aanstaat dan wordt de 1 min timer ook niet ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

grote_oever schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:27:
[...]

Maak eens screenshot van je blocky? Want als de bewegingsdetector niet aanstaat dan wordt de 1 min timer ook niet ververst.
OK, komt ie aan.
Blockly_Motion_Dusk_timer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Zet je de 5 minuten timer wel op off?

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 30-01-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

grote_oever schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Zet je de 5 minuten timer wel op off?
Dat doet die vanzelf toch? Als ik die virtual switch op een 5 minuten timer zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
CSB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:59:
[...]

Dat doet die vanzelf toch? Als ik die virtual switch op een 5 minuten timer zet?
Ja, dat bedoel ik. Kun je het iets versimpelen? Haal de schemer switch en de sunrise eens weg. Want als ik het zo lees doe je niks fout. Enige wat misschien fout kan zijn is de manier waarop je de blocky nestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ja, dat zal ik morgen eens proberen. ;)

Bedankt voor het meedenken zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:57:
[...]

En welke Arduino Mega is goed?
Zit hier kwaliteit verschil in?
De transceiver is de daadwerkelijke zender/ontvanger.. die heb je wel nodig.
Je kan eventueel ook een ander type module pakken zoals ene RXB6 maar dan kan je niet de printplaat gebruiken.. dan zal je zelf moeten knutselen.

Arduino Mega's zit niet echt verschil tussen.. maar waarom niet deze:
https://nl.aliexpress.com...duino-No/32563483538.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:32

tozzke

aka tozzert

CSB schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Jouw 2e regel (1e else if) zal blijven triggeren zolang er beweging is en dus zal die 5 min timer steeds opnieuw aangezet worden. Aanvullen met bijv een variabele kan dit voorkomen

dus die 2e regel komt er dan zo uit te zien:
code:
1
2
3
4
Else if <alles wat je hebt staan> and [Var 5min_timer_al_gestart] = [0]
Do [Set [Timer 5 minuten] = [On]]
Do [Set [Var 5min_timer_al_gestart] = [1]]
Do [Set [Var 5min_timer_al_gestart] = [0] after [300] seconds]

Nadeel is nu wel dat wanneer er na die 5 minuten even geen beweging gezien wordt, het licht uit zal gaan en daarna weer aan als er wél beweging gezien wordt. Dit zou je weer kunnen voorkomen door die 'after [300] seconds' aan te passen naar een lager getal (bijv de helft zodat hij 2 keer de kans krijgt om beweging te zien voor het licht uit zal gaan)

[ Voor 57% gewijzigd door tozzke op 31-01-2017 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
tozzke schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 06:24:
[...]

[...]

Jouw 2e regel (1e else if) zal blijven triggeren zolang er beweging is en dus zal die 5 min timer steeds opnieuw aangezet worden. Aanvullen met bijv een variabele kan dit voorkomen

dus die 2e regel komt er dan zo uit te zien:
code:
1
2
3
4
Else if <alles wat je hebt staan> and [Var 5min_timer_al_gestart] = [0]
Do [Set [Timer 5 minuten] = [On]]
Do [Set [Var 5min_timer_al_gestart] = [1]]
Do [Set [Var 5min_timer_al_gestart] = [0] after [300] seconds]

Nadeel is nu wel dat wanneer er na die 5 minuten even geen beweging gezien wordt, het licht uit zal gaan en daarna weer aan als er wél beweging gezien wordt. Dit zou je weer kunnen voorkomen door die 'after \[300] seconds' aan te passen naar een lager getal (bijv de helft zodat hij 2 keer de kans krijgt om beweging te zien voor het licht uit zal gaan)
Das toch ook zijn bedoeling? De 5 minuten switch moet blijven triggeren zolang er beweging is. Hij moet niet meer verversen zodra er geen beweging is. Wanneer de 5 minuten dan om zijn dan moet de lamp uit.

Ik vermoed echt dat het de vele genestelde and's een probleem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

grote_oever schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:09:
[...]

Das toch ook zijn bedoeling? De 5 minuten switch moet blijven triggeren zolang er beweging is. Hij moet niet meer verversen zodra er geen beweging is. Wanneer de 5 minuten dan om zijn dan moet de lamp uit.

Ik vermoed echt dat het de vele genestelde and's een probleem geven.
Ik merk het volgende als ik deze blockly gebruik (heb hem nu op non-actief):
de lampen gaan uiteindelijk toch uit en niet meer aan. Als ik in de logging kijk zie ik meerdere malen per seconde die 5 minuten switch voorbij komen. Dit vertraagt de boel aanzienlijk en is absoluut niet de bedoeling. Dan maar om de 5 minuten een uit- en -aan actie.

Ik zal die AND's eens nalopen en misschien wat herschikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB

CSB

tozzke schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 06:24:
[...]

[...]

Dit zet me wel aan het denken. Als ik daar nou bij die 2e set 5 minuten switch een "after x seconden" toevoeg? Dan zal hij pas na x seconden triggeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clavis schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:23:
Ik wil deze gaan bestellen:

https://www.fasttech.com/...-nrf24l01-wireless-module

Zodat ik wat MiLight lampen kan bedienen. Hoe krijg ik deze aangesloten op de Arduino?
Heb het wire diagram gekeken, is logisch. Gewoon met dupont kabels?
Zolang je de juiste code/libraries erbij kunt vinden lijkt het mij geen probleem om deze op Arduino aan te sluiten.

Als het puur om je Milight gaat zou je ook kunnen kiezen voor een milight wifi controller.
Deze kun je ook toevoegen in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
MikeOO schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:27:
[...]

Zolang je de juiste code/libraries erbij kunt vinden lijkt het mij geen probleem om deze op Arduino aan te sluiten.

Als het puur om je Milight gaat zou je ook kunnen kiezen voor een milight wifi controller.
Deze kun je ook toevoegen in Domoticz.
Ah oke, die Arduino van RFlink staat al een code/libary op. (Via de software van RFLink).
Ging er eigenlijk van uit dat de ondersteuning voor deze chip al ingebakken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:14:
[...]

Ik merk het volgende als ik deze blockly gebruik (heb hem nu op non-actief):
de lampen gaan uiteindelijk toch uit en niet meer aan. Als ik in de logging kijk zie ik meerdere malen per seconde die 5 minuten switch voorbij komen. Dit vertraagt de boel aanzienlijk en is absoluut niet de bedoeling. Dan maar om de 5 minuten een uit- en -aan actie.

Ik zal die AND's eens nalopen en misschien wat herschikken.
Waarom niet gewoon controleren op lastupdate van verschillende devices in een timescript? Dan heb je daar toch geen last van? Ik gebruik hier nooit ON FOR of ON After etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Welke energiemeter van de beschikbare z-wave powerplugs kan het verbruik van de deurbel gebruiken als trigger voor verdere acties in Domoticz? (8Volt AC deurbel). Ik heb gelezen dat sommige powerplugs vanaf een bepaald vermogen iets laten zien (verbruik blijft 0 Watt onder die drempel). Het zou mooi zijn dat het triggeren van de deurbel (met kleine gong) opgepikt zou kunnen worden door domoticz met een powerplug(eenvoudig te realiseren).

[ Voor 5% gewijzigd door Perlian op 31-01-2017 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je niet veel beter om dat met bv een deurcontact te doen? Desnoods met een relais erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:06:
Ben je niet veel beter om dat met bv een deurcontact te doen? Desnoods met een relay erbij.
Die optie ligt ook nog op tafel. Eigenlijk wat het makkelijkste is om te realiseren. Plan ligt hier om een systeem neer te zetten met Domoticz op een RP3 + Z-WAVE stick + RFXtrx433E + 2 z-wave Zigato RGB LED lampen + deurbel + aantal goedkope supported 433 MHz switches te implementeren. Zoals de meeste Tweakers ben ik ook al een aantal weken dit topic aan het volgen en lees ik mij overal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Waarom niet gewoon controleren op lastupdate van verschillende devices in een timescript? Dan heb je daar toch geen last van? Ik gebruik hier nooit ON FOR of ON After etc
Als ik dat zou kunnen, dan zou ik dat doen. Ik heb helaas geen lua of php kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:24:
[...]

Als ik dat zou kunnen, dan zou ik dat doen. Ik heb helaas geen lua of php kennis.
Als je Google als kennis hebt geraak je zeker voor php heel ver, daarvan staat er echt voor elk mogelijk probleem wel iets online. Lua is een stuk minder gedocumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Dit forum zet me aan om toch ook eens verder te verdiepen in LUA. Ik had vroeger wel wat Visual basis kennis, maar veel te lang geleden.
Ik kom geen stap verder met een basic stukje code...
Het is de bedoeling met de schakelaar 'Verlichting eettafel' de andere schakelaar 'keuken verlichting' in te schakelen.

code:
1
2
3
4
5
commandArray = {}
if (otherdevices['Verlichting eettafel'] == 'On' and otherdevices['Keuken verlichting']) == 'Off' then
    commandArray['Keuken verlichting']='On'
end
return commandArray

(Extra vraag: hoe werkt de code-tag op tweakers?) 8)7 --> slash stond fout.merci Guy!
Ik krijg echter volgende foutmelding:
2017-01-31 14:29:01.729 Error: EventSystem: in Testlua: [string "commandArray = {} ..."]:2: ']' expected near 'eettafel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 08:48
Er staat een haakje verkeerd.
Laatste haakje ) moet na de 'Off'

Edit: foutmeldingen zijn idd niet altijd even duidelijk helaas.
Edit2: volgens mij moet de laatste code-tag [/code] zijn ipv [\code]

[ Voor 55% gewijzigd door janne_nl op 31-01-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb net een TCRT5000 op mijn watermeter geplaatst, deze is gekoppeld aan een WeMoS met daarop Esp Easy. Ik ben inmiddels zo ver dat de sensor correct registreert wanneer t wieltje van de watermeter (Sensus 620) draait en krijg dit ook door in Domoticz, maar vanaf daar kom ik er niet meer uit.

Wat ik weet:
- 1 omwenteling is 1 liter
- Esp Easy geeft mij 3 waarden: Count, Total en Time
- Ik kan in Esp Easy voor deze waarden maar 1 IDX value instellen
- Bij een reboot van de ESP staat het totaal weer op 0

Wat ik graag zou willen:
- ESP geeft iedere liter een puls door aan Domoticz
- Domoticz telt dit voor mij keurig op
- Bij voorkeur geef ik de "beginstand" van mijn watermeter op (deze staat immers niet op 0 nu), hiermee kan ik na bijvoorbeeld een week kijken of de sensor afwijkt van mijn daadwerkelijk gebruik.
- Een reboot van de ESP doet niets met de totaalstand van mijn teller

Waar ik aan twijfel:
- 1 omwenteling is 1 liter, maar zijn dit 1 of 2 pulsen? (telt alleen aan, of telt iedere verandering)
- Hij is nu toegevoegd onder RFXmeter, RFXmetercounter, is dit correct?

Iemand dit al werkend gekregen en zo ja met welke instellingen? Ik krijg t niet meer beredeneerd, wellicht omdat ik er ook al even mee bezig ben en steeds iets anders krijg dan ik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basa schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:59:
Dit forum zet me aan om toch ook eens verder te verdiepen in LUA. Ik had vroeger wel wat Visual basis kennis, maar veel te lang geleden.
Ik kom geen stap verder met een basic stukje code...
Het is de bedoeling met de schakelaar 'Verlichting eettafel' de andere schakelaar 'keuken verlichting' in te schakelen.

[code]
commandArray = {}
if (otherdevices['Verlichting eettafel'] == 'On' and otherdevices['Keuken verlichting']) == 'Off' then
end
return commandArray
[\code]
(Extra vraag: hoe werkt de code-tag op tweakers?) 8)7
Ik krijg echter volgende foutmelding:
2017-01-31 14:29:01.729 Error: EventSystem: in Testlua: [string "commandArray = {} ..."]:2: ']' expected near 'eettafel'
Probeer het eens op onderstaande manier. Je moet ergens controleren of er een status veranderd anders gebeurt er volgens niets.
Pas als deze veranderd kun je een actie toevoegen.

[code=lua]
commandArray = {}

if devicechanged['Verlichting eettafel'] then
if (otherdevices['Verlichting eettafel'] == 'On' and otherdevices[['Keuken verlichting']] == 'Off' ) then
end

return commandArray
[/code=lua]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan wel met [/code] op het einde :P

Edit: ah, je had het net gezien.
Dus
code:
1
2
3
[code]Zonder opmaak[/code]
[code=php]Met opmaak voor php[/code]
[code=lua]Met opmaak voor lua[/code]

Andere ondersteunde zijn te vinden via Overzicht van UBB-codes #tag_code

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam

Stuntteam

Clavis schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:54:
[...]

Ah oke, die Arduino van RFlink staat al een code/libary op. (Via de software van RFLink).
Ging er eigenlijk van uit dat de ondersteuning voor deze chip al ingebakken was.
Klopt.. je hebt dan alleen de rflink firmware nodig.
Let wel op dat er nog geen support is voor RGBWW devices..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
Probeer het eens op onderstaande manier. Je moet ergens controleren of er een status veranderd anders gebeurt er volgens niets.
Pas als deze veranderd kun je een actie toevoegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

if devicechanged['Verlichting eettafel'] then
    if (otherdevices['Verlichting eettafel'] == 'On' and otherdevices[['Keuken verlichting']] == 'Off' ) then
end

return commandArray
Wow, mijn eerste werkende scriptje. Het werkte met nog een extra 'end' en met [] minder bij Keuken verlichting. Dikke merci! Bij blocky maak je snel een foutje, maar dit is toch ook niet simpel _/-\o_
Verder snap ik ook nog niet helemaal wanneer je 1 of 2 = moet plaatsen... en merk ik ook dat het script alleen werkt via de domoticz. Wanneer ik manueel de schakelaar overzet dan werkt niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 08:48
2 keer = als je wil vergelijken, 1 keer = als je wil toewijzen.

Wat bedoel je met manueel de schakelaar omzetten?
De schakelaar op de muur of de schakelaar in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
janne_nl schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:32:
2 keer = als je wil vergelijken, 1 keer = als je wil toewijzen.

Wat bedoel je met manueel de schakelaar omzetten?
De schakelaar op de muur of de schakelaar in Domoticz?
De schakelaar op de muur triggert het lua scriptje niet. In Domoticz zelf triggert het script wel.
Pagina: 1 ... 14 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.