Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

CodeIT schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:16:
[...]

Verander de = eens in >. Je moet dan echter ook een stopconditie meegeven, anders wordt het tot 0:00 uitgevoerd (0:00 is < sunset)
De regel wordt dan wel iedere minuut uitgevoerd. Misschien wat te vaak :). Om dit te voorkomen kun je een uservariabele maken. Als deze 0 is maak zet je deze 1 en maak je een webcam shot + zet je de variabele weer op 0 na 3600 seconden.
Haha krijg nu inderdaad elke minuut een mail met de foto, dat was niet helemaal de bedoeling. Hij zet natuurlijk elke minuut weer een nieuwe timer met 3600 seconden voor de webcamfoto, waardoor je ze alsnog elke minuut krijgt. Maar eens kijken naar uservariabelen, of gewoon het echte scripten. Blockly is wat dat betreft nog wat beperkt, een simpele sleepfunctie heb je niet zie ik.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zie zojuist bij de Action weer nieuwe schakelsets. De vorige waren inmiddels allemaal overal op. Inmiddels ben ik wel fan van KAKU, die zijn voor mijn gevoel wat betrouwbaarder, maar ook duurder.

Afbeeldingslocatie: https://www.action.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/5/2543572.png

en hier de link:

http://www.action.nl/100-...bediening-4dlg-rand-aarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Die hebben ze hier in mijn Action al meer dan een jaar. Zijn wat compacter, maar nadeel is dat je hem niet meer handmatig aan en uit kan doen (al is dat met Domotica wellicht wel wenselijk, omdat die de actuele status niet meer weet als je het systeem ook handmatig switcht).

Ik had er alleen wel aldoor bugs mee, dat de schakelaars op elkaar gingen reageren. Gewoon los van Domotica ging dat toen al gek doen. Heb toen maar mijn eurodomest gehouden en deze teruggebracht en de bug bij Action aangemeld. Werd helaas weinig aan gedaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 08:51
MsG schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:32:
Die hebben ze hier in mijn Action al meer dan een jaar. Zijn wat compacter, maar nadeel is dat je hem niet meer handmatig aan en uit kan doen (al is dat met Domotica wellicht wel wenselijk, omdat die de actuele status niet meer weet als je het systeem ook handmatig switcht).

Ik had er alleen wel aldoor bugs mee, dat de schakelaars op elkaar gingen reageren. Gewoon los van Domotica ging dat toen al gek doen. Heb toen maar mijn eurodomest gehouden en deze teruggebracht en de bug bij Action aangemeld. Werd helaas weinig aan gedaan.
Dit wou ik net zeggen..

Mij vader heeft deze laatste opgehaald, aangezien Toon soms nog wel is een hardreset nodig is.. (Dan is zo dingetje op zolder ideaal!)
Maar soms als die op 1 off drukt, gaat de rest ook uit.. Echt slim werk het niet.. Maar hij is tevreden ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03 14:20
MsG schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:32:
... (al is dat met Domotica wellicht wel wenselijk, omdat die de actuele status niet meer weet als je het systeem ook handmatig switcht).
...
Is precies de reden voor mij om voor fibaro spulletjes te gaan, voor alles waar ik denk dat mijn schoonmoeder/vrouw liever een knop zou willen indrukken.

Daar raakt het systeem helemaal niet van de leg, en heb je altijd de beste status.

Nu ben ik benieuwd of ergens tussen sensoren, en de random inputs van hen, machine learning me de optimale scripts kan aanreiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat dat betreft is het jammer dat de schakelaar op die 433 Mhz setjes niet onder water gewoon zend naar de ontvanger, ook al zitten die op dezelfde chip en klinkt het onzinnig, dan kan domotica nog wel afvangen dat het systeem blijkbaar weer uit is gezet.

Als ik iets uitschakel met de afstandsbediening lijkt Domoticz dat wèl te registreren en mee te schakelen in de software.
mAiden88 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:34:
[...]

Dit wou ik net zeggen..

Mij vader heeft deze laatste opgehaald, aangezien Toon soms nog wel is een hardreset nodig is.. (Dan is zo dingetje op zolder ideaal!)
Maar soms als die op 1 off drukt, gaat de rest ook uit.. Echt slim werk het niet.. Maar hij is tevreden ermee!
ja dat soort vaagheid had ik dus op 1 van de channels. Dat bijv. 3 ook mee uitgaat als je 2 uitschakelt. Had wel verwacht dat Action iets met de klacht deed, maar zie ze na een jaar dus nog steeds in de schappen staan, terwijl dat soort fouten niet mogen voorkomen lijkt me. De Eurodomest had hier geen gekheden.

[ Voor 48% gewijzigd door MsG op 23-01-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:21

tozzke

aka tozzert

MsG schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:04:
Iemand een idee hoe je met Blockly toch een soort while loop kan maken?
Ik heb nu dit:

[afbeelding]

maar het wordt maar 1 keer uitgevoerd, terwijl hij wat mij betreft mag loopen als sunset waarblijft.
MsG schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Haha krijg nu inderdaad elke minuut een mail met de foto, dat was niet helemaal de bedoeling. Hij zet natuurlijk elke minuut weer een nieuwe timer met 3600 seconden voor de webcamfoto, waardoor je ze alsnog elke minuut krijgt. Maar eens kijken naar uservariabelen, of gewoon het echte scripten. Blockly is wat dat betreft nog wat beperkt, een simpele sleepfunctie heb je niet zie ik.
wat probeer je precies te bereiken? elk uur een snapshot zonder ook maar iets van een (andere) trigger?
Dan zou onderstaande moeten werken :) :
code:
1
2
3
4
If [Time >= Sunrise] and [Var Snapshot_hourly = 0]
Do [Send camera snapshot bladiebla]
Do [Set [Var Snapshot_hourly = 1]]
Do [Set [Var Snapshot_hourly = 0 After 3590 seconds]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ja ik wil op termijn iets met een deurbel of motion sensor, maar dat is een gesloten intercom-systeem. Dus daarom eerst maar even deze houtje touwtje-methode van elk uur een snapshot :-).

Thanks, jouw oplossing geeft weer even een denk-inzicht :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 09:37
mAiden88 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 07:52:
[...]

Maak hier gebruik van :

https://www.domoticz.com/wiki/Toon

Je kan :

Of programma gebruiken.
Of aparte temperatuur ingeven.

Zal vanmiddag is verder ermee gaan.. Als werkt zal ik mij blocky is hierneer gooien..
Ah ik snap wat je bedoeld nu, als ik op die switch selector klik, wordt hij gelijk weer gereset door het LUA script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Reinder83 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Ah ik snap wat je bedoeld nu, als ik op die switch selector klik, wordt hij gelijk weer gereset door het LUA script.
Klopt, deze controleert Toon ook..
Ik gebruik dan alleen de linkjes (http://ip:port/json......)
Zo probeer ik als de schakelaar Niemand Thuis aan staat Toon te schakelen naar Slapen.
Als die Niemand Thuis weer uit gaat, Toon weet op Thuis te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik zag een Kaku ALMST-2000 magneetcontact. Er staat bij dat deze op 868 Mhz werkt.
Is het protocol bekend? Ik kon het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:38
Hokkie schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:10:
Ik probeer nu al een aantal dagen een Fibaro Deursensor werkend te krijgen (zie vorige reacties), maar dat lijkt maar niet te lukken. Resetten, in-excluderen van de sensor, opnieuw opstarten, andere batterijen, etc. Niets helpt.

[afbeelding]

Wie heeft nog wat tips? Alle hulp is welkom!
Zal inderdaad te maken hebben met het ontbreken van powered nodes in je netwerk. Je kan nog proberen of je bij node 14 node 1 kan toevoegen aan group 1 via het plusje zodat deze gelijk staat aan de motion sensor qua groepen. Misschien dat dat nog helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 18:25
Hokkie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Hier voorbeeld van mijn lichtplan. Ziet er wellicht wat complex uit, maar valt echt wel mee. Werkt perfect!

[afbeelding]
Zit er gaaf uit.
Waarschijnklijk een hele stomvraag, ik zit te zoeken hoe ik variable maak, ik kan het niet vinden.
Hoe zet de aanwezigheid van je mobiel om in een variabele. Ik doe nu dmv system_alive_ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 22:49

Hokkie

Hello

jossie67 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:30:
Waarschijnklijk een hele stomvraag, ik zit te zoeken hoe ik variable maak, ik kan het niet vinden.
Hoe zet de aanwezigheid van je mobiel om in een variabele. Ik doe nu dmv system_alive_ping.
Geen domme vraag! Hierbij;

STAP 1:
Allereerst heb ik 3x een user variabele aangemaakt: IemandThuis, iPhone Jurjen en iPhone Ingrid (alledrie integer met beginwaarde 0)

STAP 2:
Vervolgens heb ik 2 virtual devices aangemaakt (1 voor elke iPhone (in mijn geval)). Deze schakel ik middels de app "Pilot", maar er zijn ongetwijfeld andere apps die dit ook kunnen. Voordeel Pilot is dat ik hiermee tevens Domoticz kan bedienen.

STAP 3:
In elk virtual device 'update' ik de variable bij de AAN/UIT actie middels json (zie foto's)
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/t7blhfcud/Schermafdruk_2017_01_24_12_12_42.png

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/xvj8dbbr7/Schermafdruk_2017_01_24_12_12_52.png

Nu heb je 2 telefoons, die bij in- en uitschakelen de variabele ook updaten naar 0 (niet thuis) of 1 (thuis)

STAP 4:
Een block event update vervolgens mijn IemandThuis variabele

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/uzmb2ij6r/Schermafdruk_2017_01_24_12_19_23.png

===

Naast dat mijn vrouw of ik thuis kunnen zijn, ook de oppas geregistreerd wordt middels een deursensor op de voordeur (IemandThuis > 2 "Gast"). Alleen doet mijn verrekte Fibaro deursensor het niet, vandaar dat je in het laatste blok S-Z 160 ziet staan 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Hokkie op 24-01-2017 12:25 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Inbrekers die via de voordeur binnenkomen zijn gasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Anoniem: 210193 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:25:
Inbrekers die via de voordeur binnenkomen zijn gasten?
Ja, ongewenste gasten ;)

Gelukkig hebben we daarvan een video (schijnveiligheid)

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/5v9kul2hp/Schermafdruk_2017_01_24_12_33_31.png

[ Voor 27% gewijzigd door Hokkie op 24-01-2017 12:37 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 18:25
Hokkie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:21:
[...]

STAP 1:
Allereerst heb ik 3x een user variabele aangemaakt: IemandThuis, iPhone Jurjen en iPhone Ingrid (alledrie integer met beginwaarde 0)

.....

===

Naast dat mijn vrouw of ik thuis kunnen zijn, ook de oppas geregistreerd wordt middels een deursensor op de voordeur (IemandThuis > 2 "Gast"). Alleen doet mijn verrekte Fibaro deursensor het niet, vandaar dat je in het laatste blok S-Z 160 ziet staan 8)
Thanks, ik heb het werkend. Alleen nu word verschijnt er iedere 1 seconden

2017-01-24 13:17:02.286 EventSystem: Event triggered: Iemand Thuis_2
2017-01-24 13:17:02.286 EventSystem: Fetching url...
2017-01-24 13:17:02.286 Iemand Thuis Uit

Dit heeft denk ik te maken dat ping alive gebruik voor mijn android telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:40
Android telefoon kan goed 2/3 minuten even van je wifi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hokkie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:21:
[...]

STAP 1:

STAP 2:
Vervolgens heb ik 2 virtual devices aangemaakt (1 voor elke iPhone (in mijn geval)). Deze schakel ik middels de app "Pilot", maar er zijn ongetwijfeld andere apps die dit ook kunnen. Voordeel Pilot is dat ik hiermee tevens Domoticz kan bedienen.

STAP 3:
In elk virtual device 'update' ik de variable bij de AAN/UIT actie middels json (zie foto's)
[afbeelding]

[afbeelding]

Nu heb je 2 telefoons, die bij in- en uitschakelen de variabele ook updaten naar 0 (niet thuis) of 1 (thuis)

STAP 4:
Een block event update vervolgens mijn IemandThuis variabele

[afbeelding]

===

Geweldige, duidelijk uitleg!!
Zou het ook graag op die manier doen, alleen gaat Pilot nooit werken op mij Android toestel.. Dus zou ik waarschijnlijk een task moeten maken in Tasker? Of andere app, maar welke zou en beetje goed werken daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:29
mAiden88 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Geweldige, duidelijk uitleg!!
Zou het ook graag op die manier doen, alleen gaat Pilot nooit werken op mij Android toestel.. Dus zou ik waarschijnlijk een task moeten maken in Tasker? Of andere app, maar welke zou en beetje goed werken daarvoor?
Het kan met de betaalde domoticz app, maar zelf vind ik hiervan de geofencing mating werken. Ik gebruik tegenwoordig domofence, werkt stukken beter.

edit-

Ik doe het overigens met een lua script en heb er een timer achterzitten omdat de android toestellen het signaal nogal eens triggeren...

met lua werkte het een stuk betrouwbaarder dan met blocky:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
-- ** script name : script_device_iemandthuis.lua   **
--
package.path = package.path .. ';' .. '/home/pi/domoticz/scripts/lua/?.lua'
My = require('MyFunc')
-- Opgeslagen tijd ophalen: --
savetijd        = My.GetUserVar("HOME_savetijd")
--
commandArray = {}
trigger = 0
memory_iemand_thuis = 0
if (otherdevices['Iemand thuis'] == 'On') and ((otherdevices['Telefoon Martijn'] == "Off") and (otherdevices['Telefoon Marlies'] == "Off")) then
    if (otherdevices['iemand_thuis_dummy'] == 'Off') then
        savetijd = os.date("%H:%M")
        trigger = 1
        commandArray['iemand_thuis_dummy']='On'
    end
    starttijd, startminuten = savetijd:match("([^;]+):([^;]+)")
    startminuten = tonumber(startminuten)
    nutijd, numinuten = os.date("%H:%M"):match("([^;]+):([^;]+)")
    numinuten = tonumber(numinuten)
    if (startminuten + 10) > 59 then
            controleminuten = ((startminuten + 10) - 60)
            if numinuten>10 then goto nogniet end
        else
            controleminuten = startminuten + 10
    end
    if numinuten >= controleminuten then
        commandArray['Iemand thuis']='Off'
        commandArray['iemand_thuis_dummy']='Off'
    end
    ::nogniet::
end
if (otherdevices['iemand_thuis_dummy'] == 'On') and (otherdevices['Iemand thuis'] == 'On') and ((otherdevices['Telefoon Martijn'] == "On") or (otherdevices['Telefoon Marlies'] == "On")) then
end
if (otherdevices['Iemand thuis'] == 'Off') and ((otherdevices['Telefoon Martijn'] == "On") or (otherdevices['Telefoon Marlies'] == "On")) then
    commandArray['Iemand thuis']='On'
end
if trigger == 1 then
    commandArray['Variable:HOME_savetijd']  =   tostring(savetijd);
end

[ Voor 64% gewijzigd door martijn k. op 24-01-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

mAiden88 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:55:
Sorry, hier kan ik je niet mee helpen. Ik heb geen ervaring met Android. Misschien IFTTT maker? Alleen zijn mijn ervaringen met IFTTT niet best (zeer traag systeem). Leuk voor profielfoto's updaten van je social media, maar juist in domotica wil je bepaalde snelheid.

Ik heb locatie ook eens via ping ingesteld, alleen gaat wifi uit als je toestel in slaapstand gaat; dus ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb een vraag rondom een Blockly script.

Situatie is als volgt, ik heb een dummy schakelaar die de mechanische ventilatie aan stuurt.
Dit gaat eenvoudig door een URL aan te roepen (ESP8266) zoals http://1.1.1.1/high
Dit werkt ook naar behoren, ik ben dus is staat om handmatig mijn mechanische ventilatie te schakelen.
De dummy is als volgt ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3LsKiM2ZQx31DVRsXsX407aC/full.jpg

Nu wil ik dit doen aan de hand van de CO2 waarde in de woonkamer, hier heb ik ook een sensor voor.

Nu doe ik dit met een Blockly, en je raad het al, deze doet het niet.
Zo ziet de Blockly er uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W7ppzhcXkmULXh352fjs06nD/full.jpg

Wanneer ik de blockly handmatig trigger door de CO2 waardes handmatig omhoog te brengen, wordt er netjes getriggerd, en zie ik in de log het volgende:

2017-01-24 15:01:47.085 EventSystem: Event triggered: Mechanische ventilatie_1
2017-01-24 15:01:47.085 De waarde is te hoog, hier moeten we wat mee

Echter, de schakelaar wordt niet geschakeld. En mijn vraag hier is, waarom niet, en wat kan ik doen om dit te realiseren?

Ik heb overigens al geprobeerd om "Level3" te veranderen naar "30" als niveau, maar dat brengt geen verbetering.

Ik weet dat er hier vaak gezegd wordt, dit moet via een LUA script, maar aan de andere kant, dit zou toch gewoon moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
japie101 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:06:

Situatie is als volgt, ik heb een dummy schakelaar die de mechanische ventilatie aan stuurt.
Dit gaat eenvoudig door een URL aan te roepen (ESP8266) zoals http://1.1.1.1/high
Dit werkt ook naar behoren, ik ben dus is staat om handmatig mijn mechanische ventilatie te schakelen.
[afbeelding]

Nu wil ik dit doen aan de hand van de CO2 waarde in de woonkamer, hier heb ik ook een sensor voor.

[afbeelding]

Wanneer ik de blockly handmatig trigger door de CO2 waardes handmatig omhoog te brengen, wordt er netjes getriggerd, en zie ik in de log het volgende:

Echter, de schakelaar wordt niet geschakeld. En mijn vraag hier is, waarom niet, en wat kan ik doen om dit te realiseren?

Ik heb overigens al geprobeerd om "Level3" te veranderen naar "30" als niveau, maar dat brengt geen verbetering.

Ik weet dat er hier vaak gezegd wordt, dit moet via een LUA script, maar aan de andere kant, dit zou toch gewoon moeten lukken?
(ben geen exper, dus correct me als ik het fout heb! ;) )

Als ik mij niet vergis:

Dient Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/38002994d7df41b096104533769608b6.png tag, om iets in de log te zetten?

Volgens dien je of Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/e24ec70233ac43e88500a962082bcb12.png te gebruiken, of Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/2e3ddb4ce9ac456b90423dd030379d7a.png

Ik twijfel of: Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/9763d591c83a4eb0ab6c40c54039df4a.png ook kan.. Maar dat kunnen de expert op Domoticz gebied wel uitleggen :P

[ Voor 4% gewijzigd door mAiden88 op 24-01-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Nu online
mAiden88 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:12:
[...]

(ben geen exper, dus correct me als ik het fout heb! ;) )

Als ik mij niet vergis:

Dient [afbeelding] tag, om iets in de log te zetten?

Volgens dien je of [afbeelding] te gebruiken, of [afbeelding]

Ik twijfel of: [afbeelding] ook kan.. Maar dat kunnen de expert op Domoticz gebied wel uitleggen :P
Thanks, ik heb het even aangepast, met de eerste optie kan ik alleen maar een getal invullen, dus heb ik 30 ingevuld, maar dat werkt niet.

De tweede optie heeft niet echt een waarde waar ik de mechanische ventilatie op "high" kan zetten, lees Level3 of niveau 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
japie101 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Thanks, ik heb het even aangepast, met de eerste optie kan ik alleen maar een getal invullen, dus heb ik 30 ingevuld, maar dat werkt niet.

De tweede optie heeft niet echt een waarde waar ik de mechanische ventilatie op "high" kan zetten, lees Level3 of niveau 30.
Ik zit ook compleet fout, met me eerdere bericht.. Mijn excuses..

Net even iets simpels bij de mijne getest namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/fa9ea6cd28a44b47837dc9ab28c93e84.png

Dat werkt wel.. Dus hoe jou blocky stond, moet gewoon kunnen.. Er gaat iets anders mis!

//Edit:

Als je de SET is boven de Write to Log zet.. Dus eerst de SET en dan pas de write to Log?

[ Voor 7% gewijzigd door mAiden88 op 24-01-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 10:50
Ik heb zojuist voor elkaar gekregen om de p1 meter te koppen aan Domoticz.

De ESP easy zet iedere paar seconden data om naar Domoticz maar vervolgens wordt deze niet direct gerefreshed. Waar kan ik die interval aanpassen? Ik heb graag de beschikking over min huidig verbruik :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Klopt het dat er bij 'Devices' automatisch nieuwe devices bijkomen die de RFLink oppikt? Er staan wat 433 Mhz-apparaten in die ik zelf niet herken. (Woon in een flat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamanl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 09:08

Lamanl

So little done, so much to do

Ja alles wat hij ontvangt en ondersteund komt in domoticz te staan
Zo hoef ik geen buiten temperatuur en windmeter te kopen die staan hier al ergens :D
En ik kan aantal switches van de buren bedienen
Dat is het grote naadeel van 433Mhz iedereen kan het ontvangen en zenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 15:16
MsG schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:26:
Klopt het dat er bij 'Devices' automatisch nieuwe devices bijkomen die de RFLink oppikt? Er staan wat 433 Mhz-apparaten in die ik zelf niet herken. (Woon in een flat).
Maar het is wel uit te zetten ergens in de config, nieuwe devices toestaan oid.
Ik heb het zelf laatst ook maar uitgezet en de lijst opgeschoond.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

japie101 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:06:

[afbeelding]

[afbeelding]

je moet bij een selector switch idd 'Level (%)' gebruiken. In jouw geval komt 10 (%) overeen met 'Level1', 20 met 'Level2' en 30 met 'Level3'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 15:22
Wuzi schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Ik zie een lightning1 commando voorbijkomen, was dat toen je op de remote drukte? Zoja dan kun je proberen via tabblad Lightning1 dezelfde parameters in te stellen: X10, A, 1, on/off en te versturen, als je schakelaar dan aan gaat dan zou het in principe gewoon ondersteund zijn.
Kreeg zojuist nog een mail van RFXcom en die wees me op deze post: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=1194. Hiermee heb ik mijn schakelaars werkend gekregen, dus gaat allen heen en koopt schakels van Van Cranenbroek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 01:42
vespino schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:13:
[...]

Kreeg zojuist nog een mail van RFXcom en die wees me op deze post: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=1194. Hiermee heb ik mijn schakelaars werkend gekregen, dus gaat allen heen en koopt schakels van Van Cranenbroek :-)
Mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

mAiden88 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:28:
Als je de SET is boven de Write to Log zet.. Dus eerst de SET en dan pas de write to Log?
Zou niet moeten uitmaken, denk ik. Als de voorwaarden onder 'IF' kloppen, dan zal Domoticz alle acties gaan uitvoeren in de opgegeven volgorde. Write to log doet niets anders dan dat. Ik gebruik dit om te kunnen achterhalen waar eventuele fouten/oneffenheden te kunnen opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-06 10:51
Vandaag bij de kruidvat kwam ik een "weerstation" tegen van alecto. De WSD-10. Binnen en buitensensor. Nu halve prijs, dus voor 4.99 euro. Werkt op 433.92 MHz volgens de handleiding (online staat 443 MHz, maar ja zal wel een typefout zijn). Echter met de gebruikelijke protocollen krijg ik hem niet zichtbaar. LaCrosse en Rubiscon zouden Alecto moeten zijn. Iemand tips hiervoor? Zo ja dan ga ik nog even naar de Kruidvat, want er lagen er nog 3 geloof ik. Ik heb de fora hier al onderzocht, maar helaas. Ik heb een RFXCOM type E

[ Voor 7% gewijzigd door dorenberg op 24-01-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Echter met de gebruikelijke protocollen krijg ik hem niet zichtbaar. LaCrosse en Rubiscon zouden Alecto moeten zijn. Iemand tips hiervoor? Zo ja dan ga ik nog even naar de Kruidvat, want er lagen er nog 3 geloof ik. Ik heb de fora hier al onderzocht, maar helaas. Ik heb een RFXCOM type E
Volgens de documentatie van RFxCom wordt deze niet ondersteund, alleen de WS1200, WS1700, WS3500 en WS4500. Zelf alleen ervaring met de Alecto WS4500. Wellicht kan je de RFxCom aan je PC hangen met RFXmngr en kijken of je uberhaupt wat ziet?

Anders wellicht support aanvragen bij RFxCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Heb je nog een rondslingerende Arduino Mega en een 433 zender en ontvanger? Anders kan je RFLink nog proberen, die ondersteunt dit:
Weather Sensors:
Alecto V1:
Alecto WS3500, Alecto WS1500, SilverCrest, Otio SH-10, Otio SH-20,
Auriol H13726, Ventus WS155, Hama EWS 1500, Meteoscan W155/W160,
Alecto WS4500, Ventus W044, Balance RF-WS105
Alecto V2:
Alecto ACH2010 (868 Mhz!), DKW2012 (868 Mhz!), WH2080,
Maplin Weather Station N96GY, Fine Offset WH1080, Fine Offset WH1081, Watson W-8681,
Digitech XC0348 Weather Station, PCE-FWS 20, Elecsa AstroTouch 6975, Froggit WH1080,
Maxon WS1081, Maplin Weather Station N25FR
Alecto V3:
WS1100, WS1150, WS1200
Alecto V4:
Banggood SKU174397, Sako CH113, Homemart/Onemall FD030 and Blokker (Dake) 1730796 outdoor temperature sensor
Alecto1300: Alecto1300 (Wireless plan monitor) Air and Soil sensor temperature and humidity sensor, Unitec W235 Climate sensor
GlobalTronics:
GT-WT-01, GT-WT-02
Acurite:
Acurite Tower sensor, 609TXC, 592TXR, 5in1 6004RM, 5in1 pro 6014RM, 896, 986
Acurite V3:
Acurite 609TXC (alternative version)
Pollin:
Pollin PFR-130 Temperature & Rain meter
Cresta/Hideki:
Hideki, TFA Nexus, Mebus, Irox, Irox-Pro X, Honeywell, Cresta TE923, TE923W, TE821W,
WXR810, DV928, Ventus W906, HomeWizard Rain meter
Mebus:
Mebus Outdoor Sensor, Auriol IAN 55982, Stacja Pogody WS-9941-M
UPM/Esic:
UPM, Esic, Emos, DVM, Clas Ohlson, Dickson
WT260,WT260H,WT440H,WT450,WT450H,WDS500,RG700
LaCrosse:
Lacrosse TX3-TH Thermo/Humidity, Lacrosse TX4
LaCrosseV2:
WS2300 (Temperature/Humidity/Wind/Rain), WS2310, WS2355, WS3600
LaCrosseV3:
WS7000-15: Anemometer, WS7000-16: Rain precipitation, WS7000-19: Brightness Luxmeter,
WS2500-19: Brightness Luxmeter, WS7000-27: Thermometer, WS7000-28: Thermometer,
WS7000-25 Thermo/Humidity, WS7000-22 Thermo/Humidity, WS7000-20: Thermo/Humidity/Barometer,
TFA 30.3125 (temperature + humidity), TFA 30.3120.30, TFA 30.3120.90 (temperature),
Conrad/ELV S555TH/S300TH
LaCrosseV4:
TXT141-BV2
Baldr:
Bresser weather sensor, Baldr B0317, BL999 weather sensor
Auriol:
Z31743, Rubicson
Auriol V2:
Z31055A-TX, Z31055B-TX version 09/2012, Xiron, Watshome YT6018-2, Technoline,
AOK-2026, AOK-2011, Tunex MF-0211, Jula / Marquant 943134
Auriol V3:
Z32171A, XT200, Fine Offset, Hadex T093, WH5029, Excelvan
FineOffset:
Fine Offset Electronics WH2, Agimex Rosenborg 66796, ClimeMET CM9088, Tesa WH1150,
Loh Electronics 02812 Temperature and Humidity sensor,
WH1285 TX (WH-5) Temp & Humidity sensor
Eurochron:
EAS 301Z / EAS 302 / Tchibo / Oregon EW99
Prologue:
Clas Ohlson 36-4741, Clas Ohlson 36-5087
Krippl:
Krippl temperature/humidity sensor
InoValley:
SM200, SM302 Temperature&Humidity sensor
Oregon V1/2/3:
THC238, THC268, THN132N, THWR288A, THRN122N, THN122N, AW129, AW131, THGR268, THGR122X, THGR122N,
THGN122N, THGN123N, THGR122NX, THGR228N, THGR238, WTGR800, THGR918, THGRN228NX, THGN500, RTGN318,
THGR810, RTGR328N, THGR328N, Huger BTHR918, BTHR918N, BTHR968, RGR126, RGR682, RGR918, PCR122,
THWR800, THR128, THR138, THC138, RGR928, THGR968, THR228N, RGR968, WGR968,
UVN128, UV138, UVN800, Huger-STR918, WGR918, WGR800, PCR800, WGTR800, BTHG968, BTHGN129
Biltema:
Biltema 84056
Fine Offset:
Fine Offset / Viking / WMS Mk3 / Proove TSS320
Home Confort:
STHI 100 temperature/humidity sensor
F007: Ambient Weather / Frogit F007TH, Ambient Weather / Frogit F007T, Ambient Weather / Frogit F007PF
Renkforce Thermo-/Hygrosensor FT007TH, UCTech FT007TH
RFTech: 210TX
Digi-Tech: 4-LD14554 Outdoor temperature sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Laatst online: 28-06 23:08
Interessant gerelateerd nieuws:

https://www.raspberrypi.org/blog/google-tools-raspberry-pi/

tenzij ik natuurlijk de enige ben die een smart assistent ziet zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door 2green op 24-01-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Jorn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Maar het is wel uit te zetten ergens in de config, nieuwe devices toestaan oid.
Ik heb het zelf laatst ook maar uitgezet en de lijst opgeschoond.
Ik vind het juist wel geinig. Eens kijken of ik mijn antennes nog kan uitbreiden. Heb momenteel ongeveer zulke antennes op zowel de ontvanger als de zender gesoldeerd: Afbeeldingslocatie: http://s2.electrodragon.com/wp-content/uploads/2011/11/Nrf905-spring-coil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AWST6000 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:24:
Ik zag een Kaku ALMST-2000 magneetcontact. Er staat bij dat deze op 868 Mhz werkt.
Is het protocol bekend? Ik kon het zo snel niet vinden.
868 Mhz is geen protocol maar een frequentie. Deze werkt dus alleen als je ook een zender/ontvanger gebruikt op 868 Mhz. De RFXcom ondersteunt alleen 433Mhz als schijnt er wel een 868 Mhz versie te zijn maar niet leverbaar voor nu.

Je zou ook een RFLink kunnen maken voor 868Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Nu online
tozzke schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:08:
[...]

je moet bij een selector switch idd 'Level (%)' gebruiken. In jouw geval komt 10 (%) overeen met 'Level1', 20 met 'Level2' en 30 met 'Level3'
Dus dan zou het in theorie zo goed moeten staan:
mechgoed

De praktijk is echter dat er de log netjes wordt weggeschreven, maar er niet geschakeld wordt, iemand enig idee? Handmatig werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 16:39
Wat zijn de functies tegenwoordig van Domoticz in combinatie met een Nest thermostaat en een modulerende ketel? Kan je zien op welke stand de ketel staat, de retour water temperatuur en of er bijvoorbeeld warm water wordt getapt?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
SnowDude schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:32:
Wat zijn de functies tegenwoordig van Domoticz in combinatie met een Nest thermostaat en een modulerende ketel? Kan je zien op welke stand de ketel staat, de retour water temperatuur en of er bijvoorbeeld warm water wordt getapt?
Je kan de kamertemperatuur, luchtvochtigheid en setpoint temp uitlezen. That's it afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
exponential schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Je kan de kamertemperatuur, luchtvochtigheid en setpoint temp uitlezen. That's it afaik
Weet iemand of je in Domoticz makkelijk de setpoint temp en echte temp in een grafiekje kan krijgen? Setpoint zit namelijk onder de tab utilities, terwijl de echte temp onder de tab Temperatures zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
exponential schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Op zich is dat genoeg, die Nest gaat er toch komen, kwa functionaliteit is hij voor mij voldoende en ik vind de styling gewoon erg mooi. Domoticz heb ik al in proef draaien en dat bevalt ook goed.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
MikeOO schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:38:
[...]
868 Mhz is geen protocol maar een frequentie. Deze werkt dus alleen als je ook een zender/ontvanger gebruikt op 868 Mhz. De RFXcom ondersteunt alleen 433Mhz als schijnt er wel een 868 Mhz versie te zijn maar niet leverbaar voor nu.

Je zou ook een RFLink kunnen maken voor 868Mhz.
Laat ik m'n vraag anders formuleren:
Met een RFXcom433E, Domoticz en wat Kaku-433Mhz-stekkerdoosschakelaars kan ik bijv. lampen aan-en-uit schakelen.

Nu heeft Kaku dus ook producten die op 868Mhz werken. Welke spullen heb ik dan nodig om deze te kunnen schakelen/lezen? Een Zwave-stick? Een Zigbee-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
AWST6000 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Met een RFXcom433E, Domoticz en wat Kaku-433Mhz-stekkerdoosschakelaars kan ik bijv. lampen aan-en-uit schakelen.

Nu heeft Kaku dus ook producten die op 868Mhz werken. Welke spullen heb ik dan nodig om deze te kunnen schakelen/lezen? Een Zwave-stick? Een Zigbee-stick?
Dat zal niet gaan werken als ze niet gebruik maken van het Z-Wave protocol. Wat ik op de site kan zien gebruikt Kaku deze niet. Dus heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

KaKu op 868MHz is het twee weg protocol dat ze gebruiken voor hun alarm systemen. Het is niet zo maar compatible met de de gewone KaKu schakelaars. Als het goed is kan de ICS-2000 Internet Controller er wel mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Klopt.
Je kunt deze nieuwe Kaku producten aansturen met een ICS-2000 Internet Control Station. Bij de specs hiervan staat o.a.:
Smart Home 433/868 MHz en Zigbee HA/LL*

Edit: Ik denk Zigbee.
Ongefundeerde gok op basis van de specs van de ICS-2000 en die van het Zigbee-protocol.

[ Voor 25% gewijzigd door AWST6000 op 25-01-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 18:35
Ik draai hier bij mijn collega nog versie 2.4031, bij de update geeft ie aan dat hij niks op Sourceforge kan vinden.
ik ben wel Deze Wikipagina tegengekomen, maar daat staat al boven dat deze optie niet (meer) werkt.
Wat is nu de makkelijkste manier om te updaten ? of is een Herinstalatie beter en dan de backup terugzetten ( en dan dit van V2 naar V3 ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
[...]

Wellicht een vraag die ook al voorbij gekomen is, is het mogelijk nu al of wellicht in de toekomst om ook 868 mhz producten te gaan ondersteunen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-06 18:02

apt

_trickster_ schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:53:
Ik draai hier bij mijn collega nog versie 2.4031, bij de update geeft ie aan dat hij niks op Sourceforge kan vinden.
ik ben wel Deze Wikipagina tegengekomen, maar daat staat al boven dat deze optie niet (meer) werkt.
Wat is nu de makkelijkste manier om te updaten ? of is een Herinstalatie beter en dan de backup terugzetten ( en dan dit van V2 naar V3 ?)
Ja daar zat ik een paar weken terug ook mee. Ik geloof dat ik dit toen ook hier gevraagd heb. Uiteindelijk heb ik de database opgeslagen, de domoticz folder opgeslagen en ben ik gaan herinstalleren. Ik heb gelijk een nieuwe rasbian image geinstalleerd en heb de nieuwste versie van domoticz geinstalleerd.

Toen de database teruggezet en geconstateerd dat het goed was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dreamcatcher schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Wellicht een vraag die ook al voorbij gekomen is, is het mogelijk nu al of wellicht in de toekomst om ook 868 mhz producten te gaan ondersteunen ??
Je kan een RFlink gateway bouwen op basis van een arduino en daar heb je 868MHz ontvangst modules voor. Die kan je dan met USB aan je domoticz controller hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
SnowDude schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Je kan een RFlink gateway bouwen op basis van een arduino en daar heb je 868MHz ontvangst modules voor. Die kan je dan met USB aan je domoticz controller hangen
Hoi te veel nerd stuff.... sorry niet verkeerd bedoelt maar ben blij dat ik domoticz met pi een beetje kan....

Snap je wel wellicht in de toekomst eens naar kijken maar op dit moment te hoog gegrepen.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dreamcatcher schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:12:
[...]

Hoi te veel nerd stuff.... sorry niet verkeerd bedoelt maar ben blij dat ik domoticz met pi een beetje kan....

Snap je wel wellicht in de toekomst eens naar kijken maar op dit moment te hoog gegrepen.

Thnx.
als je dat al te veel nerd stuff vind dan moet je niet op mijn hobby kamer kijken :o

Als optie kan je ook gewoon de ICS van KaKu kopen: https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html die kan je ook koppelen met Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-06 19:51
De Fibaro switches hebben een parameter 30. Relay 1: Response to General Alarm.
Die kan je op ALARM FLASHING zetten.

Dan had ik verwacht als je in bv. blockly die lamp op ALARM zet ipv ON dat die gaat knipperen.

Iemand hier ervaring mee? Zou graag een lamp laten knipperen maar iedere halve seconde on/off sturen vind ik een beetje lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

dorenberg schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:30:
Vandaag bij de kruidvat kwam ik een "weerstation" tegen van alecto. De WSD-10. Binnen en buitensensor. Nu halve prijs, dus voor 4.99 euro. Werkt op 433.92 MHz volgens de handleiding (online staat 443 MHz, maar ja zal wel een typefout zijn). Echter met de gebruikelijke protocollen krijg ik hem niet zichtbaar. LaCrosse en Rubiscon zouden Alecto moeten zijn. Iemand tips hiervoor? Zo ja dan ga ik nog even naar de Kruidvat, want er lagen er nog 3 geloof ik. Ik heb de fora hier al onderzocht, maar helaas. Ik heb een RFXCOM type E
Naar aanleiding van jouw post heb ik er ook 1 meegenomen. Er kunnen zelfs meerdere weermeetpunten op zie ik, maar geen idee waar je die los haalt. Met RFLink krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B0qBsr6.png Lijkt alleen nog niet helemaal te kloppen met wat ik op het scherm zie. Eens kijken of ik het kloppend krijg. Anders ruil ik hem ook weer. Maar de communicatie an sich werkt dus prima met RFLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
MsG schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Naar aanleiding van jouw post heb ik er ook 1 meegenomen. Er kunnen zelfs meerdere weermeetpunten op zie ik, maar geen idee waar je die los haalt. Met RFLink krijg ik dit:

[afbeelding] Lijkt alleen nog niet helemaal te kloppen met wat ik op het scherm zie. Eens kijken of ik het kloppend krijg. Anders ruil ik hem ook weer. Maar de communicatie an sich werkt dus prima met RFLink.
Ik ben er nog niet aan toegekomen helaas. Wordt vervolgt.Maar je krijgt al meer dan ik haaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

japie101 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:54:
[...]

[afbeelding]

De praktijk is echter dat er de log netjes wordt weggeschreven, maar er niet geschakeld wordt, iemand enig idee? Handmatig werkt het gewoon.
Nee, zoals ik zei moet je Level (%) hebben
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6WBXGmi.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
dorenberg schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:30:
Door RFlink word hij herkend (De Sensor dan) en zichtbaar als "LaCrosse TX3"

695 RFLink 9520 32 Koelkast Temp LaCrosse TX3 3.0 C - Low Set
749 RFLink 9481 129 Vriezer Temp LaCrosse TX3 -19.1 C - Low Set
750 RFLink 9442 66 Buiten Temp LaCrosse TX3 -2.5 C - Low Set

Oeps ook al door een andere tweaker opgemerkt...

[ Voor 2% gewijzigd door ejsinke op 25-01-2017 17:39 . Reden: Oeps ook al door een andere tweaker opgemerkt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

ejsinke schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:36:
[...]

Door RFlink word hij herkend (De Sensor dan) en zichtbaar als "LaCrosse TX3"

695 RFLink 9520 32 Koelkast Temp LaCrosse TX3 3.0 C - Low Set
749 RFLink 9481 129 Vriezer Temp LaCrosse TX3 -19.1 C - Low Set
750 RFLink 9442 66 Buiten Temp LaCrosse TX3 -2.5 C - Low Set

Oeps ook al door een andere tweaker opgemerkt...
Kloppen bij jou de tempwaarden met wat je op het weerstation zelf ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Ik heb de RFXcom even aangesloten en het enige wat ik zie is dit bijvoorbeeld.

Packettype = UNDECODED RF Message
UNDECODED RUBICSON:2593E40EFCC0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsinke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
MsG schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:42:
[...]

Kloppen bij jou de tempwaarden met wat je op het weerstation zelf ziet?
Eerlijk gezegd niet gechecked (weerstation displays zitten nog in doosje :) ). Temperaturen in Domoticz komen aardig overeen (+/- 0.3ºC) met andere thermometers op zelfde posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Volgens de maker van RFLink geeft deze temperatuursensor enkel de buitentemperatuur draadloos door, maar communiceert het hoofd-systeem zijn binnentemperatuur niet ook draadloos voor opvang. Dat is wel jammer. Eigenlijk zoek ik een goedkoop weerstation wat dat wèl doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
dorenberg schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:42:
Ik heb de RFXcom even aangesloten en het enige wat ik zie is dit bijvoorbeeld.

Packettype = UNDECODED RF Message
UNDECODED RUBICSON:2593E40EFCC0
Gebaseerd op de info hier en wat zoekwerk kom ik uit op het volgende.

25 = soort
93E = id
4 = re-send code, indien 0 = initiele zending
0EF = temp in HexaDec
CC0 = onbekend.

Het is het 0EF stuk wat met hexadec vertaald kan worden in de temperatuur. 23.9C

Dit is bevestigd met 5 andere temperaturen en klopt als een bus. Ik ga er alvast meer inkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door dorenberg op 25-01-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-06 16:41

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik heb een paar setjes KlikAanKlikUit APA3-1500R gekocht en getest. Het bereik is goed en het werkt wonderwel over vier verdiepingen (met originele afstandsbediening), dus van BG tot de 3e verdieping door betonnen vloeren 8).

Tip: Een set kost bij Correct.nl 17,99 en bij Hornbach 19,95 (ook laagste prijs Pricewatch). Hornbach heeft echter laagste prijsgarantie -10% dus voor 16,19 per set aldaar verkrijgbaar (totdat de prijs is aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

iemand enig idee? Handmatig werkt het gewoon.
Wat ik je kan aanraden is te werken met variabelen. Enerzijds is het wat omslagtig. Anderzijds geeft dit wel de maximale vrijheid, zonder dat je gehele 'automatisering' overhoop ligt.

Wat ik met TOON heb gedaan is als volgt;
1. De tutorial https://www.domoticz.com/wiki/Toon in zijn volledigheid gevolgd. Hiermee maakt het niet uit als je de TOON via het display (de TOON zelf), via de TOON-app op je telefoon of via Domoticz bediend.

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/wfmdl2i0h/Schermafdruk_2017_01_25_19_53_15.png

Probleem; Domoticz kan de level-waarde (oftewel; de selector-switch) niet goed controleren in de IF en geeft hiermee allerlei veelvuldige logs/onnodige acties. Dit opgelost met;

2. Een variabele maken en hier vervolgens een actie (exact gelijk aan de selector-switch) aan koppelen, zodat TOON óók hier weer op schakelt en goed te gebruiken is in je plan.

De selector-switch zoals in de tutorial:
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/g6o1pt897/Schermafdruk_2017_01_25_19_43_07.png

Updaten van variabelen:
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/ygj63b5yr/Schermafdruk_2017_01_25_19_42_46.png

Mijn nummering van de variabele is anders, maar dat komt omdat bij mij 0 gelijk staat aan niemand thuis, lampen uit en verwarming uit. 1 staat bij mij gelijk aan iemand thuis, lampen aan, etc.

3. Verwarmingsplan:

Nu schakelt de verwarming precies zoals ik wil, checkt deze de juiste variabelen (dus geen onnodige acties) en kan ik ook nog eens tussentijds anders schakelen indien gewenst (koude zondagmiddag bijvoorbeeld). Zodra binnen een tijdspad en/of onze aan-/afwezigheid iets veranderd, het schema weer als vanouds loopt...

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/jrxhn0j2z/Schermafdruk_2017_01_25_19_43_20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Nu online
tozzke schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:32:
[...]

Nee, zoals ik zei moet je Level (%) hebben
[afbeelding]
Thanks, werkt als een zonnetje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ik ben aan het proberen om mijn Evohome te laten werken via Domoticz middels script op mijn raspberry pi3.
Ik wil het volgende command uitproberen maar krijg deze error.

pi@raspberrypi:~/evohome-client $ chmod +x evo-update.sh
pi@raspberrypi:~/evohome-client $ evo-update.sh init
-bash: evo-update.sh: command not found
pi@raspberrypi:~/evohome-client $

Deze files staan in de map:
pi@raspberrypi:~/evohome-client $ dir
docs evohomeclient evo-update.sh README.md setup.py
evoconfig.py evohomeclient2 LICENSE.txt setup.cfg

Wat gaat er fout? Alles aangepast volgens tutorial via https://www.domoticz.com/wiki/Evohome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
probeer eens .\jescriptnaam

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
punt backslash evo-update.sh init ".\evo-update.sh init"

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
pa3fat schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:11:
punt backslash evo-update.sh init ".\evo-update.sh init"
Ik krijg deze melding, sorry ik ben nog wat nieuw in python.

pi@raspberrypi:~/evohome-client $ .\evo-update.sh.init
-bash: .evo-update.sh.init: command not found

Via zoektocht op Google heb ik ook dit command geprobeerd:

pi@raspberrypi:~/evohome-client $ ./evo-update.sh
INFO:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): tccna.honeywell.com
Traceback (most recent call last):
File "./evo-update.sh", line 29, in <module>
client = EvohomeClient(evoconfig.usr,evoconfig.pw)
File "/home/pi/evohome-client/evohomeclient2/__init__.py", line 18, in __init__
self._login()
File "/home/pi/evohome-client/evohomeclient2/__init__.py", line 69, in _login
self.access_token = self._convert(r.text)['access_token']
KeyError: 'access_token'

Hier krijg ik wel meer info uit, maar ook errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb eindelijk gevonden waarom mijn db niet compleet meer wordt bijgewerkt.
Inmiddels is elke file 120MB groot, tel maar op hoeveel dat is elk uur (24 stuks) en elke dag (31) samen :+
Mijn 8GB SD bevat nu al 6GB aan backups en is waarschijnlijk al langere tijd vol.
Hoe kan ik de backup files het beste verplaatsen terwijl Domoticz blijft draaien?
Met Winscp heb ik het probleem dat hij geen toegang krijgt en in een terminal werkt zoeken naar grote files alleen met sudo er voor als ik geen access denied wil krijgen :/

sudo find /path/to/search/ -type f -printf '%s %p\n'| sort -nr | head -10

Deze regel zoekt naar de 10 grootste bestanden, of 50 als ik dat instel.
Met 50 vond ik alleen maar db backups van >100MB, daar moet ik van af zien te komen. :P

[edit]De user rights stonden op root, even aangepast naar de user waarmee Winscp inlogt en ik kan er bij :)
De files werden sinds november opeens groot, van 1,8MB in oktober naar 41MB in december en >100MB nu.
Dit zal zeker te maken met een crash op 9 november, toen stopte de logging van temperaturen en meer.
Nu zal de db kleiner moeten worden omdat dit zich herhaalt, maar hoe :?

[ Voor 20% gewijzigd door Speedy-Andre op 26-01-2017 00:35 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Waarom bewaar je zo veel backups? Van een maand oud zou je bijvoorbeeld maar 1 backup per dag kunnen bewaren en dan na 3 maanden 1 per week en na een jaar maar 1 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb eigenlijk nooit gekeken naar de backups tot het fout ging :+
Vooral die van elk uur tikken aan als de laatste dag steeds groeit.
Nu er ruimte op de SD is gaat het niet beter met de temperatuurmeters, de fout in de db blijft erin zitten.
Nu zijn de uur backups al 124MB, dat komt niet meer goed :F
Stel dat ik een nog goede kleine backup van oktober terug zet, zou hij dan weer normaal verder loggen?
Ik weet niet wat er met eventueel gewijzigde of toegevoegde apparaten gebeurt als je dat doet ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 15:58
[...]

[afbeelding]

Ik meende ooit gelezen te hebben dat de if niet met een var. kan/mag beginnen

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Is er een manier om 'text-to-speech' aan te sturen vanuit Domoticz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 08:40
Speedy-Andre schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:02:
Ik heb eigenlijk nooit gekeken naar de backups tot het fout ging :+
Vooral die van elk uur tikken aan als de laatste dag steeds groeit.
Nu er ruimte op de SD is gaat het niet beter met de temperatuurmeters, de fout in de db blijft erin zitten.
Nu zijn de uur backups al 124MB, dat komt niet meer goed :F
Stel dat ik een nog goede kleine backup van oktober terug zet, zou hij dan weer normaal verder loggen?
Ik weet niet wat er met eventueel gewijzigde of toegevoegde apparaten gebeurt als je dat doet ...
Ik gebruik dit script
https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd
Maak elke dag om 3.00 een db backup
en 1x per maand om 3.05 een complete backup van de hele domoticz directory.
Deze word dmv ftp naar mijn router waar een usb stick in zit verplaatst.
Dat probleem met vollopen sd had ik eerst ook.
Je kan het natuurlijk ook naar je nas laten kopiëren.
Maar die moet dan even opstarten steeds midden in de nacht.
En de router heeft die optie ook handy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
AWST6000 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:08:
Is er een manier om 'text-to-speech' aan te sturen vanuit Domoticz?
Ik gebruik daarvoor de API van VoiceRss (http://www.voicerss.org/). Tot 350 verzoeken per dag gratis.
Kan op dit moment even niet bij mijn scriptje, maar kan die later nog wel even delen. Kwestie van mp3-tje ophalen en die afspelen met omxplayer.

Edit:
Dat scriptje werkt dusdanig dat hij in Domoticz ingesteld staat als custom notification en daardoor gemakkelijk aan elk device te koppelen is.

[ Voor 15% gewijzigd door D.v.Beek op 26-01-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SpikeHome schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:09:
[...]

Ik gebruik dit script
https://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd
Maak elke dag om 3.00 een db backup
en 1x per maand om 3.05 een complete backup van de hele domoticz directory.
Deze word dmv ftp naar mijn router waar een usb stick in zit verplaatst.
Dat probleem met vollopen sd had ik eerst ook.
Je kan het natuurlijk ook naar je nas laten kopiëren.
Maar die moet dan even opstarten steeds midden in de nacht.
En de router heeft die optie ook handy!
Backuppen naar mijn router zou kunnen, dan ga ik de automatische backup uit vinken.
Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ik een oudere backup terug zet, als dan alles weer correct wordt gelogd heb ik een probleem minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Gebruikt een van jullie nog een andere frontpage? Ben nu een beetje aan het kijken wat een mooie zou zijn.

Ik wil er namelijk 1 waarin ook eventueel een security scherm in kan komen voor het alarm. En die heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Zahariac schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:27:
Ik wil er namelijk 1 waarin ook eventueel een security scherm in kan komen voor het alarm. En die heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.
Ik vind Domoboard een heel mooie. Je zou het Domoticz securityscherm er misschien in op kunnen nemen met de rechtstreeekse URL ervan: http://ip:port/secpanel/index.html.
(Maar ik heb dit nog niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
AWST6000 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Ik vind Domoboard een heel mooie. Je zou het Domoticz securityscherm er misschien in op kunnen nemen met de rechtstreeekse URL ervan: http://ip:port/secpanel/index.html.
Ziet er goed uit inderdaad. Nu alleen nog even kijken of hij een beetje mooi schaalt naar een 7 inch tablet. Heb namelijk op alle verdiepingen er 1 hangen voor de bediening.

Daar is het juist voor bedoeld lees ik nu. Ziet er echt belovend uit. Gaan we vanavond mee aan de slag!

[ Voor 10% gewijzigd door Zahariac op 26-01-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 08:40
Ik heb een ander probleem met mij nefit easy uit te lezen.
Gisterochtend was mijn pi niet meer benaderbaar na een reboot (liep al 2 weken)
Gisteravond toen ik thuis was microsd in een pc gestopt met linux en inhoud gekopieerd (just voor sure)
Nieuwe installatie gedaan en na een 45m was alles up en running incl. mindergas, nefiteasy en backup scripts.
Dus weer reboot gedaan en damn zelfde probleem.
Toen maar nieuw microsd gepakt en nog eens alles opnieuw.
om een lang verhaal niet kort te laten worden >:) had ik voor ik de nefiteasy stuff ging installeren een complete image gemaakt van de sd.
maar goed daarna de nefit easy geïnstalleerd (zoals op deze site KLIK)
En alles werkte ook na een reboot (verwacht toch dat de sd niet goed meer was)
Maar als ik nu reboot werkte alles behalve de nefiteasy
deze moet ik steeds handmatig starten!
Het command "pm2 save" zou dit toch moeten automatiseren?
[...]

Ik heb domoboard op een andere pi gedraaid die connecte naar mijn domoticz pi
Ik vond domoboard nogal wat van de cpu gebruiken.
Momenteel gebruik ik de frontpage.html maar daar moet ik nog een hoop aan sleutelen

[ Voor 22% gewijzigd door SpikeHome op 26-01-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 30-06 10:08

CodeIT

Code IT

Zahariac schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:35:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad. Nu alleen nog even kijken of hij een beetje mooi schaalt naar een 7 inch tablet. Heb namelijk op alle verdiepingen er 1 hangen voor de bediening.

Daar is het juist voor bedoeld lees ik nu. Ziet er echt belovend uit. Gaan we vanavond mee aan de slag!
Nice. Hoe heb je de tablets hangen? Heb je er misschien een foto van?
Ik ben nog op zoek naar een mooie mount. Het liefst 1 waar je laadkabel niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
CodeIT schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:41:
[...]

Nice. Hoe heb je de tablets hangen? Heb je er misschien een foto van?
Ik ben nog op zoek naar een mooie mount. Het liefst 1 waar je laadkabel niet ziet.
De tablets die ik heb hangen gaan 2 weken mee met een lading. Dus ik hang ze elke zaterdag even 2 uurtjes aan de lader en ze zijn weer vol. Zo heb ik geen kabels in het zicht :P. Ik zal vanavond wel even een fototje van maken. Moet er nog wel iets op verzinnen zodat ze gewoon weggewerkte kabels hebben.

Ik heb de Vogel Ringo als muurbeugel. Dit is een systeem waarbij maar een klein rond schijfje met 1 schroef aan je muur hangt. En een soort case waarin de tablet geklemd wordt. Ziet er mooi uit op de muur!

[ Voor 5% gewijzigd door Zahariac op 26-01-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 27-06 19:51
Ik krijg al lange tijd de onderstaande melding een aantal keer per dag. Is hier nog iets aan te doen?

2017-01-26 11:22:34.605 Error: ToonThermostat: retrieveToonState request not successful, restarting..!
2017-01-26 11:33:01.215 Error: ToonThermostat: Error getting current state!
2017-01-26 11:38:11.272 Error: ToonThermostat: Error login!

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
anconakip schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:41:
Ik krijg al lange tijd de onderstaande melding een aantal keer per dag. Is hier nog iets aan te doen?

2017-01-26 11:22:34.605 Error: ToonThermostat: retrieveToonState request not successful, restarting..!
2017-01-26 11:33:01.215 Error: ToonThermostat: Error getting current state!
2017-01-26 11:38:11.272 Error: ToonThermostat: Error login!
Toevallig je inloggegevens aangepast? Want het lijkt er gewoon op dat hij niet in kan loggen en daarom geen gegevens kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 27-06 19:51
Zahariac schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Toevallig je inloggegevens aangepast? Want het lijkt er gewoon op dat hij niet in kan loggen en daarom geen gegevens kan ophalen.
Nee, niets veranderd. Hij doet het ook vaker wel dan niet hoor. Het is gemiddeld 1 keer per uur dat hij niet inlogd.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
[...]

In de pauze even mee aan de slag gegaan (kan vanaf m'n werk gelukkig op m'n eigen server inloggen).

Het is geen makkelijke tool. Alles moet precies kloppen maar ik heb het gedeeltelijk aan de praat. Werkt heel mooi moet ik zeggen, als het werkt. Geen CPU problemen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Zahariac schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:05:
[...]
Het is geen makkelijke tool.
Klopt. Het configureren kost je wel wat tijd, maar daar krijg je een mooie Toon-achtige applicatie voor terug.
Domoboard bestaat overigens nog niet zo heel lang en men is nog bezig met het doorontwikkelen ervan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 30-06 12:31
Voor mensen die nog interesse hebben in Neo Coolcam z-wave spul. Er is wat in de aanbieding op Ali: http://s.aliexpress.com/z2AfIzaU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 14:54
Is dat wat? Ik bedoel is het gekeurd/veilig bevonden. Zag dat Robshop er ook wat van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 16:35
knny schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:15:
[...]

Ik krijg deze melding, sorry ik ben nog wat nieuw in python.

pi@raspberrypi:~/evohome-client $ .\evo-update.sh.init
-bash: .evo-update.sh.init: command not found

Via zoektocht op Google heb ik ook dit command geprobeerd:

pi@raspberrypi:~/evohome-client $ ./evo-update.sh
INFO:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): tccna.honeywell.com
File "./evo-update.sh", line 29, in <module>
client = EvohomeClient(evoconfig.usr,evoconfig.pw)
File "/home/pi/evohome-client/evohomeclient2/__init__.py", line 18, in __init__
self._login()
File "/home/pi/evohome-client/evohomeclient2/__init__.py", line 69, in _login
self.access_token = self._convert(r.text)['access_token']
KeyError: 'access_token'

Hier krijg ik wel meer info uit, maar ook errors
Weet niet of het je al gelukt is maar ben er zelf toevallig ook vanmiddag mee bezig geweest en begin van de avond werkend gekregen. Als je "python" ervoor zet loopt hij wel door.
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/iv0f9lfk1/Knipsel.png

Moest zelf ook goed zoeken hoor, ben ook nieuw hierin ;)
Ik heb verder gewoon stap voor stap deze handleiding gevolgd:
https://www.domoticz.com/wiki/Evohome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:39
In de openings post staat dat je de rflink eventueel voor 10 euro al zelf kan solderen. Op nodo-shop.nl is de goedkoopste 34,95

Moet je voor die 10 euro al het spul uit China halen zo ja wat precies?

Ik zie op aliexpress bijvoorbeeld zo'n arduno Mega clone voor 5 euro. Zal deze het doen of hebben mensen ervaringen hiermee?

[ Voor 23% gewijzigd door Possible op 26-01-2017 19:34 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 11:53
Possible schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:33:
In de openings post staat dat je de rflink eventueel voor 10 euro al zelf kan solderen. Op nodo-shop.nl is de goedkoopste 34,95

Ik zie op aliexpress bijvoorbeeld zo'n arduno Mega clone voor 5 euro. Zal deze het doen of hebben mensen ervaringen hiermee?
Bij nodoshop krijg je ook de PCB (printplaat) erbij (die kan je nergens anders kopen voor zover ik weet) maar heb je niet perse nodig, wel als je het netjes wil doen. Heb ik in eerste instantie niet gedaan, maar pas achteraf. Verder krijg je een transceiver ipv een losse transmitter en receiver voor 433mhz die volgens Nodoshop van betere kwaliteit is dan het chinese spul.

Chinese receivers en transmitters i.c.m. met een arduino en adapter (of usb kabel) zou je genoeg aan moeten hebben en dan kom je inderdaad <10euro uit. Dupont kabeltjes bij bestellen is ook wel makkelijk. En eventueel heb je nog een stukje ijzerdraad (+/- 17cm?) als antenne nodig.

Afhankelijk welke frequentie je wil aansturen zal je onderdelen moeten kopen. Voor 433 heb ik gekocht: RXB6 (receiver) en FS100A (transmitter), maar zijn inmiddels vervangen voor de transceiver van Nodo. Om ook 2.4ghz aan te kunnen sturen (b.v. Milight) heb ik nog een NRF24L01 gekocht, maar tot op heden nog niks mee kunnen doen (RFLink ondersteunt de nieuwste E27 8W lampen nog niet).

I.p.v. een ijzerdraadje gebruik ik nu een SMA antenne (Hight Gain 6DBI, volgens mij offcieel illegaal??).

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 01:40
DarkAllMan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:04:
Voor mensen die nog interesse hebben in Neo Coolcam z-wave spul. Er is wat in de aanbieding op Ali: http://s.aliexpress.com/z2AfIzaU
japser84 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:00:
Is dat wat? Ik bedoel is het gekeurd/veilig bevonden. Zag dat Robshop er ook wat van had.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zie in de feedback op ali diverse "blown ups" staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 30-06 12:31
Ik heb er al 1 in huis. Tot nu toe weinig problemen. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Possible schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:33:

RFLink is eigenlijk voornamelijk de firmware voor de Arduino Mega waar het om gaat. Wat je dus minimaal nodig hebt is een Arduino Mega + 433 Mhz zender en ontvanger, eventueel gezamenlijk in een printje (transceiver).

Als je het mooi wil doen heeft nodo-shop hun printplaats los te koop voor 10 euro: https://www.nodo-shop.nl/...-gateway-componenten.html

hier moet je een 433 Mhz module en een antenne nog op solderen en dan past het geheel netjes op een Arduino Mega.

Maar the bare minimum is bijv: Arduino Mega: https://www.aliexpress.co...duino-No/32560951211.html

433 Mhz zender (heterodyne): https://www.aliexpress.co...cise-AVR/32698824093.html

433 Mhz ontvanger: https://www.aliexpress.co...V-ASK-OOK/1620400987.html

Ik heb er nog dit soort antennes voor gekocht: Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/181957198085-0-0/s-l140/p.jpg

Mijn linkjes zijn gewoon even willekeurig van Aliexpress, je moet zelf maar even kijken naar een specifieke variant of aanbieder die je wil. Maar het kost echt geen drol allemaal.

Jammer dat RFLink relatief onbekend is en ook niet iets als Github heeft. Het was dat een tweaker het toevallig riep, daarvoor dacht ik dat de enige optie zo'n veel te dure RFXCom was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
RickKoets schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:06:
[...]

Weet niet of het je al gelukt is maar ben er zelf toevallig ook vanmiddag mee bezig geweest en begin van de avond werkend gekregen. Als je "python" ervoor zet loopt hij wel door.
[afbeelding]

Moest zelf ook goed zoeken hoor, ben ook nieuw hierin ;)
Ik heb verder gewoon stap voor stap deze handleiding gevolgd:
https://www.domoticz.com/wiki/Evohome
Ja gelukkig uiteindelijk gelukt, temperaturen worden nu ook geupdate middels crontab in Domoticz.
Echter als ik de temp wil veranderen via domoticz dan krijg ik de volgende error.

Domoticz log
2017-01-26 20:27:59.237 Error: Error executing script command (/home/pi/evohome-client/evo-settemp.sh). returned: 256

In in terminal
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ ./evo-settemp.sh
File "./evo-settemp.sh", line 17, in <module>
import dateutil.parser
ImportError: No module named dateutil.parser
pi@raspberrypi:~/evohome-client$

Niet dat dit erg is, maar updaten via Domoticz is gewoon leuke feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamanl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 09:08

Lamanl

So little done, so much to do

Ik heb vorige week en bmp280 barometer gekocht voor mijn Pi met domoticz omdat er nergens en losse barometer te koop is voor 433mhz

Aangesloten op de gpio en kan hem nu na even puzzelen via en python script uitlezen in de command line

code: bmp280
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
bla bla
def readBME280All(addr=DEVICE):
bla bla
  return pressure/100.0

def main():

(chip_id, chip_version) = readBME280ID()
  # print "Chip ID     :", chip_id
  # print "Version     :", chip_version

pressure = readBME280All()

# print "Pressure : ", pressure, "hPa"

if __name__=="__main__":
   main()

Maar nu wil ik het ook in domoticz kunnen zien
Daar heb ik ook een script voor gevonden en samen geplakt met het bovenste

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# Please let stand the quotes
domoticzserver =   # your domoticz url on Pine64
domoticzusername =     # your username in domoticz
domoticzpassword =      # your password in domoticz
domoticz_idx = "15"         # the idx-number generated from domoticz

# place your code here
VALUE = readBME280All() # value from your sensor you will send to domoticz

domoticzurl = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=command&param=udevice&idx='+domoticz_idx+'&nvalue=0&svalue='+str(VALUE)
credentials = '{domoticzusername}:{domoticzpassword}'.format(**vars()).encode()
response = urlopen(Request(domoticzurl, headers={'Authorization':
    b'Basic ' + base64.b64encode(credentials)})).close()

En dit werkt een soort van want er mist ;BAR_FOR
Volgens de domoticz site moet regel 10 het volgende zijn:
code:
1
json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=0&svalue=BAR;BAR_FOR

;BAR_FOR mag BAR_FOR = 0 zijn
maar zonder die ;0 laat domoticz het device leeg
dus zou het iets moeten zijn van:
code:
1
json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=0&svalue=VALUE;0

Ik heb totaal geen verstand van python of linux maar op internet is genoeg te vinden en kan daardoor een heel eind komen maar hier loop ik toch echt vast
Het zal vast ergens een ; of ' of , zijn om dit op te lossen
Pagina: 1 ... 13 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.