luigi87 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:49:
[...]
Heb net ff naar de APP die je benoemd gekeken. Als je nu een camera wilt toevoegen moet je wel de portforwards open zetten in Router neem ik aan?
Met de Foscam app is niet nodig blijkbaar dit werkte direct en wil eigenlijk omtrent veiligheid portforwarding voorkomen.
Ik gebruik maar 1 port-forward en die is voor OpenVPN. Ik verbind dus standaard met mijn VPN server (draait op mijn NAS) en open dan alles op mijn gsm alsof ik thuis ben en hoef ik nooit een forward verder in te stellen. Daar zou je ook naar kunnen kijken en zit je qua veilige nog een aardig stuk hoger. OpenVPN kan soms ook op bepaalde routers draaien. Mijn Asus heeft dit standaard ook aan boord en anders bv OpenWrt eens bekijken of dat mogelijk is op je router.
Probeer met de Foscam app eens op 3G/4G te verbinden en dan je streams te openen. Vaak slechte tot geen verbinding of na lang wachten. Daar was ik klaar mee. Tijdens mijn laatste vakantie kregen we maar beeld van 1 camera en de rest kwam niet door via de App, of je moet 30 sec wachten per camera.
Via de Domoticz App kan ik de beelden ook zien al is dat beperkt en wist ik dat de camera's gewoon werkte. Het lag puur aan de App. Soms werkt hij goed maar op tijden dat je het even nodig heb niet.
Er is deze week wel een update geweest van de Foscam App maar heb het inmiddels allemaal verwijderd
Met TinyCam vliegen de beelden voorbij ook met mobiele verbinding. Zijn meer van dit soort apps maar deze zit er ook voor mij althans gelikt uit.
Je camera over Wifi kan prima maar je moet het goed uittesten. Zolang je signaal sterk genoeg is bij de camera en de router ook een stabiel signaal geeft er er niets aan de hand. Mijne verbind met een TP-Link die als switch en extra wifi punt werkt en deze heeft soms problemen met Wifi stabiel houden naar een tijdje. Kwaal van dit modeltype. Moet nog eens vervangen worden.
Via scripts kun je inderdaad je camera heel handig naar preset brengen. Ik heb in de gang een PZT hangen en deze wil ik ook als er aangebeld wordt naar de voordeur draaien en na xx aantal minuten moet deze weer naar de standaard plek terug gaan.
Onderstaand een voorbeeldje als bash script wat ik ooit in het Domoticz Forum heb gevonden. Topic bestond helaas niet meer dus dan de code zelf maar. Alle credits voor de maker.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| #!/bin/sh
# By default send to House Notifications Telegram group chat, else take the first parameter as destination contact
if [ -z "$1" ]
then
SendTo=House_Notifications
else
SendTo=$1
fi
# Variables
CamIp=192.168.1.250
CamUrl="http://$IP:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=domoticz&pwd=domopass"
SnapFile="/tmp/snapshot.jpg"
Telegram="nc -q 0 127.0.0.1 1234"
# Send notification message via Telegram
echo "msg $SendTo The doorbell just rang!" | $Telegram
# Check if IP-cam is available
if ping -c 1 $CamIp > /dev/null ; then
# Get snapshot from IP-cam (so we can see the parked car)
wget -O $SnapFile "$CamUrl&cmd=snapPicture2"
# Send snapshot via Telegram
echo "send_photo $SendTo $SnapFile" | $Telegram
# Move camera to position Frontdoor
wget -qO- "$CamUrl&cmd=ptzGotoPresetPoint&name=Frontdoor" &> /dev/null
# Wait 9 seconds for move to complete
sleep 9
# Get snapshot from IP-cam again
wget -O $SnapFile "$CamUrl&cmd=snapPicture2"
# Send snapshot via Telegram
echo "send_photo $SendTo $SnapFile" | $Telegram
# After 3 minutes, move cam back to the street preset
sleep 3m
wget -qO- "$CamUrl&cmd=ptzGotoPresetPoint&name=Street" &> /dev/null
else
echo "msg $SendTo IP-cam is not available at the moment!" | $Telegram
fi |
Alarm via de Foscam ben ik (nog) niet in thuis. Motion is hier geen optie. Er loopt een ADHD schapendoes door het huis en die werkt gelukkig ook erg goed als Alarm en heeft gelukkig geen last van storingen
En dan nog een stapje verder, wil ik ooit ook eens mee gaan testen.
https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=38&t=85755
[
Voor 49% gewijzigd door
MikeOO op 21-01-2017 09:40
]