Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben nu aan het kijken om de centrale mechanische ventelatie ook te automatiseren, bijvoorbeeld als de badkamer te vochtig is.

Nu heb ik een warmte terugwin installatie van Stork. Deze werkt met een perilex aansluiting. Ook kan ik op het apparaat zelf instellen of ik lucht van buiten wil, of dat ik alleen binnen circuleer.

Op dat laatste ga ik mij nog niet focussen want ik denk dat ik dat niet kan automatiseren. Wel natuurlijk de perilex. Alleen kan ik nergens een Zwave node vinden die een 3 standenschakelaar aan kan.

Nu kan je bijvoorbeeld wel of stand 1 standaard aan laten staan (dat doet hij nu ook). Of dat je de standen: uit, 1, 3 doet bijvoorbeeld. Maar kan ik niet om stand 1 uit te schakelen een 2e node ertussen doen, of is dat vragen om gezeik?

Dan krijg je dus op de bijv. fibaro 2x1,5kw die tussen stand 1,2,3 schakelt.
En een fibaro 1x1,5kw die stand 1 uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Doe ik ook met 2 modules. Bediening in Domoticz doe ik via een virtuele keuzeschakelaar, die de standen UIT, AUTO, 1, 2 en 3 heeft. Een LUA script zet de juiste schakelaars in de juiste volgorde in de juiste positie. De AUTO stand gebruik ik om de ventilatie te laten reageren op triggers als vocht en de lampen in badkamer en toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03 14:20
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Welke build van Domoticz draai je? Er zijn wat bekende probleempjes met de Fibaro switch 2 modules en dit klinkt hetzelfde

Ik heb het met mijn FGS-222 (even uit mijn hoofd, het is in ieder geval de nieuwste module met Zwave plus) ook op 1 van de 2 devices. Schijnt opgelost te zijn in de laatste beta.
Heb op mijn synology dat ready-made package. Lukt me niet om de nieuwste versie van domoticz te downloaden en erover heen te zetten....

Kilde het proces, copieerde hem erover, en daarna wilde de service niet meer starten. Zal het wel te grof gedaan hebben....

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik gebruik Domoticz samen met mijn Google Home en IFTTT.
Ik gebruikte in IFTTT mijn admin account, maar dat lijkt me niet echt optimaal achteraf.

Nu zie ik dat ik in het user management wel devices kan toewijzen, maar hoe zit dat met groups en scenes? Die schakel ik namelijk ook, maar kan ik niet selecteren.
Werken standaard alle scenes/groups? Of moet ik in ieder geval alle devices die gebruikt worden in die scene/group toewijzen?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ben aan het stoeien met uitlezen van mijn 'domme meter' :P
De basis is dit topic waar een ander merk meter wordt uitgelezen.
Het script werkt gedeeltelijk, als ik het start dan zie ik op mijn Wattcher vreemde getallen voorbij komen wat er op duidt dat de optische leeskop data uitspuugt.
Wat mij niet lukt is die data zichtbaar maken in een virtueel P1 device |:(
Het script blijft lopen, ik moet het met ctrl-z afbreken.
Er zijn 2 bestanden waar de laatste uitleesdata in komt, die worden niet bijgewerkt
Ik heb ook een eenvoudiger script dat de data in de terminal print, hier zie ik de telegram zoals het hoort:

/AMP45227-0614
0.00.6.0(F8F20000)
START0.00.6.1(16232309)
2.18.1(012127.75)
2.18.2(008484.84)
2.18.0(020612.59)
3.28.1(001680.26)
3.28.2(004210.70)
3.28.0(005890.96)
.
Overigens heb ik 2 Rpi's met Domoticz, de slave zit in de meterkast en daar zit de optische probe op.
Dit lijkt goed te werken, ik zie op de master exact wat de dummy P1 op de slave (niet) doet.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 14:53

Hokkie

Hello

Anoniem: 210193 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Ik zou je ook adviseren om even te denken wat je leukst en snelst kan automatiseren.
OK, dank. Deze tip ik ook van harte. Deze motion en deursensor gebruik ik met regelmaat in mijn systeem ivm de oppas thuis. De telefoons van mijn vrouw en de mijne gebruik ik als presence device.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 21:57

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

AWST6000 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:58:
Ff een praktische vraag:
Hoe houden jullie bij welke devices er ooit zijn ingeleerd op bijvoorbeeld een Kaku-schakelaar?

Dus stel dat zo'n schakelaar kapot gaat? Hoe weet je dan zeker dat je die weer met de juiste en het juiste aantal zenders inleert?
Txs?
Ik zet de gegevens bij de opmerkingen neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
[spam] :P
Ik heb zojuist wat subfora aangemaakt op het domoticz forum. hopelijk komt dit de overzichtelijkheid ten goede. Mocht iemand tips hebben of het leuk lijken om mee te helpen met modderen geef me aub een pm.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:43
Een collega van mij heeft een Byron deurbel. Deze werkt met het 433mhz protocol. Nu zou hij een pushover bericht willen ontvangen als er wordt aangebeld.

Ik heb dit blocky script gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hvppb67z8tcgb.png

Gaat dit op deze manier werken?

Hij kan het nu niet testen ivm weekend niet aanwezig is thuis.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
niki_lauda schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:14:
Ik zet de gegevens bij de opmerkingen neer.
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht: Bij elke schakelaar binnen Domoticz is een opmerkingen-veld.
Txs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 11:53
Possible schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:04:
Een collega van mij heeft een Byron deurbel. Deze werkt met het 433mhz protocol. Nu zou hij een pushover bericht willen ontvangen als er wordt aangebeld.

[afbeelding]

Belangrijk is wel type device je de deurbel hebt gegeven. Ik heb dit (433 deurbel) wel werkend gehad met een soort gelijk statement in LUA, maar krijg het laatst in geen mogelijkheid meer voor elkaar.

Ik las ook dat je "on device change" de tijd van laatst gezien kan vergelijken met de tijd van nu. Vind ik zelf een niet z'n mooie oplossing. Kan iemand bevestigen of dit "the way to go" is?

Ik heb zelf nog een bedrade deurbel. Ander die maar is slim maken. Of met een binaire zwave sensor of met een ESP8266 module via MQTT bv.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:41
Possible schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:04:

[afbeelding]

Weet niet hoe het zit in blocky.
Maar in Lua geld voor mijn deurbell (Kaku geval) Group On ipv On

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:34

MsG

Forumzwerver

Vanmiddag de Arduino Mega in de bus. Dus meteen lopen prutsen met RFLink. Inmiddels werkend, alleen kaapt hij soms de locatie van mijn P1-kabel qua USB-nummering.

Daar zijn wel oplossingen voor zoals: https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Alleen zijn helaas zowel mijn P1-kabel als mijn Arduino Mega clone dezelfde chip:
Bus 001 Device 006: ID 1a86:7523 QinHeng Electronics HL-340 USB-Serial adapter
Bus 001 Device 005: ID 1a86:7523 QinHeng Electronics HL-340 USB-Serial adapter

Hoe kan ik deze toch nog definiëren? Is er op low-level niveau nog een harder onderscheid dan device ID en naam? Ik zal vast niet de enige zijn met dat blauwe P1-kabeltje, en een arduino-clone die dit probleem heeft :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 07:39
Speedy-Andre schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:57:
Ik ben aan het stoeien met uitlezen van mijn 'domme meter' :P
De basis is dit topic waar een ander merk meter wordt uitgelezen.
Het script werkt gedeeltelijk, als ik het start dan zie ik op mijn Wattcher vreemde getallen voorbij komen wat er op duidt dat de optische leeskop data uitspuugt.
Wat mij niet lukt is die data zichtbaar maken in een virtueel P1 device |:(
Het script blijft lopen, ik moet het met ctrl-z afbreken.
Er zijn 2 bestanden waar de laatste uitleesdata in komt, die worden niet bijgewerkt
Ik heb ook een eenvoudiger script dat de data in de terminal print, hier zie ik de telegram zoals het hoort:

/AMP45227-0614
0.00.6.0(F8F20000)
START0.00.6.1(16232309)
2.18.1(012127.75)
2.18.2(008484.84)
2.18.0(020612.59)
3.28.1(001680.26)
3.28.2(004210.70)
3.28.0(005890.96)
.
Overigens heb ik 2 Rpi's met Domoticz, de slave zit in de meterkast en daar zit de optische probe op.
Dit lijkt goed te werken, ik zie op de master exact wat de dummy P1 op de slave (niet) doet.
draait op die meterkast pi ook Domoticz ?

Zelf heb ik ook een pi in de meterkast maar zonder Domoticz. Ik heb daar ser2net opdraaien zodat de gegevens een netwerkip door Domoticz uitgelezen kunnen worden. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siewert schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:17:
[...]

Weet niet hoe het zit in blocky.
Maar in Lua geld voor mijn deurbell (Kaku geval) Group On ipv On
Bij de instellingen --> Overige van Domoticz kun je dit omzetten naar On.
Deurbel commando: Group On of On

Acties:
  • +1 Henk 'm!
luigi87 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:01:
Gisteren heb ik een 2 tal camera's toegevoegd aan Domoticz, namelijk 2 maal de Foscam FI9831P.
Nu werken ze in het netwerk prima en kan in via een http get snapshots maken.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat in het menu waar je de Camera toevoegt kan je nog schakelaars selecteren. Wat doet dit? wat kan je hiermee?

Wat ik nu nog wil realiseren is dat de camera gaat opnemen als hij beweging zien ten tijde dat het alarm aan staat.
En dan wil ik eigenlijk dat die opneemt en het wegschrijft naar het netwerk toe (naar een PI met een HDD er aan gekoppeld).
(Alarm aan + Motion = opnemen naar de HDD)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit:
Heb wel een guide gevonden met de alle CGI API commands. en zie dat er dus wel mogelijkheden voor zijn.
http://www.foscam.es/descarga/ipcam_cgi_sdk.pdf

Echter lijkt me dit niet de laatste te zijn helaas.

Edit 2:
Inmiddels via de handleiding gevonden dat je kan opnemen naar een FTP.
Ik heb voor elke camera, inmiddels 5 stuks en virtuele switch aangemaakt.
Via Presence detection, die ik toch al gebruik voor mijn telefoons heb ik ook de camera's toegevoegd. Notificatie op elke camera gezet. Als deze niet meer te bereiken is krijg ik daar melding van. Ik weet dan dat een camera offline is gegaan. Ik heb 1 Foscam via wifi en die gaat soms 1x of 2x per jaar fout. Mooiste oplossing is om de camera via een klikaanklikuit de regelen. Als hij niet meer bereikbaar is dan stroom er even af en weer op via een script en je hoeft helemaal niets meer te doen. >:)

En omdat de camera's dus als virtuele switch staan heb ik bij Camera's elke camera weer gekoppeld aan dezelfde virtuele switch. Je krijgt dan een extra icoon op de virtuele switch. Als je die aanklikt krijg je een live stream van de camera.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/Camera.png

Meer kon ik ook niet bedenken wat je ermee kunt doen >:)

Als je inlogt op de camera dan kun je via de GUI --> Instellingen vrij veel instellen. Motion FTP etc.
Zelf gebruik ik alles via Surveillance Station op een Synology NAS die de camera's beheert / opslag / instellingen dus gebruik het niet van de Foscam zelf. Ik kan niet zeggen hoe goed dit werkt.

Als tip voor de (Foscam) camera's. Gebruik niet de Foscam app zelf. De beelden komt via de cloud van Foscam naar je APP. Buiten het feit dat je niet wilt dat je beelden via een vreemde site lopen werkt dat App vaak ook traag of helemaal niet. Via Wifi loopt dit nog wel maar daarbuiten is het een drama. Ik gebruik sinds kort voor Android tinyCam Monitor Pro. Echt een aanrader Er is ook een gratis versie beschikbaar maar heb zoveel tegoed gespaard met Google Rewards >:) En die 4 euro is het zeker waard.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 20-01-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Misschien dat anderen een betere oplossing weten, anders hier een kleine tip voor mensen die Domoticz op VMware ESXi hebben draaien, met een Z-Wave USB stick.

Afgelopen week een migratie gedaan naar een nieuw servertje en meteen ESXi 6.5 erop gezet. Na de upgrade werkte mijn hele ZWave netwerk bagger.. Heeeeel veel timeouts, traag of niet reageren van nodes, alles wat je niet wilt. Een aantal keer een heal gedaan, maar niets hielp.

Via wat zoekwerk kwam ik erachter dat in 6.5 de USB driver op de schop is gegaan en ik lees her en der wat berichten over problemen met USB passthrough.

Voorlopig lijkt de oplossing om de nieuwe USB driver te disablen op VMWare en dan de oude te gebruiken. Ik krijg nog wel een paar timeouts, maar het schakelt allemaal weer stabiel. Het command om dit uit te schakelen:

code:
1
2
# esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE
# reboot

Werkt dit niet, dan wordt het waarschijnlijk een downgrade naar 6.0, tenzij er mensen zijn die dit probleem ook hebben ervaren en op een andere manier beter hebben weten op te lossen.. Iemand?

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
MikeOO schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:31:
[...]

Ik heb voor elke camera, inmiddels 5 stuks en virtuele switch aangemaakt.
Via Presence detection, die ik toch al gebruik voor mijn telefoons heb ik ook de camera's toegevoegd. Notificatie op elke camera gezet. Als deze niet meer te bereiken is krijg ik daar melding van. Ik weet dan dat een camera offline is gegaan. Ik heb 1 Foscam via wifi en die gaat soms 1x of 2x per jaar fout. Mooiste oplossing is om de camera via een klikaanklikuit de regelen. Als hij niet meer bereikbaar is dan stroom er even af en weer op via een script en je hoeft helemaal niets meer te doen. >:)

En omdat de camera's dus als virtuele switch staan heb ik bij Camera's elke camera weer gekoppeld aan dezelfde virtuele switch. Je krijgt dan een extra icoon op de virtuele switch. Als je die aanklikt krijg je een live stream van de camera.
[afbeelding]

Meer kon ik ook niet bedenken wat je ermee kunt doen >:)

Als je inlogt op de camera dan kun je via de GUI --> Instellingen vrij veel instellen. Motion FTP etc.
Zelf gebruik ik alles via Surveillance Station op een Synology NAS die de camera's beheert / opslag / instellingen dus gebruik het niet van de Foscam zelf. Ik kan niet zeggen hoe goed dit werkt.

Als tip voor de (Foscam) camera's. Gebruik niet de Foscam app zelf. De beelden komt via de cloud van Foscam naar je APP. Buiten het feit dat je niet wilt dat je beelden via een vreemde site lopen werkt dat App vaak ook traag of helemaal niet. Via Wifi loopt dit nog wel maar daarbuiten is het een drama. Ik gebruik sinds kort voor Android tinyCam Monitor Pro. Echt een aanrader Er is ook een gratis versie beschikbaar maar heb zoveel tegoed gespaard met Google Rewards >:) En die 4 euro is het zeker waard.
Thanks dat zijn zeker wel bruikbare tips.

Via Wifi werkt dus wel minder goed blijkbaar, heb er nu 1 op de plek waar die moet zitten. en die is bedraad.

Heb nu de Cam via de Foscam app, maar denk dat die er wel ff af ga halen dan. en die APP bekijken die jij benoemd

Ben er ook achter dat je naast het snapshot command nog veeeeel meer kan doen.
Je kan via die http get(s) ook de alarmen aan zetten. naar Presets gaan en nog veel meer.

Zie dit document maar eens: http://www.foscam.es/descarga/ipcam_cgi_sdk.pdf

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 09:36
Zahariac schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:37:
Ik ben nu aan het kijken om de centrale mechanische ventelatie ook te automatiseren, bijvoorbeeld als de badkamer te vochtig is.

Nu heb ik een warmte terugwin installatie van Stork. Deze werkt met een perilex aansluiting. Ook kan ik op het apparaat zelf instellen of ik lucht van buiten wil, of dat ik alleen binnen circuleer.

Op dat laatste ga ik mij nog niet focussen want ik denk dat ik dat niet kan automatiseren. Wel natuurlijk de perilex. Alleen kan ik nergens een Zwave node vinden die een 3 standenschakelaar aan kan.

Nu kan je bijvoorbeeld wel of stand 1 standaard aan laten staan (dat doet hij nu ook). Of dat je de standen: uit, 1, 3 doet bijvoorbeeld. Maar kan ik niet om stand 1 uit te schakelen een 2e node ertussen doen, of is dat vragen om gezeik?

Dan krijg je dus op de bijv. fibaro 2x1,5kw die tussen stand 1,2,3 schakelt.
En een fibaro 1x1,5kw die stand 1 uitschakeld.
Ik heb het destijds met een Sonoff gedaan, kost niks.
In principe heb je alleen laag en hoog nodig, dus met 1 relais ben je dan klaar.
Zie http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=12544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
hondapower schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Ik heb het destijds met een Sonoff gedaan, kost niks.
In principe heb je alleen laag en hoog nodig, dus met 1 relais ben je dan klaar.
Zie http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=12544
Nou niet helemaal. Ik wil namelijk in de zomer gewoon m'n ramen open zetten. Dan vind ik het wel handig dat zodra ik een raam open heb staan, de mechanische ventelatie uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

loyske schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:54:
En includen op de plek waar hij uiteindelijk ook komt te hangen, dit heeft bij mij geholpen. Werkt nu al maanden probleemloos.
Zojuist heb ik de deursensor geëxcludeerd uit de Aeon Labs, Fibaro deursensor zelf ook gereset, systeem (domoticz) opnieuw opgestart en geïncludeerd op de locatie waar deze uiteindelijk ook komt te hangen (voordeur = afstand 3 meter van controller).

Helaas... sensor wordt herkend als Fibaro FGK-101, maar reageert niet op open/dicht. LED-lampje registreert wel....

Heel bijzonder! Iemand anders nog tips?

Hierbij wat foto's van instellingen;

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/le9ym02wb/Schermafdruk_2017_01_20_09_21_05.png
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/7oztuaifr/Schermafdruk_2017_01_20_09_21_13.png
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/r8ghvgeub/Schermafdruk_2017_01_20_09_21_38.png
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/sht872qb7/Schermafdruk_2017_01_20_09_22_01.png

Alvast dank!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Hokkie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Zojuist heb ik de deursensor geëxcludeerd uit de Aeon Labs, Fibaro deursensor zelf ook gereset, systeem (domoticz) opnieuw opgestart en geïncludeerd op de locatie waar deze uiteindelijk ook komt te hangen (voordeur = afstand 3 meter van controller).

Helaas... sensor wordt herkend als Fibaro FGK-101, maar reageert niet op open/dicht. LED-lampje registreert wel....

Heel bijzonder! Iemand anders nog tips?

Hierbij wat foto's van instellingen;

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alvast dank!
En wat staat er bij de configuratie van de sensor zelf? Denk dat daar meer info te vinden is waarom het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Zahariac schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:28:
En wat staat er bij de configuratie van de sensor zelf? Denk dat daar meer info te vinden is waarom het niet zou werken.
Enige wat ik veranderd heb is de naam "Fibaro deursensor", verder ongewijzigd gelaten...

Hierbij:
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/c3m9qz6m5/Schermafdruk_2017_01_20_09_32_26.png
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/f4mjryst7/Schermafdruk_2017_01_20_09_32_36.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Hokkie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:34:
[...]

Enige wat ik veranderd heb is de naam "Fibaro deursensor", verder ongewijzigd gelaten...

Hierbij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie het al:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/c6bd01e7766c6390555ad341dcdf4f5695c99ee6/?url=http%3A%2F%2Fs23.postimg.org%2Fle9ym02wb%2FSchermafdruk_2017_01_20_09_21_05.png

Als je kijkt naar sensor 14 (de deur/raam sensor) dan heeft deze nergens verbinding mee. Niet zo gek dat er niks door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

commentator schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:04:
[...]

Zelf heb ik ook een pi in de meterkast maar zonder Domoticz. Ik heb daar ser2net opdraaien zodat de gegevens een netwerkip door Domoticz uitgelezen kunnen worden. Werkt prima :)
In de meterkast draait dezelfde versie van Domoticz en ik probeer het daar voor elkaar te krijgen.
Heb je ook een optische leeskop?
Het script gaf een foutmelding met Python, maar met Python3 niet.
De 2 bestanden voor de data heb ik zelf aangemaakt.
Naar mijn idee blijft het script ergens hangen als hij klaar is met de leeskop.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Zahariac schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:39:
[...]

Ik zie het al:

[afbeelding]

Als je kijkt naar sensor 14 (de deur/raam sensor) dan heeft deze nergens verbinding mee. Niet zo gek dat er niks door komt.
Ok?! En hoe zorg ik ervoor dat er wel verbinding tot stand komt? Inclusion knop een paar keer indrukken? Wel vreemd, want ik heb écht de deursensor geïncludeerd op de locatie... en dat ging goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
Hokkie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:45:
[...]

Ok?! En hoe zorg ik ervoor dat er wel verbinding tot stand komt? Inclusion knop een paar keer indrukken? Wel vreemd, want ik heb écht de deursensor geïncludeerd op de locatie... en dat ging goed.
Het is ook vreemd. Ik heb niet zo snel een antwoord voor je. Hij wordt namelijk wel "gezien" in domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:12
MikeOO schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:31:
[...]

Heb net ff naar de APP die je benoemd gekeken. Als je nu een camera wilt toevoegen moet je wel de portforwards open zetten in Router neem ik aan?
Met de Foscam app is niet nodig blijkbaar dit werkte direct en wil eigenlijk omtrent veiligheid portforwarding voorkomen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guyter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:04
Ben niet zeker of het hier thuishoort, maar hier krijg je al 'n idee (handleiding en installatie instructies) over de Ikea Tradfri bridge:
https://fccid.io/FHO-E1526

[ Voor 131% gewijzigd door Guyter op 20-01-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-05 15:35
Hallo,
Ik heb al meer als een jaar een rasberrypi met domoticz draaien in de meterkast.
Tot heden loopt het redelijk soepel.
Ik heb er een schemer sensor bij gehaald.
Hij werkt ook tot het donker word en schakelt de verlichting in.
Nu had ik een block gemaakt maar krijg het niet voor elkaar dat als het buiten een beetje donker word de lampen aan doet en als het weer licht word de lampen uit doet.als er een wolk voorbij komt.
Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg dat hij niet steeds aan en uit gaat.Heb al de zoek fucktie gebruikt maar niks tegen gekomen.
Weten jullie hoe ik dat voor elkaar krijgen kan.
Mvg Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 10:29
Royke1972 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:24:
Hallo,
Ik heb al meer als een jaar een rasberrypi met domoticz draaien in de meterkast.
Nu had ik een block gemaakt maar krijg het niet voor elkaar dat als het buiten een beetje donker word de lampen aan doet en als het weer licht word de lampen uit doet.als er een wolk voorbij komt.
Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg dat hij niet steeds aan en uit gaat.Heb al de zoek fucktie gebruikt maar niks tegen gekomen.
Mvg Roy
Zorgen dat de lamp maar in een beperkt aantal uren aan mag gaan? (vanaf 18:00 tot 8:00 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Hallo,
NickyB2 had hier een oorspronkelijk script voor. Thinkpad heeft verbeteringen doorgevoerd en had hier een script voor, maar de URL verwijst nergens meer naar.
Een vorige versie ervan staat kennelijk hier.
Ik zoek ook ff mee...
(Zoekwoord is 'flipstorm', geloof ik)

[ Voor 19% gewijzigd door AWST6000 op 20-01-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Wat hierboven al aangegeven wordt; alleen schakelen wanneer het èn donker is èn als dat in een bepaald tijdsbestek is (ik heb tussen 17:00 en 9:00 om in de winter ook veilig te zijn).

Eventueel kun je er nog aan toevoegen dat het minimaal een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 5 minuten) donker moet zijn alvorens er geschakeld wordt.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Ik denk dat ik inderdaad problemen heb met domoticz, doordat de package voor de synology een beetje out-of-date is. Maar ik snap niet hoe ik de binary met de laatste beta over de package heen moet zetten. Kan iemand me daarover adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Jumbotroll's package out of date? Dat zal dan alleszins niet veel zijn. Zowat elke week is er wel een nieuwe beta beschikbaar via zijn packet source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 13:46
Hallo,
Mvg Roy
https://www.domoticz.com/wiki/Lua_-_Dusk_Sensor

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Anoniem: 210193 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:04:
Jumbotroll's package out of date? Dat zal dan alleszins niet veel zijn. Zowat elke week is er wel een nieuwe beta beschikbaar via zijn packet source.
... of ik abonneer op het goede kanaal :-(. Dank, en ik ben benieuwd of het zo stabieler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:16
Ik heb Domoticz ingezet om op mijn Scouting groep het energie verbruik te laten zien zodat het wat meer gaat leven bij de leden. Nu zoek ik hoe ik de grafieken kan laten vernieuwen in de app want deze wil ik op een scherm weergeven zodat de opbrengst van de zonnepanelen duidelijk is.

Kan ik dit via Domoticz zelf regelen? Ik kan het niet vinden en ook niet via de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Denk dat grafana daar wel iets moois kan van maken.
Zelf wel geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Heb net ff naar de APP die je benoemd gekeken. Als je nu een camera wilt toevoegen moet je wel de portforwards open zetten in Router neem ik aan?
Met de Foscam app is niet nodig blijkbaar dit werkte direct en wil eigenlijk omtrent veiligheid portforwarding voorkomen.
Ik gebruik maar 1 port-forward en die is voor OpenVPN. Ik verbind dus standaard met mijn VPN server (draait op mijn NAS) en open dan alles op mijn gsm alsof ik thuis ben en hoef ik nooit een forward verder in te stellen. Daar zou je ook naar kunnen kijken en zit je qua veilige nog een aardig stuk hoger. OpenVPN kan soms ook op bepaalde routers draaien. Mijn Asus heeft dit standaard ook aan boord en anders bv OpenWrt eens bekijken of dat mogelijk is op je router.

Probeer met de Foscam app eens op 3G/4G te verbinden en dan je streams te openen. Vaak slechte tot geen verbinding of na lang wachten. Daar was ik klaar mee. Tijdens mijn laatste vakantie kregen we maar beeld van 1 camera en de rest kwam niet door via de App, of je moet 30 sec wachten per camera.
Via de Domoticz App kan ik de beelden ook zien al is dat beperkt en wist ik dat de camera's gewoon werkte. Het lag puur aan de App. Soms werkt hij goed maar op tijden dat je het even nodig heb niet.
Er is deze week wel een update geweest van de Foscam App maar heb het inmiddels allemaal verwijderd ;)

Met TinyCam vliegen de beelden voorbij ook met mobiele verbinding. Zijn meer van dit soort apps maar deze zit er ook voor mij althans gelikt uit.

Je camera over Wifi kan prima maar je moet het goed uittesten. Zolang je signaal sterk genoeg is bij de camera en de router ook een stabiel signaal geeft er er niets aan de hand. Mijne verbind met een TP-Link die als switch en extra wifi punt werkt en deze heeft soms problemen met Wifi stabiel houden naar een tijdje. Kwaal van dit modeltype. Moet nog eens vervangen worden.

Via scripts kun je inderdaad je camera heel handig naar preset brengen. Ik heb in de gang een PZT hangen en deze wil ik ook als er aangebeld wordt naar de voordeur draaien en na xx aantal minuten moet deze weer naar de standaard plek terug gaan.

Onderstaand een voorbeeldje als bash script wat ik ooit in het Domoticz Forum heb gevonden. Topic bestond helaas niet meer dus dan de code zelf maar. Alle credits voor de maker.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
    #!/bin/sh

# By default send to House Notifications Telegram group chat, else take the first parameter as destination contact
    if [ -z "$1" ]
      then
            SendTo=House_Notifications
    else
       SendTo=$1
    fi

# Variables
    CamIp=192.168.1.250
    CamUrl="http://$IP:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=domoticz&pwd=domopass"
    SnapFile="/tmp/snapshot.jpg"
    Telegram="nc -q 0 127.0.0.1 1234"

# Send notification message via Telegram
    echo "msg $SendTo The doorbell just rang!" | $Telegram

# Check if IP-cam is available
    if ping -c 1 $CamIp > /dev/null ; then

# Get snapshot from IP-cam (so we can see the parked car)
       wget -O $SnapFile "$CamUrl&cmd=snapPicture2"
       # Send snapshot via Telegram
       echo "send_photo $SendTo $SnapFile" | $Telegram

# Move camera to position Frontdoor
       wget -qO- "$CamUrl&cmd=ptzGotoPresetPoint&name=Frontdoor" &> /dev/null
       # Wait 9 seconds for move to complete
       sleep 9

# Get snapshot from IP-cam again
       wget -O $SnapFile "$CamUrl&cmd=snapPicture2"
       # Send snapshot via Telegram
       echo "send_photo $SendTo $SnapFile" | $Telegram

# After 3 minutes, move cam back to the street preset
       sleep 3m
       wget -qO- "$CamUrl&cmd=ptzGotoPresetPoint&name=Street" &> /dev/null
    else
       echo "msg $SendTo IP-cam is not available at the moment!" | $Telegram
    fi

Alarm via de Foscam ben ik (nog) niet in thuis. Motion is hier geen optie. Er loopt een ADHD schapendoes door het huis en die werkt gelukkig ook erg goed als Alarm en heeft gelukkig geen last van storingen >:)

En dan nog een stapje verder, wil ik ooit ook eens mee gaan testen.
https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=38&t=85755

[ Voor 49% gewijzigd door MikeOO op 21-01-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,
Mvg Roy
Inderdaad Flipstorm is een prima script hiervoor.
Heb dit vrij lang gebruikt totdat de Lichtsensor overleed en over ben gegaan maar een MySensor LUX meter.

Script had in nog in mijn Domoticz staan en ooit ook de tekst van de Blog bewaard. Ik heb deze samengevoegd in een zip en hiermee moet het lukken
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/Flipstorm.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:03
ik heb een vraag. Ik wil via Domoticz op zolder het verbruik van de CV en ELGA meten en de temperatuur meten van de aanvoer en retour van de verwarming. Voor het meten van het verbruik heb ik een S0 meter aangeschaft op basis van USB en die wordt ook meteen door Domoticz herkend. Voor het meten van de temperatuur heb ik Dallas 18B20 sensoren gekocht en wil deze via 1Wire op Domoticz aansluiten. Maar wat ik ook probeer ze worden maar niet herkend.

Mijn Domoticz versie is V3.5877 en wil nu graag weten, waarom het nu fout gaat.

De 18B20 is aangesloten conform de specificatie, plus op 3,3V, ground op ground en de meet draad op GPIO4 en een weerstand tussen +3,3V en de meet draad. Daarna hardware toevoegen type (1Wire systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

sunnybird schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:07:
ik heb een vraag. Ik wil via Domoticz op zolder het verbruik van de CV en ELGA meten en de temperatuur meten van de aanvoer en retour van de verwarming. Voor het meten van het verbruik heb ik een S0 meter aangeschaft op basis van USB en die wordt ook meteen door Domoticz herkend. Voor het meten van de temperatuur heb ik Dallas 18B20 sensoren gekocht en wil deze via 1Wire op Domoticz aansluiten. Maar wat ik ook probeer ze worden maar niet herkend.

Mijn Domoticz versie is V3.5877 en wil nu graag weten, waarom het nu fout gaat.

De 18B20 is aangesloten conform de specificatie, plus op 3,3V, ground op ground en de meet draad op GPIO4 en een weerstand tussen +3,3V en de meet draad. Daarna hardware toevoegen type (1Wire systeem).
Volgens mij moet je de 1-wire nog activeren op je pi.
http://domoticx.com/raspb...-sensor-ds18b20-uitlezen/

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Dat heb ik inmiddels ook uitgevoerd en nu kan ik via de procedure zoals daar beschreven de temperatuur uitlezen maar toevoegen van hardware met het 1Wire systeem levert nog steeds niets op.

Ik hoop dat iemand nog een goed idee heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 15:22
Zojuist een buitensetje "klikaanklikuit" van het merk Diamant opgepikt bij Van Cranenbroek. Op de verpakking staat 433.05-434.79 Mhz dus ik had gehoopt dat dit zou werken met mijn domoticz installatie alleen blijkt dat toch niet zo. Ik heb zowel leren als handmatig toevoegen geprobeerd, maar beiden geven geen resultaat.

Iemand ervaring met dit merk of tip voor het toevoegen aan domoticz. Of is goedkoop duurkoop geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Momenteel heb ik in mijn huis ongeveer 25 philips Hue lampen hangen. Sommige staan los van elkaar en sommige zitten met meerdere in één lamp.

In een aantal gevallen gaat het om alleen witte lampen. Helaas als ik de ruimte / lampen toevoeg krijgen de lampen in Domoticz standaard het type: Lightning, Limitless/Applamp met als SubType: RGBW
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nbx3GfF.png

Wanneer ik de lamp dan via de Domoticz web interface wil schakelen krijg ik de volgende pop-up
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OcOUybb.png

Wat ik eigenlijk zoek is een normale dimmer optie zoals de dimmer eronder
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3wfSnr6.png

De lampen staan in Domoticz ingesteld als
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sQel5Uu.png

Is er een manier om het type aan te passen zodat Domoticz hem puur als dimmer met slider gaat zien ipv RGBW values?
Thanks alvast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 10:52
Wat gebeurd er als je wit selecteer in plaats van rgb (naar het kleuren paneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
tlpeter schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:51:
Wat gebeurd er als je wit selecteer in plaats van rgb (naar het kleuren paneel)
Dat is puur voor de colorpicker om hem direct van kleur te laten wijzigen, dat doet niets met het type switch helaas :-( .

[ Voor 3% gewijzigd door JJnJ op 21-01-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 22:00
vespino schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:13:
Zojuist een buitensetje "klikaanklikuit" van het merk Diamant opgepikt bij Van Cranenbroek. Op de verpakking staat 433.05-434.79 Mhz dus ik had gehoopt dat dit zou werken met mijn domoticz installatie alleen blijkt dat toch niet zo. Ik heb zowel leren als handmatig toevoegen geprobeerd, maar beiden geven geen resultaat.

Iemand ervaring met dit merk of tip voor het toevoegen aan domoticz. Of is goedkoop duurkoop geweest?
rfxcom aan de pc hangen en dan op de afstandsbediening van je diamand setje op on/off drukken, dan zie je of in het log of er iets voorbij komt wat hij kan lezen. Eventueel kun je ook contact opnemen met rfxcom of zelfs naar ze opsturen dan kunnen hun de ondersteuning toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik overweeg een RB met Rflink of Rfxcom, in eerste instantie om 433Mhz stekkerschakelaars aan te sturen en later uitbreiden met andere apparaten.

Ik probeer me een beeld te vormen van het bereik van deze systemen. Rflink en Rfxcom zouden vergelijkbaar zijn. Wij hebben een huis met 4 verdiepingen (bg, 1e, 2e en 3e) en overal betonvloeren. Ik zou de zender op de 1e verdieping willen plaatsen. Maar heb je dan nog bereik op de 3e (daar hangt oa. de CV en een ventilatiesysteem)?
Daarnaast hebben we ook een aantal schakelaars in de schuur en tuin, die zouden zo'n 20 á 25 meter verwijderd zijn van de zender, eventueel nog met een muur ertussen.
In de toekomst zou ik indien mogelijk ook een solarsysteem op het dak willen opnemen in het systeem, dat komt dan als het ware op de 4e verdieping. Is hier op voorhand iets zinnigs over te zeggen? Misschien ook erg afhankelijk van welk merk/type KAKU er wordt gebruikt?

Als ik het goed heb begrepen kan je in Domoticz gemakkelijk automatische timers instellen voor stekkerdozen en andere apparaten. Werken die timers ook goed (ervan uitgaande dat het bereik goed is)?

[ Voor 21% gewijzigd door PaPa op 21-01-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 18:28
Ik gebruik de "PING system alive checker" in Domoticz. Sinds ik een nieuw router heb (Archer C7 - stock) heb ik veel last van false positives. Blijkt dat de router om de zoveel tijd zelf reageert op herhalende ping verzoeken. Ik vermoed dat domoticz dat als positive ziet..

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 10.0.0.1: Destination host unreachable.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 10.0.0.14:
    Packets: Sent = 76, Received = 18, Lost = 58 (76% loss),
Control-C
^C

Iemand het zelfde probleem? Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Is deze "ping system alive checker" in Domoticz al handiger in gebruik?
Ik gebruik nog altijd DomoticzMP. Deze doet wel precies wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
AWST6000 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:05:
Is deze "ping system alive checker" in Domoticz al handiger in gebruik?
Ik gebruik nog altijd DomoticzMP. Deze doet wel precies wat de bedoeling is.
Op deze manier niet :P , het is in zoverre handiger in gebruik dat het via de GUI te configureren is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 07:39
PaPa schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:55:
Ik overweeg een RB met Rflink of Rfxcom, in eerste instantie om 433Mhz stekkerschakelaars aan te sturen en later uitbreiden met andere apparaten.

Ik probeer me een beeld te vormen van het bereik van deze systemen. Rflink en Rfxcom zouden vergelijkbaar zijn. Wij hebben een huis met 4 verdiepingen (bg, 1e, 2e en 3e) en overal betonvloeren. Ik zou de zender op de 1e verdieping willen plaatsen. Maar heb je dan nog bereik op de 3e (daar hangt oa. de CV en een ventilatiesysteem)?
Daarnaast hebben we ook een aantal schakelaars in de schuur en tuin, die zouden zo'n 20 á 25 meter verwijderd zijn van de zender, eventueel nog met een muur ertussen.
In de toekomst zou ik indien mogelijk ook een solarsysteem op het dak willen opnemen in het systeem, dat komt dan als het ware op de 4e verdieping. Is hier op voorhand iets zinnigs over te zeggen? Misschien ook erg afhankelijk van welk merk/type KAKU er wordt gebruikt?

Als ik het goed heb begrepen kan je in Domoticz gemakkelijk automatische timers instellen voor stekkerdozen en andere apparaten. Werken die timers ook goed (ervan uitgaande dat het bereik goed is)?
Is een beetje moeilijk in te schatten. Hangt namelijk nogal af van de vloeren/muren hoe het bereik is en of er meerdere gebruikers van 433mhz apparaten in de buurt zijn.. Kun je nu met je afstandsbediening van de eerste naar de 4de verdieping komen?

Mijn eigen ervaring is dat de rflink betere ontvangst heeft voor thermometers dan rfxcom.

Ja, je kan diverse timers instellen en die werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

commentator schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Is een beetje moeilijk in te schatten. Hangt namelijk nogal af van de vloeren/muren hoe het bereik is en of er meerdere gebruikers van 433mhz apparaten in de buurt zijn.. Kun je nu met je afstandsbediening van de eerste naar de 4de verdieping komen?

Mijn eigen ervaring is dat de rflink betere ontvangst heeft voor thermometers dan rfxcom.

Ja, je kan diverse timers instellen en die werken prima.
Kan ik dat als maat nemen, het bereik van de bijgeleverde zender van een stekkerschakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Omdat ik 1Wire niet aan de praat krijg, ga ik de volgende weg maar op. Gewoon de temperatuur sensoren inlezen en daarna 2 stuks virtuele sensoren vullen met de gevonden temperatuur waardes.
Iets meer werk maar zo kom ik er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Wuzi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:31:
[...]

rfxcom aan de pc hangen en dan op de afstandsbediening van je diamand setje op on/off drukken, dan zie je of in het log of er iets voorbij komt wat hij kan lezen. Eventueel kun je ook contact opnemen met rfxcom of zelfs naar ze opsturen dan kunnen hun de ondersteuning toevoegen.
Moet ik daarvoor nog software installeren of gewoon in de event log van Windows kijken? En als er iets langs komt, wat zou dat kunnen zijn en wat zou ik er dan mee kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:19
IPeukieI schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:55:
Ik gebruik de "PING system alive checker" in Domoticz. Sinds ik een nieuw router heb (Archer C7 - stock) heb ik veel last van false positives. Blijkt dat de router om de zoveel tijd zelf reageert op herhalende ping verzoeken. Ik vermoed dat domoticz dat als positive ziet..

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Control-C
^C

Wat is de reden dat je de checker gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
grote_oever schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:11:
[...]

Wat is de reden dat je de checker gebruikt?
In dit geval laat ik mijn receiver switchen naar de juiste bron als ik mijn XBOX aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Weet niet of iemand nog een PI3 zoekt voor leuk geld bij deze de link doe je voordeel er mee :

https://www.elektor.nl/raspberry-pi-3-model-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
vespino schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:07:
[...]

Moet ik daarvoor nog software installeren of gewoon in de event log van Windows kijken? En als er iets langs komt, wat zou dat kunnen zijn en wat zou ik er dan mee kunnen doen?
RFXmngr downloaden vanaf RFXCOM. Je ziet vervolgens welke code de remote uitzend en kunt aan de hand daarvan wellicht afleiden welk protocol het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik probeer nu al een aantal dagen een Fibaro Deursensor werkend te krijgen (zie vorige reacties), maar dat lijkt maar niet te lukken. Resetten, in-excluderen van de sensor, opnieuw opstarten, andere batterijen, etc. Niets helpt.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2pslimw.jpg

Wie heeft nog wat tips? Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:19
Hokkie schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:10:
Ik probeer nu al een aantal dagen een Fibaro Deursensor werkend te krijgen (zie vorige reacties), maar dat lijkt maar niet te lukken. Resetten, in-excluderen van de sensor, opnieuw opstarten, andere batterijen, etc. Niets helpt.

[afbeelding]

Geen idee wat je doet, maar waarom zie ik in je afbeelding geen node 1 staan. En heb je 3 t/m 13 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Probeer mijn zwave usb stick te activeren, en fibaro slimme stekker toe te voegen.
Het lijkt erop dat mijn synolgy de usb stck ziet maar bij node toevoegen worden er geen nieuwe zwave componenten toegevoegd.

dit is wat de hardware weergeeft.
6 zwave stick Ja OpenZWave USB
Version: 1.4-2231-g659c327-dirty Instellingen /dev/ttyACM0 Niet actief

dit is wat ik zie bij hardware,

NodeID

Naam

Omschrijving

Manufacturer

ID

Type

Laatst gezien

Enable Polling

Status
004 (0x04) Controller Z-Wave.Me ZME_UZB1 USB Stick Z-Wave.Me 0x0001 0x0400 2017-01-21 01:23:31 Nee [Herstel Node]
003 (0x03) Unknown 0x0000 0x0000 2017-01-21 01:23:31 Nee [Herstel Node]
002 (0x02) Unknown 0x0000 0x0000 2017-01-21 19:42:01 Nee [Herstel Node]
001 (0x01) Unknown 0x0000 0x0000 2017-01-21 01:23:31 Nee [Herstel Node]

bij node toevoegen gaat ook het ledje op de zwave stick niet branden,

kan iemand mij op het juiste spoor zetten waar ik moet kijken om het werkbaar te krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 21:57

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

vespino schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:07:
[...]

Ben benieuw of ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024

[afbeelding]

Wat is de afstand tussen de controller en die deursensor, aangezien je geen powered nodes hebt die een mesh vormen zal alles van die verbinding afhangen en die lijkt er nu niet te zijn. Afstand mss te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Heeft iemand een idee voor het volgende:

Met behulp van schakelaars bedien ik een aantal Fibaro dimmers. Door de schakelaar in te drukken gaat hij feller en minder fel.
Momentary switch (after releasing the switch a spring automatically pushes back and disconnects the switch):
  • Turning the light ON/OFF: change the position of switch no. 1. The Dimmer 2 will be activated always at previously set brightness level.
  • Brightening/dimming the light: hold switch no. 1 down. When the switch is held down, the Dimmer 2 will always reach the extreme value of 1% or 99%.
  • Turning the light ON completely: fast double-click switch no. 1. The Dimmer 2 will set the load at 99%.
Nu wil ik op dezelfde manier mijn Hue lights feller en minder fel laten branden, dus met een fysieke schakelaar op de muur. Ook wil ik met een een dubbelklik de lampen op maximale kracht laten branden. Heeft iemand een suggestie wat ik daar het beste voor componenten voor zou kunnen gebruiken?
Op deze manier krijg ik net wat meer credits om door te gaan met domotica ;)

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

[afbeelding]

Te zwak signaal?
Heb je powered zwave devices in de buurt?

Edit: ik zit te slapen. ;)
Sneezydevil schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:17:
[...]
Wat is de afstand tussen de controller en die deursensor, aangezien je geen powered nodes hebt die een mesh vormen zal alles van die verbinding afhangen en die lijkt er nu niet te zijn. Afstand mss te groot?
O-)

[ Voor 26% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-01-2017 08:37 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPeukieI schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:55:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Control-C
^C

Heb een paar keer de interne ping gebruikt in het verleden en merkte ook dat ik vaak last had van valse meldingen.

Ben toen overgaan naar Presence detection en dat werkt zeer stabiel en geen last meer van verkeerde meldingen en werkt nu al ruim 1 jaar naar volle tevredenheid.

Dit is iets meer werk om het werkend te krijgen maar zeker waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

grote_oever schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:26:
Geen idee wat je doet, maar waarom zie ik in je afbeelding geen node 1 staan. En heb je 3 t/m 13 niet?
1 is de controller...

2 en 14 heeft openzwave aangemaakt tijden includen van beide sensoren.

De controller heb ik toegevoegd in het hardware gedeelte en vervolgens beide sensoren geïnculdeerd. Dit is wat ik dan krijg te zien.
Sneezydevil schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:17:
Afstand tussen de controller en deursensor is max 3 meter (meterkast > voordeur). Afstand tussen motion sensor en de controller is plusminus 4 meter (en deze werkt uitstekend).

[ Voor 6% gewijzigd door Hokkie op 22-01-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Wuzi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:37:
[...]

RFXmngr downloaden vanaf RFXCOM. Je ziet vervolgens welke code de remote uitzend en kunt aan de hand daarvan wellicht afleiden welk protocol het gebruikt.
Und jetzt? Heb al verschillende malen aan/uit op de ab gedaan...

[ Voor 7% gewijzigd door vespino op 24-01-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:35
Ik benader mijn domoticz server via internet door een port te forwarden op mijn router.

Nu krijg ik de laatste tijd dit in mijn logs:
2017-01-20 14:17:43.155 Error: Webserver: File '/manager/html': No such file or directory (2)
2017-01-20 19:33:52.627 Error: Webserver: File '/zecmd/zecmd.jsp': No such file or directory (2)
2017-01-20 21:43:40.791 Error: Wunderground: Error getting http data!
2017-01-21 10:14:03.736 Error: Webserver: File '/zecmd/zecmd.jsp': No such file or directory (2)
2017-01-21 15:04:47.707 Error: Webserver: File '/hndUnblock.cgi': No such file or directory (2)
2017-01-21 15:04:48.199 Error: Webserver: File '/tmUnblock.cgi': No such file or directory (2)

Als ik dit google zie ik dat dit kan komen door mensen die van buitenaf mijn openstaande port lopen te pingen.
Mijn domoticz is beveiligd met username en password maar ik wil het toch beter dicht timmeren...

Nu las ik: https://www.domoticz.com/wiki/Secure_Nginx_Proxy_Setup

Nu loop ik al vast bij: XCA als ik een certificaat wil maken. (het zal wel aan mij liggen geen idee waar hoe ik die schermen tevoorschijn tover)

Kan ik dit allemaal draaien op mij PI of zijn er simpelere methodes om veilig je domoticz te benaderen van buitenaf? VPN abbonement afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Welke build van Domoticz draai je? Er zijn wat bekende probleempjes met de Fibaro switch 2 modules en dit klinkt hetzelfde

Ik heb het met mijn FGS-222 (even uit mijn hoofd, het is in ieder geval de nieuwste module met Zwave plus) ook op 1 van de 2 devices. Schijnt opgelost te zijn in de laatste beta.
Dit is in ieder geval een deel van de oplossing (en dus een like op je antwoord)

Nu heb ik met 1 switch nog een probleem. Domoticz rapporteert netjes wanneer ik op de switch druk. De logging klopt en hij hangt dus ook in het netwerk.

Als ik via de control panel rechtstreeks op de zwave stick ga, kan ik de lamp wel netjes uit- en aanzetten.

Dus het lijkt fout te gaan tussen Domoticz en de zwave stick. Vreemd genoeg stuur ik de andere lampen wel succesvol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vespino schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:26:
[...]

[afbeelding]
Heb je ook in de handleiding RFXCom gekeken welke protocol hij gebruikt. Deze moet je dan wel aanvinken anders ziet hij hem ook niet. En ook goed kijken in de handleiding of de protocollen samen gaan. Niet alle protocollen kunnen gelijktijdig gebruikt worden.

Als het daarin niet te vinden is dan proberen via Google het protocol proberen te achterhalen.
Lukt dat ook niet dan kun je ook steeds een protocol gaan aanzetten en testen. Werkt het niet weer uitzetten en de volgende aan etc.

Anders kun je zoals al aangeven contact opnemen met RFXCom die hebben een zeer goed support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
vespino schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:26:
[...]

[afbeelding]
Ik zie een lightning1 commando voorbijkomen, was dat toen je op de remote drukte? Zoja dan kun je proberen via tabblad Lightning1 dezelfde parameters in te stellen: X10, A, 1, on/off en te versturen, als je schakelaar dan aan gaat dan zou het in principe gewoon ondersteund zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 08:51
Gaat waarschijnlijk iets heel erg simpels worden.. Maar ik kom er al de hele middag niet uit..

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/7857086d1d5347cb949f03f64d697de4.png

Wat is er fout? Hij schakelt Niemand Aanwezig niet.. Ook niet, als ik alleen mij eigen telefoon pak.

Dus op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/f8af4cddd1c84776be520be35d7ba148.png

Bedoeling lijk me duidelijk.. Zodra beide telefoons niet aanwezig zijn, moet die Niemand Aanwezig aanzetten..
Daarmee wilde ik als die aan staat in een ander blocky zo maken, dat hij Toon dan op 15graden zet..
Zolang bovenstaande niet werkt, word onderstaande lastig haha..

[ Voor 90% gewijzigd door mAiden88 op 22-01-2017 16:37 . Reden: Iets meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:37
mAiden88 Er zijn twee versies van "if...do" je hebt nu de versie voor meerdere if, elseif,else afvragingen. De andere (zonder blauw tandwieltje) pakken en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Guy Treepbush schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:44:
mAiden88 Er zijn twee versies van "if...do" je hebt nu de versie voor meerdere if, elseif,else afvragingen. De andere (zonder blauw tandwieltje) pakken en het werkt.
You kidding me.. Je heb gelijk, dit werkt..
Nou voel ik me best dom.. Dat als "Applicatiebeheerder" in opleiding..

Thanks voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
mAiden88 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:34:
Gaat waarschijnlijk iets heel erg simpels worden.. Maar ik kom er al de hele middag niet uit..

[afbeelding]

Wat is er fout? Hij schakelt Niemand Aanwezig niet.. Ook niet, als ik alleen mij eigen telefoon pak.

Dus op deze manier:

[afbeelding]

Bedoeling lijk me duidelijk.. Zodra beide telefoons niet aanwezig zijn, moet die Niemand Aanwezig aanzetten..
Daarmee wilde ik als die aan staat in een ander blocky zo maken, dat hij Toon dan op 15graden zet..
Zolang bovenstaande niet werkt, word onderstaande lastig haha..
Je moet (telefoonx=off) and (telefoony=off) maken i.p.v. (telefoonx and telefoony)=off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Shaggie_NB schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:49:
[...]

Je moet (telefoonx=off) and (telefoony=off) maken i.p.v. (telefoonx and telefoony)=off
Ik heb daar altijd ruzie mee..
Moet al zoveel scripttalen leren, dat LUA net even teveel is om ook nog erbij tenemen..

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/9793a9ce2a4f41dfad0b457b3b852792.png

Bovenstuk werkt nu.. Als telefoon uit staat, gaat Niemand Aanwezig aan.. Maar nu het onderstuk.. Zelfde code (duplicate).. Alleen de and veranderd in or.. en dan werk het opeens weer niet.. Terwel dat een else if is ?

Zie hem al.. Weer de zelfde fout.. And en Or staan niet los van wat ik wil schakelen.. (schakel = on ) or ( schakel = off)

[ Voor 15% gewijzigd door mAiden88 op 22-01-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 11:29
Je moet om "Telefoon Ricardo" ook zo'n block zetten met = On / Off, wat je bij Nikki wel hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-07 20:33

CSB

:D

Ik loop daar ook altijd mee te kloten. Dus je moet voor beide smartphones een = off maken en dan met een and of or statement aangeven wat er moet gebeuren?

En weet iemand toevallig hoe je dan bij een Foscam IP camera via Surveillance station kan laten weten dat het moet gaan opnemen bij beweging? Of herrie maken als er een speaker in zit? (zoals een alarm dus)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Voorbeeldje hoe ik het heb:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TiYKdno.png

[ Voor 18% gewijzigd door Reinder83 op 22-01-2017 22:13 . Reden: url plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/4kiczyf1v/Schermafdruk_2017_01_22_22_13_00.png

Zo werkt het bij mij met een virtual switch en onlangs middels variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hokkie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:14:
[afbeelding]

Zo werkt het bij mij met een virtual switch en onlangs middels variabelen.
Dit is dus exact wat ik wilde..

Als beide telefoons niet aanwezig zijn (Off)
Dat blocky doormiddel van een json link Toon op Slapen zet (laagste stand)

Als 1 van de 2 aanwezig is, Toon dan op Weg zetten (Word hier gebruikt als ochtendtemp), mocht het na 13uur zijn ipv Weg, Thuis gebruiken..

In de browser werkt de link met json om programma te schakelen perfect.. Maar zodra ik hem in een URL gooi bij On Action of in een blocky, gebeurd er niks ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

1. Gebruik variabelen, dat is mooier en overzichtelijker dan virtual switches (alhoewel dat ook moet lukken)
2. Maak variabel "IemandThuis" aan (integer = 0)
3. Gebruik Blocky om actie "open url = http://ipadres:poort/json...." etc om variabel te updaten.

Vervolgens kun je de variabelen gebruiken in je "verwarming" event, lichtplan, etc. etc.

Kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hokkie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:29:
[...]

1. Gebruik variabelen, dat is mooier en overzichtelijker dan virtual switches (alhoewel dat ook moet lukken)
2. Maak variabel "IemandThuis" aan (integer = 0)
3. Gebruik Blocky om actie "open url = http://ipadres:poort/json...." etc om variabel te updaten.

Vervolgens kun je de variabelen gebruiken in je "verwarming" event, lichtplan, etc. etc.

Kun je hier iets mee?
Absoluut!!
Thanks voor de hulp.. Morgenmiddag maar is even verder ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Hier voorbeeld van mijn lichtplan. Ziet er wellicht wat complex uit, maar valt echt wel mee. Werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/98e1v87ur/Schermafdruk_2017_01_22_22_32_02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Mag ik vragen waarom jullie die JSON API gebruiken in plaats van de switch/variable zelf te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hokkie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Hier voorbeeld van mijn lichtplan. Ziet er wellicht wat complex uit, maar valt echt wel mee. Werkt perfect!

[afbeelding]
Is niet complex.. Ziet er wel heel gaaf uit..
Ga morgenmiddag is verder stoeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Reinder83 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:40:
Mag ik vragen waarom jullie die JSON API gebruiken in plaats van de switch/variable zelf te veranderen?
Gebruik liever de programma standen van Toon..
Zodra ik 'setpoint' doe, pak die zijn programma niet.. Vandaar de JSON api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
mAiden88 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Gebruik liever de programma standen van Toon..
Zodra ik 'setpoint' doe, pak die zijn programma niet.. Vandaar de JSON api.
Heb je een voorbeeld hoe je dat doet? heb zelf namelijk ook een Toon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:41
Ik zal wel wat over het hoofd zien maar zit met het volgende.
Ik heb een script_device_container.lua waarin ik dmv een getriggerde switch een dofile uitvoer.
Nu roep ik in die script_device_container.lua een config file met daarin alle switches die een trigger kunnen zijn.

Nu kan ik door bijv "if devicechanged[switch1] or devicechanged[switch2 ] then" een bepaalde lua event script aanroepen.

Nu zou ik dus graag bovenstaande vervangen door een soort van wildcard van alle devices die in mijn config file staan.
Zodat als er eentje in die config file van status veranderd iets moet worden gedaan ipv voor elke device een aparte devicechanged aanmaken
Wie weet zo 1.2.3 van de hoe en de wat, zie het ff niet.
Onderstaand werkt prima als er maar eentje veranderd...

script_device_container.lua:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    local Path = debug.getinfo(1).source:match("@?(.*/)")
    package.path = package.path .. ';' .. Path .. '?.lua'
    package.path = package.path .. ';' .. Path .. 'config/?.lua'
    require "config"

--_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

commandArray = {}

if devicechanged[''..devices.test1..''] or devicechanged[''..devices.test2..'']then
        dofile(lua.path.."script_device_test.lua")  
    end

return commandArray

config.lua:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
lua = {
    path = "/home/pi/domoticz/scripts/lua/device_scripts_container/";
    verbose = true;
}

devices = {
    test1 = "Dummy 1";
    test2 = "Dummy 2";
}

Wil dus eigenlijks zoiets als:
waar vraagteken staat voor all devices in mijn config file
code:
1
2
3
    if devicechanged[''..devices.?..''] then
        dofile(lua.path.."script_device_test.lua")  
    end

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CSB schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:01:
En weet iemand toevallig hoe je dan bij een Foscam IP camera via Surveillance station kan laten weten dat het moet gaan opnemen bij beweging? Of herrie maken als er een speaker in zit? (zoals een alarm dus)
Zijn wel mogelijkheden te vinden
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=2554#p54347

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Reinder83 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:39:
[...]

Heb je een voorbeeld hoe je dat doet? heb zelf namelijk ook een Toon :)
Maak hier gebruik van :

https://www.domoticz.com/wiki/Toon

Je kan :

Of programma gebruiken.
Of aparte temperatuur ingeven.

Zal vanmiddag is verder ermee gaan.. Als werkt zal ik mij blocky is hierneer gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Wuzi schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Ik zie een lightning1 commando voorbijkomen, was dat toen je op de remote drukte? Zoja dan kun je proberen via tabblad Lightning1 dezelfde parameters in te stellen: X10, A, 1, on/off en te versturen, als je schakelaar dan aan gaat dan zou het in principe gewoon ondersteund zijn.
Ik heb inmiddels contact gehad met rfxcom en die vertellen me (helaas) dat dit apparaat niet gaat werken. Snelle reactie, maar jammer genoeg niet de gewenste :( Hopelijk kan ik de set nog terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

commentator schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:04:
[...]

Ik ben best een Linux noob, hoe zet je dat in een script?
Ser2net op de Rpi in de meterkast draait en ik kan hem met telnet benaderen, ik zie dan komma's verschijnen van de langzaam knipperende led op de Ampy meter (1 puls per Wh).
De scripts die ik heb gaan uit van een usb device (ttyUSB) en dat moet een netwerk/telnet achtig iets worden.
Zo heb ik een Python3 scriptje dat uitlees commando's naar de leeskop stuurt en de meter spuugt data uit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#Set initial COM port config
ser = serial.Serial()
ser.baudrate = 300
ser.bytesize=serial.SEVENBITS
ser.parity=serial.PARITY_EVEN
ser.stopbits=serial.STOPBITS_ONE
ser.xonxoff=0
ser.rtscts=0
ser.timeout=20
ser.port="/dev/ttyUSB0"

#Show startup arguments
port="/dev/ttyUSB0"  

#print ("Open COM port at initial baudrate")   
#Open COM port
ser.open()

Met ser2net is alles voor serieel verkeer naar de leeskop goed ingesteld dus bovenstaande riedel is denk ik overbodig..

[edit]
Dit kreeg ik bij het stoppen (ctrl-c) van het script:

Traceback (most recent call last):

File "/home/pi/domoticz/scripts/ampy2.py", line 98, in <module>
ir_buffer = str(ser.readline(), "utf-8")

File "/usr/lib/python3/dist-packages/serial/serialposix.py", line 442, in read
ready,_,_ = select.select([self.fd],[],[], self._timeout)

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-01-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 838569

weet iemand of ik de port van de razberry interface kan veranderen? Staat nu op 8083, maar dat wil ik veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:34

MsG

Forumzwerver

Iemand een idee hoe je met Blockly toch een soort while loop kan maken?
Ik heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vdIukPt.png

maar het wordt maar 1 keer uitgevoerd, terwijl hij wat mij betreft mag loopen als sunset waarblijft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 13:33

CodeIT

Code IT

MsG schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:04:
Iemand een idee hoe je met Blockly toch een soort while loop kan maken?
Ik heb nu dit:

[afbeelding]

maar het wordt maar 1 keer uitgevoerd, terwijl hij wat mij betreft mag loopen als sunset waarblijft.
Verander de = eens in >. Je moet dan echter ook een stopconditie meegeven, anders wordt het tot 0:00 uitgevoerd (0:00 is < sunset)
De regel wordt dan wel iedere minuut uitgevoerd. Misschien wat te vaak :). Om dit te voorkomen kun je een uservariabele maken. Als deze 0 is maak zet je deze 1 en maak je een webcam shot + zet je de variabele weer op 0 na 3600 seconden.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeIT op 23-01-2017 15:37 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.