Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Toch nog ff de grootte van de backupdatabase gecheckt. Die is 19 Mb.
Ik kijk morgen op het werk ff naar de inhoud ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

MikeOO schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:59:
In het topic is ook veel info te vinden over het schakelen met variabelen mocht je meer voorbeelden zoeken.
Dank voor je uitleg! Met variabelen moet ik even gaan spelen, klinkt logisch. Ik heb al ideeën om meerdere Blocky's hiermee samen te voegen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
AWST6000 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:06:
Toch nog ff de grootte van de backupdatabase gecheckt. Die is 19 Mb.
Ik kijk morgen op het werk ff naar de inhoud ervan.
Oeh, dat is wel heel groot. Ben benieuwd wat je allemaal logt.

Net weer de backup van gisteren gecontroleerd met de backup van de dag eerder. Conclusie; weer 70kb (gezipt) groter. Ik heb echt geen idee of ik me hierover zorgen moet maken.

De rode streep is het moment van de herinstallatie/ Backup van 11-01 is het instellen van het backupscript (inc cron) op de nieuwe installatie. Het ligt echt puur aan de page_counts.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cQnTlGr.png

[ Voor 42% gewijzigd door grote_oever op 15-01-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Grote_oever:
Hoe groot is een backup bij jou zonder Gzip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Even een vraagje: Is het mogelijk om een Z-wave tussenschakelaar te schakelen met een KlikAanKlikUit 433 MHz afstandsbediening door deze als Slavedevice te koppelen?
Zo ja, hoe doe je dit?

Ik heb nu namelijk enkele KlikAanKlikUit ontvangers die niet altijd schakelen en wil deze gaan vervangen voor Z-Wave ontvangers. Ik heb nog geen ervaring met Z-Wave dus vandaar eerste even deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
AWST6000 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:31:
@Grote_oever:
Hoe groot is een backup bij jou zonder Gzip?
Kleine stukje uit mijn eerdere reactie. Het gaat hierbij om een vergelijking van de database van eergisteren (15-01-2017) en de datbase van 09-01-2017
Wel zie ik een verdubbeling in de page_counts. Even gegoogled wat dit precies inhoud en daar kwam ik deze formule tegen:

code:
1
Databasesize = Page_counts * Page_size

En laat dat nu net de grote van de database zijn:

code:
1
2
Oude database 1,8mb: Page_counts = 1818; Page_size = 1024
Nieuwe grotere database 2,7mb; Page_counts = 2707; Page_size = 1024
Backup van vandaag is: 2,94 mb

Page_count 2880
Page_size 1024

in één dag 173 extra page_counts erbij. Heel raar, want de database wordt gewoon niet veel groter. Lijkt dat elk nieuwe record zowat een page_count erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hokkie schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Dank voor je uitleg! Met variabelen moet ik even gaan spelen, klinkt logisch. Ik heb al ideeën om meerdere Blocky's hiermee samen te voegen.
Op die manier krijg je ook direct inzicht als er iets niet goed gaat. Je kijkt wat de waarde is en dan weet je ook direct in wel deel het niet goed loopt.

Tip:
Let wel op dat je met blocky's niet alle kanten op kunt en vrij snel beperkt bent. Met bv Lua of PHP wat ook veel wordt gebruikt heb je vaak veel meer mogelijkheden en groot voordeel is dat het ook overzichtelijker uitziet, als je het eenmaal doorhebt en je snel een fout ontdekt

Echt moeilijk is LUA niet met de vele voorbeelden en met knippen en plakken kom je al een heel eind.
Blocky's lijken makkelijk maar als je een deel net verkeerd sleept is de werking ineens heel anders en zoek je je soms gek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel0809
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:26
Is het mogelijk om KAKU signalen in te stellen zonder gebruik te maken van een KAKU zender?

Ik heb bijvoorbeeld een KAKU lamp in mijn huis waarvoor ik nooit de afstandsbediening gebruik, puur Domoticz. Nu heb ik altijd een signaal van de afstandsbediening nodig om de lamp in Domoticz in te leren. Dit kost mij een groep op de afstandsbediening, terwijl die verder nooit gebruikt wordt. Kan ik bijvoorbeeld vanuit Domoticz een signaal 'simuleren' wat door de lamp wordt geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Hoe wordt de lamp de eerste keer met KAKU gepaird? Met mijn schakelaars kan ik dit wel namelijk, dan moet ik deze gewoon in leermodus zetten en vanaf de 433 mhz zender zelf een bepaald signaal sturen. Die mag dan best op een hele andere range zitten dan de afstandsbediening zit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel0809
MsG schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:11:
Hoe wordt de lamp de eerste keer met KAKU gepaird? Met mijn schakelaars kan ik dit wel namelijk, dan moet ik deze gewoon in leermodus zetten en vanaf de 433 mhz zender zelf een bepaald signaal sturen. Die mag dan best op een hele andere range zitten dan de afstandsbediening zit.
Nu gebruik ik voor elke lamp of schakelaar een afstandsbediening of wandschakelaar. Dat signaal pikt domoticz op als ik een switch toevoeg.
Begrijp ik uit je antwoord goed dat het mogelijk is zelf een 433mhz signaal vanuit domoticz te sturen dat bijvoorbeeld de lamp opslaat en gebruikt? Zo ja, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Dat hangt af van hoe de lampen werken. Ik ken de KAKU-lampen niet. Maar bij de Action KAKU-stopcontactschakelaars kan je de schakelaar zelf in leer/pair-modus zetten, en dan reageert hij gewoon op elk 433Mhz signaal wat hij dan ontvangt en koppelt zich daar aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel0809
MsG schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:27:
Dat hangt af van hoe de lampen werken. Ik ken de KAKU-lampen niet. Maar bij de Action KAKU-stopcontactschakelaars kan je de schakelaar zelf in leer/pair-modus zetten, en dan reageert hij gewoon op elk 433Mhz signaal wat hij dan ontvangt en koppelt zich daar aan.
Klopt, zo werken de lampen ook. Nu gebruik ik daar de afstandsbediening of muurschakelaar van KAKU voor. Is het ook mogelijk een eigen signaal vanuit domoticz te versturen, zodat ik niet een kanaal van mijn afstandsbediening hoef te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

MikeOO schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Op die manier krijg je ook direct inzicht als er iets niet goed gaat. Je kijkt wat de waarde is en dan weet je ook direct in wel deel het niet goed loopt.
Zie hier een mijn probeersel voor straks... Ik zal eens gaan verdiepen in lua... Dank!

Var IemandThuis, LampStatus en TimeOfDay aangemaakt. Vergeef mij mijn naamkeuze, maar voor mij is dat helder!

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/h3v99pv37/Schermafdruk_2017_01_15_22_31_34.png

EDIT: Vorige ging niet goed... Nu valt het kwartje langzamerhand. Is bovenstaande een werkbare optie?

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/m29rcbogh/Schermafdruk_2017_01_15_15_43_58.png

[ Voor 14% gewijzigd door Hokkie op 15-01-2017 22:32 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 16:35
sentinel0809 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Klopt, zo werken de lampen ook. Nu gebruik ik daar de afstandsbediening of muurschakelaar van KAKU voor. Is het ook mogelijk een eigen signaal vanuit domoticz te versturen, zodat ik niet een kanaal van mijn afstandsbediening hoef te gebruiken?
Volgens mij kan dat maar ik weet niet precies wat de syntax is, ik ben hier ook wel erg benieuwd naar omdat je dan schakelaars kan kopen zonder afstandsbediening.

Het kan bij hardware/rflink/create rflink devices, daar moet je dan het commando handmatig invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
sentinel0809 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:02:
[...]
Is het ook mogelijk een eigen signaal vanuit domoticz te versturen, zodat ik niet een kanaal van mijn afstandsbediening hoef te gebruiken?
Ja hoor. Je kunt binnen Domoticz handmatig een schakelaar aanmaken met een eigen ID zonder dat daar een afstandsbediening voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 08:12
sentinel0809 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:08:
Is het mogelijk om KAKU signalen in te stellen zonder gebruik te maken van een KAKU zender?
Ja, dat kan, en vrij eenvoudig.

Ga in Domoticz naar het tabblad 'Switches/Light' en kies voor 'Manual Light/Switch' (blauwe knop, links boven de devices).

Selecteer de hardware welke het 433MHz signaal verstuurd (RFLink bijvoorbeeld). Geef het een naam (Lamp boven eettafel), kies als type 'On/Off' (tenzij het een dimmer is), selecteer als protocol AC, en maak een unieke code d.m.v. ID en unitcode. Sluit dit venster niet af, waar je in werkt.

Zet de ontvanger in 'Learn mode' (vaak dmv een drukknopje welke je met een balpen of kleine schroevendraaier moet indrukken).

Kies dan als laatste, als je ontvanger in Learn mode staat, voor "Test" in het dialoogvenster in Domoticz en je device zal twee keer aan/uit gaan ter bevestiging van de ontvangen code.

Voila, zonder afstandsbediening. Veel succes!

(P.S., Het is het makkelijkste om dit via een mobiel device (mobiel, tablet, of laptop) te doen in de buurt van de ontvanger, omdat een ontvanger vaak maar een paar seconden in Learn Mode blijft staan)

[ Voor 1% gewijzigd door JorickL op 15-01-2017 19:19 . Reden: Protocol gewijzigd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:59:
Ik ben compleet nieuw in het domotica-gebeuren maar vanwege een nieuwe woning die we aan het maken zijn wil ik natuurlijk zeker hier in meegaan. Ik heb me al wat ingelezen en zwave lijkt me het meest interessant maar toch is het ook handig om op 433MHz ook devices te kunnen bedienen. Ik ben in het bezit van een Synology NAS (DS 716+II) en wil Domoticz (neig ik naar) of Pimatic draaien in een Docker container. Qua Zwave lijkt de Aeon Labs Z-Stick II me erg handig maar gezien ik ook misschien 433MHz wil doen zou er een Rfxcom bij moeten. Heeft iemand beiden wel eens gecombineerd op 1 Synology of is het handiger om dit bijv op een losse Raspberry Pi te doen :?
Heb het hier probleemloos op een DS414 draaien met een RFXCom. Updates van de NAS hebben nog nooit enige storing veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
Weet iemand hoe ik met een pulsschakelaar een lamp aan/ uit kan zetten.Ik heb nu een esp-01 met 1 x ingang en 1 x uitgang
Ik wil op de ingang een pulsschakelaar zetten en op de uitgang een lamp.
Dus bij 1 puls lamp aan en bij de volgende weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:14
Maandag krijg ik mijn zonnepanelen en nu wil ik die uiteraard ook gaan loggen in Domoticz. Nu heeft SolarEdge een API met standaard installatie ( http://www.domoticz.com/wiki/SolarEdge) . Helaas heb ik geen SE, maar een Fronius.

Nu heeft deze ook een API, echter hoe krijg ik hier dan de data uit?

http://www.fronius.com/cp...ENG_HTML.htm#.WHv2lfnhCUl

[ Voor 11% gewijzigd door PolderPloer! op 15-01-2017 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:50
19roland70 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:35:
Weet iemand hoe ik met een pulsschakelaar een lamp aan/ uit kan zetten.Ik heb nu een esp-01 met 1 x ingang en 1 x uitgang
Ik wil op de ingang een pulsschakelaar zetten en op de uitgang een lamp.
Dus bij 1 puls lamp aan en bij de volgende weer uit.
Toevallig vandaag een soort gelijke oplossing gemaakt met een Sonoff WiFi switch.

Ik ga er vanuit datje dus zelf een relais relais oplossing hebt om de lamp te schakelen en je al Esp easy kunt flashen.

Esp easy flashen, en ik zat op GPIO 14 de input en GPIO 12 de output.
Bij devices een input aanmaken bijvoorbeeld GPIO 14 (mijn input)
Name: Input
Value Name 1: Input14

En input (status relais gebruiken) GPIO 12 (mijn output):
Name: Relais
Value Name 1: Relais12

Dan bij de Advanced page rules aanvinken. Dan krijg je een menu met rules en kun je dit stuk toevoegen

code:
1
2
3
4
5
6
7
on Input#Input14=1 do
if [Relais#Relais12]=1
gpio,12,0
else
gpio,12, 1
endif
endon

Domoticz ip adres/ poort ingeven
En de idx van de switch in domoticz aangeven in Esp easy bij devices
Dan in domoticz via scripting een http sturing doen zoals aan:
code:
1
 http://xxx.xxx.xxx.xxx/control?cmd=GPIO,12,1

En uit:
code:
1
 http://xxx.xxx.xxx.xxx/control?cmd=GPIO,12,0

Info:
http relais
GPIO + rules
Esp easy wiki
domoticz virtual devices

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon Heavy op 16-01-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 09:11
Is er een eenvoudige manier om alle bestaande scripts om te zetten naar pass2php?
We gaan volgende maand verhuizen naar een nieuwbouw woning, Ik heb een pi en een nieuwe zwave controller gekocht en wil deze gelijk zo goed mogelijk inzetten.

[ Voor 104% gewijzigd door c0rneel op 16-01-2017 07:31 . Reden: Ik had verder moeten lezen, het voorbeeld van het containerscript.lua is al gedeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0rneel schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:23:
Is er een eenvoudige manier om alle bestaande scripts om te zetten naar pass2php?
We gaan volgende maand verhuizen naar een nieuwbouw woning, Ik heb een pi en een nieuwe zwave controller gekocht en wil deze gelijk zo goed mogelijk inzetten.
Ik vrees dat je alles manueel zal moeten doen. Uiteindelijk is dat ook de beste methode want misschien wil je nu wel iets net een tikkeltje anders dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

PolderPloer! schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:28:
Maandag krijg ik mijn zonnepanelen en nu wil ik die uiteraard ook gaan loggen in Domoticz. Nu heeft SolarEdge een API met standaard installatie ( http://www.domoticz.com/wiki/SolarEdge) . Helaas heb ik geen SE, maar een Fronius.

Nu heeft deze ook een API, echter hoe krijg ik hier dan de data uit?

http://www.fronius.com/cp...ENG_HTML.htm#.WHv2lfnhCUl
Ik log naar pvoutput en laat Domoticz die data binnen halen. Voordeel is dat je altijd een bron hebt voor je pv data door de jaren heen, ook als je eens van domo software veranderd.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hokkie schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Zie hier een mijn probeersel voor straks... Ik zal eens gaan verdiepen in lua... Dank!

Var IemandThuis, LampStatus en TimeOfDay aangemaakt. Vergeef mij mijn naamkeuze, maar voor mij is dat helder!

EDIT: Vorige ging niet goed... Nu valt het kwartje langzamerhand. Is bovenstaande een werkbare optie?
Lijk goed, kan alleen niet de var waardes lezen in de URL. Maar met dit soort diverse uitgebreide schakelplannen is testen altijd de beste manier. Ook al denk je het nog zo goed uit ineens blijkt er altijd wel een scenario te zijn die niet uitgedacht is >:)

Als je verder met LUA wilt mag je altijd een DM sturen en kan ik mijn lichtplan in LUA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixelmagic schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:32:
[...]

Ik log naar pvoutput en laat Domoticz die data binnen halen. Voordeel is dat je altijd een bron hebt voor je pv data door de jaren heen, ook als je eens van domo software veranderd.
Zo doe ik het ook met mijn SMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:22

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb afgelopen weekend mijn controller een hard reset gegeven als laatste optie om van alle dode nodes af te komen. Helaas konden van tevoren niet alles nodes worden ge-exclude dus enkelen moesten een reset krijgen voordat ik ze weer kon gebruiken. Gelukkig is dat zeer eenvoudig met Fibaro modules die in de muur verwerkt zijn *sarcasme* ;( .

Op dit moment werken alle modules weer en heb ik geen last van dode nodes. Het lijkt dus te hebben geholpen. Maar nu zag ik tijdens het instellen van enkele events het volgende probleem. Mijn controller bevind zich op zolder en de nodes op de begane grond updaten hun status niet! Als ik dus met de lichtschakelaar de tuinverlichting inschakel ziet Domoticz niet dat deze is ingeschakeld. Als ik deze via Domoticz aan of uit schakel werkt het wel naar behoren! De verbinding is dus in orde zou je zeggen. Waarom krijg ik dan toch geen status updates? Dezelfde modules die 1 verdieping hoger zijn gemonteerd geven wel gewoon status updates. Het Z-wave mesh netwerk moet status updates toch gewoon door kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ik heb van het weekend een zonnescherm aangesloten op een Fibaro FGRM-222. Werkt goed.

Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is dat ik het zonnescherm halverwege kan stoppen via de web interface.
Heb al geprobeerd als Blinds, Blind percentage, Venetian blinds. Maar werkt allemaal niet.

Iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben in mijn nieuwe woning begonnen aan de automatisering. Heb wat spul van Fibaro aangeschaft. Heb voorheen alles via 433 gedaan, maar wat is Zwave een verademing zeg!

Ik wil nu ook alle rolluiken in de woning voorzien van een schakelaar. Alleen willen jullie met mij meedenken?

Ik heb namelijk in 1 kamer 2 aparte schakelaars voor de rolluiken boven elkaar. Nu kan ik daarvoor 2 nodes kopen, maar volgens mij moet het ook gewoon op 1 kunnen. Het lijkt mij dat, aangezien de ramen dezelfde afmetingen hebben de rolluiken ook gelijk aan elkaar zijn. En dat ze zowel door 1 handmatige knop bediend zouden moeten kunnen (zijn nu dus 2 aparte). En dus ook maar met 1 node. Verbruik is 51watt per rolluik dus qua vermogen moet het ook wel lukken.

Of kijk ik nu ergens heel erg overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pixelmagic schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:32:
[...]

Voordeel is dan ook nog dat je meteen een backup hebt van PVoutput; mocht dat ooit eens wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
N!co schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:17:
Ik heb van het weekend een zonnescherm aangesloten op een Fibaro FGRM-222. Werkt goed.

Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is dat ik het zonnescherm halverwege kan stoppen via de web interface.
Heb al geprobeerd als Blinds, Blind percentage, Venetian blinds. Maar werkt allemaal niet.

Iemand hier ervaring mee.
Heb je ook hem opnieuw laten calibreren? Bij mij staat hij namelijk als Blind Percentage en ik kan zowel op de web interface als via de app op elk gewenst percentage zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Zahariac schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:29:
Ik ben in mijn nieuwe woning begonnen aan de automatisering. Heb wat spul van Fibaro aangeschaft. Heb voorheen alles via 433 gedaan, maar wat is Zwave een verademing zeg!

Ik wil nu ook alle rolluiken in de woning voorzien van een schakelaar. Alleen willen jullie met mij meedenken?

Ik heb namelijk in 1 kamer 2 aparte schakelaars voor de rolluiken boven elkaar. Nu kan ik daarvoor 2 nodes kopen, maar volgens mij moet het ook gewoon op 1 kunnen. Het lijkt mij dat, aangezien de ramen dezelfde afmetingen hebben de rolluiken ook gelijk aan elkaar zijn. En dat ze zowel door 1 handmatige knop bediend zouden moeten kunnen (zijn nu dus 2 aparte). En dus ook maar met 1 node. Verbruik is 51watt per rolluik dus qua vermogen moet het ook wel lukken.

Of kijk ik nu ergens heel erg overheen?
2 rolluiken parallel aansluiten op dezelfde zwave gaan ze wel altijd tegelijk omhoog en omlaag.
Maar dat is ook de bedoeling nam ik aan.
Ik heb 2 screens naast elkaar maar op een hoek daardoor zoninval anders dus 2 schakelaars gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
SpikeHome schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:46:
[...]

2 rolluiken parallel aansluiten op dezelfde zwave gaan ze wel altijd tegelijk omhoog en omlaag.
Maar dat is ook de bedoeling nam ik aan.
Ik heb 2 screens naast elkaar maar op een hoek daardoor zoninval anders dus 2 schakelaars gebruikt
Ja het is de slaapkamer van m'n zoontje. Ik snap niet dat er op 1 van de ramen een rolluik is geplaatst want daar komt helemaal geen zon. Die gebruik ik nu meer als extra inbraakbeveiliging.

En ik snap inderdaad dat de luiken dat tegelijkertijd open en dicht gaan. Maar dat is de bedoeling. Het is tenslotte maar een slaapkamer en niet een woonruimte die je overdag wil verduisteren tegen vervelende zoninval.

edit: Ik heb nog een andere configuratie bedacht, maar deze zou dan ook moeten werken.

1 handbediende schakelaar voor de rolluiken die 2 nodes aanstuurt. Zo kan ik ze nog onafhankelijk bedienen via domoticz, maar met de knop kan ik ze eventueel nog beide sluiten en openen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zahariac op 16-01-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Zahariac schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:36:
[...]

Heb je ook hem opnieuw laten calibreren? Bij mij staat hij namelijk als Blind Percentage en ik kan zowel op de web interface als via de app op elk gewenst percentage zetten.
Ik heb hem wel een keer laten calibreren en toen ook percentage geprobeerd. Maar ik heb er veel mee zitten spelen dus zal dat nog een keer proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Zahariac schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Ja het is de slaapkamer van m'n zoontje. Ik snap niet dat er op 1 van de ramen een rolluik is geplaatst want daar komt helemaal geen zon. Die gebruik ik nu meer als extra inbraakbeveiliging.

En ik snap inderdaad dat de luiken dat tegelijkertijd open en dicht gaan. Maar dat is de bedoeling. Het is tenslotte maar een slaapkamer en niet een woonruimte die je overdag wil verduisteren tegen vervelende zoninval.

edit: Ik heb nog een andere configuratie bedacht, maar deze zou dan ook moeten werken.

1 handbediende schakelaar voor de rolluiken die 2 nodes aanstuurt. Zo kan ik ze nog onafhankelijk bedienen via domoticz, maar met de knop kan ik ze eventueel nog beide sluiten en openen.
Ik denk dat een rolluik niet alleen bedoeld is om de zon te weren, maar ook om kou buiten te houden.

Verder denk ik dat als je beide luiken op 1 module aansluit, tijdens de calibratie procedure 1 van beide luiken als 1e aan de eindstop komt en de 2e dus nooit helemaal open of dicht zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
B@rt_d@_M@n schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:16:
[...]

Ik denk dat een rolluik niet alleen bedoeld is om de zon te weren, maar ook om kou buiten te houden.

Verder denk ik dat als je beide luiken op 1 module aansluit, tijdens de calibratie procedure 1 van beide luiken als 1e aan de eindstop komt en de 2e dus nooit helemaal open of dicht zal gaan.
Daarom ga ik denk ik ook 2 nodes achter 1 schakelaar doen. Lijkt mij de betere oplossing.

En ik hoef ze niet dicht te doen om kou tegen te houden. 3 dubbel glas dus die zonwering doet echt werkelijk niets extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 07:04
Ik heb een fibaro switch 2 ingebouwd achter een gewone wipschakelaar (met 1 knop).

Ik kan daarmee de lamp aan en uitschakelen. Dus de stroom zit OK. Ik zie ook dat de lamp aan en uitgaat in mijn Domoticz (hij is dus goed ge-include, denk ik dan)

Als ik echter vanaf mijn laptop schakel, gebeurt er helemaal niets. Als ik daarna schakel met mijn wipschakelaar, zie ik in de logging 2x off staan.

Ik zal vast iets fout doen. Maar ik snap niet wat. Mijn eerste verdenking was parameter 20, met momentary is de schakelaar niet te bedienen (was verwacht). De andere twee opties lijken geen verschil te maken.

Wat ik wil is dat de schakelaar de 'andere' status selecteert, dan de lamp heeft. Dus volgens mij moet parameter 20 op "device changes status when switch changes status" staan.

Daarnaast heb ik nog wat zitten spelen met parameter 10. Van " standard operation" naar "Flashing mode". En toen ging de lamp op de schakelaar inderdaad flitsen.

Ik zie dus dat de verbinding tussen domoticz en switch goed is. Maar de relatie tussen mijn schakelaar en de software nog niet. Kan iemand advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik gebruik onderstaand script om dagelijks een backup van de domoticz database te uploaden naar een usb-stick die op mijn router zit.
Alles werkt alleen de gzip file die dan op de stick komt te staan is leeg.
De naam is goed maar hij is maar 1kB groot, terwijl hij op de pi rond de 450kB is
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#!/bin/bash
    # LOCAL/FTP/SCP/MAIL PARAMETERS
    SERVER="192.168.0.10"   # IP of Network disk, used for ftp
    USERNAME="root"         # FTP username of Network disk used for ftp
    PASSWORD="root"         # FTP password of Network disk used for ftp
    DESTDIR="/opt/backup"   # used for temorarily storage
    DOMO_IP="192.168.0.90"  # Domoticz IP 
    DOMO_PORT="8080"        # Domoticz port 
    ### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
    TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d%H%M%S`
    BACKUPFILE="domoticz_$TIMESTAMP.db" # backups will be named "domoticz_YYYYMMDDHHMMSS.db.gz"
    BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz
    ### Stop Domoticz, create backup, ZIP it and start Domoticz again
    service domoticz.sh stop
    /usr/bin/curl -s http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/backupdatabase.php > /tmp/$BACKUPFILE
    service domoticz.sh start
    gzip -9 /tmp/$BACKUPFILE
    ### Send to Network disk through FTP
    curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/$BACKUPFILEGZ" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/media/hdd/Domoticz_backup/"             
    ### Remove temp backup file
    /bin/rm /tmp/$BACKUPFILEGZ
    ### Done!

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:15
Als je Domoticz stopt in regel 14, dan zal het curl commando van regel 15 nooit goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Lizard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:04:
Als je Domoticz stopt in regel 14, dan zal het curl commando van regel 15 nooit goed werken.
Ik heb regel 14 en 16 weggehaald en dan werkt het wel. _/-\o_
Waarom staat dit dan zo in de wiki van domoticz?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

MikeOO schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:33:
[...]

Lijk goed, kan alleen niet de var waardes lezen in de URL. Maar met dit soort diverse uitgebreide schakelplannen is testen altijd de beste manier. Ook al denk je het nog zo goed uit ineens blijkt er altijd wel een scenario te zijn die niet uitgedacht is >:)

Als je verder met LUA wilt mag je altijd een DM sturen en kan ik mijn lichtplan in LUA sturen.
Variabelen zijn écht TOP! Dank voor deze - wellicht basisfunctie - maar zeer aangename tip. Heb mijn Blockly al met bijna 50% gereduceerd en een aantal van de virtual devices kunnen verwijderen. Door 'logischere' variabelen aan te maken en toepasbaar bij meerdere events, is het zeker overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
Frank J. schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:27:
[...]

Toevallig vandaag een soort gelijke oplossing gemaakt met een Sonoff WiFi switch.

Ik ga er vanuit datje dus zelf een relais relais oplossing hebt om de lamp te schakelen en je al Esp easy kunt flashen.

Esp easy flashen, en ik zat op GPIO 14 de input en GPIO 12 de output.
Bij devices een input aanmaken bijvoorbeeld GPIO 14 (mijn input)
Name: Input
Value Name 1: Input14

En input (status relais gebruiken) GPIO 12 (mijn output):
Name: Relais
Value Name 1: Relais12

Dan bij de Advanced page rules aanvinken. Dan krijg je een menu met rules en kun je dit stuk toevoegen

code:
1
2
3
4
5
6
7
on Input#Input14=1 do
if [Relais#Relais12]=1
gpio,12,0
else
gpio,12, 1
endif
endon

Domoticz ip adres/ poort ingeven
En de idx van de switch in domoticz aangeven in Esp easy bij devices
Dan in domoticz via scripting een http sturing doen zoals aan:
code:
1
 http://xxx.xxx.xxx.xxx/control?cmd=GPIO,12,1

En uit:
code:
1
 http://xxx.xxx.xxx.xxx/control?cmd=GPIO,12,0

Info:
http relais
GPIO + rules
Esp easy wiki
domoticz virtual devices
Dit heb ik reeds werkend .
ook 1 ingang van de esp werkend en 1 uitgang werkend.
Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende:
Ik heb een pulsschakelaar op de ingang van de esp aangesloten.
Dit werkt , schakelaar komt binnen bij Domoticz.
Nu wil ik echter met die schakelaar een aan/uit situatie creëren.
Dus 1 puls licht aan , volgende puls licht uit.
Ik heb dit geprobeerd in blockly maar dit werkt niet helemaal goed .
Als ik 1 x puls knippert de uitgang ongeveer 4 x en blijft dan aan, dit is met uitschakelen ook het geval.
Zelf denk ik dat dit iets met kontakt dender of zo te maken heeft.
Dit is dus eigenlijk het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Laatst online: 03-09 16:43
Waarschijnlijk een enorme n00b-vraag, maar ik kom er niet uit:
Ik probeer Domoticz te installeren op mijn Synology DS215+. Ik wil dat graag the easy way doen. Dus ik download de juiste package van Jadahl. Dat is een .tar file. Of ik die nu extract of niet, ik krijg 'm met geen mogelijkheid via manual install op mijn synology. Ik krijg bij alle files de opmerking "invalid file format".
Wat doe ik verkeerd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@BrBuggyB:
Hoe pak je de tarfile uit? (tar -xvf?)
En welk bestandsformaat hou je over na het uitpakken van de tarfile? Een .gz?

[ Voor 3% gewijzigd door AWST6000 op 16-01-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BrBuggyB:
De gedownloade .tar file hernoemen naar .spk en installeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
grote_oever schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Kleine stukje uit mijn eerdere reactie. Het gaat hierbij om een vergelijking van de database van eergisteren (15-01-2017) en de datbase van 09-01-2017

[...]

Backup van vandaag is: 2,94 mb

Page_count 2880
Page_size 1024

in één dag 173 extra page_counts erbij. Heel raar, want de database wordt gewoon niet veel groter. Lijkt dat elk nieuwe record zowat een page_count erbij krijgt.
Even een kleine update, misschien dat er in de toekomst meer mensen hier tegen aanlopen. Ik heb gisteren het één en andere onderzocht en opeens kreeg ik een corrupte database. Alle data was nog wel te benaderen, maar in de log kreeg ik continue fouten. Ik weet zeker dat ik iets gedaan heb gisteren wat dit veroorzaakte.

In mijn log kreeg ik deze fout:
2017-01-15 16:08:52.546 Error: SQL Query("VACUUM") : database disk image is malformed
De oplossing hiervoor kun je hier lezen:

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=3861#p26470

Eigenlijk maak je gewoon een nieuwe database met precies dezelfde info als de oude database. Conclusie: foutmelding is opeens weg en de database was opeens een een heel stuk kleiner. Gisteren en vandaag de backup laten draaien en er is geen toename in grote (vandaag zelfs afgenomen met 2kb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
familyman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:28:
Ik heb een fibaro switch 2 ingebouwd achter een gewone wipschakelaar (met 1 knop).

...

Als ik echter vanaf mijn laptop schakel, gebeurt er helemaal niets. Als ik daarna schakel met mijn wipschakelaar, zie ik in de logging 2x off staan.

...
Kan iemand advies geven?
Sorry voor eigen re-quote, maar wil het graag op orde hebben voordat mijn vrouw terugkomt van vakantie. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

familyman schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 01:11:
[...]

Sorry voor eigen re-quote, maar wil het graag op orde hebben voordat mijn vrouw terugkomt van vakantie. 8)
Het is een normale schakelaar, geen pulsschakelaar? Heb je in de configuratie van de fibaro switch aangegeven dat het om een Bi-stable input gaat? Standaard staat hij ingesteld op pulsschakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hokkie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:01:
[...]

Variabelen zijn écht TOP! Dank voor deze - wellicht basisfunctie - maar zeer aangename tip. Heb mijn Blockly al met bijna 50% gereduceerd en een aantal van de virtual devices kunnen verwijderen. Door 'logischere' variabelen aan te maken en toepasbaar bij meerdere events, is het zeker overzichtelijk.
Mooi dat het gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Misschien leuk om de functionaliteit van deze na te maken met Domoticz en een Pir.

[ Voor 33% gewijzigd door AWST6000 op 17-01-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
Ik heb sinds enige tijd Domoticz draaien en een inmiddels het een en ander ingesteld.
Ik heb ook wat scenes met Blocky gemaakt, maar ik vind ze niet altijd even betrouwbaar. Daarom wilde ik het met Lua gaan proberen.
Ik heb weinig ervaring met programmeren, en de ervaring die ik heb is van vele jaren geleden, maar ik heb wel het idee dat ik in ieder geval kan lezen wat er gebeurt in een (lua) script.

Ik dacht dus, ik ga even naar de voorbeelden kijken, en dan kijk ik of ik daar wat mee kan. Ik heb één van de voorbeelden (voor het automatisch aan en uitzetten van een router) omgezet naar mijn situatie:

Situatie:
Ik laat in mijn huis de lichten in de woonkamer en hal automatisch aan gaan als er iemand thuis is. Verder is gaan de lichten in de hal dan 5 minuten aan om je jas op te hangen.
Om te kijken of ik thuis ben gebruik ik de geolocation functie uit de Domoticz app, maar deze wil mij nog wel eens ineens uit mijn geolocation gooien als ik thuis ben. Daarom heb ik ook het php script uit de presence dection sectie op de wiki draaien. De geolocation toggled de virtuele switch "Martijn on Domoticz" en het php script toggled "Martijn on Wifi". Als minstens één van deze twee aan staat, zou dan "Phone Martijn" aan moeten gaan.

Op basis van het voorbeeld was ik tot het volgende gekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 commandArray = {}

wifimartijn = otherdevices['Martijn on Wifi']
 domoticzmartijn = otherdevices['Martijn on Domoticz']
 date = os.date("*t")

if ((wifimartijn == 'On') or (domoticzmartijn == 'On'))  and otherdevices['Phone Martijn'] == 'Off' then

commandArray['Phone Martijn']='On'
        print ("Martijn is home")

elseif ((wifimartijn == 'On') or (domoticzmartijn == 'On'))  and otherdevices['Phone Martijn'] == 'On' then

print ("Martijn is home")

elseif  otherdevices['Phone Martijn'] == 'On' then

commandArray['Phone Martijn']='Off'
        print ("Martijn has left the building")

else

print ("Martijn not home")

end

print ("Martijn on Wifi: " .. wifimartijn .. " Martijn on Domoticz: " .. domoticzmartijn )

return commandArray

Mijn vragen hierbij:
- Doet dit script wat ik wil dat het doet?
- Ik heb het script in /domoticz/scripts/lua staan, werkt het dan automatisch?
- Waar worden die textjes in weggeschreven? Is dat gewoon in de logfile?

Edit.. Al gevonden, de naam was wat meer van belang dan ik dacht, na renamen werkt het prima..
Nu verder met blocky ombouwen naar lua :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 17-01-2017 13:37 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Gisteren weer heel de avond bezig geweest met de rookmelders en de mail...Krijg het niet meer werkend en het heeft altijd prima gewerkt....

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
DizzyWeb schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:35:
[...]

Het is een normale schakelaar, geen pulsschakelaar? Heb je in de configuratie van de fibaro switch aangegeven dat het om een Bi-stable input gaat? Standaard staat hij ingesteld op pulsschakelaars.
Die had ik omgezet (dat is dat parameter 20 verhaal, toch?). Na een soft reset en reboot van de domoticz software deed hij het ineens wel. Vind ik vreemd. Heb het idee dat het niet heel stabiel draait.

Bij het opstarten van de brower krijg ik ook altijd een cache refresh error te zien en een mogeliijkheid voor updaten. Die dan helaas niet update, ws omdat ik die synology package gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
familyman schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:40:
[...]

Die had ik omgezet (dat is dat parameter 20 verhaal, toch?). Na een soft reset en reboot van de domoticz software deed hij het ineens wel. Vind ik vreemd. Heb het idee dat het niet heel stabiel draait.

Bij het opstarten van de brower krijg ik ook altijd een cache refresh error te zien en een mogeliijkheid voor updaten. Die dan helaas niet update, ws omdat ik die synology package gebruik?
Die cashe refresh errors heb ik ook gehad op m'n HP microserver met Xpenology erop. Ben daarna over gestapt op een eigenbouw linux server. Veel sneller en veel meer mogelijk. En Domoticz draait verschrikkelijk stabiel (overigens niet de reden dat ik overgestapt ben, dat was omdat Plex niet kon transcoderen op de HP server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Zahariac schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:53:
[...]

Die cashe refresh errors heb ik ook gehad op m'n HP microserver met Xpenology erop. Ben daarna over gestapt op een eigenbouw linux server. Veel sneller en veel meer mogelijk. En Domoticz draait verschrikkelijk stabiel (overigens niet de reden dat ik overgestapt ben, dat was omdat Plex niet kon transcoderen op de HP server).
Dat krijg ik er denk ik nu ff niet meer in.... Zowel qua geld als dat ze er morgen weer is. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
familyman schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Dat krijg ik er denk ik nu ff niet meer in.... Zowel qua geld als dat ze er morgen weer is. Haha
Ik weet niet wat voor Synolgy je hebt staan. Maar de hele build heeft mij € 240,-- gekost. Schijven had ik nog. Als je de Synology dan daarna weer verkoopt zal het je uiteindelijk niet heel veel moeten kosten.

Maar ik heb er nooit echt een oplossing voor gevonden. Behalve alles helemaal opnieuw installeren. Maar toen kreeg ik ze ook weer na een half jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik heb een probleem dat mijn Domoticz de temperatuur van een DS18B20 ziet als nul graden, terwijl in ESPeasy wel de juiste waarde wordt weergegeven. IDX komt ook overeen.

In de log van ESPeasy zie ik dat hij gewoon een HTTP verbinding heeft. In Domoticz is het enige opvallende dat als subtype bij het device LaCrosse TX3 wordt aangegeven, kan dat er iets mee te maken hebben?

Iemand een tip? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Roamor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:11:
Ik heb een probleem dat mijn Domoticz de temperatuur van een DS18B20 ziet als nul graden, terwijl in ESPeasy wel de juiste waarde wordt weergegeven. IDX komt ook overeen.

In de log van ESPeasy zie ik dat hij gewoon een HTTP verbinding heeft. In Domoticz is het enige opvallende dat als subtype bij het device LaCrosse TX3 wordt aangegeven, kan dat er iets mee te maken hebben?

Iemand een tip? Alvast bedankt. :)
Ik neem aan dat je een dummy sensor hebt aangemaakt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
klump4u schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Ik neem aan dat je een dummy sensor hebt aangemaakt hiervoor?
Ja, en daarna een virtuele sensor aangemaakt met als type "Temperature".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Roamor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Ja, en daarna een virtuele sensor aangemaakt met als type "Temperature".
Dan zou het toch moeten werken, misschien domoticz eens opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Zou een 220 --> 12Volt AC/DC (http://www.hlktech.net/product_detail.php?ProId=56)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/e1ef5d8b66.jpg
genoeg zijn voor het vervangen van de A23 batterij in de
KaKu ACDB-7000B Drukknopzender (https://www.klikaanklikui...7000b-drukknopzender.html)?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/e1f75308da.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

familyman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:28:

Ik kan daarmee de lamp aan en uitschakelen. Dus de stroom zit OK. Ik zie ook dat de lamp aan en uitgaat in mijn Domoticz (hij is dus goed ge-include, denk ik dan)

Ik zal vast iets fout doen. Maar ik snap niet wat. Mijn eerste verdenking was parameter 20, met momentary is de schakelaar niet te bedienen (was verwacht). De andere twee opties lijken geen verschil te maken.

Wat ik wil is dat de schakelaar de 'andere' status selecteert, dan de lamp heeft. Dus volgens mij moet parameter 20 op "device changes status when switch changes status" staan.

Daarnaast heb ik nog wat zitten spelen met parameter 10. Van " standard operation" naar "Flashing mode". En toen ging de lamp op de schakelaar inderdaad flitsen.

Ik zie dus dat de verbinding tussen domoticz en switch goed is. Maar de relatie tussen mijn schakelaar en de software nog niet. Kan iemand advies geven?
Welke build van Domoticz draai je? Er zijn wat bekende probleempjes met de Fibaro switch 2 modules en dit klinkt hetzelfde

Ik heb het met mijn FGS-222 (even uit mijn hoofd, het is in ieder geval de nieuwste module met Zwave plus) ook op 1 van de 2 devices. Schijnt opgelost te zijn in de laatste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
Iemand hier met Livolo switches? Krijg ze bij mij niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:50
19roland70 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Dit heb ik reeds werkend .
ook 1 ingang van de esp werkend en 1 uitgang werkend.
Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende:
Ik heb een pulsschakelaar op de ingang van de esp aangesloten.
Dit werkt , schakelaar komt binnen bij Domoticz.
Nu wil ik echter met die schakelaar een aan/uit situatie creëren.
Dus 1 puls licht aan , volgende puls licht uit.
Ik heb dit geprobeerd in blockly maar dit werkt niet helemaal goed .
Als ik 1 x puls knippert de uitgang ongeveer 4 x en blijft dan aan, dit is met uitschakelen ook het geval.
Zelf denk ik dat dit iets met kontakt dender of zo te maken heeft.
Dit is dus eigenlijk het probleem.
Ik zou de input afhandelen in de rules van de Esp easy software zodat je bij uitval van WiFi / domoticz wel met de puls schakelaar kan blijven werken. Daarnaast als je via een switch oid van domoticz wilt werken zou ik dezelfde input bedienen dmv http sturing doen.

Ik kan komend weekend even voor je kijken, ben deze week helaas niet in de gelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Goedemiddag Domoticz/domotica experts :)

Ik ga nu beginnen met Domotica en Domoticz en heb hiervoor een Raspberry Pi ingericht met Domoticz en hoop vandaag mijn Rflink te ontvangen met 433Mhz en 2.4 Ghz ondersteuning. Nu wil ik graag in onze badkamer met een thermo- en hygrometer gaan werken zodat als de ruimte vochtig is, automatisch de ventilatie aan gaat (en uiteraard ook weer stopt als de temperatuur en vochtigheid op een acceptabel niveau zijn).

Heeft één van jullie experts nog een advies welke hygro- / thermometer ik hier het beste voor kan kopen?

Tot nu toe kom ik bij deze uit: https://www.bol.com/nl/p/...-sensor/9200000051978562/

Maar misschien hebben jullie hier betere suggesties voor.

Alvast dank voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 09:16
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Welke build van Domoticz draai je? Er zijn wat bekende probleempjes met de Fibaro switch 2 modules en dit klinkt hetzelfde

Ik heb het met mijn FGS-222 (even uit mijn hoofd, het is in ieder geval de nieuwste module met Zwave plus) ook op 1 van de 2 devices. Schijnt opgelost te zijn in de laatste beta.
Die problemen waren met de FGS-223 serie. Deze problemen zijn inderdaad opgelost in de laatste beta versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

RobertLikesTwea schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:58:
Goedemiddag Domoticz/domotica experts :)

Ik ga nu beginnen met Domotica en Domoticz en heb hiervoor een Raspberry Pi ingericht met Domoticz en hoop vandaag mijn Rflink te ontvangen met 433Mhz en 2.4 Ghz ondersteuning. Nu wil ik graag in onze badkamer met een thermo- en hygrometer gaan werken zodat als de ruimte vochtig is, automatisch de ventilatie aan gaat (en uiteraard ook weer stopt als de temperatuur en vochtigheid op een acceptabel niveau zijn).

Heeft één van jullie experts nog een advies welke hygro- / thermometer ik hier het beste voor kan kopen?

Tot nu toe kom ik bij deze uit: https://www.bol.com/nl/p/...-sensor/9200000051978562/

Maar misschien hebben jullie hier betere suggesties voor.

Alvast dank voor een reactie.
Ik gebruik al jaren deze https://www.weerstationko...tations/tfa/303127-sensor op diverse plaatsen.
Deze https://www.weerstationko...ns/tfa/303177-watersensor heeft een externe sensor om bijv te meten hoe warm de de vloer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 17-09 12:56
Ik wil graag een tweede domoticz installatie instellen als slave. Maar ik heb de wiki gevolgd en het wil niet werken. In de tweede domoticz krijg ik het volgende te zien in mijn log:

Error: Domoticz: TCP/IP connection closed!

dit elke 30 sec.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Wat je moet doen is op beide een user aanmaken met sharing aan.
Dan vul je deze in op beide systemen.
Ik heb twee RPI's gekoppeld aan elkaar op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
RobertLikesTwea schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:58:
Ik heb deze:
Oregon Scientific BTHGN129 thermo-hygro-baro-sensor
Eentje binnen een eentje buiten. Batterij gaat ongeveer een jaar mee.

[ Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 18-01-2017 09:03 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
tlpeter schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:45:
Wat je moet doen is op beide een user aanmaken met sharing aan.
Dan vul je deze in op beide systemen.
Ik heb twee RPI's gekoppeld aan elkaar op deze manier.
Dit werkt deels. Ik krijg nu een aantal devices door. Maar lang niet alle. ik heb er nu na 3 uur 38 van de 96. Het lijkt ook wel of ze alleen naar de 2e pi toe gaan als ze op de eerste geactiveerd worden.
Ook valt het me op dat alle benamingen weg zijn. Ze heten nu allemaal unknown.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Benamingen moet je inderdaad opnieuw ingeven. Ik weet niet of alle devices gesyncd worden, kun je zelf aangeven dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
tlpeter schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:14:
Benamingen moet je inderdaad opnieuw ingeven. Ik weet niet of alle devices gesyncd worden, kun je zelf aangeven dacht ik.
Enig idee waar ik dit aangeef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb mij vergist, ik heb de sync van de een naar de ander maar niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
tegenwoordig laat ik bijvoorbeeld tasker json requests uitvoeren vanaf mijn telefoon om de verwarming aan te zetten als ik in de buurt kom. Nu moet ik daarbij de requests sturen naar http://user:password@mijnip:poort/
Hierdoor staat dus mijn user en wachtwoord in plain text in tasker. Is hier nog een alternatief voor te verzinnen? In de settings van domoticz zelf is er niet echt iets voorhanden....

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18

CodeIT

Code IT

Maverick schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:32:
tegenwoordig laat ik bijvoorbeeld tasker json requests uitvoeren vanaf mijn telefoon om de verwarming aan te zetten als ik in de buurt kom. Nu moet ik daarbij de requests sturen naar http://user:password@mijnip:poort/
Hierdoor staat dus mijn user en wachtwoord in plain text in tasker. Is hier nog een alternatief voor te verzinnen? In de settings van domoticz zelf is er niet echt iets voorhanden....
Ik zou beginnen met https te gebruiken ipv http. Ik heb voor tasker een aparte user in domoticz aangemaakt met minder rechten (user ipv admin), met alleen toegang tot een beperkt aantal devices.
Je kan ook door middel van geo localization, via bijvoorbeeld Domoticz app op Android, een switch omzetten. Aan verandering van deze switch kun je dan je acties koppelen. De domoticz app op je telefoon is in de laatste versie te beveiligen met wachtwoord of vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tlpeter schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:02:
Ik heb mij vergist, ik heb de sync van de een naar de ander maar niet terug.
Dat klopt toch? Tenminste volgens mij is dat bij mij ook , daarom is die ene juist slave

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Je kunt ze beide kanten op laten syncen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot voor kort had ik een rpi waarop alleen Domoticz draaide. De router geeft de rpi een vast ip adres.

Vorige week heb ik Domoticz opnieuw geïnstalleerd (sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash). Deze procedure stelt een vast ip adres in op de rpi. Ook installeerde ik op dezelfde rpi Pihole en openvpn. Het installatieproces van Pihole en openvpn (via pivpn) stellen ook een vast ip adres op de rpi in. Mijn router staat ook nog zo ingesteld dat deze een vast ip adres aan de rpi toekent (het is in alle gevallen hetzelfde ip adres).

Alles werkt, maar ik vraag me toch af of bovenstaande tot problemen kan leiden of bijvoorbeeld invloed heeft op de verwerkingssnelheid van de rpi.

Alvast hartelijk dank voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:10:
Tot voor kort had ik een rpi waarop alleen Domoticz draaide. De router geeft de rpi een vast ip adres.

Vorige week heb ik Domoticz opnieuw geïnstalleerd (sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash). Deze procedure stelt een vast ip adres in op de rpi. Ook installeerde ik op dezelfde rpi Pihole en openvpn. Het installatieproces van Pihole en openvpn (via pivpn) stellen ook een vast ip adres op de rpi in. Mijn router staat ook nog zo ingesteld dat deze een vast ip adres aan de rpi toekent (het is in alle gevallen hetzelfde ip adres).

Alles werkt, maar ik vraag me toch af of bovenstaande tot problemen kan leiden of bijvoorbeeld invloed heeft op de verwerkingssnelheid van de rpi.

Alvast hartelijk dank voor een reactie.
Nee. Je router gaat het adres niet uitdelen want het is gereserveerd voor de Pi. De PI gebruikt dat adres ook netjes, ookal gebruikt hij geen DHCP om het adres op te vragen bij de DHCP server van je router.

Qua snelheid maakt het niets uit. Een device, wat altijd aan staat, met DHCP ingeschakeld zal op vaste momenten een nieuwe "lease" voor het adres aanvragen (na het verlopen van de helft van de lease-time). Als je lease-time 4 dagen is, dan genereert DHCP dus 1 request per 2 dagen en dat ga je niet merken. Al is je lease-time 1 uur, dan ga je het nog niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Ff een praktische vraag:
Hoe houden jullie bij welke devices er ooit zijn ingeleerd op bijvoorbeeld een Kaku-schakelaar?

Dus stel dat zo'n schakelaar kapot gaat? Hoe weet je dan zeker dat je die weer met de juiste en het juiste aantal zenders inleert?
Txs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
AWST6000 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:58:
Ff een praktische vraag:
Hoe houden jullie bij welke devices er ooit zijn ingeleerd op bijvoorbeeld een Kaku-schakelaar?

Dus stel dat zo'n schakelaar kapot gaat? Hoe weet je dan zeker dat je die weer met de juiste en het juiste aantal zenders inleert?
Txs?
Snap je vraag stelling niet helemaal of heb een kink in mijn bovenkamer. :P
Maar wat bedoel je precies?

Ik heb een wandschakelaar die gekoppeld is aan Domoticz.
Druk op de schakelaar gaat de verlichting nav een aantal argumenten branden.
Die argumenten kunnen er voor zorgen dat op bepaalde situaties alleen de sta lamp gaat branden of alle huiskamer verlichting.
Is de knop stuk en deze is vervangen en opnieuw in geleerd en de naam komt weer overeen dan wel nieuwe naam en aangepast in de scriptjes dan werkt alles weer zoals het was.

er zijn maar een paar lampen direct (switch -> light) gekoppeld.
w.c, douche, overloop, schuur en slaapkamers.
De rest van eettafel, huiskamer, keuken tot aan de tuin heeft een knop maar is gekoppeld aan domoticz.

[ Voor 11% gewijzigd door Siewert op 19-01-2017 00:19 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Siewert308SW:
Wat ik bedoel is dat je de combinaties van switch -> light dus zelf ergens bij zult dienen te houden.
Vandaar de vraag: Is dat ergens uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
AWST6000 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:36:
@Siewert308SW:
Wat ik bedoel is dat je de combinaties van switch -> light dus zelf ergens bij zult dienen te houden.
Vandaar de vraag: Is dat ergens uit te lezen?
Ja precies, ik klad niks op een memo als je dat bedoelt.
Enige wat mij als ik het echt vergeet ondersteunt zijn mijn scripts.
Per onderdeel zit in een scriptje met bijbehorende naam van de locatie of event.
Je zal dus niet de kamer knop terug vinden in w.c event bijvoorbeeld maar alleen in woonkamer.lua.
Noem zomaar wat, plus dat je natuurlijk zelf wel weet welke huiskamer verlichting je hebt en wat je aan je knop hebt gekoppeld.

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht om eerlijk te zijn.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Zijn hier meer mensen die de Fibaro FGK-101 deur-/raamsensor niet goed aan de praat krijgen binnen Domoticz (v3.5877) i.c.m. Aeon Labs Gen.5?

Ik kan de sensor wel includen, geeft ook weer dat het om de "Fibaro system FGK101 Door openingssensor" gaat, maar doet na een enkele trigger (open/dicht) niets meer. Blauw LED knippert wel bij openen en sluiten deur.

Wat mij opvalt is dat bij de parameters de wake-up interval (2000): 16777215 seconden staat ingesteld. Deze krijg ik ook met geen mogelijkheid gewijzigd.

Na veel zoeken op diverse fora, lijkt de oplossing niet echt geboden te worden. Resetten van deursensor helpt tijdelijk (hooguit een 2 uren), restten van de controller (Aeon gen 5) werkt eveneens niet.

Ter info; Fibaro bewegingssensor werkt naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wakeup time staat hier ook zo hoog. Ism een S2 stick niet echt problemen mee.
Parameters kan je enkel aanpassen als het device wakker is. Door die wakeup time ben je wel verplicht om hem manueel wakker te makken. Triple click op de tamper knop als ik het goed voorheb.
Sowieso staat dat wel los van het feit dat ze na een tijd geen signaal meer sturen. Zeker dat de rest van het netwerk in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:38
En includen op de plek waar hij uiteindelijk ook komt te hangen, dit heeft bij mij geholpen. Werkt nu al maanden probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Gisteren heb ik een 2 tal camera's toegevoegd aan Domoticz, namelijk 2 maal de Foscam FI9831P.
Nu werken ze in het netwerk prima en kan in via een http get snapshots maken.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat in het menu waar je de Camera toevoegt kan je nog schakelaars selecteren. Wat doet dit? wat kan je hiermee?

Wat ik nu nog wil realiseren is dat de camera gaat opnemen als hij beweging zien ten tijde dat het alarm aan staat.
En dan wil ik eigenlijk dat die opneemt en het wegschrijft naar het netwerk toe (naar een PI met een HDD er aan gekoppeld).
(Alarm aan + Motion = opnemen naar de HDD)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit:
Heb wel een guide gevonden met de alle CGI API commands. en zie dat er dus wel mogelijkheden voor zijn.
http://www.foscam.es/descarga/ipcam_cgi_sdk.pdf

Echter lijkt me dit niet de laatste te zijn helaas.

Edit 2:
Inmiddels via de handleiding gevonden dat je kan opnemen naar een FTP.

[ Voor 18% gewijzigd door luigi87 op 19-01-2017 15:24 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWST6000
Siewert schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:49:
[...]
Noem zomaar wat, plus dat je natuurlijk zelf wel weet welke huiskamer verlichting je hebt en wat je aan je knop hebt gekoppeld.
Dit is dus wat mensen na een paar jaar misschien allang weer vergeten zijn.

Bovendien loop je bij startset als Apa3-1500r het risico dat, bijvoorbeeld na stroomuitval of als je een Kaku stekkerdoosschakelaar in een ander stopcontact steekt, er onbedoeld andere schakelaars worden ingeleerd. Denk ook aan bewegingsmelders.

Je weet dan bijvoorbeeld ook niet hoeveel afstandsbedieningen er al zijn ingeleerd (Maximaal 3 bij het genoemde startsetje).
Of als de afstandsbediening zelf defect is geraakt: Dan kun je die ook niet meer 'ontleren'.

[ Voor 17% gewijzigd door AWST6000 op 19-01-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
AWST6000 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:07:
[...]

Dit is dus wat mensen na een paar jaar misschien allang weer vergeten zijn.

Bovendien loop je bij startset als Apa3-1500r het risico dat, bijvoorbeeld na stroomuitval of als je een Kaku stekkerdoosschakelaar in een ander stopcontact steekt, er onbedoeld andere schakelaars worden ingeleerd. Denk ook aan bewegingsmelders.

Je weet dan bijvoorbeeld ook niet hoeveel afstandsbedieningen er al zijn ingeleerd (Maximaal 3 bij het genoemde startsetje).
Of als de afstandsbediening zelf defect is geraakt: Dan kun je die ook niet meer 'ontleren'.
Daarom gebruik ik die ook niet.
Ooit z'n setje gekregen en kwam er al snel achter dat het prut was.
Maar heb jij dan zoveel schakelaars dat vergeet welke knop welke lamp schakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Siewert schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:14:
[...]
Maar heb jij dan zoveel schakelaars dat vergeet welke knop welke lamp schakelt?
Ik heb inderdaad wel een klein vrachtje stekkerdoosschakelaars.

Misschien een voorbeeld dat m'n vraag wat beter illustreert:
Het viel eigenlijk nog het meest op bij de kerstboomverlichting eind 2016.
Ik had daar al speciaal een aantal stekkerdoosschakelaars voor die ik eind 2015 had gekocht.
Toen ik eind 2016 met de kerstverlichting aan de slag ging, moest ik wel weer diep nadenken wat er ook alweer was ingeleerd (Overigens heb ik elke stekkerdoosschakelaar een unieke code op een Dymo-stickertje gegeven)

Hetzelfde geldt voor de stekkerdoosschakelaar die bij de insectenlamp hoort. Die insectenlamp wordt alleen in de zomerperiode gebruikt.

Kortom: Lang verhaal om uit te leggen, terwijl ik alleen maar wilde weten of het uit te lezen zou zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Gert456 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Ik heb het zelf draaien met een TIL111. Tussen de 8VAC en de TIL zit een diode en een 1k weerstand, Om "contactdender" te voorkomen nog een condensator 47u (vanaf de "andere"AC-lijn naar de diode/weestand). Voor de diode heb ik een 1N4004 gekozen, een 1N4148 gaf de geest ivm inductieve pieken uit de deurbel.
Schema stuur ik je graag op indien gewenst.
Als je het schema zou kunnen sturen, heel graag! Sinds mijn electro-dozen meer dan 25 jaar geleden heb ik zelf niets meer actief gedaan dus qua solderen begin ik op null. Een schema zou ik wel moeten kunnen lezen. Waar bestellen jullie de componenten meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
AWST6000 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Ik heb inderdaad wel een klein vrachtje stekkerdoosschakelaars.

Misschien een voorbeeld dat m'n vraag wat beter illustreert:
Het viel eigenlijk nog het meest op bij de kerstboomverlichting eind 2016.
Ik had daar al speciaal een aantal stekkerdoosschakelaars voor die ik eind 2015 had gekocht.
Toen ik eind 2016 met de kerstverlichting aan de slag ging, moest ik wel weer diep nadenken wat er ook alweer was ingeleerd (Overigens heb ik elke stekkerdoosschakelaar een unieke code op een Dymo-stickertje gegeven)

Hetzelfde geldt voor de stekkerdoosschakelaar die bij de insectenlamp hoort. Die insectenlamp wordt alleen in de zomerperiode gebruikt.

Kortom: Lang verhaal om uit te leggen, terwijl ik alleen maar wilde weten of het uit te lezen zou zijn 8)
Ik snap hem, eindelijk ;-)
Die code is niet uit de module te lezen, wel staat er in Domoticz welke code je weggeven hebt.
Maar jou voorbeeld komt mij bekend voor, heb het zelfde met de kerstverlichting.
Ook een aantal stekkerdozen die nu ongebruikt bij de kerstversiering liggen.
De switches, groepen en events/scripts laat ik in Domoticz staan, verwijder ik nooit.
Komt de kerst er weer aan dan maak ik de modules weer leeg en leer per module weer de schakelaar in die in Domoticz staan.
En die staan wel op naam, Kerstboom, Kerstdorp, vensterbank verlichting ect ect
Scheelt mij uitzoeken, kerstverlichting is nooit het zelfde hier.
En aangezien alle events nog in Domoticz staan heb ik een virtuele schakelaar voor de feestdagen.
Schakel ik deze in dan gaat Domoticz op het feestdagen programma draaien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

loyske schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:54:
En includen op de plek waar hij uiteindelijk ook komt te hangen, dit heeft bij mij geholpen. Werkt nu al maanden probleemloos.
Dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. Kan dat proberen... Dank!

Zie hier mijn netwerk;

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/89tbop0p9/Schermafdruk_2017_01_19_09_49_04.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AWST6000
Ik kwam deze leuke conversietool tegen. Hiermee kun je een beginnetje maken met een Blockly en deze vervolgens laten vertalen en daar weer mee verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AWST6000 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:56:
Ik kwam deze leuke conversietool tegen. Hiermee kun je een beginnetje maken met een Blockly en deze vervolgens laten vertalen en daar weer mee verder gaan.
Hmmm, handig. Ik heb nog wel wat Blockly events die ik in Lua over wil zetten. Ik ga er eens naar kijken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
loyske schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:54:
Hoe bedoel je dit precies. Kom door deze post dit scherm pas voor het eerst tegen. Maar wat kan ik er mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 20:52
Het zwave netwerk wordt opgebouwd op basis van alle nodes, zekers als je actieve nodes (niet batterij gevoedde) hebt. Het beste is dan op de alle hardware (met name controller en nieuw object) op de plaats te hebben waar het tijdens normaal werk ook hangt. Dan zal het netwerk het snelst goed zijn. Zeker een batterij gevoed element dat een lange tijd heeft tussen wake-ups zal maar langzaam wennen aan een nieuwe plek in het netwerk.

Ik ga met mijn telefoon bij het te includen object staan op de plek waar ik hem ga bevestigen en druk in Domoticz op include. Ik heb nog nooit de knop op mijn zwave stick gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
janne_nl schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:07:
Het zwave netwerk wordt opgebouwd op basis van alle nodes, zekers als je actieve nodes (niet batterij gevoedde) hebt. Het beste is dan op de alle hardware (met name controller en nieuw object) op de plaats te hebben waar het tijdens normaal werk ook hangt. Dan zal het netwerk het snelst goed zijn. Zeker een batterij gevoed element dat een lange tijd heeft tussen wake-ups zal maar langzaam wennen aan een nieuwe plek in het netwerk.

Ik ga met mijn telefoon bij het te includen object staan op de plek waar ik hem ga bevestigen en druk in Domoticz op include. Ik heb nog nooit de knop op mijn zwave stick gebruikt.
Ik snap hem!

Wist niet dat ik ook zonder de stick mee te nemen kon includen en gewoon m'n telefoon kon gebruiken daarvoor. Weer wat geleerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt mindergas.py nog steeds?
Ik heb het geprobeerd op mijn rpi, maar krijg steeds dit:
Geen idee wat ik fout doe

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
sudo python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a GF4bHjhzrxxxxxxx9 -d 21
Traceback (most recent call last):
  File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 55, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 31, in main
    code = upload_meterstand(meterstand, args.apikey)
  File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 52, in upload_meterstand
    return urllib2.urlopen(req, json.dumps(data)).getcode()
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 154, in urlopen
    return opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 437, in open
    response = meth(req, response)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 550, in http_response
    'http', request, response, code, msg, hdrs)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 475, in error
    return self._call_chain(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 409, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 558, in http_error_default
    raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp)
urllib2.HTTPError: HTTP Error 422: Unprocessable Entity
pi@raspberrypi:~/domoticz/scripts $

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hokkie schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:51:
[...]

Dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. Kan dat proberen... Dank!

Zie hier mijn netwerk;

[afbeelding]
Ik zou je ook adviseren om even te denken wat je leukst en snelst kan automatiseren. Op verschillende plaatsen lees je immers dat een zwave mesh netwerk pas stabiel werkt als er een aantal net gevoede nodes in steken. In principe geldt hoe meer gevoede nodes hoe beter en stabieler het netwerk.
Pagina: 1 ... 11 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.