Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Komt er dan wel een signaal binnen? Wat komt er dan in de logfile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:42
Dat klinkt op zich niet direct vreemd. Hoe is die schakelaar aangesloten? Zit er een zender aan die ook Domoticz triggert? Welk protocol gebruik je? (Bv zwave of iets als kaku)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 03:45
Omdat presence detectie via ping van mijn telefoon net wat te traag werkt en de telefoon af en toe verbinding verliest met wifi, probeer ik geofence in te stellen met de Domoticz Android app, of met de Domofence app.

Dit werkt prima als ik in het lokale netwerk zit, ingesteld met lokaal IP: dus <mijn.lokaal.IP>:8080

Zodra ik echter mijn externe IP adres instel kan ik Domoticz niet meer bereiken, terwijl als ik in de browser naar <mijn.extern.IP>:8080 ga deze wel gewoon bereikbaar is. De poort is dus juist geforward...

Zie ik iets over het hoofd?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
bramv82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:13:
Omdat presence detectie via ping van mijn telefoon net wat te traag werkt en de telefoon af en toe verbinding verliest met wifi, probeer ik geofence in te stellen met de Domoticz Android app, of met de Domofence app.

Dit werkt prima als ik in het lokale netwerk zit, ingesteld met lokaal IP: dus <mijn.lokaal.IP>:8080

Zodra ik echter mijn externe IP adres instel kan ik Domoticz niet meer bereiken, terwijl als ik in de browser naar <mijn.extern.IP>:8080 ga deze wel gewoon bereikbaar is. De poort is dus juist geforward...

Zie ik iets over het hoofd?
Inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Inloggegevens zijn juist ingevuld in de app. Zoals ik zei, lokaal werkt het prima. Extern niet en dat ligt niet aan de port forward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
MikeOO schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Probeer het eens op onderstaande manier. Je moet ergens controleren of er een status veranderd anders gebeurt er volgens niets.
Pas als deze veranderd kun je een actie toevoegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

if devicechanged['Verlichting eettafel'] then
    if (otherdevices['Verlichting eettafel'] == 'On' and otherdevices[['Keuken verlichting']] == 'Off' ) then
        commandArray['Keuken verlichting']='On'
end

return commandArray
Waarom niet gewoon:
Lua:
1
2
3
4
5
commandArray = {}

if devicechanged['Verlichting eettafel'] == 'On' and otherdevices['Keuken verlichting'] == 'Off'  then
end

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
bramv82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:25:
Inloggegevens zijn juist ingevuld in de app. Zoals ik zei, lokaal werkt het prima. Extern niet en dat ligt niet aan de port forward
Accepteert Domoticz ook externe ip-adressen?

Waarom geen https? Op deze manier is het heel eenvoudig je login gegevens af te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
janne_nl schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 06:53:
[...]

Accepteert Domoticz ook externe ip-adressen?
Als dat niet zo is, hoe kan ik dan een goede geofence configureren? Als ik eerst verbinding moet hebben met mijn Wifi netwerk kan ik het net zo goed op basis van Ping doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFes schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:27:
[...]

Waarom niet gewoon:
Lua:
1
2
3
4
5
commandArray = {}

if devicechanged['Verlichting eettafel'] == 'On' and otherdevices['Keuken verlichting'] == 'Off'  then
end
Klinkt logisch en nog korter is altijd beter. Zo leren we allemaal weer wat bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramv82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:25:
Dat het intern werkt zegt niets over extern. Een portforward gebruik je alleen als je van buitenaf komt. Zolang je intern op je netwerkt zit heb je geen forwards nodig. Als je op je PC dus het externe adres:poort gebruikt dan werkt dat prima zonder forward.

1. Heb je het apparaat waar Domoticz op draait een vast ip-adres gegeven. Anders bestaat de kans dat deze ooit een andere ip-adres krijgt en zal je forward ook niet meer werken. Handig is ook om een DDNS adres te gebruiken. Mocht het WAN adres veranderen dan wordt dit bijgewerkt. Veel routers hebben een functie hiervoor aan boord of je maakt een gratis DDNS adres aan.

2. Heb je poort 8080 ook gebruikt aan de buitenkant.
Stel je Domoticz heeft als ip: 192.168.1.100 met poort 8080
Je maakt dan een forward aan voor het ip: 192.168.1.100 met interne 8080 en buiten 8080 (veiliger is om hier een random nummer voor kiezen bv 9000. Je bereikt het dan door WAN:9000. Intern wordt deze dan doorgestuurd naar poortnr 8080.

3. Begin om eerst via je telefoon op 3G/4G te zetten en type in je browser. http://inlognaam:wachtwoord@WAN:9000.
Zolang je dan niet bij Domoticz uitkomt is of de forward niet goed of je gebruikt nog bv een firewall/antivirus die het blokkeert of doet de router niet goed zijn werkt. Sommige router willen wel eens problemen geven met forwards. Herstart dan voor de zekerheid je router/modem eens een keer. Check de log van je router om te zien of je iets ziet als je verbinding maakt.

Werkt stap 3 via 3G/4G dan ga je nu je Geo instellen. Anders ben je met meerdere dingen bezig en zie je niet direct waar het fout gaat.

Nog een tip: maakt in Domoticz een gebruiker aan met beperkte rechten. Dit account gebruik je dan voor bv Geolocaties. Mocht iemand je gegevens achterhalen dan is de werking van het account beperkt.

Zelf gebruik ik als bijna 1 jaar de Presence Detection icm 3 smartphones en dit werkt feilloos. Je zou ook eens kunnen kijken waarom je wifi verbinding wegvalt.

Slechte dekking Wifi --> Check met een app als WiFi analyzer hoe druk het in je omgeving is en welk kanaal het minst druk is en stel je wifi kanaal daar op in.
Een extra access point plaatsten als je dekking niet voldoende is.

Energiespaarstand uitzetten in Wifi instellingen op je telefoon. Als deze aanstaat kan deze je wifi verbinding verbreken als je het scherm uit zet.

Lukt het dan nog niet vermeld dan eens wat info
Waar draai je Domoticz op
Maak een printscreen van je forward
Welke router gebruik je en hoe is deze aangesloten op een eventueel modem.
In geval van bv Ziggo: Staat het modem dan in Bridge mode of als router-achter-router opstelling. Het modem is dan ook nog helemaal actief als router.
etc.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 01-02-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basa schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:22:
[...]

Wow, mijn eerste werkende scriptje. Het werkte met nog een extra 'end' en met [] minder bij Keuken verlichting. Dikke merci! Bij blocky maak je snel een foutje, maar dit is toch ook niet simpel _/-\o_
Verder snap ik ook nog niet helemaal wanneer je 1 of 2 = moet plaatsen... en merk ik ook dat het script alleen werkt via de domoticz. Wanneer ik manueel de schakelaar overzet dan werkt niet. |:(
Had een deel van mijn bestaande script gepakt en aangepast en gaat er wel eens iets niet helemaal goed >:)

Als je de schakelaar manueel omzet, zie je de status van de lamp dan wel veranderden in het dashboard van Domoticz. Zo niet dan is of de schakelaar niet goed aangemeld in Domoticz of de schakelaar bereikt Domoticz niet door een te grote afstand of verstoring van iets. Of je de lamp met de schakelaar / losse AB / of dashboard aan/uit zet moet niets uitmaken. In het dashboard moet je de laatste status altijd terug zien.

Als het Domoticz niet bereikt dan is dat direct je verklaring waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
bramv82 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:47:
[...]

Als dat niet zo is, hoe kan ik dan een goede geofence configureren? Als ik eerst verbinding moet hebben met mijn Wifi netwerk kan ik het net zo goed op basis van Ping doen.
Lees ook wat MikeOO zegt.
Dit was eigenlijk gewoon een ja/nee vraag, iets dat configureerbaar is. De vraag is of het al dan niet goed geconfigureerd is. Het feit dat je externe adres werkt als je intern probeert zegt niet noodzakelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MikeOO schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:00:
[...]
knip,

Of je de lamp met de schakelaar / losse AB / of dashboard aan/uit zet moet niets uitmaken. In het dashboard moet je de laatste status altijd terug zien.

knip
Dat ligt er maar net aan hoe het gemaakt is en met welke hardware.
Bijvoorbeeld, kaku heeft kleine inbouwdimmers die ook met de gewone schakelaar werken, als je echter de gewone schakelaar gebruikt ziet Domoticz dat niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe het gemaakt is en met welke hardware.
Bijvoorbeeld, kaku heeft kleine inbouwdimmers die ook met de gewone schakelaar werken, als je echter de gewone schakelaar gebruikt ziet Domoticz dat niet!!
Dimmers gebruik ik niet dus dat zou kunnen maar het meeste is prima werkend te krijgen.

Gebruik een kaku inbouw schakelaar (iets als AWMT-230, exacte type weet ik ff niet) voor de buitenlamp bij de voordeur en deze kan ik aan/uit zetten met een kaku schakelaar (AWST-8802) / Dashboard Domoticz en via scripts. Als er wordt aangebeld dan gaat deze lamp bv ook aan.

Welk apparaat of script de lamp aan en uitzet maakt niets uit.
Ik zie altijd direct de status veranderen in domoticz.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 01-02-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat is wat ik zeg, het ligt aan de hardware.
Wat ik bedoel, is dat je niet moet generaliseren zonder dat bekend is welke hardware de ander gebruikt.
Zoals ik al zijn, een kaku schakelaar geeft zijn stand niet terug, dus als je die anders dan via Domoticz omzet (met name met een fysieke schakelaar), dan ziet Domoticz dat niet noodzakelijk, afhankelijk van de gebruikte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik zal ook eens een duit in het zakje gooien over presence detection:
In eerste instantie had ik gebruik gemaakt van het PHP script in de wiki, dat werkte voor mij (Nexus 5X) prima, maar voor mijn vriendin (iPhone) minder. Dit omdat de iPhone de verbinding met Wifi verbreekt als het scherm uit staat. Daardoor is hij niet meer te pingen.

Ik heb voor mijn vriendin een aparte user aangemaakt die alleen toegang tot de switch voor haar telefoon heeft, en via een app (Locative) de geofencing ingesteld. Hierbij moet je dus de api call invoeren via je externe IP. Via https://freedns.afraid.org/ kan ik dit met een url in plaats van met een ip adres, en de software op mijn windows 10 server zorgt er ook voor dat mijn externe adres up to date blijft, maar dat is optioneel. Dit werkt doorgaans prima, en binnen de ingestelde straal wordt de telefoon van mijn vriendin dan ook als aanwezig gemeld.

Nadat mijn telefoon gerepareerd is, lijkt hij hetzelfde issue te hebben als een iphone. Scherm uit = niet meer te pingen. Ik heb daarom 2 dingen gedaan. 1) De betaalde domoticz app geinstalleerd en geofencing aangezet. Dat werkt op zich wel, maar soms meldt hij ineens dat ik niet meer thuis ben, en dan gaan ineens de lichten en TV uit (als ik alleen thuis ben). Daarom heb ik via Tasker een eigen wifi script gemaakt. Als ik in de buurt van mijn Wifi netwerk ben (Wifi near) stuurt hij een aan commando voor de switch, en zet hij een variabele WifiHome op 1. Als ik geen verbinding meer met wifi heb, zet hij die variabele op 0, wacht hij 3 minuten en zet dan de switch uit, mits de variabele nog op 0 staat. Dit is om te voorkomen dat, wanneer wifi even weg valt, ik ineens als niet thuis gemeld wordt.

Ik heb dus de volgende switches
Wifi Me - werkt via Tasker
Domoticz Me - werkt via Domoticz app
Phone Me - gaat aan als één van de twee hiervoor aan is, en uit als ze allebei uit zijn
Phone Vriendinn - werkt via Locative
Anybody Home - Gaat aan als minstens één van de twee Phone switches aan is, en uit als ze allebei uit zijn.

Automatische switches werken via Lua

Deze setup lijkt nu prima te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
janne_nl schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:02:
Dat is wat ik zeg, het ligt aan de hardware.
Wat ik bedoel, is dat je niet moet generaliseren zonder dat bekend is welke hardware de ander gebruikt.
Zoals ik al zijn, een kaku schakelaar geeft zijn stand niet terug, dus als je die anders dan via Domoticz omzet (met name met een fysieke schakelaar), dan ziet Domoticz dat niet noodzakelijk, afhankelijk van de gebruikte hardware.
Dit is voor elke hardware op te lossen..
1. Sluit de lamp aan en maak een virtual switch in domoticz die je inleert op de lamp. Je kunt nu alleen de lamp aan en uitzetten via Domoticz.

2. Leer vervolgens per afstandsbediening of schakelaar een nieuwe virtual switch in Domoticz. Laat vervolgens deze virtual switches je virtual switch die in stap 1 is aangemaakt triggeren. Dit kan heel simpel door je On-actions en Off-actions aan te passen.

Wat er gebeurt?
Je afstandsbediening en/of schakelaar triggert een switch in Domoticz, Domoticz triggert op zijn beurt de lamp. Op die manier heb je altijd de actuele status in Domoticz, je moet voorkomen dat er een directe verbinding is tussen afstandsbediening en/of schakelaar en de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
D.v.Beek schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Dit is voor elke hardware op te lossen..
1. Sluit de lamp aan en maak een virtual switch in domoticz die je inleert op de lamp. Je kunt nu alleen de lamp aan en uitzetten via Domoticz.

2. Leer vervolgens per afstandsbediening of schakelaar een nieuwe virtual switch in Domoticz. Laat vervolgens deze virtual switches je virtual switch die in stap 1 is aangemaakt triggeren. Dit kan heel simpel door je On-actions en Off-actions aan te passen.

Wat er gebeurt?
Je afstandsbediening en/of schakelaar triggert een switch in Domoticz, Domoticz triggert op zijn beurt de lamp. Op die manier heb je altijd de actuele status in Domoticz, je moet voorkomen dat er een directe verbinding is tussen afstandsbediening en/of schakelaar en de lamp.
Zoals ik al zei, dat gaat niet met elke hardware.
Je zult een schakelaar moeten hebben die een signaal stuurt naar Domoticz en niet elke schakelaar doet dat.

Maar goed ik ben benieuwd hoe je bv een AWMR-300 (kaku) kunt aansluiten zodanig dat ik het in Domoticz zie als ik de schakelaar op de muur omzet. Hier ben ik oprecht in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45

MsG

Forumzwerver

Los van die truuk met virtuele switches heb ik het idee dat als ik een stekker schakel met de afstandsbediening buiten domoticz om, domoticz dit wel oppikt qua signaal en een schakelaar hiermee in de interface weer uit of aan zet qua state. Alleen als je met een knopje de boel uitzet krijg je problemen, gezien dat knopje de boel fysiek schakelt en niet draadloos. Hierdoor heeft domoticz geen weet van de veranderde status.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.v.Beek
janne_nl schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:12:
[...]
Maar goed ik ben benieuwd hoe je bv een AWMR-300 (kaku) kunt aansluiten zodanig dat ik het in Domoticz zie als ik de schakelaar op de muur omzet. Hier ben ik oprecht in geïnteresseerd.
In dit geval bedoel je een traditionele schakelaar (niet KAKU) op de muur, waar de AWMR-300 achter zit? Dat is inderdaad met enkel de AWMR-300 niet mogelijk.

EDIT: Zoals MsG inderdaad zegt, bij fysiek schakelen zie je dit niet in Domoticz.

De vraag is: bedoeld basa een traditionele schakelaar (niet KAKU) of een KAKU-schakelaar??

Dit is met een traditionele schakelaar ook wel mogelijk. Je zou dan een inbouw-zender, zoals de AWMT-230, achter de AWMR-300 kunnen plaatsen. Die zend een signaal uit wanneer er een verandering van spanning (Aan/Uit) op de schakeldraad plaatsvindt. Ik weet niet in hoeverre dit nog in je inbouwdoos past i.c.m. de AWMR-300, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien is de zender nog in de inbouwdoos achter de lamp te plaatsen?

[ Voor 7% gewijzigd door D.v.Beek op 01-02-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Hm, zojuist de eerste stappen in Domoticz gezet. Ik heb een zwave stick en een Aeon ZW078, keurig netjes gelinkt aan elkaar en ik heb een aantal devices erbij gekregen.

Nu wil ik graag een grafiek van vandaag met het energie verbruik, maar als ik bij die energie monitor kijk begint de log met het dagelijks verbruik van de laatste 7 dagen.
Ik zou graag vandaag willen zien zeg maar. (en eigenlijk ook gewoon de verbruikte energie in kWh)
Dan kan ik daarna eens gaan testen/rekenen of het efficient is de boiler af en toe uit te (laten) schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
D.v.Beek schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:55:
[...]

In dit geval bedoel je een traditionele schakelaar (niet KAKU) op de muur, waar de AWMR-300 achter zit? Dat is inderdaad met enkel de AWMR-300 niet mogelijk.

EDIT: Zoals MsG inderdaad zegt, bij fysiek schakelen zie je dit niet in Domoticz.

De vraag is: bedoeld basa een traditionele schakelaar (niet KAKU) of een KAKU-schakelaar??

Dit is met een traditionele schakelaar ook wel mogelijk. Je zou dan een inbouw-zender, zoals de AWMT-230, achter de AWMR-300 kunnen plaatsen. Die zend een signaal uit wanneer er een verandering van spanning (Aan/Uit) op de schakeldraad plaatsvindt. Ik weet niet in hoeverre dit nog in je inbouwdoos past i.c.m. de AWMR-300, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien is de zender nog in de inbouwdoos achter de lamp te plaatsen?
En ook bij fysiek schakelen ligt dat weer aan de hardware, bij Kaku kun je een zendertje kopen dat je schakelt met een normale fysieke schakelaar.. Maar ik heb geen probleem he. (Bij zwave schakelaars heb je dat probleem niet)

En inderdaad mijn eerste vraag was wat de vraagsteller voor hardware gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 21:00
MikeOO schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:00:
[...]

Had een deel van mijn bestaande script gepakt en aangepast en gaat er wel eens iets niet helemaal goed >:)

Als je de schakelaar manueel omzet, zie je de status van de lamp dan wel veranderden in het dashboard van Domoticz. Zo niet dan is of de schakelaar niet goed aangemeld in Domoticz of de schakelaar bereikt Domoticz niet door een te grote afstand of verstoring van iets. Of je de lamp met de schakelaar / losse AB / of dashboard aan/uit zet moet niets uitmaken. In het dashboard moet je de laatste status altijd terug zien.

Als het Domoticz niet bereikt dan is dat direct je verklaring waarom het niet werkt.
Ja hoor,status wordt wel degelijk snel aangepast in Domoticz. In deze situatie is het Fibaro dimmer 2 die achter de schakelaar zit. Bij wat testen merk ik dat de manuele schakelaar de lamp standaard niet op 100% zet. Pas wanneer ik in Domoticz de dimmer schuifbalk naar 100% zet werkt het script.
Hoeveel dingen er dus kunnen misgaan met een simpel testje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

basa schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Ja hoor,status wordt wel degelijk snel aangepast in Domoticz. In deze situatie is het Fibaro dimmer 2 die achter de schakelaar zit. Bij wat testen merk ik dat de manuele schakelaar de lamp standaard niet op 100% zet. Pas wanneer ik in Domoticz de dimmer schuifbalk naar 100% zet werkt het script.
Hoeveel dingen er dus kunnen misgaan met een simpel testje :P
Bij een dimmer moet je op dimlevel checken met

code:
1
otherdevices_svalues[devicenaam] ~= "0"

Vrij vertaald: dimlevel is niet 0. Of je doet 》= "20" bijvoorbeeld ( groter dan of gelijk aan 20).

Dit gebruik ik bijvoorbeeld in mijn "alles aan" knop voor de benedenverlichting. Als de dimmer op minder dan 50 staat; gaat hij naar 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
MikeOO schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:34:
[...]

Dat het intern werkt zegt niets over extern. Een portforward gebruik je alleen als je van buitenaf komt. Zolang je intern op je netwerkt zit heb je geen forwards nodig. Als je op je PC dus het externe adres:poort gebruikt dan werkt dat prima zonder forward.

1. Heb je het apparaat waar Domoticz op draait een vast ip-adres gegeven. Anders bestaat de kans dat deze ooit een andere ip-adres krijgt en zal je forward ook niet meer werken. Handig is ook om een DDNS adres te gebruiken. Mocht het WAN adres veranderen dan wordt dit bijgewerkt. Veel routers hebben een functie hiervoor aan boord of je maakt een gratis DDNS adres aan.

2. Heb je poort 8080 ook gebruikt aan de buitenkant.
Stel je Domoticz heeft als ip: 192.168.1.100 met poort 8080
Je maakt dan een forward aan voor het ip: 192.168.1.100 met interne 8080 en buiten 8080 (veiliger is om hier een random nummer voor kiezen bv 9000. Je bereikt het dan door WAN:9000. Intern wordt deze dan doorgestuurd naar poortnr 8080.

3. Begin om eerst via je telefoon op 3G/4G te zetten en type in je browser. http://inlognaam:wachtwoord@WAN:9000.
Zolang je dan niet bij Domoticz uitkomt is of de forward niet goed of je gebruikt nog bv een firewall/antivirus die het blokkeert of doet de router niet goed zijn werkt. Sommige router willen wel eens problemen geven met forwards. Herstart dan voor de zekerheid je router/modem eens een keer. Check de log van je router om te zien of je iets ziet als je verbinding maakt.

Werkt stap 3 via 3G/4G dan ga je nu je Geo instellen. Anders ben je met meerdere dingen bezig en zie je niet direct waar het fout gaat.

Nog een tip: maakt in Domoticz een gebruiker aan met beperkte rechten. Dit account gebruik je dan voor bv Geolocaties. Mocht iemand je gegevens achterhalen dan is de werking van het account beperkt.

Zelf gebruik ik als bijna 1 jaar de Presence Detection icm 3 smartphones en dit werkt feilloos. Je zou ook eens kunnen kijken waarom je wifi verbinding wegvalt.

Slechte dekking Wifi --> Check met een app als WiFi analyzer hoe druk het in je omgeving is en welk kanaal het minst druk is en stel je wifi kanaal daar op in.
Een extra access point plaatsten als je dekking niet voldoende is.

Energiespaarstand uitzetten in Wifi instellingen op je telefoon. Als deze aanstaat kan deze je wifi verbinding verbreken als je het scherm uit zet.

Lukt het dan nog niet vermeld dan eens wat info
Waar draai je Domoticz op
Maak een printscreen van je forward
Welke router gebruik je en hoe is deze aangesloten op een eventueel modem.
In geval van bv Ziggo: Staat het modem dan in Bridge mode of als router-achter-router opstelling. Het modem is dan ook nog helemaal actief als router.
etc.
Ik ken het principe van port forwarding en dat is gewoon 100% zeker goed geconfigureerd. http://ExternIP:8080 is gewoon bereikbaar vanaf 4G en laadt netjes de Domoticz webpagina. De verbinding met wifi wordt door mijn telefoon verbroken, door waarschijnlijk iets van energiebesparing. Sinds upgrade naar Android Nougat lijkt het ook sneller te gebeuren... (Doze...?)

Het probleem is dus dat extern benaderen via de browser gewoon goed werkt, maar zodra ik dit in de app probeer in te stellen het niet meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 12:34

CSB

:D

Hmm. Wat ik eerder postte over die blockly met een timer van 5 minuten lijkt nu te werken. Ik had bij de hardware kant van de switch een rest op 5 minuten gezet, maar niet de switch zelf een off-delay meegegeven van 5 minuten. Dat heb ik nu wel gedaan en het lijkt goed te werken. Alleen wat ik wel vreemd vind is dat als ik het log volg, dan triggert het event ongeveer om de minuut. Het is dus ook niet precies 1 minuut... Ik snap er geen hol meer van.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:54
Een timed event wordt elke minuut getriggerd.

[ Voor 6% gewijzigd door tlpeter op 01-02-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
bramv82 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:16:
[...]

Ik ken het principe van port forwarding en dat is gewoon 100% zeker goed geconfigureerd. http://ExternIP:8080 is gewoon bereikbaar vanaf 4G en laadt netjes de Domoticz webpagina.
Wordt er dan gevraagd om in te loggen?

En heb je de app al opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Shaggie_NB schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:48:
[...]

Wordt er dan gevraagd om in te loggen?

En heb je de app al opnieuw geinstalleerd?
Ja en ja....

8)7 8)7
Opnieuw geinstalleerd, cache gewist en gegevens gewist via de Android instellingen en nu werkt het gewoon.... _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Blackouts op 01-02-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722796

beste forum leden,

ik heb een virtuele schakelaar gemaakt, en wil notificatie's krijgen als deze aanstaat.
niet 1 x maar elke minute, zolang de schakelaar aan staat.

ik ben al een poosje bezig met blocky's en daar red ik me redelijk mee (al zeg ik het zelf), maar ik krijg bovenstaande wens niet voor elkaar. heb al een en ander geprobeerd maar..... heeft er iemand een idee, of is er iemand die dit makkelijk in een lua script kan zetten? kan namelijk geen scripts schrijven :/ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik gebruik Domoticz nu al een tijdje om MiLight en KaKu spul aan te sturen via een Raspberry Pi 2, Milight Wifi Bridge en een RfLink. Door middel van Monit draait het nu al een lange tijd stabiel.

Nu wil ik er een Philips Living Colors (Gen1) mee aansturen door aan de RfLink een CC2500 module te hangen.
Die CC2500 heb ik inmiddels al een poosje binnen, maar er is ook een level shifter nodig omdat de CC2500 geen 5V aankan.
Er staat alleen nergens een aanbeveling voor welke level shifter aanbevolen wordt.
Heeft er iemand toevallig al een CC2500 module werkend op een RfLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
bramv82 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:48:
[...]

Ja en ja....

8)7 8)7
Opnieuw geinstalleerd, cache gewist en gegevens gewist via de Android instellingen en nu werkt het gewoon.... _/-\o_
Heel fijn dat het weer werkt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28

tozzke

aka tozzert

Anoniem: 722796 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:49:
beste forum leden,

ik heb een virtuele schakelaar gemaakt, en wil notificatie's krijgen als deze aanstaat.
niet 1 x maar elke minute, zolang de schakelaar aan staat.

ik ben al een poosje bezig met blocky's en daar red ik me redelijk mee (al zeg ik het zelf), maar ik krijg bovenstaande wens niet voor elkaar. heb al een en ander geprobeerd maar..... heeft er iemand een idee, of is er iemand die dit makkelijk in een lua script kan zetten? kan namelijk geen scripts schrijven :/ |:(
Als hij niet direct een notificatie hoeft te sturen bij het aangaan van die dummy switch maar bij de eerste hele minuut (en dan elke minuut erna), kun je een simpel lua scriptje maken zoals dit (wel op 'Time' zetten):
Lua:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
if otherdevices['TESTknop1'] == 'On' then
    print('TESTknop1 = On (every minute)')                                -- in dit voorbeeld heb ik alleen deze regel gebruikt
    --commandArray['SendNotification']='Titel bericht#Inhoud bericht#0'   -- dit zou jij moeten gebruiken ('--' aan begin van deze regel weghalen en hij wordt actief
end
return commandArray

Dit resulteert in:
code:
1
2
3
4
5
6
2017-02-01 22:30:12.207 EventSystem: reset all events...
2017-02-01 22:30:21.700 User: Admin initiated a switch command (123/TESTknop1/On)
2017-02-01 22:30:21.701 (TESTknop1) Lighting 2 (TESTknop1)
2017-02-01 22:31:00.913 LUA: TESTknop1 = On (every minute)
2017-02-01 22:32:01.252 LUA: TESTknop1 = On (every minute)
2017-02-01 22:33:01.653 LUA: TESTknop1 = On (every minute)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Afbeeldingslocatie: https://www.dumpt.com/img/files/5p0zvwbf5jbk5k4a91jm_thumb.png

Hm, de openzwave laat wel de kWh waardes zien, moet ik hier zelf een device oid voor aanmaken in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik ontving gisteren een mail van Banggood waar ze de Xiaomi Home Gateway aanprijzen.
Ik wist niets over het product, maar heb nog wat ingelezen, en het is een device wat zowel WiFi heeft als ondersteuning voor het Zigbee protocol, door middel van die laatste praat het met sensors en schakelaars.

Nu blijkt dat hier al (Beta) support voor is in Domoticz, zie deze link:
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

De spullen zijn niet duur, en mogelijk is het zeer interessant.
Zijn er hier mensen met ervaringen? Is het stabiel, wat is het bereik, en hoe lang gaan de Zigbee sensoren mee met 1 knoopcel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 21:00
Edit:
Geupdate naar de laatste beta v3.6584 en ik kan de "Mode" weer instellen... :?

Ik heb vannacht een stroomstoring gehad. Door de UPS kon ik nog wel alles netjes down brengen. Dat heb ik ook gedaan.

Probleem is nu alleen dat de watermeting via de S0 meter het niet meer doet. Ik zie nog wel netjes het device /dev/ttyACM0 als ik de USB koppel dus qua hardware is het denk ik in orde.

Ik kan echter de "Mode" niet meer kan instellen. Als ik het goed herinner moet ik het Type van Meter 1 op Water zetten maar dat lukt dus niet. Na een "Set Mode" zijn alle velden weer leeg.

Dit klopt toch? En wat zou ik nog kunnen doen? Ik heb de hardware al een keer toegevoegd alleen dan lukt het ook niet.

Ik zit op de laatste stable v3.5877.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fxjGKKVl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yTzeWTXm.png

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 02-02-2017 10:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 13:51
Heeft iemand volgens het volgende topic:

https://www.domoticz.com/....php?f=24&t=12818#p117390

het voor elkaar gekregen om voor de Aeotec Siren Gen5 de parameters zo te switchen dat de verschillende geluiden en volumes getriggered kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 08:10
BounceMeister schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:52:
Ik gebruik Domoticz nu al een tijdje om MiLight en KaKu spul aan te sturen via een Raspberry Pi 2, Milight Wifi Bridge en een RfLink. Door middel van Monit draait het nu al een lange tijd stabiel.

Nu wil ik er een Philips Living Colors (Gen1) mee aansturen door aan de RfLink een CC2500 module te hangen.
Die CC2500 heb ik inmiddels al een poosje binnen, maar er is ook een level shifter nodig omdat de CC2500 geen 5V aankan.
Er staat alleen nergens een aanbeveling voor welke level shifter aanbevolen wordt.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik heb toevallig nog wel een level shifter liggen, maar nog niet aan toe gekomen om die te testen.... Ik hoop dit weekend ergens tijd te kunnen vinden en zal dan ook hier wat laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik denk dat ik weet waarom mijn blockly eerder niet werkte: Ik had teveel voorwaarden ingebouwd. Ik heb de boel nu drastisch versimpeld en hoop vanavond het juiste resultaat te zien.

Keep you guys posted. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik heb sinds 10 minuten een OTGW - LAN versie tussen de ketel en de thermostaat hangen. Deze toegevoegd als hardware aan Domoticz met zijn IP adres en poort 23. De opentherm codes lopen netjes binnen zie ik in het Domoticz log. Alleen is er nu nergens een sensor of uitlezing te zien in Domoticz. Zou dit vanzelf toegevoegd moeten worden of moet ik dit handmatig doen? Zo ja hoe dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Beek
bramv82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:48:
Ik heb sinds 10 minuten een OTGW - LAN versie tussen de ketel en de thermostaat hangen. Deze toegevoegd als hardware aan Domoticz met zijn IP adres en poort 23. De opentherm codes lopen netjes binnen zie ik in het Domoticz log. Alleen is er nu nergens een sensor of uitlezing te zien in Domoticz. Zou dit vanzelf toegevoegd moeten worden of moet ik dit handmatig doen? Zo ja hoe dan????
Als je onder Settings kijkt bij Devices, zie je daar dan een sensor staan? Als die daar staat kan je deze door het groene pijltje toevoegen aan "Used Devices". Dan kan je deze sensor zien en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

CSB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:03:
Ik denk dat ik weet waarom mijn blockly eerder niet werkte: Ik had teveel voorwaarden ingebouwd. Ik heb de boel nu drastisch versimpeld en hoop vanavond het juiste resultaat te zien.

Keep you guys posted. :)
teveel voorwaarden kunnen niet het probleem zijn van niet triggeren, enkel een "foute" voorwaarde :)
("fout" als in nooit actief/waar/true/hoog kunnen worden)

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 02-02-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
D.v.Beek schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:59:
[...]

Als je onder Settings kijkt bij Devices, zie je daar dan een sensor staan? Als die daar staat kan je deze door het groene pijltje toevoegen aan "Used Devices". Dan kan je deze sensor zien en gebruiken.
Nee, daar staat niks wat met de OTGW te maken heeft....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 20:33
BounceMeister schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:52:

Volgens de plaatjes heb je 4 kanalen nodig dus zoiets: https://www.aliexpress.co...ormation/32473563225.html

[ Voor 4% gewijzigd door hondapower op 02-02-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zag dit in mijn grafiek staan. Lijkt me niet helemaal correct... of de buren hebben hun wietkwekerij in mijn stopcontact gestopt :D
Kan ik dit corrigeren? Gooit alles in de war :(

Domoticz Energie

[ Voor 24% gewijzigd door iAR op 02-02-2017 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggie_NB
iAmRenzo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:57:
Ik zag dit in mijn grafiek staan. Lijkt me niet helemaal correct... of de buren hebben hun wietkwekerij in mijn stopcontact gestopt :D
Kan ik dit corrigeren? Gooit alles in de war :(

[afbeelding]
Volgens mij: Shift + Linkermuisknop erop klikken
Maar komt bij jou het gas uit je stopcontact? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggie_NB op 02-02-2017 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-06 16:27

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Ik dacht dat die het niet goed deed.. er zijn op het moment verschillende modules in test, zo snel mogelijk meer nieuws daarover

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Shaggie_NB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Volgens mij: Shift + Linkermuisknop erop klikken
Maar komt bij jou het gas uit je stopcontact? ;)
Oh wacht ja, het is gas... Oops.
Ik ga 't eens proberen... hoe kan zo'n vreemde uitschieter nu komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Beek
bramv82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:18:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met de OTGW, dus kan helaas niet testen voor je. Wellicht kan je Reley vragen, die heeft het wel werkend n.a.v. zijn post op 2 januari 2017:
Reley schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:35:
Ik heb mijn OTGW aan Domoticz hangen via Lan.
Werkt prima.
Echter kan ik niet meer via mijn thermostaat in de woonkamer een tijdelijke temp instellen.
ls ik een andere temp heb ingesteld dan springt hij na een halve minuut weer terug.
Zodra ik domoticz wegsloop en dan via de thermostaat een tijdelijke temperatuur instel dan blijft hij het wel doen. Het lijkt me dus te liggen in Domoticz.
Want ik zie bij room_Set_point wel dat hij de temperatuur verhoogt, maar na een aantal seconden weer terugzet.

iemand een idee om dit te laten werken? De WAF begint nu behoorlijk te zakken namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:51
Heb de Milight interface met het lampje, kun je nu dat lampje ook schakelen met domoticz (beta)?

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 22:54
bing69 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:25:
Heb de Milight interface met het lampje, kun je nu dat lampje ook schakelen met domoticz (beta)?
Ja dat kan.

Zorg dat de ibox een vast IP adres heeft.
Voeg dan Milight toe met het juiste vaste IP adres en poort 5987.
Voeg de devices toe.
De ibox met lamp heeft een eigen device welke je nu kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 17-06 08:28

Reley

Simply Clever

bramv82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:18:
[...]

Wat ik heb gedaan is de otgw software/hardware op een rpi gezet en die naast mijn ketel gehangen.
In de OTGW software kan je bij de configuratie kiezen voor het tabje Remote Access.
Hierin kan je de relay server aanzetten. Standaard op poort 7686. vergeet vinkje Relay opentherm messages ook niet.
( * Reley doet dus aan Relay :+)

Hierna kan je in Domoticz nieuwe hardware OTGW via LAN aanmaken met koppeling naar IP adres van de otgw en poort 7686.
En toen kwamen bij mij de nieuwe apparaten binnen druppelen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:03
Ik heb sinds eind vorig jaar mijn Nefit Easy gekoppeld aan Domoticz. Nu merk ik echter dat bij een nieuwe maand de counter naar 0 springt en de usage van de eerste dag het gasverbruik van de vorige maand is. Hierdoor heb ik ineens een gasverbruik van 288 kuub op één dag, niet heel handig. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij gewoon netjes doorloopt?

Domoticz gasverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
tlpeter schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:27:
[...]

Ja dat kan.

Zorg dat de ibox een vast IP adres heeft.
Voeg dan Milight toe met het juiste vaste IP adres en poort 5987.
Voeg de devices toe.
De ibox met lamp heeft een eigen device welke je nu kan bedienen.
Thanks het werkt!
Wat ik wel raar vind is dat in de settings van de ibox de poort op 8899 staat net als bij de oude. :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hebbes! Deze blockly werkt dus wel, na het eerder blockly sterk uit te kleden en er een foutje uit gehaald te hebben.
Werkende blockly Motion, dusk & timer

Wat doet ie nu:
Als de zon onder is of nog moet opkomen mag, indien er beweging wordt geregistreerd, het licht aan.
Daarbij heb ik een timer switch gemaakt met een uit delay van 5 minuten. Deze schakelt mee aan indien er beweging is en uit als er langer dan 7 minuten geen beweging is geregistreerd anders wordt de 5 minuten weer opnieuw getriggerd. Hierdoor elimineer ik het telkens uitschakelen na 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
CSB schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:20:
Als de zon onder is of nog moet opkomen mag, indien er beweging wordt geregistreerd, het licht aan.
Daarbij heb ik een timer switch gemaakt met een uit delay van 5 minuten. Deze schakelt mee aan indien er beweging is en uit als er langer dan 7 minuten geen beweging is geregistreerd anders wordt de 5 minuten weer opnieuw getriggerd. Hierdoor elimineer ik het telkens uitschakelen na 5 minuten.
Hij doet wel iets meer dan dat, want hij checkt ook nog op je schemersensor, en op een switch IsDonker. Je hebt nu 3 checks om te kijken of het donker is (inclusief de sunris/sunset).

Is het niet gewoon handiger om de schemersensor de switch IsDonker aan te sturen en alleen daarmee te werken? Als je schemersensor goed ingesteld is, en je het script gebruikt wat op de wiki staat, zou die switch dan rond zonsondergang aan moeten gaan, en rond zonsopkomst weer uit.

(mocht hier een eerdere discussie over geweest zijn, dan sorry dat ik die gemist heb, heb niet terug gekeken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
iAmRenzo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:04:
[...]

Oh wacht ja, het is gas... Oops.
Ik ga 't eens proberen... hoe kan zo'n vreemde uitschieter nu komen?
Soms gaat er wat mis bij het uitlezen van de meter, helaas zit er geen 'sanity check' in.
Domoticz propt die foute waardes gewoon in de database.
Zou eigenlijk een kleine controle op moeten zitten.

Ik heb ook wel eens ineens een stroompiek van 100.000W, terwijl de meter op 3x25A is afgezekerd, dus meer dan 17.000W kun je zowieso niet gebruiken op enig moment.
Zelfde geldt voor gas, de meter is beperkt in doorvoer. Dus alles boven die doorvoerwaarde zou moeten worden weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06 11:11
bing69 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:40:
[...]

Thanks het werkt!
Wat ik wel raar vind is dat in de settings van de ibox de poort op 8899 staat net als bij de oude. :)
Volgens mij zijn dat de TCP Settings en word UDP voor aansturen van de lampen gebruikt ( <dacht ik? ).

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

TheFes schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:02:
[...]

Hij doet wel iets meer dan dat, want hij checkt ook nog op je schemersensor, en op een switch IsDonker. Je hebt nu 3 checks om te kijken of het donker is (inclusief de sunris/sunset).

Is het niet gewoon handiger om de schemersensor de switch IsDonker aan te sturen en alleen daarmee te werken? Als je schemersensor goed ingesteld is, en je het script gebruikt wat op de wiki staat, zou die switch dan rond zonsondergang aan moeten gaan, en rond zonsopkomst weer uit.

(mocht hier een eerdere discussie over geweest zijn, dan sorry dat ik die gemist heb, heb niet terug gekeken :))
Ja, je hebt gelijk hoor. Zoals ik al zei, ik denk vaak te ingewikkeld. ;) Ik wil ZEKER weten dat het donker is. :D

Ik denk dat ik die sunrise regel er nog wel uit sloop, want die schemersensor en IsDonker werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
CSB schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:34:
[...]

Ja, je hebt gelijk hoor. Zoals ik al zei, ik denk vaak te ingewikkeld. ;) Ik wil ZEKER weten dat het donker is. :D

Ik denk dat ik die sunrise regel er nog wel uit sloop, want die schemersensor en IsDonker werkt ook gewoon.
Ik denk ook dat die sunrise regel tegen je gaat werken, als het heel donker is (bijvoorbeeld vanwege een onweersbui of zo) zou je licht niet aan gaan omdat de zon nog niet onder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:14:
[...]
Soms gaat er wat mis bij het uitlezen van de meter, helaas zit er geen 'sanity check' in.
Domoticz propt die foute waardes gewoon in de database.
Zou eigenlijk een kleine controle op moeten zitten.
[...]
Domoticz controleert voor zover ik weet gewoon de CRC van een telegram hoor. Daardoor zou je die enorm hoge waardes niet meer moeten krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 03-02-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
ThinkPadd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Domoticz controleert voor zover ik weet gewoon de CRC van een telegram hoor. Daardoor zou je die enorm hoge waardes niet meer moeten krijgen.
Af en toe sluipt er toch iets fouts doorheen.
Wellicht geeft de meter een verkeerde waarde, wordt een string verkeerd geparsed, ik weet het niet precies.
Kan ook elders in Domoticz fout gaan.
Wat ik soms ook zie is een abnormale piek waarbij dan een verbruik wordt weergegeven op zowel Usage1 als Usage2 tegelijk, wat niet kan in principe. Dat is dan op het schakelmoment om b.v. 07:00. Wat 0 had moeten zijn, is dan bv. 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ThinkPadd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Alleen DSM4 geeft een CRC mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Alleen DSM4 geeft een CRC mee toch?
Klopt. Met een DSMR2 meter ben je dus hopeloos verloren en kun je er niks aan doen om die hoge pieken te voorkomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ThinkPadd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Klopt. Met een DSMR2 meter ben je dus hopeloos verloren en kun je er niks aan doen om die hoge pieken te voorkomen >:)
Gelukkig heb ik een ferraris 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

CSB schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:20:
Hebbes! Deze blockly werkt dus wel, na het eerder blockly sterk uit te kleden en er een foutje uit gehaald te hebben.
[afbeelding]

Wat doet ie nu:
Check je log eens ;)
Ik schat namelijk dat de 2e, 3e en 4e (else) if heel vaak getriggerd worden. Iets wat de reactietijd/belasting van Domoticz niet ten goede komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Heb op internet een goedkope 433 mhz zender en ontvanger besteld.
Werken goed maar wil ze nu met domoticz linken.

Code die ik gebruik via putty is sudo ./codesend 1234567
En heb ik deze code van internet om het te linken aan on/off action in domoticz met code script://home/pi//433Utils/RPi_utils/codesend 1234567
Nu werkt deze code niet dus denk ik dat ik een fout heb ik gemaakt?
Ik denk zelf dat het in de code zit
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
japie101 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:32:
Ik ontving gisteren een mail van Banggood waar ze de Xiaomi Home Gateway aanprijzen.
Ik wist niets over het product, maar heb nog wat ingelezen, en het is een device wat zowel WiFi heeft als ondersteuning voor het Zigbee protocol, door middel van die laatste praat het met sensors en schakelaars.

Nu blijkt dat hier al (Beta) support voor is in Domoticz, zie deze link:
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

De spullen zijn niet duur, en mogelijk is het zeer interessant.
Zijn er hier mensen met ervaringen? Is het stabiel, wat is het bereik, en hoe lang gaan de Zigbee sensoren mee met 1 knoopcel?
Japie, ik hoor het graag van je. Ben ook geintresseerd!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Reley schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Wat ik heb gedaan is de otgw software/hardware op een rpi gezet en die naast mijn ketel gehangen.
In de OTGW software kan je bij de configuratie kiezen voor het tabje Remote Access.
Hierin kan je de relay server aanzetten. Standaard op poort 7686. vergeet vinkje Relay opentherm messages ook niet.
( * Reley doet dus aan Relay :+)

Hierna kan je in Domoticz nieuwe hardware OTGW via LAN aanmaken met koppeling naar IP adres van de otgw en poort 7686.
En toen kwamen bij mij de nieuwe apparaten binnen druppelen.

Succes!
Met OTGW software bedoel je otmonitor denk ik?

Je hebt dus otmonitor op een RPI draaien en niet een tweede remote server van Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Demotje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:34:

En heb ik deze code van internet om het te linken aan on/off action in domoticz met code script://home/pi//433Utils/RPi_utils/codesend 1234567
Alvast bedankt!
Probeer eens script:///home/pi//433Utils/RPi_utils/codesend 1234567 ipv
script://home/pi//433Utils/RPi_utils/codesend 1234567 dus /// ipv //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45

MsG

Forumzwerver

Demotje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:34:

Alvast bedankt!
Voor 5 euro extra heb je een Arduino Mega en kan je er met de RFLink firmware (http://www.nemcon.nl/blog2/download) een mooie RFLink van maken, waardoor je veel eenvoudiger apparaten kan toevoegen en inzien, dan met dat handmatige gescript.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
niki_lauda schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:21:
[...]

Probeer eens script:///home/pi//433Utils/RPi_utils/codesend 1234567 ipv
script://home/pi//433Utils/RPi_utils/codesend 1234567 dus /// ipv //
Werkt!
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Laatst online: 12-06 15:22
Heeft iemand ervaring met dit product: pricewatch: KlikAanKlikUit AEX-701

Ik lijk in mijn huis een blindspot te hebben, waar het signaal van de pricewatch: Rfxcom RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver niet (goed) door lijkt te komen. Bij het aanmelden van de KAKU gaat het goed, maar na een aantal acties (aan/uit/aan/uit) stopt het apparaat met werken. Verplaats ik vervolgens het apparaat uit de blindspot (het is overigens een nisje met aan één kant een buitenmuur in het zichtveld van de transceiver) naar een ander stopcontact, werkt het weer gewoon.

Zou de afstand net te groot kunnen zijn (door verschillende binnenmuren en 1 buitenmuur heen +/- 16 meter)? Of doordat er een buitenmuur voor staat, dat het signaal gewoonweg niet door komt? Schakelen van buitenverlichting gaat overigens altijd goed.

[ Voor 3% gewijzigd door vespino op 04-02-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
vespino schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 08:34:
...Ik lijk in mijn huis een blindspot te hebben...
...Schakelen van buitenverlichting gaat overigens altijd goed...
Ik heb ongeveer dezelfde situatie als Vespino: (Domoticz, RFXcom en in dit geval gaat het om Kaku-materiaal)
- Schakelen van de buitenlamp aan de schuur met een ACD-1000 gaat goed.
- Signaal van het magneetcontact AMST-606 op de schuurdeur komt niet aan.

Is een 433-repeater misschien een oplossing?
Of een RFlink in de schuur?
Txs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Ik snap er echt niets meer van, ben al vaker bezig geweest om een LUA te maken maar nog nooit gelukt

Ik maak een dummyschakelaar "test" en heb een bestaande lamp "Kantoor"

Maak een simpel script die script_test.lua heet.

hier staat in:

commandArray = {}

if devicechanged['test'] == 'On'
then commandArray['Kantoor']='On'
end

return commandArray

Hij wordt dus gewoon niet uitgevoerd, in log file zie ik niets anders dan dat de test schakelaar wordt aangezet.
Ik maak uiteraard een gigantische denkfout maar welke???

HELP

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

bing69 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:46:
Ik snap er echt niets meer van, ben al vaker bezig geweest om een LUA te maken maar nog nooit gelukt

Ik maak een dummyschakelaar "test" en heb een bestaande lamp "Kantoor"

Maak een simpel script die script_test.lua heet.

hier staat in:

commandArray = {}

if devicechanged['test'] == 'On'
then commandArray['Kantoor']='On'
end

return commandArray

Hij wordt dus gewoon niet uitgevoerd, in log file zie ik niets anders dan dat de test schakelaar wordt aangezet.
Ik maak uiteraard een gigantische denkfout maar welke???

HELP
noem hem eens script_device_test.lua (en zorg dat hij in ~/domoticz/scripts/lua staat)
of gebruik de ingebouwde editor @ Events

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 04-02-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 17-06 08:28

Reley

Simply Clever

bramv82 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:01:
[...]

Met OTGW software bedoel je otmonitor denk ik?

Je hebt dus otmonitor op een RPI draaien en niet een tweede remote server van Domoticz?
Klopt. Ik wilde het via een remote server van domoticz doen, maar vond dit makkelijker. Of ik nou een Pi gebruik voor domoticz en die moet bijhouden of een pi voor otmonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

tozzke schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:11:
[...]

Check je log eens ;)
Ik schat namelijk dat de 2e, 3e en 4e (else) if heel vaak getriggerd worden. Iets wat de reactietijd/belasting van Domoticz niet ten goede komt :)
Nee dat valt wel mee. Alleen valt het me op dat de switch ook wordt getriggered als het licht is. :s Ik zal nog wat moeten tweaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

CSB schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Nee dat valt wel mee. Alleen valt het me op dat de switch ook wordt getriggered als het licht is. :s Ik zal nog wat moeten tweaken. ;)
je hebt toch ook niet in elke (else) if de voorwaarde staan dat het donker moet zijn? hij doet dus precies wat je vraagt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
tozzke schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:56:
[...]

noem hem eens script_device_test.lua (en zorg dat hij in ~/domoticz/scripts/lua staat)
of gebruik de ingebouwde editor @ Events
Was alles maar zo simpel, eindelijk een werkend script. Lag inderdaad aan -device-
Bedankt!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Laatst online: 12-06 15:22
Wat Google-werk wijst uit dat de KAKU repeater niet werkt met domoticz. Blijkt ook in de praktijk, want heb het apparaat vanmiddag opgepikt toen ik toch bij de Gamma was, maar kan dus terug. Op zoek naar een andere oplossing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
vespino schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:33:
Wat Google-werk wijst uit dat de KAKU repeater niet werkt met domoticz. Blijkt ook in de praktijk...
Wat gaat er dan niet goed met die repeater ertussen? Ik zag een post van Siewert dat het bij hem wel werkt.
Misschien wil hij het verhaal nog ff toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:50
AWST6000 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:12:
[...]

Wat gaat er dan niet goed met die repeater ertussen? Ik zag een post van Siewert dat het bij hem wel werkt.
Misschien wil hij het verhaal nog ff toelichten.
bij mij werkte hij wel. waarom zou je hem echt aan domoticz willen koppelen? je kan hem gewoon als losse versterker gebruiken. inmiddels niet meer nodig ivm zwave, maar werkte redelijk goed. nadeel is dat hij een soort broadcast doet en daardoor de andere signalen soms wegdrukt, maar verder ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik gebruik die repeater ook en hij werkt prima met Domoticz. Alleen met schakelen opletten dat je de schakelaar die je via de repeater aanstuurt als laatste stuurt. Gaat bij mij nooit fout.

Dus ook google levert niet altijd het correcte antwoord op.

[ Voor 14% gewijzigd door janne_nl op 04-02-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
rasper schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:22:
[...]
...inmiddels niet meer nodig ivm zwave...
Wat gebruik je precies?
Misschien voor mij een mooie aanleiding om ook Zwave erbij te gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
janne_nl schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:24:
...Alleen met schakelen opletten dat je de schakelaar die je via de repeater aanstuurt als laatste stuurt...
Vanwege die signal burst?
En hoe gaat dat met een magneetcontact? Die kan alleen maar zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Vanwege die burst ja. Een kaku magneetcontact stuurt dacht ook een burst. In principe kaku magneet contacten daarom niet gebruiken om te schakelen, maar meer voor status van een raam/deur. Dat doe ik wel met een zwave deurcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:50
AWST6000 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:27:
[...]

Wat gebruik je precies?
Misschien voor mij een mooie aanleiding om ook Zwave erbij te gaan nemen.
zwave is een mesh netwerk, dus de onderlinge niet-batterij devices versterken het netwerk/breiden het netwerk uit. dus bij slecht bereik gewoon een goede rede om er nog een zwave device bij te kopen :)
tip van janne is inderdaad ook wat ik deed, de schakelaar die je versterkt als laatste sturen verlaagt de kans dat je een signaal mist door de burst. Andere reden dat ik hem heb weggedaan is dat ik liefst zo min mogelijk batterij-devices wil, maar dat is persoonlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door rasper op 05-02-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Nog een vraagje, heb mijn eerste script af:
--------------------------------
commandArray = {}

if devicechanged['Voordeur'] == 'Open' or devicechanged['Pir_Gang'] == 'On' then
if otherdevices['zonondergang'] == 'On' then
commandArray['Gang']='On FOR 1'
end
end

return commandArray
---------------------------------------

Als ik nu een tweede script maak waar ik in ook gebruik maak van een schakelaar (of gedeeltelijke voorwaarden) die in bovenstaand script staat wordt dit script dan ook uitgevoerd?

Wat ik wil als extra dat als de voordeur open gaat en afhankelijk van de status van een andere lamp deze uit of aan gaat

[ Voor 9% gewijzigd door bing69 op 05-02-2017 10:36 ]

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
beste kritische medetweakers...

momenteel lopen er meerdere initiatieven omtrent het verbeteren van:
de website, forum, wiki en het opzetten van bv een youtube channel.

hebben jullie nog ideeen of wellicht beter wil je een bijdrage leveren kijk dan even op:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=15690

eind spam bericht :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Zwave wordt pas echt leuk as je meerdere niet batterij gevoedde elementen gebruikt. De kracht zit hem wat mij betreft nog meer in het meshnetwerk dan in de terugkoppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:33:
Nog een vraagje, heb mijn eerste script af:
--------------------------------
commandArray = {}

if devicechanged['Voordeur'] == 'Open' or devicechanged['Pir_Gang'] == 'On' then
end
end

return commandArray
---------------------------------------

Als ik nu een tweede script maak waar ik in ook gebruik maak van een schakelaar (of gedeeltelijke voorwaarden) die in bovenstaand script staat wordt dit script dan ook uitgevoerd?

Wat ik wil als extra dat als de voordeur open gaat en afhankelijk van de status van een andere lamp deze uit of aan gaat
Heb er dit van gebakken:
----------------
commandArray = {}

end
end
if devicechanged['Voordeur'] == 'Open' and otherdevices['Rood'] == 'Off' then
commandArray['Rood']='On FOR 1'
end
if devicechanged['Voordeur'] == 'Open' and otherdevices['Rood'] == 'On' then
commandArray['Rood']='Off FOR 1'
end

return commandArray
-----------------------

Het schijnt te werken >:)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Janne_nl en Rasper:
Welk Zwave magneetcontact hebben jullie in gebruik?
En welk Zwave-tx hebben jullie?

[ Voor 18% gewijzigd door AWST6000 op 05-02-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 19:36
Sinds kort heb ik ook een Pi met Domoticz draaien en ben ik begonnen om met Blocky mijn lichten te schakelen aan de hand van wat Kodi (mediacenter) aan het doen is. Onderstaande werkt:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2s8quc5.png

Het jammere is alleen dat als de lampen overdag uit zijn en je de film pauseert de lampen aan gaan op de ontspannen stand, de onderste 2 regels. Opzich is dit ook logisch.

Wat ik nu dus wil is dat de lichten pas iets doen nadat de zon onder is, sunset dus. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Ik kan wel schakelen op basis van sunset / sunrise maar zodra ik mijn HTPC toevoeg gebeurd er niks meer. Onderstaande werkt bijvoorbeeld wel:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/65vgn6.png

Maar dit werkt dan weer niet:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/x5a3jk.png

Als ik dit uit probeer te voeren krijg ik foutmelding:

2017-02-05 12:31:08.494 Kodi: (HTPC kodi) Event: 'Video - blabla'.
2017-02-05 12:31:08.496 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: film kijken tst_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: 'then' expected near 'comparevariable'

Opzich een duidelijke foutmelding, maar volgens mij kan je geen 'then' toevoegen in blocky, toch?
Ik heb al even zitten spelen met een virtual switch maar ik betwijfel of dat de oplossing is.

Iemand enig idee hoe je zoiets aan de praat krijgt?
Voor alle duidelijkheid: gezien de tijd van de dag test ik nu even met sunrise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

kibber schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:35:
Sinds kort heb ik ook een Pi met Domoticz draaien en ben ik begonnen om met Blocky mijn lichten te schakelen aan de hand van wat Kodi (mediacenter) aan het doen is. Onderstaande werkt:

[afbeelding]

Het jammere is alleen dat als de lampen overdag uit zijn en je de film pauseert de lampen aan gaan op de ontspannen stand, de onderste 2 regels. Opzich is dit ook logisch.

Wat ik nu dus wil is dat de lichten pas iets doen nadat de zon onder is, sunset dus. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Ik kan wel schakelen op basis van sunset / sunrise maar zodra ik mijn HTPC toevoeg gebeurd er niks meer. Onderstaande werkt bijvoorbeeld wel:

[afbeelding]

Maar dit werkt dan weer niet:

[afbeelding]

Als ik dit uit probeer te voeren krijg ik foutmelding:

2017-02-05 12:31:08.494 Kodi: (HTPC kodi) Event: 'Video - blabla'.
2017-02-05 12:31:08.496 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: film kijken tst_1 => \[string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: 'then' expected near 'comparevariable'

Opzich een duidelijke foutmelding, maar volgens mij kan je geen 'then' toevoegen in blocky, toch?
Ik heb al even zitten spelen met een virtual switch maar ik betwijfel of dat de oplossing is.

Iemand enig idee hoe je zoiets aan de praat krijgt?
Voor alle duidelijkheid: gezien de tijd van de dag test ik nu even met sunrise :)
Het blijkt een lastig iets blijven voor sommigen.... de blokjes goed in elkaar frommelen :/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kHiIV8S.png
TESTknop1 is jouw Kodi en TESTlamp1 is jouw nachtlampje

vergelijk deze eens met de jouwe en krab eens achter je oren ;)
de check 'TESTlamp1 = Off' in de If voorkomt retriggeren van die regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 19:36
tozzke schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:48:
[...]

Het blijkt een lastig iets blijven voor sommigen.... de blokjes goed in elkaar frommelen :/
[afbeelding]
TESTknop1 is jouw Kodi en TESTlamp1 is jouw nachtlampje

vergelijk deze eens met de jouwe en krab eens achter je oren ;)
de check 'TESTlamp1 = Off' in de If voorkomt retriggeren van die regel
Sjonge jonge. Hoe moeilijk kan het zijn inderdaad _/-\o_ . Thx!
Ik kreeg die and al niet goed inderdaad. Goed, weer wat geleerd. Hier heb ik echt wat aan, dank je wel!
Ik mocht vroeger geen Lego. Ik denk dat het daar aan ligt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

overigens wel apart dat je een scene in een switch hebt zitten. Waarom niet de Scene/Group daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:37
Whizzer schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:56:
Misschien dat anderen een betere oplossing weten, anders hier een kleine tip voor mensen die Domoticz op VMware ESXi hebben draaien, met een Z-Wave USB stick.

Afgelopen week een migratie gedaan naar een nieuw servertje en meteen ESXi 6.5 erop gezet. Na de upgrade werkte mijn hele ZWave netwerk bagger.. Heeeeel veel timeouts, traag of niet reageren van nodes, alles wat je niet wilt. Een aantal keer een heal gedaan, maar niets hielp.

Via wat zoekwerk kwam ik erachter dat in 6.5 de USB driver op de schop is gegaan en ik lees her en der wat berichten over problemen met USB passthrough.

Voorlopig lijkt de oplossing om de nieuwe USB driver te disablen op VMWare en dan de oude te gebruiken. Ik krijg nog wel een paar timeouts, maar het schakelt allemaal weer stabiel. Het command om dit uit te schakelen:

code:
1
2
# esxcli system module set -m=vmkusb -e=FALSE
# reboot

Werkt dit niet, dan wordt het waarschijnlijk een downgrade naar 6.0, tenzij er mensen zijn die dit probleem ook hebben ervaren en op een andere manier beter hebben weten op te lossen.. Iemand?
Ik heb ook de upgrade naar 6.5 gewaagd en zelfs met deze workaround is het zwave netwerk stukken minder betrouwbaar, steeds toch weer onbereikbare nodes , timeouts ed.
Ik heb de keuze gemaakt om volledig naar de raspberry 3 over te stappen.
Overigens in 6.0 geen poblemen, maar geen zin in een downgrade.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
AWST6000 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:50:
@Janne_nl en Rasper:
Welk Zwave magneetcontact hebben jullie in gebruik?
En welk Zwave-tx hebben jullie?
Ik gebruik een AEON usb stick en de deursensor is een Fibaro FGK10x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 08:10
cryonic90 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:03:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik heb toevallig nog wel een level shifter liggen, maar nog niet aan toe gekomen om die te testen.... Ik hoop dit weekend ergens tijd te kunnen vinden en zal dan ook hier wat laten weten :)
Heb een poging gewaagd, maar solderen aan die CC2500 print zat niet mee, dus eerst maar opgegeven...
Misschien ergens deze week nog maar een keer proberen
Pagina: 1 ... 15 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.