Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 07:48
marigo schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:57:
Ik probeer de Xiaomi cube aan de gang te krijgen via een Lua script, echter wordt het script niet getriggerd. Als ik er een movement mee maak wordt dit wel geregisteerd in Domoticz, maar de actie die eraan hangt en dus ook het Lua script helaas niet.

Zie ik misschien iets over het hoofd in het script?

Het staat netjes in de Lua directory en heet: script_device_cube.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
commandArray = {}

if (devicechanged['Xiaomi Cube'] == 'flip90') then
        commandArray['Lamp Links'] = 'On'
        commandArray['Xiaomi Cube'] = 'Off'
    end

if (devicechanged['Xiaomi Cube'] == 'flip180') then
        commandArray['Lamp Links'] = 'Off'
        commandArray['Xiaomi Cube'] = 'Off'
    end

return commandArray
Ik heb het in DZvents gedaan (misschien heb je hier iets aan) op deze wijze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
return {
    active = true, 
    on = {
        devices = {
            'Xiaomi Cube' 
        },

},
    execute = function(domoticz, cube)
        local Boog= domoticz.devices('Boog')
        local Rood= domoticz.devices('Rood')
        local Raam= domoticz.devices('Raam')
        local Midden= domoticz.devices('Midden')
            if (Boog.state == 'Off') and(cube.levelName == "clock_wise") then
                Boog.dimTo(10)
                Rood.dimTo(90)
                Raam.dimTo(44)
                Midden.dimTo(63)
            end
            if (Boog.state == 'On') and (cube.levelName == "anti_clock_wise") then
                Boog.switchOff() 
                Rood.switchOff()                 
                Raam.switchOff()
                Midden.switchOff()
            end
            if (Boog.state == 'On') and (cube.levelName == "flip90")  then
                Boog.dimTo(60)   
                Raam.dimTo(70)
            end
            if (Boog.state == 'On') and (cube.levelName == "flip180")  then
                Boog.dimTo(10) 
                Raam.dimTo(44)
            end
            if (Boog.state == 'On') and (cube.levelName == "move")  then
                Boog.dimTo(2) 
                Rood.dimTo(60)
                Raam.dimTo(20)
                Midden.dimTo(30)
            end

end
}

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 10:47
Ik heb spontaan een probleem met domoticz en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik draai Domoticz V4.9700 en heb hierop een P1 (smart meter) en rfxCom aangesloten.
Hiermee schakel ik op dit moment nog maar 1 lamp.

Alles werkte tot gister avond. Ik wilde handmatig de lamp schakelen via de app en deze werkte niet.
Ik heb de rasberry gereboot maar daarna werkte mijn smart meter uitlezing ook niet meer......

Aan mijn instellingen heb ik nix veranderd, en ik kan ook niet zien wat er mis kan zijn maar beide lijken dus niet meer te werken.

Ook in de log zie ik niets vreemds...

Iemand enig idee hoe ik dit verder kan aanpakken?

Opgelost, blijkbaar had domoticz de USB poorten verwijderd waar de apparaten aan toegewezen waren....

[ Voor 7% gewijzigd door darklord007 op 26-08-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-06 22:57
darklord007 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:05:

Opgelost, blijkbaar had domoticz de USB poorten verwijderd waar de apparaten aan toegewezen waren....
kijk ook even naar https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices. als je dit niet inregelt kan het zn dat de pi bij reboot de usb devices anders toewijst en dan krijg je dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
Vreemd probleem:

ik ben van de stable naar de laatste beta gegaan en sindsdien een gek probleem met de gui. ik gebruik op de ipad een shortcut (webpagina toevoegen aan beginscherm) om de domotic gui op te starten. dit werkte altijd prima, maar sinds de laatste beta blijft deze pagina blanco (ook geen browser cache refresh error oid). via safari werkt het prima. heb alle caches al leeggemaakt, domoticz gereboot ed maar geen succes. een andere pagina van een andere pi werkt op dezelfde ipad wel goed. heb niet echt meer een idee wat ik nog zou kunnen proberen. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:06
krizzziz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

Excact dit heb ik dus ook! Zonder echt aanwijsbare reden.
Ik heb wel iets gevonden, althans antwoord gekregen op github.
looking at the code there: This seems to be a branch of a very old miflora implementation and is not supported any more. Please ask the owner of the repository to upgrade to the current version and use the current version from pypi instead of creating a copy..
Komt dus door de implementatie van miflora versie die geadviseerd wordt op http://www.fam-oldenburger.nl/2017/09/06/plantensensor/

Er wordt een oude versie van miflora gebruikt welke voor problemen zorgt in de bluetooth verbinding.

--
Als ik domoticz.py in de nieuwste versie van miflora zet moet btlewrap ook geinstalleerd worden via "pip3 install btlewrap" maar werkt het script niet goed.

/usr/bin/python3 /home/pi/domoticz/scripts/python/miflora/domoticz.py
WARNING: No module named 'pexpect'

1: Palm
Traceback (most recent call last):
File "/home/pi/domoticz/scripts/python/miflora/domoticz.py", line 97, in <module>
update("address","206","205","204","203")
File "/home/pi/domoticz/scripts/python/miflora/domoticz.py", line 35, in update
poller = MiFloraPoller(address)
TypeError: __init__() missing 1 required positional argument: 'backend'

[ Voor 35% gewijzigd door makooy op 26-08-2018 12:51 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
123teun123 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:47:
[...]

Krijg je ook geen error meldingen in je log te zien van Domoticz?
Met het scriptje lijkt niks mis te zijn.
om te testen of het script überhaupt wel gerund wordt kun je een print voor de devicechanged if statement zetten:

code:
1
2
3
print('test cube')
if (devicechanged['Xiaomi Cube'] == 'flip90') then
..........

Het script wordt dan uitgevoerd als er een willekeurig device veranderd (switch oid).
Ik heb het statement opgenomen en zie nu om de 10 seconden de volgende log message:
code:
1
2018-08-26 13:37:08.607 Status: LUA: test cube

Ik heb geen vreemde meldingen in de log staan vwb de cube. Ik heb ook een Xiaomi wireless switch welke wel perfect werkt icm een Lua script.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 09:25
MikeOO schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 07:23:
[...]

Heb je geen backup van je database waar het device nog in zit en de notificatie en die kunt gebruiken.

Anders rest je niets anders dan in de database zelf te gaan zoeken en het daar te verwijderen.
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=4128 (staat wat uitleg hoe je de DB kunt bekijken)
Heb ik inmiddels geprobeerd, maar geen succes. Je zou toch zeggen dat de notificatie nog ergens moet bestaan en dus ergens in de DB aanwezig moet zijn. Maar ik heb natuurlijk niet zoveel kennis van de DB-structuur. Ik heb gewoon lopen zoeken naar de tekst van de notificatie, die had ik zelf ingetypt.

Je hebt me wel op een idee gebracht, ik zou natuurlijk wel eens kunnen kijken in een backup wat het ID is van het device wat het probleem veroorzaakt en daar weer een sensor op kunnen maken, wellicht zie ik dan de notificatie weer. Ga ik vanavond testen.
Anders in Github melding maken als de notificatie niet verwijderen is bij het verwijderen van het device, lijkt mij een bug. Dan krijg je vast ook nuttig info om dit mogelijk op te lossen.
Dat zou nog kunnen, maar het is wat lastig om te reproduceren. Ga ik doen als de eerste oplossing niks oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 19-05 16:07
bing69 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Ik heb het in DZvents gedaan (misschien heb je hier iets aan) op deze wijze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
return {
    active = true, 
    on = {
        devices = {
            'Xiaomi Cube' 
        },

},
    execute = function(domoticz, cube)
        local Boog= domoticz.devices('Boog')
        local Rood= domoticz.devices('Rood')
        local Raam= domoticz.devices('Raam')
        local Midden= domoticz.devices('Midden')
            if (Boog.state == 'Off') and(cube.levelName == "clock_wise") then
                Boog.dimTo(10)
                Rood.dimTo(90)
                Raam.dimTo(44)
                Midden.dimTo(63)
            end
            if (Boog.state == 'On') and (cube.levelName == "anti_clock_wise") then
                Boog.switchOff() 
                Rood.switchOff()                 
                Raam.switchOff()
                Midden.switchOff()
            end
            if (Boog.state == 'On') and (cube.levelName == "flip90")  then
                Boog.dimTo(60)   
                Raam.dimTo(70)
            end
            if (Boog.state == 'On') and (cube.levelName == "flip180")  then
                Boog.dimTo(10) 
                Raam.dimTo(44)
            end
            if (Boog.state == 'On') and (cube.levelName == "move")  then
                Boog.dimTo(2) 
                Rood.dimTo(60)
                Raam.dimTo(20)
                Midden.dimTo(30)
            end

end
}
Bedankt, ik ga hiermee aan de gang. Nog niet echt verdiept in DzVents, maar moest toch een keer gebeuren. :)

EDIT: Ik denk dat ik het gevonden heb waar het fout gaat. De Cube maakt in Domoticz ook een "TEXT" aan onder "apparaten" en deze geeft de actie (flip90, flip180, etc) aan als een getal met decimalen (bv-21,500).

Ik ga maar even zoeken hoe dat dit komt. Hierdoor reageert deze ook niet op de acties in de scripts.

[ Voor 8% gewijzigd door marigo op 26-08-2018 17:12 . Reden: Gevonden waar het aan ligt; nu nog de oplossing. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb een losse DS18B20 temperatuur sensor aan een Fibaro Door Sensor (FGK-101) aangesloten om de temperatuur van het zwembad te meten zoals uitgelegd hier: https://community.home-as...g-pool-temp-probe/24218/7

Nu wil ik een interval van 15 minuten van de temperatuur maar hij lijkt niet lekker te syncen.
Als ik settings verander, op Update druk en de Door Sensor paar keer indruk dan veranderen de settings weer terug naar voor dat ik op Update drukte.

Iemand enig idee hoe ik de temperatuur per 15minuten laat syncen?
Z-wave parameters zijn als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
1. IN1 Alarm Cancellation Delay: 
0 (actual: 0)

2. Status change signalled by LED:
LED turned On

3. Type of input no. 1:
NC (Normal Close)

5. Type of transmitted control frame for association group 1:
BASIC_SET

7. Forced Level of Dimming group 1: 
255 (actual: 255)

9. Deactivate transmission of frame cancelling alarm:
Groups 1 and 2 sent

10. Interval between successive readings of temperature sensors: 
1 (actual: 1)

11. Interval between forcing to send report concerning the temperature conditions: 
200 (actual: 200)

12. Insensitiveness to temperature changes: 
8 (actual: 8)

13. Transmitting the alarm or control frame broadcast mode:
IN1 and IN2 Broadcast inactive

14. Scene activation:
Scenes Disabled

2000. Wake-up Interval: 
3600 (Seconds) (actual: 3600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10
Iemand enig idee wat het kan zijn dat mijn Domoticz / Raspberry Pi heel even blijft hangen om het heel uur op een RasPi3. Waarschijnlijk een cronjob, maar die heb ik geen staan om het hele uur. Iemand misschien die vergelijkbaar gedrag herkent? Het is bij mij sinds de beta voor de meest recente stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:22:
Iemand enig idee wat het kan zijn dat mijn Domoticz / Raspberry Pi heel even blijft hangen om het heel uur op een RasPi3. Waarschijnlijk een cronjob, maar die heb ik geen staan om het hele uur. Iemand misschien die vergelijkbaar gedrag herkent? Het is bij mij sinds de beta voor de meest recente stable.
Log files gaan bekijken is hierin de beste handeling. Elke omgeving is anders dus lastig te zeggen.

Check op de rasp zelf ook /var/log en kijk daar eens rond het tijdstip dat het gebeurt Dan vindt je mogelijk een aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115318

Ik lees de P1 poort van m`n slimme meter uit. In Domoticz kan ik wel de 10 minuten waarden uitlezen van de afgelopen 7 dagen, maar ik wil graag over een langere periode weten wat het maximale vermogen is geweest dat ik opgenomen heb uit het net. Weet iemand of dit nog uit de database te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 21:39

flexje

got-father

Vraagje, ik ben van plan om een slimme meter aan te vragen, de kosten voor het vervroegd aanvragen hiervan bedraagt 72,60 euro. Nu staat mijn domoticz rpi op zolder, en mijn meterkast uiteraard beneden.
Een p1 kabel van beneden tot boven is niet mogelijk.

Bestaat er een mogelijkheid om beneden in de MK een 2e rpi te zetten en de data hiervan uit te lezen op de rpi op zolder?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
flexje schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:22:
Vraagje, ik ben van plan om een slimme meter aan te vragen, de kosten voor het vervroegd aanvragen hiervan bedraagt 72,60 euro. Nu staat mijn domoticz rpi op zolder, en mijn meterkast uiteraard beneden.

Bestaat er een mogelijkheid om beneden in de MK een 2e rpi te zetten en de data hiervan uit te lezen op de rpi op zolder?
Uiteraard weet ik niet wat je met die Raspberry op zolder doet, maar zelf heb ik 2 Raspberry’s; op de ene draait HomeBridge met een koppeling naar mijn Raspberry die in de meterkast hangt en de slimme meter uitleest.
Dus, ja het kan!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 21:33

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Je kunt je ook aanmelden met zonnepanelen, dan krijg je waarschijnlijk gratis een slimme meter.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 03-06 21:39

flexje

got-father

funske schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Uiteraard weet ik niet wat je met die Raspberry op zolder doet, maar zelf heb ik 2 Raspberry’s; op de ene draait HomeBridge met een koppeling naar mijn Raspberry die in de meterkast hangt en de slimme meter uitleest.
Dus, ja het kan!
Heb eigenlijk alles centraal in een patchkast op zolder.
Moet dan alleen ff kijken hoe ik de koppeling voor elkaar krijg tussen de 2 rpi's.

Thanks iig!

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 14:21
Zijn er hier mensen die een AC dimmer gebruiken i.c.m. Domoticz op basis van arduino, of GPIO van RaspberryPi?

Enige die ik vind is de Universal AC MAINS Dimmer - MPDMv4.1 en die is niet te kostbaar, ware het niet dat de verzendkosten even hoog zijn als het bordje zelf. Alternatieven heb ik nog niet kunnen vinden.
Heb de Hue en Xiaomi bridges, maar hier zijn geen 220 volt dimmer voor beschikbaar.

Iemand nog ideeën, zonder een extra bridge o.i.d. te hoeven aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 20:11

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Master slave werkt werkt perfect...[ kan met een A versie Pi nog wel [ stukken goedkoper ]
En heb je meteen een "testsysteem" om eea uit te proberen enz enz

Ik zou niet betalen voor slimme..
Of aanmelden voor zonnepanelen, krijg je hem
of ff geduld.. je krijgt hem.
Tipje laat je slimmem meter DOM installeren zoals ze dat noemen.....
Of misschien beter, weige de slime en neem een digitale die je ook uit kunt lezen [ dat recht heb je ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57

Misschien kun je een esp8266 gebruiken en dmv wifi doorzenden naar Domoticz met dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:50
Ik merk dit ook. Volgens mij komt het door de back-up van de database die ieder uur gemaakt wordt.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik vind dat de laatste tijd het wisselen van de tabbladen in domoticz erg lang duurt. Geen idee of het aan V4 komt of aan mijn eigen database?
Ik heb een verse installatie geïnstalleerd van debian stretch en mijn database gerestored aangezien ik problemen had met het updaten van domoticz. Alles werkt nu prima, maar de responstijd van de tabbladen is niet zoals het zou moeten :/

[ Voor 195% gewijzigd door vwtune op 28-08-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:43
Het loopt hier allemaal supersnel, (V3 en V4 maakte hier niet uit) ook als ik van huis ben en ik met mijn telefoon inlog op de domoticz interface, en wij hebben thuis maar een 1 Mb/128KB up stream (ADSL ver van de wijkkast)

Het enige wat bij mij tijd kost om te laden is de plattegrond, maar dit is overal langzaam op, op tablet, telefoon, laptop, lan of wan maakt niet uit. Dit langzame laden van de plattegrond tab komt bij mij trouwens door steeds meer devices toe te voegen aan de rooms en plaatsing in de plattegrond.

Wel jammer dat het aantal devices in plattegronden invloed heeft op het laden ervan. De tabbladen schakelaars welke er nog veel meer heeft laad instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 20:26
Ik heb 2 domoticz installaties lopen. 1 in de meterkast voor uitsluitend de slimme meter en die geeft de gegevens door naar de master domoticz via het netwerk. De master is waar Zwave en RFX en andere dingen aan zitten.
Nu wil ik ook via onderstaand lua script aanwezigheid gaan checken en checken of devices online zijn. Om de master te ontlasten heb ik op de installatie in de meterkast nu een aantel (22) dummy switches gemaakt die door onderstaand script dus in status veranderen op het moment dat hun mac-adres wordt gezien in het netwerk.

Nu het issue; ik wil die statussen het liefste in mijn master domoticz hebben zodat ik daarmee andere scripts kan aansturen, maar kennelijk komen dummy switches niet door in een remote server configuratie binnen domoticz? Kent iemand dit fenomeen of heeft iemand dit opgelost? Reden dat ik het niet op de master wil hebben is puur en alleen het ontlasten van die Pi. Zodat hij niet steeds aan het checken is op het netwerk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
function splitString(str, delim, maxNb)
  -- Eliminate bad cases...
  if string.find(str, delim) == nil then
    return { str }
  end

if maxNb == nil or maxNb < 1 then
    maxNb = 0    -- No limit
  end

local result = {}
  local pat = "(.-)" .. delim .. "()"
  local nb = 0
  local lastPos
  for part, pos in string.gmatch(str, pat) do
    nb = nb + 1
    result[nb] = part
    lastPos = pos
    if nb == maxNb then break end
  end
  -- Handle the last field
  if nb ~= maxNb then
    result[nb + 1] = string.sub(str, lastPos)
  end

return result

end

commandArray = {}

--Get the list of phones to check on    
phoneslist= uservariables['Telefoonlijst']

--Do an arp-scan on the localnet
--and search for the mac adresses
if phoneslist ~= nil then

local newphonelist =""
  local currenttime = os.time()
  local outdoorsdelay = 5 * 60 

--do the arp scan and store the result
  local command = "sudo arp-scan --interface=eth0 192.168.xxx.1-192.168.xxx.yyy --retry=5 --ignoredups"
  local handle = io.popen(command)
  local result = handle:read("*all")
  handle:close()

--Get a list of all phones
  phones=splitString(phoneslist,"|")

--Search arp-scan result for presence of MAC for each phone
  for i,line in pairs(phones) do

--Get the data for this phone
    phone=splitString(line,";")
    --and the switch state
    switchstate = otherdevices[phone[2]]

--Fill a new list with phones
    if i > 1 then newphonelist = newphonelist.."|" end

newphonelist = newphonelist..phone[1]..";"..phone[2]

-- If phone detected write current time and switch on 
    -- else switch off after the given delay time
    if string.find(result, string.lower(phone[1])) ~= nil then 
      phone[3]= currenttime 
      if string.lower(switchstate) == 'off' then commandArray[phone[2]] = 'On' end
    else
      if tonumber(currenttime) > (tonumber(phone[3]) + outdoorsdelay) and string.lower(switchstate) == 'on' then
        commandArray[phone[2]] = 'Off'
        print(phone[2].."; now:"..os.date("%Y-%m-%d %H:%M:%S", currenttime).."; last seen: "..os.date("%Y-%m-%d %H:%M:%S",tonumber(phone[3])))
      end
    end
    newphonelist = newphonelist..";"..phone[3]

end
  --print(newphonelist)
  commandArray['Variable:Telefoonlijst']= newphonelist
else
  print("Uservariable 'Telefoonlijst' not found!")
end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Ik loop tegen een probleempje aan....

Ik probeer mijn Bose Soundtouch in Domoticz te krijgen. De volume slider heb ik al werkend, echter krijg ik de selector switch niet werkend. Het script wat ik gebruik: /home/pi/domoticz/scripts/python/Bose.py

Opgelost....vraag niet hoe, maar het werkt nu :+

[ Voor 64% gewijzigd door Furiousz op 29-08-2018 20:26 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
rasper schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:55:
Vreemd probleem:

ik ben van de stable naar de laatste beta gegaan en sindsdien een gek probleem met de gui. ik gebruik op de ipad een shortcut (webpagina toevoegen aan beginscherm) om de domotic gui op te starten. dit werkte altijd prima, maar sinds de laatste beta blijft deze pagina blanco (ook geen browser cache refresh error oid). via safari werkt het prima. heb alle caches al leeggemaakt, domoticz gereboot ed maar geen succes. een andere pagina van een andere pi werkt op dezelfde ipad wel goed. heb niet echt meer een idee wat ik nog zou kunnen proberen. iemand tips?
Misschien heb je meerdere plattegronden?

Als je meer dan 1 plattegrond (plaatje) hebt toegevoegd dan geven een aantal apparaten (iPad, grote android tablets) niets weer. Pas als je het scherm kleiner maakt (bijvoorbeeld multitask 50% scherm) zie je de plattegrond pas. Nou is het mij niet duidelijk of je ook de floorplans tab bedoelt, dit is in elk geval de enige waarvan ik problemen had met een leeg scherm, ik heb alle oude en overige plattegrond pictures verwijdert en het probleem was weg. Had te maken met meerdere plattegronden en er tussen schakelen, dat werkt niet op veel apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 10:05
Binnenkort een nieuwe laminaatvloer leggen en bedacht om hier een ledstrip in te verwerken. Als er dan iemand naar de WC moet, een van de kinderen wordt wakker of iets anders dan vervolgens deze ledstrip laten oplichten.

De ledstrip zelf wil ik in een dergelijke goot leggen:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB11e4Huf9TBuNjy0Fcq6zeiFXaP.jpg?width=800&height=800&hash=1600

Ik wil de ledstrip graag kunnen aansturen via Domoticz en de strip moet dan ook in/ uit te schakelen zijn, dimbaar en de kleur moet ingesteld kunnen worden. Iemand hier toevallig al ervaring mee en weet of hier "kant en klare" oplossingen voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Met een Yeelight led strip moet dat wel lukken!

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Furiousz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:20:
Met een Yeelight led strip moet dat wel lukken!
Is een like Hue...
Iets mindere specs... [ Dus Hue heeft mooier licht ]
Maar stukken goedkoper en werkt out of the box met Domoticz Hue need a Bridge..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 20:58
Is er hier iemand handig met blockly? Loop tegen een probleem aan waar ik zelf niet meer uitkom. Ben er al een tijd mee aan het stoeien. Heb een post gemaakt op het Domoticz forum: https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=62&t=24664

Als iemand mij kan helpen, heel graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
Chrisje1983 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:40:
[...]

Misschien heb je meerdere plattegronden?

Als je meer dan 1 plattegrond (plaatje) hebt toegevoegd dan geven een aantal apparaten (iPad, grote android tablets) niets weer. Pas als je het scherm kleiner maakt (bijvoorbeeld multitask 50% scherm) zie je de plattegrond pas. Nou is het mij niet duidelijk of je ook de floorplans tab bedoelt, dit is in elk geval de enige waarvan ik problemen had met een leeg scherm, ik heb alle oude en overige plattegrond pictures verwijdert en het probleem was weg. Had te maken met meerdere plattegronden en er tussen schakelen, dat werkt niet op veel apparaten.
Helaas is dit niet de oplossing; ik gebruik geen floorplans. Heb nog even geprobeerd om de floorplan tab aan en uit te zetten, maar geen verschil. Het aparte is dat als ik domoticz uitzet krijg ik ook niet het bekende domoticz offline scherm, maar dan wel een browser cache refresh error. In safari werkt het wel goed, het is enkel de shortcut op de “desktop” die het probleem heeft en dan ook nog enkel met domoticz, vreemd! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 10:41
Robbie T schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:02:
Binnenkort een nieuwe laminaatvloer.....
Ik heb hier 15 meter aan ledstrip om de vloer liggen.
Strips komen van ali.
Daar zit een milight ledcontroller aan en die is gekoppeld met de ibox1. Deze worden aangestuurd door domoticz.
Met een bewegingsmelder zou je dit makkelijk kunnen triggeren.

who put a "stop payment" on my reality check

• Chrisje1983
rasper schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

Helaas is dit niet de oplossing; ik gebruik geen floorplans. Heb nog even geprobeerd om de floorplan tab aan en uit te zetten, maar geen verschil. Het aparte is dat als ik domoticz uitzet krijg ik ook niet het bekende domoticz offline scherm, maar dan wel een browser cache refresh error. In safari werkt het wel goed, het is enkel de shortcut op de “desktop” die het probleem heeft en dan ook nog enkel met domoticz, vreemd! |:(
Reset al je routers en modem eens, op de dag van de uitrol en installatie van de Windows 10 april update kreeg ik toevallig ook problemen met niet ladende pagina's en cache problemen. Ik ben een aantal sd - card backups van de pi terug gegaan toen die problemen er nog niet waren en ook met die backups bleef ik die problemen houden. Dat heeft een paar dagen aangehouden, uiteindelijk alles in huis (modem, routers, netwerk instellingen)) gereset en problemen waren weer verdwenen.

Wat het precies is geweest weet ik niet maar was blij dat het niet aan de Raspberry lag want anders was ik een hoop werk kwijt geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrisje1983 op 30-08-2018 03:22 ]

• Robbie T
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:42:
[...]

Ik heb hier 15 meter aan ledstrip om de vloer liggen.
Strips komen van ali.
Daar zit een milight ledcontroller aan en die is gekoppeld met de ibox1. Deze worden aangestuurd door domoticz.
Met een bewegingsmelder zou je dit makkelijk kunnen triggeren.
Zou je eens een foto willen posten hoe het er bij jou uit ziet?

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 20:08

Knud

Sandvich

Ik heb sinds deze week mijn 'master' domoticz overgezet van een Pi3B naar een Synology DS916+. Dat ging eigenlijk vrij voorspoedig - database overzetten, wat kleine aanpassingen/tweaks in de slave devices (dat zijn nu 2x een Pi) en het werkt eigenlijk allemaal goed. (ook m'n log in domoticz webgui werkt weer bijvoorbeeld)

Dit leek me ook een goed moment om een setje milight controls toe te voegen voor de aansturing van mijn RGBW led strip. Dit zat op een simpele hardware controller (met remote) en dat werkt op zich prima (aparte controlle voor RGB en W). Maar het leek me ook wel aardig om het in domoticz te koppelen en wellicht later met de kleuren te spelen icm timers/zones/mood/etc. Milight koppelen was iets meer werk, maar ook gelukt. Echter loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik kan niet apart het RGB signaal en W signaal aansturen. Als ik een RGB kleur kies, gaat wit ook altijd aan, maar niet maximaal (ik heb 2x de zelfde strip, dus ik kan gelijk A/B testing doen). Als ik los de wit instel (en dan staat mijn Milight bridge op V6 & RGBWW), dan gaat wit wél op maximaal. Maar dan heb ik geen RGB kleur(en).
Kan dit uberhaupt? Of kan ik dan beter een 2e milight FUT038 toevoegen? (en dan dus met zones oid werken)
Of is er een andere oplossing?
(Via de Milight app op android heb ik het zelfde probleem) Wellicht is het gewoon een hardware aansturing limitatie?

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• Robbie T
Ik ben inmiddels ook aan het stoeien met Domoticz als voorbereiding op mijn verhuizing over 1,5 maand. Na de verhuizing wordt er het een en ander toegevoegd aan automation.

Ik heb Domoticz geïnstalleerd op mijn Xpenology (Synology) maar mij is niet duidelijk hoe ik hier nu bijvoorbeeld een github clone doe zodat ik bijvoorbeeld ondersteuning kan toevoegen voor Broadlink. Ik heb 1 Broadlink smart socket hier liggen en het lijkt mij een goede "oefening" om deze eens toe te voegen. Vooral nu ik nog zonder problemen Domoticz kan deinstalleren en weer vanaf scratch kan beginnen.

Ik heb Domoticz geïnstalleerd met behulp van de package van Jadahl waarbij ik heb gekozen voor de variant "Domoticz Stable V4.9700 for DSM 6.1". Voor zover ik heb begrepen is Python standaard geïnstalleerd binnen DSM 6.1. Daarnaast zijn de packages "Python" en "Python3" van Synocommunity ook geïnstalleerd.

Voor het toevoegen van de Broadlink ondersteuning gebruik ik de volgende handleiding: https://www.domoticz.com/...adlinkRM2.html#For_others. Ik krijg echter direct een fout bij het uitvoeren van het 1e command in de map: /volume1/@appstore/domoticz/var/plugins. De foutmelding is dat PIP3 niet herkend wordt.

Het gaat er dus specifiek om hoe ik plugins? Kan installeren binnen Domoticz via SSH als de software op Synology draait.

Inmiddels 1,5 uur lopen zoeken maar ik kan er niet achter komen waar ik moet beginnen. Kan iemand mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Robbie T op 30-08-2018 13:32 ]

• vwtune
GlitchBug schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:43:
Is er hier iemand handig met blockly? Loop tegen een probleem aan waar ik zelf niet meer uitkom. Ben er al een tijd mee aan het stoeien. Heb een post gemaakt op het Domoticz forum: https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=62&t=24664

Als iemand mij kan helpen, heel graag! :)
Ik heb gister toevallig twee nieuwe blocklys gemaakt nu ik over ben gegaan op de stabel V4 versie van domoticz. De blocklys beginnen met: if: time is..... then....
Ik had ze, zoals eigenlijk al mijn blocklys gedefinieerd als een device blockly. ze werden alleen niet afgeschoten op de ingestelde tijden... Toen ik de blockly veranderde naar een TIME blockl, werd ie wel afgeschoten. Wellicht dat je dat eens kan proberen?

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 115318 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:09:
Ik lees de P1 poort van m`n slimme meter uit. In Domoticz kan ik wel de 10 minuten waarden uitlezen van de afgelopen 7 dagen, maar ik wil graag over een langere periode weten wat het maximale vermogen is geweest dat ik opgenomen heb uit het net. Weet iemand of dit nog uit de database te halen is?
Nee de data wordt in Domoticz zelf geaggregeerd. Wat je kunt doen is een influxDB aanmaken, en via Domoticz deze waarden door laten naar de influxDB. Daar kan je dan alle exacte data uit halen.

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 11:15
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:42:
[...]

Die heb ik ook (een ibox1, zo'n ding met een ledje erin). In domoticz kan ik wel dat interne lichtje aansturen, maar de ledstrip niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• schoffelaar
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
ik ben al een tijdje bezig met domoticz maar van de een op de andere dag kom ik via mijn iPhone niet meer in domoticz via andere telefoons of pc wel maar 1 iPhone dus niet heb de geschiedenis van de iPhone al gewist ander ip-adres aan domoticz gegeven maar niks werkt.
hoe dit op te lossen

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
schoffelaar schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:35:
ik ben al een tijdje bezig met domoticz maar van de een op de andere dag kom ik via mijn iPhone niet meer in domoticz via andere telefoons of pc wel maar 1 iPhone dus niet heb de geschiedenis van de iPhone al gewist ander ip-adres aan domoticz gegeven maar niks werkt.
hoe dit op te lossen
App even verwijderen en opnieuw installeren was voor mij de oplossing.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Knud schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:02:
Ik heb sinds deze week mijn 'master' domoticz overgezet van een Pi3B naar een Synology DS916+. Dat ging eigenlijk vrij voorspoedig - database overzetten, wat kleine aanpassingen/tweaks in de slave devices (dat zijn nu 2x een Pi) en het werkt eigenlijk allemaal goed. (ook m'n log in domoticz webgui werkt weer bijvoorbeeld)

Dit leek me ook een goed moment om een setje milight controls toe te voegen voor de aansturing van mijn RGBW led strip. Dit zat op een simpele hardware controller (met remote) en dat werkt op zich prima (aparte controlle voor RGB en W). Maar het leek me ook wel aardig om het in domoticz te koppelen en wellicht later met de kleuren te spelen icm timers/zones/mood/etc. Milight koppelen was iets meer werk, maar ook gelukt. Echter loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik kan niet apart het RGB signaal en W signaal aansturen. Als ik een RGB kleur kies, gaat wit ook altijd aan, maar niet maximaal (ik heb 2x de zelfde strip, dus ik kan gelijk A/B testing doen). Als ik los de wit instel (en dan staat mijn Milight bridge op V6 & RGBWW), dan gaat wit wél op maximaal. Maar dan heb ik geen RGB kleur(en).
Kan dit uberhaupt? Of kan ik dan beter een 2e milight FUT038 toevoegen? (en dan dus met zones oid werken)
Of is er een andere oplossing?
(Via de Milight app op android heb ik het zelfde probleem) Wellicht is het gewoon een hardware aansturing limitatie?
Waarom ben je van een Pi naar een Synology gegaan. Ik zit te twijfelen om de andere kant op te gaan. Namelijk omdat als de Synology druk bezig is, dat dan domoticz niet goed werkt.

• Zuluman
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik ben begonnen met Domoticz op een Raspbery PI model B+. Nu heb ik inmiddels aardig wat sensoren en schakelaars aangesloten. Ik zat eraan te denken over te stappen op een pi 3B+. wat zijn de voordelen en hoe kan je eenvoudig je huidige configuratie overzetten?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 20:58
vwtune schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

Ik heb gister toevallig twee nieuwe blocklys gemaakt nu ik over ben gegaan op de stabel V4 versie van domoticz. De blocklys beginnen met: if: time is..... then....
Ik had ze, zoals eigenlijk al mijn blocklys gedefinieerd als een device blockly. ze werden alleen niet afgeschoten op de ingestelde tijden... Toen ik de blockly veranderde naar een TIME blockl, werd ie wel afgeschoten. Wellicht dat je dat eens kan proberen?
Ga ik dat morgen eens proberen... het gekke bij mij is dat het wel voor een tijdje werkt. Maar na verloop van tijd gewoon stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Zuluman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:03:
Ik ben begonnen met Domoticz op een Raspbery PI model B+. Nu heb ik inmiddels aardig wat sensoren en schakelaars aangesloten. Ik zat eraan te denken over te stappen op een pi 3B+. wat zijn de voordelen en hoe kan je eenvoudig je huidige configuratie overzetten?
Een backup maken van je huidige database (die optie zit bij je instellingen in domoticz)
op je nieuwe RPI3 een verse installatie van debian lite installeren en vervolgende de database welke je eerder had gebackuped terug zetten. klaar.

• rogiertw
Niemand die weet hoe je de status van dummy switches overzet van de slave naar de master?

• makooy
rogiertw schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:34:
Niemand die weet hoe je de status van dummy switches overzet van de slave naar de master?
Wat bedoel je precies?

[ Voor 68% gewijzigd door makooy op 30-08-2018 15:05 ]

• vwtune
Waarvoor dient de slave en master functie eigenlijk???

• Zuluman

Zuluman

vwtune schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:30:
[...]

Een backup maken van je huidige database (die optie zit bij je instellingen in domoticz)
op je nieuwe RPI3 een verse installatie van debian lite installeren en vervolgende de database welke je eerder had gebackuped terug zetten. klaar.
ik had idd die optie zien staan. ik was in de veronderstelling dat de backup dan gedaan werd op de sd kaart maar ik zie net dat je m gewoon download op je pc.

Ik neem aan dat ik sommige hardware opnieuw moet installeren zoals mijn Easton kWh meter via een RS485 usb en cronjobs ook opnieuw moet toevoegen?

Dus samenvattend:
1. debian lite installeren
2. domoticz installeren
3. Easton kWh meter installeren
4. aangemaakte cronjobs terugzetten
5. backup domoticz terugzetten

klopt dat zo?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• rogiertw
TerrorSource schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:41:
[...]

Wat bedoel je precies?

Ik heb zoiets, wat de status van 2 schakelaars synct
Wat ik bedoel heb ik gisteren hier geschreven; ik heb in de meterkast een Pi staan die de slimme meter uitleest (slave). Via het netwerk lees ik die waarden uit met mijn Pi die boven staat en alle 'slimmigheid' doet (master). Nu heb ik op de slave een lua scriptje staan (zie hierboven in eerder post) die een scan doet op mac-adressen om de online status te controleren. Die statussen worden keurig op de slave bijgewerkt, maar helaas niet overgenomen op de master. Ook al zet ik nieuwe apparaten accepteren even aan, ik zie ze niet.

Nu heb ik wel berichten gezien op t forum van domoticz uit 2015 dat een dummy niet gesynchroniseerd wordt, maar ik vraag em af of dit inmiddels al wel kan en zo ja hoe...

Het gaat dus om een 2-tal aparte installaties van Domoticz op 2 verschillende Pi's. Een remote server dus.

[ Voor 5% gewijzigd door rogiertw op 30-08-2018 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Zuluman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:47:
[...]

ik had idd die optie zien staan. ik was in de veronderstelling dat de backup dan gedaan werd op de sd kaart maar ik zie net dat je m gewoon download op je pc.

Ik neem aan dat ik sommige hardware opnieuw moet installeren zoals mijn Easton kWh meter via een RS485 usb en cronjobs ook opnieuw moet toevoegen?

Dus samenvattend:
1. debian lite installeren
2. domoticz installeren
3. Easton kWh meter installeren
4. aangemaakte cronjobs terugzetten
5. backup domoticz terugzetten

klopt dat zo?
Dat klopt zo ja.
Aangemaakte jobs kan je eventueel met filezilla van je huidige rpi halen, dan hoef je die niet opnieuw te maken.

• Knud

Knud

Sandvich

Maeslant schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Waarom ben je van een Pi naar een Synology gegaan. Ik zit te twijfelen om de andere kant op te gaan. Namelijk omdat als de Synology druk bezig is, dat dan domoticz niet goed werkt.
Synology staat ook altijd aan en is stuk sneller qua hardware. Mijn cpu gebruik is lager 1% nu vs 20%) en wilde ook wel eens weten of het zou werken. (en dat doet het dus) behalve dus milight, maar dat is meer domoticz uitdaging.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
rogiertw schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Wat ik bedoel heb ik gisteren hier geschreven; ik heb in de meterkast een Pi staan die de slimme meter uitleest (slave). Via het netwerk lees ik die waarden uit met mijn Pi die boven staat en alle 'slimmigheid' doet (master). Nu heb ik op de slave een lua scriptje staan (zie hierboven in eerder post) die een scan doet op mac-adressen om de online status te controleren. Die statussen worden keurig op de slave bijgewerkt, maar helaas niet overgenomen op de master. Ook al zet ik nieuwe apparaten accepteren even aan, ik zie ze niet.

Nu heb ik wel berichten gezien op t forum van domoticz uit 2015 dat een dummy niet gesynchroniseerd wordt, maar ik vraag em af of dit inmiddels al wel kan en zo ja hoe...

Het gaat dus om een 2-tal aparte installaties van Domoticz op 2 verschillende Pi's. Een remote server dus.
Je moet de dummy op je slave wel toevoegen aan de gebruiker: dus via instellingen-meer opties-gebruikersinstellingen en dan toevoegen aan het account via de knop apparaten.
Bij mij werkt het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

vwtune schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:44:
Waarvoor dient de slave en master functie eigenlijk???
met een slave kun je data doorsturen naar je master. Bijvoorbeeld: Slave 1 heeft een P1 poort aangesloten voor stroom en gas. En slave 2 heeft een RFXcom 433mhz. En die sturen beide de data input (en output) door naar de de master installatie. Het is een makkelijke manier om je bereik te vergroten.
(Mijn slave 2 met RFXcom staat op de middelste verdieping. Maar mijn slave 1 staat in de kelder met een z-wave module & P1 poort.)

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 23:55
Iemand enig idee hoe je contact kan leggen met de persoon/personen achter controlicz?
Ik heb een account voor een jaar maar ik kom niet ingelogd. "No user found"

• DaRk PoIsOn
Robbie T schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:41:
[...]

Zou je eens een foto willen posten hoe het er bij jou uit ziet?
Overdag met de gordijnen dicht
https://drive.google.com/...wHG34Pq/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/...lXYOaWt/view?usp=drivesdk

En in de avond

https://drive.google.com/...BlEHnEl/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/...al5DxZO/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/...R3BTZy9/view?usp=drivesdk

Zoals je ziet, heb ik de metaalstrips er nog niet in zitten.
De strips en de applamp worden bij mij getriggerd op 3 kwartier voor zonsondergang.

Excuses dat ik de links zo plaats, ik heb eigenlijk nog nooit foto's hier geplaatst :X

En ja, heel veel rood

Edit: op de 3de foto zie je hoeveel licht er in de schemering en met de plafondlampen aan nog vanaf de strip naar het plafond straalt.
Met die metaalstrips en het kapje eroverheen word dat maar iets minder.
De strip springt aan op 91%, als ik film ga kijken gaat hij via een schakelaar naar 51%.
Onder de 50 is de eerste strip geel/oranje, de 2de iets meer oranje en de laatste strip kleurt dan rood.
Heb nog niet uitgezocht hoe dit precies zit. Aan elke strip zit gewoon een voeding. Misschien was de laatste een andere batch.

Edit2: Hier zie je het plafond nu het donker is en de plafondlampen uit

https://drive.google.com/...LmskORH/view?usp=drivesdk

[ Voor 26% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 30-08-2018 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:44:
[...]

Overdag met de gordijnen dicht
https://drive.google.com/...wHG34Pq/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/...lXYOaWt/view?usp=drivesdk

En in de avond

https://drive.google.com/...BlEHnEl/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/...al5DxZO/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/...R3BTZy9/view?usp=drivesdk

Zoals je ziet, heb ik de metaalstrips er nog niet in zitten.
De strips en de applamp worden bij mij getriggerd op 3 kwartier voor zonsondergang.

Excuses dat ik de links zo plaats, ik heb eigenlijk nog nooit foto's hier geplaatst :X

En ja, heel veel rood
Dank voor het delen! En hé, mooi rood is niet lelijk O+
Robbie T schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:15:
Ik ben inmiddels ook aan het stoeien met Domoticz als voorbereiding op mijn verhuizing over 1,5 maand. Na de verhuizing wordt er het een en ander toegevoegd aan automation.

Ik heb Domoticz geïnstalleerd op mijn Xpenology (Synology) maar mij is niet duidelijk hoe ik hier nu bijvoorbeeld een github clone doe zodat ik bijvoorbeeld ondersteuning kan toevoegen voor Broadlink. Ik heb 1 Broadlink smart socket hier liggen en het lijkt mij een goede "oefening" om deze eens toe te voegen. Vooral nu ik nog zonder problemen Domoticz kan deinstalleren en weer vanaf scratch kan beginnen.

Ik heb Domoticz geïnstalleerd met behulp van de package van Jadahl waarbij ik heb gekozen voor de variant "Domoticz Stable V4.9700 for DSM 6.1". Voor zover ik heb begrepen is Python standaard geïnstalleerd binnen DSM 6.1. Daarnaast zijn de packages "Python" en "Python3" van Synocommunity ook geïnstalleerd.

Voor het toevoegen van de Broadlink ondersteuning gebruik ik de volgende handleiding: https://www.domoticz.com/...adlinkRM2.html#For_others. Ik krijg echter direct een fout bij het uitvoeren van het 1e command in de map: /volume1/@appstore/domoticz/var/plugins. De foutmelding is dat PIP3 niet herkend wordt.

Het gaat er dus specifiek om hoe ik plugins? Kan installeren binnen Domoticz via SSH als de software op Synology draait.

Inmiddels 1,5 uur lopen zoeken maar ik kan er niet achter komen waar ik moet beginnen. Kan iemand mij helpen?
Inmiddels ben ik erachter dat er ook vanuit Synology een python 3 package is, deze geinstalleerd en vervolgens domoticz met python. Nu werkt het wel :-). Ook plugins kunnen plaatsen via GIT en/of copy-paste.

• DaRk PoIsOn
podarcis schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Die heb ik ook (een ibox1, zo'n ding met een ledje erin). In domoticz kan ik wel dat interne lichtje aansturen, maar de ledstrip niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Bij mij staat het op deze manier ingesteld.
https://drive.google.com/..._mm8exx/view?usp=drivesdk
Had een verkeerde bestelling gedaan dus aan de rgb-strips zit een rgbww controller.
Daarna is het bij apparaten priegelen. Ik had alle groepen er 2x in staan dus was even zoeken welke de juiste waren.

• rogiertw
Shaggie_NB schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:40:
[...]

Je moet de dummy op je slave wel toevoegen aan de gebruiker: dus via instellingen-meer opties-gebruikersinstellingen en dan toevoegen aan het account via de knop apparaten.
Bij mij werkt het :)
JAAAA! Dat is hem! Die knop was ik straal vergeten. Nadat ik ze had toegevoegd zag ik ze nog niet, maar de switches even 'toggelen' en ze werden zichtbaar binnen de master. Top! Dank!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 14:59
Ligt domoticz forum plat?

[ Voor 12% gewijzigd door DarkAllMan op 31-08-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 09:25
Zijn er mensen die weten of de Xiaomi smartplug (met zigbee, ik lees dat de wifi versie niet is ondersteund via de Xiaomi controller) te krijgen is voor onze stopcontacten?

Ik wil graag op Xiaomi apparatuur overstappen, zit nu met 433 rommel en merk dat ik daar na een paar jaar een beetje klaar mee begin te zijn. :-)

Iemand ervaring met die hub en sensoren hier? Is het de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Xiaomi is top spul...
Werkt supersnel
Lange batterij
Stopcontacten weet ik niet
Schakelaars zou je ook mooie glaspaneetjes kunnen nemen met Tasmota erop kunnen kiezen
Stekkers en schakelaars bij mij Zwave
Sommige 433 voor minder belangrijk spul en een script voor extra schakeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Zuluman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:03:
Ja dat kan backup je database
Schone installatie op je nieuwe RPi3
Dan database terugzetten.

Alleen waarom?
Ligtgewicht is domoticz en als het loopt tot een cpu van 30-40% kun je lang doen met je oude rpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 03-06 22:29
Is het niet gewoon de database backup van Domoticz?

Ja dat kan. Ik heb zelf een pi met ser2net in de meterkast. Mijn andere pi met Domoticz staat op de eerste verdieping en daarin is die pi toegevoegd als slimme meterkabel met netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Dylantje2 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:05:
[...]

Ja dat kan backup je database
Schone installatie op je nieuwe RPi3
Dan database terugzetten.

Alleen waarom?
Ligtgewicht is domoticz en als het loopt tot een cpu van 30-40% kun je lang doen met je oude rpi
Ik wil z-wave toevoegen en bluetooth. De pi 3 heeft bluetooth en 4 usb poorten. Daarnaast wil nog meer sensoren en schakelaars toevoegen en ook een weerstation, milight verlichting bedienen, etc, etc.

En ik heb nu 4 temp/ vocht sensors, 3 bewegingssensors, 15 kika schakelaars via een rfxcom, een easton kwh meter via usb rs485, een schemerschakelaar, een youless, darkweather, e-thermosstaat, mijn enphase envoy en ben bezig mobile devices toe te voegen.

Ik was in de veronderstelling dat met de huidige zaken en met de uitbreidingen ik wellicht tegen de max aan zit van de oude rpi. Ik ga in ieder geval even checken hoeveel % de cpu nu belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Zuluman schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:13:
[...]

Ik wil z-wave toevoegen en bluetooth. De pi 3 heeft bluetooth en 4 usb poorten. Daarnaast wil nog meer sensoren en schakelaars toevoegen en ook een weerstation, milight verlichting bedienen, etc, etc.

En ik heb nu 4 temp/ vocht sensors, 3 bewegingssensors, 15 kika schakelaars via een rfxcom, een easton kwh meter via usb rs485, een schemerschakelaar, een youless, darkweather, e-thermosstaat, mijn enphase envoy en ben bezig mobile devices toe te voegen.

Ik was in de veronderstelling dat met de huidige zaken en met de uitbreidingen ik wellicht tegen de max aan zit van de oude rpi. Ik ga in ieder geval even checken hoeveel % de cpu nu belast wordt.
Zal wel meevallen toch? Mijn pi3 heeft 230 actieve sensoren en relays (en een stuk of 110 inactieve devices) en is super snel. Kan mij niet voorstellen dat de pi 1 er dan met een stuk of 100 er al mee op houd.

Als je dan toch echt over wilt, zou ik voor de pi3 gaan van voor de update van dit jaar. Die is zuiniger. Ik heb de nieuwe pi3 ook voor retropi en die verbruikt wel wat meer.

[ Voor 69% gewijzigd door Chrisje1983 op 31-08-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Chrisje1983 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:18:
[...]

Zal wel meevallen toch? Mijn pi3 heeft 230 actieve sensoren en relays (en een stuk of 110 inactieve devices) en is super snel. Kan mij niet voorstellen dat de pi 1 er dan met een stuk of 100 er al mee op houd.

Als je dan toch echt over wilt, zou ik voor de pi3 gaan van voor de update van dit jaar. Die is zuiniger. Ik heb de nieuwe pi3 ook voor retropi en die verbruikt wel wat meer.
Ik heb net de motherbord sensor toegevoegd in domoticz en het valt best mee het cpu verbruik 6% en het geheugenverbruik 9%. Denk dat ik m aanhoud voorlopig. Heb nog een usb bluetooth stick liggen. Die heb ik nodig voor mijn bluetooth plant sensor. Heb alleen een usb hub nodig. Z-wave kan ik er gewoon opprikken.

Heb nog een oude model B+ liggen. Misschien een retro pi mee maken.

Zat er aan te denken de domoticz pi aan te sluiten op een touchscreen en te gebruiken als bedieningspaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Zuluman schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:13:
[...]

hahah je kunt met rpi veel meer..
Heatsink erop en ff opvoeren kan ook nog heel simpel in je settings.
Kika ik neem aan kaku..
Zwave eet wel wat cpu Bluetooth omdat? en dat kun je ook met een usb als je perse wilt.
Milight zou ik niet doen is troep.
Ga dan voor yeelight wifi rgbw of white
Schemerschakel is ook een script voor werkt ook perfect en heb je meteen de standen van de zon.
Alle internet hardware kost niet heel veel cpu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:25
Even voor degenen die, net als ik, erop zaten te wachten: De nieuwe Xiaomi Aqara cube werkt nu binnen Domoticz (beta laatste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
EvJd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:11:
Even voor degenen die, net als ik, erop zaten te wachten: De nieuwe Xiaomi Aqara cube werkt nu binnen Domoticz (beta laatste versie)
Mooi! Maar ik kan de aqara tril sensor helaas nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 20:48
Zijn er meer mensen met Hue problemen na de laatste stable op een schone installatie?

Voorheen draaide ik op de inmiddels één na laatste stable die ik recent geupgrade had naar 4.900, zonder problemen. Helaas begon mijn Pi begin deze week vervelend te doen waardoor ik uiteindelijk heb besloten om een geheel schone installatie te doen. Mijn backup werkte niet meer dus uiteindelijk heb ik ook daar niks van teruggezet.

In de release notes van 4.900 stond al dat de Hue code was aangepast. Resultaat is dat als je op een nieuwe installatie je Hue bridge toevoegd je lampen niet worden opgehaald. Oplossing: upgraden naar de laatste beta. Toen kwam ik achter mijn grootste probleem.. Ik heb een domoticz scene gemaakt met de naam Donker waarin alleen een Hue scene staat. Als ik die scene handmatig afschiet gaat het licht aan maar veranderd de status van de switch van de lampen en van de hue scene naar 'Set color' ipv 'On' of 'Off'. In blocky's zorgt dit voor een discotheek effect in de woonkamer. Voorgaande versies hadden deze status met dezelfde werkwijze nooit, dat weet ik heel zeker. Mijn vorige upgraded installatie had ook geen problemen.

Inmiddels draai ik op versie 4.9971 maar dit probleem speelt nog steeds :/
Mocht iemand een manier weten om terug te kunnen naar de één na laatste stable: graag!

[ Voor 3% gewijzigd door kibber op 01-09-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 10:25
Wie heeft er ervaring met de blitzwolf smart socket?

Ik wil mijn wasmachine en droger gaan monitoren. De pow r2 valt af vanwege de brandveiligheid. Nu was mijn oog gevallen op de Tp-link hs110 maar op mijn zoektocht kwam ik ook nog de blitzwolf smart Socket tegen voor een goede prijs. Hebben jullie hier ervaring mee en is deze veilig om hogere lasten aan te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12
Die Blitzwolf schakelaars zien en mooi compact uit. En ze zijn te flashen met Tasmota. Misschien wel een vervanger voor mijn huidige Sonoff schakelaars. Voor zover ik kan zie monitoren ze geen power usage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Volgens mij wel, staat hier in het verhaaltje dat je het verbruik kunt checken:

https://www.blitzwolf.com/Wifi-Smart-Socket-EU-p-244.html

Zien er inderdaad goed uit, ik ga ook eens reviews checken.

Edit: Iemand ervaring met BlitzWolf BW-SHP2 i.c.m Domoticz?

[ Voor 17% gewijzigd door Sp33dFr34k op 02-09-2018 11:14 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zijn er hier mensen die rechtstreeks op hun Raspberry icm met domoticz / debian een (touch) scherm eraan hebben hangen??? Ik heb nog een 10 inch usb touch screen liggen en lijkt mij wel leuk om dit scherm in de deur van de meterkast te bouwen zodat ik domoticz erop kan bedienen. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hey jongens, ik heb een vraag over Ali express sockets.

Wat ik graag zou willen zijn sockets, nu heb ik veel gelezen over Livelo. Vond deze ook erg mooi maar nu zoek ik een hotelkamerschakelaar met dim functie. ( het liefst nog met wifi) Deze verkopen ze echter niet. Zijn er andere betrouwbare merken op Ali express die wel deze mogelijkheid hebben?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb dezelfde vraag al eerder gesteld, 0 replies dus ik denk van niet. Heb ook nog steeds niets fatsoenlijks kunnen vinden.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sinds de update naar v4.9971, zie ik geen logs meer bij mijn rfxcom apparaten. meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12
Is het geen caching issue? Probeer Domoticz eens te open in een Incognito tabblad in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
BizzieBis schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:38:
Is het geen caching issue? Probeer Domoticz eens te open in een Incognito tabblad in Chrome.
Nope, alles geleegd en ook in een incognito laat ie niets zien, het zijn alleen de logs van de apparaten welke middels rfxcom werken, al mijn andere hardware (somfy, xiaomi e.d.) zie ik nog wel de logs

Heb net als test, een schakelaar verwijderd en opnieuw toegevoegd, ook dan krijgt ie geen log.... :/

[ Voor 11% gewijzigd door vwtune op 02-09-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
vwtune schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:34:
Sinds de update naar v4.9971, zie ik geen logs meer bij mijn rfxcom apparaten. meer mensen hier last van?
er is nu 9980 update eerst eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:52
Iemand ervaring met de Fibaro Dimmer Bypass 2? Ik heb in de keuken de halogeens vervangen door LED met een nieuwe trafo. Dit werkt naar behoren, maar ik merk dat het verschil tussen 5% en 20% maar marginaal is. Met halogeen was dat een veel groter verschil.

De trafo is een 12V DC 50 watt speciaal voor LED. Daaraan hangen 4 3 watt LEDs.

Ik heb bij de Fibaro Dimmer 2 ook direct de Bypass gekocht. Deze heb ik nog niet aangesloten. Als ik het juist heb moet ik die gewoon parallel aan de trafo aansluiten, maar de vraag is: levert dat iets op?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 04-06 14:59
Dylantje2 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 07:56:
[...]
Milight zou ik niet doen is troep.
Troep? Er is hier een topic vol tevreden gebruikers hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
DarkAllMan schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:14:
[...]

Zeker, jammer dat je natuurlijk geen terugkoppeling hebt, maar het heeft hier nog nooit 1 signaal vergeten op te pikken. En het licht wat de lamp geeft vind ik persoonlijker mooier dan van de xiaomi Yeelights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 12:44
Drardollan schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:55:
Iemand ervaring met de Fibaro Dimmer Bypass 2? Ik heb in de keuken de halogeens vervangen door LED met een nieuwe trafo. Dit werkt naar behoren, maar ik merk dat het verschil tussen 5% en 20% maar marginaal is. Met halogeen was dat een veel groter verschil.

De trafo is een 12V DC 50 watt speciaal voor LED. Daaraan hangen 4 3 watt LEDs.

Ik heb bij de Fibaro Dimmer 2 ook direct de Bypass gekocht. Deze heb ik nog niet aangesloten. Als ik het juist heb moet ik die gewoon parallel aan de trafo aansluiten, maar de vraag is: levert dat iets op?
Ik zou niet verwachten dat die bypass daar veel bij gaat helpen. Geven de LEDs net zoveel licht op 100% als de halogeens welke vervangen zijn? Als dat minder is, dan zou dat ook de reden kunnen zijn. Je kunt proberen om te spelen met de parameters 1 (Minimum brightness level), 2 (Maximum brightness level), 5 (The percentage of a dimming step at automatic control) en 7 (The percentage of a dimming step at manual control).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
tsjoender schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:43:
[...]

Ik zou niet verwachten dat die bypass daar veel bij gaat helpen. Geven de LEDs net zoveel licht op 100% als de halogeens welke vervangen zijn? Als dat minder is, dan zou dat ook de reden kunnen zijn. Je kunt proberen om te spelen met de parameters 1 (Minimum brightness level), 2 (Maximum brightness level), 5 (The percentage of a dimming step at automatic control) en 7 (The percentage of a dimming step at manual control).
OK, de Bypass is echt bedoeld bij knipperen van de LED's?

Nee, de LED's geven veel meer licht op 100%. Ongeveer 70% van de LED is 100% halogeen. Dus data is wel een verschil.

Ik ga eens in de parameters duiken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
commentator schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:49:
[...]

er is nu 9980 update eerst eens?
Vreemd ik zie dit update niet? Ik krijg ook geen melding om te updaten en ook de knop in domoticz onder instellingen, zie ik geen button: update, meer staan :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
vwtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:40:
[...]

Vreemd ik zie dit update niet? Ik krijg ook geen melding om te updaten en ook de knop in domoticz onder instellingen, zie ik geen button: update, meer staan :? 8)7
Vroeger had ik op mijn Synology de updates automatisch via Jadahl.com. Om een of andere reden is dat gestopt. Heb dit weekend handmatig van v3 naar v4.9700 geupdate.

Lastig en jammer dat het niet meer vanzelf gaat :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Drardollan schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:55:
Iemand ervaring met de Fibaro Dimmer Bypass 2? Ik heb in de keuken de halogeens vervangen door LED met een nieuwe trafo.
Maar waarom met een trafo? Dit was net je kans om daarvan af te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Shaggie_NB schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:11:
[...]

Maar waarom met een trafo? Dit was net je kans om daarvan af te komen...
Omdat er 12V bekabeling door de keuken loopt, wat weggewerkt zit in de plinten en kastjes.
Daar 230V doorheen jagen leek mij een heel slecht idee. En de keuken slopen trok me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Drardollan schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:18:
[...]

Omdat er 12V bekabeling door de keuken loopt, wat weggewerkt zit in de plinten en kastjes.
Daar 230V doorheen jagen leek mij een heel slecht idee. En de keuken slopen trok me ook niet.
OK..Dan snap ik waarom je dit hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Drardollan schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:00:
[...]

Vroeger had ik op mijn Synology de updates automatisch via Jadahl.com. Om een of andere reden is dat gestopt. Heb dit weekend handmatig van v3 naar v4.9700 geupdate.

Lastig en jammer dat het niet meer vanzelf gaat :'(
Maar ik begrijp dus dat via domoticz je geen update meer aangeboden krijgt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
vwtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:40:
[...]

een keer op F5 drukken of anders via de terminal even updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Dacuuu schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:24:
[...]

Zeker, jammer dat je natuurlijk geen terugkoppeling hebt, maar het heeft hier nog nooit 1 signaal vergeten op te pikken. En het licht wat de lamp geeft vind ik persoonlijker mooier dan van de xiaomi Yeelights.
Ieder zijn ding..
Maar het is best aardig spul..
Maar HUE of dan Yeelight zijn toch wel een klasse beter
Qua licht, maar ook vooral qua mogelijkheden..
de bridge van deze dingen is buggy..
Groepen of oid die je alleen kunt schakelen.
En rgbw echt mooi kan ik het niet vinden.
Prijs oke..
Heb er 5 gehad, maar toen Yeelight kwam snel afscheid van genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb ook maar eens de gok gewaagd en een Xiaomi Yeelight RGBW bulb, BW bulb en RGB ledstrip besteld. Ben benieuwd.

Heb nu alleen 2 Fibaro deur sensoren en de Nefit Easy draaien in Domoticz, veel lopen klooien ermee, maar wordt nu eens tijd om het echt te gaan gebruiken.

Wil eerst nog een SSL certificaat installeren zodat ik HTTPS kan gebruiken, volgende stap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Sp33dFr34k schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:17:
Ik heb ook maar eens de gok gewaagd en een Xiaomi Yeelight RGBW bulb, BW bulb en RGB ledstrip besteld. Ben benieuwd.

Heb nu alleen 2 Fibaro deur sensoren en de Nefit Easy draaien in Domoticz, veel lopen klooien ermee, maar wordt nu eens tijd om het echt te gaan gebruiken.

Wil eerst nog een SSL certificaat installeren zodat ik HTTPS kan gebruiken, volgende stap...
DarkAllMan schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:14:
[...]

Hoop dat je wel wel die wifi versie hebt besteld?
En niet de BT .

Je krijgt er geen spijt van ... BW bulb ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Yes, de wifi versies :) Ik bedoelde de versie zonder kleur, dus waarvan je alleen de "warmte" van het licht mee kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Sp33dFr34k schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:24:
Yes, de wifi versies :) Ik bedoelde de versie zonder kleur, dus waarvan je alleen de "warmte" van het licht mee kunt instellen.
Probeer in je router vast uit zoeken hoe je ip adressen vast zet..
Zoek een stukje waar je bijv alle yeelights op volgorde kunt zetten..
Bijv. vvan 192.168.2.150 voor 1 en dan alle andre lampen op laten lopen.
Vast ip geeft je minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
vwtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:44:
[...]

Maar ik begrijp dus dat via domoticz je geen update meer aangeboden krijgt nu?
Nee, dat heb ik nog nooit gezien. Denk dat dat niet kan ivm de speciale builds die nodig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:42:
[...]

Probeer in je router vast uit zoeken hoe je ip adressen vast zet..
Zoek een stukje waar je bijv alle yeelights op volgorde kunt zetten..
Bijv. vvan 192.168.2.150 voor 1 en dan alle andre lampen op laten lopen.
Vast ip geeft je minder problemen.
Volgens mij is dat wel een vereiste ja, maar ik doe dat sowieso altijd dus komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Drardollan schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:45:
[...]

Nee, dat heb ik nog nooit gezien. Denk dat dat niet kan ivm de speciale builds die nodig zijn?
inloggen met putty
cd /home/pi/domoticz [ of waar domoticz staat..
./updatebeta

Of:
./updaterelease

Welke versie je wilt

Pagina: 1 ... 107 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.