Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:49:
[...]

inloggen met putty
cd /home/pi/domoticz [ of waar domoticz staat..
./updatebeta

Of:
./updaterelease

Welke versie je wilt
Bedankt, ga ik dit proberen, maar waarom is de button: check op updates er niet meer in versie V4.9971? of is dit ook al zo iets wat alleen bij mij is?

Na de update ie ik nog steeds de logs niet van alle RFXCOM apparaten.... ben ik echt de enige die dit heeft? Zou iemand eens willen kijken of de logs van de apparaten welke via RFXCOM aangestuurd worden wel logs hebben? Ik heb dit probleem gekregen vanaf versie V4.9971 en nu op V4.9983 heb ik het nog steeds.

[ Voor 27% gewijzigd door vwtune op 03-09-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:55
Hi guys. Ik ben de hele avond al aan het stoeien en ik kom er niet uit.

Ik heb na een paar avonden kloten mijn verschillende domotica systemen (Hue, Tradfri, Xiaomi Aquara) allemaal toegevoegd gekregen in Domoticz. Nu wil ik een simpel event maken waarbij er een lamp aan gaat wanneer er motion gedetect wordt op mijn Aqara motion sensor.

Ik heb hiervoor het volgende Blockly event gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IeIQyAu.png

Nu zou het zo volgens mij moeten werken, echter krijg ik bij het detecteren van bewegingen via de sensor geen melding in de log, echter alleen de volgende melding:

code:
1
2
2018-09-03 19:28:12.460 (Xiaomi) Lux (Aqara Motion Sensor)
2018-09-03 19:28:12.485 (Xiaomi) Light/Switch (Aqara Motion Sensor)

Kan iemand me op de goede weg helpen? Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-05 13:26

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Tim14ww schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:42:
Hi guys. Ik ben de hele avond al aan het stoeien en ik kom er niet uit.

Ik heb na een paar avonden kloten mijn verschillende domotica systemen (Hue, Tradfri, Xiaomi Aquara) allemaal toegevoegd gekregen in Domoticz. Nu wil ik een simpel event maken waarbij er een lamp aan gaat wanneer er motion gedetect wordt op mijn Aqara motion sensor.

Ik heb hiervoor het volgende Blockly event gemaakt:

[afbeelding]

Nu zou het zo volgens mij moeten werken, echter krijg ik bij het detecteren van bewegingen via de sensor geen melding in de log, echter alleen de volgende melding:

code:
1
2
2018-09-03 19:28:12.460 (Xiaomi) Lux (Aqara Motion Sensor)
2018-09-03 19:28:12.485 (Xiaomi) Light/Switch (Aqara Motion Sensor)

Kan iemand me op de goede weg helpen? Alvast bedankt
Niet met een log doen.
Maar met een lamp ofzo..
En is de blockley wel actief [ meest gemaakte fout...] en opgeslagen
Is de motion wel een keer uit geweest.. als hij altijd aanblijft [ als hij naast je staat ] werkt ook niet

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

vwtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:34:
[...]

Bedankt, ga ik dit proberen, maar waarom is de button: check op updates er niet meer in versie V4.9971? of is dit ook al zo iets wat alleen bij mij is?

Na de update ie ik nog steeds de logs niet van alle RFXCOM apparaten.... ben ik echt de enige die dit heeft? Zou iemand eens willen kijken of de logs van de apparaten welke via RFXCOM aangestuurd worden wel logs hebben? Ik heb dit probleem gekregen vanaf versie V4.9971 en nu op V4.9983 heb ik het nog steeds.
Al een andere brouwser geprobeerd.
edge of firefox?
Of f zoeken om al je internet history cookies enz te legen
Dan moet het gewoon werken
na F5 of CTRL en F5 gelijktijdig

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

vwtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:34:
[...]

Ik zit op versie 4.9700, ik zie gewoon de knop check for updates onder settings, geeft aan dat ik de nieuwste versie heb.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:49:
[...]

Niet met een log doen.
Maar met een lamp ofzo..
En is de blockley wel actief [ meest gemaakte fout...] en opgeslagen
Is de motion wel een keer uit geweest.. als hij altijd aanblijft [ als hij naast je staat ] werkt ook niet
Pf, dat was het inderdaad, veranderd naar een lamp en nu werkt het.. En ik maar denken ik probeer het eerst met een log printje dat werkt altijd..

Thanks voor je hulp man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:50:
[...]

Al een andere brouwser geprobeerd: Ja, Firefox, internet Explorer en opera
edge of firefox?
Of f zoeken om al je internet history cookies enz te legen: al 20 eer gedaan
Dan moet het gewoon werken: nope...
na F5 of CTRL en F5 gelijktijdig
Alles al meerdere keer gedaan op verschillende browsers.... resultaat: geen logs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

vwtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:03:
[...]

Alles al meerdere keer gedaan op verschillende browsers.... resultaat: geen logs...
en ingelogd met putty en dan cd naar domoticz
./updatebeta

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sp33dFr34k schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:56:
[...]

Ik zit op versie 4.9700, ik zie gewoon de knop check for updates onder settings, geeft aan dat ik de nieuwste versie heb.
Als jij op versie V4.9700 zit, heb je niet de laatste beta versie. toen ik nog op V4.9701 zat, zag ik nog wel mijn logs en had ik ook nog de knop: check for updates... nu heb ik dat allemaal niet meer. 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:04:
[...]

en ingelogd met putty en dan cd naar domoticz
./updatebeta

?
Ja had ik al op geantwoord toch... dat is inmiddels gelukt om nu op V4.9983 te updaten via jouw commands. maar nog steeds geen logs bij mijn rfxcom apparaten en ook nog steeds geen knop: check for updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Klopt, ik zit op de laatste stable release. Is dat geen optie voor jou dan?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

vwtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:07:
[...]

Ja had ik al op geantwoord toch... dat is inmiddels gelukt om nu op V4.9983 te updaten via jouw commands. maar nog steeds geen logs bij mijn rfxcom apparaten en ook nog steeds geen knop: check for updates...
mm knop zou er echt moeten zijn ook niet in andere versie browser met history verwijderd enz
Is een topic in het forum over. MIjn firfox loopt naar x maanden vol en chrme soms ook.
Als ik alles verwijder qua history cookies enz en dat is lastig heb ik alles weer..

Maar je RFXcom ook vastgezet op de goede usb poort?
Linux verliest wel eens zijn usb devices.
Keertje hardware aan en uit zetten
En kijken of je de goed eusb hebt.
Anders eerst de wiki volgen en je hardware vast zetten
Dan rebooten en dan nog een keer kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:11:
[...]

mm knop zou er echt moeten zijn ook niet in andere versie browser met history verwijderd enz
Is een topic in het forum over. MIjn firfox loopt naar x maanden vol en chrme soms ook.
Als ik alles verwijder qua history cookies enz en dat is lastig heb ik alles weer..

Maar je RFXcom ook vastgezet op de goede usb poort?
Linux verliest wel eens zijn usb devices.
Keertje hardware aan en uit zetten
En kijken of je de goed eusb hebt.
Anders eerst de wiki volgen en je hardware vast zetten
Dan rebooten en dan nog een keer kijken
Vreemd, wanneer ik nu een apparaat met een push on button, verander naar een on/off button type, dan zie ik de logs er weer van... maar dan werkt de knop niet juist.... het is namelijk altijd een push on button geweest. Ook als ik hem naar bijvoorbeeld een curtain verander zie ik de log ervan, maar werkt de knop niet meer...

Over de knop van check for updates... dat blijft iets raar ook, is dat er niet gewoon uitgehaald???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

vwtune schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:16:
[...]

Vreemd, wanneer ik nu een apparaat met een push on button, verander naar een on/off button type, dan zie ik de logs er weer van... maar dan werkt de knop niet juist.... het is namelijk altijd een push on button geweest. Ook als ik hem naar bijvoorbeeld een curtain verander zie ik de log ervan, maar werkt de knop niet meer...

Over de knop van check for updates... dat blijft iets raar ook, is dat er niet gewoon uitgehaald???
Je zult meer screendumps oid moeten posten
Dit is een lastige beeldvorming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:19:
[...]

Je zult meer screendumps oid moeten posten
Dit is een lastige beeldvorming..
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zlq14i.png

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 03-09-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 22:43
Ik ben ff wat aan het prutsen met de wasmachine en wil middels een ESP8266 een contactje parallel over de startknop zetten zodat ik de wasmachine kan starten via domoticz. Nu heb ik de boel open gehad en zit er een capacitieve schakelaar achter met veer, zie https://www.edn.com/desig...liable-capacitive-sensors

Iemand een idee hoe ik daar en contact overheen zet ?? Ik dacht simpel de 'veer' naar massa schakelen maar of dat goed gaat....

[ Voor 7% gewijzigd door reddo op 03-09-2018 22:39 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

dit moet bijna een refresh browser dingetje zijn.
al een keer met een mobiel of tablet geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:44:
[...]

dit moet bijna een refresh browser dingetje zijn.
al een keer met een mobiel of tablet geprobeerd..
Via mijn telefoon werkte het in eerste ook niet, toen alles geleegd en daarna opnieuw geprobeerd, toen gaf ie die knop wel weer. Via mijn laptop deed ie het nog niet, alles geleegd, opnieuw opgestart e.d. ingelogd en toen maar weer eens op f5 gedrukt en nu geeft ie het wel weer, maar dit moet ik elke keer doen wanneer ik een browers opstart. dus maakt niet uit welke browser het is, eerst inloggen en dan f5 drukken, daarna geeft ie die button pas weer. 8)7

Helaas alleen nog geen logs van van de rfxcom apparaten welke een push on button hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 14:11
reddo schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:35:
Ik ben ff wat aan het prutsen met de wasmachine en wil middels een ESP8266 een contactje parallel over de startknop zetten zodat ik de wasmachine kan starten via domoticz. Nu heb ik de boel open gehad en zit er een capacitieve schakelaar achter met veer, zie https://www.edn.com/desig...liable-capacitive-sensors

Iemand een idee hoe ik daar en contact overheen zet ?? Ik dacht simpel de 'veer' naar massa schakelen maar of dat goed gaat....
Dat zijn tactile switches. Gewoon een relaybordje parralel erop zetten, heb ik ook met mijn afzuigkap gedaan welke 5 tactile switches heeft. Nodemcu, relaybordje en klaar ben je en ik heb er nog een temp-vocht sensor bij opgezet zodat de afzuigkap nu automatisch is, en als je dan toch bezig bent hang er meteen een vermogen meter aan dan kun je een blockly maken die je een bericht stuurt als de wasmachine klaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QUPY78bXb0cO8YKKQHhSW0oQ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NCLuVywZ6d6gmzeRKo9OEiGS/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r8tgInADMmgmnhPJkqB52mMw/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:50
Dylantje2 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:49:
[...]

inloggen met putty
cd /home/pi/domoticz [ of waar domoticz staat..
./updatebeta

Of:
./updaterelease

Welke versie je wilt
Die script worden niet meegeleverd op de Synology:
ash-4.3# find / -name updaterelease
ash-4.3#
Helaas. 1 van de nadelen van draaien op Synology. Maar de voordelen wegen zwaarder (1 server ipv 2 en gemak dat het packages zijn die gemaakt worden door Jadahl).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik ben na de problemen met het niet meer tonen van de logs, de vreemde cashing problemen en als grootste probleem, het niet meer willen accepteren van een tweede xiaomi gateway (welke al maand en dag werkt) en dus geen statussen meer update e.d. weer terug gegaan naar een verse image met de laatste Stable versie.

Alle problemen weer opgelost. Zit toch echt in de beta versies waar mijn problemen door zijn gekomen.
Mijn advies: niet naar de beta updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:50
vwtune schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:52:
Ik ben na de problemen met het niet meer tonen van de logs, de vreemde cashing problemen en als grootste probleem, het niet meer willen accepteren van een tweede xiaomi gateway (welke al maand en dag werkt) en dus geen statussen meer update e.d. weer terug gegaan naar een verse image met de laatste Stable versie.

Alle problemen weer opgelost. Zit toch echt in de beta versies waar mijn problemen door zijn gekomen.
Mijn advies: niet naar de beta updaten.
Dat is een goed advies.
Ik heb het eenmaal gedaan omdat anders bepaalde zaken niet werkte. Ik had geen keus, behalve een paar maanden wachten. Toen ben ik tijdelijk naar beta gegaan, en daarna weer hard terug naar stable.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:41:
Zijn er hier mensen die rechtstreeks op hun Raspberry icm met domoticz / debian een (touch) scherm eraan hebben hangen??? Ik heb nog een 10 inch usb touch screen liggen en lijkt mij wel leuk om dit scherm in de deur van de meterkast te bouwen zodat ik domoticz erop kan bedienen. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen?
Iemand? of gaat dit niet werken onder debian op een raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
vwtune schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:49:
[...]

Iemand? of gaat dit niet werken onder debian op een raspberry?
Is het een HDMI scherm waarbij je via USB het touch deel afhandeld of is het een scherm dat helemaal over USB werkt? Als ik even google op USB touch screen en raspberry pi krijg je best veel hits. Of had je dat al geprobeerd?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Mozart schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:59:
[...]

Is het een HDMI scherm waarbij je via USB het touch deel afhandeld of is het een scherm dat helemaal over USB werkt? Als ik even google op USB touch screen en raspberry pi krijg je best veel hits. Of had je dat al geprobeerd?
Is een hdmi met een aparte usb stekker. Klopt, maar met debian light kom ik er niet uit... ik heb wel beeld maar alleen het command prompt van linux, dus geen domoticz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 10:42
vwtune schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:06:
[...]

Is een hdmi met een aparte usb stekker. Klopt, maar met debian light kom ik er niet uit... ik heb wel beeld maar alleen het command prompt van linux, dus geen domoticz...
Je wilt een full desktop op je Pi begrijp ik. Dat is wel mogelijk, lees hier maar eens:
https://raspberrypi.stack...an-lite-to-raspbian-pixel

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 15:25
vwtune schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:06:
[...]

Je zult iets van een grafische front-end moeten draaien (X oid) met daarna een webbrowser waarin je domoticz wilt weergeven. Evt kun je met een 2e PI waarop je een standaard PI distro draait dit makkelijker realiseren?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Chrisje1983 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:51:
[...]

Dat zijn tactile switches. Gewoon een relaybordje parralel erop zetten, heb ik ook met mijn afzuigkap gedaan welke 5 tactile switches heeft. Nodemcu, relaybordje en klaar ben je en ik heb er nog een temp-vocht sensor bij opgezet zodat de afzuigkap nu automatisch is, en als je dan toch bezig bent hang er meteen een vermogen meter aan dan kun je een blockly maken die je een bericht stuurt als de wasmachine klaar is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er erg gaaf uit, op een soort gelijke manier regel ik de afzuiging in mijn badkamer. Deze wordt niet handmatig geschakeld, voor de afzuiging in de keuken zou ik dat wel willen.

Heb je hiervan een forum-post/wiki achtig iets voor gemaakt met een beschrijving? Ik zou het graag ook uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
soepah schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:49:
[...]

Je zult iets van een grafische front-end moeten draaien (X oid) met daarna een webbrowser waarin je domoticz wilt weergeven. Evt kun je met een 2e PI waarop je een standaard PI distro draait dit makkelijker realiseren?
je bedoelt om met een 2e pi, een 'normale' debian installatie te draaien (zonder domoticz erop) en dan via de browser op die pi, naar mijn andere rpi/ domoticz omgeving te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 28-05 23:43
Ik ben bezig om een alarm te maken in Domoticz.

Bijvoorbeeld dit:
IF "Weg"=On" AND MOTION
THEN Sirene="On"
IF "Thuis"="On" AND "Slapen="On"
THEN Sirene="On"

Zit alleen nu te denken hoe ik die "Slapen" dummy switch aan/uit ga zetten. Beste idee lijkt mij wanneer alle verlichting uit is na een bepaalde tijd.
Zodra bepaalde verlichting aan gaat, gaat "Slapen" dan weer uit of om een bepaalde tijd s'ochtends.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30
TerrorSource schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:02:
Ik ben bezig om een alarm te maken in Domoticz.

Bijvoorbeeld dit:
IF "Weg"=On" AND MOTION
THEN Sirene="On"
IF "Thuis"="On" AND "Slapen="On"
THEN Sirene="On"

Zit alleen nu te denken hoe ik die "Slapen" dummy switch aan/uit ga zetten. Beste idee lijkt mij wanneer alle verlichting uit is na een bepaalde tijd.
Zodra bepaalde verlichting aan gaat, gaat "Slapen" dan weer uit of om een bepaalde tijd s'ochtends.
Ik heb naast het bed twee knoppen. (één aan mijn kant en één aan de kant van vrouw lief)
Dit zijn Xiaomi Round Switches, maar andere werken ook.
1x drukken is nachtlampjes aan
2x snel drukken is groot licht aan
1x lang drukken is alle verlichting in de woonkamer uit.

Ik zit er aan te denken om aan deze laatste actie ook een "Slapen after 30 min" in te stellen.
Want als de woonkamer uit gaat, kunnen we nog wel even naar de badkamer/toilet.

's ochtends is misschien tijd gerelateerd. Of icm verlichting. Maar zelf gebruik ik niet structureel verlichting in de ochtend.

En als je bij de deur ook een knop plaatst, kan je het alarm tijdelijk uit zetten. Stel dat één persoon van het huishouden al naar bed is en een ander persoon uit het huishouden laat terug is uit sport/kroeg/werk e.d.
Als je puur met licht werkt, weet ik niet of je false positives krijgt. Die ene keer dat ik laat thuis kom, laat ik vaak licht uit in de woonkamer/hal/gang e.d. Want ik ken de weg en heb vaak toch niet veel meer te zoeken in deze ruimtes.

Waar ik nu aan denk;
- Bedrading van de drukknop van de bel gaat direct de meterkast in en vanaf daar naar het telefoon apparaat (wonen in een appartement)
- Bedrading los halen en een Xiaomi Round Switch er tussen plaatse (parallel)
Dus knop van de bel blijft het telefoon systeem activeren en activeert de standaard deurbel
Daarbij stuurt de round switch een signaal naar Domoticz waarmee je van alles kan doen (Mijn idee voor nu, telegram bericht en later eventueel een camera of verlichting schakelen)
Als je twee keer op de deurbel drukt, activeer je wel de deurbel, maar ook een tweede trigger in Domoticz. Hiermee wil ik een "Alarm" icm "Alles uit" signaal activeren. Niet dat ik op Domoticz wil vertrouwen als 100% alarm systeem, maar je kan wel met je "Alarm" een telegram bericht versturen als er nog ramen of deuren open staan. Eventueel een Yeelight rood laten knipperen als de deur toch open gaat zonder het "Alarm" Deactiveren...

Ik heb nog zo veel plannen :) Maar werk, vriendin en een baby van 7 maanden ... het domotica project staat op een waakvlammetje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Koop jij je electronica spul in china? Zo ja, ben jij nooit bang dat eventueel de chinese kwaliteit problemen gaat leveren bij de 220v schakelingen die jij in huis hebt? Just wondering....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 15:25
vwtune schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:12:
[...]

je bedoelt om met een 2e pi, een 'normale' debian installatie te draaien (zonder domoticz erop) en dan via de browser op die pi, naar mijn andere rpi/ domoticz omgeving te gaan?
Bijvoorbeeld (houd je het mooi gescheiden).

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:16

MsG

Forumzwerver

Mensen hier ook ervaring met dit project https://github.com/dswinton/domo-ifttt als alternatief voor Controlicz? Ik krijg het nog niet voor elkaar om een PHP-bestand te benaderen, ook niet lokaal. Ik krijg dan de Domoticz-offline pagina.

Iemand die weet hoe je kan instellen dat je toch PHP-bestanden kan benaderen zonder dat Domoticz dat 'kaapt' en zijn offline-pagina geeft?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RedRayMann schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:23:
[...]

Ik heb naast het bed twee knoppen. (één aan mijn kant en één aan de kant van vrouw lief)
Dit zijn Xiaomi Round Switches, maar andere werken ook.
1x drukken is nachtlampjes aan
2x snel drukken is groot licht aan
1x lang drukken is alle verlichting in de woonkamer uit.

Ik zit er aan te denken om aan deze laatste actie ook een "Slapen after 30 min" in te stellen.
Want als de woonkamer uit gaat, kunnen we nog wel even naar de badkamer/toilet.

's ochtends is misschien tijd gerelateerd. Of icm verlichting. Maar zelf gebruik ik niet structureel verlichting in de ochtend.
Ik heb juist alle Xiaomi/Aqara er uit gegooid omdat er niet tevreden mee was. Nu puur alleen Z-wave in huis. Daar hebben ze wel Buttons van alleen wil ik die liever niet gebruiken.

Zit er aan het volgende te denken
alle verlichting uit > Set "Slapen" on after 10minutes

Maar dan moet ik nog kijken hoe ik dat in DzVents kan bouwen. Blocky wil ik zo min mogelijk gebruiken.
Snelste lijkt mij dan alle lampen in een Group toe voegen en wanneer Group=OFF te gaan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:19
MsG schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:55:
Mensen hier ook ervaring met dit project https://github.com/dswinton/domo-ifttt als alternatief voor Controlicz? Ik krijg het nog niet voor elkaar om een PHP-bestand te benaderen, ook niet lokaal. Ik krijg dan de Domoticz-offline pagina.

Iemand die weet hoe je kan instellen dat je toch PHP-bestanden kan benaderen zonder dat Domoticz dat 'kaapt' en zijn offline-pagina geeft?
Als je de Domoticz offline pagina krijgt, dan verbind je met poort 8080 neem ik aan? Deze php file moet door Apache aangeboden worden en niet door Domoticz. Krijg je een respons van Apache als je naar http://<ip van jouw Domoticz>/ gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:16

MsG

Forumzwerver

tsjoender schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:36:
[...]

Als je de Domoticz offline pagina krijgt, dan verbind je met poort 8080 neem ik aan? Deze php file moet door Apache aangeboden worden en niet door Domoticz. Krijg je een respons van Apache als je naar http://<ip van jouw Domoticz>/ gaat?
Nee, volgens mij draai ik geen eigen webserver :+. Ik had gehoopt dat ik dat gewoon met de eigen software zou kunnen ipv weer de losse overhead van een webserver voor 1 bestand. Draai ook HomeAssistant maar volgens mij heeft dat ook weer zijn eigen webserver.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Thanks maar tactile switches zijn voor zover ik zie drukknopjes met pootjes, waarover je makkelijk parallel een relais kan zetten. Dit is toch even anders.... geen drukknop, geen pootjes, maar werkend middels capacitieve schakeling welke je vinger detecteerd, zonder contact en de 'veer' is dus meer een soort antenne. Daarachter zit denk ik een schakeling met transistor en condensatortje om een wekelijk schakelend contact te genereren maar hoe exact...

dit is e'm, helemaal rechts is de start 'knop' en de veer zit dus normaal achter het front, wat gewoon een vaste plaat is zonder 'indrukbare' of geleidende knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://cache.willhaben.at/mmo/0/269/007/920_-137960520.jpg

Maar wel bedankt voor de reactie en sorry als ik het verkeerd heb. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door reddo op 04-09-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:42
Zomaar een ongefundeerd idee, maar zou een klein beetje spanning op de veer of juist de veer aan aarde genoeg zijn om hem te triggeren?
Anders wordt het toch een (nep)vinger aan een motortje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
jj85 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:04:
Zomaar een ongefundeerd idee, maar zou een klein beetje spanning op de veer of juist de veer aan aarde genoeg zijn om hem te triggeren?
Anders wordt het toch een (nep)vinger aan een motortje ;-)
veer naar aarde heb ik aan gedacht maar nog niet aangedurfd.. als ik de print sloop krijg ik wat problemen met de leidinggevende hier ;) Nepvinger had ik al geprobeerd (met het idee een servo er aan te knopen) maar schroevendraaier, schaar of magneetje gaf geen succes... liefst hack ik in de print (dus veer naar aarde schakelen zou mooie oplossing zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 14:53
Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een Nefit easy, en wil deze graag koppelen aan mijn domoticz.
Helaas krijg ik de nefit easy server niet geinstalleerd op mij raspberry pi3+
Versie van NodeJs is 8.11.1..

Heeft iemand een idee?
Ik heb deze handleiding gevolgd:
https://www.domoticz.com/...6&t=9653&hilit=nefit+easy

Zie hieronder de log..:
pi@raspberrypi:~ $ git clone https://github.com/robertklep/nefit-easy-http-server.git
Cloning into 'nefit-easy-http-server'...
remote: Counting objects: 158, done.
remote: Compressing objects: 100% (22/22), done.
remote: Total 158 (delta 21), reused 24 (delta 12), pack-reused 124
Receiving objects: 100% (158/158), 52.89 KiB | 0 bytes/s, done.
Resolving deltas: 100% (84/84), done.
pi@raspberrypi:~ $ cd nefit-easy-http-server
pi@raspberrypi:~/nefit-easy-http-server $ sudo npm i nefit-easy-http-server -g
(node:14920) [DEP0022] DeprecationWarning: os.tmpDir() is deprecated. Use os.tmpdir() instead.
npm ERR! error rolling back Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request'
npm ERR! error rolling back node-xmpp-client@3.2.0 { Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request'
npm ERR! error rolling back errno: -39,
npm ERR! error rolling back code: 'ENOTEMPTY',
npm ERR! error rolling back syscall: 'rmdir',
npm ERR! error rolling back path: '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request' }
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/tough-cookie/2.4.3/package.tgz
npm ERR! error rolling back Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/ws/node_modules/ultron'
npm ERR! error rolling back nefit-easy-core@4.0.0 { Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/ws/node_modules/ultron'
npm ERR! error rolling back path: '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/ws/node_modules/ultron' }
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/mime-types/2.1.20/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/forever-agent/0.6.1/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/is-typedarray/1.0.0/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/http-signature/1.2.0/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/uuid/3.3.2/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/oauth-sign/0.9.0/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/caseless/0.12.0/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/json-stringify-safe/5.0.1/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/isstream/0.1.2/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/tunnel-agent/0.6.0/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/aws4/1.8.0/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/safe-buffer/5.1.2/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/options/0.0.6/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/form-data/2.3.2/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/qs/6.5.2/package.tgz
npm ERR! tar.unpack untar error /root/.npm/extend/3.0.2/package.tgz
npm ERR! error rolling back Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/combined-stream/lib'
npm ERR! error rolling back request@2.88.0 { Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/combined-stream/lib'
npm ERR! error rolling back path: '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/combined-stream/lib' }
npm ERR! error rolling back Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/performance-now'
npm ERR! error rolling back nefit-easy-commands@3.0.2 { Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/performance-now'
npm ERR! error rolling back path: '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/performance-now' }
npm ERR! error rolling back Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/performance-now/test'
npm ERR! error rolling back nefit-easy-http-server@5.0.2 { Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rmdir '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/performance-now/test'
npm ERR! error rolling back path: '/usr/local/lib/node_modules/nefit-easy-http-server/node_modules/nefit-easy-commands/node_modules/nefit-easy-core/node_modules/node-xmpp-client/node_modules/request/node_modules/performance-now/test' }
npm ERR! Error: Method Not Allowed
npm ERR! at errorResponse (/usr/share/npm/lib/cache/add-named.js:260:10)
npm ERR! at /usr/share/npm/lib/cache/add-named.js:203:12
npm ERR! at saved (/usr/share/npm/node_modules/npm-registry-client/lib/get.js:167:7)
npm ERR! at FSReqWrap.oncomplete (fs.js:135:15)
npm ERR! If you need help, you may report this *entire* log,
npm ERR! including the npm and node versions, at:
npm ERR! <http://github.com/npm/npm/issues>

npm ERR! System Linux 4.14.30-v7+
npm ERR! command "/usr/bin/node" "/usr/bin/npm" "i" "nefit-easy-http-server" "-g"
npm ERR! cwd /home/pi/nefit-easy-http-server
npm ERR! node -v v8.11.1
npm ERR! npm -v 1.4.21
npm ERR! code E405
npm ERR!
npm ERR! Additional logging details can be found in:
npm ERR! /home/pi/nefit-easy-http-server/npm-debug.log
npm ERR! not ok code 0
:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
reddo schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:47:
[...]

Thanks maar tactile switches zijn voor zover ik zie drukknopjes met pootjes, waarover je makkelijk parallel een relais kan zetten. Dit is toch even anders.... geen drukknop, geen pootjes, maar werkend middels capacitieve schakeling welke je vinger detecteerd, zonder contact en de 'veer' is dus meer een soort antenne. Daarachter zit denk ik een schakeling met transistor en condensatortje om een wekelijk schakelend contact te genereren maar hoe exact...

dit is e'm, helemaal rechts is de start 'knop' en de veer zit dus normaal achter het front, wat gewoon een vaste plaat is zonder 'indrukbare' of geleidende knoppen.

[afbeelding]

Maar wel bedankt voor de reactie en sorry als ik het verkeerd heb. _/-\o_
Je hebt helemaal gelijk, ik had in je vorige post op de link geklikt en snapte je verhaal ook al niet want in die link stond een tactile switch. Je zou eigenlijk een schema van het front moeten zien te bemachtigen om te kijken of er daadwerkelijk geschakeld wordt. Ik denk haast dat de knoppen een stuur spanninkje leveren aan een microchipje en er dus nergens daadwerkelijk een open circuitje dicht geschakeld wordt zoals een schakelaar doet, een nodemcu zou die taak over moeten kunnen nemen, maar dit is ook buiten mijn kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
krizzziz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:13:
[...]

Koop jij je electronica spul in china? Zo ja, ben jij nooit bang dat eventueel de chinese kwaliteit problemen gaat leveren bij de 220v schakelingen die jij in huis hebt? Just wondering....
Ja ik koop alles van ali, bij kleine vermogens heb ik er niet zoveel problemen mee. Grote vermogens schakel ik om die reden ook niet. In elk geval al niet met een circuit bordje ertussen welke meteen de voedingspanning zou moeten leveren door het circuitje zoals de meeste sonoffs doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
D.v.Beek schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:00:
[...]

Dat ziet er erg gaaf uit, op een soort gelijke manier regel ik de afzuiging in mijn badkamer. Deze wordt niet handmatig geschakeld, voor de afzuiging in de keuken zou ik dat wel willen.

Heb je hiervan een forum-post/wiki achtig iets voor gemaakt met een beschrijving? Ik zou het graag ook uitproberen.
Het is eigenlijk redelijk simpel, ik heb hiervoor een nodemcu boardje gebruikt met espeasy erop. In espeasy heb ik 5 relays toegevoegd, de 5 relays heb ik parallel over de bestaande knoppen van de afzuigkap gezet, de nodemcu krijgt zijn 5 volt voeding van een sonoff th16 welke de mains 220 van de afzuigkap uitschakelt bij brand of bij afwezigheid en leest ook de am2301 sensor uit, die sensor had ik ook aan de nodemcu kunnen hangen, maar was niet nodig omdat ik die sonoff th16 toch al ging plaatsen.

Het meeste werk zat in een blockly script maken die alle 5 de relays aanstuurt voor de verschillende ventilator standen, aan uit, en de verlichting en temperatuur en luchtvochtigheid. Dat scriptje is eigenlijk met weken tot stand gekomen na aanleiding van irritaties van de vrouw welke eigenlijk de betatester was :+

Ik heb het blockly script bijgevoegd, het is een onduidelijk plaatje want hij past niet "leesbaar" in een screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cXV9dtjKqzhDpxHtSHAzETR0/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Androo schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:27:
Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een Nefit easy, en wil deze graag koppelen aan mijn domoticz.
Helaas krijg ik de nefit easy server niet geinstalleerd op mij raspberry pi3+
Versie van NodeJs is 8.11.1..

Heeft iemand een idee?
Ik heb hem zelf draaien op een 3 en werkt prima. Ik zou eerst eens een algehele update doen en je node en npm updaten, probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
Hey guys, ben ik weer met een vraagje.

Heb mijn LG Tv toegevoegd aan Domoticz en alles wordt netjes geüpdatet, ook de zender die bekeken wordt. Die wil ik nu graag uitlezen om die waarde vervolgens te gebruiken in een script.

De switch ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uU5NN6N.png

Zoals je ziet moet ik van deze switch dus de waarde '4: RTL 4 HD' hebben. Ik heb dit geprobeerd uit te lezen maar de status van de switch als ik die uitlees is gewoon 'On'.

Weet iemand of het mogelijk is om toch de waarde van de zender uit te lezen? En zo ja hoe? Blockly of dzEvents maakt me niet uit, maar ik ga er vanuit dat het met Blockly al helemaal niet kan..

In het script wat de zender update wordt dat op de volgende manier gedaan:

code:
1
Devices[Unit].Update(nValue, str(sValue))

en ik weet dat de nValue die ik moet hebben 1 is.

Hoor het graag!

In het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 18:28
Hallo,

Ik ben nieuwe in deze business en domme vragen bestaan niet, dus...

Ik zie in Domoticz PT2262 met een Lightning 4 protocol en een symbool van een lamp.
Ik ken die dingen niet, en dank ook niet dat ze bij mij in huis zitten. Ik kan ze uitschakelen, al lijkt het dat er niets gebeurd.
Zijn dat nu lampen of iets anders bij de buren en kan ik die ook bedienen????
Is dat niet te beveiligen...?
Ik vraag dit omdat ik aan het kijken ben naar schakelaars, en het niet gewenst vindt dat mijn buren die ook kunnen bedienen.
Of moet ik mij maar eens verder inlezen....? Dat mijn buren mijn Cresta temperatuursensor kunnen uitlezen maakt mij niet uit... Ik kan ook een temperatuur van een vikingsensor ergens in de buurt zien. Het is daar 22,2 graden... :-)
bedankt voor elke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 22:51
Vanavond eindelijk kunnen knutselen met Domoticz :)

Ik ben onlangs verhuisd en heb besloten dat ik toch wat domotica toe wil voegen. Besloten dat Domoticz de 'way to go' is; van alle protocollen lijkt dit eentje met de breedste support die redelijk eenvoudig te begrijpen is.
Ik heb een Synology NAS (DS216play, achteraf misschien toch een non-Play moeten kiezen voor Docker en een ge-emuleerde RPI, maar uiteindelijk werkt Domoticz hier ook prima op!) en daar de bekende Z-Stick Gen5 ingeprikt.
Verder nu twee Neo Coolcam PIR's en een paar slimme stekkers (ook van Neo Coolcam). Alle verlichting gaat over een Philips Hue bridge (waar Hue lampen en Ikea Tradfri lampen aan hangen).

Anyhow, zonet uitgevonden hoe ik zo'n PIR moet koppelen (wat supertof dat je die USB stick even kan verwijderen trouwens!), daarna ontdekt dat je in devices 'm nog toe moet voegen voordat je hem in Blocky terug kan vinden.
Inmiddels draait het eerste simpele scriptje; als de PIR iemand ziet lopen over de gang, gaat de gang lamp aan :+

Ja, ik vind dit awesome! *O*

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
MsG schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:26:
[...]

Nee, volgens mij draai ik geen eigen webserver :+. Ik had gehoopt dat ik dat gewoon met de eigen software zou kunnen ipv weer de losse overhead van een webserver voor 1 bestand. Draai ook HomeAssistant maar volgens mij heeft dat ook weer zijn eigen webserver.
De overhead van Apache valt reuze mee, dat kun je veilig naast Domoticz draaien. Er zijn vast ook nog wel andere webservers welke php ondersteunen en nog minder resources nodig hebben als je echt verlegen zit om die resources. Mocht je nog een ander systeem hebben welke een webserver draait, dan zou je het daar ook op kunnen installeren en die laten verwijzen naar jouw Domoticz setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Sinds vanochtend geeft mijn Domoticz de melding dat ie de info van SolardEdge niet meer kan ophalen:
2018-09-05 10:20:46.706 Error: SolarEdgeAPI: Error getting http data!

Enkele keren mijn Domoticz opnieuw gestart, nieuwe hardware aangemaakt met nieuwe API key; maar dan krijg ik geen nieuwe devices erbij.

Iemand dezelfde issues?

Als ik handmatig de api aanroep werkt het wel; overigens ook als ik in pvoutput een test systeem aanmaak met de API key, dan werkt het ook.

[edit]

En het werkt spontaan weer. Zal wel iets bij SolarEdge zijn geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door Krypt op 05-09-2018 11:47 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Tim14ww schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:48:
Hey guys, ben ik weer met een vraagje.

Heb mijn LG Tv toegevoegd aan Domoticz en alles wordt netjes geüpdatet, ook de zender die bekeken wordt. Die wil ik nu graag uitlezen om die waarde vervolgens te gebruiken in een script.

De switch ziet er als volgt uit:

[afbeelding]

Zoals je ziet moet ik van deze switch dus de waarde '4: RTL 4 HD' hebben. Ik heb dit geprobeerd uit te lezen maar de status van de switch als ik die uitlees is gewoon 'On'.

Weet iemand of het mogelijk is om toch de waarde van de zender uit te lezen? En zo ja hoe? Blockly of dzEvents maakt me niet uit, maar ik ga er vanuit dat het met Blockly al helemaal niet kan..

In het script wat de zender update wordt dat op de volgende manier gedaan:

code:
1
Devices[Unit].Update(nValue, str(sValue))

en ik weet dat de nValue die ik moet hebben 1 is.

Hoor het graag!

In het
Hoe krijg je überhaupt de huidige zender uitgelezen?
Kan dat alleen met LG of ook met andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Chrisje1983 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:33:
[...]

Het is eigenlijk redelijk simpel, ik heb hiervoor een nodemcu boardje gebruikt met espeasy erop. In espeasy heb ik 5 relays toegevoegd, de 5 relays heb ik parallel over de bestaande knoppen van de afzuigkap gezet, de nodemcu krijgt zijn 5 volt voeding van een sonoff th16 welke de mains 220 van de afzuigkap uitschakelt bij brand of bij afwezigheid en leest ook de am2301 sensor uit, die sensor had ik ook aan de nodemcu kunnen hangen, maar was niet nodig omdat ik die sonoff th16 toch al ging plaatsen.

Het meeste werk zat in een blockly script maken die alle 5 de relays aanstuurt voor de verschillende ventilator standen, aan uit, en de verlichting en temperatuur en luchtvochtigheid. Dat scriptje is eigenlijk met weken tot stand gekomen na aanleiding van irritaties van de vrouw welke eigenlijk de betatester was :+

Ik heb het blockly script bijgevoegd, het is een onduidelijk plaatje want hij past niet "leesbaar" in een screenshot.

[afbeelding]
"de 5 relays heb ik parallel over de bestaande knoppen van de afzuigkap gezet" -> Daarmee blijven de bestaande knoppen werken, maar op welke manier wordt de status van de afzuigkap dan bijgewerkt in Domoticz?

Bij mij zijn het knoppen die ingedrukt blijven staan zeg maar, dus als ik stand 2 wil activeren moeten zowel knop1 en knop2 ingedrukt zijn. Ik zou knoppen op een GPIO pin van m'n raspberry pi kunnen laten uitkomen en op die manier uitlezen welke knoppen er ingeschakeld zijn en obv daarvan de relais aansturen. Op die manier is Domoticz altijd de maincontroller, maar werken "handmatig" de knoppen ook nog.

In die zin dus een iets andere opzet als wat jij hebt opgebouwd denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik heb dat met dummy's op gelost, als je in het script kijkt zie je een aantal dummy's, elke handeling schakelt een of meerdere relays in en uit. Ik wou de activiteit van de afzuigkap ook nog hangen aan de nodemcu maar er is nooit meer een mis match geweest tussen status in domoticz en echte status afzuigkap dus ben tevreden.

Het blockly script zou wel een heel stuk korter zijn als de status uitgelezen kon worden maar om het goed te doen moet je dan 5 statussen uitlezen:. Aan/uit, stand 1, stand 2 stand 3 en verlichting. Dat wordt een beste kabel bende van nodemcu naar de regelunits bovenin in de kap. En omdat het nu zo mooi werkt vooral zo laten dacht ik.

Afzuigknop met domoticz of Alexa aan of uit zetten werkt nu altijd, en domoticz schakelt de nodige relays in die er nodig zijn voor de actie.

Kijk maar eens in het blockly, er staan 4 of 5 dummy's in naast de 5 relays.

Dummy afzuiging aan zet dummy verlichting aan, beide dummy's schakelen op hun beurt weer de nodige relays in en geven afzuiging en verlichting aan in domoticz. Dummy Afzuiging uitzetten zet afzuig en verlichting dummy's uit en de nodige relays schakelen weer. Of je nou bedient met stem, of domoticz of temperatuur of voch maakt niet uit.

Wat wel is, de hand bediening van de knoppen wordt inderdaad niet overgenomen in domoticz. Wij gebruiken dat ook niet meer omdat er eigenlijk 4 manieren zijn (handbediening niet meegeteld) om het aan te zetten.

Het is water koken of vleesheid braden, en de afzuiging gaat vanzelf aan als je het vergeet (temperatuur/vocht). Of je zet hem met stembediening aan met Alexa, of je drukt hem aan in de interface van een tablet welke aan de muur hangt.

Uitzetten zelfde verhaal. Misschien in de toekomst als ik mij verveel dat ik alle statussen uitlezen nog wel eens doe.

[ Voor 80% gewijzigd door Chrisje1983 op 05-09-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
hai ik gebruik versie 4.9700 op mijn Pi al eens vaker geupdate van domoticz versie.

Nu wilde ik mijn floorplans aanpassen die onder /domoticz/media/floorplans/ stonden maar ik kan ze daar niet meer vinden.
Ze zijn echter wel zichtbaar op mijn browser en daar staan ook oude tekeningen bij!
Iemand enig idee waar die heen zijn gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
SpikeHome schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:52:
hai ik gebruik versie 4.9700 op mijn Pi al eens vaker geupdate van domoticz versie.

Nu wilde ik mijn floorplans aanpassen die onder /domoticz/media/floorplans/ stonden maar ik kan ze daar niet meer vinden.
Ze zijn echter wel zichtbaar op mijn browser en daar staan ook oude tekeningen bij!
Iemand enig idee waar die heen zijn gegaan?
Ze staan sinds deze versie in de database: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=23948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
schumi2004 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:39:
[...]

Hoe krijg je überhaupt de huidige zender uitgelezen?
Kan dat alleen met LG of ook met andere merken?
Ik heb een aangepaste versie van de plugin https://github.com/GameDevHobby/Domoticz-LGTV-WebOS-Plugin gemaakt.

Deze is specifiek voor WebOS van LG inderdaad, maar mogelijk kan het met andere merken ook wel (ik weet toevallig dat het met Samsung smart TV's ook kan).

Heb mijn probleem inmiddels opgelost door een user var aan te maken en daar in de plugin het huidige kanaal ook gewoon naar toe te schrijven, deze kan ik dan weer uitlezen in mijn events. Mogelijk wat omslachtig maar het werkt in ieder geval..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 24-04 23:14
Hendrik55 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:41:
Hallo,

Ik ben nieuwe in deze business en domme vragen bestaan niet, dus...

Ik zie in Domoticz PT2262 met een Lightning 4 protocol en een symbool van een lamp.
Ik ken die dingen niet, en dank ook niet dat ze bij mij in huis zitten. Ik kan ze uitschakelen, al lijkt het dat er niets gebeurd.
Zijn dat nu lampen of iets anders bij de buren en kan ik die ook bedienen????
Is dat niet te beveiligen...?
Ik vraag dit omdat ik aan het kijken ben naar schakelaars, en het niet gewenst vindt dat mijn buren die ook kunnen bedienen.
Of moet ik mij maar eens verder inlezen....? Dat mijn buren mijn Cresta temperatuursensor kunnen uitlezen maakt mij niet uit... Ik kan ook een temperatuur van een vikingsensor ergens in de buurt zien. Het is daar 22,2 graden... :-)
bedankt voor elke uitleg.
Is een apparaat op 433 Mhz, dat wordt opgepikt door je 433 Mhz receiver. Die komt zogezegd 'gratis' bij je binnen omdat het een onbeveiligd protocol is. Bijvoorbeeld K(lik)A(an)K(lik)U(it) maakt hier ook gebruik van. Goedkoop maar dus onbeveiligd. En ja, als jij die lamp uitschakelt zullen de buren wel raar kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Tim14ww schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:40:
[...]

Ik heb een aangepaste versie van de plugin https://github.com/GameDevHobby/Domoticz-LGTV-WebOS-Plugin gemaakt.

Deze is specifiek voor WebOS van LG inderdaad, maar mogelijk kan het met andere merken ook wel (ik weet toevallig dat het met Samsung smart TV's ook kan).

Heb mijn probleem inmiddels opgelost door een user var aan te maken en daar in de plugin het huidige kanaal ook gewoon naar toe te schrijven, deze kan ik dan weer uitlezen in mijn events. Mogelijk wat omslachtig maar het werkt in ieder geval..
Ah thanks.

Ik heb zelf een Philips Android smart TV dus wordt een no-go ben ik bang.

/edit:
Er is toch nog hoop, stond gewoon op de wiki 8)7
https://www.domoticz.com/wiki/Philips_tv
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=17226

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 07-09-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 22:50
kan iemand mij helpen met een Scriptje wat de string van mijn windmeter op splitst in losse sensors/ meters.
De data komt nu zo binnen "67.00;ENE;1;0;32.8;32.8"
Wat ik hier echt nodig heb is de windvlaag snelheid zodat ik deze in een blocky kan gebruiken, wat volgens mij de dik gedrukte 0 is, dit wordt uitgerukt in stappen van 0,1 m/s

[ Voor 6% gewijzigd door luigi87 op 05-09-2018 16:31 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
En dat is mooi rot want je kan de huidige floorplan niet meer updaten met een nieuw plaatje. Je moet dan je nieuwe plaatje uploaden, alle ruimtes weer toevoegen en lijnen tekenen en alle iconen weer toevoegen en plaatsen. Ik snap niet dat ze dat hebben aangepast, of in elk geval ons de mogelijkheid geven om de floorplan foto/ tekening te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zou iemand mij willen helpen met onderstaande script? Het dventz script werkt opzich goed, alleen de alert count werkt niet zoals ik wil. Ik wil na 3 keer een bericht te hebben gehad dat een deur openstaat, geen 4, 5,6 of meer berichten erna krijgen, maar dat doet ie wel. Wat staat er niet goed (in)?

local devicesToCheck = {
-- table with doors to check and the minutes before the first warning is given
{ ['name'] = 'Xiaomi Tuindeur links', ['threshold'] = 3 },
{ ['name'] = 'Xiaomi Tuindeur rechts', ['threshold'] = 10 },

}
-- number of times you are warned about an open door
local alertCount = 3

return {
active = true,

on = {
timer = {'every 5 minutes'},
},
logging = {
-- level = domoticz.LOG_INFO,
marker = "POR"
},
-- count per door of the number of alerts per door
data = {
['Xiaomi Tuindeur links'] = {initial=0},
['Xiaomi Tuindeur rechts'] = {initial=0},

},

execute = function(domoticz)
for i, deviceToCheck in pairs(devicesToCheck) do
local name = deviceToCheck['name']
local threshold = deviceToCheck['threshold']
local state = domoticz.devices(name).state
local minutes = domoticz.devices(name).lastUpdate.minutesAgo
if ( state == 'Open') then
domoticz.log('Device ' .. name .. ' staat ' .. minutes .. ' minuten open.')
if (minutes > threshold) then
domoticz.data[name] = domoticz.data[name] + 1
domoticz.notify('Herinnering-open',
name .. ' staat al langer dan ' .. minutes .. ' minuten open.',
domoticz.PRIORITY_HIGH)
domoticz.log('dit is waarschuwing ' .. tostring(domoticz.data[name]))

[ Voor 62% gewijzigd door vwtune op 05-09-2018 20:25 ]

• Krypt
Eindelijk het modbus script aan de gang op mijn RPI; nu kan ik, buiten de monitoring tool van SolarEdge, elke 10 seconden de status uitlezen ;)

Nu nog gaan knutselen om de resultaten uit het Perl script om te zetten naar Domoticz.

Pvouput live

• makooy
krizzziz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

Excact dit heb ik dus ook! Zonder echt aanwijsbare reden.
Net weer geprobeerd het script werkend krijgen maar geen succes. De de Mi_Flower_Mate_Plugin werkt ook niet.
Dat terwijl het script wel redelijk goed werkt op een Pi 3b maar op mijn Pi 3b+ dus totaal niet.
Beide Pi's hebben dezelfde versie van packages, updates etc etc.
Lijkt er op alsof de scripts/domoticz/python niet goed werkt met de nieuwe versie/drivers van de Pi 3b+

Pi 3b = Bluetooth 4.1
Pi 3b+ = Bluetooth 4.2

Welke raspberry py gebruik je?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 16:05

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb een Duwi zwave afstandsbediening gekocht en probeer deze om acties aan te leren vanuit domoticz. Dit lijkt nog niet te werken. Ik heb de afstandsbediening wel kunnen koppelen aan mijn Aeontec z-wave controller en dus maakt deze deel uit v/h netwerk.

Als ik echter een scene of actie wil assignen via learn action dan komt er niets en krijg ik een timeout. Let op; het device zelf is geen z-wave maar een screen die via rflink wordt geschakeld. Ook staat de ab nog niet in devices van domoticz.

Kan dit eigenlijk wel wat ik wil? Assignen van alle acties die mogelijk zijn met al bekende switches en/of scenes in Domoticz?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 14:59

stuffer

Ondertietel

Krypt schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:25:
Eindelijk het modbus script aan de gang op mijn RPI; nu kan ik, buiten de monitoring tool van SolarEdge, elke 10 seconden de status uitlezen ;)

Nu nog gaan knutselen om de resultaten uit het Perl script om te zetten naar Domoticz.
Welke gebruik je?
Ben in de race voor een Hitachi warmtepomp die via modbus aan te sturen is en uit te lezen.

En dat zou betekenen als dat via domoticz en modbus kan geen functionaliteit verlies heb. Draai nu met een open-therm module bij de gasketel en dat bevalt wel.

Had al wel die van domoticx gevonden:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=21297

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:35
Ik zou nog even terugkomen op een probleem wat ik eerder had en nu heb opgelost.

Het probleem: Ik kreeg notificaties van een temperatuursensor die niet meer bestond in mijn Domoticz. De notificatie was een melding dat er al x minuten geen update meer was ontvangen, dit was ooit bedoeld zodat ik weet dat ik de batterij moet vervangen. Doordat de sensor niet meer bestond (vervangen door een andere, en het replace-knopje werkt precies andersom als dat je verwacht) kon ik de notificatie niet meer verwijderen.

De oplossing: Ik heb de database van Domoticz bekeken (met DB Browser for SQLite) en in de tabel Notifications vond ik mijn notificatie. Gelukkig stond er een raw device-id bij. Dit device id bleek nog te bestaan in mijn lijst met devices, dus deze weer toegevoegd. Daarna kon ik de notificatie op de normale manier verwijderen.

Eigenlijk is het een bug in Domoticz, want als je een sensor weghaalt dan verwacht je ook dat de onderliggende notificaties verdwijnen.

• Krypt
stuffer schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:25:
[...]

Welke gebruik je?
Ben in de race voor een Hitachi warmtepomp die via modbus aan te sturen is en uit te lezen.

En dat zou betekenen als dat via domoticz en modbus kan geen functionaliteit verlies heb. Draai nu met een open-therm module bij de gasketel en dat bevalt wel.

Had al wel die van domoticx gevonden:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=21297
Modbus TCP Perl script. Script is specifiek voor solaredge. Dus weet niet of je er wat aan hebt.

https://www.domoticz.com/...opic.php?t=17873&start=20

Pvouput live

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Ik heb onlangs mijn Aeotec DSA03202 Minimote in Domoticz toegevoegd. In de log krijg ik keurig te zien dat de knoppen wat triggeren. Alleen ik krijg het niet werkend in blocky. Deze manual biedt helaas weinig soulaas. Iemand ervaring met de minimote?

XXXVI

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:48
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Pi3 i.c.m. een SSD disk? Of andere hardware met laagverbruik als Domoticz server? Blijkt net dat mijn Pi met SD al geruime tijd issues heeft. Het heeft de laatste tijd nog altijd wel gewerkt qua schakelen van licht en gordijnen, maar ik ben de history kwijt van mijn smart meter. Wil nu eigenlijk eens kijken of ik van die SD af kan komen. Heb mij nog niet verdiept en ook niet echt gezocht, maar weet dat het mogelijk is om de Pi van een SSD op te laten starten met wat aanpassingen die mogelijk ook de Pi kunnen vernaggelen. Vandaar de vraag of iemand daar ervaring in heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Witlof schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:28:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Pi3 i.c.m. een SSD disk? Of andere hardware met laagverbruik als Domoticz server? Blijkt net dat mijn Pi met SD al geruime tijd issues heeft. Het heeft de laatste tijd nog altijd wel gewerkt qua schakelen van licht en gordijnen, maar ik ben de history kwijt van mijn smart meter. Wil nu eigenlijk eens kijken of ik van die SD af kan komen. Heb mij nog niet verdiept en ook niet echt gezocht, maar weet dat het mogelijk is om de Pi van een SSD op te laten starten met wat aanpassingen die mogelijk ook de Pi kunnen vernaggelen. Vandaar de vraag of iemand daar ervaring in heeft.
Ben zelf ook bezig met het opzetten van een SSD maar loop tegen 1 muur aan: Ik wil geen nieuwe install doen maar gewoon een 1:1 kopie van mijn SD kaart. Nu blijkt dat je in wat nodige scripts / cfg's prutsen moet maar ben hier helaas nog niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 16:05

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

@Witlof en @Pinky-H9 Ja; ik heb het uitgevoerd. De Pi3 werkt met een aanpassing aan de firmware, als een soort van BIOS, direct vanaf de SSD. Dit werkt zonder problemen en als er geen disk wordt gevonden dan zoekt de pi alsnog naar een SD. Ik heb een goedkope SSD en USB naar SATA adapter in gebruik op een originele 2,5A voeding.

Staat wel een aardige tutorial hier, ik heb zelf een andere gebruikt. Hierin staan bijna alle commando's om 1-op-1 over te zetten, dacht ik na snel scrollen; ik heb dat echter niet zelf getest. Ik heb zelf wel een schone raspbian gedaan omdat ik naar een nieuwere debian versie wil/moest i.v.m. Domoticz nieuwste stable.
imdos schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:33:
Ik heb een Duwi zwave afstandsbediening gekocht en probeer deze om acties aan te leren vanuit domoticz. Dit lijkt nog niet te werken. Ik heb de afstandsbediening wel kunnen koppelen aan mijn Aeontec z-wave controller en dus maakt deze deel uit v/h zwave netwerk.

Als ik echter een scene of actie wil assignen via learn action dan komt er niets en krijg ik een timeout. Let op; het device zelf is geen z-wave maar een screen die via rflink wordt geschakeld. Ook staat de ab nog niet in devices van domoticz.

Kan dit eigenlijk wel wat ik wil? Assignen van alle acties die mogelijk zijn met al bekende switches en/of scenes in Domoticz?
Ik wil gewoon een universele oplossing voor bepaalde acties en scenes in Domoticz zonder ingewikkelds voor de vrouw en kids. O-) -O-

[ Voor 3% gewijzigd door imdos op 07-09-2018 13:18 . Reden: USB adapter toegevoegd. ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06
Pinky-H9 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:53:
[...]

Ben zelf ook bezig met het opzetten van een SSD maar loop tegen 1 muur aan: Ik wil geen nieuwe install doen maar gewoon een 1:1 kopie van mijn SD kaart. Nu blijkt dat je in wat nodige scripts / cfg's prutsen moet maar ben hier helaas nog niet uit.
Is Berryboot geen optie?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246163

Hallo,

Ik heb een probleempje met een Fibaro Relay Switch 2x1,5kW. Deze wil ik inzetten om mijn electrische poort te bedienen. Deze poort heeft een bedieningsunit met 3 aansluitingen voor externe bediening: 1 common contact en 2 schakelcontacten (poort openen, poort sluiten). De kabel naar de bedieningsunit is goed. Ik kan door middel van de draadjes even tegen elkaar houden de poort openen en sluiten.
Dus de Fibaro switch aangesloten:
- 230V naar L en N
- Common draad naar IN
- Poort Open draad naar Q1
- Poort sluiten draad naar Q2
Vervolgens de Fibaro in domoticz gehangen, en ik zie twee schakelaars verschijnen in mijn devices.
De Fibaro zodanig ingesteld dat bij inschakelen de betreffende relais na 1 seconde weer uitschakelt.
Vanuit Domoticz kan ik de schakelaars bedienen, ik hoor het relais inschakelen en na een seconde ook weer uitschakelen.
Echter, de poort gaat niet open of dicht.

Vervolgens de draadjes losgemaakt, en met een multimeter de weerstand getest tussen de IN en Q1/Q2 contacten op de Fibaro. De relais lijken geen contact te maken.
Ik zal ongetwijfeld iets fout doen, maar weet zo niet wat? Wellicht heeft hier iemand een goed idee.

Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:46
Die fibaro zet gewoon netspanning op zijn uitgangen, wat je nodig hebt is iets wat verbinding maakt (zal in de eigenschappen iets zijn als dat je zelf spanning moet toevoeren, of dat de common van het relais naar buiten komt).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246163

@naftebakje
Het betreft de FGS-222. Deze heeft de volgende aansluitingen:
N - terminal for neutral lead
L - terminal for live lead
IN - input terminal for load power supply
Q1 - output terminal of the first load
Q2 - output terminal of the second load
S2 - terminal for key no. 2
S1 - terminal for key no. 1

Volgens de handleiding zit er een relais tussen IN en Q1, en een relais tussen IN en Q2.

Q2   Q1  IN
 |       |     |
\       \      |
 |       |     |
+-----+----+

Ik zal wel even alle instelbare parameters nakijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 246163 op 07-09-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Is Berryboot niet juist voor het opzetten van een nieuw OS?
Zag niet echt duidelijk dat het een clone kan maken of een clone kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand een Panasonic warmtepomp [ h versie ] werkend in Domoticz?
Of misschien een Atlantic warmtepompboiler??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 23:07
ik heb een pi3 met pidrive, geen ssd maar gewone hd, maar werkt prima. ben helemaal van de sd af :)
je moet inderdaad een bitje zetten om de pre-3+ pi’s van usb te laten booten, maar je pi vernaggelen?! lijkt me stug, ook met het bitje gezet kan je nog steeds van sd booten. zie https://www.raspberrypi.o...pberrypi/bootmodes/msd.md

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 23:07
Pinky-H9 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:30:
[...]

Is Berryboot niet juist voor het opzetten van een nieuw OS?
Zag niet echt duidelijk dat het een clone kan maken of een clone kan gebruiken.
misschien deze: https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=29&t=44177?

ik heb mijn sd gecloned naar een hd met dd net zoals ik zou clonen naar een sd en werkte goed, alleen moet je dan wel het filesysteem op je hd extenden anders is je hd net zo groot als je sd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Toch eens kijken naar een Odroid C2 met emmc geheugen?
(zelf nog geen ervaring in. Mijn WD pidrive's met berryboot doen het nog goed.)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:37
Ben al een paar avondjes bezig maar het kwartje wil maar niet vallen wbt Domoticz, MQTT, en Tasmota.

Tasmota (esp8266 software) ondersteunt Domoticz, zoals hier beschreven:
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz

Daar staat het volgende:
Prerequisites
The following servers should be made available:

You have installed/access to a MQTT broker server and made contact with your sonoff
Maar als je op dat punt bent, heb je toch geen Domoticz ondersteuning meer nodig op de Tasmota? Dan komen er blijkbaar al MQTT berichten binnen, en dan lijkt het me dat via MQTT alles moet gebeuren. Dus ik snap niet dat dit bij prerequisites staat.

Vervolgens is het idee om Domoticz te verbinden met de lokale MQTT broker, dat is nog wel logisch, maar dan wordt een sensor van het type 'switch' toegevoegd. Wat is de logica hierachter, volgens de inleidende alinea van deze wiki-pagina gaat deze pagina ook over het toevoegen van sensors.

Vervolgens krijgt deze switch een 'idx' toegewezen (een uniek Domoticz' device-ID?) wat ge-input moet worden op de Tasmota. Hoezo is dit nodig, gaat dit via buiten MQTT om? Hoe gaat dat dan?

Na dit alles gedaan te hebben verschijnt er een switch bij de Switches van Domoticz, en kan ik nergens iets van een sensor vinden.

Wat zie ik over het hoofd? Is er iets dat ik moet lezen waar dit allemaal in uitgelegd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik zal het makkelijk proberen uit te leggen.

De mqtt server communiceert met alle iot devices (bijvoorbeeld sonoffs of een nodemcu met tasmota of espeasy erop)

De mqtt server moet natuurlijk met domoticz communiceren dat gebeurt door middel van de mqtt cliënt in domoticz (die mqtt cliënt voeg je toe in de hardwaretab in domoticz)

Nou wil jij natuurlijk een specifieke relay (sonoffs) aansturen vanuit domoticz, of misschien wel andersom met een drukknop wat besturen in domoticz. Mqtt moet natuurlijk wel weten welke, daarvoor gebruik je IDX, als jij een dummy switch aanmaakt in domoticz krijgt die dummy (device) een uniek IDX nummer. Dat nummer vul je in in de firmware van je iot device zoals bijvoorbeeld een sonoff met tasmota die je wilt bedienen met de dummy die je hebt aangemaakt. IDX wordt dus in deze gebruikt als identificatie, een sonoff met 4 relays, heeft 4 unieke IDX nummers nodig om aan te sturen.

Mqtt zorgt voor de communicatie tussen domoticz en alle iot apparaten die mqtt ondersteunen, jij wilt natuurlijk dat als jij een dummy aanzet dat ook het juiste relay meeschakelt, daarvoor is het IDX nummer. Elk relay, sensor, etc heeft een uniek IDX nummer nodig.

Zie het als een ip nr, elk device in je netwerk heeft ook een eigen ip anders krijg je conflicten. Zou je meerdere relays het zelfde IDX nummer geven, reageren ze allemaal op de dummy met hetzelfde IDX nummer, lijkt me niet dat je dat wilt.

Wat betreft sensoren, als jij een temperatuur/vochtigheid sensor wilt uitlezen, dan voeg je een temp-humidity dummy toe in domoticz. Het IDX nummer van deze dummy vul je in tasmota bij bijvoorbeeld de am2301 sensor en nu is je sensor dummy in domoticz actueel.

Succes

[ Voor 25% gewijzigd door Chrisje1983 op 08-09-2018 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

commentator schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:56:
[...]

Je kunt ook gewoon booten vanaf een hd ipv het sdkaartje.
De vraag of je een dualcore systeem daarvoor moet inzetten. Vooral op stroomgebruik gebied.
Ik weet het... oude quote. Wel weer zelfde probleem.

Aardlek eruit. Rpi zonder stroom en ik kan alles weer opnieuw installeren. Sd geeft dan de geest. Kan ik alles incluis domoticz opnieuw installeren. Is het gebruik van hd stabieler? Hoe laat je rpi van hd opstarten?

Mag ook via pm als het off topic is. Bvd!

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 14:04
Gri77ie schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:58:
[...]

Ik weet het... oude quote. Wel weer zelfde probleem.

Aardlek eruit. Rpi zonder stroom en ik kan alles weer opnieuw installeren. Sd geeft dan de geest. Kan ik alles incluis domoticz opnieuw installeren. Is het gebruik van hd stabieler? Hoe laat je rpi van hd opstarten?

Mag ook via pm als het off topic is. Bvd!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
//Kopieer bootfiles:
sudo mount /dev/sda1 /mnt
sudo rsync -axv / /mnt

//om het juiste partuuid op te halen:
sudo blkid 
//iets als 80a76ab1-1e14-44c2-8f3f-187e0bbc75b2 zie je daar staan
//selecteer PARTUUID van sda1
vi /boot/cmdline.txt
//pas aan:
root=PARTUUID=80a76ab1-1e14-44c2-8f3f-187e0bbc75b2

fstab aanpassen
PARTUUID=80a76ab1-1e14-44c2-8f3f-187e0bbc75b2  /               ext4    defaults,noatime  0       1

reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 16:26
Ik ben op zoek naar een E14 RGB lamp die ik via domoticz kan aansturen. Liefst via wifi of zigbee (xiaomi hub v2).
Ben ik dan aangewezen op Philips Hue (begin ik liever niet aan, duur spul) of zijn er nog Chinese alternatieven die werken met Domo zonder al teveel programmeer werk? :X
Eventueel zou single color ook kunnen, maar het betreft lampjes in de hal die ik ook voor andere functies wil kunnen gebruiken (rood bij alarm etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
  • Laatst online: 13:11
SnakeDoc88 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:50:
Ik ben op zoek naar een E14 RGB lamp die ik via domoticz kan aansturen. Liefst via wifi of zigbee (xiaomi hub v2).
Ben ik dan aangewezen op Philips Hue (begin ik liever niet aan, duur spul) of zijn er nog Chinese alternatieven die werken met Domo zonder al teveel programmeer werk? :X
Eventueel zou single color ook kunnen, maar het betreft lampjes in de hal die ik ook voor andere functies wil kunnen gebruiken (rood bij alarm etc.)
Je zou Milight kunnen overwegen. Overigens heb je wel een Ibox (gateway) nodig om hem aan te kunnen sturen met Domoticz.
Verder zijn er (naar mijn weten) geen Chinese lampen die E14 ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:37
Chrisje1983 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 03:05:

Wat betreft sensoren, als jij een temperatuur/vochtigheid sensor wilt uitlezen, dan voeg je een temp-humidity dummy toe in domoticz. Het IDX nummer van deze dummy vul je in tasmota bij bijvoorbeeld de am2301 sensor en nu is je sensor dummy in domoticz actueel.

Succes
Thanks voor deze uitleg! In Tasmota heb ik de IDx's van de virtual sensors ingevuld voor temp/humidity en voor co2 en nu werkt het wel!

Het gare wat Domoticz blijkbaar doet is alleen luisteren naar messages op het topic domoticz/in, want de messages op topic co2sensor die ik met 'mosquitto -v' voorbij zie komen komen niet in de log van domoticz te staan. Dat Domoticz zo kieskeurig is is nergens ingesteld en lijkt me ook niet handig maar misschien ligt dat aan mij.

Heeft iemand een LUA voorbeeldscriptje waarin te zien is hoe JSON data via de HTTP poller omgezet kan worden in Domoticz sensor data? Dit lijkt me ook een handige manier om te communiceren met de sensor, maar ik heb nog nooit met LUA gewerkt en kan zulke scripts zo gauw ook niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:17
Pruimenvlaai schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:04:
[...]

Thanks voor deze uitleg! In Tasmota heb ik de IDx's van de virtual sensors ingevuld voor temp/humidity en voor co2 en nu werkt het wel!

Het gare wat Domoticz blijkbaar doet is alleen luisteren naar messages op het topic domoticz/in, want de messages op topic co2sensor die ik met 'mosquitto -v' voorbij zie komen komen niet in de log van domoticz te staan. Dat Domoticz zo kieskeurig is is nergens ingesteld en lijkt me ook niet handig maar misschien ligt dat aan mij.

Heeft iemand een LUA voorbeeldscriptje waarin te zien is hoe JSON data via de HTTP poller omgezet kan worden in Domoticz sensor data? Dit lijkt me ook een handige manier om te communiceren met de sensor, maar ik heb nog nooit met LUA gewerkt en kan zulke scripts zo gauw ook niet vinden.
Heb een vergelijkbaar issue gehad, en opgelost met een Node-Red.
Deze laat je luisteren naar de het topic waar je sensor zijn data in publiceert en vervolgens zet je dat om naar domoticz/in en zet je het weer terug naar je MQTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 21:15
Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen met Dashticz. Ik heb een Raspberry Pi 3B+ met Domoticz. Werkt prima en kan het dashboard gewoon benaderen. Nu heb ik via github Dasticz geïnstalleerd en daarna het ip adres en poortnummer aangepast. Als ik Dashticz nu benader via http://ipadres/dashticz_v2/index.html krijg ik de melding

Dashticz v2 is loading ...
Time-out! Something is wrong please check your CONFIG.js
For more help visit Dashticz v2 wiki

Ik kom er niet uit. Had ergens gelezen dat je in instellingen Authentication on Basic-Auth moet zetten, dit nu gedaan. Ik maak ook geen gebruik van een gebruikersnaam en wachtwoord. Inmiddels de pi ook opnieuw geïnstalleerd, maar geen succes. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 27-05 15:22

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik kwam dit apparaatje tegen. een 868mhz usb device voor de raspberry pi. isdit hetzelfde idee als een RF link?

Ik wat gezocht maar kom niet helemaal uit de protocollen en ondersteuning voor de 868mhz band. Kan je hier dan bv zigbee apparaten mee bedienen? of eventuele andere protocollen? z-wave in ieder geval niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Zuluman op 08-09-2018 21:21 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peter141080 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:08:
Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen met Dashticz. Ik heb een Raspberry Pi 3B+ met Domoticz. Werkt prima en kan het dashboard gewoon benaderen. Nu heb ik via github Dasticz geïnstalleerd en daarna het ip adres en poortnummer aangepast. Als ik Dashticz nu benader via http://ipadres/dashticz_v2/index.html krijg ik de melding

Dashticz v2 is loading ...
Time-out! Something is wrong please check your CONFIG.js
For more help visit Dashticz v2 wiki

Ik kom er niet uit. Had ergens gelezen dat je in instellingen Authentication on Basic-Auth moet zetten, dit nu gedaan. Ik maak ook geen gebruik van een gebruikersnaam en wachtwoord. Inmiddels de pi ook opnieuw geïnstalleerd, maar geen succes. Iemand een oplossing?
Één simpele fout in de CONFIG.js kan dat veroorzaken. Gebruik anders weer even de default en ga dan stap voor stap uitbreiden. Foutmelding? Stap terug.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 21:15
M.v.Veelen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:49:
[...]

Één simpele fout in de CONFIG.js kan dat veroorzaken. Gebruik anders weer even de default en ga dan stap voor stap uitbreiden. Foutmelding? Stap terug.
Heb de default gebruikt en alleen het ip adres en poortnummer gewijzigd. Blijf het probleem houden, uiteraard goed gekeken of er nergens een foutje staat. Maar ik krijg het niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:18:
Zou iemand mij willen helpen met onderstaande script? Het dventz script werkt opzich goed, alleen de alert count werkt niet zoals ik wil. Ik wil na 3 keer een bericht te hebben gehad dat een deur openstaat, geen 4, 5,6 of meer berichten erna krijgen, maar dat doet ie wel. Wat staat er niet goed (in)?

local devicesToCheck = {
-- table with doors to check and the minutes before the first warning is given
{ ['name'] = 'Xiaomi Tuindeur links', ['threshold'] = 3 },
{ ['name'] = 'Xiaomi Tuindeur rechts', ['threshold'] = 10 },

}
-- number of times you are warned about an open door
local alertCount = 3

return {
active = true,

on = {
timer = {'every 5 minutes'},
},
logging = {
-- level = domoticz.LOG_INFO,
marker = "POR"
},
-- count per door of the number of alerts per door
data = {
['Xiaomi Tuindeur links'] = {initial=0},
['Xiaomi Tuindeur rechts'] = {initial=0},

},

execute = function(domoticz)
for i, deviceToCheck in pairs(devicesToCheck) do
local name = deviceToCheck['name']
local threshold = deviceToCheck['threshold']
local state = domoticz.devices(name).state
local minutes = domoticz.devices(name).lastUpdate.minutesAgo
if ( state == 'Open') then
domoticz.log('Device ' .. name .. ' staat ' .. minutes .. ' minuten open.')
if (minutes > threshold) then
domoticz.data[name] = domoticz.data[name] + 1
domoticz.notify('Herinnering-open',
name .. ' staat al langer dan ' .. minutes .. ' minuten open.',
domoticz.PRIORITY_HIGH)
domoticz.log('dit is waarschuwing ' .. tostring(domoticz.data[name]))
Iemand? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28
Ik zie wel een variabele alertCount maar je doet er niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Lizard schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:20:
[...]

Ik zie wel een variabele alertCount maar je doet er niets mee?
Wat bedoel je precies? Als ik die verander naar 4 of 5, dan krijg ik gewoon nog steeds 20 berichten als de deur nog zo lang openstaat. Ik wil dat het stopt na 3 berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peter141080 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:58:
[...]

Heb de default gebruikt en alleen het ip adres en poortnummer gewijzigd. Blijf het probleem houden, uiteraard goed gekeken of er nergens een foutje staat. Maar ik krijg het niet aan de gang.
Nog geen devices toegevoegd? Staat deze er in:

config['auto_positioning'] = 1; ? Of staat die op '0' ? Want dan moet je wel devices toevoegen. Met de juiste IDX

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 12:23
Ik wil graag de aanwezigheid van onze gezinsleden gebruiken binnen Domoticz. Nu heb ik onderstaande link gevolgd maar dit lijkt niet te werken.

https://rutger.kirkels.nl...ie-met-domoticz-via-wifi/

Ik neem aan dat ik mijn eigen gegevens moet invullen bij:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ge4YQ1k.png

Dit heb ik gedaan, maar ik weet niet wat ik in moet vullen bij "Domoticzpasscode"
Verder is mijn poort van Domoticz niet 8080 maar 1313 kan dat nog een probleem zijn?
Of moet ik de " " verwijderen?

Ik neem aan dat ik verder binnen dit script niks hoef aan te passen toch?

Ik zie ook deze regel om de 10 min binnenkomen dus er draait wel wat maar gaat niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NGNTYf7.png

[ Voor 22% gewijzigd door RoTeK70 op 09-09-2018 04:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
RoTeK70 schreef op zondag 9 september 2018 @ 04:28:
Ik wil graag de aanwezigheid van onze gezinsleden gebruiken binnen Domoticz. Nu heb ik onderstaande link gevolgd maar dit lijkt niet te werken.

https://rutger.kirkels.nl...ie-met-domoticz-via-wifi/

Ik neem aan dat ik mijn eigen gegevens moet invullen bij:

[afbeelding]

Dit heb ik gedaan, maar ik weet niet wat ik in moet vullen bij "Domoticzpasscode"
Verder is mijn poort van Domoticz niet 8080 maar 1313 kan dat nog een probleem zijn?
Of moet ik de " " verwijderen?

Ik neem aan dat ik verder binnen dit script niks hoef aan te passen toch?

Ik zie ook deze regel om de 10 min binnenkomen dus er draait wel wat maar gaat niet goed.

[afbeelding]
" niet verwijderen. En inderdaad je eigen host IP + poort invullen. Passcode hoef je niet in te vullen

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 13:10

flexje

got-father

Waar geef jij aan hoe vaak de for loop moeten lopen?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 12:23
Furiousz schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:47:
[...]

" niet verwijderen. En inderdaad je eigen host IP + poort invullen. Passcode hoef je niet in te vullen
Bedankt. Maar er stond gewoon een schrijffout in het password deel! 8)7
Het werkt nu!
Pagina: 1 ... 108 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.