Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
RoTeK70 schreef op zondag 9 september 2018 @ 04:28:
Ik wil graag de aanwezigheid van onze gezinsleden gebruiken binnen Domoticz. Nu heb ik onderstaande link gevolgd maar dit lijkt niet te werken.

https://rutger.kirkels.nl...ie-met-domoticz-via-wifi/

Ik neem aan dat ik mijn eigen gegevens moet invullen bij:

[afbeelding]

Dit heb ik gedaan, maar ik weet niet wat ik in moet vullen bij "Domoticzpasscode"
Verder is mijn poort van Domoticz niet 8080 maar 1313 kan dat nog een probleem zijn?
Of moet ik de " " verwijderen?

Ik neem aan dat ik verder binnen dit script niks hoef aan te passen toch?

Ik zie ook deze regel om de 10 min binnenkomen dus er draait wel wat maar gaat niet goed.

[afbeelding]
Dit werkt nu, top. Maar volgens mij moet ik via hardware voor elke telefoon een nieuwe dummyschakelaar aanmaken maar hier wordt aangegeven dat ik de laatste 6 stappen (dus zelfde dummyschakelaar gebruiken) zou moeten herhalen maar dat werkt volgens mij niet. Of zie ik iets over het hoofd? Gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dP2K0DB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
flexje schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:23:
[...]

Waar geef jij aan hoe vaak de for loop moeten lopen?
Ik heb een gebruikersvariabel gemaakt met de naam: deur open bericht.
type: integer
waarde: 3

Het dvenzt script heb ik niet zelf gemaakt, maar va het domoticz forum bij dventz scripts gehaald...
ER stond niets aangegeven over een gebruikersvariabel zelf nog aan te maken. Ik ben er zelf verder ook niet bekend mee... Ik heb alleen mijn deur sensoren er zelf in gezet, en dat werkt, behalve die counter...
Ik ben nieuw in dventz scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Zul je altijd zien he :+ . Ik gebruik dit script ook, ik heb alleen de Cron wat aangepast. Werkt opzich wel aardig, echter verliezen onze beide Androïde snachts weleens de wifi verbinding....

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

peter141080 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:08:
Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen met Dashticz. Ik heb een Raspberry Pi 3B+ met Domoticz. Werkt prima en kan het dashboard gewoon benaderen. Nu heb ik via github Dasticz geïnstalleerd en daarna het ip adres en poortnummer aangepast. Als ik Dashticz nu benader via http://ipadres/dashticz_v2/index.html krijg ik de melding

Dashticz v2 is loading ...
Time-out! Something is wrong please check your CONFIG.js
For more help visit Dashticz v2 wiki

Ik kom er niet uit. Had ergens gelezen dat je in instellingen Authentication on Basic-Auth moet zetten, dit nu gedaan. Ik maak ook geen gebruik van een gebruikersnaam en wachtwoord. Inmiddels de pi ook opnieuw geïnstalleerd, maar geen succes. Iemand een oplossing?
Ik had het ook steeds.

Maar de methode van opbouwen, een spatie teveel in je config of wat dan ook en hij klapt in de fout en dan weer tijden zoeken naar een oplossing hebben mij doen besluiten om Dashticz eruit te gooien onder het mom van: Dan maar niet.

Geen geduld meer voor :) En aangezien ik alles wel zo'n beetje geautomatiseerd heb is de incidentele handmatige actie prima te doen op de telefoon met de mobiele interface.

[ Voor 6% gewijzigd door RoRoo op 09-09-2018 12:26 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Weet iemand of deze plugs van BlitzWolf: https://m.banggood.com/nl...house=CN#popupStatedetail in Domoticz kunnen om energieverbruik te meten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:30:
Weet iemand of deze plugs van BlitzWolf: https://m.banggood.com/nl...house=CN#popupStatedetail in Domoticz kunnen om energieverbruik te meten?
Deze zijn met Tasmota te flashen, zie ook:

https://github.com/arends...smota/wiki/BlitzWoIF-SHP2

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Op mijn Rflink is zo'n standaard dipool antenne van Nodoshop aangesloten. Welke (Chinese) antenne moet ik hebben voor een beter bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Interessant, is nog eens het overwegen waard. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:04
peter141080 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:58:
[...]

Heb de default gebruikt en alleen het ip adres en poortnummer gewijzigd. Blijf het probleem houden, uiteraard goed gekeken of er nergens een foutje staat. Maar ik krijg het niet aan de gang.
Welke editor gebruik je om dit te wijzigen? kan zijn dat jouw editor er een ander karakter bij ingooit waardoor het parsen fout gaat?
gebruik anders eens VI of notepad++ om te kijken of je de alleen de rauwe karakters kunt wijzigen.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Gaat deze antenne voor een beter bereik zorgen op een Rflink (nu met dipool antenne)?

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/tbt1181r3/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
RoTeK70 schreef op zondag 9 september 2018 @ 04:28:
Ik wil graag de aanwezigheid van onze gezinsleden gebruiken binnen Domoticz. Nu heb ik onderstaande link gevolgd maar dit lijkt niet te werken.

https://rutger.kirkels.nl...ie-met-domoticz-via-wifi/

Ik neem aan dat ik mijn eigen gegevens moet invullen bij:

[afbeelding]

Dit heb ik gedaan, maar ik weet niet wat ik in moet vullen bij "Domoticzpasscode"
Verder is mijn poort van Domoticz niet 8080 maar 1313 kan dat nog een probleem zijn?
Of moet ik de " " verwijderen?

Ik neem aan dat ik verder binnen dit script niks hoef aan te passen toch?

Ik zie ook deze regel om de 10 min binnenkomen dus er draait wel wat maar gaat niet goed.

[afbeelding]
Ik vindt dit script op basis van WiFi niet helemaal top werken de Pilot app op de iPhone met GPS werkt veel beter. Nu hebben wij drie iPhones in het gezin en een Samsung. Is er ook een alternatieve app voor Pilot want beetje prijzig deze op alle telefoons te zetten. Voor de Samsung is die Geofence maar die werkt ook niet super. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 14:18
RoTeK70 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:48:
[...]

Ik vindt dit script op basis van WiFi niet helemaal top werken de Pilot app op de iPhone met GPS werkt veel beter. Nu hebben wij drie iPhones in het gezin en een Samsung. Is er ook een alternatieve app voor Pilot want beetje prijzig deze op alle telefoons te zetten. Voor de Samsung is die Geofence maar die werkt ook niet super. Iemand een idee?
Ik gebruik deze nu ongeveer een maandje geheel naar tevredenheid:
https://github.com/d-EScape/Domoticz_iDetect
Wel ff checken of je router compatible is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
[...]

Zelf gebruik ik een script waarmee ik inlog op de router en kijk of de mac adressen van onze telefoons (1 Android en 1 IOS) aangemeld zijn. Ze blijven voor het access point ook aangemeld als ze zelf in sleep mode zijn. Iedere telefoon heeft een gebruikersvariabele waarvan de waarde HOME of AWAY is. Die waarde gebruik ik dan voor mijn presence detection (icm de waarden van de bewegingsmelders).

EDIT: Dit is een vergelijkbare methode als iDetect welke @DarkAllMan aanhaalt, maar lang zo fancy niet uitgevoerd :)

[ Voor 17% gewijzigd door tsjoender op 10-09-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
DarkAllMan schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:58:
[...]

Ik gebruik deze nu ongeveer een maandje geheel naar tevredenheid:
https://github.com/d-EScape/Domoticz_iDetect
Wel ff checken of je router compatible is :)
Dat ziet er goed uit alleen volgens mij ondersteund mij Ziggo router geen SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
tsjoender schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:59:
[...]

Zelf gebruik ik een script waarmee ik inlog op de router en kijk of de mac adressen van onze telefoons (1 Android en 1 IOS) aangemeld zijn. Ze blijven voor het access point ook aangemeld als ze zelf in sleep mode zijn. Iedere telefoon heeft een gebruikersvariabele waarvan de waarde HOME of AWAY is. Die waarde gebruik ik dan voor mijn presence detection (icm de waarden van de bewegingsmelders).

EDIT: Dit is een vergelijkbare methode als iDetect welke @DarkAllMan aanhaalt, maar lang zo fancy niet uitgevoerd :)
Welk script gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 24-09 14:18
RoTeK70 schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:23:
[...]

Dat ziet er goed uit alleen volgens mij ondersteund mij Ziggo router geen SSH.
Dat verwacht ik ook niet.... maar voor mij was de keuze nooit om een ziggo router te gebruiken... ik wilde liever zelf kiezen wat ik als router ging gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:19
In het Home Assistant topic nam de populariteit van Node-RED voor het bouwen van automatiseringen behoorlijk toe, en kwam het voorstel om er een apart topic voor aan te maken.
Omdat Node-RED ook in combinatie met Domoticz gebruikt kan worden, noem ik het topic hier ook even:

Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
RoTeK70 schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:23:
[...]

Welk script gebruik jij dan?
Het idee heb ik hier vandaan: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=15531

Ik heb het aangepast zodat het gebruikersvariabelen gebruikt ipv virtuele switches. Verder draait het bij mij niet op de router, maar op de Raspberry Pi waar Domoticz ook op draait.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh

mac=$1
idx=$2
vname=$3
device_location=AWAY
domoticz_location=`curl -s "http://<domoticz ip>:8080/json.htm?type=command&param=getuservariable&idx=$idx" | grep Value | awk '{print $3}' | sed 's/[",]//g'`

# look in 2.4GHz (eth1) network for device
for x in `wl -i eth1 assoclist | awk '{print $2}'`; do
 if [ $x = $mac ]; then
        device_location=HOME
 fi
done

# look in 5GHz (eth2) network for device
for x in `wl -i eth2 assoclist | awk '{print $2}'`; do
 if [ $x = $mac ]; then
        device_location=HOME
 fi
done

# tell domoticz the new device location
if [ $domoticz_location != $device_location ]; then
 curl -s "http://<domoticz ip>:8080/json.htm?type=command&param=updateuservariable&vname=$vname&vtype=2&vvalue=$device_location" > /dev/null
fi

Daarnaast nog een variant van dit script gemaakt welke inlogt op een OpenWRT router (daar werkt wl -i eth2 assoclist niet). Voor het inloggen op de router gebruik ik private key authentication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:04
Is het mogelijk om met Domoticz verder dan een jaar terug te kijken bij de gas+stroom meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:13
Ik heb sinds kort een MiFlora, toegevoegd aan Domoticz middels de plugin. De plugin heeft een Push-on switch gemaakt. Die werkt prima als ik de switch activeer, maar ik wil graag dat die elke x-uur de data ophaalt. Heb het al geprobeerd met een blocky en DzEvents, maar krijg het niet werkend. De switch kan ik niet aanpassen om daar een timer aan toe te voegen.

Zijn er anderen die deze plugin gebruiken en automatisch de switch activeren op bepaalde tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:53
Sinds kort is Procyon ook aan het spelen met Sonoff icm de app. Hoewel ik het erg leuk vind om on demand aan mijn google home te vragen de tv/lampen aan/uit te zetten, wil ik nu wat verder gaan.

Zo heb ik bijvoorbeeld in mijn huis luchtafzuiging, nou heb ik drie sonoff sensors gekocht die de luchtvochtigheid/temperatuur meten. Wil er graag eentje in mijn badkamer, keuken en woonkamer (voor referentie) gebruiken om de afzuiging aan te sturen.

Dus wanneer in de keuken of/en de badkamer de gemeten vochtigheid (met een x afwijking) hoger is dan de woonkamer, dan staat er waarschijnlijk iemand te douchen/koken en moet de afzuiging (harder) aan.

Dit krijg je denk ik niet voor elkaar in de standaard eWeLink app. Dus ik zal ze moeten flashen en opnemen in Demoticz (heb al een Pi in huis). Is iets dergelijks te programmeren in Domotitz? Een simpele if /or then?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kunt de app toch ook delen met het gezin (gezinsdeling)? Of wordt dat in dit geval niet toegestaan?

Overigens valt de prijs toch wel mee? Ik gebruik het al heel lang en het werkt feilloos. Die paar centen echt wel waard.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
M.v.Veelen schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:08:
[...]

Je kunt de app toch ook delen met het gezin (gezinsdeling)? Of wordt dat in dit geval niet toegestaan?

Overigens valt de prijs toch wel mee? Ik gebruik het al heel lang en het werkt feilloos. Die paar centen echt wel waard.
Gezinsdeling was een goeie maar werkt niet kom ik net achter. :'(
Ik vindt € 10,00 voor mijn tel geen probleem maar om ook 2 x € 10,00 voor de kids wel wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:28:
[...]

Ik vindt € 10,00 voor mijn tel geen probleem maar om ook 2 x € 10,00 voor de kids wel wat overdreven.
Ah, OK dat is jammer.

20,- voor een hobby uitgeven. Tsja :o

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
GrasshopperNL schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:41:
Is het mogelijk om met Domoticz verder dan een jaar terug te kijken bij de gas+stroom meter?
meter selecteren, dan report button rechtsboven en dan jaar selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
M.v.Veelen schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:04:
[...]

Ah, OK dat is jammer.

20,- voor een hobby uitgeven. Tsja :o
Als het alleen bij die € 20,00 bleef :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
RoTeK70 schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:28:
[...]

je mag een app ook met jouw apple id op tot 5 devices zetten. daarna weer naar apple id van kids terug, dan heb je enkel nog jouw apple id password nodig bij een updat van de pilot app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
rasper schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:56:
[...]

je mag een app ook met jouw apple id op tot 5 devices zetten. daarna weer naar apple id van kids terug, dan heb je enkel nog jouw apple id password nodig bij een updat van de pilot app.
Dat werkt inderdaad. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
Ik heb een nodemcu welke ik geflasht heb met tasmota sonoff, paar sensors eraan en deze communiceert via mqtt naar domoticz.
Werkt prima, nu heb ik een tsop4838 ir ontvanger eraan gekoppeld dit werkt ook op de mqtt krijg ik zo'n soort bericht als ik een knop indruk

code:
1
tele/HomeSensors/RESULT {"IrReceived":{"Protocol":"NEC","Bits":32,"Data":"FF906F"}}

Kan ik hier ook een lamp of een scene mee schakelen in domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 13:32
RoTeK70 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:54:
[...]

Als het alleen bij die € 20,00 bleef :)
Vreemd, ik heb hem gedeeld met mijn vrouw

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ik heb eens een vraagje. Bij het aanleggen van de tuin wou ik toch wat domotica beginnen gebruiken.
(Ik heb geen zin om 5 schakelaars te moeten zetten, en het zou mooi zijn dat de lampen op bepaalde tijdstippen vanzelf aan/uit gaan)

Nu heb ik nog een raspberry en een Linux(Ubuntu) NAS dus kwam ik al snel bij een "zelfbouw" Domoticz systeem uit. Ik zat zelf te denken om een Aeon Z Stick te gebruiken.
Dit in combinatie met "Fibaro Double Switch 2" En een "Fibaro Dimmer 2"
De Double switch stuurt 2 muur spots aan, en de Dimmer de terras verlichting (220v met led) rond het terras.
Nu zou ik de Fibaro switches in een waterdichte doos willen steken onder de vlonders, of tegen een muur om vandaar uit te kunnen vertakken. Ik zag dat KAKU ook zo'n doos had, dus het lijkt me mogelijk.

Is dit een beetje een goeie setup, of zijn er beter andere schakelaars die ik kan gebruiken.
De reden dat ik z-wave wil gebruiken en niet 433 is de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 23:00
RobbertDs1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:17:
Ik heb eens een vraagje. Bij het aanleggen van de tuin wou ik toch wat domotica beginnen gebruiken.
(Ik heb geen zin om 5 schakelaars te moeten zetten, en het zou mooi zijn dat de lampen op bepaalde tijdstippen vanzelf aan/uit gaan)

Nu heb ik nog een raspberry en een Linux(Ubuntu) NAS dus kwam ik al snel bij een "zelfbouw" Domoticz systeem uit. Ik zat zelf te denken om een Aeon Z Stick te gebruiken.
De Double switch stuurt 2 muur spots aan, en de Dimmer de terras verlichting (220v met led) rond het terras.
Nu zou ik de Fibaro switches in een waterdichte doos willen steken onder de vlonders, of tegen een muur om vandaar uit te kunnen vertakken. Ik zag dat KAKU ook zo'n doos had, dus het lijkt me mogelijk.

Is dit een beetje een goeie setup, of zijn er beter andere schakelaars die ik kan gebruiken.
Let op met de KAKUdoos, die is toch niet zo spatwaterdicht als ze zeggen ;)
Je kunt dit prima doen in zo'n https://www.karwei.nl/ass...t-3-wartels-m20/p/B410376 doos. Daar heb ik er ook in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
commentator schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:33:
[...]

Let op met de KAKUdoos, die is toch niet zo spatwaterdicht als ze zeggen ;)
Je kunt dit prima doen in zo'n https://www.karwei.nl/ass...t-3-wartels-m20/p/B410376 doos. Daar heb ik er ook in zitten.
Tnx voor de tip, ik heb nog een doos of 3 van Attema liggen. Passen er meerdere schakelaars in?
En weet iemand of die dimmer goed is voor 220V Led lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Vraagje. Ik heb een nieuwe Domoticz installatie gemaakt op een tweede Raspberry. Nu wil ik al mijn Zwave apparaten overzetten zonder dat ik een complete back-up van de oude Domoticz wil overzetten. Kan ik dus alleen mijn Zwave nodes misschien back-uppen en overzetten naar de nieuwe Raspberry zodat ik niet alle nodes weer handmatig moet toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
RoTeK70 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:14:
Vraagje. Ik heb een nieuwe Domoticz installatie gemaakt op een tweede Raspberry. Nu wil ik al mijn Zwave apparaten overzetten zonder dat ik een complete back-up van de oude Domoticz wil overzetten. Kan ik dus alleen mijn Zwave nodes misschien back-uppen en overzetten naar de nieuwe Raspberry zodat ik niet alle nodes weer handmatig moet toevoegen?
Je kan toch gewoon je database backuppen en die overzetten naar je nieuwe installatie?
Waarom trouwens een 2e raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
patatman12 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:51:
Heeft iemand ervaring met Samsung Smart Home in Domoticz?
Heb een wasmachine van Samsung met Smart Home(wifi) en wil hem graag aan Domoticz knopen.
Heb hem al wel in IFTTT hangen met een push notificatie, maar het zou wel heel vet zijn als ik bijvoorbeeld een lamp kan laten knipperen als die klaar is. Aangezien we de wasmachine niet altijd horen als die klaar is.

Zou het ook met IFTTT kunnen doen i.c.m. een webhook, maar heb het liefst dit soort dingen in Domoticz.
Heb je hier ooit wat voor gevonden?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
  • Laatst online: 04-09 13:56
TimDJ schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:30:
[...]

Heb je hier ooit wat voor gevonden?
Nee jammer genoeg niet.
Ik ben inmiddels ook over gestapt op HASS.
Heb een tijdje het forum van OpenHAB in de gaten gehouden, maar die liepen uiteindelijk ook vast omdat ze bepaalde certificaten nodig hadden voor een verbinding.
De enige manier tot op heden is via IFTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
RobbertDs1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:54:
[...]

Tnx voor de tip, ik heb nog een doos of 3 van Attema liggen. Passen er meerdere schakelaars in?
Hangt ook een beetje af van hoeveel kabels je erin hebt :+ Maar ja 2 zeker
RobbertDs1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:54:
[...]

En weet iemand of die dimmer goed is voor 220V Led lampen?
Weet je met die dimmers nooit. Hangt er vanaf of de ledlampen voldoende trekken of niet. Anders moet je zo'n bypass erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
tsjoender schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Volgens mij is het geen bezwaar om batterij gevoede devices te gebruiken (als het echt niet zou kunnen, dan zouden fabrikanten wel gek zijn om daar tijd en geld in te steken, want dat zouden ze nooit terug verdienen). Het is alleen wel belangrijk om er rekening mee te houden dat batterij gevoede devices niet als repeater kunnen werken, dus daar moet je rekening mee houden bij het plaatsen in het huis.

Begin eerst maar eens met het strategisch plaatsen van netgevoede devices welke ook als repeater kunnen werken. Begin eerst eens met een paar dichtbij de controller en plaats om de zoveel weken/maanden er een paar wat verder weg om de mesh uit te breiden en volg na iedere toevoeging of ze goed blijven werken. Zelf heb ik zo zes netgevoede modules door het huis geplaatst en deze kunnen met meerdere devices direct communiceren. Een aantal kan ze alle zes bereiken. Daarna vier thermostaat kranen toegevoegd en die kon ik pairen op de plaats waar ik ze wilde gebruiken en hoefde niet eens dicht bij de controller het pairen te doen. Dat lukte zelfs met twee lagen gewapend beton tussen de thermostaat kraan en de controller dankzij de/het mesh.

De thermostaat kranen zijn de Eurotronic Spiritz. Deze waren niet bekend met de bijgeleverde OpenZwave versie van de voorlaatste Domoticz stable. In het domoticz.com forum was een .xml gedeeld, waarmee ik het eenvoudig toe kon voegen, dus OpenZwave is best wel flexibel om zelf nog devices toe te voegen.

Ergo: ik weet dat er verschillende mensen de nodige uitdagingen hebben gehad om Zwave stabiel in te zetten, maar zelf ben ik er erg tevreden mee, dus het kan wel. Ik gebruik echter wel uitsluitend de stable releases van Domoticz en experimenteer weinig met mijn "produktie" omgeving. Dat scheelt misschien ook wel. Ik heb een tweede Pi waarop ik allemaal dingetjes probeer, maar die heeft geen Z-wave stick.
Heb sinds gister ook 2 van Eurotronic thermostaten. Helaas kom ik niet verder dan het inlcuden scherm. Ik heb namelijk geen Z-Wave op dit moment in mijn huidige domoticz omgeving. Het lijkt mij toch ook helemaal niet noodzakelijk om z-wave te hebben om de thermostaat te laten werken? Wanneer ik de batterijen erin stop zie je meteen het Inc scherm, je kan dan op het middelste knopje drukken, vervolgens gaat de tijd van 120 naar 0 sec lopen, dit is de tijd wat je hebt om te includen, wanneer dat dus niet lukt (omdat ik geen z wave heb) dan krijg je: ERR in het scherm en die kan je wegdrukken met het middelste knopje. dan begint het liedje weer opnieuw... Het lijkt mij toch dat het ook te gebruiken is zonder de z wave technologie? Of ben ik nu echt genoodzaakt om een z wave dongel te gaan kopen? Ik heb verder niets van Zwave. Via google kom ik niet verder helaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Als ik google op die thermostaat van je dan zie ik dat ze werken via het z-wave protocol, dit is dus de manier waarop ze communiceren. Tenzij ze een ander protocol ondersteunen of wifi hebben, dan is het antwoord, ja je moet een z-wave dongle hebben. Tenzij ik hier iets heel obvious mis, want ik vind je verontwaardiging nogal verontwaardigend :9

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
vwtune schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:49:
[...]

Heb sinds gister ook 2 van Eurotronic thermostaten. Helaas kom ik niet verder dan het inlcuden scherm. Ik heb namelijk geen Z-Wave op dit moment in mijn huidige domoticz omgeving. Het lijkt mij toch ook helemaal niet noodzakelijk om z-wave te hebben om de thermostaat te laten werken? Wanneer ik de batterijen erin stop zie je meteen het Inc scherm, je kan dan op het middelste knopje drukken, vervolgens gaat de tijd van 120 naar 0 sec lopen, dit is de tijd wat je hebt om te includen, wanneer dat dus niet lukt (omdat ik geen z wave heb) dan krijg je: ERR in het scherm en die kan je wegdrukken met het middelste knopje. dan begint het liedje weer opnieuw... Het lijkt mij toch dat het ook te gebruiken is zonder de z wave technologie? Of ben ik nu echt genoodzaakt om een z wave dongel te gaan kopen? Ik heb verder niets van Zwave. Via google kom ik niet verder helaas :|
Geen idee of ze zonder Z-wave werken. Ik heb ze juist vanwege Z-wave functionaliteit gekocht en meteen gepaird :) Maar waarom heb je deze gekocht dan? Door die Z-wave mogelijkheid zijn ze meteen wel een stuk duurder dan andere kranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:54:
Als ik google op die thermostaat van je dan zie ik dat ze werken via het z-wave protocol, dit is dus de manier waarop ze communiceren. Tenzij ze een ander protocol ondersteunen of wifi hebben, dan is het antwoord, ja je moet een z-wave dongle hebben. Tenzij ik hier iets heel obvious mis, want ik vind je verontwaardiging nogal verontwaardigend :9
Mijn verontwaardiging komt voort uit het feit dat het in de basis een thermostaat is. Die moet de temperatuur omhoog of omlaag kunnen stellen. Dit kan je (bij niet digitale) middels een draaiknop doen, bij digitale kan je dit middels knoppen op de thermostaat zelf doen. Laat die van mij u een digitale zijn welke ook de zwave protocollering heeft, leuk dat je hem dan via domoticz kan besturen, maar je moet hem toch ook 'gewoon' met de hand kunnen bedienen???? Vandaar mijn verontwaardiging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
tsjoender schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:13:
[...]

Geen idee of ze zonder Z-wave werken. Ik heb ze juist vanwege Z-wave functionaliteit gekocht en meteen gepaird :) Maar waarom heb je deze gekocht dan? Door die Z-wave mogelijkheid zijn ze meteen wel een stuk duurder dan andere kranen.
Omdat ik ze een stuk goedkoper vind dan vele andere thermostaat kranen en met het oog op eventuele aanschaf van meerdere z wave producten, dan zou ik wel een z wave usb stick aanschaffen op den duur, en dan is het wel leuk dat ik ze ook in domoticz kan aansturen. Ik vind het vreemd dat ze dan schijnbaar onbruikbaar zijn als je geen z wave hebt. dat had wel duidelijk(er) mogen zijn. Of is het een vreemde gedachte van mij om zo een apparaat ook met de hand te kunnen (overrulen) bedienen?

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 11-09-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
vwtune schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:18:
[...]

Omdat ik ze een stuk goedkoper vind dan vele andere thermostaat kranen en met het oog op eventuele aanschaf van meerdere z wave producten, dan zou ik wel een z wave usb stick aanschaffen op den duur, en dan is het wel leuk dat ik ze ook in domoticz kan aansturen. Ik vind het vreemd dat ze dan schijnbaar onbruikbaar zijn als je geen z wave hebt. dat had wel duidelijk(er) mogen zijn. Of is het een vreemde gedachte van mij om zo een apparaat ook met de hand te kunnen (overrulen) bedienen?
Jouw gedachtengang is niet vreemd en hoewel ik het niet getest heb, zou ik verwachten dat die kranen ook gewoon hun werk blijven doen als ze het contact met de controller verloren zijn. Misschien dat Eurotronic een support desk heeft waar je dit kunt vragen en die weten dan vast ook wel hoe je de initiele setup over kan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

vwtune schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:18:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar mijns inziens (correct me if I'm wrong) zijn al deze producten "dom" als ze niet gekoppeld zijn aan een controller zoals Domoticz, HAS of whatever. Ze hebben geen manier om jouw setting vast te houden. Hoop voor je dat ik het verkeerd heb, zoals hierboven aangegeven, wellicht even met de helpdesk contact opnemen. Ik heb de manual voor je doorgenomen, maar van wat ik kon zien staat dit er inderdaad niet in vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobbertDs1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:17:

Waarom zo moeilijk doen met switches en dimmers.
Kun je prima oplossen met Yeelight (mits je een goede Wifi dekking in je tuin hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:11

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:47:
[...]

Kun je prima oplossen met Yeelight (mits je een goede Wifi dekking in je tuin hebt.)
Ander een fritz repeater ergens ophangen..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:30
Van mijn drie sonoff's met Tasmota is er eentje spontaan niet meer te schakelen met Domoticz, terwijl de overige gewoon werken. Via de webpagina schakelt hij wel. Het IDX nummer in Domoticz komt overeen met die in de sonoff.

Ik kom tot de conclusie dat:
1. de Sonoff in het netwerk hangt
2. MQTT/Domoticz werkt.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

weekend warrior schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:54:
Van mijn drie sonoff's met Tasmota is er eentje spontaan niet meer te schakelen met Domoticz, terwijl de overige gewoon werken. Via de webpagina schakelt hij wel. Het IDX nummer in Domoticz komt overeen met die in de sonoff.

Ik kom tot de conclusie dat:
1. de Sonoff in het netwerk hangt
2. MQTT/Domoticz werkt.

Iemand een suggestie?
Beiden een keer rebooten..?
En je ip checken.. fixed?
Wat krijg je in je log van de mqtt? als je iets schakelt via de webui van tasmota?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01
Ben bezig een artikel te maken over de Fibaro RGBW controller. Is al een tijdje op de markt dus zou geen problemen moeten geven.

Krijg hem netjes toegevoegd en zie ook alle eindpunten. Heel fijn, maar krijg hem met geen mogelijkheid bij me "lights" dus bedienen wordt een beetje lastig op deze manier.

Iemand een idee?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Dylantje2 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:58:
[...]

Beiden een keer rebooten..? Geen verschil
En je ip checken.. fixed? IP staat vast en goed
Wat krijg je in je log van de mqtt? als je iets schakelt via de webui van tasmota? Ik heb geen toestemming om Mosquitto.log te openen, dat zal aan mijzelf liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

HeroS schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:18:
Ben bezig een artikel te maken over de Fibaro RGBW controller. Is al een tijdje op de markt dus zou geen problemen moeten geven.

Krijg hem netjes toegevoegd en zie ook alle eindpunten. Heel fijn, maar krijg hem met geen mogelijkheid bij me "lights" dus bedienen wordt een beetje lastig op deze manier.

Iemand een idee?
Ik snap niet wat je bedoelt?
Maar hoe heb je hem geleerd op je usb? of via domoticz?
eerst excluden op je stick
dan nog een keer.
Dan includen op je stick en een reboot in domoticz..
Hoe zet je mesh eruit ?
Echt goed geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:57:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar mijns inziens (correct me if I'm wrong) zijn al deze producten "dom" als ze niet gekoppeld zijn aan een controller zoals Domoticz, HAS of whatever. Ze hebben geen manier om jouw setting vast te houden. Hoop voor je dat ik het verkeerd heb, zoals hierboven aangegeven, wellicht even met de helpdesk contact opnemen. Ik heb de manual voor je doorgenomen, maar van wat ik kon zien staat dit er inderdaad niet in vermeld.
Ik heb inmiddels ROBBShop gebeld en dit 'probleem' besproken. Schijnbaar verkopen ze er erg veel van, maar ben ik de eerste die dit meldt...Ze gaven aan dat het inderdaad nergens beschreven staat en het ergens logisch zou moeten zijn om het ook 'dom' te kunnen gebruiken, maar zien ook nergens die optie. Ze gaan het uitzoeken en komen erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Dylantje2 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:58:
[...]

Beiden een keer rebooten..?
En je ip checken.. fixed?
Wat krijg je in je log van de mqtt? als je iets schakelt via de webui van tasmota?
Het restart commando in de webui van tasmota werkte niet. Het stroomloos maken van de unit echter wel. Alleen niet heel praktisch als de unit in de lamp voet is weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 14:41

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

weekend warrior schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:32:
[...]

Het restart commando in de webui van tasmota werkte niet. Het stroomloos maken van de unit echter wel. Alleen niet heel praktisch als de unit in de lamp voet is weggewerkt.
Je kunt natuurlijk ook de groepsschakelaar in de meterkast even uit- en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
B@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:41:
[...]

Je kunt natuurlijk ook de groepsschakelaar in de meterkast even uit- en weer aanzetten.
Dat heb ik gedaan :)

• HeroS
  • Laatst online: 21:01
Dylantje2 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:25:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt?
Maar hoe heb je hem geleerd op je usb? of via domoticz?
eerst excluden op je stick
dan nog een keer.
Dan includen op je stick en een reboot in domoticz..
Hoe zet je mesh eruit ?
Echt goed geleerd?
Bedankt voor je reactie.

Hij is netjes toegevoegd en kan hem ook bedienen via het apparaat gedeelte. Dus alles werkt zoals je zou verwachten. Maar ik wil hem graag bedienen via het dashboard/switches gedeelte. Dus heb al op add light/switch geklikt bij de devices maar toch toont hij hem niet.

Ik wil dus graag zoals onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OcOUybb.png

Heb het probleem gevonden:
https://github.com/domoticz/domoticz/issues/2297

Iets wordt niet goed geladen.

[ Voor 7% gewijzigd door HeroS op 12-09-2018 10:59 . Reden: Probleem gevonden ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

vwtune schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:26:
[...]

Ik heb inmiddels ROBBShop gebeld en dit 'probleem' besproken. Schijnbaar verkopen ze er erg veel van, maar ben ik de eerste die dit meldt...Ze gaven aan dat het inderdaad nergens beschreven staat en het ergens logisch zou moeten zijn om het ook 'dom' te kunnen gebruiken, maar zien ook nergens die optie. Ze gaan het uitzoeken en komen erop terug.
Ben benieuwd!

• RoTeK70
vwtune schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:54:
[...]

Je kan toch gewoon je database backuppen en die overzetten naar je nieuwe installatie?
Waarom trouwens een 2e raspberry?
Tweede raspberry was voor testen e.d. maar daar had ik ook HomeBridge op draaien ik heb dit nu samengevoegd op 1 raspberry maar wilde helemaal schoon beginnen dus niet met back-up terugzetten. Maar goed ben 18 uur bezig geweest al mijn sensoren, scriptjes ed terug te zetten. Alles draait nu weer top! Gelijk natuurlijk een image gemaakt van de SD kaart.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:32
Heeft iemand van jullie ervaring met de gordijnen / curtains van Xiaomi / Aqara?

Volgens mij haal ik dan veel betere kwaliteit dan zo'n Kallox-gordijnrail zonder er veel meer aan uit te geven. Echter, die motor werkt alleen via Zigbee via zo'n Xiaomi/Aqara gateway.

Nu weet ik dat die gateway prima aan te sluiten is op Domoticz en dat Domiticz ook goed overweg kan met een hele zooi sensoren van Xiaomi.
Maar of de gordijnen ook werken? Geen idee...

Kan iemand dat voor me verduidelijken?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Iemand waarbij de Toon niet meer werkt na de update naar de laatste beta?

• Rgerr
Zijn er hier mensen die een RING deurbel in gebruik hebben icm Domoticz? Of überhaupt een RING (1/2/Pro)? Ben het gepiel met een Aqara switch buiten icm snapshot een beetje beu... :)

• Dylantje2

Dylantje2

Zijn er mensen die weten ik Json kan gebruiken in domoticz?
Moet ik een dummy maken?
Kan/moet ik json in een script oid zetten?
Snap niet echt hoe het werkt, maar wil er toch sensoren mee uitlezen..?

Dank

• Cr0kie
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:47:
[...]

Klopt, maar die lampen zijn echt niet mooi in mijn armaturen.
Daarnaast kan ik met z-wave meer dingen doen die met Yeelight niet 123 lukken.
Ik wil bvb ook een sensor hangen bij mijn poort waarna er wat lampen aangaan.

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Wellicht een domme/n00b vraag, maar hoe installeren jullie Python op jullie pi? Ik wil die iDetect plugin gebruiken, maar ergens gaat het via SSH mis bij mij… is er ergens een handig stappenplan voor iemand met marginale Linux kennis om python erop te krijgen?

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25

Pixelmagic

Ubergeek

rogiertw schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:26:
Wellicht een domme/n00b vraag, maar hoe installeren jullie Python op jullie pi? Ik wil die iDetect plugin gebruiken, maar ergens gaat het via SSH mis bij mij… is er ergens een handig stappenplan voor iemand met marginale Linux kennis om python erop te krijgen?
Bij mijn beste weten staat dat er standaard op, is namelijk één van de selling points van raspi.
Het kan uiteraard wel afhankelijk zijn van de distributie die je gebruikt,maar raspbian heeft hem vrijwel zeker.

PVoutput van mijn 4950Wp

Ik heb een Xiaomi schakelaar buiten als deurbel. Deze schakelt, zodra deze 1 of 2 keer ingedrukt wordt, een KaKu deurbel, de Xiaomi gateway met custom MP3, én een Wemos die een MP3 afspeelt. Allemaal op een andere plek, de 1 wat vriendelijker als deze zich wat dichter bij de zzzzzzlaapkamer bevindt, de ander wat luider als deze in de hal is bevestigd.

Nu heb ik dit allemaal lopen via een LUA script en wordt bij de Kaku een bash script aangeroepen die een foto verstuurt via Telegram.

Werkt prima. Maarrrrr....... er zitten ongeveer 2 seconden tussen het indrukken van de bel en het afgaan van de KaKu en de Xiaomi gateway. De Wemos reageert zelfs pas na 5 seconden (Spuit Elf), waardoor het heel soms gebeurt dat als ik de deur open (omdat ik in de buurt sta), dat dan ook nog eens de Wemos begint te blaten op de achtergrond :-).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de 2 seconden nóg korter wordt, en hoe kan ik de 5 seconden terugbrengen naar 1 (max 2) seconden.

¯\_(ツ)_/¯

• RoTeK70
Ik ben het even kwijt, hoe kan ik ook alweer extreme waardes weghalen in een grafiek van bij voorbeeld mijn gasmeter. Hier was een toetsencombinatie voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klumpke
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
RoTeK70 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:39:
Ik ben het even kwijt, hoe kan ik ook alweer extreme waardes weghalen in een grafiek van bij voorbeeld mijn gasmeter. Hier was een toetsencombinatie voor?
Shift en muisklik op de waarde.
Dan krijg je een venster met de vraag of je de waarde wilt verwijderen.

• RoTeK70
Klumpke schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:01:
[...]

Shift en muisklik op de waarde.
Dan krijg je een venster met de vraag of je de waarde wilt verwijderen.
Ja dat was hem wel, bedankt maar ik krijg hem niet weg. Jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Vandaag mijn weerstation binnengekregen van de lidl. Auriol premium weather station met windmeter, temp+vocht en regenmeter voor € 50,- Na het insteken van de batterijen wordt alles meteen herkent in Domoticz. de windmeter als Alecto WS4500. De regenmeter en vocht/temp/barometer als een Alecto device. Bereik op het dak is en issue.het bijbehorende display kan wel een signaal ontvangen maar de rfxcom niet terwijl ik ze naast elkaar heb gezet. nu ben ik bezig de rfxcom antenne in het trapgat te plaatsen op de 1e tussen bg en 2e. Heb ik ook gedaan met mijn unify waardoor ik in het hele huis met 1 AP internet heb inclusief de tuin.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
Rgerr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:44:
Zijn er hier mensen die een RING deurbel in gebruik hebben icm Domoticz? Of überhaupt een RING (1/2/Pro)? Ben het gepiel met een Aqara switch buiten icm snapshot een beetje beu... :)
Ik krijg morgen de deurbel binnen en ga deze dan via een node library die ik op github gevonden heb koppelen aan Domoticz. Zal hier laten weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is er al een "eenvoudige" manier om een Chromecast aan te sturen?
Ik wil namelijk dat hij 's ochtends een stream afspeelt ( radio stream bijvoorbeeld ).

Ik heb al een tijdje lopen kloten met pychromecast en chromecast-web ( van een gebruiker hier op het forum) , maar ik krijg het maar niet aan de praat. Daarbij is mijn python kennis eigenlijk de bottleneck. Misschien nog een andere manier om een stream naar de Chromecast te pushen?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47
Ik zit momenteel wat te spelen met https://github.com/noelportugal/google-home-notifier die gebaseerd is op node-castv2-client en ik kan er in ieder geval mee casten naar mijn google home mini (wat ook een chromecast-achtige is), Hiermee zou je een stream moeten kunnen pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Zou iemand me kunnen adviseren over een IP camera die ik zonder al teveel moeite in domoticz kan gebruiken? Qua budget zit ik aan max €75 te denken (geen keiharde eis). Ik zoek:
  • Buitencamera (komt wel onder een veranda te hangen, dus niet in weer en wind)
  • IR bereik tot 9 meter
  • PoE
  • Full HD
  • Bewegingsdetectie
Ik kom in de pricewatch dan op een Ubiqiti G3 voor €135. Ik hoop op een wat goedkopere variant die ook voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
henk99 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:42:
Zou iemand me kunnen adviseren over een IP camera die ik zonder al teveel moeite in domoticz kan gebruiken? Qua budget zit ik aan max €75 te denken (geen keiharde eis). Ik zoek:
  • IR bereik tot 9 meter
  • PoE
  • Full HD
  • Bewegingsdetectie
Ik kom in de pricewatch dan op een Ubiqiti G3 voor €135. Ik hoop op een wat goedkopere variant die ook voldoet.
Ubiqiti G3 flex voor €82,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik krijg een foutmelding bij onderstaande script, en weet niet hoe ik dit moet oplossen, de foutmelding die ik krijg: Error: EventSystem: in Wasmachine: [string "local switch_washingmachine = 'Wasmachine' ..."]:8: attempt to index field '?' (a nil value)

Het gaat om dit script (geeft een melding wanneer wasmachine klaar is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
local switch_washingmachine   = 'Wasmachine'         --Name of virtual switch that will show the state of the washingmachine (on/off)
local washer_status_uservar   = 'washingmachine_status'
local energy_consumption      = 'Wasmachine Verbruik'         --Name of plug that contains actual consumption of washingmachine (in Watts)
local washer_counter_uservar  = 'washingmachine_counter'   --Name of the uservariable that will contain the counter that is needed
local idle_minutes            = 5                      --The amount of minutes the consumption has to stay below the 'consumption_lower' value
local consumption_upper       = 20                       --If usage is higher than this value (Watts), the washingmachine has started
local consumption_lower       = 2                       --If usage is lower than this value (Watts), the washingmachine is idle for a moment/done washing
sWatt, sTotalkWh              = otherdevices_svalues[energy_consumption]:match("([^;]+);([^;]+)")
washer_usage                  = tonumber(sWatt)

commandArray = {}

--Virtual switch is off, but consumption is higher than configured level, so washing has started
if (washer_usage > consumption_upper) and uservariables[washer_status_uservar] == 0 then
  --commandArray[switch_washingmachine]='On'
  commandArray['Variable:' .. washer_status_uservar]='1'
  print('Huidig stroomverbruik (' ..washer_usage.. 'W) is boven grenswaarde (' ..consumption_upper.. 'W), wasmachine staat aan!')
  commandArray['Variable:' .. washer_counter_uservar]=tostring(idle_minutes)
end      

if (washer_usage < consumption_lower) and uservariables[washer_status_uservar] == 1 then
  commandArray['Variable:' .. washer_counter_uservar]=tostring(math.max(tonumber(uservariables[washer_counter_uservar]) - 1, 0))
  print('Huidig stroomverbruik (' ..washer_usage.. 'W) is onder grenswaarde (' ..consumption_lower.. 'W), wasmachine doet momenteel niets of is bijna klaar')
  print('Verminder huidige waarde met 1, nieuwe waarde: ' ..uservariables[washer_counter_uservar].. ' minuten') 
end

--Washingmachine is done
if ((uservariables[washer_status_uservar] == 1) and uservariables[washer_counter_uservar] == 0) then
  print('Wasmachine is klaar')
  print('Huidig verbruik wasmachine ' ..washer_usage.. 'W')
  print('Wasmachine is klaar, haal het alstublieft leeg!')
  commandArray['SendNotification']='Wasmachine#Wasmachine is klaar! Graag leeghalen#0'
  commandArray[switch_washingmachine]='Off'
  commandArray['Variable:' .. washer_status_uservar]='0'
end   

return commandArray

[ Voor 16% gewijzigd door vwtune op 15-09-2018 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
henk99 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:42:
  • IR bereik tot 9 meter
  • PoE
  • Full HD
  • Bewegingsdetectie
Heb al een tijdje onder Carpoort deze foscams hangen met perfect resultaat:

https://www.foscam.nl/ind...or-ip-camera/fi9851p.html

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-09 16:22
Als je een Fibaro Dimmer 2 aansluit en je wilt de wandschakelaar verder niet gebruiken (want motion sensoren) is dit dan de juiste manier van aansluiten? :9
aansluitschema fibaro dimmer 2

Wandschakelaar staat aan en er zit stroom op de zwarte draad
Zwarte draad vd schakelaar naar L op de module
Blauwe draad vd schakelaar naar N

Blauwe draad lamp naar N
Bruine draad lamp naar ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik heb aan mijn garage een Wanscam HW0022 hangen die uit kijkt op de oprit. Deze bevalt prima en is zonder problemen te gebruiken in Domoticz. Binnen heb ik nog een Wanscam HW0026, ook deze bevalt prima. Alleen de bewegingsdetectie vind ik niet helemaal super, gebruik ik dus verder ook niet. De camera's nemen continu op en versturen een snapshot als er in Domoticz een actie getriggerd wordt.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Stubby schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:14:
Ik zit momenteel wat te spelen met https://github.com/noelportugal/google-home-notifier die gebaseerd is op node-castv2-client en ik kan er in ieder geval mee casten naar mijn google home mini (wat ook een chromecast-achtige is), Hiermee zou je een stream moeten kunnen pushen
WoW Thanks! Even mee gestoeid , maar werkt supersimpel en eenvoudig! precies wat ik nodig had!

www.degroot-it.nl

• bing69
Ik krijg sinds 2 dagen als ik de Pi opnieuw start:

2018-09-15 09:32:10.884 Status: P1 Smart Meter: Found gas meter on M-Bus channel 1
2018-09-15 09:32:11.012 Status: P1 Smart Meter: Meter is pre DSMR 4.0 and does not send a CRC checksum - using DSMR 2.2 compatibility

er is niets veranderd en lees al jaren mijn slimme meter uit.

Bing

• bing69
bing69 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:34:
Ik krijg sinds 2 dagen als ik de Pi opnieuw start:

2018-09-15 09:32:10.884 Status: P1 Smart Meter: Found gas meter on M-Bus channel 1
2018-09-15 09:32:11.012 Status: P1 Smart Meter: Meter is pre DSMR 4.0 and does not send a CRC checksum - using DSMR 2.2 compatibility

er is niets veranderd en lees al jaren mijn slimme meter uit.
Soms als je hier een vraag stelt lost het zich vanzelf op :+

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Riessie85 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:48:
Als je een Fibaro Dimmer 2 aansluit en je wilt de wandschakelaar verder niet gebruiken (want motion sensoren) is dit dan de juiste manier van aansluiten? :9
[...]
Lijkt mij prima, al zou ik niet 2x een blauwe draad in de dimmer proberen te proppen, maar hem iets daarvoor al aftakken.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
vwtune schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:56:
ik krijg een foutmelding bij onderstaande script, en weet niet hoe ik dit moet oplossen, de foutmelding die ik krijg: Error: EventSystem: in Wasmachine: ~~~[string "local switch_washingmachine = 'Wasmachine' ..."]:8: attempt to index field '?' (a nil value)

[...]
Het gaat fout op regel 8:
code:
1
sWatt, sTotalkWh              = otherdevices_svalues[energy_consumption]:match("([^;]+);([^;]+)")

Zo te zien probeer je twee waardes op basis van een regex te capturen, maar de foutmelding komt er in elk geval op neer dat hetgeen je probeert op te halen niet gevonden is. Probeer anders eerst eens in een los script sWatt en sTotaalkWh op te halen en te printen.

De variabele energy_consumption verwijst naar 'Wasmachine Verbruik'. Bestaat die sensor (met de juiste case)? Als je middels een loopje de otherdevices_svalues dictionary doorloopt, wat krijg je dan aan keys en values?

En zet je code even tussen [ code ] tags. Wordt het heel erg veel leesbaarder van.

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 15-09-2018 11:59 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben even de kwijt kluts :)

Deze week heb ik mijn KPN-modem (tevens DHCP-server enz) gereset. Sinds die tijd doet Domoticz raar. In zowel de app als de website kan ik bv een lamp aan/uit zetten (en dat laat de app en website dan ook zo zien). Maar ... de lamp gaat niet daadwerkelijk aan/uit. Als ik het vervolgens via Mi Home (dus ook via de Xiaomi Gateway) doe, dan werkt het wel.

Iemand die dit herkent?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Klinkt als dat de DNS niet helemaal lekker meer gaat. Hoe bereikt Domoticz zijn gateway (neem tenminste aan dat je ergens een lokale gateway hebt staan)? Is dat op IP, op hostname, fqdn, via Xiaomi? Indien hostname, probeer dat ding eens te pingen vanaf je domoticz machine.

Kan zijn dat er gewoon vanuit Domoticz een actie wordt gestuurd zonder te checken of die ook is aangekomen. Dan gaat je virtuele schakelaar wel om, maar gebeurt er niks ;) Ik heb overigens geen idee hoe het hele Xiaomi-ecosysteem werkt noch de implementatie binnen Domoticz daarvan, dus dit is puur gokwerk :)

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30
Kan iemand me op weg helpen als ik het volgende wil op basis van blockly of andere mogelijkheid :
lees uit welke Hue scene er actief is--> als beweging is gevonden zet hue scene "beweging" actief voor 2 minuten --> na deze 2 minuten zet de uitgelezen scene weer op actief

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
pven schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:37:
Ik ben even de kwijt kluts :)

Deze week heb ik mijn KPN-modem (tevens DHCP-server enz) gereset. Sinds die tijd doet Domoticz raar. In zowel de app als de website kan ik bv een lamp aan/uit zetten (en dat laat de app en website dan ook zo zien). Maar ... de lamp gaat niet daadwerkelijk aan/uit. Als ik het vervolgens via Mi Home (dus ook via de Xiaomi Gateway) doe, dan werkt het wel.

Iemand die dit herkent?
Zijn de ip-adressen nog wel hetzelfde?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:11:
[...]

Zijn de ip-adressen nog wel hetzelfde?
Dit was hem! _O_

Ik had hier nog geen fixed IP voor, straks eens naar kijken. Dank!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Pimmeh
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ik heb sinds vanochtend een Fibaro Double Switch 2 waar ik mijn mechanische ventilatie wil laten schakelen. Ik heb hem zo aangesloten, (rechter plaatje) de twee lampen in onderstaande schema zijn de twee schakeldraden naar de motor:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0218/7704/files/fibaro-z-wave-plus-double-switch-fgs-223-wiring_large.jpg?v=1479403322

De schakelaar op S1 en S2 is nu niet aanwezig, wel heb ik die af en toe gesimuleerd door L en S1 of L en S2 kort te sluiten.

Het volgende probleem dient zich nu aan. Q2 kan ik netjes schakelen met zowel S1 als in Domoticz via Zwave. Je hoort dan ook het interne relais klikken en de ventilatie gaat aan. Echter, uitgang Q1 is niet te schakelen via Domoticz via Zwave. Volgens mij zijn er maar twee switches die ik aan en uit kan zetten bij devices op deze Fibaro-module dus ik weet redelijk zeker dat ik de juiste switch heb. De switch is ook 'aan' in Domoticz. Ik hoor echter geen relais klikken. Wél kan ik het relais en dus uitgang Q1 schakelen door S1 kort te sluiten en dan werkt alles zoals het hoort.

Iemand een idee voor een oplossingsrichting? Komt het Zwave-bericht oid niet goed aan? Mis ik nog een switch in het devices-tabblad oid?
Heeft iemand een Wemos met daarop Tasmota geflasht in gebruik als watermeter? Ik heb op GPIO2 een pulsemeter aangesloten en deze kan ik wel als on/off schakelen, maar er zijn ook 'counter' devices. Ben op zoek naar een oplossing waarbij ik dan in Domoticz het waterverbruik kan opnemen. En als dit wiel al is uitgevonden dan maak ik daar graag gebruik van.

¯\_(ツ)_/¯

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:39
Pimmeh schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:49:
Ik heb sinds vanochtend een Fibaro Double Switch 2 waar ik mijn mechanische ventilatie wil laten schakelen. Ik heb hem zo aangesloten, (rechter plaatje) de twee lampen in onderstaande schema zijn de twee schakeldraden naar de motor:

[Afbeelding]

De schakelaar op S1 en S2 is nu niet aanwezig, wel heb ik die af en toe gesimuleerd door L en S1 of L en S2 kort te sluiten.

Het volgende probleem dient zich nu aan. Q2 kan ik netjes schakelen met zowel S1 als in Domoticz via Zwave. Je hoort dan ook het interne relais klikken en de ventilatie gaat aan. Echter, uitgang Q1 is niet te schakelen via Domoticz via Zwave. Volgens mij zijn er maar twee switches die ik aan en uit kan zetten bij devices op deze Fibaro-module dus ik weet redelijk zeker dat ik de juiste switch heb. De switch is ook 'aan' in Domoticz. Ik hoor echter geen relais klikken. Wél kan ik het relais en dus uitgang Q1 schakelen door S1 kort te sluiten en dan werkt alles zoals het hoort.

Iemand een idee voor een oplossingsrichting? Komt het Zwave-bericht oid niet goed aan? Mis ik nog een switch in het devices-tabblad oid?
Denk dat je beter een RGBW-controller hier voor kan gebruiken omdat je dan 4-kanaals (0,1,2,3) kan schakelen.
0 = uit
3 = maximaal

Zelf heb ik een RF-zender gekoppeld aan Domoticz. Kan op die manier de stand veranderen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Pimmeh
TerrorSource schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:21:
[...]

Denk dat je beter een RGBW-controller hier voor kan gebruiken omdat je dan 4-kanaals (0,1,2,3) kan schakelen.
0 = uit
3 = maximaal

Zelf heb ik een RF-zender gekoppeld aan Domoticz. Kan op die manier de stand veranderen.
Zo werkt mijn ventilator niet. :) Gaan 2 schakeldraden naar t dak toe. Al er geen spanning staat op beide, draait hij standaard op stand 1. Als er spanning op 1 van beide draden komt te staan, gaat hij respectievelijk op stand 2 en 3.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:15:
Heeft iemand een Wemos met daarop Tasmota geflasht in gebruik als watermeter? Ik heb op GPIO2 een pulsemeter aangesloten en deze kan ik wel als on/off schakelen, maar er zijn ook 'counter' devices. Ben op zoek naar een oplossing waarbij ik dan in Domoticz het waterverbruik kan opnemen. En als dit wiel al is uitgevonden dan maak ik daar graag gebruik van.
Ik gebruik ESP Easy met inductive sensor op de watermeter. In Domoticz heb ik nu hoeveelheid water en liters per minuut. Hier heb ik o.a. afgekeken.
Vergeet in Domoticz bij settings niet de water op 1000 te zetten ipv 100. Als je natuurlijk 1 puls per liter krijgt.

• vwtune
spone schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:58:
[...]

Het gaat fout op regel 8:
code:
1

Zo te zien probeer je twee waardes op basis van een regex te capturen, maar de foutmelding komt er in elk geval op neer dat hetgeen je probeert op te halen niet gevonden is. Probeer anders eerst eens in een los script sWatt en sTotaalkWh op te halen en te printen.

De variabele energy_consumption verwijst naar 'Wasmachine Verbruik'. Bestaat die sensor (met de juiste case)? Als je middels een loopje de otherdevices_svalues dictionary doorloopt, wat krijg je dan aan keys en values?

En zet je code even tussen [ code ] tags. Wordt het heel erg veel leesbaarder van.
Thanks, er zat idd een klein foutje (hoofdletter ipv kleine letter) in ' wasmachine verbruik'
Probleem opgelost :) :)

Ik heb het aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:36
M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:15:
Denk dat je beter espeasy op je wemos kunt flashen, met espeasy is dat makkelijk. Wel even een formule maken zodat wat gemeten wordt ook klopt.

Heb hier voor mijn zwembad leidingen ook wat pulsmeters die uitgelezen worden met espeasy op een nodemcu. Als het goed is staat in de specs van je pulsmeter hoeveel omwentelingen 1 liter water is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Pimmeh schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:49:

[Afbeelding]

is bug in Domoticz. Even Domoticz herstarten en het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een actie te hangen aan dubbel click - long click of long click release.
De enige functie waar ik een actie aan kan verbinden door in te leren bij een groep in click.
Waar moet ik het zoeken om ook die andere functies van de Pulsdrukker te gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mOrByP8.png

Ik kan bij selectie acties wel iets toevoegen maar dit moet met http://, https:// or script:// zijn.
Maar voor bijvoorbeeld een lamp aanzetten weet ik geen http://, https:// or script:// actie of kan ik dit ergens uitlezen als ik via Domoticz een lamp schakel of op een bepaalde kleur zet?

[ Voor 30% gewijzigd door RoTeK70 op 16-09-2018 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
commentator schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:10:
[...]

is bug in Domoticz. Even Domoticz herstarten en het werkt wel
Krijg nou wat, je hebt gelijk! 8)7 Dank je wel! _/-\o_
Pagina: 1 ... 109 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.