Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iemand ervaring met BlitzWolf BW-SHP2 i.c.m Domoticz?

Pagina: 1
Acties:

• Honnes
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-03 15:07
Ik zat naar power plugs te kijken en kwam al snel bij de positieve verhalen uit van de Neo Coolcam Power plug. Mij is verteld dat in actieperiodes zulke apparaten voor net iets onder de 20 euro te krijgen zijn.

Op internet kwam ik toen ook de BlitzWolf BW-SHP2 tegen. Het lijkt als een ideale kandidaat welke middels Wi-Fi aangestuurd kan worden, de aan/uit-status van opgevraagd kan worden, en ook nog eens stroom-meting doet. Het apparaat kan geflashed worden met een firmware zodat het via Domoticz (met MQTT integratie) aangestuurd zou kunnen worden.

Voor een (huidige prijs) van zo'n 14 euro klinkt het erg aantrekkelijk, en misschien wel het proberen waard.

Echter kan ik er geen fatsoenlijke NL/Engelse ervaringen over vinden die aanduiden dat dit kastje kan doen wat het beloofd en/of de Neo coolcam toch een stabielere keuze is vanwege bijv. de Z-wave aansturing en de out-of-the-box werking.

Iemand ervaring met dit apparaat, of die een mening wil delen of advies over dit apparaat of t.o.v de neo coolcam?

• lithoijen
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Ik heb gisteren een exemplaar binnen gekregen. Al een tijd terug besteld bij banggood, toen voor 9 euro en een beetje. Voor die prijs wou ik het wel eens proberen.

Ik heb het apparaat nog nauwelijks gebruikt, maar hierbij alvast de beperkte ervaringen:
- Bouwkwaliteit is prima
- Afmetingen zijn dusdanig dat ze prima in een stopcontact passen zonder het naastgelegen stopcontact te hinderen, al gaat dit niet op wanneer je hem in een stekkerdoos plugt
- App heeft een zeer matige nl vertaling en kan ik zo gauw niet op engels instellen (pakt de taal van mijn telefoon)
- Koppelen aan mijn wifi ging vlot
- Electra metingen lijken op het eerste gezicht vrij netjes, ik heb alleen nog maar de spanning gecontroleerd met een multimeter dat klopt prima. De weergegeven verbruikscijfers zijn in lijn met de verwachtingen die ik had van de gemeten apparatuur.
- Kan in de app het apparaat prima schakelen, handmatig, maar ook mbv een timer of tijdschema. Apparaat reageert vlot.
- Nog geen klachten over het wifi bereik, zou overigens ook niet mogen gezien het wifi signaal hier

Ik heb het apparaat niet omgeflashed en ben dit ook niet van plan, dus daar kan ik je niet helpen. Mocht je andere specifieke vragen hebben dan wil ik daar wel proberen antwoord op te geven.

• lithoijen
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Misschien overbodig, maar hij is weer wat goedkoper te krijgen bij banggood nu voor 9,67:

https://www.banggood.com/...ID=47184&cur_warehouse=CN

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:55

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Je kunt er Tasmota op flashen en dan moet je hem zo aan Domoticz kunnen koppelen verwacht ik: https://github.com/arends...smota/wiki/BlitzWoIF-SHP2

Had je zelf al gevonden zie ik :+

ThinkPad wijzigde deze reactie 16-08-2018 21:36 (12%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• galadril
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22-03 08:13
BlitzWolf® BW-SHP6 is te preorder voor net geen 10 euro... Wil ze ook wel aan domoticz hangen.....

https://nl.pepper.com/aan...tant-alexa-banggood-79279

• Sine
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:44
Ofwel gewoon deze:
https://www.banggood.com/...azon-Alexa-p-1356981.html

Dat scheelt een affiliate link ;)

Repareren doe je zo.

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:35
Gekocht werkt goed, lekker snel met vermogens uitlezing

Met smalle platte fitting schroevendraaier waren de schroeven gemakkelijk te verwijderen, (dus geen speciale schroevendraaier gebruikt)
Daarna de schroeven vervangen voor kruiskop parkers die perfect pasten.

Solderen was eitje, het in flash mode brengen volgens eerder genoemde handleiding ging goed. Bij mij werd LED rood (eerste knipperend blauw en toen werkten het niet)

Tasmota geflashed met sonoff.bin met behulp van tool FlashESP8266.exe (Andere tools werkten niet meer naar windows update en ik vond ze sowieso veelste uitgebreid en buggy)

Direct met wifi contact gelegd telefoon naar blitzwolf hij stond tussen mijn hotspots, ip standaard: 192.168.1.4 wifi settings gedaan en de socket een unieke naam gegeven.

Op mijn router de blitzwolf een vast ip gegeven met behulp van mac adress

Inloggen op het nieuwe ip adres door de router gegeven

Bij configuration aangeven dat dit een Blitzwolf SHP2 is. (met behulp van dropdown)

Schakelen werkten via de browser + vermogens uitlezing etc werd direct zichtbaar

Waarschijnlijk morgen MQTT opzetten zodat alle gegevens, schakelen/stroom/voltage/vermogen worden doorgegeven aan Domoticz. :*)

Mensen al ervaring met de bouwkwaliteit? (ik las nogal wat neocoolcam plugs die in rook opgingen)

joostnl wijzigde deze reactie 23-10-2018 23:38 (12%)

• Zanzibar-1337
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:44
@joostnl heb je hem inmiddels al aan domoticz hangen?? Heb er ook een in de bestelling staan, nog niet binnen helaas.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:35
Nee helaas maar via MQTT moet dit goed mogelijk zijn..
Ik hoop het komend weekend in te passen.

Ik heb afgelopen weekend mijn CO2 sensor MHz19B weer aangeslingerd :P
Zanzibar-1337 schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:42:
@joostnl heb je hem inmiddels al aan domoticz hangen?? Heb er ook een in de bestelling staan, nog niet binnen helaas.

• Fasthook
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:22
Zanzibar-1337 schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:42:
Ik heb de kleine versie besteld maar die is nog onderweg, en vond het toch wel een nadeel dat die maar tot 10A gaat. De grote was niet meer in de aanbieding, maar na wat zoekwerk heb ik 4 November een set van 2 stuks besteld bij Amazon, merk Gosund, die ook tot 16A kan. Lijkt sprekend op de BW-SHP2, en gisteren succesvol Tasmota erop gezet via deze uitleg:

https://www.bastelbunker.de/gosund-sp1-mit-tasmota/

Kleine tip: sonoff-UK.bin is NIET de engelstalige variant... :+

Nog een tip: in de uitleg staat: "...Wenn der Flashvorgang beendet ist sollte man den Gosund einmal von FTDI trennen und wieder verbinden...." maar voordat je de FTDI weer in je laptop prikt moet je eerst de verbinding tussen IO0 en GND weer verbreken, anders start de stekker weer op in flashmode en krijg je geen local WiFi hotspot om de stekker voor je WiFi netwerk te configureren.

Oja, en voor de zekerheid: alles ZONDER de stekker in 220V te steken.

Vanavond in Domoticz toegevoegd, en dat werkt ook. Meet nu alleen verbruik actueel en totaal, maar ik zou niet weten waarom de rest niet zou werken.

Setje was 24,99 voor twee, maar nu ik in mijn bestelhistorie op opnieuw kopen klik, krijg ik alleen een 4-pack te zien voor 45,88.... En maar tot 10A geschikt :?

Volgende keer als ie open ligt maar eens het relais bekijken wat erin zit.

Fasthook wijzigde deze reactie 08-11-2018 22:32 (20%)
Reden: tips toegevoegd

• Zanzibar-1337
@joostnl @Fasthook Hmm zie dat jullie aan het solderen zijn geweest. Nu heb ik ergens in het verleden wel eens gesoldeerd, maar heb er niets van in huis. Is er iets speciaals waar ik op moet letten of kan ik met een goedkope soldeerbout uit de voeten?

Gewoon zoiets als dit? https://www.bol.com/nl/p/...itm_id%3D9200000023287816

Met soldeertin?
https://www.bol.com/nl/p/...itm_id%3D9200000066274550

Of wat is daarin aan te raden? Wordt maar een enkele keer gebruikt. En wat voor een kabel heb ik daarvoor nodig?

• bloedcel
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23-03 23:54
Ik heb deze in Domoticz werkend, maar in de log optie kan ik alleen een 24uurs verbruik zien in de vorm van een grafiek.

Kan ik dit omzetten (misschien dmv een dummy device) zodat ik getallen te zien te krijg per dag/week/maand/jaar?

Alvast bedankt

• Fasthook
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:22
Gewoon zoiets als dit? https://www.bol.com/nl/p/...itm_id%3D9200000023287816

Met soldeertin?
https://www.bol.com/nl/p/...itm_id%3D9200000066274550

Of wat is daarin aan te raden? Wordt maar een enkele keer gebruikt. En wat voor een kabel heb ik daarvoor nodig?
Ben absoluut een beginner dus hoop dat anderen met meer skills reageren, maar de soldeerbout uit je link is 65watt... lijkt me erg veel. De mijne is 12w. Soldeertin zat in mijn gereedschapskist, weet ik de eigenschappen niet van....

Zorg voor kleine punt, soldeereilandjes op de print zijn 1-2mm in doorsnee

Je hebt ook iets nodig tussen laptop en de draadjes die je aan de stekker soldeert... zal even kijken waar de mijne vandaan kwam

Ah, gevonden. Zit misschien affiliate link in, is copy/paste uit mijn bestel historie. Anders even op onderstaande tekst zoeken op aliexpress.com. vandaag in de aanbieding voor 1,58 euro, ik heb het dubbele betaald :)

Aluminium shell CP2102 USB 2.0 naar TTL UART Module 6Pin Seriële Converter STC Vervangen FT232 Module ondersteuning 5 v/ 3.3 v voor arduino

https://s.click.aliexpress.com/e/bIy23tna

Fasthook wijzigde deze reactie 11-11-2018 10:22 (13%)

• Zanzibar-1337
Fasthook schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:42:
[...]

Ben absoluut een beginner dus hoop dat anderen met meer skills reageren, maar de soldeerbout uit je link is 65watt... lijkt me erg veel. De mijne is 12w. Soldeertin zat in mijn gereedschapskist, weet ik de eigenschappen niet van....

Zorg voor kleine punt, soldeereilandjes op de print zijn 1-2mm in doorsnee

Je hebt ook iets nodig tussen laptop en de draadjes die je aan de stekker soldeert... zal even kijken waar de mijne vandaan kwam

Ah, gevonden. Zit misschien affiliate link in, is copy/paste uit mijn bestel historie. Anders even op onderstaande tekst zoeken op aliexpress.com. vandaag in de aanbieding voor 1,58 euro, ik heb het dubbele betaald :)

Aluminium shell CP2102 USB 2.0 naar TTL UART Module 6Pin Seriële Converter STC Vervangen FT232 Module ondersteuning 5 v/ 3.3 v voor arduino

https://s.click.aliexpress.com/e/bIy23tna
Dankjewel! Kabeltje is besteld, linkje werkt niet hier (de PiHole houdt het tegen denk ik). Nu nog een mooie soldeerbout zien te scoren, 30 watt max lijkt me wellicht een goed idee. En kijken naar een klein puntje dus, ben al een stapje verder :)

• aa.loedeman
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 03-03 11:42
Ik heb er sinds een paar weken twee in Domoticz hangen, heel mooie apparaten om te zien en ze passen perfect binnen de ruimte van m’n Jung AS500 schakelmateriaal. Ik wacht nog op de kleinere versie, die lijkt me qua plaatsing icm. power metering wel echt heel erg aantrekkelijk...

Dit apparaat is qua solderen overigens niet het meest eenvoudig. Als je daarnaar zoekt, kun je m.i. beter gaan voor de Sonoff S20 (eitje) of Sonoff S26 (wat moeilijker), maar deze ondersteunen beide geen power metering...

Computers zijn gemaakt om de problemen op te lossen die je zonder computer niet zou hebben gehad...

• galadril
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22-03 08:13
Ik heb 5 van die SHP-6 van Blitzwolf, iemand al ervaringen met het solderen/flashen van deze versie? Of is er een makkelijkere manier om hem in Domoticz te krijgen?

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:14
Hebben jullie de 16a versie al flink (+/- 2000 watt) belast voor langere tijd?
Ik ben benieuwd of je hier een wasmachine of vaatwasser op kan laten draaien zonder dat de boel in de fik vliegt

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Net deze guide gevolgd voor de SHP-6 en was uiteindelijk makkelijker dan verwacht: https://www.bastelbunker.de/gosund-sp111-mit-tasmota/

Had een UART-USB module gekocht voor n paar dollar op AliExpress en eerst "geoefend" op n Wemos D1 mini voor t flashen (zelfde manier als in bovenstaande guide). Na t flashen heb ik de wifi ingesteld op de devices en kan ik ze via de webinterfaces bedienen. Uiteindelijk komen ze in Home Assistant maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Deze zouden 10A / 2300Watt aan moeten kunnen. Heb ook nog 2 x BW-SHP2 onderweg en die zouden 16A / 3840Watt moeten kunnen... mag hopen dat daar n wasmachine op aangesloten kan worden :)

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-03 15:37
Zou iemand met een SHP-6 voor mij kunnen meten waar de pinnen naar toe gaan op het esp boardje (de pins waarmee het esp board op de “grote” printplaat zit?

Ik heb namelijk een vergelijkbare versie zonder de TX, RX, GND en 3,3v los op het board... Maar exact hetzelfde esp boardje erop.

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• SHIFTER [NL]
Cartman! schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:05:
Net deze guide gevolgd voor de SHP-6 en was uiteindelijk makkelijker dan verwacht: https://www.bastelbunker.de/gosund-sp111-mit-tasmota/

Had een UART-USB module gekocht voor n paar dollar op AliExpress en eerst "geoefend" op n Wemos D1 mini voor t flashen (zelfde manier als in bovenstaande guide). Na t flashen heb ik de wifi ingesteld op de devices en kan ik ze via de webinterfaces bedienen. Uiteindelijk komen ze in Home Assistant maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Deze zouden 10A / 2300Watt aan moeten kunnen. Heb ook nog 2 x BW-SHP2 onderweg en die zouden 16A / 3840Watt moeten kunnen... mag hopen dat daar n wasmachine op aangesloten kan worden :)
Zou jij hem misschien nog een keer uit elkaar willen halen en de pin-out kunnen noteren ? _/-\o_

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• Cartman!
  • Niet online
SHIFTER [NL] schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:49:
[...]

Zou jij hem misschien nog een keer uit elkaar willen halen en de pin-out kunnen noteren ? _/-\o_
Wat mis je precies aan bovenstaande guide qua info?

Ah, denk dat ik t snap... Is dat niet heel tricky want misschien zit t wel vast aan meerdere punten en als ik er een mis dan vat ie misschien vlam.

Cartman! wijzigde deze reactie 31-12-2018 12:03 (21%)

• SHIFTER [NL]
Cartman! schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:02:
[...]

Wat mis je precies aan bovenstaande guide qua info?

Ah, denk dat ik t snap... Is dat niet heel tricky want misschien zit t wel vast aan meerdere punten en als ik er een mis dan vat ie misschien vlam.
Die punten zullen niet aan meerdere pinnen verbonden zitten gok ik.

Het gaat mij erom dat ik direct op de pinnen van het vierkante blokje met de esp erop de draden kan solderen om hem te flashen. Ik mis namelijk de losse punten voor TC, RX, GND, 3,3V en IO0.

Als je met een multimeter kan piepen welke verbonden zijn met welke pin ben ik super geholpen! Dat kan gewoon met de stekker uit het stopcontact en zonder spanning erop.

• Cartman!
  • Niet online
SHIFTER [NL] schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:31:
[...]

Het gaat mij erom dat ik direct op de pinnen van het vierkante blokje met de esp erop de draden kan solderen om hem te flashen. Ik mis namelijk de losse punten voor TC, RX, GND, 3,3V en IO0.

Als je met een multimeter kan piepen welke verbonden zijn met welke pin ben ik super geholpen! Dat kan gewoon met de stekker uit het stopcontact en zonder spanning erop.
T duurde even maar volgens mij snap ik wat je bedoelt. Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe dat er bij jou uitziet dan, waar heb je die gekocht? Heb die dingen meteen ergens tussengezet en weggestopt maar heb er nog n paar onderweg, die kan ik wel even bekijken voor je dan.

Cartman! wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:14 (8%)

• SHIFTER [NL]
Cartman! schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:13:
[...]

T duurde even maar volgens mij snap ik wat je bedoelt. Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe dat er bij jou uitziet dan, waar heb je die gekocht? Heb die dingen meteen ergens tussengezet en weggestopt maar heb er nog n paar onderweg, die kan ik wel even bekijken voor je dan.
Zeker geen probleem! Hierbij de foto

Bovenzijde

Zijkant Rechts

Onderzijde

Bovenzijde

Het meet circuit zit niet tussen de 2 contacten in bij deze maar tussen de prints. Hij is wel aardig degelijk opgebouwd wat ik kon zien.

SHIFTER [NL] wijzigde deze reactie 06-01-2019 12:24 (46%)

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:37

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

@SHIFTER [NL]
Kun je deze relinken

• SHIFTER [NL]
Relinken? Zijn ze niet meer zichtbaar ?

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:37

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

voor mij niet in ieder geval

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-03 21:01
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:50:
[...]

Relinken? Zijn ze niet meer zichtbaar ?
voor mij ook niet

• SHIFTER [NL]

• Rockel83
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 26-02 21:34
Het was even klooien en zoeken met drivers e.d. maar het is dan nu toch gelukt om een SHP6 te flashen met Tasmota. Best coole firmware eigenlijk :D

Het was trouwens nog erg goed te doen om de het soldeerwerk te verrichten in de behuizing zelf, dus zonder de printplaat te verwijderen. Gewoon met wat 0.8mm UTP adertjes. Aangezien die boutjes waarmee de print op de contactpennen geschroefd zit, niet al te denderend zijn. Gewoon een dubbel gevouwen pappiertje tussen print en wand zodat je behuizing niet direct raakt met (stralings) warmte.

Wel 2 vraagjes:

- De LED blijft continu (langzaam) blauw knipperen, ongeacht de stand van het relais. Hoort dit zo?
Met de originele firmware kleurde die namelijk ook nog rood.
- Heb nog geen Domoticz omgeving o.i.d. opgezet (nu geen zin/tijd voor). Maar is er wellicht nog een andere manier om deze met Tasmota geflashte smart plugs aan te sturen met Alexa?

• uibeltje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-03 18:12

uibeltje

Idiotheque

Rockel83 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 04:05:

- De LED blijft continu (langzaam) blauw knipperen, ongeacht de stand van het relais. Hoort dit zo?
Met de originele firmware kleurde die namelijk ook nog rood.
Ik heb deze ook geflashed met tasmota en heb dit niet. Het is wel de meest recente hardwareversie van de plug die in tasmota als Gosund SP1 v23 ingesteld moet worden anders werkt deze niet.

Ik wilde deze ook proberen te gebruiken als opbrengstmeter voor een Ieniemienie zonnepanelen set die nog met een stekker in wcd zit maar kwam erachter dat opbrengst niet geregistreerd wordt helaas.

• Rockel83
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 26-02 21:34
uibeltje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Ik heb deze ook geflashed met tasmota en heb dit niet. Het is wel de meest recente hardwareversie van de plug die in tasmota als Gosund SP1 v23 ingesteld moet worden anders werkt deze niet.

Ik wilde deze ook proberen te gebruiken als opbrengstmeter voor een Ieniemienie zonnepanelen set die nog met een stekker in wcd zit maar kwam erachter dat opbrengst niet geregistreerd wordt helaas.
Ow ik heb de plug in Tasmota als BlitzWolf SHP (45) ingesteld. Daar werken bij mij nu zowel de geflashte SHP2's als SHP6-en op. Die Gosund SP1 v23 had ik als eerste geprobeerd, maar dat werkte geloof ik niet op een van beiden (bij mij in ieder geval).
Het is dus alleen zo dat de LED in alle standen langzaam blauw blijft knipperen, het is nu gewend en zie het eigenlijk niet meer, maar zou toch leuk zijn als dit b.v. nog in te stellen zou zijn :)

De energiemeter van de SHP6 vind ik i.v.m. die van de SHP2 toch niet echt denderend. Schommelt continu in een veels te groot bereik en daarmee veels te grote afwijkingen :|
Las op Github dat het een bekend probleem is, en wellicht dat het een hardware probleem is op de SHP6 (verkeerde weerstandswaarde).

Edit:
Ik ben vandaag bezig geweest al mijn smart plugs (SHP2 & 6) opnieuw te flashen. Had wat problemen dus nu eerst de chip leeg gemaakt voor het flashen. Maar bij de SHP2 & 6 werkt bij mij echt alleen de "BlitzWolf SHP (45)" instelling. "Gosund SP1 v23" doet bij mij echt helemaal niets.
Het knipperen van de LED is pas gestopt nadat ik MQTT geconfigureerd had (heb ik draaien in Home Assistant). Bij "Configure other" stond er wel standaard een checkbox met "MQTT enable" aangevinkt. Dus wellicht dat de LED zich ook normaal gedraagt wanneer deze uit staat en wanneer je geen MQTT ingesteld hebt. Maar dat heb ik niet geprobeerd. :)

Rockel83 wijzigde deze reactie 20-01-2019 17:30 (19%)

• Jiu Mei Lian
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 05-02 11:24
Ik twijfel tussen de BW-SHP2 of 6.

Welke raden jullie mij aan, met betrekking tot stabiliteit en kwaliteit van monitoring.

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:46
Zojuist 2 BW-SHP2's besteld voor het monitoren van het verbruik van de te installeren boilers. Er draait momenteel al een Pow R2 op een verwarmingsketel, maar deze unit's zijn net iets netter in gebruik. Nu nog even opzoek naar een bitsetje met een 2.3mm driehoek en anders pakken we de T6.

Ben benieuwd hoe hoog het verbruik van heet water gaat zijn.

• uibeltje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-03 18:12

uibeltje

Idiotheque

Die schroefjes krijg je er met een gewone kleine platte schroevendraaier ook gemakkelijk uit. Allemaal plastic dus veel kracht kost het niet.

• Cooni
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 23-03 12:20
SHIFTER [NL] schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:31:
[...]

Ik heb de plug sinds vandaag binnen en heb het even uitgemeten voor je. O-)

Cooni wijzigde deze reactie 05-02-2019 15:57 (6%)

• SHIFTER [NL]
Cooni schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:46:
[...]

Ik heb de plug sinds vandaag binnen en heb het even uitgemeten voor je. O-)
[Afbeelding]
Helemaal geweldig!! Dankje wel!!! _/-\o_

• timminater
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 15:32
Kan iemand voor mij de diameter van de print opmeten waar de contactpunten op zitten? Ik heb zelf mijn SHP6 nog niet binnen namelijk.
Ik wil graag een print gaan maken met pogo-pins welke ik makkelijk kan bevestigen om hem te flashen, maar dan moet ik wel de afmeting van de print hebben.

• Mattie84
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:25
Is het flashen nodig om hem werkend in domoticz te krijgen?

• wessel145
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-03 19:25
Ik heb er zojuist 2 besteld bij banggood. Ik zal jullie ook op de hoogte houden van mijn resultaten, zelf heb ik vooral apparaten die weinig energie verbruiken waarvan ik het verbruik wil monitoren, dus ben benieuwd hoe nauwkeurig deze meet (na kalibratie)

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:16
het is niet meer nodig om te solderen want het kan ook over-the-air:

https://blog.quindorian.o...-meter-with-esphome.html/

Ik ga het vanavond testen met mijn Blitzwolf :)

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Ep Woody
Possible schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:22:
het is niet meer nodig om te solderen want het kan ook over-the-air:

https://blog.quindorian.o...-meter-with-esphome.html/

Ik ga het vanavond testen met mijn Blitzwolf :)
Is het jou gelukt? Mij lukt het niet namelijk, maar ook verbinding maken met mijn thuisnetwerk op de normale manier lijkt niet te lukken.

• Possible
Ep Woody schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:36:
[...]

Is het jou gelukt? Mij lukt het niet namelijk, maar ook verbinding maken met mijn thuisnetwerk op de normale manier lijkt niet te lukken.
Nee mij is het helaas niet gelukt ...ik heb hem voorheen namelijk gebruikt met de standaard app van blitzwolf maar ook daar lukt het mij niet. Ik denk dat ik iets kapot heb gemaakt ofzo omdat ik hem een paar weken geleden wou flashen met solderen. Ik heb echter een nieuwere versie waarbij het lastiger is om te solderen.

• Ep Woody
@Possible Na ontelbare pogingen liep hij ineens door met flashen. Nu heb ik dus 2 werkende nieuwe SHP2 zonder ze open te hoeven maken.

Had last van nginx die open bleef en systemd-resolve.

Ep Woody wijzigde deze reactie 02-03-2019 19:24 (3%)

• Possible
Ep Woody schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:23:
@Possible Na ontelbare pogingen liep hij ineens door met flashen. Nu heb ik dus 2 werkende nieuwe SHP2 zonder ze open te hoeven maken.

Had last van nginx die open bleef en systemd-resolve.
Tja de originele app herkend de plug ook niet eens...had jij dat ook?.. en hoe lang heb je elke keer gewacht tot het script hem wel herkende?
Die puntjes blijven bij mij maar lopen...na 10 min maar gestopt

• Ep Woody
Possible schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:29:
[...]

Tja de originele app herkend de plug ook niet eens...had jij dat ook?.. en hoe lang heb je elke keer gewacht tot het script hem wel herkende?
Die puntjes blijven bij mij maar lopen...na 10 min maar gestopt
Voor de originele app moest ik eerst het tuya concert script en allen screens die er achter draaien killen. Daarna deed hij het volgens mij weer.

Het aantal puntjes voor hij herkend werd was een stuk of 20. Toen het mislukte oneindig idd.

• Possible
Ep Woody schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:42:
[...]

Voor de originele app moest ik eerst het tuya concert script en allen screens die er achter draaien killen. Daarna deed hij het volgens mij weer.

Het aantal puntjes voor hij herkend werd was een stuk of 20. Toen het mislukte oneindig idd.
Oke het is mij nu ook in 1x gelukt om hem erop te zetten.. Tashmota staat erop alleen het lijkt nu wel of hij niks doorgeeft meer .. Ik kan toggelen wat ik wil in de firmware maar hij zet hem niet aan/uit.

Wat heb jij gebruikt?

Laat maar: Het is gelukt! Ik moest niet de Blitzwolf selecteren maar de Gosund :P

Possible wijzigde deze reactie 02-03-2019 19:59 (6%)

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:07

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Is dit flash gebeuren ook bruikbaar met Domoticz?
Tasmota werkt er mee en wellicht kan ik er iets anders overheen flashen als het eenmaal werkt :)

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Ep Woody
@Speedy-Andre Je flasht gewoon Tasmota 6.4.1 sonoff-basic standaard, maar je kan ook andere firmware flashen. Die heb ik nadat het flashen gelukt is, OTA vervangen door de nieuwste versie van sonoff-classic. Van daaruit heb je de instellingen voor Domoticz weer beschikbaar. Werkt prima hier thuis. Enige is dat je hem nog even moet calibreren.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik zag een HA api in het config bestand staan, maar daar doet hij in eerste instantie niks mee denk ik.
Met de ronde mini Gosund pluggen is solderen een crime dus liever dit eerst proberen :)

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Goed, de eerste ronde heb ik verloren ;w

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
VTRUST-FLASH 1.0
(c) VTRUST GMBH https://www.vtrust.de/35c3/

READ FLASH: http://10.42.42.42/get?read=HEX-ADDRESS
ChipID: 42530f
MAC: B4:E6:2D:42:53:0F
SdkVersion: 1.5.3(aec24ac9)
BootVersion: 4
BootMode: 1
FlashMode: 1M QIO @ 40MHz
FlashChipId: 1440a1
FlashChipRealSize: 1048576
FlashChipSize: 1048576
FlashChipMode: 0
system_upgrade_userbin_check: user2 0x81000

Dit is de webpage van de plug na de eerste flash die goed leek te gaan.
De pi had al wat moeite met de wifi dongle en dan krijg je dit.
In de log zie ik dat de verbinding even lukt en dan wegvalt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pi@phoscon:~/tuya-convert/scripts$ tail -f smarthack-wifi.log
wlan0: AP-STA-CONNECTED b4:e6:2d:42:53:0f
wlan0: STA b4:e6:2d:42:53:0f RADIUS: starting accounting session CA318CF0354AA253
wlan0: STA b4:e6:2d:42:53:0f WPA: pairwise key handshake completed (RSN)
wlan0: AP-STA-DISCONNECTED b4:e6:2d:42:53:0f
Failed to set beacon parameters
wlan0: AP-STA-DISCONNECTED 9c:5c:f9:e3:e8:18
wlan0: INTERFACE-DISABLED
wlan0: INTERFACE-ENABLED

De plug heeft nu een AP dat vtrust-recovery heet en zonder wpa te benaderen is.
Verbind ik een android phone met het AP dan zie ik bovenstaande page op 10.42.42.42.
Hij is dus niet dood, maar wel onbruikbaar, het knopje (lang) indrukken doet niks en de leds zijn uit.
De wifi dongle in de rpi verstoort het overige wifi netwerk flink, diverse ipcams zijn weg :P

• Winnetou
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Possible schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:56:
[...]

Oke het is mij nu ook in 1x gelukt om hem erop te zetten.. Tashmota staat erop alleen het lijkt nu wel of hij niks doorgeeft meer .. Ik kan toggelen wat ik wil in de firmware maar hij zet hem niet aan/uit.

Wat heb jij gebruikt?

Laat maar: Het is gelukt! Ik moest niet de Blitzwolf selecteren maar de Gosund :P
Wat heb je gewijzigd om het te laten lukken?

Bij mij blijven er ook maar puntjes verschijnen, maar verder gebeurt er niks. Mijn telefoon verbindt prima met het vtrust-flash netwerk en in de log files zie ik niets vreemds. Heb de BW-SHP6 wel 10x in pairing mode gezet en het script ook verschillende malen opnieuw gestart :|

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Possible
Winnetou schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:27:
[...]

Wat heb je gewijzigd om het te laten lukken?

Bij mij blijven er ook maar puntjes verschijnen, maar verder gebeurt er niks. Mijn telefoon verbindt prima met het vtrust-flash netwerk en in de log files zie ik niets vreemds. Heb de BW-SHP6 wel 10x in pairing mode gezet en het script ook verschillende malen opnieuw gestart :|
Tja geen idee... Ik heb er inmiddels 6 geflashed en deze worden best snel opgepakt. Ook bij andere mensen heb ik ze gewoon op afstand geflashed dmv putty. Gebruik gemaakt van een raspberry pi 3b.

Gebruik je wel een pi?

Probeer eerst ook eens de flash uit te voeren zonder een device te connecten. Dit ging bij mij prima ook.

@Speedy-Andre
Toevallig niet een raspberry 3b die je kan gebruiken? Ging bij mij perfect.

Possible wijzigde deze reactie 14-03-2019 21:37 (12%)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Possible schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:40:
[...]

Toevallig niet een raspberry 3b die je kan gebruiken? Ging bij mij perfect.
Nee, alleen 2B's hier.
Probleem is de toestand van de plug, het script maakt geen verbinding meer ondanks dat wifi ok is.
Dit is een mini plug die je zo fijn kan solderen, als je hem niet demonteert dan.
Hoe hij verder open gaat weet ik niet, schroefje onderop los dan komt het kapje los.
De print lijkt vast te zitten aan de 230V pinnen en er zit nog een antenne ergens geplakt.

• Winnetou
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:40:
[...]

Tja geen idee... Ik heb er inmiddels 6 geflashed en deze worden best snel opgepakt. Ook bij andere mensen heb ik ze gewoon op afstand geflashed dmv putty. Gebruik gemaakt van een raspberry pi 3b.

Gebruik je wel een pi?

Probeer eerst ook eens de flash uit te voeren zonder een device te connecten. Dit ging bij mij prima ook.
[...]
Heb helaas geen raspberry pi, maar probeerde het via een Acer laptop. Met een Lenovo laptop kreeg ik het accesspoint überhaupt niet opgezet, maar op de Acer met Ubuntu 18.04 wel. Connecten met telefoon gaat prima. Alleen de BW-SHP6 blijft gewoon snel knipperen en lijkt de accesspoint op 1 meter afstand niet te vinden. Vrees dat het dan toch solderen moet gaan worden..

edit:
Inmiddels toch gelukt met een Kali-linux installatie :)

Winnetou wijzigde deze reactie 23-03-2019 12:38 (4%)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True