Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abio80
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-06-2024
Cartman! schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:22:
[...]

Toevallig gisteren een besteld. Wil er eigenlijk meer maar leek me veilig even te proberen of ik ze nog kan flashen. Met niet meer solderen bedoel je dat je gewoon dupont kabels erin kunt drukken? Dat zou erg praktisch zijn :9
Inderdaad, ik had ergens gelezen (maar vind het nu nergens terug :s ) dat deze voorzien is van openingen voor dupont kabeltjes.

Ik heb er ook slechts eentje besteld op dit moment, als ze goed zijn zullen er snel een 8 of 9 extra gekocht worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Abio80 op 29-12-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04 14:25
Abio80 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:27:
[...]
Inderdaad, ik had ergens gelezen (maar vind het nu nergens terug :s )
Je had inderdaad zelf ook al een screenshot gestuurd waarop het te zien was, meer hierover is
hier te vinden ;)

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik zie op banggood dat er een upgraded versie is van de BW-SHP6, 15A versie ipv 10. Weet iemand toevallig of deze te flashen is?

https://nl-m.banggood.com...-Assistant-p-1608132.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abio80
Dacuuu schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:12:
Ik zie op banggood dat er een upgraded versie is van de BW-SHP6, 15A versie ipv 10. Weet iemand toevallig of deze te flashen is?

https://nl-m.banggood.com...-Assistant-p-1608132.html
Dat is het toestel dat Cartman! en ik ook besteld hebben. Hopelijk snel in huis en dan kan ik mijn bevindingen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 19:55
Ik heb van de week de Blitzwolf BW-SHP8 3680W 16A besteld. Ik ben erg benieuwd of deze ook te flashen is.
Hier een mooi stukje over: https://github.com/arendst/Tasmota/issues/5967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccie15497
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 17:53
Hallo,

Ik heb zojuist een BW-SHP6 15A versie ontvangen.
Hier zit een ESP 8285 in.
Ik heb even geen idee of daar tasmota op kan draaien.

Zo ziet de voorkant eruit bij deze versie :
bw-shp6

En de binnenkant :
bw-shp6-open

Zelf kan ik de kleine letters op de chip niet lezen , maar onze tiener kids hebben nog van die scherpe ogen die ESP 8285 zien staan.

Als ik zo even vergelijk met foto's van de Gosund SP111 zie ik vooralsnog alleen maar overeenkomsten , en heb ik het vermoeden dat het dezelfde printplaat is , of in ieder geval goed nagemaakt. (Chinees , toch ?)

[ Voor 68% gewijzigd door ccie15497 op 16-01-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abio80
Abio80 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:02:
Deze versie gekocht: https://www.banggood.com/...D=518890&cur_warehouse=CN

Benieuwd of het inderdaad zo is dat je deze niet meer moet solderen... heeft iemand van jullie deze al in huis?

Als het klopt zou de binnenkant vernieuwd zijn, en er uit zien zoals deze Gosund 111: https://ibb.co/CMgh6KT
Hierop nog even terug inpikken. Het toestelletje vandaag thuis gekregen, en de binnenkant ziet er inderdaad net zo uit als die Gosund. De pinnetjes van mijn kabels zijn net te dik, dus dan maar de draadjes zelf er in gestoken en met een simpel stukje plakband op z'n plaats gehouden.

Het flashen ging zonder enig probleem, het aan- en uitzetten is ook perfect mogelijk met Tasmota. Enkel de stroomgegevens krijg ik op dit moment niet te zien...

Maar even zoeken, waarschijnlijk heeft wel al iemand er een oplossing voor.

EDIT: na even zoeken was de oplossing ook weer gemakkelijk, gewoon een template met dit:

{"NAME":"Gosund SP111 V","GPIO":[57,255,56,255,132,134,0,0,131,17,0,21,0],"FLAG":0,"BASE":45}

activeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Abio80 op 22-01-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abio80
ccie15497 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:47:
Hallo,

Ik heb zojuist een BW-SHP6 15A versie ontvangen.
Hier zit een ESP 8285 in.
Ik heb even geen idee of daar tasmota op kan draaien.

Zo ziet de voorkant eruit bij deze versie :
[Afbeelding: bw-shp6]

En de binnenkant :
[Afbeelding: bw-shp6-open]

Zelf kan ik de kleine letters op de chip niet lezen , maar onze tiener kids hebben nog van die scherpe ogen die ESP 8285 zien staan.

Als ik zo even vergelijk met foto's van de Gosund SP111 zie ik vooralsnog alleen maar overeenkomsten , en heb ik het vermoeden dat het dezelfde printplaat is , of in ieder geval goed nagemaakt. (Chinees , toch ?)
Dit is dezelfde versie als die ik heb. Tasmota draaide hier in een half uurtje geknutsel zonder probleem om aan/uit te doen. Het uitlezen van de stroom moet ik nog uitvissen.

Edit: zie mijn post hierboven, het uitlezen is ook geen probleem

[ Voor 3% gewijzigd door Abio80 op 16-01-2020 17:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Abio80
Voor de mensen die een BW-SHP6 15A hebben aangekocht in "het kort" hoe ik de boel hier aan de praat heb gekregen met Tasmota (via Windows-pc):

EDIT: Daarnet deze in huis gekregen: https://www.amazon.fr/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Nog geen 10 euro per stuk, en effectief net dezelfde (buiten het merk)!

OPGELET: dit is allemaal op eigen risico! Ik draag geen verantwoordelijkheid voor enige schade, zelfs als je perfect deze stappen volgt. Zorgt dat het toestel nooit verbonden is met 230v wanneer je het toestel open doet! De Gosund SP111 is net hetzelfde aan de binnenkant als de 15A versie van Blitzwolf SHP-6 (3450watt), maar hoe lang dat allemaal zo blijft is afwachten :)

1) Kijk op deze link even hoe je het moet open doen en wat waar zit... https://www.malachisoord....rmware-on-a-gosund-sp111/
2) Verbind de kabels zoals op de site
3) Start de software "NodeMCU-pyflasher" (https://github.com/marcelstoer/nodemcu-pyflasher/releases)
4) Voor je de usb-kabel in de pc steekt houd je even een draadje van GPIO-0 tegen de ground.
5) Start de pc, wacht enkele tellen (5-tal) en laat dat extra draadje terug los. Het lampje in de stekker brandt vast rood = goed!
6) In de software zet je de volgende instellingen: Serial port: te kiezen met dropdownmenu, firmware de standaard tasmota.bin, Baud staat standaard goed, Flash mode: DUAL Output, Erase flash; Yes.
7) Tijd om te flashen... Wanneer dat gedaan is koppel je de stekker los van je pc en steek je het toestel terug in elkaar.
8 ) Steek het toestel in een werkend stopcontact.
9) Zoek op bv. de laptop achter een nieuwe WIFI (Tasmota-nummer) en verbind daar mee.
10) Eenmaal verbonden surf je naar dit IP: 192.168.4.1
11) In het menu dat je te zien krijgt zet je de naam van jouw wifi-netwerk dat je normaal gebruikt en daaronder het paswoord van dat netwerk. Klik op save.
12) Kijk in jouw router wat voor IP het toestel gekregen heeft op jouw wifi-netwerk. Geef dit toestel ineens een vast IP, dit werkt gemakkelijker in de toekomst.
13) Surf (op jouw wifi-netwerk nu...) naar dat IP-adres.
14) Zet de instellingen goed, klik op configure - configure other - en bij template vul je dit in:
EDIT: @Septillion kwam met een logischere configuratie af: {"NAME":"BW-SHP6 15A","GPIO":[158,255,56,255,132,134,0,0,131,17,0,21,0],"FLAG":0,"BASE":45}
EDIT: OF je kan het eerste nummer (158) veranderen door 57 indien je de werking van de lichtjes wilt omdraaien. (dan is het blauwe gelinkt aan de Wifi en het rode aan de stroom)

Vergeet niet even op 'activate' te klikken voor je dit gaat opslaan.

15) Kijk met een voltmeter na hoeveel volt er op het stopcontact zit en pas dit aan op het toestel: ga naar "console" en voer daar gewoon in (zonder aanhalingstekens of dergelijke!): VoltageSet 231
Waarbij 231 dus de waarde in volt is.

Voor wie het dan via mqtt op zijn Home Assistant wilt krijgen:

Natuurlijk installeer je, als je dat nog niet gedaan hebt, "Mosquitto broker" via de add-on store. Bij de config vul je een username en password in.

1) In configuration.yaml zet je dan dit:

mqtt:
broker: core-mosquitto
username: gebruikersnaam_te_kiezen
password: paswoord_te_kiezen
discovery: true

- platform: mqtt
name: "naam_toestel"
command_topic: "cmnd/naam_toestel/power"
state_topic: "stat/naam_toestel/POWER"
qos: 1
payload_on: "ON"
payload_off: "OFF"

2) In sensors.yaml zet je dan dit:

name: "te_kiezen_sensornaam"
state_topic: "tele/naam_toestel/SENSOR"
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Today"] }}'
unit_of_measurement: "kWh"
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Yesterday"] }}'
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Total"] }}'
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Power"] }}'
unit_of_measurement: "W"
qos: 0
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Voltage"] }}'
unit_of_measurement: "V"
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Factor"] }}'
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Current"] }}'
unit_of_measurement: "A"

(Vergeet ook niet om HA te herstarten).

3) Op het IP-adres van jouw Blitzwolf (MQTT-instellingen) voer je dan dit in:
Host: Ip-adres van de HA (meestal 192.168.X.X)
Port: 1883
Client: laat maar staan wat er staat
user: de username die je in configuration.yaml gebruikt hebt
password: het paswoord dat je in configuration.yaml gebruikt hebt
topic: de naam van de sensor die je in configuration.yaml gebruikt hebt

Zorg er dus zeker voor dat je een vast IP geeft aan het toestel en dat je overal dezelfde naam aan het toestel geeft.

Hopelijk help ik op z'n minst 1 persoon op weg met deze uitleg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Abio80 op 13-02-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Abio80 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:59:
Voor de mensen BW-SHP6 15A hebben aangekocht in "het kort" hoe ik de boel hier aan de praat heb gekregen met Tasmota (via Windows-pc):

EDIT: Daarnet deze in huis gekregen: https://www.amazon.fr/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Nog geen 10 euro per stuk, en effectief net dezelfde (buiten het merk)!

OPGELET: dit is allemaal op eigen risico! Ik draag geen verantwoordelijkheid voor enige schade, zelfs als je perfect deze stappen volgt. Zorgt dat het toestel nooit verbonden is met 230v wanneer je het toestel open doet! De Gosund SP111 is net hetzelfde aan de binnenkant als de 15A versie van Blitzwolf SHP-6 (3450watt), maar hoe lang dat allemaal zo blijft is afwachten :)

1) Kijk op deze link even hoe je het moet open doen en wat waar zit... https://www.malachisoord....rmware-on-a-gosund-sp111/
2) Verbind de kabels zoals op de site
3) Start de software "NodeMCU-pyflasher" (https://github.com/marcelstoer/nodemcu-pyflasher/releases)
4) Voor je de usb-kabel in de pc steekt houd je even een draadje van GPIO-0 tegen de ground.
5) Start de pc, wacht enkele tellen (5-tal) en laat dat extra draadje terug los. Het lampje in de stekker brandt vast rood = goed!
6) In de software zet je de volgende instellingen: Serial port: te kiezen met dropdownmenu, firmware de standaard tasmota.bin, Baud staat standaard goed, Flash mode: DUAL Output, Erase flash; Yes.
7) Tijd om te flashen... Wanneer dat gedaan is koppel je de stekker los van je pc en steek je het toestel terug in elkaar.
8 ) Steek het toestel in een werkend stopcontact.
9) Zoek op bv. de laptop achter een nieuwe WIFI (Tasmota-nummer) en verbind daar mee.
10) Eenmaal verbonden surf je naar dit IP: 192.168.4.1
11) In het menu dat je te zien krijgt zet je de naam van jouw wifi-netwerk dat je normaal gebruikt en daaronder het paswoord van dat netwerk. Klik op save.
12) Kijk in jouw router wat voor IP het toestel gekregen heeft op jouw wifi-netwerk. Geef dit toestel ineens een vast IP, dit werkt gemakkelijker in de toekomst.
13) Surf (op jouw wifi-netwerk nu...) naar die IP.
14) Zet de instellingen goed, klik op configure - configure other - en bij template vul je dit in:
{"NAME":"Naam die je wilt","GPIO":[57,255,56,255,132,134,0,0,131,17,0,21,0],"FLAG":0,"BASE":45}
waarna je op 'activate' klikt voor je dit gaat opslaan.
15) Kijk met een voltmeter na hoeveel volt er op het stopcontact zit en pas dit aan op het toestel: ga naar "console" en voer daar gewoon in (zonder aanhalingstekens of dergelijke!): VoltageSet 231
Waarbij 231 dus de waarde in volt is.

Voor wie het dan via mqtt op zijn Home Assistant wilt krijgen:

Natuurlijk installeer je, als je dat nog niet gedaan hebt, "Mosquitto broker" via de add-on store. Bij de config vul je een username en password in.

1) In configuration.yaml zet je dan dit:

mqtt:
broker: core-mosquitto
username: gebruikersnaam_te_kiezen
password: paswoord_te_kiezen
discovery: true

name: "naam_toestel"
command_topic: "cmnd/naam_toestel/power"
state_topic: "stat/naam_toestel/POWER"
qos: 1
payload_on: "ON"
payload_off: "OFF"

2) In sensors.yaml zet je dan dit:

value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Today"] }}'
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Yesterday"] }}'
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Total"] }}'
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Power"] }}'
unit_of_measurement: "W"
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Voltage"] }}'
unit_of_measurement: "V"
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Factor"] }}'
value_template: '{{ value_json["ENERGY"]["Current"] }}'
unit_of_measurement: "A"

(Vergeet ook niet om HA te herstarten).

3) Op het IP-adres van jouw Blitzwolf (MQTT-instellingen) voer je dan dit in:
Host: Ip-adres van de HA (meestal 192.168.X.X)
Port: 1883
Client: laat maar staan wat er staat
user: de username die je in configuration.yaml gebruikt hebt
password: het paswoord dat je in configuration.yaml gebruikt hebt
topic: de naam van de sensor die je in configuration.yaml gebruikt hebt

Zorg er dus zeker voor dat je een vast IP geeft aan het toestel en dat je overal dezelfde naam aan het toestel geeft.

Hopelijk help ik op z'n minst 1 persoon op weg met deze uitleg :)
Oke, dus de Blitzwolf SHP-6 15Ampere versie is dus 100% te flashen met tasmota, mooi, want er waren ook nieuwere 10A versies in de omloop die niet meer te flashen waren? (geen esp 8266 chip?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De BW-SHP6 zou ook met Tuya Convert te flashen moeten zijn, is toch een stuk makkelijker..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ccie15497 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:47:
Het is ook allemaal hetzelfde. Al deze apparaten worden door Tuya geproduceerd.
https://en.tuya.com/

Als je wat geld neerlegt kan je gewoon je eigen merkje erop laten produceren en een app laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:50

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zelf vind ik de volgende template wat logischer voor een SHP-6 15A
{"NAME":"BW-SHP6 15A","GPIO":[158,255,56,255,132,134,0,0,131,17,0,21,0],"FLAG":0,"BASE":45}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abio80
Septillion schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:57:
{"NAME":"BW-SHP6 15A","GPIO":[158,255,56,255,132,134,0,0,131,17,0,21,0],"FLAG":0,"BASE":45}
Mijn vrouw vindt dit ook logischer op deze manier :)

Dus ik heb ze hier maar allemaal aangepast, merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
Ik heb 5 BW-SHP6 10A versie met de tuya convert OTA geflasht. Ze werken allemaal prima, op 1 na. Deze reboot steeds na een paar minuten. Als ik bij Information kijk bij Restart reason staat er: Hardware watchdog. Enig idee hoe ik het rebooten kan voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Je zou eens een reset 5 en een reflash kunnen proberen om enige problemen met de flash te kunnen uitsluiten. EN reset hij ook als je als device "Generic" selecteert (ofwel, niets met de GPIO doet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Septillion schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:45:
Je zou eens een reset 5 en een reflash kunnen proberen om enige problemen met de flash te kunnen uitsluiten. EN reset hij ook als je als device "Generic" selecteert (ofwel, niets met de GPIO doet)?
Een reflash lijkt geholpen te hebben. Hij is al een paar uur niet gereboot. Even aankijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elebroek
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:01
[quote]Abio80 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:59:
Voor de mensen die een BW-SHP6 15A hebben aangekocht in "het kort" hoe ik de boel hier aan de praat heb gekregen met Tasmota (via Windows-pc):

Ik probeer jou stappenplan te volgen met een Gosund 111; alles gaat zoals het hoort, alleen komt hij niet in flash mode.Hij blijft na het verbreken van de verbinding met GPIO-0 niet constant rood branden. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik heb inmiddels 2 stuks geprobeerd te flashen; beide met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
@elebroek Heb je geen Raspberry pi of een linux systeem? Ik heb deze week met succes via OTA een 15A versie geflasht met Tuya convert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elebroek
@Jimster, Heb ik ook al geprobeerd. Komen ze ook niet in flasmode. (YouTube: Tuya Geräte mit Tasmota per OTA flashen 2020 [Gosund SP 111 Steckdose]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het flashen naar Tasmota ging voor mij heel makkelijk met de tuya OTA methode. Echter koppelen aan Domoticz gaat me veel moeilijker af. Dat ik geen idee heb wat ik aan het doen ben zal hierin meespelen.

Middels MQTT Auto Discovery plugin in Domoticz heb ik nu wel de stekker in Domoticz gekregen en ik kan het aan of uit schakelen. Echter wil ik ook het verbruik in grafiek krijgen in Domoticz. In Tasmota wordt het verbruik wel weergegeven.

Hoe moet ik Domoticz inrichten om ook het verbruik te kunnen monitoren?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
@elebroek Vreemd. Heb je ze wel in pair mode gezet?

@The_FrankO Je moet eerst een dummy hardware aanmaken. Daarna maak je per stekker 2 virtuele sensors aan. 1 switch en een 'Usage (Electric)'. Nu heb je 2 idx, deze vul je in Tasmota bij Configure Domoticz, de switch bij idx 1 en de 'Usage bij sensor 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Jimster schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:02:
@elebroek Vreemd. Heb je ze wel in pair mode gezet?

@The_FrankO Je moet eerst een dummy hardware aanmaken. Daarna maak je per stekker 2 virtuele sensors aan. 1 switch en een 'Usage (Electric)'. Nu heb je 2 idx, deze vul je in Tasmota bij Configure Domoticz, de switch bij idx 1 en de 'Usage bij sensor 4.
Ik heb geen Configure Domoticz in Tasmota. Ik draai “Tasmota 8.1.0.2 by Theo Arends“, is dat de verkeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
The_FrankO schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Ik heb geen Configure Domoticz in Tasmota. Ik draai “Tasmota 8.1.0.2 by Theo Arends“, is dat de verkeerde?
Standaard wordt een kale versie geflasht. Je moet even kiezen voor upgrade en dan deze URL flashen: http://thehackbox.org/tasmota/release/tasmota.bin

Bij MQTT in Tasmota ook nog even het ip van je Domoticz instellen.
En module type moet je op Blitzwolf SHP zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Jimster op 22-02-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elebroek
@Jimster Vreemd. Heb je ze wel in pair mode gezet?

Ik probeer ze te pairen door nadat ik de stekker in een stekkerdoos doe, de knop 5 seconden in te drukken en dan op Enter te drukken. De stekker gaat dan na een paar seconden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
@elebroek Hmm geen idee. Ik heb deze direct geflasht nadat ze uit de doos kwamen. Dan blijft die lang blauw knipperen.
Heb je ook conform instructie een ander device gekoppeld aan de vtflash WiFi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Jimster schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:15:
[...]

Standaard wordt een kale versie geflasht. Je moet even kiezen voor upgrade en dan deze URL flashen: http://thehackbox.org/tasmota/release/tasmota.bin

Bij MQTT in Tasmota ook nog even het ip van je Domoticz instellen.
En module type moet je op Blitzwolf SHP zetten.
Dat was het inderdaad, ik had niet door dat ik een beperkte firmware gebruikte. Ik kan er weer mee verder. Bedankt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elebroek
@Jimster Het is gelukt. 1 x met USB to serial en 1 x door hem aan te melden in de app van Gosund en hem daarna weer verwijderen. Dan gaat hij automatisch in de flashmodus. Hierna nog 2 stuks, nieuw uit doos, via OTA. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Toont jullie 15A versie wel Voltage, Current, Power etc (de eerste 6 waarden) in Tasmota? Bij mij blijven ze op 0 staan. De 10A versie werkt perfect. Ik zie dus alleen Energy Today, Energy Yesterday en Energy Total

Edit: opgelost met deze template: https://templates.blakadder.com/blitzwolf_SHP6-15A.html

[ Voor 17% gewijzigd door Jimster op 29-02-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Voor wie nog BW-SHP6 15A pluggen zoekt: Banggood voor €9,40. Link komt uit de "nieuwsbrief" dus hoop dat bedrag bij iedereen klopt. Maar voor minder dan 10 euro mooie compacte pluggen met metering _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:43
Septillion schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:34:
Voor wie nog BW-SHP6 15A pluggen zoekt: Banggood voor €9,40. Link komt uit de "nieuwsbrief" dus hoop dat bedrag bij iedereen klopt. Maar voor minder dan 10 euro mooie compacte pluggen met metering _/-\o_
Komen bij mij helaas wel nog verzendkosten bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@darklord007 Bij meer dan één had ik dat ook. En daarna moest ik zelf handmatig voor een enkel weer de methode zonder kosten selecteren. Nu dus twee losse orders gedaan 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 28-03-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:43
Septillion schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:55:
@darklord007 Bij meer dan één had ik dat ook. En daarna moest ik zelf handmatig voor een enkel weer de methode zonder kosten selecteren. Nu dus twee losse orders gedaan 8)7
hmzz, dat geintje lukt mij niet, maar om niet te veel offtopic te gaan laten we het hier maar ff bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 11:52
Septillion schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:57:
Ik zie dat je ten opzichte van de default template de LEDs hebt omgedraaid, daarnaast heb je GPIO1 en 3 gekoppeld aan "USER" wat doet dat precies?

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Inderdaad ledjes omgedraaid en een unieke naam gegeven. Dit om ook daar onderscheid te maken met de 10A versie die echt een andere template nodig heeft.

GPIO1 en 3 stonden standaard al op USER. Dit betekend dat ze na het toepassen van de template nog aan te passen zijn via "Configure Module". Dit omdat GPIO1 en 3 respectievelijk Txo en Rxi zijn en deze als pads op de PCB beschikbaar zijn. Maar ze werkelijk gebruiken bij de BW-SHP6 is nog wel een aardige uitdaging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:47
Wat voor aparatuur durven jullie maximaal aan een Gosund SP111 3450W 15A te hangen?

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaat
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-06-2020
Bedankt jongens, jullie hebben mij flink op weg geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
serienummer schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:52:
Ik heb van de week de Blitzwolf BW-SHP8 3680W 16A besteld. Ik ben erg benieuwd of deze ook te flashen is.
Hier een mooi stukje over: https://github.com/arendst/Tasmota/issues/5967
Om even een enorm oud bericht aan te halen; @serienummer , is het gelukt? Hoe is je ervaring hiermee? Wil mogelijk mn nieuwe huis hier volledig mee voorzien, vroeg me af wat je ervan vond :)

[ Voor 0% gewijzigd door Blaurens op 27-06-2020 20:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 22:55
Blaurens schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:32:
[...]

Om even een enorm oud bericht aan te halen; @serienummer , is het gelukt? Hoe is je ervaring hiermee? Wil mogelijk mn nieuwe huis hier volledig mee voorzien, vroeg me af wat je ervan vond :)
Om een oud bericht aan te halen wat weer een oud bericht aanhaalt O-) O-).
Ik heb vanavond al mijn Osram en Hue plugs vervangen door deze plugs met overal Tasmota op geflasht In een woord: geweldig. Had er al een paar hangen, maar nu allemaal vervangen. Ze zijn lekker compact en performance is zeer stabiel. Vooral de stroommeting is handig (al weet ik niet hoe accuraat dit is) voor allerlei extra mogelijkheden in je automatisering. Zo krijg ik berichten als de wasmachine en droger klaar zijn, maar zal de TV bijvoorbeeld nooit afschakelen als daar meer dan 20W gebruikt wordt (lees: ik lig al 3 uur stil op de bank te gamen en het huis gaat slapen ;))
Kire88 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:08:
Wat voor aparatuur durven jullie maximaal aan een Gosund SP111 3450W 15A te hangen?
Ik heb mijn wasmachine eraan hangen, zegt dat genoeg? :X

[ Voor 11% gewijzigd door Sandolution op 10-07-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:47
Sandolution schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:09:
[...]
Ik ook en dat lijkt prima te gaan. Zou ook graag het stroomverbruik van de oven meten (niet omdat het nodig is maar omdat het mijn verbruiksplaatje completer maakt). Deze gaat echter tot 3000W en dat durf ik niet aan, misschien onterecht?

De oven zit wel op een aparte groep dus misschien zijn daar ook mogelijkheden.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandolution
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 22:55
Lichtelijk off-topic, maar wilde dit jullie niet onthouden:
Ik heb recentelijk al mijn Osram Smart+ Plugs en Philips Hue Plugs vervangen door Blitzwolf SHP6 15A met Tasmota.

Twee van deze plugs zitten op een redelijke afstand van de access points en ingebouwd met nog meer elektronica (voedingen etc.).Hierdoor was het bereik van de modules en stabiliteit van de verbinding niet erg goed.

Daarom maar even een hardware-mod gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sM2K0Mn9xL_4Qnfeo5zgZoNLOAE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3C1akLeKecN1z1g4Iw2TaAJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idO7AkSmM7uDXxODT8ZwiYt1cE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLAWHT3FQFC5KVSTtDZEAA1C.jpg?f=fotoalbum_tile

Gebruikte antennes:
https://www.banggood.com/...=6266229&cur_warehouse=CN

Na deze mod werkt het uitstekend! Bereik is aanzienlijk verbeterd O-)

Zeker met Tasmota zou ik deze modules zeker aanbevelen ten opzichte van iedere andere 'smart' plug. Bouwkwaliteit is zeer degelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michels911
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 10:06

michels911

4690Wp

Sandolution schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:09:
[...]
Om een oud bericht aan te halen wat weer een oud bericht aanhaalt O-) O-).
Ik heb vanavond al mijn Osram en Hue plugs vervangen door deze plugs met overal Tasmota op geflasht In een woord: geweldig. Had er al een paar hangen, maar nu allemaal vervangen. Ze zijn lekker compact en performance is zeer stabiel. Vooral de stroommeting is handig (al weet ik niet hoe accuraat dit is) voor allerlei extra mogelijkheden in je automatisering. Zo krijg ik berichten als de wasmachine en droger klaar zijn....
[...]

Daar heb ik ze ook voor in gebruik maar vandaag bleek een van mijn Blitzwolf shp-6 (15A) wel een behoorlijk gesmolten steker aansluiting te hebben. (Geen spanning meer op wasmachine). De plug was ook loeiheet. De wasmachine doet volgens de plug ong 2kw maar slecht gedurende een beperkte tijd.
Ik hem hem verder onderzocht en denk dat het boutje waarmee de stekerpennen aan de print ofwel is losgetrild (op wasmachine) ofwel door mij na het flashen niet voldoende is aangedraaid. Het boutje was ook redelijk zwart geworden.
Iets om in de gaten te houden.

Domoticz, Dashticz, HomeAssistant, SmartEVSE, Warmtepomp Water/water, Elec auto (prive), Elec Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
hallo
ik heb hier een geflashte bw shp2
is de template bij configure template in menu tasmota gelijk aan bw shp6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abio80
Ik weet niet of het hier al staat, maar even een kleine waarschuwing.

Als je op Amazon zoekt achter Gosund SP111 staat er regelmatig een type in 'lightning deal". Deze trekt heel hard op de "echte/oude" Gosunds, op de foto zie je enkel (als je het weet...) dat de knop niet meer recht bovenop het toestel zit. De benaming is 'EP2', blijkbaar de "nieuwe" versie.

Deze stekkers kan je NIET op de gebruikelijke manier openmaken met een schroevendraaier in het gat van de aarding!

Ik heb de mijne teruggestuurd, want blijkbaar zijn deze veel minder gemakkelijk om te openen, met kans op breuk. Er staan op de Duitse website nog wel met een foto van de oude versie, maar in hoeverre je zeker kan zijn om de oude nog te krijgen weet ik niet...

Via Aliexpress heb ik ze dan weer gekocht en uit Frankrijk laten versturen. Vandaag kwamen mijn eerste 4 aan, en ik kan bevestigen dat deze wel dezelfde zijn. Ondertussen wel weer iets gestegen in prijs, maar dan kunnen ze ook terug zakken :)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4a1a4c4dCsELGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Abio80 Openmaken om te flashen vind ik zelf een onhandige methode, zeker als je meerdere stekkers moet flashen. Als je Tuya convert hebt draaien is het een kwestie van stekker in het stopcontact steken, twee keer op enter drukken in Tuya convert en na 3 minuten heb je een stekker met Tasmota als firmware.

Geen schroevendraaier voor nodig :p

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Gizz schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:10:
@Abio80 Openmaken om te flashen vind ik zelf een onhandige methode, zeker als je meerdere stekkers moet flashen. Als je Tuya convert hebt draaien is het een kwestie van stekker in het stopcontact steken, twee keer op enter drukken in Tuya convert en na 3 minuten heb je een stekker met Tasmota als firmware.

Geen schroevendraaier voor nodig :p
Helaas werk dat al enige tijd niet meer sinds Tuya begin 2020 een nieuwe firmware heeft uitgegeven.
Zie https://github.com/ct-Open-Source/tuya-convert/issues/483

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Jimster Vreemd, ik heb in augustus of september 2020 nog allemaal Blitzwolfs gekocht (10 stuks totaal, zowel shp2 als shp6) en die gewoon met Tuya convert van Tasmota voorzien.

Uiteraard flash ik wel direct zoals ze uit de verpakking komen en laat ik ze niet eerst verbinding maken met Tuya voor een update.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 09:16
In hoeverre zijn blitzwolfs en gusund stekkers geleverd uit China veilig te gebruiken?
Ik had een aeotec plug z-wave via Aliexpress aanschaft, welke bij aanzetten een knal veroorzaakte en de groep eruit klapte. Vervolgens was de smart plug zwart. Ik heb dus mijn twijfels over betrouwbaarheid en veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abio80
mvank schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:39:
In hoeverre zijn blitzwolfs en gusund stekkers geleverd uit China veilig te gebruiken?
Ik had een aeotec plug z-wave via Aliexpress aanschaft, welke bij aanzetten een knal veroorzaakte en de groep eruit klapte. Vervolgens was de smart plug zwart. Ik heb dus mijn twijfels over betrouwbaarheid en veiligheid.
De link die ik hier iets boven gegeven heb geeft echt wel dezelfde kwaliteitsstekkers als dat je ze "rechtstreeks"' in Duitsland of dergelijke koopt. Ik bestel ze dan wel op Aliexpress, ze komen uit Frankrijk (op enkele dagen waren ze hier beide keren).

Het zijn krak dezelfde als diegene die ik vroeger op Amazon kocht. Het enige verschil is dat ze elk apart in een doosje zitten bij aankomst. Ik steek mijn reserve-stekkers per 4 in zo'n doosje.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5Ltp5v3/20210414-205331.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zSYjJn3/20210414-212410.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Abio80 op 14-04-2021 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
Gizz schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:24:
@Jimster Vreemd, ik heb in augustus of september 2020 nog allemaal Blitzwolfs gekocht (10 stuks totaal, zowel shp2 als shp6) en die gewoon met Tuya convert van Tasmota voorzien.

Uiteraard flash ik wel direct zoals ze uit de verpakking komen en laat ik ze niet eerst verbinding maken met Tuya voor een update.
N.a.v. jouw reactie heb ik 1 BW-SHP6 besteld bij Banggood en heb ik deze recent binnengekregen. Deze kon ik gelukkig flashen :)
Het lijkt er op dat de BW-SHP6 nog wel te flashen is. Andere vergelijkbare Tuya van andere merken krijg ik niet geflasht. Net maar 2 extra besteld, hopelijk komen ze binnen voor 1-7 ;)
Pagina: 1 2 Laatste