Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-06 20:59
Ik zie een foutmelding op de P1 serial port. Mijn domoticz crashed ook als de P1 meter niet te benaderen is.
Dit was sinds een update van een 3.x domoticz naar huidige.
Geen idee of dat bij jou het geval is natuurlijk, maar het is maar een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05 09:54
die had ik er zojuist uitgehaald om zeker te zijn dat het geen hardware was die aan mijn raspberry hangt. met de P1 aangesloten krijg ik dezelfde error.

inmiddels geupgrade naar de laatste beta, maar dan krijg ik nog meer errors....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
met de beta krijg ik de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2018-08-20 16:57:33.990  Status: EventSystem: reset all device statuses...
2018-08-20 16:57:34.084  Status: P1 Smart Meter: Meter reports as DSMR 4.2
terminate called after throwing an instance of 'std::invalid_argument'
  what():  stoull
2018-08-20 16:57:34.099  Error: Domoticz(pid:8237, tid:8247('MainWorker')) received fatal signal 6 (Aborted)
2018-08-20 16:57:34.099  Error: siginfo address=0x202d, address=0x76bdbf44
2018-08-20 16:57:34.113  Error: Failed to start gdb, will use backtrace() for printing stack frame

2018-08-20 16:57:34.115  Error: #0  /home/pi/domoticz/domoticz() [0x2bd9fc]
2018-08-20 16:57:34.115  Error: #1  /home/pi/domoticz/domoticz : signal_handler(int, siginfo_t*, void*) + 0x27c [0x2be494]
2018-08-20 16:57:34.115  Error: #2  /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6 : __default_rt_sa_restorer_v2 + 0 [0x76bdd1a0]
2018-08-20 16:57:34.115  Error: #3  /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6 : gsignal + 0x38 [0x76bdbf70]
Aborted

zou het toch iets met de p1 te maken kunnen hebben?
btw, ik draai nog op raspbian jessie, moet ik updaten naar stretch?

[ Voor 5% gewijzigd door Joco25 op 20-08-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Joco25 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:04:
btw, ik draai nog op raspbian jessie, moet ik updaten naar stretch?
Sowieso al bij 4.9700 updaten naar stretch... Release notes niet gelezen?

[ Voor 67% gewijzigd door Shaggie_NB op 20-08-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 23:55
Ik heb gisteren maar weer eens een Beta update gedaan en nu zie ik onder "Devices" wat veranderingen. Ik zie ineens een kolom "unit" met daarin waardes tussen 0 en 255 ?

Tevens zie ik dat de handige Zwave benaming (met daarin de vereenvoudige weergave van het NodeID) weg is.

Iemand die iets meer weet over beide zaken? Vind het persoonlijk erg jammer dat die vereenvoudige weergave nu weg is. In een lijst met 50+ nodes was het toch eenvoudiger zoeken. :)

Blijkbaar ben ik niet de enige die het onhandig vind maar er is schijnbaar een andere oplossing in de maak.
https://github.com/domoti...1a055317e275f09b#comments

[ Voor 20% gewijzigd door TravockMD op 20-08-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
Shaggie_NB schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:13:
[...]

Sowieso al bij 4.9700 updaten naar stretch... Release notes niet gelezen?
oops, teveel naar de nieuwe functie gekeken en de rest over het hoofd gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
MrBarBarian schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Voor zover ik weet bestaan er nog geen goede Zwave thermosaanknoppen. Die van Fibaro heben grote problemen met firmware en het is mar de vraag of Fibaro dat gaat oplossen (maar zijn wel mooi). De Danfoss (ik had een LC-13) is dermate traag dat deze ook zinloos was..
Zelf heb ik die van Eurotronics en die hebben Flirs waardoor ze toch best wel snel reageren. Nog niet heel veel kunnen testen, maar het duurde hooguit een halve minuut en doorgaans reageerde het binnen enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 18:54

SJB

Wat is de beste manier om drie lampen gelijk te schakelen (gekoppeld aan domoticz)? Het gaat om een drietal losse lampen (dus geen lampen direct aan het plafond of muur) die ook gedimd moeten worden en bij voorkeur met enkele programma's, zoals 1x drukken: normaal aan, 2x drukken: maximaal, ingedrukt houden: dimmen
Ik heb nu Philips Hue lampen, wat goed werkt. Maar ik wil graag 'normale' schakelaars gebruiken wat niet handig is bij deze lampen. Dus lijkt me niet goed werken.
Alternatief is Qubino/Fibaro via z-wave. Goede integratie met domoticz en lees er goede dingen over. Maar de dimmers zijn hier enkel icm een directe wandaansluiting.

Of is er nog een andere oplossing?

Ik ga ons huis verbouwen en ook elektra vernieuwen, dus kan overal draden naartoe trekken indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 20:11

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

SJB schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:25:
Wat is de beste manier om drie lampen gelijk te schakelen (gekoppeld aan domoticz)? Het gaat om een drietal losse lampen (dus geen lampen direct aan het plafond of muur) die ook gedimd moeten worden en bij voorkeur met enkele programma's, zoals 1x drukken: normaal aan, 2x drukken: maximaal, ingedrukt houden: dimmen
Ik heb nu Philips Hue lampen, wat goed werkt. Maar ik wil graag 'normale' schakelaars gebruiken wat niet handig is bij deze lampen. Dus lijkt me niet goed werken.
Alternatief is Qubino/Fibaro via z-wave. Goede integratie met domoticz en lees er goede dingen over. Maar de dimmers zijn hier enkel icm een directe wandaansluiting.

Of is er nog een andere oplossing?

Ik ga ons huis verbouwen en ook elektra vernieuwen, dus kan overal draden naartoe trekken indien nodig.
Wat ik zou doen
xiaomi deurcontacten ombouwen tot schakelaars [ tweakers forum ]
Dan met die schakelaar een groep maken in domoticz
Dan kun je de hele wereld schakelen...:-) en of kleuren en of dimmen
Als je er 2 naast elkaar zet. kun je met de 1 x en y schakelen en met de ander w en f
Of koop esp gebaseerde sonof schakelaar [ fancy ] en dan kun je 4 noppen op 1 glasplaatje bediene.. mmmm [ helaas heb ik dure zwave maar anders ]

zoiets?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
funske schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:13:
Bij mijn vorige router kon ik Domoticz extern vanaf internet raadplegen; dit was gewoon een kwestie van Port-forwarding naar IP-adres:8080. Dit werkte prima!!

Maar sinds vorige week heb ik een nieuwe Fritz!Box 7560 router (provider) en lukt de protforwarding naar mijn Raspberry met Domoticz totaal niet. Een portforwarding naar mijn camera gaat wel goed, maar ik krijg de externe toegang tot Domoticz niet in orde...... :(

De afgelopen 3 dagen heb ik internet al helemaal afgestruind, allerlei filmpjes bekeken en diverse aanwijzingen hoe het zou moeten werken geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet

Misschien kan iemand, die ook een Fritz!Box 7560 heeft en waarbij de portforwarding naar een Raspberry wel goed gaat, mij hierbij helpen?? _/-\o_
Komt dat niet omdat die fritzbox poort 8080 zelf gebruikt voor zijn eigen webinterface? Misschien kan je domoticz op ssl draaien? en dan poort 443 (of 8443) forwarden naar domoticz.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
degroot schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Komt dat niet omdat die fritzbox poort 8080 zelf gebruikt voor zijn eigen webinterface? Misschien kan je domoticz op ssl draaien? en dan poort 443 (of 8443) forwarden naar domoticz.
d:)b d:)b

Wat kan het leven toch simpel zijn!! Ik had al diverse externe poorten aangepast, maar totaal niet stil gestaan dat de Fritz!Box deze zelf wel eens zou kunnen gebruiken. Je krijgt dan ook geen melding of zo bij het maken van de regel; hij verrekt het gewoon.

Jammer van die 3 dagen klooien, maar ik ben blij dat ik het nu in orde heb!

Hartstikke bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 07:49
DjAntoon schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Verder automatiseren en zorgen dat er in de omgeving meer netspannings gevoede Z wave modules bijkomen. Ik heb een hoop qubino modules en die zorgen ervoor dat een aantal batterij gevoede pirs op grote afstand ook goed functioneren.
Dit krijg ik met mijn Xiaomi niet voor elkaar helaas, over dezelfde afstand.
Heb eigenlijk in me netwerk 2 netstroom apparaten zitten en daar dichtbij 'batterij apparaten' hangen.
Deze heb ik uit me Z-wave netwerk verwijderd omdat ik last krijg van "Dead Nodes" vermoedelijk door de batterij gevoelen apparaten die instant op Slaap modus schieten. En hier door de netstroom apparaten niet werken.

(Heb al gezocht naar een manier om deze apparaten niet als mesh te gebruiken maar niks bruikbaars kunnen vinden op internet.)
MrBarBarian schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Voor zover ik weet bestaan er nog geen goede Zwave thermosaanknoppen. Die van Fibaro heben grote problemen met firmware en het is mar de vraag of Fibaro dat gaat oplossen (maar zijn wel mooi). De Danfoss (ik had een LC-13) is dermate traag dat deze ook zinloos was..
Das jammer dat er niks goeds te vinden is qua thermostaatknoppen over Z-wave.
Ik ga denk een deze dagen zoeken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
88Gamer88 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Z-wave wil ik ook graag voor alles, maar merk dat het er soms gewoon niet is. Daarom gekozen voor de thermostaat + knoppen van Tado. De reden daarvoor is dat het (op zijn minst) uit te lezen is met een API.

Iemand hier in het topic (even zoeken) had ook een integratie gemaakt voor Tado :) Dus misschien niet per se Z-wave, maar wel het overwegen waard.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:20

flexje

got-father

Dylantje2 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:39:
[...]

Wat ik zou doen
xiaomi deurcontacten ombouwen tot schakelaars [ tweakers forum ]
Dan met die schakelaar een groep maken in domoticz
Dan kun je de hele wereld schakelen...:-) en of kleuren en of dimmen
Als je er 2 naast elkaar zet. kun je met de 1 x en y schakelen en met de ander w en f
Of koop esp gebaseerde sonof schakelaar [ fancy ] en dan kun je 4 noppen op 1 glasplaatje bediene.. mmmm [ helaas heb ik dure zwave maar anders ]

zoiets?
Kun je echt dimmen als je die krengen ombouwt?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Gamer88
SanderTje! schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:01:
[...]

Z-wave wil ik ook graag voor alles, maar merk dat het er soms gewoon niet is. Daarom gekozen voor de thermostaat + knoppen van Tado. De reden daarvoor is dat het (op zijn minst) uit te lezen is met een API.

Iemand hier in het topic (even zoeken) had ook een integratie gemaakt voor Tado :) Dus misschien niet per se Z-wave, maar wel het overwegen waard.
Vandaag even contact gehad met Robbshop.nl hier over.
Deze vertelde mij over het volgende product dat dit wel werkte zonder problemen en geen fouten bevatte zo als bij de Fibaro en overige producten.

SPIRIT EUROTRONIC

https://www.robbshop.nl/t...it-eurotronic?sqr=spirit&

Dus hier zelf nog even naar aan het kijken.

Betreft door de FLiRS technologie.

Wat daar tot nu toe over gelezen heb wel positief.
Hopelijk komen er snel meer producten met deze ondersteuning.

[ Voor 10% gewijzigd door 88Gamer88 op 21-08-2018 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
88Gamer88 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:16:
[...]

Vandaag even contact gehad met Robbshop.nl hier over.
Deze vertelde mij over het volgende product dat dit wel werkte zonder problemen en geen fouten bevatte zo als bij de Fibaro en overige producten.

SPIRIT EUROTRONIC

https://www.robbshop.nl/t...it-eurotronic?sqr=spirit&

Dus hier zelf nog even naar aan het kijken.

Betreft door de FLiRS technologie.

Wat daar tot nu toe over gelezen heb wel positief.
Hopelijk komen er snel meer producten met deze ondersteuning.
Lees maar een paar posts terug, deze heb ik ook en bevallen mij prima. Conrad had ze laatst voor een zeer scherpe prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21
Ben echt benieuwd of iemand de Novy afzuigkap al aan de praat heeft gekregen met een Sonoff RF Bridge.

Dat zou voor mij de ideale oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

flexje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Krengen zijn het niet hoor heel smpel goedwerkende sensoren
Nee dimmen gaat er niet mee.
Maar je kunt via een groep een lamp x sterkte geven.
Ik heb bijv een ab van kaku waarmee ik meerdere groepen kan schakelen
knop1 groep met licht romance voor de waf
knop 2groep met licht om te lezen

En de schakelaar van xiaomi gebruik ik gewoon voor het de instellingen van het dagelijkse licht..
enz enz enz
dus 1 lamp met alle opties die je maar wilt.
Knop x voor Sex....
alleen de waf snapt hem nog niet hahahaah 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Dylantje2 op 21-08-2018 21:55 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 07:48
flexje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

Wat je ook zou kunnen doen is de cube van xiaomi/Aqara bestellen. Hier kun je aan bewegingen, voorwaarden hangen en zo een lamp of groep dimmen, uit doen of wat dan ook.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 03-06 23:55
bing69 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:10:
[...]

Wat je ook zou kunnen doen is de cube van xiaomi/Aqara bestellen. Hier kun je aan bewegingen, voorwaarden hangen en zo een lamp of groep dimmen, uit doen of wat dan ook.
Volgens mij moet je dan momenteel nog de "oude" versie waar "MI" op staat hebben. De Aqara versie werkt (nog?) niet met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:06
88Gamer88 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:59:
Ik heb al een tijdje een Popp thermostaatknop (https://www.popp.eu/thermostat/) en die werkt prima. Geen idee wat er niet goed aan zou kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 22-08-2018 10:08 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Drardollan schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

Ik heb al een tijdje een Popp thermostaatknop (https://www.popp.eu/thermostat/) en die werkt prima. Geen idee wat er niet goed aan zou kunnen zijn.
Werkt deze out of the box in domoticz?
Kan je deze ook bestellen in NL? en wat is de prijs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
vwtune schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:42:
[...]

Werkt deze out of the box in domoticz?
Kan je deze ook bestellen in NL? en wat is de prijs? :)
Ja, zonder moeite kunnen includen.

Ik heb hem toen bij Bol vandaan geloof ik. Maar Robb zal ze toch ook wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Drardollan schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Ja, zonder moeite kunnen includen.

Ik heb hem toen bij Bol vandaan geloof ik. Maar Robb zal ze toch ook wel hebben?
Hij werkt via RFXCOM dus?
Ik heb hem kunnen vinden bij alternate, 58 euro, niet heel erg duur lijkt mij voor zo een thermostaat?

edit: zo te zien moet je ook nog losse thermostatische kraan kopen? of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door vwtune op 22-08-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-06 11:08
Ik heb hem kunnen vinden bij alternate, 58 euro, niet heel erg duur lijkt mij voor zo een thermostaat?

edit: zo te zien moet je ook nog losse thermostatische kraan kopen? of zie ik dit verkeerd?
Als ik op die Popp website kijk staat er gewoon Z-wave bij. Ik denk dat je in de war bent met dat Z-wave gebruik maakt van 868.42 Mhz. Hij is ook Robbshop gewoon te koop trouwens: https://www.robbshop.nl/r...hermostaat-popp?sqr=popp&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
vwtune schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Nee is gewoon Z-Wave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-03 14:05
vwtune schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

De Popp thermostaatknop is Z-Wave en werkt dus niet met de RFXtrx433E.
Deze Smartwares werkt wel met de RFXtrx433E
https://www.conrad.nl/p/s...diatorthermostaat-1399766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ahh oke, was even onduidleijk voor mij idd. Ik heb verder geen Z wave apparaten in huis, dus om alleen voor die thermostaat een z wave usb stick aan te moeten schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 31-05 00:17

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

jobr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:57:
[...]

Als je van IFTT (via webhook) naar MQTT naar Domoticz gaat hoef je niets open te zetten (als MQTT buiten de deur staat).
Met beebotte.com kun je dat bijv doen. Heeft ook een gratis plan.
Kan je hier wat meer uitleg over geven of een linkje naar een how-to?
Ik wil nl graag m'n google home gebruiken op lampen ed aan te zetten, maar IFTTT geeft niet aan vanaf welk IP hun commands komen.
En ik zie t niet zitten om Domoticz naar alle IP's open te zetten.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Wat is nu eigenlijk de beste/ veiligste manier om je domoticz van buiten te kunnen benaderen?
VPN? maar dan moet je voor die service betalen meen ik?
Ik was van plan om 'simpel' te gaan port forwarden naar het ip adres van mijn rpi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 12:41
vwtune schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:47:
Wat is nu eigenlijk de beste/ veiligste manier om je domoticz van buiten te kunnen benaderen?
Ik was van plan om 'simpel' te gaan port forwarden naar het ip adres van mijn rpi.
Port forwarden doen de meesten denk ik. Ikzelf heb een klein VPN servertje draaien met OPENVPN. Wellicht zou je die zelfs naast je Domoticz installatie kunnen draaien.
http://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 17:14
mr.DJ95 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

Port forwarden doen de meesten denk ik. Ikzelf heb een klein VPN servertje draaien met OPENVPN. Wellicht zou je die zelfs naast je Domoticz installatie kunnen draaien.
http://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm
Wat hierboven staat, echter vraag ik mij af of het mogelijk is om twee-weg-authenticatie toe te passen binnen Domoticz? Is weer een stapje veiliger als de verbinding vanaf buiten benaderbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
vwtune schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:47:
De veiligste manier is om geen Domoticz te gebruiken ;)

Maar zelf heb ik het opgelost middels een VPN. Ik heb enkel VPN toegang van extern open naar huis, en daarmee kan ik alles.

Port forward kan, en zal redelijk veilig zijn. Zeker als je een niet standaard poort gebruikt (dus geen 8080).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Inderdaad gewoon een random poort pakken en die forwarden, doe ik zelf ook. Heb ook OpenVPN om mijn router draaien, maar dit is toch wel fijner zo.

Ik heb een aantal van die Sonoffs besteld om eens mee te experimenteren, ben er wel benieuwd naar. Ik wil echter ook wel een oplossing voor mijn gedimde lampen. Ik heb er nu KaKu stekkers achter hangen, maar daar wil ik vanaf. Iemand een idee voor niet-inbouw dimmers en Domoticz?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 07:53
Drardollan schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:46:
[...]

De veiligste manier is om geen Domoticz te gebruiken ;)

Maar zelf heb ik het opgelost middels een VPN. Ik heb enkel VPN toegang van extern open naar huis, en daarmee kan ik alles.

Port forward kan, en zal redelijk veilig zijn. Zeker als je een niet standaard poort gebruikt (dus geen 8080).
Als je een port forward gebruikt dan raad ik je aan om een certificaat binnen Domoticz op te nemen en alleen een verbinding naar HTTPS (eventueel afwijkende poort) toe te laten. Verkeer naar de niet-beveiligde poort (vaak poort 80 en 8080) is af te vangen en daar lees je dan gewoon je username en password uit. Weg beveiliging, ook al gebruik je een random poort. security door obscurity is geen beveiliging...
Hier de wiki pagina over het aanzetten van HTTPS: https://www.domoticz.com/wiki/Native_HTTPS_/_SSL_support

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:43
Ik gebruik VPN (op synology NAS) om echt bij Domoticz te kunnen en ik heb homebridge om via HomeKit met Apple spullen mijn lampen en schakelaars te kunnen bedienen. Als je dan een Apple TV of iPad als bridge instelt kun je via iCloud van overal de homebridge koppelingen gebruiken. Dat is voor mij voldoende voor typisch gebruik en heel soms moet ik dan de VPN aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

bing69 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:10:
[...]

?? Dan moet er alsnog een dimmer tussen toch?
Zo een deurcontact is toch alleen aan/uit (relay)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
HellStorm666 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:28:
[...]

Kan je hier wat meer uitleg over geven of een linkje naar een how-to?
Ik wil nl graag m'n google home gebruiken op lampen ed aan te zetten, maar IFTTT geeft niet aan vanaf welk IP hun commands komen.
En ik zie t niet zitten om Domoticz naar alle IP's open te zetten.
Komt erop neer dat je vanuit ifttt via http naar mqtt server stuurt. Die mqtt server lees je dan weer uit met domoticz.
Met beebotte.com zou dat moeten kunnen. Die stuur ik ook aan vanuit ifttt.
In mijn geval wordt een gmail inbox gemonitored in ifttt en bij een bepaalde email wordt er een bericht naar beebotte via http gestuurd. Dat lees ik met een mqtt client weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 18:10

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik heb een raar probleem waar ik nog niet kan ontdekken wat er nou gebeurd.

ik heb een aantal Hue lampen die om 21:00 aangaan op wit 100% brightnes. Nou heb ik aardig wat mogelijke opties uitgezocht:
  1. Verschillende apps met timers allemaal verwijderd stond er geen een op 21:00
  2. dzVents scripts met rare programmeer fouten gecontroleerd. De enige die de 4 specifieke lampen bediend heb ik andere kleuren gegeven maar toch gingen ze vanavond weer op wit.
  3. In de log zie ik geen commando's voorbij komen die doen vermoeden dat er iets getriggerd wordt.
  4. Op de schakelaars zelf zit geen timer.
  5. In de groepen en scenes is om 21:00 niet getriggerd en is er geen groep/scene met een dergelijke instelling.
  6. De tv met hue ambilight stond wel aan maar functie was niet ingeschakeld.
Iemand suggesties waar ik nog meer kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
alexkroeze schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:46:
In de Hue app wellicht? Of had je die in stap 1 al gecheckt?

[ Voor 8% gewijzigd door Marc O. op 22-08-2018 21:50 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Mozart schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

Als je een port forward gebruikt dan raad ik je aan om een certificaat binnen Domoticz op te nemen en alleen een verbinding naar HTTPS (eventueel afwijkende poort) toe te laten. Verkeer naar de niet-beveiligde poort (vaak poort 80 en 8080) is af te vangen en daar lees je dan gewoon je username en password uit. Weg beveiliging, ook al gebruik je een random poort. security door obscurity is geen beveiliging...
Hier de wiki pagina over het aanzetten van HTTPS: https://www.domoticz.com/wiki/Native_HTTPS_/_SSL_support
Ik kan dit alleen maar beamen, random poort of niet, als hij open staat vinden ze hem...

Maar een andere vraag.
1 van mijn Hue sensors heb ik moeten resetten, nu komt hij natuurlijk binnen als nieuw apparaat...
Kan je de oude en de nieuwe aan elkaar koppelen met betrekking tot historische data?
Of zal ik de db moeten gaan aanpassen?
Of is er nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een aantal Hue lampen die om 21:00 aangaan op wit 100% brightnes. Nou heb ik aardig wat mogelijke opties uitgezocht:
  1. Verschillende apps met timers allemaal verwijderd stond er geen een op 21:00
  2. dzVents scripts met rare programmeer fouten gecontroleerd. De enige die de 4 specifieke lampen bediend heb ik andere kleuren gegeven maar toch gingen ze vanavond weer op wit.
  3. In de log zie ik geen commando's voorbij komen die doen vermoeden dat er iets getriggerd wordt.
  4. Op de schakelaars zelf zit geen timer.
  5. In de groepen en scenes is om 21:00 niet getriggerd en is er geen groep/scene met een dergelijke instelling.
  6. De tv met hue ambilight stond wel aan maar functie was niet ingeschakeld.
Heeft het voorheen wel met de juiste kleuren / instelling gewerkt? Zo ja, sinds wanneer gaat het mis? Zo nee, hoe stuur je ze precies aan?
Er is geen stroomdip om 21:00 waardoor ze inschakelen in de felste stand?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Marc O. schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:49:
[...]

In de Hue app wellicht? Of had je die in stap 1 al gecheckt?
dat was stap 1 inderdaad. Beide apps leeg gehaald.Geen timers zichtbaar.
M.v.Veelen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

Heeft het voorheen wel met de juiste kleuren / instelling gewerkt? Zo ja, sinds wanneer gaat het mis? Zo nee, hoe stuur je ze precies aan?
Er is geen stroomdip om 21:00 waardoor ze inschakelen in de felste stand?
Er is nooit iets ingesteld voor 2100 zover ik mij herinner. Het enige dzVentz script had alles op blauw en startte ook libreelec op. Die stond niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Sr_Ogel op 22-08-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

jobr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:40:
[...]

Komt erop neer dat je vanuit ifttt via http naar mqtt server stuurt. Die mqtt server lees je dan weer uit met domoticz.
Met beebotte.com zou dat moeten kunnen. Die stuur ik ook aan vanuit ifttt.
In mijn geval wordt een gmail inbox gemonitored in ifttt en bij een bepaalde email wordt er een bericht naar beebotte via http gestuurd. Dat lees ik met een mqtt client weer uit.
Dat deel snap ik ;-)
Maar hoe zend ik iets naar beebotte met ifttt?
En hoe lees ik met domoticz beebotte uit?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-05 08:51
alexkroeze schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

dat was stap 1 inderdaad. Beide apps leeg gehaald.Geen timers zichtbaar.

[...]

Er is nooit iets ingesteld voor 2100 zover ik mij herinner. Het enige dzVentz script had alles op blauw en startte ook libreelec op. Die stond niet aan.
Ook toevallig bij hue Labs gekeken?
Daar had ik toen zo'n zelfde iets bij.

Succes met zoeken. 👌

• Dylantje2

Dylantje2

flexje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Wat ik zei ja. aan en uit. maar dimmen met een dimmer is oude manier van denken
Je kunt er alleen met andere opties van alles van maken..
bijv schakelen tussen een bepaalde tijd geeft ander licht AB er bij gebruiken enz

• bing69
flexje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Klopt maar je kunt er ook voorwaarden aan hangen, mijn lampen gaan allemaal maar op X % aan. In de lamp zelf zit een dimmer!

Met de Cube kun je precies hetzelfde alleen kunnen hier mee acties aan gehangen worden! (6)

Bing

• Drardollan
Mozart schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

Helaas biedt een HTTPS verbinding ook amper extra veiligheid. Net als de poort veranderen dat amper brengt. Het zijn kleine stapjes, beiden helpen wel maar niet afdoende. De login wordt door Domoticz geregeld namelijk en als daar een lek in bekend wordt dan maakt het allemaal niks meer uit. En die kans is vele malen groter dan dat er een MITM wordt opgezet voor jouw Domoticz.

Zelf zou ik mijn Domotica nooit open aan het internet hangen, met of zonder SSL certificaat. Ik vertrouw dan liever op de beveiliging van de VPN verbinding.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Tijntje

Hello?!

Drardollan schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Helaas biedt een HTTPS verbinding ook amper extra veiligheid. Net als de poort veranderen dat amper brengt. Het zijn kleine stapjes, beiden helpen wel maar niet afdoende. De login wordt door Domoticz geregeld namelijk en als daar een lek in bekend wordt dan maakt het allemaal niks meer uit. En die kans is vele malen groter dan dat er een MITM wordt opgezet voor jouw Domoticz.

Zelf zou ik mijn Domotica nooit open aan het internet hangen, met of zonder SSL certificaat. Ik vertrouw dan liever op de beveiliging van de VPN verbinding.
Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je in Domoticz hebt hangen. Zelf heb ik enkel dimmers en temperatuur sensors, geen camera's, sloten over ander privacy gevoelige zaken.
In het ergste geval dat mijn Domoticz gehackt word kan iemand mijn lampen aan en uit zetten.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• funske
Drardollan schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Waar kan ik ergens vinden hoe je Domoticz kunt aansturen via VPN? Moet je dan zelf een VPN draaien of kun je ook gebruik maken van bijv. GooseVPN?

Inmiddels al opgelost!!

[ Voor 11% gewijzigd door funske op 23-08-2018 14:10 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Tijntje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je in Domoticz hebt hangen. Zelf heb ik enkel dimmers en temperatuur sensors, geen camera's, sloten over ander privacy gevoelige zaken.
In het ergste geval dat mijn Domoticz gehackt word kan iemand mijn lampen aan en uit zetten.
Ze kunnen ook je gedrag monitoren en daaraan dus zien of je voor langere of kortere tijd van huis bent. Of je goed op kosten jagen door je verwarming op 45 graden te zetten en alle lichten 24/7 aan.

Ik weet het, het is allemaal ver gezocht. Reëler is dat ze via Domoticz malware op je controller plaatsen die gebruikt wordt voor cryptominen, DDOS aanvallen of andere troep.
funske schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Waar kan ik ergens vinden hoe je Domoticz kunt aansturen via VPN? Moet je dan zelf een VPN draaien of kun je ook gebruik maken van bijv. GooseVPN?
GooseVPN is de andere kant op, om je identiteit op internet te verhullen. Je zal zelf op een servertje een VPN server moeten draaien. Als je een Synology of QNAP hebt is dat vrij eenvoudig.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Tijntje

Hello?!

Drardollan schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:47:
[...]
Ze kunnen ook je gedrag monitoren en daaraan dus zien of je voor langere of kortere tijd van huis bent. Of je goed op kosten jagen door je verwarming op 45 graden te zetten en alle lichten 24/7 aan.

Ik weet het, het is allemaal ver gezocht. Reëler is dat ze via Domoticz malware op je controller plaatsen die gebruikt wordt voor cryptominen, DDOS aanvallen of andere troep.
CV zit er niet op aangesloten aangezien mijn hoofdverwarming vloerverwarming is en het dus weinig zin heeft deze steeds aan en uit te zetten. De verlichting is LED en al staat het de hele dag aan ben ik een paar cent kwijt :)

Ik snap je punt en het is ook zeker verstandig om na te denken wat je allemaal aan internet knoopt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Drardollan schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:47:
GooseVPN is de andere kant op, om je identiteit op internet te verhullen. Je zal zelf op een servertje een VPN server moeten draaien. Als je een Synology of QNAP hebt is dat vrij eenvoudig.
(y)
Inmiddels heb ik het al draaiend via mijn Fritz!Box! Even goed lezen en daarna wijst het zich vanzelf!

Have Fun Funske

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Tijntje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:51:
[...]
Ik snap je punt en het is ook zeker verstandig om na te denken wat je allemaal aan internet knoopt.
Zelf heb ik op een RaspBerryPi OpenVPN ingericht en kan dus alleen bij Domoticz via een VPNverbinding.
OpenVPN is hier ingericht met Google Authenticator.

Flickr

• 88Gamer88
Ik vraag me af in hoe verre je er echt bang voor moet zijn ?

In principe is Domoticz beveiligd met een user/pass account.
En deze zijn niet zomaar vanbuiten af te veranderen.

Zover ik tot nu toe tegen gekomen bent.

Al ben het er mee eens extra beveiliging is altijd beter, toen domoticz nog op de Nas draaiden had het ook via VPN lopen. (VPN, eigen DNS server + Pi-hole)

[ Voor 5% gewijzigd door 88Gamer88 op 23-08-2018 12:55 ]

• Drardollan
88Gamer88 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:54:
Ik vraag me af in hoe verre je er echt bang voor moet zijn ?

In principe is Domoticz beveiligd met een user/pass account.
En deze zijn niet zomaar vanbuiten af te veranderen.

Zover ik tot nu toe tegen gekomen bent.
Veranderen is niet het meest spannend.

Alles wat je aan internet hangt loopt gevaar, een user/pass is de meest basale beveiliging ooit. Domoticz staat niet bekend om zijn beveiliging, en het is ook geen kerntaak van Domoticz. Meer leuk dat het er op zit.

Als je veiligheid wil, moet je iets zoeken wat daarvoor zorgt. Bijvoorbeeld een VPN.

• vwtune
Sinds ik gister mijn interne ip adres van domoticz (raspberry) heb geforward op mijn router, en dus domoticz met succes kan benaderen van buiten. Zie ik nu steeds dat er via verschillende ip adressen connectie gemaakt wordt. in de log staat dan:
incoming connection from: (ip adres)

Zijn dit mensen die mijn ipadres sniffen en proberen in te loggen? ze kunnen niet inloggen en proberen het ook niet, want dan zou ik wel de melding krijgen dat er foutief of juist goed is ingelogd.

Moet ik me zorgen maken en het weer uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:14
funske schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Ik denk, maar dat denk ik omdat ik het zelf nog niet perfect werkend heb, dat je een eigen VPN nodig heb.
GooseVPN heb ik zelf ook niet, ik gebruik Windscribe. Je apparaat maakt dan verbinding met hun server. En vanaf daar naar de boze buiten wereld :)

Je toestel "buiten" en je domoticz "binnen" gaan dan wel via deze server, maar zien elkaar niet.

Ik heb OpenVPN op mijn RaspberryPi draaien. Ik heb het nog niet helemaal perfect werkend, zoals ik al zei.
Maar als ik met mijn telefoon (of een computer) een VPN verbinding open met mijn server, kan ik ook mijn netwerk inzien.
Op het moment lukt het mij wel om Pi-Hole en Kodi te openen vanaf buiten die op de zelfde Pi draait. Maar Domoticz die op een andere Pi draait kan ik nog niet benaderen. Ik ga nog testen als ik OpenVPN op de Pi met Domoticz heb draaien, of ik dan wel toegang heb tot Domoticz.

--edit--

Oeps, een hele pagina met reacties niet gezien. Dus een beetje een laten en spuit11 reactie. Excuus!

[ Voor 4% gewijzigd door RedRayMann op 23-08-2018 14:06 ]

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 22:27

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Nu de winter weer bijna (oke, oke, duurt nog ff) op de stoep staat wil ik graag m'n MAX! EQ3 Radiatorknoppen via Domoticz bedienen.

Zag al het e.e.a. op de Wikipagina van Domoticz maar vraag het toch maar even hier ook nog: Heeft iemand ervaring met het koppelen van deze systemen en moet ik ergens op letten?

En heb je deze bijvoorbeeld gekoppeld met een tempmeter dat de EQ3 automatisch gaat verwarmen als het onder een X temperatuur in de kamer is?

• funske
RedRayMann schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
Oeps, een hele pagina met reacties niet gezien. Dus een beetje een laten en spuit11 reactie. Excuus!
Geen probleem; gewoon fijn dat je mee denkt!!

Have Fun Funske

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

vwtune schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:57:
Sinds ik gister mijn interne ip adres van domoticz (raspberry) heb geforward op mijn router, en dus domoticz met succes kan benaderen van buiten. Zie ik nu steeds dat er via verschillende ip adressen connectie gemaakt wordt. in de log staat dan:
incoming connection from: (ip adres)

Zijn dit mensen die mijn ipadres sniffen en proberen in te loggen? ze kunnen niet inloggen en proberen het ook niet, want dan zou ik wel de melding krijgen dat er foutief of juist goed is ingelogd.

Moet ik me zorgen maken en het weer uitzetten?
Ik ga dit niet helemaal beantwoorden, wel vind ik een portfw naar een systeem als domoticz een zeer slecht idee, waarbij openvpn een meer secure oplossing is. Je hebt met een RPI zelfs de uitgelezen mogelijkheid om dat in 1x goed te doen.

Ben het verder ook 100% met Drardollan eens mbt de opmerkingen over domoticz.

Flickr

• vwtune
ed1703 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:12:
[...]
Ik ga dit niet helemaal beantwoorden, wel vind ik een portfw naar een systeem als domoticz een zeer slecht idee, waarbij openvpn een meer secure oplossing is. Je hebt met een RPI zelfs de uitgelezen mogelijkheid om dat in 1x goed te doen.

Ben het verder ook 100% met Drardollan eens mbt de opmerkingen over domoticz.
Ik zou graag willen weten wat die incoming connections betekenen. lijkt mij dat ik niet de enige ben waar dit gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

vwtune schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Ik zou graag willen weten wat die incoming connections betekenen. lijkt mij dat ik niet de enige ben waar dit gebeurt?
IP's die verbinding leggen met je domoticz. Advies: draai je domoticz op een random-poort en indien mogelijk de poort in een firewallpolicy opnemen. Beste oplossing blijft een VPN die je kunt configureren op je RPI.

Flickr

• vwtune
ed1703 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:44:
[...]
IP's die verbinding leggen met je domoticz. Advies: draai je domoticz op een random-poort en indien mogelijk de poort in een firewallpolicy opnemen. Beste oplossing blijft een VPN die je kunt configureren op je RPI.
Ik heb de portforwarding weer uitgeschakeld. ik ga me maar verdiepen in het VPN gebeuren.

• vwtune
GRRR het gaat weer eens niet zoals het moet. Na een half jaar op V3.88.33 gedraaid te hebben, dacht ik nu de overstap te wagen naar de nieuwe release (V4.9700). Eerst mijn database gebackuped, daarna de update laten lopen. Toen ik weer kon inloggen zag ik dat de versie idd veranderd was, maar de meeste dingen op mijn dashboard en apparaten stonden er niet meer in. Ik heb toen de laatste database backup terug gezet. Ik zag toen alles weer. Ik deed een herstart van de raspberry en toen ik weer kon inloggen was de versie weer V3.88.33. Ik heb het drie keer opnieuw geprobeerd te installeren en daarna rebooten, maar steeds zet ie de vorige versie terug??? wat doe ik fout? (ik zit overigens gewoon op stretch)

• jobr
HellStorm666 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:58:
[...]

Dat deel snap ik ;-)
Maar hoe zend ik iets naar beebotte met ifttt?
En hoe lees ik met domoticz beebotte uit?
dmv een webrequest.
Voorbeeld:
URL: http://api.beebotte.com/v...cht/Commando?token=<token van beebotte>
method: post
content type: application/json
body: { "data":{ "CMD":"BUILDFAIL" } }

Voor domoticz gebruik je beebotte als mqtt server

• HellStorm666

HellStorm666

jobr schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:13:
[...]

dmv een webrequest.
Voorbeeld:
URL: http://api.beebotte.com/v...cht/Commando?token=<token van beebotte>
method: post
content type: application/json
body: { "data":{ "CMD":"BUILDFAIL" } }

Voor domoticz gebruik je beebotte als mqtt server
thnx.

En waar vul ik dit in?
in de aan/uit actie onder de schakelaar?

Idee is om vanaf Google home de IFTTT aan te sturen naar webhook(beebotte) en vanaf beebotte dan in domoticz t spul te laten reageren.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:43

JanB

Het ken rotter !!!

vwtune schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:50:
[...]

Ik heb de portforwarding weer uitgeschakeld. ik ga me maar verdiepen in het VPN gebeuren.
Heb zelf PiVPN geïnstalleerd op m'n RPI met Domoticz. Stelt weining voor en met OpenVPN client op m'n telefoon werkt super.

https://raspberrytips.nl/...m-openvpn-te-installeren/

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Mozart
  • Laatst online: 07:53
Drardollan schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

Veranderen is niet het meest spannend.

Alles wat je aan internet hangt loopt gevaar, een user/pass is de meest basale beveiliging ooit. Domoticz staat niet bekend om zijn beveiliging, en het is ook geen kerntaak van Domoticz. Meer leuk dat het er op zit.

Als je veiligheid wil, moet je iets zoeken wat daarvoor zorgt. Bijvoorbeeld een VPN.
Een VPN hangt ook aan het internet. Heb je meer vertrouwen in de community/security van b.v. OpenVPN dan in die van Domoticz? Een poort openen blijft noodzakelijk, ook voor openvpn.

PSN: PcDCch

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:43

JanB

Het ken rotter !!!

Ja, ik heb meer vertrouwen in de community/security van b.v. OpenVPN dan in die van Domoticz. Het doel van OpenVPN is een beveiligde verbinding. Het doel van Domoticz is een domotica systeem, die zullen veel meer richten op de functionaliteit daarvoor dan voor de security van het systeem.

De poort in je router staat wel open, maar komt bij OpenVPN bij wijze van spreken uit op een kluisdeur, in tegenstelling tot Domoticz waar je uit komt op een simpele schuttingdeur van waaibomenhout.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• flexje

flexje

got-father

Dylantje2 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 06:42:
[...]

Wat ik zei ja. aan en uit. maar dimmen met een dimmer is oude manier van denken
Je kunt er alleen met andere opties van alles van maken..
bijv schakelen tussen een bepaalde tijd geeft ander licht AB er bij gebruiken enz
Zoals wat, of ik ben achterlijk of ik begrijp er geen kloot van. Ik heb gewoon simpele led spotjes bijv. In een verlaagd plafond vd keuken en in koofjes in de woonkamer. Deze zitten op een dimmer en op een normale schakelaar. Als ik zo een deurcontact achter mijn schakelaar gooi kan ik ze alleen aan of uit zetten toch.

• jobr
HellStorm666 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

thnx.

En waar vul ik dit in?

Idee is om vanaf Google home de IFTTT aan te sturen naar webhook(beebotte) en vanaf beebotte dan in domoticz t spul te laten reageren.
Als That action moet je als action Webhooks kiezen. Als je die dan aanklikt dan vul je het daar in.

edit: hier kun je een voorbeeld vinden voor het ifttt->beebotte deel.

[ Voor 13% gewijzigd door jobr op 23-08-2018 20:12 ]

• Drardollan
Mozart schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:45:
[...]

Een VPN hangt ook aan het internet. Heb je meer vertrouwen in de community/security van b.v. OpenVPN dan in die van Domoticz? Een poort openen blijft noodzakelijk, ook voor openvpn.
Een miljoen meer meer vertrouwen. Of misschien wel 2 miljoen keer.

• Dylantje2

Dylantje2

flexje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:06:
[...]

Zoals wat, of ik ben achterlijk of ik begrijp er geen kloot van. Ik heb gewoon simpele led spotjes bijv. In een verlaagd plafond vd keuken en in koofjes in de woonkamer. Deze zitten op een dimmer en op een normale schakelaar. Als ik zo een deurcontact achter mijn schakelaar gooi kan ik ze alleen aan of uit zetten toch.
Sorry dan of zo...
Ik las dat het over HUE ging ....
"gewone" lampen kun je niet dimmen een deurcontact.
Sorry..

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Met Domoticz lees ik bekabeld mijn slimme meter uit. In de afgelopen maanden heb ik opeens enkele rare pieken van oa 100.000.000 m3 gas verbruik op een dag. In het overzicht van mijn energieleverancier heb ik deze rara pieken gelukkig niet. Hoe kan ik deze pieken voorkomen, want mijn statistieken zijn op deze manier waardeloos.
Afbeeldingslocatie: https://i.screenshot.net/69eg6s5

[ Voor 7% gewijzigd door groggy op 23-08-2018 19:07 ]

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:27
Ja het gebeurt af en toe, ik heb het met kWu. Een piekje van bijvoorbeeld 80 kWu in een fractie van een seconde komt nog wel eens voor. Ik heb geen slimme meter, maar een aantal vermogen meters geplaatst als sensor om iets uit te schakelen als het niet meer gebruikt wordt.

Ik kan de pieken helaas niet verwijderen, althans niet in de web interface. Misschien is er een manier voor om de database te bewerken maar ik heb het niet nodig nog op moment omdat ik geen gas en totale kWu bijhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
groggy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:03:
Met Domoticz lees ik bekabeld mijn slimme meter uit. In de afgelopen maanden heb ik opeens enkele rare pieken van oa 100.000.000 m3 gas verbruik op een dag. In het overzicht van mijn energieleverancier heb ik deze rara pieken gelukkig niet. Hoe kan ik deze pieken voorkomen, want mijn statistieken zijn op deze manier waardeloos.
[afbeelding]
Chrisje1983 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:19:

Ik kan de pieken helaas niet verwijderen, althans niet in de web interface. Misschien is er een manier voor om de database te bewerken maar ik heb het niet nodig nog op moment omdat ik geen gas en totale kWu bijhoud.
Ik heb dezelfde problemen gehad. Deze pieken kun je verwijderen door er met je muis naar toe te gaan, shift ingedrukt te houden en erop te klikken. Dan krijg je de vraag of je deze wil verwijderen.
Als de piek moeilijk te pakken is, kun je met shift ingedrukt naar rechts schuiven en dan wordt het wat makkelijker.

[ Voor 17% gewijzigd door funske op 23-08-2018 19:29 ]

Have Fun Funske

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
funske schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:26:
[...]

[...]

Ik heb dezelfde problemen gehad. Deze pieken kun je verwijderen door er met je muis naar toe te gaan, shift ingedrukt te houden en erop te klikken. Dan krijg je de vraag of je deze wil verwijderen.
Als de piek moeilijk te pakken is, kun je met shift ingedrukt naar rechts schuiven en dan wordt het wat makkelijker.
Bedankt, nu kan ik er weer chocola van maken

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:27
[...]

[...]

Goede tip!

• flexje

flexje

got-father

groggy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:03:
[afbeelding]
Ik heb zulke pieken en dalen met mijn opentherm gateway in domoticz. Zou het dan toch aan domoticz liggen? Ik zocht in de bekabeling etc....

• Dylantje2

Dylantje2

[...]

[...]

Pieken zijn al oud...
Heb er heel lang last van gehad..
Die pieken kun je wel bij je dag eruit halen, maar bij je totalen is het leed dan al geleden...
Welke P1 kabel gebruiken jullie???

Ik heb een nieuwe P1 gekocht iets duurder en geen problemen meer.
Of misschien hetzelfde proberen als ik en vele anderen echt het proberen waard..van het gas :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

[...]

Bedankt voor de tip! H *O* eb er ook heel af en toe last van, maar dit wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Drardollan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Bedankt voor de tip! H *O* eb er ook heel af en toe last van, maar dit wist ik niet.
In dit topic Domoticz - open source domotica systeem - deel 3 al ongeveer 7 keer uitgelegd...
in deel 1 en 2 nog vele malen meer :*)

Je begint jezelf heel oud te vinden als je kunt zeggen: Goh heb ik deze Déjà vu alweer...

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggie_NB op 24-08-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
flexje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:06:
[...]

Dan zou ik het niet doen, wij gingen uit van intelligentie lampen die al op de een of andere manier geschakeld werden en op deze manier ook met de hand.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Shaggie_NB schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

In dit topic Domoticz - open source domotica systeem - deel 3 al ongeveer 7 keer uitgelegd...
in deel 1 en 2 nog vele malen meer :*)

Je begint jezelf heel oud te vinden als je kunt zeggen: Goh heb ik deze Déjà vu alweer...
Tijd om het in de OP te plaatsen ;)

Ik lees helaas niet alle topics van begin tot eind door, daarvoor is het teveel info haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Drardollan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Deze tip kreeg ik ook weer van een andere tweaker in deze topic.......

Misschien wel een idee om het in de OP te plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door funske op 24-08-2018 10:07 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:00:
GRRR het gaat weer eens niet zoals het moet. Na een half jaar op V3.88.33 gedraaid te hebben, dacht ik nu de overstap te wagen naar de nieuwe release (V4.9700). Eerst mijn database gebackuped, daarna de update laten lopen. Toen ik weer kon inloggen zag ik dat de versie idd veranderd was, maar de meeste dingen op mijn dashboard en apparaten stonden er niet meer in. Ik heb toen de laatste database backup terug gezet. Ik zag toen alles weer. Ik deed een herstart van de raspberry en toen ik weer kon inloggen was de versie weer V3.88.33. Ik heb het drie keer opnieuw geprobeerd te installeren en daarna rebooten, maar steeds zet ie de vorige versie terug??? wat doe ik fout? (ik zit overigens gewoon op stretch)
Iemand tips? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Domiticz stoppen.
De gehele domoticz directory leegmaken m.u.v. de databasefile. (wel eerst file backup maken)
Daarna nieuwe versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Shaggie_NB schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:32:
[...]

Domiticz stoppen.
De gehele domoticz directory leegmaken m.u.v. de databasefile. (wel eerst file backup maken)
Daarna nieuwe versie installeren.
Oke, maar ik installeer Domoticz dan niet wanneer ik in domoticz ben ingelogd daarna?
Wanneer ik in domoticz ben ingelogd kan ik gewoon op de knop: update domoticz klikken en dan gaat ie lopen... (in mijn geval gaat het uiteindelijk niet goed dus na een reboot)

Of bedoel je:
domoticz stoppen
domoticz directory leegmaken e.d.
domoticz starten en inloggen
nieuwe versie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 17:24
Die 'replace' knop in Domoticz werkt net niet zoals je zou verwachten. Ik heb een nieuwe temperatuursensor en deze moet een oude vervangen. Dus, hij werd keurig gezien in m'n devices lijst, daar heb ik 'm een naampje gegeven. Vervolgens naar de oude sensor, daar op 'replace' gedrukt en in de dropdownbox de nieuwe sensor gekozen.

Het resultaat is dat de oude sensor verdwenen is (inclusief historie) en de nieuwe op de lijst met sensoren verschijnt. Dat is precies het omgekeerde van wat ik verwacht had. Maar nog te overzien. Het probleem is dat de oude sensor een notificatie had (als er een uur geen data werd ontvangen krijg ik een melding, zodat ik kan kijken of de batterij misschien leeg is). Die notificatie krijg ik nu nog steeds regelmatig, maar ik kan deze niet meer verwijderen omdat het device verdwenen is! Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:18

tozzke

aka tozzert

Ik had exact hetzelfde... zolang de pi bleef draaien, was/leek hij op de nieuwste versie te draaien... Na een reboot idd weer terug naar de vorige versie.
Bij mij was de SD kaart niet goed meer waardoor hij read only was geworden. SD kaart vervangen en alles weer installeren/backup terugzetten was voor mij de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
vwtune schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Oke, maar ik installeer Domoticz dan niet wanneer ik in domoticz ben ingelogd daarna?
Wanneer ik in domoticz ben ingelogd kan ik gewoon op de knop: update domoticz klikken en dan gaat ie lopen... (in mijn geval gaat het uiteindelijk niet goed dus na een reboot)

Of bedoel je:
domoticz stoppen
domoticz directory leegmaken e.d.
domoticz starten en inloggen
nieuwe versie installeren?
Nee als nieuwe installatie. Zal moeilijk gaan, domoticz starten met een lege directory.....
Maar check eerst ff de post hierboven met de SD card...

[ Voor 9% gewijzigd door Shaggie_NB op 24-08-2018 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VickyNick
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 18:20
Voor tweakers die een Amazon echo hebben staan en er notificaties naar willen sturen. Dit gaat echt heel gemakkelijk via de Notify.me skill. Een keer installeren linken met je Amazon account en een commando inspreken. Vervolgens krijg je een e-mail met een API Key die je met browser, Domoticz, IFTTT of wat dan ook kan gebruiken om een notificatie te sturen. Erg handig om te horen wanneer de wasmachine klaar is :)

Zo heb ik het in Domoticz ingesteld:

Notificatie Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Na donderdagavond en vrijdagochtend nog meer rare licht effecten te hebben gezien heb ik het maar op gegeven. Domoticz liet niks zien en alle apps waren volledig ontdaan van alle timers. Heb de hue bridge volledig gereset (met de knop aan de onderzijde) in de app heb ik voor de optie opruimen gekozen. Daarmee is alles terug naar hoe we ooit begonnen zijn.

Inmiddels Domoticz opnieuw gekoppeld en de hue app op de telefoon. Nog geen rare licht effecten gezien tussen gisteravond 20:00 en nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07
Vanochtend heb ik m'n nieuwe weerstation opgehangen, erg leuk :)
Enige is dat de regenmeter wél wordt herkend, maar na toevoegen in Domoticz zie ik hem niet onder een van de tabjes terugkomen (ook niet bij 'weather' dus). Hoe forceer/regel ik dit? Er komt wel data binnen, dus weet even niet waar dit in zit.

Opgelost, is spontaan verschenen d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-08-2018 20:42 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
HellStorm666 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

thnx.

En waar vul ik dit in?

Misschien kun je mydomoticz ook gebruiken. Hoef je ook geen poort open te zetten en zou je je eigen domoticz moeten kunnen benaderen vanaf internet. Heb ik nog niet geprobeerd, kwam het toevallig tegen.

[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 25-08-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Ik probeer de Xiaomi cube aan de gang te krijgen via een Lua script, echter wordt het script niet getriggerd. Als ik er een movement mee maak wordt dit wel geregisteerd in Domoticz, maar de actie die eraan hangt en dus ook het Lua script helaas niet.

Zie ik misschien iets over het hoofd in het script?

Het staat netjes in de Lua directory en heet: script_device_cube.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
commandArray = {}

if (devicechanged['Xiaomi Cube'] == 'flip90') then
        commandArray['Lamp Links'] = 'On'
        commandArray['Xiaomi Cube'] = 'Off'
    end

if (devicechanged['Xiaomi Cube'] == 'flip180') then
        commandArray['Lamp Links'] = 'Off'
    end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:31
marigo schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:57:
Ik probeer de Xiaomi cube aan de gang te krijgen via een Lua script, echter wordt het script niet getriggerd. Als ik er een movement mee maak wordt dit wel geregisteerd in Domoticz, maar de actie die eraan hangt en dus ook het Lua script helaas niet.

Zie ik misschien iets over het hoofd in het script?

Het staat netjes in de Lua directory en heet: script_device_cube.lua
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
commandArray = {}

commandArray['Lamp Links'] = 'On'
    end

if (devicechanged['Xiaomi Cube'] == 'flip180') then
        commandArray['Lamp Links'] = 'Off'
    end

return commandArray
Krijg je ook geen error meldingen in je log te zien van Domoticz?
Met het scriptje lijkt niks mis te zijn.
om te testen of het script überhaupt wel gerund wordt kun je een print voor de devicechanged if statement zetten:

code:
1
2
3
print('test cube')
..........

Het script wordt dan uitgevoerd als er een willekeurig device veranderd (switch oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 17:24
Niemand een idee hoe je een notificatie kunt weghalen van een deleted device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:50:
Niemand een idee hoe je een notificatie kunt weghalen van een deleted device?
Heb je geen backup van je database waar het device nog in zit en de notificatie en die kunt gebruiken.

Anders rest je niets anders dan in de database zelf te gaan zoeken en het daar te verwijderen.
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=4128 (staat wat uitleg hoe je de DB kunt bekijken)

Anders in Github melding maken als de notificatie niet verwijderen is bij het verwijderen van het device, lijkt mij een bug. Dan krijg je vast ook nuttig info om dit mogelijk op te lossen.
Pagina: 1 ... 106 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.