Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 07:49
Dylantje2 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:44:
[...]

mm opgeven gaat je niet direct verder helpen..:-)
Wat staat er in de config en van wie is de config?

Welke powerplugs??
Ze moeten allemaal openzwave onderseund zijn!!
Anders zal het nooit werken.
Dit zul je met een aeon ook ff moeten checken..
Vandaag me Aeon Labs Aeotec Gen 5 stick binnen gekregen. De Z-wave.me verwijderd met alle config files de nieuwe stick geplaatst en Domoticz geüpdatet. Vervolgens crashte domoticz iederekeer toen de Raspberry reboot en nu lijkt alles goed te werken. De RGBW controller gekoppeld en na 3 uur nog geen Dead Node gehad :D.

Dus ben positief, als hij het morgen nog steeds doet zonder problemen. Ga ik ook proberen de rookmelder van FIBARO te koppelen. (deze werkte eerst ook niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:22
Ik heb al regelmatig alle 43 nodes opnieuw geincluded met een Aeon labs 5 gen stick dus juich maar niet te vroeg. Op moment is het bij mij stabiel, en ik heb meteen een backup van de SD card en de z-wave stick gemaakt. Het blijft wel een beetje beholpen dat z-wave moet ik zeggen, het wordt gepresenteerd als de stabiele en veilige oplossing voor de domotica omgeving. Maar met alle systeempjes die ik door elkaar heb draaien is het wel het meest problematische. Het grootste gedonder begint altijd als ik weer wat nieuwe z-wave nodes wil includen en er eentje niet helemaal lekker is gegaan. Hupsakee weer de sd backup van de laatste keer terug zetten en de z-wave backup weer terug zetten en ik kan weer opnieuw beginnen.

Ik begin ook altijd pas met blockly's en programma's voor de nieuwe nodes te maken als de nieuwe nodes al een paar dagen stabiel in domoticz staan en ik van die stabiele setup weer een sd-card en z-wave stick backup heb. Voor het geld wat je ervoor betaald in vergelijking met de doe hetzelf oplossing is het wel ergens een beetje zuur. Maar ja, de pirs, deurcontakten, rookmelders en sirenes met z-wave zijn eigenlijk wel het mooiste om in het interieur te plaatsen. Voor het meten van waardes en schakelen van lampen zijn er betere en goedkopere oplossing in de vorm van sonoff of nodemcu.

En waar ik ook achter ben, mocht ik eens mijn hele domoticz setup vanaf scratch beginnen, dan include ik eerst alle repeaters. Dat scheelt ook een hoop gezeur met nieuwe nodes includen als ze meteen al in een netwerk worden gezet met een hoop repeaters in huis. Ik heb zelf 6 repeaters in de vorm van sirenes door het huis hangen en als ik alles include op de zelfde volgorde als dat ik ben begonnen (ivm de IDX nr toewijzing in domoticz devices) dan hebben de nodes die voor de eerste repeater geincluded worden het meeste moeite om opgenomen te worden in het netwerk.

Maar ik kan er mee leven, als het eenmaal werkt, werkt het wel mooi. Maar ga niet teveel knooien want je mesh netwerk is zo naar de kloten.

Hier mijn z-wave netwerkje, heb de laatste 3 nodes verwijdert en zoals je ziet zijn er 2 nodes welke niet helemaal in het netwerk worden opgenomen en alleen verbinding met de controller maken. Het kan zichzelf oplossen in de komende dagen weken, maar het hoeft niet. Dat is een beetje in mijn ogen z-wave, het is een verassing of het includen en opnemen in je mesh netwerk gaat werken of niet. Omdat het nu redelijk stabiel is en het nogal een pokke werk is om z-wave te resetten en alle nodes opnieuw te includen kijk het nog even aan of de laatste 2 ook opgenomen worden door de repeaters, ze werken in elk geval.

zwave

[ Voor 16% gewijzigd door Chrisje1983 op 14-08-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:00
Chrisje1983 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:26:
Ik bestel de wat apartere sensoren( gas, koolmonoxide etc ) bij dit shopje.

Hebben een aantal leuke sensoren en in analog+digi variant of digi alleen.

Koolmonoxide (CO) Sensor-MQ-7 (analoge en digitale out)
http://s.aliexpress.com/Q7RBzaEZ

De link van jouw werkt niet meer :( Ik vond wel deze Ali aanbieder van een 45 sensor pakketje.

45 in 1 Sensoren Modules Starter Kit voor arduino, beter dan 37in1 sensor kit 37 in 1 Sensor Kit
http://s.aliexpress.com/fqyuYnUb?fromSns=Copy to Clipboard

Deze ook goed? Leuke manier om het een en ander uit te proberen.
Werken die ook met een Raspberry PI en Domotica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:44
Chrisje1983 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:30:
Ik heb al regelmatig alle 43 nodes opnieuw geincluded met een Aeon labs 5 gen stick dus juich maar niet te vroeg. Op moment is het bij mij stabiel, en ik heb meteen een backup van de SD card en de z-wave stick gemaakt. Het blijft wel een beetje beholpen dat z-wave moet ik zeggen, het wordt gepresenteerd als de stabiele en veilige oplossing voor de domotica omgeving. Maar met alle systeempjes die ik door elkaar heb draaien is het wel het meest problematische. Het grootste gedonder begint altijd als ik weer wat nieuwe z-wave nodes wil includen en er eentje niet helemaal lekker is gegaan. Hupsakee weer de sd backup van de laatste keer terug zetten en de z-wave backup weer terug zetten en ik kan weer opnieuw beginnen.

Ik begin ook altijd pas met blockly's en programma's voor de nieuwe nodes te maken als de nieuwe nodes al een paar dagen stabiel in domoticz staan en ik van die stabiele setup weer een sd-card en z-wave stick backup heb. Voor het geld wat je ervoor betaald in vergelijking met de doe hetzelf oplossing is het wel ergens een beetje zuur. Maar ja, de pirs, deurcontakten, rookmelders en sirenes met z-wave zijn eigenlijk wel het mooiste om in het interieur te plaatsen. Voor het meten van waardes en schakelen van lampen zijn er betere en goedkopere oplossing in de vorm van sonoff of nodemcu.

En waar ik ook achter ben, mocht ik eens mijn hele domoticz setup vanaf scratch beginnen, dan include ik eerst alle repeaters. Dat scheelt ook een hoop gezeur met nieuwe nodes includen als ze meteen al in een netwerk worden gezet met een hoop repeaters in huis. Ik heb zelf 6 repeaters in de vorm van sirenes door het huis hangen en als ik alles include op de zelfde volgorde als dat ik ben begonnen (ivm de IDX nr toewijzing in domoticz devices) dan hebben de nodes die voor de eerste repeater geincluded worden het meeste moeite om opgenomen te worden in het netwerk.

Maar ik kan er mee leven, als het eenmaal werkt, werkt het wel mooi. Maar ga niet teveel knooien want je mesh netwerk is zo naar de kloten.

Hier mijn z-wave netwerkje, heb de laatste 3 nodes verwijdert en zoals je ziet zijn er 2 nodes welke niet helemaal in het netwerk worden opgenomen en alleen verbinding met de controller maken. Het kan zichzelf oplossen in de komende dagen weken, maar het hoeft niet. Dat is een beetje in mijn ogen z-wave, het is een verassing of het includen en opnemen in je mesh netwerk gaat werken of niet. Omdat het nu redelijk stabiel is en het nogal een pokke werk is om z-wave te resetten en alle nodes opnieuw te includen kijk het nog even aan of de laatste 2 ook opgenomen worden door de repeaters, ze werken in elk geval.

[afbeelding]
Volledig met je eens, die ervaring heb ik zelf ook met z-wave. Heb een aantal relay switches van fibaro (voor garage poort en verlichting buiten), en die vallen soms opeens weg en dan werken ze wel weer. Als daar een WiFi vervanging voor was die ook met Domoticz/HA werkt, was ik zo om.

Overigens een aantal lampen werkt nu hier via Hue (Zigbee) en daar heb ik nooit problemen mee.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Is er een simpel aan uit controller welke, het liefst via WIFI (rfxcom mag ook) op 12volt werkt???
Ik heb namelijk een kippenren in de tuin en daarin heb ik een 12 volt aansluiting gemaakt. Nu wil ik er ook verlichting in hebben welke ook door domoticz moet worden aangestuurd, maar alle controllers welke ik kan vinden werken via 220volt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
vwtune schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:37:
Is er een simpel aan uit controller welke, het liefst via WIFI (rfxcom mag ook) op 12volt werkt???
Ik heb namelijk een kippenren in de tuin en daarin heb ik een 12 volt aansluiting gemaakt. Nu wil ik er ook verlichting in hebben welke ook door domoticz moet worden aangestuurd, maar alle controllers welke ik kan vinden werken via 220volt...
Ja hoor,

8 euro, neem het bredere bordje, die slikt 7 tot 32 volt AC en DC, of 5 volt USB. Kan geflashed worden met tasmota. Heb er zelf twee van, erg fijne bordjes, vooral omdat ze alle voltages slikken. Ik voed er 1 met de 24 volt wisselspanning (AC) van de CV ketel. Flashen van deze bordjes is wel wat rot, je moet de data rx en tx pinnen tegen de chip aan houden, die hebben helaas geen headers op het bordje. Ik deed dat met naaldjes.

Sonoff wifi schakelaar draadloze relaismodule Smart domotica voor Computer toegang dc5V/12 v 24 v 32 v tippen/Zelfsluitende IOS
http://s.aliexpress.com/mYRfEZvu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:17
Misschien een beetje een offtopic vraag, maar ik probeer me te registreren op het domoticz forum en de activatiemail wordt maar niet ontvangen (user snorro80). Ondertussen 4 verschillende emailadressen geprobeerd maar geen succes...Ook de board admin is niet te benaderen zonder account.
Iemand een idee of bereid even een PM aan een board admin te sturen?

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Chrisje1983 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Ja hoor,

8 euro, neem het bredere bordje, die slikt 7 tot 32 volt AC en DC, of 5 volt USB. Kan geflashed worden met tasmota. Heb er zelf twee van, erg fijne bordjes, vooral omdat ze alle voltages slikken. Ik voed er 1 met de 24 volt wisselspanning (AC) van de CV ketel. Flashen van deze bordjes is wel wat rot, je moet de data rx en tx pinnen tegen de chip aan houden, die hebben helaas geen headers op het bordje. Ik deed dat met naaldjes.

Sonoff wifi schakelaar draadloze relaismodule Smart domotica voor Computer toegang dc5V/12 v 24 v 32 v tippen/Zelfsluitende IOS
http://s.aliexpress.com/mYRfEZvu
Thanks, maar ik dacht dat de Sonoff producten niet in domoticz werkten? Ik heb nog nooit zoiets geflasht, is dat goed te doen (wat heb ik er precies voor nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 17:28

flexje

got-father

Ik heb de laatste tijd vaak dat mijn Aqara deurcontacten hun status niet meer updaten na een tijdje. Als mn deur open staat voor een lange tijd en ik sluit hem dan blijft de status op 'Open' staan in domoticz. Heb het met meerdere contacten...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 12:26

Pixelmagic

Ubergeek

flexje schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:04:
Ik heb de laatste tijd vaak dat mijn Aqara deurcontacten hun status niet meer updaten na een tijdje. Als mn deur open staat voor een lange tijd en ik sluit hem dan blijft de status op 'Open' staan in domoticz. Heb het met meerdere contacten...
Net even nagekeken hier voor je, bij mij werken ze alle twee zoals ik verwacht. Gaat er iets mis met je gateway die het signaal niet doorgeeft ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-06 12:35

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

WeViE schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:01:
Wie kan mij helpen met het volgende:

Momenteel probeer ik in een test opstelling mijn Philips Hue set te koppelen aan een nieuwe Domoticz installatie. Dit werkt prima, met uitzondering van de Philips Hue Dimmer Switch.

Rondneuzen op de Domoticz website geeft mij al de volgende informatie:

Remarks:
Because of limitations in the Hue API, Domoticz cannot 'see' the Hue Tap or the Hue dimmer switch.
LivingColors remote controls do not use the bridge but control the lights directly,
so Domoticz cannot 'see' these remotes.
Of course you can still use the Tap and LivingColors remotes, as the light status is polled by Domoticz.
External status changes to the Hue lights (via app, Tap, etc) will be reflected in Domoticz within 10 seconds.

Anderzijds zie ik wel her en der LUA scripts voorbij komen waarin de Dimmer Switch wordt gebruikt.

1) Wat is hier nu precies de beperking? Geeft de Hue Bridge de button-presses niet actief door aan Domoticz en moet de switch daarom gepolled worden?

2) Hoezo "ziet" Domoticz de Switch niet? Ik zie 'm gewoon staan in de JSON response van de Hue API?

3) Kan ik de Dimmer Switches rechtstreeks met Domoticz verbinden? Of wat zou hier de beste oplossing zijn?
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem.

Ik ben nieuw met Domoticz. Ik zit een beetje te kijken of het iets is om in het nieuwe huis toe te passen. Voornamelijk om in het begin Ikea Tradfri en Phillips Hue met elkaar te kunnen laten praten. Ook wil ik met behulp van een Arduino door het hele huis temperatuur sensors hebben. Dat is een ander projectje.

Eerst maar eens met de Hue bridge, lamp en Dimmer Switch bezig. De lamp kan ik bedienen via Domoticz, maar de dimmer krijg ik dus niet zichtbaar. Wie kan mij helpen?

De dimmer zit nu gekoppeld aan de bridge en werkt ook via de bridge, maar uiteindelijk moet het via Domoticz gaan.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 20:39

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Chrisje1983 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:30:

[afbeelding]
@88Gamer88

Zwave is lastig heb zelf ook heeel lang lopen tobben..
Wat mij gescheeld heeft.. ALLE batterijsensoren eruit laten. die killen je netwerk en daardoor krijg je grrrrr.
Het probleem in domoticz en batterijsensoren is dat er geen goed batterij signaal doorgegeven wordt [ er is wel een plugin ] dus lege bat. geeft heeel veel problemen.
Daarnaast is er een probleem met sensoren die NIET in openzwave staan, maar wel geleerd en gezien worden in Domoticz en de Aeon. Dus installeer ALLEEN wat er in openzwave te koop is.
@Chrisje1983 ik zie dat je ze erg mooi op numerieke volgorde hebt staan..
Maar dat is nergens voor nodig, Domoticz geeft alles een uniek idx dus 1 x exclude en opnieuw include slaat hij een nummertje over dat doet niets af aan de werking:
https://drive.google.com/...y0BNbHUF/view?usp=sharing
Daarnaast ben ik er achter dat sommige devices polling willen om goed te functioneren..:
https://drive.google.com/...J3M9qJki/view?usp=sharing

Een backup is echt niet nodig om telkens terug te zetten..
Om de een of andere reden is er soms een probleem met de eigenaar van zwcfg.... als je die af en checkt..:-)

wat ik nu heb. alleen maar 220 gevoede switches.
Alle andere pir en temp enz enz via XIAOMI.. werkt stukken beter dan Zwave. goedkoper en vooral zo MOOI klein.
1 bridge en een paar sensoren, goedkoper dan 1 zwave pir..
Nog mooier batterijlife van pir is 5x 1 zwave pir..

En een beetje een tweaker maakt van een xiaomi deurcontact een schakelaar..
Of een brievenbus sensor
Een water sensor
Bouwt een kleine goedkope chineze plafondpir om met een xiaomi inside:-)

Daarnaast HUE is veeeel te duur..
Koop yeelight iets minder licht dan een Hue maar voor het geld TOP

En de rookmelder is er heelaas maar 1 de winnaar!!
Nest, co en rook en warmte.. op 220 dus geen batterij shit
die je ook nog een mooi nachtlampje geeft....

schade en schande.. wordt men wijs in de homeautomation :-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Domoticz geeft alles een uniek idx dus 1 x exclude en opnieuw include slaat hij een nummertje over dat doet niets af aan de werking:
Oké maar dat is dus net niet wat ik wil, als een node een ander IDX krijgt door opnieuw exclude/include moet ik ook devices gaan aanpassen in roomplans/blockly's etc. Als ik alles op de originele volgorde include dan behouden de node's hun "oude" IDX en hoef ik in elk geval niks in domoticz aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 14:17
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:26:
[...]

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem.

Ik ben nieuw met Domoticz. Ik zit een beetje te kijken of het iets is om in het nieuwe huis toe te passen. Voornamelijk om in het begin Ikea Tradfri en Phillips Hue met elkaar te kunnen laten praten. Ook wil ik met behulp van een Arduino door het hele huis temperatuur sensors hebben. Dat is een ander projectje.

Eerst maar eens met de Hue bridge, lamp en Dimmer Switch bezig. De lamp kan ik bedienen via Domoticz, maar de dimmer krijg ik dus niet zichtbaar. Wie kan mij helpen?

De dimmer zit nu gekoppeld aan de bridge en werkt ook via de bridge, maar uiteindelijk moet het via Domoticz gaan.
Het punt is dat de Hue bridge deze button presses niet actief doorgeeft. Elke workaround is actief de Hue Bridge API aan het pollen, wat simpelweg minder mooi werkt. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de Hue Bridge te vervangen door https://www.dresden-elektronik.de/conbee/. Deze heeft een Hue compatible API waarbij de button presses wel actief naar buiten kunnen worden gebracht. Weet alleen niet of het werkt met Domoticz, deze gebruik ik inmiddels niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-06 12:35

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

WeViE schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

Het punt is dat de Hue bridge deze button presses niet actief doorgeeft. Elke workaround is actief de Hue Bridge API aan het pollen, wat simpelweg minder mooi werkt. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de Hue Bridge te vervangen door https://www.dresden-elektronik.de/conbee/. Deze heeft een Hue compatible API waarbij de button presses wel actief naar buiten kunnen worden gebracht. Weet alleen niet of het werkt met Domoticz, deze gebruik ik inmiddels niet meer..
Dat is dan toch wel erg jammer. Inmiddels ben ik ook met HASS bezig. Daar kan ik in elk geval de waarde van de Dimmer Switch uitlezen. Nu nog dat doorzetten naar een lamp, maar goed. Het begin is er.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 17:28

flexje

got-father

Pixelmagic schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:23:
[...]

Net even nagekeken hier voor je, bij mij werken ze alle twee zoals ik verwacht. Gaat er iets mis met je gateway die het signaal niet doorgeeft ?
Het werkte eigenlijk al een jaartje perfect. Rest vd sensoren doen het ook gewoon goed met de gateway.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik ben wat verder aan het lezen voor mijn temperatuurmonitor project.
Sensore is dus niet het probleem, maar draadloos communiceren met de RaspBerryPI.
Een RFXcom transciever heb ik daar dan denk ik voor nodig, en die dingen zijn prijzig ( € 109,75 ).
Is dat in China niet goedkoper te vinden? Ik kan het nog niet vinden. Is dat ook zelf te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40
Hendrik55 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:32:
Sensore is dus niet het probleem, maar draadloos communiceren met de RaspBerryPI.
Een RFXcom transciever heb ik daar dan denk ik voor nodig, en die dingen zijn prijzig ( € 109,75 ).
Is dat in China niet goedkoper te vinden? Ik kan het nog niet vinden. Is dat ook zelf te bouwen?
RFLink is eel veel gebruikt alternatief. Je kan ze zelf bouwen voor een fractie van de kosten van RFXcom. Kant en klare oplossingen wijken volgens mij niet veel af van de RFXcom.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
[b][message=56129719,noline]Dylantje2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @
Alle andere pir en temp enz enz via XIAOMI.. werkt stukken beter dan Zwave. goedkoper en vooral zo MOOI klein.

Of een brievenbus sensor
Een water sensor

Mening mening mening......
Hier totaal geen problemen met Zwave sensors. Ga binnenkort Xiaomi sensoren testen op mn Homey, maar moet zeggen dat ik er niet echt op zit te wachten om zo'n met China pratende bridge in huis te halen. Direct op homey moet wel kunnen.

Hue is hier zeer betrouwbaar gebleken en is met vele systemen te koppelen. Yeelight is niet dezelfde kwaliteit en met veel minder zaken compatible, maar ieder zijn eigen smaakt.
WeViE schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

De enige echte oplossing is om er een ipad of apple tv tussen te gooien, want die krijgt wel actief de signalen van de Hue bridge, deze zou dan weer kunnen praten met domoticz. Anders zit er niks anders op dan heel vaak te pollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-06 16:37
Je zou de goedkopere refurbished RFXtrx433E kunnen nemen waar er nu een paar van beschikbaar zijn. De RFXtrx433E is plug&play is en je hebt er maar 1 nodig voor apparaten en sensors op 433.92MHz en Somfy en Funkbus op 433.42MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Oké, daar ga ik ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:45
Ik heb een aantal Neo Coolcam PIRs, maar binnen een week zijn er nu twee defect geraakt, het enige wat ze nog doen is de batterij leegzuigen. Als ik een nieuwe batterij plaats, dan reageren ze helemaal nergens meer op.

Iemand nog tips of hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Je kan ook temperatuur sensoren(ds18b20) aan een nodemcu v3 leggen, deze heeft een esp chip.
Hier flash je vervolgens esp easy op en dan laat je deze dummy temperatuur sensoren in domoticz vullen, heb je geen rfxcom of RFlink nodig en je bent voor weinig klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Danielson schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:20:
Ik heb een aantal Neo Coolcam PIRs, maar binnen een week zijn er nu twee defect geraakt, het enige wat ze nog doen is de batterij leegzuigen. Als ik een nieuwe batterij plaats, dan reageren ze helemaal nergens meer op.

Iemand nog tips of hier ervaring mee?
RTFM
Dan reset .
Dan alle settings zo zetten dat hij maar om het uur oid de waardes uit leest..
Mijn advies verkoop batterij Zwave devices..!!

Neo coolcam staat op de lijst van Openzwave? [ ik dacht het niet ] Dan Niet gebruiken..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Prijzig een Rflink verdient ook zijn geld...
Leest vele dingen voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ja alles van neo coolcam wordt herkent door z-wave in combi met domoticz. En sinds domoticz 4.9700 stable worden de nieuwere pir sensors met temperatuur sensor ook herkent.

Ik heb trouwens niet heel veel problemen met neo coolcam en zie de z-wave problemen eigenlijk niet zozeer bij een specifiek merk maar eigenlijk bij alles wat de naam z-wave mag dragen. Heb je al eens een reset gedaan door 10 seconden de knop in te houden? Zodra de led begint te branden laat je de reset knop los, als de reset gelukt is herken je het door de led die 5 seconden solid blijft branden en daarna 3 of 5 keer knipperd (zowel pir als deur). Wat jij noemt en nog twee stuks ook klinkt wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Chrisje1983 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:31:
Ja alles van neo coolcam wordt herkent door z-wave in combi met domoticz. En sinds domoticz 4.9700 stable worden de nieuwere pir sensors met temperatuur sensor ook herkent.

Ik heb trouwens niet heel veel problemen met neo coolcam en zie de z-wave problemen eigenlijk niet zozeer bij een specifiek merk maar eigenlijk bij alles wat de naam z-wave mag dragen. Heb je al eens een reset gedaan door 10 seconden de knop in te houden? Zodra de led begint te branden laat je de reset knop los, als de reset gelukt is herken je het door de led die 5 seconden solid blijft branden en daarna 3 of 5 keer knipperd (zowel pir als deur). Wat jij noemt en nog twee stuks ook klinkt wel vreemd.
En toch zegt Gizmocuz dat je ALLEEN devices uit openzwave mag gebruiken onsanks dat ze gezien worden in Domoticz en de stick
Juist door niet ondersteunde devices kun je weer iet anders "kapot" maken..
En het klopt bij sommige doet x het icm niet ondersteunde
Maar de lijst is helder..
http://www.openzwave.com/device-database/013c:0001:0001

Deze lijst staat In Domoticz onder Config:
https://github.com/OpenZWave/open-zwave/tree/master/config

En wat heel vaak een dingetje is.
Je power... heb je voldoende vermogen om al je USB devices te runnen.
Alleen een kleine adapter kan niet alles draaien.
Dus een advies een gevoede USB hub met daarin je usb RFX ZWAVE enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik heb ook 2 Neo Coolcam PIR's die momenteel ongebruikt in een doos liggen met exact hetzelfde probleem. Functioneren een half jaar na aanschaf niet meer en vreten de batterij in no-time leeg.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand een script om temp te uploaden naar Pv output??
Of kan iemand een script van mij aanpassen?
commandArray = {}

print ("Warmtepomp naar P.V.O.")

date = os.date("*t")
if (date.min % 5 == 0) then -- %10 is iedere 10 minuten
solar = otherdevices_svalues['Z: Wp Tot']
now, total = solar:match("(%d+);(%d+)")
-- print(solar..' '..now..' '..total)

-- Upload data to PVoutput every 5 mins [ verander %5 in %10 en dan iederre 10 minuten ]
baseURL = "http://pvoutput.org/service/r2/addstatus.jsp?"
SID = "15798"
API = "c53c834f1af40b80b7eeb61f65a3210ea535" API veranderd!!
PVO_URL = baseURL .. "sid=" .. SID .. "&key=" .. API .. "&d=" .. os.date("%Y%m%d") .. "&t=" .. os.date("%H:%M")
PVO_URL = PVO_URL .. "&v1=" .. total .. "&v2=" .. now .. "&c1=1"
--print(PVO_URL)
commandArray['OpenURL'] = PVO_URL

end

return commandArray
Dit upload een meter.
Maar ik zou dus graag alleen temp uploaden
Hier staat voor mij higher math..:-)
https://pvoutput.org/help.html#api-addoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Marc O. schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:43:
Ik heb ook 2 Neo Coolcam PIR's die momenteel ongebruikt in een doos liggen met exact hetzelfde probleem. Functioneren een half jaar na aanschaf niet meer en vreten de batterij in no-time leeg.
Oké we gaan het meemaken, ik ben in maart begonnen dus ben benieuwd of ik pech krijg. Heb je er ook maar 2 van neo? Of heb je ook nog een aantal werkende hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
Chrisje1983 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Oké maar dat is dus net niet wat ik wil, als een node een ander IDX krijgt door opnieuw exclude/include moet ik ook devices gaan aanpassen in roomplans/blockly's etc. Als ik alles op de originele volgorde include dan behouden de node's hun "oude" IDX en hoef ik in elk geval niks in domoticz aan te passen.
Als je namen gebruikt ipv de idx dan hoeft dat toch geen probleem te zijn? Ik heb nu gelukkig echt geen problemen meer met z wave, totaal bijna 40 stuks devices. Meeste qubino paar fibaro en 5 a 6 stuks neo coolcam. Werkt nu allemaal prima. Ja ik heb er ook wel eens moeten excluden en includen, mede omdat ik temperatuur sensoren aangesloten heb, en ja dat is soms een ellende.
Zorg er altijd voor dat je te includen node echt dicht bij de de stick is, anders kan het nog wel eens problematisch zijn. Ook ik heb gaten in de idx daardoor. Ik doe trouwens elke nacht een heal.

Ik heb nog geen ander systeem gezien waarbij als de controller plat ligt, de lamp toch door de vrouw aan te maken is met de lichtschakelaar. Dat is toch wel een vereiste voor mij, ik wil geen ruzie.

Maar ben ook gelukkig met Xiaomi, al is die soms de verbinding kwijt met domoticz, dan is er weer een nieuw password / code, als ik die dan opnieuw invoer doet ie het weer...

[ Voor 6% gewijzigd door DjAntoon op 15-08-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
martenjw schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:35:
Je kan ook temperatuur sensoren(ds18b20) aan een nodemcu v3 leggen, deze heeft een esp chip.
Hier flash je vervolgens esp easy op en dan laat je deze dummy temperatuur sensoren in domoticz vullen, heb je geen rfxcom of RFlink nodig en je bent voor weinig klaar.
Heb je misschien een link naar uitleg/handleiding, o.i.d. waar ik me verder in kan verdiepen om uit te vogelen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
https://www.domoticz.com/wiki/ESPEasy

Hier staat veel beschreven en anders via youtube.
De eerste keren is het even wat goochelen en doen maar is redelijk simpel als je je een keer inleest.

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:36
Ikzelf heb geen enkele problemen met de Neo PIRs. Heb er 8 in gebruik (Van beide versies) en geen enkele heeft de problemen met de verbinding of lopen snel leeg. Zijn hier bijna een jaar in gebruik en enkel van de 2 meest gebruikte heb ik eergisteren de batterij moeten vervangen.

Ook van de window/door sensoren heb ik er 4 in gebruik en deze hebben geen problemen. Hier nog geen batterij van moeten vervangen.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:14
TravockMD schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 06:56:
Ikzelf heb geen enkele problemen met de Neo PIRs. Heb er 8 in gebruik (Van beide versies) en geen enkele heeft de problemen met de verbinding of lopen snel leeg. Zijn hier bijna een jaar in gebruik en enkel van de 2 meest gebruikte heb ik eergisteren de batterij moeten vervangen.

Ook van de window/door sensoren heb ik er 4 in gebruik en deze hebben geen problemen. Hier nog geen batterij van moeten vervangen.
Neo CoolCam Motion Sensors werken goed, heb er zelf 5-6 in gebruik.
Wall Switches daar in tegen zijn echt een drama.

Ik heb het volgende in gebruik:
5x 1CH (1 knops)
2x 2CH (2 knops)

Van de 5x 1CH (1 knops) welke in gebruik geven er 3x 1CH (1 knops) de status niet goed door aan Domoticz met Aeonlabs Gen.5 Z-wave stick.
Schakelaar moet eerst aan-uit-aan gezet worden voordat Domoticz de status "ON" doorkrijgt. Dit alleen als er een aantal uren van niet-gebruik zijn verstreken. Bijv slaapkamer welke je alleen s'avonds aan/uit zet.
Ook nog 3x 1CH (1 knops) in doos liggen met dezelfde problemen.

Van de 2x 2CH (2 knops) is er 1 die spontaan Z-wave netwerk uit is gevallen, welke ook niet te resetten is.
Daarnaast heb ik nog 3x 2CH (2 knops) defect liggen, 2 ervan werken helemaal niet meer en de 3de heeft ook z-wave netwerk problemen. Kan niet includen/excluden of resetten.

Totaal:
8x 1CH (1 knops) - waarvan 6x met problemen
5x 2CH (2 knops) - waarvan 4x met problemen

Neo CoolCam zelf zegt dat er "wel eens" geklaagd wordt over defecte sensors maar niet in deze mate.
Er zijn nu 4 vervangende 1CH (1 knops) onderweg en heb in het verleden al 2 vervangende 2CH (2 knops) gekregen maar ook deze hebben problemen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Heb zelf een neo coolcam wallplug en ervaar hetzelfde. Regelmatig staat die aan terwijl Domoticz zegt dat hij uit is en vice versa. Maar dat is met name als er "snel" na elkaar geschakelt wordt, dan kan dat ding het schijnbaar niet bijhouden.

Volgens Domoticz is de schakelaar dan netjes aan gegaan en vervolgens weer uit gegaan... maar de lamp brandt nog vrolijk. Soms gaat dan een minuut later ofzo de lamp opeens uit en aan en weer uit.

• makooy
DizzyWeb schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:24:
Heb zelf een neo coolcam wallplug en ervaar hetzelfde. Regelmatig staat die aan terwijl Domoticz zegt dat hij uit is en vice versa. Maar dat is met name als er "snel" na elkaar geschakelt wordt, dan kan dat ding het schijnbaar niet bijhouden.

Volgens Domoticz is de schakelaar dan netjes aan gegaan en vervolgens weer uit gegaan... maar de lamp brandt nog vrolijk. Soms gaat dan een minuut later ofzo de lamp opeens uit en aan en weer uit.
De Wall Plugs of de Wall Switches?
Wall Switches zijn inbouw wandschakelaars, Wall Plugs lose stekkers.

vwtune schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Thanks, maar ik dacht dat de Sonoff producten niet in domoticz werkten? Ik heb nog nooit zoiets geflasht, is dat goed te doen (wat heb ik er precies voor nodig)?
Sonoff werkt prima in Domoticz. Genoeg info te vinden in het topic hierover.

Flashen stelt niets voor maar je moet het even doorhebben. Voordeel is dat je het nagenoeg niet fout kunt doen.

Belangrijk is om NOOIT stroom (12V/220V etc) op het apparaat te zetten als je gaat flashen.
Flashen doe je via FTDI kabel die je via USB met je pc verbindt. Als je deze aansluit mag er geen stroom op de SonOff staan.

Welke je nodig hebt kun je hier wel vinden door op FTDI te zoeken.

Begin met lezen van de wiki daar staat alle info wat je nodig hebt en hoe het moet.
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Prerequisite

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 17:28
martenjw schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:30:
https://www.domoticz.com/wiki/ESPEasy

Hier staat veel beschreven en anders via youtube.
De eerste keren is het even wat goochelen en doen maar is redelijk simpel als je je een keer inleest.
Ik heb van de week een NodeMCU voorzien van ESPEasy (voor het uitlezen waterverbruik). Flashen ging prima, maar vervolgens kreeg ik via de serial monitor van Arduino IDE een 'fout' melding. Vervolgens ben ik hier op blijven hangen. En pas een paar uur later herinnerde ik mij dat je na het flashen op bv. je mobiel verbinding moet maken met het nieuwe ESP accesspoint om de configuratie te voltooien....

• Dylantje2

Dylantje2

MikeOO schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:46:
[...]

Sonoff werkt prima in Domoticz. Genoeg info te vinden in het topic hierover.

Flashen stelt niets voor maar je moet het even doorhebben. Voordeel is dat je het nagenoeg niet fout kunt doen.

Belangrijk is om NOOIT stroom (12V/220V etc) op het apparaat te zetten als je gaat flashen.
Flashen doe je via FTDI kabel die je via USB met je pc verbindt. Als je deze aansluit mag er geen stroom op de SonOff staan.

Welke je nodig hebt kun je hier wel vinden door op FTDI te zoeken.

Begin met lezen van de wiki daar staat alle info wat je nodig hebt en hoe het moet.
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Prerequisite
Heb je ze met Tasmota geflashd? Een goede how to misschien?? Espeasy lukt me maar Tasmota grrr
[ met een 4 channel en een Duo flashen dat lukt met espeasy niet ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Marc O. schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:43:
Mijn ervaring is dat de batterijen die erbij geleverd worden crap zijn. Die geven gerust 50% aan terwijl ze bijna leeg zijn. Resultaat is, gek genoeg, dat de PIR dan elke seconde zijn status gaat melden en dan is je hele systeem over de rooie.

Ik stop er direct Duracells in, daarmee gaan ze lang mee en niks geen problemen. Het is het proberen waard.

Dylantje2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:53:
Iemand een script om temp te uploaden naar Pv output??
Of kan iemand een script van mij aanpassen?

[...]

Dit upload een meter.
Maar ik zou dus graag alleen temp uploaden
Hier staat voor mij higher math..:-)
https://pvoutput.org/help.html#api-addoutput
Waarom zou je het zo omslachtig doen? Bij PVOutput kan je direct de gegevens van Weather Underground laten halen van een station in de buurt. Misschien niet zo accuraat als zelf meten, maar maakt het uit of het 20.3 of 20.4 is in PVOutput?

Even naar de instellingen van je set in PVOutput en dan onder het kopje Automatic Uploads.

DjAntoon schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:01:
[...]
Als je namen gebruikt ipv de idx dan hoeft dat toch geen probleem te zijn? .
Hier werkt dat niet. Als ik een device exclude dan wordt de naam het IDX in bv Blockly.

Sowieso is dat hele IDX systeem van Domoticz ridicuul. Je zoekt je de blubber tussen de Z-Wave hardware en de devices. Dat zou zo verschrikkelijk veel beter en makkelijker kunnen...

[ Voor 51% gewijzigd door Drardollan op 16-08-2018 09:50 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
ok idx in blockly... in dzvents gebeurt dat niet, naam blijft dezelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

Heb je ze met Tasmota geflashd? Een goede how to misschien?? Espeasy lukt me maar Tasmota grrr
[ met een 4 channel en een Duo flashen dat lukt met espeasy niet ]
Ik volg de Wiki en gebruik ATOM (stappen PlatformIO). Werkt erg eenvoudig
Je moet Atom even goed instellen en dat doe je via: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/PlatformIO

Daarna kwestie van soursecode downloaden van Tasmota en uitpakken.

In het bestand: platformio.ini stel je in de juiste COM poort in die je gebruikt met je FTDI controller.

Tevens zie je een lange lijst met Sonoff (; *** Uncomment one of the lines below to build/upload only one environment) in het bestand terug. Standaard maakt hij voor alles een firmware aan. Ik haal de ; weg bij sonoff (meestal de eerste in de lijst) en dan maakt hij alleen deze aan. De overige heb ik niet nodig en duurt het alleen maar langer ;)

In het bestand user_config.h (sonoff map van de source) vul je je SSID en wachtwoord van je wifi in.

Bestanden opslaan.

Sonoff aanlsluiten op de FTDI controleren. Knopje op de Sonoff indrukken en vasthouden en dan USB kabel erin steken. Daarna kun je het knopje loslaten en staat hij in de flash stand.

In Atom via PlatformIO menu naar Upload en dan wordt de firmware aangemaakt en verzonden naar je SonOff. Als je geen foutmeldingen krijgt even de USB kabel uit de pc en er weer in en je zou de Sonoff op ip-adres kunnen bereiken.

Ik geeft alle hardware via mijn router een vast ip-adres dus weer welk adres dit is. Anders kun je via user_config.h een ip-adres zelf invullen die je wilt gebruiken of via de router het ip-adres even opzoeken.

Als je later een nieuwe versie wilt uploaden dan kan dat via de Gui van Tasmota.
Je download dan sonoff.bin en deze kun je dan flashen. Ik download ook sonoff-minimal.bin en flash eerst dit bestand. Als dat klaar ververs je het scherm en flash je sonof.bin.

Met veel Sonoff kun je namelijk ivm beperkt geheugen niet direct sonoff.bin uploaden. Doe je dit wel dan krijg je een foutmelding. Op zich niet erg want je kunt gelijk opnieuw flashen (scherm niet afsluiten bij de foutmelding dan) en dan als nog sonoff-minimal.bin flashen.

Als dat gelukt is moet je bij de Gui kunnen komen van Sonoff en kun je de overige zaken instellen

Klinkt allemaal ingewikkeld maar alles staat in de wifi uitgelegd en je moet het soms paar keer lezen.

• Dylantje2

Dylantje2

MikeOO schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

Je moet Atom even goed instellen en dat doe je via: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/PlatformIO

In het bestand: platformio.ini stel je in de juiste COM poort in die je gebruikt met je FTDI controller.

Tevens zie je een lange lijst met Sonoff (; *** Uncomment one of the lines below to build/upload only one environment) in het bestand terug. Standaard maakt hij voor alles een firmware aan. Ik haal de ; weg bij sonoff (meestal de eerste in de lijst) en dan maakt hij alleen deze aan. De overige heb ik niet nodig en duurt het alleen maar langer ;)

In het bestand user_config.h (sonoff map van de source) vul je je SSID en wachtwoord van je wifi in.

Bestanden opslaan.

Sonoff aanlsluiten op de FTDI controleren. Knopje op de Sonoff indrukken en vasthouden en dan USB kabel erin steken. Daarna kun je het knopje loslaten en staat hij in de flash stand.

In Atom via PlatformIO menu naar Upload en dan wordt de firmware aangemaakt en verzonden naar je SonOff. Als je geen foutmeldingen krijgt even de USB kabel uit de pc en er weer in en je zou de Sonoff op ip-adres kunnen bereiken.

Ik geeft alle hardware via mijn router een vast ip-adres dus weer welk adres dit is. Anders kun je via user_config.h een ip-adres zelf invullen die je wilt gebruiken of via de router het ip-adres even opzoeken.

Als je later een nieuwe versie wilt uploaden dan kan dat via de Gui van Tasmota.
Je download dan sonoff.bin en deze kun je dan flashen. Ik download ook sonoff-minimal.bin en flash eerst dit bestand. Als dat klaar ververs je het scherm en flash je sonof.bin.

Met veel Sonoff kun je namelijk ivm beperkt geheugen niet direct sonoff.bin uploaden. Doe je dit wel dan krijg je een foutmelding. Op zich niet erg want je kunt gelijk opnieuw flashen (scherm niet afsluiten bij de foutmelding dan) en dan als nog sonoff-minimal.bin flashen.

Als dat gelukt is moet je bij de Gui kunnen komen van Sonoff en kun je de overige zaken instellen

Klinkt allemaal ingewikkeld maar alles staat in de wifi uitgelegd en je moet het soms paar keer lezen.
Thanks

Ben ff druk maar heb al wel eea gedaan.. lijkt me te lukken
Alleen waar stel ik de com in? die kan ik niet vinden././//

En ik zie een NL.bin staan? wat is dat?
Maar ik moet die sonof.bin alleen hebben?

• Dylantje2

Dylantje2

Drardollan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

Mijn ervaring is dat de batterijen die erbij geleverd worden crap zijn. Die geven gerust 50% aan terwijl ze bijna leeg zijn. Resultaat is, gek genoeg, dat de PIR dan elke seconde zijn status gaat melden en dan is je hele systeem over de rooie.

Ik stop er direct Duracells in, daarmee gaan ze lang mee en niks geen problemen. Het is het proberen waard.

[...]

Waarom zou je het zo omslachtig doen? Bij PVOutput kan je direct de gegevens van Weather Underground laten halen van een station in de buurt. Misschien niet zo accuraat als zelf meten, maar maakt het uit of het 20.3 of 20.4 is in PVOutput?

Even naar de instellingen van je set in PVOutput en dan onder het kopje Automatic Uploads.

[...]

Hier werkt dat niet. Als ik een device exclude dan wordt de naam het IDX in bv Blockly.

Sowieso is dat hele IDX systeem van Domoticz ridicuul. Je zoekt je de blubber tussen de Z-Wave hardware en de devices. Dat zou zo verschrikkelijk veel beter en makkelijker kunnen...
Links of rechts om ze staan niet in openzwave dus niet ondersteund..
Batterij heb je glijk in.
Maar het kan echt zijn dat jij bijv aleen maar qubino's hebt icm coolcam en geen problemene
Terwijl iemand fibaro's heeft icm coolcam en wel problemen heeft..
maar goed als het werkt zonder problemen :-) Goed bezig...

Maar de upload in PVO met temp heb ik al wat jaartjes werkend

Ik wil alleen mijn temsensoren van mijn warmtepomp uploaden naar Pv omdat je daar dan mooie grafieken mee krijgt....
Vandaar mijn vraag voor een script

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

TerrorSource schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:36:
[...]

De Wall Plugs of de Wall Switches?
Wall Switches zijn inbouw wandschakelaars, Wall Plugs lose stekkers.
Ik heb een wallplug, maar dikke kans natuurlijk dat daar praktisch hetzelfde in zit. En het gedrag is vergelijkbaar.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Dylantje2 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Links of rechts om ze staan niet in openzwave dus niet ondersteund..
Batterij heb je glijk in.
Maar het kan echt zijn dat jij bijv aleen maar qubino's hebt icm coolcam en geen problemene
Terwijl iemand fibaro's heeft icm coolcam en wel problemen heeft..
maar goed als het werkt zonder problemen :-) Goed bezig...
Ik heb van alle merken wel wat (Fibaro, Coolcam, Qubino) en ervaar geen problemen. Klinkt meer als een probleem met ontvangst cq. het Z-Wave netwerk.
Maar de upload in PVO met temp heb ik al wat jaartjes werkend

Ik wil alleen mijn temsensoren van mijn warmtepomp uploaden naar Pv omdat je daar dan mooie grafieken mee krijgt....
Vandaar mijn vraag voor een script
Dan begreep ik je verkeerd, geen idee hoe dat moet sorry.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Dylantje2 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Thanks

Ben ff druk maar heb al wel eea gedaan.. lijkt me te lukken
Alleen waar stel ik de com in? die kan ik niet vinden././//

En ik zie een NL.bin staan? wat is dat?
Maar ik moet die sonof.bin alleen hebben?
NL.bin is volgens bij dat je NL in je Gui hebt. Maar is dan ook lastiger met zoeken als je fouten krijgt.
Als je voor het eerst Tasmota erop zet moet je de soursecode (source code.zip) downloaden.

Je moet namelijke eerst Tasmota erop zetten. De Sonof.bin is zoals gezegd als je het eenmaal het draaien :)

In platform.ini (upload_port)

code:
1
2
3
4
5
6
; *** OPTION1 - Upload Serial reset method for Wemos and NodeMCU
upload_speed = 115200
upload_resetmethod = nodemcu
; *** leave disabled to let PlatformIO find it's default upload_port
upload_port = COM3
extra_scripts = pio/strip-floats.py

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 08:45
Vandaag een synology geplaatst en ik wil deze monitoren vanuit Domoticz.
http://www.domoticz.com/w...g#Setting_up_the_script_2

Ik heb alle sensoren werkend behalve diskspace + diskspace percentage, deze blijven 0 in domoticz.
ID's zijn correct ingesteld.
Handmatige SNMP geeft volgend resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
UNIT:
snmpget -v 2c -c ###### -O qv 192.168.1.# 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.4.36
4096
TOTAL:
snmpget -v 2c -c ###### -O qv 192.168.1.# 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.5.36
234011
USED:
snmpget -v 2c -c ###### -O qv 192.168.1.# 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.6.36
265

Wie helpt me op de goede weg?

SNMP Walk gedaan en erachter gekomen dat mijn volume info eindigt op .51
Aangepast en dat lijkt nu idd te kloppen :)

[ Voor 9% gewijzigd door DarkAllMan op 16-08-2018 15:01 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:45
Chrisje1983 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:31:

Ik heb ze net proberen te resetten met een nieuwe batterij, maar beiden reageren helemaal nergens op, ook niet op een factory reset, het ledje gaat het geen mogelijkheid branden.

Heel bijzonders, toch zonde voor het geld! :(

• Chrisje1983
Danielson schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:04:
[...]

Ik heb ze net proberen te resetten met een nieuwe batterij, maar beiden reageren helemaal nergens op, ook niet op een factory reset, het ledje gaat het geen mogelijkheid branden.

Heel bijzonders, toch zonde voor het geld! :(
Oké dat is wel rot, hoe heb je ze verkregen? Via de official neo coolcam Ali shop? Je kan eens vragen wat ze voor je kunnen doen, ik heb zelf 1 keer een doa gehad en een nieuwe toegestuurd gekregen. Je kan het altijd vragen, misschien is het iets simpels, en misschien gaan ze akkoord met een nieuwe of, een nieuwe print die je zelf vervangt (dat is dus het hele apparaat maar scheelt toch een behuizing voor onze Chinese vrienden). Over het algemeen als je netjes blijft valt er nog wel wat te regelen.

Als er helemaal niets uit te halen valt kun je als je handig bent even zelf doormeten tot waar de spanning komt mits tot hoe ver dat op het smd bordje lukt.

Succes en laat even weten!

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisje1983 op 16-08-2018 16:50 ]

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Zijn er hier mensen die hun Bose Soundtouch in Domoticz hebben gekregen? Ik zou deze plugin wel willen proberen, maar i.v.m. het ontbreken van een duidelijke how-to is dit nog niet gelukt...

https://github.com/CharlesBlonde/libsoundtouch

[ Voor 11% gewijzigd door Furiousz op 16-08-2018 18:16 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Chrisje1983 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:24:
[...]

Oké we gaan het meemaken, ik ben in maart begonnen dus ben benieuwd of ik pech krijg. Heb je er ook maar 2 van neo? Of heb je ook nog een aantal werkende hangen?
Twee van Neo die dus beide defect zijn, en nu ook een aantal van Xiaomi (die het wel gewoon blijven doen). Overigens heb ik diverse andere z-wave devices, zoals deursensoren en een radiatorknop (Neo Coolcam resp. Popp) die prima functioneren. Heb ook al geprobeerd om er andere batterijen in te zetten, maar die waren binnen de kortste keren ook alweer leeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Marc O. op 16-08-2018 18:40 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• martenjw
@Dylantje2 een sonoff 4ch flashen met esp en aan de gang krijgen wil wel, heb het hier zelf ook draaien alleen is er verschil tussen de 4ch pro en de 4ch met het flashen meende ik.
4ch pro heeft volgens mij en 8255 chip ipv de 8266 chip en heeft dus ook een ander bestand nodig voor flashen.

• Dylantje2

Dylantje2

MikeOO schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

Bestanden opslaan.

Done heb de webui van tasmota bizar mooi hoor. Esp is mooi maar dit ook.
2 vragen:
Heb je een setup van je sonoff en je setup van Domoticz ...
Want de wiki klopt niet helemaal geloof ik..:-)
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz

Ik weet niet waar ik in en out moet zetten?

dallassensoren zijn die niet werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:27:
[...]

Done heb de webui van tasmota bizar mooi hoor. Esp is mooi maar dit ook.
2 vragen:
Heb je een setup van je sonoff en je setup van Domoticz ...
Want de wiki klopt niet helemaal geloof ik..:-)
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz

Ik weet niet waar ik in en out moet zetten?

dallassensoren zijn die niet werkend?
In en Out hoeft je niet in te stellen en laat je staan zoals het standaard staat ingesteld.

Schakelaars laat ik via MQTT werken icm MQTT Discovery en dan hoef je alleen maar in Tasmota het MQTT deel in te vullen.

Sensoren is een ander verhaal. Je moet dan de virtual temp sensor aanmaken en de IDX noteren.
Deze vul je dan in bij het Domoticz deel in Tasmota waarbij je dan bv Sensor idx 1 ziet staan. Daar vul je de IDX in en dan wordt het doorgegeven. Meet het ook vochtigheid dan gebruik je Sensor idx 2 ipv Sensor idx 1.
Meer is het niet.

Maar Tasmota kan via de Gui maar 1 tempsensor doorgeven. Je kunt bv wel 2 sensoren aansluiten op 1 GPIO poort en die zie je ook netjes terug in de Gui maar daar blijft het bij.

Om dit werkend te maken moet je met RULES gaan werken en dat is een onderdeel wat mij niet 100% duidelijk is. Ik heb daarom juist ESPeasy op 1 Wemos gezet omdat ik geen tijd had om dit even verder uit te zoeken. Je moet een eigen user_config_override.h hiervoor gebruiken zodat aanpassingen bewaard blijven bij een update.

Het kan wel maar er is niet heel veel info beschikbaar die mij duidelijk maakt hoe je dit moet toepassen.
Het stelt niets voor denk ik maar je moet er even voor kunnen zitten om het uit te zoeken ;)

Groot nadeel is dat je dit dus vooraf moet instellen en dan de Sonoff moet flashen. Dat deel heeft ESP dan een stuk beter.

Meer info
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/2920
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Rules

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 17-08-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Ben vandaag aan het testen geweest met de Watermeter te koppelen aan Domoticz eerst zag ik scriptjes met een Python pluging en later via Lua toepassing.

Uiteindelijk gekozen voor de Lua scripts

Heb alle ingesteld en gedaan zo als aangeven hier.
https://ehoco.nl/watermeter-uitlezen-in-domoticz-lua-script/

Alleen op deze manier zie ik alleen maar een On / Off registratie.
Vroeg me af of dit ook nog anders kon zo als het ook weergegeven wordt zo als Electra / Gas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

88Gamer88 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:58:
Ben vandaag aan het testen geweest met de Watermeter te koppelen aan Domoticz eerst zag ik scriptjes met een Python pluging en later via Lua toepassing.

Vroeg me af of dit ook nog anders kon zo als het ook weergegeven wordt zo als Electra / Gas ?
Zwave gelukt???

on/of registratie? wat bedoel je?

Je kunt je stroom via een P1 kabel heel simpele uitlezen...
Gas is dan ook meteen te zien.
En sla je slim bent upload je je gas meteen naar mindergas, kun je ook met script doen..
Dan kun je over een paar jaar zien welke warmtepomp je evt. nodig zou hebben..

Kijk maar eens op de wiki van domoticz... alles is er wel zo'n beetje te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Zwave gelukt???

on/of registratie? wat bedoel je?

Je kunt je stroom via een P1 kabel heel simpele uitlezen...
Gas is dan ook meteen te zien.
En sla je slim bent upload je je gas meteen naar mindergas, kun je ook met script doen..
Dan kun je over een paar jaar zien welke warmtepomp je evt. nodig zou hebben..

Kijk maar eens op de wiki van domoticz... alles is er wel zo'n beetje te vinden
Stukje over watermeting nog mee bezig...

Qua Z-wave wordt er beetje gek van zodra ik de RGBW controller toevoegt staat die nog steeds op Dead Node dus daar ben ik ook nog mee bezig... hopelijk binnen kort goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vandaag ben ik aan het stoeien geweest met een eps8266 en daarop esp8266-google-home-notifier. Eenmaal een de sketch geupload is het zo simpel als het aanroepen van een url met het uit te spreken bericht als variabele.

Nu krijg ik netjes een gesproken (Nederlands) bericht op het moment dat mijn lampen worden ingeschakeld. Ook heb ik nog wat andere zaken ingesteld.

Of ik dit op deze manier blijf houden weet ik, maar het is wel leuk dat het huis nu ook tegen je praat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy

Ik kwam toevallig ook bij die link uit om de waterstanden uit te lezen.
Benodigde kabel is inmiddels binnen, nu nog testen voordat ik hem met 8meter verleng.

Is het wel gelukt volgens de handleiding op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
@Dylantje2 Ik kom er niet meer uit, instaat om dat hele Z-wave gebeuren de deur uit te gooien pfff.

Heb Domoticz gestopt, config map verwijderd.
Heb de Fibaro RGBW controller gereset
Heb de Gen5 USB stick reset
Domoticz Geupdate

En iederekeer als de RGBW controller connect staat die gelijk op "Dead Node"

Ben eigen beetje radeloos.

EDIT: Als ik de RGBW controller aan Toon koppelt als Slimme stekker wordt het wel om hem aan / uit te zetten dus hier op een Dead node status dus... Licht ergens aan Domoticz

@TerrorSource

Heb de tutorial gevolgd maar er is via de website geen Lua script beschikbaar.
Daar ben ik nog naar op zoek. dus het werkt half.

Krijg wel voor elkaar dat de sensor een On / Off melding maakt naar domoticz toe maar nog niet dat die het registreer als 1x on = 1 liter water.

[ Voor 12% gewijzigd door 88Gamer88 op 17-08-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

88Gamer88 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:15:
@Dylantje2 Ik kom er niet meer uit, instaat om dat hele Z-wave gebeuren de deur uit te gooien pfff.

Heb Domoticz gestopt, config map verwijderd.
Heb de Fibaro RGBW controller gereset
Heb de Gen5 USB stick reset
Domoticz Geupdate

En iederekeer als de RGBW controller connect staat die gelijk op "Dead Node"

Ben eigen beetje radeloos.

EDIT: Als ik de RGBW controller aan Toon koppelt als Slimme stekker wordt het wel om hem aan / uit te zetten dus hier op een Dead node status dus... Licht ergens aan Domoticz

@TerrorSource

Heb de tutorial gevolgd maar er is via de website geen Lua script beschikbaar.
Daar ben ik nog naar op zoek. dus het werkt half.

Krijg wel voor elkaar dat de sensor een On / Off melding maakt naar domoticz toe maar nog niet dat die het registreer als 1x on = 1 liter water.
JE zult het stap voor stap moeten doen.
Ik moet meer zien...
Je config map met de zwcfg bestand
En je zwave in domoticz
alleen een daed node zegt niets.
Heb je polling al een keer aan gezet?
En klopt zwave is hard to get...
Maar er nu al uit gooien..
Leercurve is groot van elke domotica systeem En soms zit het in klein hoekje..
Of koop Homeseer dan weet je meteen waarom je soms iets meer tijd moet investeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

bartbh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:11:
Vandaag ben ik aan het stoeien geweest met een eps8266 en daarop esp8266-google-home-notifier. Eenmaal een de sketch geupload is het zo simpel als het aanroepen van een url met het uit te spreken bericht als variabele.

Nu krijg ik netjes een gesproken (Nederlands) bericht op het moment dat mijn lampen worden ingeschakeld. Ook heb ik nog wat andere zaken ingesteld.

Of ik dit op deze manier blijf houden weet ik, maar het is wel leuk dat het huis nu ook tegen je praat. :)
mm wil ook iets met spreken..
Alleen werkt dit nu zonder dat google met internet in verbinding staat?
Want ik wil google echt niet de hele mee laten luisteren [ dat doet hij... ]

Maar toch een spraakiets staat op mijn wishlist :-)
Alleen google in huis brrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Furiousz schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:17:
Zijn er hier mensen die hun Bose Soundtouch in Domoticz hebben gekregen? Ik zou deze plugin wel willen proberen, maar i.v.m. het ontbreken van een duidelijke how-to is dit nog niet gelukt...

https://github.com/CharlesBlonde/libsoundtouch
Plugin downloaden
zip uitpakken
winscp naar je pluginmap van domoticz
je uitgepakte bose erin compleet in zetten
Dan domotcz herstaten
Dan je hardware bose oid zoeken..
toevoegen
enz enz

Heb geen bose ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=17123

Zelfde hardware maar misschien beter werkend:-)
@88Gamer88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

mm wil ook iets met spreken..
Alleen werkt dit nu zonder dat google met internet in verbinding staat?
Want ik wil google echt niet de hele mee laten luisteren [ dat doet hij... ]

Maar toch een spraakiets staat op mijn wishlist :-)
Alleen google in huis brrrr
Google luistert inderdaad de hele tijd mee, maar de data gaat alleen naar de Google servers op het moment dat het hotword (OK Google) wordt gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

bartbh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:11:
[...]
Google luistert inderdaad de hele tijd mee, maar de data gaat alleen naar de Google servers op het moment dat het hotword (OK Google) wordt gehoord.
mmm en dat ok google het allen is betwijfel ik dus...
Privacy en google water en vuur.
Maar toch misschien heb je hier wat aan..[ je eigen stem terugluistern van x jaar geleden hahaha:
https://tweakers.net/revi...mme-speakers-privacy.html
Maar dan toch #jaloersopje .... O-) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-06 22:32

Ik heb het volgens script draaien om een totaal telling te krijgen.
De "Water Sensor" is dus het device wat de On / Off registreert.
Hier laat ik hem bij een Off registratie 1 Liter optellen bij de dummy device 429 , wat een incremental counter is.
Hiermee heb je net zoals je gas / stroom ook je water gegevens beschikbaar.
Heb meerdere scripts geprobeerd, maar deze lijkt bij mij redelijk betrouwbaar te werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
commandArray = {}

-- Water usage
-- Retrieve value from water meter device:
sWaterUsage = otherdevices_svalues['Water']

-- To have a better readable format, divide number by 1000:
sWaterUsagePrint = tonumber(sWaterUsage / 1000);

-- calculation is done with the unmodified water value
sWaterUsage = tonumber(sWaterUsage);

-- For Debuging
-- print("Water usage until now is " .. sWaterUsagePrint .. "m3 ");
-- print('GPIO Watermeter = '..otherdevices['GPIO Watermeter']);

if (devicechanged['Watermeter Sensor'] == 'Off')
then
sWaterUsageTot = (sWaterUsage + 1)

print("Water usage is now " .. sWaterUsageTot / 1000 .. "m3 ");
commandArray['UpdateDevice'] = '429|0|'..sWaterUsageTot..''
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

JurienW schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:41:
[...]

Ik heb het volgens script draaien om een totaal telling te krijgen.
De "Water Sensor" is dus het device wat de On / Off registreert.
Hier laat ik hem bij een Off registratie 1 Liter optellen bij de dummy device 429 , wat een incremental counter is.
Hiermee heb je net zoals je gas / stroom ook je water gegevens beschikbaar.
Heb meerdere scripts geprobeerd, maar deze lijkt bij mij redelijk betrouwbaar te werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
commandArray = {}

-- Water usage
-- Retrieve value from water meter device:
sWaterUsage = otherdevices_svalues['Water']

-- To have a better readable format, divide number by 1000:
sWaterUsagePrint = tonumber(sWaterUsage / 1000);

-- calculation is done with the unmodified water value
sWaterUsage = tonumber(sWaterUsage);

-- For Debuging
-- print("Water usage until now is " .. sWaterUsagePrint .. "m3 ");
-- print('GPIO Watermeter = '..otherdevices['GPIO Watermeter']);

if (devicechanged['Watermeter Sensor'] == 'Off')
then
sWaterUsageTot = (sWaterUsage + 1)

print("Water usage is now " .. sWaterUsageTot / 1000 .. "m3 ");
commandArray['UpdateDevice'] = '429|0|'..sWaterUsageTot..''
end

return commandArray
En dat is in? Dzvents?
Of interne lua?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:43:
[...]

En dat is in? Dzvents?
Of interne lua?
Lua
CommandArray zij Lua scripts ;)
Moet het nog een keer omzetten naar Dzvents, maar ja dit werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

JurienW schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:52:
[...]

Lua
CommandArray zij Lua scripts ;)
Moet het nog een keer omzetten naar Dzvents, maar ja dit werkt ook
Intern?
Of cron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
@JurienW

Hoe heb jij het voor werk gedaan ?

Het zelfde als deze tutorial ?

of anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Dylantje2 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:50:
[...]

@88Gamer88

Zwave is lastig heb zelf ook heeel lang lopen tobben..
Wat mij gescheeld heeft.. ALLE batterijsensoren eruit laten. die killen je netwerk en daardoor krijg je grrrrr.
Het probleem in domoticz en batterijsensoren is dat er geen goed batterij signaal doorgegeven wordt [ er is wel een plugin ] dus lege bat. geeft heeel veel problemen.
Daarnaast is er een probleem met sensoren die NIET in openzwave staan, maar wel geleerd en gezien worden in Domoticz en de Aeon. Dus installeer ALLEEN wat er in openzwave te koop is.
@Chrisje1983 ik zie dat je ze erg mooi op numerieke volgorde hebt staan..
Maar dat is nergens voor nodig, Domoticz geeft alles een uniek idx dus 1 x exclude en opnieuw include slaat hij een nummertje over dat doet niets af aan de werking:
https://drive.google.com/...y0BNbHUF/view?usp=sharing
Daarnaast ben ik er achter dat sommige devices polling willen om goed te functioneren..:
https://drive.google.com/...J3M9qJki/view?usp=sharing

Een backup is echt niet nodig om telkens terug te zetten..
Om de een of andere reden is er soms een probleem met de eigenaar van zwcfg.... als je die af en checkt..:-)

wat ik nu heb. alleen maar 220 gevoede switches.

Of een brievenbus sensor
Een water sensor

En de rookmelder is er heelaas maar 1 de winnaar!!
Nest, co en rook en warmte.. op 220 dus geen batterij shit
die je ook nog een mooi nachtlampje geeft....

schade en schande.. wordt men wijs in de homeautomation :-)
Had dit nog even door gelezen en ben niet echt blij mee :(, Wilde juist voor de bovenste verdiepingen Z-wave thermostaat knoppen kopen om alles te te regelen. maar dit is natuurlijk allemaal met batterijen.

Wat zou ik hier eventueel aan kunnen veranderen om dit als nog goed werkend voor elkaar te krijgen eventueel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Plugin downloaden
zip uitpakken
winscp naar je pluginmap van domoticz
je uitgepakte bose erin compleet in zetten
Dan domotcz herstaten
Dan je hardware bose oid zoeken..
toevoegen
enz enz

Heb geen bose ...
Helaas, dat had ik al geprobeerd. Zonder resultaat. Via het Domoticz forum wat hulp gekregen, maar ik loop tegen wat errors aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Traceback (most recent call last):
  File "./Bose.py", line 12, in <module>
    device = soundtouch_device(bose)
  File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/libsoundtouch/__init__.py", line 23, in soundtouch_device
    s_device = SoundTouchDevice(host, port)
  File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/libsoundtouch/device.py", line 122, in __init__
    self.__init_config()
  File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/libsoundtouch/device.py", line 137, in __init_config
    "http://" + self._host + ":" + str(self._port) + "/info")
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/requests/api.py", line 70, in get
    return request('get', url, params=params, **kwargs)
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/requests/api.py", line 56, in request
    return session.request(method=method, url=url, **kwargs)
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/requests/sessions.py", line 488, in request
    resp = self.send(prep, **send_kwargs)
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/requests/sessions.py", line 609, in send
    r = adapter.send(request, **kwargs)
  File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/requests/adapters.py", line 487, in send
    raise ConnectionError(e, request=request)
requests.exceptions.ConnectionError: HTTPConnectionPool(host='http', port=80): Max retries exceeded with url: //192.168.1.XX:8090/info (Caused by NewConnectionError('<requests.packages.urllib3.connection.HTTPConnection object at 0x75e499f0>: Failed to establish a new connection: [Errno -2] Name or service not known',))

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
88Gamer88 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Had dit nog even door gelezen en ben niet echt blij mee :(, Wilde juist voor de bovenste verdiepingen Z-wave thermostaat knoppen kopen om alles te te regelen. maar dit is natuurlijk allemaal met batterijen.

Wat zou ik hier eventueel aan kunnen veranderen om dit als nog goed werkend voor elkaar te krijgen eventueel ?
Volgens mij is het geen bezwaar om batterij gevoede devices te gebruiken (als het echt niet zou kunnen, dan zouden fabrikanten wel gek zijn om daar tijd en geld in te steken, want dat zouden ze nooit terug verdienen). Het is alleen wel belangrijk om er rekening mee te houden dat batterij gevoede devices niet als repeater kunnen werken, dus daar moet je rekening mee houden bij het plaatsen in het huis.

Begin eerst maar eens met het strategisch plaatsen van netgevoede devices welke ook als repeater kunnen werken. Begin eerst eens met een paar dichtbij de controller en plaats om de zoveel weken/maanden er een paar wat verder weg om de mesh uit te breiden en volg na iedere toevoeging of ze goed blijven werken. Zelf heb ik zo zes netgevoede modules door het huis geplaatst en deze kunnen met meerdere devices direct communiceren. Een aantal kan ze alle zes bereiken. Daarna vier thermostaat kranen toegevoegd en die kon ik pairen op de plaats waar ik ze wilde gebruiken en hoefde niet eens dicht bij de controller het pairen te doen. Dat lukte zelfs met twee lagen gewapend beton tussen de thermostaat kraan en de controller dankzij de/het mesh.

De thermostaat kranen zijn de Eurotronic Spiritz. Deze waren niet bekend met de bijgeleverde OpenZwave versie van de voorlaatste Domoticz stable. In het domoticz.com forum was een .xml gedeeld, waarmee ik het eenvoudig toe kon voegen, dus OpenZwave is best wel flexibel om zelf nog devices toe te voegen.

Ergo: ik weet dat er verschillende mensen de nodige uitdagingen hebben gehad om Zwave stabiel in te zetten, maar zelf ben ik er erg tevreden mee, dus het kan wel. Ik gebruik echter wel uitsluitend de stable releases van Domoticz en experimenteer weinig met mijn "produktie" omgeving. Dat scheelt misschien ook wel. Ik heb een tweede Pi waarop ik allemaal dingetjes probeer, maar die heeft geen Z-wave stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

tsjoender schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Volgens mij is het geen bezwaar om batterij gevoede devices te gebruiken (als het echt niet zou kunnen, dan zouden fabrikanten wel gek zijn om daar tijd en geld in te steken, want dat zouden ze nooit terug verdienen). Het is alleen wel belangrijk om er rekening mee te houden dat batterij gevoede devices niet als repeater kunnen werken, dus daar moet je rekening mee houden bij het plaatsen in het huis.

Begin eerst maar eens met het strategisch plaatsen van netgevoede devices welke ook als repeater kunnen werken. Begin eerst eens met een paar dichtbij de controller en plaats om de zoveel weken/maanden er een paar wat verder weg om de mesh uit te breiden en volg na iedere toevoeging of ze goed blijven werken. Zelf heb ik zo zes netgevoede modules door het huis geplaatst en deze kunnen met meerdere devices direct communiceren. Een aantal kan ze alle zes bereiken. Daarna vier thermostaat kranen toegevoegd en die kon ik pairen op de plaats waar ik ze wilde gebruiken en hoefde niet eens dicht bij de controller het pairen te doen. Dat lukte zelfs met twee lagen gewapend beton tussen de thermostaat kraan en de controller dankzij de/het mesh.

De thermostaat kranen zijn de Eurotronic Spiritz. Deze waren niet bekend met de bijgeleverde OpenZwave versie van de voorlaatste Domoticz stable. In het domoticz.com forum was een .xml gedeeld, waarmee ik het eenvoudig toe kon voegen, dus OpenZwave is best wel flexibel om zelf nog devices toe te voegen.

Ergo: ik weet dat er verschillende mensen de nodige uitdagingen hebben gehad om Zwave stabiel in te zetten, maar zelf ben ik er erg tevreden mee, dus het kan wel. Ik gebruik echter wel uitsluitend de stable releases van Domoticz en experimenteer weinig met mijn "produktie" omgeving. Dat scheelt misschien ook wel. Ik heb een tweede Pi waarop ik allemaal dingetjes probeer, maar die heeft geen Z-wave stick.
Er is eoa ander cube die ook wekrt in Domoticz..
Waarmee je de radiatoren kunt aansturen..

Of je cv regelen met een opentherm kastje er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
88Gamer88 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 01:13:
@JurienW

Hoe heb jij het voor werk gedaan ?

Het zelfde als deze tutorial ?

of anders ?
Komt mij niet bekend voor dat topic.
Meest info had ik uit het volgende topic
https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=28&t=17123
Hier staat ook ergens het eerder geposte script tussen volgens mij.

Daarnaast heb ik de GPIO in mijn /etc/init.d/domoitcz.sh opgenomen
code:
1
2
/usr/bin/gpio export 17 in
/usr/bin/gpio edge 17 both

eigenlijk dat info die uit de GPIO Wiki komt van Domoticz.

https://www.domoticz.com/wiki/GPIO

Deze oplossing lijkt bij mij het meest stabiel te draaien.
Zal misschien eens een litertje meer of minder registreren, maar daar maak ik me niet druk om.
Andere oplossing die waren veel minder accuraat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
martenjw schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:29:
@Dylantje2 een sonoff 4ch flashen met esp en aan de gang krijgen wil wel, heb het hier zelf ook draaien alleen is er verschil tussen de 4ch pro en de 4ch met het flashen meende ik.
4ch pro heeft volgens mij en 8255 chip ipv de 8266 chip en heeft dus ook een ander bestand nodig voor flashen.
Pro 4ch R2 hier met hetzelfde bestand geflashed, en later OTA geupdate met zelfde 2 bin files (minimal om ruimte te maken en dan volledig) als alle andere sonoffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand mooi mqtt-nodered voorbeelden??
Heb eindelijk die mqtt een beetje werkend nu nog wat mooie schakeling..
Vooral vanaf mijn android ben ik benieuwd..
Is er e een soort geofence?
Of een mqtt via goolgemaps oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Chrisje1983 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:46:
[...]

Pro 4ch R2 hier met hetzelfde bestand geflashed, en later OTA geupdate met zelfde 2 bin files (minimal om ruimte te maken en dan volledig) als alle andere sonoffs.
Heb hem aan de gang vir tasmota..
Bizar wat die man er van gemaakt heeft zeg

En nog mooier een NLER..:-)

Maar dan toch.
heeft iemand meerdere dallassesnoren werkend op 1 pin met de tasmota?
Esp easy kan dat, maar tasmota kan ik er niet veel over vinden..
Wil eigenlijk mijn wpboiler een puls geven met een dual als mijn panelen terugleveren..[ de andere schakel ik een lamp ]
En dan met 10 dallas mijn wpb uitlezen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Nee dat kan tasmota niet, ik zou daar overigens meteen een nodemcu voor pakken, 3 keer zo goedkoop en kleiner.

Espeasy kan inderdaad verschillende sensoren uitlezen op 1 bus (pin). Ik denk dat Theo Arend om het simpel te houden hier niet voor heeft gekozen, een nodemcu en espeasy is hier nou eenmaal praktischer voor. Sonoff is juist weer relaxer om gewoon simpel mee te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:17:
[...]

Heb hem aan de gang vir tasmota..
Bizar wat die man er van gemaakt heeft zeg

En nog mooier een NLER..:-)

Maar dan toch.
heeft iemand meerdere dallassesnoren werkend op 1 pin met de tasmota?
Esp easy kan dat, maar tasmota kan ik er niet veel over vinden..
Wil eigenlijk mijn wpboiler een puls geven met een dual als mijn panelen terugleveren..[ de andere schakel ik een lamp ]
En dan met 10 dallas mijn wpb uitlezen _/-\o_ _/-\o_
Kan wel zoals ik aangaf in mijn vorige reactie ;)
Je moet het alleen even uitzoeken hoe het werkt en dat zal niet heel ingewikkeld zijn.
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

ter info aan @Chrisje1983

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 19-08-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

MikeOO schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 07:45:
[...]

Kan wel zoals ik aangaf in mijn vorige reactie ;)
Je moet het alleen even uitzoeken hoe het werkt en dat zal niet heel ingewikkeld zijn.
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

ter info aan @Chrisje1983
https://www.youtube.com/watch?v=chyVjtYb0EA
Dit was mijn hulp..!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisje1983
bartbh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:11:

Dat heb ik op een iets andere manier gedaan, alle android tablets aan de muur zitten in een telegram groep waar domoticz ook in zit. De tablets draaien out lout, een app welke tekst berichten opleest met google spraakassistent.

Domoticz stuurt zo de nodige spraak berichten naar de tablets.

Hier kan je hele flauwe dingen mee doen. Ik werd flauw van mijn gezin die deuren open laat, dus zo geprogrammeerd, als waarde deuren open "aan" is dan stuurt domoticz bij elke deur die open blijft een tekst bericht naar de telegram groep als waarschuwing, bijvoorbeeld: "als de woonkamer deur niet binnen 20 seconden dicht gaat speel ik een irritant liedje af" google's spraak assistent leest dit op en als de deur dan niet dicht werd gedaan binnen 20 seconden, begonnen een paar sirenes het meest irritante deuntje te spelen. Dat heeft 4 dagen geduurt en nu worden de deuren altijd dicht gedaan :D mochten ze het weer vergeten dan zet ik de deuren dicht blockly zo weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Chrisje1983 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Dat heb ik op een iets andere manier gedaan, alle android tablets aan de muur zitten in een telegram groep waar domoticz ook in zit. De tablets draaien out lout, een app welke tekst berichten opleest met google spraakassistent.

Domoticz stuurt zo de nodige spraak berichten naar de tablets.

Hier kan je hele flauwe dingen mee doen. Ik werd flauw van mijn gezin die deuren open laat, dus zo geprogrammeerd, als waarde deuren open "aan" is dan stuurt domoticz bij elke deur die open blijft een tekst bericht naar de telegram groep als waarschuwing, bijvoorbeeld: "als de woonkamer deur niet binnen 20 seconden dicht gaat speel ik een irritant liedje af" google's spraak assistent leest dit op en als de deur dan niet dicht werd gedaan binnen 20 seconden, begonnen een paar sirenes het meest irritante deuntje te spelen. Dat heeft 4 dagen geduurt en nu worden de deuren altijd dicht gedaan :D mochten ze het weer vergeten dan zet ik de deuren dicht blockly zo weer aan.
mmm lachu!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik zou hem graag uitgelegd krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Het is eigenlijk heel simpel, je moet een telegram bot aanmaken, en de sleutel daarvan plus het #id van de room of groep of persoon die de berichten moet ontvangen vul je in domoticz.

In blockly's kun je een blok kiezen welke logt, berichten stuurt, mails stuurt etc.

Hier kies je voor uitgebreide berichten en message type : telegram.

Op je tablet of foon of wat dan ook installeer je telegram en out lout en de google spraakassistent mocht die er niet op staan. Dat is alles eigenlijk.

Nog een handig dingetje, domoticz kan op 2 manieren telegram berichten sturen, dit heb ik gebruikt om ook nog berichten naar mijzelf te sturen die de tablets niet op hoeven lezen. Zo krijg ik belangrijke logs van domoticz in mijn telegram app op de telefoon. Zoals status alarm, welke deuren of pir beweging/open staan, thermostaat, temperatuur, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

MikeOO schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:45:
[...]

Dat is voor het flashen. Ging mij erom hoe je meerdere sensoren kan gebruiken in Tasmota ;)
JA sorry

Die zoek ik nog steeds. haahhah
1 pin meerdere dallas erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

JA sorry

Die zoek ik nog steeds. haahhah
1 pin meerdere dallas erop
En dat staat dus uitgelegd bij de 2 linkjes die ik had vermeld. Rules maken is de oplossing, alleen uitzoeken hoe dat gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Kan ik met domoticz ook een virtuele schakelaar aanmaken die data kan ontvangen?

Ik gebruik xeoma camera software, die kan bij beweging een http post sturen.
Zou handig zijn als ik dan een virtuele switch kan schakelen hiermee.

Ik kan niet echt vinden hoe ik dat zou moeten doen.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

nike schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:18:
Kan ik met domoticz ook een virtuele schakelaar aanmaken die data kan ontvangen?

Ik gebruik xeoma camera software, die kan bij beweging een http post sturen.
Zou handig zijn als ik dan een virtuele switch kan schakelen hiermee.

Ik kan niet echt vinden hoe ik dat zou moeten doen.
Dan heb je niet echt goed gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
[/quote]

Ik weet niet goed of dit is wat ik zoek.
kan ik dan een simple http post command sturen vanuit de camera software met:
code:
1
 http://ip-domoticz/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=99&switchcmd=Toggle

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nike schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:35:
[/quote]

Ik weet niet goed of dit is wat ik zoek.
kan ik dan een simple http post command sturen vanuit de camera software met:
code:
1
 http://ip-domoticz/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=99&switchcmd=Toggle
Zou mij eerst wat verdiepen in hoe Domoticz werkt en welke mogelijkheden er zijn. Lees vooral de eerste pagina's van dit topic eens door en bv de Wiki. Daar haal je veel informatie uit en dan krijg je een beeld wat je allemaal kunt doen, en dat is veel.

Als je de link doorneemt die aangeven is door @tozzke dan staat er precies wat het doet.
Je kunt dus inderdaad met die link, mits je die aanpast naar jouw omgeving, een virtuele switch omzetten in Domoticz. De url kun je gewoon testen in je webbrowser. Als hij goed werkt kun je hem inzetten in je camera software. Hoe dat werkt zul je dan moeten uitzoeken.

Is het dan nog niet duidelijk dan ga je zoeken in dit forum en Domoticz forum op bv JSON en wat er nog meer op die pagina staat. De meeste zaken zijn al tig keer besproken en zo krijg je genoeg voorbeelden te zien en zo leer je een stuk van Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
[...]

Verder automatiseren en zorgen dat er in de omgeving meer netspannings gevoede Z wave modules bijkomen. Ik heb een hoop qubino modules en die zorgen ervoor dat een aantal batterij gevoede pirs op grote afstand ook goed functioneren.
Dit krijg ik met mijn Xiaomi niet voor elkaar helaas, over dezelfde afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Voor zover ik weet bestaan er nog geen goede Zwave thermosaanknoppen. Die van Fibaro heben grote problemen met firmware en het is mar de vraag of Fibaro dat gaat oplossen (maar zijn wel mooi). De Danfoss (ik had een LC-13) is dermate traag dat deze ook zinloos was..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
MrBarBarian schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Voor zover ik weet bestaan er nog geen goede Zwave thermosaanknoppen. Die van Fibaro heben grote problemen met firmware en het is mar de vraag of Fibaro dat gaat oplossen (maar zijn wel mooi). De Danfoss (ik had een LC-13) is dermate traag dat deze ook zinloos was..
Voor verwarmen heeft snel natuurlijk geen zin, ik heb motortjes op 230V en die doen er misschien ook wel een paar minuten over voordat ze helemaal open zijn. Op zich geen probleem lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
DjAntoon schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:06:
[...]

Voor verwarmen heeft snel natuurlijk geen zin, ik heb motortjes op 230V en die doen er misschien ook wel een paar minuten over voordat ze helemaal open zijn. Op zich geen probleem lijkt me.
Nee, maar voor sluiten wel. Anders krijg je een flinke overshoot.

Daarnaast is de update tijd tussen Domoticz en de kraan van belang, anders blijft de kraan te lang open staan. Als voorbeeld: ik gebruikte de LC-13 om een kamer gedurende 2 uur te verwarmen. Vaak was dat langer, omdat de LC-13 simpelweg nog geen update over de nieuwe temp had ontvangen van Domoticz. Dat komt weer doordat de LC-13 op batterijen draait en dus standaard slaapt. Als ik heb goed heb heeft Fibaro daar was op gevonden (maar zoals eerder gezegt; die firmware is brak)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Bij mijn vorige router kon ik Domoticz extern vanaf internet raadplegen; dit was gewoon een kwestie van Port-forwarding naar IP-adres:8080. Dit werkte prima!!

Maar sinds vorige week heb ik een nieuwe Fritz!Box 7560 router (provider) en lukt de protforwarding naar mijn Raspberry met Domoticz totaal niet. Een portforwarding naar mijn camera gaat wel goed, maar ik krijg de externe toegang tot Domoticz niet in orde...... :(

De afgelopen 3 dagen heb ik internet al helemaal afgestruind, allerlei filmpjes bekeken en diverse aanwijzingen hoe het zou moeten werken geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet

Misschien kan iemand, die ook een Fritz!Box 7560 heeft en waarbij de portforwarding naar een Raspberry wel goed gaat, mij hierbij helpen?? _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05 09:54
hallo, sinds vanaochtend is mijn domotiocz op mijn raspberry pi gecrashed en wil niet meer booten en geeft de volgende errors:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
pi@raspberrypi:/etc/ssl/certs $ /home/pi/domoticz/domoticz
2018-08-20 15:17:46.203  Status: Domoticz V4.9700 (c)2012-2018 GizMoCuz
2018-08-20 15:17:46.204  Status: Build Hash: a3a45906, Date: 2018-06-23 16:24:51
2018-08-20 15:17:46.205  Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2018-08-20 15:17:46.251  Sunrise: 06:34:00 SunSet: 20:55:00
2018-08-20 15:17:46.251  Day length: 14:22:00 Sun at south: 13:05:00
2018-08-20 15:17:46.251  Civil twilight start: 05:57:00 Civil twilight end: 21:32:00
2018-08-20 15:17:46.251  Nautical twilight start: 05:10:00 Nautical twilight end: 22:19:00
2018-08-20 15:17:46.251  Astronomical twilight start: 04:15:00 Astronomical twilight end: 23:14:00
2018-08-20 15:17:46.251  Status: EventSystem: reset all events...
2018-08-20 15:17:46.368  Status: PluginSystem: Started, Python version '3.4.2'.
2018-08-20 15:17:46.378  Active notification Subsystems: email, pushbullet (2/13)
2018-08-20 15:17:46.380  Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2018-08-20 15:17:46.390  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.390  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.390  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.390  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.392  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.392  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.392  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.392  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.393  Error: [web:443] missing SSL certificate chain file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.393  Error: [web:443] missing SSL certificate file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.393  Error: [web:443] missing SSL private key file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.393  Error: [web:443] missing SSL DH parameters file ./server_cert.pem!
2018-08-20 15:17:46.394  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2018-08-20 15:17:46.394  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2018-08-20 15:17:46.395  Status: Proxymanager started.
2018-08-20 15:17:46.397  Starting shared server on: :::6144
2018-08-20 15:17:46.397  Status: TCPServer: shared server started...
2018-08-20 15:17:46.397  Status: RxQueue: queue worker started...
2018-08-20 15:17:48.398  Status: P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB-Slimmemeter
2018-08-20 15:17:48.398  Error: P1 Smart Meter: Error opening serial port!
2018-08-20 15:17:48.398  Status: Hardware Monitor: Started
2018-08-20 15:17:48.414  Status: Wunderground: Worker started...
2018-08-20 15:17:48.415  Status: EventSystem: reset all events...
2018-08-20 15:17:48.417  Status: EventSystem: reset all device statuses...
terminate called after throwing an instance of 'std::invalid_argument'
  what():  stoull
Aborted

gisteren heb ik alleen een lua script gemaakt die met succes draaide en een virtuele schakelaar aan of uit zet. Omdat ik domoticz niet meer kan starten heb ik deze met sqliteexpert uit de db gesloopt echter blijf ik dezelfde error krijgen. heeft iemand een idee?
Pagina: 1 ... 105 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.