CE is in China vaak anders en zeker geen keurmerk waar je blind op moet vertrouwen.SilentScreamer schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:17:
[...]
Thanks! Ik had niet verwacht mijn batterijen ook uit China te moeten bestellen xD
Ik heb 2x Sonoff Basic en die wil ik draaiend maken op Domoticz. Ik wil NIET solderen en ik wil ZEKER NIET het risico lopen op doorbranden omdat ik hem op 230V flash oid. Toch krijg ik het idee dat dat helemaal niet nodig is. Ik zag dat Sonoff basic tegenwoordig CE certificering heeft en dat het niet meer dan de vorm van een kroonsteen heeft. Ik heb een lamp aangesloten met een kroonsteen (IKEA-led) en die wil ik met Sonoff Basic (Wifi) verbinden met Domoticz. Als ik de volgende tutorial zo lees, kan ik TASMOTA flashen zonder maar enige vorm van risico te hoeven nemen:
YouTube: Flashing TASMOTA on a Sonoff OVER-the-AIR !!!
Je sluit de Sonoff aan de 230V zijde aan op het stroomnet, om de Sonoff van stroom te voorzien, en maakt draadloos verbinding met je laptop, om uiteindelijk de Sonoff met Wifi te laten verbinden en deze te kunnen aansturen op afstand.
Dan gebruik je deze:
YouTube: No $30 "Smart Switch" | $5 Sonoff + REGULAR Light Switch!
Als je deze gebruikt, kan je normale pulsdrukker die je altijd al gebruikte, nu ook gebruiken, en snapt je Sonoff ook of de lamp uit of aan is gezet met de normale pulsdrukker.
Vervolgens gebruik je deze tutorial om vervolgens in Domoticz de Sonoff te zetten, om alles automatisch te schakelen:
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz
Ik wil ook nog via de RFXCom deze draadloze pulsdrukker gebruiken om de lamp te kunnen schakelen via Domoticz. Er moet dus alleen nog een rare batterij in:
https://www.banggood.com/...1263431.html?rmmds=search
Zoals ik zei, ik wil geen risico nemen op doorbranden, niet meer dan een normale kroonsteen ook zou doen. Maak ik nog een denkfout ergens?
Over wat jij zegt Mike: Ik denk dat je de PIR2 (motion sensor) verward met de S20 (stopcontact switch). de PIR2 is zeker niet in staat om op 5 meter aanwezigheid te meten, alleen langslopen werkt. PIR2 was overigens super simpel met de learn-modus in Domoticz te zetten, paar keer op drukken en toen pakte die hem. Ik hoef geen S20 te gebruiken, omdat de RFXcom icm de Action Flamenco switches prima hun werk doen door het hele huis
China Export is vaak wat het betekend.
Niet solderen kan inderdaad ook prima door de pinnetjes los in de print te steken en a het flashen weer eruit te halen. Maar vaak zijn de gaatje nu ook dicht met soldeer en moet je deze weer openmaken.
Zelf geen problemen mee aangezien het net veel voorstelt en er gaat alleen maar laagspanning door de gebieden waar je bezig bent.
Maar deel je mening wel om zo min mogelijk risico te lopen. Maar vergeet niet Chinees hardware in huis te halen je al een risico neemt
Pulsedrukker ooo een schakelaar dus. In Sonoff stel je het in als pulse schakelaar.
Nu snap ik hem en heb ik inderdaad een tijd geleden eens gemaakt met een simpele schakelaar om te testen,