Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilentScreamer schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:17:
[...]

Thanks! Ik had niet verwacht mijn batterijen ook uit China te moeten bestellen xD

Ik heb 2x Sonoff Basic en die wil ik draaiend maken op Domoticz. Ik wil NIET solderen en ik wil ZEKER NIET het risico lopen op doorbranden omdat ik hem op 230V flash oid. Toch krijg ik het idee dat dat helemaal niet nodig is. Ik zag dat Sonoff basic tegenwoordig CE certificering heeft en dat het niet meer dan de vorm van een kroonsteen heeft. Ik heb een lamp aangesloten met een kroonsteen (IKEA-led) en die wil ik met Sonoff Basic (Wifi) verbinden met Domoticz. Als ik de volgende tutorial zo lees, kan ik TASMOTA flashen zonder maar enige vorm van risico te hoeven nemen:

YouTube: Flashing TASMOTA on a Sonoff OVER-the-AIR !!!

Je sluit de Sonoff aan de 230V zijde aan op het stroomnet, om de Sonoff van stroom te voorzien, en maakt draadloos verbinding met je laptop, om uiteindelijk de Sonoff met Wifi te laten verbinden en deze te kunnen aansturen op afstand.

Dan gebruik je deze:

YouTube: No $30 "Smart Switch" | $5 Sonoff + REGULAR Light Switch!

Als je deze gebruikt, kan je normale pulsdrukker die je altijd al gebruikte, nu ook gebruiken, en snapt je Sonoff ook of de lamp uit of aan is gezet met de normale pulsdrukker.

Vervolgens gebruik je deze tutorial om vervolgens in Domoticz de Sonoff te zetten, om alles automatisch te schakelen:

https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz

Ik wil ook nog via de RFXCom deze draadloze pulsdrukker gebruiken om de lamp te kunnen schakelen via Domoticz. Er moet dus alleen nog een rare batterij in:

https://www.banggood.com/...1263431.html?rmmds=search

Zoals ik zei, ik wil geen risico nemen op doorbranden, niet meer dan een normale kroonsteen ook zou doen. Maak ik nog een denkfout ergens?

Over wat jij zegt Mike: Ik denk dat je de PIR2 (motion sensor) verward met de S20 (stopcontact switch). de PIR2 is zeker niet in staat om op 5 meter aanwezigheid te meten, alleen langslopen werkt. PIR2 was overigens super simpel met de learn-modus in Domoticz te zetten, paar keer op drukken en toen pakte die hem. Ik hoef geen S20 te gebruiken, omdat de RFXcom icm de Action Flamenco switches prima hun werk doen door het hele huis :)
CE is in China vaak anders en zeker geen keurmerk waar je blind op moet vertrouwen.
China Export is vaak wat het betekend.

Niet solderen kan inderdaad ook prima door de pinnetjes los in de print te steken en a het flashen weer eruit te halen. Maar vaak zijn de gaatje nu ook dicht met soldeer en moet je deze weer openmaken.
Zelf geen problemen mee aangezien het net veel voorstelt en er gaat alleen maar laagspanning door de gebieden waar je bezig bent.

Maar deel je mening wel om zo min mogelijk risico te lopen. Maar vergeet niet Chinees hardware in huis te halen je al een risico neemt >:)

Pulsedrukker ooo een schakelaar dus. In Sonoff stel je het in als pulse schakelaar.
Nu snap ik hem en heb ik inderdaad een tijd geleden eens gemaakt met een simpele schakelaar om te testen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
DizzyWeb schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 06:57:
[...]

Dummy switch aanmaken, die schakelen met IFTTT en dan een script of blockly die vanalles doet als die dummy geschakeld wordt?
Ik heb alleen nog niet gevonden hoe ik op de Google Home vanuit een externe een playlist kan starten.

In de home app, kon ik bij routines aangeven dat hij:
1) Apparaat moest inschakelen (via domoticz, dummy switch en daar hingen acties achter)
2) Spotify playlist aanzetten die via de Google Home op de Chromecast wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
MikeOO schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:48:
[...]
CE is in China vaak anders en zeker geen keurmerk waar je blind op moet vertrouwen.

Maar deel je mening wel om zo min mogelijk risico te lopen. Maar vergeet niet Chinees hardware in huis te halen je al een risico neemt >:)
Probleem is dat bijna alles uit China komt, ook die dure luxe merken. Het is daarom dubbel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:13
tsjoender schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:40:
[...]

Hier twee van die schakelaars in gebruik. Bij een ging het includen eerst niet goed en die presenteert nu drie schakelaars onder devices waarvan de tweede S1 schakelt en de derde S2. De eerste gebruik ik niet, want die schakelt niets. De andere FGS223 geeft gewoon twee schakelaars welke goed werken.

Kun je eens laten zien welke devices je allemaal tot je beschikking hebt? Wat je ook nog kan proberen is onder hardware Z-wave uit te schakelen (enabled is niet aangevinkt). Dan onder de algemene instellingen nieuwe devices toestaan voor vijf minnuten (of permanent zou ook kunnen) en dan weer onder hardware Z-wave activeren. Dit kan ervoor zorgen dat enkele devices welke eerst niet toegevoegd waren alsnog toegevoegd worden.
de devices zijn er gewoon alleen drukken op het knopje voor de eerste switch doet niets. Nou ja het lampje in Domoticz gaat branden dat ie aan is maar je hoort m zelf niet schakelen en gaat dus in het echt ook niet aan. Het 2de ding reageert meteen. Dus er lijkt iets met de aansturing vanuit Domoticz te zijn aangezien dit nu al de 3e FGS223 is waarvan alleen de 2de het doet.
Gommert69 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:00:
[...]

Heb je Domoticz als eens gereboot? Ik heb 3 van die schakelaars en werken allemaal prima.
Ja ook al, zonder resultaat helaas

[ Voor 9% gewijzigd door commentator op 08-08-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Draai je een oude domoticz versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 08:37
[...]

Ik heb 2x Sonoff Basic en die wil ik draaiend maken op Domoticz. Ik wil NIET solderen en ik wil ZEKER NIET het risico lopen op doorbranden omdat ik hem op 230V flash oid.
Je moet dan ook niet flashen terwijl die op 230V aangesloten is... Enkel de 3.3v FTDI via usb aansluiten en gaan :)
Als ik de volgende tutorial zo lees, kan ik TASMOTA flashen zonder maar enige vorm van risico te hoeven nemen:

YouTube: Flashing TASMOTA on a Sonoff OVER-the-AIR !!!
Klopt, maar vanaf Firmware 1.60 werkt OTA niet meer.
https://github.com/mirko/SonOTA
ATTENTION: It appears SonOTA does not work with devices running firmware version 1.x >= 1.6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentScreamer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 13:39
MikeOO schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:48:
[...]

Niet solderen kan inderdaad ook prima door de pinnetjes los in de print te steken en a het flashen weer eruit te halen. Maar vaak zijn de gaatje nu ook dicht met soldeer en moet je deze weer openmaken.
Zelf geen problemen mee aangezien het net veel voorstelt en er gaat alleen maar laagspanning door de gebieden waar je bezig bent.

Pulsedrukker ooo een schakelaar dus. In Sonoff stel je het in als pulse schakelaar.
Nu snap ik hem en heb ik inderdaad een tijd geleden eens gemaakt met een simpele schakelaar om te testen,
Dat C E en CE verhaal was me bekend, maar het is inmiddels een Europees keurmerk (C E) (de linkse: Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/China_export_ce.png)

Ik weet natuurlijk dat ik een risico neem, maar dat is sowieso als je hardware gebruikt. Ik heb daarom ook de Action schakelaar niet in de centraaldoos geprutst, dan leek me dit (nog) veiliger.
C-dude schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

Je moet dan ook niet flashen terwijl die op 230V aangesloten is... Enkel de 3.3v FTDI via usb aansluiten en gaan :)

[...]

Klopt, maar vanaf Firmware 1.60 werkt OTA niet meer.
https://github.com/mirko/SonOTA
ATTENTION: It appears SonOTA does not work with devices running firmware version 1.x >= 1.6!
:(

Daar was ik al bang voor. Ik kan er inmiddels wel vanuit gaan dat ik sowieso firmware 1.6 of hoger heb...

Dan maar eens aansluiten op de Ewelink app. Achteraf gezien dus beter de RF versie kunnen nemen...

Is er geen andere weg om Domoticz en Sonoff met elkaar te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 08:37
Neen, enige optie is solderen of contactpennen gebruiken.
Een alternatief is dit gebruiken:

https://www.thingiverse.com/thing:2980893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentScreamer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 13:39
Hmm, dan moet ik inderdaad maar eens kijken of het geschikt is voor wat ik wil... Of ik koop een soldeerbout van de Lidl en een FTDI :) Je zou het altijd kunnen leren natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-06 10:10
Ik heb een soldeerbout van de Action gekocht en zonder enige soldeerervaring inmiddels met heel veel gemak de pinnetjes erop kunnen solderen en ze kunnen flashen. Echt, het is niet zo moeilijk als je denkt dat het is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb na de update van de Sonoffs naar Tasmota 6.1.1 dat de devices die ik door MQTT discovery in Domoticz laat triggeren, van een on/off switch ineens naar een dimmer veranderen ?!?! Meer mensen met dit probleem? Het werkte zo lekker..... Ik weet alleen niet of het door Tasmota veroorzaakt wordt of door de laatste Beta Domoticz die ik draai. Ben benieuwd of dit bij anderen ook gebeurt......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 12:44
Ik heb een Z-wave controller en een Hue bridge, die ik zowel onafhankelijk als via Domoticz aan kan sturen.

Ik heb onlangs een prikkabel met dimbare LED Lampen gekocht voor buiten, die ik graag aansluit op 1 van deze systemen. De prikkabel komt waarschijnlijk in een stopcontact in/aan mijn schuur, die op ongeveer 15 meter van de dichtsbijzijnde Z-wave module staat (die tevens achter HR++ ramen hangt). De Hue bridge ligt nog verder weg.

Ik hoop de prikkabel buiten aan te sluiten, maar ik kan geen dimstekkers vinden die weerbestendig zijn. Dus ik heb volgensmij de volgende opties:
1. Zelf een z-wave/Zigbee/Sonoff dimmer module in een weerbestendig stopcontact bouwen.
2. Een weerbestendig stopcontact aansluiten op een z-wave/zigbee/sonoff dimmer module/dimstekker in de schuur.

Optie 2 lijkt me net iets handiger, al ben ik bang dat ik vanuit de schuur geen bereik heb met de rest van mijn domotica netwerkje, en het lijkt wat omslachtig om een kabel te trekken vanaf het stopcontact/dimmer module naar het weerbestendige stopcontact.

Heeft hier iemand een andere mening of alternatieven voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
DjAntoon schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:01:
Draai je een oude domoticz versie?
nee, laatste beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:24:
Ik heb na de update van de Sonoffs naar Tasmota 6.1.1 dat de devices die ik door MQTT discovery in Domoticz laat triggeren, van een on/off switch ineens naar een dimmer veranderen ?!?! Meer mensen met dit probleem? Het werkte zo lekker..... Ik weet alleen niet of het door Tasmota veroorzaakt wordt of door de laatste Beta Domoticz die ik draai. Ben benieuwd of dit bij anderen ook gebeurt......
En als je een lagere versie van Tasmota er weer op zet dan weet je of het daar door komt.

Gebruik ook de meest recente Domoticz en heb geen problemen met MQTT discovery. Nu draai ik niet de laatste versie van Tasmota op mijn Sonoff's.

Ben daar van afgestapt om ze steeds bij te werken. Als een schakeling eenmaal werkt er vrijwel geen voordeel meer is om een upgrade uit te voeren. Meerwaarde zit meestal in extra die je toch niet nodig hebt voor de bestaande schakeling of de boel werkt ineens niet meer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Ik heb Domoticz draaien op een Pi en via plug-in naar HomeKit. Ik heb bijvoorbeeld rolluiken er in zitten middels Fibaro Roller Shutters en op de Pi ook MQTT geïnstalleerd. Maar wanneer ik een wachtwoord op Domoticz zet, kan mijn MQTT broker niet meer connecten en geeft een 401 unauthorized melding.

Kan ik dat ergens voor de MQTT authoriseren? Vind het niet zo prettig dat Domoticz ‘open’ staat voor iedereen in mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

Maakt iemand hier gebruik van de Xiaomi Xiaofang camera? En dan wel de nieuwe versie die alleen in het chinees te krijgen is?

Als ik op deze nieuwe versie de firmware vervang volgens deze hack , is die dan wel te gebruiken in Europa?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:46:
[...]

En als je een lagere versie van Tasmota er weer op zet dan weet je of het daar door komt.

Gebruik ook de meest recente Domoticz en heb geen problemen met MQTT discovery. Nu draai ik niet de laatste versie van Tasmota op mijn Sonoff's.

Ben daar van afgestapt om ze steeds bij te werken. Als een schakeling eenmaal werkt er vrijwel geen voordeel meer is om een upgrade uit te voeren. Meerwaarde zit meestal in extra die je toch niet nodig hebt voor de bestaande schakeling of de boel werkt ineens niet meer goed ;)
Er zitten dit keer juist verbeteringen in ivm de stabiliteit van de WiFi verbinding. Vandaar dat ik had geüpdate. Ik zal even een paar downgraden om te zien of dat helpt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40
TerrorSource schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

Nu de Mi Flora overgezet van mijn test rpi naar mijn prod-rpi in de meterkast, dus ook dichterbij.
Al lijkt het nu nog niet lekker te werken. Weet niet of dat door de Mi Flora komt of doordat bluetooth ook gebruikt wordt om de SMA converter uit te lezen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@raspberrypi:~/bluez-5.44 $ /usr/bin/python3 /home/pi/domoticz/scripts/python/miflora/domoticz.py

1: Palm
connect: Device or resource busy (16)
Patched: Error reading value retry after 5 seconds...

Patched: Error reading value retry after 5 seconds...
Excact dit heb ik dus ook! Zonder echt aanwijsbare reden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
dodners schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:59:
Ik heb een Z-wave controller en een Hue bridge, die ik zowel onafhankelijk als via Domoticz aan kan sturen.

Ik heb onlangs een prikkabel met dimbare LED Lampen gekocht voor buiten, die ik graag aansluit op 1 van deze systemen. De prikkabel komt waarschijnlijk in een stopcontact in/aan mijn schuur, die op ongeveer 15 meter van de dichtsbijzijnde Z-wave module staat (die tevens achter HR++ ramen hangt). De Hue bridge ligt nog verder weg.

Ik hoop de prikkabel buiten aan te sluiten, maar ik kan geen dimstekkers vinden die weerbestendig zijn. Dus ik heb volgensmij de volgende opties:
1. Zelf een z-wave/Zigbee/Sonoff dimmer module in een weerbestendig stopcontact bouwen.
2. Een weerbestendig stopcontact aansluiten op een z-wave/zigbee/sonoff dimmer module/dimstekker in de schuur.

Optie 2 lijkt me net iets handiger, al ben ik bang dat ik vanuit de schuur geen bereik heb met de rest van mijn domotica netwerkje, en het lijkt wat omslachtig om een kabel te trekken vanaf het stopcontact/dimmer module naar het weerbestendige stopcontact.

Heeft hier iemand een andere mening of alternatieven voor mij?
Gewoon in een weerbestendig kastje zetten. Werkt perfect in de tuin.

Ik heb zo'n ding (https://www.karwei.nl/ass...t-3-wartels-m20/p/B410376) met zwave 1 module erin en vandaar uit naar diverse stopcontacten met de lampjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 18:24

Sr_Ogel

Klop klop klop

Hier net een update met de beta gedaan. Hij lijkt nu niet meer te werken. Probeer uit te vogelen of het aan mij ligt of aan domoticz.
Dat is een snelle reactie.

15:41| ./updatebeta gedraaid en hij werkt weer.

[ Voor 47% gewijzigd door Sr_Ogel op 09-08-2018 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
alexkroeze schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:38:
Hier net een update met de beta gedaan. Hij lijkt nu niet meer te werken. Probeer uit te vogelen of het aan mij ligt of aan domoticz.
ligt aan de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Wilde net posten let op voor de nieuwe beta!
Die moet je niet installeren want die crasht

http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=24437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

commentator schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Wilde net posten let op voor de nieuwe beta!
Die moet je niet installeren want die crasht

http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=24437
Hij doet het bij mij nu weer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:50
Heeft er iemand ervaring met de Fibaro Dimmer 2?

Ik wil mijn huidige halogeen verlichting erachter hangen (later LED), hoeft allemaal niet in inbouwdozen en schakelen doe ik via de bewegingssensoren.

Nu zat ik de denken hoe dit aan te sluiten, ik heb een stopcontact want daar zit nu een Fibaro tussenstekker in met de trafo. Als ik de stekker van de trafo haal en als volgt aan sluit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4YzIjqS.jpg

Kan dat op die manier? Ik wil liefst geen extra kroonsteentjes e.d. gebruiken dus de N kabel op deze manier verbinden.

Later zal er LED achter komen en heb ik de bypass nodig, als ik het goed begrijp moet die er zo bij gezt worden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lLIgYCX.jpg

Of mis ik ergens een stuk?

Misschien later ook nog een puls drukker, maar die kan gewoon aan S1 en Sx zover ik kan zien. Helaas is mijn huidige pulsdrukker enkel geschikt voor 12v en op de S1/Sx komt 230v dus dat lijkt me erg gevaarlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 09-08-2018 15:53 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
alexkroeze schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Hij doet het bij mij nu weer in ieder geval.
ja V4.9815

lost het probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
Drardollan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:52:
Heeft er iemand ervaring met de Fibaro Dimmer 2?

Ik wil mijn huidige halogeen verlichting erachter hangen (later LED), hoeft allemaal niet in inbouwdozen en schakelen doe ik via de bewegingssensoren.

Nu zat ik de denken hoe dit aan te sluiten, ik heb een stopcontact want daar zit nu een Fibaro tussenstekker in met de trafo. Als ik de stekker van de trafo haal en als volgt aan sluit:
[afbeelding]

Kan dat op die manier? Ik wil liefst geen extra kroonsteentjes e.d. gebruiken dus de N kabel op deze manier verbinden.

Later zal er LED achter komen en heb ik de bypass nodig, als ik het goed begrijp moet die er zo bij gezt worden:
[afbeelding]

Of mis ik ergens een stuk?

Misschien later ook nog een puls drukker, maar die kan gewoon aan S1 en Sx zover ik kan zien. Helaas is mijn huidige pulsdrukker enkel geschikt voor 12v en op de S1/Sx komt 230v dus dat lijkt me erg gevaarlijk.
Jouw schema ziet er op zich goed uit. Ik heb geen ervaring met het dimmen van 12V verlichting met een trafo ertussen, dus weet niet of die trafo nog aan speciale eisen moet voldoen.

Twee draden in de aansluiting van de Dimmer 2 module steken zou ik niet proberen. Je kunt dan toch beter een lasdop gebruiken daarvoor, want de aansluitingen op de module zelf zijn niet zo heel erg groot dat er goed twee draden in passen.

Als je de Dimmer 2 met een nuldraad aan kan sluiten, dan heb je geen bypass module nodig. Die is alleen nodig als je geen nul aan kan sluiten op de module en zorgt dan voor een kleine lekstroom om toch de module te kunnen voeden.

Ik heb het niet nagemeten maar ik denk niet dat er 230VAC op de S1,2,X contacten staat. Volgens mij is het een lage spanning en dan zou die bestaande pulsdrukker wel moeten werken. Mogelijk staat op die pulsdrukker ook wel het maximum vermogen wat je ermee mag schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
tsjoender schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Als je de Dimmer 2 met een nuldraad aan kan sluiten, dan heb je geen bypass module nodig. Die is alleen nodig als je geen nul aan kan sluiten op de module en zorgt dan voor een kleine lekstroom om toch de module te kunnen voeden.

Ik heb het niet nagemeten maar ik denk niet dat er 230VAC op de S1,2,X contacten staat. Volgens mij is het een lage spanning en dan zou die bestaande pulsdrukker wel moeten werken. Mogelijk staat op die pulsdrukker ook wel het maximum vermogen wat je ermee mag schakelen.
De dimmer bypass is volgens mij ook belangrijk als je te kleine belasting hebt... Het is een triac dimmer en die hebben gewoon een voldoende grote load nodig. Een qubino met mosfet technology heeft dit probleem niet.

Tov aarde kan er 230V op de aansluitingen staan, maar over de schakelaar zelf staat maar een kleine spanning, dus moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
tsjoender schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:27:
[...]

Jouw schema ziet er op zich goed uit. Ik heb geen ervaring met het dimmen van 12V verlichting met een trafo ertussen, dus weet niet of die trafo nog aan speciale eisen moet voldoen.

Twee draden in de aansluiting van de Dimmer 2 module steken zou ik niet proberen. Je kunt dan toch beter een lasdop gebruiken daarvoor, want de aansluitingen op de module zelf zijn niet zo heel erg groot dat er goed twee draden in passen.

Helemaal duidelijk, dank je wel.
Zelf helemaal niet aan gedacht dat ik het ook zou kunnen meten, dom dom dom. De pulsdrukker zal ik eens van de keukenkastjes halen en openen. Ik weet wel dat de kabel niet volstaat voor meer dan 12v (van die hele dunne kabel die je normaal voor speakers ziet), maar als we lage voltages hebben dan is dat natuurlijk geen probleem.

De trafo cq. driver is speciaal voor LED geschikt (en ook voor halogeen) en dimbaar aan de 230v kant. Speciaal gekocht enige tijd terug toen de vorige trafo het begaf. Dus dat zou goed moeten werken.

De bypass is zoals @DjAntoon aangeeft voor de lage belasting. Nu zit er 4x20watt halogeen achter, en dat wordt 4x3watt LED. Dat maakt 12watt en de dimmer heeft 25watt nodig om zijn werk te kunnen doen.

Jij ook bedankt @DjAntoon!

Dan zou dit de uiteindelijke situatie dus worden als de metingen goed zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZUoBvgF.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 09-08-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Drardollan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:47:
[...]

Ik weet wel dat de kabel niet volstaat voor meer dan 12v (van die hele dunne kabel die je normaal voor speakers ziet), maar als we lage voltages hebben dan is dat natuurlijk geen probleem.
Ho ho, de spanning tussen de kabel en aarde is wel 230V, dus ik zou daar wel voorzichtig mee zijn. Is het over lange lengte? Zit het in een PVC buis?
Je probleem zit in de isolatie van de kabel, niet tussen de aders zelf, maar naar de buitenwereld.

Het is dat je niet wil dat, als er een lamp uitstaat er 230V op staat, anders was schakelen via de nul in dit geval een betere oplossing geweest. Slimme ontwerpers hadden het zo in 1e instantie ook gemaakt. (Fibaro of qubino ben niet zeker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
DjAntoon schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:53:
[...]

Ho ho, de spanning tussen de kabel en aarde is wel 230V, dus ik zou daar wel voorzichtig mee zijn. Is het over lange lengte? Zit het in een PVC buis?
Je probleem zit in de isolatie van de kabel, niet tussen de aders zelf, maar naar de buitenwereld.

Het is dat je niet wil dat, als er een lamp uitstaat er 230V op staat, anders was schakelen via de nul in dit geval een betere oplossing geweest. Slimme ontwerpers hadden het zo in 1e instantie ook gemaakt. (Fibaro of qubino ben niet zeker)
Ik kom goed weg denk ik *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dr4sUl2.jpg

en

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ouVQ0JP.jpg

Ofwel, daar mag en kan 230 op volgens mij. De kabel is een meter of 2 en loopt achter een keukenkastje, niet in een buis. Kan ik het gelijk goed gaan aansluiten, dat is wel fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 09-08-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 1 van de Sonoff's gedowngrade en na een herstart van Domoticz verschijnt die ook ineens als dimmer. Het lijkt dus niet aan de Tasmota versie te liggen, maar aan Domoticz. Lijkt mij. Ik draai v4.9796

Edit:

Met v4.9815 heb ik hetzelfde effect. Na een herstart van Domoticz veranderen de door MQTT 'ontdekte' Sonoff devices weer in dimmers. Grrr..... :(

- overigens niet allemaal.....en dat terwijl die devices dan ook weer dezelfde firmware hebben.... -

[ Voor 39% gewijzigd door M.v.Veelen op 09-08-2018 22:36 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:26:
Ik heb 1 van de Sonoff's gedowngrade en na een herstart van Domoticz verschijnt die ook ineens als dimmer. Het lijkt dus niet aan de Tasmota versie te liggen, maar aan Domoticz. Lijkt mij. Ik draai v4.9796

Edit:

Met v4.9815 heb ik hetzelfde effect. Na een herstart van Domoticz veranderen de door MQTT 'ontdekte' Sonoff devices weer in dimmers. Grrr..... :(

- overigens niet allemaal.....en dat terwijl die devices dan ook weer dezelfde firmware hebben.... -
Staat het model Sonoff nog wel goed in Tasmota. Mogelijk is hierin iets veranderd.
Tasmota openen --> Configuration --> Configure Module --> Module type

En anders eens 1 verwijderen uit de device lijst en kijken of hij hem daarna wel weer goed oppakt.

Anders zou ik je DB voor ze zekerheid eens controleren op fouten. Mogelijk dat daar iets niet goed gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-06 20:46
ST10©DE schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:01:
Maakt iemand hier gebruik van de Xiaomi Xiaofang camera? En dan wel de nieuwe versie die alleen in het chinees te krijgen is?

Als ik op deze nieuwe versie de firmware vervang volgens deze hack , is die dan wel te gebruiken in Europa?
Ik heb de S1 versie hangen hier, heeft wat tijd gekost om het werkend te krijgen maar heb 'm in Domoticz zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:45:
[...]

Staat het model Sonoff nog wel goed in Tasmota. Mogelijk is hierin iets veranderd.
Tasmota openen --> Configuration --> Configure Module --> Module type

En anders eens 1 verwijderen uit de device lijst en kijken of hij hem daarna wel weer goed oppakt.

Anders zou ik je DB voor ze zekerheid eens controleren op fouten. Mogelijk dat daar iets niet goed gaat
DB nagekeken: geen enkele foutmelding. Type van de Sonoffs stond goed, op 1 na. De TH16 stond als gewone, dus die aangepast. Herstart Domoticz: wederom alle Sonoffs (en Wemos) als dimmer. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik er 1 verwijder.

Met Domoticz v4.9817 net geprobeerd: een S20 verwijderd en de RPi herstart: De S20 wordt weer ontdekt als zijnde een dimmer. Ik snap er geen hout van....hoe kan dat nou toch?

Edit: 1 van de Sonoffs gaat wel goed. Die vergeleken met eentje die niet goed gaat, en alles staat precies hetzelfde ingesteld. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door M.v.Veelen op 10-08-2018 15:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
De dimmer zit er goed in, met knopje en al. Werkt helemaal top!

Had ook een Fibaro Shutter 2 besteld voor mijn zonnescherm. Aansluiten ook gelukt, bedienen vanuit de Switches gaat goed. Maar nu wil ik het scherm in laten gaan als het donker is buiten, de achterdeur dicht is en het scherm 1% of meer uit staat.

Heb de volgende Blockly gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DuBYEqY.jpg

Hiermee gaat het scherm netjes in als de achterdeur dicht is en de donkerbuiten aan is. Maar daarna hoor ik de shutter elke paar seconden klikken totdat ik deze Blockly uit zet. Heb al geprobeerd in de If de level vergelijking op >= 1 te zetten en ook zonder Level en direct met een getal. Maar dat helpt allemaal niks.

Iemand een clue wat er fout aan zou zijn? Bij de Current Values staat er netjes: 201 Zonnescherm Set Level: 1 % 2018-08-10 21:34:09 1

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 10-08-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 01:14

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb op het moment een RFXCOM433E. nu wil ik een 868mhz apparaat aansturen. ik zit aan rflink te denken. die ondersteund 433 en 868. maar doet ie dat ook beiden tegelijkertijd? dus kan ik de RFXCOM vervangen en mijn 433mhz devices samen met een 868mhz device tegelijk aansturen?

Het weerstation Alecto WS-4700 is in de aanbieding bij de macro voor € 49,- exclusief btw en deze werk op 868Mhz. Ik zat eerst aan het auriol weerstation van de lidl te denken (€ 49,99 incl. btw) en die werkt op 433mhzz en deze werkt met domoticz. echter heb ik nu al issues dat sommige sensoren soms niet werken door storingen tgv het gebruiken van lighting4 en rubicson/alecto. daarnaast is dan de afstand naar het dak met 3 betonvloeren ook lastig. sommige kaku op de 2e verdieping doen het soms wel en soms niet. ik heb begrepen dat de rflink een beter bereik heeft. ik ga de rfxcom trouwens verplaatsen naar de het trapgat op de
1e verdieping. heeft voor de wifi ook gewerkt voor een optimaal signaal door het hele huis en de tuin.

[ Voor 63% gewijzigd door Zuluman op 11-08-2018 01:05 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Drardollan schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:29:
De dimmer zit er goed in, met knopje en al. Werkt helemaal top!

Had ook een Fibaro Shutter 2 besteld voor mijn zonnescherm. Aansluiten ook gelukt, bedienen vanuit de Switches gaat goed. Maar nu wil ik het scherm in laten gaan als het donker is buiten, de achterdeur dicht is en het scherm 1% of meer uit staat.

Heb de volgende Blockly gemaakt:
[afbeelding]

Hiermee gaat het scherm netjes in als de achterdeur dicht is en de donkerbuiten aan is. Maar daarna hoor ik de shutter elke paar seconden klikken totdat ik deze Blockly uit zet. Heb al geprobeerd in de If de level vergelijking op >= 1 te zetten en ook zonder Level en direct met een getal. Maar dat helpt allemaal niks.

Iemand een clue wat er fout aan zou zijn? Bij de Current Values staat er netjes: 201 Zonnescherm Set Level: 1 % 2018-08-10 21:34:09 1
Is niks fout, de automatisering blijft gewoon voldoen aan de eisen, waardoor die de automatisering opnieuw uitvoert, net zo vaak tot er niet meer wordt voldaan aan de rules. Kun je oplossen door daar iets in aan te passen zodat ie minder snel voldoet en triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Rgerr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:03:
[...]

Is niks fout, de automatisering blijft gewoon voldoen aan de eisen, waardoor die de automatisering opnieuw uitvoert, net zo vaak tot er niet meer wordt voldaan aan de rules. Kun je oplossen door daar iets in aan te passen zodat ie minder snel voldoet en triggert.
Ook als het scherm in is, dus 0 procent, blijft het doorgaan :(
Maar ik heb net gelezen dat je het level niet kan gebruiken in Blockly, enkel als Set. Dus dat wordt nog een uitdaging om een oplossing te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Drardollan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Maar ik heb net gelezen dat je het level niet kan gebruiken in Blockly, enkel als Set. Dus dat wordt nog een uitdaging om een oplossing te bedenken.
Misschien dat je een extra condition kunt opnemen, bijvoorbeeld wanneer het scherm al op 0% staat dat ie de automatisering niet hoeft uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 08:51
Drardollan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Waarom zet je er geen user variable in? Als deze op 0 staat mag die het scherm sluiten, na het sluiten laat je die op 1 zetten.. Even kijken of je hem met een else if op een bepaald tijdstip weer op 0 kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Rgerr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Misschien dat je een extra condition kunt opnemen, bijvoorbeeld wanneer het scherm al op 0% staat dat ie de automatisering niet hoeft uit te voeren.
Dat werkt dus niet, dat level kan je niet meenemen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Drardollan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Dat werkt dus niet, dat level kan je niet meenemen ;(
Is het dusdanig ondraaglijk dat ie eens in de zoveel tijd tikt dan? Ik heb Fibaro roller shutters op alle slaapkamers, die gaan ook dicht als de weersverwachting boven 24 graden komt en lux meting van >2400 heeft bereikt, dan hoor ik overdag (wanneer ik in bed lig) ook wel eens een tikje, maar kan er eerlijk gezegd niet om wakker liggen, letterlijk en figuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Rgerr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

Is het dusdanig ondraaglijk dat ie eens in de zoveel tijd tikt dan? Ik heb Fibaro roller shutters op alle slaapkamers, die gaan ook dicht als de weersverwachting boven 24 graden komt en lux meting van >2400 heeft bereikt, dan hoor ik overdag (wanneer ik in bed lig) ook wel eens een tikje, maar kan er eerlijk gezegd niet om wakker liggen, letterlijk en figuurlijk. :+
Aangezien het level niet meegenomen wordt is de If altijd waar als het donker is buiten en de achterdeur dicht. Dat betekent een tikje elke seconde vanaf dat moment. Ofwel, 60 keer per minuut en 3600 keer per uur. En dat dan dus vele uren op een dag :+

Ik denk niet dat ik mijn Domotica dan nog 2 dagen in huis heb, dat ligt zo in de vuilnisbak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

DB nagekeken: geen enkele foutmelding. Type van de Sonoffs stond goed, op 1 na. De TH16 stond als gewone, dus die aangepast. Herstart Domoticz: wederom alle Sonoffs (en Wemos) als dimmer. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik er 1 verwijder.

Met Domoticz v4.9817 net geprobeerd: een S20 verwijderd en de RPi herstart: De S20 wordt weer ontdekt als zijnde een dimmer. Ik snap er geen hout van....hoe kan dat nou toch?

Edit: 1 van de Sonoffs gaat wel goed. Die vergeleken met eentje die niet goed gaat, en alles staat precies hetzelfde ingesteld. 8)7
Vreemd inderdaad. Misschien eens controleren op de andere updates van je Rasp. Mogelijk dat er iets bij MQTT niet goed gaat. Lijkt er toch bijna op dat het iets lokaal moet zijn. Heb dezelfde opstellingen en heb er geen problemen mee.

Ook je chache van je browser al eens verwijderd en ook met een andere browser getest.

code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Het zonnescherm probleem is ondertussen opgelost *O*

Wat nader onderzoek leverde op dat de switch 3 waardes kan hebben:
a) Open, wat betekent dat het scherm helemaal in is (Domoticz denkt dat het een blind is die omhoog/omlaag gaat)
b) Een Level Percentage tussen 1 en 99
c) Closed, wat betekent dat het scherm helemaal uit is

In de avond kijk ik nu heel simpel in Blockly:
Zonnescherm != Open && Achterdeur = Closed && DonkerBuiten = On.

Kwam erachter omdat ik ook in de keuken aan het pielen was met de dimmer en daar kan je ook geen Level Percentage uitlezen maar wel On/Off. Ik dacht, misschien kan het zonnescherm dat ook wel, en ja ja ja!

Weer een projectje afgerond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 20:39

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Is er iemand die een upload script heeft voor Pv output?
Ik wil graag mijn temperatuur sensoren uploaden..
Ik upload nu wel mijn verbruik van een device.. maar om dit aan te passen lukt me niet..
commandArray = {}

print ("Warmtepomp naar P.V.O.")

date = os.date("*t")
if (date.min % 5 == 0) then -- %10 is iedere 10 minuten
solar = otherdevices_svalues['Z: Wp Total']
now, total = solar:match("(%d+);(%d+)")
-- print(solar..' '..now..' '..total)

-- Upload data to PVoutput every 5 mins [ verander %5 in %10 en dan iederre 10 minuten ]
baseURL = "http://pvoutput.org/service/r2/addstatus.jsp?"
SID = "15798"
API = "c53c834f1af40b8035b7eeAangepasta3210ea535"
PVO_URL = baseURL .. "sid=" .. SID .. "&key=" .. API .. "&d=" .. os.date("%Y%m%d") .. "&t=" .. os.date("%H:%M")
PVO_URL = PVO_URL .. "&v1=" .. total .. "&v2=" .. now .. "&c1=1"
--print(PVO_URL)
commandArray['OpenURL'] = PVO_URL

end

return commandArray

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

alexkroeze schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:54:
ik heb mijn eerste Nest Protect hangen en nu wil ik er voor zorgen dat wanneer rookalarm af gaat al mijn lampen ingeschakeld worden en mijn rolluik omhoog gaat. Nu heb ik een simpel dzVents (met behulp van de wiki) met niet meer dan dat bij ingeschakeld brandalarm de scene noodsituatie gestart moet worden. in deze scene zitten alle lampen en het rolluik.
Het probleem is nu hoe ga ik testen dat hij nu ook daadwerkelijk start. wanneer ik met de nest app een test uitvoer op de nest protect wordt dit niet in domoticz geregistreerd. Iemand hier een oplossing voor?
mmm Zou je het script willen delen??
Lijkt me erg handig om een mail enz enz te krijgen vanuit domoticz..

Alvast xxx

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

MikeOO schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:46:
[...]

Ik zou graag eens MQTT icm Domotic werkend gaan krijgen.. Maar is er ergens een simple how to??
Ik snap het niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dylantje2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

Ik zou graag eens MQTT icm Domotic werkend gaan krijgen.. Maar is er ergens een simple how to??
Ik snap het niet echt...
Al de Domoticz tutorial gevolgd? Is vrij simpel... Goed lezen en dan kom je een heel eind, let wel op dat je i.p.v. de jessie lijst, de stretch lijst gebruikt in de tutorial. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Vreemd inderdaad. Misschien eens controleren op de andere updates van je Rasp. Mogelijk dat er iets bij MQTT niet goed gaat. Lijkt er toch bijna op dat het iets lokaal moet zijn. Heb dezelfde opstellingen en heb er geen problemen mee.

Ook je chache van je browser al eens verwijderd en ook met een andere browser getest.

code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Voor de zekerheid beide even gedaan (had het al getest in 2 browsers), maar hetzelfde resultaat. Toevallig wat nieuwe Sonoff's ontvangen en gekoppeld en die gaan goed. Met exact dezelfde instellingen en firmware. Ik verwijder de devices, laat MQTT de devices her-ontdekken en dan zijn een aantal als dimmer en de overige nog gewoon als ON/OFF switch. Ik snap niet hoe Domoticz erbij komt dat het ineens een dimmer moet worden. Ik heb ook geen idee wat ik nog zou kunnen proberen om het device-voor-device op te lossen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Dylantje2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:26:
[...]

mmm Zou je het script willen delen??
Lijkt me erg handig om een mail enz enz te krijgen vanuit domoticz..

Alvast xxx
Heel spannend is het niet hoor. Hij staat vrijwel in zijn geheel in de wiki.

De vier devices zijn 2 next protect's. Scene 'noodscenario' is een scene waarin ik alle schakelaar opgenomen met een aan commando en alle dimmers met een commando aan en 100% en het rolluik een open commando. Alles kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook in het script opgenomen worden maar dit is een stuk minder gebruiksvriendelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
return {
    on = {
        devices = {
            'Zolder rookalarm',
            'Zolder CO alarm',
            'Woonkamer rookalarm',
            'Woonkamer CO alarm'
        }
    },

execute = function(domoticz, scene)

domoticz.scenes('noodscenario').switchOn()

domoticz.log('Scene noodscenario was triggerd', domoticz.LOG_INFO)
    end
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

alexkroeze schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:44:
[...]

Heel spannend is het niet hoor. Hij staat vrijwel in zijn geheel in de wiki.

De vier devices zijn 2 next protect's. Scene 'noodscenario' is een scene waarin ik alle schakelaar opgenomen met een aan commando en alle dimmers met een commando aan en 100% en het rolluik een open commando. Alles kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook in het script opgenomen worden maar dit is een stuk minder gebruiksvriendelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
return {
    on = {
        devices = {
            'Zolder rookalarm',
            'Zolder CO alarm',
            'Woonkamer rookalarm',
            'Woonkamer CO alarm'
        }
    },

execute = function(domoticz, scene)

domoticz.scenes('noodscenario').switchOn()

domoticz.log('Scene noodscenario was triggerd', domoticz.LOG_INFO)
    end
}
Thanks.!!
Uhm een lua?
En hij kan in de interne Lua van Domoticz als time? of als??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Dylantje2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:47:
[...]

Thanks.!!
Uhm een lua?
En hij kan in de interne Lua van Domoticz als time? of als??
Ik heb hem bij "instellingen > Meer opties > gebeurtenissen" aangemaakt met een dzvents script. hij wordt getriggerd door een statuswijziging in 1 van de vier rook-/ co alarmen.

ik heb hem eerst getest met een dummyschakelaar. Dat werkte. Heb het verder nog niet met de rookmelder zelf geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

alexkroeze schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:53:
[...]

Ik heb hem bij "instellingen > Meer opties > gebeurtenissen" aangemaakt met een dzvents script. hij wordt getriggerd door een statuswijziging in 1 van de vier rook-/ co alarmen.

ik heb hem eerst getest met een dummyschakelaar. Dat werkte. Heb het verder nog niet met de rookmelder zelf geprobeerd.
MM Alleen een scene gaat niet meer uit toch?
Zou het niet beter een groep kunnen zijn?
Of een check erin?
Als scene is of dan aan
Als nest is uit dan scene of..
Of is dat dombo talk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Dylantje2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:59:
[...]

MM Alleen een scene gaat niet meer uit toch?
Zou het niet beter een groep kunnen zijn?
Of een check erin?
Als scene is of dan aan
Als nest is uit dan scene of..
Of is dat dombo talk?
Mijn uitgangspunt is dat het alarm afgaat. Dan ga ik wel even het hele huis door om te kijken wat er aan de hand is. Ik heb zelf ook een "Naar bed" scene die zou alles weer in de nachtstand moeten brengen. Zou ook met een groep kunnen overigens hoor. Deze scene "noodscenario' is overigens beveiligd zodat hij alleen door domoticz zelf kan worden ingeschakeld. ik kan zelf deze scene niet schakelen.

Ik heb er verder geen extra checks ingestopt. Bij de eerste de beste wijziging van de nest protect moet gewoon alles aan gaan. Bij het testen met de dummyschakelaar had ik nog een extra regel dat hij alleen bij inschakeken van de schakelaar de scene start. Echter weet ik nog niet welke status de nest geeft. Dus ga ik op safe. Elke andere status dan uit triggerd mijn scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 07:49
Ik zit met het volgende probleem, hopelijk weet iemand een oplossing.

Heb met Z-wave iedere keer last van "Dead Node"

Dead node

Betreft een FIBARO Rgbw Controller.
Als hem toevoegt werkt alles goed tot na +/- 15 min tot 30 min. en daarna gaat die op status "Dead Node"
En moet hem weer verwijderen en opnieuw toevoegen.

Heb dit ook met andere Z-wave producten alleen gebruik ik deze niet zo veel (Meer om te experimenteren)

Gebruik een Raspberry Pi 3 combinatie met USB Z-wave.me Plus stick.

Wat heb ik al gedaan.

USB Stick vervangen voor andere Z-wave.me stick
Diverse software versie's gedraaid van Domoticz
USB poorten veranderd.
Middag zitten googlen zonder succes

Hopelijk weet iemand hier een oplossing op ?
De moet begint beetje in de schoenen te zakken.

EDIT: Z-Wave netwerk informatie

De USB stick zit wel verbonden aan de FIBARO Rgbw Controller als het goed heb.
Weet niet of dit goed is ? of hoe het anders moet veranderen ?

Tussen de USB Stick en de RGBW controller zit 4 meter.

Z-wave

[ Voor 21% gewijzigd door 88Gamer88 op 11-08-2018 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

88Gamer88 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:37:
Ik zit met het volgende probleem, hopelijk weet iemand een oplossing.

Heb met Z-wave iedere keer last van "Dead Node"

[afbeelding]

Betreft een FIBARO Rgbw Controller.
Als hem toevoegt werkt alles goed tot na +/- 15 min tot 30 min. en daarna gaat die op status "Dead Node"
En moet hem weer verwijderen en opnieuw toevoegen.

Heb dit ook met andere Z-wave producten alleen gebruik ik deze niet zo veel (Meer om te experimenteren)

Gebruik een Raspberry Pi 3 combinatie met USB Z-wave.me Plus stick.

Wat heb ik al gedaan.

USB Stick vervangen voor andere Z-wave.me stick
Diverse software versie's gedraaid van Domoticz
USB poorten veranderd.
Middag zitten googlen zonder succes

Hopelijk weet iemand hier een oplossing op ?
De moet begint beetje in de schoenen te zakken.

EDIT: Z-Wave netwerk informatie

De USB stick zit wel verbonden aan de FIBARO Rgbw Controller als het goed heb.
Weet niet of dit goed is ? of hoe het anders moet veranderen ?

Tussen de USB Stick en de RGBW controller zit 4 meter.

[afbeelding]
Zwave ** bij mij ook vaak..
Het minst stabiel van Domoticz...

Ik denk dat je als eerst een niet ondersteunde zwva controller hebt.. Aeon zou je moeten hebben

Maar log eens met FTP
Kijk in de map config
Naar zwcfg van wie is dat bestandje?
Stop domoticz
Log in als root
Gooi dat Zwcfg en de log weg
Zet je node op polling
Reboot domoticz wacht eens een paar uur

Hoe leer je ze? via domoticz of op de stick?
Anders een keer uitleren
resetten
En opnieuw direct op de stick leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Na het lezen van de wiki "Native secure access with Lets Encrypt" ben ik begonnen met het registreren van een domeinnaam. Dit is allemaal gelukt. Verder de wiki gevolgd, maar helaas krijg ik daarna onderstaande foutmelding:

*plaatje verwijderd i.v.m. zichtbaarheid URL :+

Ik heb geen idee waar ik de oplossing moet zoeken. Iemand hier een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Furiousz op 12-08-2018 10:48 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Dylantje2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

Zwave ** bij mij ook vaak..
Het minst stabiel van Domoticz...

Ik denk dat je als eerst een niet ondersteunde zwva controller hebt.. Aeon zou je moeten hebben

Maar log eens met FTP
Kijk in de map config
Naar zwcfg van wie is dat bestandje?
Stop domoticz
Log in als root
Gooi dat Zwcfg en de log weg
Zet je node op polling
Reboot domoticz wacht eens een paar uur

Hoe leer je ze? via domoticz of op de stick?
Anders een keer uitleren
resetten
En opnieuw direct op de stick leren..
Als ik inlog krijg indd het bestand "zwcfg.xsd" te zien.
Wat bedoel je met "van wie is dat bestandje?" als ik het open kom ik uit op "open zwave"
Of als eigenaar staat er "pi" ipv "root"

Kan met deze USB stick alleen via Domoticz aanleren.
Hoe zet ik de "Zet je node op polling" als ik domoticz gestopt heb ?

Alvast bedankt voor de hulp :).

Had begrepen dat de Z-wave.me USB stick ook volledig ondersteund worden door Domoticz via Open Z-wave maar heb ik waarschijnlijk verkeerde informatie verkregen ?

EDIT: bestanden verwijderd en domoticz herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

88Gamer88 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:30:
[...]

Als ik inlog krijg indd het bestand "zwcfg.xsd" te zien.
Wat bedoel je met "van wie is dat bestandje?" als ik het open kom ik uit op "open zwave"
Of als eigenaar staat er "pi" ipv "root"

Kan met deze USB stick alleen via Domoticz aanleren.
Hoe zet ik de "Zet je node op polling" als ik domoticz gestopt heb ?

Alvast bedankt voor de hulp :).

Had begrepen dat de Z-wave.me USB stick ook volledig ondersteund worden door Domoticz via Open Z-wave maar heb ik waarschijnlijk verkeerde informatie verkregen ?

EDIT: bestanden verwijderd en domoticz herstart.
Je moet een zwcfg_xxxx.xml hebben die van root is.
En een zwscene.xml van root
en een OZW_log van root.

Deze 3 weggooien als je domoticz hebt gestopt

En dan een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Rgerr schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:02:
[...]

Al de Domoticz tutorial gevolgd? Is vrij simpel... Goed lezen en dan kom je een heel eind, let wel op dat je i.p.v. de jessie lijst, de stretch lijst gebruikt in de tutorial. :)
mmm ik kan geen stretch versie vinden

Maar zie wel dit in de wiki staan:
Please note that the current Domoticz SDCard image has this included, and you do not need to install any software.
Maar ja en dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Dylantje2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Je moet een zwcfg_xxxx.xml hebben die van root is.
En een zwscene.xml van root
en een OZW_log van root.

Deze 3 weggooien als je domoticz hebt gestopt

En dan een reboot
Heb ik gedaan, even testen maar voorlopig geen verandering |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

88Gamer88 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Heb ik gedaan, even testen maar voorlopig geen verandering |:(
Laat je zwcfg eens zien wat stata er allemaal in?
En een printscreen van je openzwave [ zwave en dan bedieningspaneel ]
En een printscreen van je zwave groepen en netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Ben al een hele poos er mee bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar...

Ik heb sindskort de beschikking over een RF link die naar volle tevredenheid werkt! Standaard schakelaars kan ik ook prima schakelen via de goedkope remote die bij een Action KAKU set zat. Echter voor mijn berging gebruik ik een draadloze schakelaar met EV1527. Zoals wellicht bekend stuurt deze alleen een On singaal.

In de Sonoff RF bridge met Espurna kon ik gewoon twee keer het singaal toevoegen en dan toggelde hij. Maar met Domoticz krijg ik dat niet voor elkaar. Heb via Blockly en een virtuele schakelaar geprobeerd om iets te maken als: If berging = on and if virtueel berging = on do berging = off. Maar het werkt allemaal niet. Zo ingewkkeld moet het toch niet zijn? Iemand tips?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 22:27

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Furiousz schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:20:
Na het lezen van de wiki "Native secure access with Lets Encrypt" ben ik begonnen met het registreren van een domeinnaam. Dit is allemaal gelukt. Verder de wiki gevolgd, maar helaas krijg ik daarna onderstaande foutmelding:

[afbeelding]

Ik heb geen idee waar ik de oplossing moet zoeken. Iemand hier een idee?
Staat poort 80 open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Die staat open, dat was ook het eerste waar ik aan dacht....maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 22:27

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Furiousz schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:46:
[...]

Klopt je webroot wel? Bij mij is hij vlgs mij in /var/www/html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:06:
[...]

Voor de zekerheid beide even gedaan (had het al getest in 2 browsers), maar hetzelfde resultaat. Toevallig wat nieuwe Sonoff's ontvangen en gekoppeld en die gaan goed. Met exact dezelfde instellingen en firmware. Ik verwijder de devices, laat MQTT de devices her-ontdekken en dan zijn een aantal als dimmer en de overige nog gewoon als ON/OFF switch. Ik snap niet hoe Domoticz erbij komt dat het ineens een dimmer moet worden. Ik heb ook geen idee wat ik nog zou kunnen proberen om het device-voor-device op te lossen?
Bedoel je dat de nieuwe ook als dimmer verschijnen of dat alleen de bestaande als dimmer blijven.

Anders zou ik eens een Sonoff opnieuw flashen** zodat hij echt alle instellingen kwijt is en dan eens opnieuw instellen. Misschien dat dit nog iets doet.

** Resetten zodat hij alle instellingen kwijt raakt

In user_config_h zoeken naar
#define CFG_HOLDER 0x20161209

De code die daar achter staat het laatste getal even aanpassen naar een ander getal.
In dit voorbeeld de 9 aanpassen naar bv 7.

Dan de code opnieuw maken en flashen.

Dan weet je 100% zeker dat alles vernieuwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

Ik snap het niet echt...
Er is een wiki pagina beschikbaar: https://www.domoticz.com/wiki/MQTT

Je moet het een paar keer lezen ;)
Elke stap die je ergens tegenkomt die eerst uitvoeren voor je verder gaat.

BV bij Installing Node.JS staat instructions blauw. Dan eerst die stappen volgen en dan pas verder gaan. Zo moet het te doen zijn. Blijft proberen en testen en zoeken. Elke systeem is weer anders en bij de een werkt het in 1x en bij andere moeten er veel zaken extra geïnstalleerd worden.

Krijg je ergens een foutmelding tijdens het uitvoeren van de stappen dan op de fout weer gaan zoeken en dan vindt je meestal wel ergens een oplossing.

Belangrijke tip: Maak als je een SD kaartje gebruikt eerst een backup met win32diskimager
Mocht je iets verkeerd doen of de boel loopt in de soep dan zet je de image terug en werkt alles weer.
Zo kun je simpel iets uittesten en zaken proberen. Noteer alles stappen die je uitvoert. Dan kun je na het uittestten altijd je image terugzetten en dan je stappen nogmaals uitvoeren. Dan blijft je systeem gevrijwaard van pogingen die niet werkte.

MQTT is voor mij ook nog niet 100% duidelijk hoor. Maar gebruik het icm Domoticz mqtt discovery en dat werkt prettig.
Dit werkt alleen voor schakelaars en niet voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 07:36
Furiousz schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:46:
[...]

Je bent in je screenshot vergeten om op 1 plek de url te verbergen.;)
Ik weet niet of je inmiddels poort 80 hebt dichtgezet, maar als ik deze url gewoon aanroep, krijg ik ook een ERR_CONNECTION_REFUSED

Edit: toevallig heb ik hetzelfde gisteravond gedaan. Ik heb toen ook tijdelijk de Domoticz installatie van poort 8080 naar poort 80 gezet om het werkend te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door TravockMD op 12-08-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

MikeOO schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:18:
[...]

Er is een wiki pagina beschikbaar: https://www.domoticz.com/wiki/MQTT

Je moet het een paar keer lezen ;)
Elke stap die je ergens tegenkomt die eerst uitvoeren voor je verder gaat.

BV bij Installing Node.JS staat instructions blauw. Dan eerst die stappen volgen en dan pas verder gaan. Zo moet het te doen zijn. Blijft proberen en testen en zoeken. Elke systeem is weer anders en bij de een werkt het in 1x en bij andere moeten er veel zaken extra geïnstalleerd worden.

Krijg je ergens een foutmelding tijdens het uitvoeren van de stappen dan op de fout weer gaan zoeken en dan vindt je meestal wel ergens een oplossing.

Belangrijke tip: Maak als je een SD kaartje gebruikt eerst een backup met win32diskimager
Mocht je iets verkeerd doen of de boel loopt in de soep dan zet je de image terug en werkt alles weer.
Zo kun je simpel iets uittesten en zaken proberen. Noteer alles stappen die je uitvoert. Dan kun je na het uittestten altijd je image terugzetten en dan je stappen nogmaals uitvoeren. Dan blijft je systeem gevrijwaard van pogingen die niet werkte.

MQTT is voor mij ook nog niet 100% duidelijk hoor. Maar gebruik het icm Domoticz mqtt discovery en dat werkt prettig.
Dit werkt alleen voor schakelaars en niet voor andere zaken.
Thanks
Alleen in de wiki kom ik niet eens voorbij de eerste stap.
Als ik bij punt 2 van :Installing Node.JS wil installeren.
Lukt het al niet meer aangezien ik op strech zit.[ krijg ene hoop errrors ]
En dan kun je de rest wel vergeten... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
TravockMD schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Je bent in je screenshot vergeten om op 1 plek de url te verbergen.;)
Ik weet niet of je inmiddels poort 80 hebt dichtgezet, maar als ik deze url gewoon aanroep, krijg ik ook een ERR_CONNECTION_REFUSED

Edit: toevallig heb ik hetzelfde gisteravond gedaan. Ik heb toen ook tijdelijk de Domoticz installatie van poort 8080 naar poort 80 gezet om het werkend te krijgen.
Het is gelukt geloof ik. Ik was vergeten port 8080 aan te passen naar 80 in domoticz.sh :'( . Nu alleen nog Controlicz draaiend zien te krijgen. In Controlicz staat verder alles goed ingesteld, de test verbinding werkt. Alleen na het toevoegen in de (Engelstalige) Google Assistant geeft google de melding dat er iets mis is met de verbinding. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat ik nog geen full subscribtion heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Furiousz op 12-08-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dylantje2 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:15:
[...]

Thanks
Ik heb deze gevolgd om Nodejs te installeren; https://nodejs.org/en/dow...based-linux-distributions

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Dylantje2 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Laat je zwcfg eens zien wat stata er allemaal in?
En een printscreen van je openzwave [ zwave en dan bedieningspaneel ]
En een printscreen van je zwave groepen en netwerk
Als ik hem nu opnieuw toevoegd spring die gelijk op dead node status.
Binnen 1 min (effe getest met een Z-wave power plugg en het zelfde geval)
Info van zwcfg_0xff60d50e.xml,
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<Driver xmlns="http://code.google.com/p/open-zwave/" version="3" home_id="0xff60d50e" node_id="1" api_capabilities="0" controller_capabilities="8" poll_interval="30000" poll_interval_between="false">
<Node id="1" name="" location="" basic="2" generic="2" specific="1" type="Static PC Controller" listening="true" frequentListening="false" beaming="true" routing="true" max_baud_rate="40000" version="4" query_stage="Complete">
<Manufacturer id="115" name="Z-Wave.Me">
<Product type="400" id="1" name="ZME_UZB1 USB Stick" />
</Manufacturer>
<CommandClasses>
<CommandClass id="32" name="COMMAND_CLASS_BASIC" version="1" after_mark="true">
<Instance index="1" />
<Value type="byte" genre="basic" instance="1" index="0" label="Basic" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
</CommandClass>
</CommandClasses>
</Node>
<Node id="3" name="RGBWW Controller" location="" basic="4" generic="17" specific="1" type="Multilevel Power Switch" listening="true" frequentListening="false" beaming="true" routing="true" max_baud_rate="40000" version="4" query_stage="Probe">
<Manufacturer id="0" name="">
<Product type="0" id="0" name="" />
</Manufacturer>
<CommandClasses>
<CommandClass id="32" name="COMMAND_CLASS_BASIC" version="1" mapping="38">
<Instance index="1" />
</CommandClass>
<CommandClass id="38" name="COMMAND_CLASS_SWITCH_MULTILEVEL" version="1">
<Instance index="1" />
<Value type="byte" genre="user" instance="1" index="0" label="Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
<Value type="button" genre="user" instance="1" index="1" label="Bright" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
<Value type="button" genre="user" instance="1" index="2" label="Dim" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
<Value type="bool" genre="system" instance="1" index="3" label="Ignore Start Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="True" />
<Value type="byte" genre="system" instance="1" index="4" label="Start Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
</CommandClass>
<CommandClass id="39" name="COMMAND_CLASS_SWITCH_ALL" version="1">
<Instance index="1" />
<Value type="list" genre="system" instance="1" index="0" label="Switch All" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" vindex="0" size="1">
<Item label="Disabled" value="0" />
<Item label="Off Enabled" value="1" />
<Item label="On Enabled" value="2" />
<Item label="On and Off Enabled" value="255" />
</Value>
</CommandClass>
</CommandClasses>
</Node>
</Driver>
Z-wave pannel met log

panel

Netwerk

Z-wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@88Gamer88
mm hij is "gewoon"niet goed geleerd...
Dit is wat je mist:
<Manufacturer id="159" name="Qubino"> [ een vb van mij ]

Zolang dit niet klopt zal het niet werken..
Dus eerst uitleren!
Dan een reset van je stick en of je node.
Daarna precies inleren zoals je stick zegt, of anders via domoitcz..[ stick heeft voorkeur. ]

Als laatste:
Als je nog kunt de stick verkopen een een Aeon kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit_K
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-11-2023
Furiousz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 10:36:
[...]

Het is gelukt geloof ik. Ik was vergeten port 8080 aan te passen naar 80 in domoticz.sh :'( . Nu alleen nog Controlicz draaiend zien te krijgen. In Controlicz staat verder alles goed ingesteld, de test verbinding werkt. Alleen na het toevoegen in de (Engelstalige) Google Assistant geeft google de melding dat er iets mis is met de verbinding. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat ik nog geen full subscribtion heb.
Zet je telefoon even op Engelstalig. Probeer het dan nog eens. Als het gelukt is kun je telefoon weer terug naar Nederlands zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Dylantje2 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:29:
@88Gamer88
mm hij is "gewoon"niet goed geleerd...
Dit is wat je mist:
<Manufacturer id="159" name="Qubino"> [ een vb van mij ]

Zolang dit niet klopt zal het niet werken..
Dus eerst uitleren!
Dan een reset van je stick en of je node.
Daarna precies inleren zoals je stick zegt, of anders via domoitcz..[ stick heeft voorkeur. ]

Als laatste:
Als je nog kunt de stick verkopen een een Aeon kopen..
Hmmm alles resetten en opnieuw inleren al diverse keren geprobeerd zonder succes.
Soms haat het 4 min goed, andere keer 1 uur... :'( .

Heb hem even gekoppeld aan de Toon, (on/off switch) en hier werkt wel wel goed mee tot nu toe na ongeveer 15 min nog steeds verbonden met elkaar.

Ga een Aeon 5 kopen dan maar, hopelijk gaat het hier mee beter.
Verwacht hem woensdag / dinsdag in het te hebben dan en gelijk maar testen.

Denk de voorkeur even de 3 files verwijderen en dan installeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

88Gamer88 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:42:
[...]

Hmmm alles resetten en opnieuw inleren al diverse keren geprobeerd zonder succes.
Soms haat het 4 min goed, andere keer 1 uur... :'( .

Heb hem even gekoppeld aan de Toon, (on/off switch) en hier werkt wel wel goed mee tot nu toe na ongeveer 15 min nog steeds verbonden met elkaar.

Ga een Aeon 5 kopen dan maar, hopelijk gaat het hier mee beter.
Verwacht hem woensdag / dinsdag in het te hebben dan en gelijk maar testen.

Denk de voorkeur even de 3 files verwijderen en dan installeren maar.
Zolang er geen: <Manufacturer id="159" name="Qubino">
Staat zal hij niet werken.
Je kunt ook een keer de hele config map weggooien
En dan met putty inloggen
dan naar cd/domoticz
dan ./updatebeta
Dan alles nog een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Dylantje2 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:49:
[...]

Zolang er geen: <Manufacturer id="159" name="Qubino">
Staat zal hij niet werken.
Je kunt ook een keer de hele config map weggooien
En dan met putty inloggen
dan naar cd/domoticz
dan ./updatebeta
Dan alles nog een keer proberen
Bedoel je hier mee de map "zwave.me" in de "config" map ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Gerrit_K schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Zet je telefoon even op Engelstalig. Probeer het dan nog eens. Als het gelukt is kun je telefoon weer terug naar Nederlands zetten
De telefoon staat al een paar dagen op Engelstalig. In het Nederlands kan ik Controlicz wel zoeken, maar niet toevoegen. In het Engels lukt dit wel, echter nadat ik GA volledige toegang heb gegeven tot Controlicz geeft hij de melding: couldnt update settings, check connection (of zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Furiousz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

De telefoon staat al een paar dagen op Engelstalig. In het Nederlands kan ik Controlicz wel zoeken, maar niet toevoegen. In het Engels lukt dit wel, echter nadat ik GA volledige toegang heb gegeven tot Controlicz geeft hij de melding: couldnt update settings, check connection (of zoiets).
Weet je het zeker dat je google of alexia de HELE dag MEE wilt laten luisteren???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Furiousz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Nee in de map domoticz de hele map Config [ is het hele zwave gebeuren ] wegooien.
Dan de update draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ik wil het in elk geval eens proberen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:03:
[...]

Bedoel je dat de nieuwe ook als dimmer verschijnen of dat alleen de bestaande als dimmer blijven.

Anders zou ik eens een Sonoff opnieuw flashen** zodat hij echt alle instellingen kwijt is en dan eens opnieuw instellen. Misschien dat dit nog iets doet.

** Resetten zodat hij alle instellingen kwijt raakt

In user_config_h zoeken naar
#define CFG_HOLDER 0x20161209

De code die daar achter staat het laatste getal even aanpassen naar een ander getal.
In dit voorbeeld de 9 aanpassen naar bv 7.

Dan de code opnieuw maken en flashen.

Dan weet je 100% zeker dat alles vernieuwd wordt.
Hi,

als ik de devices, die ten onrechte als dimmer worden gezien, verwijder en dan opnieuw laat ontdekken, dan worden die wéér als dimmer gezien en moet ik ze handmatig als on/off switch instellen. Na herstart Domoticz moet ik dezelfde actie weer uitvoeren. Iedere keer dus. Enkele andere switches blijven wel goed als on/off switch staan.

Het gaat hier om switches die al een jaar zo draaien en waarop niets is veranderd, behalve dan dat ik af en toe Tasmota update. Iets wat ik voorlopig niet meer ga doen trouwens.... Opnieuw flashen heeft naar mijn idee geen zin, omdat er dus verder niets aan veranderd is. Ook teruggaan naar een oudere firmware heeft niet geholpen.

Ik heb gisteren een tweetal nieuwe Sonoff basic's ontvangen, die geflashed en die worden wél goed als switch herkend 8)7

Je zou dan kunnen denken dat ik toch de 'foute' switches opnieuw moet gaan flashen, maar de logica zie ik even niet als er verder niets anders is ingesteld en ze gewoon OTA zijn voorzien van een update (eerst de minimal.bin en daarna de sonoff.bin). Nog even los van de hoeveelheid werk die ik me op de hals haal als ik al die (foute) devices opnieuw moet gaan flashen..... :'(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
@Dylantje2 Bedankt voor het helpen maar ben der klaar mee.

Ook de power plugs werken niet meer en krijg ik de status dead node.

Zodra ik alles koppeld werkt het paar min, en als ik kijk naar netwerk niks zit verbonden met elkaar.
Wacht even op de andere stick, als daarna nog niet goed is ga ik verder kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GhtxPpKssA9QxloVjmeHwZLH/medium.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door 88Gamer88 op 12-08-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

88Gamer88 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:42:
@Dylantje2 Bedankt voor het helpen maar ben der klaar mee.

Ook de power plugs werken niet meer en krijg ik de status dead node.

Zodra ik alles koppeld werkt het paar min, en als ik kijk naar netwerk niks zit verbonden met elkaar.
Wacht even op de andere stick, als daarna nog niet goed is ga ik verder kijken.

[afbeelding]
mm opgeven gaat je niet direct verder helpen..:-)
Wat staat er in de config en van wie is de config?

Welke powerplugs??
Ze moeten allemaal openzwave onderseund zijn!!
Anders zal het nooit werken.
Dit zul je met een aeon ook ff moeten checken..

[ Voor 6% gewijzigd door Dylantje2 op 12-08-2018 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog verder aan het stoeien met MQTT discovery, en het is ook zo dat als ik 'SetOption19 1' invoer in de console van het Tasmota device, dat dan het device in Domoticz (als ik deze dus NIET eerst verwijder) evengoed verandert van een on/off device naar een dimmer device. Dat is wel heel vreemd, toch?

Edit:

de maker van de MQTT plugin heeft me geholpen aan de oplossing. Er schijnt toch e.e.a. aan de Tasmota firmware veranderd te zijn, waardoor de Sonoffs als "light" werden gezien (dimbaar) en niet als "switch" (on/off, wat alle Sonoffs eigenlijk nog zijn).

Met 'SetOption30 0' forceer je de Sonoff als een switch gezien te worden en is mijn probleem in ieder geval opgelost. Misschien dat iemand anders hier zijn voordeel mee kan doen als die hetzelfde ervaart.

Edit 2:

Hij is op dit moment bezig met een nieuwe versie te maken, waarbij je de optie niet hoeft in te stellen.

Edit 3: De plugin is geüpdate en het werkt nu ook zonder bovengenoemde oplossing.

[ Voor 54% gewijzigd door M.v.Veelen op 12-08-2018 18:19 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Henkie-Jan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:28:
Ben al een hele poos er mee bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar...

Ik heb sindskort de beschikking over een RF link die naar volle tevredenheid werkt! Standaard schakelaars kan ik ook prima schakelen via de goedkope remote die bij een Action KAKU set zat. Echter voor mijn berging gebruik ik een draadloze schakelaar met EV1527. Zoals wellicht bekend stuurt deze alleen een On singaal.

In de Sonoff RF bridge met Espurna kon ik gewoon twee keer het singaal toevoegen en dan toggelde hij. Maar met Domoticz krijg ik dat niet voor elkaar. Heb via Blockly en een virtuele schakelaar geprobeerd om iets te maken als: If berging = on and if virtueel berging = on do berging = off. Maar het werkt allemaal niet. Zo ingewkkeld moet het toch niet zijn? Iemand tips?
Sorry voor het schoppen maar heeft iemand enig idee?Ik bedenk me nu dat ik misschien ook wel wat kan doen met een scene en uitschakelvertraging van een fictieve schakelaar?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:15:
[...]

Thanks
Gebruik zelf Jessie lite. Je zal Node.JS zeker nodig hebben anders stond het er niet bij vermeld ;)

Al geprobeerd via de link van @Oogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:00
na een paar warme weken heb ik het plan opgevat om een temperatuur binnen en buiten te monitoren.
Daar wil ik een RaspberryPI voor gebruiken. Maar wat heb ik nog meer nodig 2 temperatuur sensoren denk ik, maar hoe koppel ik die draadloos aan zo'n RaspBerry.
Het zal vast wel allemaal ergens staan ik dit forum, maar dan moet ik eerst meer als 400 pagina's doorspitten, terwijl er vast wel iemand is die mij snel en simpel, maar ook voordelig, in de juiste richting kan sturen....
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Hendrik55 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:33:
na een paar warme weken heb ik het plan opgevat om een temperatuur binnen en buiten te monitoren.
Daar wil ik een RaspberryPI voor gebruiken. Maar wat heb ik nog meer nodig 2 temperatuur sensoren denk ik, maar hoe koppel ik die draadloos aan zo'n RaspBerry.
Het zal vast wel allemaal ergens staan ik dit forum, maar dan moet ik eerst meer als 400 pagina's doorspitten, terwijl er vast wel iemand is die mij snel en simpel, maar ook voordelig, in de juiste richting kan sturen....
Bedankt.
Je hebt sensoren nodig die op een of andere manier met Domoticz kunnen praten. Denk dan bijvoorbeeld aan Netatmo (relatief prijzig) of Xiaomi. Voor beide heb je het bijbehorende basistation / gateway nodig. Alternatief zijn sensoren die op 433 of 866 (?) Mhz werken. Relatief goedkoop, maar ook hiervoor heb je weer extra hardware nodig als brug naar Domoticz.

Ik heb zelf zowel Netatmo als Xiaomi. Tenzij je wilt uitbreiden naar bijvoorbeeld een regenmeter en/of windmeter zou ik een voorkeur hebben voor Xiaomi (zie ook hier), omdat dat voor relatief weinig geld behoorlijk kan worden uitgebreid met een veelheid aan sensoren en actuatoren.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Op naar het volgende project. Rookmelders.

Ik loop alleen al vast op het theoretisch stuk met de groepen in Domoticz. Moet ik daar iets speciaals mee doen als ik 5 Fibaro Rookmelders koop en die koppel? Ik wil als resultaat vooral hebben dat alle melders gaan piepen bij brand en indien mogelijk de lichten ook aangaan. Aangezien het goed kan dat mijn Domoticz uitvalt bij brand lijkt me dat de rookmelders ook onderling direct kunnen praten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:10
Als je wat handig bent, voor 2,50 euro heb je een nodemcu (een microprocessor bordje met wifi met een hoop in/outs) waar je espeasy op kunt flashen. Hieraan kun je max 12 sensoren aan hangen (limit van espeasy) de sensoren zijn al vanaf 1 euro of goedkoper te koop.

Zoek op dht22 (temperatuur en vochtigheid sensor) of am2301 zelfde maar in een leuke case, of ds18b20 (temperatuur alleen, vaak te verkrijgen in RVS probe)

Zo ben je voor een paar euro klaar. Communicatie van nodemcu naar de Raspberry gebeurt middels mqtt over wifi, en is zeer stabiel. Ik heb ook een z-wave temperatuur/luchtvochtigheid sensor hangen en hoewel die 10 keer zo duur was is het geen vergelijk.

Je kan de nodemcu instellen hoevaak hij ligt, bijvoorbeeld om de 10 seconden of om de minuut.

Het is even een uitzoekwerkje wat betreft mqtt (tenminste dat was het voor mij wel) maar eenmaal klaar met de setup van domoticz, mqtt en espeasy voeg je in enkele minuten nieuwe nodemcu's toe aan je domoticz systeempje.

Ik plak ze overal neer waar ik wil meten en het uiterlijk niet uitmaakt, stop ze in een ip66 doosje van sonoff (te vinden voor 4 euro)

3 stks Behulp IP66 Waterdichte Case voor Sonoff Basic/pow/dual/th10 16 om Afstandsbediening Outdoor Kerstboom Verlichting
http://s.aliexpress.com/AFNjQRZN

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Drardollan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:51:
Op naar het volgende project. Rookmelders.

Ik loop alleen al vast op het theoretisch stuk met de groepen in Domoticz. Moet ik daar iets speciaals mee doen als ik 5 Fibaro Rookmelders koop en die koppel? Ik wil als resultaat vooral hebben dat alle melders gaan piepen bij brand en indien mogelijk de lichten ook aangaan. Aangezien het goed kan dat mijn Domoticz uitvalt bij brand lijkt me dat de rookmelders ook onderling direct kunnen praten?
Het voordeel van Z wave is dat ze onderling in het mesh netwerk kunnen praten, dus verbindingen kunnen lange tijd overeind blijven. Dat vind ik ook meteen het probleem met wifi, als wifi weg valt is je rookmelder ook weg. Niet acceptabel dus.
Dat geld trouwens ook voor zigbee, en dus zou het met Xiaomi ook zo moeten werken, ik heb daarom een paar Xiaomi Honeywell rookmelders gekocht en wil daar verder mee experimenteren...
Aangezien brand nog steeds vrij vaak in de meterkast begint, is het geen slecht idee om daar een rookmelder te hangen, dan heb je misschien al een bericht gekregen voordat de verbindingen weg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
DjAntoon schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:28:
[...]

Het voordeel van Z wave is dat ze onderling in het mesh netwerk kunnen praten, dus verbindingen kunnen lange tijd overeind blijven. Dat vind ik ook meteen het probleem met wifi, als wifi weg valt is je rookmelder ook weg. Niet acceptabel dus.
Dat geld trouwens ook voor zigbee, en dus zou het met Xiaomi ook zo moeten werken, ik heb daarom een paar Xiaomi Honeywell rookmelders gekocht en wil daar verder mee experimenteren...
Aangezien brand nog steeds vrij vaak in de meterkast begint, is het geen slecht idee om daar een rookmelder te hangen, dan heb je misschien al een bericht gekregen voordat de verbindingen weg zijn.
Er komt een melder naast de meterkast, dan pak ik direct ook de gang mee namelijk. Alhoewel je argument over waar brand vaak begint wel steek houdt wat mij betreft. Ik ga het her overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 16:17
Ik heb mijn Pi opnieuw geïnstalleerd met Stretch en de laatste versie van Domoticz (4.9 stable).
Ik probeer nu de Broadlink plugin werkend te krijgen, maar deze heeft (bekende) problemen met Python3.5. Nu wil ik het werkend krijgen met pyhton3.4, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat ik ook doe hij blijft alles koppelen aan python3.5.

Iemand een idee welke stappen ik moet doorlopen om de plugin werkend te krijgen?

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:43
DjAntoon schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:28:
[...]

Om WiFi uit te laten vallen moet je accesspoint dus een probleem hebben, dat geldt dan toch ook voor een Z-Wave controller? Als die uitvalt is alles weg... Of zie je het anders?
Zelf ben ik namelijk van Z-Wave afgestapt omdat ik het niet stabiel kreeg.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
Mozart schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

Om WiFi uit te laten vallen moet je accesspoint dus een probleem hebben, dat geldt dan toch ook voor een Z-Wave controller? Als die uitvalt is alles weg... Of zie je het anders?
Zelf ben ik namelijk van Z-Wave afgestapt omdat ik het niet stabiel kreeg.
Z-wave kan ook zonder controller werken. Je mist bij uitval van de controller wel de intelligentie welke je in LUA scripts e.d. gestopt hebt, maar lampen kun je blijven bedienen en eventuele associations blijven ook beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Chrisje1983 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:53:
Als je wat handig bent, voor 2,50 euro heb je een nodemcu (een microprocessor bordje met wifi met een hoop in/outs) waar je espeasy op kunt flashen. Hieraan kun je max 12 sensoren aan hangen (limit van espeasy) de sensoren zijn al vanaf 1 euro of goedkoper te koop.

Zoek op dht22 (temperatuur en vochtigheid sensor) of am2301 zelfde maar in een leuke case, of ds18b20 (temperatuur alleen, vaak te verkrijgen in RVS probe)

Zo ben je voor een paar euro klaar. Communicatie van nodemcu naar de Raspberry gebeurt middels mqtt over wifi, en is zeer stabiel. Ik heb ook een z-wave temperatuur/luchtvochtigheid sensor hangen en hoewel die 10 keer zo duur was is het geen vergelijk.

Je kan de nodemcu instellen hoevaak hij ligt, bijvoorbeeld om de 10 seconden of om de minuut.

Het is even een uitzoekwerkje wat betreft mqtt (tenminste dat was het voor mij wel) maar eenmaal klaar met de setup van domoticz, mqtt en espeasy voeg je in enkele minuten nieuwe nodemcu's toe aan je domoticz systeempje.

Ik plak ze overal neer waar ik wil meten en het uiterlijk niet uitmaakt, stop ze in een ip66 doosje van sonoff (te vinden voor 4 euro)

3 stks Behulp IP66 Waterdichte Case voor Sonoff Basic/pow/dual/th10 16 om Afstandsbediening Outdoor Kerstboom Verlichting
http://s.aliexpress.com/AFNjQRZN

Succes!!
En wil je een beetje spelen met verschillende sensoren, kun je bij Alie een set van 37 sensoren bestellen voor 10 Euro...
https://nl.aliexpress.com...-Arduino/32444038088.html
Meer info over deze set op:
https://piandmore.wordpre...s-nodemcu/comment-page-1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:10
Ik bestel de wat apartere sensoren( gas, koolmonoxide etc ) bij dit shopje.

Hebben een aantal leuke sensoren en in analog+digi variant of digi alleen.

Koolmonoxide (CO) Sensor-MQ-7 (analoge en digitale out)
http://s.aliexpress.com/Q7RBzaEZ

De link van jouw werkt niet meer :( Ik vond wel deze Ali aanbieder van een 45 sensor pakketje.

45 in 1 Sensoren Modules Starter Kit voor arduino, beter dan 37in1 sensor kit 37 in 1 Sensor Kit
http://s.aliexpress.com/fqyuYnUb?fromSns=Copy to Clipboard

Deze ook goed? Leuke manier om het een en ander uit te proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door Chrisje1983 op 14-08-2018 21:30 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.