Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:55
Jammer dat de grootste hitte weer voorbij is. De batterijen in mijn zwave sensoren stonden gisteren op 100% (vorige week nog op 60%) en nu nog maar op 70. Waar zo’n hittegolf al niet goed voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:42

PnD

like in Pinda ^_^

Overgestapt van iPhone naar Android.
Is de betaalde Domoticz app om schakelaars als widgets in te stellen of zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:19
Helaas heb ik afscheid moeten nemen van Domoticz. Vind het een bijzonder gebruikers vriendelijk pakket maar heb te veel zaken die niet goed gaan zoals timers die opeens niet meer werken of dimmers van mijn verlichting die niet goed meer werken. Bovendien de ondersteuning voor Stretch laat te wensen over. Dit heeft mij doen besluiten om over te stappen naar home assistent. De toekomst zal uitwijzen of dit beter is voor mijn situatie. Zal dit forum blijven volgen en mocht home assistent het toch niet zijn.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 17:28

flexje

got-father

codegro schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:52:
Helaas heb ik afscheid moeten nemen van Domoticz. Vind het een bijzonder gebruikers vriendelijk pakket maar heb te veel zaken die niet goed gaan zoals timers die opeens niet meer werken of dimmers van mijn verlichting die niet goed meer werken. Bovendien de ondersteuning voor Stretch laat te wensen over. Dit heeft mij doen besluiten om over te stappen naar home assistent. De toekomst zal uitwijzen of dit beter is voor mijn situatie. Zal dit forum blijven volgen en mocht home assistent het toch niet zijn.......
Zonde, heb zelf een extra rpi gekocht voor testomgeving. Heb daarop Home assistant gegooid.

Mijn ervaring na een aantal weken stoeien... niet te vergelijken met de vrijheid van domoticz. Probeer het uit.

Ps: miss dat wij je kunnen helpen met je problemen in domoticz?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 19:28
Timers vind ik ook zwaar tegen vallen,dat sunset enz gedoe heeft hier nog nooit goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Als je problemen hebt met het schakelen op basis van sunset oid waarom dan niet een luxmeter op basis van een esp, ben je voor ongeveer 6 euro klaar en het werkt rete stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:10
Even blijven proberen, ik schakel ook op basis van Sunset/sunrise, lux, beweging, deuren en timer dummy's die heel tijd opnieuw worden getriggerd door deuren en beweging.

Gaat nooit mis en alleen licht wanneer het nodig is. Enige, als ik langer op de bank zit gaan de lichten nog wel eens uit maar daar heb ik de vensterbank verlichting voor die de rest override en uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Bij mij werkte sunset /timers in dzvents ook niet lekker. Heb nu de timers direct in device gezet en gaat prima. Wel omslachtig maar werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
PnD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:53:
Overgestapt van iPhone naar Android.
Is de betaalde Domoticz app om schakelaars als widgets in te stellen of zijn er alternatieven?
Alternatieven zijn bijv tasker om daar een widget mee te maken.

Hier 2 Screenshots van de betaalde Domoticz android app.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zz3w7TU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wpUooLX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 08:51
Zie het even niet meer... Misschien dat iemand hier de fout kan ontdekken.. Bedoeling is om mij huidige Stroom verbruik en Gas verbruik vanuit Toon (rooted) op Domoticz te krijgen..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
commandArray = {}

powerUsage = uservariables['UV_StroomSensorName'] -- Sensor showing current auto program status
    ToonIP = uservariables['UV_ToonIP']
    DomoticzIP = uservariables['UV_DomoticzIP']

json = assert(loadfile "/home/domoticz/scripts/lua/JSON.lua")()  -- For Raspberry

local handle = assert(io.popen(string.format('curl http://%s/happ_pwrusage?action=GetCurrentUsage', ToonIP)))
        local jsonInfo = handle:read('*all')
    handle:close()

jsonInfo = json:decode(jsonInfo)

powerUsage = tonumber(jsonInfo.powerUsage) / 100

-- Update the power sensor to current usage
    if otherdevices_svalues[powerUsage]*100 ~= powerUsage*100 then  
        print('Updating power sensor to new usage: ' ..powerUsage)
        commandArray[1] = {['Variable:UV_ToonChangedByDomoticz'] = '1'} -- Set variable changed to 1 to prevent script ToonSetPoint from shooting an event at Toon
        commandArray[2] = {['UpdateDevice'] = string.format('%s|0|%s', otherdevices_idx[powerUsage], powerUsage)}
    end

Alle uservariables zijn aanwezig.. Volgende de foutmelding komen voorbij in de logs:

code:
1
2
3
2018-07-29 09:59:05.823 Error: EventSystem: in StroomGasToon: [string "commandArray = {}..."]:15: attempt to perform arithmetic on a nil value
2018-07-29 09:59:15.798 Error: EventSystem: in StroomGasToon: [string "commandArray = {}..."]:15: attempt to perform arithmetic on a nil value
2018-07-29 09:59:45.792 Error: EventSystem: in StroomGasToon: [string "commandArray = {}..."]:15: attempt to perform arithmetic on a nil value

Inmiddels achter dat deze line erbij moet zitten ivm de rare tekens die het uitgeef

code:
1
JsonInfo = string.gsub(JsonInfo, ",}", "}")

Dien de value uit te lezen, maar even geen idee hoe ik dat aan geef in lua.

[ Voor 15% gewijzigd door mAiden88 op 29-07-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Heb een aantal Fibaro roller shutters in huis, via Z-Wave USB in Domoticz, alleen variëren de instellingen nogal eens vreemd genoeg. De een kan ik prima positioneren middels knoppen en dashboard, de ander kan alleen helemaal open of helemaal dicht. Nu heb ik de instellingen nagelopen en 10. Roller Shutter operating modes: roller blind mode with positioning ingesteld, maakt echter geen verschil. Iemand een idee hoe dit ingesteld kan worden zodat het wel procentueel gepositioneerd kan worden?

P.s. zijn reeds ingesteld als blinds percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil een pomp in te tuin automatiseren en ga een Sonoff S20 om de pomp aan/uit te kunnen zetten.
Daarbij 2x een Xiaomi ronde schakelaar zodat ik zowel in de schuur als bij de pomp deze ook handmatig aan/uit kan zetten. Het werkt dan als een hotelschakeling.

Alles werkt prima en kan met beide schakelaars de pomp bedienen.
Maar ik schakel ook een variabele mee om de voorkomen dat de boel in de war raakt.

Als test moet de pomp na 1 minuut uitgaan en dat werkt ook goed.
Via On FOR 1 gaat hij netjes uit maar ik kan niet meegeven dat daarna de variable ook weer op Off gezet wordt.

Nu kan ik via Domoticz Off Delay wel iets instellen maar ik wil liever alles via het lua script uitvoeren.
Iemand een idee of je na een On For nog iets kunt laten uitvoeren.
Alles wat je onder het commando vermeld wordt direct uitgevoerd en niet pas als de actie Off ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Is het tevens mogelijk om een Of For of On AFTER te onderbreken. Merk met mijn lichtplan waar ik een On AFTER gebruik deze altijd wordt uitgevoerd ook als ik de lichten weer uitzet. Zou handig zijn als je dit dan ook kunt stoppen.

Nog een wens is als je de pomp na bv 30 min stop en na bv 5 minuten weer aanzet deze verder gaat qua tijd. Dat hij dan nog maar 30 min blijft draaien ipv weer 60 min.

De code die ik gebruik.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
commandArray = {}

if devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (schuur)'] or devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (pomp)'] then
    if ((devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (schuur)'] == 'Click' or devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (pomp)'] == 'Click') and uservariables['switch_state_waterpomp'] == 'Off') then
        commandArray['Tuin Waterpomp']='On FOR 1'
            commandArray['Variable:switch_state_waterpomp']= 'On'
                print('<font color="blue">Tuinpomp is aan voor 1 minuut!!</font>')

elseif ((devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (schuur)'] == 'Click' or devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (pomp)'] == 'Click') and uservariables['switch_state_waterpomp'] == 'On') then
        commandArray['Tuin Waterpomp']='Off'
            commandArray['Variable:switch_state_waterpomp']= 'Off'
                print('<font color="blue">Tuinpomp is uit!!</font>')

end
end

return commandArray

Update

Via het Domoticz forum een oplossing kunnen vinden om Off after niet te hoeven gebruiken. Nadeel is wel meer code.

Voor nu werkt deze oplossing goed. Nu wordt de lamp geschakeld via LastUpdate waarde van de pompswitch en hiermee kan ik het goed regelen. Als ik de pomp handmatig uitzet wordt er verder ook niet nog een extra Off gestuurd na het verlopen van de tijd.

script_device_tuinpomp.lua

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
commandArray = {}

if (devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (schuur)'] == 'Click' or devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (pomp)'] == 'Click') and (uservariables['switch_state_waterpomp'] == 0) then
   commandArray['Tuin Waterpomp']='On'
   commandArray['Variable:switch_state_waterpomp'] = tostring(1)
   print('<font color="blue">Tuinpomp is aan voor 1 minuut!!</font>')

elseif (devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (schuur)'] == 'Click' or devicechanged['Xiaomi Tuinpomp (pomp)'] == 'Click') and (uservariables['switch_state_waterpomp'] == 1) then
   commandArray['Variable:switch_state_waterpomp'] = tostring(0)
   print('<font color="blue">Tuinpomp is uit!!</font>')
end

return commandArray

script_time_tuinpomp.lua

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function timedifference (s)
        year = string.sub(s, 1, 4)
        month = string.sub(s, 6, 7)
        day = string.sub(s, 9, 10)
        hour = string.sub(s, 12, 13)
        minutes = string.sub(s, 15, 16)
        seconds = string.sub(s, 18, 19)
        t1 = os.time()
        t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
        difference = os.difftime (t1, t2)
        return difference
end

commandArray = {}
if (otherdevices['Tuin Waterpomp'] == 'On') and (timedifference(otherdevices_lastupdate['Tuin Waterpomp']) >= 60) and (uservariables['switch_state_waterpomp'] == 1) then
        commandArray['Variable:switch_state_waterpomp'] = tostring(0)
        print("Tuinpomp draait langer dan 1 minuut en wordt uitgezet.")
end
return commandArray

bron: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=9840#p69327

[ Voor 44% gewijzigd door MikeOO op 30-07-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48

Tijntje

Hello?!

Ik heb wat rare output met mijn Fibaro Dimmer 2 in Domoticz.
De kWh Meter van de dimmer lijkt aan te geven dat de lamp aan en uit gaat gedurende de nacht, wat niet het geval is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yCtv6Dq.png

Het betreft buitenverlichting die geschakeld is via zonsopgang en ondergang.

Dit is het device in kwestie.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jlNN9Dx.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 07:07
O_Tiby schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:43:
Hi all,

Ik heb echt even hulp nodig, heb van alles doorgelezen maar mis een exacte tutorial voor de Sonoff RF bridge 433 Tasmota + Synology met Mosquitto en Domoticz..

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Met behulp van iemand op github van tasmota al een stuk verder gekomen. De sonoff re bridge 433mhz werkt dmv html action links toe te voegen aan domotica en niet met mqtt.
Wel kun je via mqtt de berichten/statussen vanuit sonoff bridge ontvangen.

Echter, de deurcontact geeft verschillende codes af voor open en dicht. Maar deze komen op dezelfde Idx ('2') binnen bij domotica. Toch zie ik in domoticz in de log van device idx 2 alleen maar het bericht 'off' staan. Ongeacht of ik open of dicht doe.

08:26:47 MQT: tele/sonoff/RESULT = {"RfReceived":{"Sync":13560,"Low":440,"High":1300,"Data":"55DD00","RfKey":1}}
08:26:47 MQT: domoticz/in = {"idx":2,"nvalue":0,"svalue":"5627136","Battery":64,"RSSI":10}

En in Domoticz zie ik alleen 'off'

Date Data
2018-07-29 09:31:31 Off
2018-07-29 09:31:23 Off
2018-07-29 09:31:11 Off
2018-07-29 09:31:06 Off
2018-07-29 09:30:54 Off
2018-07-29 09:27:48 Off
2018-07-29 09:26:48 Off
2018-07-29 09:22:48 Off
2018-07-29 09:22:42 Off

Zelfde geldt voor een remote die ik op de sonoff heb ingeleverd, deze stuurt ook via idx 2 een bericht door..

Hoe kan ik onderscheid maken in die waardes en dus voor iedere waarde een separate schakelaar in domotica krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 22:49
mAiden88 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:24:
Zie het even niet meer... Misschien dat iemand hier de fout kan ontdekken.. Bedoeling is om mij huidige Stroom verbruik en Gas verbruik vanuit Toon (rooted) op Domoticz te krijgen..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
commandArray = {}

powerUsage = uservariables['UV_StroomSensorName'] -- Sensor showing current auto program status

json = assert(loadfile "/home/domoticz/scripts/lua/JSON.lua")()  -- For Raspberry

local handle = assert(io.popen(string.format('curl http://%s/happ_pwrusage?action=GetCurrentUsage', ToonIP)))

powerUsage = tonumber(jsonInfo.powerUsage) / 100

if otherdevices_svalues[powerUsage]*100 ~= powerUsage*100 then  
        commandArray[1] = {['Variable:UV_ToonChangedByDomoticz'] = '1'} -- Set variable changed to 1 to prevent script ToonSetPoint from shooting an event at Toon
        commandArray[2] = {['UpdateDevice'] = string.format('%s|0|%s', otherdevices_idx[powerUsage], powerUsage)}
    end

Alle uservariables zijn aanwezig.. Volgende de foutmelding komen voorbij in de logs:

code:
1
2
3
2018-07-29 09:59:05.823 Error: EventSystem: in StroomGasToon: [string "commandArray = {}..."]:15: attempt to perform arithmetic on a nil value
2018-07-29 09:59:15.798 Error: EventSystem: in StroomGasToon: [string "commandArray = {}..."]:15: attempt to perform arithmetic on a nil value
2018-07-29 09:59:45.792 Error: EventSystem: in StroomGasToon: [string "commandArray = {}..."]:15: attempt to perform arithmetic on a nil value

Inmiddels achter dat deze line erbij moet zitten ivm de rare tekens die het uitgeef

code:
1
JsonInfo = string.gsub(JsonInfo, ",}", "}")

Dien de value uit te lezen, maar even geen idee hoe ik dat aan geef in lua.
Helaas is het mij ook nog niet gelukt. Wel allerlei PHP scripts toegevoegd en topics doorgespit, maar zonder resultaat. Nu zie ik dat jij het via een LUA script probeert. Waar heb je deze informatie vandaan, want dit was ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Siete schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Helaas is het mij ook nog niet gelukt. Wel allerlei PHP scripts toegevoegd en topics doorgespit, maar zonder resultaat. Nu zie ik dat jij het via een LUA script probeert. Waar heb je deze informatie vandaan, want dit was ik nog niet tegengekomen.
Er was al een LUA-script voor het bedienen van je Toon via Domoticz (Zie: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=87&t=12097 ) .. Hier ben ik beetje mee gaan spelen, om het stroom en gas verbruik uit te kunnen lezen, die ook gewoon uit te lezen is met : http://toonip/happ_pwrusage?action=GetCurrentUsage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
mAiden88 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Er was al een LUA-script voor het bedienen van je Toon via Domoticz (Zie: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=87&t=12097 ) .. Hier ben ik beetje mee gaan spelen, om het stroom en gas verbruik uit te kunnen lezen, die ook gewoon uit te lezen is met : http://toonip/happ_pwrusage?action=GetCurrentUsage
Top. Laat je het weten wanneer je het werkend hebt gekregen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Siete schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Komt goed 👍.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klumpke
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 10:52
Tijntje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:07:
Ik heb wat rare output met mijn Fibaro Dimmer 2 in Domoticz.
De kWh Meter van de dimmer lijkt aan te geven dat de lamp aan en uit gaat gedurende de nacht, wat niet het geval is.
[afbeelding]

Het betreft buitenverlichting die geschakeld is via zonsopgang en ondergang.

Dit is het device in kwestie.
[afbeelding]
Gaar naar Instellingen --> Hardware --> <Je Zwave controller> - Instellingen
En zet daar de schakelaar voor Enable polling aan bij de Fibaro dimmer.

Ik heb hetzelfde gedrag gehad en dit loste het bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:32
Ik heb sinds gisteren mijn Ubuntu server weer eens uit de kast gehaald.
Ben alles aan het omzetten, en wil dan ook mijn Domoticz installatie op draaien.

Domoticz is geinstaleerd, maar zodra ik naar het adres ga: http://IP-ADRES-Server:8080.
Krijg ik niks te zien. ook niet na een herstart van de server, of na een herinstallatie.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Server draait Ubuntu Server 18.04 en is volledig up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel19 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 06:46:
Ik heb sinds gisteren mijn Ubuntu server weer eens uit de kast gehaald.
Ben alles aan het omzetten, en wil dan ook mijn Domoticz installatie op draaien.

Domoticz is geinstaleerd, maar zodra ik naar het adres ga: http://IP-ADRES-Server:8080.
Krijg ik niks te zien. ook niet na een herstart van de server, of na een herinstallatie.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Server draait Ubuntu Server 18.04 en is volledig up to date.
Start Domoticz eens via Putty. Je krijgt dan meestal meer info te zien.

Opties
code:
1
2
3
4
sudo /etc/init.d/domoticz.sh start
sudo /etc/init.d/domoticz.sh stop
sudo /etc/init.d/domoticz.sh restart
sudo /etc/init.d/domoticz.sh status

Mogelijk draait er iets anders op poort 8080. Test Domoticz eens op een andere poort.
Via Putty of WinSCP kun je dit aanpassen in /etc/init.d/domoticz.sh

Of check via Putty welke poorten er in gebruik zijn
code:
1
sudo netstat -plnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48

Tijntje

Hello?!

Klumpke schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:58:
[...]

Gaar naar Instellingen --> Hardware --> <Je Zwave controller> - Instellingen
En zet daar de schakelaar voor Enable polling aan bij de Fibaro dimmer.

Ik heb hetzelfde gedrag gehad en dit loste het bij mij op.
Bedankt dat ga ik eens proberen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
MikeOO schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:46:
[...]

Start Domoticz eens via Putty. Je krijgt dan meestal meer info te zien.

Opties
code:
1
2
3
4
sudo /etc/init.d/domoticz.sh start
sudo /etc/init.d/domoticz.sh stop
sudo /etc/init.d/domoticz.sh restart
sudo /etc/init.d/domoticz.sh status
Uitkomst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[ ok ] Stopping domoticz.sh (via systemctl): domoticz.service.
marcel@ubuntuserver:~$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh start
[ ok ] Starting domoticz.sh (via systemctl): domoticz.service.
marcel@ubuntuserver:~$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh stop
marcel@ubuntuserver:~$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh restart
[ ok ] Restarting domoticz.sh (via systemctl): domoticz.service.
marcel@ubuntuserver:~$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh status
&#9679; domoticz.service - LSB: Home Automation System
   Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated)
   Active: active (exited) since Tue 2018-07-31 09:01:11 CEST; 5s ago
     Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
  Process: 29676 ExecStop=/etc/init.d/domoticz.sh stop (code=exited, status=0/SUCCESS)
  Process: 29748 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SUCCESS)

Jul 31 09:01:11 ubuntuserver systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
Jul 31 09:01:11 ubuntuserver domoticz.sh[29748]: /home/marcel/domoticz/domot&#8230;ory
Jul 31 09:01:11 ubuntuserver systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.
Hint: Some lines were ellipsized, use -l to show in full.
marcel@ubuntuserver:~$
Mogelijk draait er iets anders op poort 8080. Test Domoticz eens op een andere poort.
Via Putty of WinSCP kun je dit aanpassen in /etc/init.d/domoticz.sh

Of check via Putty welke poorten er in gebruik zijn
code:
1
sudo netstat -plnt
Uitkomst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
marcel@ubuntuserver:~$ sudo netstat -plnt
Active Internet connections (only servers)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address           Foreign Address         State                                                                                                                                                                                                                                                    PID/Program name
tcp        0      0 0.0.0.0:7878            0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   758/mono
tcp        0      0 0.0.0.0:139             0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1036/smbd
tcp        0      0 192.168.1.15:8085       0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1098/python2
tcp        0      0 127.0.0.53:53           0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   601/systemd-resolve
tcp        0      0 0.0.0.0:22              0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   958/sshd
tcp        0      0 0.0.0.0:8989            0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1038/mono
tcp        0      0 0.0.0.0:445             0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1036/smbd
tcp6       0      0 :::8096                 :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1498/EmbyServer
tcp6       0      0 :::139                  :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1036/smbd
tcp6       0      0 :::22                   :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   958/sshd
tcp6       0      0 :::8920                 :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1498/EmbyServer
tcp6       0      0 :::445                  :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1036/smbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:20
marcel19 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:03:
[...]

Uitkomst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
marcel@ubuntuserver:~$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh start
marcel@ubuntuserver:~$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh stop
marcel@ubuntuserver:~$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh restart
[ ok ] Restarting domoticz.sh (via systemctl): domoticz.service.
marcel@ubuntuserver:~$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh status
   Active: active (exited) since Tue 2018-07-31 09:01:11 CEST; 5s ago
  Process: 29676 ExecStop=/etc/init.d/domoticz.sh stop (code=exited, status=0/SUCCESS)
  Process: 29748 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SUCCESS)

Jul 31 09:01:11 ubuntuserver systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
Jul 31 09:01:11 ubuntuserver domoticz.sh[29748]: /home/marcel/domoticz/domot&#8230;ory
Jul 31 09:01:11 ubuntuserver systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.
Hint: Some lines were ellipsized, use -l to show in full.

[...]

Uitkomst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
marcel@ubuntuserver:~$ sudo netstat -plnt
Active Internet connections (only servers)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address           Foreign Address         State                                                                                                                                                                                                                                                    PID/Program name
tcp        0      0 0.0.0.0:7878            0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   758/mono
tcp        0      0 0.0.0.0:139             0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1036/smbd
tcp        0      0 192.168.1.15:8085       0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1098/python2
tcp        0      0 127.0.0.53:53           0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   601/systemd-resolve
tcp        0      0 0.0.0.0:22              0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   958/sshd
tcp        0      0 0.0.0.0:8989            0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1038/mono
tcp        0      0 0.0.0.0:445             0.0.0.0:*               LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1036/smbd
tcp6       0      0 :::8096                 :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1498/EmbyServer
tcp6       0      0 :::139                  :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1036/smbd
tcp6       0      0 :::22                   :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   958/sshd
tcp6       0      0 :::8920                 :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1498/EmbyServer
tcp6       0      0 :::445                  :::*                    LISTEN                                                                                                                                                                                                                                                   1036/smbd
Volgens mij is jouw domoticz niet gestart, als ik

code:
1
systemctl status domoticz.service

doe, dan krijg ik de volgende output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
domoticz@domoticz:/domoticz/scripts$ systemctl status domoticz.service
   Active: active (running) since Tue 2018-07-31 07:00:24 CEST; 5h 20min ago
  Process: 1027 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SUCCESS)
    Tasks: 41 (limit: 2322)
   CGroup: /system.slice/domoticz.service
           &#9492;&#9472;1197 /domoticz/domoticz -daemon -www 8080 -sslwww 443

Jul 31 07:00:22 domoticz systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System...
Jul 31 07:00:24 domoticz domoticz.sh[1027]: 2018-07-31 07:00:24.198  Status: Domoticz V4.9720 (c)2012-2018 GizMoCuz
Jul 31 07:00:24 domoticz domoticz.sh[1027]: 2018-07-31 07:00:24.198  Status: Build Hash: 927e3c43, Date: 2018-06-26 09:10:30
Jul 31 07:00:24 domoticz domoticz.sh[1027]: 2018-07-31 07:00:24.218  Status: Startup Path: /domoticz/
Jul 31 07:00:24 domoticz domoticz.sh[1027]: domoticz: Domoticz is starting up....
Jul 31 07:00:24 domoticz domoticz[1074]: Domoticz is starting up....
Jul 31 07:00:24 domoticz domoticz[1197]: Domoticz running...
Jul 31 07:00:24 domoticz systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
@Stimpy68
ik krijg het volgende:

code:
1
2
marcel@ubuntuserver:~/domoticz$ ./domoticz
./domoticz: error while loading shared libraries: libusb-0.1.so.4: cannot open s                                           hared object file: No such file or directory

Maar de shared libraries van libusb kan ik niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel19 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:44:
@Stimpy68
ik krijg het volgende:

code:
1
2
marcel@ubuntuserver:~/domoticz$ ./domoticz
./domoticz: error while loading shared libraries: libusb-0.1.so.4: cannot open s                                           hared object file: No such file or directory

Maar de shared libraries van libusb kan ik niet installeren.
Dat is vermoedelijk de oorzaak van je probleem. Als je Raps Stretch gebruikt heb je libusb ook nodig.
Je al dus moeten uitzoeken hoe je dit op jouw systeem moet installeren

Meer info kun je hier vinden
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=23793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 20-06 01:14

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Zo. Eindelijk mijn SDM120C weer werkend gekregen in Domoticz V4.9700. na het opnieuw installeren van de SDM12oc zat er een domoticz map met een script wat werkte. alle ander scripts die ik had en had gevonden op het domoticz forum werkte niet.

Wat ik wel vreemd vind is dat de SDM120C zou ook teruglevering moeten kunnen weergeven maar er wordt alleen import te geregistreerd. Het actuele verbruik klopt wel tijdens teruglevering. nu heb ik een aparte kwh meter op de groep voor de pv die ik uitlees me een youless.
Voltage: 223.40 V
Current: 5.40 A
Power: 1189.80 W
Active Apparent Power: 2207.19 VA
Reactive Apparent Power: 2083.53 VAR
Power Factor: 0.64
Phase Angle: 0.00 Degree
Frequency: 49.95 Hz
Import Active Energy: 9250996 Wh
Export Active Energy: 0 Wh
Total Active Energy: 9250996 Wh
Import Reactive Energy: 3229816 VARh
Export Reactive Energy: 0 VARh
Total Reactive Energy: 3229816 VARh
OK
Het script wat in home/pi/SDM120C/Domoticz staat

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#!/bin/sh

DOMOTICZ="http://xxx.xxx.x.xxx:8080/json.htm?type=command"

values=`sudo sdm120c -P N -p -v -c -t -q /dev/ttyUSB0`

echo ${values}

V=`echo ${values} | awk '{print $1}'`
A=`echo ${values} | awk '{print $2}'`
W=`echo ${values} | awk '{print $3}'`
WH=`echo ${values} | awk '{print $4}'`

curl -s "${DOMOTICZ}&param=udevice&idx=727&nvalue=0&svalue=$W"
curl -s "${DOMOTICZ}&param=udevice&idx=724&nvalue=0&svalue=$A"
curl -s "${DOMOTICZ}&param=udevice&idx=726&nvalue=0&svalue=$V"
curl -s "${DOMOTICZ}&param=udevice&idx=725&nvalue=0&svalue=$W;$WH"
curl -s "${DOMOTICZ}&param=addlogmessage&message=SDM120C"

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
@marcel19 Ik draai ook Ubuntu 18.04 server (als VM), heb de hele installatie instructie gevolgd zoals aangegeven op de wiki van Domoticz ( https://www.domoticz.com/wiki/Linux ) je komt dan uiteindelijk uit op de installatie op een Rasp , ik neem even aan dat je deze ook gevolgd hebt, zie daar in ieder geval staan dat je dit moet uitvoeren:

code:
1
sudo apt-get install cmake make gcc g++ libssl-dev git libcurl4-gnutls-dev libusb-dev python3-dev zlib1g-dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:37
Ik heb vandaag mijn domoticz instance beveiligd met een SSL certificaat, maar ik kwam er achter dat het zetten van de cookie voor je sessie dan niet meer goed gaat. Ik kreeg alleen nog maar het "Domoticz offline" scherm.
Na wat zoeken kwam ik op gihtub dit (gesloten) issue tegen: https://github.com/domoticz/domoticz/issues/2469 . Door het veranderen van het login type kon ik wel weer inloggen. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Stimpy68 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:16:
@marcel19 Ik draai ook Ubuntu 18.04 server (als VM), heb de hele installatie instructie gevolgd zoals aangegeven op de wiki van Domoticz ( https://www.domoticz.com/wiki/Linux ) je komt dan uiteindelijk uit op de installatie op een Rasp , ik neem even aan dat je deze ook gevolgd hebt, zie daar in ieder geval staan dat je dit moet uitvoeren:

code:
1
sudo apt-get install cmake make gcc g++ libssl-dev git libcurl4-gnutls-dev libusb-dev python3-dev zlib1g-dev
alles even opnieuw geinstaleerd en nu alles vanuit ROOT en nu kom ik een heel stuk verder.
Als ik nu in de directory van domoticz. sudo ./domoticz command geef start alles netjes op en werkt het prima.

Geef ik het command: sudo /etc/init.d/domoticz.sh start dan krijg ik dit en start er niks op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
marcel@ubuntuserver:~/domoticz$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh start
marcel@ubuntuserver:~/domoticz$ sudo /etc/init.d/domoticz.sh status
&#9679; domoticz.service - domoticz_service
   Loaded: loaded (/etc/systemd/system/domoticz.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: activating (auto-restart) (Result: exit-code) since Tue 2018-07-31 22:42:53 CEST; 2s ago
  Process: 1523 ExecStart=/home/domoticz/domoticz/domoticz -www 8080 -sslwww 443 (code=exited, status=217/USER)
 Main PID: 1523 (code=exited, status=217/USER)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Had eerder al gezegd dat ik op een test rpi andere platformen aan het testen ben. Nu is het de beurt aan Homebridge icm edomoticz.

Een paar pagina's terug hadden we het hier over een security issue mbt de securitypanel van domoticz.

Ik heb in een kamerplan van domoticz de securitypanel toegevoegd om deze te kunnen bedienen met homekit. Nu zie ik netjes dus een knopje securitypanel en je raad het nooit. Gewoon volledig te bedienen zonder code weer. Alarm in en uitschakelen zonder keypad.

Ik kan er nu geen screenshot van maken. Zal het morgen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
marcel19 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:45:
[...]

alles even opnieuw geinstaleerd en nu alles vanuit ROOT en nu kom ik een heel stuk verder.
Als ik nu in de directory van domoticz. sudo ./domoticz command geef start alles netjes op en werkt het prima.

Geef ik het command: sudo /etc/init.d/domoticz.sh start dan krijg ik dit en start er niks op:
Okay, dus domoticz werkt nu in ieder geval, start alleen niet op als service. Dus daar is dan iets niet goed gegaan, heb je dezelfde stappen uitgevoerd zoals op de wiki aangegeven en domoticz.sh aangepast met jouw gegevens en lokatie van domoticz?:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Make Domoticz startup at boot time (Also needed for Web Update)

This is NOT needed if you choose the easy way installation. 
sudo cp domoticz.sh /etc/init.d
sudo chmod +x /etc/init.d/domoticz.sh
sudo update-rc.d domoticz.sh defaults

Edit the startup script and change the USERNAME, DAEMON and DAEMON_ARGS parameters to reflect your current settings 
sudo vi /etc/init.d/domoticz.sh

USERNAME=pi
DAEMON=/home/$USERNAME/domoticz/$NAME
DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080"

If you want to use another web interface port change: 

Test Domoticz (Important to get the file ownerships right!) 
cd domoticz
sudo ./domoticz

Start Domoticz 
sudo service domoticz.sh start

EDIT:

Je zegt dat je m in ROOT geinstalleerd hebt (bij mij staat hij ook in /domoticz , maar ik zie in je status bij het opstarten van de service:

Process: 1523 ExecStart=/home/domoticz/domoticz/domoticz -www 8080 -sslwww 443 (code=exited, status=217/USER

Dat lijkt mij niet te kloppen... dat zou betekeken dat je domoticz wil starten vanuit /home/domoticz/domoticz/domoticz , logisch dat de service dan niet wil starten. Dus even goed je domoticz.sh nakijken in /etc/init.d/

[ Voor 15% gewijzigd door Stimpy68 op 01-08-2018 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Stimpy68 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 06:57:
[...]

Okay, dus domoticz werkt nu in ieder geval, start alleen niet op als service. Dus daar is dan iets niet goed gegaan, heb je dezelfde stappen uitgevoerd zoals op de wiki aangegeven en domoticz.sh aangepast met jouw gegevens en lokatie van domoticz?:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Make Domoticz startup at boot time (Also needed for Web Update)

This is NOT needed if you choose the easy way installation. 
sudo cp domoticz.sh /etc/init.d
sudo chmod +x /etc/init.d/domoticz.sh
sudo update-rc.d domoticz.sh defaults

Edit the startup script and change the USERNAME, DAEMON and DAEMON_ARGS parameters to reflect your current settings 
sudo vi /etc/init.d/domoticz.sh

USERNAME=pi

If you want to use another web interface port change: 

Test Domoticz (Important to get the file ownerships right!) 
cd domoticz
sudo ./domoticz

Start Domoticz 
sudo service domoticz.sh start
Ja dit heb ik ook aangepast naar mijn settings:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/local/bin
DESC="Domoticz Home Automation System"
NAME=domoticz
USERNAME=marcel
PIDFILE=/var/run/$NAME.pid
SCRIPTNAME=/etc/init.d/$NAME

DAEMON_ARGS="-daemon"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -daemonname $NAME -pidfile $PIDFILE"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -www 8080"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -sslwww 443"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -log /tmp/domoticz.txt"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -syslog"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@marcel19

Waar heb je nu domoticz geinstalleerd? in Root?

Dan moet je DAEMON= er zo uit zien:

code:
1
DAEMON=/domoticz/$NAME

Als ik bij jou kijk dan zou domoticz staan in /home/domoticz/domoticz/domoticz, ik denk dat dat niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Stimpy68 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:10:
@marcel19

Waar heb je nu domoticz geinstalleerd? in Root?

Dan moet je DAEMON= er zo uit zien:

code:
1
DAEMON=/domoticz/$NAME

Als ik bij jou kijk dan zou domoticz staan in /home/domoticz/domoticz/domoticz, ik denk dat dat niet juist is.
Ik heb het aangepast en krijg nu de volgende outpur:

code:
1
2
3
4
5
6
7
marcel@ubuntuserver:~$ sudo service domoticz start
marcel@ubuntuserver:~$ sudo service domoticz status
   Loaded: loaded (/etc/systemd/system/domoticz.service; enabled; vendor preset:
   Active: activating (auto-restart) (Result: exit-code) since Wed 2018-08-01 07
  Process: 3093 ExecStart=/home/domoticz/domoticz/domoticz -www 8080 -sslwww 443
 Main PID: 3093 (code=exited, status=217/USER)

de directory domoticz staat bij mij in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
marcel@ubuntuserver:/$ cd /home/marcel/
marcel@ubuntuserver:~$ ls
dev-domoticz  domoticz  Downloads
marcel@ubuntuserver:~$ cd domoticz/
marcel@ubuntuserver:~/domoticz$ ls
Config       domoticz.sh  License.txt  server_cert.pem  www
domoticz     dzVents      plugins      updatebeta
domoticz.db  History.txt  scripts      updaterelease
marcel@ubuntuserver:~/domoticz$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@marcel19

Hij staat dus in /home/marcel/domoticz , niet in root ;-)
domoticz.sh wil m starten vanuit /home/domotitcz/ en dat klopt niet, probeer eens dit:

code:
1
DAEMON=/home/marcel/domoticz/$NAME

Er lijkt iets niet goed te gaan met het vullen van de username

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Stimpy68 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:32:
@marcel19

Hij staat dus in /home/marcel/domoticz , niet in root ;-)
domoticz.sh wil m starten vanuit /home/domotitcz/ en dat klopt niet, probeer eens dit:

code:
1

Er lijkt iets niet goed te gaan met het vullen van de username
aangepast maar eigenlijk weer het zelfde probleem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
   Loaded: loaded (/etc/systemd/system/domoticz.service; enabled; vendor preset:
   Active: activating (auto-restart) (Result: exit-code) since Wed 2018-08-01 07
  Process: 3844 ExecStart=/home/domoticz/domoticz/domoticz -www 8080 -sslwww 443
 Main PID: 3844 (code=exited, status=217/USER)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@marcel19

Euhm.... waar pas jij de domoticz.sh aan? Want ik zie geen wijziging in je start log. Je moet m aanpassen in /etc/init.d/domoticz.sh

Daar moet de fout zitten, misschien dat anderen het probleem zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Stimpy68 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:44:
@marcel19

Euhm.... waar pas jij de domoticz.sh aan? Want ik zie geen wijziging in je start log. Je moet m aanpassen in /etc/init.d/domoticz.sh

Daar moet de fout zitten, misschien dat anderen het probleem zien.
Ik pas inderdaad het goeie bestand aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
marcel@ubuntuserver:~$ sudo nano /etc/init.d/domoticz.sh
[sudo] password for marcel:
   Loaded: loaded (/etc/systemd/system/domoticz.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: activating (auto-restart) (Result: exit-code) since Wed 2018-08-01 09:10:31 CEST; 7s ago
  Process: 5990 ExecStart=/home/domoticz/domoticz/domoticz -www 8080 -sslwww 443 (code=exited, status=217/USER)
 Main PID: 5990 (code=exited, status=217/USER)

Mijn /etc/init.d/domoticz.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#! /bin/sh
### BEGIN INIT INFO
# Provides:          domoticz
# Required-Start:    $network $remote_fs $syslog
# Required-Stop:     $network $remote_fs $syslog
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: Home Automation System
# Description:       This daemon will start the Domoticz Home Automation System
### END INIT INFO

# Do NOT "set -e"

PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/local/bin
DESC="Domoticz Home Automation System"
NAME=domoticz
USERNAME=marcel
PIDFILE=/var/run/$NAME.pid
SCRIPTNAME=/etc/init.d/$NAME

DAEMON_ARGS="-daemon"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -daemonname $NAME -pidfile $PIDFILE"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -www 8080"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -sslwww 443"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -log /tmp/domoticz.txt"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -syslog"

# Exit if the package is not installed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@marcel19 Heb je heel toevallig beide methodes uitgevoerd van de beschreven instructie voor Linux (https://www.domoticz.com/wiki/Linux)?:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Option 2: Systemd Alternative (Preferred)

Open the systemd configuration file : 
vi /etc/systemd/system/domoticz.service

[Unit]
       Description=domoticz_service
[Service]
       User=domoticz
       Group=domoticz
       ExecStart=/home/domoticz/domoticz/domoticz -www 8080 -sslwww 443
       WorkingDirectory=/home/domoticz
       # Give the right to open priviliged ports. This allows you to run on a port <1024 without root permissions (user/group setting above)
       #
       # The next line was previously working, so try this on older systems.
       # ExecStartPre=setcap 'cap_net_bind_service=+ep' /home/domoticz/domoticz/domoticz
       #
       # The below works on ubuntu 16 LTS.
       CapabilityBoundingSet=CAP_NET_BIND_SERVICE
       Restart=on-failure
       RestartSec=1m
       #StandardOutput=null
[Install]
       WantedBy=multi-user.target

or on Raspberry Pi Stretch as root (remove '#' on User and Group lines to run as 'Pi' user): 
[Unit]
      Description=domoticz_service
[Service]
      #User=pi
      #Group=users
      ExecStart=/home/pi/domoticz/domoticz -www 8080 -sslwww 443
      WorkingDirectory=/home/pi/domoticz
      ExecStartPre=setcap 'cap_net_bind_service=+ep' /home/pi/domoticz/domoticz
      Restart=on-failure
      RestartSec=1m
      #StandardOutput=null
[Install]
      WantedBy=multi-user.target

Enable the service
systemctl daemon-reload
systemctl enable domoticz.service

Start the service
systemctl start domoticz.service

Omdat ik namelijk hier dezelfde regel zie staan als bij jou (home/domoticz/domoticz/domoticz). Je moet of de ene methode óf de andere gebruiken. Zelf gebruik ik altijd de systemctl methode. Jij geeft de init.d methode aan in je posts, maar als je beide gedaan hebt, dan zou het heel goed daar fout kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
@Stimpy68

Ik werk liever zodat ik kan werken met: sudo service domoticz stop / restart / ETC.

Ik had inderdaad BEIDE scripts aangezet. MIJN FOUTJE :(
Nu heb ik ALLES opnieuw gedaan, en enkel /etc/init.d/domoticz.sh aangemaakt. een aanpassing van username=pi naar username=marcel

en alles werkt ook na reboot :)

ook jij bedankt voor je inzet in deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@marcel19 Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
Sinds gister de slimme meter gekoppeld via USB met mijn ESXI server die deze weer doorgeeft op VM niveau aan Ubuntu/Domoticz.

Echter krijg ik netjes een grafiek in domoticz te zien met:
Energie Gebruik
Teruggegeven
Gebruik1
Gebruik2
Teruggave1
Teruggave2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aDbTtRJ.png?1

Weet iemand hoe deze waarden worden gedefineerd? Of komen deze uit de meter met nacht tarief of dergelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door mr.DJ95 op 01-08-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@mr.DJ95 Ik heb precies hetzelfde wat jij ook hebt met de slimme meter, Het is inderdaad dag en nacht tarief. ( hoog en laag ) En dit over verbruik en teruggave. Als je een nieuwe gas meter hebt dan zie je deze ook terug in Verbruik m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Heb 2 dummy temperatuur sensoren aangemaakt welke gevuld worden door een esp met ds18b20 sensoren,
zie de dummy sensoren wel onder apparaten staan en heb ze toegevoegd, ze worden ook wel geupdate maar ik zie ze niet onder het tabblad temperatuur staan.
iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

probleem gevonden dummy sensoren worden direct toegevoegd aan het juiste tabblad, had ze er vanaf gehaald |:(

[ Voor 15% gewijzigd door martenjw op 01-08-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Na een gevalletje waterschade was mn RPi overleden, direct een nieuwe gekocht maar die lag al een half jaar op de plank :X
Afgelopen weekend maar weer Domoticz geïnstalleerd en mn Hue, bel en slimme meter weer aangesloten. Omdat mn vriendin voor de gein riep, kan Siri niet iets doen heb ik Homebridge met de edomoticz plugin geïnstalleerd waardoor Siri nu de lampen kan besturen...erg cool :)

Ben me nu aan het oriënteren om wat cheapass hygro/temp meters in een paar kamers neer te zetten en die uit te lezen via Domoticz. Of misschien wel een compleet weerstation (wederom cheapass) om zo mn zonnescherm ook te automatiseren op windsnelheid etc.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Oogje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:14:

Ben me nu aan het oriënteren om wat cheapass hygro/temp meters in een paar kamers neer te zetten en die uit te lezen via Domoticz. Of misschien wel een compleet weerstation (wederom cheapass) om zo mn zonnescherm ook te automatiseren op windsnelheid etc.
Als je cheap ass wil, kan je ook eens kijken naar de Xaiomi Aqara spullen.

Heb wat dingen ervan en het werkt eigenlijk top voor echt niet zo heel veel geld

Ze hebben ook water sensoren ;)
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
Ik wil graag als een PIR een beweging detecteert, dat er een snapshot naar een e-mail adres gestuurd word.
Ik heb de cameras werkend in domoticz, tenminste ik heb beeld bij test connection.

Ik heb nog geen behoefte aan beeld op een tablet of iets dergelijks.

Wat ik probeer te bereiken is een betere detectie, als die van de camera zelf. Met een PIR dus, maar misschien ook met een deur schakelaar.

Ik heb de bewuste PIR toegevoegd als active devices bij de bewuste camera, maar werkt het zo wel?

Hmm, ik zie nu een camera icoon bij de pir, als ik er dan op klik, verwacht ik beeld, maar dat doet het niet.

[ Voor 19% gewijzigd door DjAntoon op 01-08-2018 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DjAntoon schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:48:
Ik wil graag als een PIR een beweging detecteert, dat er een snapshot naar een e-mail adres gestuurd word.
Ik heb de cameras werkend in domoticz, tenminste ik heb beeld bij test connection.

Ik heb nog geen behoefte aan beeld op een tablet of iets dergelijks.

Wat ik probeer te bereiken is een betere detectie, als die van de camera zelf. Met een PIR dus, maar misschien ook met een deur schakelaar.

Ik heb de bewuste PIR toegevoegd als active devices bij de bewuste camera, maar werkt het zo wel?

Hmm, ik zie nu een camera icoon bij de pir, als ik er dan op klik, verwacht ik beeld, maar dat doet het niet.
Dit zul je met een script of blocky moeten gaan doen. Zodra de PIR actief wordt stuur je een opdracht naar de camera.

Vele gebruiken dit als er aangebeld wordt en dat kun je natuurlijk ook aanpassen dat de PIR te trigger wordt.

Zet bv een On Action op de PIR die een script uitvoert of je laat hem via LUA de code uitvoeren.
Staan genoeg voorbeelden hier en bij Domoticz voor camerabeelden icm deurbel.

Maar zou persoonlijk iets extra inbouwen dat hij dit alleen doet als je niet thuis bent >:)
Weet natuurlijk niet waar de PIR hangt maar op een drukke plek in huis betekend veel foto's.

Voorbeeld van het script wat ik gebruik voor de deurbel. Ik gebruik Telegram dus dat moet je aanpassen naar email.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#!/bin/sh

##############################################################################
IP="xxx-xxx-xxx-xxx"                                     # IP address Camera
bot_id="xxxxxxxxxx"
api_key="xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"
chat_id="xxxxxxxx"
action="sendMessage"
##############################################################################

SnapFile="/tmp/camsnapshot.jpg"

# Get snapshot via Domoticz server
wget -O $SnapFile "http://inlognaam:wachtwoord@ipadres-camera/camsnapshot.jpg?idx=6"

# Send Telegram message with image
#curl -s -X POST "https://api.telegram.org/$bot_id:$api_key/$action?chat_id=$chat_id&text=Er is zojuist aangebeld!"

curl -s -X POST "https://api.telegram.org/$bot_id:$api_key/sendPhoto" -F chat_id=xxxxxxxx -F photo="@$SnapFile"

# Remove Image
/bin/rm /tmp/camsnapshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Laatst online: 12-06 12:19
Dank Mike, je zet me op het goede been. Natuurlijk deurbel.

Mijn toepassing is (voorlopig) anders. Mijn vrouw wil wel eens weten welke katten er allemaal bij ons in de tuin hun behoefte komen doen, het is soms niet te harden van de stank...

Misschien is telegram ook wel prima voor mij...

Maar dan hoeft de camera zelf dus eigenlijk niet in domoticz toegevoegd te worden begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DjAntoon schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:04:
Dank Mike, je zet me op het goede been. Natuurlijk deurbel.

Mijn toepassing is (voorlopig) anders. Mijn vrouw wil wel eens weten welke katten er allemaal bij ons in de tuin hun behoefte komen doen, het is soms niet te harden van de stank...

Misschien is telegram ook wel prima voor mij...

Maar dan hoeft de camera zelf dus eigenlijk niet in domoticz toegevoegd te worden begrijp ik?
Soms heb je even een blind moment, herkenbaar >:)
Klopt die hoeft niet te worden toegevoegd.

Ik heb ze wel toegevoegd en gebruik hierdoor de link die Domoticz gebruikt ipv de url die de camera zelf nodig heeft. Als je bij instellingen van de camera in Domoticz kijkt en je ze de muis op het foto toestel dan zie je linksonder de URL die je kunt gebruiken. Rechts erop klikken en URL kopiëren en je inlognaam en wachtwoord erbij voegen en dan krijg je iets als

code:
1
http://inlognaam:wachtwoord@ipadres-camera/camsnapshot.jpg?idx=6

In hoeverre deze link trager is dan de originele link heb ik niet getest maar maakt volgens mij niets uit.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 03-08-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijmenR
  • Laatst online: 26-03 14:25
Wellicht kan iemand mij verder helpen.

Ik probeer mijn Aqara motion sensor aan de praat te krijgen icm een Sonoff. Hiervoor heb ik op dit moment onderstaande script gemaakt. De script geeft geen fouten, echter gaat de lamp helaas niet aan.

Wel zie ik onderstaande logging terug:
2018-08-03 12:38:35.099 Status: EventSystem: Script event triggered: sonoff motion test
2018-08-03 12:38:35.421 Status: EventSystem: Script event triggered: sonoff motion test
2018-08-03 12:38:35.747 Status: EventSystem: Script event triggered: sonoff motion test
2018-08-03 12:38:36.112 (Dummy tbv Sonoff) Light/Switch (Sonoff1)
2018-08-03 12:38:36.410 (Dummy tbv Sonoff) Light/Switch (Sonoff1)
2018-08-03 12:38:36.787 (Dummy tbv Sonoff) Light/Switch (Sonoff1)

Dit het het script wat ik hiervoor gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function timedifference(timestamp)
  y, m, d, H, M, S = timestamp:match("(%d+)-(%d+)-(%d+) (%d+):(%d+):(%d+)")
  difference = os.difftime(os.time(), os.time{year=y, month=m, day=d, hour=H, min=M, sec=S})
  return difference
end

commandArray = {}

s = otherdevices_lastupdate['Aqara Motion Sensor']

if(otherdevices['Aqara Motion Sensor']=='on') then
        commandArray['Sonoff1'] = 'on'
    elseif(otherdevices['Aqara Motion Sensor']=='Off' and timedifference(s) > 600) then
        commandArray['Sonoff1'] = 'Off'
end

De sensor werkt overigens naar behoren middel de MI Home app icm een Yeelight.
De Sonoff werkt naar behoren middels een Aqara drukknop (in Domoticz)

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 05:43
ThijmenR schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:13:

Ik probeer mijn Aqara motion sensor aan de praat te krijgen icm een Sonoff. Hiervoor heb ik op dit moment onderstaande script gemaakt. De script geeft geen fouten, echter gaat de lamp helaas niet aan.

2018-08-03 12:38:35.099 Status: EventSystem: Script event triggered: sonoff motion test
2018-08-03 12:38:35.421 Status: EventSystem: Script event triggered: sonoff motion test
2018-08-03 12:38:35.747 Status: EventSystem: Script event triggered: sonoff motion test

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  difference = os.difftime(os.time(), os.time{year=y, month=m, day=d, hour=H, min=M, sec=S})
  return difference
end

commandArray = {}

elseif(otherdevices['Aqara Motion Sensor']=='Off' and timedifference(s) > 600) then
end

Ik denk dat je script alleen uitgevoerd wordt als de motion sensor beweging ziet. Het uitschakelen van je sonoff zit in dit script en wordt dus niet getriggerd omdat het script niet uitgevoerd wordt na 600 seconden. Met behulp van dzvents is het wellicht wel mogelijk omdat je bij het inschakelen kunt mee geven hoelang hij aan moet blijven. Anders kun je proberen om bovenstaand script op te delen in 2 stukken. Het tweede deel moet dan iedere minuut uitgevoerd worden en controleert of het tijdsverschil 600 seconden is.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:33

DizzyWeb

Ondertiteld

Volgens mij zijn On en Off hoofdletter gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappleD
  • Laatst online: 23-02 08:43
PappleD schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:31:
Nice! Ik zie het, ik heb nu nog model 2 en razberry1. Tijd voor een upgrade! Ik ga eerst met een USB drive proberen. Dit is goedkoopst.
Oh shit ben eerst nog op vakantie!!
Ik heb zojuist mijn nieuwe raspberry 3b+ en razberry geinstalleerd en een oude backup geupload. Alleen moet ik nu alles opnieuw includen maar dat lukt me niet.

Ik heb eerst de exclude node gedaan, hier krijg ik ook melding van in domoticz. Dus dat is gelukt
Nu wil ik alleen weer includen maar dan gebeurt er niks. Ik heb ook via de gele led de dimmer gereset maar dan lukt includen nog niet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Edit: ik heb de installatie guide gevolgt vanuit de wiki van domoticz.

Edit2: als ik include gaat het groene lampje op razberry bordje branden. Dus er komt een signaal binnen.
Ook als ik abort doe staat er een node bij die “dood” is. Herstel node sturen helpt niet.
De zwave controller en de module zijn in dezelfde ruimte

[ Voor 19% gewijzigd door PappleD op 03-08-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:35
Heya all, heeft iemand hier al Domoticz aan het werk met Google assistant (en dan zonder Controllicz of IFTTT te gebruiken)? :) Ben benieuwd of het perse via zo'n 3rd party service moet.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 20-06 10:30
Ik zat vanavond een biertje te drinken bij mijn broer en dan krijg je nog wel eens nutteloze ideeen.

Hij heeft tijdelijk een hamster als vakantie loge. Dat beestje was lekker aan het rennen in zijn hamster rad, en we vroegen ons af hoe veel en hoe hard hij nou eigenlijk rende.

Een biertje later kwam de opmerking, waarom loggen we dat niet in Domoticz?

Ik ben even langs huis gefietst en heb een reed relais, een magneetje en een esp bordje gehaald, binnen een uur of 2 knutselen hadden we zowel de dagelijkse afstand als de snelheid in zijn domoticz systeem staan :+ :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xOsnmoNTLF9n5whekMHRNB7D/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kA1x8bds8ZC1NLbzDOeTe4ts/full.jpg

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThijmenR schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:13:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  return difference
end

commandArray = {}

end

Zoals @DizzyWeb al aangeeft dien je hoofdletter gebruik exact te gebruiken zoals de sensor ook doet en dat is: On en Off als het dezelfde sensor is die ik gebruik.

Werkt het dan nog niet maak je script dan even heel simpel zonder Last_Update etc en test dat eerst uit.
Als dat eenmaal goed werkt kun je gaan uitbreiden. Dit scheelt vaak zoeken waar het fout gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Geen idee hoe het ineens kan, maar mijn slimme meter geeft laat in Domoticz het verbruik van de laatste 5 dagen niet meer zien. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G8KjdWRaYnm6HBtm5Qqc26DH/full.jpg

Maar de totale per dag weer wel.....

Al een paar keer opnieuw opgestart, maar het blijft zo.
Als ik wordt afgerekend op deze grafiek, dan vind ik het uitstekend. *O*
Maar ik ben bang dat hem dat niet gaat worden......

Iemand een idee voor een oplossing?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Hij laat het verbruik wel zien, alleen zitten er een paar extreme pieken in waardoor je normale verbruik wordt gereduceerd tot een dun lijntje over de bodem van de grafiek. Je kunt die pieken (meetfoutjes) verwijderen uit de grafiek. Zoek even hoe dat kan.

Edit: Shift ingedrukt houden en dat piekpunt aanklikken, dan verdwijnt dat punt uit je grafiek.

[ Voor 16% gewijzigd door Marc O. op 04-08-2018 11:42 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Marc O. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:40:

Edit: Shift ingedrukt houden en dat piekpunt aanklikken, dan verdwijnt dat punt uit je grafiek.
_/-\o_ _/-\o_
Dank je wel!!
Dat was het inderdaad, maar hoe hij aan dit hoge waardes komt snap ik niet helemaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f6R0lBgx6NJKLUnFQzohaACl/full.jpg

Dit is toch een behoorlijk verbruik..... Eigenlijk meer een onbehoorlijk verbruik 😂

Maar nu geeft hij het weer goed weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6v2J3SKgZrIVESEzLcbX04yc/full.jpg

Achteraf denk ik wel te weten waardoor het is gekomen. Op dat moment knalde de stop van de airco er uit.....

Nogmaals mijn dank!! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 12:59
tcviper schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:29:
Heya all, heeft iemand hier al Domoticz aan het werk met Google assistant (en dan zonder Controllicz of IFTTT te gebruiken)? :) Ben benieuwd of het perse via zo'n 3rd party service moet.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Heb het niet zo op al die externe services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:31
Ik ben ook maar begonnen aan een nieuwe hobby.

3 jaar geleden verhuisd en bij de nieuwe keuken kwam een slimme meter (Bora kookplaat en huidige meterkast niet geschikt).
Zonnepanelen stonden ook op de wishlist en deze heb ik 30-06-2018 zelf op mijn dak gemonteerd en aangesloten. Liggen op ZW onder dakkapel dus na 11:30 nu volle zon, is een bewuste keuze trouwens.

6x JA Solar PERCIUM 295Wp full black
1x Omnik 2.0K-TL3

Dus is dacht dat wil ik wel allemaal een beetje monitoren los van de omnik app.

Ik heb begin mei een P1 kabel gekocht en deze aangesloten aan mijn Synology Nas en daar Domoticz op gezet. De Nas staat hier toch 24/7 aan omdat mijn vrouw veel thuis werkt (los van de afwas he ;) )

Ik had op zolder al 1 kaku schakelaar een Somfy Rolluik en zonnescherm en die wilde ik wel schakelen met Domoticz.
Dus een RFXCOM-E Transceiver 433.92 Mhz met RFY gekocht.

Deze kaku schakelaar werkte gelijk, rolluik ook maar zonnescherm helaas niet (die zit op 868MHz doordat er een io motor op zit) daarna een kaku deurbel wat Action schakelaars die werken op 433 Mhz en dus ook gelijk werken in Domoticz.

Ik vond ook nog een buitentemperatuurmeter van iemand dus die er ook maar in gezet.

Leuke hobby, door alleen al de slimme meterkabel aan te sluiten gelijk al mijn standby verbruik met zeker 60 euro per jaar kunnen verlagen (o.a. de vloerverwarmingspomp uit gezet, hier ga ik een temperatuur schakeling op zetten dat hij aan gaat bij aanvoer warm water. Gewoon een simpele analoge met voeler trouwens).

Ik ga nog wat halogeen spotjes vervangen voor LED en ben nog op zoek naar een goedkope oplossing voor mijn zonnescherm, een Zwave stick van 50 euro is er een maar wel weer een hoop geld om alleen maar één scherm te bedienen. Ik heb ook nog een mechanische afzuiging met een remote Daalderop http://zakelijk.ithodaald...t-vraaggestuurde-systemen maar moet ik nog even kijken welke frequentie deze heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GeZJwPdr66BwO2zjC6CxAqY9/full.png

Een lekkere startmaand zo :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ogwGUcAAhUXzLD0lVKnvJUUh/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Weet iemand hoe je de Xiaomi Gateway Alarm geluiden in een loop kunt laten lopen? (in dzvents)

Hij speelt hier de sirene maar 1x af en dan stopt ie ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:37
SnowDude schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:11:
Ik zat vanavond een biertje te drinken bij mijn broer en dan krijg je nog wel eens nutteloze ideeen.

[afbeelding]

[afbeelding]
:D Dit is wel de meest gave Domoticz plug-in die ik ooit heb gezien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
Danielson schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

:D Dit is wel de meest gave Domoticz plug-in die ik ooit heb gezien!
Het zijn gewoon virtual sensors die we updaten met een api call vanaf de ESP.

Mochten jullie het willen weten, zijn topsnelheid was vanacht 5,2 km/u en hij heeft ruim 3,5 km gelopen in een nacht :+

[ Voor 33% gewijzigd door SnowDude op 04-08-2018 15:24 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:37
SnowDude schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

Mochten jullie het willen weten, zijn topsnelheid was vanacht 5,2 km/u en hij heeft ruim 3,5 km gelopen in een nacht :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x9dUvCuh.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Danielson op 04-08-2018 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:10
SnowDude schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

Gaaf! Ik moet ook een hamster hebben nu!!

Ik neem aan dat je het met een nodemcu met espeasy en een puls teller hebt gedaan en de omtrek van het wiel als formule in espeasy hebt gezet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 20-06 01:14

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Is er hier iemand die ook meerdere Kerui p819 bewegingsmelders gebruikt in domotiz? Ik heb er 2 aangeschaft maar k kan ze niet beide tegelijk gebruiken. ze storen elkaar ondanks de afstand. ik gebruik er op het moment maar 1.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 07:36
Ik heb sinds afgelopen week ook de Xiaomi Cube binnen. Alleen om 1 of andere reden krijg ik hem niet zichtbaar in Domoticz.
Hij staat wel gewoon netjes in de MI app en ook 2 sensoren die ik later heb toegevoegd, zijn gewoon in Domoticz te vinden. Ook het verwijderen uit de MI app en opnieuw toevoegen heeft niet geholpen.
De cube zou moeten werken aangezien de log daar netjes bijhoud welke bewegingen ik heb gemaakt op welk tijdstip.

Zie ik nu iets gigantisch over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Siete schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:15:
[...]

@Siete,

Belofte maak schuld, hierbij mij werkende LUA script om het stroom verbruik van Toon in Domoticz te krijgen

Je heb nodig:

- uservariable genaamd: UV_StroomSensorName
- uservariable genaamd: UV_ToonIP
- uservariable genaamd: UV_DomoticzIP
- Verander path van de json loadfile, naar de correcte juiste path van de jouwe
- Dummy tegeltje waarop Domoticz het stroomverbruik kwijt kan.

Sla script op als LUA >> Device

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
--Time script runs every minute, intended to sync Domoticz with Toon.

commandArray = {}

powerUsageName = uservariables['UV_StroomSensorName']

jsonInfo = string.gsub(jsonInfo, ",}", "}")

powerUsage = tonumber(jsonInfo.powerUsage.value)

if otherdevices_svalues[powerUsage] ~= powerUsage then  
        commandArray[1] = {['UpdateDevice'] = string.format('%s|0|%s', otherdevices_idx[powerUsageName], powerUsage)}
    end

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
mAiden88 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

@Siete,

Belofte maak schuld, hierbij mij werkende LUA script om het stroom verbruik van Toon in Domoticz te krijgen

Je heb nodig:

- uservariable genaamd: UV_StroomSensorName
- uservariable genaamd: UV_ToonIP
- uservariable genaamd: UV_DomoticzIP
- Verander path van de json loadfile, naar de correcte juiste path van de jouwe
- Dummy tegeltje waarop Domoticz het stroomverbruik kwijt kan.

Sla script op als LUA >> Device

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27

commandArray = {}

powerUsageName = uservariables['UV_StroomSensorName']

powerUsage = tonumber(jsonInfo.powerUsage.value)

if otherdevices_svalues[powerUsage] ~= powerUsage then  
        commandArray[1] = {['UpdateDevice'] = string.format('%s|0|%s', otherdevices_idx[powerUsageName], powerUsage)}
    end

--
Hartelijk dank, eindelijk de waardes weer terug in mijn Domoticz. _/-\o_ Gelijk jouw script aangepast voor het gasverbruik.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27

commandArray = {}

gasUsageName = uservariables['UV_GasSensorName']

json = assert(loadfile "/home/pi/dev-domoticz/scripts/lua/JSON.lua")()  -- For Raspberry

gasUsage = tonumber(jsonInfo.gasUsage.value)

-- Update the gas sensor to current usage
    if otherdevices_svalues[gasUsage] ~= gasUsage then  
        print('Updating gas sensor to new usage: ' ..gasUsage)
        commandArray[1] = {['UpdateDevice'] = string.format('%s|0|%s', otherdevices_idx[gasUsageName], gasUsage)}
    end

--

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
Chrisje1983 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:22:
[...]

Gaaf! Ik moet ook een hamster hebben nu!!

Ik neem aan dat je het met een nodemcu met espeasy en een puls teller hebt gedaan en de omtrek van het wiel als formule in espeasy hebt gezet? :D
In dit geval is het inderdaad een nodemcu compatible bordje, maar ik heb ook genoeg losse ESP modules liggen.
Ik gebruik hiervoor geen espeasy, dit is gewoon mijn eigen code geschreven met de Arduino IDE en ESP8266 Arduino Core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:40
Iemand hier die de XIAMI flower sensors goed werkend heeft gekregen? Ik moet het anders zeggen, iemand hier die Domotica icm met een bluetooth USB goed werkend heeft gekregen? Ik gebruik BLUEZ voor bluetooth communicatie en protocol is om te huilen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 23:14
krizzziz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:38:
Iemand hier die de XIAMI flower sensors goed werkend heeft gekregen? Ik moet het anders zeggen, iemand hier die Domotica icm met een bluetooth USB goed werkend heeft gekregen? Ik gebruik BLUEZ voor bluetooth communicatie en protocol is om te huilen.
Ik heb deze handleiding gevolgd van de week en werkt prima.Wel op een Raspberry Pi 3B trouwens.
http://www.fam-oldenburger.nl/2017/09/06/plantensensor/

Enige wat ik nog moet instellen is met welke waardes ik wat moet doen (dus push berichtje om water te geven, voeding te geven etc)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:40
TerrorSource schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

Ik heb deze handleiding gevolgd van de week en werkt prima.Wel op een Raspberry Pi 3B+ trouwens.
http://www.fam-oldenburger.nl/2017/09/06/plantensensor/

Enige wat ik nog moet instellen is met welke waardes ik wat moet doen (dus push berichtje om water te geven, voeding te geven etc)
Hoe ver heb jij de PI van je sensoren vandaan? Zit me net te bedenken dat de afstand misschien wel te groot is...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
krizzziz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Hoe ver heb jij de PI van je sensoren vandaan? Zit me net te bedenken dat de afstand misschien wel te groot is...
Nou, uhm. zit ongeveer 8-10 meter en 2 vloeren tussen de plant plantsensor en de Pi.
Pi ligt op zolder, plantsensor zit in een plant in een hoekje van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 13:41
Jerry_bboy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:14:
[...]

Ik zit er toch wel aan te denken om het aan te schaffen, hij heeft de prijs bijgesteld naar €2,- per maand of €20,- per jaar. Ik vind het systeem wel erg goed werken en snap best dat hij er geld voor wil hebben. Helaas wel meer dan ik er persoonlijk voor wil uitgeven. Maar vind de oplossing met IFTTT nou niet geweldig. Maar ik gebruik het op dit moment nog te weinig omdat de google assistant nog niet nederlands praat. Zodra die dat kan verwacht ik het wel meer te gebruiken.

Is er iemand hier die een script heeft waarmee die buitenzonwering kan aansturen zodra er regen dreigt te komen ?
Ik zit echt met het Controlicz stuk, ik zou het zelf graag draaien (lokaal, of in een google omgeving) maar heb er geen 2 euro per maand voor over.

Inmiddels met IFTTT een connect gemaakt, maar dit is minder makkelijk. Ik wil graag dat bij het command;
OK Google, I'm home -> Versterker aanzetten, Spotify playlist spelen en dat de lichten aangaan.
OK Google, Start cooking -> Versterker zone 2 aan, schakel naar Radio, zet de afzuigkap aan.
Echter, met Controlicz kan ik meedere dingen te gelijk doen, met IFTTT kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 08:37
Je kan in domoticz scenes aanmaken en die laten oproepen met IFTTT.

Ik heb nu bv een scene "Slapen", die:
- mijn lichten uitdoet
- alarm beneden opzet na 5min
- tuinverlichting opzet

Scenes kan je activeren door:
code:
1
/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=1&switchcmd=On

idx van een scene achterhalen:
code:
1
/json.htm?type=scenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 13:41
Dan kan ik nog steeds niet Spotify triggeren en de scene.

Die scene had ik ook aangedacht :|
C-dude schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:10:
Je kan in domoticz scenes aanmaken en die laten oproepen met IFTTT.

Ik heb nu bv een scene "Slapen", die:
- mijn lichten uitdoet
- alarm beneden opzet na 5min
- tuinverlichting opzet

Scenes kan je activeren door:
code:
1
/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=1&switchcmd=On

idx van een scene achterhalen:
code:
1
/json.htm?type=scenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 22:27

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

krizzziz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:38:
MeToo ;)
Wel dat het bereik 8 a 9 meter is en jammer genoeg niet door HR++ glas gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door niki_lauda op 06-08-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleio65
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:14
funske schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

_/-\o_ _/-\o_
Dank je wel!!
Dat was het inderdaad, maar hoe hij aan dit hoge waardes komt snap ik niet helemaal

[afbeelding]

Dit is toch een behoorlijk verbruik..... Eigenlijk meer een onbehoorlijk verbruik 😂

Maar nu geeft hij het weer goed weer.

[afbeelding]

Achteraf denk ik wel te weten waardoor het is gekomen. Op dat moment knalde de stop van de airco er uit.....

Nogmaals mijn dank!! _/-\o_
@Marc O.

Thx voor de tip :) Ik had hetzelfde probleem. Verbruik en levering slimme meter gaf op 1 augustus plots deze waarden aan. Vandaar dat ik een vlakke lijn zag.
862.000
597.000

Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 18:24

Sr_Ogel

Klop klop klop

ik heb mijn eerste Nest Protect hangen en nu wil ik er voor zorgen dat wanneer rookalarm af gaat al mijn lampen ingeschakeld worden en mijn rolluik omhoog gaat. Nu heb ik een simpel dzVents (met behulp van de wiki) met niet meer dan dat bij ingeschakeld brandalarm de scene noodsituatie gestart moet worden. in deze scene zitten alle lampen en het rolluik.
Het probleem is nu hoe ga ik testen dat hij nu ook daadwerkelijk start. wanneer ik met de nest app een test uitvoer op de nest protect wordt dit niet in domoticz geregistreerd. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
alexkroeze schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:54:
ik heb mijn eerste Nest Protect hangen en nu wil ik er voor zorgen dat wanneer rookalarm af gaat al mijn lampen ingeschakeld worden en mijn rolluik omhoog gaat. Nu heb ik een simpel dzVents (met behulp van de wiki) met niet meer dan dat bij ingeschakeld brandalarm de scene noodsituatie gestart moet worden. in deze scene zitten alle lampen en het rolluik.
Het probleem is nu hoe ga ik testen dat hij nu ook daadwerkelijk start. wanneer ik met de nest app een test uitvoer op de nest protect wordt dit niet in domoticz geregistreerd. Iemand hier een oplossing voor?
Beetje rook bij de melder houden. Meestal hoef je niet veel rook te maken om ze af te laten gaan.

Wil je het script alleen testen dan gebruik je tijdelijk een andere trigger ipv je brandalarm, schakelaar/deurcontact etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 20:13
hoe hebben jullie de fgs223 werkend gekregen in Domoticz? Ik kan alleen maar de 2de uitgang ervan bedienen vanuit Domoticz dus niet de eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:28
Heeft iemand van jullie toevallig Domoticz draaien op een Synology DS218play? pricewatch: Synology DiskStation DS218play

De 2018-versies van de bekende Synology nassen hebben een nieuwe chip waar niet alle software op schijnt te draaien, al moet je Domoticz sowieso op een andere manier installeren begrijp ik? Gaat dat wel lukken? Of kan ik beter een verouderd model kopen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Richh schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:14:
Heeft iemand van jullie toevallig Domoticz draaien op een Synology DS218play? pricewatch: Synology DiskStation DS218play

De 2018-versies van de bekende Synology nassen hebben een nieuwe chip waar niet alle software op schijnt te draaien, al moet je Domoticz sowieso op een andere manier installeren begrijp ik? Gaat dat wel lukken? Of kan ik beter een verouderd model kopen?
Naar mijn mening kan je beter de NAS kopen die je graag wilt hebben (en zeker geen verouderd model) en Domoticz op een RPi installeren. Veel betere ondersteuning en minder afhankelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Knielen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:17:
[...]

Naar mijn mening kan je beter de NAS kopen die je graag wilt hebben (en zeker geen verouderd model) en Domoticz op een RPi installeren. Veel betere ondersteuning en minder afhankelijkheid.
Ik draai Domoticz gewoon als package (http://www.jadahl.com/) op een Synology DS1815+ (Intel). Daarnaast kun je ook nog altijd Docker gebruiken op een Synology, veel sneller en veiliger (qua data opslag) dan een RPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
commentator schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:55:
hoe hebben jullie de fgs223 werkend gekregen in Domoticz? Ik kan alleen maar de 2de uitgang ervan bedienen vanuit Domoticz dus niet de eerste
Hier twee van die schakelaars in gebruik. Bij een ging het includen eerst niet goed en die presenteert nu drie schakelaars onder devices waarvan de tweede S1 schakelt en de derde S2. De eerste gebruik ik niet, want die schakelt niets. De andere FGS223 geeft gewoon twee schakelaars welke goed werken.

Kun je eens laten zien welke devices je allemaal tot je beschikking hebt? Wat je ook nog kan proberen is onder hardware Z-wave uit te schakelen (enabled is niet aangevinkt). Dan onder de algemene instellingen nieuwe devices toestaan voor vijf minnuten (of permanent zou ook kunnen) en dan weer onder hardware Z-wave activeren. Dit kan ervoor zorgen dat enkele devices welke eerst niet toegevoegd waren alsnog toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:28
Knielen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:17:
[...]

Thnx :) Opzich is die Synology wat ik zoek, en het is alleen maar mooi meegenomen als mijn NAS alle domotica óók kan afhandelen in plaats van dat ik er een extra device voor moet aansluiten, power moet geven en configureren. Het leek mij handig (en ook direct een goed excuus om eindelijk eens in een NAS te investeren :P).

Op welke gebieden merk je de slechtere ondersteuning en afhankelijkheid?
tcviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:38:
[...]

Ik draai Domoticz gewoon als package (http://www.jadahl.com/) op een Synology DS1815+ (Intel). Daarnaast kun je ook nog altijd Docker gebruiken op een Synology, veel sneller en veiliger (qua data opslag) dan een RPI.
Dat klinkt goed :)

Als je het nu opnieuw zou doen, wat zou je dan adviseren? Gewoon package gebruiken, of zoals je zegt een virtuele Pi middels Docker? :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Richh schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Thnx :) Opzich is die Synology wat ik zoek, en het is alleen maar mooi meegenomen als mijn NAS alle domotica óók kan afhandelen in plaats van dat ik er een extra device voor moet aansluiten, power moet geven en configureren. Het leek mij handig (en ook direct een goed excuus om eindelijk eens in een NAS te investeren :P).

Op welke gebieden merk je de slechtere ondersteuning en afhankelijkheid?

[...]

Dat klinkt goed :)

Als je het nu opnieuw zou doen, wat zou je dan adviseren? Gewoon package gebruiken, of zoals je zegt een virtuele Pi middels Docker? :)
Package van Jadahl gebruiken (onderste met python), die werkt altijd prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-06 22:22
commentator schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:55:
Heb je Domoticz als eens gereboot? Ik heb 3 van die schakelaars en werken allemaal prima.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentScreamer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 13:39
MsG:
[...]
MikeOO schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:24:
[...]

Opnieuw beginnen is waarschijnlijk de beste en snelste oplossing. Aangezien het niet echt een bekend probleem is volgens mij, Domoticz draait hier al ruim 1,5 jaar super stabiel en ook bij andere. Als dat niet het geval was geweest dan was het aan een stille dood gestorven. Domoticz moet nu eenmaal blijven werken >:)

Mogelijk door andere software ernaast te installeren kan dit ook gebeuren maar dit blijft gissen.
Log files bekijken via WinSCP of andere tool kan iets opleveren in /var/logs. Met een beetje geluk zie je waar het op fout gaat.

Anders opnieuw beginnen en dan rustig je omgeving weer opbouwen. Niet alles gelijk weer installeren maar eerst bv Domoticz. Dan aantal dagen testen of het dan stabiel blijft. Zo ja met win32diskimager een image maken van je SD kaart en dan ga je de volgende stap uitvoeren als je andere software er bij wilt draaien. Doe ook dit weer 1 voor 1 en test elke keer goed tussen de programma's. Werkt het goed weer image maken en volgende uitvoeren etc etc.

Zo kom je hopelijk achter waar het op fout gaat en dan kun je de image weer terugzetten tot aan het punt waar het goed ging.

Ondanks dat een voeding geleverd is door de webshop kan het altijd zijn dat deze toch niet goed werkt. Iets wat nieuw is kan ook stuk >:) Ook de SD kaart zelf kan het probleem zijn. Niet elke SD is geschikt voor de vele schrijfactie die worden uitgevoerd of hij is niet snel genoeg. Class 10 wordt wel aangeraden.

Dus test ook de SD kaart door tijdelijk een andere te gebruiken.

Zal best zoeken worden waar het probleem in zit maar dit lijkt sterk op een lokaal probleem en alleen door te gaan testen/uitsluiten en logfiles te onderzoeken kom je hopelijk tot een oplossing.
Even nog hier op terugkomend. Het draait hier nu een maand of 2 stabiel :D SOSsolutions opperde Stretch Desktop te gebruiken en dat maakte dus het verschil tot nu toe. Dus nieuwe SD (Transcend naar Kingston), nieuwe voeding (2A naar 3A) en nieuw OS (GEEN NOOBS Desktop, NOOBS Lite, Jessie Lite of Stretch Lite, maar Stretch Desktop!

Nu heb ik wat Sonoff gebeuren. PIR2 inmiddels in Domoticz, hoewel ik het bereik echt bagger vind. Nog even uitzoeken of ik zonder te solderen of flashen ook mijn Wifi switches kan gebruiken. En de pulsdrukkers hebben batterijen nodig die duurder zijn dan het apparaat zelf, en niet zomaar te vinden (MN27)... We blijven bezig :)

Bedankt voor alle hulp tot nu toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb met behulp van een esp8266 en een tcrt5000 mijn watermeter aangesloten op domoticz. Het interval van de grafiek van de watermeter is echter slechts per uur, is het mogelijk om dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilentScreamer schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

[...]

Even nog hier op terugkomend. Het draait hier nu een maand of 2 stabiel :D SOSsolutions opperde Stretch Desktop te gebruiken en dat maakte dus het verschil tot nu toe. Dus nieuwe SD (Transcend naar Kingston), nieuwe voeding (2A naar 3A) en nieuw OS (GEEN NOOBS Desktop, NOOBS Lite, Jessie Lite of Stretch Lite, maar Stretch Desktop!

Nu heb ik wat Sonoff gebeuren. PIR2 inmiddels in Domoticz, hoewel ik het bereik echt bagger vind. Nog even uitzoeken of ik zonder te solderen of flashen ook mijn Wifi switches kan gebruiken. En de pulsdrukkers hebben batterijen nodig die duurder zijn dan het apparaat zelf, en niet zomaar te vinden (MN27)... We blijven bezig :)

Bedankt voor alle hulp tot nu toe :D
opvallend, draai al vrij lang en nog steeds zonder problemen met Jessie Lite >:)
Maar zolang het maar werkt is het prima toch.

Weet niet over welke pulsedrukkers je het hebt maar MN27 is toch prima te vinden bij AliExpress bv.

Sonoff qua bereik merk ik veel verschil in bv de standaard goedkoopste Sonoff waar je zelf snoeren aanschroeft en bv de Sonoff S20.

Ik moest een lamp aan het eind van de tuin schakelen (+/- 24 meter afstand) en wilde die met de goedkope versie doen maar haalde het niet qua bereik. Toen een S20 getest en die werkt wel prima dus je kunt daar altijd nog eens mee testen of je daar iets mee kunt.

Je kan ze ook eenvoudig uit elkaar halen en in bv een lasdoosje inbouwen en is het wat compacter. Hangt ook af in welke setup je dit nodig hebt.

Natuurlijk kun je ook een AP ergens plaatsen zodat je het probleem qua bereik kunt oplossen. In mijn geval ging dat hem niet worden. Teveel gedoe voor 1 lamp en met mobiel uitstekend bereik aan het eind van de Tuin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentScreamer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 13:39
MikeOO schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

opvallend, draai al vrij lang en nog steeds zonder problemen met Jessie Lite >:)
Maar zolang het maar werkt is het prima toch.

Weet niet over welke pulsedrukkers je het hebt maar MN27 is toch prima te vinden bij AliExpress bv.

Sonoff qua bereik merk ik veel verschil in bv de standaard goedkoopste Sonoff waar je zelf snoeren aanschroeft en bv de Sonoff S20.

Ik moest een lamp aan het eind van de tuin schakelen (+/- 24 meter afstand) en wilde die met de goedkope versie doen maar haalde het niet qua bereik. Toen een S20 getest en die werkt wel prima dus je kunt daar altijd nog eens mee testen of je daar iets mee kunt.

Je kan ze ook eenvoudig uit elkaar halen en in bv een lasdoosje inbouwen en is het wat compacter. Hangt ook af in welke setup je dit nodig hebt.

Natuurlijk kun je ook een AP ergens plaatsen zodat je het probleem qua bereik kunt oplossen. In mijn geval ging dat hem niet worden. Teveel gedoe voor 1 lamp en met mobiel uitstekend bereik aan het eind van de Tuin ;)
Thanks! Ik had niet verwacht mijn batterijen ook uit China te moeten bestellen xD

Ik heb 2x Sonoff Basic en die wil ik draaiend maken op Domoticz. Ik wil NIET solderen en ik wil ZEKER NIET het risico lopen op doorbranden omdat ik hem op 230V flash oid. Toch krijg ik het idee dat dat helemaal niet nodig is. Ik zag dat Sonoff basic tegenwoordig CE certificering heeft en dat het niet meer dan de vorm van een kroonsteen heeft. Ik heb een lamp aangesloten met een kroonsteen (IKEA-led) en die wil ik met Sonoff Basic (Wifi) verbinden met Domoticz. Als ik de volgende tutorial zo lees, kan ik TASMOTA flashen zonder maar enige vorm van risico te hoeven nemen:

YouTube: Flashing TASMOTA on a Sonoff OVER-the-AIR !!!

Je sluit de Sonoff aan de 230V zijde aan op het stroomnet, om de Sonoff van stroom te voorzien, en maakt draadloos verbinding met je laptop, om uiteindelijk de Sonoff met Wifi te laten verbinden en deze te kunnen aansturen op afstand.

Dan gebruik je deze:

YouTube: No $30 "Smart Switch" | $5 Sonoff + REGULAR Light Switch!

Als je deze gebruikt, kan je normale pulsdrukker die je altijd al gebruikte, nu ook gebruiken, en snapt je Sonoff ook of de lamp uit of aan is gezet met de normale pulsdrukker.

Vervolgens gebruik je deze tutorial om vervolgens in Domoticz de Sonoff te zetten, om alles automatisch te schakelen:

https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Domoticz

Ik wil ook nog via de RFXCom deze draadloze pulsdrukker gebruiken om de lamp te kunnen schakelen via Domoticz. Er moet dus alleen nog een rare batterij in:

https://www.banggood.com/...1263431.html?rmmds=search

Zoals ik zei, ik wil geen risico nemen op doorbranden, niet meer dan een normale kroonsteen ook zou doen. Maak ik nog een denkfout ergens?

Over wat jij zegt Mike: Ik denk dat je de PIR2 (motion sensor) verward met de S20 (stopcontact switch). de PIR2 is zeker niet in staat om op 5 meter aanwezigheid te meten, alleen langslopen werkt. PIR2 was overigens super simpel met de learn-modus in Domoticz te zetten, paar keer op drukken en toen pakte die hem. Ik hoef geen S20 te gebruiken, omdat de RFXcom icm de Action Flamenco switches prima hun werk doen door het hele huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

tcviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:38:
[...]

Ik dacht dat Jadahl ermee gestopt was, zie dat zijn packages nog redelijk up to date zijn. Maar volgens mij zijn zijn acties wel direct gekoppeld aan donaties. Mocht ie ermee stoppen is het wellicht beter om te kijken naar een Synology met docker functionaliteit (de + versies).

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:18:
[...]

Ik dacht dat Jadahl ermee gestopt was, zie dat zijn packages nog redelijk up to date zijn. Maar volgens mij zijn zijn acties wel direct gekoppeld aan donaties. Mocht ie ermee stoppen is het wellicht beter om te kijken naar een Synology met docker functionaliteit (de + versies).
Als ie nu gewoon z'n code vrijgeeft (wat ie volgens mij ook moet doen aangezien het open source is) kan iedereen het zelf compilen maar mijn gevoel zegt dat ie alleen maar dollars ziet.

/edit
Overigens kun je met wat energie ook zelf een package maken natuurlijk.
Anderzijds is ie wel snel als je om de laatste beta vraagt, daar doet ie verder dan niet moeilijk over.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2018 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
krizzziz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Nu de Mi Flora overgezet van mijn test rpi naar mijn prod-rpi in de meterkast, dus ook dichterbij.
Al lijkt het nu nog niet lekker te werken. Weet niet of dat door de Mi Flora komt of doordat bluetooth ook gebruikt wordt om de SMA converter uit te lezen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@raspberrypi:~/bluez-5.44 $ /usr/bin/python3 /home/pi/domoticz/scripts/python/miflora/domoticz.py

1: Palm
connect: Device or resource busy (16)
Patched: Error reading value retry after 5 seconds...

Patched: Error reading value retry after 5 seconds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 01:33

DizzyWeb

Ondertiteld

Maeslant schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:01:
Dan kan ik nog steeds niet Spotify triggeren en de scene.

Die scene had ik ook aangedacht :|

[...]
Dummy switch aanmaken, die schakelen met IFTTT en dan een script of blockly die vanalles doet als die dummy geschakeld wordt?
Pagina: 1 ... 103 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.