Je zou een multiselector virtuele switch aan kunnen maken. Je kunt daar aangeven hoeveel knoppen je wilt en bij iedere knop een script koppelen.M.v.Veelen schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:33:
Een paar tweeakters hebben een script gemaakt waarmee ik m'n airco units kan bedienen die dmv een extra WiFi unit, waar een webserver op draait, kan worden bediend.
Ik kan nu de units aan/uit schakelen, de fan speed instellen, de richting van de kleppen instellen en ook de mode (heat, dry, cool, fan) instellen. Zie:
M.v.Veelen in "Opvangen (WiFi) signalen airco units"
Nu zou ik echter ook de Setpoint in willen kunnen stellen. Ik probeerde een virtual sensor (Setpoint) aan te maken, maar deze leest alleen data. En ik wil juist de temperatuur in kunnen stellen. Dit zou dan moeten gebeuren dmv het script, waarbij de action bijvoorbeeld is:
[...]
(240 is dan 24 graden ....)
Hoe kan ik dit een fraaist voor elkaar krijgen?
Hebben meer mensen problemen met de connectie naar Nest? Heeft altijd goed gewerkt, maar opeens kan ik geen Nest commando's meer versturen en komt in de log 'Nest: Error login!'. Er is niks veranderd aan mijn Nest account, de Nest app zelf kan de thermostaat normaal bedienen. Geprobeerd opnieuw aan te melden, maar dat helpt niet.
Ik draai build 9700 op een Pi2, draait eigenlijk al een halfjaar zonder problemen, maar dit zijn dan weer de dingen waardoor ik moedeloos wordt van zelfbouw-oplossingen. Het moet wel 100% betrouwbaar zijn anders heb je NIKS aan home automation.
Ik draai build 9700 op een Pi2, draait eigenlijk al een halfjaar zonder problemen, maar dit zijn dan weer de dingen waardoor ik moedeloos wordt van zelfbouw-oplossingen. Het moet wel 100% betrouwbaar zijn anders heb je NIKS aan home automation.
Ik ook al een hele tijd, heb mn hardware verwijderd en opnieuw aangemaakt, hielp ook niet. Nu staat ie gewoon disabled in Domoticz.PhilipsFan schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:16:
Hebben meer mensen problemen met de connectie naar Nest? Heeft altijd goed gewerkt, maar opeens kan ik geen Nest commando's meer versturen en komt in de log 'Nest: Error login!'. Er is niks veranderd aan mijn Nest account, de Nest app zelf kan de thermostaat normaal bedienen. Geprobeerd opnieuw aan te melden, maar dat helpt niet.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ik heb een multiselector switch aangemaakt en ingesteld zodat je uit het uitklapmenu kunt kiezen. Zo ver was ik al wel, maar vind het niet heel fraai. Maar goed, als er niets beters is, dan moet het hier maar mee.tsjoender schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:49:
[...]
Je zou een multiselector virtuele switch aan kunnen maken. Je kunt daar aangeven hoeveel knoppen je wilt en bij iedere knop een script koppelen.
¯\_(ツ)_/¯
Volgens Domoticz staat er een update klaar. Maar is het handig om dan op de site zelf op 'update' te klikken, of kan ik het beter via een handmatige spk (Synology) bijwerken? Laatste keer was de update niet echt een succes.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Voor de Syno ben je afhankelijk van het package (.spk) om te kunnen updaten.pven schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:48:
Volgens Domoticz staat er een update klaar. Maar is het handig om dan op de site zelf op 'update' te klikken, of kan ik het beter via een handmatige spk (Synology) bijwerken? Laatste keer was de update niet echt een succes.
¯\_(ツ)_/¯
gac schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:00:
[...]
Als je een echo "test" > /tmp/test.txt toevoegt aan je domoticz.sh file, wordt de file dan wel gecreëerd? Anders helpt het misschien om het complete pad toe te voegen aan het commando: /bin/echo ...
Thanks voor jullie hulp, helaas nog niet het gewenste effect. Door jullie hulp weet ik nu wel waar het fout gaat, aangezien het test bestand niet gecreëerd wordt. Het gehele pad of sudo toevoegen heeft alleen geen resultaat opgeleverd.tsjoender schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:35:
[...]
Het zou een timing ding kunnen zijn dat bij het uitvoeren van domoticz.sh het sysfs filesystem nog niet klaar is. In dat geval zou je een nieuw script kunnen maken met bijvoorbeeld de naam /etc/rc2.d/S99gpio welke als laatste in de rij gestart wordt (vanwege de S99 in de naam).
Het zou ook nog een rechten kwestie kunnen zijn als Domoticz als gebruiker pi gestart wordt en je root moet zijn. In dat geval zou sudo echo ..... moeten werken.
Ik heb een LG Oled tv met web os tv erop.
Nu heb ik een plugin geinstalleerd op mn rpi om mn tv te kunnen bedienen met Domoticz.
https://github.com/GameDevHobby/Domoticz-LGTV-WebOS-Plugin
Script werkt alleen de Input Sources van de TV werken niet allemaal.
Zo kan ik wel de Netflix app openen en de HDMI's aansturen, maar ik krijg Youtube, Plex, Xplay niet gestart.
Weet iemand wat de id's / app namen zijn voor youtube plex of xplay?
Nu heb ik een plugin geinstalleerd op mn rpi om mn tv te kunnen bedienen met Domoticz.
https://github.com/GameDevHobby/Domoticz-LGTV-WebOS-Plugin
Script werkt alleen de Input Sources van de TV werken niet allemaal.
Zo kan ik wel de Netflix app openen en de HDMI's aansturen, maar ik krijg Youtube, Plex, Xplay niet gestart.
Weet iemand wat de id's / app namen zijn voor youtube plex of xplay?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| if Level == 10: #_tv.send_req_ircc("AAAAAQAAAAEAAAAAAw==") #TV Num1 self.run("app", "com.webos.app.livetv") self.GetTVInfo() if Level == 20: #_tv.send_req_ircc("AAAAAgAAABoAAABaAw==") #Denon self.run("app", "com.webos.app.hdmi2") self.tvPlaying = "HDMI 2" if Level == 30: #_tv.send_req_ircc("AAAAAgAAABoAAABbAw==") #Netflix self.run("app", "netflix") self.tvPlaying = "Netflix" if Level == 40: #_tv.send_req_ircc("AAAAAgAAABoAAABcAw==") #PleX self.run("app", "plex") self.tvPlaying = "PleX" if Level == 50: #_tv.send_req_ircc("AAAAAgAAABoAAABdAw==") #YouTube self.run("app", "youtube.leanback.v4") self.tvPlaying = "YouTube" if Level == 60: #_tv.send_req_ircc("AAAAAgAAABoAAAB8Aw==") #XPlay self.run("app", "xplay") self.tvPlaying = "XPlay" |
Ik heb ea besteld, de Xiaomi gateway zie ik in Domoticz, so far so good.
Nu de Sonnofs,
Hoe flash ik nou eenvoudig die Sonoff modules, blijkbaar is dat nodig en ben zeker geen expert met dit soort dingen
kan ik ergens een duidelijk stappen plannetje vinden incl hetgeen ik moet kopen om het flashen uit te voeren?
Nu de Sonnofs,
Hoe flash ik nou eenvoudig die Sonoff modules, blijkbaar is dat nodig en ben zeker geen expert met dit soort dingen
kan ik ergens een duidelijk stappen plannetje vinden incl hetgeen ik moet kopen om het flashen uit te voeren?
jobr schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:32:
[...]
Ik doe dat zelfde ongeveer met een Aqara Temperatuur sensor (vierkante uitvoering) waar ook een vochtigheids sensor inzit. Als die meer dan x% is gestegen in y minuten staat er iemand onder de douche en gaat de ventilator aan.
Temp sensor -> Xiaomi gateway -> Domoticz -> sonoff Basic -> 220V ventilator.
Ventilator zit zelf niet in de badkamer (aanvoerbuis wel).
Er is ook een Sonoff topic in dit forum. Kijk daar eens.mur1 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:15:
Ik heb ea besteld, de Xiaomi gateway zie ik in Domoticz, so far so good.
Nu de Sonnofs,
[...]
Het is gelukt. Thx!M.v.Veelen schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:08:
[...]
Voor de Syno ben je afhankelijk van het package (.spk) om te kunnen updaten.
Nieuwe vraag: wordt de magic cube van Xiaomi nu wel of niet ondersteund? Volgens de wiki van domoticz wel, maar ik krijg het niet voor elkaar. Of komt het misschien omdat ik hem nu aan Mi Home (de app) heb gekoppeld?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Is er hier iemand die een Eastron SDM120C of vergelijkbaar heeft aangesloten op zijn pi via een RS485 usb adapter?
Sinds v4.9700 krijg ik hem niet meer werkend. Ik heb geprobeerd opnieuw te installeren maar niks werkt. De adapter is te zien als je lusb gebruikt maar bij het opvragen van de gegevens heb ik een NOK issue. -P N toevoegen wil ook niet helpen wat voorheen wel het geval was.
Sinds v4.9700 krijg ik hem niet meer werkend. Ik heb geprobeerd opnieuw te installeren maar niks werkt. De adapter is te zien als je lusb gebruikt maar bij het opvragen van de gegevens heb ik een NOK issue. -P N toevoegen wil ook niet helpen wat voorheen wel het geval was.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
de cube van xiaomi waar het MI logo op staat schijnt ondersteund te worden, de cube met aquara erop niet.
Zit je wel in de juiste domoticz.sh te editen (in /etc/init.d en niet in /home/pi/domoticz)?Daiov97 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:25:
[...]
[...]
Thanks voor jullie hulp, helaas nog niet het gewenste effect. Door jullie hulp weet ik nu wel waar het fout gaat, aangezien het test bestand niet gecreëerd wordt. Het gehele pad of sudo toevoegen heeft alleen geen resultaat opgeleverd.
Op de een of andere manier heeft het probleem zichzelf opgelost. Nu werkt het weer. Geen idee wat er aan de hand was.flexje schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:25:
[...]
Ik ook al een hele tijd, heb mn hardware verwijderd en opnieuw aangemaakt, hielp ook niet. Nu staat ie gewoon disabled in Domoticz.
Tweekzor schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:58:
[...]
Het timer gedeelte controleert elke minuut of het licht uit moet als het alarm aan is; niemand thuis dus. Of dat het licht uit mag omdat we gaan slapen. Dit is niet ideaal en ik ben aan het zoeken naar een soort bed-detectie want je gaat niet elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed natuurlijk. Maar voorlopig werkt dit prima.
Het kopje data met de variabele state is er in gezet om te voorkomen dat als we handmatig het licht aanzetten dit script het weer uit zet. Dus als de sensor nog net genoeg licht oppakt om meer dan 65 lux te hebben maar het bij de bank toch te donker is kunnen we in ieder geval handmatig schakelen zonder dat het licht weer automatisch wordt uitgeschakeld.
Ik kwam net ook deze tegen, weet niet of dit wat is?tsjoender schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:10:
[...]
Hier een voorbeeld van iemand die een sensor in zijn bed heeft geplaatst om vast te stellen of iemand er in ligt of niet:
https://www.openhardware.io/view/65/Bed-Occupancy-Sensor
https://www.aliexpress.co....8148356.8.11543198wu41x6
Wie van jullie gebruikt controlicz om domoticz te koppelen met google home / amazon alexa ? Wat vinden jullie van de €3,- per maand die de ontwikkelaar wil invoeren. Of zijn er anderen die een alternatief weten/hebben ?
Ik heb het vaak overwogen om het te implementeren. Niet gedaan omdat ik geen zin heb om poorten open te gooien.Jerry_bboy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:43:
Wie van jullie gebruikt controlicz om domoticz te koppelen met google home / amazon alexa ? Wat vinden jullie van de €3,- per maand die de ontwikkelaar wil invoeren. Of zijn er anderen die een alternatief weten/hebben ?
Ik gebruik het, en het werkt prima, maar ik denk niet dat ik er 3 euro per maand voor over ga hebben. Dan maar via IFTTT.Jerry_bboy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:43:
Gebruiken mensen hier ook MyDomoticz om vanuit andere locaties in te loggen? Op de een of andere manier wil mijn Domoticz installatie mij niet registreren, krijg nooit een Instance ID terug. Heb mezelf geregistreerd via de site, de API key ingevuld, wachtwoord ingevuld, maar Instance ID blijft leeg. Ik draai Domoticz op een (virtuele) Windows 2016 server en net al eens geüpdatet naar de laatste Stabel versie, helaas zonder succes.
Edit: Inmiddels wel gelukt, een halve dag geduld is blijkbaar de oplossing.
Edit: Inmiddels wel gelukt, een halve dag geduld is blijkbaar de oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door Metalfreak op 17-07-2018 15:42 ]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Heb je een voorbeeld hoe dit werkt?Stimpy68 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:14:
[...]
Ik gebruik het, en het werkt prima, maar ik denk niet dat ik er 3 euro per maand voor over ga hebben. Dan maar via IFTTT.
Ik ga ook niet elke drie maanden geld over maken.
Een jaarlijks abonnement had ik misschien nog overwogen.
Oh dat is niet zo lastig hoor, je moet wel zorgen dat je Domoticz van buitenaf te bereiken is. Ik heb Google home waar ik het voor gebruik. Je voegt Google Assistant toe als service in IFTTT en dan een webhook naar je Domoticz (dmv json commando's). Hier een (uitgebreide) uitleg: https://www.sigmdel.ca/mi...oticz/google_home_en.htmltlpeter schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:09:
[...]
Heb je een voorbeeld hoe dit werkt?
Ik ga ook niet elke drie maanden geld over maken.
Een jaarlijks abonnement had ik misschien nog overwogen.
Probeer het onderstaande eens in een terminal: sudo cp libudev.so.0 libudev.so.1kraades schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:21:
Domoticz op een RPi.
Ik moet toegeven dat ik niet heel erg goed heb gezocht dus bij voorbaat excuses...
Ik had bij de laatste update een OS probleem nl. een shared library die niet beschikbaar was.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer de laatste OS versie ga gebruiken?
Is dan in principe het restoren van de laatste Domoticz image en hierna de database terugzetten?
Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.
Hallo Allemaal,
Ik krijg mijn temperatuursensoren niet meer binnen, na problemen met mijn esp
ik heb op de raspberry alles weggegooid en weer opnieuw aangemaakt , maar er komt niets binnen
is er iemand die mij een tip kan geven de gegevens in de database aan te passen
mvgr. peter
ik heb op de raspberry alles weggegooid en weer opnieuw aangemaakt , maar er komt niets binnen
mvgr. peter
Op de ESP de juiste IDX aangegeven?p.castel schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:52:
Hallo Allemaal,
mvgr. peter
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik vind het voor de huidige hobbystaat van mijn domotica een beetje prijzig, zeker omdat ik nog een beetje zit te spelen om te migreren naar HomeAssistant, waarbij ik niet weet hoe goed dat weer integreert. Vanuit de ontwikkelaar snap ik het erg goed hoor, er is veel vraag naar goede integratie van dit soort gesloten cloud-systemen met mensen hun eigen hobbybob-systeem en als je dan er wat geld uit kan slepen ipv in je weekend een beetje gratis community-support te gaan geven op pebkac-problemen icm je dienst, dan kan je beter gewoon commercieel gaan.Jerry_bboy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:43:
Het alternatief voor de spraakbediening wordt voor mij dan eventueel weer handmatig de apparaten invoeren via IFTTT-linkjes, maar dat is wel een stuk meer hand werk en je gooit je username en wachtwoord in de flow, wat weer risicovoller is.
Jammer dat de Google Home native niet lekker integreert met lokale apparatuur (commerciële apparaten met hun eigen cloud-structuur daargelaten) waardoor je überhaupt van dit soort kunstgrepen als IFTTT of Controlicz nodig hebt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Vind persoonlijk Homebridge (Apple homekit) (edomoticz voor Domoticz) 10x beter werken dan dat hele gedoe van Google. Gebruik nu dagelijks mijn Apple Watch om ff snel garage poort te openen en dat soort dingenflexje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:55:
[...]
Ik heb het vaak overwogen om het te implementeren. Niet gedaan omdat ik geen zin heb om poorten open te gooien.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
de juiste idx aangegeven ,
ik krijg het wel aan de de gang maar dan moet ik met een lege database beginnen, maar dan ben ik alles kwijt, dus er staat iets fout in de dbase
denk ik
ik krijg het wel aan de de gang maar dan moet ik met een lege database beginnen, maar dan ben ik alles kwijt, dus er staat iets fout in de dbase
denk ik
Kan je de oude temp sensors niet even terughalen en ze dan vervangen met de nieuwe van nu?
Dat doe ik ook als er weersensors opeens een ander idx krijgen, de oude gegevens blijven dan bewaard.
Dat doe ik ook als er weersensors opeens een ander idx krijgen, de oude gegevens blijven dan bewaard.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
OK, weet je wat apart is?
Als je op je (of EEN
) wifi netwerk zit en je gaat naar : http://ip:port/json.htm?type=settings
- En je kopiert hier de "SecPassword" : "MD5"
- En je plakt gewoon lekker in je browser: http://ip:port/json.htm?type=command¶m=setsecstatus&secstatus=0&seccode=GEKOPIERDE_MD5
- En hoppa, systeem disarmed
Als je op je (of EEN
- En je plakt gewoon lekker in je browser: http://ip:port/json.htm?type=command¶m=setsecstatus&secstatus=0&seccode=GEKOPIERDE_MD5
[ Voor 6% gewijzigd door flexje op 17-07-2018 18:17 ]
Als je van IFTT (via webhook) naar MQTT naar Domoticz gaat hoef je niets open te zetten (als MQTT buiten de deur staat).Stimpy68 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:35:
[...]
Oh dat is niet zo lastig hoor, je moet wel zorgen dat je Domoticz van buitenaf te bereiken is. Ik heb Google home waar ik het voor gebruik. Je voegt Google Assistant toe als service in IFTTT en dan een webhook naar je Domoticz (dmv json commando's). Hier een (uitgebreide) uitleg: https://www.sigmdel.ca/mi...oticz/google_home_en.html
Met beebotte.com kun je dat bijv doen. Heeft ook een gratis plan.
graag melden aan gizmocuz via pm zodat dit ook verbeterd kan worden.
flexje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:16:
Als je op je (of EEN) wifi netwerk zit en je gaat naar : http://ip:port/json.htm?type=settings
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Vraagje als nieuwkomer betreft Domotica: ik heb het hele huis vol hangen met Ikea Trådfri lampen (vergelijkbaar met Philips Hue). Allemaal dimbaar en bij sommige is de witkleur aanpasbaar. In de meterkast staat de Gateway en met de app kan ik alles bedienen. Werkt leuk maar bestaande wandschakelaars kunnen eigenlijk niet meer gebruikt worden omdat de lampen continu stroom nodig hebben. Binnenkort wil ik met Domoticz aan de gang op een mini pc met Ubuntu en ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn om de wandschakelaars weer te kunnen gebruiken?
Ik wil overal puls schakelaars zodat ik met bijvoorbeeld 1x drukken de verlichting aan/uit kan zetten, inhouden om te dimmen, 2x drukken meerdere lampen aan, 3x drukken alle lampen in huis uit, etc. wat heb ik daarvoor nodig qua hardware? Bij de bouwmarkt kan ik natuurlijk pulse drukkers halen maar waar sluit ik die op aan? Een z-wave schakelaar lijkt mij het meest geschikt. Kan dit met een Fibaro switch of heb ik een dimmer nodig? Zijn er andere merken/modellen die dit kunnen? Qubino kan dit weer niet heb ik gelezen. Zijn ze allemaal zo rond de €50? Echter... het heeft geen zin om de lamp eraan te hangen lijkt mij? Er hoeft namelijk niets echt geschakeld of gedimd te worden omdat de lampen altijd stroom nodig hebben. Ik heb het puur nodig zodat ik de pulse signalen in Domoticz kan ontvangen en van daaruit via de Trådfri Gateway de lampen kan schakelen, dimmen en van kleur wisselen.
Of... andere optie, alles terug brengen en "normale" cq niet-"slimme" led lampen halen? Maar dan worden het alleen dimbare lampen, witkleur aanpasbaar is dan geen optie?
Graag jullie advies
Update: Robbshop telefonisch gesproken, de enige optie: Fibaro Dimmer 2. Deze schijnt als enige verschillende pulsen te ondersteunen (1x drukken, 2x drukken en vasthouden). De verlichting wordt er dan niet op aangesloten en daarom is de Fibaro Bypass 2 ook nodig. De AeonLabs Z-Stick Gen5 in de pc, dan via Domoticz de signalen ontvangen via Blocky/scripts uitsturen via de Trådfri Gateway naar de lampen. Goed plan?
Betreft deze optie nog 2 vragen waar ik nu net aan denk:
1) Kan ik op de Fibaro Dimmer 2 een dubbele puls drukker aansluiten? Of heb ik voor beide knopjes een dimmer nodig?
2) Firmware updates kunnen alleen via het het Fibaro Home Center, zijn die updates nodig? Omdat ik het via een z-wave USB stick via Domoticz wil regelen?
Ik wil overal puls schakelaars zodat ik met bijvoorbeeld 1x drukken de verlichting aan/uit kan zetten, inhouden om te dimmen, 2x drukken meerdere lampen aan, 3x drukken alle lampen in huis uit, etc. wat heb ik daarvoor nodig qua hardware? Bij de bouwmarkt kan ik natuurlijk pulse drukkers halen maar waar sluit ik die op aan? Een z-wave schakelaar lijkt mij het meest geschikt. Kan dit met een Fibaro switch of heb ik een dimmer nodig? Zijn er andere merken/modellen die dit kunnen? Qubino kan dit weer niet heb ik gelezen. Zijn ze allemaal zo rond de €50? Echter... het heeft geen zin om de lamp eraan te hangen lijkt mij? Er hoeft namelijk niets echt geschakeld of gedimd te worden omdat de lampen altijd stroom nodig hebben. Ik heb het puur nodig zodat ik de pulse signalen in Domoticz kan ontvangen en van daaruit via de Trådfri Gateway de lampen kan schakelen, dimmen en van kleur wisselen.
Of... andere optie, alles terug brengen en "normale" cq niet-"slimme" led lampen halen? Maar dan worden het alleen dimbare lampen, witkleur aanpasbaar is dan geen optie?
Graag jullie advies
Update: Robbshop telefonisch gesproken, de enige optie: Fibaro Dimmer 2. Deze schijnt als enige verschillende pulsen te ondersteunen (1x drukken, 2x drukken en vasthouden). De verlichting wordt er dan niet op aangesloten en daarom is de Fibaro Bypass 2 ook nodig. De AeonLabs Z-Stick Gen5 in de pc, dan via Domoticz de signalen ontvangen via Blocky/scripts uitsturen via de Trådfri Gateway naar de lampen. Goed plan?
1) Kan ik op de Fibaro Dimmer 2 een dubbele puls drukker aansluiten? Of heb ik voor beide knopjes een dimmer nodig?
2) Firmware updates kunnen alleen via het het Fibaro Home Center, zijn die updates nodig? Omdat ik het via een z-wave USB stick via Domoticz wil regelen?
[ Voor 19% gewijzigd door royduin op 17-07-2018 21:17 ]
Hoe zit het met jullie traffic load door Domoticz? Het viel me net op dat DZ wat 'trager' reageert dan normaal en ik keek even in de traffic load op mijn Unifi Controller.

Elke dag heb ik wel een aantal pieken van tegen de 1gb traffic. Wat zou dit kunnen veroorzaken? In principe heb ik niks bijzonders in mijn setup:

Elke dag heb ik wel een aantal pieken van tegen de 1gb traffic. Wat zou dit kunnen veroorzaken? In principe heb ik niks bijzonders in mijn setup:

[ Voor 3% gewijzigd door flexje op 17-07-2018 21:35 ]
Ik gebruik zelf alleen hue lampen voor de hoofd verlichtingverlichting
Waarom koop je geen hue bridge connect je je tadfri mee en koop je philips dimmer switch en plak je overal op de muur.
(Tadfri en hue heb ik niet getest)
Hue kun je gemakkelijk ook via domoticz blijven schakelen
Met zwave vind ik erg omslachtig en prijziger
Waarom koop je geen hue bridge connect je je tadfri mee en koop je philips dimmer switch en plak je overal op de muur.
royduin schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:37:
Vraagje als nieuwkomer betreft Domotica: ik heb het hele huis vol hangen met Ikea Trådfri lampen (vergelijkbaar met Philips Hue). Allemaal dimbaar en bij sommige is de witkleur aanpasbaar. In de meterkast staat de Gateway en met de app kan ik alles bedienen. Werkt leuk maar bestaande wandschakelaars kunnen eigenlijk niet meer gebruikt worden omdat de lampen continu stroom nodig hebben. Binnenkort wil ik met Domoticz aan de gang op een mini pc met Ubuntu en ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn om de wandschakelaars weer te kunnen gebruiken?
Graag jullie advies
Dank voor je suggestie! Heb ik ook aan gedacht, maar ik vindt die niet mooi. Hetzelfde geld voor dat ronde ding van Ikea, die zou ik ook overal aan de muur kunnen plakken maar wil gewoon nette puls schakelaars.joostnl schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:42:
Ik gebruik zelf alleen hue lampen voor de hoofd verlichtingverlichting
[...]
ik kan hem inmiddels weer uitlezen. nu nog script werkend krijgen samen met de cronjob.Zuluman schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:05:
Is er hier iemand die een Eastron SDM120C of vergelijkbaar heeft aangesloten op zijn pi via een RS485 usb adapter?
Ik had niet overal in huis juiste dekking van de RFX433 vanwege alle betonvloeren en betonwanden. Met name 2e verdieping. De pi moet in de meterkast hangen om de modusbus uit te lezen. Ik heb toen op amazon voor 15 euro een usb verlenger gekocht via utp. Ik had nog een utp kabel over die achter de bank uitkomt. daar de rfxcom op aangesloten en veel betere ontvangst. ik ga m uiteindelijk plaatsen op de 1e verdieping in het trapgat. daar zit nu ook de unify en heb ik met 1 wifi punt in het hele huis dekking incl. de tuin.

Ik ben begonnen met mijn kika schakelaars. Ik had 1e, 2e en 3e generatie door elkaar. 12 stuks. Dat zorgde wel voor storingen bij sommige schakelaars. Heb nu alles vervangen voor de laatste generatie. kostte wel wat moeite want soms bij paren pakte ie een bestaand kanaal. de oude generatie kom je zelf t kanaal kiezen. uiteindelijk wil ik over op z-wave.
Ik heb laatst een essent e-thermosstaat via marktplaats gekocht en toegevoegd. (Heb stadsverwarming) Ik had hiervoor een icy slimme thermosstaat. zelfde als de e-thermosstaat maar heeft geen externe toegang. t liefst heb ik direct toegang onder over de servers te lopen van icy/essent. maar het is een probeersel.
Op banggood 3 daniu temp/hygrometers gekocht. jammer dat er maar 3 kanalen op zitten zodat je tot 3 wordt beperkt. was wel ven uitvogelen dat je rubicson moest aanzetten in de rfxcom.
En ik heb voor nu 2 KERUI P819 bewegingssensors gekocht (om onder de 22 euro te blijven) als ze bevallen wil ik er nog een aantal aanschaffen.
De gegevens van mijn envoy komen ook binnen voor verbruik en opwek. De youless staat op de verbruiksmeter aangesloten van de solar opwek. beetje dubbelop aangezien ik de info al van de envoy krijg. Maar dat geldt ook voor de data van de eastron sdm120c. Wel jammer dat ie teruglevering niet meet, zou wel moeten.
ik heb in de tuin wat milight rgbww / rgbcct spots geinstalleerd. Die moeten ook werken via domoticz. moet alleen controller aanschaffen. Ik vindt het een goed alternatief voor Philips hue. Duurzaamheid moet nog blijken.
Volgende aankoop is de https://www.lidl-shop.nl/...-en-regenmeter/p100228595 Zou ook moeten werken. Voor nu gebruik ik darksky voor de gegevens van een weerstation in de buurt.
Mechanische ventlatie wou ik ook via domoticz aansturen maar ik ga toch voor een stand alone systeem. De docubox focus met elektrisch aangestuurde ventilatieroosters met afzuiging per verdieping geregeld op basis van co2 en vocht. Ze hebben wel een app. Een koppeling met domoticz zou mooi zijn. Daarnaast twijfel ik over zoneverwarming. eigenlijk zou je dan verwarming en ventilatie moeten koppelen. dat zou mooi zijn via domoticz. maar ik vermoed dat het programmeren hier voor een uitdaging zal blijken.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ik denk dat je zelf het antwoord op je eigen vraag al wel weetroyduin schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:46:
[...]
Dank voor je suggestie! Heb ik ook aan gedacht, maar ik vindt die niet mooi. Hetzelfde geld voor dat ronde ding van Ikea, die zou ik ook overal aan de muur kunnen plakken maar wil gewoon nette puls schakelaars.
Ik weet niet of ik "apart" de juiste beschrijving vindflexje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:16:
Als je op je (of EEN) wifi netwerk zit en je gaat naar : http://ip:port/json.htm?type=settings
Sinds een paar dagen kan ik Domoticz niet meer benaderen via mijn browser (diverse apparaten en browsers geprobeerd, GSM`s, laptops,enz). Van alle browsers alle geschiedenis verwijderen heeft ook niet geholpen.
Het enige wat in beeld komt is een leeg thema scherm en de melding "Browser Cache is being refreshed".

Iemand die mij de juiste weg kan wijzen om het weer draaiend te krijgen? Eind deze week ga ik op vakantie en dan is het wel lekker als ik vanaf de camping af en toe e.e.a. in de gaten kan houden
. De Android Domoticz app werkt overigens gelukkig nog wel.
Het enige wat in beeld komt is een leeg thema scherm en de melding "Browser Cache is being refreshed".

Iemand die mij de juiste weg kan wijzen om het weer draaiend te krijgen? Eind deze week ga ik op vakantie en dan is het wel lekker als ik vanaf de camping af en toe e.e.a. in de gaten kan houden
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Reboot al eens gedaan? Of een update?Furiousz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:51:
Sinds een paar dagen kan ik Domoticz niet meer benaderen via mijn browser (diverse apparaten en browsers geprobeerd, GSM`s, laptops,enz). Van alle browsers alle geschiedenis verwijderen heeft ook niet geholpen.
[afbeelding]
Iemand die mij de juiste weg kan wijzen om het weer draaiend te krijgen? Eind deze week ga ik op vakantie en dan is het wel lekker als ik vanaf de camping af en toe e.e.a. in de gaten kan houden. De Android Domoticz app werkt overigens gelukkig nog wel.
Gekke vraag, maar welk theme gebruik jij?flexje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:34:
Hoe zit het met jullie traffic load door Domoticz? Het viel me net op dat DZ wat 'trager' reageert dan normaal en ik keek even in de traffic load op mijn Unifi Controller.
[afbeelding]
[afbeelding]
herstart Domoticz eens?Furiousz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:51:
[afbeelding]
Iemand die mij de juiste weg kan wijzen om het weer draaiend te krijgen? Eind deze week ga ik op vakantie en dan is het wel lekker als ik vanaf de camping af en toe e.e.a. in de gaten kan houden. De Android Domoticz app werkt overigens gelukkig nog wel.
En natuurlijk even update vanaf commandline
Ohh.....feeling so stupid
. Had hem al een keer gereboot, echter nog geen update gedaan. Nu via de command line geupdate en het werkt weer
. Mooi vanaf de camping de boel in de gaten houden

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Alternatief, maar dan wel met een domotica bestuurssteem zoals domoticz:royduin schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:37:
Graag jullie advies
Xiaomi. De schakelaars (6-9 euro afhankelijk van aanbiedingen) doen dit precies, deze hebben intern klik, double klik, long press, long release opties en kan je verschillende acties aan koppelen.
Maar je hebt iets nodig dat deze systemen hue, Ikea, xiaomi aan elkaar knoopt en dat is een HA systeem.
Je hebt ook mooie traditionele schakelaars van xiaomi, maar ik heb gewoon bij de bouwmarkt het binnenwerk van een standaard aan/uit schakelaars vervangen door een puls binnenwerk (euro of 5) en dan de xiaomi switch achter deze schakelaar gemaakt. Draait al 1.5 jaar en nog 58% battery in de schakelaar.
Staat wel wat te veranderen, als het goed is krijg ik deze week een mixtile (https://www.mixtile.com). Dat is een compleet standalone HA systeem dat veel ondersteund: natuurlijk hue, Ikea, xiaomi enz enz maar ook zwave spul en voicecontrolled zoals google/alexa.
Nice! Mooie optie, ga daar binnenkort eens mee aan de gang.jobr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:57:
[...]
Als je van IFTT (via webhook) naar MQTT naar Domoticz gaat hoef je niets open te zetten (als MQTT buiten de deur staat).
Met beebotte.com kun je dat bijv doen. Heeft ook een gratis plan.
Als je geen module nodig hebt waarop je de lampen aansluit (Er moet continu 230V op je slimme lampen), dus enkel schakelen, dan is een goedkope oplossing om Xiaomi schakelaars te gebruiken.royduin schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:37:
Vraagje als nieuwkomer betreft Domotica: ik heb het hele huis vol hangen met Ikea Trådfri lampen (vergelijkbaar met Philips Hue). Allemaal dimbaar en bij sommige is de witkleur aanpasbaar. In de meterkast staat de Gateway en met de app kan ik alles bedienen. Werkt leuk maar bestaande wandschakelaars kunnen eigenlijk niet meer gebruikt worden omdat de lampen continu stroom nodig hebben.
Ik wil overal puls schakelaars zodat ik met bijvoorbeeld 1x drukken de verlichting aan/uit kan zetten, inhouden om te dimmen, 2x drukken meerdere lampen aan, 3x drukken alle lampen in huis uit, etc. wat heb ik daarvoor nodig qua hardware?
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie
Deze zijn wel goedkoop en hebben ook dubbelclick enz.
Al gebruik ik enkel een click / verandering van status.
Er zijn er ook die hun deurcontacten gebruiken en in plaats van het reedcontact een normale pulsdrukker of schakelaar aansluiten.
Voor een €30,- kun je al aan het experimenteren.
Als je kiest voor gewone niet intelligente lampen dan zijn de fibaro of qubino oplossingen erg mooi.
Edit: Na een bespreking je antwoord afmaken en dan blijk ik niet de enige te zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door DjAntoon op 18-07-2018 09:53 ]
Duidelijk! Waarom ik 2 systemen wil is omdat ik ook lampen wil/heb waarbij de kleur (wit, geel en combi) veranderd kan worden. Dat kan alleen met "slimme" lampen.jsiegmund schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:15:
[...]
Ik denk dat je zelf het antwoord op je eigen vraag al wel weetAls je pulsdrukkers wilt gebruiken met de gewenste functionaliteit, dan moet je Fibaro dimmers installeren en ben je naar mijn mening beter af om alle Ikea pitjes te vervangen door domme lampen (daar gebruik ik trouwens ook Ikea lampjes voor, prima spul). Twee verschillende systemen naast elkaar gaan gebruiken voor hetzelfde lichtpunt lijkt mij weinig toevoegen.
Dank voor de suggestie, interessant en veel goedkoper! Hoe heb je de schakelaar aan de Xiaomi Switch gemaakt? De switch open gehaald en met elkaar verbonden of ervoor gezorgd dat het doordrukt? De switch heb je dan verbonden met de Xiaomi Gateway en die weer verbonden met Domoticz? Heb ook een Xiaomi Mi Robot Vacuum in gebruik dus om die aan Domoticz te hangen zal er waarschijnlijk sowieso al een Xiaomi Gateway moeten komen.JoebarRC schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:04:
[...]
Alternatief, maar dan wel met een domotica bestuurssteem zoals domoticz:
Xiaomi. De schakelaars (6-9 euro afhankelijk van aanbiedingen) doen dit precies, deze hebben intern klik, double klik, long press, long release opties en kan je verschillende acties aan koppelen.
Maar je hebt iets nodig dat deze systemen hue, Ikea, xiaomi aan elkaar knoopt en dat is een HA systeem.
Je hebt ook mooie traditionele schakelaars van xiaomi, maar ik heb gewoon bij de bouwmarkt het binnenwerk van een standaard aan/uit schakelaars vervangen door een puls binnenwerk (euro of 5) en dan de xiaomi switch achter deze schakelaar gemaakt. Draait al 1.5 jaar en nog 58% battery in de schakelaar.
Staat wel wat te veranderen, als het goed is krijg ik deze week een mixtile (https://www.mixtile.com). Dat is een compleet standalone HA systeem dat veel ondersteund: natuurlijk hue, Ikea, xiaomi enz enz maar ook zwave spul en voicecontrolled zoals google/alexa.
Heb je ze ook netjes weg gewerkt zoals @JoebarRC? In dat geval hoe?DjAntoon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:51:
[...]
Als je geen module nodig hebt waarop je de lampen aansluit (Er moet continu 230V op je slimme lampen), dus enkel schakelen, dan is een goedkope oplossing om Xiaomi schakelaars te gebruiken.
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie
Deze zijn wel goedkoop en hebben ook dubbelclick enz.
Al gebruik ik enkel een click / verandering van status.
Er zijn er ook die hun deurcontacten gebruiken en in plaats van het reedcontact een normale pulsdrukker of schakelaar aansluiten.
Voor een €30,- kun je al aan het experimenteren.
Als je kiest voor gewone niet intelligente lampen dan zijn de fibaro of qubino oplossingen erg mooi.
Achter de schakelaar, stukje 1,5mm2 massief draad (Voor in de installatie schakelaar), daar korte dun flexibele draden aangesoldeerd dat gesoldeerd aan de schakelaar contacten van een open gemaakte Xiaomi switch. De Xiaomi achter de schakelaar in de doos weggestopt.
Maar ik zou als ik jou was eerst gaan testen met een originele zonder modificatie.
Maar ik zou als ik jou was eerst gaan testen met een originele zonder modificatie.
[ Voor 13% gewijzigd door DjAntoon op 18-07-2018 10:32 ]
Dashticzrroetenberg schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:59:
[...]
Gekke vraag, maar welk theme gebruik jij?
Nou het lijkt mij niet gebruikelijk om een md5 hash terug te vinden die je daarna in een json kunt gebruiken om een "alarm" te disarmen.jsiegmund schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:17:
[...]
Ik weet niet of ik "apart" de juiste beschrijving vindWachtwoorden teruggeven met een API, al zijn het hashes... Wordt er trouwens alleen een enkele hash gebruikt? Want dat schiet ook niet bijzonder op uit security oogpunt.
En dan heb je de switch v1 (rond)? Volgens het overzicht hier: [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie heeft alleen die "Off, Click, Double Click, Long Click, Long Click Release", de v2 (vierkant) alleen "Off, Click, Double Click". Ik ga even een Gateway en Switch bestellen om mee te testen. Krijg ook een Qubino dimmer te leen binnenkort (moet alleen zelf even zo'n z-wave usb stick bestellen), kan ik mooi vergelijken.DjAntoon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:31:
Achter de schakelaar, stukje 1,5mm2 massief draad (Voor in de installatie schakelaar), daar korte dun flexibele draden aangesoldeerd dat gesoldeerd aan de schakelaar contacten van een open gemaakte Xiaomi switch. De Xiaomi achter de schakelaar in de doos weggestopt.
Wellicht dat iemand hier tegen dezelfde problemen is aangelopen. Ik probeer een ander dashboard te installeren. Hele duidelijke tutorial https://www.domoticz.com/wiki/Dashticz_V2_-_Installation maar ik krijg bij het benaderen de melding domoticz offline.
Ik heb de CONFIG.JS aangepast met de info van mijn Domoticz systeem:
var config = {}
config['domoticz_ip'] = 'http://192.168.2.47:8080';
config['app_title'] = 'Dashticz';
config['domoticz_refresh'] = '5';
config['dashticz_refresh'] = '60';
De link: http://192.168.2.47:8080/#/Dashboard werkt nog en hier is mijn oude dashboard nog werkend.
Nu zou ik het nieuwe dashboard moeten kunnen benaderen op http://192.168.2.47:8080/#/dashticz_v2 of http://192.168.2.47:8080/dashticz_v2 krijg ik de melding dat Domoticz offline is.
Installatie pad van het dashboard is: /home/awitte/domoticz/www/dashticz_v2
Iemand een tip?
var config = {}
De link: http://192.168.2.47:8080/#/Dashboard werkt nog en hier is mijn oude dashboard nog werkend.
Nu zou ik het nieuwe dashboard moeten kunnen benaderen op http://192.168.2.47:8080/#/dashticz_v2 of http://192.168.2.47:8080/dashticz_v2 krijg ik de melding dat Domoticz offline is.
Iemand een tip?
Ik heb de ronde inderdaad. Ik heb voor mijn gewone lampen ook gekozen voor qubino dimmers. Het voordeel is (tov fibaro) dat deze mosfets heeft tov triacs. Dat betekent dat er bij lage belastingen zoals leds geen dummy load nodig is. Wat wel een dingetje is dat deze wat gevoeliger zijn voor netvervuiling, volgens mij reageren ze ook op toonfrequent dingen op het net. (Om ouderwets je dag / nacht tarief van de elektriciteit mee om te schakelen)royduin schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:13:
[...]
En dan heb je de switch v1 (rond)? Volgens het overzicht heeft alleen die "Off, Click, Double Click, Long Click, Long Click Release", de v2 (vierkant) alleen "Off, Click, Double Click". Krijg ook een Qubino dimmer te leen binnenkort (moet alleen zelf even zo'n z-wave usb stick bestellen), kan ik mooi vergelijken.
De z-wave stick is a no brainer, de aeonlabs gen5 werkt gewoon erg goed.
Ik heb er wel een goede! USB verleng kabel tussen gedaan zodat deze in de vrije lucht kan hangen, geeft een duidelijk beter bereik.
Heb je in Domoticz een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld? Dan moet je eerste regel zijn:mr.DJ95 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:14:
Wellicht dat iemand hier tegen dezelfde problemen is aangelopen. Ik probeer een ander dashboard te installeren. Hele duidelijke tutorial https://www.domoticz.com/wiki/Dashticz_V2_-_Installation maar ik krijg bij het benaderen de melding domoticz offline.
var config = {}
Iemand een tip?
config['domoticz_ip'] = 'http://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.2.47:8080';
En heb je het adress al eens geprobeerd met een / op het eind? Dus http://192.168.2.47:8080/dashticz_v2/
Ik doelde op die Aeotec Z-Stick Gen5 inderdaadDjAntoon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:32:
[...]
Ik heb de ronde inderdaad. Ik heb voor mijn gewone lampen ook gekozen voor qubino dimmers. Het voordeel is (tov fibaro) dat deze mosfets heeft tov triacs. Dat betekent dat er bij lage belastingen zoals leds geen dummy load nodig is. Wat wel een dingetje is dat deze wat gevoeliger zijn voor netvervuiling, volgens mij reageren ze ook op toonfrequent dingen op het net. (Om ouderwets je dag / nacht tarief van de elektriciteit mee om te schakelen)
De z-wave stick is a no brainer, de aeonlabs gen5 werkt gewoon erg goed.
Ik heb er wel een goede! USB verleng kabel tussen gedaan zodat deze in de vrije lucht kan hangen, geeft een duidelijk beter bereik.
Nee klopt. Wat ik bedoelde was dat het uberhaupt al verkeerd is dat je een MD5 hash kunt opvragen. Want daar heb je schitterende lijstjes van waarmee je een groot gedeelte van de wachtwoorden al kunt opvragen. Dus dat ding via een API beschikbaar stellen is een redelijk slecht idee.flexje schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:01:
[...]
Nou het lijkt mij niet gebruikelijk om een md5 hash terug te vinden die je daarna in een json kunt gebruiken om een "alarm" te disarmen.
Is de melding inmiddels al gemaakt? Want anders maak ik er een issue van op de github repo.
Hallo, ik snap er niks meer van.
Ik heb een Kaku bewegings sensor, deze wordt goed geregisterd in Domoticz dat deze aan of uit is.
Deze is verder niet gekoppeld met een schakelaar unit.
Tevens een Kaku schakelaar (inbouw), deze is gereset en alleen gepaird met Domoticz. Deze kan ik ook zo aansturen.
Nu heb ik de volgende simpele blocky aangemaakt
IF GangSensor = ON
Do Set GangLamp = On
ELSE IF Gangsensor = off
Do Set Ganglang = off
Alleen krijg ik de lamp niet geschakeld.
Als ik een andere schakelaar kies (gevonden via Kaku AB) dan wordt die wel geschakkeld.
Ben al een paar dagen aan het zoeken maar kan zo niet iets vinden.
Ik heb een Kaku bewegings sensor, deze wordt goed geregisterd in Domoticz dat deze aan of uit is.
Tevens een Kaku schakelaar (inbouw), deze is gereset en alleen gepaird met Domoticz. Deze kan ik ook zo aansturen.
IF GangSensor = ON
Do Set GangLamp = On
ELSE IF Gangsensor = off
Do Set Ganglang = off
Als ik een andere schakelaar kies (gevonden via Kaku AB) dan wordt die wel geschakkeld.
Girls come and go, epics are soulbound!!!
Staat de Blocky wel aan?sanderrs schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:49:
IF GangSensor = ON
Do Set GangLamp = On
ELSE IF Gangsensor = off
Do Set Ganglang = off
Dit creert wel veel meldingen in je logs, als het werkt dan.
IF sensor = ON
THEN SET lamp = ON
ELSE IF sensor = OFF
THEN SET lamp = OFF
Dit blijft elke seconde het commando "lamp = ON" geven, dus ook een regel in de logs
Je moet een check gebruiken
IF sensor = ON AND lamp = OFF
THEN SET lamp = ON
ELSE IF sensor = OFF AND lamp = ON
THEN SET lamp = OFF
Dit checkt of de lamp uit staat nadat er motion is geweest en schakelt dan pas.
Precies. Ik heb een melding gemaaktjsiegmund schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:44:
[...]
Nee klopt. Wat ik bedoelde was dat het uberhaupt al verkeerd is dat je een MD5 hash kunt opvragen. Want daar heb je schitterende lijstjes van waarmee je een groot gedeelte van de wachtwoorden al kunt opvragen. Dus dat ding via een API beschikbaar stellen is een redelijk slecht idee.
Is de melding inmiddels al gemaakt? Want anders maak ik er een issue van op de github repo.
Uiteraard staat ie aanTerrorSource schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:00:
[...]
Staat de Blocky wel aan?
Dit creert wel veel meldingen in je logs, als het werkt dan.
IF sensor = ON
THEN SET lamp = ON
ELSE IF sensor = OFF
THEN SET lamp = OFF
Dit blijft elke seconde het commando "lamp = ON" geven, dus ook een regel in de logs
Je moet een check gebruiken
IF sensor = ON AND lamp = OFF
THEN SET lamp = ON
ELSE IF sensor = OFF AND lamp = ON
THEN SET lamp = OFF
Dit checkt of de lamp uit staat nadat er motion is geweest en schakelt dan pas.
Deze had ik en werk gewoon op een andere lamp, maar op de gene die via domoticz is toegevoegd dus niet.
Girls come and go, epics are soulbound!!!
royduin schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:58:
[...]
Heb je ze ook netjes weg gewerkt zoals @JoebarRC? In dat geval hoe?

Past precies in een inbouwdoos
Ik heb exact hetzelfse probleem met Dashticz. Krijg een double check path error melding af en toe. Heb al meerdere malen een melding gemaakt hierover, krijg geen oplossing.mr.DJ95 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:14:
var config = {}
Iemand een tip?
Bedankt, dat had ik al gedaan en het werkt nu ook weer.Creep schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:45:
[...]
Probeer het onderstaande eens in een terminal: sudo cp libudev.so.0 libudev.so.1
Maar aangezien ik op een OS configuratie zit van enige tijd geleden en ik in de toekomst dit soort problemen wil voorkomen was het idee om maar eens een "vers" OS te gaan gebruiken.
Vandaar mijn vraag. Misschien niet al te duidelijk geweest.
👉🏻 Blog 👈🏻
+1 zelfde probleem
flexje schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:42:
[...]
Ik heb exact hetzelfse probleem met Dashticz. Krijg een double check path error melding af en toe. Heb al meerdere malen een melding gemaakt hierover, krijg geen oplossing.
Ik heb vandaag de echo dot binnen gekregen en ben er mee gaan stoeien, ik wou ook controlicz gaan gebruiken maar ik ben er met diezelfde reden niet meer aan begonnen. Mijn alternatief is dat ik alles schakel met sonoff en die heeft dus hue emulation. Ik kan nu alle lampen sturen met voice commands, ik hoef niet eens een skill te installeren, de echo dot vond alle devices meteen. Wel jammer dat het nu blijft bij de sonoffs die hue emulatie ondersteunen. Gekke dingen werkt nu dus niet maar het is een begin.Jerry_bboy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:43:
Ik gebruik hier HA-Bridge voor. deze software kan alle apparaten en switches in hue emuleren.Chrisje1983 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 04:36:
[...]
Ik heb vandaag de echo dot binnen gekregen en ben er mee gaan stoeien, ik wou ook controlicz gaan gebruiken maar ik ben er met diezelfde reden niet meer aan begonnen. Mijn alternatief is dat ik alles schakel met sonoff en die heeft dus hue emulation. Ik kan nu alle lampen sturen met voice commands, ik hoef niet eens een skill te installeren, de echo dot vond alle devices meteen. Wel jammer dat het nu blijft bij de sonoffs die hue emulatie ondersteunen. Gekke dingen werkt nu dus niet maar het is een begin.
Dat geeft een betere waarde, bedankt, nu komt de temperatuur overeen met de huisthermostaat.DjAntoon schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:05:
[...]
Als je lange draden gebruikt met veel capaciteit dan kan het nodig zijn om je pull up weerstand te verlagen.
1k is best weinig, 10k kan net te groot zijn.
Probeer het eens met 4k7
Ik wil op de boven verdieping op meerder plekken sensoren neer hangen, en dat via 1 arduino communiceren richting mijn Domoticz server. Op dit moment zijn de draden max 50cm ofzo, straks zal dat meer richting de 5 tto 8 meter gaan.
Op dit moment zit het weerstandje vlak bij de arduino. Maakt dat nog uit of de weerstand bij de arduino zit of dat hij vlakbij de sensor moet zitten?
Controleer even goed via de LOG van domoticz wat er verstuurd wordt als commando.sanderrs schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:49:
IF GangSensor = ON
Do Set GangLamp = On
ELSE IF Gangsensor = off
Do Set Ganglang = off
bv Jij gebruikt IF GangSensor = ON maar verstuurd hij wel ON in hoofdletters.
Al paar keer lopen stoeien met iets wat niet wilde en telkens zat er wel weer 1 tussen die alles in bv kleine letters (on) verstuurde of met alleen de eerste een hoofdletter (On).
Check zowel de log van het apparaat zelf als de algemene log van Domoticz. Soms zit daar ook nog verschil in en dan moet je beide een keer testen.
En zoals @TerrorSource terecht aangeeft bouw iets in om te voorkomen dat je log vol komt te staan met talloze meldingen. Erg nee dat niet maar wel zo netjes
Oke beetje een DERP momentje, was inderdaad de / vergeten.Riessie85 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:51:
[...]
Heb je in Domoticz een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld? Dan moet je eerste regel zijn:
config['domoticz_ip'] = 'http://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.2.47:8080';
En heb je het adress al eens geprobeerd met een / op het eind? Dus http://192.168.2.47:8080/dashticz_v2/
Met de eerder door mij geposte tutorial moet het prima in 5 minuten te installeren zijn.
Net terug van vakantie en is de Yeelamp binnen. Via de app aangesloten (en hij doet het) en Ip-adres genoteerd. Daarna via Domoticz de lamp toegevoegd, echter dan doet ie het niet!!
Krijg:
2018-07-19 10:33:54.210 Status: User: Admin initiated a switch command (312/Lampgang/On)
2018-07-19 10:33:54.213 Error: YeeLight: Exception: connect: Connection refused
Moet ik nog iets speciaals doen?
Krijg:
2018-07-19 10:33:54.210 Status: User: Admin initiated a switch command (312/Lampgang/On)
Bing
*Knip*, lmgtfy linkjes mag je achterwegen laten.bing69 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:40:
Net terug van vakantie en is de Yeelamp binnen. Via de app aangesloten (en hij doet het) en Ip-adres genoteerd. Daarna via Domoticz de lamp toegevoegd, echter dan doet ie het niet!!
Krijg:
[ Voor 10% gewijzigd door Zeehond op 19-07-2018 21:41 ]
PSN: PcDCch
Dat dacht ik ook en heb ik ook gedaan. Neem aan (zo lees ik het althans) dat ik die scripts niet persee nodig heb maar dat het zo zou moeten werken als ik de switch toegevoegd heb. Of moet ik die scripts aanmaken?
Of je zet Lancontrol aan!!
[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 19-07-2018 21:41 ]
Bing
Wie heeft er Neo CoolCam Wall Switches icm Domoticz ?
Ik heb er nu inmiddels meerdere in huis maar het lijkt er op alsof de 1-knops Wall Switches niet altijd de verandering van status doorgeven aan Domoticz.
Wanneer fysiek het knopje wordt ingedrukt gaat wel de lamp aan maar dan zie ik in Domoticz nog steeds dat die uit is.
Opnieuw Exclude/Include heeft geen effect.
Inmiddels heb ik ook een 2de Aeonlabs Z-wave stick gekocht en op een andere RaspberryPi met Domoticz alles gekoppeld maar ook daar zelfde probleem.
Ik heb er nu inmiddels meerdere in huis maar het lijkt er op alsof de 1-knops Wall Switches niet altijd de verandering van status doorgeven aan Domoticz.
Wanneer fysiek het knopje wordt ingedrukt gaat wel de lamp aan maar dan zie ik in Domoticz nog steeds dat die uit is.
Inmiddels heb ik ook een 2de Aeonlabs Z-wave stick gekocht en op een andere RaspberryPi met Domoticz alles gekoppeld maar ook daar zelfde probleem.
Ik heb een 2-knops; zal als ik weer thuis ben even kijken of die wel update.TerrorSource schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:34:
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Hier ook een dual in gebruik. Werkt prima voor mij. Ik heb er niet direct lampen op aangesloten, maar gebruik deze met LUA scripts welke bij het inschakelen verschillende lampen aan of uit zetten (afhankelijk van andere condities) en aan het eind de ingedrukte schakelaar ook weer het off commando geeft. Daarmee gebruik ik het dus als een soort remote/scene schakelaar. Ik heb nog geen gemiste schakelingen of false positives gehad.TerrorSource schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:34:
Toen ik deze in november kocht had de OpenZwave welke met de toenmalige stable van Domoticz geleverd werd nog geen ondersteuning voor deze schakelaar. Op basis van voorbeelden uit het domoticz.com forum heb ik toen een .xml file toegevoegd waarmee ik de schakelaar kon includen. Je zou de mijne eens met die van jou kunnen vergelijken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <Product xmlns='http://code.google.com/p/open-zwave/'> <!-- Shenzhen NEO Electronics (Neo-CoolCam) Light Switch (2 channel) --> <!-- Configuration Parameters --> <CommandClass id="112"> <Value type="list" genre="config" instance="1" index="1" label="Back light Enable" value="1" size="1"> <Help>This parameter defines the back light state of the touch button. The back light led would be on when Light Switch is powered on if the parameter is set to '1'. Otherwise the back light led would be off.</Help> <Item label="Disable" value="0"/> <Item label="Enable" value="1"/> </Value> <Value type="list" genre="config" instance="1" index="2" label="Relay On/Off indicate" value="1" size="1"> <Help>This parameter defines the relays state. The led will be turned on with pink color when the button is touched to tur on relay if this paramtere is set to '1'. Otherwise the ledstate is not changed.</Help> <Item label="Disable" value="0"/> <Item label="Enable" value="1"/> </Value> <Value type="list" genre="config" instance="1" index="3" label="Relay On/Off States Saved Enable" value="1" size="1"> <Help>This parameter defines the on/off status of relay needs to be saved. The status will be saved when relay status is changed if this parameter is set to '1'. Otherwise the relay stataus is not saved. The Light Switch will restore the relay On/Off status when powered again.</Help> <Item label="Disable" value="0"/> <Item label="Enable" value="1"/> </Value> <Value type="list" genre="config" instance="1" index="4" label="Root Device Mapped Setting" min="0" max="3" value="0" size="1"> <Help>This parameter defines which endpoint is mapped to root device (Endpoint 0). 0 - No endpoint is mapped to root device. 1 - Endpoint 1 is mapped to root device. 2 - Endpoint 2 is mapped to root device. 3 - Both endpoint 1 and 2 are mapped to root device.</Help> <Item label="No endpoint is mapped to root device" value="0"/> <Item label="Endpoint 1 is mapped to root device" value="1"/> <Item label="Endpoint 2 is mapped to root device" value="2"/> <Item label="Both endpoint 1 and 2 are mapped to root device" value="3"/> </Value> </CommandClass> <!-- Association Groups --> <CommandClass id="133"> <Associations num_groups="3"> <Group index="1" max_associations="5" label="Lifeline"/> <Group index="2" max_associations="5" label="Sending Report Endpoint 1"/> <Group index="3" max_associations="5" label="Sending Report Endpoint 2"/> </Associations> </CommandClass> </Product> |
Deze file staat in de directory <domoticz root>/Config/shenzen_neo/.
EDIT: ik lees jou vraag nog eens en zie dat je problemen met de enkelvoudige schakelaar hebt, dan helpt het vergelijken van de files niet echt. Ik laat het maar staan omdat het voor iemand anders misschien nog eens van pas komt.
Als ik het volgende achter elkaar doe dan werkt het wel.GermanPivo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:37:
[...]
Ik heb een 2-knops; zal als ik weer thuis ben even kijken of die wel update.
1. fysieke knop indrukken > lamp aan > domoticz blijft uit
2. fysieke knop indrukken > lamp uit > domoticz blijft uit
3. fysieke knop indrukken > lamp aan > domoticz gaat aan
4. fysieke knop indrukken > lamp uit > domoticz gaat uit
Probleem lijkt bij alle switches te zijn die ik in huis hebt. Alsof hij pas na de 1ste keer AAN/UIT weer contact maakt met Domoticz.
2CH/2-Gang werken prima. Niks mee aan de hand. Geven wel direct hun status terug aan Domoticz.tsjoender schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:45:
[...]
Hier ook een dual in gebruik. Werkt prima voor mij. Ik heb er niet direct lampen op aangesloten, maar gebruik deze met LUA scripts welke bij het inschakelen verschillende lampen aan of uit zetten (afhankelijk van andere condities) en aan het eind de ingedrukte schakelaar ook weer het off commando geeft. Daarmee gebruik ik het dus als een soort remote/scene schakelaar. Ik heb nog geen gemiste schakelingen of false positives gehad.
Toen ik deze in november kocht had de OpenZwave welke met de toenmalige stable van Domoticz geleverd werd nog geen ondersteuning voor deze schakelaar. Op basis van voorbeelden uit het domoticz.com forum heb ik toen een .xml file toegevoegd waarmee ik de schakelaar kon includen. Je zou de mijne eens met die van jou kunnen vergelijken:
EDIT: ik lees jou vraag nog eens en zie dat je problemen met de enkelvoudige schakelaar hebt, dan helpt het vergelijken van de files niet echt. Ik laat het maar staan omdat het voor iemand anders misschien nog eens van pas komt.
[ Voor 49% gewijzigd door makooy op 19-07-2018 12:51 ]
Zou het misschien de range kunnen zijn? Ik weet niet hoe de enkelvoudige geplaatst zijn tov de controller. Je zou een uit kunnen bouwen en voorzien van een standaard stekker. Daarmee kun je dan eenvoudig door het huis lopen en op verschillende plaatsen kunnen zien of het op een andere plek directer reageert. Wel een plakbandje over de schroeven doen waarmee de draden vastzitten, want de aanraakveiligheid daarvan is 0.TerrorSource schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:48:
[...]
Als ik het volgende achter elkaar doe dan werkt het wel.
1. fysieke knop indrukken > lamp aan > domoticz blijft uit
2. fysieke knop indrukken > lamp uit > domoticz blijft uit
3. fysieke knop indrukken > lamp aan > domoticz gaat aan
4. fysieke knop indrukken > lamp uit > domoticz gaat uit
Probleem lijkt bij alle switches te zijn die ik in huis hebt. Alsof hij pas na de 1ste keer AAN/UIT weer contact maakt met Domoticz.
[...]
2CH/2-Gang werken prima. Niks mee aan de hand. Geven wel direct hun status terug aan Domoticz.
Ja en nee.tsjoender schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:59:
[...]
Zou het misschien de range kunnen zijn? Ik weet niet hoe de enkelvoudige geplaatst zijn tov de controller. Je zou een uit kunnen bouwen en voorzien van een standaard stekker. Daarmee kun je dan eenvoudig door het huis lopen en op verschillende plaatsen kunnen zien of het op een andere plek directer reageert. Wel een plakbandje over de schroeven doen waarmee de draden vastzitten, want de aanraakveiligheid daarvan is 0.
Z-wave Controller is op de begane grond, toen in de 1CH van zolder (2de etage) wou excluded ging dat inderdaad niet helemaal lekker.
Maar de 1CH die tegenover de meterkast (1,5m afstand) heeft ook problemen met terugkoppeling.
Kan ook niet terugvinden of ze Z-wave of Z-wave Plus zijn op http://www.szneo.com/en/products/show.php?id=201
Z-wave Plus zou elke power-sources sensor meteen een repeater moeten zijn.
Nee dat maakt in principe niet uit. Maar als je de kans hebt, probeer dan vooral voor de massa wat dikker of meerdere draden te gebruiken. Als je toevallig shielded cat kabel gebruikt, dan is de shield een perfecte afscherming en geleider voor de massa.ETH0.1 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:20:
[...]
Op dit moment zit het weerstandje vlak bij de arduino. Maakt dat nog uit of de weerstand bij de arduino zit of dat hij vlakbij de sensor moet zitten?
Ook de voeding mag bij overdaad aan draden wel meermaals uitgevoerd worden.En als je het dan helemaal luxe wilt doen, plaats je een goede kwaliteit condensator op de voeding bij de sensor.
In en exclude moet je op hele korte afstand doen.TerrorSource schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:04:
[...]
Z-wave Controller is op de begane grond, toen in de 1CH van zolder (2de etage) wou excluded ging dat inderdaad niet helemaal lekker.
Maar de 1CH die tegenover de meterkast (1,5m afstand) heeft ook problemen met terugkoppeling.
Kan ook niet terugvinden of ze Z-wave of Z-wave Plus zijn op http://www.szneo.com/en/products/show.php?id=201
Z-wave Plus zou elke power-sources sensor meteen een repeater moeten zijn.
Gebruik je z wave netwerk healing?
Mijn ervaring is dat je echt wel wat devices moet hebben voordat het mesh netwerk echt werkt.
Ik doe in en exclude vanuit de werkkamer achter een laptop, een aantal betonnen muren verder ligt de Raspberry met de z-wave stick in de berging. Nog nooit problemen gehad met ex en includen, ik haal de stick er ook niet uit om naar een z-wave node te lopen. Is er niet wat anders aan de hand?
Ik zit er toch wel aan te denken om het aan te schaffen, hij heeft de prijs bijgesteld naar €2,- per maand of €20,- per jaar. Ik vind het systeem wel erg goed werken en snap best dat hij er geld voor wil hebben. Helaas wel meer dan ik er persoonlijk voor wil uitgeven. Maar vind de oplossing met IFTTT nou niet geweldig. Maar ik gebruik het op dit moment nog te weinig omdat de google assistant nog niet nederlands praat. Zodra die dat kan verwacht ik het wel meer te gebruiken.Chrisje1983 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 04:36:
[...]
Ik heb vandaag de echo dot binnen gekregen en ben er mee gaan stoeien, ik wou ook controlicz gaan gebruiken maar ik ben er met diezelfde reden niet meer aan begonnen. Mijn alternatief is dat ik alles schakel met sonoff en die heeft dus hue emulation. Ik kan nu alle lampen sturen met voice commands, ik hoef niet eens een skill te installeren, de echo dot vond alle devices meteen. Wel jammer dat het nu blijft bij de sonoffs die hue emulatie ondersteunen. Gekke dingen werkt nu dus niet maar het is een begin.
Is er iemand hier die een script heeft waarmee die buitenzonwering kan aansturen zodra er regen dreigt te komen ?
Hoe wil je die regen op tijd detecteren?Jerry_bboy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:14:
[...]
Is er iemand hier die een script heeft waarmee die buitenzonwering kan aansturen zodra er regen dreigt te komen ?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Het liefst zonder sensoren, maar bijvoorbeeld door een buienradar / weather underground.Speedy-Andre schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:18:
[...]
Hoe wil je die regen op tijd detecteren?
En het moet natuurlijk niet zo zijn dat het regent dat die dan pas naar boven gaat, maar bijvoorbeeld bij een kans van X% dat hij dan naar boven gaat. Of als iemand een betere manier weet hoor ik het graag.
[ Voor 28% gewijzigd door Jerry_bboy op 19-07-2018 16:23 ]
Dat idee heb ik dus ook. Zeker omdat als ik de schakelaar AAN > UIT > AAN doe dat hij dan wel in Domoticz als AAN wordt weergegeven.Chrisje1983 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:12:
Ik doe in en exclude vanuit de werkkamer achter een laptop, een aantal betonnen muren verder ligt de Raspberry met de z-wave stick in de berging. Nog nooit problemen gehad met ex en includen, ik haal de stick er ook niet uit om naar een z-wave node te lopen. Is er niet wat anders aan de hand?
WU kan dit perfect. Ik krijg op mijn telefoon en op kodi tussen 09:00 en 00:00, 20 minuten voor een bui een melding dat ik de hond moet uitlaten ivm met regen. Gewoon met een blocky gedaan.Jerry_bboy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:22:
[...]
Het liefst zonder sensoren, maar bijvoorbeeld door een buienradar / weather underground.
En het moet natuurlijk niet zo zijn dat het regent dat die dan pas naar boven gaat, maar bijvoorbeeld bij een kans van X% dat hij dan naar boven gaat. Of als iemand een betere manier weet hoor ik het graag.
who put a "stop payment" on my reality check
Nice, zou je me eens kunnen laten zien hoe je dat gedaan hebt ?DaRk PoIsOn schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:38:
[...]
WU kan dit perfect. Ik krijg op mijn telefoon en op kodi tussen 09:00 en 00:00, 20 minuten voor een bui een melding dat ik de hond moet uitlaten ivm met regen. Gewoon met een blocky gedaan.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen:
Mbv een script dat enkele tweakers hebben gemaakt, kan ik de airco bedienen. Dit is echter éénrichtingsverkeer. De status, als ik de airco bijv. met de afstandsbediening inschakel, wordt niet teruggegeven in Domoticz.
Het script heeft echter ook een 'get'-functie.
Ik heb nu dummies aangemaakt voor elke setting, en die worden bijv. zo geschakeld:
Aanzetten: script:///home/pi/airco.sh 192.168.0.37 set power on
Uitzetten: script:///home/pi/airco.sh 192.168.0.37 set power off
Status uitlezen kan via de CLI door: ./airco.sh 192.168.0.37 get power
En zo kan ook de status van de speed / stand van de kleppen / mode / enz. uitgelezen worden:
./airco.sh 192.168.0.37 get speed
./airco.sh 192.168.0.37 get mode
./airco.sh 192.168.0.37 get vane
Hoe krijg ik de statussen snel en netjes in de desbetreffende switches?
Mbv een script dat enkele tweakers hebben gemaakt, kan ik de airco bedienen. Dit is echter éénrichtingsverkeer. De status, als ik de airco bijv. met de afstandsbediening inschakel, wordt niet teruggegeven in Domoticz.
Ik heb nu dummies aangemaakt voor elke setting, en die worden bijv. zo geschakeld:
En zo kan ook de status van de speed / stand van de kleppen / mode / enz. uitgelezen worden:
¯\_(ツ)_/¯
Osram Smart+ plug toegevoegd aan de Hue 2.0 bridge, maar zie deze niet verschijnen in Domoticz.
Moet ik hier nog wat speciaals voor doen? Allow new devices staat aan in Domoticz
Moet ik hier nog wat speciaals voor doen? Allow new devices staat aan in Domoticz
Ik had het probleem ook met Hue toe te voegen dat de lampen niet herkend werden. In hardware moet je de hue bridge even uit en weer aanzetten dan komen de lampen er automatisch bij. dit is blijkbaar een bekend probleem in de laatste domoticz versie.loyske schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:10:
Osram Smart+ plug toegevoegd aan de Hue 2.0 bridge, maar zie deze niet verschijnen in Domoticz.
Onder Hardware de bridge ook al een paar keer disabled en enabled, maar geen Osram Smart Plugsweetdude schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:24:
[...]
Ik had het probleem ook met Hue toe te voegen dat de lampen niet herkend werden. In hardware moet je de hue bridge even uit en weer aanzetten dan komen de lampen er automatisch bij. dit is blijkbaar een bekend probleem in de laatste domoticz versie.
Dit is mijn buienradar lua script. Gejat van een ander en nog wat aangepast waardoor domoticz niet hangt als buienradar niet bereikbaar is.Jerry_bboy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:22:
[...]
Het liefst zonder sensoren, maar bijvoorbeeld door een buienradar / weather underground.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
| commandArray = {} -- config --------------------------------------------------------- lat='52.97' -- example lat/lon for Den Haag lon='5.80' -- NOTE: lat and lon should have max 2 decimals after comma to function (requirement Buienrader) debug=false tempfilename = '/var/tmp/rain1.tmp' -- can be anywhere writeable local RainTextIDX = 61 -- your domoticz virtual TEXT device (add virtual text device first, if you didnt do this allready and use its idx) local fetchIntervalMins = 5 -- (Integer) (Minutes, Range 5-60) How often the data shall be retrieved -- config --------------------------------------------------------- local function IsItGonnaRain( minutesinfuture ) local file = io.open(tempfilename, "r") if file then local maxrain=0 local rainlines=0 -- now analyse the received lines, format is like 000|15:30 per line. while true do local line = file:read("*line") if not line then break end if debug then print('Buienradar Line:'..line) end linetime=string.sub(tostring(line), 5, 9) if debug then print('Buienradar Linetime: '..linetime) end -- Linetime2 holds the full date calculated from the time on a line linetime2 = os.time{year=os.date('%Y'), month=os.date('%m'), day=os.date('%d'), hour=string.sub(linetime,1,2), min=string.sub(linetime,4,5), sec=os.date('%S')} difference = os.difftime (linetime2,os.time()) -- When a line entry has a time in the future AND is in the given range, then totalize the rainfall if ((difference > 0) and (difference<=minutesinfuture*60)) then if debug then print('Buienradar Line in time range found') end rain=tonumber(string.sub(tostring(line), 0, 3)) if rain > maxrain then maxrain = rain end rainlines=rainlines+1 if debug then print('Buienradar Rain in timerange: '..rain) end if debug then print('Buienradar max rain now: '..maxrain) end end end file:close() -- Returned value is average rain fall for next time -- 0 is no rain, 255 is very heavy rain -- When needed, mm/h is calculated by 10^((value -109)/32) (example: 77 = 0.1 mm/hour) if debug then print('Buienradar: max rain in timerange: '..maxrain) end return(maxrain) end return nil end local function round(num, idp) local mult = 10^(idp or 0) return math.floor(num * mult + 0.5) / mult end print('Buienradar: Running Buienradar') -- Every 5 minutes, call the URL and exit. -- The following minute, return to read the result file local callUrl = false if (os.date('*t').min % fetchIntervalMins) == 0 then callUrl = true elseif ((os.date('*t').min -1) % fetchIntervalMins) ~= 0 then return end if callUrl then local url='https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat='..lat..'&lon='..lon print('Buienradar: Requesting data from the buienradar server...') if debug then print('Buienradar: URL used: '..url) end os.execute('curl -s -o '..tempfilename..' "'..url..'"&') return -- Nothing more to do for now, we'll be back in a minute to read the data! end local minuten=30 local regen = IsItGonnaRain(minuten) if not regen then print('Could not read data from file: '.. tempfilename) return end local RainmmHour=10^((regen-109)/32) print('Buienradar: Regen verwacht: '..round(RainmmHour, 3)..' mm/uur binnen '..minuten..' minuten. Regen variabele: '..regen) if regen > 10 and otherdevices['Regen verwacht']=='Off' then --commandArray['SendNotification']='Regenscript#Regen verwacht' commandArray['Regen verwacht']='On' end if regen == 0 and otherdevices['Regen verwacht']=='On' then --commandArray['SendNotification']='Regenscript#Geen regen meer verwacht' commandArray['Regen verwacht']='Off' end if (regen > 10 ) then RainPredictionText=('('..round(RainmmHour, 3)..' mm/uur) regen verwacht!') else RainPredictionText=('Voorlopig blijft het droog!') end commandArray[2] = {['UpdateDevice'] = RainTextIDX .. '|0|' .. tostring(RainPredictionText)} return commandArray |
Met een ander script kun je dan reageren op de switch en je ding doen.
Misschien zoiets in lua?M.v.Veelen schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:02:
Stuur de output naar een file bijv /var/tmp/aircospeed.tmp
tempfilename = '/var/tmp/aircospeed.tmp'
file = io.open(tempfilename, "r")
line = file:read("*line")
speed = string.sub(tostring(line),18,27)
etc.etc
Je kunt de waarden toch gelijk vanuit de airco.sh naar domoticz gooien?M.v.Veelen schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:02:
Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
| SPEED_IDX='69' # Load data in domoticz curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=$SPEED_IDX&nvalue=0&svalue=$WAARDE" |
Inmiddels kan ik ook apparaten zonder hue emulation aansturen met Alexa, hiervoor heb je wel een sonoff nodig met tasmota en een ongebruikte GPIO.Chrisje1983 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 04:36:
[...]
komtie
In tasmota heb je ongebruikte gpio pins welke je een functie kan geven, als je een ongebruikte gpio instelt op relay (er hangt fysiek geen relay aan) dan krijg je dus een extra switch met een extra IDX en dus ook een extra hue emulation friendly name.
Nu maak je een dummy schakelaar aan in domoticz, het IDX nr van deze dummy vul je in bij de zojuist aangemaakte gpio relay in je sonoff.
Nu kan je alexa opdracht geven de ongebruikte gpio in tasmota aan en uit te zetten, deze ongebruikte gpio van je tasmota sonoff stuurt op zijn beurt weer een dummy switch aan in domoticz.
Met de dummy switch in domoticz stuur je nu met een blockly fysieke schakelaar welke geen hue ondersteunt zoals bijvoorbeeld z-wave sockets, of een nodemcu met espeasy etc etc maar ook kan je nu scenes triggeren, alarm aan uit zetten, blockly's in gang zetten of juist stop zetten.
Op elke sonoff kan je zo 7 extra hue emulations maken die weer dummy switches aansturen in domoticz.
[ Voor 3% gewijzigd door Chrisje1983 op 20-07-2018 02:15 ]
Maar hoe doe ik het dan met de andere ID's (power, vane, enz.) ? En, hoe "weet" Domoticz dat er is geschakeld met de IR afstandsbediening of met de App? Moet er dan niet een cron draaien elke minuut? Het airco.sh script wordt alleen aangeroepen door Domoticz namelijk.flexje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:10:
[...]
Je kunt de waarden toch gelijk vanuit de airco.sh naar domoticz gooien?
Voorbeeldje:
code:
1 2 3 4 SPEED_IDX='69' # Load data in domoticz curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=$SPEED_IDX&nvalue=0&svalue=$WAARDE"
En, dan zouden ook de //script:enz. regels in de switches komen te vervallen?
Het schakelen vanuit Domoticz gaat prima, de statussen van de switches worden uiteraard dan netjes bijgewerkt. Het gaat juist erom dat als er met de IR afstandbediening (buiten Domoticz om) wordt geschakeld, dat er dan ook een terugkoppeling komt. Dat mag best een minuut duren, maar liever heb ik het direct.
¯\_(ツ)_/¯
Goed bedacht! Een slimme programmeur moet in domoticz maken dat je een dummy switch kan aanmaken die gelijk, hue emulation friendly is.
Als tasmota het kan moet domoticz het ook kunnen
Als tasmota het kan moet domoticz het ook kunnen
Chrisje1983 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 02:13:
[...]
Inmiddels kan ik ook apparaten zonder hue emulation aansturen met Alexa, hiervoor heb je wel een sonoff nodig met tasmota en een ongebruikte GPIO.
komtie
In tasmota heb je ongebruikte gpio pins welke je een functie kan geven, als je een ongebruikte gpio instelt op relay (er hangt fysiek geen relay aan) dan krijg je dus een extra switch met een extra IDX en dus ook een extra hue emulation friendly name.
Nu maak je een dummy schakelaar aan in domoticz, het IDX nr van deze dummy vul je in bij de zojuist aangemaakte gpio relay in je sonoff.
Nu kan je alexa opdracht geven de ongebruikte gpio in tasmota aan en uit te zetten, deze ongebruikte gpio van je tasmota sonoff stuurt op zijn beurt weer een dummy switch aan in domoticz.
Met de dummy switch in domoticz stuur je nu met een blockly fysieke schakelaar welke geen hue ondersteunt zoals bijvoorbeeld z-wave sockets, of een nodemcu met espeasy etc etc maar ook kan je nu scenes triggeren, alarm aan uit zetten, blockly's in gang zetten of juist stop zetten.
Op elke sonoff kan je zo 7 extra hue emulations maken die weer dummy switches aansturen in domoticz.
Nog niet tegenkomen hier maar weer een nieuw theme en ziet er goed uit.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=24084/
Github: https://github.com/EdddieN/machinon-domoticz_theme
Is nog wel in ontwikkeling dus er kunnen fouten in zitten.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=24084/
Github: https://github.com/EdddieN/machinon-domoticz_theme
Is nog wel in ontwikkeling dus er kunnen fouten in zitten.
Dit topic is gesloten.