Algemeen wel tevreden met Amazon Prime, app via Goole TV is minder gestroomlijnd dan de app van Netflix of Disney+ (zeker als je iets wil opzoeken bvb) maar het doet wat het moet doen en rekening houdend met het prijsverschil tussen AP en pakweg Netflix, kan ik echt niet klagen.
Het aanbod wordt steeds beter heb ik de indruk, daar waar het bij Disney gewoon bedroevend is geworden, Disney is een politieke boodschapsfrabriek geworden i.p.v. entertainment en contentcreator. Heb bijgevolg ook m'n abo stopgezet zo'n half jaar geleden en heb het nog geen avond gemist.
Wat me bij Amazon Prime echter nog steeds irriteert is dat België, duidelijk bij hen nog wordt gezien zoals bij 60% van de Amerikaanse bevolking: een deel van Frankrijk, of een achterbuurt van Parijs...
Ik krijg dus nog steeds belachelijk veel suggesties in het Frans, vaak zonder mogelijkheid om naar EN te switchen met alleen maar Frans als audio keuze.
Het was vroeger wel vaker het geval, bvb. bij Google Play Films, bij Netflix heb ik het ook geweten in het begin, maar ondertussen suggereren die me netjes content volgens mijn voorkeur: Originele taal, met mogelijkheid tot NL ondertitels.
Echter bij Amazon Prime staat m'n UI ook in Nederlands, desondanks is helaas nog een groot deel van de suggesties Frans gedubd en dat is het probleem: Origineel FR producties mogen gerust in het FR zijn, maar origineel EN (of maakt niet uit welke taal) producties wil ik niet in FR gelipsynct maar in originele taal en mogelijkheid tot ondertitels.
Enfin, daar is toch nog wat werk aan blijkbaar...
denk dat jullie daar in NL veel minder last van hebben want de situatie is veel duidelijker en Nederland is ook gewoon internationaal een pàk bekender, het is logisch, ook voor Amerikanen, dat er in Nederland Nederlands gesproken wordt...
...maar dan komt postzegellandje Belgïe met z'n 3 taalgemeenschappen aanzetten en denkt Amerika: ok, Frans, dus is gelijk aan Frankrijk.
Ietwat simplistisch wellicht maar zo voelt het wel aan.

En die plooien zijn uit een Netflix volledig uit => Volwassener geworden als streamingdienst? Dus hopelijk met wat tijd komt het bij Amazon Prime ook wel goed.
[
Voor 16% gewijzigd door
PinusRigida op 10-08-2022 12:56
]