Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2023
Over smaak valt niet te twisten
Wij vinden het juist buiten de teslas eigenlijk de mooiste ev ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Het begon als een fun trip.
Even voor de duidelijkheid
We waren goed voorbereidt met de juiste New motion pas, verschillende apps en een route met alternatieve laders. Er was een andere optie maar daar waren minder laders.

In de apps hebben we elke keer gekeken of laders actief waren en niet defect. Maw we zijn niet zomaar gaan rijden.

Voor de ev criticasters.
ALS de helft van de defecte laders had gewerkt was het een zeer makkelijke trip geweest. Maw dit is puur stomiteit van de laad maatschappij en niet van de infrastructuur zelf. In feite kun je met elke ev genoeg laden. Als de palen werken of de apps geüpdate worden.

Mijn mening over de ev zelf is niet veranderd ik blijf zeer positief maar verre afstanden zoals een vakantie in Frankrijk zou ik zeer afraden. In Nederland hebben we fastned die mij tot nu toe nog nooit in de steek heeft gelaten. Sterker in Nederland ben ik nog geen enkele defecte snellader tegengekomen waar geen alternatief was op dezelfde plek.

De bedoeling was geen deel 2 te maken.
Tot we jammer genoeg terug reden en het allemaal nog erger was dan in dit deel.

YouTube: Must see before travelling through France in an EV Part I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 09:37

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Nou ja leuk ;)
Maar snap wat je bedoeld lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
FrankDoorhof schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:43:
We waren goed voorbereidt met de juiste New motion pas, verschillende apps en een route met alternatieve laders. Er was een andere optie maar daar waren minder laders.

In de apps hebben we elke keer gekeken of laders actief waren en niet defect. Maw we zijn niet zomaar gaan rijden.

Voor de ev criticasters.
ALS de helft van de defecte laders had gewerkt was het een zeer makkelijke trip geweest. Maw dit is puur stomiteit van de laad maatschappij en niet van de infrastructuur zelf. In feite kun je met elke ev genoeg laden. Als de palen werken of de apps geüpdate worden.

Mijn mening over de ev zelf is niet veranderd ik blijf zeer positief maar verre afstanden zoals een vakantie in Frankrijk zou ik zeer afraden. In Nederland hebben we fastned die mij tot nu toe nog nooit in de steek heeft gelaten. Sterker in Nederland ben ik nog geen enkele defecte snellader tegengekomen waar geen alternatief was op dezelfde plek.

Zojuist je verslag gekeken. Rij zelf een Leaf en zó herkenbaar dit. In het begin vd vlog de opwinding en spanning wat je allemaal te wachten staat en aan het eind de totale wanhoop.
Ben benieuwd naar deel 2 maar ik schat zo in dat je komend zomer met het vliegtuig naar Bordeaux gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:12

Voor de ev criticasters.

Jammer dat je trip zo verlopen is. Onze trip een half jaar geleden via Duitsland naar het puntje van Denemarken was het tegenovergestelde. Iedere lader werkte en er was nooit een rij. In Denemarken waren alle laders van hetzelfde bedrijf, daar hadden we een prepaid pas van gekocht (ben de naam even kwijt). Onze ervaring voor lange afstanden was dus prima. Na je verhaal zullen wij echter wel twijfelen als we die kant op willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Skandinavie is super.
Vind ook de mensen en land een stuk mooier
We gaan er elk jaar heen met de camper. Super behulpzaam, Engels, alles schoon. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:19
Frank, mooie vlog. Ergens ben ik niet eens verbaasd over de Franse instelling, zo ken ik ze ook. Gelukkig spreek ik nog een beetje Frans, maar ik zou waarschijnlijk erg geïrriteerd raken. Voorlopig heb ik nog geen Franse vakanties gepland. 8 april wordt mijn Ioniq premium leaseauto geleverd. Ik verheug mij er nog steeds op.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Moet je ook zeker doen.
In Nederland is het een enorm gave auto. Ik rij best veel maar meestal tussen de 100-200km dus haal eigenlijk alles gewoon op 1 lading of top even bij bij fastned.

Gebruik wel de apps.
Ik heb zelf voor chargemap gekozen uiteindelijk en na Frankrijk mezelf aangeleerd elke keer een review aan te maken dat iets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:53
Heeft iemand ervaring met een obd2 dongle? Kan het zekeringkastje dan nog dicht?
Ik overweeg de Anwb veilig rijden polis, maar ben bang dat met dongle het klepje niet meer dicht kan

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Ik gebruik een dongle
Had eerst een micro dongle maar die werkte voor geen meter en was enorm traag.

Gebruik de bekende groene en dat werkt perfect. Heb een tweede luikje gekocht en die open gesneden zodat de dongle Erin kan blijven zitten.

Obdlink lx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
FrankDoorhof schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:03:
Ik gebruik een dongle
Had eerst een micro dongle maar die werkte voor geen meter en was enorm traag.

Gebruik de bekende groene en dat werkt perfect. Heb een tweede luikje gekocht en die open gesneden zodat de dongle Erin kan blijven zitten.

Obdlink lx.
Dus nu zit er een gat in het luikje?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Ja
Maar het origineel heb ik nog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Deel II is online.
Voor het geval je dacht dat de terug reis makkelijker ging :(

YouTube: The EV nightmare through France Part II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
Frank bedankt voor je uitgebreide vlog. Echt een bijna ongelooflijk verhaal dit. Ik heb een vakantie naar Frankrijk geboekt voor aankomende zomer en gespeeld met de gedachte om met de Ioniq te gaan, maar na jouw bericht ga ik zeker een auto huren! Want om dit mee te maken met twee kids op de achterbank...no way!

Misschien moet je je vlog ook eens naar het ministerie van milieu en/of verkeer in Frankrijk sturen. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet vrolijk worden van jouw bevindingen, nu ze aangekondigd hebben dat ze op termijn van de ICE's af willen. De Franse automobilist weet waarschijnlijk al lang dat de infrastructuur nu bagger is en branden hun vingers voorlopig nog niet aan een EV.
Misschien wel handig om ze een Franse versie van je vlog te sturen, voor het geval dat ze geen Engels verstaan... >:)

Gisteren een rare ervaring gehad bij Van der Valk hotel Emmeloord. Ik ben gewend bij diverse Van der Valk hotels te kunnen snelladen met de Ioniq (Sassenheim en Venlo bijv.), maar in Emmeloord kon ik alleen 8 Tesla laders vinden, maar geen CCS lader. Een CCS lader wordt ook niet op een app aangegeven, dus dat klopte wel. Maar ik vond het toch een vreemde gewaarwording om een hele rij Tesla laders te zien staan die een hoop ruimte innemen, maar dat men schijnbaar geen ruimte wilde gebruiken om ook maar een 1 lader van andere type (CCS, AC, enz.) neer te zetten. Ik zou zeggen, 1 Tesla lader minder (heb je er nog steeds 7) en dan kan je iedereen van dienst zijn. Ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar Van der Valk Emmeloord of men dit op korte termijn gaat veranderen of dat men liever alleen Tesla klanten ontvangt. Nog geen reactie ontvangen...ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Zou me verbazen als ook maar iemand zich aantrekt van wat ik film. Buiten de gebruikers.

Tesla is opzich zelf staand qua chargers. Ik denk niet dat vd valk zelf betaald voor die laders.

Bij vd valk in Eindhoven ben ik ook aan het laden geweest. Veel Tesla en 2 trage laders en 1 CSS.

Wat ik gehoord heb wil Tesla nu wel naast hun eigen laders een extra aansluitkabel aanbrengen met type 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 14:03
Even een praktische vraag:
Je kan aangeven welke oplaadpunten moeten worden weergegeven.
De keuze is "alles" of een zeer uitgebreide lijst, waarin ik ergens wel type 2 herken, maar ook de meest exotische laders staan (Australië).
Wat is handig? Gewoon alles kiezen of toch een selectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Ik selecteer zelf alleen CSS en 50kw
Elke andere is voor reizen simpelweg te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Thobon schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:10:

Misschien moet je je vlog ook eens naar het ministerie van milieu en/of verkeer in Frankrijk sturen. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet vrolijk worden van jouw bevindingen
FrankDoorhof schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:13:
Zou me verbazen als ook maar iemand zich aantrekt van wat ik film. Buiten de gebruikers.
Ik denk eigenlijk dat het ministerie van toerisme hier echt nog wel wat van zou vinden. Dit is allesbehalve een goed visitekaartje voor een land waar toerisme een dusdanig belangrijke inkomstenbron is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online

Voor de ev criticasters.

OMG!! Wat een blamage zeg!

Wat moet dat komende zomer als deze palen hoogstwaarschijnlijk nog niet werken maar wel veel Nederlanders denken met hun EV op vakantie te gaan. Dan is het bij die 1 op de 3 palen die wel werken nog druk ook..

Dit is wel iets voor het tijdschrift van de ANWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
FrankDoorhof schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:13:

Tesla is opzich zelf staand qua chargers. Ik denk niet dat vd valk zelf betaald voor die laders.
En voor wat het waard is, ik ben nog nooit een kapotte supercharger tegengekomen :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Superchargers werken ook in Frankrijk vertelde een Tesla eigenaar me. Hij gaf wel aan dat de staat soms wat matig was maar er was dan wel een alternatief op dezelfde locatie.

Wat dat aangaat heeft Tesla het super voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
FrankDoorhof schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:26:
Ik selecteer zelf alleen CSS en 50kw
Elke andere is voor reizen simpelweg te traag.
Hoe heet CCS in de filters? Ik kon hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Gewoon combo ccs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
@FrankDoorhof Zou dit zijn naar aanleiding van jouw ervaringen in Frankrijk en de filmpjes die je op YouTube geplaatst hebt :o

https://insideevs.com/plu...e-all-electric-decreases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
FrankDoorhof schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:40:
Superchargers werken ook in Frankrijk vertelde een Tesla eigenaar me. Hij gaf wel aan dat de staat soms wat matig was maar er was dan wel een alternatief op dezelfde locatie.

Wat dat aangaat heeft Tesla het super voor elkaar
Ik ben nog nooit in Frankrijk geweest met de Tesla, maar in Belgie, Engeland en Duitsland doen ze het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Geen idee Sonic
Ik hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 111% gewijzigd door _eLMo_ op 28-02-2018 14:49 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Toen was ik al terug.
We zijn vrijdag terug gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Wie heeft er al een Kona besteld? ;)

Ziet er interessant uit!
https://www.autoweek.nl/n...a-electric-gepresenteerd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49

Rico

Wie dit leest is gek....

Prijzen zijn nog niet bekend en weer maar 1 fase laden........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
ja, dat is inderdaad jammer, verder geen info of er nu wel een APP komt waarmee je op afstand verwarming aan kan zetten en de batterij lading kan zien

[ Voor 7% gewijzigd door Him_ op 28-02-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:07
Alleen de range is aantrekkelijk. Vind de IONIQ toch mooiere dan deze crossover.. Tis wel een beetje met appels met peren vergelijken, maja.. :)

Ik ben wel benieuwd wat ze qua infotainment hebben veranderd.. Aan de plaatjes te zien is de homescreen sowieso anders.. Zou de weergave voor de tellers en autoinfo ook veranderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:04
albert04 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:29:
Alleen de range is aantrekkelijk. Vind de IONIQ toch mooiere dan deze crossover.. Tis wel een beetje met appels met peren vergelijken, maja.. :)
De zitruimte achterin is ook duidelijk beter. Achterin een Ioniq kan ik niet rechtop zitten zonder een bult in het dak te maken, in een Kona past dat wel.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Ik wacht op de ioniq met 60kwh denk ik.
Heb hem de ioniq ook nog maar 3 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
ik heb een private lease die SEP 2019 afloopt, ga voor de eerste die tegen die tijd een 64kWh versie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:04
@Him_ in september volgend jaar zal er al aardig wat keus zijn denk ik.
Tesla M3, Kia Niro, Hyundai Kona, Hyundai Ioniq, Nissan Leaf.
Even afgezien van de levertijden dan, zover gaat mijn glazen bol nog niet ;-)

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19

Standeman

Prutser 1e klasse

Even een vraagje, wat is jullie bereik met dit weer als hij volledig is opgeladen? Mijn Ionic geeft nu zo'n 190km aan wanneer ik hem van de stekker af haal (en 197km wanneer ik de verwarming helemaal uitzet, maar dat is me wat te fris :+ ).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:01

uFx

Standeman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:01:
Even een vraagje, wat is jullie bereik met dit weer als hij volledig is opgeladen? Mijn Ionic geeft nu zo'n 190km aan wanneer ik hem van de stekker af haal (en 197km wanneer ik de verwarming helemaal uitzet, maar dat is me wat te fris :+ ).
Sinds de winter eigenlijk ongeveer 180 km. Moet er wel bij zeggen dat mijn woon-werkverkeer zo'n 12 kilometer is en da's niet goed voor je gemiddeld verbruik. In de zomer zat ik op ongeveer 225 km.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Laatst online: 21-09 17:07
Op dit moment zit ik op 160km.. Waarschijnlijk rij ik op de terugweg "niet" zuinig en daarom bij de volgende dag bij start op 160 of 166km staat.

Dit is natuurlijk met voorverwarmen en verwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
vandaag bij -6 haal ik maar 120. Reed wel 120 op de snelweg maar dan nog erg lage range.
Het meest gekke was dat de range van 75 ineens naar 64 sprong en later ineens van 52 naar 35. sta nu bij fastned.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
~180. ik rij 's morgens altijd weg met een voorverwarmde auto. verschil met kachel uit is niet zo groot ~10km.
wel label C winterbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 10:55
Vandaag, met op de terugweg stevige zeer frisse tegenwind:

geschatte actieradius door de Ioniq: 160 km

woon/werkverkeer ruim 90km totaal met 99% snelweg, snelheid 110km/h paar inhaalacties met 5 of 10 km meer, verwarming/airco op automatisch 20,5 graden.

terug bij huis had ik nog... 53 km over... (nieuw dieptepunt)

Mooi om te zien in het EV energieverbruik scherm:

bij geen windvlaag: 17 kW
bij stevige tegenwind: 22kW
Dat hakt er wel in..

Dit alles op Conti Wintercontact winterbanden (label B meen ik)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
Range op het moment bij -8 ca. 180 km. Auto voor verwarmd voor vertrek. Actieradius verschil met kachel aan of uit is ca. 15 km aan het begin van de rit en dat verschil loopt langzaam terug naar ca. 4 km.

4 seizoenen banden: Michelin Cross Climate+ ( label B )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
165 bij opstarten maar rij eigenlijk consequent 130 op de snelweg of 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Rij zelf sinds maandag in de ioniq, maar bij mij is het verschil met verwarming een stuk hoger. Als ik de kachel uit zet dan krijg ik er meteen ≈35 km bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humungus
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-09 09:51
Mijn range ligt nu rond 200 KM, maar ik rij alleen 50 en 80 wegen, en start 's ochtends vanuit een verwarmde garage. De terugweg is de auto wel altijd koud. Het verbruik lag gisteren op 15/100, het hoogste verbruik wat ik ooit gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
In mijn Ioniq staat die niet, ik kan alleen type 1 combo (j1552) en type 2 combo (Mennekes) vinden. Wat is de volledige naam bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
het is de type 2 combo (Mennekes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:47
Gisterenavond nog getest met het klimaat op 19 graden op instelling normaal en op instelling eco.
Toen de auto opgewarmd was lag het verbruik van de kachel in de normale modus op circa 2kWh en dat daalde naar 1kWh in eco modus. Scheelde bij mijn verbruik van gisterenavond ongeveer 5km range op een uur rijden. Voor wat het waard is :-)

Bij 100% laden geeft de GOM nu 157km aan. Vanavond een flinke snelwegrit, ben benieuwd wat er dan overblijft van die 157km.

Zit nu bij de dealer voor de nieuwste firmware/software/kaarten. Een uurtje wachten werd mij verteld.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:03
Voorverwarmd aan de laadpaal vertrok ik vanmorgen met 148km range. Maar ik kan ook meestal 120~140 rijden en de kachel staat altijd op 20/21c. Re-gen staat wel op stand 3 en de auto zit altijd in eco modus.

@WilliamGeluk Met deze omstandigheden kan je op een rustige snelweg constant een beetje 140 makkelijk onder 120km range komen. Let daar dus op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Standeman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:01:
Bij mij geeft tie de laatste anderhalve week 160~170km. Vanochtend toen ik de verwarming aanzetten ging die naar 150. Ik vind het allemaal maar huilen aangezien ik 200km woon/werk verkeer heb. Sta elke ochtend 10~ 20 minuten bij FastNed en laad op tot ik 140km range heb. Dan kom ik nog thuis met ongeveer 20 tot 25 km over. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
LcsRaw schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:54:
[...]

Bij mij geeft tie de laatste anderhalve week 160~170km. Vanochtend toen ik de verwarming aanzetten ging die naar 150. Ik vind het allemaal maar huilen aangezien ik 200km woon/werk verkeer heb. Sta elke ochtend 10~ 20 minuten bij FastNed en laad op tot ik 140km range heb. Dan kom ik nog thuis met ongeveer 20 tot 25 km over. |:( |:(
Dat is inderdaad niet zo lekker, mijn woon-werk is 100 KM en dit zijn hoofdzakelijk snelweg kilometers
ik rij meestal goed door (120 op 120 en 130 op 130)

Mijn start is rond 160KM (90-94%) en als ik aan het einde van de dag weer thuis ben
sta ik rond 50KM (30-35%)

[ Voor 3% gewijzigd door Him_ op 01-03-2018 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Toettoetdaan schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:04:
Voorverwarmd aan de laadpaal vertrok ik vanmorgen met 148km range. Maar ik kan ook meestal 120~140 rijden en de kachel staat altijd op 20/21c. Re-gen staat wel op stand 3 en de auto zit altijd in eco modus.

@WilliamGeluk Met deze omstandigheden kan je op een rustige snelweg constant een beetje 140 makkelijk onder 120km range komen. Let daar dus op ;)
Ik heb in mijn route de stop bij Fastned veiligheidshalve naar voren gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Him_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:33:
het is de type 2 combo (Mennekes)
Ik zie dan alleen laders in België...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
orillion schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:38:
[...]

Ik zie dan alleen laders in België...
Staat wellicht nog een filter op laadsnelheid?
Je moet uit mijn hoofd 11-50 kW selecteren en niet de hoogste setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu bij de dealer voor de nieuwste firmware/software/kaarten. Een uurtje wachten werd mij verteld.
@WilliamGeluk Mocht het nieuwer zijn dan https://place2bie.nl/s/xZFpwE3SKuEZGf1

dan hoor ik het graag.....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Ja, ik heb nieuwere kaarten, zie eerdere post. Begint bij mij met 10 en bevat het nieuwe stuk A4 tussen Schiedam en Rijswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Him_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Dat is inderdaad niet zo lekker, mijn woon-werk is 100 KM en dit zijn hoofdzakelijk snelweg kilometers
ik rij meestal goed door (120 op 120 en 130 op 130)

Mijn start is rond 160KM (90-94%) en als ik aan het einde van de dag weer thuis ben
sta ik rond 50KM (30-35%)
Dan had je een hybride moeten kopen denk ik. Werken ze bij jullie nog zonder stroom dan? Inruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Software, firmware en navigatie zijn gelijk aan die van jou.

Mijn kaart lijkt nieuwer te zijn, namelijk: EUR.10.41.46.701.002.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:13:
[...]

Dan had je een hybride moeten kopen denk ik. Werken ze bij jullie nog zonder stroom dan? Inruilen?
hoe dat zo, voldoet toch prima? bespaar 300 euro per maand op de brandstof en kom elke dag zonder te hoeve opladen gewoon netjes thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
[...]

Ook al is het geen winter dan wordt het nog vrij krap voor je. Ik had geen Ioniq overwogen dan als ik niet op werk kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 10:55
[...]

Deze zomer je Ioniq maar inruilen op een Kona dan ? Wordt overigens wel tijd dat Hyundai een accu upgrade voor de Ioniq aan gaat bieden, dan zijn ze weer helemaal bij.

[ Voor 10% gewijzigd door gertk op 02-03-2018 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Zo daar sta je dan in de vrieskou. Auto helemaal opgeladen vannacht maar ben bang dat de 12V accu leeggetrokken is. Auto wil niet meer ontgrendelen en lampen doen het ook niet meer. Nu wachten op de ANWB. Wel balen had wel van dit probleem gehoord bij de e-Golf maar had niet gedacht dat de Ioniq hier ook last van had. Iemand anders dit ook al een keer gehad?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Davidshadow13 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:05:
Zo daar sta je dan in de vrieskou. Auto helemaal opgeladen vannacht maar ben bang dat de 12V accu leeggetrokken is. Auto wil niet meer ontgrendelen en lampen doen het ook niet meer. Nu wachten op de ANWB. Wel balen had wel van dit probleem gehoord bij de e-Golf maar had niet gedacht dat de Ioniq hier ook last van had. Iemand anders dit ook al een keer gehad?
Ik heb er weleens van gehoord, je kunt met je sleutel aan de rechter onderkant van het handvat een kapje eraf priegelen en dan krijg je een gewoon draaislot te zien.

Als je binnen bent kun je met een beetje geluk de auto starten door de afstands bediening tegen de startknop aan te drukken.

Maar je 12vaccu kan ook gewoon kapot zijn met dit weer, succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
YoshiBignose schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:52:
[...]

Ook al is het geen winter dan wordt het nog vrij krap voor je. Ik had geen Ioniq overwogen dan als ik niet op werk kan laden.
Tjah, bij mijn hoofdkantoor zijn er meer dan genoeg laadplekken. Heb helaas een klant getroffen die op een wat beroerdere lokatie zit en nog geen laadpalen heeft. Maar ik zit hier niet voor eeuwig dus :9
gertk schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 06:20:
[...]
Deze zomer je Ioniq maar inruilen op een Kona dan ? Wordt overigens wel tijd dat Hyundai een accu upgrade voor de Ioniq aan gaat bieden, dan zijn ze weer helemaal bij.
Tis een lease auto dus denk niet dat dat mogelijk is 8)7 En vindt die Kona niet echt mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Ik reed gisterenavond (helaas nog steeds met mijn ICE, wacht nog op Ioniq) op de A59 ter hoogte van afslag Terheijden een zwarte Ioniq Electric voorbij. Iemand van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
Davidshadow13 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:05:
Ik heb het 1x gehad, maar toen bleek het batterijtje van de sleutel leeg te zijn....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerard S 67 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:44:
Ik reed gisterenavond (helaas nog steeds met mijn ICE, wacht nog op Ioniq) op de A59 ter hoogte van afslag Terheijden een zwarte Ioniq Electric voorbij. Iemand van hier?
Er zijn ondertussen zo'n 1.400 volledig elektrische Ioniqs in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:51:
[...]

Er zijn ondertussen zo'n 1.400 volledig elektrische Ioniqs in Nederland ;)
Weet je misschien ook hoeveel hybrides en hoeveel plug-ins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Woensdag op mijn weg naar Mechelen (België) geprobeerd te snelladen bij de Tulip Inn in Oosterhout naast de A27. Tot mijn verbazing was de CCS kabel te kort om bij de laadpoort van mijn Ioniq te komen. Zowel bij vooruit als bij achteruit parkeren. Dwars heb ik niet geprobeerd mede i.v.m. een grote zwerfkei die tussen deze parkeerplaats en de naastliggende plaats ligt. Je kunt het zien op google streetview (Beneluxweg). Laadpoort aan de zijkant heeft dus ook z'n nadelen.
Heeft iemand dit ook opgemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
pmiddeld schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:11:
Woensdag op mijn weg naar Mechelen (België) geprobeerd te snelladen bij de Tulip Inn in Oosterhout naast de A27. Tot mijn verbazing was de CCS kabel te kort om bij de laadpoort van mijn Ioniq te komen. Zowel bij vooruit als bij achteruit parkeren. Dwars heb ik niet geprobeerd mede i.v.m. een grote zwerfkei die tussen deze parkeerplaats en de naastliggende plaats ligt. Je kunt het zien op google streetview (Beneluxweg). Laadpoort aan de zijkant heeft dus ook z'n nadelen.
Heeft iemand dit ook opgemerkt?
Even op Google Maps gekeken (Streetview - https://imgur.com/a/SydM2) en het ziet er sub-optimaal uit.
Als die plek ernaast leeg was had ik hem denk ik over 2 plekken heen gezet, maar echt een oplossing is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
pmiddeld schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:11:
Dwars heb ik niet geprobeerd mede i.v.m. een grote zwerfkei die tussen deze parkeerplaats en de naastliggende plaats ligt.
Pak je dat ding toch ff op en gooi je die ergens anders >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Zijn er dingen die veranderen als je switch tussen de eco en normal modes, behalve de verwarming/airco en regeneratie instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Weet je misschien ook hoeveel hybrides en hoeveel plug-ins?
Die cijfers weet ik niet, zullen vast wel ergens te vinden zijn. Voor BEV's is alle cijferinformatie hier te vinden:

https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-ondernemen/energie-en-milieu-innovaties/elektrisch-rijden/stand-van-zaken/cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

Voor de ev criticasters.

Welk 'dashboard' gebruik je in Torque? Ziet er heel bruikbaar uit in je vlog. Ik gebruik er nu een van JejuSoul (via Ioniqforum.com), maar de layout is erg onduidelijk.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
Gisteravond voor het eerst geladen bij de nieuwe FastNed langs de A8. Station is opertationeel sinds vorige week en is het eerste station waar ze de nieuwe 175 kW CCS laders van ABB hebben neergezet. Ik moet zeggen dat is toch wel erg fijn. in 15 minuten ruim 20 kWh geladen, das een gemiddelde van zo'n 80 kW en dat is toch 5-7 minuten sneller dan op de traditionele 50 kW laders van FastNed. Van mij mogen ze ze allemaal vervangen want op deze manier kan je gewoon met snelle stops een grote afstand afleggen. In de zomer betekent 7 minuten laden dan gewoon 100 km erbij. Dus qua extra reistijd valt het dan erg mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qKRNpMt.jpg
De nieuwe laders hebben zoals eerder al gemeld enkel CCS en Chademo op 175 kW en hebben dus geen AC lader meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UlegdQH.jpg
Verder is ook de lay-out van de overkapping veranderd waardoor de stations nu iets minder ruimte innemen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Davidshadow13 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:41:
Gisteravond voor het eerst geladen bij de nieuwe FastNed langs de A8. Station is opertationeel sinds vorige week en is het eerste station waar ze de nieuwe 175 kW CCS laders van ABB hebben neergezet. Ik moet zeggen dat is toch wel erg fijn. in 15 minuten ruim 20 kWh geladen, das een gemiddelde van zo'n 80 kW en dat is toch 5-7 minuten sneller dan op de traditionele 50 kW laders van FastNed. Van mij mogen ze ze allemaal vervangen want op deze manier kan je gewoon met snelle stops een grote afstand afleggen. In de zomer betekent 7 minuten laden dan gewoon 100 km erbij. Dus qua extra reistijd valt het dan erg mee.

[afbeelding]
De nieuwe laders hebben zoals eerder al gemeld enkel CCS en Chademo op 175 kW en hebben dus geen AC lader meer.

[afbeelding]
Verder is ook de lay-out van de overkapping veranderd waardoor de stations nu iets minder ruimte innemen.
zo'n lader staat ook op de a15 bij rotterdam zuid maar die werkt helaas nog niet ben benieuwd of die ook 175kWh is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Davidshadow13 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:41:

[afbeelding]

[afbeelding]
100 - 120 km in 15 min, voor mij
Of haal jij 10km/kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
BarryH schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:52:
[...]

100 - 120 km in 15 min, voor mij
Of haal jij 10km/kWh?
In de huidige winter temperaturen haal ik ongeveer 15 á 16 kWh / 100km. In de zomer nog niet mee gereden maar ik verwacht dan wel tussen de 10 en 12 kWh / 100 km te kunnen halen. Dus dan heb je wel ongeveer 100 km er bij in 7 minuten maar goed dat hangt ook af van hoe leeg de batterij en hoe warm deze al is natuurlijk.
N3D schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:15:
[...]
zo'n lader staat ook op de a15 bij rotterdam zuid maar die werkt helaas nog niet ben benieuwd of die ook 175kWh is.
Als je die op de A15 van Europoort naar Ridderkerk bedoelt bij HMP55 op de verzorgingsplaats Portland dan ja. Dit is één van de drie stations die als eerste de 175 kW laders krijgt, samen met die op de A8 en nog een op A2 richting Den Bosch bij Nieuwegein.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
Langs de A4 richting Den Haag staan ze ook al. Maar afgelopen zondag zat er nog een rood lint omheen en waren ze nog niet in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

Gisteren voor werk naar Amsterdam gemoeten heb maar gelijk die 175kWh lader uitgeprobeerd. Moet zeggen wereld van verschil met wachten. Begonnen met 18% accu capaciteit met laden. Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mAHCtS/2347_E794_8034_4274_BFC4_ADAA17_D5_D183.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cz9gnn/IMG_0535.jpg
Na 15 min wachten was de auto al 80%+ opgeladen (auto stond wel aan met stoel verwarming en heater op 20 graden tijdens het laden)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ie3ff7/IMG_0536.jpg
binnen 24min opgeladen van 19% tot 94% vergeleken met normaal gemiddeld meer dan 37 minuten op een 50kWh lader.

Als je naar de 2e afbeelding kijk 20kWh opgeladen binnen 15 min. Is toch gemiddeld 80kWh dat de auto mee oplaad. Iemand enig idee of dit nu de beperking van de ioniq is of van de laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Laatst online: 12-09 09:50
N3D schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:55:
Gisteren voor werk naar Amsterdam gemoeten heb maar gelijk die 175kWh lader uitgeprobeerd. Moet zeggen wereld van verschil met wachten. Begonnen met 18% accu capaciteit met laden.

Als je naar de 2e afbeelding kijk 20kWh opgeladen binnen 15 min. Is toch gemiddeld 80kWh dat de auto mee oplaad. Iemand enig idee of dit nu de beperking van de ioniq is of van de laders?
Dat ziet er goed uit!

Als je kijkt naar de specs van de Ioniq dan zegt Hyundai zelf: "tot 100kWh laden".
Dus als je laadverliezen meeneemt dan is de 80kWh wel realistisch niet?

https://www.hyundai.nl/hyundai-ioniq-ev#features

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
80 kW is ook ongeveer wat Bjorn Nyland in Noorwegen haalde bij verschillende testen. Zou misschien nog wel iets hoger kunnen als de omgevingstemperatuur wat hoger is en de accu wat warmer. Maar goed ik haalde zelf ook 20 kWh in 15 minuten zondagavond met een warme accu tot 15% leeg gereden en toen was het buiten ook maar 5 graden boven nul.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
En bij 75% bouwt de ioniq al af naar 50kWh. Om de batterij te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haalde met de 175 kW lader 73,6 kW aan laadsnelheid. Echt was het buiten wel - 9 ºC, wat normaal gesproken een flink effect heeft op de laadsnelheid. Ik kan me prima voorstellen dat de lader 80 kW haalt als de temperatuur gunstiger is. Als ik de Ioniq vergelijk met de Nissan Leaf 2018 ben ik op heel veel punten blij dat ik met de Ioniq gekozen heb! Bjorn Nyland testte de actieradius van de Ioniq (28 kWh) en de 2018 Leaf (40 kWh) en kwam uit op een vrijwel gelijke range. Zeker met de hoge laadsnelheid is de Ioniq op trips van 150 km+ alleen te verslaan door Tesla. Al zal een Tesla als de Ioniq echt op 80 kW laadt het zelf moeilijk krijgen doordat de Model S zo'n 20-30% minder zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
De kona lijkt een optie te hebben om het laden te stoppen bij een vooraf ingegeven percentage.
Handig, moet nu elke dag grof uitrekenen hoeveel ik moet laden om rond 90-95% uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Waarom wil je perse 90-95%
Bij ons hangt hij gewoon aan de lader en elke ochtend geeft de display aan 100% maar is hij intern maar 94.5 dacht ik.
Maw de ev is gewoon beveiligd tegen overladen.

Zou ook van de zotte zijn als dat niet zo was.
Auto piloot, android auto en Apple carplay, super veel techniek en dan niet kunnen regelen dat hij veilig laadt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

FrankDoorhof schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:31:
Bij ons hangt hij gewoon aan de lader en elke ochtend geeft de display aan 100% maar is hij intern maar 94.5 dacht ik.

Zou ook van de zotte zijn als dat niet zo was.
Auto piloot, android auto en Apple carplay, super veel techniek en dan niet kunnen regelen dat hij veilig laadt ;)
of via een app kunnen zien hoe vol je auto is of instellen om voor te verwarmen wanneer je maar wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Him_ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:12:
De kona lijkt een optie te hebben om het laden te stoppen bij een vooraf ingegeven percentage.
Handig, moet nu elke dag grof uitrekenen hoeveel ik moet laden om rond 90-95% uit te komen.
Ideaal!
FrankDoorhof schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:31:
Omdat laden tot 90% (intern dan ~85%) beter voor de levensduur van je accu is dan laden tot 100% (intern 94,5%). Net zoals dat leegrijden ook niet goed voor je accu is (al schijnt af en toe wel goed te zijn voor het calibreren van de accu).

[ Voor 47% gewijzigd door PASware op 07-03-2018 10:48 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19

Standeman

Prutser 1e klasse

N3D schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:39:
[...]

of via een app kunnen zien hoe vol je auto is of instellen om voor te verwarmen wanneer je maar wil ;)
Ik ziet me af te vragen of dat ooit gaat komen. Ik heb ook geen idee of er uberhaupt een simkaart in de Ioniq zit.

Maar goed, als kan ik het alleen via mijn eigen wifi netwerk kunnen bedienen, zou het al een feestje zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Kan via een Raspberry pie geloof ik.
Vind het veel werk voor iets wat ik amper gebruik.

Hoort eindelijk standaard op de auto te zitten
Zelfde met volladen. Ik geloof echt niet dat je bij 90% moet stoppen. Ze geven 8 jaar garantie op de accu's ik neem aan dat ze het optimaal hebben ingesteld

Heb ook geen zin om midden in de nacht mijn wekker te zetten om het laadpunt uit te zetten. Zou wel van de zotte zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
FrankDoorhof schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:13:

Heb ook geen zin om midden in de nacht mijn wekker te zetten om het laadpunt uit te zetten. Zou wel van de zotte zijn
Je kan in de auto een schedule aanzetten waarmee de redelijk in de buurt komt van wat je wilt bereiken.

Ik laad thuis 10% per 30 minutes en stel dan in om pas in de ochtend te beginnen met laden en zo rond mijn vertrek tijd op de gewenste % te zitten.

Bij 50% batterij lading dus 2 uur laden dan kom ik rond 90% uit
Start tijd stel ik in om 06:00 en eindtijd op 08:00, gaat 99%van de tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Het Fastned netwerk is verder uitgebreid
Fastned 175kW laders
Zojuist geopend:
-> De Watering nabij Amsterdam,
(A8 Zaandam → Amsterdam)
-> Portland nabij Rotterdam
(A15 Europoort → Ridderkerk)

Op deze stations kun je tevens de nieuwste generatie 175 kW snelladers vinden, waarmee Hyundai Ioniqs tot 50% sneller kunnen laden.

Heb je een andere auto met een CCS of CHAdeMO aansluiting? Dan kun je tevens snelladen aan deze nieuwe laders, maar het laden zal niet sneller gaan dan de gebruikelijke 50 kW. De laadsnelheid wordt altijd door de auto bepaald.

Nog meer goed nieuws
Op het station Den Ruygen Hoek-West nabij Amsterdam hebben we ook twee nieuwe generatie 175 kW snelladers bijgeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Heeft iemand deze nieuwe 350 kW lader al geprobeerd: https://www.deorkaan.nl/f...tion-aan-a8-bij-oostzaan/

Klopt het nu dat je bij een 175 kW lader op een duidelijk hoger vermogen laadt dan bij een 100 kW lader?

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Jan Treur schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:47:
Heeft iemand deze nieuwe 350 kW lader al geprobeerd: https://www.deorkaan.nl/f...tion-aan-a8-bij-oostzaan/

Klopt het nu dat je bij een 175 kW lader op een duidelijk hoger vermogen laadt dan bij een 100 kW lader?
Fastned De Watering
A8 Zaandam - Amsterdam HMP 4
Zaandam

2x CCS 175 kW
2x CHAdeMO 50 kW
Tesla adapter
Let op: geen AC aanwezig!

Hmmm, 2 x 175 = 350 Denk dat in dit artikel een klein rekenfoutje is gemaakt 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Him_ op 07-03-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik vroeg me dat ook af, maar die 350 kW zit hardnekkig in verschillende aankondigingen met nog een apart verhaal erbij dat dat voor de toekomstige auto's is.

Zie ook hier:
nieuws: Fastned opent eerste snellaadstation met 350kW-lader in Nederland

[ Voor 40% gewijzigd door Jan Treur op 07-03-2018 17:08 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
volgens de fastned site staan by de A8 2 x 175 kW laders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Is dat echt 2x 175 kW of is dat 1 lader met Chademo en CCS waarvan er maar 1 tegelijk bruikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
pmiddeld schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:50:
Is dat echt 2x 175 kW of is dat 1 lader met Chademo en CCS waarvan er maar 1 tegelijk bruikbaar is?
2x CCS 175 kW
2x CHAdeMO 50 kW
Pagina: 1 ... 25 ... 195 Laatste