Over smaak valt niet te twisten
Wij vinden het juist buiten de teslas eigenlijk de mooiste ev
Wij vinden het juist buiten de teslas eigenlijk de mooiste ev
Heel leuke video Frank!
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Zojuist je verslag gekeken. Rij zelf een Leaf en zó herkenbaar dit. In het begin vd vlog de opwinding en spanning wat je allemaal te wachten staat en aan het eind de totale wanhoop.FrankDoorhof schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:43:
Het begon als een fun trip.
Even voor de duidelijkheid
We waren goed voorbereidt met de juiste New motion pas, verschillende apps en een route met alternatieve laders. Er was een andere optie maar daar waren minder laders.
In de apps hebben we elke keer gekeken of laders actief waren en niet defect. Maw we zijn niet zomaar gaan rijden.
Voor de ev criticasters.
ALS de helft van de defecte laders had gewerkt was het een zeer makkelijke trip geweest. Maw dit is puur stomiteit van de laad maatschappij en niet van de infrastructuur zelf. In feite kun je met elke ev genoeg laden. Als de palen werken of de apps geüpdate worden.
Mijn mening over de ev zelf is niet veranderd ik blijf zeer positief maar verre afstanden zoals een vakantie in Frankrijk zou ik zeer afraden. In Nederland hebben we fastned die mij tot nu toe nog nooit in de steek heeft gelaten. Sterker in Nederland ben ik nog geen enkele defecte snellader tegengekomen waar geen alternatief was op dezelfde plek.
De bedoeling was geen deel 2 te maken.
Tot we jammer genoeg terug reden en het allemaal nog erger was dan in dit deel.
YouTube: Must see before travelling through France in an EV Part I
Jammer dat je trip zo verlopen is. Onze trip een half jaar geleden via Duitsland naar het puntje van Denemarken was het tegenovergestelde. Iedere lader werkte en er was nooit een rij. In Denemarken waren alle laders van hetzelfde bedrijf, daar hadden we een prepaid pas van gekocht (ben de naam even kwijt). Onze ervaring voor lange afstanden was dus prima. Na je verhaal zullen wij echter wel twijfelen als we die kant op willen.FrankDoorhof schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:43:
We waren goed voorbereidt met de juiste New motion pas, verschillende apps en een route met alternatieve laders. Er was een andere optie maar daar waren minder laders.
In de apps hebben we elke keer gekeken of laders actief waren en niet defect. Maw we zijn niet zomaar gaan rijden.
Voor de ev criticasters.
ALS de helft van de defecte laders had gewerkt was het een zeer makkelijke trip geweest. Maw dit is puur stomiteit van de laad maatschappij en niet van de infrastructuur zelf. In feite kun je met elke ev genoeg laden. Als de palen werken of de apps geüpdate worden.
Mijn mening over de ev zelf is niet veranderd ik blijf zeer positief maar verre afstanden zoals een vakantie in Frankrijk zou ik zeer afraden. In Nederland hebben we fastned die mij tot nu toe nog nooit in de steek heeft gelaten. Sterker in Nederland ben ik nog geen enkele defecte snellader tegengekomen waar geen alternatief was op dezelfde plek.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Dus nu zit er een gat in het luikje?FrankDoorhof schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:03:
Ik gebruik een dongle
Had eerst een micro dongle maar die werkte voor geen meter en was enorm traag.
Gebruik de bekende groene en dat werkt perfect. Heb een tweede luikje gekocht en die open gesneden zodat de dongle Erin kan blijven zitten.
Obdlink lx.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Thobon schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:10:
Misschien moet je je vlog ook eens naar het ministerie van milieu en/of verkeer in Frankrijk sturen. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet vrolijk worden van jouw bevindingen
Ik denk eigenlijk dat het ministerie van toerisme hier echt nog wel wat van zou vinden. Dit is allesbehalve een goed visitekaartje voor een land waar toerisme een dusdanig belangrijke inkomstenbron is...FrankDoorhof schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:13:
Zou me verbazen als ook maar iemand zich aantrekt van wat ik film. Buiten de gebruikers.
OMG!! Wat een blamage zeg!FrankDoorhof schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:43:
Voor de ev criticasters.
En voor wat het waard is, ik ben nog nooit een kapotte supercharger tegengekomenFrankDoorhof schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:13:
Zou me verbazen als ook maar iemand zich aantrekt van wat ik film. Buiten de gebruikers.
Tesla is opzich zelf staand qua chargers. Ik denk niet dat vd valk zelf betaald voor die laders.
Facts don't care about your feelings
Hoe heet CCS in de filters? Ik kon hem niet vinden.FrankDoorhof schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:26:
Ik selecteer zelf alleen CSS en 50kw
Elke andere is voor reizen simpelweg te traag.
Ik ben nog nooit in Frankrijk geweest met de Tesla, maar in Belgie, Engeland en Duitsland doen ze het prima.FrankDoorhof schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:40:
Superchargers werken ook in Frankrijk vertelde een Tesla eigenaar me. Hij gaf wel aan dat de staat soms wat matig was maar er was dan wel een alternatief op dezelfde locatie.
Wat dat aangaat heeft Tesla het super voor elkaar
[ Voor 111% gewijzigd door _eLMo_ op 28-02-2018 14:49 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
[ Voor 7% gewijzigd door Him_ op 28-02-2018 11:24 ]
De zitruimte achterin is ook duidelijk beter. Achterin een Ioniq kan ik niet rechtop zitten zonder een bult in het dak te maken, in een Kona past dat wel.albert04 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:29:
Alleen de range is aantrekkelijk. Vind de IONIQ toch mooiere dan deze crossover.. Tis wel een beetje met appels met peren vergelijken, maja..
Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Sinds de winter eigenlijk ongeveer 180 km. Moet er wel bij zeggen dat mijn woon-werkverkeer zo'n 12 kilometer is en da's niet goed voor je gemiddeld verbruik. In de zomer zat ik op ongeveer 225 km.Standeman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:01:
Even een vraagje, wat is jullie bereik met dit weer als hij volledig is opgeladen? Mijn Ionic geeft nu zo'n 190km aan wanneer ik hem van de stekker af haal (en 197km wanneer ik de verwarming helemaal uitzet, maar dat is me wat te fris).
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025
In mijn Ioniq staat die niet, ik kan alleen type 1 combo (j1552) en type 2 combo (Mennekes) vinden. Wat is de volledige naam bij jou?FrankDoorhof schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:31:
Gewoon combo ccs.
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Bij mij geeft tie de laatste anderhalve week 160~170km. Vanochtend toen ik de verwarming aanzetten ging die naar 150. Ik vind het allemaal maar huilen aangezien ik 200km woon/werk verkeer heb. Sta elke ochtend 10~ 20 minuten bij FastNed en laad op tot ik 140km range heb. Dan kom ik nog thuis met ongeveer 20 tot 25 km over.Standeman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:01:
Even een vraagje, wat is jullie bereik met dit weer als hij volledig is opgeladen? Mijn Ionic geeft nu zo'n 190km aan wanneer ik hem van de stekker af haal (en 197km wanneer ik de verwarming helemaal uitzet, maar dat is me wat te fris).
Dat is inderdaad niet zo lekker, mijn woon-werk is 100 KM en dit zijn hoofdzakelijk snelweg kilometersLcsRaw schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:54:
[...]
Bij mij geeft tie de laatste anderhalve week 160~170km. Vanochtend toen ik de verwarming aanzetten ging die naar 150. Ik vind het allemaal maar huilen aangezien ik 200km woon/werk verkeer heb. Sta elke ochtend 10~ 20 minuten bij FastNed en laad op tot ik 140km range heb. Dan kom ik nog thuis met ongeveer 20 tot 25 km over.![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Him_ op 01-03-2018 12:02 ]
Ik heb in mijn route de stop bij Fastned veiligheidshalve naar voren gehaaldToettoetdaan schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:04:
Voorverwarmd aan de laadpaal vertrok ik vanmorgen met 148km range. Maar ik kan ook meestal 120~140 rijden en de kachel staat altijd op 20/21c. Re-gen staat wel op stand 3 en de auto zit altijd in eco modus.
@WilliamGeluk Met deze omstandigheden kan je op een rustige snelweg constant een beetje 140 makkelijk onder 120km range komen. Let daar dus op
Ik zie dan alleen laders in België...Him_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:33:
het is de type 2 combo (Mennekes)
Staat wellicht nog een filter op laadsnelheid?
Verwijderd
@WilliamGeluk Mocht het nieuwer zijn dan https://place2bie.nl/s/xZFpwE3SKuEZGf1Zit nu bij de dealer voor de nieuwste firmware/software/kaarten. Een uurtje wachten werd mij verteld.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2018 17:10 ]
Ja, ik heb nieuwere kaarten, zie eerdere post. Begint bij mij met 10 en bevat het nieuwe stuk A4 tussen Schiedam en Rijswijk.Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:00:
[...]
@WilliamGeluk Mocht het nieuwer zijn dan https://place2bie.nl/s/xZFpwE3SKuEZGf1
dan hoor ik het graag.....
Verwijderd
Dan had je een hybride moeten kopen denk ik. Werken ze bij jullie nog zonder stroom dan? Inruilen?Him_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:00:
[...]
Dat is inderdaad niet zo lekker, mijn woon-werk is 100 KM en dit zijn hoofdzakelijk snelweg kilometers
ik rij meestal goed door (120 op 120 en 130 op 130)
Mijn start is rond 160KM (90-94%) en als ik aan het einde van de dag weer thuis ben
sta ik rond 50KM (30-35%)
Software, firmware en navigatie zijn gelijk aan die van jou.Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:00:
[...]
@WilliamGeluk Mocht het nieuwer zijn dan https://place2bie.nl/s/xZFpwE3SKuEZGf1
dan hoor ik het graag.....
hoe dat zo, voldoet toch prima? bespaar 300 euro per maand op de brandstof en kom elke dag zonder te hoeve opladen gewoon netjes thuis.Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:13:
[...]
Dan had je een hybride moeten kopen denk ik. Werken ze bij jullie nog zonder stroom dan? Inruilen?
Ook al is het geen winter dan wordt het nog vrij krap voor je. Ik had geen Ioniq overwogen dan als ik niet op werk kan laden.LcsRaw schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:54:
[...]
Bij mij geeft tie de laatste anderhalve week 160~170km. Vanochtend toen ik de verwarming aanzetten ging die naar 150. Ik vind het allemaal maar huilen aangezien ik 200km woon/werk verkeer heb. Sta elke ochtend 10~ 20 minuten bij FastNed en laad op tot ik 140km range heb. Dan kom ik nog thuis met ongeveer 20 tot 25 km over.![]()
Deze zomer je Ioniq maar inruilen op een Kona dan ? Wordt overigens wel tijd dat Hyundai een accu upgrade voor de Ioniq aan gaat bieden, dan zijn ze weer helemaal bij.LcsRaw schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:54:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door gertk op 02-03-2018 06:20 ]
HD4Life @ Full-HD
Ik heb er weleens van gehoord, je kunt met je sleutel aan de rechter onderkant van het handvat een kapje eraf priegelen en dan krijg je een gewoon draaislot te zien.Davidshadow13 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:05:
Zo daar sta je dan in de vrieskou. Auto helemaal opgeladen vannacht maar ben bang dat de 12V accu leeggetrokken is. Auto wil niet meer ontgrendelen en lampen doen het ook niet meer. Nu wachten op de ANWB. Wel balen had wel van dit probleem gehoord bij de e-Golf maar had niet gedacht dat de Ioniq hier ook last van had. Iemand anders dit ook al een keer gehad?
Tjah, bij mijn hoofdkantoor zijn er meer dan genoeg laadplekken. Heb helaas een klant getroffen die op een wat beroerdere lokatie zit en nog geen laadpalen heeft. Maar ik zit hier niet voor eeuwig dusYoshiBignose schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:52:
[...]
Ook al is het geen winter dan wordt het nog vrij krap voor je. Ik had geen Ioniq overwogen dan als ik niet op werk kan laden.
Tis een lease auto dus denk niet dat dat mogelijk isgertk schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 06:20:
[...]
Deze zomer je Ioniq maar inruilen op een Kona dan ? Wordt overigens wel tijd dat Hyundai een accu upgrade voor de Ioniq aan gaat bieden, dan zijn ze weer helemaal bij.
Ik heb het 1x gehad, maar toen bleek het batterijtje van de sleutel leeg te zijn....Davidshadow13 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:05:
Zo daar sta je dan in de vrieskou. Auto helemaal opgeladen vannacht maar ben bang dat de 12V accu leeggetrokken is. Auto wil niet meer ontgrendelen en lampen doen het ook niet meer. Nu wachten op de ANWB. Wel balen had wel van dit probleem gehoord bij de e-Golf maar had niet gedacht dat de Ioniq hier ook last van had. Iemand anders dit ook al een keer gehad?
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Verwijderd
Er zijn ondertussen zo'n 1.400 volledig elektrische Ioniqs in NederlandGerard S 67 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:44:
Ik reed gisterenavond (helaas nog steeds met mijn ICE, wacht nog op Ioniq) op de A59 ter hoogte van afslag Terheijden een zwarte Ioniq Electric voorbij. Iemand van hier?
Verwijderd
Weet je misschien ook hoeveel hybrides en hoeveel plug-ins?Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:51:
[...]
Er zijn ondertussen zo'n 1.400 volledig elektrische Ioniqs in Nederland
Even op Google Maps gekeken (Streetview - https://imgur.com/a/SydM2) en het ziet er sub-optimaal uit.pmiddeld schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:11:
Woensdag op mijn weg naar Mechelen (België) geprobeerd te snelladen bij de Tulip Inn in Oosterhout naast de A27. Tot mijn verbazing was de CCS kabel te kort om bij de laadpoort van mijn Ioniq te komen. Zowel bij vooruit als bij achteruit parkeren. Dwars heb ik niet geprobeerd mede i.v.m. een grote zwerfkei die tussen deze parkeerplaats en de naastliggende plaats ligt. Je kunt het zien op google streetview (Beneluxweg). Laadpoort aan de zijkant heeft dus ook z'n nadelen.
Heeft iemand dit ook opgemerkt?
Pak je dat ding toch ff op en gooi je die ergens anderspmiddeld schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:11:
Dwars heb ik niet geprobeerd mede i.v.m. een grote zwerfkei die tussen deze parkeerplaats en de naastliggende plaats ligt.
Verwijderd
Die cijfers weet ik niet, zullen vast wel ergens te vinden zijn. Voor BEV's is alle cijferinformatie hier te vinden:Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:01:
[...]
Weet je misschien ook hoeveel hybrides en hoeveel plug-ins?
Welk 'dashboard' gebruik je in Torque? Ziet er heel bruikbaar uit in je vlog. Ik gebruik er nu een van JejuSoul (via Ioniqforum.com), maar de layout is erg onduidelijk.FrankDoorhof schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:43:
Voor de ev criticasters.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
HD4Life @ Full-HD
zo'n lader staat ook op de a15 bij rotterdam zuid maar die werkt helaas nog niet ben benieuwd of die ook 175kWh is.Davidshadow13 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:41:
Gisteravond voor het eerst geladen bij de nieuwe FastNed langs de A8. Station is opertationeel sinds vorige week en is het eerste station waar ze de nieuwe 175 kW CCS laders van ABB hebben neergezet. Ik moet zeggen dat is toch wel erg fijn. in 15 minuten ruim 20 kWh geladen, das een gemiddelde van zo'n 80 kW en dat is toch 5-7 minuten sneller dan op de traditionele 50 kW laders van FastNed. Van mij mogen ze ze allemaal vervangen want op deze manier kan je gewoon met snelle stops een grote afstand afleggen. In de zomer betekent 7 minuten laden dan gewoon 100 km erbij. Dus qua extra reistijd valt het dan erg mee.
[afbeelding]
De nieuwe laders hebben zoals eerder al gemeld enkel CCS en Chademo op 175 kW en hebben dus geen AC lader meer.
[afbeelding]
Verder is ook de lay-out van de overkapping veranderd waardoor de stations nu iets minder ruimte innemen.
100 - 120 km in 15 min, voor mijDavidshadow13 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:41:
Gisteravond voor het eerst geladen bij de nieuwe FastNed langs de A8. Station is opertationeel sinds vorige week en is het eerste station waar ze de nieuwe 175 kW CCS laders van ABB hebben neergezet. Ik moet zeggen dat is toch wel erg fijn. in 15 minuten ruim 20 kWh geladen, das een gemiddelde van zo'n 80 kW en dat is toch 5-7 minuten sneller dan op de traditionele 50 kW laders van FastNed. Van mij mogen ze ze allemaal vervangen want op deze manier kan je gewoon met snelle stops een grote afstand afleggen. In de zomer betekent 7 minuten laden dan gewoon 100 km erbij. Dus qua extra reistijd valt het dan erg mee.
[afbeelding]
De nieuwe laders hebben zoals eerder al gemeld enkel CCS en Chademo op 175 kW en hebben dus geen AC lader meer.
[afbeelding]
Verder is ook de lay-out van de overkapping veranderd waardoor de stations nu iets minder ruimte innemen.
In de huidige winter temperaturen haal ik ongeveer 15 á 16 kWh / 100km. In de zomer nog niet mee gereden maar ik verwacht dan wel tussen de 10 en 12 kWh / 100 km te kunnen halen. Dus dan heb je wel ongeveer 100 km er bij in 7 minuten maar goed dat hangt ook af van hoe leeg de batterij en hoe warm deze al is natuurlijk.BarryH schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:52:
[...]
100 - 120 km in 15 min, voor mij
Of haal jij 10km/kWh?
Als je die op de A15 van Europoort naar Ridderkerk bedoelt bij HMP55 op de verzorgingsplaats Portland dan ja. Dit is één van de drie stations die als eerste de 175 kW laders krijgt, samen met die op de A8 en nog een op A2 richting Den Bosch bij Nieuwegein.N3D schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:15:
[...]
zo'n lader staat ook op de a15 bij rotterdam zuid maar die werkt helaas nog niet ben benieuwd of die ook 175kWh is.
HD4Life @ Full-HD
Dat ziet er goed uit!N3D schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:55:
Gisteren voor werk naar Amsterdam gemoeten heb maar gelijk die 175kWh lader uitgeprobeerd. Moet zeggen wereld van verschil met wachten. Begonnen met 18% accu capaciteit met laden.
Als je naar de 2e afbeelding kijk 20kWh opgeladen binnen 15 min. Is toch gemiddeld 80kWh dat de auto mee oplaad. Iemand enig idee of dit nu de beperking van de ioniq is of van de laders?
Gasloos sinds 2018.
HD4Life @ Full-HD
Verwijderd
of via een app kunnen zien hoe vol je auto is of instellen om voor te verwarmen wanneer je maar wilFrankDoorhof schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:31:
Waarom wil je perse 90-95%
Bij ons hangt hij gewoon aan de lader en elke ochtend geeft de display aan 100% maar is hij intern maar 94.5 dacht ik.
Maw de ev is gewoon beveiligd tegen overladen.
Zou ook van de zotte zijn als dat niet zo was.
Auto piloot, android auto en Apple carplay, super veel techniek en dan niet kunnen regelen dat hij veilig laadt
Ideaal!Him_ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:12:
De kona lijkt een optie te hebben om het laden te stoppen bij een vooraf ingegeven percentage.
Handig, moet nu elke dag grof uitrekenen hoeveel ik moet laden om rond 90-95% uit te komen.
Omdat laden tot 90% (intern dan ~85%) beter voor de levensduur van je accu is dan laden tot 100% (intern 94,5%). Net zoals dat leegrijden ook niet goed voor je accu is (al schijnt af en toe wel goed te zijn voor het calibreren van de accu).FrankDoorhof schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:31:
Waarom wil je perse 90-95%
Bij ons hangt hij gewoon aan de lader en elke ochtend geeft de display aan 100% maar is hij intern maar 94.5 dacht ik.
Maw de ev is gewoon beveiligd tegen overladen.
[ Voor 47% gewijzigd door PASware op 07-03-2018 10:48 ]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik ziet me af te vragen of dat ooit gaat komen. Ik heb ook geen idee of er uberhaupt een simkaart in de Ioniq zit.N3D schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:39:
[...]
of via een app kunnen zien hoe vol je auto is of instellen om voor te verwarmen wanneer je maar wil
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Je kan in de auto een schedule aanzetten waarmee de redelijk in de buurt komt van wat je wilt bereiken.FrankDoorhof schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:13:
Heb ook geen zin om midden in de nacht mijn wekker te zetten om het laadpunt uit te zetten. Zou wel van de zotte zijn
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Fastned De WateringJan Treur schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:47:
Heeft iemand deze nieuwe 350 kW lader al geprobeerd: https://www.deorkaan.nl/f...tion-aan-a8-bij-oostzaan/
Klopt het nu dat je bij een 175 kW lader op een duidelijk hoger vermogen laadt dan bij een 100 kW lader?
[ Voor 13% gewijzigd door Him_ op 07-03-2018 16:56 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Jan Treur op 07-03-2018 17:08 ]
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
2x CCS 175 kWpmiddeld schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:50:
Is dat echt 2x 175 kW of is dat 1 lader met Chademo en CCS waarvan er maar 1 tegelijk bruikbaar is?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq