Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat kan ik met mijn Prius doen, als ik niet te hard rij. Je remt gewoon af op de elektromotor en gaat dan achteruit rijden. Theoretisch kan dit natuurlijk met het volle vermogen gedaan worden (wat bij een Prius niet zo veel is).
Want voor de elektromotor is achteruitrijden niets anders dan remmen op de motor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Afgelopen donderdag mijn Ioniq opgehaald 8) 8)

De eerste 500 kilometer staat er al weer op. Verder ook wat zaken getest en bekeken waaronder de software van het systeem en de navigatie/kaartsoftware.

In mijn beleving heb ik al nieuwere versienummers gehoord/gezien. Dit is wat ik heb:

https://www.dropbox.com/s...20versie%20Ioniq.jpg?dl=0

Zijn er met nieuwere versies en zo ja welke dan? Hoor/zie het graag. Dank.

@FrankDoorhof Volgens mij had jij het toch ook over een update!?

Reinier

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2018 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Toettoetdaan schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Dan vraagt AA waarschijnlijk om rechten of moet je ontwikkelaars opties nog aanzetten.
Ja moest inderdaad nog rechten geven... |:(
Dat is een neppe hybride grill 8)7 Vond dat plastic behoorlijk lelijk :+

[ Voor 36% gewijzigd door LcsRaw op 19-02-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LcsRaw Dat ben ik helemaal met je eens:

https://www.dropbox.com/s...Ioniq%20Voorkant.jpg?dl=0

En dat had ik ook met de standaard velgen dus die heb ik ook aan laten passen:

https://www.dropbox.com/s/3st3janvzbqrcup/IMG_1585.jpg?dl=0

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2018 10:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

Standeman

Prutser 1e klasse

Afgelopen vrijdag mijn Ioniq opgehaald en wat rijdt dat lekker zeg! Eventjes wennen aan het ontbreken van een koppeling en het pookje, maar verder is het echt heerlijk relaxed. Vanochtend in de file op cruisecontrol, doet het fantastisch, maar maakt het file rijden wel een stuk saaier :p

Nu op mijn werk aan de stekker en wanneer ik naar huis rij, is hij weer vol :)

Android Auto en alle andere knopjes heb ik nog niet allemaal kunnen uitproberen, maar dat komt wel. Moet de handleiding ook nog even doorlezen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
Standeman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:01:
Android Auto en alle andere knopjes heb ik nog niet allemaal kunnen uitproberen, maar dat komt wel. Moet de handleiding ook nog even doorlezen.
Ik heb de handleiding na meer dan een jaar nog steeds niet helemaal gelezen. Diverse forums volgen maakt een hoop goed :P

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Heb mijn Ioniq ook mogen ophalen afgelopen donderdag :)

Jammer dat er geen smartphone-app is om op afstand je batterijniveau mee te kunnen bekijken of een pre-heatfunctie mee te kunnen bedienen...

Verder heerlijke auto, absurd luxe ook (heb de premiumvariant)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

DeMoN schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:23:
Heb mijn Ioniq ook mogen ophalen afgelopen donderdag :)

Jammer dat er geen smartphone-app is om op afstand je batterijniveau mee te kunnen bekijken of een pre-heatfunctie mee te kunnen bedienen...

Verder heerlijke auto, absurd luxe ook (heb de premiumvariant)
Ja, dat vind ik eigenlijk ook een flink gemis. Voor dat soort functies heb je een m2m kaart nodig en ik weet niet of er ergens een slot in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:04
Het aanbieden van niet-officieel beschikbaar gestelde kaarten of het posten van download-url's hiervoor is niet toegestaan op Tweakers.net.

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 20-02-2018 12:00 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
<chime in>
Het heeft er alle schijn van dat mijn werkgever mijn definitieve keuze voor een IONIQ EV heeft goedgekeurd en de aanvraag heeft doorgezet naar de leasemaatschappij.

Bestelling zal naar een dealer van mijn keuze gaan die de auto al reeds besteld had (vaste configuratie met wat extra's waarvan ze er al 10 besteld hadden en eentje over). Levering zou half / eind april moeten zijn.

Kom nu van een Golf GTE af dus wel wat ervaring met elektrisch rijden, maar kan niet wachten om de overstap te maken naar volledig elektrisch. \\o o//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:58:
@LcsRaw Dat ben ik helemaal met je eens:

https://www.dropbox.com/s...Ioniq%20Voorkant.jpg?dl=0

En dat had ik ook met de standaard velgen dus die heb ik ook aan laten passen:

https://www.dropbox.com/s/3st3janvzbqrcup/IMG_1585.jpg?dl=0
Nice! Ik heb de grill zwart laten spuiten en praktisch dezelfde velgen. Morgen mag ik m in ontvangst nemen.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb van goingelectric.de alle 50 kW snelladers in Nederland (CCS) gedownload en in Google Earth bewerkt tot een .kml file zodat je die kan importeren in de Ioniq en kan zoeken op operator, plaats of snelweg. Heb erbij gezet aan welke kant van de snelweg de lader zich bevindt (als die dicht bij de snelweg ligt). Er staan ook een aantal palen van de Lidl in.

Je kunt de .kml file (in gezipte vorm) hier downloaden.
Je kunt ‘m ook in Google Earth openen en zelf bewerken.

[ Voor 4% gewijzigd door pmiddeld op 20-02-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:47
pmiddeld schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:26:
[...]

Misschien valt er nog winst te behalen als je de verwarming uit of laag zet en de stoelverwarming aan (als je die hebt). Ik heb het zelf niet (comfort model), maar het schijnt dat de stoelverwarming veel minder stroom verbruikt dan de verwarming. Driver Only ook ingeschakeld?
Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat ik nog wat kilometers kan winnen door wat eco maatregelen te treffen.
Mijn post was bedoelt als weergave van wat ik in deze periode van het jaar haal bij een normale rijstijl en bij een normaal klimaatcomfort. Dus zonder eco rijstijl en (in mijn ogen) concessies aan comfort door met verwarming laag of uit te rijden.
Het is in mijn geval in 95 van de 100 ritjes ook niet nodig om eco te rijden om zo toch nog net die laadpaal te halen met het laatste restantje energie in de accu.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
Tom Paris schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:49:
Vandaag zelf de firmware en kaart geüpdatet, is makkelijk zelf te doen.
...
Rijdende Ioniq's met malware in 3... 2... 1... Je hebt geen idee hoe goed de beveiliging is van de Ioniq en je weet niet wie de bron is van deze firmware files. Doe dit dus gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
pmiddeld schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:33:
Ik heb van goingelectric.de alle 50 kW snelladers in Nederland (CCS) gedownload en in Google Earth bewerkt tot een .kml file zodat je die kan importeren in de Ioniq en kan zoeken op operator, plaats of snelweg. Heb erbij gezet aan welke kant van de snelweg de lader zich bevindt (als die dicht bij de snelweg ligt). Er staan ook een aantal palen van de Lidl in.

Je kunt de .kml file (in gezipte vorm) [url=“https://drive.google.com/open?id=1yuOCVy87OhKl6zoJX5HIAy2MNjaUBi0p“]hier[/url] downloaden.
Je kunt ‘m ook in Google Earth openen en zelf bewerken.
link werkt niet :X

Is er nu een makkelijkere manier om deze POIs te gebruiken?
Staat me bij dat je de lijst alleen alfabetisch kan sorteren en dus handmatig moet zoeken naar de dichtsbijzijnde laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Him_ schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:55:
[...]

link werkt niet :X

Is er nu een makkelijkere manier om deze POIs te gebruiken?
Staat me bij dat je de lijst alleen alfabetisch kan sorteren en dus handmatig moet zoeken naar de dichtsbijzijnde laadpaal
De link is geüpdate. Je kunt ook hier klikken: https://drive.google.com/...NjaUBi0p/view?usp=sharing

Nee, er is geen andere manier dan alfabetisch sorteren. Je kunt wel POI's zoeken. Dan typ je een deel van de plaatsnaam of een snelwegnummer in en dan maakt-ie een selectie.

Het mooiste zou zijn als je de laadpalendatabase van de auto zou kunnen overschrijven met je eigen database zodat je kan sorteren op afstand, maar daar breken de "experts" zich nog steeds het hoofd over.... :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Inmiddels zit de tweede week met de Ioniq er alweer op. Het was een bewogen week. Teller staat nu op ruim 2500km en het gemiddelde verbruik is zelfs nog iets gezakt naar 15,1 kWh per 100 km. Wat ik erg netjes vind met deze temperaturen. Ik heb Android Auto inmiddels werkend en dit werkt naar alle tevredenheid. Soms nog wel eens een communicatiefoutje maar dat komt meer omdat de telefoon dan op de kabel rust en daardoor contact verlies.

Tot nu toe ben ik misschien nog wel het meest blij met de voorverwarmfunctie. Auto staat ingesteld op 21 graden om 6:40 uur elke dag. En alle ramen zijn ijs- en condensvrij, ook de buitenspiegels worden opgewarmd waardoor deze ook helemaal schoon zijn. Ik hoef niet meer te krabben op op een vochtige ochtend met de wisser langs de ruiten echt ideaal.

Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat ondanks alle theorieën die ik heb gelezen over reserves in de batterij dat die er met deze temperaturen niet zijn. Vorige week dinsdag vertrok ik met nog 45km range naar FastNed Kruisoord wat volgens Google Maps 38km verderop was. Ik dacht 45km range met nog 10km marge moet ik makkelijk halen. Dus ik met 96 km/u op de cruise control de A7 opgedraaid en vertrokken. Net voorbij Hoorn met nog 10km range op de teller kreeg ik een waarschuwing met dat er nog 3% batterijlading over was en ik direct een laadpaal op moest zoeken. Ik nog vertraagd naar 86 km/u en ik dacht het nog wel te halen. 2 km verder ging de range van 8km naar de bekende drie streepjes en nog geen 500 meter daarna viel de auto compleet stil, had ik nog last van een stevig toeterende vrachtauto die bijna van achteren naar binnenreed en kon de auto nog net uitrollend de vluchtstrook opdraaien. Daar stond ik dan 2,5km voor de FastNed stil. Uiteindelijk door een sleepbedrijf een half uur later alsnog afgezet bij FastNed Kruisoord waar ik rustig heb kunnen laden.

Maar dit is voor mij wel een les geweest, ik let niet meer op de range indicator enkel nog op het batterijlading percentage. Ik probeer nu al mijn ritten te plannen met minimaal 10% batterij lading over. Dit is ongeveer 20km range bij deze temperaturen volgens de range indicator. Bij nog 5% lading over draai ik
direct de snelweg af om een laadpaal op te zoeken (gelukkig is mij dit sindsdien nog niet weer gebeurd). Laat dit met deze temperaturen een waarschuwing zijn dat je voldoende marge inbouwt op je ritten en niet uitgaat van de range indicator maar batterijniveau en als je dan toch op de range indicator plant houdt dan het liefst rekening met minimaal 20km marge.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Davidshadow13 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:40:
Ik heb Android Auto inmiddels werkend en dit werkt naar alle tevredenheid. Soms nog wel eens een communicatiefoutje maar dat komt meer omdat de telefoon dan op de kabel rust en daardoor contact verlies.
Ik heb vaak dat ik aan het begin van mijn rit even de kabel er opnieuw in moet doen, anders pakt hij hem niet. Ik heb nog een micro-usb telefoon, dus ik heb maar zo'n kabeltje gekocht die er op twee manieren in kan, echt een aanrader! Ik heb wel dat laadbakje dus bij mij ligt de telefoon nooit op de kabel omdat zijn kont omhoog uit dat bakje steekt.
Maar dit is voor mij wel een les geweest, ik let niet meer op de range indicator enkel nog op het batterijlading percentage. Ik probeer nu al mijn ritten te plannen met minimaal 10% batterij lading over. Dit is ongeveer 20km range bij deze temperaturen volgens de range indicator. Bij nog 5% lading over draai ik
direct de snelweg af om een laadpaal op te zoeken (gelukkig is mij dit sindsdien nog niet weer gebeurd). Laat dit met deze temperaturen een waarschuwing zijn dat je voldoende marge inbouwt op je ritten en niet uitgaat van de range indicator maar batterijniveau en als je dan toch op de range indicator plant houdt dan het liefst rekening met minimaal 20km marge.
Als jij inderdaad 15,1 kWh/Km rijdt, dan is die range indicator wel veradelijk als je ineens een stuk snelweg pakt. Ik kwam daar ook achter toen ik 's nachts een rit moest doen van 135KM op voornamelijk snelweg. Met nog 165KM op de range dacht ik wel even continu 140 te kunnen rijden :P Uiteindelijk heb ik 5min moeten bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
[b][message=54336777,noline]Davidshadow13 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @
batterij niveau is beste check in dit geval.
Wat ik ook gemerkt heb is dat er vooral in het begin van de rit veel verbruikt wordt, dit zal de airco etc zijn om de auto op temperatuur te krijgen,.

Op lange ritten met voldoende lading wordt het verbruik over de gehele rit berekend en merk je dit veel minder, als je nog 45KM range hebt dan hakt dat er wel flink in zoals je gemerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Volgens mij is de beste manier om, vooral als je de auto nog niet goed kent, de bestemming op de navi in te stellen. Dan zie je hoeveel km je nog te gaan hebt. Dit moet je dan regelmatig vergelijken met het aantal km die er volgens het dashboard nog in de accu zitten. Wordt het verschil tussen km naar bestemming en beschikbare km snel kleiner dan weet je dat jet het mogelijk niet gaat halen en moet je je rijstijl aanpassen of bijladen. Zorg dat je op je bestemming nog altijd altijd minstens 10 km over hebt, anders kom je in "turtle mode" en da's best lastig op de snelweg.

[ Voor 13% gewijzigd door pmiddeld op 20-02-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
pmiddeld schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:05:
Volgens mij is de beste manier om, vooral als je de auto nog niet goed kent, de bestemming op de navi in te stellen. Dan zie je hoeveel km je nog te gaan hebt. Dit moet je dan regelmatig vergelijken met het aantal km die er volgens het dashboard nog in de accu zitten.
Ik gebruik ook altijd navigatie en ik had inderdaad nog minimaal 10km range extra overgehouden aan het einde. Alleen versprong de range opeens van 8km naar '---' en stond ik 500 meter later stil. Sindsdien let ik dus vooral op het werkelijke percentage wat er nog in de batterij zit deze is veel accurater dan de range indicator is mijn ervaring.

Airco verbruik lijkt mij niet zo relevant aangezien ik de auto 's ochtends aan de laadpaal voor verwarm op 21 graden als ik dan wegrijd zet ik hem op 19 graden dus verbruik voor verwarming tijdens de rit is nihil.
Toettoetdaan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:57:
Als jij inderdaad 15,1 kWh/Km rijdt, dan is die range indicator wel veradelijk als je ineens een stuk snelweg pakt. Ik kwam daar ook achter toen ik 's nachts een rit moest doen van 135KM op voornamelijk snelweg. Met nog 165KM op de range dacht ik wel even continu 140 te kunnen rijden :P Uiteindelijk heb ik 5min moeten bijladen.
Daar heb je wel gelijk in. Ik merk bijvoorbeeld nu al dat de rit van mijn werk naar huis terug minder verbruikt dan exact dezelfde route heen. Zal veel met wind en hoogteverschil (ook al is dat maar 8 meter) te maken hebben. Moest vrijdagmiddag vanuit Almere naar Utrecht en terug en die rit had maar 13,2 kWh / 100 km verbruik. Vooral de eerste 25 km op de A7 's ochtends tot aan Hoorn lijken erg zwaar te zijn voor de batterij.

[ Voor 31% gewijzigd door Davidshadow13 op 20-02-2018 11:12 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Davidshadow13 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Airco verbruik lijkt mij niet zo relevant aangezien ik de auto 's ochtends aan de laadpaal voor verwarm op 21 graden als ik dan wegrijd zet ik hem op 19 graden dus verbruik voor verwarming tijdens de rit is nihil.
Ok, was dat dan een bewuste keuze om niet op te laden maar alleen voor te verwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
Him_ schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:32:
[...]

Ok, was dat dan een bewuste keuze om niet op te laden maar alleen voor te verwarmen?
Ik had wel gewoon opgeladen en voorverwarmd hoor 's morgens. Moest alleen eerst nog een ritje naar Den Helder heen en terug en een ritje naar het gemeentehuis in Anna Paulowna heen en terug en toen door naar mijn werk. Kwam dus thuis met 45 km range en moest toen weer op weg naar de FastNed. De auto was toen al warm dus airco verbruik was nihil.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Davidshadow13 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:10:
Alleen versprong de range opeens van 8km naar '---' en stond ik 500 meter later stil.
Normaal gesproken gaat-ie bij 10 km op de GOM (heet niet voor niks in de volksmond Guess-O-Meter) in turtle mode. Dan kun je alleen nog maar 30 km/h rijden en heel langzaam optrekken, tenzij je het stroompedaal heel diep intrapt. Zo heb ik eens tot 6 km op de GOM gereden.

Waarschijnlijk omdat je de SCC aan had, bleef de auto ook in turtle mode 86 km/h rijden. Blijkbaar is dan de accu in no time veeel sneller helemaal leeg. Waarschijnlijk heb je dan alleen nog 8 km als je 30 km/h rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Vanochtend voor het eerst na 4 maanden. Auto was volgeladen zoals elke ochtend. Rijmodus ECO regenstand 3. Tijdens het gas loslaten deed de auto niet afremmen op de motor maar rolde gewoon door.(Klapte bijna op een voorligger xD) Bleek dat als de accu 100% is dat de regen uitgeschakeld is tot deze het weer kan doen. Maar het rare is heb dit nog nooit eerder gehad iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
N3D schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:48:
Vanochtend voor het eerst na 4 maanden. Auto was volgeladen zoals elke ochtend. Rijmodus ECO regenstand 3. Tijdens het gas loslaten deed de auto niet afremmen op de motor maar rolde gewoon door.(Klapte bijna op een voorligger xD) Bleek dat als de accu 100% is dat de regen uitgeschakeld is tot deze het weer kan doen. Maar het rare is heb dit nog nooit eerder gehad iemand hier ook ervaring mee?
Is normaal, als je batterij vol is doet de regen niets, is bij tesla ook zo
Heb het zelf bij de ioniq nog niet meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Heb ik nog nooit opgemerkt en de mijne staat altijd standaard op regen 3. Er is ook voldoende capaciteit aan de bovenkant om de accu boven de 100% bij te laden. Zal er eens op letten.

Edit: In Duitsland heeft iemand die op een berg woont geprobeerd de Ioniq door regen verder dan 100% op te laden door van de berg naar beneden te rijden. De display blijft 100% aangeven, maar de BMS SOC (gemeten met Torque) bleek wel te kunnen stijgen van 95 naar 96%. Ziehier de link: https://www.goingelectric...01-soc-96-bms-t24348.html

[ Voor 23% gewijzigd door pmiddeld op 20-02-2018 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankDoorhof
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2023
Lijkt me dat hij gewoon moet werken bij volle accu. Hier staat de accu altijd op 94.5% bij 100% lading. In de display staat dan wel 100 maar volgens torgue is het rond de 95.

Firmware versies had ik al gepost een paar posts terug ;)

Zijn nu in Frankrijk maar dat is nogal een avontuur. Ben enorm blij met de snelheid waarmee de ioniq kan laden maar bovenal hoe goed je er mee kan "hypermilen"

Infrastructuur is erg goed hier..... Als ze allemaal werken. Gisteren avond 4 op een rij die niets deden of alleen op AC.

Dan sta je wel even te zweten.
Zijn een vlog aan het maken erover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Inmiddels zit de tweede week met de Ioniq er alweer op. Het was een bewogen week. Teller staat nu op ruim 2500km en het gemiddelde verbruik is zelfs nog iets gezakt naar 15,1 kWh per 100 km. Wat ik erg netjes vind met deze temperaturen. Ik heb Android Auto inmiddels werkend en dit werkt naar alle tevredenheid. Soms nog wel eens een communicatiefoutje maar dat komt meer omdat de telefoon dan op de kabel rust en daardoor contact verlies.

Tot nu toe ben ik misschien nog wel het meest blij met de voorverwarmfunctie. Auto staat ingesteld op 21 graden om 6:40 uur elke dag. En alle ramen zijn ijs- en condensvrij, ook de buitenspiegels worden opgewarmd waardoor deze ook helemaal schoon zijn. Ik hoef niet meer te krabben op op een vochtige ochtend met de wisser langs de ruiten echt ideaal.

Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat ondanks alle theorieën die ik heb gelezen over reserves in de batterij dat die er met deze temperaturen niet zijn. Vorige week dinsdag vertrok ik met nog 45km range naar FastNed Kruisoord wat volgens Google Maps 38km verderop was. Ik dacht 45km range met nog 10km marge moet ik makkelijk halen. Dus ik met 96 km/u op de cruise control de A7 opgedraaid en vertrokken. Net voorbij Hoorn met nog 10km range op de teller kreeg ik een waarschuwing met dat er nog 3% batterijlading over was en ik direct een laadpaal op moest zoeken. Ik nog vertraagd naar 86 km/u en ik dacht het nog wel te halen. 2 km verder ging de range van 8km naar de bekende drie streepjes en nog geen 500 meter daarna viel de auto compleet stil, had ik nog last van een stevig toeterende vrachtauto die bijna van achteren naar binnenreed en kon de auto nog net uitrollend de vluchtstrook opdraaien. Daar stond ik dan 2,5km voor de FastNed stil. Uiteindelijk door een sleepbedrijf een half uur later alsnog afgezet bij FastNed Kruisoord waar ik rustig heb kunnen laden.

Hah! Heb al vaker gewaarschuwd hier dat op ook echt op is (zelf geen last van gehad gelukkig). Reed laatst weer een rit van 165km bij -4 graden. Gewoon de hele rit 90 op de teller en had nog 30 km over bij aankomst :) Het gedrag wat jij beschrijft herken ik niet (dat hij opeens significant verspringt). Bij mij zie ik heel geleidelijk de marge groter of kleiner worden (dit bepaal ik door het bereik met de navigatie te vergelijken, als het steeds een beetje toeneemt is er niets aan de hand, als het steeds een beetje afneemt moet ik langzamer gaan rijden of eerder laden). Overigens begint hij bij mij vaak al te piepen als ik nog 18km bereik heb, dat was 13% accu als ik het goed onthouden heb. Ik probeer altijd nog ~10km bereik over te hebben bij aankomst, anders schiet hij in turtle mode en die is een beetje onpraktisch...

Over het algemeen ben ik wel te spreken over de GOM in de Ioniq, heb een LEAF gereden en dat was echt een ramp, kon je geen lijn op trekken. Bij de Ioniq klopt het bij mij meestal tot op een paar km nauwkeurig.
Mijn LEAF deed dat inderdaad, heb het bij de Ioniq nog niet meegemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Shapeshifter op 20-02-2018 15:32 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
Shapeshifter schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:30:
[...]

Hah! Heb al vaker gewaarschuwd hier dat op ook echt op is (zelf geen last van gehad gelukkig). Reed laatst weer een rit van 165km bij -4 graden. Gewoon de hele rit 90 op de teller en had nog 30 km over bij aankomst :) Het gedrag wat jij beschrijft herken ik niet (dat hij opeens significant verspringt). Bij mij zie ik heel geleidelijk de marge groter of kleiner worden (dit bepaal ik door het bereik met de navigatie te vergelijken, als het steeds een beetje toeneemt is er niets aan de hand, als het steeds een beetje afneemt moet ik langzamer gaan rijden of eerder laden). Overigens begint hij bij mij vaak al te piepen als ik nog 18km bereik heb, dat was 13% accu als ik het goed onthouden heb. Ik probeer altijd nog ~10km bereik over te hebben bij aankomst, anders schiet hij in turtle mode en die is een beetje onpraktisch...

Over het algemeen ben ik wel te spreken over de GOM in de Ioniq, heb een LEAF gereden en dat was echt een ramp, kon je geen lijn op trekken. Bij de Ioniq klopt het bij mij meestal tot op een paar km nauwkeurig.
De GOM klopt op zich ook wel aardig ik had alleen verwacht dat ik bij '---' nog 10 km kon rijden ongeveer omdat ik dacht dat er nog marge ingebouwd zat. Daarnaast had ik niet verwacht dat de GOM bij 8 km meteen naar '---' zou verspringen. Maar daar houdt ik dus in het vervolg rekening mee. Bij alles boven de 10 km range over is de GOM inderdaad ook bij mij redelijk accuraat.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
FrankDoorhof schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:21:
Lijkt me dat hij gewoon moet werken bij volle accu. Hier staat de accu altijd op 94.5% bij 100% lading. In de display staat dan wel 100 maar volgens torgue is het rond de 95.

Firmware versies had ik al gepost een paar posts terug ;)

Zijn nu in Frankrijk maar dat is nogal een avontuur. Ben enorm blij met de snelheid waarmee de ioniq kan laden maar bovenal hoe goed je er mee kan "hypermilen"

Infrastructuur is erg goed hier..... Als ze allemaal werken. Gisteren avond 4 op een rij die niets deden of alleen op AC.

Dan sta je wel even te zweten.
Zijn een vlog aan het maken erover ;)
Waar ben je naartoe? Wil zelf komende maand naar Parijs, zou toch moeten lukken als ik zie hoeveel laders er zijn. Kijken of het lukt met een TNM pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankDoorhof
New motion hoort te werken inderdaad
Realiteit is dat er meer dan genoeg laders zijn. Zelfs veel gratis.

Jammer genoeg werkt op dit moment 50% niet. Net ook weer een lader die gewoon uitstaat. Probeer ze ook niet te bellen want ze weigeren Engels te spreken en hangen gewoon op. Sta je dan.

Mijn advies.
Lidl werkt tot nu toe perfect en is gratis (50kwh) n langs de snelwegen zijn de laders 80% werkend. In de buurt van Parijs hadden we er 4 op rij die niet werkte. Variërend van kaart niet herkend of helemaal uit, na 2 minuten uitslaan, of alleen type 2 wat werkt.

Ik zou Frankrijk omschrijven als mooie infrastructuur als het werkt.

Wij rijden zelf richting bordeaux maar achteraf heb ik er spijt van. Hoewel dit gepland was voor een vlog aflevering zou ik persoonlijk mooi de camper of vliegtuig pakken.

Zijn nu 2 dagen onderweg wat ik normaal in makkelijk 1 dag zou kunnen rijden.

Hadden alle laders gewerkt had het een makkie geweest. Het ligt dus niet aan de ev of het principe van hun infrastructuur maar puur aan nalatigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die lange reizen maakt en wil gaan maken: gebruik de Plugshare app! Is super gemakkelijk en binnen een minuut kan je aangeven of een lader werkte of niet. Dit geeft andere gebruikers de mogelijkheid om te zien welke laders er zijn en of ze het recent nog gedaan hebben of niet. De app heeft ook een routeplanner waarmee je een route kan uitstippelen op basis van alle laadpalen die in de app staan. Wat ook een voordeel is, is dat je redelijk veel gratis laadpalen kan vinden via de app die uiteraard niet in The New Motion app staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
En.......
Na wederom 2 chargers die niet werkte 112 moeten bellen. Worden nu opgehaald.

Heb nog 37km over maar alle chargers zijn verder weg.

Echt rot dit. Ligt niet aan de auto of de infrastructuur maar er werken gewoon teveel chargers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Maak me wel zorgen over de weg terug
Volgens de mannen bij corri-door zou de ioniq te veel vermogen trekken.

Pure BS natuurlijk aangezien dit gereguleerd zou moeten worden en zelfs met de ioniq op de lage stand knalt de lader er direct uit.

Wel goed trouwens dat alles gewoon vergoed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Wie vergoedt dat dan?

Succes nog ff daar ;)

edit: weet iemand of voorverwarmen zonder aan een lader te zitten ook werkt? Heb de auto pas net en was er laatst niet zeker van of ie het nou had gedaan of niet :)

[ Voor 64% gewijzigd door DeMoN op 20-02-2018 20:04 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Hyundai vergoed de kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FrankDoorhof Dit geeft wel goed weer wat het belang van Fastned is in Nederland. Bij hun heb ik nog nooit problemen gehad na tientallen laadsessies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Same here
Verhaal word wel iets positiever.
Ze hebben een hek open gezet en we zijn nu aan de andere kant aan het laden. En zometeen terug.

Dus gaat lekker
Ioniq wel op een iets lagere stand gezet dus nu 40 minuten laden.

Wel een brak systeem terwijl de andere chargers gewoon perfect werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
Gisteren een vakantie naar Frankrijk geboekt. Ik had al besloten een auto te huren voor deze reis (ca. 1200 km van huis), maar na het bericht van Frank Doorhof weet ik het zeker. Naar Duitsland durf ik het wel aan met de Ioniq, maar zolang elektrisch rijden in Frankrijk nog niet doorgebroken is, vind ik het nog te onzeker en teveel risico met de Franse gemakzucht. Wel jammer. Misschien dat het over een paar jaar beter is.
Frank, ik wens je een voorspoedige terugreis naar Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door Thobon op 20-02-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
FrankDoorhof schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:59:
En.......
Na wederom 2 chargers die niet werkte 112 moeten bellen. Worden nu opgehaald.

Heb nog 37km over maar alle chargers zijn verder weg.

Echt rot dit. Ligt niet aan de auto of de infrastructuur maar er werken gewoon teveel chargers niet.
Waarom bel je dan 112?
Him_ schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Is normaal, als je batterij vol is doet de regen niets, is bij tesla ook zo
Heb het zelf bij de ioniq nog niet meegemaakt
Klopt en ook als de auto koud is kan ie minder regeneraten. De laatste weken remt ie nauwelijks doordat ik vaak korte stukjes rijd en dan de accu nog koud is, dus ben er al aan gewend dat ik iets meer moet remmen.

[ Voor 37% gewijzigd door YoshiBignose op 20-02-2018 23:19 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
We hebben eerst de maatschappij gebeld
Kom je gewoon niet uit. Of ze hangen op of ze doen enorm moeilijk dat je geen Frans spreekt.

Daarna Hyundai gebeld om afgesleept te worden. Maar omdat we op een tolweg stonden moest dat via 112.

112 sprak ook geen woord Engels dus maar iemand gevraagd :(

Uiteindelijk kwamen ze met een klein uurtje en mochten we onderlangs naar de andere kant met de belofte weer terug te mogen.
Wel.... Dat mocht weer niet van de andere kant (waar we weg kwamen) dus weer terug onder de snelweg door en een loop moeten rijden.

We zijn ruim 6 uur later dan gepland en 450km meer aangekomen waar we moesten zijn.

Hadden alle chargers gewerkt hadden we absoluut geen problemen gehad. De chargers staan wel vreemd opgesteld. Echt ergens achteraf vaak. Maar het ziet er wel netjes uit.

Het is daarom doodzonde dat er zoveel problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 09:33

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

DeMoN schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:04:

edit: weet iemand of voorverwarmen zonder aan een lader te zitten ook werkt? Heb de auto pas net en was er laatst niet zeker van of ie het nou had gedaan of niet :)
Volgens mij niet, maar bij mij werkte vanmorgen het voorverwarmen ook niet toen ie wél aan de lader zat. Gelijk even het boekje bekeken en ik leek alles goed ingesteld te hebben.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:43
Merken jullie ook dat bij een noodstop de Ioniq nog een stukje doorschuift over de wielen? Vanochtend moest ik ineens in de ankers omdat de auto's voor mij plotseling stil stonden. De auto gleed nog een stukje door en was even bang dat ik mijn voorligger zou raken, maar gelukkig ging het goed.
Ik heb het idee dat het komt omdat de accu's achterin liggen bij de Ioniq en dat een elektromotor minder zwaar is dan een ICE. Bij mijn vorige auto, Renault Clio station (diesel), had ik dat namelijk niet. Nu is de Clio natuurlijk wel een paar honderd kilo lichter dan de Ioniq en ik neem aan dat de dieselmotor ook wel een stukje zwaarder is dan een elektromotor. Dat zal wel zorgen voor meer gewicht op de voorwielen en dus meer grip.

Ik kwam er vanochtend ook achter dat bij het in de achteruit zetten van de auto de spiegels iets naar beneden draaien zodat je de stoeprand kunt zien. Het was mij nog niet eerder opgevallen en ik weet niet of dat alleen op de Premium zit of dat de Comfort uitvoering het ook heeft. Het is wel handig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
DeMoN schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:04:
Weet iemand of voorverwarmen zonder aan een lader te zitten ook werkt? Heb de auto pas net en was er laatst niet zeker van of ie het nou had gedaan of niet :)
Zeker NIET ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Je kan de spiegels laten kantelen door de knop op links te zetten van de spiegels. In neutraal kantelen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Xilantof schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:58:
[...]

Volgens mij niet, maar bij mij werkte vanmorgen het voorverwarmen ook niet toen ie wél aan de lader zat. Gelijk even het boekje bekeken en ik leek alles goed ingesteld te hebben.

Misschien moet je het schedule-knopje nog aanzetten?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E78O2yW.png
:( jammer

Ook al geprobeerd met het schedule-knopje aan? Ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Nou ja, de auto is sowieso wel binnen een paar minuten warm hoor. Dat gaat met grof geweld, zo'n 5 kW of zelfs nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Vanmorgen heb ik niet gekrabd, maar idd vol de AC en heaters aangezet. Binnen 5 min waren alle ruiten volledig ijsvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

vanochtend ook alles op max gezet voordat ik mijn sigaretje op had was alles al ontdooid en de buren lekker krabben :).
Moet wel zeggen na enige tijd dat de verwarming aanstaat gaat hij ineens koud blazen meestal na 15/20 min rijden terwijl heater gewoon aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
N3D schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:06:
vanochtend ook alles op max gezet voordat ik mijn sigaretje op had was alles al ontdooid en de buren lekker krabben :).
Moet wel zeggen na enige tijd dat de verwarming aanstaat gaat hij ineens koud blazen meestal na 15/20 min rijden terwijl heater gewoon aanstaat.
Ja, zelfs als je de temperatuur op 30 graden zet blijft dan hij koud.
Ben al een keer bij de dealer geweest om na te laten kijken maar die kon niets vinden.

In de nieuwe firmware zou een update zitten om de verwarming wat beter aan te sturen.
Nog geen lange ritten gehad om te zien of het opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

DeMoN schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:57:
Vanmorgen heb ik niet gekrabd, maar idd vol de AC en heaters aangezet. Binnen 5 min waren alle ruiten volledig ijsvrij :)
Ja, heerlijk was dat. Grappig ook om het stoom van buitenspiegels af te zien komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

DeMoN schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Misschien moet je het schedule-knopje nog aanzetten?
[afbeelding]

[...]

:( jammer

Ook al geprobeerd met het schedule-knopje aan? Ik niet..
Die knop heb ik wel geprobeerd, maar ik zie niet wanneer deze aan/uit staat. Geen lampje/melding/signaal zie ik opkomen?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Xilantof schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:37:
[...]

Die knop heb ik wel geprobeerd, maar ik zie niet wanneer deze aan/uit staat. Geen lampje/melding/signaal zie ik opkomen?
Kan ik je verder niet bij helpen, nog niet kunnen gebruiken. Heb nog geen laadpaal voor de deur zodat ik pre-heat kan testen.

Weet iemand hoe het zit met auto-locken van de deuren? Als ik instap is het wel keyless (althans, knop je op de deurgreep indrukken), maar als ik wegloop zou ik graag zien dat hij automatisch sluit als ik verder weg ben dan x-meter (ook gewend van m'n vorige auto). Vooral handig als je met twee boodschappentassen uit de auto komt zetten :P

[ Voor 16% gewijzigd door DeMoN op 21-02-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Bedankt, altijd handig om zo'n overzicht in de navigatie te hebben, ook al is het jammer dat het lastig zoeken is en dat ze niet op de kaart komen.
Ik rijd niet standaard met regen op 3, maar juist op 0 en rem dan vaak m.b.v. de "flippers" Zo nu en dan, zoals ook vanorgen, gaat hij niet van 0 naar 3, niet met vasthouden van de linker flipper en niet toen ik hem herhaaldelijk inkneep. Mijn accu was op dat moment 75% vol, dus daar had het niets mee te maken. Het lijkt er op dat er soms iets mis gaat met het "omdraaien" van de functie van de motor naar generator. Overigens heb ik nog niet de laatste software / firmware update gehad.
Dat is inderdaad wel erg comfortabel en moeilijk om zonder uit te lachen de buurman gedag te zeggen die staat te krabben
Daar stond ik dan 2,5km voor de FastNed stil.
Op een korte afstand met niet al te veel km's meer te gaan is het riskant om zonder goed op te letten hard te gaan rijden. Zelf vergelijk ik "continue" de te rijden afstand en de hoeveelheid km's in de accu. Zo reed ik gisterenavond een rit van 350km. Bij het opladen had ik 15km "extra" geladen, maar al rijdend zag ik het terug lopen, dan is het een zaak van langzamer gaan rijden en kijken of je het dan wel gaat redden 140 of 105 km/uur maakt erg vel verschil in afstand, je kunt natuurlijk ook een extra laad stop inlassen als je door wilt rijden.

Als de turtel mode aangaat en zeker als er geen afstand meer wordt weergegeven zou ik inderdaad niet op de snelweg blijven rijden. Overigens ben ik (natuurlijk) ook wel eens met de hakken over de sloot thuis gekomen met de laatste km's zonder te rijden afstand in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
DeMoN schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Kan ik je verder niet bij helpen, nog niet kunnen gebruiken. Heb nog geen laadpaal voor de deur zodat ik pre-heat kan testen.

Weet iemand hoe het zit met auto-locken van de deuren? Als ik instap is het wel keyless (althans, knop je op de deurgreep indrukken), maar als ik wegloop zou ik graag zien dat hij automatisch sluit als ik verder weg ben dan x-meter (ook gewend van m'n vorige auto). Vooral handig als je met twee boodschappentassen uit de auto komt zetten :P
Ik ben ook nog niet helemaal uit de functie van die knop, volgens mij zet je daarmee het laden volgens timer uit, maar dat staat denk ik los van het voorverwarmen. Omdat ik nog niet de nieuwe software heb staat mijn oplaad timer "altijd" uit en hoef ik dus niets te veranderen als ik direct ergens wil laden ;(

Wat betreft de deuren, wanneer ze op slot (als je in de auto zit) en open gaan kun je in de auto instellen (als stilstaat in stand P) automatisch op slot doen ze helaas niet, en met volle handen is dat knopje inderdaad soms lastig, maar ja, je kunt niet alles hebben... (ik was ook handiger gewend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Standeman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Ja, heerlijk was dat. Grappig ook om het stoom van buitenspiegels af te zien komen :p
Ja helaas dat het dan weer niet met een app kan. Die kalender functie in de Ioniq is dan nog wel oke, maar hij MOET aan de paal staan. Geen idee welke dwaas dat dan weer heeft bedacht 8)7

Bij m'n Tesla kan je met de app alvast je auto voorverwarmen. Zit je onder de 50 km range dan doet ie het niet. Lijkt me toch veel handiger dan het uberhaupt niet toestaan als je niet aan een paal zit...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

YoshiBignose schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Ja helaas dat het dan weer niet met een app kan. Die kalender functie in de Ioniq is dan nog wel oke, maar hij MOET aan de paal staan. Geen idee welke dwaas dat dan weer heeft bedacht 8)7

Bij m'n Tesla kan je met de app alvast je auto voorverwarmen. Zit je onder de 50 km range dan doet ie het niet. Lijkt me toch veel handiger dan het uberhaupt niet toestaan als je niet aan een paal zit...
Ja, dat is inderdaad erg jammer. Volgens mij zou je met blue link dat moeten kunnen, maar is het niet uitgerold in NL/EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
N3D schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:06:
Dan zijn we nu met z'n drieën met dit probleem op dit forum. Heb mijn dealer ook laten checken en ook zij konden niks vinden. Volgens mijn dealer moet ik de auto een paar dagen bij hen achterlaten, dan gaan ze er langer mee rijden en kijken of het dan weer gebeurt. Vind ik best lastig en je zult zien dat er dan net niks gebeurt. Het gebeurt bij mij na zo'n 40-50 min rijden en zo lang zijn mijn woon-werk ritjes net niet.... Bij langere ritten is het ook niet altijd raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 19-09 14:27
pmiddeld schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:29:
[...]

Dan zijn we nu met z'n drieën met dit probleem op dit forum. Heb mijn dealer ook laten checken en ook zij konden niks vinden. Volgens mijn dealer moet ik de auto een paar dagen bij hen achterlaten, dan gaan ze er langer mee rijden en kijken of het dan weer gebeurt. Vind ik best lastig en je zult zien dat er dan net niks gebeurt. Het gebeurt bij mij na zo'n 40-50 min rijden en zo lang zijn mijn woon-werk ritjes net niet.... Bij langere ritten is het ook niet altijd raak.
Maak daar maar 4 van, verwarming is denk ik verveeld na zo'n 30minuten en besluit zelf wat te gaan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Als je hem aan laat is er niets aan de hand.
Als je hem uitzet en weer aan is hij eerst flink fris om daarna weer warm te worden.

Over keyless entry
Dit gaat inderdaad automatisch maar dicht kan ook zonder sleutel. Gewoon Op de zwarte knop drukken en klaar ;)

Sleutel komt hier eigenlijk zelden mijn zak uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Laatst online: 20-09 16:17
[...]

Heb ik in het begin ook gehad maar kwam er achter dat je alle opties in moet stellen voordat het werkt. Ik kan me zo even de details niet herinneren maar ook al heb je het niet gewooin je "dal" uren instellen etc.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Je moet inderdaad niet alleen de uren van de weekdagen instellen maar ook die van in het weekend. Dat is een apart tabblad dat je makkelijk kan ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
FrankDoorhof schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:02:
Als je hem aan laat is er niets aan de hand.
Als je hem uitzet en weer aan is hij eerst flink fris om daarna weer warm te worden.
Het is dus duidelijk niet bij elke Ioniq. Dat maakt het zo lastig. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Oh jammer.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ben benieuwd wat mijn range gaat zijn wanneer het volgende week ~10 graden vriest. Op dit moment haal ik maar zo'n 180km als ik zuinig aan doe. Dat zal wel een stukje teruglopen.
Gelukkig kan ik laden op het werk :*)

• N3D

N3D

pmiddeld schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:29:
[...]

Klopt het is niet elke keer raak dat het ineens koude lucht geblazen word. Heb gisteren avond het weer gehad en had de verwarming 2 graden warmer gezet. Ineens warmde de auto weer op. Volgens mij blijkt het probleem gewoon te zijn dat het verwarmingselement slecht aangestuurd word. Probleem heb ik ook tevens het meest als ik hem op 20 graden zet en de heater aan doe.

• FrankDoorhof
Even update.
Blijf VER VER weg uit Frankrijk met een EV
Zijn nu op de weg terug.

Charger 1 : werkte niet
Naar een Kia garage en was niemand aanwezig. Niemand sprak Engels dus een app gebruikt. Uiteindelijk aangezet (deed ook heel minderwaardig over de vertaling. Alsof ze alleen wat willen doen als je perfect Frans spreekt. Leek me knap duidelijk wat er stond)

Lader was enorm traag dus net genoeg erin om naar de LIDL te komen. En daar staan we nu te laden.

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:06

uFx

FrankDoorhof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:43:
Even update.
Zijn nu op de weg terug.

Naar een Kia garage en was niemand aanwezig. Niemand sprak Engels dus een app gebruikt. Uiteindelijk aangezet (deed ook heel minderwaardig over de vertaling. Alsof ze alleen wat willen doen als je perfect Frans spreekt. Leek me knap duidelijk wat er stond)

Lader was enorm traag dus net genoeg erin om naar de LIDL te komen. En daar staan we nu te laden.
Wat me enorm geholpen heeft tijdens onze trip in Frankrijk is https://nl.chargemap.com/map. De chargers die niet werkten stonden daar ook netjes vermeld als 'defect'.

Maar nog irritanter is inderdaad dat je ze niet goed te woord kunnen staan. En als je geen Frans spreekt dan doen ze ook zo min mogelijk moeite om je te helpen :(

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
FrankDoorhof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:43:
Even update.
Zijn nu op de weg terug.

In Frankrijk moet je doen alsof je je best doet om Frans te praten, zelfs als je er dan helemaal niets van bakt is er veel meer goodwill ;) (Ze hebben daar wat meer eergevoel dan hier)
[...]

Het werkt alleen met een laadpaal, dus niet met de normale (trage) lader die erbij zit.
Standaard is het geen voorverwarm schema, maar juist een airco schema. Heel gek, maar je moet dus op dat scherm nog een keer extra op het ruit ontwasemings logo klikken, dan gaat de verwarming ook aan.
En je moet allebij de instelbare schemas instellen, maar dat zou een bug zijn die mischien al is opgelost.

[ Voor 30% gewijzigd door Toettoetdaan op 22-02-2018 11:07 ]

• FrankDoorhof
We gebruiken plugshare, chargemap etc.
Maar als je aanlogt op een groene charger en je plugt in en alles knalt eruit dan is dat niet in de app.

Wat we zijn tegengekomen
1. Werkt helemaal niet (rood)
2. Neemt de pas niet
3. Neemt de pas wel maar wifi werkt niet dus je word niet doorgestuurd
4. DC werkt niet maar ac wel (veel te traag)
5. Knalt na 2-3 minuten eruit naar rood en dit herhaalt zich
6. Charger is defect

Alleen bij 6 was dit in chargemap wel te zien maar in plugshare niet.

Ik zweer het je. Als iemand anders me dit verteld zou ik het niet geloven. Maar we maken het nu voor de derde dag mee. Het is een ramp hier.

• uFx

uFx

FrankDoorhof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:09:
We gebruiken plugshare, chargemap etc.
Maar als je aanlogt op een groene charger en je plugt in en alles knalt eruit dan is dat niet in de app.

Wat we zijn tegengekomen
1. Werkt helemaal niet (rood)
2. Neemt de pas niet
3. Neemt de pas wel maar wifi werkt niet dus je word niet doorgestuurd
4. DC werkt niet maar ac wel (veel te traag)
5. Knalt na 2-3 minuten eruit naar rood en dit herhaalt zich
6. Charger is defect

Alleen bij 6 was dit in chargemap wel te zien maar in plugshare niet.

Ik zweer het je. Als iemand anders me dit verteld zou ik het niet geloven. Maar we maken het nu voor de derde dag mee. Het is een ramp hier.
Allereerst geloof ik je meteen dat het een ramp is daar :) Meestal keek ik bij Chargemap ook naar de opmerkingen van andere mensen om te kijken hoe betrouwbaar een lader is.

In ieder geval veel sterkte daar ;(

• snaptnie
Toettoetdaan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:06:

Het werkt alleen met een laadpaal, dus niet met de normale (trage) lader die erbij zit.
Dat klopt niet, ik heb thuis alleen de trage lader, zie vooralsnog geen toegevoegde waarde om thuis snel op te kunnen laden, de auto staat doorgaans toch tussen 19:00 en 7:00 thuis stil en in die tijd kun je zo ongeveer van 5 naar 100%. Maar ook bij mij werkt het voorverwarmen (gelukkig!) perfect.

• FrankDoorhof
Sterkte heeft niet geholpen
3 defecte chargers.
En uiteindelijk aangekomen bij een bouwput met 50 over. "sorry no charger anymore" meteen de app maar aangepast en gelukkig aan de overkant wel een charger.......... Maar daar aangekomen na 30km omrijden....... Zelfde bouwput en gat waar de charger hoort te staan........

Met Google translate en handen en voeten iemand 112 laten bellen. Worden over half uur afgesleept.

Frankrijk.....
NOOIT meer met een ev.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:03
Vandaag de eerste servicebeurt gehad. De kaarten zijn toen ook voorzien van een update. Nu heb ik eindelijk de nieuwe A4!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:16
orillion schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:45:
Vandaag de eerste servicebeurt gehad. De kaarten zijn toen ook voorzien van een update. Nu heb ik eindelijk de nieuwe A4!
wat is daar het versie nr van?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• WilliamGeluk
FrankDoorhof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:30:
Sterkte heeft niet geholpen
3 defecte chargers.
En uiteindelijk aangekomen bij een bouwput met 50 over. "sorry no charger anymore" meteen de app maar aangepast en gelukkig aan de overkant wel een charger.......... Maar daar aangekomen na 30km omrijden....... Zelfde bouwput en gat waar de charger hoort te staan........

Met Google translate en handen en voeten iemand 112 laten bellen. Worden over half uur afgesleept.

Frankrijk.....
NOOIT meer met een ev.
Tsjonge, wat een verhaal.
Je verwacht het niet, dacht dat het in FR redelijk op orde was met laadpalen.
Ik hou het deze zomer mooi bij Oostenrijk.
Succes met thuis komen!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
Wij hebben onze vakantie in Frankrijk al geboekt (nabij Bordeaux). Na jouw verhaal kijk ik er wel een beetje tegenop. Hoop dat het bij ons wat beter gaat...

Gasloos sinds 2018.

• uFx

uFx

Stephanoff schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:17:
Wij hebben onze vakantie in Frankrijk al geboekt (nabij Bordeaux). Na jouw verhaal kijk ik er wel een beetje tegenop. Hoop dat het bij ons wat beter gaat...
Afgelopen september ben ik met de Ioniq naar Tours geweest. Dat ging op zich goed (1 kapotte snellader gezien en die stond al als kapot in de Chargemap-app). Maar Bordeaux is nog even een laadsessies of 2 verder :)

• FrankDoorhof
Ondertussen afgesleept naar een lader die in de app als defect stond. Hyundai moeten bellen om de man te overtuigen dat de apps aangaven dat die lader kapot was. Dus over de snelweg naar de overkant.

New motion pas niet werkend te krijgen (werkte wel aan de andere kant maar lader sloeg direct af met fout). Annewiek snel naar binnen gegaan voor een prepaid card en..... We staan te laden.

Wel voor de zoveelste keer met de neus de verkeerde kant op. Dus zometeen weer 40km om rijden. En dan hebben we ook de verkeerde kaart natuurlijk omdat we met een truck erop gegaan zijn EN aan de andere kant staan.

Hoop dat ze daar wel Engels spreken.

Weet je.
Ook ik had dit nooit verwacht maar de apps werken goed. Alleen veel laders zijn gewoon defect. Ondanks dat de app zegt dat ze werken. Het is echt een zooitje.

Heb van zowel de heen als terug reis een vlog gemaakt. Zal dit weekend online komen.

Over een jaar lachen we erom maar nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
FrankDoorhof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:31:
Ondertussen afgesleept naar een lader die in de app als defect stond. Hyundai moeten bellen om de man te overtuigen dat de apps aangaven dat die lader kapot was. Dus over de snelweg naar de overkant.

New motion pas niet werkend te krijgen (werkte wel aan de andere kant maar lader sloeg direct af met fout). Annewiek snel naar binnen gegaan voor een prepaid card en..... We staan te laden.

Wel voor de zoveelste keer met de neus de verkeerde kant op. Dus zometeen weer 40km om rijden. En dan hebben we ook de verkeerde kaart natuurlijk omdat we met een truck erop gegaan zijn EN aan de andere kant staan.

Weet je.
Ook ik had dit nooit verwacht maar de apps werken goed. Alleen veel laders zijn gewoon defect. Ondanks dat de app zegt dat ze werken. Het is echt een zooitje.

Heb van zowel de heen als terug reis een vlog gemaakt. Zal dit weekend online komen.

Oei, wij hadden het plan een Kona, Ioniq of Leaf aan te schaffen en daarmee in augustus richting Barcelona te gaan... Misschien de PHEV nog maar eventjes aanhouden dan.
Dit is niet echt een reclame voor elektrisch rijden zo. Inmiddels weer veilig thuisgekomen?

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
Zijn er dan echt zoveel problemen met die Sodetrel laders langs de snelwegen? Ik heb eerder het idee dat de koppeling met de back-end van TNM nog niet optimaal werkt. Heb je toevallig op een Plugshare pas of een van Chargepoint? Het LMS netwerk heeft goede dekking nu in Frankrijk nu ze een samenwerking hebben met Sodetrel.

Of zijn al die snelladers echt gewoon fysiek stuk of in storing? Dat zou wel slordig zijn inderdaad maar dan vraag ik me ook af hoe er mee omgegaan wordt. Die laders zelf zijn toch behoorlijk bulletproof. Althans de modellen van ABB die ik ken vanuit NL zijn dat wel.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@orillion Goedemorgen, ben net als @BarryH nieuwsgierig naar jouw systeeminfo/versie informatie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat een drama zeg. Voorlopig maar geen vakantie in Frankrijk plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankDoorhof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:31:

Weet je.

Pffff, heel veel sterkte en hou je taai @FrankDoorhof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Het is niet de newmotion pass

Veel chargers doen het gewoon niet of zijn in onderhoud. We hebben chargers gehad die de kaart niet herkende maar wel een prepaid card, die na 10 seconden rood uitsloegen, 2 minuten laden en dan rebooten, waar alleen ac werkte.

Je moet het vlog maar eens kijken als hij dit weekend online staat.

We zijn nog steeds onderweg. Nu 400km van huis. De combinatie van taal, arrogantie en faciliteiten (geen wc bril te vinden bv) maken Frankrijk voor mij echt een ramp.

We waren zeer goed voorbereid en gebruiken de apps. Maar kwamen er gisteren achter dat bv op Annewiek haar telefoon bepaalde laders niets getoond werden en bij mij wel (Apple android) dit terwijl het dezelfde app is. Daarnaast was er een verschil tussen plugshare en chargemap.

We gebruiken nu maar gewoon beide.
Het is echt veel te veel een gepuzzel.

De infrastructuur is perfect als alles werkt kun je nagenoeg elke 50-100km laden

Het probleem met de grotere gaten is dat als er 1 lader niet werkt je niet meer bij de volgende komt.

We hebben nu maar aangeleerd om elke 60-80km te laden. Eigenlijk belachelijk maar dit bouwt in ieder geval een buffer in. Maar als dan zoals gisteren je in een bouwput terecht komt waar de lader niet werkt en je net de volgende kan halen maar je naar de andere kant gestuurd word en dat is 30km om om er daar achter te komen dat die lader ook niet bereikbaar is dan ben je de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49

Rico

Wie dit leest is gek....

@FrankDoorhof Ben je toevallig de Frank Doorhof van ITC in Emmeloord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Iemand eerder dit probleem gehad kreeg mijn Ioniq niet gestart met deze melding op het scherm xD na 10x proberen en een hoop gescheld en gevloek lukte het toch om weg te rijden :P

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dHGJiH/IMG_0446.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door N3D op 23-02-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
N3D schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:18:
Iemand eerder dit probleem gehad kreeg mijn Ioniq niet gestart met deze melding op het scherm xD na 10x proberen en een hoop gescheld en gevloek lukte het toch om weg te rijden :P

https://ibb.co/bMXr3H
Heb ik 1x gehad op de eerste dag dat ik de auto had zo'n anderhalve maand terug. Dat begint goed dacht ik. Maar kreeg de auto vrij snel weer aan de praat. Daarna is het nooit meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WilliamGeluk schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:25:
[...]

Heb ik 1x gehad op de eerste dag dat ik de auto had zo'n anderhalve maand terug. Dat begint goed dacht ik. Maar kreeg de auto vrij snel weer aan de praat. Daarna is het nooit meer voorgekomen.
Blijft toch een heeeeel bijzondere melding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan is je 12V accu bijna leeg. Waarom, dat moet je zelf (of de dealer laten) uitzoeken, maar mux in "Elektrische auto's - Deel 2" heeft een uitleg hiervoor. Of dat ook op de Ioniq van toepassing is weet ik niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:11:
@orillion Goedemorgen, ben net als @BarryH nieuwsgierig naar jouw systeeminfo/versie informatie.....
Kaartversie EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2/E.D1) bevat de nieuwe A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank @orillion En wat heb je nu als firmware & softwareversie enzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Rico
ITC Home Theater
En studioFD
Frankdoorhof.com inderdaad ;)
Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:58
Maasluip schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:36:
Dan is je 12V accu bijna leeg. Waarom, dat moet je zelf (of de dealer laten) uitzoeken, maar mux in "Elektrische auto's - Deel 2" heeft een uitleg hiervoor. Of dat ook op de Ioniq van toepassing is weet ik niet.
Je kunt via de instellingen ervoor zorgen dat de 12V accu op gezette tijden kan worden bijgeladen vanuit de hoofdaccu. Ik heb zo even niet paraat waar dat precies zit, maar staat wel in de handleiding uitgelegd.

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Maasluip schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:36:
Aha. Ik had het met de tweede rit met de auto, net nadat ik hem vanaf de dealer had meegenomen. Wellicht tijdens de reis van de fabriek naar de dealer flink leeg gelopen. Geen idee. Heb daarna in de settings ingesteld dat de 12v accu indien nodig wordt bijgeladen vanuit de hoofdaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

FrankDoorhof schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:03:
Rico
ITC Home Theater
En studioFD
Frankdoorhof.com inderdaad ;)
Wat dan?
Nou zag ook Annewiek staan en toen dacht ik dat moet Frank van ITC wel zijn :)

Heb Epson beamer van jullie en jullie hebben mijn tv gecalibreerd. Dus vandaar dat er een lampje ging branden. Laatste keer dat ik bij je was wou je een amerikaanse auto hebben...zo'n mpv. Paar jaar geleden alweer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Heb toen een espace gekocht. Grote miskoop. Daarna tijdelijk een Audi A6. En het zou een tesla worden. Model 3 of gebruikte S.

Maar .....
Vond de ioniq eigenlijk veel interessanter en bovenal een heel stuk goedkoper.

Volgende auto......
Ligt aan de subsidies maar waarschijnlijk of een 60kwh ioniq of toch Tesla.

Blijf dat een mooie auto vinden en bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:47:
Dank @orillion En wat heb je nu als firmware & softwareversie enzo?
Die zijn volgens mij precies hetzelfde als war ik een paar maanden geleden in dit topic postte. Iets met 170920 oid erin, dus september 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

FrankDoorhof schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:57:
Heb toen een espace gekocht. Grote miskoop. Daarna tijdelijk een Audi A6. En het zou een tesla worden. Model 3 of gebruikte S.

Maar .....
Vond de ioniq eigenlijk veel interessanter en bovenal een heel stuk goedkoper.

Volgende auto......
Ligt aan de subsidies maar waarschijnlijk of een 60kwh ioniq of toch Tesla.

Blijf dat een mooie auto vinden en bedrijf.
Collega heeft naar gebruikte model S'en gekeken maar de stoelen waren erg versleten. Blijkbaar zijn die in bouwjaar 2013 en 2014 niet zo goed gemaakt.

Model 3 heb ik ook in reservering staan maar zal wel pas eind 2019 komen.

Binnenkort testrit in de nieuwe Leaf maar ben erg geinteresseerd in de Hyundai Kona EV die de 27ste februari gepresenteerd gaat worden.

Ioniq zou interessant worden als er een 60kwh versie komt. Mijn vrouw vind die Ioniq alleen niet mooi.
Pagina: 1 ... 24 ... 195 Laatste