Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2023
Kadbr0
Goede tip ga ik downloaden
Iets is beter dan niets.

Zou mooi zijn als er in het standaard satnav een online functie was met laders moet toch tegenwoordig makkelijk zijn. Gewoon een file door de lucht updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Vraag me trouwens af hoeveel van jullie tegen problemen aanlopen met acceptatie.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165628.2150

Word van bepaalde opmerkingen in dit topic bv flink wanhopig als dat de algemene concesses is .
Sommige mensen willen gewoon niet aannemen dat er ook mensen zijn die niet kicken op de geur van benzine lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:58
FrankDoorhof schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:28:
Vraag me trouwens af hoeveel van jullie tegen problemen aanlopen met acceptatie.

Word van bepaalde opmerkingen in dit topic bv flink wanhopig als dat de algemene concesses is .
Sommige mensen willen gewoon niet aannemen dat er ook mensen zijn die niet kicken op de geur van benzine lol
GEEN probleem, het zet mensen eerder aan het denken over hun eigen situatie

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESchm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
rodyw schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Oktober? Bij welke leasemaatschappij is hij besteld dan?
Bij leaseplan, ik heb nog effe nagekeken 4 oktober is ie besteld door de dealer (auto Palace Zwolle), de verwachte leverdatum was 14 februari, maar ga hem morgen dus ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Poi werken inderdaad voor geen meter
Had gehoopt dat je op afstand kon sorteren maar dat kan dus niet.

Jammer.
Maakt het navigatie wel erg onhandig. Gelukkig hebben we android auto en carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21

Hier ook GEEN. Steeds meer mensen om me heen willen "stekkeren". Het enige wat ze tegenhoudt is de range.

Het is net als met de mobiele telefoon in de jaren 90: allemaal weerstand maar ineens had iedereen er een.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51

Dat hou je toch altijd. Ik word ook zo vaak moe van FB posts die over Tesla gaan en dan alle standaard opmerkingen, maar je doet er niets aan. Laten we eerlijk zijn, 9 van de 10 rijdt elektrisch vanwege de belastingvoordelen of het goedkoper rijden. Maar dat hoeft niet de enige reden te zijn. Er zitten zat andere voordelen aan een EV, maar ook nadelen :P

In real life vinden mensen EV's alleen maar interessant en krijg je standaard allemaal vragen over range en laden etc.

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 21-01-2018 21:30 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Bij ons was het ook financieel voordeel voor 80-90% maar ook toch wel het idee met wat nieuws bezig te zijn en het milieu.

Wil daar best wat offers voor maken qua laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De manual lezend vraag ik me toch af hoe hier op dit forum over gedacht wordt. In de manual staat dat men het snelladen zo veel mogelijk dient te beperken omdat het niet goed voor de accu is. Die schijnt hierdoor sneller te slijten. Hier noch op alle sites die ik over deze Ioniq gezien heb heeft men het daarover. Sterker nog. Het lijkt dat iedereen van snellader naar snellader rijdt. Wat vindt u daarvan?

Ook lees ik dat men de accu niet tot 100% dient te laden. Tenzij je meteen na het opladen op pad moet gaan. Evenmin schijn je de accu tot onder de 10% te laten komen. Wat zijn de ervaringen op dat gebied?

Verder: kan iemand me uitleggen hoe hier een foto te plaatsen? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik volg die richtlijnen vrij trouw. Tot 100% laden maar eens in de paar maanden (want dat is goed voor het balanceren eens in de zoveel tijd) en dan ook alleen direct voor vertrek zodat hij niet lang blijft staan op 100%, want dat is ook niet zo goed. Normaal laad ik tot hoogstens ca 80 a 85% en laat ik hem niet onder de 15 a 20% komen. Ik heb in mijn eerste jaar maar een keer buitenshuis geladen, om dat uit te proberen (en omdat die plek vrij was), maar dat was geen snellader.

Er zijn best meer mensen die het zo doen, maar het is natuurlijk spectaculairder als je verslag kan doen van lange trips, waar je dan inderdaad snelladers bij gebruikt. Daarom zijn dat soort posts oververtegenwoordigd.

Eens per week snelladen lijkt niet zo'n probleem, maar ik zou het niet steeds 4 keer per dag doen; daarvoor zou je natuurlijk ook erg grote afstanden moeten rijden en dat geldt maar voor een enkeling.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Snelladers alleen onderweg en meestal tot ik thuis kan komen of 80%.

Thuis is wel altijd 100%
We draaien trouwens torgue en er zit een duidelijk verschil tussen 100% op de display en accu status. Accu status is dacht ik 97% even uit mijn hoofd de terwijl de display 100% aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jan Treur schreef op maandag 22 januari 2018 @ 06:54:
Ik volg die richtlijnen vrij trouw. Tot 100% laden maar eens in de paar maanden (want dat is goed voor het balanceren eens in de zoveel tijd) en dan ook alleen direct voor vertrek zodat hij niet lang blijft staan op 100%, want dat is ook niet zo goed. Normaal laad ik tot hoogstens ca 80 a 85% en laat ik hem niet onder de 15 a 20% komen. Ik heb in mijn eerste jaar maar een keer buitenshuis geladen, om dat uit te proberen (en omdat die plek vrij was), maar dat was geen snellader.
Precies, ik volg deze richtlijnen ook. Alleen bij vakanties of lange ritjes snelladen, dat is ook het idee. Misschien is het bij Tesla iets verleidelijker omdat superchargen gratis is :P
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 04:09:
Het lijkt dat iedereen van snellader naar snellader rijdt. Wat vindt u daarvan?
Dit is een Hyundai topic hé, geen Bentley. Gegroet allen, prettig kennis te maken en "u" hoeven hier denk ik niet :P

[ Voor 16% gewijzigd door YoshiBignose op 22-01-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
-

[ Voor 100% gewijzigd door YoshiBignose op 22-01-2018 09:01 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 04:09:
Ook lees ik dat men de accu niet tot 100% dient te laden. Tenzij je meteen na het opladen op pad moet gaan. Evenmin schijn je de accu tot onder de 10% te laten komen. Wat zijn de ervaringen op dat gebied?
In het algemeen wordt gezegd dat volledig op- en ontladen slecht is voor de batterij. Niet voor niets laat Toyota de Prius batterij maar tussen 40 en 70% komen.

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic" heeft een plaatje gepost waar gesteld wordt dat je 1.000 ontlaadcycli van 100% kunt doen en 2.200 cycli van 80%.
Als je een verbruik van 14 kWh/100 km rekent, 200 km bereik met een volle accu, dan kom je met 1.000 cycli 200.000 km ver. Met 2.200 cycli van 80% kom je 352.000.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Thuis is het mijn inziens onmogelijk om niet vol te laden. Tenzij ik midden in de nacht mijn bed uit moet.

Dan mis je een app toch wel heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
FrankDoorhof schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:27:
Thuis is het mijn inziens onmogelijk om niet vol te laden. Tenzij ik midden in de nacht mijn bed uit moet.

Dan mis je een app toch wel heel erg.
Mijn thuislader doet ~20% per uur, bereken aan de hand van de batterij % hoeveel uur/minuten ik moet laden.
Dit werkt redelijk, sta meestal op 90-95% als ik smorgens wegrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Wij laden op 5.6 (krijg hem niet hoger vreemd genoeg) we hebben een 22kw lader en had 6.5 verwacht.

Ben niet van plan om elke keer alles uit te rekenen om eerlijk te zijn. Hij blijft gewoon aan de lading hangen door de weeks. Behalve als ik weet dat ik 2-3 dagen niet weg hoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
uitrekenen gaat bij mij heel simpel :

Vb Batterij heeft 43% over

Ik wil 90-95% hebben dus in dit geval 50% erbij, maw 2 1/2 uur laden
Begin tijd staat op 05:00 dus eindtijd pas ik aan naar 07:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:18
Een paar kleine vragen.

Ik heb last van de bug dat als ik bij de Eco modus de airco op Eco zet deze instelling niet wordt vastgehouden. Als de auto een tijdje heeft uitgestaan, dan staat de airco instelling weer op normaal.
Ik heb gelezen dat meer mensen er last van hebben. Nu is het mij niet helemaal duidelijk of er al een update voor is of dat deze binnenkort verwacht wordt.

De software/firmware versie van mijn vorige week afgeleverde auto is van december 2016
Ik heb het idee dat dit nog steeds de meest recente officiële versie is. Klopt dit?

Ik heb op de display in 90% van de gevallen het EV scherm staan. Is er een mogelijkheid om bij het starten van de auto automatisch het EV scherm in beeld te krijgen, want nu moet ik het elke keer na het opstarten van de auto op de EV knop drukken.

Weet iemand zo of het VESS systeem door de dealer standaard op uit is te zetten?
Zo niet, dan ga ik het even navragen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
@him
Ben eigenlijk niet van plan elke keer te lopen rekenen en naar de garage te lopen.

Neem aan dat een ev intelligent genoeg is om op tijd te stoppen. Ook gezien het feit dat smorgens de lader gewoon uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Pfff... net de dealer aan de telefoon gehad. Als het meezit wordt mijn Ioniq rond april-mei geleverd, als ik pech heb rond juli-augustus... :'(

Kan wel zijn dat ik dan de nieuwe spec geleverd krijg en dus stoelventilatie standaard krijg, maar heel veel maakt dat ook niet uit aangezien ik dat toch al als extra had besteld...

[ Voor 39% gewijzigd door Gerard S 67 op 22-01-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 10:55
Iemand al eens de melding gehad: "kan de auto niet starten, sluit de oplader aan" ?
Ik zag hem voorbijkomen net nadat ik de auto 'gestart' had.. Vreemd dus.. Even later bij de supermarkt de auto geparkeerd, uitgezet, boodschapjes gedaan en bij wegrijden niets aan de hand.

Over het het tot 100% laden: de auto/software zal standaard nooit de accu helemaal vol laden, dan zou de levensduur wel heel snel afnemen. Maar Lithium polymer is zowiezo gemaakt om zeer efficient met laden en ontladen om te gaan dus ik ga er vanuit dat Hyundai(Kia) dit wel voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
FrankDoorhof schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:26:
Wij laden op 5.6 (krijg hem niet hoger vreemd genoeg) we hebben een 22kw lader en had 6.5 verwacht.

Ben niet van plan om elke keer alles uit te rekenen om eerlijk te zijn. Hij blijft gewoon aan de lading hangen door de weeks. Behalve als ik weet dat ik 2-3 dagen niet weg hoef
Een 3*25A huisaansluiting?
Dan is op 1 fase 25a het maximum. De ioniq heeft een 1 fase lader, dus 230v * 25 a is het maximum wat je laad

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
FrankDoorhof schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:26:

Was je auto bat. Koud of niet.Dat maakt wel wat uit kan in de zomer zomaar richting de 7 gaan.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:03
WilliamGeluk schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:37:
Ik heb last van de bug dat als ik bij de Eco modus de airco op Eco zet deze instelling niet wordt vastgehouden. Als de auto een tijdje heeft uitgestaan, dan staat de airco instelling weer op normaal.
Ik heb gelezen dat meer mensen er last van hebben. Nu is het mij niet helemaal duidelijk of er al een update voor is of dat deze binnenkort verwacht wordt.

De software/firmware versie van mijn vorige week afgeleverde auto is van december 2016
Ik heb het idee dat dit nog steeds de meest recente officiële versie is. Klopt dit?
Nee, er zijn auto's met versies uit september 2017: Rohaatje in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

Die loste bij mij het vergeten van laadschema op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
FrankDoorhof schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:31:
Poi werken inderdaad voor geen meter
Had gehoopt dat je op afstand kon sorteren maar dat kan dus niet.

Jammer.
Maakt het navigatie wel erg onhandig. Gelukkig hebben we android auto en carplay.
Over de Poi , ik heb op de kaart geklikt waar een fastned is en die een naam gegeven opgeslagen in Poi.
Zie ze gewoon voorbij komen op de kaart.

Frank was de android auto al werkend of heb je dat zelf voor elkaar gemaakt?
Nederland laat dat toch niet toe.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Dat is ook slim gewoon dus zelf toevoegen. Kan ik ook wel.doen als ergens sta.

Android auto werkt perfect hier.
Je moet de apk downloaden en gewoon installeren dan werkt het direct. Hoef je geen gekke dingen voor te doen. Alleen dus niet via de app store maar gewoon via de website. Dat is de truuk ;)

Over de stroom
We hebben 3 fase 16ampere
Wist niet dat de temperatuur met laadstroom te maken heeft. Dat zou het kunnen zijn. Ioniq draait natuurlijk op 1 fase.

Zou het dan met de 16 ampère te maken hebben. Als ik dat door 3 deel zit ik inderdaad op 5.6. Probleem opgelost ??

[ Voor 7% gewijzigd door FrankDoorhof op 22-01-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
FrankDoorhof schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:18:
Dat is ook slim gewoon dus zelf toevoegen. Kan ik ook wel.doen als ergens sta.

Android auto werkt perfect hier.
Je moet de apk downloaden en gewoon installeren dan werkt het direct. Hoef je geen gekke dingen voor te doen. Alleen dus niet via de app store maar gewoon via de website. Dat is de truuk ;)

Waar haal je de android apk vandaan? Heb je een linkje

Over de stroom
Wist niet dat de temperatuur met laadstroom te maken heeft. Dat zou het kunnen zijn. Ioniq draait natuurlijk op 1 fase.

Kijk maar dit filmpje van Bjorn .

YouTube: How to quickly heat up freezing cold Tesla battery

Zou het dan met de 16 ampère te maken hebben. Als ik dat door 3 deel zit ik inderdaad op 5.6. Probleem opgelost ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Gewoon Googlen op android auto apk
Zijn een paar sites. Je moet even kijken welke bij je telefoon past. Meestal is het de x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
FrankDoorhof schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:03:
Gewoon Googlen op android auto apk
Zijn een paar sites. Je moet even kijken welke bij je telefoon past. Meestal is het de x64
Had het al een keer gedownload van een een of andere side en kreeg teglijk een melding klik hier je heb een grote prijs gewonnen . Nou ik denk sheeeeeet virus side dus weg wezen.
Vandaar de vraag naar een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
FrankDoorhof schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:18:

Over de stroom

Als je met 5.6kW laadt gebruik je 25a, dus moet je laadpaal op 25a zijn gezekerd. Je kan dit checken in de meterkast en door de resterende laadduur te vergelijken met het resterende percentage acculading en 28 kWh
Een tweede of derde fase zal de ioniq niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Barry ik ga het checken.

Evtje, https://www.google.nl/url...Vaw2EmVQ1uKYlegtIOewnxYWh

Voor mensen die een leuke routeplanner zoeken. Kijk eens naar de app nextcharge. Voordeel is dat je auto, snelheid, gewicht etc kan invoeren en de app berekent de route.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Heel tevreden met onze Ioniq. We hebben gekozen voor een Phoenix Orange. Dat was de reden dat we er vier maanden op hebben moeten wachten. We bestelden hem in september en vorige week woensdag konden we hem halen. We konden er wel meteen een krijgen, maar dan hadden we de keuze uit slechts twee kleuren. Een blauwe of zilvergrijze. Onze drie vorige auto's waren al zilvergrijs en we vonden die oranje zo mooi dat we die hebben gekozen. Ik moet hier wel even uitleggen dat ik op Aruba woon. Omdat we op dit eiland, dat net zo groot als Texel is, een heel andere verkeerssituatie hebben dan in Europa of de VS, krijgen we versies van de Ioniq die elders niet voorhanden zijn. Zo hebben we geen GPS ondersteuning hier, dus al die features op het middenscherm hebben we niet. Die is dus slechts voor de radio en Bluetooth verbonden apparaten. Ook rijbaancorrectie en die dingen hebben we niet. Het verkeer op Aruba kun je het best vergelijken met stadsverkeer en klein regio verkeer. Tot nu hebben we een snellader op het eiland waar je gratis kunt opladen. Ik vind de rijeigenschappen van de auto voortreffelijk. De wagen ligt goed op de weg, is lekker fel en stuurt heel direct. De Ioniq is de enige electrische auto die door een dealer op Aruba direct geïmporteerd wordt. Er rijden er nu zeventien rond, en slechts twee in onze kleur. Ze zijn naast onze kleur leverbaar in rood, zilver grijs, donker grijs, wit, zwart en blauw. De versie die wij hier hebben heeft twee laadpoorten. Een voor, om thuis te laden, en een achter voor het snelladen. Het enige rare vind ik wel dat ze op Aruba worden geleverd met stoelverwarming. Waar de keuze om die te laten vallen en voor stoelventilatie te kiezen meer voor de hand had gelegen op dit tropisch eiland. Er zijn twee configuraties te verkrijgen. Zoals ze het hier noemen de GLS Trim, met o.a. LEDverlichting, LED daglichtverlichting, airbags, electrische inklapbare buitenspiegels, lampje bij de deursloten, centrale deurvergrendeling, electrische ramen, parking assist, achteruitrij camera, regensensor, en de GLS Deluxe Trim met al het voorgaande, plus sun roof, lederen stoelen, dode hoek detectie. Ik doe ruim 200 km met een vol gechargde accu. En geniet van elke rit! Zodra ik er achter ben hoe hier foto's te plaatsen zal ik dat doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 06:05 . Reden: Zetfouten ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
Zojuist gebeld door mijn dealer, mijn Mica Zwarte Ioniq Premium is vandaag afgeleverd bij hun. :D Kan hem 2 februari op komen halen, ben daarvoor helaas verhinderd steeds. De auto is juli 2017 besteld dus dat betekent een levertijd van +- 6 maanden dus dat is gelukkig alsnog meegevallen!

Laadpaal staat er inmiddels al een maand of 3, als ik hem binnen heb volgt er natuurlijk een verslag en foto's :P.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
Davidshadow13 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:17:
Zojuist gebeld door mijn dealer, mijn Mica Zwarte Ioniq Premium is vandaag afgeleverd bij hun. :D Kan hem 2 februari op komen halen, ben daarvoor helaas verhinderd steeds. De auto is juli 2017 besteld dus dat betekent een levertijd van +- 6 maanden dus dat is gelukkig alsnog meegevallen!

Laadpaal staat er inmiddels al een maand of 3, als ik hem binnen heb volgt er natuurlijk een verslag en foto's :P.
Nice! Welke dealer is dat? Heb namelijk rond dezelfde tijd een vergelijkbare uitvoering besteld. Maar nog steeds niet gehoord.

Bij mij staat de laadpaal ook al ruim 2 maanden niets te doen ;) .

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
Stephanoff schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:40:
[...]

Nice! Welke dealer is dat? Heb namelijk rond dezelfde tijd een vergelijkbare uitvoering besteld. Maar nog steeds niet gehoord.

Bij mij staat de laadpaal ook al ruim 2 maanden niets te doen ;) .
Is bij Peter Ursem in Hoorn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Wat zijn de standaard (zomer)banden waarop de Ioniq wordt afgeleverd?
Ik heb hem op wintersloffen gekregen, dus niet kunnen zien wat er vanuit de fabriek is gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
WilliamGeluk schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:18:
Wat zijn de standaard (zomer)banden waarop de Ioniq wordt afgeleverd?
Ik heb hem op wintersloffen gekregen, dus niet kunnen zien wat er vanuit de fabriek is gemonteerd.
Michelin Energy saver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
Gisteravond de bevestiging ontvangen dat ook de mijne binnenkort opgehaald kan worden! *O*
Bij Wittenberg Utrecht.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Vandaag ook een mailtje gehad over de terugroepactie. Het tweede punt is wel interessant:

Omschrijving recall 71C062:
Daarnaast is gebleken dat de EPCU inwendig koelvloeistof kan gaan lekken en dat de auto zichzelf onverwachts uitschakelt.

De Ioniq heeft een aantal maanden terug 2 weken bij de dealer gestaan omdat de auto af en toe zomaar uitviel en dat bleek iets met EPCU te zijn. Misschien dat dit hetzelfde probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

YoshiBignose schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:45:
Vandaag ook een mailtje gehad over de terugroepactie. Het tweede punt is wel interessant:

Daarnaast is gebleken dat de EPCU inwendig koelvloeistof kan gaan lekken en dat de auto zichzelf onverwachts uitschakelt.

De Ioniq heeft een aantal maanden terug 2 weken bij de dealer gestaan omdat de auto af en toe zomaar uitviel en dat bleek iets met EPCU te zijn. Misschien dat dit hetzelfde probleem is?
Hebben alle Ioniq's dit of een aantal? Heb nog niks gehoord van zo'n recall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
N3D schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Hebben alle Ioniq's dit of een aantal? Heb nog niks gehoord van zo'n recall.
Geen idee maar ook bij het RDW staat de recall er bij de Ioniq. Ik kreeg het volgende in de mail:

Omschrijving recall 70C095:
Gebleken is dat bij de Hyundai Ioniq het kan voorkomen dat de laadprocedure niet gestart kan worden of men krijgt de stekker niet uit de laadconnector van de auto na het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

YoshiBignose schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Geen idee maar ook bij het RDW staat de recall er bij de Ioniq. Ik kreeg het volgende in de mail:

Omschrijving recall 70C095:
Gebleken is dat bij de Hyundai Ioniq het kan voorkomen dat de laadprocedure niet gestart kan worden of men krijgt de stekker niet uit de laadconnector van de auto na het laden.

Zojuist contact gehad met mijn dealer. De mijne heeft inderdaad een terugroepactie, begreep van een medewerker daar dat de accumulator vervangen moet worden.

Was bij hun nog niet bekend van dit probleem/recall.

Afspraak staat a.s. Maandag ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door N3D op 24-01-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Ik heb nog niets gehoord over een eventuele terugroepactie (staat ook niets bij het RDW). Moet morgen wel voor de 30k beurt, dus zal het eens vragen.

Die beurt elke 15k is wel een ding hoor, sta gewoon 3 keer per jaar bij de dealer terwijl een elektrische auto juist zo weinig onderhoud nodig had... Zucht.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
FrankDoorhof schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:03:
Barry ik ga het checken.

Evtje, https://www.google.nl/url...Vaw2EmVQ1uKYlegtIOewnxYWh

Voor mensen die een leuke routeplanner zoeken. Kijk eens naar de app nextcharge. Voordeel is dat je auto, snelheid, gewicht etc kan invoeren en de app berekent de route.
Je kan dus maar een beperkt aantal routes invoeren, niet echt handig als je veel verschillende trajecten hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Shapeshifter schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:06:
Ik heb nog niets gehoord over een eventuele terugroepactie (staat ook niets bij het RDW). Moet morgen wel voor de 30k beurt, dus zal het eens vragen.

Die beurt elke 15k is wel een ding hoor, sta gewoon 3 keer per jaar bij de dealer terwijl een elektrische auto juist zo weinig onderhoud nodig had... Zucht.
eventjes van de RDW site geknipt:

Referentiecode producent 71C062
Meldende producent/distributeur Hyundai Motor Netherlands b.v.
Referentiecode RDW MGP170642
Publicatiedatum RDW 03-01-2018

Merk/Type HYUNDAI IONIQ EV

Categorie defect Motorrijtuigen - motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Omschrijving defect Er kunnen haarscheurtjes aanwezig zijn in de behuizing van de motorcontroleunit. Hierdoor kan vocht binnendringen en de elektronische circuitplaten aantasten.

Materiële gevolgen De aandrijving kan uitvallen.

Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de behuizing van de controleunit controleren en indien nodig vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief

Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer Niet bekend

Opmerkingen RDW Geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
Er is een app apk waarmee je youtube filmpjes op je Ioniq scherm kunt afspelen, naam is Carstream (voorheen Youtube Auto). Android Auto moet je dan ook hebben geïnstalleerd. Helaas alleen voor Android devices. Bij mij werkt het, maar het vreet wel data natuurlijk.

Downloaden op deze link

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb geen recall gekregen. Heb m nu precies 1 jaar. Ook op de RDW site geen terugroepacties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
@him heb ik gezien maar je kan meer bij verdienen door bv foto's te maken.

@pmiddeld
Ik krijg het maar niet werkend.
Heb zelfs met app cloner gewerkt maar hij vind helemaal niets. Kan hem openen en zenden naar phone. Maar dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@FrankDoorhof heb je in android auto de ontwikkelaarsmodus geactiveerd? Zie filmpje op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
kadbr0 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Klopt, je kan zo een dealer net over de grens bellen en die zetten het standaard setje van MVG erop voor €900. Dan moet je de fietsdrager er nog wel bij kopen, maar die kan je overal bestellen.
Zelf heb ik ervoor gekozen om dit door de Hyundai dealer in Hengelo te laten doen, die importeren de 'heckträger' uit Duitsland. Na wat overleg wilden ze het wel voor de Duitse standaardprijs doen. Alleen hebben ze nu geloof ik een leverprobleempje. Montage zou vandaag gebeuren, maar eind vorige week kreeg ik een telefoontje dat de trekhaak nog niet binnen was. Misschien toch maar naar Duitsland . . .

De Nederlandse firma Brink dacht ook een systeem voor de EV te hebben ontwikkeld. Mooie oplossing, had ik ook op mijn vorige (hybride) auto. Dat systeem had ik bij ze besteld en voor montage een garage in de buurt gekozen. Ik was duidelijk de eerste die dit bestelde. Pas in de garage bleek de 'RM kit' niet te passen. Die was voor de Ioniq hybrid gemaakt en dat is toch anders wat betreft bevestigingshaken. En nee, Brink is niet van plan een aangepaste versie voor de Electric te gaan maken. :(

Kortom, na 2 garage afspraken heb ik nog niets. Maar het gaat lukken!
Is het inmiddels gelukt met de trekhaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, ik heb mijn Ioniq nu ruim 6 maanden en als hij volledig is opgeladen dan stond er in het begin 216 km. Als ik hem nu van de lader afhaal geeft hij nog maar 170km, dit is heel langzaam terug gelopen. Is dit herkenbaar of ritje dealer? Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Net de beurt gehad, moest alweer 2 nieuwe banden :X was 30.000km mee gereden. Ze hadden de Michelin Energy Saver niet liggen, dus zijn het Hankook Ventus Prime 3 geworden. Zo te zien vergelijkbaar, misschien iets onzuiniger, maar wel een beetje goedkoper. De volgende keer zullen ze allemaal wel versleten zijn dus is dat misschien een goed moment om er all season banden onder te laten zetten. Denk dat ik dat dan ook niet bij de dealer laat doen want die zijn toch wat duurder.

Nog expliciet naar de terugroepacties gevraagd en ze hebben alleen iets bij de laadconnector vervangen (een servo volgens mij). Over de haarscheurtjes bij de EPCU heb ik ze niet gehoord. Hoop niet dat ik volgende week weer kan...
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:28:
Goedemorgen, ik heb mijn Ioniq nu ruim 6 maanden en als hij volledig is opgeladen dan stond er in het begin 216 km. Als ik hem nu van de lader afhaal geeft hij nog maar 170km, dit is heel langzaam terug gelopen. Is dit herkenbaar of ritje dealer? Bedankt voor het meedenken.
Het is een stuk kouder buiten dan een half jaar geleden. Hierdoor kun je minder energie in de accu stoppen en is het lastiger om de (zwaardere) lucht aan de kant te duwen. De schatting van het bereik zal dus lager uitvallen. Dit effect is een stuk groter dan de degradatie van je accu, wat je meer over de jaren gaat merken. Als het zonnetje straks gaat schijnen zul je zien dat je bereik weer min of meer op hetzelfde peil als een half jaar geleden zal terugkomen...

[ Voor 29% gewijzigd door Shapeshifter op 25-01-2018 11:13 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
@pmiddeld nee dat niet.
Heb ik dat over het hoofd gezien ;(
Ga het zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
FrankDoorhof schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:10:
@pmiddeld nee dat niet.
Heb ik dat over het hoofd gezien ;(
Ga het zo proberen.
Er schijnt alweer een versie 1.7 te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Shapeshifter schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:33:
Net de beurt gehad, moest alweer 2 nieuwe banden :X was 30.000km mee gereden.
Ben wel benieuwd naar jouw rijstijl of kwaliteit van de wegen waarop jij rijdt. Ik heb mijn banden laten wisselen vanwege winterbanden, ik schat op 27.000 km. Maar daar zeiden ze dat er op alle Michelin Energy Savers nog ruim voldoende profiel zat. Op misschien te hard opgepompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

pmiddeld schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Ben wel benieuwd naar jouw rijstijl of kwaliteit van de wegen waarop jij rijdt. Ik heb mijn banden laten wisselen vanwege winterbanden, ik schat op 27.000 km. Maar daar zeiden ze dat er op alle Michelin Energy Savers nog ruim voldoende profiel zat. Op misschien te hard opgepompt?
Ik rijd erg enthousiast, als ik dat niet doe val ik in slaap achter het stuur...

Oh trouwens, heb geen kaarten of firmware update gehad, zit nu op:
Software: AE_EV.EUR.SOP.003.17.161212
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.139.161118.MICOM
NAV App: INT_AVN_MID.EUR.HMC.161209.100733
Map: EUR.09.47.50.582.002.2(D.C1/E.C1)

[ Voor 24% gewijzigd door Shapeshifter op 25-01-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Dit is normaal , in de winter gebruik je meer stroom dus minder km. Dat komt ook b.v dat je de auto opwarmt .
Straks in het voorjaar zal de (gom) weer oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 15:53
Shapeshifter schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:18:
[...]

Ik rijd erg enthousiast, als ik dat niet doe val ik in slaap achter het stuur...

Daar zit mijn net afgeleverde Ioniq ook op. Dat is toch niet de laatste firmware?
Ik had namelijk van de week dat het uitgesteld laden schema 'vergeten' was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 05-08 10:44
Mij Ioniq staat sinds gisteren bij de dealer.
Platinum Silver met blackpack in premium uitvoering.

Hij wordt uitgeleverd op 22 februari 2018 :)

Klik op onderstaande thumbnail voor een grote foto
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vskpki.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door speediestb op 25-01-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
[...]

Die heb ik ook, is bij mij 8 december geüpdate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Pmiddeld
Werkt ;)
Thanks. Stom van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
Hebben anderen dit ook? Op de cruise wanneer de auto zelf flink remt en ik het toch niet vertrouw, dan druk ik zelf op het rempedaal maar dan stopt het zelf remmen abrupt en remt de auto juist minder sterk. Ik moet dan echt flink de pedaal intrappen. Erg gevaarlijk.

Bij bv en skoda octavia blijft de auto netjes meeremmen zodat je door zelf ook te remmen dus juist harder remt.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
[...]
Mijn begin december afgeleverde auto heeft ook deze versies, navraag ivm vergeten van laad instellingen leerde me dat er wel een nieuwe versie is, ik moet nog tijd vinden om die te laten plaatsen. Als het gedaan is post ik de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
afelium schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:29:
Hebben anderen dit ook? Op de cruise wanneer de auto zelf flink remt en ik het toch niet vertrouw, dan druk ik zelf op het rempedaal maar dan stopt het zelf remmen abrupt en remt de auto juist minder sterk. Ik moet dan echt flink de pedaal intrappen. Erg gevaarlijk.

Bij bv en skoda octavia blijft de auto netjes meeremmen zodat je door zelf ook te remmen dus juist harder remt.
Klopt, merk ik ook, is inderdaad niet heel handig, al is het ook een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
Net ook even gekeken bij de RDW maar bij mijn kenteken ook geen terugroepacties
Ioniq Electric Comfort november 2017

[ Voor 19% gewijzigd door gertk op 25-01-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje

Dat had ik gisteren ook op de snelweg ze gingen in een keer alle twee rijstroken van 130 naar stilstand. Ik zat achter een busje zag het totaal niet aan komen. Ik wist hem nog net tussen de twee te parkeren dus met z’n 3 naast elkaar. De standard banden hebben echt geen grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

evtje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:20:
[...]

Dat had ik gisteren ook op de snelweg ze gingen in een keer alle twee rijstroken van 130 naar stilstand. Ik zat achter een busje zag het totaal niet aan komen. Ik wist hem nog net tussen de twee te parkeren dus met z’n 3 naast elkaar. De standard banden hebben echt geen grip.
Yup, ben hier ook op de moeilijke manier achter gekomen. Reed op een uitvoegstrook nog met cruise control aan. Verkeer voor me stopte opeens. Vertrouwde de rem niet dus trapte hem zelf in. Voelde de split second dat hij niet remde, grip van de banden is waardeloos dus ik stond met mijn voorkant tegen mijn voorganger. Ik balen, allebei gekeken, gelukkig stond alleen een hele vage afdruk van mijn kentekenplaat in het vuil op zijn bumper. Sindsdien heb ik de cruise control op een blokje meer staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar dat doorzichtig plaatje boven het kenteken voor dient? Het is niet de kentekenverlichting, het gaat ook niet aan als de reverse wordt aangezet, en het is ook niet een licht voor de achteruitrijcamera als het donker is. Ioniqs voor de VS markt hebben het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:03
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:13:
Weet iemand waar dat doorzichtig plaatje boven het kenteken voor dient? Het is niet de kentekenverlichting, het gaat ook niet aan als de reverse wordt aangezet, en het is ook niet een licht voor de achteruitrijcamera als het donker is. Ioniqs voor de VS markt hebben het niet.
Met die LEDs erin? Dat is het mistlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

orillion schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 06:55:
[...]

Yup, is je mistachterlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

klopt heb ik ook aan het begin gehad. Heb het zelf ook uitgetest. Je hebt je regeneratie standen 0, 1, 2 en 3 varieert in welke stand hij staat als je van cruise afremt zelf. Eenmaal in cruisecontrol remt de auto zelf af op de motor alsof het in stand 3 is plus dan heb je nog de remmen. mocht je hem in een lagere stand hebben dan moet je veel harder de rem in trappen wil hij op de zelfde snelheid stoppen. Wat mij opgemerkt is als je op de rem trapt net dat de cruise uitvalt zet ik hem snel in regen 3 en trap ik tegelijk de rem weer snel in. Maar grotendeels het is echt wennen want bij een gewone auto heb je niet de motor die zo hard mee kan afremmen als bij een elektrische auto, daarom dat als je de rem in trapt dat hij net zo hard mee remt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Zojuist het belletje gehad dat mijn black premium op het terrein staat van de dealer! Woensdag ophalen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Er schijnt een nieuwe versie van de navigatie kaart te zijn. Heeft iemand deze er al opstaan? Ben benieuwd hoe het met de actualiteit van de nieuwe laadpalen is op de EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2/E.D1) versie.

AE_EV.EUR.SOP.005.3.170927
AE_EV.EUR.0.5.222.170920.MICOM
STD_AVN_MID.EUR.HMC.170927.a803344
EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2/E.D1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51

Ja, dat heb ik ook, de rem overruled altijd de automatische rem, maar is dan heel even niet even sterk. (behalve als je hem vol intrapt, dan zet een ander systeem maximale remkracht erop)

Na een tijdje ga je de automatiche rem meer vertrouwen en dan zit je minder te 'twijfel' remmen, dan heb je er geen last meer van.
Maar dit is wel zo'n ding waarvan ik hoop dat ze met firmware aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Ik krijg begin februari de firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
FrankDoorhof schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:03:
Ik krijg begin februari de firmware update
Ben benieuwd of er nog functionaliteit bij komt en of er merkbaar zaken zijn verfijnd met b.v. de adaptive cruise control, lane assist e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zelfde hier, ik rij regelmatig tussen de 130 en 150 km met 1 lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
Zal met het weer te maken hebben.
Hier hetzelfde. Ben blij als we de 150 halen.
Rij wel veel snelwegen en 130.

Bij 110 haal ik de 160-170 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orillion schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 06:55:
[...]

Ja. Dank je wel. Ik heb t inmiddels ontdekt. Dank voor het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Inmiddels ontdekt. Hier oo Aruba heb je het niet nodig. Ik gebruik het wel om bumperklevers van me af te houden. >:) Dank voormeet antwoord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Voor de geïnteresseerden: net vier weken op vakantie geweest. Ioniq heeft al die tijd stilgestaan, geen leeggelopen 12V accu en accu percentage was 0% gedaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

Zojuist bij de dealer voor de terugroepactie geweest samen met nog 2 ioniq berijders. Van de dealer begrepen dat elke ioniq electric hiervoor langs moet/mag komen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
N3D schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:42:
Zojuist bij de dealer voor de terugroepactie geweest samen met nog 2 ioniq berijders. Van de dealer begrepen dat elke ioniq electric hiervoor langs moet/mag komen onder garantie.
Wat hebben ze er allemaal aan gedaan? En heb je meteen om software updates gevraagd? (Bij deze auto lijken die toch relevanter dan bij normale auto's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

Toettoetdaan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Wat hebben ze er allemaal aan gedaan? En heb je meteen om software updates gevraagd? (Bij deze auto lijken die toch relevanter dan bij normale auto's)
Accumulator is vervangen voor een nieuwe/betere heb ik begrepen. Software updates heb ik niet gevraagd aangezien ik volgende week toch weer een afspraak heb voor de eerste beurt van de auto daar heb ik het wel gevraagd inc. dat mijn linker achterband sinds begin telkens snel leegloopt langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
N3D schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Accumulator is vervangen voor een nieuwe/betere heb ik begrepen. Software updates heb ik niet gevraagd aangezien ik volgende week toch weer een afspraak heb voor de eerste beurt van de auto daar heb ik het wel gevraagd inc. dat mijn linker achterband sinds begin telkens snel leegloopt langzaam.
Waarom heb je dat niet meteen gecombineerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

YoshiBignose schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:31:
[...]

Waarom heb je dat niet meteen gecombineerd?
Helaas i.v.m. afspraken geen tijd om 2 1/2 uur te wachten dan maar liever in 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
N3D schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Accumulator is vervangen voor een nieuwe/betere heb ik begrepen.
Uhm, dat is de 12V accu voorin onder motorkap neem ik aan? Of heb je er nu een 60 kWh accu in gekregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

gertk schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:42:
[...]

Uhm, dat is de 12V accu voorin onder motorkap neem ik aan? Of heb je er nu een 60 kWh accu in gekregen :9
hahaha nee helaas niet gezien het bereik nog altijd op 168km staat als ie vol geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 21-09 15:53
Vanmiddag bij de dealer geweest voor de software/firmware update. Ik heb nu onderstaande versie, alleen navigatie is nog niet bijgewerkt (laatste regel). Volgens de dealer komt die update in april.

AE_EV.EUR.SOP.005.3.170927
AE_EV.EUR.0.5.222.170920.MICOM
STD_AVN_MID.EUR.HMC.170927.a803344
EUR.09.47.50.582.002.2(D.C1/E.C1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 06:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JottemJ
Vandaag mijn auto in ontvangst mogen nemen. Er was wat gezeur met het vrijgeven van het kenteken maar Hyundai Wittenberg is zo aardig geweest om naar Leiden te crossen om zelf de platen op te halen. Netjes opgelost :)

Net aan de openbare 11kW laadpaal gehangen, maar volgens de wagen moet ik 13 uur laden (met 2 auto's aangesloten, 15% resterend). Vond het nogal lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
Vandaag afspraak gemaakt voor het vervangen van het vergrendelingsmechanisme, wat als service item gepland staat. Meteen gevraagd naar een update voor het navigatie systeem. Helaas, is nog niet beschikbaar volgens mijn dealer. Gaf wel aan dat er veel vraag naar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
JottemJ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:58:
Vandaag mijn auto in ontvangst mogen nemen. Er was wat gezeur met het vrijgeven van het kenteken maar Hyundai Wittenberg is zo aardig geweest om naar Leiden te crossen om zelf de platen op te halen. Netjes opgelost :)

Net aan de openbare 11kW laadpaal gehangen, maar volgens de wagen moet ik 13 uur laden (met 2 auto's aangesloten, 15% resterend). Vond het nogal lang?
Dat is zeker lang. Mijn 3,7 kW paal doet er niet eens zo lang over. Vanaf 0% vulling heeft die 'slechts' 8 uur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie

11kw palen zijn vaak 3 fase, de Ioniq kan maar 1 fase laden. Een 6.6 kw paal op 1 fase gaat dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Of een 22 kW 3-fasen paal

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

Je moet is kijken in je laad instellingen daar kan je nog is aanpassen hoe snel hij moet laden op bepaalde laadstations mogelijk dat deze op langzaam staat dan kan het idd zo lang duren als dit op langzaam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
N3D schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:04:
[...]

Je moet is kijken in je laad instellingen daar kan je nog is aanpassen hoe snel hij moet laden op bepaalde laadstations mogelijk dat deze op langzaam staat dan kan het idd zo lang duren als dit op langzaam staat.
Thanks. Zal de instellingen eens nalopen. 3,7kW zou inderdaad mij maar iets van 8 uur moeten duren. Maar er stond ook een Tesla, misschien krijgen ze voorrang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

JottemJ schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Thanks. Zal de instellingen eens nalopen. 3,7kW zou volgens mij maar iets van 8 uur moeten duren las ik. Maar er stond ook een Tesla, misschien krijgen ze voorrang ;)
Haha nee dit zou niet het geval moeten zijn het kan ook zijn variërend wat voor paal het is dat het vermogen gesplit word maar zou nooit zo lang moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020

Op mijn werk laad ik ook aan een 3,7 kwh paal, en wanneer ik hem aansluit laat hij ook altijd in eerste instantie zien op het dashboard dat het 12-13 uur gaat duren tot hij vol is. Echter wanneer ik aan het eind van de werkdag (8 uurtjes later, en soms nog eerder) weer bij de auto kom is hij altijd al lang en breed vol. Mijn ervaring is dus dat, iig bij de langzamere laders, die tijdindicatie lang niet altijd klopt, zeker als je net begint te laden. Wellicht dat bij jou ook zoiets speelt?
Pagina: 1 ... 22 ... 195 Laatste