• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

maarte997 schreef op maandag 27 april 2026 @ 18:12:
Zo... De ventilator is eruit. Is al bij al geen moeilijk werk (mede dankzij het filmpje, waarvoor dank!).
Het getik komt uit de printplaat in de ventilator. Ik kan de printplaat blootleggen, maar het lijkt me niet mogelijk hem er niet uit halen. Ik herinner me een link naar een onderdelenpagina voor de Ioniq. Ik ga deze eens terugzoeken en zien welk onderdeel geschikt zou zijn.
[YouTube: Hyundai Ioniq 28 kWh PCB fan clicking]

Als je de binnenkant van de ventilator ziet, ziet het er naar uit dat deze nooit een liter lucht heeft verplaatst...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je toevallig aan de ventilator gedraaid tijdens het tikken, wellicht dat deze moeite heeft om in beweging te komen?
Die heeft het zo te zien inderdaad nooit gedaan... 8)7
Overigens zou ik gewoon een tweedehands ventilator op de kop tikken, nieuw zal het wel weer schofterig zijn.

Edit; schofterig duur inderdaad, bijna €1000,- MSRP....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8MU2J1iVH4uAqEROFOFXnF05Xs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8V2if6sc5yM8Bj2UKov88Xbx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door SpongeRob op 27-04-2026 21:42 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Tweedehands is een stukje goedkoper...
https://ovoko.fr/les-piec...auffe-batterie-electrique

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:32
Ja, maar er kwam geen beweging in. Het systeem draait op zich ook gewoon vlot. Niets op aan te merken.
Een nieuwe ventilator vond ik op OEM websites voor rond de 300 euro. Jouw website hierboven ben ik ook tegengekomen. Ze kunnen maar proberen.
Ik heb vanavond eentje via Ovoko gekocht, vanuit Letland. 25€ + 15€ verzending. In Nederland vond ik eentje voor 75 excl btw en verzending naar België. Dus wou dat Lets model wel een kans geven voor dat geld.

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Voor die €40,- kun je je er geen buil aan vallen inderdaad!
Het zal allicht beter zijn dan de huidige ventilator...

Pagina: 1 ... 204 205 Laatste