• martijnst
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:44
Atomius schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:52:
[...]

Hoe ver komt ie in de winter? 150? 180? 120 als het -7 is?
Dat kan ik zelf niet goed beantwoorden uit recente ervaring. Ik rij vrijwel nooit grote stukken in de winter.

Ik raad je aan om een premium trial te doen bij A Better Route Planner (referral code Teslabjorn) en dan een Ioniq van het juiste type toe te voegen aan je account. Ik stel 5% degradatie in, dat geeft op vakantie (denk Zweden) echt realistische routes voor mij. Je kunt ook aantal personen en extra bagage instellen. Daarmee kun je prima zien hoe ver je gaat komen naar de voor jou relevante bestemmingen.

Als voorbeeld Amsterdam naar Voeren (België), 148 km rijden in 1,5 uur, dan opladen in Weert van 25% naar 61% en aankomen in voeren met 20% (77 km). Ik weet uit ervaring dat het dan lukt.

edit: Je komt ook een eind zonder premium, je kunt dan ook een auto instellen, degradatie, en je kunt een buitentemperatuur/regen instellen. Bij -7 en regen moet je nog wel een keer extra laden :-)

[ Voor 10% gewijzigd door martijnst op 01-04-2026 17:49 ]

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:44
Tjonge, iedereen noemt de 12V accu als aandachtspunt...
Vandaag was de accu van ons aan de beurt (hebben de auto drie weken geleden gekocht).
Blijkt het nog de originele accu uit 2017 te zijn 8) dus het kan wel :D

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:24
Atomius schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:52:
[...]

Hoe ver komt ie in de winter? 150? 180? 120 als het -7 is?
Een +- 170km. Ik rijd dagelijks 75 tot 80km, maar in de winter durf ik twee keer rijden net niet aan... Maar als het "moet", haal ik het wel.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

luke22 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:08:
ik zit steeds meer te overwegen om de verlaagveren te gaan vervangen voor een schroefset. Nu is alleen de vraag of een ioniq AE hybrid (waar ik best wel een aantal opties voor kan vinden) ook passen op de Ioniq AE EV mmmm
De achteras van de EV schijnt anders te zijn dan van de (P)HEV, dus wellicht is dat een punt van aandacht?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:38
SpongeRob schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:26:
[...]

Wat een intelligentie.... En voor zulke incompetentie mag je dan €170,- afrekenen... :(
Ik verwacht een ongeveer gelijk bedrag, wellicht iets lager bij je eigen dealer.
Goede thuisreis!
Dank je en inmiddels thuis gearriveerd. :)

Ben onderweg nog wel gebeld door de ANWB mbt die offerte. Ze willen die 170 euro op mij verhalen want er moet een diagnose zijn voordat ze wat doen bij de pechhulp, beetje vreemd allemaal, het verhaal van de dealer in Montelimar is onvoldoende. Ook rekent die dealer in Aubenas nog 30 euro stallingskosten p/dag die dan weer voor de ANWB zijn. Ze gaan nog in gesprek met die dealer. Ik heb iig aangegeven dat ik het bedrag onacceptabel vind, maar eigenlijk elk bedrag. Wordt vervolgd....

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:38
VmarcV schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:37:
[...]

Toch raar dat ik reeds 3 jaar met laadpoortvergrendeling rijd die niet meer werkt, heb telkens jaarlijks onderhoud gehad en updates en toch kan ik thuis laden en snel laden zonder problemen.
Dus moet het toch mogelijk zijn om (eventueel tijdelijk) te rijden zonder die vergrendeling.
Dat zonder vergrendeling laden kan toch alleen maar als ze software hebben aangepast om die vergrendeling te omzeilen? Die suggestie opperde ik in Frankrijk ook maar dat wilde ze niet of kende het niet. Is overigens wel link als de laadplug niet vergrendeld is, zeker bij DC. In noodgevallen zou ik het wel gebruiken maar zeker niet voor altijd.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Pagina: 1 ... 203 204 Laatste