Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
SpongeRob schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:44:
Dat is voor mij ook de hoofdreden om vooral géén Hyundai of Kia te kiezen als opvolger (in de verre toekomst)...
Ik weet niet in hoeverre dit Kia/Hyundai specifiek is of wellicht regionaal of geluk/pech. Ik heb 3,5 jaar een Ioniq gehad en nu 3 jaar een Kia Niro waarmee ik voor de laaste beurt ben overgestapt naar andere garage i.v.m. beter op de route naar het werk.

Bij alle drie die garages eigenlijk vooral positieve ervaringen. Bij mijn Ioniq werd in de laatste beurt (net voor verlopen garantie) zelfstandig het versnellingsbakprobleem vastgesteld en direct onder garantie opgelost. Verder vooral de reguliere beurtjes en af en toe eens klein dingetjes niets op aan te merken.

Vooral positief dat de communicatie altijd goed verloopt, gratis optie leenauto of fiets en goede opties om daar even te werken met koffie en zelfs frisdrank e.d.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• SenieleEend
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15:14
PeterZ(on) schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:33:
[...]

Nou dat is makkelijk te controleren/zien want dan is die kleine vierkante uitsparing in de connector meer een sleufje geworden.
Heb vanochtend even de laadkabel schoongemaakt en er wat stukjes vuil uit geblazen. Nu vergrendelt de laadkabel ineens wel bij dezelfde laadpalen. Misschien dat er toch wat rommel in zat dat het vergrendelen verhinderde? Iig bedankt voor het meedenken!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
SenieleEend schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:14:
[...]

Heb vanochtend even de laadkabel schoongemaakt en er wat stukjes vuil uit geblazen. Nu vergrendelt de laadkabel ineens wel bij dezelfde laadpalen. Misschien dat er toch wat rommel in zat dat het vergrendelen verhinderde? Iig bedankt voor het meedenken!
Dat zijn de makkelijke oplossingen. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Binnen 6 jaar tijd al weer de 3e 12V accu er in. De eerste was vlak na aankoop, waarschijnlijk heeft de auto toen al een tijdje stil gestaan. 2,5 jaar geleden een Varta B23 er in gedaan en die is nu dus al aardig plat. 5 Dagen geleden voor het laatst gereden, 2 uur bij elkaar opgeteld met aardig wat stops tussendoor. Verder rijd ik niet veel. Soms staat de auto wel 3 weken stil, maar ik zorg er voor dat er wel wat stroom in de hoogspanningsbatterij zit, zodat die de 12V accu kan bijladen. Dat heb ik afgelopen keer niet gedaan, er zat nog 25% in.
Hoe houd ik mijn 12V accu goed?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• PeterZ(on)
  • Nu online
timovd schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:55:
Binnen 6 jaar tijd al weer de 3e 12V accu er in. De eerste was vlak na aankoop, waarschijnlijk heeft de auto toen al een tijdje stil gestaan. 2,5 jaar geleden een Varta B23 er in gedaan en die is nu dus al aardig plat. 5 Dagen geleden voor het laatst gereden, 2 uur bij elkaar opgeteld met aardig wat stops tussendoor. Verder rijd ik niet veel. Soms staat de auto wel 3 weken stil, maar ik zorg er voor dat er wel wat stroom in de hoogspanningsbatterij zit, zodat die de 12V accu kan bijladen. Dat heb ik afgelopen keer niet gedaan, er zat nog 25% in.
Hoe houd ik mijn 12V accu goed?
Bij mij is de accu ruim drie jaar geleden vervangen nadat ik in Frankrijk was gestrand en sindsdien geen probleem meer, ook niet nadat die bij mij ook wel eens weken stilstaat. Zojuist nog ff de accumonitor laten synchroniseren de app en ik zie dat de accu nog steeds elke dag, of om de andere dag, wordt bijgeladen. Staat je auto wel op slot? Want niet op slot is ook niet bijladen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

PeterZ(on) schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:24:
[...]

Bij mij is de accu ruim drie jaar geleden vervangen nadat ik in Frankrijk was gestrand en sindsdien geen probleem meer, ook niet nadat die bij mij ook wel eens weken stilstaat. Zojuist nog ff de accumonitor laten synchroniseren de app en ik zie dat de accu nog steeds elke dag, of om de andere dag, wordt bijgeladen. Staat je auto wel op slot? Want niet op slot is ook niet bijladen.
Altijd op slot en standaard neem ik ook niet meer de autosleutels mee, want als ik (dagelijks) met de fiets weg van huis rijd met de autosleutels in de broekzak, gingen steeds de spiegels open.
De vorige keer merkte ik dat de spiegels wat langzamer open gingen. Dat was nu niet het geval.

Ik begreep dat de hoogspanningsaccu een minimale spanning nodig heeft om bij te laden. Afgelopen dagen is het iedere nacht wel (net) onder het vriespunt geweest hier. Wellicht dat dat er ook nog mee te maken heeft gehad.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• PeterZ(on)
  • Nu online
timovd schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:29:
[...]

Altijd op slot en standaard neem ik ook niet meer de autosleutels mee, want als ik (dagelijks) met de fiets weg van huis rijd met de autosleutels in de broekzak, gingen steeds de spiegels open.
De vorige keer merkte ik dat de spiegels wat langzamer open gingen. Dat was nu niet het geval.

Ik begreep dat de hoogspanningsaccu een minimale spanning nodig heeft om bij te laden. Afgelopen dagen is het iedere nacht wel (net) onder het vriespunt geweest hier. Wellicht dat dat er ook nog mee te maken heeft gehad.
Ja daar reageert de Ioniq idd op als je met de sleutels langs loopt, ik let daar ook altijd op om niet onnodig de autosleutels op zak te hebben. Bij mij is de SoC altijd wel boven de 70% want ik wil wel zonder te hoeven laten ergens kunnen komen. Alleen waar ligt dan die grens bij de HV-accu, want met een lege 12v accu kun ook niet rijden.

Ik heb het al vaker aangeraden bij accu problemen, koop een 12v accu monitor. Voor 2 tientjes heb je er eentje en kun je mooi het verloop van het voltage zien en of daar iets geks gebeurt.
https://www.louis.nl/nl/p...r_article_number=10055511

Pagina: 1 ... 197 198 Laatste