Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:52
@Re_BH_24 In duitsland voldoende snelladers langs snelwegen.
Vooraf je route plannen met laadstops kan heel goed op abetterrouteplanner.com.
Ook voor navigatie onderweg geschikt. Als je een (juiste) obd2 dongle hebt leest de app van hen je SoC uit en wordt er automatisch een nieuwe laadstop ingepland indien dat nodig is.
Wel een app om even aan te wennen, dus goed om al in NL bij wat gewone ritjes te gebruiken.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
SpongeRob schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:24:
Onlangs heb ik eindelijk de originele Michelin "ditchfinders" van de auto af laten halen, de auto heeft nu bijna 25000 km op de teller staan en de voorbanden waren vrijwel op, en vervangen voor de Vredestein Quatrac banden. Die zijn echt veel stiller en bieden veel meer grip dan die Michelin miskleunen, het verbruik zal wel een tikkeltje hoger zijn met de nieuwe banden, maar de auto rijdt nu echt veel prettiger.
Eco banden zijn doorgaans leuk voor het verbruik, maar het rijplezier was toch echt wel minder dan het nu is.
Bij mij staat er nu ook 25.000 op maar de voorbanden zijn nog lang niet aan vervanging toe.
Ik vraag me af of all weather banden beter zijn dan zomerbanden bij regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

RonaldPr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Bij mij staat er nu ook 25.000 op maar de voorbanden zijn nog lang niet aan vervanging toe.
Ik heb heel erg m'n best gedaan om de banden snel te laten verslijten, des te eerder kon ik er betere banden onder gooien. :D
Een goede zomerband doet het minstens zo goed als een goede allseason band bij regen, punt is alleen dat die Energysavers echt dramatisch slecht zijn bij nat wegdek.
Ik moest sowieso andere banden hebben omdat hier in Italië winterbanden verplicht zijn in deze tijd van het jaar, dus heb ik maar gewoon allseasons genomen die bij nat wegdek als beste uit de bus kwamen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
RonaldPr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Nee. Zomerbanden zijn eigenlijk regenbanden maar heten in de volksmond gewoon zomerbanden. All weather banden zijn het eigenlijk net niet in de zomer en ook niet in de winter. Qua verbruik/rolweerstand zit je vaak ook iets hoger dan goede zomerbanden voor een EV.
Momenteel zit ik op 45k en 2/4 banden zitten nu op het minimum. De standaard energy savers zijn echt dramatisch. Je moet op nat wegdek wel erg rustig doen wil je geen wielspin hebben. Ze maken ook erg veel lawaai.

Ik heb 4 nieuwe Michelin Primacy 4 S2 banden gekocht met label A verbruik en label A grip op nat wegdek. Deze heb ik op een andere auto gehad en zijn een stuk beter met een goede levensduur. Echter waren deze gebruikt terwijl ik ze nieuw heb besteld. De retour loopt nog en ondertussen bij een andere webshop nieuwe besteld, helaas weer gebruikte banden, zelfs de modder zit nog in het profiel.;(

Binnenkort hoop ik een ervaring te kunnen geven hoe dit bevalt. Ik wacht even met bestellen van weer een nieuwe set. van 300/350 euro. Eerst maar eens een retour afronden.

[ Voor 3% gewijzigd door Headshot_NL op 10-01-2022 15:47 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 22:28
Mijn Michelin Energy Savers kunnen nog wel een jaartje mee bij 40.000 km nu, ik zal dan op iets meer dan 50.000 km komen. Ik wil geen zomerbanden en winterbanden. Wat is beter: het hele jaar op b.v. Primacy 4 banden rijden of het hele jaar op b.v. Cross Climate 2 banden rijden? Kan het zijn dat de actieradius met de Cross Climate iets hoger is in de winter en de Primacy een betere actieradius in de zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-07 11:58
Ik had 's zomers de Primacy 4 banden en 's winters all-season banden met sneeuwvlokje (ben het merk even kwijt). Beviel prima. @Headshot_NL de Primacy's heb ik nog te koop vanwege autowissel, maar die zijn ook gebruikt :9 , één zomer oud maar.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@Headshot_NL Wat een rare toko's zijn dat die gebruikte banden verstuurt als je nieuwe bestelt???

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 10-01-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
pmiddeld schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:01:
@Headshot_NL Wat een rare toko's zijn dat die gebruikte banden verstuurt als je nieuwe bestelt???
Dat zijn toch 2 grote bedrijven. Bandenleader en Oponeo. Gelukkig betaald met creditcard omdat ze enkel een vergoeding van een paar euro per band willen geven, een lachertje.
Bestel al meer dan 10 jaar banden online en dit nog nooit zo meegemaakt.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Al die online bandenboeren zijn vrijwel allemaal dropshippers volgens mij.
In diverse recente reviews had ik inderdaad gelezen dat er soms gewoon demo banden verstuurd worden zonder dit vantevoren te communiceren. 8)7
Mijn eerste set banden kwam uit Duitsland, de tweede set kwam uit Polen...
Gelukkig waren het wel nieuwe banden met de stickers er nog netjes op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
SpongeRob schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:50:
Al die online bandenboeren zijn vrijwel allemaal dropshippers volgens mij.
In diverse recente reviews had ik inderdaad gelezen dat er soms gewoon demo banden verstuurd worden zonder dit vantevoren te communiceren. 8)7
Mijn eerste set banden kwam uit Duitsland, de tweede set kwam uit Polen...
Gelukkig waren het wel nieuwe banden met de stickers er nog netjes op. :)
Klopt. Het zijn inderdaad demo banden. Ze zijn niet veel gebruikt maar zeker niet nieuw. Gaat me om het principe. Stel, ik monteer ze en er is iets mis dan heb ik geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Headshot_NL op 10-01-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:37
Piet_Ioniq schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:50:
Mijn Michelin Energy Savers kunnen nog wel een jaartje mee bij 40.000 km nu, ik zal dan op iets meer dan 50.000 km komen. Ik wil geen zomerbanden en winterbanden. Wat is beter: het hele jaar op b.v. Primacy 4 banden rijden of het hele jaar op b.v. Cross Climate 2 banden rijden? Kan het zijn dat de actieradius met de Cross Climate iets hoger is in de winter en de Primacy een betere actieradius in de zomer?
Goede vraag, mijn originele banden zullen net de 60k km halen, maar dan zijn de voorbanden toch echt op. Die achterbanden zouden nog vanzelf er 100k bij kunnen doen als ik de slijtage daar bekijk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Goede vraag, mijn originele banden zullen net de 60k km halen, maar dan zijn de voorbanden toch echt op. Die achterbanden zouden nog vanzelf er 100k bij kunnen doen als ik de slijtage daar bekijk.
Als ze nu al bijna op zijn heeft het niet veel zin meer. Maar je kunt voor/achter regelmatig wisselen. Dan slijten ze gelijkmatig en kan je ze daarna alle 4 vervangen.
Ook in de winter zullen de primacy's zuiniger zijn. Het rubber is harder dan de winterbanden.

[ Voor 38% gewijzigd door Headshot_NL op 10-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Hoi. Vraagje (als ik zo vrij mag zijn).
Vandaag heb ik m'n Ioniq 38 kw (2020) voorzien van de meest recente software update. Netjes via de tool van Hyundai (met usb stick).
Echter vanmiddag bij m'n eerste rit viel me meteen op dat, nadat ik achteruit heb gereden (waarbij de camera netjes aan gaat), deze niet automatisch meer weg (uit) gaat zodra ik de auto direct weer in de "D" zet. Maw, de achteruit camera blijft actief. (Totdat ik deze zelf bijvoorbeeld door op radio te drukken, beëindig).

Iemand hier ervaring mee en misschien een oplossingen voor? Of is dit een bug in de firmware?

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 14:48
DrDeJe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:20:
Vandaag heb ik m'n Ioniq 38 kw (2020) voorzien van de meest recente software update. Netjes via de tool van Hyundai (met usb stick).
Echter vanmiddag bij m'n eerste rit viel me meteen op dat, nadat ik achteruit heb gereden (waarbij de camera netjes aan gaat), deze niet automatisch meer weg (uit) gaat zodra ik de auto direct weer in de "D" zet. Maw, de achteruit camera blijft actief. (Totdat ik deze zelf bijvoorbeeld door op radio te drukken, beëindig).

Iemand hier ervaring mee en misschien een oplossingen voor? Of is dit een bug in de firmware?
Was mij ook opgevallen. Pas zodra je vooruit gaat rijden en een bepaalde sneheid rijd gaat hij pas uit. Irritant, nog niet gevonden dat dit aanpasbaar is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
DrDeJe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:20:

Dit heb ik ook, het is geen bug het is blijkbaar zo door iemand bedacht. Volgens mij blijven de parkeersensoren ook langer aan, misschien heeft het met veiligheid te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:24
Mana schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 03:49:
[...]

Was mij ook opgevallen. Pas zodra je vooruit gaat rijden en een bepaalde sneheid rijd gaat hij pas uit. Irritant, nog niet gevonden dat dit aanpasbaar is helaas.
Sinds vandaag een nieuwe app versie 2.0.4 waarin je kunt uitschakelen dat de achteruitcamera aan blijft tot een bepaalde snelheid. Persoonlijk vind ik het niet hinderlijk.

Overigens is de 12 Volt accu monitoring weer verdwenen uit deze nieuwe versie. Kregen zeker te veel klachten (o.a. van mij).

[ Voor 15% gewijzigd door EVBert op 11-01-2022 09:35 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
EVBert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Sinds vandaag een nieuwe app versie 2.0.4 waarin je kunt uitschakelen dat de achteruitcamera aan blijft tot een bepaalde snelheid. Persoonlijk vind ik het niet hinderlijk.

Overigens is de 12 Volt monitoring weer verdwenen uit deze nieuwe versie. Kregen zeker te veel klachten (o.a. van mij).
Ah thanks, meteen even aangepast. Straks eens testen of dat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06 10:28
RonaldPr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:04:
[...]

Dit heb ik ook, het is geen bug het is blijkbaar zo door iemand bedacht. Volgens mij blijven de parkeersensoren ook langer aan, misschien heeft het met veiligheid te maken?
Ik vind het wel fijn bij het inparkeren. Zo kun je zien of je netjes in het parkeervak staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
EVBert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Overigens is de 12 Volt accu monitoring weer verdwenen uit deze nieuwe versie. Kregen zeker te veel klachten (o.a. van mij).
Vreemd, bij mij zie ik de 12 Volt accu nog op goed staan. En het is de laatste versie 2.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
RonaldPr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Vreemd, bij mij zie ik de 12 Volt accu nog op goed staan. En het is de laatste versie 2.0.4.
Zeker vreemd. Bij overige voertuiginformatie staan nu alleen nog deuren, achterklep/kofferbak en motorkap. 12 Volt accu is weg bij mij.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
EVBert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Zeker vreemd. Bij overige voertuiginformatie staan nu alleen nog deuren, achterklep/kofferbak en motorkap. 12 Volt accu is weg bij mij.
Bij mij is hij blauw gekleurd, de rest zwart.
Zie je ook niets bij details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
RonaldPr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Bij mij is hij blauw gekleurd, de rest zwart.
Zie je ook niets bij details?
Nee, ook alleen deuren, achterklep en motorkap.
Ik denk dat ik verbannen ben door mijn klachten over de 12 Volt accu :)

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@EVBert is dit in alle rijstanden zo? b.v. contact aan, geen groen autotje op dashboard.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
BarryH schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:21:
@EVBert is dit in alle rijstanden zo? b.v. contact aan, geen groen autotje op dashboard.
Ik geloof dat ik je vraag niet begrijp.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@EVBert Bij mij kan ik sommige opties niet benaderen als de auto in drive staat.
Met contactslot aan, geen groen autotje op het scherm en de auto in P kan ik het meeste zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
BarryH schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:25:
@EVBert Bij mij kan ik sommige opties niet benaderen als de auto in drive staat.
Met contactslot aan, geen groen autotje op het scherm en de auto in P kan ik het meeste zien.
Ik had het over de Bluelink app waarin voorheen de status van de 12 Volt accu zichtbaar was, maar sinds vandaag niet meer. Maakt niet uit of de auto aan of uit staat.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-07 18:13
Dit zie ik in de app...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OM-ljSCEV6a8Pi0SA3SYLtiDzx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZgiTkDMm6RdbINLH5UQoabh.jpg?f=fotoalbum_large

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@EVBert ok, ik heb de pre-app versie (28kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Zo zag ik het tot gisteren ook. Heb net de Bluelink app opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat. Het betreft een iPhone met IOS 15.2.

[ Voor 7% gewijzigd door EVBert op 11-01-2022 14:43 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
EVBert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Zo zag ik het tot gisteren ook. Heb net de Bluelink app opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.
Zit je accu er nog wel in....? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
wfveennl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Zit je accu er nog wel in....? ;)
Vanmorgen kon ik er nog mee rijden, dus ik denk het wel :?

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-07 14:26
Ik heb zojuist de software update met een usb laten lopen. Ben er niet hele tijd bij geweest, duurt namelijk echt lang..
Maar ik zag op het einde toen ik het usb stickje eruit haalde de melding : Update mislukt

meer mensen hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Re_BH_24 wat voor Ioniq heb je? Bij mijn 28kWh is het een kwestie van de SDkaart eruithalen en daar een nieuw bestand op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
BarryH schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:33:
@Re_BH_24 wat voor Ioniq heb je? Bij mijn 28kWh is het een kwestie van de SDkaart eruithalen en daar een nieuw bestand op zetten.
de 38kwh versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Re_BH_24 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:22:
Ik heb zojuist de software update met een usb laten lopen. Ben er niet hele tijd bij geweest, duurt namelijk echt lang..
Maar ik zag op het einde toen ik het usb stickje eruit haalde de melding : Update mislukt

Eind vorig jaar heb ik de update ook uitgevoerd. Het duurt erg lang, als ik mij goed herinner tussen de 60 en 90 min. Wel herinner ik mij dat je erg op moet letten of de bestanden zonder fouten gedownload zijn. Verder heb ik verschillende USB sticks moeten proberen, niet alle apparaten werden geaccepteerd.
Uiteindelijk werkte het goed met een oudere 32GB USB stick die ik vooraf nog geformatteerd heb met FAT32.

Wellicht moet je de bestanden opnieuw downloaden en het nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
wfveennl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Eind vorig jaar heb ik de update ook uitgevoerd. Het duurt erg lang, als ik mij goed herinner tussen de 60 en 90 min. Wel herinner ik mij dat je erg op moet letten of de bestanden zonder fouten gedownload zijn. Verder heb ik verschillende USB sticks moeten proberen, niet alle apparaten werden geaccepteerd.
Uiteindelijk werkte het goed met een oudere 32GB USB stick die ik vooraf nog geformatteerd heb met FAT32.

Wellicht moet je de bestanden opnieuw downloaden en het nog een keer proberen.
Thanks voor je info, will try!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
EVBert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Zo zag ik het tot gisteren ook. Heb net de Bluelink app opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat. Het betreft een iPhone met IOS 15.2.
Update: inmiddels is de 12 Volt accustatus weer zichtbaar na enkele keren contact met de auto te hebben gemaakt. Loos alarm dus.
Sorry voor de ophef.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Re_BH_24 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:22:

Ik heb ook de 38kwh versie. Eerst de update op een usb stick gezet. Daar ging ook best wat tijd overheen. (Viel me op bij m'n 2e poging op 2 verschillende usb sticks, dat uiteindelijk de hele voorbereiding goed door liep. De 1e poging ging dat niet.)

Daarna ingeladen in de auto. Keuze gemaakt (niet voor snelle update maar de middelste optie - 3e optie was iets met plannen. Ook die niet gekozen.)

Na lang, lang wachten was het systeem klaar met laden maar gebeurde er niets. Weer naar de update gegaan waar ik, na het drukken op de update knop, de melding kreeg dat het ca 8 minuten zou gaan duren en dat ik nergens aan mocht komen. (Toen ging ook de radio uit).

Na ook dit te hebben gedaan stond de update erop. (Heb dus we in totaal ca 1,5 uur in de auto zitten wachten - YouTube kijken op m'n mobiel hahaha).

Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Ik zie nu idd dat er best een hoop mogelijkheden bij zijn gekomen om via de app in te stellen en naar de auto te versturen.

Maar de kleur van de auto in de app helaas nog niet!?!? (Of kijk ik niet goed?) Bij ons staat er een witte Ioniq in de app. Maar die van ons is zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-07 23:18
Ik heb goede ervaringen met de Michelin Cross Climate+ banden. De voorbanden zijn vervangen na 77.000 km en achterbanden zitten er nog onder met nu ruim 82.000 km op de klok (dit zijn nu de voorbanden geworden en twee nieuwe op de achteras). Over een verschil in de actieradius tussen de Energy Savers en de Cross Climate+ banden kan ik weinig zeggen, omdat ik de Cross Climate+ banden heb laten monteren toen de auto nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Even een korte vraag over de Ioniq 38 kWh, ik opende vanmorgen in het donker het handschoenenkastje en er bleek geen licht in te branden. Is dat normaal? Ik weet het eigenlijk niet.
Volgende week moet de auto toch naar de garage, dan kan ik dat eventueel even doorgeven.

[ Voor 19% gewijzigd door EVBert op 12-01-2022 08:32 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07 15:41
EVBert schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:31:
Even een korte vraag over de Ioniq 38 kWh, ik opende vanmorgen in het donker het handschoenenkastje en er bleek geen licht in te branden. Is dat normaal? Ik weet het eigenlijk niet.
Volgende week moet de auto toch naar de garage, dan kan ik dat eventueel even doorgeven.
Bij de 28 kWh versie zit er geen licht in het handschoenenkastje volgens mij. Dat zal voor de 38 kWh versie niet anders zijn lijkt mij.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
DrDeJe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Ik heb ook de 38kwh versie. Eerst de update op een usb stick gezet. Daar ging ook best wat tijd overheen. (Viel me op bij m'n 2e poging op 2 verschillende usb sticks, dat uiteindelijk de hele voorbereiding goed door liep. De 1e poging ging dat niet.)

Daarna ingeladen in de auto. Keuze gemaakt (niet voor snelle update maar de middelste optie - 3e optie was iets met plannen. Ook die niet gekozen.)

Na lang, lang wachten was het systeem klaar met laden maar gebeurde er niets. Weer naar de update gegaan waar ik, na het drukken op de update knop, de melding kreeg dat het ca 8 minuten zou gaan duren en dat ik nergens aan mocht komen. (Toen ging ook de radio uit).

Na ook dit te hebben gedaan stond de update erop. (Heb dus we in totaal ca 1,5 uur in de auto zitten wachten - YouTube kijken op m'n mobiel hahaha).

Misschien heb je hier iets aan.
Bedankt man,ik ga zo een nieuwe poging wagen. Misschien had ik de stick er niet uit moeten halen, want ik zag indd niks meer en toen usb eruit. Toen kreeg ik de melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Re_BH_24 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Bedankt man,ik ga zo een nieuwe poging wagen. Misschien had ik de stick er niet uit moeten halen, want ik zag indd niks meer en toen usb eruit. Toen kreeg ik de melding
Ik heb het met een externe ssd schijf gedaan, die zijn veel sneller dan een usb stick en ook betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Bij mijn auto zit het rechter achterlicht vol met condens, het gedeelte dat aan de auto vastzit.

Hebben hier meer mensen last van en kan het kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
RonaldPr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:33:
Bij mijn auto zit het rechter achterlicht vol met condens, het gedeelte dat aan de auto vastzit.

Hebben hier meer mensen last van en kan het kwaad?
Ik heb hier zelf geen last van en zou als ik jou was even de dealer bellen. Dit hoort namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Sonicfreak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Ik heb hier zelf geen last van en zou als ik jou was even de dealer bellen. Dit hoort namelijk niet.
Volgende week gaat hij voor de 25k beurt, dan vraag ik het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Zijn er hier mensen die de app Hyundai Smart Charging gebruiken? Dat is een app waarmee je slim kunt laden op daluren en waarmee je dan ook nog een centje kan verdienen. Je moet wel Bluelink hebben. Ik heb de app geïnstalleerd en ben ingelogd met mijn Hyundai account en alles in de instellingen goed gezet (volgens mij). Maar als ik het dashboard bekijk staat er bij de SOC 0% en lijkt het alsof de app niet met Bluelink of de auto kan verbinden. Ik heb hierover al bij het Kona topic gepost, maar niemand kon mij helpen tot nu toe. Ook nog geen reactie van de makers van de app gekregen. Iemand die zoiets voor de Ioniq heeft opgezet en die mij kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
pmiddeld schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:35:
Zijn er hier mensen die de app Hyundai Smart Charging gebruiken? Dat is een app waarmee je slim kunt laden op daluren en waarmee je dan ook nog een centje kan verdienen. Je moet wel Bluelink hebben. Ik heb de app geïnstalleerd en ben ingelogd met mijn Hyundai account en alles in de instellingen goed gezet (volgens mij). Maar als ik het dashboard bekijk staat er bij de SOC 0% en lijkt het alsof de app niet met Bluelink of de auto kan verbinden. Ik heb hierover al bij het Kona topic gepost, maar niemand kon mij helpen tot nu toe. Ook nog geen reactie van de makers van de app gekregen. Iemand die zoiets voor de Ioniq heeft opgezet en die mij kan helpen?
Heb nog niet eerder van dit initiatief gehoord, ik ga de app vanavond even uit proberen en kijken of ik deze wel goed gekoppeld krijg.

Pas je je 1-star review in de store aan mocht het je alsnog lukken? :9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@prothello Als het jou lukt 2 sterren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mana
pmiddeld schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:35:
Ik heb deze werkend bij mij. Soc wordt bij mij goed getoond ook. Als je de auto aansluit gaat hij eerst even laden, dan over naar kalibreren om de laadsnelheid te checken. Dan stopt het laden bij mij en ergens in de nacht pakt hij de goedkopere uurtjes (mijn tarief wisselt ieder uur) om zo goedkoop mogelijk de auto om 7 uur (zo ingesteld bij mij) weer vol te hebben. Laad meestal op de zaak, maar als het nodig is thuis dan maar zo goedkoop mogelijk. Werkt prima op zich hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nederland is weer een Ioniq electric armer, ik heb 'm meegenomen naar Italië.
Zo'n kleine kentekenplaat ziet er gelijk een stuk beter uit! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVzxvgeCAKWpEEShtxj_6_tGF2c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oQCvEslm28VYWUPMoGi8tOR.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jon78
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09-2024
Klopt het dat er een terugroepactie op stapel staat? Kentekencheck geeft dat sinds een paar dagen aan. Geen informatie bij Hyundai, ik zie alleen https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP220010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Piet_Ioniq schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:24:
Terugroepactie Ioniq i.v.m. ongewenste “autonome” acceleratie. Het zijn er niet heel veel, dus of die van mij erbij zit?

https://jalopnik.com/hyun...r-unintended-a-1848265712
Dat is deze dus, en die van mij valt er blijkbaar ook onder volgens RDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jon78
mrturk76 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:22:
[...]

Dat is deze dus, en die van mij valt er blijkbaar ook onder volgens RDW
Ah ja, die had ik gemist. Ik denk dat het er veel meer zijn dan de 2679 uit dat artikel. Alle IONIQs uit mijn kentekenreeks hebben een vlaggetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Jon78 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:35:
[...]

Ah ja, die had ik gemist. Ik denk dat het er veel meer zijn dan de 2679 uit dat artikel. Alle IONIQs uit mijn kentekenreeks hebben een vlaggetje.
Klopt, alleen in Noord Amerika al 5900 lees ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jon78 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:17:
Klopt het dat er een terugroepactie op stapel staat? Kentekencheck geeft dat sinds een paar dagen aan. Geen informatie bij Hyundai, ik zie alleen https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP220010
Idem bij mijn Ioniq 28kWh uit 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Jon78 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:17:
Mijn Ioniq 28 kWh valt volgens https://ovi.rdw.nl/ ook onder de terugroepactie.
Er staat bij dat je op de volgende manieren benaderd kan worden:

- Opbellen of persoonlijk benaderen
- Een brief

Ik wacht even af totdat ik benaderd word door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Mijn auto ook. zal het bij de komende beurt vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jon78
mrturk76 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:36:
[...]

Klopt, alleen in Noord Amerika al 5900 lees ik nu.
33.000 volgens https://car-recalls.eu/re...oniq-2016-fail-safe-mode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Zo iets heel bijzonders is het ook weer niet. Bij mijn V70 die ik hiervoor had was de massakabel ook een probleemveroorzaker (na 10+jaar). Ding is simpel genoeg te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 22:28
Mijn Ioniq van juni 2018 valt ook onder de terugroepactie. Niet zo ingewikkeld lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:32

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb zelf een andere/nieuwe accu in de Ioniq geplaatst met kleinere (JIS) polen. Daar waren dus twee adapters voor nodig om de bestaande klemmen er op te zetten. Ik neem aan dat dit geen problemen gaat geven bij de terugroepactie?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jon78
BarryH schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:15:
Zo iets heel bijzonders is het ook weer niet. Bij mijn V70 die ik hiervoor had was de massakabel ook een probleemveroorzaker (na 10+jaar). Ding is simpel genoeg te vervangen.
Van wat ik begrijp wordt de massakabel niet vervangen maar wordt er een extra massakabel geplaatst en krijgt de EPCU een update. Het is inderdaad niet zo dat ‘ongewenst aanblijvende acceleratie’ er voor zorgt dat je auto in een kamikaze-actie de file in duikt, maar zou het kunnen dat in bepaalde situaties de auto misschien wel eens ongewenst langzaam zou kunnen versnellen. Als dat voorkomen kan worden dan alleen maar prima 👍

https://www.repairerdrive...of-earlier-model-recalls/

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2021/RCLRPT-21V944-3861.PDF

[ Voor 3% gewijzigd door Jon78 op 15-01-2022 08:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:53
De kogel is door de kerk en vanaf 25 januari rijden wij in een Ioniq Premium 28kw.
Ik heb alvast een Shell Recharge laadpas aangevraagd en een ELM327 OBD dongle besteld om ABRP van info te voorzien.

Het is onze eerste EV, dus zie ik nog wat over het hoofd ? Zijn er nog handige zaken om van te voren te regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
@FranDaMan Als je voornamelijk publiek gaat laden is een Charge myHyundai laadpas met easy abonnement al snel goedkoper. Moet je wel eerst de VIN van je auto weten.
Maar leuk, welkom bij de club alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Bakko schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:01:
@FranDaMan Als je voornamelijk publiek gaat laden is een Charge myHyundai laadpas met easy abonnement al snel goedkoper. Moet je wel eerst de VIN van je auto weten.
Maar leuk, welkom bij de club alvast :)
Ik laad grotendeels thuis of op mijn werk.
Heb dus eigenlijk voornamelijk een pas nodig om af en toe bij de snelladers te laden of eventueel in een parkeergarage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-07 23:18
FranDaMan schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:19:
De kogel is door de kerk en vanaf 25 januari rijden wij in een Ioniq Premium 28kw.
Ik heb alvast een Shell Recharge laadpas aangevraagd en een ELM327 OBD dongle besteld om ABRP van info te voorzien.

Het is onze eerste EV, dus zie ik nog wat over het hoofd ? Zijn er nog handige zaken om van te voren te regelen ?
Gefeliciteerd!

Check even of het een BLE+ dongle is. ABRP kan zelf connectie leggen met OBD2 dongles, maar alleen ble+ dus bluetooth 5.0 volgens mij.

Mijn Konnwei is bluetooth 3.0 en moet ik via EV notify laten connecten. ABRP zie deze dongle niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
tweedebas schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Gefeliciteerd!

Check even of het een BLE+ dongle is. ABRP kan zelf connectie leggen met OBD2 dongles, maar alleen ble+ dus bluetooth 5.0 volgens mij.

Mijn Konnwei is bluetooth 3.0 en moet ik via EV notify laten connecten. ABRP zie deze dongle niet.
Dan ben ik bang dat deze weer direct retour kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik kan deze aanbevelen: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Werkt ook prima met iOS.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH

is deze dongle compatible volgens ABRP?
(dacht dat alleen BLE werd ondersteund)
Voor snelladen is bv. Maingau ook nog iets goedkoper (zie laadpastop10.nl). Vattenfall ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57
BarryH schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:00:
[...]

is deze dongle compatible volgens ABRP?
(dacht dat alleen BLE werd ondersteund)
Voor snelladen is bv. Maingau ook nog iets goedkoper (zie laadpastop10.nl). Vattenfall ook.
vrijwel alle OBD dongles zijn ELM327. Alleen zijn er versie nummers, en je dongle moet een bepaalde versie geimplementeerd hebben.

Niet alleen BLE is ondersteund (volgens mij is pas vanaf 5 BLE toch?)
Mijn Kungfuren bluetooth 4.0 doet het ook met ABRP en EVNotify.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FranDaMan
Dank je wel. Gelijk besteld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-07 10:56

Gefeliciteerd. Ik heb de mijne inmiddels verkocht.

Ik zou even goed kijken wat de afstand is tot je laadpunt, wellicht heb je een langere kabel nodig. De Ioniq heeft zijn stroompunt links achter op de auto zitten, dus afhankelijk van hoe je parkeert, kan je best een beetje lengte nodig hebben. Volgens mij is de standaardkabel 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
jerh schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:01:
[...]

Gefeliciteerd. Ik heb de mijne inmiddels verkocht.

Ik zou even goed kijken wat de afstand is tot je laadpunt, wellicht heb je een langere kabel nodig. De Ioniq heeft zijn stroompunt links achter op de auto zitten, dus afhankelijk van hoe je parkeert, kan je best een beetje lengte nodig hebben. Volgens mij is de standaardkabel 4 meter.
Op mijn werk kan ik gewoon recht naast de laadpaal parkeren. Thuis zal ik met de granny lader opladen. Dat moet volgens mij ook prima passen. Voor de rest zal het even proberen worden dan maar.

Moet nog wel een mat aanschaffen om de laadkabel af te dekken thuis. Die loopt over een openbare stoep heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
FranDaMan schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Moet nog wel een mat aanschaffen om de laadkabel af te dekken thuis. Die loopt over een openbare stoep heen.
Ik zou wel even navragen of dat mag van de gemeente. In Den Helder was het eerst toegestaan met een rubber mat van minimaal 70 cm breed en 3 mm dik. Nu mag het helemaal niet meer. Als er iemand over struikelt heb je een probleem.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FranDaMan
EVBert schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Ik zou wel even navragen of dat mag van de gemeente. In Den Helder was het eerst toegestaan met een rubber mat van minimaal 70 cm breed en 3 mm dik. Nu mag het helemaal niet meer. Als er iemand over struikelt heb je een probleem.
Bij ons in de gemeente is het toegestaan mits goed afgedekt en niet verder dan tien meter van je erfgrens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowk
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-08-2023
Hallo allemaal,
Sinds deze week een Ioniq electric (comfort) in bezit. Ik ben er blij mee. Fijne auto!
Ook maak ik gebruik van de ABRP app. Nu wil ik graag de live soc zien (in combi met de route etc) en heb gelezen dat een obd dongle hier uitkomst kan bieden. Kan je deze dongle makkelijk plaatsen? En zo ja, waar precies?
Dank voor jullie reactie!
NB: heb er gelijk Michelin Cross climate 2 banden onder laten zetten. Wat een fijne band en ook erg stil. Kortom, aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Flowk schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:22:
Hallo allemaal,
Sinds deze week een Ioniq electric (comfort) in bezit. Ik ben er blij mee. Fijne auto!
Ook maak ik gebruik van de ABRP app. Nu wil ik graag de live soc zien (in combi met de route etc) en heb gelezen dat een obd dongle hier uitkomst kan bieden. Kan je deze dongle makkelijk plaatsen? En zo ja, waar precies?
NB: heb er gelijk Michelin Cross climate 2 banden onder laten zetten. Wat een fijne band en ook erg stil. Kortom, aanrader.
Als je zit heb je links onder een luikje. Tussen de VESS / ABS / Lampen knoppen en de hendel om de motorkap open te doen. Volgens mij passen geen van de dongles in de klep, dus het klepje kan niet dicht met OBD erin.
Als je een android telefoon hebt kan ik de kungfuren OBD dongle aanraden, de goedkoopste optie die een aan/uit knop heeft. Ik weet niet of die ook op iOS werkt. Technisch gezien zou het niet uit moeten maken, maar ja er zijn blijkbaar speciale OBD dongles voor apple op de markt ofzo |:(

Ik zal hem eens een keer testen met mijn werk iPhone. Want die kungfuren is veel goedkoper dan veel voorgestelde OBD dongles en hij doet het gewoon hardstikke toe. En hij heeft een aan/uit kjnop :+

[ Voor 23% gewijzigd door Kodess op 16-01-2022 18:43 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Hallo allemaal,
Je OBD dongle moet ook BLE ondersteunen. Anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowk
Dank voor jullie snelle reacties. Top!
Ik zal het eens gaan bekijken. En die kungfuren app ga ik checken.
Nogmaals dank:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
  • Laatst online: 18-07 16:00
Hallo allemaal,
Hallo, ik heb sinds januari ook een Ioniq electric Comfort. Rijdt erg fijn, beetje wennen aan bereik, maar ik vind het geluid tegenvallen - vooral op de snelweg. De auto komt uit Oostenrijk en heeft winterbanden. Voor zitten BestDrive WINTER, ik vermoed dat het de banden zijn. Mag ik vragen hoeveel jij betaald hebt om de Michelin Cross climate 2 er onder te zetten? Ik overweeg dat namelijk te doen, desondanks er voor nog ~5.5mm op zit.

Verder vraag ik mij af of jullie weten of er al een update is voor de software; want mijn midden-scherm dimt niet mee met het scherm van de bestuurder. Is in de avond erg fel!

Ik lees ook veel over OBD met ABRP, misschien moet ik dat ook maar gaan proberen. :) Een OBD dongle die alleen wil linken door op een fysieke knop te drukken lijkt mij het veiligst. Aan/uit knop erbij is ook handig.

Dankjewel voor lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowk
Da_Poncho schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Hallo, ik heb sinds januari ook een Ioniq electric Comfort. Rijdt erg fijn, beetje wennen aan bereik, maar ik vind het geluid tegenvallen - vooral op de snelweg. De auto komt uit Oostenrijk en heeft winterbanden. Voor zitten BestDrive WINTER, ik vermoed dat het de banden zijn. Mag ik vragen hoeveel jij betaald hebt om de Michelin Cross climate 2 er onder te zetten? Ik overweeg dat namelijk te doen, desondanks er voor nog ~5.5mm op zit.

Verder vraag ik mij af of jullie weten of er al een update is voor de software; want mijn midden-scherm dimt niet mee met het scherm van de bestuurder. Is in de avond erg fel!

Ik lees ook veel over OBD met ABRP, misschien moet ik dat ook maar gaan proberen. :) Een OBD dongle die alleen wil linken door op een fysieke knop te drukken lijkt mij het veiligst. Aan/uit knop erbij is ook handig.

Dankjewel voor lezen.
Ik heb voor de cross climate banden inclusief montage ruim 600,- betaald. Vind ze echt top en een groot verschil met de banden die er eerst op zaten (testrit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Het plaatsen van de extra massa kabel (de terugroepactie) is bij mij tijdens een bestaande afspraak gelijk opgepakt. Dit was maar een paar minuten werk hoorde ik.
Hij kreeg direct een software update maar van welk onderdeel weet ik niet precies. In elk geval niet navigatie gerelateerd aangezien die softwarenummers nog gelijk waren.

Het viel me wel direct op dat de voorkeurinstellingen wat betreft de regeneratie gereset waren en de range ineens een flink stuk hoger was. Ik verwacht dat hij nu weer moet "leren" wat mijn rijgedrag is en dit weer moet bijstellen. Hij stond gisteren op 210 kilometer bij een accupercentage van 74%. dat zijn waardes die ik normaal alleen in de zomer zie want ik maak vrijwel alleen snelweg kilometers (120kmh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 07:53
Ahh kijk dat is wel interessant. Ik zal hier ook eens mijn eerste berichtje plaatsen. Ook ik ben sinds kort in het bezit van een Ioniq 2021 Comfort. (Zou het iets met de nieuwe SEPP te maken kunnen hebben die nieuwe aanwas? :P)

Ik heb thuis de software geupdate. Dit het meer voeten in de aarde dan ik in eerste instantie dacht. Het voornaamste punt is dat het heel lang duurt en het verschil tussen ' general' en 'quick' update voor mij onduidelijk. Wat je niet wilt is een mismatch tussen de firmware en software versie (want toen werkte mijn batterijstatus en parkeercamera niet). Zie hieronder mijn geupdatete versie uiteindelijk:

Softwareversie
Oud: AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.210603
Nieuw: AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.211214

Firmwareversie
Oud: AE E. PE.EUR.02.210603.MICOM
Nieuw: AE_E_PE.EUR.02.211208.MICOM

Navigatie-app-versie
Oud: STD5W.EUR.HMC.210601.a86f003_21RU1
Tussenversie(?): STD5W.EUR.HMC.210601.a86f003_21RU7
Nieuw: STD5W.EUR.HMC.211213.389c6dd

Map version
Oud: EUR.14.41.41.657.401.2(D.I5/E.I4)
Nieuw: EUR.14.44.48.631.401.5

Verder heb ik een Vgate iCar Pro BLE bestelt om data uit de OBD poort te gaan lezen via iOS. Daarvan zal ik nog wel een keer een update geven.

[ Voor 0% gewijzigd door MatsSkoe op 18-01-2022 14:31 . Reden: iOS toegevoegt als beoogde OBD data platform ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Heeft iemand in de Ioniq 28 ondertussen al de nieuwe software draaien? versie AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.211214

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/381/pop2
Op deze link zie ik dat hij wel beschikbaar is volgens Hyundai. Echter geeft de Hyundai navigation updater aan dat de kaart is van november 2021.

Wat me opvalt is dat er S5W in de omschrijving staat. De Ioniq 28 heeft volgens mij de S5 zonder W (Wide) omdat het scherm kleiner is dan de Ioniq 38. Zou het een foutje zijn van Hyundai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
is idd foutje van hyundai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Dan hopen we maar dat er snel een update komt. Erg vervelend dat het navigatiescherm niet meer wil dimmen sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Headshot_NL Als je instelt op "dark mode" dan valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Maar jij had 'm toch al wel binnen? BarryH in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"
Ging dat om de december versie (zonder *W) of toch om de versie van november?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Headshot_NL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:18:
Heeft iemand in de Ioniq 28 ondertussen al de nieuwe software draaien? versie AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.211214

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/381/pop2
Op deze link zie ik dat hij wel beschikbaar is volgens Hyundai. Echter geeft de Hyundai navigation updater aan dat de kaart is van november 2021.

Wat me opvalt is dat er S5W in de omschrijving staat. De Ioniq 28 heeft volgens mij de S5 zonder W (Wide) omdat het scherm kleiner is dan de Ioniq 38. Zou het een foutje zijn van Hyundai?
Ik haal volgende week dinsdag mijn Ioniq 28kw op bij de dealer. Er zou een softwareupdate op gezet worden, dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
timovd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Maar jij had 'm toch al wel binnen? BarryH in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"
Ging dat om de december versie (zonder *W) of toch om de versie van november?
Ik heb de novemberupdate succesvol uitgevoerd. Maar die van december lukt niet. De downloadhulp voor Windows zegt "geen nieuwe versie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowk
FranDaMan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Ik haal volgende week dinsdag mijn Ioniq 28kw op bij de dealer. Er zou een softwareupdate op gezet worden, dus ik ben benieuwd :)
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Ioniq comfort 2017 opgehaald. Ze hebben toen ook de software geüpdate. Helaas past het scherm zich niet automatisch aan als het donkerder wordt buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Gisteren heeft de garage een softwareupdate gedaan op mijn Ioniq 38kWh. Zag dat de maps nu '3D' zijn met grijze gebouwblokken hier en daar. Tevens is de kaart veel groffer geworden. Ik vind het geen vooruitgang :-(

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
EVBert schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:35:
Gisteren heeft de garage een softwareupdate gedaan op mijn Ioniq 38kWh. Zag dat de maps nu '3D' zijn met grijze gebouwblokken hier en daar. Tevens is de kaart veel groffer geworden. Ik vind het geen vooruitgang :-(
Gewoon ABRP erop via android auto of apple carplay ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@FranDaMan voor ABRP via AA/Carplay heb je toch een premium abonnement nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 17:58
timovd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:55:
@FranDaMan voor ABRP via AA/Carplay heb je toch een premium abonnement nodig?
Nee, kan ook zonder premium. Dan mis je wel wat functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Begrijpt iemand waarom het Hyundai niet lukt om Android Auto op fullscreen te krijgen?
En waarom er uberhaupt dan maar voor gekozen is om de rest van het scherm met het logo te vullen ipv dit gewoon donker te laten begrijp ik al hemaal niet en is voor mij een echte afknapper.
Zeker als je 's avonds rijd is het geen gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Roper schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Nee, kan ook zonder premium. Dan mis je wel wat functionaliteit.
Oh, is dat veranderd sinds dit bericht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijYRx5VCs870uIyThnAmt4LaAQQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k4MqTTBgJel28tI8pSj2huP3.jpg?f=user_large

Volgens hun twitter sinds 28 augustus vorig jaar premium feature geworden.
https://twitter.com/RouteBetter/status/1431378042769874945

Ook op de premium features pagina staan CarPlay en Android Auto:
https://abetterrouteplanner.com/premium/

[ Voor 20% gewijzigd door Kodess op 19-01-2022 12:45 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Pagina: 1 ... 116 ... 192 Laatste