Ik mis automatisch overmaken naar rekeningen, gebruik ik regelmatig bij de Rabo. Verder: in de toekomst kijken, dus welke afschrijvingen er mogelijk snel aankomen. En statistieken. Categorieën werken soms niet zo nauwkeurig, maar kunnen we dan niet zelf gewoon bepaalde afschriften koppelen aan een categorie, waardoor N26 steeds meer leert? Er zit zoveel potentie in, maar het management lijkt meer oog te hebben voor hun expansiedrift dan innovatie.Uffje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:59:
[...]
Ik zou zo even niet weten wat er mist, maar er is niet veel veranderd inderdaad. Ik vind het ook niet zo erg verder. Aan wat zit je te denken?
Wekelijks, maandelijks of ieder kwartaal/half jaar/jaar overmaken zit er gewoon in bij N26, na het bedrag en de omschrijving kies je 'save as a standing order'. Werkt alleen niet voor buitenlandse valuta.
Dat zou ik inderdaad niet doen. Mocht er eens een keer eentje omvallen, dan krijg je je geld wel terug, maar dan ben je wel een aantal maanden verder (zie: DSB).oohh schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:59:
De bankvergunningen maken mij niet heel veel uit. Eigenlijk vertrouw ik al deze start-ups niet helemaal en weet ik niet of ik mijn volledige vermogen bij een van deze banken zou stallen.
Log als dat de ouderweste banken zijn, lijken ze me toch een stuk minder gevoelig voor een fallisement. Overigens is dat niet gebaseerd op enige financiële kennis, maar vooral op dit soort verhalen: Revolut insiders reveal the human cost of a fintech unicorn's wild rise
Doet afvragen in hoeverre het ook van toepassing is op N26, van buitenaf 'lijken' ze best op elkaar.
Dit is toch wel typerend van die fintech industrie, vergelijkbare klachten over bunq te vinden op: https://www.glassdoor.nl/Reviews/Bunq-Reviews-E1007259.htmThralas schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:24:
[...]
Dat zou ik inderdaad niet doen. Mocht er eens een keer eentje omvallen, dan krijg je je geld wel terug, maar dan ben je wel een aantal maanden verder (zie: DSB).
Log als dat de ouderweste banken zijn, lijken ze me toch een stuk minder gevoelig voor een fallisement. Overigens is dat niet gebaseerd op enige financiële kennis, maar vooral op dit soort verhalen: Revolut insiders reveal the human cost of a fintech unicorn's wild rise
Doet afvragen in hoeverre het ook van toepassing is op N26, van buitenaf 'lijken' ze best op elkaar.
Een dag later is er een bijschrijving gedaan. Door andere prioriteiten heb ik het er bij gelaten. Maar ik zal binnenkort eens navragen.Freakster86 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:59:
[...]
Heb je nog een reactie van N26 gekregen?
Bedoel je met automatisch overmaken niet de standing order in N26?stane schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:08:
[...]
Ik mis automatisch overmaken naar rekeningen, gebruik ik regelmatig bij de Rabo. Verder: in de toekomst kijken, dus welke afschrijvingen er mogelijk snel aankomen. En statistieken. Categorieën werken soms niet zo nauwkeurig, maar kunnen we dan niet zelf gewoon bepaalde afschriften koppelen aan een categorie, waardoor N26 steeds meer leert? Er zit zoveel potentie in, maar het management lijkt meer oog te hebben voor hun expansiedrift dan innovatie.
... na de zomer
Even een ander vraagje, als je kaart kwijtraakt op vakantie of zo...sturen ze daar dan een nieuwe naar toe? dus vakantie adres.
Zolang je vakantieadres maar binnen je oorspronkelijke shipping country is?atlas1302 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:44:
Even een ander vraagje, als je kaart kwijtraakt op vakantie of zo...sturen ze daar dan een nieuwe naar toe? dus vakantie adres.
Link: https://support.n26.com/e...rds/how-to-reorder-a-cardBy tapping Shipping address, you can view and update your shipping address (you can change everything except the shipping country)
Dus kan het handig zijn om zowel de Mastercard als de Maestro te bestellen en die gescheiden van elkaar mee te nemen. Dan kan je altijd over je saldo bij N26 beschikken.
Exact dit.stane schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:08:
[...]
Ik mis automatisch overmaken naar rekeningen, gebruik ik regelmatig bij de Rabo. Verder: in de toekomst kijken, dus welke afschrijvingen er mogelijk snel aankomen. En statistieken. Categorieën werken soms niet zo nauwkeurig, maar kunnen we dan niet zelf gewoon bepaalde afschriften koppelen aan een categorie, waardoor N26 steeds meer leert? Er zit zoveel potentie in, maar het management lijkt meer oog te hebben voor hun expansiedrift dan innovatie.
En maar roepen dat ze innovatief en disruptive zijn. Dat waren ze bij de launch in 2015 ofzo: app only, maar wel heel beperkte app, realtime notifications, gratis doorzichtige debit creditcard en lage kosten voor vreemde valuta. We zijn jaren later en de app is nog even beperkt en mist gangbare features.
Gratis maakt het goed genoeg puur en alleen voor het pasgebruik voor mij.
🎉 Het is gelukt na mijn vorige post. Apple pay succesvol geactiveerd en gebruikt bij het tankstation.
Stappen die ik gedaan heb:
Zoek een Duits adres.
Stuur nieuwe kaart daarheen.
Laat doorsturen naar eigen adres.
Set regio van ios naar Germany.
Om het af te maken gebruik duitse VPN.
En dan kaart toevoegen in wallet.
Veel succes allemaal
Zoek een Duits adres.
Veel succes allemaal
Anoniem: 886251
Ik vraag me af of dit ook van de voorwaarden mag.RolenID schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:26:
🎉 Het is gelukt na mijn vorige post. Apple pay succesvol geactiveerd en gebruikt bij het tankstation.
Zoek een Duits adres.
Veel succes allemaal
Nee. Maar hier op Tweakers houden mensen van buiten de lijntjes kleuren en experimenteren met techniek
De draadjes van andere banken die Apple Pay aanbieden in FR/DE/IT staan hier ook vol mee en ik kan me niet herinneren dat daar door mods op is ingegrepen. Alsnog is het uiteraard voor eigen risico.
Ze zeggen dat het een probleem is van de verkoper.Freakster86 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:59:
[...]
Heb je nog een reactie van N26 gekregen?
Nou ja, daar ben ik het dus niet mee eens. Ik maak me wel zorgen. Maar goed, inmiddels niet meer gebeurt hopelijk was het eenmalig.This does happen occasionally, although usually with store transactions where they may have had an older POS system not connected to the server perhaps. It's nothing to worry about.
Domme vraag misschien maar kan je daarna je telefoon weer op NL zetten en de VPN uit laten.RolenID schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:26:
Zoek een Duits adres.
Veel succes allemaal
Ja dit is geen probleem voor de vpn. Wel de regio op Duits laten staan want in NL doet de wallet app het niet.xabre16v schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Domme vraag misschien maar kan je daarna je telefoon weer op NL zetten en de VPN uit laten.
Dubbel drukken op de home knop en het wordt geactiveerd. Ik vind het helemaal mooi
Ik heb de apple pay route van een andere banq en Apple pay werkt ook als je de regio naar NL terug zet, dus waarom zou dat niet voor n26 gelden?RolenID schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:55:
[...]
Ja dit is geen probleem voor de vpn. Wel de regio op Duits laten staan want in NL doet de wallet app het niet.
Dubbel drukken op de home knop en het wordt geactiveerd. Ik vind het helemaal mooi
Hoe hef ik mijn n26 rekening eigenlijk op?
Anoniem: 1192098
Ik heb ook via N26 een rekening geopend om zo een lening af te sluiten.
Via What's App heb ik instructies gekregen voor het aanmelden nu ik de debit card heb ontvangen moet ik eerst 200 euro overmaken om dit dan weer op te nemen in 4 keer met 50 euro per keer en per dag.
Hierna zou ik dan de voorwaarde ontvangen om zo de lening rond te maken.
Ik heb hier een raar gevoel bij iemand ook toevallig een lening via deze bank?
Via What's App heb ik instructies gekregen voor het aanmelden nu ik de debit card heb ontvangen moet ik eerst 200 euro overmaken om dit dan weer op te nemen in 4 keer met 50 euro per keer en per dag.
Ik weet niet bij welke bank je die lening afsluit, N26 biedt krediet niet in Nederland aan namelijk en appt ook geen mensen.
[ Voor 10% gewijzigd door AlbertJP op 15-03-2019 23:30 ]
Ik ruik fraude / oplichting!Anoniem: 1192098 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:52:
Ik heb ook via N26 een rekening geopend om zo een lening af te sluiten.
Pas hiervoor op want lenen werkt met een formulier en een gesprek
(bankafhankelijk)
Ik heb geen idee via welke bank ik deze bewuste lening kan afsluiten ik kreeg uit het niks een What's app bericht met een aantrekkelijk voorstel om tegen 3% rente een lening af te sluiten.
Na wat informatie uit te hebben gewisseld gaf ik aan interesse te hebben om een bedrag te lenen, op mijn vraag of er naast de rente ook andere extra kosten zaten verbonden aan het aanvragen van deze lening kreeg ik als antwoord dat er via de N26 bank app geen extra kosten werden gerekend.
Nadat ik me had aangemeld stelde ik de vraag wat ik verder moest doen om in aanmerking te komen voor een lening en de volgende stap was 200 euro overmaken zoals ik al eerder vermelde.
Ik vind geen negatieve dingen online over de N26 bank app maar ook geen info over leningen.
Na wat informatie uit te hebben gewisseld gaf ik aan interesse te hebben om een bedrag te lenen, op mijn vraag of er naast de rente ook andere extra kosten zaten verbonden aan het aanvragen van deze lening kreeg ik als antwoord dat er via de N26 bank app geen extra kosten werden gerekend.
Nadat ik me had aangemeld stelde ik de vraag wat ik verder moest doen om in aanmerking te komen voor een lening en de volgende stap was 200 euro overmaken zoals ik al eerder vermelde.
Ik vind geen negatieve dingen online over de N26 bank app maar ook geen info over leningen.
Ik hoop toch niet dat je echt zoiets hebt gedaan.Anoniem: 1192098 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:54:
Ik heb geen idee via welke bank ik deze bewuste lening kan afsluiten ik kreeg uit het niks een What's app bericht met een aantrekkelijk voorstel om tegen 3% rente een lening af te sluiten.
Je hebt van een random nummer via WhatsApp een aanbod gekregen voor een lening?
Van wie? Heb je een contract getekend? Hebben ze een website? Zijn ze ingeschreven bij de KvK? Begrijp ik goed dat je aan ons aangeeft dat:
1. Er een aanbod is gedaan om je geld te lenen
2. Jij geen idee hebt wie of wat dat is
3. Jij toch dat aanbod wilt aannemen?!
Ze willen iets doen via een N26 rekening die jij moet openen. Klinkt alsof ze geld willen witwassen via jou.
Begrijp je wel dat degene die contact met je opgenomen heeft via WhatsApp niet werkt bij N26?
Klinkt in mijn oren alsof het tijd is om de politie in te lichten.
Niet lullig bedoeld hoor, maar je bent wel erg snel ingegaan op een aanbod van iemand/iets wat je niet kent via WhatsApp. Ik hoop dat je wat waakzamer wordt hierna. Als je een email krijgt met "Find hot dates in your area" reageer je daar ook niet op neem ik aan
[ Voor 5% gewijzigd door Kodess op 16-03-2019 00:10 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Voor deze ene keer:Anoniem: 1192098 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:54:Begrijp ik goed dat je aan ons aangeeft dat:
1. Er een aanbod is gedaan om je geld te lenen
2. Jij geen idee hebt wie of wat dat is
3. Jij toch dat aanbod wilt aannemen?!
4.

Precies. Even wat geld laten overmaken en uitcashen om (1) te kijken of je het wel snapt en (2) om niet meteen alle fraudechecks te triggeren.Ze willen iets doen via een N26 rekening die jij moet openen. Klinkt alsof ze geld willen witwassen via jou.
Rambam had dat laatst getest, een Nederlandse betaalrekening openen en dan meteen een krediet laten storten is geen succes
Ik vermoed dat de 'truc' is dat je een bepaald bedrag 'leent', maar men vervolgens een veelvoud overmaakt en vraagt of je het weer door kunt sturen of het overschot contant aflevert onder een brug.
Zo wordt je dus een geldezel.
Wel een spannend verhaal. Ik denk dat het inderdaad tijd is om de politie erbij te benaderen. Hoewel ik niet weet of ze veel kunnen doen als er nog geen geld naar je is overgemaakt.
Mocht je je IBAN al aan die whatsapp-zwendelaar doorgegeven hebben: dan zeker melding maken, en nogmaals melding maken als er een bedrag op je rekening verschijnt.
Verder is het makkelijk voor ons hier om te roepen dat je een suffert bent, omdat je op een ongevraagd Whatsapp bericht over een lening ingaat, maar dat vindt ik ook wat kort door de bocht.
"Wij" weten waarschijnlijk niet hoe verleidelijk zo'n lening kan zijn als je erom verlegen zit, en niet voor iedereen is het zomaar logisch dat een bank je niet appt bijvoorbeeld.
Ik vind het best slim van je dat je er een raar gevoel bij kreeg, zelfs nadat je de tijd erin had gestopt om zo'n rekening te openen.
En best slim om dan hier naar ervaringen te komen zoeken. Had slechter af kunnen lopen.
Mocht je je IBAN al aan die whatsapp-zwendelaar doorgegeven hebben: dan zeker melding maken, en nogmaals melding maken als er een bedrag op je rekening verschijnt.
Verder is het makkelijk voor ons hier om te roepen dat je een suffert bent, omdat je op een ongevraagd Whatsapp bericht over een lening ingaat, maar dat vindt ik ook wat kort door de bocht.
"Wij" weten waarschijnlijk niet hoe verleidelijk zo'n lening kan zijn als je erom verlegen zit, en niet voor iedereen is het zomaar logisch dat een bank je niet appt bijvoorbeeld.
Ik vind het best slim van je dat je er een raar gevoel bij kreeg, zelfs nadat je de tijd erin had gestopt om zo'n rekening te openen.
En best slim om dan hier naar ervaringen te komen zoeken. Had slechter af kunnen lopen.
Witwaspraktijken. Was afgelopen week toevallig nog in de uitzending van TROS opgelicht?!Anoniem: 1192098 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:54:
Dit is dus waarom mijn Bunq rekening een tijd terug werd geslotren.
Er word dus veel gesjoemeld met N26, wat erg jammer is. Als dit veel lukt bij de mensen die hier achter zitten zal N26 niet oud worden als bank ben ik bang.
Er word dus veel gesjoemeld met N26, wat erg jammer is. Als dit veel lukt bij de mensen die hier achter zitten zal N26 niet oud worden als bank ben ik bang.
Bedankt voor de reacties met info, ik heb nog verder geen actie ondernomen op mijn N26 bankrekening.
Mijn gegevens heb ik ook nog niet doorgegeven want ik zou een lening afsluiten via mijn N26 bankrekening en die heb ik net pas afgesloten.
Ik vindt dat dit soort witwas praktijken of andere ellende via bankrekeningen van onschuldige keihard moet worden aangepakt en zal ook zeker de politie inlichten.
Mijn gegevens heb ik ook nog niet doorgegeven want ik zou een lening afsluiten via mijn N26 bankrekening en die heb ik net pas afgesloten.
Ik vindt dat dit soort witwas praktijken of andere ellende via bankrekeningen van onschuldige keihard moet worden aangepakt en zal ook zeker de politie inlichten.
Hoe heb je je N26 bankrekening aangevraagd? Via de website van N26? En heb je een videochat gesprek gevoerd met een N26 medewerker ter verificatie waarbij je je identiteitsbewijs moest laten zien?Anoniem: 1192098 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:43:
Bedankt voor de reacties met info, ik heb nog verder geen actie ondernomen op mijn N26 bankrekening.
Jouw verhaal over de gang van zaken klinkt tot dusver allemaal erg louche. Alsof degenen die jou zogenaamd een lening wou verstrekken onder jouw naam een rekening wil openen terwijl je zelf geen controle over die rekening hebt. Als er ook maar één stap van de aanmelding voor die bankrekening vai Whatsapp verliep, vrees ik dat je slachtoffer bent geworden van identiteitsfraude.
Daar ben ik ook bang van en dan is er geen sprake van geldezel of lening. Maar iemand kaan doodleuk witwassen over de rug van slachtofferTigerblood schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:39:
[...]
Hoe heb je je N26 bankrekening aangevraagd? Via de website van N26? En heb je een videochat gesprek gevoerd met een N26 medewerker ter verificatie waarbij je je identiteitsbewijs moest laten zien?
Jouw verhaal over de gang van zaken klinkt tot dusver allemaal erg louche. Alsof degenen die jou zogenaamd een lening wou verstrekken onder jouw naam een rekening wil openen terwijl je zelf geen controle over die rekening hebt. Als er ook maar één stap van de aanmelding voor die bankrekening vai Whatsapp verliep, vrees ik dat je slachtoffer bent geworden van identiteitsfraude.
Vandaag met de Thalys gegaan, MC werd geweigerd. Kon met een Visa (Creditcard) wel betalen. Eerder deed die kaart het namelijk wel in de trein.
Toeval of is de acceptatie op offline terminals beperkt?
Ik heb zonder problemen in de Thalys betaald in februari. Betaling verscheen 's avonds laat in de N26 app.
Was de terminal offline?Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:17:
Vandaag met de Thalys gegaan, MC werd geweigerd. Kon met een Visa (Creditcard) wel betalen. Eerder deed die kaart het namelijk wel in de trein.
Kan zijn dat N26 een maximum bedrag op de kaart hanteert voor offline transacties. De UCOL (Upper Consecutive Offline Limit).
Ook kan het aan de configuratie van betreffende POS terminal liggen.
De terminal waar ik betaalde in februari werkte met magneetstrip, dus dan heb je niet zo veel aan limieten uit de EMV-specificatie. En in plaats van een PIN moest ik mijn handtekening zetten. @Anoniem: 886251, was het bij jou ook zo'n apparaat?
Eind april zit ik weer in de Thalys, tegen die tijd zie ik wel of het veranderd is.
Eind april zit ik weer in de Thalys, tegen die tijd zie ik wel of het veranderd is.
[ Voor 3% gewijzigd door AlbertJP op 20-03-2019 10:19 ]
De kaart moest ik aan de medewerker geven en die zou de transactie in orde maken, maar gaf aan dat de kaart het niet deed.AlbertJP schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:18:
De terminal waar ik betaalde in februari werkte met magneetstrip, dus dan heb je niet zo veel aan limieten uit de EMV-specificatie. En in plaats van een PIN moest ik mijn handtekening zetten. @Anoniem: 886251, was het bij jou ook zo'n apparaat?
Daarna met de andere kaar moest ik idd tekenen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 20-03-2019 10:31 ]
Ik moest de kaart ook aan de medewerker geven, het ging mij er meer om dat die daarna de kaart van links naar rechts door de terminal haalde om de magneetstrip te lezen en dus de chip niet gebruikte, en daarmee de limiet die Wally2002 noemde niet van toepassing is. Mogelijk is je magneetstrip onleesbaar geworden omdat je een keer de kaart op een magnetisch oppervlak hebt gelegd (zoals de balie in een kledingwinkel)?
Geen idee, heb met Support gesproken en die beweert dat offline niet kan omdat het debit is..AlbertJP schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:09:
Ik moest de kaart ook aan de medewerker geven, het ging mij er meer om dat die daarna de kaart van links naar rechts door de terminal haalde om de magneetstrip te lezen en dus de chip niet gebruikte, en daarmee de limiet die Wally2002 noemde niet van toepassing is. Mogelijk is je magneetstrip onleesbaar geworden omdat je een keer de kaart op een magnetisch oppervlak hebt gelegd (zoals de balie in een kledingwinkel)?
Op sommige plekken worden de kaarten offline geweigerd, ja. Franse tolpoortjes zijn bekend in dit topic. Maar dat is beleid van de verkoper. Mogelijk heeft de persoon die ik trof in de Thalys het logo op de kaart niet bekeken.
Met magneetstrip neemt de automaat kaartnummer en vervaldatum op, je kunt met die gegevens op ieder moment (ook achteraf dus) een betaling invoeren. Alleen heb je niet echt controle of er saldo is, en of de kaart überhaupt geldig is (kan geblokkeerd zijn).
Met magneetstrip neemt de automaat kaartnummer en vervaldatum op, je kunt met die gegevens op ieder moment (ook achteraf dus) een betaling invoeren. Alleen heb je niet echt controle of er saldo is, en of de kaart überhaupt geldig is (kan geblokkeerd zijn).
[ Voor 36% gewijzigd door AlbertJP op 20-03-2019 16:14 ]
Is het dan niet zo dat dat eigenlijk een risico is van de verkoper die die neemt?AlbertJP schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:12:
Op sommige plekken worden de kaarten offline geweigerd, ja. Franse tolpoortjes zijn bekend in dit topic. Maar dat is beleid van de verkoper. Mogelijk heeft de persoon die ik trof in de Thalys het logo op de kaart niet bekeken.
Ja precies. Helaas is er langs het Thalys-traject op een aantal plekken (inclusief wat tunnels in Nederland) nog geen mobiele ontvangst dus een betaalautomaat aan het mobiele netwerk is daar ook niet ideaal.
[ Voor 89% gewijzigd door AlbertJP op 20-03-2019 16:31 ]
Ik heb een N26 account. Bij het aanmaken spaanse adres gegevens opgegeven ( ivm Apple Pay).
Netjes alles op het spaanse adres ontvangen , apple pay werkt etc.
Maar nu krijgen we een mailtje van N26 dat we een TAX ID moeten ingeven. Kan ik hier gewoon mijn nederlandse gegevens invullen?
Maar nu krijgen we een mailtje van N26 dat we een TAX ID moeten ingeven. Kan ik hier gewoon mijn nederlandse gegevens invullen?
www.degroot-it.nl
Iemand hier ervaringen met het terugboeken van MasterCard transacties bij retourneren van goederen. Ik heb een bestelling geplaatst bij de Lidl Webshop betaald met N26 MasterCard op 11 maart keurig volledige bedrag afgeschreven 29.97.
Toen op 16 maart gedeelte bestelling geretourneerd en moest 12,99 terug krijgen. In de N26 app zie ik nu een volledige terugbetaling op 20 maart van 29.97 maar ook een extra afschrijving op 11 maart van 29.97. per saldo heb ik dus niks teruggekregen. Moet ik nu wachten tot de MasterCard reservering vervalt, kan N26 een gedeeltelijke MC terugbetaling niet aan of is er hier iets mis gegaan?
Toen op 16 maart gedeelte bestelling geretourneerd en moest 12,99 terug krijgen. In de N26 app zie ik nu een volledige terugbetaling op 20 maart van 29.97 maar ook een extra afschrijving op 11 maart van 29.97. per saldo heb ik dus niks teruggekregen. Moet ik nu wachten tot de MasterCard reservering vervalt, kan N26 een gedeeltelijke MC terugbetaling niet aan of is er hier iets mis gegaan?
HD4Life @ Full-HD
Terugbetalingen bij N26 duren aardig lang is mijn ervaring!Davidshadow13 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:18:
Iemand hier ervaringen met het terugboeken van MasterCard transacties bij retourneren van goederen. Ik heb een bestelling geplaatst bij de Lidl Webshop betaald met N26 MasterCard op 11 maart keurig volledige bedrag afgeschreven 29.97.
En vaak word er zoals jij zegt iets bijgeschrijven en weer afgeschreven en dan na een dag of vijf staat het correct
Ah ok. Prima dan wacht ik het rustig nog een weekje af voordat ik aan de bel trek.Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:53:
[...]
Terugbetalingen bij N26 duren aardig lang is mijn ervaring!
En vaak word er zoals jij zegt iets bijgeschrijven en weer afgeschreven en dan na een dag of vijf staat het correct
HD4Life @ Full-HD
Waar investeert n26 ons geld eigenlijk zelf in? De support medewerker kon hier gek genoeg geen antwoord op geven. Heb liever niet dat ik (zonder medeweten) investeer in wapens ed...
Van de website:TereZz schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:45:
Waar investeert n26 ons geld eigenlijk zelf in?
https://support.n26.com/e...-does-n26-invest-my-moneyWe strive to provide our clients' deposits for loans to our customers (provided that they have the appropriate credit rating). For the liquidity not required in the customer business, our investment strategy is low in risk.
We invest our customers' money at short notice with the Deutsche Bundesbank and other European banks in the eurozone with only good risk classes. And we refinance public-law customers mainly in Germany (cities and municipalities) and invest in euro government bonds
We're not a trading book institute. That is: we do not trade for short-term profit.
And we don't engage in speculation, whether on food, foreign exchange, bitcoins or other asset classes.
[ Voor 53% gewijzigd door U123456 op 22-03-2019 19:41 ]
Deze vraag is vooral een fiscale vraag. Wat ik me kan herinneren moet je hierbij je ook je land doorgeven, in mijn geval was dit Nederland en BSN nr. Zodat N26 dit aan de NL fiscus kan doorgeven en het netjes in de vooraf ingevulde gegevens stond.degroot schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:06:
Ik heb een N26 account. Bij het aanmaken spaanse adres gegevens opgegeven ( ivm Apple Pay).
Het gaat erom dat je je nummer invult uit het land waar je belasting betaalt. Als je belasting aan Spanje betaalt moet je dus je NIE aan N26 geven, als je dat in Nederland doet je BSN.
Als jij met een Nederlandse ID-kaart registreert kunnen ze de NIE niet aflezen (met de BSN kan dat wel) dus ik vermoed dat ze dit aan alle Nederlanders vragen die buiten hun eigen land wonen, ook om zeker te weten aan welke belastingdienst ze jouw rekening moeten doorgeven.
Als jij met een Nederlandse ID-kaart registreert kunnen ze de NIE niet aflezen (met de BSN kan dat wel) dus ik vermoed dat ze dit aan alle Nederlanders vragen die buiten hun eigen land wonen, ook om zeker te weten aan welke belastingdienst ze jouw rekening moeten doorgeven.
[ Voor 43% gewijzigd door AlbertJP op 22-03-2019 20:26 ]
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een transactie wordt bij geschreven op de rekening? Ik heb het gisteren eind van de middag over gemaakt. Normaal staat altijd de morgen erop het geld op de rekening, maar nu nog niet. Komt dit omdat het zaterdag is? N26 zegt wel dat er wel geld wordt bijgeschreven op zaterdag.
Dit zal je maandag terugzien op je rekening.Durazno schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:51:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat een transactie wordt bij geschreven op de rekening? Ik heb het gisteren eind van de middag over gemaakt. Normaal staat altijd de morgen erop het geld op de rekening, maar nu nog niet. Komt dit omdat het zaterdag is? N26 zegt wel dat er wel geld wordt bijgeschreven op zaterdag.
Als het goed is ondersteunt N26 nog niet volledig Instant Payments, daarnaast hangt het ook af van de bank waarvan je het geld hebt verstuurd naar N26. Want het kan ook zo zijn dat het geld daar nog staat en maandag ochtend word verzonden
Ik was er al bang voor inderdaad... Ik heb het verstuurd vanaf ABN Amro, die zeggen wel dat ze aan Instant Payment doen.
Gelukkig N26 vanaf 1 april ook volgens het hier eerder gepostte overzicht.
Nou N26 is met stip de sloomste wat betreft geld ontvangen vanaf een andere rekening hier.. getest vanaf verschillende Nederlandse en buitenlandse banken.
De ABN geeft netjes aan wanneer het bij de ontvanger is. Naar N26 geeft hij bij mijDurazno schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:34:
Ik was er al bang voor inderdaad... Ik heb het verstuurd vanaf ABN Amro, die zeggen wel dat ze aan Instant Payment doen.
'Binnen 1 werkdag' aan, terwijl hij naar Bunq 'Direct' aangeeft.
Voor wie nog een zo gunstig mogelijke creditcard zoekt voor niet-euro betalingen, bijvoorbeeld op reis: Revolut is nu nog aantrekkelijker.
Stel je gaat naar Mexico. Daar zal je wat cash nodig hebben. Revolut is de enige waarmee je gratis bij ATMs tot het equivalent van €200 per maand geld mag opnemen.
Bij N26 mag je 5x per maand niet-Euro geld opnemen, daar betaal je wel 1.7% toeslag voor.
Je zal echter ook betalingen met je creditcard doen. Bij vrijwel elke andere bank zal voor iedere betaling die je doet, de valuta worden omgezet, je hebt immers Euro's op je bank staan, niet de lokale valuta.
N26 rekent daar 1.7% voor.
Bij Revolut kan je deze kosten voorkomen. Je kan vooraf in de app een deel van je saldo omzetten naar bijvoorbeeld de Mexicaanse pesos. Doe dit doordeweeks tijdens markturen en het gebeurd kosteloos tegen de realtime Interbank exchange rate.
Doe dit buiten markturen en weekends: 0.5%.
Als je vervolgens een betaling wil doen, bijvoorbeeld in een restaurant vind er dus geen valuta omzetting plaats! Alsof je met een local creditcard betaald.
En als klap op de vuurpijl:
Sinds een paar weken of maanden kan je in de app nu ook de door jou gewenste exchange rate invullen!
Open de app > More > Rates > Actions: Auto Exchange.
Dit is echt geniaal. Je vult het bedrag in en de gewenste rate, die kan je baseren op de 1yr/6mnd/3mnd/1wk/1d grafiek zodat je niet zinloos gokt. Vervolgens zal Revolut het automatisch voor je omzetten. Jij bepaald dus de Exchange rate. Je kan het bijvoorbeeld instellen direct nadat je je tickets hebt geboekt om je kans te vergroten dat de gunstige rate wordt bereikt.
Revolut is wat mij betreft de beste optie voor niet-Euro betalingen.
N26 blijft handig als backup bij niet-Euro betalingen waneer Revolut niet wordt geaccepteerd. Bijvoorbeeld bij auto tanken bij onbemande pompstations of plekken waar ze prepaid creditcards actief blokkeren.
Voor Euro betalingen is dat laatste ook het enige waar je niks hebt aan Revolut.
Een ICS creditcard (bijv Euroclix) blijft handig voor reserveringen (borg) bij autohuur zodat niet een fiks deel van je N26 of Revolut saldo ineens onbruikbaar wordt.
Zo blijf ik met 3 pasjes lopen.. en een Maestro voor Nederland
Stel je gaat naar Mexico. Daar zal je wat cash nodig hebben. Revolut is de enige waarmee je gratis bij ATMs tot het equivalent van €200 per maand geld mag opnemen.
Bij N26 mag je 5x per maand niet-Euro geld opnemen, daar betaal je wel 1.7% toeslag voor.
Je zal echter ook betalingen met je creditcard doen. Bij vrijwel elke andere bank zal voor iedere betaling die je doet, de valuta worden omgezet, je hebt immers Euro's op je bank staan, niet de lokale valuta.
Bij Revolut kan je deze kosten voorkomen. Je kan vooraf in de app een deel van je saldo omzetten naar bijvoorbeeld de Mexicaanse pesos. Doe dit doordeweeks tijdens markturen en het gebeurd kosteloos tegen de realtime Interbank exchange rate.
Doe dit buiten markturen en weekends: 0.5%.
Als je vervolgens een betaling wil doen, bijvoorbeeld in een restaurant vind er dus geen valuta omzetting plaats! Alsof je met een local creditcard betaald.
En als klap op de vuurpijl:
Sinds een paar weken of maanden kan je in de app nu ook de door jou gewenste exchange rate invullen!
Open de app > More > Rates > Actions: Auto Exchange.
Dit is echt geniaal. Je vult het bedrag in en de gewenste rate, die kan je baseren op de 1yr/6mnd/3mnd/1wk/1d grafiek zodat je niet zinloos gokt. Vervolgens zal Revolut het automatisch voor je omzetten. Jij bepaald dus de Exchange rate. Je kan het bijvoorbeeld instellen direct nadat je je tickets hebt geboekt om je kans te vergroten dat de gunstige rate wordt bereikt.
Revolut is wat mij betreft de beste optie voor niet-Euro betalingen.
N26 blijft handig als backup bij niet-Euro betalingen waneer Revolut niet wordt geaccepteerd. Bijvoorbeeld bij auto tanken bij onbemande pompstations of plekken waar ze prepaid creditcards actief blokkeren.
Voor Euro betalingen is dat laatste ook het enige waar je niks hebt aan Revolut.
Een ICS creditcard (bijv Euroclix) blijft handig voor reserveringen (borg) bij autohuur zodat niet een fiks deel van je N26 of Revolut saldo ineens onbruikbaar wordt.
Zo blijf ik met 3 pasjes lopen.. en een Maestro voor Nederland
Tenzij er iets is veranderd klopt dat niet.Jazco2nd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 04:21:
Ze rekenen allèèn de interbank exchange rate.
Nu snap ik wáárom ze het aanbieden (in het weekend zijn de markten gesloten), maar het kunnen speculeren lijkt me niet perse een selling point (behalve dan het aspect waar je de weekend markup omzeilt).Dit is echt geniaal. Je vult het bedrag in en de gewenste rate, die kan je baseren op de 1yr/6mnd/3mnd/1wk/1d grafiek zodat je niet zinloos gokt.
N26 heeft 0% koersopslag voor betalingen met niet euro valuta.
Dus zo veel hebben we niet aan je Revolut reclame praatje. Heeft revolut al eindelijk een bankvergunning? Als ze dat nog niet hebben komt mijn geld er al helemaal niet..
Dus zo veel hebben we niet aan je Revolut reclame praatje. Heeft revolut al eindelijk een bankvergunning? Als ze dat nog niet hebben komt mijn geld er al helemaal niet..
Ook dit is volgens mij niet het geval. Mijn ervaring is dat ik onbeperkt geld kon opnemen in China en Taiwan, wel met 1.7% koersopslag.Jazco2nd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 04:21:
Kan je ook gemakkelijk betalen met de pas in Portugal, of is het handiger om daar geld op te nemen via ATM?
Ok, we pakken er even de N26 pricing list bij.
Incorrect. Men kan een ongelimiteerd aantal geldopnamen in vreemde valuta (m.a.w. niet in Euro) doen, tegen 1.7% koersopslag. De limiet van 5 opnamen geldt alleen voor geld opnemen in de Eurozone.Jazco2nd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 04:21:
Voor wie nog een zo gunstig mogelijke creditcard zoekt voor niet-euro betalingen, bijvoorbeeld op reis: Revolut is nu nog aantrekkelijker.
Volgens N26:Jazco2nd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 04:21:
Men kan daar lezen dat:Exchange Rate for Foreign Currency Trades for Private Customers
The exchange rate for card use abroad stems from the general terms and conditions for the N26 Mastercard
17 Use of Foreign Currency
Transactions in foreign currencies shall be converted into EUR using N26 Bank‘s exchange rate of the day.
The settlement day for conversions shall be the day on which N26 Bank receives the debit note from the foreign credit institution. When using the card abroad, the Cardholder has to comply with the currency regulations issued by the Deutsche Bundesbank.
In the case of transactions in foreign currencies, determination of the rate is set out in the price list. Any change in the reference rate mentioned in the conversion provision shall take effect immediately and without prior notice to the Cardholder. The reference rate derives from a source which is accessible to the public and which both parties can verify.
[ Voor 7% gewijzigd door Tigerblood op 25-03-2019 14:13 ]
https://www.apple.com/apple-card/ Ziet er wel gaaf uit!
Het meest onderscheidende vind ik dit: https://www.apple.com/apple-card/security-privacy/

Edit: extra N26 kleuren
Het meest onderscheidende vind ik dit: https://www.apple.com/apple-card/security-privacy/

Edit: extra N26 kleuren
[ Voor 48% gewijzigd door Odeklontje op 25-03-2019 20:46 ]
Bij N26 kan je uit drie kleurtjes kiezenOdeklontje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:35:
https://www.apple.com/apple-card/ Ziet er wel gaaf uit!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edir: https://n26.com/en-de/metal
... na de zomer
Het zal dan wel mijn ervaring in Thailand en Vietnam zijn geweest waar op alle betalingen gewoon een 1.7% fee werd toegepast.
Wat ik zo vervelend vind is dat je bij de Maestro kaart 2 eu moet betalen als je pint, al een aantal keer gebeurt...
... na de zomer
Je moet de Maestro alleen gebruiken voor betalingen, je moet altijd geld opnemen met de mastercard.Uffje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:14:
Wat ik zo vervelend vind is dat je bij de Maestro kaart 2 eu moet betalen als je pint, al een aantal keer gebeurt...
I know, maar ik ga niet vaak cash afhalen en denk er dan niet bijna tot dat ik berichtje van N26 krijg.menzo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:22:
[...]
Je moet de Maestro alleen gebruiken voor betalingen, je moet altijd geld opnemen met de mastercard.
... na de zomer
Daarmee bedoel je dat de code niet op de betaalpas staat? Of wat ze zeggen van de privacy? Goldman Sachs is nou niet echt een partner die het qua beveiliging en ethiek op orde lijkt te hebben...Odeklontje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:35:
Ik vraag me wel af hoe je online kunt betalen als er geen code op staat... En of het zinvol is. Voor mijn gevoel komt het niet zo vaak voor dat er creditcard fraude gepleegd wordt met een foto van twee kanten van de kaart...
Edit:
Een virtueel kaartnummer met autofill vanuit een browser lijkt mij juist een potentieel groot probleem...
[ Voor 8% gewijzigd door Pyramiden op 26-03-2019 11:53 ]
Kan het kloppen dat N26 de kaarten een beetje heeft veranderd.
Ontving vandaag de black card en die had geen wit streepje voor mijn handtekening op de achterkant.
Hebben ze dit ook bij de Maestro gedaan?
Ontving vandaag de black card en die had geen wit streepje voor mijn handtekening op de achterkant.
Misschien ook even moeite waard online te zoeken, want is niet echt specifiek voor N26. Toen ik voor een paar jaar terug in Porto was heb ik eigenlijk geen cash nodig gehad. Eigenlijk alles betaald met de N26 MasterCard of met ING Maestro.atlas1302 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:42:
Kan je ook gemakkelijk betalen met de pas in Portugal, of is het handiger om daar geld op te nemen via ATM?
Populariteit/nut van dat veld begint af te nemen... Iig ING heeft met hun laatste pasontwerp er al voor gekozen deze weg te laten. Kan me best voorstellen dat andere banken hetzelfde aan het doen zijn.Anoniem: 886251 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:19:
Kan het kloppen dat N26 de kaarten een beetje heeft veranderd.
Ik ga aankomende week naar China en ben erachter gekomen dat ik rabobank's creditcard niet kan connecten met wechat (rabobank blokkeert blijkbaar automatisch alle Chinese betaalapps - mijn CC werd ook geblokkeerd).
Nu vroeg ik me af of iemand hier wellicht ervaring heeft met het gebruik van de N26 Mastercard in China en of het überhaupt werkt met wechat?
Nu vroeg ik me af of iemand hier wellicht ervaring heeft met het gebruik van de N26 Mastercard in China en of het überhaupt werkt met wechat?
Ik heb dit vorig jaar geprobeert maar het is me niet gelukt. Je kunt wel je N26 Mastercard toevoegen, maar deze kan niet worden gebruikt voor Wechat Payments. Je kunt wel geld ontvangen van andere Wechat gebruikers.Verkoper1000 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:55:
Jammer zeg. Had je het wellicht ook met Alipay geprobeerd?cnsmr schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:12:
[...]
Ik heb dit vorig jaar geprobeert maar het is me niet gelukt. Je kunt wel je N26 Mastercard toevoegen, maar deze kan niet worden gebruikt voor Wechat Payments. Je kunt wel geld ontvangen van andere Wechat gebruikers.
Dan gaan we alles op de ouderwetse manier doen.
"Banking. But without the bullshit like security or customer support":
- https://twitter.com/Patri.../1111184956062085120?s=20
- https://t3n.de/news/n26-m...kunden-bestohlen-1153702/
In het kort:
Klanten krijgen e-mail of telefoontje en geven alle gegevens waar de crimineel om vraagt.
Daarna is men verbaasd dat N26 niet kon voorkomen dat het misging.
Maar dit zou toch bij vrijwel iedere bank kunnen gebeuren?
In het kort:
Klanten krijgen e-mail of telefoontje en geven alle gegevens waar de crimineel om vraagt.
Les 1: geef nooit je gegevens, nooit.U123456 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:26:
In het kort:
Daarna is men verbaasd dat N26 niet kon voorlomen dat het misging.
Al is deze regel voor internetshoppen bijna niet mogelijk want overal moet je je creditcard + vervaldatum + code invoeren als je wat wil bestellen en als je een medewerker er tussen hebt zitten die er verkeerde bedoelingen mee heeft dan kan ie zo losgaan. Al moet je bij N26 je transacties zelf nog bevestigen binnen 5 minuten
Is dit überhaupt mogelijk eigenlijk met een niet Chinees bankrekening?Verkoper1000 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:55:
Ik ga aankomende week naar China en ben erachter gekomen dat ik rabobank's creditcard niet kan connecten met wechat (rabobank blokkeert blijkbaar automatisch alle Chinese betaalapps - mijn CC werd ook geblokkeerd).
Ik lees mixed stories online. Het lijkt bij sommigen te werken. Ik kan dus wel een Mastercard/Visa/Amex toevoegen aan wechat Pay, maar voorlopig staat erbij dat ze niet worden ondersteund.xileS schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:35:
[...]
Is dit überhaupt mogelijk eigenlijk met een niet Chinees bankrekening?
Ik ga het in China proberen met Alipay, anders geef ik mobiel betalen in China voorlopig op.
Ik was pas in China en zag idd locals massaal Wechat gebruiken voor betalingen, maar dit leek voor mij als toerist bijna onmogelijk. Dacht dat het ook niet mogelijk was met mijn Nederlandse (en Duitste N26) rekeningen.Verkoper1000 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:37:
[...]
Ik lees mixed stories online. Het lijkt bij sommigen te werken. Ik kan dus wel een Mastercard/Visa/Amex toevoegen aan wechat Pay, maar voorlopig staat erbij dat ze niet worden ondersteund.
Ik ga het in China proberen met Alipay, anders geef ik mobiel betalen in China voorlopig op.
BTW bij revolut zijn ze nu bezig met identiteit vernieuwing i.v.m de brexit, het blijkt dus dat Revolut doorgaat met een GB ibannummer. Ik had stilletjes gehoopt dat Luxemburg inmiddels klaar was en geïnstalleerd voor Revolut en een nieuw fris ibannumber gerelateerd aan deze bank.
Ik ga volgende week naar Mexico, maar Revolut ondersteunt helaas de M. Peso nog niet..Jazco2nd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 04:21:
Iemand andere tips?
Jawel hoor, ben hier al ruim een week, heb al 2x auto Exchange gebruikt en 1x direct gewisseld in de Revolut app, gewoon naar MX pesoDjeen84 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:06:
[...]
Ik ga volgende week naar Mexico, maar Revolut ondersteunt helaas de M. Peso nog niet..
Iemand andere tips?
Ik raad je aan nu alvast de Auto Exchange in te stellen. En ATM en kaart betalingen vervolgens met Revolut te doen. Ik heb de eerste dag N26 gebruikt en ben (nu de blauwe bolletjes weg zijn) echt gunstiger uit bij Revolut.
Om maar wat meer on topic te blijven:

Betaald: 240 MX op 24 maart. Blauwe bolletje is weg.
Exchange rate volgens N26: "0.04"
In Euro: €11.30
240 / 0.04 = €9.60
N26 support blijft beweren dat de Exchange rate constant veranderd en we onmogelijk kunnen weten wat de rate was op het moment van betalen. Het duurde al een hele tijd tot we op dat punt kwamen want Support probeerde me te overtuigen dat er 1.7% fee was toegepast.
Echter staat de Exchange rate gewoon bij de betaling. Of de rate klopt niet of ik moet geld terug. Support is nogal vermoeiend.. dat is niet veranderd in de afgelopen 3 jaar.
Erg irritant trouwens dat de chat helemaal gewist wordt zodra je even op je Android device van scherm wisselt. Je krijgt notificaties van nieuwe berichten maar die kan je dus nooit lezen.

240 / 0.04 = €9.60
N26 support blijft beweren dat de Exchange rate constant veranderd en we onmogelijk kunnen weten wat de rate was op het moment van betalen. Het duurde al een hele tijd tot we op dat punt kwamen want Support probeerde me te overtuigen dat er 1.7% fee was toegepast.
Echter staat de Exchange rate gewoon bij de betaling. Of de rate klopt niet of ik moet geld terug. Support is nogal vermoeiend.. dat is niet veranderd in de afgelopen 3 jaar.
Erg irritant trouwens dat de chat helemaal gewist wordt zodra je even op je Android device van scherm wisselt. Je krijgt notificaties van nieuwe berichten maar die kan je dus nooit lezen.
[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 01-04-2019 15:24 ]
Hoezo passen ze 1.7% fee toe? Was dit een geldopname? Pinbetalingen in winkel in welke valuta dan ook zijn gratis (m.a.w. geen opslag fee) volgens N26.Jazco2nd schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:23:
Om maar wat meer on topic te blijven:
[Afbeelding]
240 / 0.04 = €9.60
Het was een betaling (restaurant).Tigerblood schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:05:
[...]
Hoezo passen ze 1.7% fee toe? Was dit een geldopname? Pinbetalingen in winkel in welke valuta dan ook zijn gratis (m.a.w. geen opslag fee) volgens N26.
Support is gewoon een enorm dikke muur. Heb de chat niet voortgezet omdat ik niet alle identificatie informatie bij de hand had. Maar ze moeten dit gewoon corrigeren. Zal het later nog eens proberen.
Edit: bij mijn vriendin exact zelfde, zowel 24 als 25 maart klopt de berekening niet als ik de exchange rate die bij de betalingen staat gebruik. Ik vind in het bovenste geval €1.70 verschil op €9.60 best wel een grote afwijking en we hebben grotere bedragen uitgegeven.
Vanaf de 26e zijn we verder gegaan met Revolut waar we dus zelf de Exchange rate enigszins kunnen "kiezen". Die is tot nu toe stuk gunstiger. Maar goed N=1 en dit is alleen voor MX.
[ Voor 31% gewijzigd door Jazco2nd op 01-04-2019 16:19 ]
De mastercard exchange rate was op 24 maart: 1 MXN = 0.047067 EURJazco2nd schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:16:
[...]
Het was een betaling (restaurant).
Support is gewoon een enorm dikke muur. Heb de chat niet voortgezet omdat ik niet alle identificatie informatie bij de hand had. Maar ze moeten dit gewoon corrigeren. Zal het later nog eens proberen.
Edit: bij mijn vriendin exact zelfde, zowel 24 als 25 maart klopt de berekening niet als ik de exchange rate die bij de betalingen staat gebruik. Ik vind in het bovenste geval €1.70 verschil op €9.60 best wel een grote afwijking en we hebben grotere bedragen uitgegeven.
Vanaf de 26e zijn we verder gegaan met Revolut waar we dus zelf de Exchange rate enigszins kunnen "kiezen". Die is tot nu toe stuk gunstiger. Maar goed N=1 en dit is alleen voor MX.
Dan kom je precies op €11,30 uit.
https://www.mastercard.co...ort/convert-currency.html
Er is geen koersopslag, N26 laat de Fx rate gewoon fout zien in de app. Het is dus een bug in de app ipv verborgen kosten.
[ Voor 3% gewijzigd door menzo op 01-04-2019 17:54 ]
Slordig dat de app niet de exacte koers laat zien, slordig van de klantenservice dat ze zelf niet op deze simpele doch logische verklaring konden komen.menzo schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:50:
[...]
De mastercard exchange rate was op 24 maart: 1 MXN = 0.047067 EUR
Er is geen koersopslag, N26 laat de Fx rate gewoon fout zien in de app. Het is dus een bug in de app ipv verborgen kosten.
Na het lezen van deze berichtgeving over klanten die nadat ze het slachtoffer zijn geworden van phishing vervolgens met geen mogelijkheid direct telefonisch contact kunnen krijgen met de klantenservice van N26, ben ik wel redelijk klaar ben met deze bank. Leuk dat het gratis is, maar als je in zulke serieuze gevalen fout op fout stapelt, ben je gewoon af.U123456 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:26:
In het kort:
Vooral deze passage (vertaalt via Google Translate en zelf verbeterd/aangevuld) uit dit artikel slaat echt alles:
Totaal brevet van onvermogen als je het mij vraagt.Het is werkelijk opmerkelijk dat de veiligheidsmechanismen van de bank, ondanks de opeenstapeling van abnormaliteiten, geen alarm hebben geslagen: het veranderen van het mobiele telefoonnummer (naar een in Engeland aangemelde smartphone), verandering van het e-mailadres, overboeking van het complete rekeningsaldo en een verdere overdracht tot aan de kredietlimiet - en dit allemaal binnen 20 minuten. Dat is zo opvallend dat je je afvraagt wat het doel is van de fraudepreventiesystemen, als ze hier niet aan de alarmbel trekken.
[ Voor 60% gewijzigd door Tigerblood op 01-04-2019 19:21 ]
Tot anderhalf jaar geleden was ik nog heel actief met het aanleveren van volledige bug reports, screenshots etc. Support bevestigde alles en stuurde het door. Nooit iets mee gebeurd. Nog steeds niet. Ben er wel klaar mee.menzo schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:50:
[...]
De mastercard exchange rate was op 24 maart: 1 MXN = 0.047067 EUR
Ik weet dat alternatieven ook heel slechte bedrijfsvoering kunnen hebben, slecht met personeel kunnen omgaan etc. Maar het product moet goed en veilig zijn met goede service (goed voorbeeld vind ik Tesla, brand door personeel heen, slecht management maar heel goede auto's). Bij N26 zat ik vooral ivm de kosten. Maar misschien is een goed, veilig product met goede security wel wat centen waard
Zou Moneyou Go dan een alternatief kunnen zijn voor pinbetalingen buiten de eurozone i.p.v. N26?Jazco2nd schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:41:
Bij N26 zat ik vooral ivm de kosten. Maar misschien is een goed, veilig product met goede security wel wat centen waard
Moneyou heeft net als N26 geen koersopslag en is in tegenstelling tot Revolut wel een bank ....
Het alternatief voor niet-Euro is Revolut. Zie mijn reacties van afgelopen week.U123456 schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:22:
[...]
Zou Moneyou Go dan een alternatief kunnen zijn voor pinbetalingen buiten de eurozone i.p.v. N26?
Moneyou heeft net als N26 geen koersopslag en is in tegenstelling tot Revolut wel een bank ....
MoneYou Go zie ik als alternatief voor Bunq Free (wat ik gebruik voor alles waar ik geen pas voor nodig heb, vaste lasten, Ideal, overboekingen, salaris). Laatste keer dat ik checkte was hun Android app nog niet goed genoeg.
Wat jij schrijft over MoneYou Go is nieuw voor mij. Ik lees namelijk dit:
Geen enkele reden om MoneYou Go in buitenland te gebruiken dus.Betaal je of neem je geld op in een andere valuta dan de euro via betaal- of geldautomaten in het
buitenland? Dan wisselt de aanbieder tegen de basiswisselkoers voor betaalpastransacties met een marge
als percentage van de transactie. De marge is tot 1 januari 2019 niet van toepassing en de aanbieder
meldt het als dit wijzigt. Tevens kan er een vast tarief per transactie in een andere valuta berekend
worden. Ook dit geldt nu niet en indien dit wijzigt, wordt dit aan je gemeld. De basiswisselkoersen voor
betaalpastransacties vind je op mastercard.us/en-us/consumers/get-support/convert-currency.html.
Net toch maar even gebeld met Moneyou voor duidelijkheid.Jazco2nd schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:25:
Wat jij schrijft over MoneYou Go is nieuw voor mij.
Volgens de klantenservice heeft Moneyou echt geen koersopslag of andere kosten voor zowel Maestro betaaltransacties als geldopnames buiten de Eurozone.
Daarmee lijkt Moneyou Go toch wel handig voor gebruik buiten Eurozone naast N26 of Revolut. En dan vooral vanwege de (koers-)opslag bij geldopnames bij N26 (1,7%) en Revolut (2% bij meer dan 200 EUR per maand, plus evt. 0,5% weekendopslag).
Helaas is er bij Moneyou naast de app geen website (internet bankieren) en omdat ik veel klachten over de app lees ga ik mij toch nog maar niet aanmelden.
[ Voor 35% gewijzigd door U123456 op 02-04-2019 14:39 ]
Maar het lijkt erop dat je 0 invloed hebt op de wisselkoers. Bij Revolut kies je van tevoren de gewenste wisselkoers, wanneer die wordt bereikt, wordt het gewenste bedrag automatisch gewisseld. Vanaf dat moment is het net alsof je een rekening én creditcard in de lokale munteenheid hebt! Het is ook een apart saldo met zijn eigen af- en bijschrijvingen.U123456 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:31:
[...]
Net toch maar even gebeld met Moneyou voor duidelijkheid.
Volgens de klantenservice heeft Moneyou echt geen koersopslag of andere kosten voor zowel Maestro betaaltransacties als geldopnames buiten de Eurozone.
Daarmee lijkt Moneyou Go toch wel handig voor gebruik buiten Eurozone naast N26 of Revolut. En dan vooral vanwege de (koers-)opslag bij geldopnames bij N26 (1,7%) en Revolut (2% bij meer dan 200 EUR per maand, plus evt. 0,5% weekendopslag).
Helaas is er bij Moneyou naast de app geen website (internet bankieren) en omdat ik veel klachten over de app lees ga ik mij toch nog maar niet aanmelden.
Vervolgens vind er dus geen valuta wisseling plaats wanneer je naar de ATM gaat of een betaling doet, je creditcard is dan net een lokale currency creditcard.
Dit kan bij geen enkel andere bank en is ongelimiteerd. Ben wel met je eens dat voor cash geldopname >€200 je Revolut (en N26) pasje beter in je portemonnee kan laten en MoneYou Go moet gebruiken. Maar voor betalingen en tot 200 cash kan je beste zelf de gunstige wisselkoers kiezen bij Revolut.
Heb me wel ff aangemeld bij MoneYou Go, ben wel nieuwsgierig, dus dank voor de tip!
Is Moneyou Go met betaalpas nu ineens gratis? Kan nergens meer tarieven vinden en ze spreken van een gratis betaalpas op de site.
De pas is sinds enkele maanden gratis geworden.xabre16v schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:56:
Is Moneyou Go met betaalpas nu ineens gratis? Kan nergens meer tarieven vinden en ze spreken van een gratis betaalpas op de site.
Ik heb vandaag geld overgemaakt van mijn Rabobank rekening naar mijn N26 rekening, beide banken zouden nu SEPA instant payments moeten ondersteunen als ik in onderstaande lijst kijk:
https://www.europeanpayme...transfer.pdf?v=1552295452
NETHERLANDS RABOBANK RABONL2UXXX 2019-01-07
GERMANY N26 NTSBDEB1XXX 2019-04-01
Het geld staat er echter na 10 minuten nog steeds niet, is het ook jullie ervaring dat dit nog niet werkt?
Het geld staat er echter na 10 minuten nog steeds niet, is het ook jullie ervaring dat dit nog niet werkt?
Er staat bij N26: 2019-04-01 dus morgen.HeldereM schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:15:
Ik heb vandaag geld overgemaakt van mijn Rabobank rekening naar mijn N26 rekening, beide banken zouden nu SEPA instant payments moeten ondersteunen als ik in onderstaande lijst kijk:
... na de zomer
Zowel Rabobank als N26 zijn klaar voor instant payments maar hebben dit nog niet voor hun klanten uitgerold.HeldereM schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:15:
Daar lijkt het inderdaad wel op, ik heb de Rabobank site nog eens beter gelezen en daar staat ook dat het begin 2019 voor bedrijven is en dan Medio 2019 voor Mobiel bankieren. Jammer dat dit zo langzaam gaatSebasThiaan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:32:
[...]
Zowel Rabobank als N26 zijn klaar voor instant payments maar hebben dit nog niet voor hun klanten uitgerold.

Bunq-> N26 +/-1u tijdens werkdagen (voor 1500)
N26->Bunq +/-3u tijdens werkdagen
Geen sprake van Instant Payments dus, erg jammer
N26->Bunq +/-3u tijdens werkdagen
Geen sprake van Instant Payments dus, erg jammer
Klopt mijn gedachte dat banken dit niet instant doen of er geen haast mee maken omdat ze het geld dan een dag langer kunnen vasthouden en rente trekken of eventueel als tussenbelegging? En dat van heel veel klanten per dag is dan een verdienmodel?
Het blijkt dat N26 het aanbieden van IBANS in alle deelnemende landen op de wishlist heeft staan, ipv alleen DE IBAN.
Althans dat beweert Support na vragen over problemen met automatische incasso’s.
Zou leuk zijn als ze NL Ibans aanbieden en iDeal. Dan kan het als volwaardige bank worden gebruikt.
Althans dat beweert Support na vragen over problemen met automatische incasso’s.
Zou leuk zijn als ze NL Ibans aanbieden en iDeal. Dan kan het als volwaardige bank worden gebruikt.
NL of DE iban maakt mij niet zoveel uit, intussen helemaal over op N26. Zelfs de hypotheekbank die erg lang moeilijk deed incasseert intussen ook van m'n N26 rekening. iDeal zou wel leuks zijn ja.
[ Voor 8% gewijzigd door xabre16v op 12-04-2019 19:17 ]
Nee inderdaad maar iDeal functie zou wel ideaal zijn want dat maakt een hoop makkelijker en dan is de bank volledig te gebruiken ook.xabre16v schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:16:
NL of DE iban maakt mij niet zoveel uit, intussen helemaal over op N26. Zelfs de hypotheekbank die erg lang moeilijk deed incasseert intussen ook van m'n N26 rekening. iDeal zou wel leuks zijn ja.
Heb je wel een 2e bank naast N26 want iDeal os nog best een beperking en iDin.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 13-04-2019 00:06 ]
Om die reden heb ik ook N26 genomen DE Iban, daar komt alles op binnen. Sommige instellingen betalen op een Revolut GB Iban rekening alleen maar in ponden uit.xabre16v schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:16:
Recent meegemaakt en dan zit je met ponden waar je niet om heb gevraagd. Beleid van de instelling en de uitvoerende bank vind dat helemaal niet erg natuurlijk.