Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 23:15
Ten eerste zijn die problemen opgelost. Ten tweede, als de boel echt zo lek als een mandje was en mensen waren daadwerkelijk slachtoffer geworden, dan waren er wel wat high profile incidenten in de media gekomen.
Ik ben zelf developer, en ik leid uit het type problemen vooral een mindset af. Als het goed is beseffen ze zich dat ze met een bank-app bezig zijn en doen ze daarom in ieder geval hun best om het veilig te maken. Ik heb de indruk dat de ontwikkelaars die er ten tijde van deze lekken mee bezig waren tijd, focus of skills misten. Het waren echt geen complexe zaken.

Het zou natuurlijk kunnen dat dit problemen zijn die alleen bij de 1e versie hebben gespeeld, ik heb ook een verhaal over Monese gehoord, niet zozeer qua lekken maar wel andere vorm van professionaliteit, en die lijkt ondertussen toch ook wat professioneler. Wellicht hebben ze ondertussen wat bijgeleerd of een ander team ingehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
TheodoorDG schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:39:
Er is weer een nieuwe N26-prijslijst uitgekomen vandaag (versie 1.7) het enige verschil is dat N26 Black 48 euro per jaar duurder is geworden. Van €70.80 voor €118.80 per jaar. Na deze wijziging denk ik niet dat er nog veel interesse is om up te graden vanuit free, je moet dan wel heel veel cash opnemen buiten de eurozone en/of waarde hechten aan de extra verzekeringen.
Bizarre prijsverhoging zeg. Wie gaat er nu nog Black nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Merk wel steeds vaker dat bij betaling het niet werkt en de verkoper dan vraagt: "Is het een creditcard?" Nee hoor, gewoon een debitcard, staat er ook op.
In Nederland is Mastercard = creditcard en Maestrocard = debitcard :X
Kan er niet een kaart komen die maestro en master in 1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
RoNoS schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:36:
Merk wel steeds vaker dat bij betaling het niet werkt en de verkoper dan vraagt: "Is het een creditcard?" Nee hoor, gewoon een debitcard, staat er ook op.
Waarom zou je überhaupt je Visa card gebruiken in Nederland? Afgezien van de 5 gratis geldopnames, biedt het 0 voordelen ten opzichte van de Maestro kaart die je bij N26 krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47
Omdat het tijd werd dat de CC hier gemeengoed wordt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 08:58

Woopdedooo

THT: Zie signature

Brent schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:57:
Omdat het tijd werd dat de CC hier gemeengoed wordt.
Niet zo zeer credit card, maar wel Mastercard en visa protocol.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

thegve schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:09:
Laatste edit voor het slapen gaan :)
Eerste zoekactie levert DKB Bank op in Duitsland
https://produkte.dkb.de/
Ben niet bekend met deze bank, maar de naam "Deutsche Kreditbank AG" levert voorlopig vertrouwen op, morgen verder screenen. Zo te zien ook een gratis rekening, en buitenlandse rekeninghouders zijn geen probleem. Bij Sandander DE en ING BE en 1 andere wel..
Ik zit al heel wat jaren bij de DKB Bank: vooral vanwege de gratis krediet kaart, waarvoor ik maandelijks gewoon € 750 overboek om mijn actief klant status te houden. Je komt dan namelijk in aanmerkingen voor meer voordelen.

Wel frappant, dat DKB nog steeds geld waagt in rekening te brengen om even met je EC Kaart in Nederland te pinnen. Ondanks dat ik in de veronderstelling was, dat ze dit veranderd hadden....

Nou blijkbaar niet, want laatst pinde ik € 1000 en later zag ik dat ik precies € 10 aan kosten daarvoor betaald had. Een beetje zuur naar mijn mening, want de spaarrente is geeneens 1%.

Wat betreft NR26, die heb ik ook en is vooral fijn voor op reis. Het is echter geen echte "MasterCard" dus als er geen geld op staat, heb je er feitelijk niks aan. Zodoende dat ik bijna nooit meer NR26 gebruik: je kunt het zo goed je pinpas gebruiken.

Heel soms bied die Debit MasterCard van NR26 natuurlijk wel aankomst, maar meestal gebruik ik dan de Visa van DKB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
off-topic

[ Voor 96% gewijzigd door Krisp op 10-07-2018 19:19 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:34
Ik snap niet wat er precies gebeurt in de discrete mode. Kan iemand dat uitleggen?

[ Voor 82% gewijzigd door dirk_mec op 10-07-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
dirk_mec schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:44:
Ik snap niet wat er precies gebeurt in de discrete mode. Kan iemand dat uitleggen?
Er worden dan geen bedragen weergegeven in het rekeningoverzicht. Wat je er precies aan hebt, is mij niet helemaal duidelijk.

Maar waar je waarschijnlijk op doelt: https://n26.com/en-de/blo...the-brand-new-n26-for-web

Het is wel een verbetering ten opzichte van de oude website, maar echt veel beter is het ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

oohh schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:01:
[...]
Het is wel een verbetering ten opzichte van de oude website, maar echt veel beter is het ook weer niet.
Volgens mij hebben ze nu alle opties die voorheen alleen in app zaten geactiveerd. Zoals geld versturen.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
Ik heb op dit moment al "2 dagen" onderhoud aan de app. Ik kan niet meer inloggen of mijn bankrekening openen. Iemand nog meer last van?

Als je over de duivel typt. Een paar seconden later opgelost. Het zal wel aan mij liggen denk ik. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door DJustin op 19-07-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RoNoS schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:36:
Mastercard (en Visa) wordt idd niet overal geaccepteerd in Nederland en dat snap ik heel goed als je naar de kosten kijkt voor de ondernemer. Maestro (pin) is veel goedkoper. Ook al is je Mastercard een debit ipv creditcard, maar de kosten voor Visa/Master/creditcard geldt nog steeds.

Trouwens als je het nog niet wist, je kan bij N26 gewoon gratis een extra Maestro kaart aanvragen, dan kan je als goed is gewoon wel overal pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
xileS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:22:
[...]
Trouwens als je het nog niet wist, je kan bij N26 gewoon gratis een extra Maestro kaart aanvragen, dan kan je als goed is gewoon wel overal pinnen.
Ja, maar die is blauw :'(

[ Voor 33% gewijzigd door RoNoS op 19-07-2018 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Beter een blauwe kaart, dan jezelf blauw betalen aan kosten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

xileS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Mastercard (en Visa) wordt idd niet overal geaccepteerd in Nederland en dat snap ik heel goed als je naar de kosten kijkt voor de ondernemer. Maestro (pin) is veel goedkoper. Ook al is je Mastercard een debit ipv creditcard, maar de kosten voor Visa/Master/creditcard geldt nog steeds.

Let wel op dat je met de MasterCard geld afhaalt, want met de Maestro betaal je 2 euro per opname.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Ik heb vandaag mijn doorzichtige N26 Mastercard ontvangen. Wat kan ik er allemaal mee doen? Kan ik:
- online betalen (a la iDeal of CC)?
- PIN betaling in de winkels (met zelf gekozen PIN)?
- CC betaling bij horeca etc.?
- geld ophalen uit de muur (atm) met zelfgekozen PIN?

En, kan de app ook contactloos (NFC) betalen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 09:53
ComaKip schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:39:
Ik heb vandaag mijn doorzichtige N26 Mastercard ontvangen. Wat kan ik er allemaal mee doen? Kan ik:
- online betalen (a la iDeal of CC)?
- PIN betaling in de winkels (met zelf gekozen PIN)?
- CC betaling bij horeca etc.?
- geld ophalen uit de muur (atm) met zelfgekozen PIN?

En, kan de app ook contactloos (NFC) betalen of niet?
- ja
- nee, wel CC betaling. voor PIN betaling moet je 100 euro op je DE IBAN storten en de Maestro kaart bijbestellen
- ja
- ja

- ja

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Je kunt er niet mee 'PINnen', maar je kunt er prima mee betalen bij steeds meer winkels. Denk aan de Lidl, HEMA, Action, EMTE, Gamma, Hornbach, Karwei, IKEA, McDonalds en vrijwel alle tankstations.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Hoe gaat zo'n transactie dan bij een LIdl, HEMA, etc?

En je kan niet pinnen maar wel betalen met NFC. Hoe kan dat? Bedoel je dat je tot een bedrag van €50 per dag het met de kaart kan NFC'en en daarna niet meer omdat de PIN er dan voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Niet anders dan met een Maestro pas. Kan dus met de EMV met pincode of NFC zonder pincode.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Maar hoe kan het dat mijn eigen PIN-code "in" de pas zit? Ik bedoel, ik heb 'm daarnet aangemaakt maar die pas weet die code niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 10:32
ComaKip schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:42:
Maar hoe kan het dat mijn eigen PIN-code "in" de pas zit? Ik bedoel, ik heb 'm daarnet aangemaakt maar die pas weet die code niet.
via het internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
SolarOrbiter schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:49:
[...]

- nee, wel CC betaling. voor PIN betaling moet je 100 euro op je DE IBAN storten en de Maestro kaart bijbestellen
JA! Kan zeker weten wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 09:53
RoNoS schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:59:
[...]

JA! Kan zeker weten wel!
ik begrijp uit zijn vraag dat het gaat over Maestro betaling, dus PIN. dat is anders dan CreditCard (Mastercard) betaling. Bij de meerderheid van de NL-winkels kan je alleen met de Maestro betalen en niet met een Mastercard. Vandaar dat er ook veel mensen de gratis Maestro kaart erbij hebben besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 21:18
Security: How to set a PIN for your N26 cards
Please note that your PIN must be confirmed/activated at an ATM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Ik blijf het vaag vinden. Eerst lees ik op dit forum dat de kaart geen Maestro kaart is terwijl in het hierboven gerefereerde faq staat:
You can set the PIN for your Maestro card as soon as you have ordered the card.
Nou ja, ik merk het wel in de dagelijkse praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:54
(jarig!)
Ik heb gewoon een Maestro kaart van N26 hoor, naast de MasterCard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

ComaKip schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:12:
Ik blijf het vaag vinden. Eerst lees ik op dit forum dat de kaart geen Maestro kaart is terwijl in het hierboven gerefereerde faq staat:
[...]

Nou ja, ik merk het wel in de dagelijkse praktijk.
De uitleg:

Als jij een account aanmaakt bij N26 en je hebt je geïndentificeerd etc, kan je gratis een mastercard aanvragen. De mastercard is doorzichtig met een zwarte balk bovenaan. De mastercard kan je gebruiken om betalingen mee te doen. In het buitenland wordt deze kaart veel meer geaccepteerd dan in Nederland.

Vandaar dat:

Je in enkele Europese-landen een Maestro-kaart kan aanvragen (ik geloof Duitsland, Oostenrijk en Nederland). Dit kan je doen als je 100 euro stort op je N26-account. Met de Maestro-kaart kan je vrijwel overal in Nederland “pinnen”(dit is eigenlijk een oude term en zou nu “maestroën” moeten heten). Deze kaart is licht blauw en heeft een doorzichtig randje aan de onderkant.

Hopelijk is het zo iets duidelijker ;)

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 21:28
Uffje schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:58:
[...]

De uitleg:

Als jij een account aanmaakt bij N26 en je hebt je geïndentificeerd etc, kan je gratis een mastercard aanvragen. De mastercard is doorzichtig met een zwarte balk bovenaan. De mastercard kan je gebruiken om betalingen mee te doen. In het buitenland wordt deze kaart veel meer geaccepteerd dan in Nederland.

Vandaar dat:

Je in enkele Europese-landen een Maestro-kaart kan aanvragen (ik geloof Duitsland, Oostenrijk en Nederland). Dit kan je doen als je 100 euro stort op je N26-account. Met de Maestro-kaart kan je vrijwel overal in Nederland “pinnen”(dit is eigenlijk een oude term en zou nu “maestroën” moeten heten). Deze kaart is licht blauw en heeft een doorzichtig randje aan de onderkant.

Hopelijk is het zo iets duidelijker ;)
De Meastro is alleen nog maar in Nederland te verkrijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Kort samengevat voor de mensen die nog niet helemaal weten wanneer ze welke kaart ze moeten gebruiken. Standaard krijg je iig de (debit) Mastercard, maar je kan dus gratis de Maestro kaart aanvragen als je minmaal 100 euro op je rekening hebt.

Betalingen in NL -> Maestro kaart. Dit werkt gewoon zoals de normale Nederlandse Pinpas.
Maestro wordt overal wel geaccepteerd en dat is met Mastercard niet het geval (voornamelijk denk ik vanwege de hoge kosten hier).

Betalingen in buitenland (vooral buiten EU denk ik) -> Mastercard.

ATM opnames -> Mastercard, omdat er hoge kosten zijn voor Maestro opname. Exacte kosten kan je wel ergens op de site vinden. Dit is enige wat ik verwarrend vind, want met de Nederlandse bankpas is dat andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

xileS schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:48:
Kort samengevat voor de mensen die nog niet helemaal weten wanneer ze welke kaart ze moeten gebruiken. Standaard krijg je iig de (debit) Mastercard, maar je kan dus gratis de Maestro kaart aanvragen als je minmaal 100 euro op je rekening hebt.

Betalingen in NL -> Maestro kaart. Dit werkt gewoon zoals de normale Nederlandse Pinpas.
Maestro wordt overal wel geaccepteerd en dat is met Mastercard niet het geval (voornamelijk denk ik vanwege de hoge kosten hier).

Betalingen in buitenland (vooral buiten EU denk ik) -> Mastercard.

ATM opnames -> Mastercard, omdat er hoge kosten zijn voor Maestro opname. Exacte kosten kan je wel ergens op de site vinden. Dit is enige wat ik verwarrend vind, want met de Nederlandse bankpas is dat andersom.
Die kosten voor geldopname bij een ATM met Maestro is 2 euro.

... na de zomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Geldautomaten doen dat voor je, 1 keer contant geld halen en het is geregeld. De meeste winkels controleren je PIN online overigens, ik denk dat je hooguit in het buitenland problemen krijgt als je na het wijzigen van je PIN geen geld opneemt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 21:18
Altijd leuk om weer leven in een topic te zien, maar niet als dit allemaal al (meermaals) besproken is, en ook nog bijzonder makkelijk op de website van N26 zelf te vinden is. Een beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Duitsland zal dit jaar ook nog Apple Pay ondersteunen waarbij N26 een van de deelnemende banken is. Ik vraag me af of er eigenlijk nog een work around is met N26, weet iemand dat?

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Uffje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:30:
Duitsland zal dit jaar ook nog Apple Pay ondersteunen waarbij N26 een van de deelnemende banken is. Ik vraag me af of er eigenlijk nog een work around is met N26, weet iemand dat?
Wilde het net posten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:24
Uffje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:30:
Hoezo work around?
Apple Pay zou toch gewoon moeten werken met N26 zodra Apple Pay live is in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

SquareOne schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Hoezo work around?
Apple Pay zou toch gewoon moeten werken met N26 zodra Apple Pay live is in Duitsland?
Als ik het goed heb zijn de Nederlandse en Duitse kaarten als een andere regio ingesteld, die houdt het vervolgens tegen. Correct me if I am wrong.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:44
SquareOne schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:09:
Hoezo work around?
Gaat niet werken:
Lees meer: Johnnygo in "Apple Pay in Nederland (workaround via Boon)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:06
Ik heb BUNQ en had niet door dat die niet als zakelijke rekening gebruikt mag worden. Ik wilde het gewoon mixen, privé en zakelijk. Als ik 'm overschakel naar zakelijk, gaat het me behoorlijk veel geld kosten, omdat ik 'm dus ook privé gebruik.

Nu zit ik erover te denken over te stappen naar N26. Daar mijn geld op te laten storten door klanten en dat dan privé over te hevelen naar BUNQ. Beetje omslachtig, maar blijkbaar moet het nu eenmaal zo.

Maar N26 is niet een Nederlandse bank. En het gaat om aardige bedragen, zonder verzekering. Hoe betrouwbaar is N26?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:45:
Ik heb BUNQ en had niet door dat die niet als zakelijke rekening gebruikt mag worden. Ik wilde het gewoon mixen, privé en zakelijk. Als ik 'm overschakel naar zakelijk, gaat het me behoorlijk veel geld kosten, omdat ik 'm dus ook privé gebruik.

Nu zit ik erover te denken over te stappen naar N26. Daar mijn geld op te laten storten door klanten en dat dan privé over te hevelen naar BUNQ. Beetje omslachtig, maar blijkbaar moet het nu eenmaal zo.

Maar N26 is niet een Nederlandse bank. En het gaat om aardige bedragen, zonder verzekering. Hoe betrouwbaar is N26?
Voor mij komen ze betrouwbaar over 1) omdat, ze al een aantal jaren actief zijn zonder Grote beveiligingsproblemen (een aantal jaar geleden scheen het niet helemaal waterdicht te zijn geloof ik, moet je even iets terug in de berichten gaan) 2) en ze hebben een duitse bankvergunning, ik denk dat je die ook niet zomaar krijgt. Of dit een volledige terechte gedachte gang is weet ik niet. Ik gebruik het wel als primaire rekening, maar heb geen extreem hoge bedragen erop staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Woopdedooo op 02-08-2018 10:53 ]

... na de zomer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
Je hebt een bankvergunning nodig om jezelf bank te mogen noemen. Met die vergunning staat direct ook de centrale bank tot 100k garant. Derhalve zou ik, tenzij je boven die grens komt, geen verschil tussen banken zien, buiten passen/diensten/service/gebruiksgemak etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Brent schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:56:
Je hebt een bankvergunning nodig om jezelf bank te mogen noemen. Met die vergunning staat direct ook de centrale bank tot 100k garant. Derhalve zou ik, tenzij je boven die grens komt, geen verschil tussen banken zien, buiten passen/diensten/service/gebruiksgemak etc.
Dit. In principe kan je in NL gewoon gratis bankieren door Bunq Free combi ( gratis NL iban nummer) en N26 voor aankopen in supermarkt enz met Meastro kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

Through the...

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:45:

Dit klinkt niet echt zakelijk tbh.

Daarnaast als je je zakelijke betalingen weer doorzet naar je bunq veranderd er toch niet veel aan de situatie?

N26 heeft trouwens ook een business account. Zou daar eens tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:06
Barrycade schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:31:
Dit klinkt niet echt zakelijk tbh.

Daarnaast als je je zakelijke betalingen weer doorzet naar je bunq veranderd er toch niet veel aan de situatie?
Belasting en aantal andere zaken zouden via N26 kunnen lopen, maar rest linea recta via BUNQ. Zal eens met accountant overleggen wat verstandig is.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Belasting en aantal andere zaken zouden via N26 kunnen lopen, maar rest linea recta via BUNQ. Zal eens met accountant overleggen wat verstandig is.
Als je het netjes en zakelijk wilt houden, kun je voor Knab gaan? Die zijn dacht ik het goedkoopste:
https://www.knab.nl/zakelijk

Dan houd je bunq voor privé zaken. Ik weet eigenlijk niet precies wat je wilt bereiken met je constructie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Dit. In principe kan je in NL gewoon gratis bankieren door Bunq Free combi ( gratis NL iban nummer) en N26 voor aankopen in supermarkt enz met Meastro kaart.
Nog een gratis ASN spaarrekening erbij waar je geen ASN betaalrekening voor aan hoeft te houden, en je hebt het gratis pakket wel aardig bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
sambalbaj schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:47:
[...]

Nog een gratis ASN spaarrekening erbij waar je geen ASN betaalrekening voor aan hoeft te houden, en je hebt het gratis pakket wel aardig bij elkaar.
Bij knab kun je een gratis betaalrekening & spaarrekening krijgen. Alleen mag je geen pin transacties doen. Heb je het nog beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miikit schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:57:
[...]

Bij knab kun je een gratis betaalrekening & spaarrekening krijgen. Alleen mag je geen pin transacties doen. Heb je het nog beter voor elkaar.
Is niet meer bij Knab. Kost nu geld eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:11:

Kan nog steeds, lees maar: https://www.knab.nl/rente-tarieven

N26 schijnt trouwens moeilijk te doen als je een particulier account wil omzetten naar een zakelijke.
Iets met ‘kan niet en onmogelijk’.
Verder zal N26 vast nog wel met sparen komen, mocht iemand daar nog behoefte aan hebben :)

[ Voor 48% gewijzigd door U123456 op 03-08-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:11:
[...]

De eerste 3 maanden zijn gratis, en je kunt in die tijd downgraden naar 'basic' (de voormalige gratisvariant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brent schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:19:
[...]

De eerste 3 maanden zijn gratis, en je kunt in die tijd downgraden naar 'basic' (de voormalige gratisvariant).
Uhm, dat was zo. Nu niet meer. Eerste jaar 50% korting en eerste 3 maanden staat nergens gratis. https://www.knab.nl/betalen/bankrekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 1036995 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

Uhm, dat was zo. Nu niet meer. Eerste jaar 50% korting en eerste 3 maanden staat nergens gratis. https://www.knab.nl/betalen/bankrekening
Omdat men het niet wil adverteren. Zoek even op knab basis en je vind hem terug (of pluis de voorwaarden er even op na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nevv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-05 21:25
Heb het ook aangemaakt. Hoelang duurde het ongeveer voordat je je maestro/mastercard in huis had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:47
Weekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nevv schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:26:
Heb het ook aangemaakt. Hoelang duurde het ongeveer voordat je je maestro/mastercard in huis had?
Weekje, 1.5 week bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devaqto
N26 heeft nu ook Spaces, zogenaamde potjes zoals ING ook heeft. Erg handig!

Enige wat ik nog mis is iDeal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Karizma schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:11:

Combi met Bunq free is ideaal dus met N26. Gratis bankieren in NL en toch iDeal ondersteuning :9 *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07

Bijzonder dat N26 zo hard is gegroeid terwijl Spaces de eerste noemenswaardige feature is die ze sinds november 2015 hebben toegevoegd.
De app vond ik toen goed, voor een beginnende startup maar kon nog flink verbeterd worden. Moet zeggen dat ik afgelopen jaren erg weinig verbetering heb gezien. Maar hee, gratis pasgebruik. Enige reden dat ik het heb :) icm het oude Bunq Free (10 gratis rekeningen en ook en/of rekeningen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online

Inderdaad erg cool gedaan ook met de drag-and-drop swipe naar de Spaces.

Hier de details van de release van Spaces (pdf)
  • + 2 spaces voor N26
  • +10 spaces voor N26 Black en Metal
Eens kijken of ik nog een leuke combi kan maken met Bunq Free voor iDEAL. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
Odeklontje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Inderdaad erg cool gedaan ook met de drag-and-drop swipe naar de Spaces.

Hier de details van de release van Spaces (pdf)
  • + 2 spaces voor N26
  • +10 spaces voor N26 Black en Metal
Eens kijken of ik nog een leuke combi kan maken met Bunq Free voor iDEAL. 8)
Ik heb precies dezelfde combi, het oude bunq Free met N26 inclusief maestro. Op dit moment ga ik ING opgezeggen.
Jazco2nd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

Bijzonder dat N26 zo hard is gegroeid terwijl Spaces de eerste noemenswaardige feature is die ze sinds november 2015 hebben toegevoegd.
De app vond ik toen goed, voor een beginnende startup maar kon nog flink verbeterd worden. Moet zeggen dat ik afgelopen jaren erg weinig verbetering heb gezien. Maar hee, gratis pasgebruik. Enige reden dat ik het heb :) icm het oude Bunq Free (10 gratis rekeningen en ook en/of rekeningen).
Inderdaad, er verandert niet vrij weinig aan de app van N26.

Iemand enig idee of de passen van N26 beter geaccepteerd worden dan die van bunq? Ik kan me herinneren dat ik het ooit ergens gelezen heb (offline terminals etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik kom heel af en toe wel eens een parkeerautomaat (was een Dip & Go model meende ik) tegen waar m'n N26 Maestro pas het niet doet maar das tot nu toe het enigste. Moest dan toch m'n ASN pas gebruiken.

edit: dit type automaat: https://stadnijkerk.nl/sites/default/files/2798452.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door xabre16v op 08-08-2018 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Karizma schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:44:

Op dit moment ga ik ING opzeggen.
Je hebt het goed voormekaar zo te zien. Ik zit in het zelfde schuitje om gedag te zeggen tegen ING.
Inmiddels maak ik al meer dan een jaar gebruik van N26 incl. Maestro in Duitsland, Frankrijk en VK.

Nog nooit problemen gehad met N26 behalve dat ik een keer mijn pincode was vergeten.
Terwijl ik voor de kassa stond, nummerreeks van je pasje overnemen in de app en een nieuwe pincode is geregeld.

Ook de wisselkoers bij N26 is zeer gunstig en helemaal geen opslag terwijl ING toch bij iedere transactie weer geld moet kosten. Het zijn maar kleine bedragen maar met alle kleine beetjes neig ik toch steeds meer om ING uit te zwaaien. ;w

Met Bunq heb ik nog geen ervaring maar Bunq Free spreekt mij aan voor de iDEAL-optie (en voor incasso's als een buitenlandse IBAN teveel gedoe is).
Binnenkort maar eens in verdiepen in het Bunq topic en een rekening openen zolang die nog beschikbaar is. Het staat niet pontificaal op de website maar ik zal dan waarschijnlijk eerst de Premium moeten proberen en dan meteen downgraden naar de Free versie.

Geen idee of het een eis is om een rekening te hebben bij het afsluiten van een hypotheek maar dat zien we dan wel weer.

edit: Zo te zien zit er nog meer in de pijpleiding bij N26!

Spaces is just beginning. (...) But as a sneak preview, they will include features like recurring transfers, savings rules, and sharing spaces (bron). :)

[ Voor 11% gewijzigd door Odeklontje op 08-08-2018 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Zou eigenlijk ook wel Bunq willen opzeggen maar soms heb je echt iDeal nodig, bijvoorbeeld voor het schorsen van een auto via de site van de RDW. Ook doen nog steeds veel bedrijven, met name (hypotheek)banken en verzekeraars moeilijk om een DE IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Odeklontje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:48:
[...]

Je hebt het goed voormekaar zo te zien. Ik zit in het zelfde schuitje om gedag te zeggen tegen ING.
Inmiddels maak ik al meer dan een jaar gebruik van N26 incl. Maestro in Duitsland, Frankrijk en VK.

Nog nooit problemen gehad met N26 behalve dat ik een keer mijn pincode was vergeten.
Terwijl ik voor de kassa stond, nummerreeks van je pasje overnemen in de app en een nieuwe pincode is geregeld.

Ook de wisselkoers bij N26 is zeer gunstig en helemaal geen opslag terwijl ING toch bij iedere transactie weer geld moet kosten. Het zijn maar kleine bedragen maar met alle kleine beetjes neig ik toch steeds meer om ING uit te zwaaien. ;w

Met Bunq heb ik nog geen ervaring maar Bunq Free spreekt mij aan voor de iDEAL-optie (en voor incasso's als een buitenlandse IBAN teveel gedoe is).
Binnenkort maar eens in verdiepen in het Bunq topic en een rekening openen zolang die nog beschikbaar is. Het staat niet pontificaal op de website maar ik zal dan waarschijnlijk eerst de Premium moeten proberen en dan meteen downgraden naar de Free versie.

Geen idee of het een eis is om een rekening te hebben bij het afsluiten van een hypotheek maar dat zien we dan wel weer.

edit: Zo te zien zit er nog meer in de pijpleiding bij N26!

Spaces is just beginning. (...) But as a sneak preview, they will include features like recurring transfers, savings rules, and sharing spaces (bron). :)
Je kunt premium maandje proberen en dan opzeggen. Fijne is dat je de iban nummer’s blijft behouden, dus je kunt er 25 gratis aanmaken :9
Iedergeval dat heb ik met Bunq.

Hoe gaat automatische incasso trouwens van NL bedrijven bij N26? Durf zelf die stap nog niet te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Anoniem: 1036995 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

Je kunt premium maandje proberen en dan opzeggen. Fijne is dat je de iban nummer’s blijft behouden, dus je kunt er 25 gratis aanmaken :9
Iedergeval dat heb ik met Bunq.

Hoe gaat automatische incasso trouwens van NL bedrijven bij N26? Durf zelf die stap nog niet te maken.
Bij mij wordt alles gewoon netjes afgeschreven, ik ondervind geen problemen. Als eerste had ik apple pay apple music gekoppelt en na een paar maanden heb ik besloten alles over te zetten naar N26.

[ Voor 10% gewijzigd door Woopdedooo op 10-08-2018 10:04 ]

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
Als je dit topic terugleest kom je een paar bedrijven tegen die moeilijk doen. Het gaat vooral om telefoonproviders en hypotheekverstrekkers. Uit eigen ervaring weet ik ook dat OV-Chipkaart (voor automatisch opladen) het in ieder geval vorig jaar nog niet accepteerde, maar men was er mee aan het werk toen. Of daar iets uit is gekomen, geen idee.

Het merendeel van de incasso's is niet een punt. Ik kon voor de huur, zorgverzekering en internet (Ziggo) gewoon online een IBAN invoeren waarbij een Duitse IBAN net zo goed werkte als een Nederlandse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

AlbertJP schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:18:
Als je dit topic terugleest kom je een paar bedrijven tegen die moeilijk doen. Het gaat vooral om telefoonproviders en hypotheekverstrekkers. Uit eigen ervaring weet ik ook dat OV-Chipkaart (voor automatisch opladen) het in ieder geval vorig jaar nog niet accepteerde, maar men was er mee aan het werk toen. Of daar iets uit is gekomen, geen idee.

Het merendeel van de incasso's is niet een punt. Ik kon voor de huur, zorgverzekering en internet (Ziggo) gewoon online een IBAN invoeren waarbij een Duitse IBAN net zo goed werkte als een Nederlandse.
Maak wel redelijk vaak per jaar gebruik van cashback acties, ook geen probleem die te laten storten op N26 rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
Ik had er geen problemen mee. Gewoon ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 1036995 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:20:
Maak wel redelijk vaak per jaar gebruik van cashback acties, ook geen probleem die te laten storten op N26 rekening?
Cashbacks van Scoupy gaan ook prima op mijn N26 rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 15:05

DouweGNL

Ik ben tof.

Anoniem: 1036995 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:51:
[...]
Gaat prima, al moet je soms een beetje moeilijk doen.

Vodafone wilde het pas aanpassen als ik met de pas en identificatie langs een winkel ging, Tele2 deed het pas nadat ik belde en zelfs toen was het allemaal ingewikkeld...

Ook heb je vaak websites die zeggen dat je IBAN niet bestaat. Ook dat is altijd wel op te lossen met mail, maar echt handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net cashback proberen aan te vragen vriendin op haar Duitse N26 iban nummer. Helaas gaat het niet met de Samsung S9 cashback.

Jammer! Iemand ervaringen mee met Samsung cashbacks en N26?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1036995 op 11-08-2018 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:52
Gewoon blijven melden bij de DNB. Zie ibandiscriminatie.
https://www.dnb.nl/betali...ele-onderwerpen/index.jsp

Dat is de enige manier dat men het leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

internet4me schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:28:
Gewoon blijven melden bij de DNB. Zie ibandiscriminatie.
https://www.dnb.nl/betali...ele-onderwerpen/index.jsp

Dat is de enige manier dat men het leert.
Zal ik doen, Samsung zelf net gebeld die zegt dat het weer wel kan. Daarom vraag ik me of het alleen N26 accounts zijn die niet geldig zijn voor cashback Samsung. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

Through the...

Anoniem: 1036995 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:18:
Net cashback proberen aan te vragen vriendin op haar Duitse N26 iban nummer. Helaas gaat het niet met de Samsung S9 cashback.

Jammer! Iemand ervaringen mee met Samsung cashbacks en N26?
Wanneer het Voordeel een geldbedrag (cashback) is, kan dit alleen worden overgemaakt naar een
rekeningnummer binnen de Europese Unie.
Vanaf hun actie site algemene voorwaarden. Dus zou geen probleem moeten zijn. Of heb je een toestel van de verkeerde EAN code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Barrycade schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:59:Vanaf hun actie site algemene voorwaarden. Dus zou geen probleem moeten zijn. Of heb je een toestel van de verkeerde EAN code?
De deelnemende EAN codes staan hier: https://api.my-samsung.co...nditionsSpecific_2707.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Als er 1 startup is die van mij keihard mag falen en crashen is dat N26 wel, ook al gebruik ik het veel (gratis). Sinds eind 2015 is de app vrijwel niet verbeterd. Nu komen ze met een nieuwe (achterhaalde) feature, werkt het maar half: Spaces.
Heb vorige week wat geld naar een Space geschoven, is er geen enkele mogelijkheid om die weer terug naar je main account te schuiven |:(

Edit: het kan dus wel maar bevat een design fout: je moet swipen van rechts naar links over je nieuwe Space naar je main account space. Echter met dezelfde swipe schakel je ook tussen je schermen, en gajefus naar het overzicht van je account..
Meld via de Support chat dat dit niet zo handig is. Zegt die doos dat ik het beter via Social media kan melden.. pffff

[ Voor 32% gewijzigd door Jazco2nd op 13-08-2018 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Jazco2nd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:29:
Als er 1 startup is die van mij keihard mag falen en crashen is dat N26 wel, ook al gebruik ik het veel (gratis). Sinds eind 2015 is de app vrijwel niet verbeterd. Nu komen ze met een nieuwe (achterhaalde) feature, werkt het maar half: Spaces.
Heb vorige week wat geld naar een Space geschoven, is er geen enkele mogelijkheid om die weer terug naar je main account te schuiven |:(

Edit: het kan dus wel maar bevat een design fout: je moet swipen van rechts naar links over je nieuwe Space naar je main account space. Echter met dezelfde swipe schakel je ook tussen je schermen, en gajefus naar het overzicht van je account..
Meld via de Support chat dat dit niet zo handig is. Zegt die doos dat ik het beter via Social media kan melden.. pffff
Hmm, het werkt hier (op Android) wel zoals verwacht. Gewoon je vinger op een space houden en dan van de ene space naar de andere slepen. Ik vind het wel goed in elkaar zitten op zich.

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ze eindelijk eens iets noemenswaardig hebben toegevoegd aan de app... Nog niet zo fancy als Revolut die betalingen optioneel automatisch afroomt en het restbedrag naar een potje overzet, maar volgens een blog post zit er nog meer aan te komen. Hopelijk schiet het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
redrohX schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

Hmm, het werkt hier (op Android) wel zoals verwacht. Gewoon je vinger op een space houden en dan van de ene space naar de andere slepen. Ik vind het wel goed in elkaar zitten op zich.

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ze eindelijk eens iets noemenswaardig hebben toegevoegd aan de app... Nog niet zo fancy als Revolut die betalingen optioneel automatisch afroomt en het restbedrag naar een potje overzet, maar volgens een blog post zit er nog meer aan te komen. Hopelijk schiet het op.
De dag dat Revolut een Maestro kaart biedt ben ik ook over, ben al net zo lang Revolut gebruiker als N26 maar heb Revolut vrijwel niet meer in gebruik. N26 voor pasgebruik (CC en Maestro), Paypal en online CC betalingen en Bunq voor de rest.

Als Revolut ook Ideal zou ondersteunen en het (automatisch) goedkeuren van incasso's heeft die direct een enorme plus, dan gebruik ik Bunq alleen nog voor de gratis en/of rekening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redrohX

redrohX

errr....

Jazco2nd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:41:
[...]

De dag dat Revolut een Maestro kaart biedt ben ik ook over, ben al net zo lang Revolut gebruiker als N26 maar heb Revolut vrijwel niet meer in gebruik. N26 voor pasgebruik (CC en Maestro), Paypal en online CC betalingen en Bunq voor de rest.
Dan kan ik je blij maken. Ik zit sinds vorige week bij Revolut en ik heb een Maestro kaart aangevraagd via de app. :)

(heb het nog even gecheckt, er staat echt Maestro op bij het plaatje in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
redrohX schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:46:
[...]

Dan kan ik je blij maken. Ik zit sinds vorige week bij Revolut en ik heb een Maestro kaart aangevraagd via de app. :)

(heb het nog even gecheckt, er staat echt Maestro op bij het plaatje in de app)
Grapjas, ik checkte net ff, voordat ik mijn bericht verstuurde. Heb je Revolut Free?
Laat maar weten als hij binnen is.. ben heel benieuwd!
edit: app mocht ik updaten :) nu kan ik zelfs een VISA kaart kiezen en ook Maestro. Gaat mij wel €5.99 kosten.. hmm.. De vraag is wat het voor mij nu beter maakt dan pasgebruik via N26.

EDIT: vergeten, maar het was juist op reis dat ik beide ging testen indertijd (2016) en ontdekte dat N26 wel altijd werkt bij pompstations en Revolut blijkbaar een deal heeft met hun payment processor die pompstations juist blokkeert. Standaard (op basis van de MCC: Merchant Category Code). Juist als de betaalterminal online werkt dus. Daarom koos ik indertijd altijd voor N26 en dat is thuis met de Maestro kaart gebleven.
Ik lees nu dat deze situatie niet is veranderd helaas.

N26 app staat stil in de tijd, ondanks de bizarre groei in aantal gebruikers (iets wat ik niet snap, puur omdat het gratis is?). Dat zit me dwars.

Maar enige wat ik bij N26 echt mis is de mogelijkheid direct geld van Bunq erop te zetten. Het gaat wel snel (bijv 22u savonds overboeken, bij N26 staat het er de volgende ochtend vroeg op). Maar niet direct. Ik begrijp dat dit ergens volgend jaar de eis voor alle EU banken wordt, zou mooi zijn als de startups het nu al allemaal zouden ondersteunen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 13-08-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX

redrohX

errr....

@Jazco2nd Ja echt waar dus die Maestro pas :) Wat me naar Revolut heeft gebracht zijn de interessante nieuwe features die ze uitrollen ten opzichte van N26. Zo'n cryptowallet in de app leek me bijvoorbeeld ook wel interessant (niet gratis helaas).

Ik heb het idee dat N26 zich technisch vooral op de website applicatie heeft gefocust. Ik volg toevallig een developer op Twitter die daar werkt, hij is echt heel goed, maar volgens mij doet die nieuwe website niet meer dan de vorige. Maar wellicht is hun hele back-end architectuur onlangs verbeterd en is er daarom een nieuwe site en kunnen we nu hopelijk wat meer innovatieve features in de toekomst verwachten.

Uiteraard wel goed dat ze er wel voor hebben gezorgd dat je op steeds meer plekken met N26 kan betalen. Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad (maar ik tank dan ook niet en gebruik ze voornamelijk online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Jazco2nd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:52:
Maar enige wat ik bij N26 echt mis is de mogelijkheid direct geld van Bunq erop te zetten. Het gaat wel snel (bijv 22u savonds overboeken, bij N26 staat het er de volgende ochtend vroeg op). Maar niet direct. Ik begrijp dat dit ergens volgend jaar de eis voor alle EU banken wordt, zou mooi zijn als de startups het nu al allemaal zouden ondersteunen.
Voor zover ik zie is SEPA Instant Credit Transfer nog altijd optioneel, ik ben benieuwd waar je gelezen hebt dat het verplicht gaat worden.

En ja, ik heb een keer bij een onbemande pomp betaald met N26, dat gaat inderdaad prima. Reservering van €150, paar minuten later heb je je geld weer terug.

[ Voor 11% gewijzigd door AlbertJP op 13-08-2018 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
AlbertJP schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:25:
[...]

Voor zover ik zie is SEPA Instant Credit Transfer nog altijd optioneel, ik ben benieuwd waar je gelezen hebt dat het verplicht gaat worden.

En ja, ik heb een keer bij een onbemande pomp betaald met N26, dat gaat inderdaad prima. Reservering van €150, paar minuten later heb je je geld weer terug.
Heb het ff opgezocht maar lijkt erop dat je gelijk hebt. de gecontroleerde uitrol vind volgend jaar plaats maar is niet verplicht.

Revolut blokkeert merchants zoals pompstations op basis van MCC codes, erg jammer. N26 doet dat niet. Plus voor N26 dus. Ik heb de Revolut Maestro nog maar niet besteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03
Het is logisch dat eens in de zoveel tijd Revolut in dit topic voorbij komt als alternatief voor N26. Echter zij hebben nog steeds geen EU bankvergunning. Dat heeft N26 wel (inclusief bijbehorend depositogarantiestelsel).
Verder is het ook wel prettig dat je via de website applicatie je bankzaken kunt regelen. Bij revolut is alles via de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Wally2002 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:32:
Het is logisch dat eens in de zoveel tijd Revolut in dit topic voorbij komt als alternatief voor N26. Echter zij hebben nog steeds geen EU bankvergunning. Dat heeft N26 wel (inclusief bijbehorend depositogarantiestelsel).
Verder is het ook wel prettig dat je via de website applicatie je bankzaken kunt regelen. Bij revolut is alles via de app.
Die bankvergunning was toen ook wel de rede voor mij om voor N26 te kiezen.

... na de zomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iYell0wi7
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-10-2024
Misschien nog een tip voor de mensen die nog op zoek zijn naar een betaalverzoek dienst met o.a. iDeal ondersteuning die werkt met een N26 rekening. Bunq heeft een nieuwe www.bunq.com/nl/bunqme je kan je N26 IBAN koppelen en andersom kan je ook betalen naar andere bunqme adres met behulp van sofort en dan Nederland -> andere... -> handmatig n26 invullen.

• U123456
iYell0wi7 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:46:
Misschien nog een tip voor de mensen die nog op zoek zijn naar een betaalverzoek dienst met o.a. iDeal ondersteuning die werkt met een N26 rekening. Bunq heeft een nieuwe www.bunq.com/nl/bunqme
Op zich handige manier om via iDeal geld ‘over te maken’ naar een N26 rekening.
Alleen is het niet zo wijs om je voorletter, achternaam en IBAN open en bloot op internet te zetten.

Getest met een willekeurige Bunq.me link:
Naam staat er al en na invullen van een bedrag komt ook nog de IBAN in beeld :?
Op je bunq.me pagina wordt de naam en IBAN van de eigenaar van de pagina getoond. Deze informatie is zichtbaar voor iedereen die de pagina bezoekt. Door een bunq.me pagina te activeren geef je ons toestemming om deze informatie op je pagina te publiceren.
Link: https://www.bunq.com/nl/a..._use_terms_bunq-me_NL.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 16-08-2018 20:50 ]

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 21:38
U123456 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:29:
[...]
Alleen is het niet zo wijs om je voorletter, achternaam en IBAN open en bloot op internet te zetten.
Want? Je kunt vrij weinig met die info.

• U123456
Sandro! schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:01:
Want? Je kunt vrij weinig met die info.
Is dat zo? Ik kan mij wel incassofraude en online shopping fraude voorstellen met behulp van namen en rekeningnummers?

[ Voor 44% gewijzigd door U123456 op 16-08-2018 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 21:38
U123456 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:18:
[...]
Is dat zo? Ik kan mij wel incassofraude en online shopping fraude voorstellen met behulp van namen en rekeningnummers?
Incasso's kan je binnen 56 dagen gewoon laten terugboeken, of, in het geval van bunq, weigeren voor ze worden afgeboekt. Daarnaast kun je een MOI (melding onterechte incasso) bij je bank maken. Als dat vaker voorkomt en zij geen incassomachtiging kunnen overhandigen, wordt het incassocontract van die incassant gewoon ingetrokken.

En als ik bijv. bij Zalando iets op rekening bestel, hoef ik helemaal geen IBAN in te geven, dus de onlineshoppingfraude snap ik niet helemaal. Hoe moet dat in z'n werk gaan dan?

• U123456
Sandro! schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:45:
En als ik bijv. bij Zalando iets op rekening bestel, hoef ik helemaal geen IBAN in te geven, dus de onlineshoppingfraude snap ik niet helemaal. Hoe moet dat in z'n werk gaan dan?
Het is wel een beetje off-topic, maar het werkt als volgt:

Bij een bedrijf dat automatische incasso accepteert als betaling wordt een bestelling gedaan met een echte naam en de bijbehorende IBAN. Vervolgens wordt de bestelling naar een fake adres gestuurd en later opgehaald met een smoes.

[ Voor 28% gewijzigd door U123456 op 16-08-2018 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iYell0wi7
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-10-2024
Het is inderdaad niet handig om zomaar een makkelijk herkenbare adres te gebruiken. Maar je bent vrij om er zelf eentje te kiezen ik heb bijvoorbeeld zoiets grdaan bunq.me: /iyel9907 en daarna op de volgende pagina alleen je voornaam of iets wat niet overeenkomt met je N26 geregistreerde naam. Dan is ie lastiger te herleiden.

Het is in iedergeval vrijer dan mensen met een bunq rekening die kunnen hun naam niet aanpassen die wordt automatisch overgenomen van het bunq account. En het geeft ons een beetje meer hoop om iDeal te koppelen aan onze n26 rekening

[ Voor 7% gewijzigd door iYell0wi7 op 16-08-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
U123456 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:29:
[...]
Op zich handige manier om via iDeal geld ‘over te maken’ naar een N26 rekening.

Getest met een willekeurige Bunq.me link:
Naam staat er al en na invullen van een bedrag komt ook nog de IBAN in beeld :?
[...]
Link: https://www.bunq.com/nl/a..._use_terms_bunq-me_NL.pdf
Huh, juist niet: via Bunq.me maak je geld over naar Bunq, niet omgekeerd. Er is geen manier om direct geld over te maken naar N26 tenzij je dat vanaf een andere N26 rekening doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Tegenwoordig zou het toch wel moeten lukken om een N26 rekening te voeden via Bunq.me?
Bunq.me werd eind vorig jaar door de bank geïntroduceerd, maar was vooralsnog alleen voor Bunq-gebruikers beschikbaar. Met de nieuwe versie van Bunq.me wordt het bedrag op de door jou ingevulde bankrekening gestort.
Je hebt dus geen Bunq-account nodig om van Bunq.me gebruik te maken.
Link: https://www.rtlnieuws.nl/...voor-iedereen-beschikbaar
Daarnaast is bunq.me vanaf nu voor iedereen met een Europees IBAN-nummer beschikbaar geworden.
Link: http://numrush.nl/2018/07...ode-en-vernieuwt-bunq-me/

[ Voor 70% gewijzigd door U123456 op 19-08-2018 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
U123456 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:52:
Tegenwoordig zou het toch wel moeten lukken om een N26 rekening te voeden via Bunq.me?

[...]
Link: https://www.rtlnieuws.nl/...voor-iedereen-beschikbaar
[...]
Link: http://numrush.nl/2018/07...ode-en-vernieuwt-bunq-me/
Dat is nog steeds een gewone IBAN naar IBAN overboeking. Dus precies hetzelfde als van je Bunq naar je N26 overmaken maar dan geintieerd door Bunq.me/jeN26.

Heb het net getest.. een nieuwe Me link aangemaakt, mijn N26 IBAN ingevuld, naam en email. Vervolgens 5 euro overgemaakt. Bij N26 staat er niks op. Logisch, dat zal net zoals bij een normale overboeking morgenochtend pas op N26 staan.

Dit in tegenstelling tot Ideal betalingen, Tikkies en als je van een 3e bank naar je Bunq overmaakt via Bunq.me: dat zie je direct op de ontvangende rekening. Je kan dus wel via ING/ABN etc direct geld op je Bunq zetten (ivm Ideal ondersteuning) maar niet direct op je N26 helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Persoonlijk gebruik ik N26 als hoofd rekening en de Bunq rekening blijft altijd leeg. Als ik dan een iDeal betaling moet doen doe ik een storting via Sofort. Dat is er direct. Andersom lijkt mij niet zo belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Jazco2nd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:06:
Dat is nog steeds een gewone IBAN naar IBAN overboeking. Dus precies hetzelfde als van je Bunq naar je N26 overmaken maar dan geintieerd door Bunq.me/jeN26.
Dank voor je uitleg! Ik verwachtte kennelijk toch iets teveel van Bunq.me. :)

[ Voor 25% gewijzigd door U123456 op 20-08-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
xabre16v schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:29:
Persoonlijk gebruik ik N26 als hoofd rekening en de Bunq rekening blijft altijd leeg. Als ik dan een iDeal betaling moet doen doe ik een storting via Sofort. Dat is er direct. Andersom lijkt mij niet zo belangrijk.
Aha ja dan begrijp ik het wel.
Bunq heeft features voor de terugkerende lasten die N26 niet heeft (goedkeuren van incasso's, limieten op automatisch geaccepteerde incasso's) en daar kan je gewoon meerdere IBANs hebben, zelfs en/of (die ik nodig heb). Dat zijn de 2 redenen dat Bunq bij mij de rekening is voor salaris en vaste lasten.

Maar ik zou het niet mijn hoofrekening noemen want de meeste betalingen gaan met de pas (of online via CC of Paypal) en dat gaat allemaal via N26 :)

Vraag:
Heeft niemand hier op Android last van stroperig scrollen door je afschrijvingen? Scroll maar eens, je kan volgens mij hooguit 1 of 2 weken terugscrollen, dan stopt het zonder indicatie. Je moet het blijven proberen totdat je ineens verder terug kan scrollen.. maar als je weer omhoog gaat, en terug wil naar vorige maand zit je weer vast.
Dit heb ik al sinds 2015.. nu ook op een Google Pixel. Daarvoor op HTC's en Motorola's getest, zelfde gedrag.

Erg irritant als je een afschrijving zoekt en niet precies weet wanneer het is gebeurd.
Pagina: 1 ... 17 ... 51 Laatste