Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Het scheelt in ieder geval als andere mensen geld naar je over willen maken. Zie het als een soort betaalverzoeksysteem voor N26 met iDeal-support.U123456 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:47:
[...]
Dank voor je uitleg! Ik verwachtte kennelijk toch iets teveel van Bunq.me.
Nu heb ik mijn Maestro meegenomen op vakantie in Frankrijk en heb letterlijk overal kunnen pinnen met de kaart. In totaal zo'n 70 verschillende betalingen gedaan en geen enkel probleem gehad met de Maestrokaart. Ik houd dit er nu ook in voor Nederland en blijf N26 weer frequenter gebruiken.
Ik snap het gezever hier op N26 ook niet echt. Naar mijn mening doet het precies wat ik wil, ik heb geen behoefte aan spaces e.d. in deze fase omdat ik simpelweg niet alléén N26 gebruik.
Als N26 de Nederlandse markt (en alleen de Nederlandse markt) wat meer wilt aanspreken zouden ze een iDeal systeem kunnen opzetten met instant-overboekingen naar de N26 rekening. Maar ik vind dit vrij niche, ik denk dat Nederlandse N26 gebruikers meer hebben aan het gebruik van iDeal om te kunnen betalen bij webwinkels.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Enige dat ik nu nog graag zou zien is Sepa ondersteuning, verder voldoet het inderdaad. Natuurlijk wel leuk als er handige dingetjes bijkomen. Spaces vind ik best wel handig, maar niet essentieel.True schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:58:
Ik gebruik mijn N26 rekening nu vooral voor alle kleine dingen. Dit was ik eerder ook van plan toen N26 'uitkwam' in Nederland, maar dit viel tegen met de MasterCard omdat die niet overal ondersteund werd. Nu met de gratis Maestro gaat dit voortreffelijk. Mijn idee was dat ik mijn ING rekening meer voor de 'officiële' dingen gebruik zoals inkomen, grote uitgaven, internet bankieren e.d., maar juist de kleine betalingen van een paar Euro uit ING filter voor N26, er is bijna geen doorkomen aan in de ING app als je al je betalingen al pint en ook de kleine dingen in de ING app ziet staan.
Nu heb ik mijn Maestro meegenomen op vakantie in Frankrijk en heb letterlijk overal kunnen pinnen met de kaart. In totaal zo'n 70 verschillende betalingen gedaan en geen enkel probleem gehad met de Maestrokaart. Ik houd dit er nu ook in voor Nederland en blijf N26 weer frequenter gebruiken.
Ik snap het gezever hier op N26 ook niet echt. Naar mijn mening doet het precies wat ik wil, ik heb geen behoefte aan spaces e.d. in deze fase omdat ik simpelweg niet alléén N26 gebruik.
Als N26 de Nederlandse markt (en alleen de Nederlandse markt) wat meer wilt aanspreken zouden ze een iDeal systeem kunnen opzetten met instant-overboekingen naar de N26 rekening. Maar ik vind dit vrij niche, ik denk dat Nederlandse N26 gebruikers meer hebben aan het gebruik van iDeal om te kunnen betalen bij webwinkels.
... na de zomer
Ik gebruik hem met exact dezelfde reden. Ik maak maandelijks wat geld over en doe mijn boodschappen / kleine uitgaven met de N26-pas. Ik heb zo ook meer inzicht in de kleine uitgaven voor mijn gevoel!True schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:58:
Ik gebruik mijn N26 rekening nu vooral voor alle kleine dingen. Dit was ik eerder ook van plan toen N26 'uitkwam' in Nederland, maar dit viel tegen met de MasterCard omdat die niet overal ondersteund werd. Nu met de gratis Maestro gaat dit voortreffelijk. Mijn idee was dat ik mijn ING rekening meer voor de 'officiële' dingen gebruik zoals inkomen, grote uitgaven, internet bankieren e.d., maar juist de kleine betalingen van een paar Euro uit ING filter voor N26, er is bijna geen doorkomen aan in de ING app als je al je betalingen al pint en ook de kleine dingen in de ING app ziet staan.
(...)
Hebben andere mensen hier nog last dat bij het pinnen je constant een taal moet kiezen met de Maestro-pas? Dit was een foutje vanuit N26 maar ik moet nog steeds constant een taal kiezen. Is dit al verholpen bij nieuwe passen?
Wat bedoel je met SEPA ondersteuning? SEPA bestaat al enige tijd en werd augustus 2014 verplicht via SEPA regulation (EU) No 260/2012.Uffje schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
Enige dat ik nu nog graag zou zien is Sepa ondersteuning, verder voldoet het inderdaad. Natuurlijk wel leuk als er handige dingetjes bijkomen. Spaces vind ik best wel handig, maar niet essentieel.
Thanks! Wist nog niet dat dit kon. Heb hem besteld en kijken of die meer wordt geaccepteerd dan de debitcard.True schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:58:
Inderdaad, nu met die stats wordt het nog wel leuker als ik dat zelf dagelijks een beetje bij houd of ze wel in de goeie categorie staan. Dan kan ik elke maand prima zien wat waar heen gaat (ongeveer).stane schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:04:
[...]
Ik gebruik hem met exact dezelfde reden. Ik maak maandelijks wat geld over en doe mijn boodschappen / kleine uitgaven met de N26-pas. Ik heb zo ook meer inzicht in de kleine uitgaven voor mijn gevoel!
Hebben andere mensen hier nog last dat bij het pinnen je constant een taal moet kiezen met de Maestro-pas? Dit was een foutje vanuit N26 maar ik moet nog steeds constant een taal kiezen. Is dit al verholpen bij nieuwe passen?
Ik heb geen problemen gehad met de taal. Wel heb ik heel fijn, in Frankrijk gehad bij sommige terminals dat die na het insteken van de pas (of NFC) op Nederlands sprong zonder enige interactie vanaf mijn kant.
Hiermee denk ik dus dat jouw probleem inmiddels niet meer bestaat.
Ik denk dat dat wel goed moet komen gezien mijn ervaring in Frankrijk en Nederland tot dusver.ponyrijden schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:42:
[...]
Thanks! Wist nog niet dat dit kon. Heb hem besteld en kijken of die meer wordt geaccepteerd dan de debitcard.
waarschijnlijk heb ik de verkeerde instantie genoemd, maar bedoel eigenlijk dat je internationaal direct na het versturen geld ontvangt.Wally2002 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:32:
[...]
Wat bedoel je met SEPA ondersteuning? SEPA bestaat al enige tijd en werd augustus 2014 verplicht via SEPA regulation (EU) No 260/2012.
... na de zomer
Dit moet ook ondersteund worden door de versturende partij.Uffje schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:04:
[...]
waarschijnlijk heb ik de verkeerde instantie genoemd, maar bedoel eigenlijk dat je internationaal direct na het versturen geld ontvangt.
Leuk dat je anno 2018 130km/u op de snelweg mag, wat een stuk harder is dan veertig jaar geleden, maar dat gaat je ouwe DAFje echt niet halen.
Dit moet binnen de EU gewoon per 2022 verplicht worden, dan zul je zien dat de wat technologisch meer onderlegde banken dit binnen één jaar wel voor elkaar hebben.
Nog even gecheckt en het heet Sepa Instant Credit Transfer (SCT Inst). Hoe is de stand van zaken nu bij de Nederlandse banken dan, betreffende SCT Inst?True schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:22:
[...]
Dit moet ook ondersteund worden door de versturende partij.
Leuk dat je anno 2018 130km/u op de snelweg mag, wat een stuk harder is dan veertig jaar geleden, maar dat gaat je ouwe DAFje echt niet halen.
Dit moet binnen de EU gewoon per 2022 verplicht worden, dan zul je zien dat de wat technologisch meer onderlegde banken dit binnen één jaar wel voor elkaar hebben.
... na de zomer
De Betaalvereniging meldt dat ze nu in de testfase zitten, en vanaf januari 2019 live gaan. Definitieve uitrol voorjaar 2019.Uffje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:23:
[...]
Nog even gecheckt en het heet Sepa Instant Credit Transfer (SCT Inst). Hoe is de stand van zaken nu bij de Nederlandse banken dan, betreffende SCT Inst?
Dat geldt dus voor de Nederlandse banken. N26 is een Duitse bank
Ook bij de tol?True schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:58:
Nu heb ik mijn Maestro meegenomen op vakantie in Frankrijk en heb letterlijk overal kunnen pinnen met de kaart. In totaal zo'n 70 verschillende betalingen gedaan en geen enkel probleem gehad met de Maestrokaart.
Anoniem: 1036995
ING uiterlijk juni volgend jaar, vandaag nog nagevraagd. Hier meer over: https://www.droidapp.nl/n...ende-banken-2019-sneller/Wally2002 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:23:
[...]
De Betaalvereniging meldt dat ze nu in de testfase zitten, en vanaf januari 2019 live gaan. Definitieve uitrol voorjaar 2019.
Dat geldt dus voor de Nederlandse banken. N26 is een Duitse bank
Péage niet geprobeerd, gebruik daar altijd mijn ING creditcard voor, had het eigenlijk op een rustige uitgang even moeten proberen.

Anoniem: 567735
Dat is de Nederlandse omzetting van SEPA Instant Payments (geen limiet en binnen 5 seconden) die nog iets ambitieuzer is dan de Europese omzetting (maximaal € 15.000 en binnen 10 seconden).Wally2002 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:23:
[...]
De Betaalvereniging meldt dat ze nu in de testfase zitten, en vanaf januari 2019 live gaan. Definitieve uitrol voorjaar 2019.
Die Europese omzetting is reeds actief bij ABNAMRO en bunq, en nog een heleboel andere Europese banken. Je kunt via deze link een up-to-date lijst bekijken (ten tijde van schrijven
Die klopt dus niet helemaal, want ING (NL) heeft dus schijnbaar, en bijvoorbeeld de Duitse DKB kan alleen binnenkomende SEPA Instant betalingen ontvangen. Versturen gaat niet. N26 heeft nog geen verwachting afgegeven zo te zien.
En... heel veel Duitse banken rekenen tot nu toe een toeslag voor het gebruik van dit soort overboekingen, in het geval van de Sparkassen per vestiging een andere fee.
Daar lijkt het wel op. Ik zie het ook niet: https://n26.com/en-eu/pricingDeezers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:11:
Ik kan nergens meer vinden dat je de kaart minimaal 3x per maand moet gebruiken, klopt dit? Is het nu dus volledig gratis?
En in de volledige lijst ook niet: https://docs.n26.com/lega...3account-pricelist-en.pdf
Dit is al eens eerder besproken, is een foutje in de Maestrocard van N26, gebeurt echter niet bij alle betaalterminals. Volgens mij alleen bij de modellen van Atos. (met contactloos betalen aan de linkerkant, o.a. bij Albert Heijn)stane schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:04:
[...]
N26 Maestro in ieder geval wel bij SANEF (Noord-Frankrijk):
U123456 in "Discussie over & Ervaringen met N26"
(om mijzelf maar even te quoten ...)
Met een echte CC bedoel je niet de N26 Mastcard debit?Brent schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:13:
De meeste NLers zullen echter geen SANEF wegen gebruiken bij de jaarlijkse trek, maar wel APRR etc. SANEF is de enige die Maestro doet, de rest moet je echt je CC bij hebben (of cash).
Ik kon daar wel mijn N26 MasterCard gebruiken, dus wordt ook geaccepteerd debit ook (al aangegevenBrent schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:13:
De meeste NLers zullen echter geen SANEF wegen gebruiken bij de jaarlijkse trek, maar wel APRR etc. SANEF is de enige die Maestro doet, de rest moet je echt je CC bij hebben (of cash).
... na de zomer
Als je met debit de N26 Debit Maestro bedoelt en met cc N26 Debit MasterCard...Uffje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:50:
[...]
Ik kon daar wel mijn N26 MasterCard gebruiken, dus wordt ook geaccepteerd debit ook (al aangegeven). Kan het eigenlijk zo zijn dat de cc wel geacepteerd wordt en de debit niet?
Ja dat kan. Niet overal wordt Maestro ondersteund maar wel de MasterCard.
Anoniem: 1036995
Hoe bedoel je 3 keer per maand moeten gebruiken?Deezers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:11:
Ik kan nergens meer vinden dat je de kaart minimaal 3x per maand moet gebruiken, klopt dit? Is het nu dus volledig gratis?
Dat was een verplichting voor klanten in sommige landen:Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:46:
[...]
Hoe bedoel je 3 keer per maand moeten gebruiken?
link:N26 Account
Minimum usage requirements apply to all customers with primary delivery address in
France, Italy and Spain
Minimum monthly average of three card payments over a three month time period starting in the second full month after identity verification, otherwise an account management fee of 8.70 € (2.90 € per month) applies for the three month period in which the requirement has not been met. If you are younger than 26 years old or have a black account, minimum usage requirements do not apply
https://docs.n26.com/lega.../n26-016-pricelist-en.pdf (oude prijslijst N26)
https://docs.n26.com/lega...3account-pricelist-en.pdf (huidige prijslijst voor deze landen)
[ Voor 64% gewijzigd door U123456 op 22-08-2018 17:22 ]
Nee ik had het over Mastercard cc en Mastercard Debit, dat Maestro en Mastercard verschil lijkt me wel duidelijk.True schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:57:
[...]
Als je met debit de N26 Debit Maestro bedoelt en met cc N26 Debit MasterCard...
Ja dat kan. Niet overal wordt Maestro ondersteund maar wel de MasterCard.
... na de zomer
Ah, hoewel ik zo geen bronnen paraat heb, heb ik wel eens gehoord dat een debitcard niet zo goed/vaak geaccepteerd wordt bij reserveringen en borg voor bijvoorbeeld huurauto's of accomodaties.Uffje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:54:
[...]
Nee ik had het over Mastercard cc en Mastercard Debit, dat Maestro en Mastercard verschil lijkt me wel duidelijk.
Volgens mij is er voor directe betalingen geen enkel verschil en wordt dat altijd wel geaccepteerd.
Zolang je genoeg saldo hebt is het geen enkel probleem..True schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:59:
[...]
Ah, hoewel ik zo geen bronnen paraat heb, heb ik wel eens gehoord dat een debitcard niet zo goed/vaak geaccepteerd wordt bij reserveringen en borg voor bijvoorbeeld huurauto's of accomodaties.
Volgens mij is er voor directe betalingen geen enkel verschil en wordt dat altijd wel geaccepteerd.
Dat is een ander verhaal bij de CC van Revolut omdat zij actief MCC's blokkeren waardoor je inderdaad minder acceptatie lijkt te hebben, in werkelijkheid is het juist Revolut die de merchant niet accepteert.
BTW:
Bij N26 heb ik al paar keer meegemaakt dat ze niet goed omgaan met korte reserveringen en betalingen van 1 product of service.
Ik heb in NL bij een onbemande drukbezochte Esso pomp meegemaakt dat de reservering van een onbemande pomp (~€130) én de afschrijving een week later nog niet tegen elkaar waren afgestreept.
Het excuus dat N26 geeft: wij zijn realtime en transparant en laten alle bewerkingen zien. 3x over geklaagd, nu gaat het vaak binnen 48 uur (wat ik nog steeds onnodig vind).
Er is natuurlijk niks realtime aan, N26 zou moeten herkennen dat de afschrijving en reservering bij elkaar horen. En ook dat de pomp de reservering direct vrijgeeft.
Bij mijn Euroclix MasterCard (zonder krediet) beschik je nog over je CC ruimte omdat dit soort heel korte reserveringen geen invloed daarop hebben. Je ziet ze ook niet, maar dat is een ander verhaal.
Sinds die ervaringen (die dus niks te maken hebben met de kaart acceptatie) gebruik ik meestal Euroclix voor tanken... Omdat ik niet wil dat een deel van mijn saldo steeds paar dagen vast zit.
Dat ken ik inderdaad. Ik schrok mij rot toen ik mijn N26 app bekeek na een dag bij een onbemand tankstation. De crux zit 'm in dat het in feite geen cc reservering is. Immers kun je dit ook gewoon betalen met je normale betaalkaart van elke andere bank. Ze schrijven realtime een x-bedrag af en schrijven het verschil terug. Bij mij met ING is dit direct na het tanken verschreven van elkaar, maar bij N26 duurde dat inderdaad wat langer, de ene keer wel een halve dag de andere keer was het met twee uur al wel verrekend. Maar als het een halve dag duurde was het zo dat ik -130€ zag maar ook een +60€ (dus 70€ getankt) en dus had het geen direct invloed op mijn saldo.Jazco2nd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 00:10:
Ik heb in NL bij een onbemande drukbezochte Esso pomp meegemaakt dat de reservering van een onbemande pomp (~€130) én de afschrijving een week later nog niet tegen elkaar waren afgestreept.
Het excuus dat N26 geeft: wij zijn realtime en transparant en laten alle bewerkingen zien. 3x over geklaagd, nu gaat het vaak binnen 48 uur (wat ik nog steeds onnodig vind).
De meeste autoverhuurbedrijven controleren aan de hand van je kaartnummer of het debit of credit is en zullen dus N26-kaarten blokkeren voor verhuur. Accommodatie werkt denk ik wel altijd, aangezien de kans op veel extra kosten achteraf een stuk lager is. Maar theoretisch kunnen die ook debit-kaarten weigeren.Jazco2nd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 00:10:
[...]
Zolang je genoeg saldo hebt is het geen enkel probleem..
Dat is een ander verhaal bij de CC van Revolut omdat zij actief MCC's blokkeren waardoor je inderdaad minder acceptatie lijkt te hebben, in werkelijkheid is het juist Revolut die de merchant niet accepteert.
BTW:
Bij N26 heb ik al paar keer meegemaakt dat ze niet goed omgaan met korte reserveringen en betalingen van 1 product of service.
Er is natuurlijk niks realtime aan, N26 zou moeten herkennen dat de afschrijving en reservering bij elkaar horen. En ook dat de pomp de reservering direct vrijgeeft.
Bij mijn Euroclix MasterCard (zonder krediet) beschik je nog over je CC ruimte omdat dit soort heel korte reserveringen geen invloed daarop hebben. Je ziet ze ook niet, maar dat is een ander verhaal.
Sinds die ervaringen (die dus niks te maken hebben met de kaart acceptatie) gebruik ik meestal Euroclix voor tanken... Omdat ik niet wil dat een deel van mijn saldo steeds paar dagen vast zit.
Wat is precies het probleem als de afschrijving en reservering niet samengevoegd worden? Je kunt toch prima zelf uitrekenen hoeveel je hebt uitgegeven bij de pomp als je de bedragen van elkaar aftrekt, bij mij wordt de reservering meestal direct na het tanken weer opgeheven en mocht dat niet het geval zijn heb ik mijn overdraft ook aan staan bij N26 dus kan eventueel tijdelijk ook rood staan.
Het is onhandig, ongemakkelijk en onjuist. Het lijkt alsof je inkomen hebt wat incorrect is.TheodoorDG schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:39:
Wat is precies het probleem als de afschrijving en reservering niet samengevoegd worden? Je kunt toch prima zelf uitrekenen hoeveel je hebt uitgegeven bij de pomp als je de bedragen van elkaar aftrekt, bij mij wordt de reservering meestal direct na het tanken weer opgeheven en mocht dat niet het geval zijn heb ik mijn overdraft ook aan staan bij N26 dus kan eventueel tijdelijk ook rood staan.
Wat hierboven staat. Het is incorrect en ik beschik niet volledig over mijn eigen geld. Je overdraft oplossing gaat er bij niet in. Technisch neem je een lening af omdat je eigen bank onterecht je geld vasthoudt. Sowieso zie ik een lening als een uiterste optie die ik (op hypotheken na) altijd zal vermijden (vroeger ook altijd wel roodstand mogelijkheid gehad, al zeker 10 jaar niet meer).TheodoorDG schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:39:
[...]
De meeste autoverhuurbedrijven controleren aan de hand van je kaartnummer of het debit of credit is en zullen dus N26-kaarten blokkeren voor verhuur. Accommodatie werkt denk ik wel altijd, aangezien de kans op veel extra kosten achteraf een stuk lager is. Maar theoretisch kunnen die ook debit-kaarten weigeren.
Maar gaat het N26 lukken om de kaart op tijd bij mij te krijgen?
Ze spreken over max 10 dagen, maar zijn dat werkdagen?
Of zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben.
Ik weet dat ik de kaart sneller kan ontvangen tegen betaling, maar dan valt 'gratis' weer weg.
[ Voor 20% gewijzigd door AlbertJP op 26-08-2018 21:04 ]
Ik had hem binnen vier dagen binnen.. standaard delivery.Ruudzaan schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:46:
Ik overweeg nog voor een reis naar de VS die precies over 2 weken begint, nog een rekening te openen bij N26. Want de extra card van Mastercard kan altijd handig zijn en is - als ik het allemaal goed gelezen en begrepen heb - nog steeds gratis, evenals de rekening zelf.
Ik weet dat ik de kaart sneller kan ontvangen tegen betaling, maar dan valt 'gratis' weer weg.
Tja, snelle verzending is 6 euro... een druppel op een vakantie naar Amerika.Ruudzaan schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:46:
Ik overweeg nog voor een reis naar de VS die precies over 2 weken begint, nog een rekening te openen bij N26. Want de extra card van Mastercard kan altijd handig zijn en is - als ik het allemaal goed gelezen en begrepen heb - nog steeds gratis, evenals de rekening zelf.
Heb contact opgenomen met support, maar krijg je gewoon zo'n 'met een kluitje in het riet sturen' antwoord. Als je zelf zegt: is het misschien een bug? Dan zeggen ze ineens, ja het is een bug. Daarna beweerde ze nog dat deze functie "niet zo stabiel is." Lekker dan, zit al meer dan een jaar in de app. Blijkbaar zijn alle klanten van N26 beta testers. Als het niet werkt, of zij verliezen data, heb je pech.
Vertrouwen in zowel de app als support heeft hiermee wel een deuk opgelopen.
Thanks voor het overzichtje.. Jammer dat N26 hier (voorlopig) niet aan meedoet. Je zou verwachten dat juist een innovatief bank als N26 een van de eersten zou zijn...Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:16:
[...]
Dat is de Nederlandse omzetting van SEPA Instant Payments (geen limiet en binnen 5 seconden) die nog iets ambitieuzer is dan de Europese omzetting (maximaal € 15.000 en binnen 10 seconden).
Die Europese omzetting is reeds actief bij ABNAMRO en bunq, en nog een heleboel andere Europese banken. Je kunt via deze link een up-to-date lijst bekijken (ten tijde van schrijven).
Die klopt dus niet helemaal, want ING (NL) heeft dus schijnbaar, en bijvoorbeeld de Duitse DKB kan alleen binnenkomende SEPA Instant betalingen ontvangen. Versturen gaat niet. N26 heeft nog geen verwachting afgegeven zo te zien.
En... heel veel Duitse banken rekenen tot nu toe een toeslag voor het gebruik van dit soort overboekingen, in het geval van de Sparkassen per vestiging een andere fee.
Iemand al persoonlijk gevraagd aan de klantenservice van N26? En wat was hun reactie?
Toch goed om deze tip hier te lezen. Ik had deze instellingen in het verleden al aangepast, maar heb ze na het toevoegen van de N26 Mastercard aan mijn account toch nog even nagelopen. Goed dat ik dat gedaan heb, want de instellingen gelden per kaart. Bij mijn N26 kaart stond de Paypal wisselkoers standaard aan.pizzaiolo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:21:
LET WEL, mensen: Gebruik niet de wisselkoers van PayPal, die is nog veel ongunstiger dan die van welke kaart dan ook. Deze staat standaard aan! Verander dit door in te loggen, naar de settings te gaan (tandwieltje) > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties
Gebruik om dezelfde reden ook niet je bankrekening hiervoor, want dan wordt het bedrag in euro's afgeschreven tegen diezelfde PayPal-koers. (Dit is voor velen van ons waarschijnlijk al bekend, maar zet het er toch maar bij)
Als je PayPal gebruikt samen met je N26 MasterCard dan heb je én een gunstige koers én aankoopbescherming
Iets heel anders, helaas kan ik mijn N26 rekening niet toevoegen bij Marktplaats, voor de uitbetaling van betaalverzoeken. Marktplaats maakt gebruik van de diensten van Stichting Online betaalplatform. Voor het wijzigen van het rekeningnummer moet je 1 eurocent overmaken via iDeal, wat niet bij N26 beschikbaar is. Heb een ticket aangemaakt bij Online betaalplatform, en andere mogelijkheden aangeboden zoals het opsturen van een bewijsstuk met mijn N26 rekeninggegevens. Ik kreeg echter als reactie dat alleen iDeal wordt ondersteund door Marktplaats. Heb die eurocent nu maar overgemaakt vanaf mijn Bunq rekening. Beetje jammer.
... na de zomer
Ik heb gisteren ook mijn doorzichtige Maestro ontvangen. Mastercard nog niet binnen....Uffje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:10:
Zo juist de Maestro-kaart van de vriendin binnen, en die is ook zoals de mastercard helemaal transparant. Nog iemand die twee transparante kaarten heeft?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
'Helaas' is iDeal zo ingeburgerd hier dat veel partijen ervan uit gaan dat iedereen een iDeal-betaling kan doen. Heb je ook je melding bij Marktplaats gedaan, want daarmee wil je zaken doen (dat zij een bepaalde club inhuren voor afhandeling van betalingen is hun probleem).musicfreak schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:48:
[...]
Iets heel anders, helaas kan ik mijn N26 rekening niet toevoegen bij Marktplaats, voor de uitbetaling van betaalverzoeken. Marktplaats maakt gebruik van de diensten van Stichting Online betaalplatform. Voor het wijzigen van het rekeningnummer moet je 1 eurocent overmaken via iDeal, wat niet bij N26 beschikbaar is. Heb een ticket aangemaakt bij Online betaalplatform, en andere mogelijkheden aangeboden zoals het opsturen van een bewijsstuk met mijn N26 rekeninggegevens. Ik kreeg echter als reactie dat alleen iDeal wordt ondersteund door Marktplaats. Heb die eurocent nu maar overgemaakt vanaf mijn Bunq rekening. Beetje jammer.
Zou mooi zijn als N26 ook iDeal gaat ondersteunen.
Anoniem: 57963
@pizzaiolopizzaiolo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:21:
[...]
Als je PayPal gebruikt samen met je N26 MasterCard dan heb je én een gunstige koers én aankoopbescherming
Hulde N26
Ik krijg mijn N26 debit Mastercard niet opgevoerd bij PayPal. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Als ik 'm probeer toe te voegen wordt dit niet geaccepteerd. Mijn N26 bankrekening kan ik wel koppelen.
Laat maar. Je moet er wel even saldo opzetten natuurlijk voor de autorisatietransactie.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 13-09-2018 12:01 ]
Ik heb deze Maestro:Uffje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:10:
Zo juist de Maestro-kaart van de vriendin binnen, en die is ook zoals de mastercard helemaal transparant. Nog iemand die twee transparante kaarten heeft?

Heb je een foto van de nieuwe?
De kaart is grotendeels het zelfde als de Mastercard. Alleen het grote logo op de linker helft is afwezig en de Mastercard logo is een maestro logo.xabre16v schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:17:
[...]
Ik heb deze Maestro:
[Afbeelding]
Heb je een foto van de nieuwe?
... na de zomer
Die van mij zijn ook beide transparant, en ik heb de kaarten al sinds augustus 2017.Uffje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:10:
Interessant dat de app nog de oude weergeeft. Niet dat het super belangrijk is, maar tochKarizma schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:20:
[...]
Die van mij zijn ook beide transparant, en ik heb de kaarten al sinds augustus 2017.
... na de zomer
Ik zie links op mijn kaart geen logo, of bedoel je het Debit hologram rechts?Uffje schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:34:
[...]
De kaart is grotendeels het zelfde als de Mastercard. Alleen het grote logo op de linker helft is afwezig en de Mastercard logo is een maestro logo.
[ Voor 64% gewijzigd door AlbertJP op 17-09-2018 22:46 . Reden: quote toegevoegd ]
Het logo is heel groot en een beetje als achtergrond. Dat hologram is ook afwezig.AlbertJP schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:46:
[...]
Ik zie links op mijn kaart geen logo, of bedoel je het Debit hologram rechts?
... na de zomer
https://www.belastingdien...rnemers/zakelijke_kosten/
Ja hoor. Ikzelf heb nog nooit een zakelijke rekening gehad, in de zeven jaar dat ik een bedrijf heb. Alles gewoon privé rekening. Natuurlijk wel met een strakke zakelijke boekhouding er achter.Twanofzo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:34:
Als ik een zakelijk account open bij N26, kan ik dan nog wel gebruikmaken van zakelijke kosten?
Wat van belang is, is dat je zakelijk en privé gescheiden houdt. En dat je de mutaties op de rekening in je boekhoud pakketje kunt importeren. Belasting wil dat het saldo in je boekhoud pakket en het saldo op je rekening klopt.
En dat wil je zelf ook, zo mis je niet per ongeluk boekingen.
[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 19-09-2018 21:49 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Was dat een gelukje of hebben ze dat zelfde dag eindelijk aangesloten?
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Rabobank en de Volksbank (= SNS, te zien aan de BIC code) staan nu overigens ook in die lijst.
Edit: er blijkt een invoerdatum bij te staan, 20 november bij N26 en in januari 2019 voor Rabo en SNS.
[ Voor 31% gewijzigd door AlbertJP op 25-09-2018 12:09 ]
Goed nieuws wel, maakt mijn combi bunq-betaalrekening + ASN spaarrekening nog handiger
Ik heb dit opgelost door de iDeal app op mijn telefoon te zetten.
Hiervandaan kun je je bank kiezen. ( heb daarvoor speciaal een gratis rekening aangemaakt bij MoneyouGO )
Vervolgens kun je die selecteren in de iDeal app om je betalingen vanaf MoneyouGO te doen.
Probleem opgelost ...
Het gaat er toch om dat je iDeal requests/betalingen kunt doen via N26...nu heb je weer een apart Moneyou account. Die oplossing is er al door een bunq Free account te maken i.c.m. N26.nt2nitro schreef op donderdag 27 september 2018 @ 01:23:
Ik zie hier veel mensen die aangeven dat er geen ondersteuning is voor iDeal.
Ik heb dit opgelost door de iDeal app op mijn telefoon te zetten.
Hiervandaan kun je je bank kiezen. ( heb daarvoor speciaal een gratis rekening aangemaakt bij MoneyouGO )
Vervolgens kun je die selecteren in de iDeal app om je betalingen vanaf MoneyouGO te doen.
Probleem opgelost ...
Moneyou Go of Bunq Free maakt natuurlijk niet zoveel uit als je het alleen voor iDeal nodig hebt.Karizma schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:45:
[...]
Het gaat er toch om dat je iDeal requests/betalingen kunt doen via N26...nu heb je weer een apart Moneyou account. Die oplossing is er al door een bunq Free account te maken i.c.m. N26.
Wat is hier allemaal aan de hand?
[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 28-09-2018 01:31 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Wanneer de borg van de autohuur niet als reservering maar als betaling is uitgevoerd, dan krijg je de terugstorting tegen de actuele, soms slechtere, koers.HaTe schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 01:28:
Nu ik weer kijk zie ik een negatief saldo staan van ongeveer 25 euro! Er is nadien geen nieuwe afboeking geweest.
Ik heb mij al eerder afgevraagd wat N26 zou doen met roodstand:
omdat N26, net als de meeste debet en creditcards, pas na het weekend de definitieve koers aan de betaling 'hangt', kan het zijn dat het bedrag van de transactie achteraf in jouw nadeel gewijzigd wordt. Ik vraag mij af hoe N26 dat gaat doen wanneer je op maandag geen saldo meer op je N26 account hebt staan ...
[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 28-09-2018 07:44 ]
https://support.n26.com/read/000001285?locale=enHaTe schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 01:28:
Ik heb vanaf 31 augustus, 2 weken de N26 kaart ge bruikt in het buitenland (Amerika) . Onder andere heb ik er ook de borg van de huurauto mee betaald. Na een tijd kreeg ik deze borg al terug, al voordat de auto ingeleverd is. Bij de oorspronkelijke afboeking staat tot op heden nog steeds een blauw bolletje. Ditzelfde is gebeurd bij een betaling bij een restaurant en een andere eettent. Het betaalde is dus weer als positief bedrag bijgeschreven, onterecht, en bij de afboeking staat nog steeds een bolletje. Ik heb ongeveer een week na de vakantie zodra de alle blauwe bolletjes weg waren (behalve die van de 3 terug geboekte bedragen), al het geld van de N26 rekening gehaald. Nu ik weer kijk zie ik een negatief saldo staan van ongeveer 25 euro! Er is nadien geen nieuwe afboeking geweest.
Wat is hier allemaal aan de hand?
Misschien dat het daarmee te maken heeft? Zou allemaal wel goed moeten gaan. Anders kan je bij:We offer you banking in real-time. This means you’re able to see the processes going on behind your account that you otherwise wouldn’t see.
https://support.n26.com/read/000001459?locale=en een claim indienen.
Dit is niet wat er is gebeurd, want ik heb gewacht tot de terugstorting. Ik had namelijk al in de gaten dat als een transactie te lang onbevestigd is, je die terug krijgt na ongeveer een week. Ik weet niet zeker of deze koers verandert, maar de bijschrijvingen zijn in ieder geval bij alle 3 even hoog als de afschrijvingen.U123456 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:33:
[...]
Wanneer de borg van de autohuur niet als reservering maar als betaling is uitgevoerd, dan krijg je de terugstorting tegen de actuele, soms slechtere, koers.
Ik heb mij al eerder afgevraagd wat N26 zou doen met roodstand:
[...]
Het probleem is eerder dat ik niet zie wat er gebeurt. Ik kan dit bedrag nu niet verklaren..wPlayNL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:34:
[...]
https://support.n26.com/read/000001285?locale=en
[...]
Misschien dat het daarmee te maken heeft? Zou allemaal wel goed moeten gaan. Anders kan je bij:
https://support.n26.com/read/000001459?locale=en een claim indienen.
Straks even contact opnemen met de helpdesk
[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 28-09-2018 10:45 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hebben jullie dit probleem ook wel eens gehad? Toen ik de app voor het eerst op mijn privé mobiel installeerde ging het prima en werd de 10 cijferige code gewoon geaccepteerd.
... na de zomer
N26 heeft nog geen ondersteuning voor Shortcuts, toch?Uffje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:45:
Iemand die N26 werkend heeft met de Shortcuts app op iOS?
Als het goed is wel, ze staan bij mij in de shortcuts list. Een waarbij je spaces kan zien, een ander voor main account en de laatste is om geld over te maken. Maar krijg bij de eerste twee alleen een blanke pagina met logo links boven te zien.oohh schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:27:
[...]
N26 heeft nog geen ondersteuning voor Shortcuts, toch?
... na de zomer
De foutmelding die ik van Coolblue kreeg was leek alsof de weigering door N26 gebeurde. Slordig, want daardoor heb ik eerst met de klantenservice van N26 contact gehad, die dit heel snel hebben gevonden op de website van Clooblue. Uitstekende service van hun kant.
Contact daarna met helpdesk Coolblue bevestigde inderdaad dat ze 'buitenlandse'creditcards weigeren, ook als is het aflever adres in nederland. Kon ook niet aangepastt worden. De enige manier om dan te betalen is met een overschrijving, maar dat kost 1 tot 3 werkdagen extra..
Jammer, ik had me nooit gerealiseerd dat nederlandse bedrijven zo'n controle toepassen. Ben benieuwd of dat vaker voorkomt?
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Hoo. Dit ging over de creditkaart. Nog steeds discriminatie, alleen geen iban discriminatie. Melden moet trouwens nog steeds.
[ Voor 50% gewijzigd door internet4me op 04-10-2018 18:16 ]
https://www.klachtenkompa...26-4518-8892-2eeb1cbc0540
Er is wel een meldpunt IBAN discriminatie, maar niet een creditcard discriminatie. En ik kan niet beoordelen welk risico Coolblue loopt met creditcards uit het buitenland, maar ik kan me er wat bij voorstellen. Aan de andere kant heb ik met creditcard in de meest acherlijke landen besteld, en zonder problemen geleverd gekregen. Zou wel eens willen weten wat hun risico is met een ''buitenlandse'' creditcard en een nederlands adres.
Bij Belsimpel kun je ook niet met een buitenlandse creditkaart betalen, en dan ook alleen nog maar via een Nederlandse of Belgische interverbinding.Jan-Remco schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:06:
Jammer, ik had me nooit gerealiseerd dat nederlandse bedrijven zo'n controle toepassen. Ben benieuwd of dat vaker voorkomt?
Anders dan bij bankrekeningen is er overigens niets wettelijks wat een vendor er van weerhoudt om kaarten uit een bepaald land wel of niet te accepteren.
Sowieso werken veel payment providers met scores waarin op een Nederlandse website met een buitenlandse kaart betalen voor een behoorlijk hoge fraude-score-indicator zorgt.
Met mijn N26 kaart heb ik zelf nog geen problemen gehad, maar mijn partner met Poolse CC komt met enige regelmaat tegen dat hij niet werkt, met name in NLse webshops.Jan-Remco schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:06:
Overigens heb ik van de week iets bij een NLse webshop bestelt, en uiteraard geen CC, maar ik heb het met N26 overgemaakt via de ouderwetse overboekingsmethode. Twee uur later had de webshop het pakketje al op de bus. N26 is dus instant, mits de andere bank het ook ondersteunt!
[ Voor 25% gewijzigd door Brent op 04-10-2018 20:16 ]
Never nooit niet. De invoering is gepland voor november - sowieso... de eerste Duitse bank die zo'n overboeking zonder meerprijs aanbiedt moet volgens mij nog gespot worden (as-in: je moet extra betalen om een SEPA Instant Credit Transfer uit te voeren).Brent schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:15:
[...]
N26 is dus instant, mits de andere bank het ook ondersteunt!
Gek, paar weken geleden nog met de N26 kaart betaald bij Coolblue online en dat ging prima.Jan-Remco schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:06:
Hoewel erg tevreden met N26, liep ik vandaag bij coolblue tegen een probleem aan: Coolblue accepteert geen 'buitenlandse' creditcard.
De foutmelding die ik van Coolblue kreeg was leek alsof de weigering door N26 gebeurde. Slordig, want daardoor heb ik eerst met de klantenservice van N26 contact gehad, die dit heel snel hebben gevonden op de website van Clooblue. Uitstekende service van hun kant.
Contact daarna met helpdesk Coolblue bevestigde inderdaad dat ze 'buitenlandse'creditcards weigeren, ook als is het aflever adres in nederland. Kon ook niet aangepastt worden. De enige manier om dan te betalen is met een overschrijving, maar dat kost 1 tot 3 werkdagen extra..
Tja, toch was het erAnoniem: 567735 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:26:
[...]
Never nooit niet. De invoering is gepland voor november - sowieso... de eerste Duitse bank die zo'n overboeking zonder meerprijs aanbiedt moet volgens mij nog gespot worden (as-in: je moet extra betalen om een SEPA Instant Credit Transfer uit te voeren).
Of de winkel heeft 'op goed geluk' het spul alvast op de post gedaan, of ze hebben wel al de verzending aangemaakt en nog niet daadwerkelijk op de post gedaan. Het kan ook nog zijn dat je net een betalingsbatch op een goed moment hebt getroffen.Brent schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:47:
Geluk hebben is prima in mijn boekjeMisschien is het een gefaseerde uitrol?
Toch presenteer jij als feit dat N26 SEPA Instant Credit Transfer aanbiedt. Iets meer zorgvuldigheid lijkt me wenselijk.
Een gefaseerde uitrol is ondenkbaar overigens. Het is een binaire keuze. Je zit er in, of je zit er niet in.
Ja baasAnoniem: 567735 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:04:
[...]
[...]
Toch presenteer jij als feit dat N26 SEPA Instant Credit Transfer aanbiedt. Iets meer zorgvuldigheid lijkt me wenselijk.
En? Hoe is het afgelopen?HaTe schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:45:
Het probleem is eerder dat ik niet zie wat er gebeurt. Ik kan dit bedrag nu niet verklaren..
Straks even contact opnemen met de helpdesk
Ik ben er niet heel veel wijzer uit geworden, ze leken het zelf ook niet te weten. Ik weet wel dat ik wel rente heb moeten betalen voor het rood staan. Ze zeggen in principe dat de eindafrekening klopt en dat je niet veel van de transactielijst op aan kan. Ik ben nog steeds van mening dat daar informatie mist en ze willen ook geen logs geven van alle (trans)acties die er zijn geweest.
Wat "nuttige" quotes:
Dit spreekt dan weer tegen wat er is gebeurd:Ok these are delayed presentments for previous authorisations, if you look at the statement you will see the authorisations that have completely gone through so these one had not yet. This link explains about these types of transactions: https://support.n26.com/read/000001285?locale=en
Ik moet er maar gewoon op vertrouwen dat het goed is...Emily (29-9-2018 16:45:54): Because sometimes transactions are being held for merchants and may need to be reversed or they havent fully gone through or for certain other reasons
Me (29-9-2018 16:46:31): can merchants also change the transaction amount whithout me knowning?
Emily (29-9-2018 16:48:58): Sometimes certain amounts are held, but it will usually be the same or if not less
Emily (29-9-2018 16:49:03): It wont be more
Ze zeggen dus dat omlaag aanpassen wel kan, omhoog niet. Bij mij lijkt er wat omhoog te zijn aangepast of er is iets anders gebeurd. Wat het is ben ik nog steeds niet achter..AlbertJP schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:29:
Over het veranderen van het bedrag: dat heb ik ook zien gebeuren, Bol.com deed dat toen een deel van mijn bestelling niet geleverd kon worden. Ik heb daar geen pushbericht van gehad en het staat ook niet als terugboeking op het overzicht.
[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 09-10-2018 21:37 ]
Nou dit is dus sinds kort gewijzigd. Afgelopen 22 augustus heb ik nog een betaling gedaan met de N26 Mastercard en dat ging prima maar nu net wil ik een bestelling betalen en dat wil ineens niet meer. Beetje jammer van Coolblue.Jan-Remco schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:06:
Hoewel erg tevreden met N26, liep ik vandaag bij coolblue tegen een probleem aan: Coolblue accepteert geen 'buitenlandse' creditcard.
Dit ligt niet echt bij Coolblue, meer bij het hele fraude gevoelig creditcard concept. Uit ervaring weet ik dat er enorm veel frauduleuze bestellingen gedaan worden via creditcards. Vervelend voor de mensen die het netjes gebruikenxabre16v schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:58:
[...]
Nou dit is dus sinds kort gewijzigd. Afgelopen 22 augustus heb ik nog een betaling gedaan met de N26 Mastercard en dat ging prima maar nu net wil ik een bestelling betalen en dat wil ineens niet meer. Beetje jammer van Coolblue.
Hoe handelt de rest van de wereld dit af? Immers, daar werkt het primaKarizma schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Dit ligt niet echt bij Coolblue, meer bij het hele fraude gevoelig creditcard concept. Uit ervaring weet ik dat er enorm veel frauduleuze bestellingen gedaan worden via creditcards. Vervelend voor de mensen die het netjes gebruiken
Wat me wel enorm stoort is dat er geen uitleg wordt gegeven bij de betaalmogelijkheden, maar dat het lijkt alsof de creditcard maatschappij de transactie weigert.
De ABN heeft de BIC is opeens veranderd van NTSBDEB1 .naaar NTSBDEBB. De afgelopen week alleen maar afgekeurde overschrijvingen (BIC onbereikbaar) met de oude bic.
Nu is het niet afgekeurd maar is het bedrag er nog steeds niet
Ik heb hetzelfde geld van abn komt sinds deze week niet aan bij n26 maar weet ook niet waar het geld wel is!Silvest89 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:50:
Heeft er iemand hier een ABN Rekening en onlangs geld overgemaakt naar een N26 rekening ?
De ABN heeft de BIC is opeens veranderd van NTSBDEB1 .naaar NTSBDEBB. De afgelopen week alleen maar afgekeurde overschrijvingen (BIC onbereikbaar) met de oude bic.
Nu is het niet afgekeurd maar is het bedrag er nog steeds niet
Ga morgen contact zoeken met beide banken
Lekker dan, je salaris zou maar op zo'n manier niet aankomen, kan je bij je werkgever gaan bedelen of die het aub nog een keer willen overmaken

Fout ABN AMRO dus.ferdw schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:12:
ABNAMRO geeft bij mij net telefonisch aan dat het een fout van de ontvangende bank was, die wees alle binnenkomende betalingen af. Ik zou het nog een keer moeten overmaken, met de oude BIC code want dat zou gewoon goed moeten zijn.
Lekker dan, je salaris zou maar op zo'n manier niet aankomen, kan je bij je werkgever gaan bedelen of die het aub nog een keer willen overmaken
Jij voert alleen het IBAN in, zij doen de BIC.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
In het adressboek kan je zelf wel een BIC opgeven, maar die was bij mij leeg.
Inmiddels is de transfer die ik deze ochtend na het telefoontje heb ingeschoten ook bij N26 aangekomen, dus nu werkt het weer.
Daarnaast dus een N26 rekening i.v.m. de gratis debitcard en gratis bankpas. Kortom, ik stort alleen zelf geld van m'n MoneYou rekening naar m'n N26 rekening. Voor de rest hoeft niemand dit te doen. M'n Nederlandse MoneYou is m'n hoofdrekening. Hierdoor dus nooit problemen zoals hierboven beschreven.
Het verbaast me dat ik niemand hoor over deze gratis MoneYou Go Basic rekening (https://www.moneyou.nl/betalen)
[ Voor 19% gewijzigd door nathalia op 11-10-2018 14:51 ]
Mazda MX-30
App staat geen gerootte telefoons toe: niet Tweaker-proof dusnathalia schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:49:
Het verbaast me dat ik niemand hoor over deze gratis MoneYou Go Basic rekening (https://www.moneyou.nl/betalen)
Verder lijkt me dit issue toch iets van ABN, waarom wijzigen zij het BIC van een andere bank zomaar, en bovendien foutief?