Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouhaha
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-10-2022
Zouden er hier mensen interesse hebben in ICS-2000 integratie in Home Assistant?

2 opties:
  • via TCP/IP en de cloud van KaKu
  • via UDP en lokaal netwerk only
Hebben jullie voorkeur, en wie zou hieraan willen mee helpen?

Ik heb al wat simpele dingen in python zoals lijst van devices, aan/uit schakelaars bedienen, de P1-meter uitlezen... Nog wel via de cloud, maar het moet niet zo moeilijk zijn om het ook lokaal te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
ouhaha schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 23:02:
Zouden er hier mensen interesse hebben in ICS-2000 integratie in Home Assistant?

2 opties:

Ik heb al wat simpele dingen in python zoals lijst van devices, aan/uit schakelaars bedienen, de P1-meter uitlezen... Nog wel via de cloud, maar het moet niet zo moeilijk zijn om het ook lokaal te kunnen.
Interessant en opmerkelijk dat dit je gelukt is! Mooi tweak gehalte.

Ik heb de ICS-2000 tot nu toe als een gesloten systeem beschouwd. Zover ik wist kon alleen Olisto commando's naar de ICS-2000 (one-way) sturen. Ik had verwacht dat dit met encryptie wel compleet dichtgetimmerd zou zijn.

Ik vond het altijd jammer dat ik events van zenders zoals deursensors, bewegingssensors en wandschakelaars niet met andere home automation kon integreren. Ik had wel iets geknutseld met een oude telefoon die android meldingen van de ICS2000 app afving en acties kon laten triggeren, maar deze meldingen zijn soms erg traag en de setup was ook niet heel betrouwbaar.

Sinds enkele maanden heb ik nu naast de ICS-2000 setup een Domoticz setup draaien. Die gebruik ik momenteel alleen om zaken te monitoren. Met een RFXtrx433E monitor ik de status van het KAKU spul.

In principe kan een Domoticz of Home Assistant setup met een RFXtrx433E de ICS-2000 compleet vervangen. Aangezien mijn kennis en tijd beperkt zijn beschouw ik aansturing met de ICS-2000 nog even als robuster (alhoewel de Domoticz setup al maanden heel steady draait). Maar wellicht gooi ik de ICS-2000 een keer aan de kant.
Ik gebruik nu Olisto om de balansventilatie met KAKU aan te sturen op basis van CO2 niveau uit mijn NetAtmo. Een Domoticz/Home Assistant setup zou Olisto kunnen vervangen en jouw API hack zou de communicatie tussen Domotic/Home Assistant via het netwerk kunnen laten verlopen ipv via de RFXTRX433.

Ik ben wel benieuwd welke mogelijkheden je ziet, vooral welke informatie je uit de ICS2000 kan trekken of gepusht krijgen. Ik denk aan de schakelacties van de ICS-2000 zelf en ontvangen signalen. Ik begrijp dat je nu vooral de ICS-2000 als een zender kan aansturen en de P1 meter uitlezen.

Ik denk dat er een use case is voor mensen die al een ICS-2000 hebben en ook en Domoticz/Home Assistant setup, en die de ICS-2000 willen kunnen inzetten voor 433MHz communicatie ipv een RFXTRX433 en wellicht ook als vervanger van een Zigbee hub.
Mensen die met Domoticz/Home Assistant beginnen en geen ICS-2000 hebben kunnen mijns inziens beter investeren in een RFXTRX433 en een Zigbee stick zoals een ConBee.

Alhoewel ik mijn schaarse python kennis graag wil uitbreiden, verwacht ik met beschikbare tijd dat dit een meerjaren plan is. Ik kan dus niet mee ontwikkelen en ben al blij als ik een baksel kan integreren in mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ouhaha schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 23:02:

2 opties:

Heb je hier al een repo voor staan oid? Lokale communicatie heeft natuurlijk alle voorkeur als je het mij vraagt. Is het je al gelukt om lokaal iets aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:53

f.h

Opeens doet mijn ACDB-7000a deurbel druk knop het niet meer op de plek waar die het +/- 4 jaar zonder problemen gedaan heeft.

Ik heb nu al een aantal jaar een bescheiden Kaku setup met ICS-2000 draaien. Bestaande uit wat aan/uit lampen en 2 deurbellen. De voordeur is een ACDB-7000B deurbel zender en die werkt feilloos.

Bij de achterdeur heb ik sinds begin 2018 een ACDB-7000a drukknop hangen die altijd prima z'n werk deed.
Sinds +/- een weekje doet die het niet meer op die plek (hemelsbreed schat ik 15 tot echt max 20 meter van de ICS-2000). Loop ik 5-7 meter dichter naar de ICS-2000 toe, dan sta ik in de berging, doet die het wel. De berging heeft een, geïsoleerde, houten kozijn als buitenmuur.

Ik heb nieuwe CR2032 batterijen geprobeerd, geen resultaat.
Vanavond heb ik zelfs een ACDB-8000a drukknop gekocht (die wel qua kwaliteit een heel stuk beter aanvoelt dan die 7000a overigens) en die heeft eigenlijk hetzelfde issue.

Zijn er hier nog tips/suggesties/verklaringen waarom zo'n drukknop opeens niet meer zou willen werken op die plek? Ik kan me niet bedenken wat er veranderd zou moeten zijn in de berging waardoor het signaal ineens 5 meter minder ver kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@f.h dat is lastig, kan echt aan veel dingen liggen. Als je buurman een weerstation heeft hangen die nu aan het storen is, dan heb je al een probleem te pakken. Uitvinden waar het vandaan komt is best een klusje. Lijkt dus een stoorzender in de lucht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:53

f.h

xFeverr schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:15:
@f.h dat is lastig, kan echt aan veel dingen liggen. Als je buurman een weerstation heeft hangen die nu aan het storen is, dan heb je al een probleem te pakken. Uitvinden waar het vandaan komt is best een klusje. Lijkt dus een stoorzender in de lucht te zijn.
Zo simpel kan het (mogelijk) zijn, had ik nog niet aan gedacht. Ik ga de buurman maar eens vragen morgen. Thanks.

Update: de buren lijken de oorzaak niet te zijn. Ik heb daarom zojuist een ACDB-7000B (gratis tip: is nu maar 6,99 bij de mediamarkt) zender besteld die ik ergens in de berging vastschroef. Ouderwetse deurbeldrukker op het kozijn en dan komen we er ook wel.

[ Voor 22% gewijzigd door f.h op 17-03-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouhaha
xFeverr schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:10:
[...]

Heb je hier al een repo voor staan oid? Lokale communicatie heeft natuurlijk alle voorkeur als je het mij vraagt. Is het je al gelukt om lokaal iets aan te sturen?
hier is het huidige, puur in python, nog niets van Home Assistant.

https://github.com/bp-ouhaha/ICS2000-Python

hiermee lees ik de P1 poort, en kan ik stopcontacten aansturen. Ik zie ook mijn alarm componenten, en zou graag in de toekomst gewoon in Home Assistant de status van het alarm willen gebruiken (in automations). Bijvoorbeeld, zet bepaalde dingen af/aan wanneer ik er niet ben :) Of in de toekomst, mijn thermostaat lager instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker-Jos
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-04 12:45
fjansma schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:39:
[...]

In de meeste gevallen verwacht ik dat iets soortgelijks de oorzaak is. Echter heb ik er ook één in een volledig verduisterde ruimte hangen die dezelfde problemen geeft als de rest. Het gebeurt gemiddeld twee keer per week (als de meldingen aan staan, dus er zullen meer valse meldingen zijn). Gevoelsmatig (ik houd geen statistiek bij) gebeurt het bij alle melders ongeveer even vaak, ongeacht positie en oriëntatie. Zo nu en dan een valse melding vind ik wel acceptabel maar dit is dubieus te noemen. Maar ik sta er blijkbaar alleen in :X
Bij mij ook al jaren hetzelfde probleem. De ZPIR-8000's detecteren random ten onrechte bewegingen.

Ik heb er als test nu al twee jaar eentje in een la liggen die nooit geopend wordt.
En ook daar detecteert die af een toe een beweging die daar zeker niet is.

Ik heb recent nog eens een nieuwe ZPIR-8000 gekocht in de hoop dat het ontwerp inmiddels verbeterd zou zijn maar dat is helaas niet het geval. Ik heb er nu 6 in huis hangen en ze hebben er allemaal last van. Soms zit je dan midden in de nacht rechtop in bed als de lampen in de slaapkamer ineens spontaan aangaan.

Heb zelfs al eens een camera opgehangen in de woonkamer om te zien wat er gebeurd. En s' nachts toen die afging zag je op de beelden dat het groene lampje op de ZPIR-8000 even aanging om aan te geven dat hij een beweging in de kamer gedetecteerd had maar op de rest van de beelden zie je absoluut niets bewegen.

Na al mijn onderzoeken en testen heb ik het inmiddels opgegeven dat het ooit nog goed gaat werken.
Ook KaKu support komt niet met concrete antwoorden.
Kortom, betrouwbaar zijn de ZPIR-8000 bewegingsdetectoren allerminst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is het iemand al gelukt om de Philips Hue bewegings sensor te koppelen aan de ICS-2000? Ik lees veel tegengestelde berichten overal...
Gaat dus om: https://m.media-amazon.co...OPDLkwuGL._AC_SL1500_.jpg

Of is er een Zigbee bewegingssensor die wel goed werkt en niet zo lomp is als degene die Trust zelf verkoopt...?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atlas schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:08:
Is het iemand al gelukt om de Philips Hue bewegings sensor te koppelen aan de ICS-2000?
Dat gaat niet werken. De accessoires van Hue werken op een eigen manier, specifiek voor Hue zelf, en dat snapt de ICS-2000 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-04 21:23
Hopelijk gaat matter hier echt een verandering in brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00

yay

Atlas schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:08:
Of is er een Zigbee bewegingssensor die wel goed werkt en niet zo lomp is als degene die Trust zelf verkoopt...?
Ik heb twee bewegingsensoren van Lidl, maar die werken ook een beetje raar icm de ics-2000. Het event ‘geen beweging geconstateerd’ is juist dat er wel beweging is. Dus ik kan mijn lampen aanzetten als ik de ruimte inkom, maar het event ‘beweging geconstateerd’ is dan weer niet equivalent aan ‘geen beweging geconstateerd’ dus de lampen blijven branden, of ik moet met een timer werken, maar dat is ook niet ideaal.

Dus Lidl is vooralsnog, voor mij, geen perfecte oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corrado20vt schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:28:
Hopelijk gaat matter hier echt een verandering in brengen
Ik vrees ervoor. Matter zorgt er voor zover ik het zie alleen maar voor dat apparaten met elkaar zouden kunnen communiceren. Maar ja, dat is bij Zigbee ook al het geval.

Zie het zo: Een wasmachine van merk A en een koelkast van merk B hebben allebei Wifi. Ze zouden dus met elkaar kunnen communiceren. Maar toch doen ze het niet, want de software van de wasmachine heeft geen flauw idee wat dat andere apparaat allemaal kan en doet. En voor de koelkast geldt hetzelfde.

Je ziet dit dus ook met Zigbee gebeuren. Ja, de ICS-2000 zou kunnen communiceren met de Hue beweginssensor. Maar de software van de ICS-2000 kan er zelf niks mee, want de wijze hoe je de Hue bewegingssensor bedient kent de ICS-2000 niet.

Andersom ook: bewegingssensor van KlikAan of IKEA gaat niet werken op een Hue Bridge. Ook hier kunnen de apparaten wel met elkaar praten, maar de Hue bridge weet niet wat hij ermee moet.

Kunnen ze dat dan inbouwen in de ICS-2000? Ja... dat kan zeker. Maar dat doen ze niet. En dat gaat straks bij Matter ook niet gebeuren ben ik bang.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar dit is hoe ik het zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebop1
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-03 09:04
Even een vraagje, ik heb tijdens vakantie een nieuwe regel gemaakt zodat er 3 lampen na zonsondergang aan gaan en om 22:30 weer uit.
Nu ben ik terug van vakantie en heb de regel verwijderd, maar om 22:30 gaan er nog steeds 3 lampen uit.
Vervolgens heb ik alle regels verwijderd, maar nog steeds gaan om 22:30 de 3 lampen uit.
Ik heb nu de app van kaku verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dat moet ik nu nog even afwachten vanavond.

Hebben jullie toevallig een kant en klare oplossing? ;(
Ik wil liever niet de hele boel resetten om vervolgens alle schakelaars en op en neer bewegingen opnieuw in te programmeren.
Wellicht de stroom er nog afhalen en weer aanzetten?

gr ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Laatst online: 07:33
Wat ik me kan voorstellen:
- Is de sensor soms direct gekoppeld aan de lampen? (zet ICS uit en kijk wat er gebeurd)
- Iemand anders stuurt jouw lampen aan. (zet ICS uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bebop1 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:43:
Hebben jullie toevallig een kant en klare oplossing? ;(
Eventjes een mailtje of een belletje doen naar de klantenservice van KlikAanKlikUit. Je ICS-2000 loopt niet meer synchroon met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebop1
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-03 09:04
xFeverr schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Eventjes een mailtje of een belletje doen naar de klantenservice van KlikAanKlikUit. Je ICS-2000 loopt niet meer synchroon met de app.
Dankje!,ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:51
Hoi allemaal, ik zit met een issue met een scene waar ik niet uit kom.
Iedere avond schakel ik met een regel die een scene activeert automatisch de woonkamerverlichting uit.
De scene is zo opgebouwd dat die eerst twee kleine lampjes 1&2 uitschakelt, dan en halve minuut wacht en dan de rest uitschakelt.
Als we toch nog aanwezig zijn dan kan ik snel de telefoon pakken en met een Olisto Trigg de uitschakelscene stoppen en lampjes 1&2 weer aanzetten.
Tot zo ver geen probleem. Het probleem doet zich de dag erna pas voor.
Als dan de automatische uitschakelscene wordt geactiveerd, dan slaat die lampjes 1&2 over. Blijkbaar pauzeert Olisto de scene in plaats van hem te stoppen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de scene de dag erna weer van voren af aan begint?
Ik heb in de regel van Olisto met Stop uitschakelscene al een extra keer stoppen opgenomen, maar dat werkt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Patrick_6369 op 15-05-2022 09:02 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:49
Patrick_6369 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:00:
Hoi allemaal, ik zit met een issue met een scene waar ik niet uit kom.
Iedere avond schakel ik met een regel die een scene activeert automatisch de woonkamerverlichting uit.
De scene is zo opgebouwd dat die eerst twee kleine lampjes 1&2 uitschakelt, dan en halve minuut wacht en dan de rest uitschakelt.
Als we toch nog aanwezig zijn dan kan ik snel de telefoon pakken en met een Olisto Trigg de uitschakelscene stoppen en lampjes 1&2 weer aanzetten.
Tot zo ver geen probleem. Het probleem doet zich de dag erna pas voor.
Als dan de automatische uitschakelscene wordt geactiveerd, dan slaat die lampjes 1&2 over. Blijkbaar pauzeert Olisto de scene in plaats van hem te stoppen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de scene de dag erna weer van voren af aan begint?
Ik heb in de regel van Olisto met Stop uitschakelscene al een extra keer stoppen opgenomen, maar dat werkt niet.
In de ICS een extra regel maken die de scène nog een keer laat stoppen, bijvoorbeeld in de vroege ochtend zodat je er niks van merkt.

Hier gebeurd het uitschakelen van de verlichting met hulp van een bewegingssensor.

Om x tijd start een scène die na 20 minuten de lampen uit doet. Als de sensor beweging detecteert start de scène opnieuw.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Kan de ICS-2000 ook zonder Internet ingezet worden? Programmeren met Internet en dan in een ruimte plaatsen waar geen Internet is. Dat het bedienen van buiten af via Internet dan vervalt, is voor mijn toepassing acceptabel. Of zijn er betere oplossingen voor een ICS zonder Internet?
Bij de ICS staat 70 meter als maximum, zou dat in een garage gehaald kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Hij kan zonder internet functioneren. De vraag is misschien: voor hoe lang aangezien hij de tijd niet meer kan synchoniseren. Ik denk dat regels op den duur uit de pas gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:11
Dick99999 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:25:
Kan de ICS-2000 ook zonder Internet ingezet worden? Programmeren met Internet en dan in een ruimte plaatsen waar geen Internet is. Dat het bedienen van buiten af via Internet dan vervalt, is voor mijn toepassing acceptabel. Of zijn er betere oplossingen voor een ICS zonder Internet?
Bij de ICS staat 70 meter als maximum, zou dat in een garage gehaald kunnen worden?
Volgens mij, als je met beide apparaten in je eigen netwerk zit, communiceerd de ICS altijd via de KaKu server. Daarmee denk ik dat als de ICS geen internet verbinding heeft dat je deze niet kan bedienen via je telefoon.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Bij mij zou er juist geen 'eigen netwerk' zijn. Dus het enige 'netwerk' is de 433Mhz tussen de Kaku en de schakelaars bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
@ corrado20vt Dank dat lijkt mij inderdaad een punt. Vraag is of de tijd in nog meer zaken een rol speelt en hoe snel dat een rol speelt, 1 maand zou geen probleem zijn voor mij. Ik denk dat ik de vraag ook even bij Kaku ga stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:56

Antonio di

a mi me dijeron que si

Dick99999 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:25:
De afstand
Als je het draadloze 868MHz gebruikt, kom je een eind (binnen en buitenshuis, mesh of geen mesh netwerk).
Met het gebruik van draadloze Zigbee (2,4Ghz) en/of 433Mhz haal je theoretisch 30 meter binnenshuis maar in praktijk is het veel minder (beton, metaal etc verzwakken het signaal).
Met Zigbee Mesh zou dat evt. verder kunnen komen m.b.v. een "router" component.
Zie o.a. bijlage 2 van mijn artikel over draadloze Alarm/Smarthome systemen.
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

Werkt ICS-2000 zonder internet
Dat weet ik niet in detail. Ik heb het apparaat niet.

Alternatieven voor ICS-2000 (goedkoper/duurder).
Het ligt er aan wat je allemaal wilt en hoe afhankelijk/onafhankelijk je wilt zijn van het internet en van de fabrikant.
KlikaanKlikUit raad aan GEEN "life" afhankelijke zaken met de ICS-2000 te regelen. Dit o.a. i.v.m. de afhankelijkheid van internet en het ontbreken van een alternatief communicatie pad naar buiten, maar ook omdat je dan geen alarmering ontvangt op je telefoon binnenshuis bij onraad.
In principe behoren voor mij rook- en hitte-melders tot deze categorie.
Ik wil dan ook graag een melding buitenhuis ontvangen op mijn telefoon als deze afgaan.
Zeker als er nog iemand anders thuis is en bijvoorbeeld overal doorheen slaapt.
Ook hier verwijs ik naar:
Bij Lidl kost een Zigbee controller kastje nu online 15 euro en dat werkt zeker met alle Lidl componenten en ook met een aantal anderen Zigbee componenten. Moet Lidl natuurlijk wel Zigbee componenten leveren die jij minimaal nodig hebt.
Ik zelf ben fan van een "Cloud onafhankelijk" merk en heb nu een Lupus electronics XT2-plus.
Ik had het liefst ook geheel "componenten" onafhankelijk geweest maar dat is de Lupus XT2-plus maar gedeeltelijk (voor Zigbee). Met Zigbee 3.0 kun je de fabrikant onafhankelijkheid voor een heel eind bereiken.
Zie ook :
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Lupus is wel een heel stuk duurder. Voor de Hub is er nog wel een XT1-plus goedkoper alternatief (kun je minder componenten op aansluiten). Zie hiervoor:
Lupus Electronics Xt1 Plus Starter Kit review door Antonio di
Hiernaast zijn er nog vele Zigbee en Z-wave alternatieven. Te veel om hier even te beschrijven.

Succes met het lezen :) :( :9

[ Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 22-05-2022 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dick99999
Inmiddels gevonden dat de ICS-2000 alleen werkt vanaf 10 graden. In onze garage wordt het tegen 0 als het buiten vriest.
KlikAanKlikUit support antwoordde mij dat de ICS-2000 niet zonder Internet kan werken. Maar zij verwarde bediening//programmering met inzet zonder bediening. Vraag opnieuw gesteld, maar eigenlijk zorgt de temperatuur beperking al een nogo.

P.S van de ICS-2000 opvolger 'smart bridge' kan ik nog geen volledige specs vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Dick99999 op 26-05-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dick99999 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:58:
P.S van de ICS-2000 opvolger 'smart bridge' kan ik nog geen volledige specs vinden.
Ik heb dit gevonden op Facebook:
Beste […],

Het vervangende item voor de ICS-2000 is onze nieuwe Smart Bridge. Ten opzichte van zijn voorganger hebben wij de nieuwe Smart Bridge op een aantal punten significant verbeterd:
  1. Ten eerste is de nieuwe Smart Bridge voor 75% geproduceerd uit gerecycled kunststof.
  2. De verpakking draagt het FSC keurmerk.
  3. En significant verbeterd RF- en Zigbee bereik
Met vriendelijke groet,
KlikAanKlikUit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Voor punt 1 en 2 hoef je natuurlijk geen nieuw apparaat te maken, kwestie van je behuizing en verpakking aanpassen.
Punt 3 is wel fijn natuurlijk al zou die zelfs met een revisie in de ics2000 (Of wordt het dan de ics2001?) kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik moet zeggen dat ik kwa bereik echt geen problemen heb met de ics2000

[ Voor 3% gewijzigd door corrado20vt op 26-05-2022 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 20:35
xFeverr schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:07:
[...]

Ik heb dit gevonden op Facebook:

[...]
Zo zo zo.
Wat betreft punt 1 en 2 ga ik direct mijn huidige weggooien om een nieuwe van gerecycled kunststof aan te schaffen 8)7

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:11
BennieWolters schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Zo zo zo.
Wat betreft punt 1 en 2 ga ik direct mijn huidige weggooien om een nieuwe van gerecycled kunststof aan te schaffen 8)7
My thoughts exactly. :Y
En een groter bereik nemen we maar op de koop toe. -O-

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BennieWolters schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Zo zo zo.
Ja het lijkt allemaal niet zo spannend als je er al eentje hebt.

Hij is ook al op de website zo te zien:
https://klikaanklikuit.nl/product/smart-bridge/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Ik weet niet wat de inhoudelijk waarde van het bericht op Facebook is. Wel zie ik in de 'handleiding' (meer een pamflet) het volgende:
"Het bereik van de Smart Bridge is afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden, zoals de
aanwezigheid van metalen. "

Verder geen specificatie, vroeger stond er nog iets als zoveel meter in het vrije veld, en apart vermeld voor Zigbee en voor 433MHz. Ook de werkingstemperatuur staat er niet in.
En als laatste. Met RF wordt waarschijnlijk 433 MHz bedoeld, nu lijkt het alsof Zigbee geen RF gebruikt (van een iets hogere frequentie), Ben ook benieuwd naar 868MHz ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dick99999 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:07:
Ben ook benieuwd naar 868MHz ondersteuning.
Daar is het antwoord wel makkelijk op: die ondersteuning is er niet. Evenals P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
P1 is nou net wat ik op de ics-2000 graag gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Hier staan andere specs van de KAKU-SB. O.a.:

Bedrijfstemperatuur
-25° ~ 50° C
Keurmerk
CE & Rohs
Inhoud verpakking
Smart Bridge + Voedingsadapter + LAN-/netwerkkabel + P1-kabel (werkt met slimme energiemeters met DSMR en P1-aansluiting)
Producttype
Ontvanger
Zendbereik
30 meter (binnenshuis), 70m (buitenshuis), Afhankelijk van lokale omstandigheden

Waar zouden ze die specs vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:19
Dat is de ICS-2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
hallo,
mijn energie weergave doet het niet meer, de app zegt dat de p1 poort niet is aangesloten maar dat heb ik gecheckt en ics diverse keren herstart dit is sinds R38 op de ics staat, meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:31

Gaitman

The Real One

Lampje007 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:04:
hallo,
mijn energie weergave doet het niet meer, de app zegt dat de p1 poort niet is aangesloten maar dat heb ik gecheckt en ics diverse keren herstart dit is sinds R38 op de ics staat, meer mensen last van?
Heb ik ook last van gehad. Even het volgende doen via App > Instellingen > Opnieuw opstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampje007
Gaitman schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:25:
[...]

Heb ik ook last van gehad. Even het volgende doen via App > Instellingen > Opnieuw opstarten
Hallo, al diverse keren gedaan heeft geen effect, mijn tablet geeft ook aan fout 64 wat dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:54
Lampje007 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:04:
hallo,
Hier ook al 1 dagen hetzelfde probleem. Geen idee wat de oplossing is. Herstarten helpt in ieder geval niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:25
Hier ook hetzelfde probleem sinds gisteren, geen p1 uitlezing. Herstarten werkt niet inderdaad.
Bugje in de nieuwe firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Galaxis , @thecure Werkt het inmiddels bij jullie? Ik heb Kaku gebeld maar die zeggen dat het aan mij ligt en ik een melding moet doen. Misschien als meer bellen dat er bij hun wat actie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
jongetje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:32:
@Galaxis , @thecure Werkt het inmiddels bij jullie? Ik heb Kaku gebeld maar die zeggen dat het aan mij ligt en ik een melding moet doen. Misschien als meer bellen dat er bij hun wat actie komt?
Nee werkt nog steeds niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Hier geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Ik heb het issue ingediend bij kaku via hun contact formulier. Nu even afwachten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
Galaxis schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:27:
Ik heb het issue ingediend bij kaku via hun contact formulier. Nu even afwachten .
ik had ook een klacht ingediend en zie nu dat het werkt, en verder zie ik dat ik weer op versie R37 ZIT IPV R38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Lampje007 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:33:
[...]

ik had ook een klacht ingediend en zie nu dat het werkt, en verder zie ik dat ik weer op versie R37 ZIT IPV R38
Hier werkt het ook weer ! Firmware is jaar R37 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Hier idd ook terug naar 37. Kunnen ze nu eerst goed testen 😉. Wel fijn dat er snel wordt gereageerd op meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Nu is het helemaal een zooitje aan het worden. Als ik de app open is alles van mijn ics2000 verdwenen. Ik kan alleen een nieuw smart station toevoegen . Ik kan nu dus niks meer bedienen. Echt heel fijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
Bij mij werkt het nog niet, ben idd ook naar versie 37 gegaan zie ik nu.
KAKU vroeg om het mac adres door te geven, dit gedaan.
ben benieuwd.

edit: na een restart werkt de P1 uitlezing nu wel weer. blijkbaar bevatte de 38 versie een bug..

[ Voor 25% gewijzigd door thecure op 03-06-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Galaxis schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:44:
Nu is het helemaal een zooitje aan het worden. Als ik de app open is alles van mijn ics2000 verdwenen. Ik kan alleen een nieuw smart station toevoegen . Ik kan nu dus niks meer bedienen. Echt heel fijn dit.
Om hier verder op in te haken ;

Dit is wat ik nu zie als ik de app open. Mijn eigen ics lijkt wel spontaan ontkoppeld van mijn account. De timers die er hebben van de tuin verlichting en dergelijke lopen nog wel gewoon door…. Maar verder kan ik niks bedienen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usl9syEY1vN2KDJ5hnpGEHVsoc8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/AV9QIJAR5YiwhQHcYpQBThV5.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 9% gewijzigd door Galaxis op 04-06-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecure
Ik zie dat de versie nu wel weer op 38 staat.
De p1 uitlezing valt bij mij steeds weg. Ik moet hem dan weer herstarten.
Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
thecure schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:21:
Ik zie dat de versie nu wel weer op 38 staat.
De p1 uitlezing valt bij mij steeds weg. Ik moet hem dan weer herstarten.
Zijn er meer die hier last van hebben?
Gloeiende gloeiende, hier ook. Als ze hem handmatig terugzetten om een reden, waarom pushen ze hem dan alsnog weer zonder het te fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouhaha
de laatste tijden regelmatig gehad: remote niet bereikbaar, lokaal wel. Heb hem dan ook al moeten rebooten (software- of hardware-matig) om remote er terug aan te kunnen.

R37 als ik vandaag kijk... ik monitor daar niet echt op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik heb een Kaku Zigbee slimme draadloze rookmelder ZSDR-850 gekocht en gekoppeld aan mijn Lupus Electronics XT2-plus Alarm/Smarthome Hub. De ZSDR-850 wordt herkent als "Zigbee end device" "SmokeSensor-EM 1.1.1" en werkt prima ;) behalve 1 ding: De "Status". :(

De Lupus Electronics XT2-plus Hub controleert proactief de "Status" (met een bepaalde interval) van alle kritische sensoren door een bericht te sturen naar de sensor en de Hub verwacht vervolgens antwoord van de sensor over de "Status".
De Hub geeft bij "goed antwoord" dit weer bij de "Status" van de sensor als "GROEN/Oke" bij geen antwoord geeft de Hub "ROOD/fout". De Kaku ZSDR-850 wordt door de koppeling aan Rook Alarm ook als kritisch beschouwd door de Hub. De Hub krijgt echter geen antwoord van de ZSDR-850 m.b.t. de "Status" en geeft daarom de "Status" de waarde "Rood/fout"..
De signaal-verbinding/sterkte (linkquality) wordt bij de Hub apart aangegeven en die staat op "GROEN/100%" (= dus prima).
Op Github staat bij Zigbee2MQTT over de Kaku ZSDR-850:
- 4 attributen worden weer gegeven. De "Status" staat hier NIET bij!
- Op de attributen-lijst staan echter waarden die zo'n status zouden kunnen weergeven.

MIJN vraag:
Voert de ICS-2000 Hub proactief een controle uit voor de ZSDR-850 zoals beschreven staat als hierboven bij de Lupus XT2-plus Hub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Antonio di schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:48:
MIJN vraag:
Voert de ICS-2000 Hub proactief een controle uit voor de ZSDR-850 zoals beschreven staat als hierboven bij de Lupus XT2-plus Hub?
Hmmm ja en nee. Een hub kan niet uit eigen initiatief de rookmelder contacteren en de status opvragen. Dat doen Zigbee-apparaten op batterij niet zo, want dan zou bijvoorbeeld een contactsensor niet op een knoopcelbatterij kunnen werken zonder ze elke week te vervangen. Dat geldt ook voor deze rookmelder.

Wat wel gebeurt is dat een batterijsensor om de zoveel tijd contact zoekt met de hub om zijn status door te geven en om eventuele nieuwe instellingen op te halen. Ik dacht dat een zigbee-hub die interval kon configureren op de sensor, maar dat weet ik niet zeker.

Zeg dat de rookmelder zich sowieso elk half uur meldt (en natuurlijk direct als er rook is), dat is grofweg 30x zuiniger dan elke minuut en 180x zuiniger dan elke 10 seconden, dus de winst is aanzienlijk. Stel dat het je precies 1 batterij zou kosten per jaar wanneer de sensor elk half uur zich zou melden. Dan zou het je 180 batterijen per jaar kosten bij een pingetje om de 10 seconden, elke 2 dagen een nieuwe batterij dus.
(Misschien wat overdreven, maar het geeft wel aan waarom Zigbee zo werkt)

Kan de ICS of eender welke andere Zigbee hub een live status check doen van de rookmelder? Nee. Die zou moeten wachten tot het volgende contactmoment. Maar een hub kan wel weten dat de sensor een signaal stuurde op het moment dat het verwacht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

xFeverr schreef op zondag 3 juli 2022 @ 00:34:
[...]

Hmmm ja en nee. Een hub kan niet uit eigen initiatief de rookmelder contacteren en de status opvragen. Dat doen Zigbee-apparaten op batterij niet zo, want dan zou bijvoorbeeld een contactsensor niet op een knoopcelbatterij kunnen werken zonder ze elke week te vervangen. Dat geldt ook voor deze rookmelder.

Wat wel gebeurt is dat een batterijsensor om de zoveel tijd contact zoekt met de hub om zijn status door te geven en om eventuele nieuwe instellingen op te halen. Ik dacht dat een zigbee-hub die interval kon configureren op de sensor, maar dat weet ik niet zeker.

Zeg dat de rookmelder zich sowieso elk half uur meldt (en natuurlijk direct als er rook is), dat is grofweg 30x zuiniger dan elke minuut en 180x zuiniger dan elke 10 seconden, dus de winst is aanzienlijk. Stel dat het je precies 1 batterij zou kosten per jaar wanneer de sensor elk half uur zich zou melden. Dan zou het je 180 batterijen per jaar kosten bij een pingetje om de 10 seconden, elke 2 dagen een nieuwe batterij dus.
(Misschien wat overdreven, maar het geeft wel aan waarom Zigbee zo werkt)

Kan de ICS of eender welke andere Zigbee hub een live status check doen van de rookmelder? Nee. Die zou moeten wachten tot het volgende contactmoment. Maar een hub kan wel weten dat de sensor een signaal stuurde op het moment dat het verwacht werd.
Bedankt voor je duidelijke antwoord.

Dit is denk ik dus een essentieel verschil tussen een Alarm systeem en een Smarthome systeem.
De Lupus XT2-plus is van origine een (draadloos) Alarm systeem waarbij de (beperkte) smarthome later is toegevoegd. Daar zijn bij 'kritische" sensoren knoopcel batterij niet aan te bevelen. De Hub voert een sensor beschikbaarheid test (signaalsterkte ,"Status") uit afhankelijk van de interval die je instelt. Bij de XT2-plus ligt dat tussen de 4 en 24 uur per dag of niet (0 tot 6 keer per dag). Ik heb wel 2 "gebieden" (Area's) in gebruik, waarbij bij 1 "gebied" de interval op UIT staat (0). Ik ga de ZSDR-850 naar dit "gebied" verplaatsen.
De ICS is van origine een smarthome systeem waarbij een aantal alarm functies ook mogelijk is, vandaar dat het zo werkt als jij beschrijft.

Lupus Electronics heeft wel een eigen Rookmelder (met "eigen 868Mhz" freq.) maar die zijn maar zelden in de aanbieding en dan nog kosten ze het dubbele van de ZSDR-850 die ik gisteren voor 28,99 euro bij de BOL.com heb gekocht.

Ik ben voor de rest to nu toe wel tevreden over de ZSDR-850 gekoppeld aan mijn Lupus XT2-plus.
Als Rook (getest met de "test knop") wordt geconstateerd kan ik een hoop extra's regelen via de Hub (van Push notificaties naar mijn smartphone, tot nog meer lokaal alarm met geluid en licht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
jongetje schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:31:
[...]

Gloeiende gloeiende, hier ook. Als ze hem handmatig terugzetten om een reden, waarom pushen ze hem dan alsnog weer zonder het te fixen...
Bij mij werkt de uitlezing nu helemaal niet meer... ook niet na een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
thecure schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Hier ook weer eens niet. Zit op R37 firmware. Maar ik ben klaar mee. Ik ga een homey bestellen. Dit gedoe ben ik zat, het moet gewoon functioneren zonder te veel irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Hier 4 x ics-2000 in mijn omgeving en niet één met een probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Galaxis schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Hier ook weer eens niet. Zit op R37 firmware. Maar ik ben klaar mee. Ik ga een homey bestellen. Dit gedoe ben ik zat, het moet gewoon functioneren zonder te veel irritatie.
Ik weet niet of een Homey "geschikt is voor een ICS-gebruiker" :) :( , maar de Homey PRO is weer leverbaar :) ;) :
https://www.robbshop.nl/h..._i=7322,7SQI,YMW54,X207,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
thecure schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Als je een ticket inschiet zetten ze je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Inmiddels heb ik van de helpdesk van KlikAanKlikUit antwoord gekregen over mijn vragen naar meer specificaties van hun Smart Bridge:

Bedrijfstemperatuur -25° ~ 50° C
Keurmerk CE & Rohs
Inhoud verpakking
Smart Bridge + Voedingsadapter + LAN-/netwerkkabel +
Zendbereik 433 mHz: 30 meter (binnenshuis), 70m (buitenshuis), Afhankelijk van lokale omstandigheden
Zendbereik Zigbee: 30 meter (binnenshuis), 70m (buitenshuis), Afhankelijk van lokale omstandigheden

Grote voordeel van de SB is dat hij over een week of 2 ook met Wifi te verbinden is! Dan hoeft de SB niet meer in de meterkast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand ‘m al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Is de Smart Bridge nu een "echte bridge" (zoals de Homey bridge of de Hornbach SmartHome gateway), nl:
Bridge ontvangt signalen van componenten, stuur deze naar de Cloud,
In de Cloud staat je hele configuratie en wordt bepaald wat er moet gebeuren met alle signalen.
Cloud stuurt opdrachten naar de Bridge.
Bridge stuurt de opdrachten door naar de componenten.

Oftewel als het internet eruit ligt heb je er niets aan. Ik zou hem dan absoluut niet willen hebben.
Ben van plan er misschien 1 voor de buren te kopen, maar dit zou mij zeker tegenhouden.
Iemand hier informatie over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker-Jos
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-04 12:45
Hier wat aanvullende antwoorden die ik zojuist van KaKu Support ontving op mijn vragen:

1. Kunt u aangeven wat de technische verschillen zijn tussen de Smart Bridge en de ICS-2000 en van welke technische voordelen ik profiteer als ik mijn huidige ICS-2000 zou vervangen voor de Smart Bridge?

Ten opzichte van zijn voorganger hebben wij de nieuwe Smart Bridge op een aantal punten significant verbeterd:

Ten eerste is de nieuwe Smart Bridge voor 75% geproduceerd uit gerecycled kunststof.
De verpakking draagt het FSC keurmerk
Een significant verbeterd RF- en Zigbee bereik

2. Is het mogelijk om alle instellingen, waaronder scenes, regels en apparaten (uit de Start-Line, Plus-Line en Premium-line) over te zetten van de huidige ICS-2000 naar de Smart Bridge?

Nee, deze moet opnieuw geprogrammeerd worden.

3. Kunnen we binnenkort weer een Vraag & Antwoord live sessie verwachten waar bijvoorbeeld de Smart Bridge in behandeld wordt?
Dat weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
Als ik met de KaKu apparatuur icm. de ICS2000 ergens in huis een tablet wil plaatsen om de lampen etc. op een gemakkelijke manier te bedienen, wat heb ik dan nog extra nodig? Zie door de bomen het bos niet meer.
Heb al dingen gezien als openHAB, maar kom er niet uit of het gewoon zo al werkt.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@PThijssen Ligt eraan wat je wilt. Je kunt ook een simpele kaku afstandbediening die bij de kaku stopcontacten zit programmeren dat die een scene uitvoeren waarin je lampen aan/uit gaan of dimmen etc.
Je kunt dan elke toets toewijzen aan een actie.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 05-07-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
jongetje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:07:
@PThijssen Ligt eraan wat je wilt. Je kunt ook een simpele kaku afstandbediening die bij de kaku stopcontacten zit programmeren dat die een scene uitvoeren waarin je lampen aan/uit gaan of dimmen etc.
Omdat de vrouw en kinderen niet zo handig zijn met alle losse apps en afstandsbedieningen zou ik ergens centraal een tablet willen neerzetten waarop met icoontjes etc. de lampen te bedienen zijn.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweaker-Jos schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:01:
Hier wat aanvullende antwoorden die ik zojuist van KaKu Support ontving op mijn vragen:

1. Kunt u aangeven wat de technische verschillen zijn tussen de Smart Bridge en de ICS-2000 en van welke technische voordelen ik profiteer als ik mijn huidige ICS-2000 zou vervangen voor de Smart Bridge?

Ten opzichte van zijn voorganger hebben wij de nieuwe Smart Bridge op een aantal punten significant verbeterd:

Ten eerste is de nieuwe Smart Bridge voor 75% geproduceerd uit gerecycled kunststof.
De verpakking draagt het FSC keurmerk
Een significant verbeterd RF- en Zigbee bereik

2. Is het mogelijk om alle instellingen, waaronder scenes, regels en apparaten (uit de Start-Line, Plus-Line en Premium-line) over te zetten van de huidige ICS-2000 naar de Smart Bridge?

Nee, deze moet opnieuw geprogrammeerd worden.

3. Kunnen we binnenkort weer een Vraag & Antwoord live sessie verwachten waar bijvoorbeeld de Smart Bridge in behandeld wordt?
Dat weet ik helaas niet.
Dank voor die info. Ik zag de mail voorbij komen over die nieuwe smartbridge, maar in feite is er dus helemaal niks veranderd, behalve een nieuwe verpakking 8)7 En 'significant beter bereik' zegt me niet zo heel veel. Bij de ICS2000 is dat ook al prima.

Ik had gehoopt dat de app eens op de schop zou gaan (mooie gelegenheid, aangezien bij die nieuwe smartbridge toch alles opnieuw moet worden ingesteld). Die app doet echt ouderwets aan en vind het overzicht ver te zoeken als je veel regels hebt. Ook de bediening van de camera's e.d. is echt spartaans. Heb inmiddels al een andere camera van Eufy en dat is qua app/gebruiksgemak echt een wereld van verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 05-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40
jongetje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:07:
Dit is hoe ik het gebruik. De lampen zitten op stopcontacten met kaku AB’s, die heb ik gekoppeld aan de ICS en daarop heb ik regels en scènes gemaakt. Daarnaast hebben de missus en ik de kaku app op de iOS apparaten voor handmatige controle. Werkt perfect.

Ook handig voor in de winter, elektrische dekens in bed zitten ook op zo’n kaku stopcontact waardoor de bedden warm zijn als we erin stappen, heerlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kassad op 05-07-2022 14:14 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kassad schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:13:
[...]

Dit is hoe ik het gebruik. De lampen zitten op stopcontacten met kaku AB’s, die heb ik gekoppeld aan de ICS en daarop heb ik regels en scènes gemaakt. Daarnaast hebben de missus en ik de kaku app op de iOS apparaten voor handmatige controle. Werkt perfect.
Idd, ik heb deze aan de muur hangen: https://klikaanklikuit.nl...-muurbevestiging-ayct202/ . Eigenlijk heb ik een scene gemaakt die alle lampen in de woonkamer aanzet en dan hoef je alleen op die remote te drukken om ze aan te zetten. Er zit nog een 'preset' knopje op (het lampje met 1-6) waarmee je evt. andere scenes/regels kunt koppelen, maar in de praktijk gebruik ik dat niet (je wilt toch meestal alle lampen aan en niet enkele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
@Kassad en @Palomar . Bedankt voor de info, maar ik zoek toch iets uitgebreider. In de praktijk wil ik juist wat meer controle hebben over welke lampen er aan of uit zijn en ook welke kleuren. Daarnaast wil ik eventueel in de toekomst gaan uitbreiden met zonnewering enz.. Voor de tussentijd ga ik wel die schakelaar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:49
Zelf nog geen ervaring mee, maar denk dat je in de richting van Domoticz en vergelijk baar moet gaan kijken. Alleen werkt dit niet met de ICS dus heb je een aparte zender nodig en een pc/server waar het op draaid.

Wellicht dat er met Google home wel wat te maken is, dan kan een je de ICS blijven gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Erwin_83 op 05-07-2022 17:00 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Erwin_83 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:58:
Zelf nog geen ervaring mee, maar denk dat je in de richting van Domoticz en vergelijk baar moet gaan kijken. Alleen werkt dit niet met de ICS dus heb je een aparte zender nodig en een pc/server waar het op draaid.

Wellicht dat er met Google home wel wat te maken is, dan kan een je de ICS blijven gebruiken.
Bezoek Domoticz en/of Home Assistant en/of Homey pro Tweakers forums voor info. Is allemaal een stuk technischer dan ICS. De Homey Pro nog het "minst" !
Zie ook voor Homey Pro:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72041024

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat @Antonio di zegt, je moet hier namelijk echt met andere systemen aan de slag gaan. Koop een Raspberry Pi met een Zigbee USB stick (of draai het op een computer/server die altijd aan staat), installeer Home Assistant (mijn voorkeur), bouw een mooi dashboard en zet het op een tablet.

Ik zou zelf wel wegblijven bij 433 kaku apparaten omdat die geen status terug kunnen koppelen. Je kunt niet zien of het aan of uit staat. Kun je beter de Zigbee-stekker van kaku, ikea, philips of whatever kopen.

Wil je kant en klaar? Dan moet je iets als een Nest Hub doen. Die werkt met onder andere de ICS/Smart Bridge, maar is niet heel erg configureerbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

xFeverr schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:01:
Wat @Antonio di zegt, je moet hier namelijk echt met andere systemen aan de slag gaan. Koop een Raspberry Pi met een Zigbee USB stick (of draai het op een computer/server die altijd aan staat), installeer Home Assistant (mijn voorkeur), bouw een mooi dashboard en zet het op een tablet.

Ik zou zelf wel wegblijven bij 433 kaku apparaten omdat die geen status terug kunnen koppelen. Je kunt niet zien of het aan of uit staat. Kun je beter de Zigbee-stekker van kaku, ikea, philips of whatever kopen.

Wil je kant en klaar? Dan moet je iets als een Nest Hub doen. Die werkt met onder andere de ICS/Smart Bridge, maar is niet heel erg configureerbaar.
Zoals @xFeverr al schrijft : Weet waaraan je begint als je van ICS over wilt stappen naar Domoticz of Home Assistant etc.. Je kunt heel veel met deze genoemde software/systemen, maar het is iets anders als een "kant-en-klaar" ICS systeem inrichten. Ik ben zelf ook trouwens meer Fan van Home Assistant dan Domoticz en OpenHab.

Ik heb een algemeen artikel geschreven op Tweakers (in "Forum vorm") over de voorwaarden van een draadloos Alarm/Smarthome systeem. Zoveel mogelijk in "Jip & Janneke" taal. Dit gaat primair over een Alarm systeem maar zeer veel aspecten van Smarthome komen hier ook in voor en/of komen hiermee overeen. Dus als je van lezen houdt ;) :( , zie:

Ook in mijn review over mijn Lupus-XT2 staat waarom je zo'n soort systeem zou moeten kiezen, Zie:
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di . Jammer genoeg is de XT2-plus beperkter in Smarthome mogelijkheden en ook minder in open standaards!

Als ik een meer kant-en-klaar-systeem zou moeten kiezen i.p.v. de ICS, dan zou ik gaan voor Fibaro Home Center 3 OF het in ieder geval goed bestuderen (software is nog wat in ontwikkeling, de Home center 2 is wat stabieler)!. Fibaro 3 is wel moeilijker dan ICS maar kant-en-klaar. Deze Fibaro 3 zou werken met SmartThings, Google Home, Amazon Echo, Philips HUE, IFTTT, Sonos Protocol, Zigbee (sinds april 2022), Z-wave Plus, "NICE" 433Mhz, WiFi 5Ghz, Bluetooth, WiFi 2.4Ghz en "NICE 868MHz". Dan zit je natuurlijk wel met de vraag of je Kaku 433Mhz spullen hierop werken (weet ik niet) en of je Kaku Zigbee spullen allemaal hierop werken (veel meer kans van wel, heb het niet getest)! Last but not Least: de Fibaro werkt ook zonder internet :) ;) :> . Natuurlijk is de Homey-pro ook een goed meer 'kant-en-klaar" alternatief waarover trouwens meer positieve reviews zijn (systeem is stabieler) dan over de nieuwe Fibaro 3!.
Maar oh ja, ik vind de Fibaro 3 wel veel mooier dan de Homey pro :o :'( :X ;w

Vind je de Cloud geen probleem en/of vind je de Fibaro te duur en wil je van "ICS af", dan zou ik eens naar de Hornbach Smarthome Hub kijken voor 40 euro, Cloud staat in Duitsland en Hornbach blijft denk ik ook nog wel even bestaan. Bij Hornbach wordt Kaku compatibiliteit expliciet genoemd (zal wel niet alles zijn) en kun je ook nog andere merken koppelen. Ik heb zelf nul ervaring met deze Hub!. Zie:
https://www.hornbach.nl/projecten/smart-home-by-hornbach/
Hornbach Smart Home?

Ik heb zelf het idee dan de nieuwe Kaku "Smart Bridge" helemaal de Cloud kant op gaat, waar ik zelf geen voorstander van ben. Het hoe en waarom hiervan (o.a. mijn visie), staat ook allemaal in het bovengenoemde Algemene artikel. Het Algemene artikel vergt 140 minuten leestijd en de Lupus XT2-plus review 170 minuten. Veel leesplezier :) :( . Je kunt ook alleen bepaalde hoofdstukjes lezen want het Algemene artikel en de XT2-plus Review zijn geïndexeerd via een Inhoudsopgave!
Is de Cloud afhankelijkheid voor jouw geen probleem dan is de ICS Smart Bridge denk ik wel het makkelijkst om "bij ICS te blijven" met je bestaande Kaku spullen! Wel zou ik in de toekomst alleen Zigbee Kaku spullen kopen i.p.v. de 433Mhz (zie ook opmerking hierover van @xFeverr hierboven en het "Algemene artikel" hierover) !

zie spec's Fibaro Home center 3 : op ROBBshop:
https://www.robbshop.nl/m..._HC3_Black_download_1.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjKMtnsxIy7UTGtC9n7xORlTyFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAQlYAH6QbC16x8hCurf80tS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Antonio di op 06-07-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Dank je voor de uitgebreide informatie. Zeer bruikbaar. Ik heb de IC 2000 altijd als een soort hybride systeem gezien. Het kan namelijk aangestuurd worden zonder internetverbinding. Ik dacht dat dit de lokale mode is. En als je buiten de deur bent kan het via internet worden aangestuurd. Zie ik dat goed?

In de tabel zou het heel waardevol zijn als er ook een demping factor wordt opgenomen. Een 5 GHz signaal kan in DB sterker zijn , maar wordt natuurlijk veel meer gedempt dan een 2.4 gigahertz signaal. Waardoor het bereik bij ongelijk vermogen toch even groot kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
PThijssen schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:06:
Als ik met de KaKu apparatuur icm. de ICS2000 ergens in huis een tablet wil plaatsen om de lampen etc. op een gemakkelijke manier te bedienen, wat heb ik dan nog extra nodig? Zie door de bomen het bos niet meer.
Heb al dingen gezien als openHAB, maar kom er niet uit of het gewoon zo al werkt.
Je kan de ICS2000 ook koppelen aan Olisto. In Olisto kun je weer webhooks aanmaken. Een webhook is niets meer dan een URL. Als de URL wordt aangeroepen voert Olisto een (KAKU) actie uit. Je zou op je tablet een html pagina kunnen maken met icoontjes en hyperlinks naar de Olisto webhooks. Zo kun je je eigen interface maken. Voordeel is dus volledige vrijheid om een interface te maken. Nadeel van de oplossing is dat alle signalen van de tablet via de Olisto cloud naar de KAKU cloud naar de ICS2000 lopen. De responsetijd zal niet supersnel zijn (één of meerdere tellen) en gevoeliger voor storingen dan een cloudloze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:59
Wil mijn ics2000 op de slimme meter aansluiten, maar heb het rj-rj kabeltje niet meer.
Kan iemand mij de pinbezetting vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

rowicom schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:30:
Wil mijn ics2000 op de slimme meter aansluiten, maar heb het rj-rj kabeltje niet meer.
Kan iemand mij de pinbezetting vertellen?
Zie o.a:
Zelf P1-kabel maken
Zelf slimme meter kabel maken

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Aha, een recht kabeltje dus, voor degenen die hier ook naar op zoek zijn 😉
Stukje plat telefoonsnoer is het makkelijkst.
Met twee rj11 of rj12 connectors worden de posities 2 t/m 5 'straight' aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbgk2nnshiy6QBk6D9PLiG1EDEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j3OaZmLw8IhZ9yS35rBEof3G.jpg?f=user_large

Voor aansluiten van de P1 poort van de slimme meter op de P1 ingang van een klikaanklikuit ICS-2000 module.

Posities 1 en 6 zijn optioneel. Niet nodig en mogen weggelaten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door rowicom op 09-07-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

rowicom schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:09:
Aha, een recht kabeltje dus, voor degenen die hier ook naar op zoek zijn 😉
Stukje plat telefoonsnoer is het makkelijkst.
Met twee rj11 of rj12 connectors worden de posities 2 t/m 5 'straight' aangesloten.

[Afbeelding]

Voor aansluiten van de P1 poort van de slimme meter op de P1 ingang van een klikaanklikuit ICS-2000 module.

Posities 1 en 6 zijn optioneel. Niet nodig en mogen weggelaten worden.
Mooi duidelijk plaatje :)
Heb je het kabeltje (zoals hier afgebeeld aangesloten) al werkende/getest tussen je stroommeter en ICS2000? Wat is het resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Antonio di schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Mooi duidelijk plaatje :)
Heb je het kabeltje (zoals hier afgebeeld aangesloten) al werkende/getest tussen je stroommeter en ICS2000? Wat is het resultaat?
Jazeker, werkt als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Bij Robbshop staat nu een handleiding van de Kaku Smart Bridge, zie:
https://www.robbshop.nl/m...ART_BRIDGE_download_1.pdf

Je kunt er niet uit halen hoe de Smart Bridge nu werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Antonio di op 12-07-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Dacht dat ik de overstap zou maken naar de Homey Pro, maar dat is me erg tegengevallen. De Calex lampen worden ook door de Homey Pro niet herkend en moet ik alsnog via een omweg en Tuya web koppelen. Ook dan krijg ik vaak de melding dat de lampen niet geupdate kunnen worden. Ik blijf dus nog maar gewoon bij de ICS2000 en wellicht die Smart Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

PThijssen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:06:
Dacht dat ik de overstap zou maken naar de Homey Pro, maar dat is me erg tegengevallen. De Calex lampen worden ook door de Homey Pro niet herkend en moet ik alsnog via een omweg en Tuya web koppelen. Ook dan krijg ik vaak de melding dat de lampen niet geupdate kunnen worden. Ik blijf dus nog maar gewoon bij de ICS2000 en wellicht die Smart Bridge.
Zowel voor Homey-pro als bijvoorbeeld de "CONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik" (kun je in combi gebruiken met diverse 'open source 'Hubs) blijf je afhankelijk van de open source gemeenschap (vrijwilligers) afhankelijk voor het toevoegen van bijvoorbeeld jouw lampen.
Zie bijvoorbeeld forum:
Thijsmans in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"
Daar komt nog een bij dat de gratis "open source software" (Domoticz, Home-Assistant en OpenHab) even iets anders is om te begrijpen/installeren. Zie dicussie van 5 juli op dit forum:
Antonio di in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, die Calex lampen gebruiken wifi en communiceren zelf via het internet met Tuya servers. Een hub kan daar weinig mee op dit moment.

Er zijn wat mogelijkheden bij sommige Tuy chips om custom firmware erop te flashen, maar die route wil je echt niet op en kan niet altijd. Tuya is ook bezig met lokale bediening via bijvoorbeeld Home Assistant, maar dat loopt ook niet heel snel vooruit.

Nee, die Calex lampen gaan het niet zomaar doen zonder de Tuya-app. (Of Calex app, maar dat is ook gewoon een rebranded Tuya app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

xFeverr schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:46:
Nee, die Calex lampen gebruiken wifi en communiceren zelf via het internet met Tuya servers. Een hub kan daar weinig mee op dit moment.

Er zijn wat mogelijkheden bij sommige Tuy chips om custom firmware erop te flashen, maar die route wil je echt niet op en kan niet altijd. Tuya is ook bezig met lokale bediening via bijvoorbeeld Home Assistant, maar dat loopt ook niet heel snel vooruit.

Nee, die Calex lampen gaan het niet zomaar doen zonder de Tuya-app. (Of Calex app, maar dat is ook gewoon een rebranded Tuya app)
Calex verkoopt naast Wifi dacht ik ook Zigbee en Bluetooth lampen. Dus ik ging er vanuit dat @PThijssen de Calex Zigbee lampen op zijn ICS 2000 heeft. Of werkt Calex Zigbee Tuya nergens anders op??. Of is het dat je altijd moet koppelen via Tuya App en dan naar Homey-pro?? Of heeft @PThijssen toch gewoon de Calex Wifi lampen!
zie ook: https://www.calexshop.nl/smart-home.html
Zie ook (werkt met Tasmota, Zigbee2MQTT):
https://zigbee.blakadder.com/Calex_421786.html
https://zigbee.blakadder.com/Calex_421792.html
Zie ook:
https://community.homey.app/t/lsc-lampen-koppelen/37289/4

Komt toch neer op het advies wat jij eerder gaf en ik heb herhaald:
Koop alleen Zigbee (standaard spul) uitbreiding voor je ICS 2000
Kijk naast de Homey pro App voor jouw apparaatje ook eens op de blakadder lijst om eens te zien hoe compatibel je te kopen Zigbee apparaat(je) is, zie:
https://zigbee.blakadder.com/

De NL/EU overheid instanties geven trouwens voor rookmelders e.d. in de Norm (N)EN14604 duidelijk aan dat de melders autonoom/zelfstandig alle functies moet kunnen doen, wat je er ook "slim" aan maakt. Dat autonoom/zelfstandig moet je ook ter harte nemen bij Smarthome spullen.
Thuis een Hub en zonder Internet/Cloud werkt alles thuis nog prima. Ik moet zelf ook niets hebben van die "P2P" oftewel: Maak een account in de cloud en scan even de QR-code en je hebt alles buitenshuis ook werken met de app. Je bent dan weer afhankeijk van de Fabrikant voor de buitenshuis toegang.
Geef mij maar dat ik dat zelf regel die buitenshuis toegang met DDNS en evt. VPN . Al die ovewegingen staan in mijn stukje over: Waar moet een DIY Alarm/smarthome met Smarthome aan voldoen:

In mijn review over een Zigbee lamp staat een leuk hoofdstukje 10 over "Is deze “slimme” (Zigbee) lamp DOM" oftewel moet je uberhaupt Slimme Lampen kopen, zie:
Osram Smart+ LED-lamp E27 Classic (warm-wit) review door Antonio di

Veel leesplezier :) :(

[ Voor 52% gewijzigd door Antonio di op 12-07-2022 01:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Antonio di schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:59:
[...]

Calex verkoopt naast Wifi dacht ik ook Zigbee en Bluetooth lampen. Dus ik ging er vanuit dat @PThijssen de Calex Zigbee lampen op zijn ICS 2000 heeft. Of werkt Calex Zigbee Tuya nergens anders op??. Of is het dat je altijd moet koppelen via Tuya App en dan naar Homey-pro?? Of heeft @PThijssen toch gewoon de Calex Wifi lampen!
zie ook: https://www.calexshop.nl/smart-home.html
Zie ook (werkt met Tasmota, Zigbee2MQTT):
https://zigbee.blakadder.com/Calex_421786.html
https://zigbee.blakadder.com/Calex_421792.html
Zie ook:
https://community.homey.app/t/lsc-lampen-koppelen/37289/4

Komt toch neer op het advies wat jij eerder gaf en ik heb herhaald:
Koop alleen Zigbee (standaard spul) uitbreiding voor je ICS 2000
Kijk naast de Homey pro App voor jouw apparaatje ook eens op de blakadder lijst om eens te zien hoe compatibel je te kopen Zigbee apparaat(je) is, zie:
https://zigbee.blakadder.com/
Goeie vondst. Calex heeft in het verleden wat spullen van KlikAanKlikUit onder het eigen merk verkocht. Zelfs de ICS-2000 hebben ze onder Calex verkocht icm met een rebranded KlikAanKlikUit-app. Een hele tijd geleden alweer, maar in dit topic kwam de calex-ics2000 weleens voorbij in de voordeelhoek van de bouwmarkt voor een zeer goedkope prijs.

Het zal me niks verbazen dat op de pagina die jij aanhaalt (https://www.calexshop.nl/smart-home.html) het allemaal rebranded kaku-producten zijn. Kijk alleen al naar die schemersensor en stopcontactschakelaar. Oud spul ook hoor, komt uit een andere tijd dan de Tuya-spullen die ze nu verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:38
Beste mede Tweakers, ik heb jullie hulp nodig bij het kunnen laten dimmen van kaku inbouw dimmer.
Ik heb de ACM-250-LD welke een 2-tal Philips GU10 3,7W LED lampjes aanstuurt. In de app is een dimmer aangemaakt. Aan/uit werkt via de app (via een ICS-2000), maar dimmen lijkt niet te werken. De LED lampen zijn volgens specificaties van Philips geschikt om te dimmen (https://www.elektramat.nl...mwit-2700k-3-7w-31226500/).
Ik heb getracht de ACM-250-LD in dimmodus te brengen via een gekoppelde afstandsbediening en ook via de bedieningsschakelaar op de wand, een en ander volgens de beschrijving in de handleiding. Echter het resultaat is alleen dat led lampjes gaan branden (en dus niet dimmen), hierbij verschillende standen gebruikt van de insteldraaiknop. Heb al met kaku support contact gehad, zonder echt resultaat. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:51
Ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen. Je geeft aan dat je verschillende dimmodi hebt geprobeerd (met de draaiknop op de Kaku unit. Voor mijn gevoel lag daar de oplossing.
Je zou nog kunnen proberen een oude gloeilamp tijdelijk aan te sluiten om te zien of je die wel kunt dimmen, om uit te sluiten dat het aan de lampjes ligt.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:38
Patrick_6369 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:32:
Ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen. Je geeft aan dat je verschillende dimmodi hebt geprobeerd (met de draaiknop op de Kaku unit. Voor mijn gevoel lag daar de oplossing.
Je zou nog kunnen proberen een oude gloeilamp tijdelijk aan te sluiten om te zien of je die wel kunt dimmen, om uit te sluiten dat het aan de lampjes ligt.
Bedankt voor je reactie, ik zal dat nog gaan proberen. Zal wel de goed moeten gaan zoeken naar zo’n oude lamp, alles bij de verhuizing vorig jaar omgezet naar led 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Nous112 op 13-07-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-04 19:49
De ICS-2000 is uit handel gehaald. Er is een nieuwe opvolger van de ICS-2000, de Smart Bridge:

Het schijnt dat je daarmee de P1-poort niet meer kunt uitlezen, omdat de aansluiting daarvoor mist.

Weet iemand wat het voordeel van Smart Bridge tegenover ICS-2000 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:29:
De ICS-2000 is uit handel gehaald. Er is een nieuwe opvolger van de ICS-2000, de Smart Bridge:

Het schijnt dat je daarmee de P1-poort niet meer kunt uitlezen, omdat de aansluiting daarvoor mist.

Weet iemand wat het voordeel van Smart Bridge tegenover ICS-2000 is?
Zie plaatjes hieronder (aansluiting Smartbridge foto van Coolblue site en nog een foto van de nadelen in rode lettertjes)
Lees de posts op dit forum vanaf:
fjansma in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
Voor P1:
xFeverr in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PnZ6ZSXtqeiASJvg8KPEibREjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3RscP09OWEqCxIf4ea2F2uR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvCnVon1ZfHV0s8eH0EAwtm1I6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uyc9hk2xFoRbIUK60Z3fU4Cx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:04

gex

De gekste

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn huegu10 rgb lampen geconnect met de ics2000, ik heb de lampen gereset met de trust afstandsbediening waarna ze knipperen en daarna branden, vervolgens in de kaku app geprobeerd toe te voegen als zigbee rgb lamp, maar wordt niet herkend, zie ik iets over het hoofd? (ook geprobeerd als trust lamp werkt niet). 5 keer uit/aan schakelen zoals in de instructiefilmpjes werkt ook niet, iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@gex Heb je de lampen zo dicht mogelijk tegen de ics2000 gehouden tijdens het koppelen. Mijn ervaring is dat het anders niet zo goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:04

gex

De gekste

jongetje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:41:
@gex Heb je de lampen zo dicht mogelijk tegen de ics2000 gehouden tijdens het koppelen. Mijn ervaring is dat het anders niet zo goed werkt.
Ik heb de ics2000 verplaatst en nu werkt het direct, heel erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-05 08:46
Antonio di schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Zie plaatjes hieronder (aansluiting Smartbridge foto van Coolblue site en nog een foto van de nadelen in rode lettertjes)
Lees de posts op dit forum vanaf:
fjansma in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
Voor P1:
xFeverr in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik blijf het een bijzondere keuze vinden om P1 support weg te laten. Je mag verwachten dat ze binnenkort met een aparte module komen daarvoor. Juist nu energie verbruik zo'n hot item is.
Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste