Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noci1958
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-09-2024
Is er iets bekend over WiZ en klikaanklikuit? Is het te koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
Wiz gaat over wifi en gaat dus niet via de ics-2000. Ik gebruik Google home dus als ik zeg "licht uit" dan gaan netjes de wiz lampen als de lampen die aan de ics-2000 hangen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeP1
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-10-2021
Mijn vraag,

Ik heb al een aantal klikaanklikuit sensoren en stopcontacten in gebruik, nu wil ik een "rule" maken die zegt
Als "iets" aanstaat / stroom verbruikt (gemeten door de zcc3500) dan wil ik dat "iets" aan gaat

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is?
In de app van Kaku kan ik het zelf nergens terug vinden maar wellicht weet iemand een third party app waarmee dit wel kan
IFTTT heb ik ook al geprobeerd maar hier zie ik dit ook nergens staan

Alvast bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
MikeP1 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 08:42:
Mijn vraag,

Ik heb al een aantal klikaanklikuit sensoren en stopcontacten in gebruik, nu wil ik een "rule" maken die zegt
Als "iets" aanstaat / stroom verbruikt (gemeten door de zcc3500) dan wil ik dat "iets" aan gaat

[...]
Ik begrijp het niet helemaal wat je nu precies bedoeld. Die ZCC3500 doet toch geen stroomverbruik meten?

Als de ZCC3500 aan staat, moet iets anders aan gaan. Is dat dan wat je wil? Dan is de vraag natuurlijk: hoe zet je die dan aan?

Of zit ik nu helemaal mis? Sorry ik begrijp hem echt niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_1981
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-08 17:03
Weet iemand ook of er "klap schakelaren" te krijgen zijn hiervoor?
Dus 2x klappen lampen een, 2x klappen lampen weer uit?

Kon deze nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:42
Heeft er iemand een idee wat er met de app Olisto is gebeurd?

Na een verse install van mijn smartphone probeerde ik die opnieuw te installeren, maar de app is verdwenen bij Google Play...

Ik had nogal wat routines lopen via Olisto en Olisto Now, dus ben nu even de draad kwijt..

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Patrick_6369 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:32:

Na een verse install van mijn smartphone probeerde ik die opnieuw te installeren, maar de app is verdwenen bij Google Play...

Ik had nogal wat routines lopen via Olisto en Olisto Now, dus ben nu even de draad kwijt..
Ik gebruik het niet (meer) maar de site is nog gewoon in de lucht. Wellicht kan je nog een oudere apk vinden op een andere alternatieve store.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
Patrick_6369 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:32:

Bedankt voor deze melding. Ik gebruik het ook dagelijks. O.a. voor aansturing WarmteTerugWin ventilatie op basis van CO2 meting. Een buurman staat op het punt te investeren in iets soortgelijks.
De routines en de app lijken hier overigens nog te werken.

UPDATE:
Te lezen op Olisto forum:
Geen paniek, het is zeker niet het einde van de Olisto app. Er was een probleempje met een nieuwe policy van Google waardoor we pontificaal uit de playstore zijn geknikkerd. We hopen er binnen enkele dagen weer in te staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Strontvlieg op 31-10-2021 07:34 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:42
Thanks allen!!

Op het Olistoforum staat nu ook een link naar de APK (installer) buiten de Play Store. Te vinden via onderstaande link.
https://forum.olisto.com/...n-google-playstore/2423/4

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesF
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-01 11:13
Na 4 jaar goed gewerkt te hebben geeft mijn ICS-2000 met Kaku app op de energie pagina zowel Stroomgebruik als Stroomproductie tegelijk aan, dit was altijd het netto resultaat van de twee.
ICS-2000 is op firmware level R36 en de app op 3.17.1
Vergeefs gepoogd om dit probleem via de helpdesk op te lossen.
Ben ik de enige met dit probleem ? Suggesties welkom.

Iedereen bedankt voor de suggesties. Het probleem is uiteindelijk opgelost door de helpdesk die mijn data naar een andere server heeft verhuisd. Geen idee wat er mis was, maar alles werkt weer als vanouds.

[ Voor 22% gewijzigd door CeesF op 11-11-2021 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
CeesF schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:49:
Na 4 jaar goed gewerkt te hebben geeft mijn ICS-2000 met Kaku app op de energie pagina zowel Stroomgebruik als Stroomproductie tegelijk aan, dit was altijd het netto resultaat van de twee.
ICS-2000 is op firmware level R36 en de app op 3.17.1
Vergeefs gepoogd om dit probleem via de helpdesk op te lossen.
Ben ik de enige met dit probleem ? Suggesties welkom.
Ik heb dit ook weleens terug zien komen bij andere energiemeters. Dit had iets te maken met een drie-fasenaansluiting, hoe de omvormer vs de rest is aangesloten en hoe de energiemeter is geconfigureerd. Lopen ook wat topics van op Tweakers, zoals deze: slimme meter: tegelijk afname en teruglevering??

Als ik het zo lees is het een kwestie van een belletje doen naar de energieleverancier om te melden dat je meter onjuist staat ingesteld. Dit moet natuurlijk wel allemaal correct staan voordat de salderingsregeling stopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:25
Sinds een dag of twee werken alle Osram Smart+ stekkers niet meer (ik heb er 3 in verschillende ruimtes). Iemand hier ook last van? Is er een update van de ics2000 of de app geweest?

Opnieuw koppelen lukt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
@fjansma Net even gecontroleerd en hier werken ze nog.
Ook die ene die niet ingeplugd (offline) was en weer werd ingeplugd schakelde daarna via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leesaa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02:15
Ik heb via ali een ledstrip besteld met een zigbee schakelaar.. werkt als een trein. Voor mij was het een experiment omdat ik de prijs van de hue ledstrip toch vrij hoog vond. Kostte €20 voor 5 meter strip lgbw en een zigbee controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik heb vrij veel regels achter knoppen van afstandsbedieningen en wandschakelaars. Dit werkt meestal best goed, maar sommige knopjes moet ik meermaals indrukken en soms reageert hij pas na lang indrukken of eerst een andere knop op dezelfde afstandsbediening indrukken (=een andere regel uitvoeren). Het maakt niet uit hoe dicht ik bij het systeem sta.

Hebben jullie dit ook wel eens? Ik neig langzaam naar iets anders (een nuc met domoticz), ook omdat ik de app als enige mogelijkheid het systeem te 'programmeren' niet erg overzichtelijk vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 06-11-2021 21:38 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corrado20vt
Tarin schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:37:
Ik heb vrij veel regels achter knoppen van afstandsbedieningen en wandschakelaars. Dit werkt meestal best goed, maar sommige knopjes moet ik meermaals indrukken en soms reageert hij pas na lang indrukken of eerst een andere knop op dezelfde afstandsbediening indrukken (=een andere regel uitvoeren). Het maakt niet uit hoe dicht ik bij het systeem sta.

Hebben jullie dit ook wel eens? Ik neig langzaam naar iets anders (een nuc met domoticz), ook omdat ik de app als enige mogelijkheid het systeem te 'programmeren' niet erg overzichtelijk vind.
Heel herkenbaar, soms gaat dan maar de helft van de lampen uit.
Bijzonder is dat als ik Google home gebruik wel altijd alle lampen uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

corrado20vt schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:45:
[...]

Heel herkenbaar, soms gaat dan maar de helft van de lampen uit.
Bijzonder is dat als ik Google home gebruik wel altijd alle lampen uitgaan.
Oh ja, een van de regels dimt 3 Zigbee-spotjes, waarbij er soms een of twee een extra zetje nodig heeft/hebben. Juist met zigbee zou ik dan een regelen willen schrijven wat een soort do-until-lusje start.

Maar ik wil domoticz in een keer goed doen, en de algemene ervaring lijkt te zijn dat een nuc of een nas stabiel zijn, een Raspberry minder, en een nuc is weer best een investering in tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Tarin schreef op zondag 7 november 2021 @ 07:44:
[...]

Maar ik wil domoticz in een keer goed doen, en de algemene ervaring lijkt te zijn dat een nuc of een nas stabiel zijn, een Raspberry minder, en een nuc is weer best een investering in tijd en geld.
En een nuc slurpt natuurlijk best wel wat energie. Een NAS staat toch al aan dus dan zou ik zelf die eerst gebruiken :p

Waarom Domoticz en niet bijvoorbeeld Home Assistent? Ik zit naar beide te kijken maar heb nog geen keuze durven maken. Domoticz hoor ik niet zo vaak, van HA heb ik al wat succesverhalen gehoord wat betreft KlikAanKlikUit-producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ben ik ook aan het spelen/experimenteren om de ICS te vervangen voor home assistant.
Had nog een Nanopc-T4 liggen. Daar een nvme SSD met Armbian erop. Betreft andere hardware:
Deconz conbee II voor Zigbee
Rflink voor alle 433.92 MHz (KaKu) apparaten.

Helaas is de rflink niet in staat om ook met de Somfy RTS rolluiken te praten. Om dat hopelijk op te lossen heb ik een RFXcom besteld.

De deconz conbee II kost €40,-, de rflink ook iets van €40,- en de RFXcom €95,-.
Er is ook een rflink op 433.42 MHz beschikbaar (frequentie voor Somfy RTS), deze kost om iets van €40,- maar die werkt niet gegarandeerd op 433.92 (KaKu).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

xFeverr schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:52:
[...]

En een nuc slurpt natuurlijk best wel wat energie. Een NAS staat toch al aan dus dan zou ik zelf die eerst gebruiken :p
Nouja, een nuc hoeft geen i7 met 2 7200RPM HDDs te zijn die 24/7 films transcodeert; een simpele valt best mee. Ik heb hier 2 Synologys staan, maar ik richt voor smarthome liever iets aparts in. Beetje een gevoelskwestie.
Waarom Domoticz en niet bijvoorbeeld Home Assistent? Ik zit naar beide te kijken maar heb nog geen keuze durven maken. Domoticz hoor ik niet zo vaak, van HA heb ik al wat succesverhalen gehoord wat betreft KlikAanKlikUit-producten.
Ik ben als eerste op Domoticz gekomen en heb daar wat positieve verhalen gehoord, ik vind zo snel iets dat een update van Domoticz dit jaar niet zo lekker liep, dus ik moet me nog een keertje inlezen over welk systeem alles doet wat ik wil (voornamelijk KAKU- en Tradfri-spul aansturen met wat ingewikkeldere regeltjes dan die die met het ICS mogelijk zijn en een UI op groot scherm met muis-en toetsenbordinvoer).
Het gaat mij vooral om het schrijven van slimme regeltjes en daarvoor lijken me de programmeermogelijkheden van Domoticz ideaal (Blocky lijkt me leuk, dan kan ik er ook met mijn dochter mee spelen).

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 08-11-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:30
Met de zoekfunctie deze foutmelding vaker tegengekomen, maar geen oplossing ervoor.

Iemand onderhand nu wel een idee voor:
Control Station fout (64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 13:29
Goedemiddag allen, wij zijn bezig met de bouw van een woning en zijn nu aangekomen bij het onderdeel domotica. In principe zijn onze wensen vrij eenvoudig:

- schakelen lichten;
- video deurbel;
- zonwering buitenzijde;
- beveiligingscamera's.

Wij kijken serieus naar Kaku maar ik twijfel welke lijn binnen Kaku de toekomst heeft?

Plus Line (868 MHz)
Premium Line (Zigbee)
Start Line (433MHz)

Veel andere merken werken namelijk met Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb ook nog allerlei kaku spul in huis(voornamelijk inbouwdimmers en stopcontacten)en dat werkt allemaal prima icm met een ics maar zijn wel allemaal non zigbee. Tegenwoordig heb ik een Homey als basisstation en combineer ik alle domotica wat los en vast zit. Kijk daar ook eens naar dan zit je niet vast aan alleen kaku spul.

Wil je toch simpel en iets meer toekomstvast, kijk dan eens naar bijv Shelly producten. Werkt middels zigbee en erg betaalbaar.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Inbouw zenders/ontvangers met Zigbee heeft KaKu niet.

Bij oa Ali is dergelijk spul wel te koop maar of dat feilloos of uberhaupt werkt met een ICS is de vraag.

Denk dat je dan beter naar iets als HomeAssistant of Domoticz kunt kijken.
Daarmee ben je veel minder leverancier van het schakelmateriaal afhankelijk.

Het vergt wel meer knutselwerk. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbiehobby
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-09 19:38
De Icasa Zigbee dimmer werkt wel met de Kaku ICS-2000.
Icasa heeft ook een Zigbee schakelaar.
Dit is beiden inbouw en kan met een pulsschakelaar van elk merk schakelmateriaal worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Frappuccino schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:36:
Inbouw zenders/ontvangers met Zigbee heeft KaKu niet. [...]
Nog niet... Maar ze zijn er wel mee bezig. (Kwam voorbij op de livestream op YouTube, de Q&A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
xFeverr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:15:
[...]

Nog niet... Maar ze zijn er wel mee bezig. (Kwam voorbij op de livestream op YouTube, de Q&A)
Da's mooi, maar waarom duurt dat zo lang?
Op Ali wordt het volop aangeboden, zigbee schakelmateriaal.

En ik heb nou niet de indruk dat het assortiment van KaKu altijd volledig eigen design is.
Zo vind je bij Ali ook rookmelders die wel heel erg veel op die van KaKu lijken.
Of ze met de ICS werken is ten tweede, maar dat was ook het punt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Frappuccino schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:20:
[...]

En ik heb nou niet de indruk dat het assortiment van KaKu altijd volledig eigen design is.
Zo vind je bij Ali ook rookmelders die wel heel erg veel op die van KaKu lijken.
Een inbouwdimmer van een chinees importeren is één ding, maar dan moet het natuurlijk wel werken :+ en ook goedgekeurd/veilig zijn voor de Nederlandse markt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Of het werkt met een ICS stelde ik in mijn eerste post op dit vraagstuk al ter discussie.

Daarom linkte ik daar ook naar HomeAssistant of Domoticz.

Met China made spul blijft het altijd de vraag of het goedgekeurd/veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:46

OmeJoyo

This is me

Meer mensen momenteel problemen met time-outs? En of geen verbinding?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
OmeJoyo schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:36:
Meer mensen momenteel problemen met time-outs? En of geen verbinding?
Nergens last van, alles werkt als normaal. Wat zeggen de status lampjes op je ics2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

renzo4000 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:17:
[...]

Nergens last van, alles werkt als normaal. Wat zeggen de status lampjes op je ics2000?
Inmiddels na 4 herstarts en 3 Power cycles en het even laten rusten, werkt het nu na 6 uur weer.

Eerst werkte ook lokaal niets, 4 x rood. Daarna verschillende combinaties gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
Tarin schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:37:

Jaren gelden al gerapporteerd aan KAKU. De tip die ze toen gaven was om in de scenes pauze's (vertraging 1 seconde bijvoorbeeld) in te bouwen. Dus tussen de 2 a 3 schakelingen een vertraging. De actie duurt daarmee wel langer maar de ICS heeft blijkbaar meer tijd nodig om alles te verweken. Dit helpt in 9 van de 10 gevallen, evengoed slaat hij soms inderdaad een schakeling over.
Je zou verwachten bij Zigbee dat de ICS blijft schakelen totdat hij terugkoppeling krijgt dat het gelukt is (met het risico dat hij eeuwig blijft schakelen als er nooit terugkoppeling komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

fjansma schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:38:
[...]

Jaren gelden al gerapporteerd aan KAKU. De tip die ze toen gaven was om in de scenes pauze's (vertraging 1 seconde bijvoorbeeld) in te bouwen. Dus tussen de 2 a 3 schakelingen een vertraging. De actie duurt daarmee wel langer maar de ICS heeft blijkbaar meer tijd nodig om alles te verweken. Dit helpt in 9 van de 10 gevallen, evengoed slaat hij soms inderdaad een schakeling over.
Je zou verwachten bij Zigbee dat de ICS blijft schakelen totdat hij terugkoppeling krijgt dat het gelukt is (met het risico dat hij eeuwig blijft schakelen als er nooit terugkoppeling komt).
De problemen die het meest storen zijn knopjes op afstandsbedieningen (trigger: kanaal 1 uit, aktie: buitenverlichting uitschakelen) die gewoon niks doen, en dan na 10 keer proberen ineens weer gewoon werken. Slecht voor de WAF. Die truc met de tijd tussen meerdere schakelingen ga ik eens proberen - dat is met de 433MHz-spullen geen probleem, maar die 3 GU10-spotjes die naast elkaar hangen reageren dan misschien beter.
Met tussenpauze meermaals hetzelfde commando sturen (in dit geval minimaal dimmen, 5 seconden wachten, weer minimaal dimmen) zorgde af en toe voor een lichtpiek tussen de twee keer dimmen, wat het doel tegenwerkt (de verlichting in het halletje 's nachts dimmen en overdag vol aan - we hebben geen ramen of bovenlicht dus ons halletje boven is pikkedonker als alle kamer deuren dicht zijn).

Verder is vaak onze buitenverlichting (een rij van die Osram Garden Pole Minis - zigbee dus) nog aan 's ochtends, terwijl die eigenlijk met een timer tegen 23:00 uur uit zou moeten gaan. Er hangen genoeg Zigbee-devices tussen dat het mesh stabiel genoeg zou moeten zijn.. misschien de regel een scene aan laten sturen die ze 4 keer uitschakelt met een paar seconden ertussen.

Ik zou graag een beetje meer kunnen troubleshooten, maar ik heb geen zin in een nieuw project eigenlijk. Wat ik leuk vind aan het ICS is dat het niet complex is, (meestal) gewoon werkt en (voor ons) precies genoeg features heeft om te voldoen. Met Domoticz of Home Assistant is er geen einde en kan je door blijven spelen, met bijna-maar-net-niet-met-elkaar-compatibele packages enzo, en ik heb al genoeg hobby'sals ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Frappuccino schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:20:
[...]

Ik kan iig bevestigen dat de rookmelders van Ali dezelfde zijn en werken met de ICS en de webcams die ze hebben ook gewoon in China ingekocht zijn. Die laatste maken ook DNS query's als een malle naar Chineese domeinen (ca 10K per dag).

Mijn indruk van KaKu is dus al langer dat het gewoon rebranded Chinees spul is ;)

Zit er sowieso al langer over te denken om alles wat ik heb en standalone werkt gewoon zo in te stellen en de rest weg te geven en de ICS weg te doen. Ik heb eht nu een aantal jaar draaien maar de app is nog steeds een draak en er is in die tijd ook gewoon 0,0 aan extra functionaliteit bijgekomen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

sapphire schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:21:
[...]

Mijn indruk van KaKu is dus al langer dat het gewoon rebranded Chinees spul is ;)
[...]
Het wordt buiten Nederland onder de merknaam 'Trust' verkocht - hun geschiedenis is op dat gebied in ieder geval bekend.
Dat de camera's "naar huis" in China bellen is wel een dingetje, ik hoop dat het ICS daar een beetje netter in is, ik moet maar eens in PiHole kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 15-11-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Tarin schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:29:
[...]

Het wordt buiten Nederland onder de merknaam 'Trust' verkocht - hun geschiedenis is op dat gebied in ieder geval bekend.
Dat de camera's "naar huis" in China bellen is wel een dingetje, ik hoop dat het ICS daar een beetje netter in is, ik moet maar eens in PiHole kijken.
Mijn pi-hole block percentage staat geloof ik op 90% van de query's door de twee camera's die ik heb, gelukkig lijkt het gewoon goed te werken ondanks de blokkade. Enig puntje is dat regelmatig de tijd die de camera's weergeven op een willekeurige datum in het jaar 2000 staan, jammer dan.

De ICS doet verder al jaren wat hij moet doen hoor zonder echt heel gekke dingen, af en toe weigert hij regels uit te voeren maar waardoor dat precies komt weet ik niet. Alsin mijn buitenlamp hoort om X tijd rond om zonsondergang aan te gaan maar doet dat soms niet of de tuinverlichting weigert opeens op de gezette tijd aan of uit te gaan.

Mijn irritatie zit vooral in de na jaren nog steeds matige app (traag, eruit knallen, ect.) en gewoon 0 uitbreiding van soms imho heel simpele features of het aan elkaar knopen van mogelijkheden van apparaten :?
Lijkt me toch dat het niet extreem moeilijk is dat als bewegingssensor X afgaat en de app daarvan een melding geeft om dan te kunnen instellen dat je direct beeld van camera Y kan bekijken :?

Of enige integratie met überhaupt iets buiten het eigen systeem :/

Nouja het was/is een grappig systeem en het werkt al een aantal jaar prima. Vrijwel alles tegen leuke korting bij de bouwmarkt gehaald dus heel duur was het niet en die jaren gewoon plezier van gehad. Alleen nieuwe spullen kopen ben ik mee gestopt want het is niet het meest actieve en toekomstbestendige platform (understatment) :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik ben ook begonnen uit met simpele KAKU stopcontacten met een losse ab erbij. Toen uiteindelijk een ICS-2000 gekocht en dan werkt an sich prima maar is inderdaad niet echt meer van deze tijd qua functionaliteit. Sinds begin dit jaar heb ik dan ook een Homey aangeschaft en nu vele domotica allemaal gekoppeld aan Homey (inclusief al het KAKU spul) en heb nu dus veel meer vrijheid om de aansturing te doen middels flows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
Leesaa schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:37:
Ik heb via ali een ledstrip besteld met een zigbee schakelaar.. werkt als een trein.
Welke heb je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leesaa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02:15
€ 9,51 31% Off | Zigbee Rgbw Usb Led Verlichting Tuya Wifi Led Strip Rgbw Rgbww Led Lamp Werk Met Alexa Google Assitant Voor Thuis tv Terug Verlichting
https://a.aliexpress.com/_uua4cu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:59
***kan worden verwijderd***

[ Voor 100% gewijzigd door bruce the boss op 21-11-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
al tijden problemen met de tradfri stopcontacten die na een tijdje niet meer reageren tot de ics-200 opnieuw opgestart is. Klantenservice van Klik aan klik uit heeft het Zigbee kanaal gewijzigd, maar helaas pindakaas, vandaag weer dezelfde problemen.

Zijn er zigbee schakelaars die probleemloos werken met ics-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
corrado20vt schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:25:
al tijden problemen met de tradfri stopcontacten die na een tijdje niet meer reageren tot de ics-200 opnieuw opgestart is. Klantenservice van Klik aan klik uit heeft het Zigbee kanaal gewijzigd, maar helaas pindakaas, vandaag weer dezelfde problemen.

Zijn er zigbee schakelaars die probleemloos werken met ics-2000?
Die van kaku zelf misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Die van Osram/Ledvance, de Zigbee versie dan wel, niet de Wifi versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Ik heb een uitdaging. Ik heb sinds korte 4 rookmelder geplaatste en nu krijg ik elke nacht een melding dat de rook niet langer gedetecteerd is.

Omdat dit snachts gebeurd en pas smorgens ik de melding zie weet ik niet welke en waarom.

Is dit een bekend probleem en hoe kan ik erachter komen wel het is?

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Antera schreef op donderdag 9 december 2021 @ 06:28:
Ik heb een uitdaging. Ik heb sinds korte 4 rookmelder geplaatste en nu krijg ik elke nacht een melding dat de rook niet langer gedetecteerd is.

Omdat dit snachts gebeurd en pas smorgens ik de melding zie weet ik niet welke en waarom.

Is dit een bekend probleem en hoe kan ik erachter komen wel het is?
Misschien gewoon de regel verwijderen waarin staat dat rook niet langer gedetecteerd is? Lijkt me niet heel nuttige info (verwar dit dus niet met de regel waarin staat dat er wél rook gedetecteerd wordt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:01
Ik heb alleen een regel als er WEL rook gedetecteerd is dat er een scène start die alle lampen aan zet en een een push bericht stuurt.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Palomar schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:10:
[...]

Misschien gewoon de regel verwijderen waarin staat dat rook niet langer gedetecteerd is? Lijkt me niet heel nuttige info (verwar dit dus niet met de regel waarin staat dat er wél rook gedetecteerd wordt ;))
Hele goede die gaan we eens doen. Stom dat ik daar niet aan dacht

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Laatst online: 14-09 11:53
Onlangs ben ik tweemaal scènes, stappen of apparaten kwijtgeraakt. Zou het geheugen van de ics2000 soms vol zijn? Zijn er andere redenen waarom scènes etc kunnen verdwijnen?

Ik hen ongeveer 30 apparaten, 25 scenes, 45 triggers, en gebruik, lange namen van ca 20 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
sapphire schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:04:
[..............]
[A] Lijkt me toch dat het niet extreem moeilijk is dat als bewegingssensor X afgaat en de app daarvan een melding geeft om dan te kunnen instellen dat je direct beeld van camera Y kan bekijken :?

[B] Of enige integratie met überhaupt iets buiten het eigen systeem :/
[..............]
[A] Zonder enig probleem kan ik scenes gebruiken voor 'als conditie dan actie 1 en actie 2 etc'. Misschien dat het de camera is die dat niet mogelijk maakt?

[B] Ik heb Hass gekoppeld. Maar niet met een API o.i.d.. Ik gebruik daar switches voor, dus Hass 'schakelt' een switch die de ICS 2000 ziet. Die switches bestaan niet, maar zijn in beide Hass en ICS gedefinieerd.

Wat de betrouwbaarheid betreft, het is 433MHz, die band zit erg vol. Als ik Hass 1 week laat scannen heb ik zo tientallen apparaten uit de buurt in de database van onbekende apparaten. Voor een berekende zonsondergang speelt dat niet, maar je zou 2 of 3 zonsondergang triggers met 1 minuut interval kunnen maken die dezelfde scene aansturen voor de tuinlampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nou, dit keer is er wel echt storing, want zowel ik als mijn ouders kunnen niet meer inloggen. Google roept ook meteen dat er een probleem is.

Edit: inmiddels werkt het soms wel en soms niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door OmeJoyo op 17-12-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori0546
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 17:17
Ik heb erg veel last van lampen die continu niet verbonden zijn in de app.
Hierop heb ik even in het topic gezocht maar kon niet echt iets vinden (of ik kijk er overheen).

Het probleem speelt alleen bij Zigbee lampen maar niet andere lampen of schakelaars van KAKU zelf.

1 lamp die in dezelfde ruimte als de ics2000 staat, doet het eigenlijk wel altijd.
De lampen die het niet doen, zijn buiten, 1 muur er tussen & een paar meter verderop.
Het lijkt dus ook niet echt te helpen door er een lamp tussen te zetten en het

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Ik zat zelf al te denken om een andere hub te kopen voor alle Zigbee lampen.
Ergens las ik namelijk dat de Hue Bridge het wel beter deed met Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds hier in huis de kerstspullen weer allemaal staan opgesteld, heb ik ook constant last dat niet alle lampen/stekkers aan of uit geschakeld worden. Zowel Zigbee als het gewone Kaku materiaal.
Denk dat de kerstspullen op een of andere manier storen, dus hoop dat in januari alles weer werkt zoals het hoort.

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Je kunt klantenservice vragen om het zigbee spul op een ander kanaal te zetten. Helaas moet je daarna wel alle zigbee apparaten opnieuw koppelen.

Sommige van mijn zigbee spullen gaan al best een tijd mee, nog voor het zigbee 3.0 gedoe. Die apparaten updaten naar laatste versie heeft ook verbetering gebracht.

• fjansma
corrado20vt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:12:
Je kunt klantenservice vragen om het zigbee spul op een ander kanaal te zetten. Helaas moet je daarna wel alle zigbee apparaten opnieuw koppelen.

Sommige van mijn zigbee spullen gaan al best een tijd mee, nog voor het zigbee 3.0 gedoe. Die apparaten updaten naar laatste versie heeft ook verbetering gebracht.
Hoe gaat zo'n update in z'n werk dan?

• corrado20vt
Ik heb wat IKEA tradfri lampen en die moet je verbinden met een IKEA schakelaar die je weer moet verbinden met de IKEA bridge en dan gaat ie automatisch de lamp/driver/stopcontact updaten.

Zo zul je hue met een hue bridge moeten updaten enzovoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvhulten
  • Laatst online: 27-06-2023
Qua beveiligingscamera zou ik nooit KaKu of Ring nemen.
Koop een goede Dahua (of
vergelijkbaar merk) bv HDW5442 (met of zonder zoom). Stuk beter qua kwaliteit. Overdag ziet alles er goed uit. Het verschil zie je in de nacht. Als er een beetje licht is, kan je zonder IR gebruiken.

Meer info is te vinden op IPCamTalk
https://ipcamtalk.com/forums/dahua.8/

Voor een betrouwbare leverancier tegen scherpe prijzen:
https://a.aliexpress.com/_vbFtvm
Martinus010 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:36:
Goedemiddag allen, wij zijn bezig met de bouw van een woning en zijn nu aangekomen bij het onderdeel domotica. In principe zijn onze wensen vrij eenvoudig:

- schakelen lichten;
- video deurbel;
- zonwering buitenzijde;
- beveiligingscamera's.

Wij kijken serieus naar Kaku maar ik twijfel welke lijn binnen Kaku de toekomst heeft?

Plus Line (868 MHz)
Premium Line (Zigbee)
Start Line (433MHz)

Veel andere merken werken namelijk met Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:13
Ik heb een ICS-2000 incl een aantal KaKu lampen en stopcontacten. Laatst een paar hue spots gekocht en een hue inbouwschakelaar module die achter de bestaande schakelaar ingebouwd kan worden, zodat de kinderen ook de lampen kunnen schakelen met de bestaande schakelaar.

Weet iemand of deze HUE schakelaar te koppelen is met de ICS-2000.

Anders wordt het toch een KaKu inbouwschakelaar, of een HUE bridge er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Dag tweakers,

Ik zit met de volgende vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen:

Ik heb een ics-2000 en redelijk wat stopcontact aan/uit schakelaars (2300r) die ik meestal met de app bedien en soms met een ab. Vaak gaat dit goed maar het wil ook wel eens voorkomen dat de schakelaar niet meer reageert in de app en daardoor ook de betreffende regel(s) niet meer werken. Ik haal de schakelaar dan uit het stopcontact en verbind deze dan opnieuw in de app. Dit gaat soms goed maar soms werkt het dan nog steeds niet. Best frustrerend.

Heeft iemand de oplossing voor mij of is dit iets wat ik moet accepteren van dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Tinus1982 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Weet iemand of deze HUE schakelaar te koppelen is met de ICS-2000.

[...]
Nope. Geen enkele Hue accessoire is te koppelen aan klikaanklikuit. Dus deze ook niet. Het blijft dus bij de lampen.

@giedo555 dat hoort niet te gebeuren. Weet je zeker dat je opnieuw moet verbinden? Is in en uit pluggen niet genoeg? Maar dit is iets wat niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
@giedo555 . Zijn het soms oudere, veel gebruikte schakelaars? Ik heb ooit op een radio forum gelezen dat oudere schakelaars wel aangeschakeld kunnen worden maar niet uit. Dat heeft met condensatoren te maken. Aan/uit kan ook andersom zijn weet ik niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Als je een losse afstandsbediening hebt kun je de schakelaar resetten door binnen 5 seconde na het in het stopcontact steken op de groep uit knop te drukken.

Daarna opnieuw verbinden zou het op moeten lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:05
Iemand ervaring met ZTHS-100 temperatuur en vochtigheidsmeter?
Wil deze misschien aansluiten op badkamer ventilator maar ik vernam dat deze sensor de data niet zo vaak door geeft aan ICS station.
Het is wel de bedoeling namelijk dat deze sensor snel moet reageren op verandering vochtigheid wil ik hem gebruiken voor badkamer ventilator

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corrado20vt
berrieberrie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:31:
Wil deze misschien aansluiten op badkamer ventilator maar ik vernam dat deze sensor de data niet zo vaak door geeft aan ICS station.
Het is wel de bedoeling namelijk dat deze sensor snel moet reageren op verandering vochtigheid wil ik hem gebruiken voor badkamer ventilator
Het klopt dat hij niet heel vaak update. Voor een ventilator niet heel geschikt denk ik. Timer na het aanzetten van het licht werkt beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
berrieberrie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:31:
Ik gebruik hem voor dat doel en werkt prima. De sensor werkt volgens mij met variabele update intervallen. Bij grote veranderingen zoals in een badkamer reageert hij snel. Douchen met wtw op stand 3 hoeven wij niet meer bij na te denken. Ook fijn dat hij blijft draaien zolang de vochtigheid nog hoog is. Vaak een half uurtje nadraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Strontvlieg schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Ik gebruik hem voor dat doel en werkt prima. De sensor werkt volgens mij met variabele update intervallen. Bij grote veranderingen zoals in een badkamer reageert hij snel.
Dit klopt. Hij zal sowieso elk half uur de huidige temperatuur, luchtvochtigheid en batterijstatus opsturen. Indien de temperatuursverschil opeens erg groot is (1°C) of de luchtvochtigheid opeens flink veranderd is (waarde weet ik niet meer precies, ik dacht 5%) dan zal de sensor het eerder opsturen.

Dit is zo bedacht zodat je niet elke week de batterijen hoeft te vervangen :p ook wel zo fijn. En zeker in bijvoorbeeld badkamers werkt het prima, daar waar de luchtvochtigheid in een keer flink kan oplopen bij douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
Dank voor de snelle en goede informatie.
Ik ga het eens proberen.
Hebben jullie nog adviezen over de grenzen qua luchtvochtigheid die men het beste kan aanhouden?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
Dacht dat tussen de 40 % en 60% gewenst is voor een woonruimte.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
berrieberrie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:32:
Dank voor de snelle en goede informatie.
Ik ga het eens proberen.
Hebben jullie nog adviezen over de grenzen qua luchtvochtigheid die men het beste kan aanhouden?
De aan regel triggert hier op 85%. De uitregel op 80%. De gedachte erachter is dat de vochtigheid binnen no time naar 100% gaat bij douchen. De ondergrens relatief hoog dat ook op extreem vochtige dagen de ventilatie altijd weer uit gaat. Weet eerlijk gezegd niet hoe hoog vochtigheid in huis in werkelijk kan worden op een klamme dag . Het werkt met deze instelling hier prima. Nooit behoefte gehad om te veranderen.

De sensor hangt hier onder badkamer spiegelkast. Op circa 1.4m hoogte. Zo zit ie niet in het zicht. Hoe hoger ie hangt hoe sneller ie zal reageren. Als ie wat lager hangt zal ie wat later inschakelen, en wellicht iets eerder uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
Strontvlieg schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:42:
[...]

De aan regel triggert hier op 85%. De uitregel op 80%. De gedachte erachter is dat de vochtigheid binnen no time naar 100% gaat bij douchen. De ondergrens relatief hoog dat ook op extreem vochtige dagen de ventilatie altijd weer uit gaat. Weet eerlijk gezegd niet hoe hoog vochtigheid in huis in werkelijk kan worden op een klamme dag . Het werkt met deze instelling hier prima. Nooit behoefte gehad om te veranderen.

De sensor hangt hier onder badkamer spiegelkast. Op circa 1.4m hoogte. Zo zit ie niet in het zicht. Hoe hoger ie hangt hoe sneller ie zal reageren. Als ie wat lager hangt zal ie wat later inschakelen, en wellicht iets eerder uitschakelen.
Deze info had ik net nodig. Want het is inderdaad ideaal als vochtigheid tussen 40 en 60 procent is maar bij deze instelling blijft ventilator bijna continue lopen.
Ik ga het uitproberen, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Sinds kort heb ik een AMU 500 in de laadpaal in gebouwd om het uitgesteld laden te regelen.

Heeft de AMU 500 stroom verbruik als deze ingeschakeld is ? Ik heb geen idee of dit een soort relais is dat bekrachtigd word of dat dit anders werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Geen idee hoe je dat in je laadpaal hebt aangesloten, maar dat ding kan maar 2.2A (500W) schakelen.

• Erwin_83
Frappuccino schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:51:
Geen idee hoe je dat in je laadpaal hebt aangesloten, maar dat ding kan maar 2.2A (500W) schakelen.
Geen zorgen, zit een speciaal contact op de printplaat voor bijvoorbeeld een sleutel schakelaar. Daarom ook de AMU 500 omdat die potentiaalvrij schakeld. Die zorgt voor vrijgave van het laden. De stroomvoorziening van de laadpaal zelf schakel ik daar niet mee, is 3 fase en te groot vermogen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 14:59
Hallo, na dit forum doorgespit te hebben hem nog niet direct het antwoord op mijn vraag weten te vinden (of er overheen gelezen).
Is het mogelijk om op een bestaande PIR lichtsensor van Esylux ook een ACM-2300-HC met de te plaatsen? k denk dat ik daarbij ook de ICS-2000 benodigd ben. Momenteel schakelt de verlichting ondanks de instelling op de laagste lux waarde van de PIR sensor overdag nog te veel in als je er langsloopt, wil dit i.c.m. een zonsopgang-zonsondergang regeling uitschakelen. I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Nous112 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:35:
Hallo, na dit forum doorgespit te hebben hem nog niet direct het antwoord op mijn vraag weten te vinden (of er overheen gelezen).
Is het mogelijk om op een bestaande PIR lichtsensor van Esylux ook een ACM-2300-HC met de te plaatsen? k denk dat ik daarbij ook de ICS-2000 benodigd ben. Momenteel schakelt de verlichting ondanks de instelling op de laagste lux waarde van de PIR sensor overdag nog te veel in als je er langsloopt, wil dit i.c.m. een zonsopgang-zonsondergang regeling uitschakelen. I
Je wil dus de PIR (en de verlichting die er achter zit) uitschakelen met de ACM-2300-HC? Dat zou wel moeten werken. Je kan met een ICS-2000 regelen dat het op zonsondergang en zonsopgang ingeschakeld wordt. Vandaag is zonsondergang om 18:21, dus dan zal op dat tijdstip de PIR inschakelen.

Je kunt ook de ABST-604 (schemerschakelaar) overwegen om aan de ACM-2300-HC te koppelen, dan heb je geen ICS-2000 nodig. Je kunt op een zelfgekozen lichtsterkte de PIR dan aan laten zetten. Dit is wel handig voor dagen dat het bewolkt of slecht weer is. (Als het vanavond nou zou onweren dan is het al eerder donker dan 18:21 om maar een voorbeeld te noemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 14:59
xFeverr schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:32:
[...]

Je wil dus de PIR (en de verlichting die er achter zit) uitschakelen met de ACM-2300-HC? Dat zou wel moeten werken. Je kan met een ICS-2000 regelen dat het op zonsondergang en zonsopgang ingeschakeld wordt. Vandaag is zonsondergang om 18:21, dus dan zal op dat tijdstip de PIR inschakelen.

Je kunt ook de ABST-604 (schemerschakelaar) overwegen om aan de ACM-2300-HC te koppelen, dan heb je geen ICS-2000 nodig. Je kunt op een zelfgekozen lichtsterkte de PIR dan aan laten zetten. Dit is wel handig voor dagen dat het bewolkt of slecht weer is. (Als het vanavond nou zou onweren dan is het al eerder donker dan 18:21 om maar een voorbeeld te noemen.)
Bedankt, de huidige PIR zit helaas op een plek waardoor deze ook overdag denkt dat het nog donker is. Ik zal de ACM-2300-HC als het goed heb begrepen tussen de PIR en de lamp moeten plaatsen, ik denk i.c.m. ICS-2000 zodat ik in de toekomst het systeem langzaam kan gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Ik zie dat er een update is geweest van de KAKU app. Iemand release notes voorbij zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Daar ben ik ook benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Op het eerste gezicht zie ik vooral een ander logootje en paar nieuwe kleuren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yannickie111 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:23:
Op het eerste gezicht zie ik vooral een ander logootje en paar nieuwe kleuren...
Jeetje, en wat voor kleuren dan ook. Terug naar de 90's? _O-

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
Vandaag een 2e update geweest. Ook ik ben benieuwd naar de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Er is ook een nieuw inlogscherm in de app met verwijzing naar een nieuwe ICS

[ Voor 29% gewijzigd door xFeverr op 04-03-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbiehobby
  • Laatst online: 13-09 19:38
Het lijkt er op dat er een bug in zit in de nieuwe versie, ik kan geen nieuwe zigbee lampen toevoegen.
Ik krijg dan een Time-out Melding, met een telefoon met nog de oude app lukte het wel om een lamp toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome01
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-04-2024
Hallo,

Ik heb al heel wat jaren weer de ICS 2000 in gebruik.
Bijna alles in huis wat betreft verlichting werkt via dit systeem als ook 2 camera's en mijn zonnescherm.
Wat ik mij al een tijd af vraag is het volgende:
In onze gang zit een draadloze dimbare lamp.
Daar wij een behoorlijk donkere gang hebben brand deze meestal 24 uur!
Hij brand op 75 % en als wij naar bed gaan zet ik hem op 25%.
Nu is mijn vraag kan ik dit automatiseren via de ICS 2000 ?
Dus bij voorbeeld van 23:00 tot 5:30 op 25% en de rest van de dag op 75 %.
Ik heb al wel zitten kijken naar een regel instellen en een timer.
Maar ik durf het niet aan, bang dat ik iets verkeerd doe en het straks helemaal niet meer werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
Ome01 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:27:
Hallo,

Ik heb al heel wat jaren weer de ICS 2000 in gebruik.
Bijna alles in huis wat betreft verlichting werkt via dit systeem als ook 2 camera's en mijn zonnescherm.
Wat ik mij al een tijd af vraag is het volgende:
In onze gang zit een draadloze dimbare lamp.
Daar wij een behoorlijk donkere gang hebben brand deze meestal 24 uur!
Hij brand op 75 % en als wij naar bed gaan zet ik hem op 25%.
Nu is mijn vraag kan ik dit automatiseren via de ICS 2000 ?
Dus bij voorbeeld van 23:00 tot 5:30 op 25% en de rest van de dag op 75 %.
Ik heb al wel zitten kijken naar een regel instellen en een timer.
Maar ik durf het niet aan, bang dat ik iets verkeerd doe en het straks helemaal niet meer werkt...
Je kan dit met regels maken.
Regel 1 23.00 lamp 25%
Regel 2 5.30 lamp 75%

Een uit regel is niet nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

@Ome01 dat ligt er een beetje aan, hoe wordt de lamp ingeschakeld? Als de bewegingsmelder of schakelaar al via het ics loopt, kan je regels combineren. Onze lamp op de gang zet ik met de hand op dim- of fel-stand met een afstandsbediening omdat ik het huidige systeem (4 puls-schakelaars en een timer) niet (eenvoudig/betaalbaar) over kan zetten.

Als ze altijd aan zijn is de oplossing van @Erwin_83 afdoende.

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 05-03-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome01
Hartelijk dank voor de reactie Erwin_83 en Tarin.
Ik ga morgen de 2 regels maken zoals Erwin_83 heeft aan gegeven.
In principe gaat deze lamp nooit uit.
En als dit al gebeurd is het via de "uit" toets in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrutgers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 14:52
Koppel probleem met ICS-2000

ik probeer via de app een Ikea zigbee lamp te koppelen maar telkens krijg ik eerst een scherm met "Apparaat wordt toe gevoegd. een ogenblik geduld" en een draaiend cirkeltje. vervolgt door een time-out opgetreden.
Als test heb ik een werkende Lidl smartplug ontkoppeld van het systeem, ook deze krijg ik niet weer gekoppeld aan het systeem.
De controller hangt redelijk dicht bij de lamp (<4m) en heb hem zelfs op <1m gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---==AiRWoLf==---
  • Laatst online: 15-09 06:01
jrutgers schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:22:
Koppel probleem met ICS-2000

ik probeer via de app een Ikea zigbee lamp te koppelen maar telkens krijg ik eerst een scherm met "Apparaat wordt toe gevoegd. een ogenblik geduld" en een draaiend cirkeltje. vervolgt door een time-out opgetreden.
Als test heb ik een werkende Lidl smartplug ontkoppeld van het systeem, ook deze krijg ik niet weer gekoppeld aan het systeem.
De controller hangt redelijk dicht bij de lamp (<4m) en heb hem zelfs op <1m gehad.
Dit ervaar ik ook op dit moment, ik vermoed dat er een storing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
xFeverr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:20:
Er is ook een nieuw inlogscherm in de app met verwijzing naar een nieuwe ICS
Een 'Smart bridge'. Ben benieuwd of die nieuwe features gaat bieden...?

Overall mis ik wel echt een manier om events te loggen (dus wanneer is een lamp aan of uit gegaan, wanneer is beweging gedetecteerd etc...). Tevens mis ik toch wel een manier om warmte te regelen via KAKU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome01
Erwin_83 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Je kan dit met regels maken.
Regel 1 23.00 lamp 25%
Regel 2 5.30 lamp 75%

Een uit regel is niet nodig
Zo als aangegeven deze 2 regels gemaakt.
Werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok ik kom er even niet uit.
Kan ik deze lampen nu wel of niet direct met de ICS-2000 aansturen:
https://www.bol.com/nl/nl...hfU0OADZjVqRoCVU4QAvD_BwE

Ik heb dus geen Hue bridge.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Atlas schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:06:

Ik heb dus geen Hue bridge.
Dat gaat niet lukken, dit zijn Bluetooth-lampjes, die zijn alleen met de bijbehorende app te bedienen.

We hebben hier 6 GU10-lampjes van IKEA (Tradfri) hangen, die werken prima. Zijn verkrijgbaar in dimbaar wit, witspectrum en RGB voor resp. 7, 10 en 15 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ok top dankje voor de tip! Dan ga ik die eens scoren :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrutgers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 14:52
---==AiRWoLf==--- schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Dit ervaar ik ook op dit moment, ik vermoed dat er een storing is
Het lijkt er op dat het idd aan hun kant zat. heb net de lampen kunnen koppelen.
scheelde wel een hoop frustratie |:( dat ik wist dat ik gewoon wat geduld moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Atlas schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:56:
Ok top dankje voor de tip! Dan ga ik die eens scoren :)
Mocht je nog geen peertjes etc. aan het ics2000 hebt gehangen kan het handig zijn een fitting aan een kabel met schakelaar te knopen om ze makkelijk in de buurt van het ics aan te kunnen sluiten voor het aanmelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Tarin schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:58:
[...]

Mocht je nog geen peertjes etc. aan het ics2000 hebt gehangen kan het handig zijn een fitting aan een kabel met schakelaar te knopen om ze makkelijk in de buurt van het ics aan te kunnen sluiten voor het aanmelden.
Ja thanks, ik heb 4 kuka gu10 lampen ergens uit een grabbelbak getrokken, en die moest ik idd op een creatieve manier koppelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Tarin schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Dat gaat niet lukken, dit zijn Bluetooth-lampjes, die zijn alleen met de bijbehorende app te bedienen.
Ho even, dat is niet waar. Philips Hue is gewoon ZigBee en deze lampen zijn dan ook gewoon aan de ICS2000 te koppelen.

Daarnaast hebben deze lampen óók bluetooth zodat je ze eventueel kunt bedienen zonder een ZigBee bridge. Handig als je net met je smart home begint, tot 10 lampen is dat mogelijk. Daarna moet je alsnog een ZigBee bridge hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

xFeverr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:03:
[...]

Ho even, dat is niet waar. Philips Hue is gewoon ZigBee en deze lampen zijn dan ook gewoon aan de ICS2000 te koppelen.

Daarnaast hebben deze lampen óók bluetooth zodat je ze eventueel kunt bedienen zonder een ZigBee bridge. Handig als je net met je smart home begint, tot 10 lampen is dat mogelijk. Daarna moet je alsnog een ZigBee bridge hebben.
Sorry, dat maakte ik niet op uit de specificaties, afbeeldingen en mini-handleiding die op de bol-pagina staan. Een Zigbee-logootje zichtbaar op de foto's met de verpakking was teveel gevraagd blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Atlas schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:06:
Zoals @xFeverr ook al opmerkte: dit werkt prima met de ICS-2000, ik heb er 4 in gebruik op die manier zonder problemen. Met de BT-app van Hue kan je de firmware van de lampen updaten, dat gaat dan rechtstreeks via Bluetooth en niet via de ICS-2000.

Tip: kijk ook even naar de "white ambiance"-variant van Hue, die geeft warmer licht (maar is wel duurder). De IKEA Tradfri werkt ook prima, zijn goedkoper dan Hue, maar geven iets minder mooi warm wit licht dan de Hue's imho (ik heb de RGB-variant). En iets meer gedoe om te koppelen, een GU-10 fitting met een schakelaar heb je eigenlijk wel nodig bij de Tradfri's.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruimzicht op 11-03-2022 11:14 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste