Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:46
Wellicht wordt de P1 weinig mensen gebruikt en laten ze die maar vervallen. Zelf doe ik er ook niks mee en gebruik ik meerdere Youlessen en Enelogic.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwin_83 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:09:
Wellicht wordt de P1 weinig mensen gebruikt en laten ze die maar vervallen. Zelf doe ik er ook niks mee en gebruik ik meerdere Youlessen en Enelogic.
idd, ik heb mijn ICS2000 niet in de buurt van de meterkast staan en een kabel trekken is wat te omslachtig voor het doel Toch zou ik hem wel aansluiten als het kon, want vind het wel handig om je actuele energieverbruik (en historie) te kunnen zien (gebruik daar nu overigens Enelogic voor, maar die toont geen actueel verbruik).

Misschien komen ze idd nog wel met een accessoire die de data draadloos doorstuurt naar je ICS2000/smartbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:37
fjansma schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Ik blijf het een bijzondere keuze vinden om P1 support weg te laten. Je mag verwachten dat ze binnenkort met een aparte module komen daarvoor. Juist nu energie verbruik zo'n hot item is.
Ik heb ze recent ook al eens gevraagd wanneer ze met zigbee versies van hun inbouwschakelaars/ontvangers komen.

Antwoord: We zijn er mee bezig.

Aangezien ze goed zijn in het rebranden zou je toch verwachten dat ze het al hadden kunnen hebben.
Bij Ali zijn rookmelders te vinden die op de merknaam na 100% identiek zijn qua uiterlijk bijvoorbeeld.
Alleen jammer dat die inbouwdingen bij Ali allemaal voor het mooie net te groot zijn voor achter een bestaande wandschakelaar (qua dikte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 15:58
Kleine tip mijnerzijds, haal dan gewoon een p1 van HW: https://www.homewizard.com/nl/p1-meter/

Voor nog geen 3 tientjes kan je die zo aansluiten in de meterkast en dat werkt toch allemaal net iets beter dan de halve implementatie van kaku.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Palomar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:34:
[...]

idd, ik heb mijn ICS2000 niet in de buurt van de meterkast staan en een kabel trekken is wat te omslachtig voor het doel Toch zou ik hem wel aansluiten als het kon, want vind het wel handig om je actuele energieverbruik (en historie) te kunnen zien (gebruik daar nu overigens Enelogic voor, maar die toont geen actueel verbruik).

Misschien komen ze idd nog wel met een accessoire die de data draadloos doorstuurt naar je ICS2000/smartbridge.
Off topic, met een Youless aan de P1 kan je wel live alles zien op Enelogic.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Erwin_83 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Off topic, met een Youless aan de P1 kan je wel live alles zien op Enelogic.
Goedendag dan! 90 euro! Dan zou ik toch lekker de hw p1 kiezen. Wellicht dat de youless iets flexibeler is maar in de basis doen ze allebei precies hetzelfde. Daarnaast biedt de hw ook een locale api waarmee je flexibiliteit hebt (zo heb ik hem aan mijn Homey hangen). Maar goed redelijk offtopic natuurlijk, maar gezien de vraag naar de p1 port op de ics2000 best wel relevant.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

renzo4000 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:54:
Kleine tip mijnerzijds, haal dan gewoon een p1 van HW: https://www.homewizard.com/nl/p1-meter/

Voor nog geen 3 tientjes kan je die zo aansluiten in de meterkast en dat werkt toch allemaal net iets beter dan de halve implementatie van kaku.
Homewizard heeft een API (moet je wel activeren) zodat je niet verplicht bent eventueel (betaalde) diensten van hen af te nemen. Werkt op Home Assistant, Domotics en Homey.
Zie:
https://helpdesk.homewiza...n-met-andere-systemen-api
Komen we weer bij de discussie moet je van van een ICS 2000 overstappen op ...????, die uitgebreid op dit forum is gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Antonio di schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Homewizard heeft een API (moet je wel activeren) zodat je niet verplicht bent eventueel (betaalde) diensten van hen af te nemen. Werkt op Home Assistant, Domotics en Homey.
Zie:
https://helpdesk.homewiza...n-met-andere-systemen-api
Komen we weer bij de discussie moet je van van een ICS 2000 overstappen op ...????, die uitgebreid op dit forum is gevoerd.
Heb je mijn berichtje boven jouw post überhaupt gelezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

renzo4000 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:10:
[...]

Heb je mijn berichtje boven jouw post überhaupt gelezen? ;)
Ja ;) .
Bij de HomeWizard (HW) moet je een account (o.a.voor de Cloud) maken. Wil je meer diensten dan moet je een abonnement nemen en staat jouw verbruik/opbrengst van Stroom/Gas in die Cloud ( Niet duur dan abbon., geeft ik toe).
Ik zelf vind account/Cloud en evt. abonnement 3x niets. Dus het alternatief voor mij is dan de HW API activeren en dan zonder HW account/Cloud verder gaan met een andere Smarthome Hub die de HW API support en die alleen werkt met een lokaal account en lokale opslag.

Maar goed, ik denk niet dat de Kaku Smart Bridge met de HW API werkt (naast het ontbreken van de P1-aansluiting) en dus is deze opvolger van de ICS 2000 niet geschikt voor mij en misschien ook voor anderen.
Dus wil je vast houden aan een Hub die naast de "normale" smarthome zaken ook P1 gegevens kan verwerken, dan is de KaKu Smart Bridge denk ik geen alternatief (ik weet dit niet zeker maar lees hier niets over).
Heb je geen problemen met account/Cloud en evt. abonnement van HW *("de zoveelste" Cloud /App) dat losstaand werkt van je Smarthome dan is HW een alternatief naast de KaKu Smart Bridge..

[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 19-07-2022 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Toch niet helemaal goed gelezen @Antonio di :+ ik gaf toch juist aan dat je gewoon de lokale api kan gebruiken (zoals ik dat doe met Homey). Abbo is niet nodig (ik heb hem wel overigens, want ik ben lui :p). Het aldanniet aanmaken van een account is toch niet zo spannend allemaal?

Mijn punt was meer dat je m.i. die p1 functionaliteit van de ics 2000 niet perse nodig hebt.

1. Je moet maar net je ics 2000 in de buurt van je p1 meter hebben (of een hele lange kabel trekken)
2. Je bereik is meestal (in de buurt vd meterkast) niet ideaal daar
3. De functionaliteit is beperkt in de kaku app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 07:33
Heeft iemand al eens geprobeerd scenes uit de ICS 2000 via Google Assistent aan te roepen? Zou dat kunnen? Apparaten oproepen/aansturen lukt mij wel.

Toegevoegd:
Laat ik het net gevonden hebben! blijkbaar is de opdracht voor de scene eten:
Hey Google, start eten

[ Voor 38% gewijzigd door Dick99999 op 21-07-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:39
Dick99999 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:59:
Heeft iemand al eens geprobeerd scenes uit de ICS 2000 via Google Assistent aan te roepen? Zou dat kunnen? Apparaten oproepen/aansturen lukt mij wel.

Toegevoegd:
Hey Google, start eten
Dat kan. In Google Home een Routine aanmaken waarin je onder acties de Scène selecteerd.

Nieuwe Routine -> +Actie toevoegen -> Smarthome-apparaten aanpassen -> Scènes aanpassen -> de gewenste Scène aanvinken.

[ Voor 10% gewijzigd door PThijssen op 21-07-2022 10:10 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Dick99999 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:59:

Toegevoegd:
Hey Google, start eten
Ja, volgens mij werkt dat gewoon, maar is al weer even geleden dat ik het gebruikt heb.

Hey Google "naam scene" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:51
Volgens mij kun je ook 'activeer scenenaam' zeggen, dus: 'activeer eten'.

Het is altijd een beetje zoeken met de Google Assistent welke woorden wel en niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meteen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-05 14:03
Ik heb in het verleden enkele Hue lampen en ledstrips op de ICS-2000 kunnen configureren, en dat werkt nog steeds. Maar met een nieuwe Hue lamp lukt het me niet meer. Die nieuwe Hue lamp ondersteund geen BlueTooth, alle anderen wel. Zijn dan alleen Hue lampen met BT geschikt voor de ICS-2000?
Ik kan me herinneren dat je met een Hue afstandsbediening de lamp kon resetten. Dat zal er dan wel mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Gisteren heb ik een Kaku Smart Bridge gekocht. In ieder geval 1 voordeel gevonden. Mijn ICS2000 moest destijds toch wel in de buurt van Somfy zonnewering staan om de pairing voor elkaar te krijgen. De SB staat nu 15m verderop, 1 gipsen wand verder.
Pairing werkte op die afstand probleemloos. Blijkbaar hebben ze toch iets aan het signaal gedaan?

Eerder heeft de Kaku helpdesk mij al eens aangegeven dat de SB binnenkort ook via WiFi aangesloten kan worden. Dan hoeft die niet meer in de meterkast te staan om de LAN aansluiting te gebruiken, gaven zij aan. Ze zijn blijkbaar aan het werk om de SB te vervolmaken, zoals destijds bij de ICS 2000. Ben benieuwd naar nieuwe features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:31
Dick99999 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:22:
Gisteren heb ik een Kaku Smart Bridge gekocht. In ieder geval 1 voordeel gevonden. Mijn ICS2000 moest destijds toch wel in de buurt van Somfy zonnewering staan om de pairing voor elkaar te krijgen. De SB staat nu 15m verderop, 1 gipsen wand verder.
Pairing werkte op die afstand probleemloos. Blijkbaar hebben ze toch iets aan het signaal gedaan?

Eerder heeft de Kaku helpdesk mij al eens aangegeven dat de SB binnenkort ook via WiFi aangesloten kan worden. Dan hoeft die niet meer in de meterkast te staan om de LAN aansluiting te gebruiken, gaven zij aan. Ze zijn blijkbaar aan het werk om de SB te vervolmaken, zoals destijds bij de ICS 2000. Ben benieuwd naar nieuwe features!
Zelf heb ik nog nooit problemen gehad om Somfy RTS rolluiken (begane grond en eerste verdieping) te koppelen met de ICS op zijn vaste plek (midden in de woonkamer).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Gebruik ging bij mij ook altijd goed op afstand, De pairing, die moest ik altijd dichtbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:40
Meteen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 02:17:
Ik heb in het verleden enkele Hue lampen en ledstrips op de ICS-2000 kunnen configureren, en dat werkt nog steeds. Maar met een nieuwe Hue lamp lukt het me niet meer. Die nieuwe Hue lamp ondersteund geen BlueTooth, alle anderen wel. Zijn dan alleen Hue lampen met BT geschikt voor de ICS-2000?
Ik kan me herinneren dat je met een Hue afstandsbediening de lamp kon resetten. Dat zal er dan wel mee te maken hebben.
Zover ik weet heeft de ICS-2000 geen Bluetooth, dus dat zal er niks mee te maken hebben.
Probeer eens met de lamp en de ICS-2000 op zeer dichte afstand van elkaar (< meter). Dat lijkt meestal te helpen.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Alle nieuwe modellen Hue lampen hebben Bluetooth als extra, zodat je een beperkt aantal lampen kunt bedienen zonder bridge. Dat heeft verder niets met Zigbee te maken.

Je hebt hier een lamp zonder Bluetooth, dan is dat dus al een ouder modelletje. Is die lamp al eens eerder gekoppeld geweest aan iets en op de juiste manier ontkoppelt? Anders moet je inderdaad een Hue afstandsbediening gebruiken om de lamp te resetten. Mogelijk kan dat ook via de Bluetooth-verbinding, maar dat weet ik niet zeker. Het 5x aan/uit-zetten en dat soort dingen werken niet op Hue lampen. Resetten kan alleen met een afstandsbediening of via de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meteen
Ik heb een Hue lamp opnieuw als ZIGBEE RGB-lamp aangemeld bij de ICS-2000. Om de Hue lamp in “verbindingsmodus” te zetten, moet je er een Hue Bluetooth afstandsbediening dicht bij houden en de aan én uit-knop tegelijkertijd gedurende ongeveer 10 seconden ingedrukt houden. De Hue lamp reageert dan met een paar keer knipperen. Dit lukt alleen met Hue lampen die Blutetooth ondersteunen.
Losse Hue lampen ondersteunen tegenwoordig allemaal BT, maar armaturen met vaste Hue led (nog) niet.
Zie https://www.philips-hue.com/nl-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Ik heb een goedkope Zigbee Tuya temperatuur sensor aangesloten op mij Kaku Smart Bridge. Op mijn ICS 2000 lukte dat niet. De sensor moest wel dicht bij de SB staan om te koppelen.

Klopt het dat de Zigbee sensor niet regelmatig wordt uitgelezen door de SB?
Alleen als ik de Kaku App sluit en weer start wordt de temperatuur bijgewerkt. Ook het naar beneden rollen van de Zigbee apparaten scherm, werkt de temperatuur niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dick99999 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:31:
Ik heb een goedkope Zigbee Tuya temperatuur sensor aangesloten op mij Kaku Smart Bridge. Op mijn ICS 2000 lukte dat niet. De sensor moest wel dicht bij de SB staan om te koppelen.

Klopt het dat de Zigbee sensor niet regelmatig wordt uitgelezen door de SB?
Alleen als ik de Kaku App sluit en weer start wordt de temperatuur bijgewerkt. Ook het naar beneden rollen van de Zigbee apparaten scherm, werkt de temperatuur niet bij.
Ik ken deze combinatie zelf niet maar de aqara sensor doet geen realtime temperatuur meting. Pas als er significante wijziging is van de temperatuur zal hij een update versturen naar de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Bij mij zit er geen hub tussen, de sensor is rechtstreeks gekoppeld aan de Smart Bridge. Hoe zou het bijwerken dan moeten gaan?

Toegevoegd:
Ik vond dit en dat is nauwelijs bruikbaar voor mij.
Upon successful net pairing, the sensor reports its status. It then takes samples of the environment every five minutes. When the ambient temperature exceeds the preset value of the sensor by 0.6°C or the humidity exceeds the preset value by 6%, the sensor will send an alarm to TuyaSmart. Regardless of whether the temperature or humidity exceeds the preset thresholds, data will be synchronized to TuyaSmart every 30 minutes.

[ Voor 66% gewijzigd door Dick99999 op 31-07-2022 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Dick99999 Ik had je bericht verkeerd gelezen, ik dacht dat je een aqara sensor had ipv tuya. Dus de werking kan inderdaad afwijken. Maar de meeste (zigbee) sensoren zullen de temp pushen ipv een pull mechanische.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
@Dick99999 dus de temperatuursensor stuurt elke 30 minuten zijn temperatuur door. De sensor zelf checkt elke 5 minuten om te kijken of de temperatuur opeens veel veranderd is. Als dat zo is, stuurt hij het sneller door.

Het is niet real-time. Er zit dus een vertraging op. Als het real-time zou zijn, dan ga je dat niet redden met een knoopcelbatterijtje.

Pagina van je kamer zal alleen live updaten als je op hetzelfde netwerk zit als je Smart Bridge. Bij instellingen staat de verbinding dan lokaal ipv cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Nu met wat meer geduld getest. Inderdaad werkt de SB de temperatuur, vochtigheid en batterij stand automatisch van de Tuya Zigbee unit. Duurt wel 2-5 sec voordat het SB scherm is bijgewerkt.

Overigens werkt die Tuya met 2 AAA-batterijen! En 'hetzelfde netwerk' mag ook dezelfde router zijn. (1 op 2,4 em 1 0p 5 Ghz).

Al met al zie ik geen reden voor Zigbee temperatuur sensoren. Mijn goedkope 433 MHz temperatuur sensoren werken realtime en geven mooie grafieken met HASS, die ik kan doorgeven (?) aan SB.
Maar de SB ondersteunt zelf het verbinden van 433 MHz sensoren (nog?) niet, dus moet je dan wel naar een Zigbee sensor als je geen HASS o.i.d. hebt. Met AAA batterijen verwachtte ik echter meer en vaker updates, bijvoorbeeld als die sensor in de koelkast ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dick99999 op 01-08-2022 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 17:31
Die van mij werkt nu op firmware 39, maar nog steeds loopt soms de P1 poort vast. Ik moet hem dan herstarten om weer energie info te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:49

f.h

thecure schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:57:
Die van mij werkt nu op firmware 39, maar nog steeds loopt soms de P1 poort vast. Ik moet hem dan herstarten om weer energie info te zien.
Ik heb hetzelfde. Hoewel ik wel het vermoeden heb dat ik minder te maken heb met een 'vastgelopen p1' echter geen idee sinds wanneer R39 op mijn apparaat staat en per wanneer het minder is. Het voelt alleen minder dan voorheen :+

• jvhulten
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-06-2023
Wie weet of er een Zigbee handzender is om lampen/scènes te activeren/stoppen die compatibel is met ICS2000?
Een zender met bv 4 verschillende knoppen om zaken te activeren.

[ Voor 23% gewijzigd door jvhulten op 18-08-2022 01:44 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:40
@jvhulten Waarom niet de standaard afstandsbediening die je bij elke set KaKu stopcontact ontvangers krijgt? Is geen Zigbee, maar werkt prima (en goedkoop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
@jvhulten Zigbee-afstandsbedieningen kun je niet in regels gebruiken. Dus je zal het met de standaard 433mhz afstandsbedieningen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
Hi Tweakers!

Momenteel heb ik al een aantal jaar de ICS-2000, ook aangesloten op mijn energiemeter om zo mijn elektriciteitsverbruik en gas in de gaten te houden. Tegenwoordig heb ik ook zonnepanelen met een Enphase. Nu zou ik graag het energie verbruik en rapportage samen met Enphase in één rapportage zien. Weet iemand aan welk systeem ik zowel mijn ics-2000 kan koppelen als de Enphase?

Give 2 Get

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
@Runescom Home Assistant. Direct aansluiten op je slimme meter, dus je ICS-2000 afkoppelen, en de Emphase integratie in Home Assistant configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Runescom schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:52:
Hi Tweakers!

Momenteel heb ik al een aantal jaar de ICS-2000, ook aangesloten op mijn energiemeter om zo mijn elektriciteitsverbruik en gas in de gaten te houden. Tegenwoordig heb ik ook zonnepanelen met een Enphase. Nu zou ik graag het energie verbruik en rapportage samen met Enphase in één rapportage zien. Weet iemand aan welk systeem ik zowel mijn ics-2000 kan koppelen als de Enphase?
Zie ook wat @xFeverr (en ik daarboven/daaronder) zeggen van o.a. Home Assisant :) :(
xFeverr in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Of kijk naar Homey, een al in one oplossing die m.i. laagdrempeliger is dan HA. Er zijn ook wel wat topics hierover te vinden op tweakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 10:03
Runescom schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:52:
Hi Tweakers!

Ik gebruik mijn ICS2000 voor van alles behalve voor energie monitoren. Daarvoor heb ik een iungo lite. De iungo lite is verbonden met de p1 van de slimme meter en met een kwh meter op de pv groep. Werkt perfect voor alle dag, week, maand, jaaroverzichten en actuele status.

Iungo kan het actuele verbruik naar olisto sturen, die op zijn beurt weer de ics kan triggeren. Ik heb daar nog geen hele nuttige toepassing voor bedacht. Alleen loggen wanneer pv start en stopt (maar vooral omdat het kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pawelc
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik heb sinds kort de ics2000 en ik heb een acst 606 om een push melding te sturen als mijn brievenbus open gemaakt is. Helaas krijg ik geen melding als de brievenbus "normaal" open gaat dus bijvoorbeeld voor 5 seconden. Ik krijg alleen een melding als de sensor heel snel aan en uit wordt gedaan. Dat heb ik niet nodig. Is er iets met de pushmeldingen of moet ik iets veranderen?

Mvg,

Pawel.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:17
Ik wil alsnog over naar een Home Assistant systeem, dat op m'n computer werkt.

Ik heb gekeken naar een 433 Mhz receiver zoals RFXtrx433XL dat Kaku signalen kan ontvangen en zenden, maar dat vond ik nog best prijzig. Dus ik zit te denken om m'n huidige ICS-2000 aan te sluiten op m'n PC en dat als 433 Mhz receiver en ontvanger te gebruiken. Is dit überhaupt mogelijk, en zo nee, waarom niet?

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:17
ouhaha schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:20:
[...]

hier is het huidige, puur in python, nog niets van Home Assistant.

https://github.com/bp-ouhaha/ICS2000-Python

hiermee lees ik de P1 poort, en kan ik stopcontacten aansturen. Ik zie ook mijn alarm componenten, en zou graag in de toekomst gewoon in Home Assistant de status van het alarm willen gebruiken (in automations). Bijvoorbeeld, zet bepaalde dingen af/aan wanneer ik er niet ben :) Of in de toekomst, mijn thermostaat lager instellen...
Hoe heb je dan overigens voor elkaar gekregen om die Python op je ICS-2000 werkend te krijgen? Of anders gesteld: hoe verbind je je ICS-2000 met je computer?

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:31
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:42:
Ik wil alsnog over naar een Home Assistant systeem, dat op m'n computer werkt.

Ik heb gekeken naar een 433 Mhz receiver zoals RFXtrx433XL dat Kaku signalen kan ontvangen en zenden, maar dat vond ik nog best prijzig. Dus ik zit te denken om m'n huidige ICS-2000 aan te sluiten op m'n PC en dat als 433 Mhz receiver en ontvanger te gebruiken. Is dit überhaupt mogelijk, en zo nee, waarom niet?
Volgens mij werkt dat niet omdat de ics2000 met de KaKu server niet communiceren. Not sure though. Ik zie dat je intussen misschien een andere mogelijkheid gevonden hebt.

Zelf ben ik onlangs overgestapt op de RFXtrx433XL. Daarvoor had ik het met een Rflink geprobeerd maar die had niet de juiste frequentie om met Somfy RTS rolluiken te communiceren.
De Rflink mag voor een zacht prijsje van de hand. Bij interesse stuur even een prive bericht.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouhaha
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-10-2022
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:45:
[...]
Hoe heb je dan overigens voor elkaar gekregen om die Python op je ICS-2000 werkend te krijgen? Of anders gesteld: hoe verbind je je ICS-2000 met je computer?
je hebt 2 mogelijkheden, op basis van de informatie dat ik heb uit de App:
- via de Cloud van KaKu (TCP/IP verbinding), dit zit in mijn github link (is eigenlijk een fork van iemand anders zijn werk)
- via lokaal netwerk verbinding (UDP), dit heb ik nog niet gemaakt, maar zou ik doen om HA te verbinden met de ICS2000

Voor optie 1: met python open je een verbinding naar de Cloud (je hebt wel inloggegevens nodig, zoals voor de smartphone app van KaKu), dan kan je de lijst devices aanvragen, en zo verder. Ik heb wat support voor slimme stopcontacten (zoals die van IKEA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Via 433MHz heb ik een quick en dirty 'verbinding' gemaakt tussen de ICS2000 en Homeassistant. De een zendt een 433 opdracht voor lamp-aan bijvoorbeeld, de ander ontvangt dat. Er is dus geen echte lamp die reageert op het signaal. Tot nu toe heb ik alleen HA naar ICS gebruikt voor een rolgordijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

Vraagje :

Heb een mooie ICS-2000 werkend hangen in het huis.
Alles werkt naar behoren en via mijn Google Home app kan ik alles netjes aansturen.
Vrouwlief toegevoegd aan het "huis".
KaKu app gekoppeld aan Google Home, lampen offline, Kaku ontkoppeld in de Home app.
Hierna de KaKu app uit Playstore gevist en ingelogd met succes.
Nogmaals gekoppeld in de Home app maar de lampjes blijven offline staan

Alle lampen zijn voorzien van de KaKu ACC-2300 wellicht handig dat ik dat erbij vermeld 8)7

Via de KaKu app werkt alles naar behoren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Beide een A52S.
ICS-2000
Google Home app icm Google Home Mini
KaKu app

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:23
Bovenstaande vraag is hier ook al besproken (om dubbele opmerkingen te vermijden): Spacialz in "Tweede gebruiker Google Home ziet KaKu lampen offline" Hopelijk kan dit door de ICS-2000 specialisten in dit topic opgepakt worden.

• Basdon1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-04 09:47
Hebben meer mensen last met het uitlezen van de P1 poort via de ics-2000? Bij mij stopt het uitlezen na een paar dagen en geeft hij aan dat er geen P1 poort is aangesloten.
Ik moet om de dag de ics-2000 herstarten. Dan werken de energie gegevens weer.

Klik aan klik uit geeft aan bezig te zijn met een update, die vertraging heeft.

• PThijssen
Basdon1985 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:58:
Hebben meer mensen last met het uitlezen van de P1 poort via de ics-2000? Bij mij stopt het uitlezen na een paar dagen en geeft hij aan dat er geen P1 poort is aangesloten.
Ik moet om de dag de ics-2000 herstarten. Dan werken de energie gegevens weer.

Klik aan klik uit geeft aan bezig te zijn met een update, die vertraging heeft.
Heel af en toe last van gehad, maar nu al een paar maanden niet meer.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• rgobee
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
Hoi,

heb je al een oplossing gevonden voor een rolluik ikm geopende ramen?

• xFeverr
rgobee schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:37:
Hoi,

heb je al een oplossing gevonden voor een rolluik ikm geopende ramen?
Hoi,

Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperm2
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Sinds kort verhuisd en na jaren met Kaku inbouwdimmers icm ICS-2000 gewerkt te hebben, nu over aan het gaan op Zigbee dimmers, oa omdat ik de 4-zone wandschakelaars die op Zigbee werken, mega chill vindt (veel spots groepen per verdieping en in bestaande raampjes te plaatsen).

Nu is het me alleen nog niet gelukt om de Robb 2-draads Zigbee dimmers te koppelen aan ICS-2000/Trust Home app, zodat ik ze daar ook kan bedienen. Veel rondgezocht hier maar nog niet eenduidig kunnen vinden hoe je een Zigbee Inbouwdimmer kunt verbinden aan de ICS via de App.

Iemand die het antwoord heeft?

Thx!
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

jasperm2 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:17:
Sinds kort verhuisd en na jaren met Kaku inbouwdimmers icm ICS-2000 gewerkt te hebben, nu over aan het gaan op Zigbee dimmers, oa omdat ik de 4-zone wandschakelaars die op Zigbee werken, mega chill vindt (veel spots groepen per verdieping en in bestaande raampjes te plaatsen).

Nu is het me alleen nog niet gelukt om de Robb 2-draads Zigbee dimmers te koppelen aan ICS-2000/Trust Home app, zodat ik ze daar ook kan bedienen. Veel rondgezocht hier maar nog niet eenduidig kunnen vinden hoe je een Zigbee Inbouwdimmer kunt verbinden aan de ICS via de App.

Thx!
Jasper
1) Heb je bruin+blauw+zwart draad op Rob 2-draad gebruikt OF bruin+zwart+bypass-bij-de-lamp.
2) Welke lamp gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperm2
@Antonio di bruin blauw met continue spanning vanuit plafonddoos op de zigbee dimmer (zie foto voorbeeld) en vanuit de dimmer naar een string domme led inbouwspots van Philips . Draadloze Zigbee wandschakelaar werkt gewoon met de spots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPtjDUhGT53s0UyNn1hlnTBb39o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcvslklAp5gc6OenpM35yXRU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Ik zou de L een positie naar links zetten.

En nog eens goed naar de schema's in je link naar het device kijken.
Je aansluiting komt met geen enkel voorbeeld overeen imo.

[ Voor 60% gewijzigd door Frappuccino op 01-10-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

jasperm2 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:33:
@Antonio di bruin blauw met continue spanning vanuit plafonddoos op de zigbee dimmer (zie foto voorbeeld) en vanuit de dimmer naar een string domme led inbouwspots van Philips . Draadloze Zigbee wandschakelaar werkt gewoon met de spots.

[Afbeelding]
3) Welke "draadloze Zigbee wandschakelaar heb je"
4) Is neem ik aan ook Zigbee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Frappuccino schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:36:
Ik zou de L een positie naar links zetten.

En nog eens goed naar de schema's in je link naar het device kijken.
Je aansluiting komt met geen enkel voorbeeld overeen imo.
5) Wat zit er aan de wit kabel en wat aan de zwarte kabel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

jasperm2 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:17:

Thx!
Jasper
Gokje (oorzaak van het probleem):
Met een Zigbee afstandbediening bestuur je Zigbee lampen.
Met een ZLL (Zigbee Light Link) batterij dimmer/switch (draadloos) kun je een ZZL lamp besturen die ook te besturen is via een 220v aan/uit schakelaar en via de Hub/bridge met je smartphone App. ZLL biedt ook de mogelijkheid ZLL lampen aan te sturen zonder Hub/Bridge (lokaal, bijvoorbeeld Philips Dimmer switch).

Met de Robb Zigbee Dimmer/switch bestuur je denk ik alleen gewone (domme) lampen waarbij bij Ledlampen deze geschikt moeten zijn voor te dimmen.
Er staat op de Robb site:
Geschikt voor de alle typen dimbare lampen. Dit moet denk ik zijn: Geschikt voor de alle typen gewone (domme) dimbare lampen en misschien ook nog wel alleen voor "domme" dimbare ledlampen.

Misschien werkt jouw Zigbee "afstandbediening" bediening via de Hub. De Kaku inbouwdimmer zijn denkt ik GEEN Zigbee maar 443MHz. Misschien werkt die combi wel met een ICS-2000.
Dus Zigbee afstandbediening via de Hub en een Zigbee RoBB inbouw dimmer/switch (2 Zigbee aansturings-componenten over de Hub werkt denk ik niet, alleen zoals ik beschreven heb met ZLL boven: 1 lokaal en 1 via Hub).
Bijft bij dit "gokje" de vragen:
7) Is de Kaku inbouw dimmer/switch 433MHz?
8. Welke lampen gebruiken? (zoals al eerder gevraagd)

Zie ook hoofdstukje 10 "Is deze “slimme” (Zigbee) lamp DOM" bij mijn review over een Zigbee lamp:
Osram Smart+ LED-lamp E27 Classic (warm-wit) review door Antonio di
Zie ook een 22V Zigbee Dimmer/switch (wel met ook fysieke knop):
Samotech Zigbee & Draaiknop dimmer review door Antonio di

[ Voor 10% gewijzigd door Antonio di op 01-10-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperm2
3) Welke "draadloze Zigbee wandschakelaar heb je" https://www.robbshop.nl/d...n?sqr=zigbee%20schakelaar

Deze werkt dus prima direct gekoppeld met dimmers via touchlink

4) Is neem ik aan ook Zigbee? Yes

5) Wat zit er aan de wit kabel en wat aan de zwarte kabel ? Wit is 220v, zwart is de lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

jasperm2 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:30:
3) Welke "draadloze Zigbee wandschakelaar heb je" https://www.robbshop.nl/d...n?sqr=zigbee%20schakelaar

Deze werkt dus prima direct gekoppeld met dimmers via touchlink

4) Is neem ik aan ook Zigbee? Yes

5) Wat zit er aan de wit kabel en wat aan de zwarte kabel ? Wit is 220v, zwart is de lamp
Ik denk dat mijn gokje klopt.
Je Robb inbouw dimmer/switch werkt denk ik alleen met gewone ("domme") dimbare ledlampen.
Als je dus zo'n gewone dimbare ledlamp heb kun je het uit proberen. Dus 4 "slimme lampen eruit en minimaal 1 gewone dimbare erin. Let wel op het minimum aan te sturen wattage van de inbouw-dimmer-switch!).

Bij andere soortgelijke inbouw-switch modules staat op de Robb site wel" om gewone ledlampen slim te maken: Daar bedoelen ze mee een domme lamp slim aansturen.

Schema met witte en zwarte kabel moet ik nog naar kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Antonio di op 01-10-2022 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:29

orf

Kun je -om sluipvebruik te minderen- met de ICS en een tussenstekker + tijdschema het internetmodem ‘s-nachts uitschakelen?

Of heeft de ICS internet nodig om te kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperm2
@Antonio di even ter verduidelijking, de dimmers werken prima met mijn domme led spots icm de de zigbee wandschakelaar, ik heb en wil geen slimme lampen, puur de domme led spots aansturen, daar zit dus het probleem niet. Ik wil de dimmers alleen ook aan kunnen sturen met de ics-2000,, ofwel de dimmer laten verbinden met Trust Smart Home zodat ik daar een dimmerschakelaar in de app kan aanmaken, dat laatste is dus tot op heden niet gelukt, de rest wel.

[ Voor 10% gewijzigd door jasperm2 op 01-10-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

jasperm2 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:17:
@Antonio di even ter verduidelijking, de dimmers werken prima met mijn domme led spots icm de de zigbee wandschakelaar, ik heb en wil geen slimme lampen, puur de domme led spots aansturen, daar zit dus het probleem niet. Ik wil de dimmers alleen ook aan kunnen sturen met de ics-2000,, ofwel de dimmer laten verbinden met Trust Smart Home zodat ik daar een dimmerschakelaar in de app kan aanmaken, dat laatste is dus tot op heden niet gelukt, de rest wel.
Het enige wat ik dan nog kan bedenken:
Beide componenten (draadloze en de bedrade) zijn touchlink en dat werkt volgens mij via ZLL.
Bij Touchlink is het in de juiste volgorde koppelen van belang en eventueel dienen eerder gebruikte componenten ontkoppeld en gereset te worden (van een Hub en van de Master).
Dus volgens mij eerst de Master (bedrade) koppelen aan je hub en dan de Slave (draadloze, die via de master lokaal werkt). Slave moet altijd via(direct, dus in de buurt) de master gekoppeld worden. Het kan zijn dat de Hub (via je App) je daarbij helpt met het doorlopen van de volgorde.

Het aansluitschema van je foto kan ik niet beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Is het al mogelijk om Kaku schakelaars te gebruiken i.c.m. de Fibaro Home Center 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

orf schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:11:
Kun je -om sluipvebruik te minderen- met de ICS en een tussenstekker + tijdschema het internetmodem ‘s-nachts uitschakelen?

Of heeft de ICS internet nodig om te kunnen werken?
Als je je modem/router uitzet kun je niet even met je smartphone app hem weer aan zetten!
Met een ouderwetse werkt het altijd aan/uit volgens schema :) >:) , Zie bijv.:
https://www.lidl.nl/p/sil...3_6QwOEAQYAiABEgIW5vD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Lidl heeft komende week een flinke berg smarthome producten in de aanbieding.
Dit spul werkt allemaal met zigbee.
Zijn er hier ervaringsdeskundige van bijv een lamp icm de ics2000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Martinus010 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:25:
Is het al mogelijk om Kaku schakelaars te gebruiken i.c.m. de Fibaro Home Center 3?
Ik denk dat je die vraag beter kunt stellen in een Fibaro Home Center topic, als dat er is.
Het heeft niks met de ICS-2000 controller van KaKu te maken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

yannickie111 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:11:
Zie : Lidl Smart Home Smart motion sensor + KaKu ICS2000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker-Jos
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-04 12:45
Martinus010 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:25:
Hier ben ik ook geïnteresseerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:14
yannickie111 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:11:
Ik heb zelf alleen ervaring met de bewegingssensor, deur/raam contact en de stekker. De bewegingssensor werkt omgekeerd (beweging = geen beweging en vice versa). Het deur/raam contact en de stekker werken uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hmmm, bij opstarten Kaku app (heb een ICS-2000), krijg ik een 'service niet beschikbaar'.

M'n credentials worden geprompt, maar niet geaccepteerd:
'Server niet bereikbaar - Ongeldig servercertificaat. Controleer uw datum en tijdinstellingen op uw mobiele apparaat'.

Iemand anders dit probleem ook vandaag, of is het bij mij specifiek?
M'n licht gaat niet aan :(
Geen idee wat ik nu kan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door ByteDelight op 06-10-2022 07:14 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:56
ByteDelight schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:13:
Hmmm, bij opstarten Kaku app (heb een ICS-2000), krijg ik een 'service niet beschikbaar'.

'Server niet bereikbaar - Ongeldig servercertificaat. Controleer uw datum en tijdinstellingen op uw mobiele apparaat'.

Hier exact hetzelfde probleem, ik dacht: even op Tweakers kijken of het aan mij ligt. Server storing? Even afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

ByteDelight schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:13:

M'n licht gaat niet aan :(
Geen idee wat ik nu kan doen.
Hier hetzelfde. Denk dat ze even een certificaat moeten vervangen!

Workaround de datum terugzetten naar gisteren en dan de App opstarten en inloggen.

Als je naar https://trustsmartcloud2.com/ics2000_api/ gaat kun je zien dat het certificaat inderdaad vandaag verlopen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Gaitman op 06-10-2022 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Gaitman schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:21:
[...]

Hier hetzelfde. Denk dat ze even een certificaat moeten vervangen!

Workaround de datum terugzetten naar gisteren en dan de App opstarten en inloggen.
Ok, dat zullen ze dan wel oplossen vandaag.
Ik ben ze nu toch een bericht aan het sturen, dan hebben ze er in ieder geval één ;)

Oh, en dank voor de workaround!

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 06-10-2022 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Wat trouwens nog irritanter is. Is dat Google Home nu Kaku niet kan aan aansturen...

"Klik Aan Klik Uit is momenteel niet bereikbaar"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaitman
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Ze hebben het certificaat net vervangen! Alles werkt weer!

[ Voor 6% gewijzigd door Gaitman op 06-10-2022 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

"Goedemorgen,

Er waren vanmorgen wat problemen bij onze serverhost en deze hebben dit ondertussen voor ons opgelost!
Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

---------------- | Allround Support Employee "

(Ik heb de naam verwijderd)

Ik kan idd weer mn werkkamer binnenlopen met licht ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 06-10-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Ik had een ICS2000 om (ook op afstand) mijn rolluiken te kunnen bedienen, die heb ik na een internetstoring verkocht omdat ik mijn rolluiken niet meer kon openen die ochtend. (Via Google Home)
Je bent dan afhankelijk van de ICS2000 die verbinding moet hebben.

Natuurlijk had ik ook gewoon een afstandbediening kunnen aanschaffen, dat was vanzelfsprekend een zinnige fallback geweest om niet afhankelijk te hoeven zijn van internet, maar ik ben nog steeds blij met mijn Shelly 2.5 schakelaars,

Die kan ik ook iedereen aanbevelen;
  • Remote controllable
  • Ook middels schakelaar(s) te bedienen
  • Programmeerbaar
  • Much more...
Voor verlichting of willekeurig andere apparatuur bestaat ook de Shelly one, bijna dezelfde functionaliteit, maar goedkoper. (Enkel relais ipv dubbel)

Qua verlichting hebben wij thuis echter voornamelijk Philips Hue.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodux
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-03 19:37
Goedemorgen allen,

Heeft iemand ervaring met het geforceerd triggeren van het alarm uit de KlikAanKlikUit Rookmelder (ZSDR-850)? Is dat überhaupt mogelijk?

Ik heb deze gekoppeld aan mijn Zigbee netwerk (Conbee II) in Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Orthodux schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:48:
Goedemorgen allen,

Heeft iemand ervaring met het geforceerd triggeren van het alarm uit de KlikAanKlikUit Rookmelder (ZSDR-850)? Is dat überhaupt mogelijk?

Een rookmachine plaatsen en die aansturen met HA :+

Serieus antwoord: Nee, dat kan niet. Het alarm is niet op afstand te beïnvloeden. Niet aan, niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
sjunnie schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:09:
Ik had een ICS2000 om (ook op afstand) mijn rolluiken te kunnen bedienen, die heb ik na een internetstoring verkocht omdat ik mijn rolluiken niet meer kon openen die ochtend. (Via Google Home)
Je bent dan afhankelijk van de ICS2000 die verbinding moet hebben.

Natuurlijk had ik ook gewoon een afstandbediening kunnen aanschaffen, dat was vanzelfsprekend een zinnige fallback geweest om niet afhankelijk te hoeven zijn van internet, maar ik ben nog steeds blij met mijn Shelly 2.5 schakelaars,

Die kan ik ook iedereen aanbevelen;
  • Remote controllable
  • Ook middels schakelaar(s) te bedienen
  • Programmeerbaar
  • Much more...
Voor verlichting of willekeurig andere apparatuur bestaat ook de Shelly one, bijna dezelfde functionaliteit, maar goedkoper. (Enkel relais ipv dubbel)

Qua verlichting hebben wij thuis echter voornamelijk Philips Hue.
Heb je er dan wel een schakelaar op aangesloten? (dat kan bij die toch?). Anders is het nog steeds een ellende als bijvoorbeeld je router de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Orthodux schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:48:
Goedemorgen allen,

De normen/wet ( NEN 2555 en NEN EN 14604 ) schrijft voor dat je lokaal moet vast stellen wat de situatie is bij de melder die Alarm slaat (is er brand of is er niets aan de hand), voordat je lokaal de Melder uit zet. Dit is meestal met een fysieke knop op de melder. Sommige melders hebben dichtbij afstandbediening (infrarood/bluetooth). De ZSDR-850 heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

xFeverr schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:11:
[...]

Heb je er dan wel een schakelaar op aangesloten? (dat kan bij die toch?). Anders is het nog steeds een ellende als bijvoorbeeld je router de geest geeft.
Obviously ;)

(2 drukknoppen, maar kan natuurlijk ook met schakelaar)

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 22:27

Acradavos

Poetsfanaat

Ik weet niet of het inmiddels aal bekend was, maar ik kan eindelijk een Hue Bloom aan de ICS-2000 koppelen. (Met alle mogelijke functies)

Ook heb ik een goed werkend RGB kleurenpalet.

Vorig jaar heb ik mijn vader dit als cadeau gedaan, maar al die tijd functioneerde het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Ik zie dat er (eindelijk?) een Zigbee inbouwschakelaar van KAKU is: https://klikaanklikuit.nl/product/slimme-inbouwschakelaar/ of heb ik nou zitten slapen? Er is ook een variant met dimmer.
Iemand al ervaring met deze schalekaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Die zijn er sinds vorige week. Denk dus niet dat je al iemand met ervaring tegen gaat komen.

Ze zijn ook nog maar bij 1 webshop te koop. En ik vind ze nog al aan de prijzige kant.

[ Voor 13% gewijzigd door Frappuccino op 03-11-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
fjansma schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:21:
[...]
Ik heb zelf alleen ervaring met de bewegingssensor, deur/raam contact en de stekker. De bewegingssensor werkt omgekeerd (beweging = geen beweging en vice versa). Het deur/raam contact en de stekker werken uitstekend.
Hoe heb je dat precies gedaan? Ik heb ook de Lidl Zigbee Smart Motion Sensor gekoppeld aan mijn ICS-2000 en de sensor werkt inderdaad andersom, maar in mijn situatie bovendien slechts voor de helft: de trigger "geen beweging gedetecteerd" detecteert juist wél beweging en daarmee kan ik ook bijvoorbeeld een lamp schakelen. Maar de trigger "beweging gedetecteerd" (die dus kennelijk ook omgekeerd zou werken: geen beweging (meer) gedetecteerd) doet bij mij niets. Heb ook nog een push-notificatie toegevoegd maar die komt ook niet tevoorschijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansma
Ruimzicht schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:20:
[...]

Hoe heb je dat precies gedaan? Ik heb ook de Lidl Zigbee Smart Motion Sensor gekoppeld aan mijn ICS-2000 en de sensor werkt inderdaad andersom, maar in mijn situatie bovendien slechts voor de helft: de trigger "geen beweging gedetecteerd" detecteert juist wél beweging en daarmee kan ik ook bijvoorbeeld een lamp schakelen. Maar de trigger "beweging gedetecteerd" (die dus kennelijk ook omgekeerd zou werken: geen beweging (meer) gedetecteerd) doet bij mij niets. Heb ook nog een push-notificatie toegevoegd maar die komt ook niet tevoorschijn.
Niet, ik heb hem weer weg gedaan. Helaas. Want de bewegingssensoren van KAKU zijn ronduit belabberd.

• Ruimzicht
fjansma schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:55:
[...]
Niet, ik heb hem weer weg gedaan. Helaas. Want de bewegingssensoren van KAKU zijn ronduit belabberd.
Had je de bewegingssensor van KAKU of van Lidl?

Mij Lidl sensor werkt wel, maar omgekeerd en alleen bij detectie beweging (maar de trigger in de ICS-2000 moet dan dus zijn: GEEN beweging gedetecteerd). Dat omgekeerde karakter kan ik mee leven, maar ik krijg geen trigger/actie op gang wanneer er geen beweging (meer) wordt gedetecteerd. Ik heb de sensor gekoppeld als KAKU Zigbee Premium Line dus misschien dat daar nog iets anders te proberen valt? Batterijniveau is wel zichtbaar in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fjansma
Ruimzicht schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:26:
[...]

Had je de bewegingssensor van KAKU of van Lidl?

Mij Lidl sensor werkt wel, maar omgekeerd en alleen bij detectie beweging (maar de trigger in de ICS-2000 moet dan dus zijn: GEEN beweging gedetecteerd). Dat omgekeerde karakter kan ik mee leven, maar ik krijg geen trigger/actie op gang wanneer er geen beweging (meer) wordt gedetecteerd. Ik heb de sensor gekoppeld als KAKU Zigbee Premium Line dus misschien dat daar nog iets anders te proberen valt? Batterijniveau is wel zichtbaar in de app.
Sorry ik was misschien niet duidelijk genoeg. Ik ben al heel lang ontevreden over de KAKU Zigbee bewegingssensoren (veel onverklaarbare vals positieven, zie ook veel eerdere posts van mij en anderen). Daarom ben ik altijd alert op alternatieven (helaas nog niet gevonden). Daarbij heb ik die van Lidl geprobeerd maar zelf vind ik het omgedraaid gebruik niet fijn, en uit jouw ervaring blijkt nu ook dat het niet helemaal naar wens werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-B
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-02 14:37
Frappuccino schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:47:
Die zijn er sinds vorige week. Denk dus niet dat je al iemand met ervaring tegen gaat komen.

Ze zijn ook nog maar bij 1 webshop te koop. En ik vind ze nog al aan de prijzige kant.
Ben dan gelijk benieuwd of bijvoorbeeld deze schakelaar ook zou werken. Iemand al eens zoiets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meteen
Het lijkt dat ie op WiFi werkt, dus niet op de ICS-2000.

https://www.amazon.com/Sm...-Compatible/dp/B08R5WRR7H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-B
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-02 14:37
Die wat ik bedoel in mijn link, daar kun je kiezen uit een WiFi variant en een Zigbee variant. Uiteraard gaat het mij dan om de Zigbee variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meteen
Martin-B schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:31:
Die wat ik bedoel in mijn link, daar kun je kiezen uit een WiFi variant en een Zigbee variant. Uiteraard gaat het mij dan om de Zigbee variant.
Aha, ik zie nu wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchfox13
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-04-2023
Hallo, Al enige tijd heb ik het Ics-2000 basisstation waarmee ik de lampen via de app bedien. Nu wil ik graag een draadloze draaiknop / dimknop (awrt-1000) koppelen aan de lamp in de woonkamer zodat deze ook handmatig te bedienen is en niet alleen via de app.

Hoe krijg ik deze gekoppeld zonder dat ik de lamp weer van het plafond moet halen om hem via de ontvanger te koppelen?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:23
KAKU rookmelder ZSDR-850 gaat af maar geeft geen melding in de app. Ik kan de rookmelders zien in de app met batterijniveau groen. Ik dacht dat ze dan dus ook goed verbonden waren. Wat doe ik fout?

[ Voor 3% gewijzigd door mv_ak op 10-12-2022 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
mv_ak schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:12:
KIKA rookmelder ZSDR-850 gaat af maar geeft geen melding in de app. Ik kan de rookmelders zien in de app met batterijniveau groen. Ik dacht dat ze dan dus ook goed verbonden waren. Wat doe ik fout?
Heb je wel een regel aangemaakt? De rookmelder is dan je trigger en als actie moet je een pushbericht instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
renzo4000 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:27:
[...]

Heb je wel een regel aangemaakt? De rookmelder is dan je trigger en als actie moet je een pushbericht instellen.
Bedankt, niet gezien, dacht dat dat automatisch ging.

Dus nu een regel aangemaakt met Triggers Rookmelder Rook/hitte gedetecteerd en dan Acties
- push notificatie
- bel : bellen
- Alarm afgegaan: Alarm Module : inschakelen (nog niet geinstalleerd)
- Alarm Module Beveiligingssysteem : inschakelen (nog niet geinstalleerd)

Ik wil hem eigenlijk doorschakelen naar mijn Ring alarm.

[ Voor 9% gewijzigd door mv_ak op 10-12-2022 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
mv_ak schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:24:
[...]

Bedankt, niet gezien, dacht dat dat automatisch ging.

Dus nu een regel aangemaakt met Triggers Rookmelder Rook/hitte gedetecteerd en dan Acties
- push notificatie
- bel : bellen
- Alarm afgegaan: Alarm Module : inschakelen (nog niet geinstalleerd)
- Alarm Module Beveiligingssysteem : inschakelen (nog niet geinstalleerd)

Ik wil hem eigenlijk doorschakelen naar mijn Ring alarm.
Tippie, maak ook een regel die al je verlichting aan zet.

Ik heb een scène die alle verlichting aan zet en het rolluik van de slaapkamer opent, deze wordt geactiveerd door een regel waar de rookmelders de trigger zijn. En een andere scène die ik handmatig kan activeren om alles weer uit te zetten. Met klussen we eens een vals alarm :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
dutchfox13 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:12:
Hallo, Al enige tijd heb ik het Ics-2000 basisstation waarmee ik de lampen via de app bedien. Nu wil ik graag een draadloze draaiknop / dimknop (awrt-1000) koppelen aan de lamp in de woonkamer zodat deze ook handmatig te bedienen is en niet alleen via de app.

Hoe krijg ik deze gekoppeld zonder dat ik de lamp weer van het plafond moet halen om hem via de ontvanger te koppelen?

Iemand een idee?
De AWRT-1000 moet je direct aan de lamp koppelen. De draaifunctie werkt niet via de ICS-2000. Dit werkt dus niet als het Zigbee-lampen zijn.
KIKA = Stichting Kinderen Kankervrij. KAKU de afkoring voor KlikAanKlikUit. Klein verschil in uitspraak, maar het ene kan in sommige situaties vervelender overkomen dan de ander. Gelukkig snappen we hier de context :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
xFeverr schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:48:

KIKA = Stichting Kinderen Kankervrij. KAKU de afkoring voor KlikAanKlikUit. Klein verschil in uitspraak, maar het ene kan in sommige situaties vervelender overkomen dan de ander. Gelukkig snappen we hier de context :)
ah stom, aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
xFeverr schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:48:
[...]

De AWRT-1000 moet je direct aan de lamp koppelen. De draaifunctie werkt niet via de ICS-2000. Dit werkt dus niet als het Zigbee-lampen zijn.
Maar welke (draai)knop werkt dan wel goed met dit systeem? Ik ben nu ook bezig met HomeAssistant en Zigbee, dus daar zou ik ook een schakelaar van kunnen gaan gebruiken, maar ja.. welke?

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste